Voordeel is ook de itv-app voor de smartphone en het terugkijken van opnames.
Die app was er volgens mij ook voor het oude platform?Rallye schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:33:
Voordeel is ook de itv-app voor de smartphone en het terugkijken van opnames.
Maar wat die niet had was TV kijken via de pc/laptop.
Maar het ging niet perse over alle TV diensten en verschillen maar over de decoder zelf.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
V10, alles ingesteld, ding van de stroom af, aangesloten op oude propositie, alles weg! 
Vtv instellen is dus een nogo helaas.
Vtv instellen is dus een nogo helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 08-07-2017 22:46 ]
Ik gebruik de cijfercombinatie bijna nooit. Er zijn diverse favorietenlijsten samengesteld en ik blader door de zenders met de minigids of via de reguliere gids. Zo krijg je tenminste ook een idee wat er speelt en hoef je niet nutteloos cijfers in te drukken en erachter te komen dat een programma draait die je niet leuk vindt.servies schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:32:
[...]
Wat is er dan zo veel beter aan?
Mij zou het alleen al mateloos ergeren dat ik voor HD een handmatig een andere zender moet kiezen (en het lijkt er op dat dat nog steeds het geval is)...
It ain't stupid if it works!
Je hebt gelijk dat het meer over de Arcadyan zelf ging. Eerder geing het ook over verschillen tussen beide proposities.Barre73 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:53:
[...]
Die app was er volgens mij ook voor het oude platform?
Maar wat die niet had was TV kijken via de pc/laptop.
Maar het ging niet perse over alle TV diensten en verschillen maar over de decoder zelf.
Met de app op de oude propositie kun je geen opnames terugkijken. Dat kan alleen thuis: dat moet via je Amino.
[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 09-07-2017 09:52 ]
Verwijderd
Meer mensen geen internet meer (oude propositie) router krijgt geen ip meer? TV werkt nog wel
Zelfde verhaal hier (losser),oude propositie, geen internet. Ik zag op allestoringen meer meldingen staan.
Hier alles offline en na harde reset voor de tweede keer in een week werkt het weer. Ik ga toch maar weer eens contact opnemen. Dan sturen ze maar n nieuwe router op ofzo. Als dit de standaard wordt ben ik er wel echt klaar mee.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Verwijderd
Het werkt zins 10 minuten weer zie ik in de router.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 07:50 ]
Ik heb hier nog niemand kunnen vinden met HD op 1 (in mijn kennissenkring).Barre73 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:41:
[...]
De decoder heeft niks te maken met de plek van HD zenders. Maar jouw ergernis (en de mijne) verandert wel langzaam. Steeds meer mensen met HD op 1.
Het zal er vast ooit wel komen
Niet op 1, je moet dan alsnog 661 indrukken om op die zender te komen.BoardCrusher schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:34:
Qua zenders: je kunt een eigen zenderlijst samenstellen en die gebruiken. Die begint bij mij gewoon bij 661 en dan heb je alsnog NPO1 HD op "1" (of in elk geval de eerste van het lijstje).
Het gaat er juist met HD op 1 om dat je gewoon weer net zoals vroeger op 1 kan drukken
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Bij mij gaat ie naar de eerste zender in je lijst als je op 1 drukt. Als 661 je eerste zender is, zal ie daarheen gaan.knorde schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb hier nog niemand kunnen vinden met HD op 1 (in mijn kennissenkring).
Het zal er vast ooit wel komen
[...]
Niet op 1, je moet dan alsnog 661 indrukken om op die zender te komen.
Het gaat er juist met HD op 1 om dat je gewoon weer net zoals vroeger op 1 kan drukken
Maar dat werkt niet als je zenders daarvoor nog gebruikt zoals wij. Ook werkt dit dan alleen bij 1 maar niet bij bijvoorbeeld 2,3,4 etc.BoardCrusher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:02:
[...]
Bij mij gaat ie naar de eerste zender in je lijst als je op 1 drukt. Als 661 je eerste zender is, zal ie daarheen gaan.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Zojuist Telfort glas besteld (100/100) voor mijn moeder, omdat de 4mbit upstream van Ziggo niet echt meer van deze tijd is.
Ervaart iedereen dat hier zo? Want dan kan ik net zo goed het 50/5 abo nemen (100mb heeft mijn moeder niet echt nodig, het ging voornamelijk om hogere upload)ByteMe_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:30:
BTW ik heb een 50/5 abo en ik haal stabiel 50/50, dikke prima dus.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Yup.pimsaint schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:31:
Ervaart iedereen dat hier zo? Want dan kan ik net zo goed het 50/5 abo nemen (100mb heeft mijn moeder niet echt nodig, het ging voornamelijk om hogere upload)
Afgelopen vrijdag 50/5 opgeleverd gekregen. Haal 50/60! 
Ter info, met Experiabox v10
Ter info, met Experiabox v10
[ Voor 20% gewijzigd door PSspike op 17-07-2017 11:32 ]
Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Vandaag Gudion over de vloer voor het vervangen van het oude glasvezelmodem. Volgens Telfort wordt de verbinding vervolgens op 25 juli actief.
Ongeduldig als Tweaker vraag ik mij natuurlijk af of er een kans is dat het eerder on-line gaat?
Ongeduldig als Tweaker vraag ik mij natuurlijk af of er een kans is dat het eerder on-line gaat?
Ik ken het gevoelpimsaint schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:19:
Vandaag Gudion over de vloer voor het vervangen van het oude glasvezelmodem. Volgens Telfort wordt de verbinding vervolgens op 25 juli actief.
macOS 15.5
Is er een storing met glasvezelinternet? Hier in 2133 ligt internet plat.
1211 werkt iig maar op allestoringen is het inderdaad niet geheel rustig.FreshM schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:56:
Is er een storing met glasvezelinternet? Hier in 2133 ligt internet plat.
Alleen glas krijgt V10, koper krijgt V8.Maxxi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:59:
Heb ver teruggelezen op dit forum, krijgt iedereen inmiddels een V10 toegestuurd?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
3 juli nog bij iemand geweest voor een Telfort glasvezel installatie. Gewoon een V8. In april een andere aangesloten op glasvezel en hij kreeg wel een V10.Maxxi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:59:
Heb ver teruggelezen op dit forum, krijgt iedereen inmiddels een V10 toegestuurd?
Hier ook een V10 ontvangen voor glas (Eindhoven, besteldatum 14 juli)
[ Voor 9% gewijzigd door pimsaint op 22-07-2017 10:18 ]
Iemand ervaring met het Telfort modem vervangen voor een Asus RT-AC87U?
Werkend met vlans en dergelijke? Maandag wordt in mijn nieuwe woning de glasvezel verbinding opgeleverd, maar wil graag mijn router gebruiken.
Werkend met vlans en dergelijke? Maandag wordt in mijn nieuwe woning de glasvezel verbinding opgeleverd, maar wil graag mijn router gebruiken.
Bij mij was de verbinding al 6 dagen voor aansluitdatum actief. Daar heb ik dan ook gelijk gebruik van gemaakt.pimsaint schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:19:
Overigens hebben ze ook vanaf die datum gefactureerd.
Kadonder schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:01:
[...]
Bij mij was de verbinding al 6 dagen voor aansluitdatum actief. Daar heb ik dan ook gelijk gebruik van gemaakt.
Overigens hebben ze ook vanaf die datum gefactureerd.
edit:
Stoute schoenen aangetrokken en glasvezelkastje zelf over het aansluitpunt heengeschoven. En inderdaad, de verbinding is al actief. Mooi!
Stoute schoenen aangetrokken en glasvezelkastje zelf over het aansluitpunt heengeschoven. En inderdaad, de verbinding is al actief. Mooi!
[ Voor 61% gewijzigd door pimsaint op 22-07-2017 12:44 ]
Hier wegens verhuizing van ADSL over naar glas.
Ik zeg: moet ik de oude modem (v8) terugsturen zodat ik een V10 krijg?
Mevrouw: nee hoor meneer, u moet de V8 gewoon meenemen
Ik zeg: moet ik de oude modem (v8) terugsturen zodat ik een V10 krijg?
Mevrouw: nee hoor meneer, u moet de V8 gewoon meenemen
Verwijderd
Wat ik overgens raar vindt is dat mensen die 50/5 glasvezel hebben gewoon 50/50 krijgen terwijl ze er niet voor betalen. Mensen die 100/100 glasvezel hebben krijgen niet meer snelheid en betalen inverhouding veel meer dan mensen die 50/5 hebben terwijl in praktijk gewoon dus 50/50 hebben. Ik vindt dat telfort gewoon officieel met 50/50 moet komen omdat 50/5 niet mogelijk via glasvezel. Oke je zou gewoon 50/5 kunnen nemen maar wat als telfort later upload alsnog op 5 zet? Dan heb je geen recht tot klagen.
Same! Afspraak staat voor maandagmiddag, nu toch al wel internetpimsaint schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:09:
[...]
edit:
Is de upload snelheid bij jou ook fors hoger? Download zit altijd wel op 205Mbps, en upload soms op 350-400 en het laagste wat ik hem nu na zo'n 20 speedtests heb gezien is 245Mbps.

edit:
Hij zakt wel steeds in naar 245Mbps nu. Alsnog erg nette waarden.
[ Voor 10% gewijzigd door Loggedinasroot op 26-07-2017 19:30 ]
Persoonlijk word ik er gewoon moe van. Ik vind het gewoon idiot als je glasvezel hebt dat er uberhaupt geadverteerd wordt met 50/5, glasvezel hoort synchroon te zijn. Dit is typisch een stukje Nederlandse krenterigheid. Beschamend !
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:51:
Wat ik overgens raar vindt is dat mensen die 50/5 glasvezel hebben gewoon 50/50 krijgen terwijl ze er niet voor betalen. Mensen die 100/100 glasvezel hebben krijgen niet meer snelheid en betalen inverhouding veel meer dan mensen die 50/5 hebben terwijl in praktijk gewoon dus 50/50 hebben. Ik vindt dat telfort gewoon officieel met 50/50 moet komen omdat 50/5 niet mogelijk via glasvezel. Oke je zou gewoon 50/5 kunnen nemen maar wat als telfort later upload alsnog op 5 zet? Dan heb je geen recht tot klagen.
Verwijderd
helemaal mee eens. Zo hoopt telfort dat men voor duurdere pakket gaat. Nou ik niet. Eind dit jaar ga ik naar andere glasvezel boer die wel 50/50 kan aanbieden.doublehelix schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:02:
Persoonlijk word ik er gewoon moe van. Ik vind het gewoon idiot als je glasvezel hebt dat er uberhaupt geadverteerd wordt met 50/5, glasvezel hoort synchroon te zijn. Dit is typisch een stukje Nederlandse krenterigheid. Beschamend !
[...]
Heb hier het 50/5 pakket bij mijn moeder aangesloten. De download komt, via Wifi op een Macbook, steeds stabiel uit rond de 48Mbps. Wel jammer, ik had minstens een beetje meer verwacht ipv minder.Koenstrijder schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:25:
[...]
Is de upload snelheid bij jou ook fors hoger? Download zit altijd wel op 205Mbps, en upload soms op 350-400 en het laagste wat ik hem nu na zo'n 20 speedtests heb gezien is 245Mbps.
En inderdaad, waar de download hier een beetje moet 'klimmen' om de 48Mbit te bereiken, wordt de upload echt als een malle gelanceerd. Hij stormt in de eerste seconde naar 225Mbit maar kakt daarna snel in. Toch komt ie iedere keer ver boven de 50Mbit uit, zeg 61Mbit gemiddeld. Beetje raar voor een 50/5, maar je hoort me zeker niet klagen.
Waarom dan? Ik vind het juist wel heel chill dat ze gewoon 50/50 leveren op een glas abo van 30 euro per maand (of 42,50 met tv). Ook vind ik het wel relaxed dat je gewoon on-line je extra's aan kan passen en je dat per maand (of zelfs per dag als ik het goed begreep van de helpdesk) kan spelen/betalen voor de opties. Zo ben ik bij mijn moeder begonnen met 100/100 omdat we een hogere upload wilde dan bij Ziggo, maar in de praktijk blijkt 50/5 dus ruim genoeg. Knopje om en hoppa, weer 7,50 per maand bespaardVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:12:
[...]
helemaal mee eens. Zo hoopt telfort dat men voor duurdere pakket gaat. Nou ik niet. Eind dit jaar ga ik naar andere glasvezel boer die wel 50/50 kan aanbieden.
Inderdaad. Raar dat speedtest anders werkt bij andere providers. Iemand die toevallig weet waarom bij telfort de download omhoog klimt en de upload naar beneden zakt? En vooral dat verschil.. Van 400 naar 250..pimsaint schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:03:
[...]
Heb hier het 50/5 pakket bij mijn moeder aangesloten. De download komt, via Wifi op een Macbook, steeds stabiel uit rond de 48Mbps. Wel jammer, ik had minstens een beetje meer verwacht ipv minder.
En inderdaad, waar de download hier een beetje moet 'klimmen' om de 48Mbit te bereiken, wordt de upload echt als een malle gelanceerd. Hij stormt in de eerste seconde naar 225Mbit maar kakt daarna snel in. Toch komt ie iedere keer ver boven de 50Mbit uit, zeg 61Mbit gemiddeld. Beetje raar voor een 50/5, maar je hoort me zeker niet klagen.
Hebben jullie de NT er weer afgehaald voor de monteur of gewoon laten zitten?
Toen het ik 't eenmaal had draaien heb ik de monteur afgebeld.Koenstrijder schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:42:
[...]
Hebben jullie de NT er weer afgehaald voor de monteur of gewoon laten zitten?
Verwijderd
Dat zou hier goed te vinden moeten zijn, zie bijvoorbeeld de AC66U:itsmemax schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:33:
Iemand ervaring met het Telfort modem vervangen voor een Asus RT-AC87U?
link
In mijn geval werkt telefonie dan niet.
Ik weet even niet of dat überhaupt nog kan, maar daar waren genoeg tutorials voor te vinden
Ik heb dit topic even doorgelezen maar begrijp niet helemaal wat er wel en niet mogelijk is met de interactieve televisie-kastjes en de Experia box (v10).
Kan ik, in plaats van een UTP-kabel te trekken, een Wireless Lan Client gebruiken (zoals deze) om zo'n televisie-kastje aan te sluiten?
Kan ik, in plaats van een UTP-kabel te trekken, een Wireless Lan Client gebruiken (zoals deze) om zo'n televisie-kastje aan te sluiten?
Ik heb sinds ik ben overgestapt van eigen router naar de V10 problemen met mijn eigen VoIP.
Ik kan helaas een poort niet doorsturen naar mijn Fritzbox (dient alleen voor VoIP en als switch), om dat deze al in gebruik is voor het VoIP deel van de V10 (wat ik niet gebruik).
Ik heb nog niet gebeld, maar zou het mogelijk zijn om VoIP uit te laten zetten in de V10 en de portforwarding vrij te geven?
Mooie router hoor en doet het prima, maar die restricties altijd!
Ik kan helaas een poort niet doorsturen naar mijn Fritzbox (dient alleen voor VoIP en als switch), om dat deze al in gebruik is voor het VoIP deel van de V10 (wat ik niet gebruik).
Ik heb nog niet gebeld, maar zou het mogelijk zijn om VoIP uit te laten zetten in de V10 en de portforwarding vrij te geven?
Daar zijn al heel wat vragen over gesteld met als resultaat tot nu toe neealbino71 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:22:
Ik heb sinds ik ben overgestapt van eigen router naar de V10 problemen met mijn eigen VoIP.
https://forum.telfort.nl/...55/index1.html#post564849
https://forum.telfort.nl/...10/index1.html#post566278
https://forum.telfort.nl/...07/index8.html#post559913
Ik heb de zoektocht vooralsnog opgegeven. V10 staat in de doos op zolder en vaste telefonie heb ik helaas niet
macOS 15.5
Om maar even antwoord op mezelf te geven voor diegenen die het zich misschien ook afvragen.pimsaint schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:44:
Zojuist bij iemand met KPN glas de volgende opstelling geprobeerd:
Experia v9 -> ASUS router (DMZ) -> iTV ontvanger
TV ontvanger aan en uit en er was beeld. Dat is veelbelovend. Nu is wired natuurlijk niet hetzelfde als wireless en is KPN geen Telfort... maar ik vind het toch een poging waard.
Wordt vervolgt...
V/d week komt een nieuwe V8 router (of wellicht v10?). Gisterenavond weer wegvallend inetrnet/tv en vanmiddag ook weer. In totaal al 10-12 keer dat ding moeten resetten/rebooten om het weer werkend te krijgen. Hopelijk is dat het probleem. Maar dat zal wel denk ik gezien de lampjes bij het glasvezelmodem wel constant branden. De eerste medewerker via FB begon over kabels en ik kreeg alweer vlekken in m'n nek. Gelukkig viel het mee.
Voor zover ik het heb begrepen krijg je als je een V8 hebt (gehad), geen V10..ByteMe_ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:07:
V/d week komt een nieuwe V8 router (of wellicht v10?). Gisterenavond weer wegvallend inetrnet/tv en vanmiddag ook weer. In totaal al 10-12 keer dat ding moeten resetten/rebooten om het weer werkend te krijgen. Hopelijk is dat het probleem. Maar dat zal wel denk ik gezien de lampjes bij het glasvezelmodem wel constant branden. De eerste medewerker via FB begon over kabels en ik kreeg alweer vlekken in m'n nek. Gelukkig viel het mee.
Ik kreeg gisteren mijn installatie pakket binnen met V10, monteur komt vrijdag, ben benieuwd.
Is het ook mogelijk om de Netflix app te koppelen aan een sneltoets op de afstandbediening? Vind het te veel handelingen om daar te komen
Kanaal 200 en dan de rode knop op je AB. Sneller kan het niet. Maar in ieder geval makkelijker dan via het menu.Frank!in schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:50:
Is het ook mogelijk om de Netflix app te koppelen aan een sneltoets op de afstandbediening? Vind het te veel handelingen om daar te komen
Gisteren avond doos in ontvangst mogen nemen. Nu wachten op monteur. Helaas komt ie op maandag. Weekend geen tv en internet.. -> dat wordt praten tegen vrouwlief:P
Ik heb ook een V10 gekregen trouwens. Ik wil echter de edgerouter lite gaan gebruiken. Nu nog even uitzoeken hoe en wat aangezien er veel te vinden is maar geen kaas van gezeten dus ik weet niet precies welke nu wel werkt. Iemand die mij in de goede richting kan duwen?
Ik heb ook een V10 gekregen trouwens. Ik wil echter de edgerouter lite gaan gebruiken. Nu nog even uitzoeken hoe en wat aangezien er veel te vinden is maar geen kaas van gezeten dus ik weet niet precies welke nu wel werkt. Iemand die mij in de goede richting kan duwen?
Ik teken nergens meer voor
als je het geen probleem vindt om 2 apparaten aan te hebben: https://gathering.tweaker...message/51009949#51009949Quakie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:38:
Gisteren avond doos in ontvangst mogen nemen. Nu wachten op monteur. Helaas komt ie op maandag. Weekend geen tv en internet.. -> dat wordt praten tegen vrouwlief:P
@BoardCrusher Ik ga liever voor een 1 apparaat oplossing. Ik ben zeer tevreden over de edgerouter.. Die heeft hier totaal geen moeite met 150/150. Ik ga terug naar 50/5 glas. Enige nieuwe is dat er nu ook TV afgehandeld moet worden via de edgerouter.
Mijn meterkast is op begane grond maar mijn woonkamer op 1e.. Ik wil op de 1e mijn AP hebben...Er loopt 1 netwerkkabel naar boven waar dus tv kastje en mijn switch/ap aan moet.
Mijn meterkast is op begane grond maar mijn woonkamer op 1e.. Ik wil op de 1e mijn AP hebben...Er loopt 1 netwerkkabel naar boven waar dus tv kastje en mijn switch/ap aan moet.
Als het in de woonkamer zou moeten, zou mijn voorkeur ook zijn om maar 1 apparaat te gebruiken. Bij mij zitten ze beide in de meterkast en heb ik er dus geen "last" van.Quakie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:43:
@BoardCrusher Ik ga liever voor een 1 apparaat oplossing. Ik ben zeer tevreden over de edgerouter.. Die heeft hier totaal geen moeite met 150/150. Ik ga terug naar 50/5 glas. Enige nieuwe is dat er nu ook TV afgehandeld moet worden via de edgerouter.
De optie om beide apparaten te blijven gebruiken is voor mij het makkelijkst om in te stellen (niets aan mijn Asus settings hoeven wijzigen), en heeft als voordeel dat als de Asus een keer de geest geeft, ik in elk geval wireless direct kan overschakelen op de EB.
Voor instellingen op de Edgerouter kan ik je niet verder helpen, netwerkje.com is een goed startpunt maar toen ik dit aan het uitzoeken was meen ik ergens gelezen te hebben dat die niet helemaal up-to-date is, d.w.z. ik begrijp dat alle IPTV tegenwoordig Routed is, en dat dat de oplossing wat ingewikkelder maakt. Ik heb toen al snel voor de NAT -> NAT oplossing gekozen.
thx @BoardCrusher
Ik had dit inmiddels gevonden; https://robswinkels.nl/20...gured-with-telfort-sni-f/ Aanvulling op andere config.. blijkbaar beginnen ze allemaal met een config van kriegsmann.
Dit maakt het nog eens lastiger omdat telfort blijkbaar 2 verschillende glasvezel oplossingen aanbiedt..
Ik had dit inmiddels gevonden; https://robswinkels.nl/20...gured-with-telfort-sni-f/ Aanvulling op andere config.. blijkbaar beginnen ze allemaal met een config van kriegsmann.
Dit maakt het nog eens lastiger omdat telfort blijkbaar 2 verschillende glasvezel oplossingen aanbiedt..
Telfort biedt voor nieuwe klanten maar één glasvezeloplossing aan, een aangepaste versie van wat KPN biedt. Oude klanten (zoals ik) hebben nog het oude Reggefiber-systeem.
Weet iemand hier hoe lang het gemiddeld duurt om over te stappen van Telfort xDSL naar glas? Alles zit in de meterkast.
Is het niet gewoon een kwestie van NTU op de FTU plaatsen, ethernet kabel in de modem steken en klaar is kees? Of gaat zoiets weken duren omdat Reggefiber/KPN allerlei dingen moet regelen in de centrale?
Is het niet gewoon een kwestie van NTU op de FTU plaatsen, ethernet kabel in de modem steken en klaar is kees? Of gaat zoiets weken duren omdat Reggefiber/KPN allerlei dingen moet regelen in de centrale?
Mogelijk komt er zelfs eerst een monteur om een glasvezelkastje te plaatsen, want als je nog nooit glasvezel hebt gehad zit er waarschijnlijk een loze kap over het glasvezelpunt. Hoe lang zoiets duurt weet ik niet.Pilovali schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:38:
Weet iemand hier hoe lang het gemiddeld duurt om over te stappen van Telfort xDSL naar glas? Alles zit in de meterkast.
Ik had al een FTU. Bij mijn overstap heb ik 1 maand aangehouden. Je krijgt een mail dat je zelf een afspraak met de monteur moet maken.Pilovali schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:38:
Die afspraak had ik 1 week voor die maand voorbij was gepland. De monteur was binnen 1 uur weer weg en toen had ik een paar uur dubbel internet (Ik gebruikte de V8 niet voor ADSL). Die nacht stopte ADSL ermee.
Telfort zelf zal circa drie weken aanhouden gok ik. Maar in de praktijk kan het een stuk sneller. Binnen enkele dagen na je bestelling ontvangt Reggefiber de order om je adres te patchen in de wijkcentrale/PoP. Dat moeten ze binnen 5 dagen doen. Zodra jij de doos met apparatuur binnen hebt kan je ook zelf de FTU plaatsen (diverse instructiefilmpjes te vinden op Youtube) en zodra de patch in de PoP is gezet zie je dat direct op de FTU door het branden van het goede lampje. Dan de Experiabox aansluiten en activeren maar.Pilovali schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:38:
Wil je niet zelf plaatsen, dan toch wachten op de Telfort monteur. Dat is eigenlijk hetgeen dat het meeste tijd kost in het hele proces. Te weinig monteurs in heel Nederland momenteel. Bij alle providers eigenlijk.
Weet iemand wanneer de kanalen 'normaal' worden gezet qua volgorde?
Broertje woont hier bij mij in de buurt, heeft KPN en bij hem staat het wel goed.
Bij mij, Telfort, nog niet...
Vind het sowieso niet van deze tijd dat je de volgorde niet kunt aanpassen, maar goed..
Broertje woont hier bij mij in de buurt, heeft KPN en bij hem staat het wel goed.
Bij mij, Telfort, nog niet...
Vind het sowieso niet van deze tijd dat je de volgorde niet kunt aanpassen, maar goed..
Ik heb ook stoute schoen aangetrokken en alles aangesloten. Alleen ik had al een glas kast van reggefiber hangen (huis uit 2014). Daar ontbrak alleen stroomkabel van. Alles werkt maar klopt het dat tv en internet niet geschreiden is?
Zodra ik op een HD tv kanaal zit haal ik bijna geen snelheid meer via Speedtest. Dit is ook merkbaar bij YouTube. Je ziet gewoon dat kwaliteit minder is om te zorgen dat stream blijft werken. Ik heb 50Mbit nu. Ik kom van 150 af met tv op coax (Caiway).
Kan zo nieuwe kast nog helpen ?
Zodra ik op een HD tv kanaal zit haal ik bijna geen snelheid meer via Speedtest. Dit is ook merkbaar bij YouTube. Je ziet gewoon dat kwaliteit minder is om te zorgen dat stream blijft werken. Ik heb 50Mbit nu. Ik kom van 150 af met tv op coax (Caiway).
Het klopt inderdaad dat TV bandbreedte over dezelfde lijn gaat als je normale Internet bandbreedte. Echter hoor je daar geen last van te hebben zoals je hierboven schrijft.Quakie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:46:
Ik heb ook stoute schoen aangetrokken en alles aangesloten. Alleen ik had al een glas kast van reggefiber hangen (huis uit 2014). Daar ontbrak alleen stroomkabel van. Alles werkt maar klopt het dat tv en internet niet geschreiden is?
NT: glaskastje
- Brandt het glaslampje oranje of groen? Oranje = 100 Mbit, groen = 1000Mbit.
Abonnement:
- Met 50 Mbit hoor je gewoon de volledige snelheid te behalen tijdens TV kijkenk;
- Stel dat je op een 100Mbit kaart zit (oranje lampje) en je hebt een 100Mbit abonnement? In dat geval zul je niet de volledige 100Mbit halen tijdens TV kijken. Er is namelijk geen ruimte meer over om en 100Mbit en TV bandbreedte tegelijk te doen.
[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 13-08-2017 22:30 ]
@vr6-only lampje is oranje. Mmm enig idee waar het mis kan gaan? Oude kastje of wat anders?
Ik heb wifi van v10 uit staan (geen verschil) en kabel gaat naar 1e verdieping in een Apple AirPort extreme (brug mode). Daarna naar tv kastje. Rest zit draadloos verbonden.
Ik kan testen met wifi op v10 en kabel direct op tv kastje?
Ik heb wifi van v10 uit staan (geen verschil) en kabel gaat naar 1e verdieping in een Apple AirPort extreme (brug mode). Daarna naar tv kastje. Rest zit draadloos verbonden.
Zo te horen heb je een probleem met IGMP op je AirPort.Quakie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:37:
@vr6-only lampje is oranje. Mmm enig idee waar het mis kan gaan? Oude kastje of wat anders?
Probeer inderdaad eens te testen zoals je het zelf al voorstelt.
Wat er nu lijkt te gebeuren is dat je Wifinetwerk de TV streams ook ontvangt, net als de decoder. Maar je WiFi netwerk kan daar niet mee overweg en "stort in elkaar".
Oplossing: de switch (je AirPort) moet IGMP ondersteunen. Daarmee krijgt alleen de decoder de TV streams en alle andere aangesloten apparaten niet.
Of wat je zelf al voorstelt; de decoder direct op de Experiabox aansluiten.
Welke versie van Airport Extreme heb je? Want vanaf de 6e generatie (>2013) is IGMP wel ondersteund, maar staat het standaard uit in de instellingen.Quakie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:37:
Zie reactie van @Barre73 voor de uitleg omtrent IGMP.
Stel dat je Airport Extreme het niet ondersteund? In dat geval kun je nog een switch tussen zetten die wel IGMP ondersteunt en van daaruit je Airport en TV ontvanger op aansluiten. Makkelijkste en meest efficiënte is natuurlijk om de TV ontvanger rechtstreeks op de V10 aan te sluiten.
Switch met IGMP snooping: https://tweakers.net/pric...-gigabit-plus-gs105e.html
[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 14-08-2017 07:08 ]
@Barre73 , @vr6-only dank beide. Helder verhaal. Mijn extreme ondersteunt het inderdaad. Ga het zo eens testen. Ik vond het inderdaad al raar dat mijn wifi apparaten vaak eruit knalde...😬
update:
monteur is langs geweest en heeft alles nagelopen... Hij viel niet over mijn eigen opstelling en noemde jullie feedback qua IGMP totaal niet. Hij zei juist dat ze het liever zo hebben... TV kastje ingesteld op 1080P@50Hz voor maximale beeldkwaliteit. Hij heeft het standaard glas kastje veranderd voor de zekerheid, onder mom van nieuwer is beter.. Hij gaf aan dat oranje inderdaad niet maximale snelheid is maar dat ik dat niet ga merken als ik toch naar max abo gaat. Volgens mij mis ik dan wel degelijk 100Mbit maar goed het was een vriendelijke vent..
IGMP werkt trouwens op de Apple Airport Extreme, ik merk dat ik veel last heb van de isolatie, maar op dezelfde verdieping heb ik gewoon 48Mbit terwijl TV aanstaat.
update:
monteur is langs geweest en heeft alles nagelopen... Hij viel niet over mijn eigen opstelling en noemde jullie feedback qua IGMP totaal niet. Hij zei juist dat ze het liever zo hebben... TV kastje ingesteld op 1080P@50Hz voor maximale beeldkwaliteit. Hij heeft het standaard glas kastje veranderd voor de zekerheid, onder mom van nieuwer is beter.. Hij gaf aan dat oranje inderdaad niet maximale snelheid is maar dat ik dat niet ga merken als ik toch naar max abo gaat. Volgens mij mis ik dan wel degelijk 100Mbit maar goed het was een vriendelijke vent..
IGMP werkt trouwens op de Apple Airport Extreme, ik merk dat ik veel last heb van de isolatie, maar op dezelfde verdieping heb ik gewoon 48Mbit terwijl TV aanstaat.
[ Voor 65% gewijzigd door Quakie op 14-08-2017 10:25 ]
Helaas lukt het mij niet om mijn netwerk thuis goed in te richten in combinatie met mijn eigen modem/router (Asus RT-AC66U). Het uiteindelijke doel is om routed IPTV te hebben en telefonie af te laten handelen door de EB10.
Netwerk wil ik als volgt indelen (is voornamelijk nodig doordat ik maar 1 kabel heb naar de woonkamer en niet meerdere kabels van mijn UTP connectie naar de zithoek door mijn kamer wil laten lopen)
NTU
⬇
Router ➡ EB10 ➡ Telefonie
⬇
Switch ➡ Server/NAS/AP/etc.
⬇
Switch ➡ IPTV/RPi
Als ik probeer de config files te gebruiken voor de asus van [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken dan krijg ik in eerste instantie geen WAN connectie via DHCP. Maar zonder die, moet ik per se een poort toewijzen om mijn IPTV te laten werken.
Meerdere topics en fora doorgepluisd om dit uit te zoeken, maar kan nu even geen duidelijke handleiding vinden wat er nodig is om dit voor Telfort Glasvezel voor elkaar te krijgen.
Netwerk wil ik als volgt indelen (is voornamelijk nodig doordat ik maar 1 kabel heb naar de woonkamer en niet meerdere kabels van mijn UTP connectie naar de zithoek door mijn kamer wil laten lopen)
NTU
⬇
⬇
⬇
Switch ➡ IPTV/RPi
Als ik probeer de config files te gebruiken voor de asus van [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken dan krijg ik in eerste instantie geen WAN connectie via DHCP. Maar zonder die, moet ik per se een poort toewijzen om mijn IPTV te laten werken.
Meerdere topics en fora doorgepluisd om dit uit te zoeken, maar kan nu even geen duidelijke handleiding vinden wat er nodig is om dit voor Telfort Glasvezel voor elkaar te krijgen.
Telfort wijkt toch wel behoorlijk af van KPN. DHCP ipv PPPoE en telefonie niet over apart vlan maar over internet vlan (34 ipv 6 bij KPN).eXtink schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:04:
Helaas lukt het mij niet om mijn netwerk thuis goed in te richten in combinatie met mijn eigen modem/router (Asus huis RT-AC66U). Het uiteindelijke doel is om routed IPTV te hebben en telefonie af te laten handelen door de EB10.
NTU
⬇
⬇
⬇
Switch ➡ IPTV/RPi
Ik heb weinig succesverhalen gevonden voor telefonie achter een eigen router door een experiabox bij Telfort. Ik heb zelf een combinatie van cheapconnect / freevoipdeal achter mijn eigen router. Die €10 per jaar die cheapconnect kost was mij de moeite niet waard om Telfort telefonie werkend te maken.
Buiten het telefonie gedeelte krijg ik internet en routed IPTV ook niet aan de praat. Ik krijg wel een WAN IP adres toegewezen. Maar voor de rest kan ik niks bereiken (ping/traceroute)Muis666 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:40:
[...]
Telfort wijkt toch wel behoorlijk af van KPN. DHCP ipv PPPoE en telefonie niet over apart vlan maar over internet vlan (34 ipv 6 bij KPN).
Ik heb weinig succesverhalen gevonden voor telefonie achter een eigen router door een experiabox bij Telfort. Ik heb zelf een combinatie van cheapconnect / freevoipdeal achter mijn eigen router. Die €10 per jaar die cheapconnect kost was mij de moeite niet waard om Telfort telefonie werkend te maken.
Ik zou het stap voor stap aanpakken. Internet moet eenvoudig werkend te maken zijn. Heb je in je router aangegeven dat internet over vlan 34 loopt? En dat DHCP moet worden gebruikt?eXtink schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:18:
[...]
Buiten het telefonie gedeelte krijg ik internet en routed IPTV ook niet aan de praat. Ik krijg wel een WAN IP adres toegewezen. Maar voor de rest kan ik niks bereiken (ping/traceroute)
Dan zou het al moeten werken. Mijn ervaring is wel dat Telfort het niet leuk leek te vinden als je 2 (1 voor internet en 1 voor IPTV) DHCP requests doet met hetzelfde MAC adres.
Dus zet IPTV eerst even uit of spoof in 1 van de requests het MAC adres.
Even een check voor mezelf.
Ik heb glasvezel via Telfort "internet only". TV via Knppr en telefoon ("vaste lijn") via cheapconnect. Dus ik heb geen problemen met IPTV en SIP gegevens etc.
Tot nu toe gebruik gemaakt van de experiabox. Ik loop tegen wat beperkingen aan van de experiabox en wil een eigen wifi router aanschaffen. (ik zit nu overigens naar een Fritzbox 7430 te kijken)
De experiabox wil ik er helemaal tussenuit halen, dat moet toch gewoon kunnen, Fritzbox (als deze het wordt) aansluiten via WAN op de NTU en gaan met die banaan?
Ik heb glasvezel via Telfort "internet only". TV via Knppr en telefoon ("vaste lijn") via cheapconnect. Dus ik heb geen problemen met IPTV en SIP gegevens etc.
Tot nu toe gebruik gemaakt van de experiabox. Ik loop tegen wat beperkingen aan van de experiabox en wil een eigen wifi router aanschaffen. (ik zit nu overigens naar een Fritzbox 7430 te kijken)
De experiabox wil ik er helemaal tussenuit halen, dat moet toch gewoon kunnen, Fritzbox (als deze het wordt) aansluiten via WAN op de NTU en gaan met die banaan?
Het moet gewoon kunnen maar omdat internet in VLAN 34 wordt aangeboden aan je router zal de router dat wel moeten kunnen verwerken.BB-One schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
Zie dus de berichten op de laatste paar pagina's over gebruik eigen router en gebruik van VLANS vanuit de WAN kant van Telfort.
Ik ben nog steeds bezig om alles werkend te krijgen en met de tip om verschillende MAC adressen te gebruiken voor de aanvraag voor de routed IPTV, ben ik al zo ver gekregen dat ik het volledig werkend krijg. Maar nu de crux van het verhaal, het blijft maar werken voor zo'n ongeveer 10 minuten, daarna stopt hij er mee. Totaal geen internet verbinding meer, kan geen ping meer uitvoeren, etc. Iemand enig idee wat er hier verkeerd gaat? Hieronder de configs/scripts die ik nu gebruik om het werkend te krijgen voor 10 minuten. Bij alle drie de udhcpc variaties gebeurd hetzelfde
dnsmasq.conf.add
igmpproxy.conf
nat-start
vlan4.script
wan-start
dnsmasq.conf.add
Bash:
1
2
| dhcp-option=60,IPTV_RG dhcp-option=28,192.168.1.255 |
igmpproxy.conf
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| quickleave phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1 altnet 0.0.0.0/0 phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1 phyint lo disabled phyint vlan1 disabled phyint vlan2 disabled phyint vlan34 disabled phyint ppp0 disabled phyint eth0 disabled phyint eth1 disabled phyint eth2 disabled |
nat-start
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh #Disable rp_filter. Needed for multicast echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/conf/vlan4/rp_filter #Enable NAT for vlan4 iptables -t nat -D POSTROUTING -o vlan4 -j MASQUERADE iptables -t nat -I POSTROUTING -o vlan4 -j MASQUERADE |
vlan4.script
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #!/bin/sh [ -z "$1" ] && echo "Error: should be called from udhcpc" && exit 1 [ -n "$broadcast" ] && BROADCAST="broadcast $broadcast" [ -n "$subnet" ] && NETMASK="netmask $subnet" set_classless_routes() { local max=128 local type while [ -n "$1" -a -n "$2" -a $max -gt 0 ]; do [ ${1##*/} -eq 32 ] && type=host || type=net echo "udhcpc: adding route for $type $1 via $2" /sbin/route add -$type "$1" gw "$2" dev "$interface" max=$(($max-1)) shift 2 done } case "$1" in deconfig) /sbin/ifconfig $interface 0.0.0.0 ;; leasefail|nak) echo "Failed to obtain lease..." ;; renew|bound) /sbin/ifconfig $interface $ip $BROADCAST $NETMASK [ -n "$staticroutes" ] && set_classless_routes $staticroutes [ -n "$msstaticroutes" ] && set_classless_routes $msstaticroutes ;; esac exit 0 |
wan-start
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #!/bin/sh # Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 8t" # Add VLAN4 as a physical interface /sbin/vconfig add eth0 4 # Change MAC address of VLAN4 ip link set dev vlan4 down ip link set dev vlan4 address 88:D2:xx:xx:11:5E ip link set dev vlan4 up # Request an IP-address and setup static routes /usr/bin/killall udhcpc sleep 1 #udhcpc -i vlan4 -x 0x3d:88D2xxxx115E -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249 #udhcpc -i vlan4 --clientid-none -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249 udhcpc -i vlan4 -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249 # Restart IGMP proxy sleep 20 /usr/bin/killall igmpproxy sleep 1 /usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf |
Niet wetende wat een fritzbox kan het ik jouw wens via een Draytek 2925. Vlan 34 doorgezet en draait zonder problemen.BB-One schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
macOS 15.5
De DHCP lease op je internet verbinding is 600 seconden (10 min). Ik zie dat je de udhcp Daemon killt en opnieuw start voor vlan4. Maar heb je er dan ook nog 1 draaien die vlan34 afhandelt? (Nee dus ;-)eXtink schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:21:
Ik ben nog steeds bezig om alles werkend te krijgen en met de tip om verschillende MAC adressen te gebruiken voor de aanvraag voor de routed IPTV, ben ik al zo ver gekregen dat ik het volledig werkend krijg. Maar nu de crux van het verhaal, het blijft maar werken voor zo'n ongeveer 10 minuten, daarna stopt hij er mee. Totaal geen internet verbinding meer, kan geen ping meer uitvoeren, etc. Iemand enig idee wat er hier verkeerd gaat? Hieronder de configs/scripts die ik nu gebruik om het werkend te krijgen voor 10 minuten. Bij alle drie de udhcpc variaties gebeurd hetzelfde
Als ik de kill er uit haal, dan werkt het inderdaad. Bedankt!Muis666 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:58:
[...]
De DHCP lease op je internet verbinding is 600 seconden (10 min). Ik zie dat je de udhcp Daemon killt en opnieuw start voor vlan4. Maar heb je er dan ook nog 1 draaien die vlan34 afhandelt? (Nee dus ;-)
Ik vraag me dan wel af waarom dit wel zo werkt voor KPN. Daar verlies je dan in principe ook je lease als de udhcpc killt.
Omdat één van mijn Aminos kuren begint te vertonen en mijn contract bij Telfort op zijn einde liep maar eens gebeld. Na wat onzin te hebben aangehoord over de oude propositie ("is veel storingsgevoeliger want internet en TV gaan over één lijn") was toch de enige mogelijkheid om naar de nieuwe propositie te gaan. Een keer moet het toch gebeuren.
Half september is het zover. Wel vreemd: volgens de bevestigingsmail van Telfort kun je op www.guidion.nl/telfort een afspraak inplannen. Dat werkt dus niet. Dan maar ff bellen.
Verder nog een meer technische vraag. Ik krijg nu de gehate Experiabox, maar zou graag mijn eigen router gebruiken (ivm gastennetwerk en omdat die mij goed bevalt), maar wil wel analoge telefonie houden. Ik zie hierboven allerlei mensen toeren uithalen om van de Experiabox af te komen. Voor mij hoeft dat niet. Krijg ik vreemde problemen als ik mijn Asus gewoon achter de Experiabox hang en van de Experiabox de wifi uitzet? Ik neem aan dat de Asus dan als access point moet worden ingesteld.
Half september is het zover. Wel vreemd: volgens de bevestigingsmail van Telfort kun je op www.guidion.nl/telfort een afspraak inplannen. Dat werkt dus niet. Dan maar ff bellen.
Verder nog een meer technische vraag. Ik krijg nu de gehate Experiabox, maar zou graag mijn eigen router gebruiken (ivm gastennetwerk en omdat die mij goed bevalt), maar wil wel analoge telefonie houden. Ik zie hierboven allerlei mensen toeren uithalen om van de Experiabox af te komen. Voor mij hoeft dat niet. Krijg ik vreemde problemen als ik mijn Asus gewoon achter de Experiabox hang en van de Experiabox de wifi uitzet? Ik neem aan dat de Asus dan als access point moet worden ingesteld.
Voor zover ik weet gebruikt KPN PPPoE op vlan6 (Internet). Dus geen DHCP en daarom kan het script daar wel werken.eXtink schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:07:
[...]
Ik vraag me dan wel af waarom dit wel zo werkt voor KPN. Daar verlies je dan in principe ook je lease als de udhcpc killt.
De Experia v10 ondersteunt volgens mij sinds de laatste update ook gast-netwerken, dus daarvoor hoef je het niet te laten: https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-v10-431285. Gebruik het zelf niet, overigens.Rallye schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:33:
Omdat één van mijn Aminos kuren begint te vertonen en mijn contract bij Telfort op zijn einde liep maar eens gebeld. Na wat onzin te hebben aangehoord over de oude propositie ("is veel storingsgevoeliger want internet en TV gaan over één lijn") was toch de enige mogelijkheid om naar de nieuwe propositie te gaan. Een keer moet het toch gebeuren.
Verder werkt een Asus achter de EB uitstekend, zonder configuratie op de Asus aan te passen. Om mezelf te quoten: https://gathering.tweaker...message/51009949#51009949
De vraag is altijd of je dan als Telfort glasklant wel een V10 krijgt. Dat was een hele tijd niet zo omdat Telfort aangaf een probleem in de firmware te hebben. Of dat waar was of niet laat ik in het midden maar maanden lang kregen nieuwe klanten een V8.BoardCrusher schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
De Experia v10 ondersteunt volgens mij sinds de laatste update ook gast-netwerken, dus daarvoor hoef je het niet te laten: https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-v10-431285. Gebruik het zelf niet, overigens.
Op die V10 werkt dat gastnetwerk wel prima trouwens. Inclusief limitering van bandbreedte (standaard ingesteld op max 10 Mbit)
Ik heb deze week mijn Telfort Glasvezel (200mbit internet + TV) laten aansluiten, ik heb een Experia V10 gekregen. De 'gratis' monteur was na 5 minuten weer weg. Kwestie van de glasvezelmodem NTU en de ExperiaBox aan de muur, alles aanzetten en klaar. Eerste speedtest op mijn telefoon: 205 down, 270 up en ping van 6. Niks te klagen dus.
Mijn vorige glasvezel ervaring stamt uit 2010, en ik kan mij nog wel herinneren dat de monteur toen erg lang bezig was om alles in de meterkast correct aan te sluiten. Ik heb toen het jaarcontract niet eens volgemaakt vanwege de vele problemen met de verbinding, met als hoogtepunt 2 maanden zonder internet. In de loop van de tijd is er dus wel e.e.a. veranderd.
Mijn vorige glasvezel ervaring stamt uit 2010, en ik kan mij nog wel herinneren dat de monteur toen erg lang bezig was om alles in de meterkast correct aan te sluiten. Ik heb toen het jaarcontract niet eens volgemaakt vanwege de vele problemen met de verbinding, met als hoogtepunt 2 maanden zonder internet. In de loop van de tijd is er dus wel e.e.a. veranderd.
Ohja, klinkt erg logisch! Het enige wat ik nu nog moet uitproberen is de telefonie met de Experiabox achter mijn Asus.Muis666 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Voor zover ik weet gebruikt KPN PPPoE op vlan6 (Internet). Dus geen DHCP en daarom kan het script daar wel werken.
Zie hieronder een citaat wat ook op het Forum van Telfort staat.Barre73 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
De vraag is altijd of je dan als Telfort glasklant wel een V10 krijgt. Dat was een hele tijd niet zo omdat Telfort aangaf een probleem in de firmware te hebben. Of dat waar was of niet laat ik in het midden maar maanden lang kregen nieuwe klanten een V8.
Op die V10 werkt dat gastnetwerk wel prima trouwens. Inclusief limitering van bandbreedte (standaard ingesteld op max 10 Mbit)
In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.
Word je klant?
• Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Krijg je een koperverbinding, dan ontvang je de Experia Box V8.
Lees meer over het verschil tussen glasvezel en koper. https://blog.telfort.nl/w...r-glasvezel-leggen-uit-18
Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een WiFi versterker aan en sluit deze bekabeld aan.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.
• Als je je abonnement verlengt en je hebt al een geschikt modem, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.
Bron: https://forum.telfort.nl/...rijg-je-bij-telfort-69350
OK. Ik hoef de Asus dus zelfs niet als AP aan te merken?BoardCrusher schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:01:
Verder werkt een Asus achter de EB uitstekend, zonder configuratie op de Asus aan te passen. Om mezelf te quoten: https://gathering.tweaker...message/51009949#51009949
Gisteren nog even gebeld met Guidion voor een afspraak, want de in de mail van Telfort aangegeven link www.guidion.nl/telfort, werkt niet. Ik leek wat vroeg te zijn; veel van de ZZP-ers waar ze mee werken hebben hun agenda nog niet openstaan voor half september. Probleem: Telfort heeft mijn overgang op zaterdagmorgen gezet, terwijl in mijn buurt (tot verrassing van Telfort) geen Guidion-monteur te vinden is die op (die) zaterdag werkt....
Telfort gebeld. Nee, meneer, we kunnen dit niet meer veranderen. Maar u verliest uw internet en TV niet als de monteur eerder komt, hoor. Dit betwijfel ik, maar goed. Dus Guidion gebeld en een afspraak gemaakt voor de vrijdag, zo laat mogelijk. Zit ik eventueel alleen vrijdagavond en zaterdagmorgen (deels) zonder internet en TV. Ik meen uit een opmerking van de Telfort-medewerker te mogen opmaken dat ik een V10 krijg trouwens. We wachten af.
De komende tijd maar eens mijn opnames kijken en evt. naar DVD zetten als dat niet lukt. Blijft vreemd dat Telfort deze opnames niet van de ene naar de andere cloud kan overboeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 19-08-2017 13:48 ]
Ook leuk: Reggefiber moet jou in de PoP ompatchen om op het nieuwe platform te komen. Die doen dat niet op zaterdag. Dus hoe Telfort dat bedenkt weet ik niet....Rallye schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
OK. Ik hoef de Asus dus zelfs niet als AP aan te merken?
Gisteren nog even gebeld met Guidion voor een afspraak, want de in de mail van Telfort aangegeven link www.guidion.nl/telfort, werkt niet. Ik leek wat vroeg te zijn; veel van de ZZP-ers waar ze mee werken hebben hun agenda nog niet openstaan voor half september. Probleem: Telfort heeft mijn overgang op zaterdagmorgen gezet, terwijl in mijn buurt (tot verrassing van Telfort) geen Guidion-monteur te vinden is die op (die) zaterdag werkt....
Telfort gebeld. Nee, meneer, we kunnen dit niet meer veranderen. Maar u verliest uw internet en TV niet als de monteur eerder komt, hoor. Dit betwijfel ik, maar goed. Dus Guidion gebeld en een afspraak gemaakt voor de vrijdag, zo laat mogelijk. Zit ik eventueel alleen vrijdagavond en zaterdagmorgen (deels) zonder internet en TV. Ik meen uit een opmerking van de Telfort-medewerker te mogen opmaken dat ik een V10 krijg trouwens. We wachten af.
De komende tijd maar eens mijn opnames kijken en evt. naar DVD zetten als dat niet lukt. Blijft vreemd dat Telfort deze opnames niet van de ene naar de andere cloud kan overboeken.
@Barre73 Vreemd. Ik begreep dat dat ompatchen op zaterdagmorgen gebeurt. Citaat uit de mail van Telfort:
"Stap 3: op de aansluitdag
●In de ochtend van 16 september 2017 maken we de wijkcentrale klaar voor de nieuwe verbinding. Vanaf dat moment heeft u even geen diensten meer. Plan uw afspraak met Guidion op 16 september 2017 na 13:00 uur, zodat op dezelfde dag uw nieuwe Telfort Glasvezel Alles-in-1 werkt."
Het systeem van Telfort/Reggefiber laat wel een planning toe voor de zaterdag. Het lijkt mij voor de hand liggend dat de zaterdag geblokkeerd is als Reggefiber niet op zaterdag werkt. Of is dat te logisch gedacht en heeft de dame van Telfort gewoon aan maand vooruit geboekt (ik heb woensdag gebeld) en hield het systeem haar niet tegen om ompatchen te boeken op 16 september (een maand later ipv twee weken ivm drukte bij Guidion, zo begreep ik). Volgens Telfort is de afspraak voor de zestiende ook niet meer te wijzigen (zie boven).
Ik vraag mij wel af wat er mis zou kunnen gaan. Als Reggefiber niet op zaterdag patcht, nemen ze dan zelf een andere dag en communiceren ze daar niet over, of geven ze het feit dat de afspraak niet kan zelf aan Telfort door en hoor ik daar dan weer van? Of loop ik de kans weken zonder internet/TV te komen te zitten?
●In de ochtend van 16 september 2017 maken we de wijkcentrale klaar voor de nieuwe verbinding. Vanaf dat moment heeft u even geen diensten meer. Plan uw afspraak met Guidion op 16 september 2017 na 13:00 uur, zodat op dezelfde dag uw nieuwe Telfort Glasvezel Alles-in-1 werkt."
Het systeem van Telfort/Reggefiber laat wel een planning toe voor de zaterdag. Het lijkt mij voor de hand liggend dat de zaterdag geblokkeerd is als Reggefiber niet op zaterdag werkt. Of is dat te logisch gedacht en heeft de dame van Telfort gewoon aan maand vooruit geboekt (ik heb woensdag gebeld) en hield het systeem haar niet tegen om ompatchen te boeken op 16 september (een maand later ipv twee weken ivm drukte bij Guidion, zo begreep ik). Volgens Telfort is de afspraak voor de zestiende ook niet meer te wijzigen (zie boven).
Ik vraag mij wel af wat er mis zou kunnen gaan. Als Reggefiber niet op zaterdag patcht, nemen ze dan zelf een andere dag en communiceren ze daar niet over, of geven ze het feit dat de afspraak niet kan zelf aan Telfort door en hoor ik daar dan weer van? Of loop ik de kans weken zonder internet/TV te komen te zitten?
Ik vraag maandag wel even na, hoe dat zit met zaterdagen. Misschien dat dat inmiddels wel gebeurt. Kan goed zijn dat ik dat gemist heb.Rallye schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:14:
@Barre73 Vreemd. Ik begreep dat dat ompatchen op zaterdagmorgen gebeurt. Citaat uit de mail van Telfort:
Zo niet, dan kan ik ongeveer 2 weken voor die tijd (dus begin sept) zien voor wanneer de aannemer de opdracht heeft gepland.
Eigenlijk schandalig. Ik kreeg in juni als nieuwe klant ook een V8. Had niet gedacht dat ik anno 2017 nog op 2,4ghz zou moeten werken. Nu verlies ik mijn verbinding als ik mijn dochter eten moet geven want mijn magnetron zit precies tussen mijn modem en de huiskamer.vr6-only schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Zie hieronder een citaat wat ook op het Forum van Telfort staat.
In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.
Word je klant?
• Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Krijg je een koperverbinding, dan ontvang je de Experia Box V8.
Lees meer over het verschil tussen glasvezel en koper. https://blog.telfort.nl/w...r-glasvezel-leggen-uit-18
Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een WiFi versterker aan en sluit deze bekabeld aan.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.
• Als je je abonnement verlengt en je hebt al een geschikt modem, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.
Bron: https://forum.telfort.nl/...rijg-je-bij-telfort-69350
Ik ben overgestapt van Ziggo naar Telfort vanwege prijs en "bestaande-klant-nadelige-behandeling". Maar als ik die v10 niet eens krijg, kan het zomaar zijn dat ik volgend jaar weer bij Ziggo zit. Met nieuweklantenkorting
en nee, ik ga niet een extra ap of router plaatsen. 1 energieverbruiker die wifi faciliteert vind ik wel genoeg. En zeker niet als het op kosten van de klant moet gebeuren
[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 19-08-2017 17:54 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
uhm...... bij mij wel toenBarre73 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:03:
[...]
Ook leuk: Reggefiber moet jou in de PoP ompatchen om op het nieuwe platform te komen. Die doen dat niet op zaterdag. Dus hoe Telfort dat bedenkt weet ik niet....