[WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.895 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Ik dacht dat Van Persie en Afellay dat waren? Of Van Der Wiel? Of welke naam hebben we niet gehoord hierover?

En Van Bommel moet dan niet zo sneu gaan wijzen achteraf. Hij is de captain van dat team en moet daarin zijn verantwoordelijkheid nemen en daar tegen optreden. Ik maak hieruit op dat hij het gewoon maar zijn beloop liet gaan. Foute actie Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
rikoos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:38:
[...]

Dat was toch bekend dat Huntelaar de rotte appel was in 2012?

[...]
zou er eigenlijk niet een boek uitkomen over wat er echt afspeelde in de kleedkamers?
na de wk 2010 finale waren wat spelers een beetje arrogant geworden - waarom weet ik niet, je bent tot slot geen wereldkampioen geworden...

anyway, onder Van Gaal hou je je wel gedeisd want anders ga je helemaal niet mee :w

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:38:

En dat is volgens mensen hier vaak de zwakste schakel ;-)
Er moet gewoon hetzelfde gespeeld worden zoals Chelsea tegen Atletico. Gewoon 10 man voor de goal en wachten op een corner of vrije trap. Gewoon met saai voetbal 1-0 winnen en kampioen worden :+

Ik weet het, Chelsea lag er uiteindelijk uit maar heeft met Mourinho vaak genoeg laten zien dat er op die manier wel prijzen te halen zijn.

Het gaat toch om de prijs en niet om de stijl? Of willen wij liever mooi voetballen en na 3 wedstrijden naar huis gaan?

Wij zijn nu eenmaal geen Brazilië of Spanje of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nederlanders eisen beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:01:
Het gaat toch om het team? Van Persie heeft zich in 2010 opgeofferd als Gullit in 1988. Het zou leuk voor hem zijn als hij zelf een belangrijke maakt maar als Robben er twee maakt is het toch ook prima? Ze kunnen voorin niet alledrie tegeljjk opvallen.
Klopt, hij cijferde zichzelf weg en werkte enorm hard. Sneijder en Robben hoefden hierdoor geen vuil werk te doen en kregen de ruimte om te excelleren. Het gaat er niet om wie er uiteindelijk het laatste tikje geeft, zeker niet in dat systeem, want er zat genoeg scorend vermogen in de ploeg.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het laatste tikje geven daar gaat het juist om, zeker als nummer 9 wat hij is. Alleen de boel achterin dichthouden (waar nu vooral focus op ligt) is niet voldoende. Tegen Spanje en Chili zul je ook moeten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
De enige echte test die het Nederlands elftal gehad heeft, was Frankrijk.
Nederland had wat belangrijke afwezigen en toen werden we weggetikt en hebben hooguit 1 (?) kans gecreeerd?

Ik vind het echt jammer dat we niet met dit team niet echt weten waar we staan. Ghana, Ecuador en Wales laten ons dat niet zien en daarom kunnen we er ook niet op anticiperen. Als we onder druk komen te staan tegen een Spanje of Chili dan weten de meesten niet wat ze moeten doen. En een return krijg je niet meer, dan is het te laat. We kunnen nu niet wennen aan meer weerstand.
Laten we hopen dat Nederland in positieve zin kan verassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ik wou net zeggen, ben je italiaan ofzo?

als je een beetje nederlander bent wil je en winnen en mooi voetballen. dat zit gewoon in je bloed.
ook bij de voetballers, dat we nu uit armoede 5-3-2 moeten spelen is eigenlijk gewoon schande.
wat als we nu na een nederlaag en 2x gelijk spelen naar huis moeten? liever strijdend ten onder dan laf voetbal. We hebben het wel over Oranje hè en niet over een voormalig oostblokland die niet beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
tweaker2010 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:32:
Het laatste tikje geven daar gaat het juist om, zeker als nummer 9 wat hij is. Alleen de boel achterin dichthouden (waar nu vooral focus op ligt) is niet voldoende. Tegen Spanje en Chili zul je ook moeten scoren.
Het maakt alleen geen reet uit of hij dat hoogstpersoonlijk doet of Sneijder, Robben of iemand anders in staat telt dat te doen. Doelpunten maken ging prima op het WK 2010 afgezien van de Teen van Casillas.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Die van Bommel is volgens mij irl net als op het veld. Een achterbakse...

Na WK 2010 zijn de 'toen al' mannetjes nog meer gegroeid qua ego. Van Persie die in 2012 niet met de pers wilde praten, Affelay met zijn grote waffel. Robben schijnt in 2010 iemand van de behandeltafel te hebben gestuurd omdat hij belangrijker was. Robben zijn uitspatting tegen van Marwijk. Dat soort fratsen zijn natuurlijk nog maar het topje, maar zeker genoeg om de sfeer te verzieken. Om dan Huntelaar als boosdoener aan te wijzen lijkt me wat teveel op de man gespeeld, terwijl hij gezien de resultaten recht van spreken had. Ik zou mijn muil ook niet houden en zeggen dat ik wel eens een keer een kans verdien.

Zo dat is er uit :)

* lees het terug en er is geen on topic stukje bij, dus hieronder even wat meer :)

Hopen dat van Gaal dit soort gedrag niet duld en dat dit zich niet voordoet.

Iemand anders nog bang voor de overgang van Gaal - Hiddink?
Strak beleid - los beleid?

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 04-06-2014 13:30 . Reden: typo en on topic ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
tweaker2010 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:17:
[...]
Van Persie was in 2010 gewoon niet goed genoeg.
Onzin. In een team met Robben, Sneijder én van Persie kunnen ze niet alle drie schitteren. Dat kán gewoon niet.

Robben gaat vaak zelf voor de actie en Sneijder speelt nooit in dienst van de spits. Sneijder kaatst om zelf de bal terug te krijgen. Het is niet voor niks dat van Persie op het oog beter speelt met vd Vaart. Vd Vaart is de mindere speler maar hij speelt veel meer dienend.
HamburgerHenk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:28:
[...]

Heeft ie dat dan ook gedaan in 2012? Want toen hielp het ook niet.
Het Huntelaar-kamp weer in de bocht? Dit is zo flauw. Het hele team was waardeloos in 2012. Dan valt er als spits weinig eer aan te behalen.

Als je aan honderd voetbalkenners uit Europa vraagt om een lijstje met de vijfentwintig beste voetballers uit Europa te maken zal van Persie daar negen van de tien keer op voorkomen en Huntelaar waarschijnlijk nul keer. Waarom zijn er in Nederland dan nog steeds figuren die menen dat van Persie zich nog moet bewijzen als beste spits?
Ter herinnering: die discussie is er ook over Bergkamp geweest. Die liep zich in Oranje ook een aantal jaren een slag in de rondte zonder uit te blinken. Eén doelpuntje in 1998 en niemand had het er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Ja en alleen reel met de selecties, van 74 en in stuk minder mate die van 98. Zal je misschien 1990 fluisteren, nou die waren uit vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27

Herman

FP ProMod
D-e-n schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:54:
(...)

Het Huntelaar-kamp weer in de bocht? Dit is zo flauw. Het hele team was waardeloos in 2012. Dan valt er als spits weinig eer aan te behalen.

Als je aan honderd voetbalkenners uit Europa vraagt om een lijstje met de vijfentwintig beste voetballers uit Europa te maken zal van Persie daar negen van de tien keer op voorkomen en Huntelaar waarschijnlijk nul keer. Waarom zijn er in Nederland dan nog steeds figuren die menen dat van Persie zich nog moet bewijzen als beste spits?
Je bent wel erg stellig. Je doet alsof het matige spel van V. Persie door iedereen en alles komt. Maar het feit dat hij weinig overtuigde en vooral weinig beslissend was, zorgde ervoor dat velen Huntelaar wel een kans gunde. Zeker op hoofdtoernooien is het rendement van V. Persie erg zwak. Ook het 'opofferen' en 'dienen' heb ik nog niet zo gezien. Wel dat hij zich laat terugzakken en gaat zwerven als hij even de bal niet heeft. Maar dat zorgt er alleen voor dat je in de aanval een onderbezetting hebt.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarschijnlijk is van Persie wel beter inderdaad, maar ik zou ze goddomme toch wel eens samen in de spits willen zien. Dienende spelers er achter en wanneer van Persie even zwerft, Robben in de 16.

Robben is niet dienend, ik weet het...

Zodra zoiets op elkaar ingespeeld raakt heb je toch een levensgevaarlijke voorhoede waarbij je al 1-0 voorstaat als de 1e helft begint.

Het gaat het aankomende WK niet gebeuren denk ik...

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 04-06-2014 15:13 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Terryb47 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:48:
[...]

als je een beetje nederlander bent wil je en winnen en mooi voetballen. dat zit gewoon in je bloed.
ook bij de voetballers, dat we nu uit armoede 5-3-2 moeten spelen is eigenlijk gewoon schande.
wat als we nu na een nederlaag en 2x gelijk spelen naar huis moeten? liever strijdend ten onder dan laf voetbal. We hebben het wel over Oranje hè en niet over een voormalig oostblokland die niet beter kan.
Het Nederlandse voetbal is in verval, vandaar dat we in deze opstelling gaan spelen. Hoewel je het ook in kunt vullen als een 3-5-2 of een 3-4-3. We hebben gewoon geen betere spelers.

In Zuid-Afrika lieten we ook niet het meest flitsende voetbal zien en speelden we ook 4-5-1. Het bracht ons wel tot de finale en het zal mij echt aan mijn derriere oxideren hoe resultaten behaald worden. Het mooie aanvallende voetbal heeft ons in al die jaren nooit een WK titel opgeleverd. Dan maar eens wat anders proberen.

Neemt overigens niet weg dat ik totaal geen verwachtingen heb van dit WK, als we de eerste ronde doorkomen hebben we het in ieder geval al beter gedaan als in 2012 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-06-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
albino71 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:12:
Waarschijnlijk is van Persie wel beter inderdaad, maar ik zou ze goddomme toch wel eens samen in de spits willen zien.
Van Gaal heeft gekozen voor Sneijder. Dan is er niet ook nog eens plaats voor Huntelaar naast van Persie en Robben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Van Gaal heeft gekozen voor Sneijder. Dan is er niet ook nog eens plaats voor Huntelaar naast van Persie en Robben.
Klopt, maar het zou wel erg leuk zijn om ze naast elkaar te zien staan.
Sterker nog V. persie kan goed op de linker flank spelen en The Hun centraal en rechts robben.
Daarachter op 10 Sneijder en daarna 2 verdedigende middenvelders de Jong en Guzman/Clasie.

Dus meer een 4-2-1-3.

Aangezien onze aanval het sterkste is zou je daarvanuit moeten spelen. Je kan 2 gedachtes hebben; 1 meer scoren dan de tegenstander (uitgaan van je aanval). of 2; op de 0 spelen en hopen dat je er 1tje in prikt.

Maar dat gaat hem toch niet worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan Huntelaar niet in het doel, hij is lang, na de kritiek op Cillesen? :+ [/stom/dom/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Van Persie was ooit wel eens succesvol op rechts maar met de linkerflank doe je hem geen plezier. Bovendien: wie van die vier moet dan mee verdedigen? Waar van Gaal nu al vond dat van Persie teveel arbeid verricht gaat dat met vier aanvallers (want ik tel Sneijder mee dan) nog veel erger worden.

Je kan zeggen dat onze aanval ons sterkste punt is (en dat klopt wel) maar je kunt niet het middenveld negeren. Want in de praktijk wordt zo'n aanvallende variant een soort 424 waarbij je al snel een gapend gat krijgt tussen de aanvallende vier en de verdedigende vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

D-e-n schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:10:
Van Persie was ooit wel eens succesvol op rechts maar met de linkerflank doe je hem geen plezier. Bovendien: wie van die vier moet dan mee verdedigen? Waar van Gaal nu al vond dat van Persie teveel arbeid verricht gaat dat met vier aanvallers (want ik tel Sneijder mee dan) nog veel erger worden.

Je kan zeggen dat onze aanval ons sterkste punt is (en dat klopt wel) maar je kunt niet het middenveld negeren. Want in de praktijk wordt zo'n aanvallende variant een soort 424 waarbij je al snel een gapend gat krijgt tussen de aanvallende vier en de verdedigende vier.
De tegenstander moet wel meer verdedigen tegen zo'n voorhoede :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Volgens mij hebben we twee jaar terug kunnen zien waar zo'n variant toe leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

424 kan wel, maar dan kies je er duidelijk voor om het middenveld over te slaan en lange ballen te spelen cq counteren.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we zijn dan ook sterker met dode spelmomenten. Corners met name. Want met Sneijder/robben/jong/clasie zijn we niet bepaald kopsterk :+

Maar dit speculeren heeft geen zin want het gaat toch niet gebeuren. Gewoon lekker 5131/532/5122 of wat het ook gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ah een WK topic, die had ik nog niet gezien :D mooi dat ik deze ben tegen gekomen. Ik ben sceptisch over dit team dat we hebben, maar de afgelopen wedstrijd bood hoop. We zitten in een lastige poule, maar dat is misschien maar goed ook. Als we de poule overleven kunnen we ver komen!

Als Robben, Sneijder en van Persie nog iets beter samen gaan spelen dan kunnen we het misschien wel ver schoppen, ik ben benieuwd. Mochten we in de finale komen, hoop ik deze niet te verliezen, wat een drama... :(

Robben kan aardig koppen hoor, hij staat alleen nooit in de positie om een kopbal te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 04-06-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
garriej schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:52:
Ah een WK topic, die had ik nog niet gezien :D mooi dat ik deze ben tegen gekomen. Ik ben sceptisch over dit team dat we hebben, maar de afgelopen wedstrijd bood hoop. We zitten in een lastige poule, maar dat is misschien maar goed ook. Als we de poule overleven kunnen we ver komen!

Als Robben, Sneijder en van Persie nog iets beter samen gaan spelen dan kunnen we het misschien wel ver schoppen, ik ben benieuwd. Mochten we in de finale komen, hoop ik deze niet te verliezen, wat een drama... :(

Robben kan aardig koppen hoor, hij staat alleen nooit in de positie om een kopbal te maken.
Geloof je nu echt serieus dat Nederland met dit team kans maakt om in de finale te komen? :)
We hebben amper kans om de groepsfase door te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bekijk het eens vanuit de andere ploegen in de groep.

Dan staan zij er net zo vervelend voor.

Spanje is een ploeg op zijn retour (wel beter dan NL, maar toch)
Chili, tja vinden zij het lastiger tegen ons dan wij tegen hun?
Australië, op papier de minst lastige, maar je weet nooit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:43:
En we zijn dan ook sterker met dode spelmomenten. Corners met name. Want met Sneijder/robben/jong/clasie zijn we niet bepaald kopsterk :+

Maar dit speculeren heeft geen zin want het gaat toch niet gebeuren. Gewoon lekker 5131/532/5122 of wat het ook gaat worden.
Robben niet kopsterk? Kijk de halve finale van het WK 2010 nog maar eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Krukar schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:05:
[...]

We hebben amper kans om de groepsfase door te komen...
Komop we zijn wèl Nederland, ja ik ben opgelucht als we die R1 overleven, maar stiekem reken ik er wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:01:
[...]

Komop we zijn wèl Nederland, ja ik ben opgelucht als we die R1 overleven, maar stiekem reken ik er wel een beetje op.
Komt Nederland ook wel door hoor. Al schijnt het populair te zijn op tig supportersites te stellen dat Nederland niets te zoeken zou hebben Brazilië. Wat natuurlijk onzin is gezien de resultaten uit de voorronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Zo, de laatste oefenwedstrijd voor de grote 'revanche' wedstrijd tegen Spanje.

* Fiber gaat er eens goed voor zitten...

Jammer dat Giggs gestopt is en Bale niet mee doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 04-06-2014 20:32 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Echt onbegrijpelijk dat er niet gewoon 4-3-3 tegen Wales wordt gespeeld. De ruimtes zijn veel te groot voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dan haal je het 2-spitsen systeem weer totaal uit elkaar terwijl ze er nog niet eens aan gewend zijn. Maar geheel verrassend (ahem O-) ) is er geen flankbezetting in een 4-4-2 met een ruit en Blind en Fer als zijkanten :+ .
Klassieke 4-4-2 met Depay en Robben op de flank :P (de Jong en Fer centraal en Blind linksback of eruit). Oh wacht: Sneijder "moet" er ook nog in dan ...

Blind inmiddels wel vaker op de flank ...

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 04-06-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wie is die nummer 2 van Oranje? Die staat te spelen met de daver op het lijf en wint geen enkel spurtduel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Coltrui schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:49:
Wie is die nummer 2 van Oranje? Die staat te spelen met de daver op het lijf en wint geen enkel spurtduel.
Dat is Vlaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het doet gewoon pijn aan mijn ogen zoals ze nu spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Die jongen kan echt niet volgen (tot nu toe?). Als die bal ooit achter zijn rug wordt gedropt, heb je toch een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
De opbouw loopt nog niet zo soepeltjes om het zacht uit te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Coltrui schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:55:
Die jongen kan echt niet volgen (tot nu toe?). Als die bal ooit achter zijn rug wordt gedropt, heb je toch een probleem.
Wie?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nummer 2, Vlaar volgens FiXeR.nl. Er kwam nog iemand tussengeninja't :)

[ Voor 7% gewijzigd door Coltrui op 04-06-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vlaar; die spits is een stukje sneller ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat er veel sneller zijn dan Vlaar. Hij is te log.

Robben...Sjonge...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Robben :) mooie actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Robben had moeten afspelen aan van Persie of niet?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

apis29 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:46:
Dan haal je het 2-spitsen systeem weer totaal uit elkaar terwijl ze er nog niet eens aan gewend zijn. Maar geheel verrassend (ahem O-) ) is er geen flankbezetting in een 4-4-2 met een ruit en Blind en Fer als zijkanten :+ .
Klassieke 4-4-2 met Depay en Robben op de flank :P (de Jong en Fer centraal en Blind linksback of eruit). Oh wacht: Sneijder "moet" er ook nog in dan ...

Blind inmiddels wel vaker op de flank ...
Robben kan de bal niet kwijt, van Persie loopt erbij te sjokken en Janmaat kan het allemaal niet belopen op rechts. Echt wat een kansloos WK wordt dit zeg... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leuke wedstrijd, en ik herhaal het>> die leeuw zo pompeus op het shirt is oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ach na 2012 begon ik toch al met lage verwachtingen. Kan alleen maar beter worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Veel slechter kan het idd niet worden. Ik verwacht alleen tegen Australie een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Goron schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:55:
De opbouw loopt nog niet zo soepeltjes om het zacht uit te drukken
dat de Jong niet kan opbouwen wisten we al...aan Blind en Fer heb je ook niks op het middenveld.
snap sowieso niet dat Van Gaal even net voor het WK nog allerlei (voor de spelers vreemde) formaties uit gaat lopen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat van Gaal het ook niet meer weet...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Robben scoort, ook de enige die gemotiveerd lijkt

Fer, dat kan echt niet, ontbeert veel te veel techniek. En aangezien hij ook er soms wat bij sjok terwijl hij het puur moet hebben van kracht en inzet, heb je er op dit moment geen fluit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Die ging er lekker in op janmaat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Doemdenker en opperpessimist Tweaker2010 is ook weer present hoor :N Je staat te ballen tegen een witte muur en moet hopen dat je er door heen komt. Het is gewoon niet zo eenvoudig, zeker als je de motivatie bij sommigen ziet. Fer, Van Persie, Indi, het sjokt er bij en kijkt er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ecuador - Engeland 1-0 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

JanW schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:17:
Doemdenker en opperpessimist Tweaker2010 is ook weer present hoor :N Je staat te ballen tegen een witte muur en moet hopen dat je er door heen komt. Het is gewoon niet zo eenvoudig, zeker als je de motivatie bij sommigen ziet. Fer, Van Persie, Indi, het sjokt er bij en kijkt er naar.
En dat is op het WK waarschijnlijk niet anders. Dus als je dan nu al niet de motivatie op kunt brengen, over 2 weken dan wel? De uitstraling is lusteloos, geen team... Volgens mij hadden ze beter geen oefenwedstrijden kunnen doen. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Van Aanholt wordt wel gemist zo..
De goede steekpass op rechts naar Janmaat die dan vrijwel op rechtsbuiten speelt gaat prima, waarna hij kan voorzetten. Maar op links met BMI heb je die mogelijkheid gewoonweg niet.
Ze spelen nu alsof de buit al binnen is, zoals zo vaak bij 1 doelpunt voor...

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 04-06-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

m0nk

16-09-2003 15.15

Vond Wales soms wel heel makkelijk tikken op dat middenveld hoor, zelfs tot de 16.. Ziet er allemaal wat flets uit. In balbezit gaat het ook tergend langzaam.. balletje aannemen, even kijken, nee, toch maar opzij spelen.. Einde paar mooie openingen op Janmaat. Indie komt vaak op maar wordt niet aangespeeld.. ze draaien steeds terug naar het centrum.

Wat me ook opviel, je zag bij Wales als iemand de bal had en een pass gaf diegene gelijk weer door liep of iig in beweging was. Bij Nederland is het spelen en stil blijven staan..

Was een actie met een counter dat Robben de bal kreeg.. je zag iedereen naar voren komen sjokken..

Zie hier serieus weinig positiefs in eigenlijk.. alleen dat spelers als Robben en v Persie nog wel een bevlieging kunnen hebben. Maar of dat genoeg gaat zijn tegen Spanje/Chili en Australie.. denk het niet..

O, en dat theater publiek... pfff

[ Voor 25% gewijzigd door m0nk op 04-06-2014 21:29 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Waar is de toeter ? -O-

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Stadion verbod :+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Terryb47 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:04:
[...]

dat de Jong niet kan opbouwen wisten we al...aan Blind en Fer heb je ook niks op het middenveld.
snap sowieso niet dat Van Gaal even net voor het WK nog allerlei (voor de spelers vreemde) formaties uit gaat lopen proberen...
Ik snap ook niet dat je Indi linksback zet, dat is een pure verdediger, en dan Blind ervoor die ook eigenlijk alleen kan controleren en naar binnen trekt. Je mist inderdaad iemand die opkomt op links.

Cilessen laat ook zien waarom de meeste mensen liever Krul in het doel zien. Zo onzeker bij hoge ballen en in een druk zestien, dat wordt wat als je straks een hele wedstrijd onder druk staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
;)

En jep, mis toch wel v Aanholt, zonder zuur te willen doen. Ach we gaan het volgende 2 weken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wel lekker efficiënt...

* Fiber was weer eens in slaap gevallen na een half uurtje.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
ph4ge schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:29:
[...]

Ik snap ook niet dat je Indi linksback zet, dat is een pure verdediger, en dan Blind ervoor die ook eigenlijk alleen kan controleren en naar binnen trekt. Je mist inderdaad iemand die opkomt op links.

Cilessen laat ook zien waarom de meeste mensen liever Krul in het doel zien. Zo onzeker bij hoge ballen en in een druk zestien, dat wordt wat als je straks een hele wedstrijd onder druk staat...
Zie je Krul wel eens keepen vraag ik me af? Die is pas slecht op hoge ballen.

En wat bedoel je bij onzeker? Ik zie hem twee keer vol overtuiging voor een hoge bal gaan en verder nul problemen gehad of gecreëerd. Maar schijnbaar is het na 2012, waar Huntelaar de spits moest worden in 2014 de trend om Cillesen het doel uit te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Krul > cillissen
Van aanholt gaat niet meer lukken, dus dan Blind op links.

En geen 4-4-2 ruit constructie maar 'gewoon' 4-3-3 tegen teams als Wales, en dus ook tegen Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jammer van de wissels. Hij had BMI en Vlaar er uit moeten gooien voor Wijnaldum en Lens... O-)

OK, Fer gaat er uit, dat is alvast wat. Wijnaldum is toch een tikkie aanvallender. O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 04-06-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Van Persie eruit? Die moet toch juist zo fit mogelijk worden en minuten maken...
En dan niet Huntelaar erin, zal die niet leuk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk moet je tegen Wales achterin gewoon 1 op 1 durven spelen. Met bijvoorbeeld BMI als mandekker op de enige spits van Wales...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Als dit een kwalificatie pot was had v Gaal dat ook vast gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:22

Quad

Doof

Van Persie problemen met de lies?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:17:
Nee JanW het glas is halfvol, we staan 1-0 voor tegen Wales. Het gaat erg lekker vind je niet? ;)

Nog nooit zo'n gemotiveerd oranje gezien... wat wil je precies horen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tweaker2010 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:47:
[...] wat wil je precies horen dan? :P
Ach, oefenpotjes en Oranje. Dat is eigenlijk bijna altijd een drama... O-)

* Fiber hoopt toch dat het meevalt met Van Persie.

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 04-06-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JanW schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:33:
[...]

Zie je Krul wel eens keepen vraag ik me af? Die is pas slecht op hoge ballen.

En wat bedoel je bij onzeker? Ik zie hem twee keer vol overtuiging voor een hoge bal gaan en verder nul problemen gehad of gecreëerd. Maar schijnbaar is het na 2012, waar Huntelaar de spits moest worden in 2014 de trend om Cillesen het doel uit te praten.
Vol overtuiging? Nee, hij zit er 3x bijna naast terwijl het vangballen zijn en alle 3 de keren stompt hij hem zo voor de voeten van de tegenstander. Wales is te beperkt om er iets mee te kunnen doen maar de zwakte is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, ik had ook liever Mulder op de goal gezien, maar die discussie is zinloos. Van Gaal gaat echt geen keepers meer wisselen, die heeft zijn keus gemaakt en zal niet meer veranderen zolang hij niet gedwongen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
dutchgio schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:39:
Van Persie eruit? Die moet toch juist zo fit mogelijk worden en minuten maken...
En dan niet Huntelaar erin, zal die niet leuk vinden ;)
Hopelijk bedankt Huntelaar nu gewoon voor Oranje een blessure waardoor van Gaal door het stof moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bedanken of bedenken...?

* Fiber snapt hem niet en Huntelaar moet niet huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wat een publiek ook zeg... en dan gaat Nederland daar voortaan spelen :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Die Lens is ook lekker ingevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bijna een Easter egg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Quad schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:47:
Van Persie problemen met de lies?
Ja en die gaat afvallen, dan krijgt KJH zijn kans, en wordt het een Paolo Rossi? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wijnaldum valt mij positief op! Beter dan Fer eerlijk gezegd :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

martinusz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:02:
Wijnaldum valt mij positief op! Beter dan Fer eerlijk gezegd :)
Dat is ook niet zo moeilijk.

Wat doet Ruud van Nistelrooy tegenwoordig...? :+

[ Voor 68% gewijzigd door Fiber op 04-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

En die commentator. 'Easter ging er als een haas vandoor, maar het was geen eitje.'

God, moeten jullie daar naar luisteren? :D Of wordt het bij jullie ook de nationale zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Coltrui schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:04:
En die commentator. 'Easter ging er als een haas vandoor, maar het was geen eitje.'

God, moeten jullie daar naar luisteren? :D Of wordt het bij jullie ook de nationale zender?
Dit is SBS 6 (commerciëlen), de NOS (publieke zender) die het WK uitzendt heeft gelukkig een andere commentator

[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 04-06-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SBS6 = Slecht commentaar en wacht zo direct het interview met van Gaal af. Door Hans Kraaij jr. :)

Gelukkig is het alleen de oefenpotjes. Het echte werk wordt door de NOS gedaan...

edit: te laat

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 04-06-2014 22:06 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

albino71 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:06:
[...] en wacht zo direct het interview met van Gaal af. Door Hans Kraaij jr. :)
Die waren de vorige wedstrijd dikke vrienden en poeslief voor elkaar... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

De media inclusief Hans Kraaij smullen ervan als Van Gaal faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb op de een of andere manier het gevoel dat het humeur van van Gaal nu anders is. De vragen van Hansie Hansie ook. Dus ik verwacht bloed onder nagels vandaan... :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:08:
[...]

Die waren de vorige wedstrijd dikke vrienden en poeslief voor elkaar... :z
Ik hoorde net een verhaal dat die alsnog ruzie hadden gekregen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Robben is wel goed hoor.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Robben en Lens...!

Prachtige Italiaanse counter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Robben is echt topfit. Leuke goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pass van Sneijder was ook prima!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Dit is dus ook een goede combi op snelheid Robben met lens!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nou, van Gaal gaat aanvalluhhh

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Huntelaar voor De Jong...

Een aanvallende wissel! :)

Het wordt nog wel eens wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

En juichen langs de lijn? /flauw

Hup KJH, maak Louis het eens moeilijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Volg het duitse voetbal niet, is huntelaar nog steeds zo'n killer bij Schalke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij minder.

Die goal geeft de burger moed.

Robben weer 90 min., denk ik, en dat na een zwaar seizoen..?

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 04-06-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
ph4ge schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:49:
[...]

Vol overtuiging? Nee, hij zit er 3x bijna naast terwijl het vangballen zijn en alle 3 de keren stompt hij hem zo voor de voeten van de tegenstander. Wales is te beperkt om er iets mee te kunnen doen maar de zwakte is duidelijk.
3x ernaast en toch weg kunnen stompen? Knap als je er naast zit... Tevens waren het er maar twee. Hij maakt twee keer de keus om te komen en dan moet je 'm hebben. Hij had 'm ook beide keren, al was ie één keer niet goed weg gewerkt. We zijn wel ontzettend aan 't muggenziften op de keeper zeg, zielig :N Als er een positie is waarin we gewoon goed zitten is 't daar wel, in andere landen hoor je niemand klagen met 3 keepers van deze kwaliteit.

Kijk dan liever naar die lui die voor hem staan die alle snelheid en kwaliteit missen om ook maar enige zekerheid te geven aan je verdediging. Vlaar is te traag en mag je niet met ruimte in zijn rug laten spelen, dat zagen we net wel bij die ene kans van Wales. De Vrij mist vaak de overtuiging, maar vind ik de minste van die drie en Martins Indi is zwaar uit vorm en lijkt meer met zichzelf te sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Coltrui schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:11:
[...]

Hup KJH, maak Louis het eens moeilijk! :P
Dan moet hij er minstens vijf maken en nog mooie ook... :)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.