pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
Geef ik een verhuizing door voor mijn glasvezel verbinding van 100/100.
Staat er op het eind:
Uw pakket en extra's blijven gelijk, uw snelheid gaat naar 200/200.
Krijg je dan de nieuwe propositie en zat je op de oude?St00mwals schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:15:
Dat is ook aardig!
Geef ik een verhuizing door voor mijn glasvezel verbinding van 100/100.
Staat er op het eind:
Uw pakket en extra's blijven gelijk, uw snelheid gaat naar 200/200.
PSN: PcDCch
Nee, ik ga van nieuw naar nieuw.Mozart schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:57:
[...]
Krijg je dan de nieuwe propositie en zat je op de oude?
Had hem alleen voor vrijdag de 13e (oktober) ingeschoten, komt reggefiber pas maandag de 16e. Wordt dus een internet-rustig weekend.
Moet wel alle apparatuur zelf meenemen, krijg alleen een nieuwe NTU opgestuurd.
Nee hoor, hier (Eindhoven) werkt het nog gewoon!catchingfire schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:23:
M'n DVB-C signaal is sinds gisteren ofzo opeens weg! Geen enkele zender meer. Meer mensen dit probleem?
Have Fun Funske
Heb je nog wel zwak analoog beeld? Dan is de Genexis stuk. Oh ja, als je Telfort belt heb je natuurlijk alles geprobeerd, zelfs de TV rechtsreeks aansluiten op de Genexiscatchingfire schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:23:
M'n DVB-C signaal is sinds gisteren ofzo opeens weg! Geen enkele zender meer. Meer mensen dit probleem?
Edit: iTV ontvanger blijft nu hangen op beginscherm, Tv kijken werkt dus ook niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Gangster93 op 26-08-2017 19:12 ]
DVB-c doet het nog wel!
Nu ben ik wel heel benieuwd naar het verhaal van Telfort!
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Nee, op 2 tv's helemaal geen DVB-C signaal meer...Rallye schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:17:
Heb je nog wel zwak analoog beeld? Dan is de Genexis stuk. Oh ja, als je Telfort belt heb je natuurlijk alles geprobeerd, zelfs de TV rechtsreeks aansluiten op de Genexis
hij vroeg niet naar DVB-C, maar naar analoog signaal. Dit moet je ook op je TV in kunnen stellen.catchingfire schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:47:
[...]
Nee, op 2 tv's helemaal geen DVB-C signaal meer...
Https://www.it-freak.nl
Of als je een aparte dvbc decoder gebruikt, die er even tussen uit halen en de kabel direct in de TV pluggen. En dan laten zoeken naar zenders.WilbertW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:00:
[...]
hij vroeg niet naar DVB-C, maar naar analoog signaal. Dit moet je ook op je TV in kunnen stellen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Daarnaast 2 mobiele abonnement via KPN, dus voor KPN Compleet korting maakt het verder niets uit.
Heb zelf een Edgerouter ingesteld voor KPN glasvezel. Als ik overstap, zijn er dan nog zaken die veranderen / niet meer werken of mis ik nog iets?
Heel zwak analoog beeld, met erg veel ruis. Niet om aan te zien. Dus als ik het goed begrijp is dan naar alle waarschijnlijkheid de Genexis stuk?Rallye schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:17:
Heb je nog wel zwak analoog beeld? Dan is de Genexis stuk. Oh ja, als je Telfort belt heb je natuurlijk alles geprobeerd, zelfs de TV rechtsreeks aansluiten op de Genexis
KPN gebruikt een andere VLAN voor internet (6) dan Telfort (34). Ook gebruikt Telfort DHCP op dit vlan in tegenstelling tot KPN dat PPPoE gebruikt. Verder loopt Telfort Voip over het internet VLAN en dus niet over een apart VLAN.Vaevictis_ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:55:
Wil graag overstappen vanaf KPN alles-in-1 glasvezel 100/100Mbit, als ik dezelfde opties uitkies kom ik via Telfort 20 euro per maand goedkoper uit. (na de 6 maanden korting).
Daarnaast 2 mobiele abonnement via KPN, dus voor KPN Compleet korting maakt het verder niets uit.
Heb zelf een Edgerouter ingesteld voor KPN glasvezel. Als ik overstap, zijn er dan nog zaken die veranderen / niet meer werken of mis ik nog iets?
Dus je zult zeker aan de slag moeten om zaken werkend te maken op je Edgerouter voor Telfort.
Maar volgens mij zag ik in dit topic ook andere mensen die een edgerouter gebruiken met Telfort, dus je kunt waarschijnlijk inspiratie opdoen...
[ Voor 0% gewijzigd door Muis666 op 29-08-2017 10:48 . Reden: Niet lopende zin ]
@Vaevictis_ Met twee KPN-abbo's heb je geen Combivoordeel bij Telfort.
[ Voor 31% gewijzigd door Rallye op 29-08-2017 09:18 ]
Klopt maar wel KPN Compleet voordeel. Daar gaat het me dus om.Rallye schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:16:
@catchingfire Klopt. Ik had dit een aantal maanden geleden ook. Genexis is vervangen.
@Vaevictis_ Met twee KPN-abbo's heb je geen Combivoordeel bij Telfort.
Via mijn Telfort moet ik gewoon €40 blijven betalen. Flauw.
Morgen maar eens bellen.

Hij wil.
ik heb exact deze configuratie en werkt prima (zowel met Merlin als stock firmware tegenwoordig.Tallguy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:02:
Ik heb het topic redelijk doorgelezen en wil even wat met jullie checken:
Een vriend van me zit bij Telfort voor internet en iPTV (Netflix en Pathé). Glas inkomend op een Genexis, naw een OCG-1012 (niet zeker, in iedergeval het model met 2x UTP bovenaan, geen extra UTP poorten onderaan zoals ik bij andere Genexis modellen zie) en daarachter de bekende (niet-zo-denderend-goede) Sitecom WLR-4004 hangen.
Hij gebruikt geen telefonie van Telfort.
Momenteel zit zijn LAN zo in elkaar:
[afbeelding]
Het plan is die Sitecom te vervangen door een Asus RT-AC68U. Tevens willen we de PowerLAN adapters eruit halen.
Dit is zoals het zou moeten worden [afbeelding]
Als ik het hier zo heb gelezen zou dit zo moeten gaan werken mits:
- Asus in DHCP modus staat en zijn IP van de Genexis krijgt
- We VLAN's gebruiken om het iPTV en het 'normale' netwerk te scheiden
- de switch waar zijn PC's aan hangen geschikt is om met VLAN's om te gaan (dat weet ik nog niet, pas komend weekend)
- We koppelen bijv Port 3&4 aan VLAN 4 voor iPTV
- We koppelen de andere poorten aan VLAN 6 voor normaal internet verkeer
- IGMP proxy & Snooping beide aan staan
1. Gaat dit plan zo werken?
2. Klopt het dat er dan maar 1 UTP van de Genexis naar de Asus AC68U hoeft (volgens mij nl wel want de Genexis splitst toch het signaal waarbij het niet uit zou maken wat je aan welke UTP poort van de Genxis hangt)
3. Is het met de AC68U zo mogelijk? Wil er wel een Asuswrt Merlin firmware op zetten voor wat meer mogelijkheden.
4. Blijven Netflix en Pathé dan nog werken?
5. Zie ik iets over het hoofd?
Alvast dank voor jullie hulp
Bij ons wordt de Genexis ook vervangen, moet een afspraak maken met Guidion. Hebben die lang werk? Komt er een nieuw model Genexis of wordt in principe hetzelfde model teruggeplaatst?Rallye schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:16:
@catchingfire Klopt. Ik had dit een aantal maanden geleden ook. Genexis is vervangen.
Heb nu deze:

En wordt de v10 standaard geleverd bij nieuwe leveringen, of nog de v8? Hoe bevalt de v10?
Hop, geregeldJelte schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:34:
Hmm, als ik via de Telfort shop op mijn adres 100mbit glasvezel wil, kost me dat (inclusief combivoordeel) €32,50 terwijl ik nu €40 betaal. Denk dat ga ik even verlengen.
Via mijn Telfort moet ik gewoon €40 blijven betalen. Flauw.
Morgen maar eens bellen.
Heb de Arcadyan al vaak zat teruggezet, opnieuwe software laten laden maar het maakt allemaal niets uit.
Ik wilde eigenlijk gaan bellen om een contractverlenging, maar ik zit er erg over te denken om de hele bende op te zeggen.
Hoezo foutje? Ik heb juist Telfort gekozen omdat zij wel 200/200 als abonnement kunnen leveren voor een normale prijs. 100/100 is mij net te langzaam, en 500/500 is net te duurPilovali schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:43:
Bij Telfort heb ik de mogelijkheid om 200/200 Mbps te bestellen, maar elke andere provider en Netco geeft max 100/100 Mbps aan. Foutje van Telfort?
En wordt de v10 standaard geleverd bij nieuwe leveringen, of nog de v8? Hoe bevalt de v10?
Die van mij is vervangen door een Genexis die op deze lijkt: https://www.onsbrabantnet...ijn-modem/genexis-hybrid/catchingfire schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:39:
[...]
Bij ons wordt de Genexis ook vervangen, moet een afspraak maken met Guidion. Hebben die lang werk? Komt er een nieuw model Genexis of wordt in principe hetzelfde model teruggeplaatst?
Heb nu deze:
[afbeelding]
Was twee minuten werk.
Foutje omdat KPN dan ook 500 moet kunnen leveren. Maar ik begrijp dat KPN ook niet meer dan 100 kan leveren. Dus heeft die PoP alleen nog 100 Mbit apparatuur. Dan kan Telfort nooit 200 leveren dus.MeltedForest schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:20:
[...]
Hoezo foutje? Ik heb juist Telfort gekozen omdat zij wel 200/200 als abonnement kunnen leveren voor een normale prijs. 100/100 is mij net te langzaam, en 500/500 is net te duur
Vandaar foutje..?
Het gaat anders prima:Barre73 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:24:
[...]
Foutje omdat KPN dan ook 500 moet kunnen leveren. Maar ik begrijp dat KPN ook niet meer dan 100 kan leveren. Dus heeft die PoP alleen nog 100 Mbit apparatuur. Dan kan Telfort nooit 200 leveren dus.
Vandaar foutje..?

Ik geloof niet dat je mij of Pilovali begrijpt....
Als op Netco-Fourstack staat dat je adres max 100 Mbit kan halen op FttH dan kan Telfort ook geen 200 Mbit leveren.
Als daar staat dat je adres max 524 Mbit kan halen op FttH dan kan telfort dus ook meer dan 100 leveren (dus 200/200).
Bij jou is dus 500 wel mogelijk anders had die 200 van Telfort ook niet gekund.
[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 01-09-2017 18:38 ]
Bij mij is deze vervangen voor een NT aansluiting met daar achter een EB 10catchingfire schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:39:
[...]
Bij ons wordt de Genexis ook vervangen, moet een afspraak maken met Guidion. Hebben die lang werk? Komt er een nieuw model Genexis of wordt in principe hetzelfde model teruggeplaatst?
Heb nu deze:
[afbeelding]
macOS 15.5
Als je nu OBN/ON hebt op het oude WGDO netwerk dan krijg je straks zeker een KPN Mediaconverter met een Experiabox.error33 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:46:
[...]
Bij mij is deze vervangen voor een NT aansluiting met daar achter een EB 10er achter (maart 2017)
Maar die Genexis die hier werd getoond is een ander netwerk. In KPN taal: WMP+.
Verschil is dat het WGDO echt eigen apparatuur in de PoP heeft maar wel uit de eerste jaren. En dat geldt ook voor de aansluiting thuis. Ook oude spullen.
WMP+ begon in 2011. Alle IP diensten lopen via de KPN Dslams in de PoP. De coaxdienst heeft wel een eigen switch en splitterboards in de PoP.
Dat WMP+ wordt nu nog niet uitgezet en opgeheven. WGDO wel.
Dan snap ik er inderdaad niks vanBarre73 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:21:
[...]
Ik geloof niet dat je mij of Pilovali begrijpt....
Als op Netco-Fourstack staat dat je adres max 100 Mbit kan halen op FttH dan kan Telfort ook geen 200 Mbit leveren.
Als daar staat dat je adres max 524 Mbit kan halen op FttH dan kan telfort dus ook meer dan 100 leveren (dus 200/200).
Bij jou is dus 500 wel mogelijk anders had die 200 van Telfort ook niet gekund.
Heeft iemand hier een mooie oplossing voor? Misschien een Android TV Box, (Windows) Compute Stick, FireStick, Chromecast? Vergeet ik iets.
[ Voor 5% gewijzigd door Macboe op 05-09-2017 11:19 ]
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"
Chromecast in combinatie met de ITV app kan (nog)niet bij Telfort.Macboe schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:16:
Ik zoek eigenlijk iets, (zo klein mogelijk) om boven Telfort IPTV te kijken. Ik heb een 2e decoder maar deze is te groot om achter mijn TV Beugel te plaatsen. Als ik deze er wel achter krijgt, dan kan ik niet van kanaal verwisselen (IR).
Heeft iemand hier een mooie oplossing voor? Misschien een Android TV Box, (Windows) Compute Stick, FireStick, Chromecast? Vergeet ik iets.
Een Android TV box waar je de Telfort app op kan downloaden lijkt me de makkelijkste manier.
Ik heb die decoder trouwens wel achter mijn TV kunnen ophangen aan de beugel. Moet ik bij vermelden dat ik een beweegbare beugel heb waardoor je iets meer ruimte hebt. Kastje zijdelings aan het "VESA kruis"van de TV gehangen met 2 tie-wraps en met de voorkant naar boven toe. Bediening van de decoder met de afstandsbediening is geen enkel probleem, ondanks het feit dat het een IR is. Zolang de batterijen in de afstandsbediening vol genoeg zijn haalt het signaal het makkelijk (nieuwe Arcadyan 2260 box)
[...]
Chromecast in combinatie met de ITV app kan (nog)niet bij Telfort.
Een Android TV box waar je de Telfort app op kan downloaden lijkt me de makkelijkste manier.
Ik heb die decoder trouwens wel achter mijn TV kunnen ophangen aan de beugel. Moet ik bij vermelden dat ik een beweegbare beugel heb waardoor je iets meer ruimte hebt. Kastje zijdelings aan het "VESA kruis"van de TV gehangen met 2 tie-wraps en met de voorkant naar boven toe.
Chromecast zou dan inderdaad het mooiste zijn, mooi compact. Welke Android Versie zou er werken?
Ik heb zelf:
https://www.google.nl/sea...n7EwPM:&spf=1504606638644
Ik zie hier niet echt een goede mogelijkheid om Telfort decoder op te hangen en de functionaliteit te behouden van het bewegen.
Ik zal vanavond de mijne eens goed bekijken en een foto hier plaatsen van hoe dat is gedaan.Macboe schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:19:
[quote]Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:57:
[...]
Chromecast in combinatie met de ITV app kan (nog)niet bij Telfort.
Ik heb die decoder trouwens wel achter mijn TV kunnen ophangen aan de beugel. Moet ik bij vermelden dat ik een beweegbare beugel heb waardoor je iets meer ruimte hebt. Kastje zijdelings aan het "VESA kruis"van de TV gehangen met 2 tie-wraps en met de voorkant naar boven toe.
Chromecast zou dan inderdaad het mooiste zijn, mooi compact. Welke Android Versie zou er werken?
Ik heb zelf:
https://www.google.nl/sea...n7EwPM:&spf=1504606638644
Ik zie hier niet echt een goede mogelijkheid om Telfort decoder op te hangen en de functionaliteit te behouden van het bewegen.
Geweldig, top bedankt!Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:31:
[...]
Ik zal vanavond de mijne eens goed bekijken en een foto hier plaatsen van hoe dat is gedaan.
Ken je iemand met een Ziggo-account? Die werkt wel met een Chromecast.

De decoder zit dus met tiewraps aan het kruis vast dat op de TV zit. Niet aan de beugel.
[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2017 22:54 ]
Gisteren tijdelijk de decoder boven op de tv gelegd. Het zappen was hierbij wel mogelijk. Ik zal eerdaags even kijken naar dezelfde oplossing als jij.
Ik gebruik momenteel een 32" 2k monitor als TV. Hier zitten natuurlijk geen speakers in. Dit moet via de 3.5mm jack, hier moet ik ook nog een oplossing voor vinden. Iets wat goed klinkt, en eigenlijk geen ruimte inneemt en het liefst ook nog geen stroomkabel gebuikt
(Ik heb het mezelf erg lastig gemaakt met hardware (TV) die ik nog had... Dat weet ik, ik wist anders ook niet wat te doen met de monitor. Voor gamen te groot helaas.
[ Voor 111% gewijzigd door Macboe op 06-09-2017 08:22 ]
Ik heb nu al een paar maanden glasvezel van Telfort (100/100 lijntje)
Nu heb ik best veel dipjes in het netwerk, hebben jullie dat ook?
BV als ik een ping test doe dan zie ik af en toe uitschieters en bij een speedtest is dat lijntje ook niet echt recht.
Voorheen had ik ziggo en dat leek toch echt een stuk stabieler.
Ik ben rechtstreeks verbonden met de modem Experia V8.
RuudBoi
Mijn upload is hoger dan mijn download. Ik heb zelf 50/50 maar haal 52/75 en soms hoger. Lager nooit.SpardaSpeed schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:05:
Hoi mensen,
Ik heb nu al een paar maanden glasvezel van Telfort (100/100 lijntje)
Nu heb ik best veel dipjes in het netwerk, hebben jullie dat ook?
BV als ik een ping test doe dan zie ik af en toe uitschieters en bij een speedtest is dat lijntje ook niet echt recht.
Voorheen had ik ziggo en dat leek toch echt een stuk stabieler.
Ik ben rechtstreeks verbonden met de modem Experia V8.
Als het hoger is dan waar je voor betaald, wat is dan precies je probleem of vraag? Als je lager haalt zul je contact op moeten nemen met Telfort.
Werk je via WiFi of bekabeld? "Ik ben rechtstreeks verbonden met de modem Experia V8" is voor mij niet helemaal duidelijk. De WiFi van deze machine is niet geweldig.
[ Voor 9% gewijzigd door Macboe op 07-09-2017 14:22 ]
Als ik een ping actie doe naar google.nl dan zie ik veel uitschieters er tussen zitten wat bij ziggo totaal niet was. Ik merk het vaak tijdens gamen dat ik lag momenten heb, nu doe ik aan simracen en dan kun je echt geen lag gebruiken.
Met ziggo haalde ik een ping van 12 of 13 dan dat bleef het ook, nu met telfort haal ik een ping van 8-9 met uitschieters naar 50 soms 100. mijn vraag is alleen of jullie dat ook hebben? of het meer aan de infra ligt van de glaskabel aangezien die best veel bezuinigd hebben op de wijkkasten.
RuudBoi
Ik heb net voor de zekerheid even een ping naar google.nl laten lopen en de hoogste ping die ik heb gehad is 12ms en dat is dan via WiFi, niet eens bekabeld. Let wel op dat de experia box v8 gewoon niet zo geweldig is. Als je bijvoorbeeld een torrent download met een paar honderd verbindingen, dan merk ik al dat de TV gaat stotteren. Met andere woorden: check ook even of er niets anders loopt wat het modem over de zeik kan helpen. Dik downloaden en uploaden tijdens het gamen verhoogt logischerwijs ook de ping in veel gevallen.SpardaSpeed schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:51:
Down/upload snelheid is prima, alleen schommelt het wat meer als toen ik ziggo had.
Als ik een ping actie doe naar google.nl dan zie ik veel uitschieters er tussen zitten wat bij ziggo totaal niet was. Ik merk het vaak tijdens gamen dat ik lag momenten heb, nu doe ik aan simracen en dan kun je echt geen lag gebruiken.
Met ziggo haalde ik een ping van 12 of 13 dan dat bleef het ook, nu met telfort haal ik een ping van 8-9 met uitschieters naar 50 soms 100. mijn vraag is alleen of jullie dat ook hebben? of het meer aan de infra ligt van de glaskabel aangezien die best veel bezuinigd hebben op de wijkkasten.
Nog een andere vraag aan de mensen hier: is de experia box v10 beter dan de v8? Wifi gebruik ik een eigen router voor, maar zijn er nog meer redenen waarom ik een v10 zou willen hebben? Dan ga ik eens kijken of ik er één losgepeuterd krijg bij Telfort
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
109 packets transmitted, 109 received, 0% packet loss, time 108218ms
rtt min/avg/max/mdev = 4.976/5.245/7.994/0.312 ms
En zo ziet het er eigenlijk al jaren uit...
Het ligt dus echt aan je eigen infra... waarschijnlijk aan die V8, ik heb nog de oude propositie en dus een eigen router... en die Experiaboxen zijn 1 van de redenen dat ik zo lang mogelijk op die oude propositie wil blijven...
[ Voor 5% gewijzigd door servies op 07-09-2017 15:16 ]
super dat dit werkt! Goed om te weten voor in de toekomst.Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:53:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De decoder zit dus met tiewraps aan het kruis vast dat op de TV zit. Niet aan de beugel.
Ik teken nergens meer voor
Bij mij op de slaapkamer zit hij geklemd tussen TV en muur. De afstand was precies goed. De kledingkast aan de zijkant van dekamer heeft een glazen deur, als ik daarop richt werkt de afstandsbediening perfect:)Quakie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:42:
[...]
super dat dit werkt! Goed om te weten voor in de toekomst.
Skillshotsweertenaar schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:16:
[...]
Bij mij op de slaapkamer zit hij geklemd tussen TV en muur. De afstand was precies goed. De kledingkast aan de zijkant van dekamer heeft een glazen deur, als ik daarop richt werkt de afstandsbediening perfect:)
Glasvezel kan synchrone up/downsnelheden aan maar de aanbieders kunnen daar andere keuzes in maken. KPN heeft dit in het verleden ook gedaan.Jesse1970 schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:05:
Op de site van telfort staat dat glasvezel internet 50 up en 5 down zou zijn. Klopt dit? Ik dacht namelijk dat glasvezel gelijke down en up snelheden hadden..
Die 50/5 is wat gecommnuniceerd wordt door Telfort, in de praktijk is het momenteel 50/50. Is hier ook eerder besproken, zie o.a. Verwijderd in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie".
tnx man. weet je toevallig ook welk modem ik dan krijg opgestuurd en of het daadwerkelijk zo is dat je geen last van elkaar hebt bij het gebruik van het internet?musicfreak schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:37:
[...]
Glasvezel kan synchrone up/downsnelheden aan maar de aanbieders kunnen daar andere keuzes in maken. KPN heeft dit in het verleden ook gedaan.
Die 50/5 is wat gecommnuniceerd wordt door Telfort, in de praktijk is het momenteel 50/50. Is hier ook eerder besproken, zie o.a. Verwijderd in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie".
Je krijgt de Experiabox V10. Distook al besproken op dit forum, zie vr6-only in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie". Ik zou je willen aanraden eerst zelf te zoeken, daarna pas te vragen.Jesse1970 schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:50:
[...]
tnx man. weet je toevallig ook welk modem ik dan krijg opgestuurd en of het daadwerkelijk zo is dat je geen last van elkaar hebt bij het gebruik van het internet?
Of je wel of geen last van je buren hebt hangt af van hoeveel dat er zijn en hoe sterk hun wifi signalen zijn. Met de V10 heb je in ieder geval de mogelijkheid voor WiFi op de 5 GHz band, die is minder druk bezet, al reikt hij ook minder ver.
Hoe bedoel je dat? Op welke plek of door wie? Is cat5e niet (ruim) voldoende voor TV (werkt bij mij prima)?Jesse1970 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:47:
Weet iemand toevallig waar je goedkoop utp kabels kan laten trekken? (voor glasvezel tv dus het liefst cat6 natuurlijk)
[ Voor 54% gewijzigd door Rallye op 11-09-2017 16:51 ]
www.werkspot.nlJesse1970 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:47:
Weet iemand toevallig waar je goedkoop utp kabels kan laten trekken? (voor glasvezel tv dus het liefst cat6 natuurlijk)
Hoe duur is het voor 4 kabels naar boven?
Deel je de wifi ook niet met de mensen waarmee je samenwoont?Rallye schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:48:
Vanaf de POP heb je een eigen glasvezel, dus vanaf dat punt deel je de bandbreedte van één kabel ook niet. Dit i.t.t. de coax van bijvoorbeeld Ziggo.
[...]
Hoe bedoel je dat? Op welke plek of door wie? Is cat5e niet (ruim) voldoende voor TV (werkt bij mij prima)?
En ik zei cat6 omdat ik weet dat dat een betrouwbare kabel is. Als jij iemand weet die goedkoop 4, cat5 kabels naar boven trekt, hoor ik het graag
De bedoeling van die link naar werkspot is dat je zelf daar een opdracht plaatst en kijkt wie er reageert en hoeveel ze ervoor vragen.
Zelf initiatief wordt zeer gewaardeerd hier...
WiFi deel je uiteraard met iedereen die hetzelfde netwerk gebruikt. De V10 heeft vrij goeie WiFi prestaties maar uiteraard wordt de snelheid minder met meer mensen. Kan je niks aan doen en geldt voor iedereen. V10 heeft wel 2.4 GHz en 5 GHz dus als je met je eigen device die 5 GHz kan gebruiken gaat het een stuk sneller.
Cat5e is zeer betrouwbaar (mits je geen goedkope shit koopt) en kan tot 1000 Mbit. Dus Cat6 is overdreven. Maar mag natuurlijk wel.
Eerste indrukken:
- opvallend onoverzichtelijk in vergelijking met de Glashart-app, veel kleurtjes;
- geen mogelijkheid zender voor het programmeren te sorteren op groep (Nederlands, Engels, Sport), zodat je blijft scrollen op zoek naar de juiste zender;
- kun je echt maar vier dagen vooruit opnames programmeren? Bij de Glashart-app is dat een week.
Een voordeel is dan weer wel dat je ook via je telefoon kunt programmeren en kijken.
Jep, wij hebben dit ook weer. En aangezien we zo ongeveer alles terugkijken/pauzeren is dit echt behoorlijk irritant.RubenDJ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:26:
Meer mensen last van het teruggekeerde probleem van haperen van TV beeld dat gepauzeerd of opgenomen is? Het is een bekend probleem, dat een poosje geleden opgelost zou zijn. Bij mij is het wel minder geweest maar nu in alle hevigheid weer terug. Het beeld staat soms wel 10-20 seconden stil en slaat dat stuk dan ook gewoon over. Zelf kijk ik geen TV, maar vrouwlief wordt er erg chagrijnig van af en toe (en terecht).
Heb de Arcadyan al vaak zat teruggezet, opnieuwe software laten laden maar het maakt allemaal niets uit.
Ik wilde eigenlijk gaan bellen om een contractverlenging, maar ik zit er erg over te denken om de hele bende op te zeggen.
Toen wij het vorig jaar hadden en net een paar maanden daarvoor het contract hadden verlengd heb ik na een aantal keer contact met Telfort te hebben gehad wel de toezegging gekregen dat ik per direct van het contract afkon.
Het is jammer, want voor de rest ben ik best tevreden.
Mijn mening is dat de glashart app een amateuristisch ding is in verhouding met de itv app. De glashart app gebruikte is zelden, maar de nieuwe app regelmatig om bijvoorbeeld buiten de deur een voetbalwedstrijd te kijken en opnames in te plannen.Rallye schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:46:
Vandaag eens wat rondgeneusd in de Telfort iTV-app voor de iPad, gezien mijn naderende overstap van de oude naar de nieuwe propositie.
Eerste indrukken:
- opvallend onoverzichtelijk in vergelijking met de Glashart-app, veel kleurtjes;
- geen mogelijkheid zender voor het programmeren te sorteren op groep (Nederlands, Engels, Sport), zodat je blijft scrollen op zoek naar de juiste zender;
- kun je echt maar vier dagen vooruit opnames programmeren? Bij de Glashart-app is dat een week.
Een voordeel is dan weer wel dat je ook via je telefoon kunt programmeren en kijken.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zie het verschil:
Telfort iTV

Of
Glashart

Nadeel van Glashart, als gezegd, is dat hij niet werkt op de smartphone. Mogelijk is dat voor mij qua programmeren minder een probleem: ik heb altijd mijn iPad bij me. Maar goed, amateuristisch vind ik de Glashart-app dus niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 12-09-2017 18:06 ]

Da's een betere aanbieding dan vorig jaar.
Krijg straks wel nieuwe apparatuur. Alle oude meuk (ook wat ik nog had liggen van adsl) mag ik terugsturen naar een antwoordnummer. 't Analoge signaal gebruikte ik niet meer dus dat zal ik niet missen, upgraden naar 100/100 is nu wel interessant geworden.
[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 13-09-2017 11:13 ]
Edit: nog even over dat programmeren. Ik vind vier dagen vooruit al kort, maar de BBC lijk je maar drie dagen vooruit te kunnen programmeren? Terwijl de oude app ook daar gewoon een week biedt?
[ Voor 52% gewijzigd door Rallye op 15-09-2017 10:10 ]
@Barre73 Klopt, zo blijkt nu. Tegen alle afspraken en zonder bericht in heeft Reggefiber mij vanmorgen (de vijftiende dus) al omgezet. Geen internet. Thuiswerken op de 3G vandaag.Barre73 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:03:
[...]
Ook leuk: Reggefiber moet jou in de PoP ompatchen om op het nieuwe platform te komen. Die doen dat niet op zaterdag. Dus hoe Telfort dat bedenkt weet ik niet....
De monteur van Guidion komt vanmiddag pas. Die had ik immers zo laat mogelijk op vrijdag geregeld (zaterdag kon bij Guidion niet) omdat de afspraak dat Reggefiber mij op zaterdag zou ompatchen niet kon worden verzet naar vrijdag - wat Reggefiber nu uit zichzelf zonder overleg toch gedaan heeft....... Erg professioneel allemaal.
Nette medewerker van de klantenservice kon niets anders doen dan mij een vergoeding aanbieden......
[ Voor 92% gewijzigd door Rallye op 15-09-2017 16:06 ]
Edit: UPNP weer uit en toch doet hij het opeens.....
[ Voor 39% gewijzigd door Rallye op 16-09-2017 18:13 ]
Mijn jaar contract, op de oude omgeving, zit er weer op en ik wil er nog wel een jaartje van genieten.
Een paar maanden geleden geprobeerd, maar toen kon er niks van af. Misschien dat het nu wel lukt. Ik wil ook bij de oude propositie blijven.marigo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:08:
Zijn er nog mensen die geslaagd zijn om het oude (propositie) abonnement nog voor een jaar te verlengen met een beetje korting?
Mijn jaar contract, op de oude omgeving, zit er weer op en ik wil er nog wel een jaartje van genieten.
Mij is het niet gelukt. Maart 2017marigo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:08:
Zijn er nog mensen die geslaagd zijn om het oude (propositie) abonnement nog voor een jaar te verlengen met een beetje korting?
macOS 15.5
Zit eigenlijk niet te wachten op 2 extra STB's en betalen voor de opname functionaliteit.
Er zal wel een keer een brief op de mat vallen met een overstap regeling. Ik vraag mij af hoe lang Telfort dit netwerk nog in stand houdt.
laat de uitkomst wel even weten...
De prijs voor het opnemenpakket en één extra STB geven ze weg als je een jaar blijft.
Overigens kan ik vandaag de beeldkwaliteit van Ziggo Sport op de coax van Ziggo vergelijken met de beeldkwaliteit van Ziggo Sport via de Arcadyan. Dat is geen reclame voor Telfort kan ik je zeggen......
Edit: filmpje verwijderd. Bleek fout.
Kijk eens naar de rimpels rond de ogen van Doornbos......
[ Voor 90% gewijzigd door Rallye op 18-09-2017 19:07 ]
Ziggo sport via de Arcadyan is geen HD glas, maar gewoon HD van +/- 8 mbit. Logisch dus dat dat wat minder is...Rallye schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:16:
Overigens kan ik vandaag de beeldkwaliteit van Ziggo Sport op de coax van Ziggo vergelijken met de beeldkwaliteit van Ziggo Sport via de Acadyan. Dat is geen reclame voor Telfort kan ik je zeggen......
Kijk eens naar de rimpels rond de ogen van Doornbos......
[ Voor 5% gewijzigd door Muis666 op 18-09-2017 19:14 . Reden: URL op verzoek verwijderd ]
Sterker nog: het is volgens mij niet eens HD. Ik zie op geen enkele Ziggo zender in mijn (KPN) pakket een HD verwijzing. Niet bij het logo en niet op de Arcadyan.Muis666 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:49:
[...]
Ziggo sport via de Arcadyan is geen HD glas, maar gewoon HD van +/- 8 mbit. Logisch dus dat dat wat minder is...
Herstel... ik keek op de SD kanalen. Ook hier blijken aparte SD en HD kanalen te zijn. Wist ik niet want ik heb geen Ziggopakket.
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 17-09-2017 16:48 ]
@Barre73 Misschien heb ik dat ook gedaan. Welke kanaalnummers heb jij gebruikt? Ik zat ergens in de 360 voor Ziggo Sport. Is dat SD? Dat zou een hoop verklaren.
[ Voor 38% gewijzigd door Rallye op 18-09-2017 06:45 ]
Mijn contract, oude propositie, 50/50 internet en tv [geen telefonie] is in juni met 1 jaar verlengd. De eerste 6 maanden voor 20 euro daarna voor 45 euro. Verder geen wijzigingen en werd mij vrijwel direct voorgesteld. Ik had aangegeven dat mijn mobiele provider, T-Mobile, binnenkort met een combikorting zou kunnen komen. Ik ben al jaren bij Telfort via Concepts en nooit eerder hierover met Telfort contact gehad. Misschien dat frequente bellers worden bijgehouden?marigo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:08:
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
360 voor ZIggo? Dat lijkt me niet. Ziggo zenders zitten hier, zowel bij KPN als Telfort:Rallye schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:55:
Lijkt te kloppen. Voor €15,50 in de maand is de kwaliteit dan wel bedroevend. Ziggo Sport via de app en de Chromecast is dan goedkoper en het beeld is beter, zo heb ik eerder gemerkt. Technisch iets minder betrouwbaar, maar een beter aanbod....
@Barre73 Misschien heb ik dat ook gedaan. Welke kanaalnummers heb jij gebruikt? Ik zat ergens in de 360 voor Ziggo Sport. Is dat SD? Dat zou een hoop verklaren.
233 Ziggo Sport Select
234 Ziggo Sport Voetbal
235 Ziggo Sport Golf
236 Ziggo Sport Racing
237 Ziggo Sport Extra1
238 Ziggo Sport Extra2
239 Ziggo Sport Select HD*
240 Ziggo Sport Voetbal HD*
241 Ziggo Sport Golf HD*
242 Ziggo Sport Racing H
Ik keek dus even op 233 (waar de formule 1 op was) maar had niet gezien dat de zelfde zender op 239 als HD wordt uitgezonden.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
@Barre73 Ik lijk inderdaad het SD-kanaal te hebben gefilmd (236 ipv 242), daarbij overigens niets geholpen door de gids waarin het onderscheid tussen HD en niet HD niet op het eerste gezicht duidelijk is. Er staat gewoon 10 maal Ziggo Sport, omdat de gids alleen de eerste letters laat zien.
Dus: sorry Telfort. Ik zal de link naar het filmpje verwijderen om verwarring te voorkomen.
@Muis666 Zou jij mijn link uit je quote willen halen?
Ik vraag mij overigens wel af wie er veel geld voor een sportkanaal betaalt, maar niet beschikt over een TV die HD aankan. Wie is er nog verplicht om SD te kijken? Mensen die de Arcadyan via een scart aansluiten? En die betalen dan wel voor Ziggo Sport? Erg vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 18-09-2017 19:08 ]
Vandaag gebeld met de opzeg (of een goed tegenbod) service.
Om een lang verhaal kort te houden lukte het niet om met korting op het oude netwerk te blijven plakken.
Korting was wel mogelijk voor 6 maanden, maar door het opname pakket, 2 extra STB's en wat extra bandbreedte kwam ik toch €17,50 duurder uit dan wat ik nu betaal.
Ik had vorig jaar al een keer korting gehad, dus ik mag ook niet klagen.
Had alleen een dame die beweerde dat ik de nieuwe STB's alleen nodig had om HD kwaliteit te kijken. Het coax gedeelte, zoals ik dat nu gebruik, zou gewoon blijven werken.
Zie boven bij mij wist de dame ook al niets van de oude propositie, bij jou niet van de nieuwe.....
[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 18-09-2017 19:21 ]
Er valt ook wel wat te onderhandelen en Telfort doet ook niet erg benauwd door wat korting te geven.
Feit is wel dat je meer gaat betalen en er weinig extra functionaliteit voor terug krijgt.
Ik ga het maar ervaren hoe lang ik nog gebruik kan blijven maken van de huidige services op het "oude" netwerk.
Alles wat anoniem is binnenkomend. Kon ik met #31* oid compleet blokkeren, nergens last meer van. Het topic waar ik dat vond kan ik ook niet meer vindenRallye schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:06:
@ByteMe_ Ik weet niet wat jij onder privénummers verstaat (niet-zakelijke nummers, of telefoontjes waarvan het nummer niet zichtbaar is?) maar blokkeringen bij telefonie doe je via MijnTelfort. Betreft volgens mij vooral uitgaande telefoontjes....
EDIT:
Het is dus dit
Activeren Anonieme Beller Blokkeren:
- u neemt de telefoon op
- u toets *33* en wacht op de oproeptoon
- de service is nu geactiveerd
Uitschakelen Anonieme Beller Blokkeren:
- u neemt de telefoon op
- u toets #33# en wacht op de oproeptoon
- de service is nu uitgeschakeld
[ Voor 23% gewijzigd door ByteMe_ op 19-09-2017 12:48 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik belde afgelopen zaterdag met Telfort voor iets anders. Gelijk gevraagd naar een aanbod voor het verlengen op de oude propositie.marigo schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:08:
@Meubelmaker @Rallye @error33
Vandaag gebeld met de opzeg (of een goed tegenbod) service.
Om een lang verhaal kort te houden lukte het niet om met korting op het oude netwerk te blijven plakken.
Feitelijk kreeg ik eenzelfde antwoord. Ze mogen de oude propositie niet meer verlengen
Ik heb niet gevraagd naar een aanbieding op de nieuwe propositie. Ik wil graag nog FM radio houden.
En de nieuwe is, zoals jij al uitrekende, duurder. Zeker met opnemen en een twee box.
Ik verwacht (en hoop) dat Telfort tzt met een aanvaardbare korting komt als ze met de oude propositie stoppen.
Tot die tijd maken we daar gewoon nog gebruik van. Werkt al ruim 6 vrijwel probleemloos
[ Voor 24% gewijzigd door stoffel63 op 18-09-2017 20:18 ]
Ik heb een keer een storing gehad op het dvb-c signaal. Er was ergens een patch niet of verkeerd gezet. Voor de rest zeer tevreden met Telfort. We gaan het meemaken met welke overgangsregeling Telfort straks op de proppen komt.
Tot die tijd nog lekker genieten van ouderwets tv via de kabel.
Ook ik blijf zo lang mogelijk genieten van de "ouderwetse TV" via de kabel... Zodra dit niet meer mogelijk is betekent het voor mij einde Telfort! Ik zal dan voor televisie overstappen op Ziggo en voor internet naar T-Mobile gaan, aangezien het dan met de 5 televisies en de stereo installatie die we thuis hebben bij Telfort onbetaalbaar gaat worden.marigo schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:20:
@stoffel63
Ik heb een keer een storing gehad op het dvb-c signaal. Er was ergens een patch niet of verkeerd gezet. Voor de rest zeer tevreden met Telfort. We gaan het meemaken met welke overgangsregeling Telfort straks op de proppen komt.
Tot die tijd nog lekker genieten van ouderwets tv via de kabel.
Verwijderd
TV (DVB-C) kwaliteit is prima, idem Internet.
Hhm mis ik iets blijkbaar? Zit er geen radio meer op de kabel wanneer je naar de nieuwe propositie gaat? Ik zit nl. ook nog op de oude (en wilde binnenkort ook even kijken of ik weer kon verlengen)stoffel63 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:15:
[...]
Ik belde afgelopen zaterdag met Telfort voor iets anders. Gelijk gevraagd naar een aanbod voor het verlengen op de oude propositie.
Feitelijk kreeg ik eenzelfde antwoord. Ze mogen de oude propositie niet meer verlengen. Dus ook geen korting meer geven
Ik heb niet gevraagd naar een aanbieding op de nieuwe propositie. Ik wil graag nog FM radio houden.
En de nieuwe is, zoals jij al uitrekende, duurder. Zeker met opnemen en een twee box.
Ik verwacht (en hoop) dat Telfort tzt met een aanvaardbare korting komt als ze met de oude propositie stoppen.
Tot die tijd maken we daar gewoon nog gebruik van. Werkt al ruim 6 vrijwel probleemloos
Hi Ha Hopjesvla
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20