[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 57 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:11

servies

Veni Vidi Servici

frickY schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:33:
Telfort heeft toch al €5 factuurkorting combivoordeel?
Nu zou ik alleen totaal niet weten waarom ik een telfort mobiel sim only abonnement zou willen hebben...
zelfs met de korting erbij ben ik al duurder uit dan m'n huidige abonnement en heb ik nog minder ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Maar als je iemand kent die zijn lopende abbo naar jouw adres wil verhuizen heb je mooi voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:33:
Telfort heeft toch al €5 factuurkorting combivoordeel?
Ja, ik zit in het verkeerde topic en had de note verkeerd gelezen - dit ging over mobile only compleet voordelen die er nu niet zijn, niet over de mobile/TV combinatie :') Excuseer!

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 08-06-2017 19:29 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hmm installatiepakket met een Experiabox v8. Gezien de weinig enthousiaste reacties maar afwachten of het goed gaat werken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 21:52

Cis

ByteMe_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:53:
Hmm installatiepakket met een Experiabox v8. Gezien de weinig enthousiaste reacties maar afwachten of het goed gaat werken.
Hier ook een v8 gekregen. Dinsdag wordt ik aangesloten. Ben benieuwd!

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik heb sowieso nog een tp link wr 642 over, misschien dat ik die ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:09
Wij hebben de afstandsbediening van de amino ingesteld zodat hij het volume van de TV bedient. De TV hebben we via hdmi arc ingesteld om de receiver te bedienen.

DD en toch het volume van de receiver bedienen met de AB van de amino.
Britske schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:00:
Wij hebben de amino met hdmi op onze Marantz receiver aangesloten. We hebben een stereo opstelling. Welke van de instellingen zou theoretisch de beste geluidskwaliteit moeten opleveren? Gewoon stereo of DD+? Het nadeel van DD+ vind ik dat je met de ab het volume niet kan regelen, maar dat dit via de receiver gaat, terwijl je bij stereo gewoon de ab van de amino kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
Je kunt het AB van Telfort inleren met het AB van je receiver
https://www.telfort.nl/pe...bediening-instellen.htm#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
Ik heb via Twittter contact gehad met Telfort, een ding is me nog niet helemaal helder vandaar dat ik het hier even vraag. Ik heb gekozen voor alleen de basisinstallatie, de rest sluit ik zelf wel aan. Klopt het dat je een mail ontvangt om die basisinstallatie in te laten plannen? Of is dat standaard op de dag dat je 'over' gaat?
Ik heb nu glasvezel van Jonaz, Telfort gaat per 7 juli in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 12:57
Cis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Hier ook een v8 gekregen. Dinsdag wordt ik aangesloten. Ben benieuwd!
Ook ik heb een v8 gekregen. Dat betekent geen 5ghz, lekker handig in een appartementen complex.. :X

Afgelopen donderdag was de monteur hier om alles aan te sluiten. Op deze dag zou ook de lijn geactiveerd worden, maar toen de monteur er was in de ochtend was de lijn nog niet actief. Dus glasvezel kastje erop, router aangesloten en de monteur kon weer naar huis. Geen probleem vond ik, want ik stel het toch liever zelf alles in. In de middag zou de lijn actief zijn, dus kon ik 's avonds lekker bezig.

In de avond geen actieve lijn :'( Gelijk gebeld en Telfort zag ook niet wat er mis was. Mijn ticket is doorgeschoten naar de 2e lijns support en die nemen binnen 72 uur contact met me op. Ben benieuwd. Iemand ervaring met de 2e lijns support?
Vanaf vorige week zondag zonder internet en tv, toch even wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Frank!in schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:38:
[...]

Ook ik heb een v8 gekregen. Dat betekent geen 5ghz, lekker handig in een appartementen complex.. :X
Tis ook niet meer van deze tijd ook.....V8... zat toen (firmware) geen gastnetwerk op |:(

[ Voor 16% gewijzigd door MCP cloud op 12-06-2017 08:10 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

[...]

Ow... Dus daar was Ziggo al beter in... :/
Bij Ziggo had ik nog een singleband Thomson router. Maar dan wel ingesteld op 5ghz.
Met die V8 blijf ik dus met een extra router zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Ik ga wel vriendelijk verzoeken om een v10 op te sturen als deze weer beschikbaar komen. Heb geen zin om een extra ap bij te plaatsen. Vind dat ook niet nodig, want de v10 zou gewoon kunnen wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ik heb zitten twijfelen tussen NLE en Telfort, maar uiteindelijk op basis van prijs en mijn wensen toch voor Telfort gekozen. Als ik DSL kon afnemen had ik zeker NLE gekozen, maar in mijn geval is alleen glasvezel mogelijk dus zodoende Internet + tv van Telfort besteld voor 42.50 p/mnd voor 50/5 i.p.v. 43.50 bij NLE voor 50/50. Dat er upload lager is geeft op dit moment niet voor ons.

Ik kwam er helaas wel net achter dat er blijkbaar toch een verschil is aan zenders t.o.v. KPN en NLE aan de ene kant en Telfort aan de andere kant. Telfort geeft blijkbaar sinds 2016 sommige zenders niet (langer) HD zenders door, maar alleen in SD zenders van o.a. Canvas, BBC First, Disney XD en TLC zie ook mijn tweet en dit forum bericht al wordt er in het forum bericht nog over een foutje gesproken omdat het bij KPN wel goed staat, daarna wordt het gekgenoeg daar niet meer besproken.

Wat een vreemde situatie dat Telfort zenders die voorheen in HD werden doorgeven dit (sinds 2016?) niet meer doet als hetgene wat Telfort support via Twitter bevestigd? Kan iemand dit uitleggen of worden genoemd zenders wel in HD (nog) doorgegeven bij Telfort? Moeten ze meer betalen aan rechten aan dergelijke partijen om een HD versie door te geven ofzo als ze echt alleen nog in SD te zien zijn bij Telfort?

Ik hoop ook dat spoedig het verhaal van HD op 1 wordt doorgevoerd bij Telfort.

[ Voor 25% gewijzigd door funrider op 12-06-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
[...]

Afgelopen donderdag was de monteur hier om alles aan te sluiten. Op deze dag zou ook de lijn geactiveerd worden, maar toen de monteur er was in de ochtend was de lijn nog niet actief. Dus glasvezel kastje erop, router aangesloten en de monteur kon weer naar huis. Geen probleem vond ik, want ik stel het toch liever zelf alles in. In de middag zou de lijn actief zijn, dus kon ik 's avonds lekker bezig.

In de avond geen actieve lijn :'( Gelijk gebeld en Telfort zag ook niet wat er mis was. Mijn ticket is doorgeschoten naar de 2e lijns support en die nemen binnen 72 uur contact met me op. Ben benieuwd. Iemand ervaring met de 2e lijns support?
Vanaf vorige week zondag zonder internet en tv, toch even wennen :P
Morgen nieuwe monteur over de vloer en gaan ze het niet hebben signaal verder onderzoeken. Ze denken aan kabelbreuk ergens in de straat :'(
Tot nu toe is in ieder geval de support van Telfort prima. De reparatie had ik natuurlijk liever gisteren dan vandaag, maar mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik kijk nog via de Amino en bij mij zijn al die zenders HD. Dat zou dan een verschil zijn tussen de oude en de nieuwe propositie?

Kan iemand bevestigen dat deze zenders inderdaad bij de nieuwe propositie (witte afstandsbediening) niet in HD zijn? Ik kijk veel BBC First en geen HD daar zou echt een dealbreaker zijn voor een overstap naar de nieuwe propositie.

Ik kan het me overigens niet voorstellen dat dit echt zo is: alle verschillen die je als aanbieder maakt kosten geld. Waarom dan dit verschil maken?

Het antwoord op Twitter lijkt wel een typisch voorbeeld van slechte klantenservice. Ziet er niet echt uit alsof men hier even naar gekeken heeft; "computer says no".

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 13-06-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelbreuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2023
Sorry, BBC First is niet in HD, zie https://www.telfort.nl/pe...en/basis-zenderpakket.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Zoals ik al eerder hier plaatse is het erg vreemd dat BBC First, Canvas, TLC en Disney XD bij Telfort in SD zijn terwijl bij KPN, NLEx e.d. deze wel in HD zijn. Het is ook niet zo dat Telfort ze niet in HD heeft doorgegeven (althans Canvas, BBC First bijv.) lees ook dit bericht op het Telfort forum. Ik heb er ook op het Telfort forum vandaag een bericht over geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 13-06-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Domme vraag: Hebben meer gebruikers hier een aanbod gehad van 500 MBit door Telfort?
Ik ga verhuizen naar Jonaz gebied en heb wel trek in een 500 MBit (de facto 800) pijp van Jonaz dus ik belde Telfort om op te zeggen.
Vraagt die meid aan de telefoon of ik niet bij Telfort wil blijven. Ja hoor, geen probleem, 500 Mbit voor 45 euro, de eerste zes maanden 20 euro.
Ok zeg ik, ik denk er over na, en ga wat Googlen.
Bij alle vergelijkers hetzelfde: Telfort biedt maximaal 200 Mbit en dat kost 55 euro.
Wordt mij nu nonsens verkocht om mij als klant te behouden en krijg ik 200 Mbit aangesmeerd? Gaan ze leentjebuur spelen bij KPN voor mijn verbinding? Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
Ze hebben wel meer TV kanalen, maar verder voel ik meer voor Jonaz.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Nu online

mb1

Volgens mij levert Telfort ook gewoon 500 Mbit, alleen zij zijn het B-label van KPN en mogen het slechts 200Mbit noemen.....
In de praktijk zie ik dat bij veel mensen gewoon 500 Mbit wordt gehaald.
Qua prijs, geen idee is het een alles in één of internet only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 22-09 15:07
mb1 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:36:
Volgens mij levert Telfort ook gewoon 500 Mbit, alleen zij zijn het B-label van KPN en mogen het slechts 200Mbit noemen.....
Dat zou niet moeten kunnen. De netwerkoperator (KPN Wholesale) heeft juist speciaal een apart 200/200 profiel in het portfolio opgenomen op verzoek van onder andere Telfort. Om het gat tussen 100 en 500 te dichten.
Dan zou je geen 500 in de praktijk moeten krijgen.
Bij mijn weten levert Telfort ook geen 500/500.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Als dat zo was.... 100/100 kiezen :+ krijg ik dan ook 200/200 8)7
Barre73 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:30:
[...]

Dat zou niet moeten kunnen. De netwerkoperator (KPN Wholesale) heeft juist speciaal een apart 200/200 profiel in het portfolio opgenomen op verzoek van onder andere Telfort. Om het gat tussen 100 en 500 te dichten.
Dan zou je geen 500 in de praktijk moeten krijgen.
Bij mijn weten levert Telfort ook geen 500/500.
lijk mij ook erg sterk...... :+ en medewerkers weten vaak nix..of praten onzin..

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594015f081a3d/594015f078d9c-2017-06-13_184011.png

[ Voor 28% gewijzigd door MCP cloud op 13-06-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Nu online

mb1

100/100 wordt geleverd via een 100Mbit poort in de pop.
200 of 500 dan zit je op een Gbit verbinding in de pop volgens mij.
Ik heb dus zoals gezegd snelheden ruim boven de 200 gezien op verbindingen van 200 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Even gekeken op de pagina waar je naar linkt. Bij de oude propositie (zwarte ab) staat bij BBC First wel HD (en al ik kijk is het ook geen SD)! Bij de witte afstandbediening (nieuwe propositie) staat inderdaad bij BBC First geen HD. Dus nogmaals: kan iemand met de nieuwe propositie dat even checken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
Rallye schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Even gekeken op de pagina waar je naar linkt. Bij de oude propositie (zwarte ab) staat bij BBC First wel HD (en al ik kijk is het ook geen SD)! Bij de witte afstandbediening (nieuwe propositie) staat inderdaad bij BBC First geen HD. Dus nogmaals: kan iemand met de nieuwe propositie dat even checken?
Ik heb gewoon BBC First HD, neem alleen het standaard pakket af, zonder extra's voor TV.

BBC First HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
St00mwals schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Ik heb gewoon BBC First HD, neem alleen het standaard pakket af, zonder extra's voor TV.

[afbeelding]
En Canvas ook zie ik. Dat was een andere zender die in de lijst staat zonder HD.(@funrider)

De foto van St00mwals is van het nieuwe pakket met de witte afstandsbediening. Dus toch een storm in een glas water blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Het gaat om alles in een. Ik heb nu 50 Mbit met TV en telefonie voor 46 euro en nu willen ze dus blijkbaar de concurrent matchen voor hetzelfde geld.
Ik ben echter geneigd om de medewerker met een korrel zout te nemen. Jonaz is zo 4 keer zo snel en dat gaat toch de doorslag geven.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
St00mwals schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:06:
[...]

[afbeelding]
Barre73 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:35:
[...]
En Canvas ook zie ik. Dat was een andere zender die in de lijst staat zonder HD.(@funrider)
De foto van St00mwals is van het nieuwe pakket met de witte afstandsbediening. Dus toch een storm in een glas water blijkbaar?
Dank voor de reacties en goed om te zien dat de genoemde zenders dus toch in HD zijn. Dus ook TLC HD neem ik dan aan?

Dan kan ik nog steeds niet rijmen waarom zowel op Twitter als telefonisch ze gewoonweg accepteren dat het zo is en ook dat er in 2016 er gecommuniceerd lijkt te zijn dat sommige HD zenders verdwijnen al weet ik niet zeker of dit zo gezegd/beschreven is of puur gebaseerd is op de zenderlijst.

Ik zal (uiteraard) ook de nieuwe pakket krijgen met witte afstandsbediening (zonder dvb-c e.d.).

Even zien wat ze op het Telfort forum gaan zeggen (als er al feedback op komt) want het lijkt dan toch dat de zenderlijst aangepast moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:21:
[...]

[...]

Dank voor de reacties en goed om te zien dat de genoemde zenders dus toch in HD zijn. Dus ook TLC en Disney XD neem ik dan aan?

Dan kan ik nog steeds niet rijmen waarom zowel op Twitter als telefonisch ze gewoonweg accepteren dat het zo is en ook dat er in 2016 er gecommuniceerd lijkt te zijn dat sommige HD zenders verdwijnen al weet ik niet zeker of dit zo gezegd/beschreven is of puur gebaseerd is op de zenderlijst.
Ik zou (uiteraard) ook de nieuwe pakket krijgen met witte afstandsbediening (zonder dvb-c e.d.).
Even zien wat ze op het Telfort forum gaan zeggen (als er al feedback op komt).
Als ik de zenderlijst erbij pak staat het als HD vermeld. Morgen ben ik aan de beurt en ga ik de boel aansluiten, feedback volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelbreuk
@Cis Ben je al aangesloten met de V8? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:33:
Ik heb zitten twijfelen tussen NLE en Telfort, maar uiteindelijk op basis van prijs en mijn wensen toch voor Telfort gekozen. Als ik DSL kon afnemen had ik zeker NLE gekozen, maar in mijn geval is alleen glasvezel mogelijk dus zodoende Internet + tv van Telfort besteld voor 42.50 p/mnd voor 50/5 i.p.v. 43.50 bij NLE voor 50/50. Dat er upload lager is geeft op dit moment niet voor ons.

Ik kwam er helaas wel net achter dat er blijkbaar toch een verschil is aan zenders t.o.v. KPN en NLE aan de ene kant en Telfort aan de andere kant. Telfort geeft blijkbaar sinds 2016 sommige zenders niet (langer) HD zenders door, maar alleen in SD zenders van o.a. Canvas, BBC First, Disney XD en TLC zie ook mijn tweet en dit forum bericht al wordt er in het forum bericht nog over een foutje gesproken omdat het bij KPN wel goed staat, daarna wordt het gekgenoeg daar niet meer besproken.
.Wat een vreemde situatie dat Telfort zenders die voorheen in HD werden doorgeven dit (sinds 2016?) niet meer doet als hetgene wat Telfort support via Twitter bevestigd? Kan iemand dit uitleggen of worden genoemd zenders wel in HD (nog) doorgegeven bij Telfort? Moeten ze meer betalen aan rechten aan dergelijke partijen om een HD versie door te geven ofzo als ze echt alleen nog in SD te zien zijn bij Telfort?

Ik hoop ook dat spoedig het verhaal van HD op 1 wordt doorgevoerd bij Telfort.
Ook bij telfort krijg je 50/50 mbit via glasvezel ook al heb je 50/5 besteld. Nog deze week meegemaakt bij mijn
Buren. Ikzelf heb 100/100 bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelbreuk
Ook ik heb een experiabox V8 gekregen. Vind het toch erg merkwaardig dat je als nieuwe klant met zo'n overjarig model wordt opgescheept. Geen gast wifi, geen 5 Ghz en stabiliteitsproblemen. Maar goed: we wachten af en zal de resultaten (goed of slecht) posten op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

kabelbreuk schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:48:
@Cis Ben je al aangesloten met de V8? Hoe bevalt dat?
Helaas nog niet. De monteur was verhinderd (hoorde ik 12 uur vantevoren. Ik moest een nieuwe afspraak inplannen :| ). Morgen ben ik internet- en tvloos en hopelijk word ik 's avonds aangesloten op Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Frank!in schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Morgen nieuwe monteur over de vloer en gaan ze het niet hebben signaal verder onderzoeken. Ze denken aan kabelbreuk ergens in de straat :'(
Tot nu toe is in ieder geval de support van Telfort prima. De reparatie had ik natuurlijk liever gisteren dan vandaag, maar mag niet klagen.
Mezelf weer even schaamteloos quoten :P Het is bij mij inderdaad ergens schade aan de hoofdkabel heeft reggefiber geconstateerd :'( Telfort treft geen blaam, maar wel flink balen zeg. Als het goed is wordt het aanstaande maandag gefixt. Zit dan wel 2 weken zonder internet en TV, het is nu wel genoeg geweest.

Ik heb ook een v8 gekregen, maar ik ben van plan hier niet mee akkoord te gaan. 2.4ghz in een appartementen complex gaat natuurlijk niet werken en ze adverteren tenslotte met overal bereik in huis met die fantastische router :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Frank!in schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:41:
[...]

Mezelf weer even schaamteloos quoten :P Het is bij mij inderdaad ergens schade aan de hoofdkabel heeft reggefiber geconstateerd :'( Telfort treft geen blaam, maar wel flink balen zeg. Als het goed is wordt het aanstaande maandag gefixt. Zit dan wel 2 weken zonder internet en TV, het is nu wel genoeg geweest.

Ik heb ook een v8 gekregen, maar ik ben van plan hier niet mee akkoord te gaan. 2.4ghz in een appartementen complex gaat natuurlijk niet werken en ze adverteren tenslotte met overal bereik in huis met die fantastische router :*)
Thja.....weet ni of je al gebelt heb hier over, dat kan je nu mooi doen ivbm nog niet aangesloten :) en nieuw abbo pakket.... ben benewt wat ze (reden) uit kramen :+ V10 werk prima hier.....

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594229626063b/5942296257a95-2017-06-15_082906.png

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 15-06-2017 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Zo, alles is aangesloten hier, monteur was binnen minuut klaar, internet/telefonie ook zo gedaan, alleen tv was een mysterij, daar moest ik het abonummer/pincode hebben, die hebben ze nooit gestuurd :') En later bleek via een chat dat de 2e ontvanger dus niet in het 'technische' systeem stond. Als ik inlog onder Mijn Telfort ziet het er ook best knullig uit met pretags en informatie die mist. Maar goed, ik heb nu 2 tvs waarop ik fulltime goed beeld heb. Hoor je dat ZIGGO? GOED beeld :')

De klantenservice is je graag van dienst en ik heb liever een beetje gestuntel en snel geholpen dan die kabelverkopers.

BTW ik heb een 50/5 abo en ik haal stabiel 50/50, dikke prima dus. d:)b

En BBC is HD hier (witte AB)

Nu nog de repeater uitvogelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14

vr6-only

Blub Blub

Het HD beeld is ook gewoon goed. Dat gezeur is van het verleden toen de encoders van mindere kwaliteit waren dan nu en Ziggo zelf ook geen VBR toepaste.

@ByteMe_ Denk je ook aan de beeldscherminstellingen op 1080i te zetten en HD zenders zitten vanaf 701....Wordt vaak vergeten namelijk.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
vr6-only schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:44:
Het HD beeld is ook gewoon goed. Dat gezeur is van het verleden toen de encoders van mindere kwaliteit waren dan nu en Ziggo zelf ook geen VBR toepaste.

@ByteMe_ Denk je ook aan de beeldscherminstellingen op 1080i te zetten en HD zenders zitten vanaf 701....Wordt vaak vergeten namelijk.
Jup, een van de eerste dingen waar ik naar keek. zender 1-10 vielen al erg tegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ByteMe_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:30:
Als ik inlog onder Mijn Telfort ziet het er ook best knullig uit met pretags en informatie die mist.

BTW ik heb een 50/5 abo en ik haal stabiel 50/50, dikke prima dus. d:)b

En BBC is HD hier (witte AB)

Nu nog de repeater uitvogelen :X
Dat van Mijn Telfort heb ik ook ervaren met lege velden en vreemde tags, nu staat mijn bestellingen nog uit en wordt pas geinstalleerd eind augstus/begin september zoals ik heb aangevraagd in verband met bestaan kabel abonnement bij Caiway wat nog loopt tot 5 september. Ik kan wel overigens al gebruiken maken van tv kijken via de app (al geldt voor veel zenders dat dit niet kan buiten Telfort verbinding).

Goed om te lezen dat wederom iemand 50/50 heeft. Heb jij ook geen xDSL liggen toevallig?
Qua BBC neem ik aan dat je doelt op BBC First HD. Overigens de reactie van Telfort hierover is op dit bericht te lezen bij Telfort's eigen forum.

Een eigen gekochte repeater neem ik aan? Ik heb er ook één hangen die ik ook hoop te knopen aan Telfort t.z.t. zeer benieuwd of dit makkelijk gaat.
vr6-only schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:44:

Ik mag wel hopen dat voor alle klanten die HD zenders nu eindelijk naar 1,2,3 gaat tegen de tijd dat mijn abonnement loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 16-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Dat van Mijn Telfort heb ik ook ervaren met lege velden en vreemde tags, nu staat mijn bestellingen nog uit en wordt pas geinstalleerd eind augstus/begin september zoals ik heb aangevraagd in verband met bestaan kabel abonnement bij Caiway wat nog loopt tot 5 september. Ik kan wel overigens al gebruiken maken van tv kijken via de app (al geldt voor veel zenders dat dit niet kan buiten Telfort verbinding).

Goed om te lezen dat wederom iemand 50/50 heeft. Heb jij ook geen xDSL liggen toevallig?
Qua BBC neem ik aan dat je doelt op BBC First HD. Overigens de reactie van Telfort hierover is op dit bericht te lezen bij Telfort's eigen forum.

Een eigen gekochte repeater neem ik aan? Ik heb er ook één hangen die ik ook hoop te knopen aan Telfort t.z.t. zeer benieuwd of dit makkelijk gaat.

[...]

Ik mag wel hopen dat voor alle klanten die HD zenders nu eindelijk naar 1,2,3 gaat tegen de tijd dat mijn abonnement loopt.
Ja, er is adsl/vdsl, maar belabberde max snelheid:

Fourstack:
code:
1
2
3
Technologie    Internet Snelheid
Koper/DSL    13 Mbit/s
Bonded Koper/DSL

fiber tot 512mbit...

Der TPlink Repeater heb ik al een poos, maar die begon gisteren vreemde kuren te vertonen toen ik deze wilde instellen voor de V8, dus complete reset en opnieuw ingesteld. Ik zit gewoon op 2.4ghz, als het gaat storen zoek ik wel het beste kanaal op met de wifi analyzer app, maar met de repeater zou dat in principe niet nodig moeten zijn.

Ik snap dat ze klanten inzicht willen geven over hun abo, maar als dat gedeelte niet goed werkt, laat het aub weg. Van alle 'Mijn XXX' vind ik dit wel de slordigste. Ik zal binnen enkele dagen weer eens kijken of mijn abo nu juist wordt vermeld. Zelfs het aan-uitzetten van aanbiedingen lukt niet, dan krijg ik een foutmelding 8)7 Nu is dat geen wereldramp, maar het zijn van die dingen die wel optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ByteMe_ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Ja, er is adsl/vdsl, maar belabberde max snelheid:

Fourstack:
code:
1
2
3
Technologie    Internet Snelheid
Koper/DSL    13 Mbit/s
Bonded Koper/DSL

fiber tot 512mbit...

Der TPlink Repeater heb ik al een poos, maar die begon gisteren vreemde kuren te vertonen toen ik deze wilde instellen voor de V8, dus complete reset en opnieuw ingesteld. Ik zit gewoon op 2.4ghz, als het gaat storen zoek ik wel het beste kanaal op met de wifi analyzer app, maar met de repeater zou dat in principe niet nodig moeten zijn.

Ik snap dat ze klanten inzicht willen geven over hun abo, maar als dat gedeelte niet goed werkt, laat het aub weg. Van alle 'Mijn XXX' vind ik dit wel de slordigste. Ik zal binnen enkele dagen weer eens kijken of mijn abo nu juist wordt vermeld. Zelfs het aan-uitzetten van aanbiedingen lukt niet, dan krijg ik een foutmelding 8)7 Nu is dat geen wereldramp, maar het zijn van die dingen die wel optellen.
Ok dat valt dan niet tegen. Dus ook in het geval als er wel xDSL is naast glasvezel dat ze dan toch 50/50 leveren. Blijkbaar geldt die 50/5 dus alleen voor de klanten die geen glasvezel hebben liggen en zo via xDSL 50/5 krijgen.

Ik hoop eigenlijk dat ik de V10 ga krijgen, maar dan heb ik weinig over te zeggen neem ik aan.
Vreemd dat de informatie in je account nu nog steeds zo gebrekkig is. Ik wacht het even af, maar als het in september als mijn abonnement ingaat nog steeds niet ingevuld staat zal ik het zeker bij Telfort Webcare (Twitter/Forum) aankaarten.

Dus toch een eigen repeater aha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Ok dat valt dan niet tegen. Dus ook in het geval als er wel xDSL is naast glasvezel dat ze dan toch 50/50 leveren. Blijkbaar geldt die 50/5 dus alleen voor de klanten die geen glasvezel hebben liggen en zo via xDSL 50/5 krijgen.

Ik hoop eigenlijk dat ik de V10 ga krijgen, maar dan heb ik weinig over te zeggen neem ik aan.
Vreemd dat de informatie in je account nu nog steeds zo gebrekkig is. Ik wacht het even af, maar als het in september als mijn abonnement ingaat nog steeds niet ingevuld staat zal ik het zeker bij Telfort Webcare (Twitter/Forum) aankaarten.

Officieel krijgt elke klant 50/5, of er nu wordt geleverd via xDSL of via glasvezel. Overigens kan je zelf niet kiezen welk medium wordt gebruikt. Als er glas beschikbaar is bij jou kiest Telfort altijd voor glas.

Op xDSL is die 50/5 vrij normaal, alhoewel die upload niet begrensd is voor de meeste aansluitingen. Veel mensen krijgen ook 10 of zelfs 30Mbit upload. Maar ook wel vaak 5.
Maar.....voor glas is het technisch lastig om de upload te beperken. Er is dan ook niet echt iets aan gedaan om dat in de praktijk voor elkaar te krijgen. Het is dus uiteindelijk alleen marketingtaal gebleken. Als je glasvezel via Telfort neemt, krijg je gewoon 50/50. Maar dat is alleen in de praktijk. Je hebt officieel recht op 5 Mbit. Dus als het toch ooit lukt om die upload te beperken op glasvezel, dan heb je geen recht van klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Gisteren heb ik bij een Telfort winkel medewerker geinformeerd over glasvezel. Hij heeft mij verteld dat het binnen kort officieel 50/50 word ipv 50/5. In de KPN winkel verteld dat 20/2 word 40/40
Barre73 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:34:
[...]

Officieel krijgt elke klant 50/5, of er nu wordt geleverd via xDSL of via glasvezel. Overigens kan je zelf niet kiezen welk medium wordt gebruikt. Als er glas beschikbaar is bij jou kiest Telfort altijd voor glas.

Op xDSL is die 50/5 vrij normaal, alhoewel die upload niet begrensd is voor de meeste aansluitingen. Veel mensen krijgen ook 10 of zelfs 30Mbit upload. Maar ook wel vaak 5.
Maar.....voor glas is het technisch lastig om de upload te beperken. Er is dan ook niet echt iets aan gedaan om dat in de praktijk voor elkaar te krijgen. Het is dus uiteindelijk alleen marketingtaal gebleken. Als je glasvezel via Telfort neemt, krijg je gewoon 50/50. Maar dat is alleen in de praktijk. Je hebt officieel recht op 5 Mbit. Dus als het toch ooit lukt om die upload te beperken op glasvezel, dan heb je geen recht van klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
[...]
...Dus als het toch ooit lukt om die upload te beperken op glasvezel, dan heb je geen recht van klagen.
Helder dank voor wederom voor de goede uitleg! 50/50 is mooi meegenomen mochten ze het cappen dan snap ik het ook het staat nu eenmaal in het contract.
doublehelix schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:20:
Gisteren heb ik bij een Telfort winkel medewerker geinformeerd over glasvezel. Hij heeft mij verteld dat het binnen kort officieel 50/50 word ipv 50/5. In de KPN winkel verteld dat 20/2 word 40/40
[...]
Dat klinkt helemaal goed als ze het definitief naar 50/50 zetten voor glasvezel klanten. NLEx bied tenslotte ook alles-in-1 met 50/50 aan voor 43,50 p/mnd dus qua concurrentie goed om dit ook door te voeren.

Die snelheden van KPN ook nooit begrepen om voor 20/2 Alles-in-1 49 euro p/mnd en 60/6 Alles-in-1 65 euro p/mnd te betalen (ok wel 2 decoders en Spotify bij 65 euro abo), niet meer van deze tijd en zeker niet voor een premium aanbieder als KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 13:23
Henkie-Jan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Hey Jassy,

Niet weer kunnen vinden. Maar ivm de vele firmware upgrades een compleet nieuwe gemaakt! Die is hier te downloaden. KLIK

Hoor graag je bevindingen. Betreft dus een configuratie voor Glasvezel nieuwe portofolio. Dus waar normaal gesproken een Experia Box bijgeleverd wordt. :) In mijn geval voor de FritzBox 7490
Gedownload en op een Fritz!7390 gezet. Ik heb wel TV maar gek genoeg geen internet. Enig idee?

Edit: Nu ineens heb ik een IP gekregen en kan ik internet op. Dat duurde even. Bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabelbreuk
Nou ik ben vandaag aangesloten op glasvezel 100/100. Ging perfect! Experiabox V8 wifi uitgezet en een netgear R7000 erachter in accesspoint mode. Wifi is dus dikke prima, down en upload boven de 100 mbps en een ping van 2 ms (oke, via de wifi 6 ms). Mijn vrees voor de V8 was dus onterecht (tot dusverre). Monteur van Guideon was ook erg vriendelijk en had verstand van zaken. Gelijk een mail van Ziggo dat mijn abo daar was afgelopen. Ik kan het iedereen aanraden om van de overstapservice gebruik te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In 2009 geen probleem

Uw bestelling Glasvezelpakket Brons

Internet 30 Mbps down 3 Mbps up
Telefoonlijn en -nummer
BelOnbeperkt Altijd
Interactieve TV-abonnement
Standaard TV
Maandelijkse abonnementskosten totaal € 65

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Eindelijk de repeater goed gekregen, ik wist eerst niet dat er WPS op de v8 zat en deed het handmatig via de webinterface van TPLINK, daar ging de repeater elke keer flink van over de zeik waarop ik constant moest resetten, daarna de WPS knop gevonden op de v8 en nu is er overal stabiel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:40:
[...]

In 2009 geen probleem

Uw bestelling Glasvezelpakket Brons

Internet 30 Mbps down 3 Mbps up
Telefoonlijn en -nummer
BelOnbeperkt Altijd
Interactieve TV-abonnement
Standaard TV
Maandelijkse abonnementskosten totaal € 65
Euh... Ik heb het zeer zware vermoeden dat dit zo'n pakket was dat KPN wel glasvezel noemde maar dat in werkelijkheid DSL was (met glasvezel tot de wijkkast dus). Daar hebben ze dankzij Radar heel veel gedoe mee gehad. Bij KPN heette het toen ook FttC (fiber to the Curb).

Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Euh... Ik heb het zeer zware vermoeden dat dit zo'n pakket was dat KPN wel glasvezel noemde maar dat in werkelijkheid DSL was (met glasvezel tot de wijkkast dus). Daar hebben ze dankzij Radar heel veel gedoe mee gehad. Bij KPN heette het toen ook FttC (fiber to the Curb).

Kan dat kloppen?
Lijkt er inderdaad op. Voor zover ik het mij kan herinneren begonnen ze met glasvezel met 3 snelheden 25/25, 50/50 en 100/100
30 heb ik nooit zien langskomen destijds... En ik kan me die heisa om die naamgeving ook nog wel herinneren... Zat daar niet zo'n redelijk bekende Amsterdamse advocaat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:54:
[...]

Lijkt er inderdaad op. Voor zover ik het mij kan herinneren begonnen ze met glasvezel met 3 snelheden 25/25, 50/50 en 100/100
30 heb ik nooit zien langskomen destijds... En ik kan me die heisa om die naamgeving ook nog wel herinneren... Zat daar niet zo'n redelijk bekende Amsterdamse advocaat op?
Nee, ze hadden wel pakketten Brons, ZIlver en Goud. 30, 50 en 100.

Ik heb net nog wel wat oude info uit Almere gevonden waarin ze schijbaar op glasvezel 100/10 leverden. Dus misschien hebben ze ook wel 30/3 geleverd.

Maar dat was 8 jaar geleden en inmiddels werkt het netwerk wel iets anders. Upload limiteren op de Dslam is lastiger geworden.
Het kan wel (ik heb een 60/6 abonnement en ik krijg 70/30), maar bij Telfort heb ik wel heel erg het idee dat het alleen maar marketing taal was omdat iedereen waarover ik lees gewoon 50/50 heeft op een 50/5 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:30

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zit momenteel bij KPN met alles-in-een over glasvezel.
Heb hier een Ubiquiti Unifi Security Gateway Pro achter zitten met daarachter Unifi Switch24.

In de meterkast, op de glasvezelspriet zit een NT, waaruit een RJ45 kabel (SFTP) naar zolder gaat.
Daar hangt in de patchkast en USG.

Paar vraagjes.
#1 Krijg je bij telfort ook een RJ45 uitgang, of een SFP(+)? (en als t SFP(+) is, is die kabel lang genoeg te krijgen?)
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres?
#3 Is IPv6 ook aan de praat te krijgen?
#4 Kan ik de USG gebruiken als eigen router zonder de apparatuur van tmobile te gebruiken?
#5 Hoeveel Mbit/s zijn de HD zenders van telfort?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:52
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:30:
Ik zit momenteel bij KPN met alles-in-een over glasvezel.
Heb hier een Ubiquiti Unifi Security Gateway Pro achter zitten met daarachter Unifi Switch24.

In de meterkast, op de glasvezelspriet zit een NT, waaruit een RJ45 kabel (SFTP) naar zolder gaat.
Daar hangt in de patchkast en USG.

Paar vraagjes.
#1 Krijg je bij telfort ook een RJ45 uitgang, of een SFP(+)? (en als t SFP(+) is, is die kabel lang genoeg te krijgen?)
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres?
#3 Is IPv6 ook aan de praat te krijgen?
#4 Kan ik de USG gebruiken als eigen router zonder de apparatuur van tmobile te gebruiken?
#5 Hoeveel Mbit/s zijn de HD zenders van telfort?
#1 RJ45 i.c.m. Experiabox V8 of V10
#2 Wat vind je statisch? Bij mij is het in 6 maanden nog niet veranderd.
#3 Ja, maar niet met een door Telfort geleverde oplossing. Dus met een HE tunnel of 6in4. Telfort heeft wel geexperimenteerd met 6rd, maar dit is volgens mij gestopt.
#4 Nee, niet zonder telefonie te verliezen. (Of je moet het wachtwoord sniffen en zelf telefonie regelen met een apart kastje). Voor tv en internet zijn diverse posts te vinden.
#5 Je hebt 10 HD glas kanalen van +/- 12 Mbit. De andere HD kanalen zijn +/- 8Mbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Telfort en KPN zijn gelijk qua apparatuur en televisie platform. Dus vraag 1 en 5 kan beantwoord worden met "zie je huidige opstelling en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Nee, ze hadden wel pakketten Brons, ZIlver en Goud. 30, 50 en 100.
Verhips. Nu je het zegt... dat was toen het enige waar KPN zich positief mee onderscheidde t.o.v. de andere glasproviders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zijn er hier meer met internet problemen?

Iptv doet het prima, lampje inet brand gewoon, maar de verbinding klappert alle kanten op. Ping duurt een eeuw. Lage download en nog lagere upload (6/1). Moet 100/100 zijn...

Edit 00:15 uur: grote reset had nu wel zin. Alles doet t weer...

Edit 8:00 uur: en ze zijn weer bezig blijkbaar. Het ligt er weer uit hier. Ze zijn zeker aan het kijken of ze de upload kunnen beperken....

[ Voor 33% gewijzigd door albino71 op 21-06-2017 08:09 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Kan dat kloppen?
Nee echt glasvezel.en KPN was de enige aanbieder. later is het 30/30 geworden wat in de praktijk 26/26 was. omdat de MTU bij KPN alrijd lager is dan 1500.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vreemd. Ik krijg de eerste factuur van KPN, daar staat 67 op. Dan neem ik aan dat dat inclusief die eenmalige activatiekosten is, blijft er 37 over. Gezien het een aanbieding is voor 29 euro snap ik niet waar die 8 euro vandaan komt. Die extra ontvanger is 4, dus blijft er een mysterieuze 4 over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
ByteMe_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:31:
Vreemd. Ik krijg de eerste factuur van KPN, daar staat 67 op. Dan neem ik aan dat dat inclusief die eenmalige activatiekosten is, blijft er 37 over. Gezien het een aanbieding is voor 29 euro snap ik niet waar die 8 euro vandaan komt. Die extra ontvanger is 4, dus blijft er een mysterieuze 4 over?
Vreemd idd. Hier kan ik er ook niks over vinden https://www.telfort.nl/pe...internet-tv-en-bellen.htm

Is het niet iets van thuisheffing of zo of heb je niet toevallig twee extra ontvangers? Bel anders even de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Vreemd idd. Hier kan ik er ook niks over vinden https://www.telfort.nl/pe...internet-tv-en-bellen.htm

Is het niet iets van thuisheffing of zo of heb je niet toevallig twee extra ontvangers? Bel anders even de klantenservice.
Ik dump het wel even op FB in een prive bericht, bij meerdere providers reageert men best snel. Ik probeer zo eerst wel het inloggen bij de site (zou het factuurgedeelte werken? :+ )

EDIT: Het is dus verbruik telefonie. Logisch, maar we hadden bij onze vorige provider onbeperkt bellen dus geen rekening mee gehouden :P

[ Voor 27% gewijzigd door ByteMe_ op 21-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[quote]ByteMe_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:18:
[...]

EDIT: O, ik zie in die link nummerbehoud 10 euro... Dat zag ik niet terug in de bevestiging
[/quote]
Oké, maar 10 euro is geen 4 euro?
ByteMe_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:18:
[...]

EDIT: Het is dus verbruik telefonie. Logisch, maar we hadden bij onze vorige provider onbeperkt bellen dus geen rekening mee gehouden :P
Kijk, dat lijkt er meer op. :)

[ Voor 38% gewijzigd door chim0 op 21-06-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb een Telfort glasvezel abonnement besteld dat per 7 juli moest ingaan. Mijn huidige aanbieder is Jonaz. Er is geen overstapservice mogelijk bij Jonaz, ik heb bij Jonaz mijn abonnement per 14 juli opgezegd. Veiligheidshalve met een week overlap.

Vorige week kreeg ik een mailtje van Telfort dat de levering van mijn abonnement was vertraagd. Gisteren heb ik via Twitter contact met ze gezocht, en kreeg ik het volgende bericht terug:

De order is namelijk afgewezen omdat er niet geleverd kan worden. Er is geen ruimte meer om je aan te sluiten.

Na wat vragen van mijn kant kreeg ik het volgende bericht terug:

We kunnen je uiteraard gewoon aansluiten hoor, maar alleen als de lijn vrij is gemaakt van andere diensten. Op dit moment levert een andere provider de internetdiensten waardoor een aansluiting vanaf onze kant wordt geblokkeerd. Ik denk dat dit het euvel is waardoor je het bericht hebt ontvangen!

Wat ik me afvraag is of Telfort dit bericht krijg doordat er nu signaal op de lijn staat, of kunnen ze ook al zien dat ik Jonaz mij tot de 14e internet levert? Als ik dat weet kan ik e.e.a. kortsluiten met Telfort en Jonaz bijvoorbeeld per de 7e laten stoppen met leveren.
Als iemand nog andere tips heeft om dit op te lossen, dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
musicfreak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:11:

Wat ik me afvraag is of Telfort dit bericht krijg doordat er nu signaal op de lijn staat, of kunnen ze ook al zien dat ik Jonaz mij tot de 14e internet levert?
Ik denk dat ze alleen kunnen zien dat de lijn bezet is. Ze kunnen natuurlijk niet in de administratie kijken van Jonaz. Die datum is puur een administratieve handeling. Tenminste, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Jassy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:57:
[...]

Gedownload en op een Fritz!7390 gezet. Ik heb wel TV maar gek genoeg geen internet. Enig idee?

Edit: Nu ineens heb ik een IP gekregen en kan ik internet op. Dat duurde even. Bedankt!
Ja bij mij moet ik vaak even de FB daarna nog een keer rebooten.

Zelf werkt het bij mij wel goed alleen als ik bijv. op mijn tablet een pagina met veel fotos of iets dergelijks wil openen blijft hij maar laden. Hoe is dat bij jou?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
chim0 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:44:
[...]
Ik denk dat ze alleen kunnen zien dat de lijn bezet is. Ze kunnen natuurlijk niet in de administratie kijken van Jonaz. Die datum is puur een administratieve handeling. Tenminste, lijkt mij.
Klinkt logisch. :P Ik heb weer een bericht teruggestuurd naar Telfort, eens kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
musicfreak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:17:
[...]

Klinkt logisch. :P Ik heb weer een bericht teruggestuurd naar Telfort, eens kijken wat ze zeggen.
Telfort moet een migratieorder inschieten bij KPN Wholesale met een wensdatum van minimaal 2 weken vooruit. 1 jouw geval 7 juli dan.
Dan bevestigt Reggefiber aan Telfort dat ze op 7 juli je ompatchen. Dat melden ze ook netjes aan Jonaz (om ongewenste lijnkaping tegen te gaan).

Het klinkt nu alsof Telfort een nieuwe aansluiting inschiet en die worden geweigerd als de lijn al bezet is.
Wist Telfort wel dat je al een provider had op je aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Barre73 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:39:
[...]
Het klinkt nu alsof Telfort een nieuwe aansluiting inschiet en die worden geweigerd als de lijn al bezet is.
Wist Telfort wel dat je al een provider had op je aansluiting?
Tnx, ik heb het ze nog even getipt via Twitter. Of Telfort wist van de bestaande aansluiting weet ik niet helemaal. Bij de bestelling op de website heb ik vermeld dat ik al een intenretaanbieder heb. Jonaz stond niet in het lijstje, heb 'overige' aangevinkt. In het orderproces kan je niet kiezen via welke technologie je nu internet hebt, glasvezel, VDSL, of kabel. Via Twitter had ik al (eerder) aangegeven dat ik nu glasvezel via Jonaz heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 13:23
Henkie-Jan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:52:
[...]

Ja bij mij moet ik vaak even de FB daarna nog een keer rebooten.

Zelf werkt het bij mij wel goed alleen als ik bijv. op mijn tablet een pagina met veel fotos of iets dergelijks wil openen blijft hij maar laden. Hoe is dat bij jou?
Hier duurde het even maar toen kwam ineens een IP en was alles oke.

Ik heb zelf de FB niet in gebruik maar zodra ik klachten krijg geef ik ze jou direct door.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 12:12
Ik zie niet dat er een 'algemeen' glasvezel topic is, dus ik stel mijn vraag maar hier: binnenkort gaat onze meterkast op de schop (huis uit de jaren 60, de boel wordt vernieuwd). Hoe zit dat met de FTU? Mag je die zomaar verplaatsen/loshalen?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pilovali schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:45:
Ik zie niet dat er een 'algemeen' glasvezel topic is, dus ik stel mijn vraag maar hier: binnenkort gaat onze meterkast op de schop (huis uit de jaren 60, de boel wordt vernieuwd). Hoe zit dat met de FTU? Mag je die zomaar verplaatsen/loshalen?

Groet,
Zeker niet. Die is van Reggefiber, net als bijvoorbeeld een watermeter of gasmeter van de netbeheerder is. Je kan ze bellen op 088-006 37 10.
En daar even overleggen wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 12:12
Ah, oké. Ik hoop dan dat de FTU niet verplaatst hoeft :P
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik vond overigens nog een oud Telfort forum bericht waarin wordt gezegd dat je 50/5 voor 2,50 euro p/mnd extra kunt upgraden naar 50/50 echter alleen na een verlenging van het jaarcontract.

Overigens voor wat betreft HD zenders op 1,2,3 plaatsen heb ik ook een bevestiging ontvangen ('de planning is') dat per 4 juli alle Telfort klanten (die HD kunnen kijken) de HD zenders op de plek van de SD zenders moeten krijgen. Bron: Webcare medewerker Telfort forum.

Overigens is inmiddels die nieuwe PDF zenderlijst voorzien van HD bij BBC Prime, Canvas, TLC en Disney XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Witte afstandsbediening. Zwarte afstandsbediening was al zo.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 24-06-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Maar de discussie eerder ging juist over de witte, waar het dus alleen fout op de lijst stond. Dat is nu verbeterd (vrij letterlijk; lijkt zelfs een ander lettertype).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Rallye schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:16:
Klopt. Maar de discussie eerder ging juist over de witte, waar het dus alleen fout op de lijst stond. Dat is nu verbeterd (vrij letterlijk; lijkt zelfs een ander lettertype).
Lijkt niet alleen zo. De correcties zijn een lettertype met schreef, de rest zonder schreef. Slordig. Zo te zien een Helvetica-alike (/Arial/Calibri) vs Times New Roman.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper Janssen op 24-06-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Heb net alles in 1 van Telfort aangevraagd ter vervanging van T-mobile abo.
Maar ben benieuwd of bij Telfort net zoals bij KPN ook maandelijks via mijn Telfort je internet snelheid omlaag of omhoog kan aanpassen? Het antwoord kon ik zo snel niet vinden via de search.

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jay-v schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:43:
Zojuist maar even contact opgenomen voor verlenging. Wederom een aardige korting 3x20 EU en het abbo is omlaag met 3,50 per maand :). Ben zeer tevreden met Telfort. Nog nooit storing gehad volgens mij.
Mag ik vragen wat voor een abo je hebt? Zag dat in maart het abonnement weer per maand op te zeggen is aka wil even bekijken of ik binnenkort wat korting geregeld kan krijgen. Snelheid upgraden wil ik niet, want dan ga ik over naar experiabox/nieuwe propositie :+

Vorig jaar is babbelen met Telfort uiteindelijk ook gelukt met behoud oude propositie. Blijf het zonde vinden dat een pluspakket 10 euro en opnemen 5 euro per maand kost 8)7 Maar ja, krijg dat pluspakket/opnamepakket er nooit doorheen om stop te zetten bij de missus, maar wil wel weten of iemand met een vergelijkbaar pakket recent er nog wat vanaf heeft weten te lullen ;) Als ik als nieuwe klant instap krijg ik eerst 41,50 pm / na 2 mnd 51,50 / na 6 mnd 65 euro pm.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 03-07-2017 10:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier al jaren Telfort 100/100 (oude prop).

Vandaag maar eens gebeld....

Heb nu gekozen voor nieuwe propositie 50 mbit voor 42,50 en krijg het de eerste 6 mnd voor 20,-.

Heb met klem aangegeven en afgesproken dat ik de V10 krijg...

14-7 is de datum... Ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

albino71 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:02:
Hier al jaren Telfort 100/100 (oude prop).

Vandaag maar eens gebeld....

Heb nu gekozen voor nieuwe propositie 50 mbit voor 42,50 en krijg het de eerste 6 mnd voor 20,-.

Heb met klem aangegeven en afgesproken dat ik de V10 krijg...

14-7 is de datum... Ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen.
Probleem is nooit zwart op wit of e-mail......?

Zal mij benieuwen die v10 :)