Ervaringen nieuwe propositie, deels vergeleken met oude, deels meer algemeen.
Beeldkwaliteit op HDglas prima. Nog veel SD-zenders (bijvoorbeeld Duitse publiekrechtelijken horen gewoon in HD). Normale HD valt tegen, lijkt “vaag”.
Rare plek ook voor de zenders waarmee je je als provider op kwaliteit zou willen profileren: HDglas op 661 en verder? Komen deze zenders uiteindelijk op een logische plek terecht (namelijk gewoon 1 en verder)? Ik hoop het.
Ontbreken coax blijft jammer, vooral ook voor analoge radio.
App: dramatisch. Bij opstarten irritante laadtijd. Door de vreemde opbouw en de vele overbodige plaatjes (de meeste hebben nog niets met de uitzending te maken ook nog, zijn gewoon steeds dezelfde stock) zeer onoverzichtelijk. Je blijft scrollen, zowel van links naar rechts als van boven naar beneden. Zie schermafbeeldingen:
Versus
De nieuwe propositie is veel drukker en minder overzichtelijk wat mij betreft.
Raar ook dat van de HDglas-zenders geen opnames via de app te programmeren zijn.
Ik vond de mogelijkheid om zenders te groeperen op thema (Nederlandstalig, Engels, Duits, Sport) in de oude propositie erg makkelijk. Kan hier niet.
Waarom zijn trouwens de programma’s op de oude propositie wel, maar op de nieuwe niet zes dagen vantevoren te programmeren? Nu soms vijf, soms drie dagen (BBC). Maakt ruim tevoren programmeren onmogelijk.
Vreemd: soms kan ik op de Arcadyan zaken regelen met het menu links in beeld, soms heb ik de blauwe knop nodig om naar het lijkt dezelfde zaken te doen. Lijkt niet logisch. Ook vreemd dat ik in de gids alle HD-zenders en alle SD-zenders langs moet om bij HDglas uit te komen? Ik wil als ik HDglas heb die mindere zenders toch helemaal niet meer zien?
Waarom kan ik zoveel programma’s niet terugkijken op de app (mogelijk omdat ik in HDglas opneem)? Dat terugkijken was juist een voordeel van de nieuwe app, maar werkt dus niet. Jammer ook dat Chromecast- en Airplay-ondersteuning in de app ontbreken.
Toch nog twee voordeeltjes van de nieuwe propositie: serie-opnemen gaat goed, makkelijke optie. Schakeltijden lijken korter.
[
Voor 11% gewijzigd door
Rallye op 22-10-2017 22:52
]