Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Edit:
Bij Lijbrandt heeft iemand het ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43067543
[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 16-10-2014 22:16 ]
Waar ik echt niet tevreden over ben is het beeld van de tv. Het beeld blijft regelmatig een seconde of 2 hangen of is erg pixelig. Voorheen met UPC nergens last van. De amino box is wel beter dan die van UPC maar heb liever beter beeld. Beetje spijt dat ik overgestapt ben! Binnenkort maar eens contact opnemen met Telfort wbt het tv beeld. Verwacht echter dat zij hier niet veel aan kunnen doen.
Weet iemand soms of je je contract kan opzeggen als je niet tevreden ben over de geleverde diensten?
Bij UPC gebruikte je die dingen niet dus dat is niet te vergelijken.
En iemand ervaring met het automatisch doorsturen van poorten met een Synology NAS?
[ Voor 34% gewijzigd door yorroy op 16-10-2014 20:59 ]
Ook op het Telfortforum klaagt iemand: https://forum.telfort.nl/...npo2-op-kanaal-npo3-45749
Geen reactie van Telfort.........
[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 17-10-2014 00:16 ]
Zoiets is wel mogelijk als je vast bellen hebt met het normale internet abo maar voor glasvezel is het allemaal maar wat lastiger schijnbaar. Heb deze vraag al uitstaan bij Telfort helpdesk maar ik dacht vraag het hier ook maar even of er anderen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen.
Gisteren heb ik glasvezel geïnstalleerd, en in het begin hadden wij ook haperingen, zo erg dat je eigenlijk geen TV meer kunt kijken. Het bleek dat ik de iptv kabel in de verkeerde poort op het glasvezel modem had gestopt.
Na rtfm bleek dit op nr 2 te moeten ipv 4. Nu is het beeld en geluid gewoon goed.
Een evt. slechte verbinding kun je testen door de verbindingset te vervangen door een kabel en de ontvanger rechtstreeks op de modem aan te sluiten.
Succes
Henk
Erik321 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:20:
Heb sinds 3 weken glasvezel van Telfort. Daarvoor had ik UPC (geen glas). Het internet komt binnen in de meterkast en word via een tv-verbindingset naar mijn tv verzonden. Het internet via de wifi is oké.. Niet bijzonder snel down rond de 25mbps. Uploaden gaat met zo'n 35mbps en dat is wel aardig netjes via de wifi.
Waar ik echt niet tevreden over ben is het beeld van de tv. Het beeld blijft regelmatig een seconde of 2 hangen of is erg pixelig. Voorheen met UPC nergens last van. De amino box is wel beter dan die van UPC maar heb liever beter beeld. Beetje spijt dat ik overgestapt ben! Binnenkort maar eens contact opnemen met Telfort wbt het tv beeld. Verwacht echter dat zij hier niet veel aan kunnen doen.
Weet iemand soms of je je contract kan opzeggen als je niet tevreden ben over de geleverde diensten?
En dat laatste (testen met een kabel) kan je natuurlijk alleen voor het testen even doen met de kabel dwars door de gang en de kamer naar de TV. Dan weet je in ieder geval of het daar in zit. Pas daarna kan je eventueel kijken of je echt een kabel kan trekken door een buis, of langs de plint of door de kruipruimte, etc..boschhd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:37:
@Erik,
Gisteren heb ik glasvezel geïnstalleerd, en in het begin hadden wij ook haperingen, zo erg dat je eigenlijk geen TV meer kunt kijken. Het bleek dat ik de iptv kabel in de verkeerde poort op het glasvezel modem had gestopt.
Na rtfm bleek dit op nr 2 te moeten ipv 4. Nu is het beeld en geluid gewoon goed.
Een evt. slechte verbinding kun je testen door de verbindingset te vervangen door een kabel en de ontvanger rechtstreeks op de modem aan te sluiten.
Succes
Henk
[...]
Porteren is het probleem niet maar ipv dat ik een fysiek toestel gebruik heb ik voip software (softphone) op mijn pc. Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die op deze manier met de voip centrale van telfort kunnen bellen want bij Telfort zelf weten ze niet of dit werkt.Barre73 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:35:
Wat wil je dan? Je huidige telefoonnummer porteren van je VoIP aanbieder naar Telfort? Dat is geen probleem hoor. Ook niet voor glasvezel.
Verwijderd
Zoals bij veel providers je krijgt geen gebruiksnaam en wachtwoord.slane147129 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:28:
[...]
Porteren is het probleem niet maar ipv dat ik een fysiek toestel gebruik heb ik voip software (softphone) op mijn pc. Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die op deze manier met de voip centrale van telfort kunnen bellen want bij Telfort zelf weten ze niet of dit werkt.
Opgelost.....Rallye schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:05:
Na meer dan een dag nogsteeds twee maal Nederland 2 in HD via DVB-C102 en 103, in plaats van Nederland 2 en Nederland 3!!
Ook op het Telfortforum klaagt iemand: https://forum.telfort.nl/...npo2-op-kanaal-npo3-45749
Geen reactie van Telfort.........
Wat @spaceone ook zegt.slane147129 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:28:
[...]
Porteren is het probleem niet maar ipv dat ik een fysiek toestel gebruik heb ik voip software (softphone) op mijn pc. Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die op deze manier met de voip centrale van telfort kunnen bellen want bij Telfort zelf weten ze niet of dit werkt.
Voor zo ver ik weet in consumenten(Neder)land zijn Tweak en XS4ALL de enigen die de SIP gegevens vrij geven.
Bij Telfort wordt bovendien telefonie al in de NT afgehandeld en daar heb je sowieso zelf geen invloed op.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ook weer precies in het weekeind als de HD niet bereikbaar is.
Lijkt me niet echt gezond, is de kwaliteit van die Genexis CATV module nou gewoon zo belabberd of is het gewoon pech?
[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 18-10-2014 21:32 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Eerste keer op de oude Samsung en nu op de nieuwe Panasonic
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Want ik zie niet echt meldingen van defecte omzetters langs komen.
Waarom trouwens op nieuwe ( ik neem aan HD apparatuur) niet via de Amino kijken?
[ Voor 27% gewijzigd door Barrycade op 18-10-2014 22:43 ]
1x in de +- 15 dagen blijft mijn verbiding "hangen".
De router heeft dan nog een dhcp address van de genexis.
Alleen heb ik dan geen internet meer. Er gaat gewoon geen data meer over de wan poort.
Als ik de genexis spanningsloos maak of als ik de wan kabel uit router / genexis haal, dan heb ik ineens wel internet. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het probleem blijft
iemand een idee
tevens is de router niet meer te bereiken vanaf internet
[ Voor 7% gewijzigd door Killerbert op 18-10-2014 22:56 . Reden: toevoeging ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
In beide gevallen met Telfort glas 100Mbit op 2 verschillende lokaties
[ Voor 15% gewijzigd door connos op 18-10-2014 23:07 ]
Nadat ik problemen had, heb ik de router vervangen door een andere.
Hierop heb ik de laatst beschikbare openwrt firmware gezet
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Hier nog nooit een stukke CATV module gehad, met 3 FM ontvangers, TV en HDHomeRun eraan.fast-server schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:31:
Hmmm mijn ouders hebben nu binnen een jaar al voor de 2e keer de CATV module defect, geen signaal meer op analoog, radio en DVB-C.
Ook weer precies in het weekeind als de HD niet bereikbaar is.
Lijkt me niet echt gezond, is de kwaliteit van die Genexis CATV module nou gewoon zo belabberd of is het gewoon pech?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Gebeurt best wel vaak hoor. Maar naar mijn weten voornamelijk bij de Genexis Core Advanced NT.Barrycade schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:41:
En er zit niet een oude radio of (hdd) recorder op de coax?
Want ik zie niet echt meldingen van defecte omzetters langs komen.
Waarom trouwens op nieuwe ( ik neem aan HD apparatuur) niet via de Amino kijken?
Vorige keer dat de module defect was heeft de monteur nagekeken/gemeten of het goed zat en dit was zo.
Verwijderd
Inderdaad.Barre73 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:00:
[...]
Gebeurt best wel vaak hoor. Maar naar mijn weten voornamelijk bij de Genexis Core Advanced NT.
Op het Telfort Glasvezel forum melden gebruikers ook dat een monteur heeft gezegd dat de CATV modules het relatief vaak begeven bij die Genexis.
Zie bijvoorbeeld deze en deze topics bij Telfort.
Ik heb een PacketFont gekregen van Telfort en die werkt gelukkig nog prima met het analoge- en DVB-C signaal
Alle eigen apparatuur uitgesloten door rechtstreeks op het modem te meten met ookla.
Ook een ping van >100ms.
modem opnieuw opstarten geeft geen soelaas
De snelheid is weer terug (3371)
ik heb een draytek 2950 die ik graag zou willen gebruiken,
hoe stel ik hem in dat ik via mn WAN poort gewoon kan internetten?
ik heb alle settings overgenomen van de sitecom router (n300) maar hij verbind niet?
telfort 100/100 abo btw
Afgelopen week is een monteur geweest en de module bleek inderdaad defect te zijn, na een NT swap werkt het weer.fast-server schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:24:
Ze hebben een Genexis Core Advanced NT, de CATV zit goed aangesloten op een 3 voudige one way splitter welke het signaal opsplitst naar de TV en tuner en een reserve aansluiting welke nog niet in gebruik is.
Vorige keer dat de module defect was heeft de monteur nagekeken/gemeten of het goed zat en dit was zo.
Blijkt inderdaad vaak voor te komen bij deze NT en dan vooral bij mensen die alleen maar TV kijken via DVB-C.
[ Voor 53% gewijzigd door Rallye op 27-10-2014 22:48 ]
Verwijderd
klopt er is geen aanvoer meer van het HD signaal (te duur schijnbaar) de afgelopen 2 maanden was het signaal al geen HD meer op kanaal 111 maar een SD signaal (zie Lijbrandt topic)Rallye schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:46:
Grappig. Hier in Gelderland opeens TV Oost van DVB-C 111 verdwenen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 23:05 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
Verwijderd
Denk ik niet want bij Telfort glas gebruik je geen EB (gelukkig niet) je kunt gewoon iedere router aansluiten.supayoshi schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:53:
Vraagje, hebben mensen hier ook hun Experiabox V8 succesvol kunnen bridgen? In de bridge mode, en werkt telefonie dan echt niet meer??hoor het graag
KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
De MTU is gewoon 1500
Verwijderd

Ik heb nu EPG op alle kanalen zelfs op radio
Nederland 1 2 3 HD automatisch op voorkeuze 123 en sd op 101 102 103.
Er is schijnbaar zwaar geïnverteerd in DVB-c voorteken dat men hier toch mee verder willen?
Blijkbaar is het besef nu eindelijk gekomen dat heel veel klanten met dit tv platform zeer tevreden zijn.

Nu alleen nog meer zenders in HD dan ben ik helemaal tevreden, wie is het hier mee eens?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 19:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
1 tm 10 in HDVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:37:
DVB-c hier in oost Nederland (7461) sterk verbeterd![]()
Ik heb nu EPG op alle kanalen zelfs op radio![]()
Nederland 1 2 3 HD automatisch op voorkeuze 123 en sd op 101 102 103.
Er is schijnbaar zwaar geïnverteerd in DVB-c voorteken dat men hier toch mee verder willen?
Blijkbaar is het besef nu eindelijk gekomen dat heel veel klanten met dit tv platform zeer tevreden zijn.
Nu alleen nog meer zenders in HD dan ben ik helemaal tevreden, wie is het hier mee eens?
Ik had het al gezien dat ze op nu op 1 tm 3 staan alleen nog geen NPO3 op 103.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 21:09 ]
Bij mijn genexis core advanced ook al 2x de CATV module vervangen. De laatste keer kreeg ik ook een andere AC/DC adapter. Daar zou het ook aan kunnen liggen volgens de monteur.fast-server schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:24:
Ze hebben een Genexis Core Advanced NT, de CATV zit goed aangesloten op een 3 voudige one way splitter welke het signaal opsplitst naar de TV en tuner en een reserve aansluiting welke nog niet in gebruik is.
Verwijderd
Geen bug wij hebben het al ongeveer een maand. Zit standaard in het pakket volgens mij.Barrycade schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:01:
Ik heb opeens begin gemist op de Amino, bug of feature?
Werkt prima.
Die zitten toch niet op DVB-C... Dat is IPTV vziw...joop99 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:06:
Heeft er iemand anders in Almere (1318CZ) issues met dvb-c voor o.a. slam tv en brava (volgens mij zenders die de frequentie delen)? Ik heb nog niet rechtstreeks op de Genexis getest (ga ik nog doen tenzij iemand anders dit issue ook heeft om de service desk te kunnen bellen). Het gaat om hakkelen/blokvorming op deze zenders.
Brava NL zit ook op DVB-C.servies schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:47:
[...]
Die zitten toch niet op DVB-C... Dat is IPTV vziw...
Maar ik zit in Hilversum, en geen problemen
Probleem zat er al een week in maar bleek gisteravond plotseling verdwenen te zijn...Wolfensteijn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:52:
[...]
Brava NL zit ook op DVB-C.
Maar ik zit in Hilversum, en geen problemen

Ik wil het Plus pakket bestellen, maar ik krijg steeds de foutmelding "Er is een technische fout opgetreden. Log uit en probeer opnieuw te inloggen. Als dit niet lukt, probeer het later opnieuw of neem contact op met de klantenservice."
Verwijderd
Werkt het nu wel?
Ik heb vanuit de meterkast al een UTP kabel liggen die mijn HTPC van internet voorziet. De IPTV decoder heeft ook een UTP kabel nodig. Het trekken van een 2de kabel is geen optie.
Kan ik dmv het plaatsen van een switch het signaal splitten in internet voor de HTPC en TV naar de decoder?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Beschrijft Katseviool hier niet dat het met 1 switch kan? Of lees ik dat verkeerd?Katseviool schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:49:
Nu alles aangesloten, heb via modem een UTP richting bijgeleverde Sitecom lopen en een tweede UTP gaat naar de woonkamer waar ik hem via een simpele 3COM switch split tussen PS4, de Amino setupbox en een WD Live mediaspeler. Dit werkt allemaal out-of-the-box, heb ook niet moeilijk hoeven doen met VLAN configuraties.
Als er toch 2 switches nodig zijn: zou deze werken?
pricewatch: TP-Link TL-SG105E
Ik heb verder geen ervaring met de switch die je linkt maar gezien de specs zou het moeten werken
Verwijderd
Werkt prima. 10/100 is ruim voldoende voor IPTV, Mediaplagers en dergelijke.bramv82 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:05:
Hm. En splitten van de utp kabel in 2x4 aderparen nog een optie? Of is dit te traag voor iptv?
Even een quote van mezelf, want van bovenstaand probleem heb ik hier nog steeds last, en dat op drie verschillende ipads.Andre-Hessel schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:23:
Hier werkt het hele weekend het live TV-kijken op de Ipad niet. De overige functies van de Telfort Ipad app werken wel normaal. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft? Of kan iemand anders bevestigen dat het bij hem of haar wel goed werkt?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Speelt dat nog steeds? Heb dat een hele tijd terug ook maar via de klantenservice lopen regelen.chim0 schreef op zondag 09 november 2014 @ 07:07:
Die website van Telfort is zo gaar.
Ik wil het Plus pakket bestellen, maar ik krijg steeds de foutmelding "Er is een technische fout opgetreden. Log uit en probeer opnieuw te inloggen. Als dit niet lukt, probeer het later opnieuw of neem contact op met de klantenservice."
Hmm, klinkt niet echt jofel
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Kan je even doorgeven welk WAN IP je hebt voor je internetdienst?Andre-Hessel schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:55:
[...]
Even een quote van mezelf, want van bovenstaand probleem heb ik hier nog steeds last, en dat op drie verschillende ipads.
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft? Of kan iemand anders bevestigen dat het bij hem of haar wel goed werkt?
De range is voldoende.
Gr
O2
Ik zit op 77.174.34.xxxVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:10:
[...]
Kan je even doorgeven welk WAN IP je hebt voor je internetdienst?
De range is voldoende.
P.S. ik probeerde je een PM te sturen met deze gegevens, maar hoe doe je dat hier bij Tweakers?
Edit: gevonden: het stond bij mijn eigen instelling uit...

[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 13-11-2014 19:13 ]
Nee, nog steeds niet. Maar ik heb al een mailtje gestuurd met de aanvraag.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:
Ik las op hert Telfort forum dat er een storing is geweest bij "Mijn Telfort" en dat schijnt weer opgelost te zijn.
Werkt het nu wel?
Verwijderd
(Hij heeft wel zijn TV opnieuw moeten laten zoeken netwerk 1000 staat in de telfort lijsten nog steeds 3900 voor hilversum??).
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 11:41 ]
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 15-11-2014 11:38 ]
Verwijderd
ik heb het vermoeden dat dit heel geleidelijk doorgevoerd wordt? in 7461 oost Nederland was dit vorige week al klaar en deze week pas netwerk 1000?eymey schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:38:
Headend Flevoland is helaas nog niet aangepast.
ik denk dat dit ook heel arbeid intensief is omdat ze onofficieel allen merken en types DVB ontvangers ondersteunen in tegenstelling tot Ziggo en UPC daar zal een wijziging denk ik veel makkelijker zijn?
Als het goed is, is het automatisch op de juiste plekken zetten van de HD-zenders gewoon een 'standaard' in DVB-land. Verder valt er denk ik niet veel te 'ondersteunen' (ook omdat er verder geen CI+ en dergelijke in het spel is).
Verwijderd
oké,daar heb ik verder niet echt verstand van, maar ik ben blij dat ze er in ieder geval energie in stoppen om de kwaliteit te verbeteren, ik ben een groot fan van dvb-c omdat het gewoon goed en simpel werkt dit in tegenstelling met iptveymey schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:44:
Ik weet niet of dat laatste echt een rol speelt.
Als het goed is, is het automatisch op de juiste plekken zetten van de HD-zenders gewoon een 'standaard' in DVB-land. Verder valt er denk ik niet veel te 'ondersteunen' (ook omdat er verder geen CI+ en dergelijke in het spel is).
Ontopic: Kun je eigenlijk zelf een Amino 540 aanschaffen en dan opnemen en pauzeren zonder het opnemen pakket? Daar ging ik eerst wel van uit, maar door de reactie van Wolfensteijn gaan ik twijfelen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Ja dat kan. Gebruik het zelf ook. Nadeel is dat je maar 1 programma tegelijk op kan nemen.Mud.Starrr schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:54:
Hey Wolf, jij ook hier.
Ontopic: Kun je eigenlijk zelf een Amino 540 aanschaffen en dan opnemen en pauzeren zonder het opnemen pakket? Daar ging ik eerst wel van uit, maar door de reactie van Wolfensteijn gaan ik twijfelen.
Let wel op dat de 540 geschikt is voor het Reggefiber (o.a. Telfort, xms, Lijbrandt, concepts) netwerk. Een box die voor Tele2 gebruikt is is niet of lastig aan de gang te krijgen.
Edit: ik blijk de enige te zijn. Volgens Telfort zou de Genexis overleden zijn; heeft het net geen drie jaar volgehouden dus. Morgen brengt iemand een nieuwe. Kon nog net, na wat doorvragen van mijn echtgenote.
[ Voor 53% gewijzigd door Rallye op 21-11-2014 21:32 ]
Zet je die switch dan achter het 'tv netwerk' (dus niet via de router)?Rallye schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:54:
Met een switch kun je ook meerdere 540s gebruiken. Ik heb er een van Marktplaats boven staan en mijn oorspronkelijke 540 van Concepts staat beneden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Zo te horen zijn adapters van 1,39 nog steeds goedkoper voor ze dan monteurs sturen.
Die adapter brengt me bij de vraag, waar zit die op de Genexis?Rallye schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:31:
Vanmiddag bezoek gehad namens Telfort. Geen nieuwe Genexis, maar alleen een nieuwe adapter. We hebben weer Internet, TV en bellen, o nee, Telfort Glasvezel. ;-))
Ik heb van mijn type (zit er al paar jaren) een foto bijgevoegd.
Kan iemand mij hiervan ook het model/type noemen?
https://www.dropbox.com/s...11-23%2009.43.22.jpg?dl=0
Rechtsboven zit de zwarte voedingskabel van de adapter. Volg die en je ziet hem in een stopcontact zitten.jan_oniem schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:00:
[...]
Die adapter brengt me bij de vraag, waar zit die op de Genexis?
Rallye meldde dat een monteur op bezoek was geweest, daarom had ik niet verwacht dat dit de oorzaak was.
De monteur had al een nieuwe Genexis bij zich. Toen hij in de meterkast keek concludeerde hij dat het mogelijk alleen de adapter was en haalde hij een andere uit de auto. Dat bleek inderdaad de oplossing. Dit is de nieuwe: https://www.dropbox.com/s...11-23%2020.30.03.jpg?dl=0
[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 23-11-2014 20:33 ]
Dit is de FXP-100jan_oniem schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:00:
[...]
Die adapter brengt me bij de vraag, waar zit die op de Genexis?
Soort Genexis hangt af van de door Reggefiber geplaatste FTU (de passieve afwerking van de vezels)Rallye schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:26:
Met adapter bedoel ik inderdaad het ding dat in het stopcontact zit en de stroom verzorgt voor de Genexis. Mijn Genexis ziet er trouwens wel anders uit dan de jouwe (groter). Zie https://www.dropbox.com/s...11-23%2020.29.07.jpg?dl=0
De monteur had al een nieuwe Genexis bij zich. Toen hij in de meterkast keek concludeerde hij dat het mogelijk alleen de adapter was en haalde hij een andere uit de auto. Dat bleek inderdaad de oplossing. Dit is de nieuwe: https://www.dropbox.com/s...11-23%2020.30.03.jpg?dl=0
Sinds ca 3 jaar monteert Reggefiber een U-FTU van de firma Tyco. Daarop passen meerdere NT's/modems zoals deze. Dit is de Genexis Core Advanced. In gebruik in gebieden waar max 100 Mbit mogelijk is.
In gebieden waarin 1 Gbit mogelijk is (maar waar je in de praktijk dus maximaal 500 Mbit abonnementen kan krijgen) wordt er op de UFTU een Genexis Hybrid Live gemonteerd.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Is het nu mogelijk om timeshift op een a140 te krijgen of hebben ze me nu gewoon iets verkeerds gestuurd?
Er zit overigens wel een klein USB stickje? In beide amino's
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 27-11-2014 16:57 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Have Fun Funske
Probeer het gewoon, zoiets staat als optie voor timeshift op de Amino site en je hebt dan gewoon een lekker compact kastje (en deze functie op beide set top boxen).BastiaanN schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:55:
Ik heb vandaag het installatiepakket voor glasvezel ontvangen. Ik had eigenlijk verwacht dat ik een Amino m540 zou ontvangen en een a140 voor boven maar tot mijn verbazing heb ik twee keer de amino a140 ontvangen. Dit terwijl ik het opnemen pakket ook heb afgesloten.
Is het nu mogelijk om timeshift op een a140 te krijgen of hebben ze me nu gewoon iets verkeerds gestuurd?
Er zit overigens wel een klein USB stickje? In beide amino's
http://www.aminocom.com/products/timeshift/
Dus ik neem aan dat als je opnemen in de cloud hebt je ook op die manier kan pauseren.
Die USB stickjes die er bij zitten lijken exact op dat timeshift apparaatje van die website. Dus ik ga er van uit dat het inmiddels gewoon kan. Woensdag weet ik het zekerjoop99 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:35:
[...]
Probeer het gewoon, zoiets staat als optie voor timeshift op de Amino site en je hebt dan gewoon een lekker compact kastje (en deze functie op beide set top boxen).
http://www.aminocom.com/products/timeshift/
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20