Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar idd, die cillessen ken niet meevoetballen...
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Dient wel gezegd dat Robben er twee (of drie, as I speak) had moeten inschieten. Hoop dat die in de tweede helft wat vertrouwen tankt, want dit gaat in de kleren zitten als een soort vloek.
Smiling as the shit comes down...
Als hij z'n doel maar schoon houdt vind ik verder alles best...Terryb47 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
[...] Maar idd, die cillessen ken niet meevoetballen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heeft wel een hoog "coming to america" gehalte, hoedje erbij en het tis compleetGoron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
Ik vind dat Ghana wel gave shirts heeft
geef je mij nou de schuld dat het pas 1-0 staat?Coltrui schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
, duidelijk dat Nederland moeite heeft met een fysiek stevige toeschouwer.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Vd Sar in zijn vroege dagen had hetzelfde maar die kwam wel redelijk op z'n pootjes terecht.Terryb47 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
Welke toeter? Bij mij gaat het geluid standaard uit als leo oldenburger de commentator is![]()
Maar idd, die cillessen ken niet meevoetballen...
Blind op linksback werkt nog niet. Biedt zich niet aan en als hij de bal heeft is het bijna altijd terug. Ghana laat die kant helemaal open, Blind krijgt alle ruimte. Die 2 keer dat hij er plichtmatig inloopt is het gelijk gevaarlijk. Ghana houdt rechts wel dicht, doen ze slim.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
overigens komt BMII me een beetje onzeker over nog... hoop dat hij snel wat meer zekerheid in zijn spel krijgt...
Het is er maar 1.
Een blanke aan het totale gebrek aan ritme te oordelen.
Hij zit denk op een microfoon ofzo.
★ What does that mean? ★
Als je blanke had veranderd in een andere term, welke dan ook, was het discriminatieMrMonkE schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:42:
[...]
Het is er maar 1.
Een blanke aan het totale gebrek aan ritme te oordelen.
Hij zit denk op een microfoon ofzo.
Maar gelukkig horen we geen zwerm muggen de gehele wedstrijd.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
[ Voor 67% gewijzigd door Fiber op 31-05-2014 21:52 ]
te vaak durft men niet vooruit te spelen....
Welkom bij het pre-sneijder en vandervaart nederlands elftal.
★ What does that mean? ★
Ook als de tegenstander en dan met name de verdediging in balbezit is, zit er niks druk op. Ik heb verdedigend heel veel uitvoetballende balaannames gezien van Ghanezen, die smeken om gewoon uitgebuit te worden. Ook de eerste bal na een voorzet in Ghanees gebied is ook altijd voor de uitploeg.P.O. Box schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:59:
het gebeurt wel erg vaak dat we halverwege de helft van de tegenstander in balbezit zijn en dan via 2-3-schijven de bal razendsnel bij......... Cillessen krijgen....
te vaak durft men niet vooruit te spelen....

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
★ What does that mean? ★
★ What does that mean? ★
Best veel spelers in de recente periode die zijn afgehaakt of het net niet gehaald hebben. Recordhouder 'Kort in Oranje spelen' is Otman Bakkal, met zes minuten...
★ What does that mean? ★
In het systeem dat ze op het moment (en wat v. Gaal denk ik sowieso wil spelen) past Depay beter dan Huntelaar.Herman schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:11:
Vreemd dat Huntelaar niet v. Persie vervangt. Nieuwe pikorde?
Nederland zit toch grotendeels op de counter in de hoop dat 1 snelle speler voorin de bal krijgt en dan op het doel kan afrennen.
Huntelaar komt toch het beste tot zijn recht wanneer je op de helft van de tegenstander speelt.
Niet vaak. Zo af en toe zit hij bij de wedstrijd selectie, op de bank.Goron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:23:
Wat is er eigenlijk met Afellay gebeurd? Speelt hij nooit bij Barca ofzo?
Was lang geblesseerd en speelt sinds hij terug is niet.Goron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:23:
Wat is er eigenlijk met Afellay gebeurd? Speelt hij nooit bij Barca ofzo?
Heeft geloof ik een paar keer bij de selectie gezeten in de voorbereiding van een paar duels.
Gewoon nooit.PCSO schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:24:
[...]
Niet vaak. Zo af en toe zit hij bij de wedstrijd selectie, op de bank.
Teveel blessureleed en nu hij daar eindelijk van is hersteld heeft hij ook vrijwel geen minuten gemaakt bij Barca.
Gaat waarschijnlijk volgend seizoen naar de Bundesliga.
Klopt, maar van PSV naar Barca is voor velen een te (veel) grote stap. Bij Schalke kwam het tijdens de huur periode ook niet uit. Jammer inderdaad.Goron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:28:
Ok, zonde hij was toen een paar jaar terug de nieuwe belofte.

Ja maar heeft eigenlijk weinig tot niets laten zien sinds zijn transfer naar Barca. Ja ik weet hij heeft een zware blessure gehad maar in die wedstrijden dat hij speelde liet hij niets zien en bij Schalke liet hij ook niets zien.Goron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:28:
Ok, zonde hij was toen een paar jaar terug de nieuwe belofte.
Heb toch zo mijn twijfels dat hij het ooit nog zal waarmaken (laatste toernooi dat hij meedeet met Oranje viel hij ook flink door de mand).
Van AZ naar PSV ook voor sommigen...PCSO schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:29:
[...] Klopt, maar van PSV naar Barca is voor velen een te (veel) grote stap...
Inderdaad, zou toch wel de nieuwe vleugel speler van Oranje worden.ScrooLoose schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:28:
En waar is Elia eigenlijk gebleven, dat was er ook eentje.
Hij heeft een domme keuze gemaakt qua transfer en zit nu bij Werder Bremen waar hij niet echt opvalt.
Als ik zo de verhalen over hem lees heb ik het gevoel dat hij zich niet echt met zijn beroep bezig houd.
Edit:
Toch gewoon om te lachen. Volgens Louis komt het allemaal omdat ze pas net bezig zijn -,-
De hele kwalificatie reeks is er om je voor te bereiden op het toernooi qua tactiek en speler keuzes en om zulke fouten eruit te halen. Niet pas die paar weken voor het toernooi.
Top club trainer, waardeloze bondscoach.
[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 31-05-2014 22:34 ]
Viel mij ook op!Goron schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:34:
Het Hans-Louis interview gaat bijzonder soepel vandaag.
Toch heb ik er wel vertrouwen in. Als we winnen van Spanje, wat ik zeker voor mogelijk houdt, dan is alles mogelijk...
99% kans dat dat niet gebeurt, wat is Oranje de laatste wedstrijden matig. Ze mogen blij zijn als ze er een gelijkspelletje uit halen tegen Spanje en dan de poule overleven.Fiber schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:46:
[...]
Toch heb ik er wel vertrouwen in. Als we winnen van Spanje, wat ik zeker voor mogelijk houdt, dan is alles mogelijk...
Met de huidige verdediging en opbouw bij balbezit gaat dat echt niet gebeuren.
En dan....
Dan word ik badend in het zweet wakker en was het jammer genoeg een droom...
Alle gekheid op een stokje...
Ik vind het moeilijk om a.d.h.v. wat ik tot nu toe heb gezien enthousiast te worden.
Het wordt afwachten.
Het blijft gelukkig te allen tijde voetbal en er kan dus van alles gebeuren.
[ Voor 49% gewijzigd door albino71 op 31-05-2014 23:17 . Reden: het was maar een droom... ]
Eén minuutje balbezit is in principe meer dan genoeg om te scoren uit een lullig countertje. Als je dan achterin de nul kan houden kun je ver komen...dutchgio schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:07:
Voor de opbouw is het wel handig dat je de bal hebt
Ik hoop dat Robben weer een kans gaat missen in de finale...
Maar dan met wel tijd genoeg om het nog goed te maken...
[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 31-05-2014 23:19 ]
Dus je maakt je niet veel zorgen over de andere 2 wedstrijden?Fiber schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:46:
[...]
Ik zie kans dat we met 0 punten eindigen.
Verder vond ik het goed om te zien dat Sneijder de bal aan van Persie gaf. Ook al zag het er wat knullig uit allemaal. Dat van Persie op zijn beurt direct naar Sneijder liep, was ook goed.
Hopen dat het team door het vuur gaat voor elkaar straks en uitvoert wat van Gaal voor ogen heeft.
@Deadsy: Wil je zeggen dat NL helemaal geen enkele kans maakt tegen de ploegen in de pool?
Ik vind wel namelijk. Spanje is echt wel minder dan voorheen en dat is de lastigste ploeg. Daarnaast wil NL echt wel van ze winnen en zal gedreven zijn...
Ik hoop op een snelle goal van Spanje. Dan wil ik het nog wel eens zien...
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 31-05-2014 23:27 ]
Ik ook wel hoor, als we de eerste wedstrijd tegen Spanje verliezen. Maar als je die eerste wedstrijd wint kan dat het team ook een 'boost' geven, waardoor je de rest ook gaat winnen.
Ik zeg niet dat Nederland helemaal geen kans heeft, ik zeg alleen dat ik kans zie dat we alle 3 de groepswedstrijden verliezen.albino71 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:26:
@Deadsy: Wil je zeggen dat NL helemaal geen enkele kans maakt tegen de ploegen in de pool?
Ik vind wel namelijk. Spanje is echt wel minder dan voorheen en dat is de lastigste ploeg. Daarnaast wil NL echt wel van ze winnen en zal gedreven zijn...
Ik hoop op een snelle goal van Spanje. Dan wil ik het nog wel eens zien...
We zijn al 2 jaar bezig met dit toernooi, 2 jaar de tijd gehad om een goede tactiek neer te zetten en te bepalen wie er in de basis staat (of laat ik maar zeggen wie de eerste 16 zijn).
Maar nee dit doen we allemaal pas een paar weken voordat het toernooi begint en dan is het raar waneer er veel fouten gemaakt worden of dat men elkaar nauwelijks vind.
En de hele hoop rust erop dat 3 spelers elkaar vinden. 1 ervan is blessure gevoelig en piekt al zo ongeveer het hele seizoen en de ander heeft de gewoonte bijna onzichtbaar te zijn op de grote toernooien.
v. Persie liep zich bij die goal lekker vrij maar bij Oranje vind ik hem altijd zo bizar weinig toevoegen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
maar nog steeds 10x beter dan wat wij hebben rondlopen.albino71 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:26:
I
Ik vind wel namelijk. Spanje is echt wel minder dan voorheen...
in 2010 hadden we veel betere spelers en zelfs toen maakten we geen kans, nu bestaat Oranje grotendeels uit een stel jochies uit de eredivisie. Niet omdat ze zo goed zijn, maar bij gebrek aan beter. Sorry hoor maar dat is de keiharde realiteit.
Ik denk dat dit laatste is omdat veel spelers waarvan we gehoopt hadden dat deze er nu zouden staan (Elia, Afellay etc) er niet zijn vanwege verkeerde keuzes.Terryb47 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:43:
[...]
maar nog steeds 10x beter dan wat wij hebben rondlopen.
in 2010 hadden we veel betere spelers en zelfs toen maakten we geen kans, nu bestaat Oranje grotendeels uit een stel jochies uit de eredivisie. Niet omdat ze zo goed zijn, maar aan gebrek aan beter. Sorry hoor maar dat is de keiharde realiteit.
En voor een deel ook gewoon een gat in de generatie.
Als dat stel jochies geen domme keuzes maakt qua transfers en zich bezig houd met hun beroep dan zal het er over 2 of 4 jaar beter uit zien.
Dit alles had v. Gaal moeten zien aankomen en hij had gewoon 2 jaar geleden moeilijke keuzes moeten maken en de jeugd een kans geven en iets opbouwen.
Maar de KNVB heeft hem niet gehaald om op te bouwen maar om succes te halen (zo was het toch?) want dit is misschien het laatste toernooi waarin we nog een sterke Sneijder, Robben en v. Persie hebben.
Accepteer het: we zijn nu eens geen favoriet maar outsider. We gaan niet het spel maken maar wachten wat meer af. Niks mis mee, moeten we niet zo negatief over doen.
Ps.
Affelay en Elia hadden daar overigens niks aan veranderd. Die hadden nu ook op de bank gezeten in dit 532.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 01-06-2014 00:07 ]
Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt, echt zwakke landen zouden ze inderdaad alle 3 graag willen hebben maar de betere landen zouden denk ik alleen Robben willen hebben.D-e-n schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:05:
We moeten niet zo zeuren. De meeste landen zouden een moord doen voor zo'n trio voorin. En onze verdedigers zijn niet zozeer slecht maar onervaren. Daar doe je niks aan.
Accepteer het: we zijn nu eens geen favoriet maar outsider. We gaan niet het spel maken maar wachten wat meer af. Niks mis mee, moeten we niet zo negatief over doen.
Laten we eerlijk zijn, de enige echte topper is Robben. Sneijder is al lang niet meer wat hij 4 jaar geleden was en v. Persie word voor mijn smaak te veel gehyped. Bij Oranje heeft hij de hype nog nooit waar gemaakt, het is een goede spits maar niet van het niveau Robben en de betere landen hebben toch wel spitsen rondlopen die beter renderen.
edit:Dan had je misschien geen 5-3-2 gehad, of er was de hele kwalificatie een grote kern geweest in Oranje van dragende spelers. Maar daar gebruik ik de woorden of en misschien te vaak.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 01-06-2014 00:11 ]
Was hier en daar wel slordig in balbezit, BMI had er nogal wat last van. Guzman niet echt gezien, de jong wel dat blijft een beest
Ik zien wel dat het achterin nog steeds wennen is, vooral de vraag wie pakt wie op, zag je veel tussen Vlaar en Janmaat, vaak te lang overleg wie wie pakt.
In 2010 was Oranje ook geen favoriet. Niemand met enig realistische blik had voorhand ook maar gedacht dat we de finale zouden halen.D-e-n schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:05:
We moeten niet zo zeuren. De meeste landen zouden een moord doen voor zo'n trio voorin. En onze verdedigers zijn niet zozeer slecht maar onervaren. Daar doe je niks aan.
Ps.
Affelay en Elia hadden daar overigens niks aan veranderd. Die hadden nu ook op de bank gezeten in dit 532.
Wel kon je meer uitgaan van eigen kracht.
Affelay en Elia hadden dus op de bank gezeten omdat ze te vroeg zijn gaan 'cashen" bij een grotere club, in plaats van je sportieve carrière voorop te stellen. Was de kloof met oude ervaren spelers en de jonge eredivisionisten kleiner er niet zo duidelijk, dan hoefde je ook geen 5-3-2 te spelen. Dat is toch enigszins een noodgreep omdat het aloude 4-3-3 tekort komt met de huidige selectie.
Ja, de Spanjaarden, Brazilianen of Argentijnen zijn wellicht niet jaloers op ons trio maar in landen als Italië, België of Portugal spelen van Persie of Robben ook gewoon hoor. We hebben veel niet maar dat nog net wel.
[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 01-06-2014 00:41 ]
Verder, verdedigend deden ze het prima. Aanvallend ook wel. Alleen, die kansen MOETEN er echt in.
Als Ghana er per ongeluk toch een intrapt, is het gelijk. Je houdt je tegenstander te lang in de wedstrijd. Dat moet echt veel dodelijker.
Ik had trouwens het idee dat de spelers van het NL efltal iets om de borst/schouders droegen? Soort zwart kastje. Zouden ze experimenteren met GPS tracking of fysiologische metingen om de wedstrijd achtermee te analyseren? Volgens mij is van Gaal een type die heel erg open staat voor dat soort technieken.
En we mogen ons nog gelukkig prijzen met onze 3 voorin, je ziet als Robben de bal krijgt dat tegenstanders toch soort van paniek krijgen, 3 of 4 man trekken naar Robben, andere kant is dan vogelvrij.
Ach, belangrijker was in mijn ogen dat de verdediging een beetje zelfvertrouwen krijgt (want je zag dat ze dat nog misten) door de 0 te houden.
Dan maar BMI, geen half bakken verdedigers achterin.tweaker2010 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:05:
BMI is ook geen opbouwende verdediger, van Gaal kan dan nog beter Veltman opstellen (hoewel die verdedigend minder is) maar dan krijgt Sneijder tenminste wel meer ballen van achteren.
Verdedigend zag het er aardig uit gisteren. Maar ja dat was Ghana he?
Snapte weinig van die scheidsrechter. Ik zag de ene aanslag na de andere en dan gewoon steeds door laten spelen. Nu hou ik wel van spel waar niet steeds afgefloten wordt, maar dit ging te ver mi. En dat in een vriendschappelijk potje.
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 01-06-2014 09:27 ]
Ghana heeft overigens niets te zoeken op het wk, jammer dat ze niet in onze groep zitten
Overigens moet je tegen dit soort tegenstanders wel oefenen ondanks het gevaar. Je komt het op het WK ook tegen. En Ghana zal geen kampioen worden, maar het zijn echt geen koekenbakkers. Vrijwel alle spelers spelen in grotere competities.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De selectie destijds was ook niet bepaald van topniveau. De verdediging oogde nog zwak (Ooijer, Mathijssen, Heitinga, Boulahrouz en Engelaar om maar een paar basisspelers te noemen) en de sterren van nu waren nog toen net binnen gekomen bij de absolute wereldtop.
Terugkomend op de wedstrijd van gisteren: Verdedigend zijn ze niet echt op de proef gesteld. Aanvallend was het zeer zwak. Met 3 personen die aanvallen kom je zelden tot nooit door een verdediging van 6 man (meeste ploegen hebben 4 verdedigers en 2 verdedigende middenvelders). Er zal dus veel meer en veel sneller van posities moeten worden gewisseld. Het lijkt mij echter nog belangrijker dat iemand als de Guzman zich ook met de aanval gaat bemoeien. Wanneer je in balbezit bent moeten er niet 5 tot 7 man achterin blijven hangen. Ook Blind viel mij erg tegen. Komt niet zijn directe tegenstander voorbij en lijkt ook te weten dit niet te kunnen. Dat wordt nog een flinke kluif.
Ik hoop dat van Gaal tegen Wales ook het noodscenario gaat oefenen door 15 minuten voor tijd 2 aanvallende wissels te doen om te kijken hoe soepel dat loopt en te zien hoe snel een tegenstander dan bezwijkt. Winnen doe je immers door doelpunten te maken en die potentie heb ik gisteren niet gezien.
PSN ID = Jorco
Niet helemaal mee eens. Robben had er toch eigenlijk wel minstens één mogen maken...Jorco schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:48:
[...] Winnen doe je immers door doelpunten te maken en die potentie heb ik gisteren niet gezien.
En ik denk dat Sneijder wat te gretig was. Die stond vaak als nummer negen in de spits, in plaats van als dirigent op de tien...
[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 01-06-2014 10:55 ]
Blind deed het juist verdienstelijk op die plek, heeft meerdere voorzetten gegeven waarmee men wat kon. Een mannetje voorbij komen dat lukte van Persie of Robben of Sneijder ook niet tegen die bonken van kerels, waarom je dat ineens van een back verwacht??Jorco schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:48:
In 2008 schreeuwde ook het merendeel van het land moord en brand omdat we amper de kwalificatie doorkwamen en in de zwaarst mogelijke poule op het EK terecht kwamen. Omdat het systeem werd omgegooid en er meer zekerheid werd ingebouwd viel opeens alles op zijn plek en won Nederland de eerste 2 wedstrijden met speels gemak. De wereld was verbaasd en Oranje werd al uitgeroepen tot de nieuwe kampioen.
De selectie destijds was ook niet bepaald van topniveau. De verdediging oogde nog zwak (Ooijer, Mathijssen, Heitinga, Boulahrouz en Engelaar om maar een paar basisspelers te noemen) en de sterren van nu waren nog toen net binnen gekomen bij de absolute wereldtop.
Terugkomend op de wedstrijd van gisteren: Verdedigend zijn ze niet echt op de proef gesteld. Aanvallend was het zeer zwak. Met 3 personen die aanvallen kom je zelden tot nooit door een verdediging van 6 man (meeste ploegen hebben 4 verdedigers en 2 verdedigende middenvelders). Er zal dus veel meer en veel sneller van posities moeten worden gewisseld. Het lijkt mij echter nog belangrijker dat iemand als de Guzman zich ook met de aanval gaat bemoeien. Wanneer je in balbezit bent moeten er niet 5 tot 7 man achterin blijven hangen. Ook Blind viel mij erg tegen. Komt niet zijn directe tegenstander voorbij en lijkt ook te weten dit niet te kunnen. Dat wordt nog een flinke kluif.
Ik hoop dat van Gaal tegen Wales ook het noodscenario gaat oefenen door 15 minuten voor tijd 2 aanvallende wissels te doen om te kijken hoe soepel dat loopt en te zien hoe snel een tegenstander dan bezwijkt. Winnen doe je immers door doelpunten te maken en die potentie heb ik gisteren niet gezien.
Die backs moeten juist in de ruimte opkomen, zowel Janmaat als blind kunnen dat erg goed, stonden erg vaak helemaal vrij maar werden helaas niet altijd gevonden.
Dus wie wordt het verder: Clasie of Guzman? (Fer minuten gehad? Zo niet dan zeker geen basis lijkt me ...)
Las iets over Kuyt en trainen als rechtervleugel en kon me hem (iirc) nog wel herinneren in die rol tegen Slowakije op het vorige WK toch?
Ik lees hierboven dat Guzman zich weinig met de aanval bemoeid heeft en dat is nou juist z'n sterkere kant; zullen dan wel z'n instructies geweest zijn ...
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 01-06-2014 11:34 ]
Dat had ie zeker mogen doen. De kansen ontstonden echter vooral door knullig spelen van de Ghanezen. Deze zul je niet krijgen als Spanje en Chili hun 'normale' niveau halen. Het doelpunt was knap uitgespeeld, maar verder heb ik weinig overtuigende dreiging gezien. Ach misschien nam Nederland wel weinig risico om blessures te voorkomen (dit was ook goed te zien na de aanslag op de benen van Robben).Fiber schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:52:
[...]
Niet helemaal mee eens. Robben had er toch eigenlijk wel minstens één mogen maken...
En ik denk dat Sneijder wat te gretig was. Die stond vaak als nummer negen in de spits, in plaats van als dirigent op de tien...
Ik verwacht niet dat de voorste drie continu uitwijken naar de flanken. Van dat trio kan alleen Robben dat belopen. Indien ze dat wel (moeten) doen dan zal er ook meer aansluiting moeten zijn van de Guzman. Ik ben het met je eens dat er te weinig gebruik werd gemaakt van de ruimte en ook dat is meer te wijten aan de Jong en de Guzman die onvoldoende kwamen inschuiven waardoor gaten in het midden ontstonden en te vaak te lange bal werd gespeeld.martinusz schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:54:
[...]
Blind deed het juist verdienstelijk op die plek, heeft meerdere voorzetten gegeven waarmee men wat kon. Een mannetje voorbij komen dat lukte van Persie of Robben of Sneijder ook niet tegen die bonken van kerels, waarom je dat ineens van een back verwacht??
Die backs moeten juist in de ruimte opkomen, zowel Janmaat als blind kunnen dat erg goed, stonden erg vaak helemaal vrij maar werden helaas niet altijd gevonden.
Er is nog tijd genoeg en mijn vertrouwen is groter dan een paar weken geleden.
PSN ID = Jorco
Vond het onbegrijpelijk dat Sneijder zei dat ie moest wennen aan z'n nieuwe plek. welke nieuwe plek? Hij speelt notabene z'n hele leven op 10 - dat is ACHTER de spits(en) en niet in de spitsFiber schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Inderdaad vreemd. Overigens ook vreemd dat ie eruit werd gehaald voor Lens. Met Depay, Robben, Lens voorin heb je niet 1 echte centrum-/killerspits én geen echte nummer 10. Niet gek dat ze het laatste kwartier onder druk kwamen te staan en er niet meer gevoetbald kon worden.Terryb47 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:41:
[...]
Vond het onbegrijpelijk dat Sneijder zei dat ie moest wennen aan z'n nieuwe plek. welke nieuwe plek? Hij speelt notabene z'n hele leven op 10 - dat is ACHTER de spits(en) en niet in de spits
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Dat denk ik dus ook. Hij kent de zwakte, de verdediging. Maakt die zo goed mogelijk en hij weet dat 1 van de 3 toppers die we wel hebben echt wel een kans krijgen. Als hij die 3 super super scherp zet, dan kan het zomaar toch leuk worden denk ikVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:08:
Verdediging is prima zo. Ik wens onze tegenstanders veel succes om door een muur van 5 te geraken + de 2 verdedigende middenvelders. Ze kunnen wel geen wereldtop zijn, 5 verdedigers is wel veel. Ik denk dat V Gaal gokt op 1-0 uitslagen en zo ver wil geraken met het team, opzich niks mis mee.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Vond Vlaar gisteren erg solide spelen, net als De Jong. Verder waren er weinig lichtpuntjes behalve de goal en één goede voorzet van Blind.
Dat ligt er toch maar aan hoe je hem gebruikt? De Boer had toch ook geen killer look? Als je BMI en Vlaar als mandekkers hebt met De Vrij erachter om gaatjes dicht te lopen en op te bouwen is het toch prima? Al vind ik wel dat hij opbouwend sterker zal moeten worden, maar goed daar zal hij aan moeten werkenNiku schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:44:
Zag de elftalfoto van gisteren, ik erger me gewoon al aan het hoofd van De Vrij. Die jongen kan toch nooit een killer achterin zijn, totaal geen uitstraling.
Vond Vlaar gisteren erg solide spelen, net als De Jong. Verder waren er weinig lichtpuntjes behalve de goal en één goede voorzet van Blind.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verder ben ik niet kapot van de Guzman.
Als ik zie hoeveel slachtoffers er al bij andere landen zijn gevallen, mag NL blij zijn àls we donderdag zonder blessures afreizen. Oké, die ene missen we wel, en dat is een gemis (Strootman).
Overigens is het gezeur over het slechte opbouwen van Indi zo typisch Nederlands. Eerst zeuren we met zijn allen om de fysiek sterke van Dijk, om echte verdedigers als Douglas. En dan zou dat bij Indi ineens een probleem zijn?
De Guzman is op dit moment de meeste complete middenvelder op die plek. Technisch prima, niet zo fragiel als bijvoorbeeld Clasie en toch ook gewend aan fysiek spel.
De bal werd vaak achteruit gespeeld.
De belangrijkste reden m.i. was omdat Sneijder teveel op dezelfde hoogte als Robben en van Persie liep.
Anders was hij beter een aanspeelpunt ws.
Ik verwacht dat hij op z'n kloten krijgt (heeft gehad) van van Gaal.
Ik vind dat je daar gelijk in hebt, een combinatie van beresterk en goed opbouwen is gewoon zeldzaam. Ik kan het me zelf niet echt herinneren omdat ik pas 3 was ofzo, maar volgens mij is frank rijkaard de enige ooit geweest die dat wel kon.D-e-n schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:58:
De Vrij opbouwend sterker worden? Hij is juist de sterkste opbouwer van alle verdedigers in de selectie.
Overigens is het gezeur over het slechte opbouwen van Indi zo typisch Nederlands. Eerst zeuren we met zijn allen om de fysiek sterke van Dijk, om echte verdedigers als Douglas. En dan zou dat bij Indi ineens een probleem zijn?
De Guzman is op dit moment de meeste complete middenvelder op die plek. Technisch prima, niet zo fragiel als bijvoorbeeld Clasie en toch ook gewend aan fysiek spel.
BMI en Vlaar aan de bal, inleveren aan de vrij, blind of janmaat en dan is er niks aan de hand. Laten we wel wezen, ik verwacht dat ze ook nog wel groeien in het toernooi. Soms vind ik de vrij nog wel teveel op de Pelle manier spelen, lange bal naar voren. dat is niet nodig in dit team.
Verwijderd
Heb me mateloos geirriteerd aan die ballen terug op de keeper. Al zal dat ongetwijfeld ook te maken hebben gehad met het zich niet in voldoende mate aanbieden van medespelers. Idem zal waarschijnlijk de oorzaak zijn geweest van die vele lange ballen naar voren.
De samenhang tussen de linies leek gisteren wel voor verbetering vatbaar.
En opmerkelijk genoeg was van Gaal zeer coulant naar Kraaij jr. toe wiens wedstrijdanalyse hij zowaar onderschreef en nadien herhaalde tegenover de NOS.:)
Ze zullen ook wel moeten. Je kan niet tegen Spanje in de schulp kruipen, dat zullen ze afstraffen met het snelle voetbal die Spanjaarden. Evenals Chili. Als Ghana direct aan de aftrap met hun beste team had gespeeld dan had Nederland het nog lastig gehad..albino71 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:00:
Ik vond dat Robben wel gelijk had met de opmerking dat er met wat meer lef gespeeld moet worden.
De bal werd vaak achteruit gespeeld.
De belangrijkste reden m.i. was omdat Sneijder teveel op dezelfde hoogte als Robben en van Persie liep.
Anders was hij beter een aanspeelpunt ws.
Ik verwacht dat hij op z'n kloten krijgt (heeft gehad) van van Gaal.
Nederlandse PS5 clan / 30+
Dit topic is gesloten.