[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
De usb stick is inderdaad voor het live pauzeren van TV op de A140. Inmiddels is dit de standaard aan het worden bij Telfort en blijkbaar stoppen ze de stick al voor het verzenden in de Animo.
Opnemen gebeurd inderdaad in de cloud. Voordeel daarbij is dat je vanaf elke A140 kunt opnemen en afkijken (je kunt ook op de ene opnemen en op de andere afkijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik het wachtwoord van Telfort mail kan resetten en dat toegestuurd kan krijgen? Op het aanmeldscherm is er geen mogelijkheid om dit op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:30

mb1

BasKrie schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:28:
De usb stick is inderdaad voor het live pauzeren van TV op de A140. Inmiddels is dit de standaard aan het worden bij Telfort en blijkbaar stoppen ze de stick al voor het verzenden in de Animo.
Opnemen gebeurd inderdaad in de cloud. Voordeel daarbij is dat je vanaf elke A140 kunt opnemen en afkijken (je kunt ook op de ene opnemen en op de andere afkijken).
Ik heb nog net een oude zending gehad en krijg de stick nagestuurd, zo is mij beloofd.
Kan iemand melden of het een "gewone" usb stick is?
Zo ja hoe groot is deze en is de ontvanger zelf te upgraden?
Ik heb nl meer ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
mb1 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:20:
[...]

Ik heb nog net een oude zending gehad en krijg de stick nagestuurd, zo is mij beloofd.
Dit zou ik ook graag willen weten; is het een gewone usb-stick en is de firmware zelf te upgraden?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
4 posts omhoog staat een linkje naar de Amino site. Daar zie je het stickje. Als je op meer ontvangers wil kunnen pauzerrn heb je meer sticks nodig. En ook een "oude" A140 werkt er prima mee. Firmware wordt op afstand geüpdatet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
mb1 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:20:
[...]

Het is geen normale usb stick. Die "verbranden" namelijk binnen 1 tot 2 weken verbruik.

De software pushed men automatisch, maar je kunt het ook forceren via het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Die Amino site had ik bekeken, alleen niet helemaal goed, want daar staat idd dat er 8GB opslag aanwezig is.
echter nu weet ik nog steeds niet of er met een normaal usb stickie het zelfde resultaat kan worden behaald.

Edit: Denan, thanks duidelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door mb1 op 29-11-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:06:
[...]
Het is geen normale usb stick. Die "verbranden" namelijk binnen 1 tot 2 weken verbruik.
Ik denk dat je bedoeld dat ze snel verslijten aangezien er bij live tv om de haverklap hoge bitstreams op geschreven worden (misschien zelfs wel continue wat je wel bij meer apparaten ziet). Vooral die goedkope USB stickjes houden het dan snel voor gezien. Het is een beetje "Your mileage may vary". Het zal afhangen van de gebruikte USB stick.

Ik denk wel dat je inderdaad het beste gewoon die Amino flashdrive kan gebruiken.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
BastiaanN schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat je bedoeld dat ze snel verslijten aangezien er bij live tv om de haverklap hoge bitstreams op geschreven worden (misschien zelfs wel continue wat je wel bij meer apparaten ziet). Vooral die goedkope USB stickjes houden het dan snel voor gezien. Het is een beetje "Your mileage may vary". Het zal afhangen van de gebruikte USB stick.

Ik denk wel dat je inderdaad het beste gewoon die Amino flashdrive kan gebruiken.
Met het tempo waarop ze verslijten kun je het net zo goed verbranden noemen. Bij een aantal tests die we deden bleken de meeste gangbare sticks binnen 2 a 3 dagen al defecten te vertonen met zo'n grote impact dat de stick onbruikbaar werd. Het geheugentype dat daarin gebruikt is kan gewoon niet continu/cyclisch beschreven worden, en dat heb je voor een Pauze-functie wel nodig.

De sticks die bij telfort geleverd worden zijn voorzien van een speciaal geheugentype. Om te voorkomen dat iedereen een stick bij de blokker gaat halen en die binnen een paar dagen sloopt zijn is de software voorzien van een check. Alleen de geheugensticks van Telfort werken, steek je een eigen stick erin dan gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die 'Telfort-Amino-sticks' ook los te koop, voor degenen die al een (of meer) A140('s) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik zou gewoon even de actie afwachten.. en nadat je een zending hebt gehad even contact opnemen met de telfort helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:17:
[...]

Met het tempo waarop ze verslijten kun je het net zo goed verbranden noemen. Bij een aantal tests die we deden bleken de meeste gangbare sticks binnen 2 a 3 dagen al defecten te vertonen met zo'n grote impact dat de stick onbruikbaar werd. Het geheugentype dat daarin gebruikt is kan gewoon niet continu/cyclisch beschreven worden, en dat heb je voor een Pauze-functie wel nodig.

De sticks die bij telfort geleverd worden zijn voorzien van een speciaal geheugentype. Om te voorkomen dat iedereen een stick bij de blokker gaat halen en die binnen een paar dagen sloopt zijn is de software voorzien van een check. Alleen de geheugensticks van Telfort werken, steek je een eigen stick erin dan gebeurt er niets.
Dit klinkt weer zoooooooo "fishy". Laat me raden de stick van de telfort hebben ook een "speciale prijs" vanwege die speciale chip.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:02:
[...]
Dit klinkt weer zoooooooo "fishy". Laat me raden de stick van de telfort hebben ook een "speciale prijs" vanwege die speciale chip.
Onzin :P Pak jij maar eens een usb stick en ga jij daar eens cyclisch op schrijven (want dat doe je bij PLTV, 8GB geheugen is ongeveer een buffer van 60 minuten.

Op een gewone stick ga de maximale read/write cycles van het geheugen aardig snel bereiken. op een data stick maakt dat niet zo heel veel uit, er is altijd iets van restcapaciteit. Maar als je continu cyclisch aan het schrijven bent zorgen dat soort fouten voor issues in de stream/pauze sessie.

Verder kom je al binnen een paar dagen in een situatie terecht waarin de fouten dermate erg zijn dat de dienst niet meer te gebruiken is. En zoiets wil je natuurlijk niet leveren.

Het geheugen in deze sticks is robuuster, is voorzien van een speciale driver en 'overcapaciteit' om bad blocks op te kunnen vullen. Daarmee is de levensduur een stuk groter geworden dan die van een normale usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Is idd niets 'fishy' aan.

Het is prima mogelijk om met flash cellen te werken die wél tegen flink cyclisch schrijven kunnen ( kijk maar eens naar de test die hardware.info een tijd terug heeft gedaan op op een 840 EVO schijfje ). Echter kom je dan al wel snel op prijzen te zitten waarvoor geen enkele consument meer een gewone USB-stick zou willen kopen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Plus: volgens mij geeft telfort ze momenteel weg.. dus de kosten daarvan liggen niet bij de eindgebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Waarom een buffer van 60 minuten?

Ik zeg niet dat Telfort de boel belazert, maar vind dat soort ontransparante gedoe maar onzin. Waarom mag ik nou niet gewoon mijn eigen SSD oplossing eraan hangen?

Timeshift hoeft helemaal niet de hele stick te beschrijven. Feitelijk alleen een kleine buffer zodat als je de pauze indrukt hij de indruk geeft van directe response. (Ipv op dat moment de opname starten en dan het beeld bevriezen)

Speciale driver: Nog zo iets, als we gewoon onze eigen hardware zouden mogen gebruiken, dan hoef je ook niet een oude hardware STB te gebruiken waarop een verouderde linux kernel draait die niet de juiste wear leveling tools tot zijn beschikking heeft. Ik zie de hardware driver, dan ook als een fix en niet een oplossing.

Maar goed ik zal wel weer een mierenn3uker zijn.

Maar een beetje recente linux kernel, wear level en flash hebben genoeg kracht om een betere oplossing te bieden als een "speciaal" stickje.

Sterker nog, ik denk dat ik met een goede oplossing de Blokker stick langer mee kan laten gaan als Amino met zijn speciale sticky.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarom een buffer van 60 minuten? Omdat dat op de modellen met harddisk nou eenmaal ook zo is.

Met de buffer die jij omschrijft zou je niet bv. tot heel ver terug kunnen draaien, wat nu wel kan. Als ik om 19:10 inschakel op NPO1 kan ik om 20:00 nog besluiten dat ik toch weer terug wil gaan naar 19:10.

En ik ben het op zich best met je eens dat "geavanceerde gebruikers zoals wij" de optie zouden moeten kunnen hebben om iets van onszelf te gebruiken (of anders gezegd, het recht moeten hebben om ons blokker stickie in 2 uur tijd te verkloten).

Maar zo werkt het helaas niet omdat het "domme volk dat dénkt dat ze er wat van weten" dan binnen de kortste keren zorgt voor een onwerkbare wachtrij bij de telefonische helpdesk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

eymey schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:08:

Met de buffer die jij omschrijft zou je niet bv. tot heel ver terug kunnen draaien, wat nu wel kan. Als ik om 19:10 inschakel op NPO1 kan ik om 20:00 nog besluiten dat ik toch weer terug wil gaan naar 19:10.
Maar daar heb je toch de opnames voor, die in de cloud lopen? Ik zie de meerwaarde niet van het vol laten lopen van de buffer, aangezien als je "zapped" je of dan wel de buffer reset of dan wel de vorige zender-buffer onderbreekt (mocht je terug zappen). Ik zou dan eerder seamless overschakelen naar de cloud opname.

Overigens, met de juiste wear level maakt het niet uit of je de stick altijd vol hebt of alleen een kleine buffer. Ik snap echter wel dat de STB en de software die wear level niet kunnen bieden en dus word er voor een hardware matige wear level oplossing gekozen.

Ik snap dat ook echt wel, maar vind een "lock" op alleen die stickies niet door de beugel. Maar goed, vind de lock door alleen een specifieke STB te kunnen gebruiken ook niet meer kunnen vandaag de dag.

Maak gewoon een keiharde stement; DEZE zijn ondersteund, andere niet. Maar laat de lock achterwege.

Zal ook wel weer een stukje content bescherming bij zitten. De stick zal wel weer niets in een normale PC doen, Buffer niet te kopieren etc. etc. Want stel je toch voor dat we een eigen "Grotere" flash systeem eraan hangen en de content verspeiden. (BooHoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

denan schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:00:
Plus: volgens mij geeft telfort ze momenteel weg.. dus de kosten daarvan liggen niet bij de eindgebruiker :)
Dacht dat de Amino A140 in bruikleen was :9

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Kijk jij Interactieve Televisie via glasvezel van KPN? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Vanaf 2 december a.s. biedt KPN namelijk nog beter HD beeld op de zenders van de NPO, RTL en SBS. Doordat glasvezel meer bandbreedte biedt kunnen we beelden aanbieden met meer details en kunnen snel wisselende beelden nóg mooier getoond worden.

De echte TV-fans zullen de overgang naar de betere HD kwaliteit ervaren als een lust voor het oog. Vooral bij beelden met veel detail of bij snelle actie op het scherm, is de verbetering goed zichtbaar. Denk bijvoorbeeld aan voetbalwedstrijden, waarbij de camera de voetballer volgt die door het beeld rent en jij de mooiste voetbalbewegingen in haarscherp detail kan volgen.

Wanneer kan jij beter HD beeld verwachten?
De eerste fase van de introductie begint op 2 december, waarbij de eerste grote groep glasvezel klanten van KPN gebruik kunnen maken van de verbeterde HD beelden. Je moet hiervoor wel beschikken over de tv-ontvangers van het type 2260 of 2952.

Halverwege 2015, de datum is helaas nog niet bekend, krijgen alle glasvezel klanten met Interactieve Televisie van KPN de beschikking over de betere HD kwaliteit. Vanaf dat moment worden ook de andere TV-ontvangers ondersteund, zoals de 1853 of de 1963. Overigens hoef je zelf geen actie te ondernemen, de verbetering wordt automatisch doorgevoerd voor klanten van KPN, Telfort en XS4all.

Waar kan je de zenders vinden?
De eerste 10 kanalen zijn in betere HD kwaliteit beschikbaar. Dit zijn de volgende kanalen: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Net5, Veronica / Disney en RTL 8. De onderstaande tabel geeft de kanaalposities weer:
Zender / Kanaalnummer
NPO 1 - 661
NPO 2 - 662
NPO 3 - 663
RTL 4 - 664
RTL 5 - 665
SBS 6 - 666
RTL 7 - 667
RTL 5 - 668
Veronica / Disney XD - 669
RTL 8 - 670
Bron: http://forum.kpn.com/t5/T...klanten/m-p/298659#M22423

Ik dacht dat Telfort al streams had van hogere kwaliteit. Dit blijkt dus niet zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:18:
[...]
Maak gewoon een keiharde stement; DEZE zijn ondersteund, andere niet. Maar laat de lock achterwege.
Uhhu.. en dan de servicedesk overspoelen met gebruikers die er een gewone usb stick in steken en deze binnen een paar dagen vernietigen? |:(

En: weet jij hoe.. veel.. usb.. sticks .. er .. zijn?

Het traject om deze allemaal te testen en de wear/tear te bepalen die voor eindgebruikers minimaal geleverd moet worden is een enorm traject. Of weet jij een manier om van een berg suppliers hardware te duurtesten die minimaal een jaar moet werken? :)

Om nog maar niet te spreken over de logistieke hel die je betreedt als je te maken krijgt met hardware/software revisies van de suppliers. Of ken jij de verhalen niet van USB leveranciers die de eerste 3 maanden van uitlevering (en tests) sticks uitleveren met hardware versie X en software versie Y (en goede performance) maar na een kostenanalyse overstappen op andere hardware/software met veel mindere performance (zonder dit te melden)?

Dat jij als tweaker die verantwoordelijkheid wil nemen wil niet zeggen dat je als consument hetzelfde wil. Die wil gewoon een pauze knop die werkt. Nadeel is dat aan jouw verzoek toegeven de scenario's zeer complex maakt voor "normale" klanten.

En.. nogmaals: men krijgt de stick voor niets. Zou je ook zo klagen als je een nieuwe amino kreeg met 8gb flash geheugen intern? Want dat is dit in principe. :)

Ow.. en.. het is een opname van een live stream.. dus er zit gewoon verimatrix op. Dat staat los van het gekozen storage medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fiberdordrecht schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:18:
Dacht dat de Amino A140 in bruikleen was :9
Er zijn er ook zat die er een gekocht hebben en gemigreerd zijn naar telfort :)
Gangster93 schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:27:
Bron: http://forum.kpn.com/t5/T...klanten/m-p/298659#M22423
Ik dacht dat Telfort al streams had van hogere kwaliteit. Dit blijkt dus niet zo te zijn?
Dit gaat over het adsl product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
denan schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:35:
[...]

Er zijn er ook zat die er een gekocht hebben en gemigreerd zijn naar telfort :)

[...]

Het forum bericht van KPN gaat over KPN, telfort en xs4all glasvezel producten. Tenminste zo lees ik het. Dit topic gaat toch ook over Telfort glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Nee hoor KPN glas en Xs4all glas met die 7 Mbit streams.

@Gangster93 geen Telfort glas mischien met uitzondering van VDSL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:39:
[...]

Nee hoor KPN glas en Xs4all glas met die 7 Mbit streams.

@Gangster93 geen Telfort mischien met uitzondering van VDSL
Telfort xDSL gaat ook de hogere bitstream zenders krijgen, maar telfort glas had die al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:41:
[...]

Telfort xDSL gaat ook de hogere bitstream zenders krijgen, maar telfort glas had die al.
Dan moet er voldoende bandbreedte zijn voor een 12-13 Mbit stream dus alleen VDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik weet niet wat hun propositie is, maar ik heb gewoon HD+ op mijn 16Mbit adsl lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Laatst online: 20:57
Net contact gehad met Telfort en zij gaven aan dat gebruikers met een A140 voor 21 december een USB stick opgestuurd krijgen.
De 540 wordt op den duur uitgefaseerd/vervangen door de A140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
[...]

Uhhu.. en dan de servicedesk overspoelen met gebruikers die er een gewone usb stick in steken en deze binnen een paar dagen vernietigen? |:(

En: weet jij hoe.. veel.. usb.. sticks .. er .. zijn?

Het traject om deze allemaal te testen en de wear/tear te bepalen die voor eindgebruikers minimaal geleverd moet worden is een enorm traject. Of weet jij een manier om van een berg suppliers hardware te duurtesten die minimaal een jaar moet werken? :)
Probleem is ook een beetje dat bijna geen enkele (commerciele) USB stick fabrikant nog vermeld welk type geheugen ze gebruiken en wat de guaranteed number of writes voor dat ding is. Daarnaast is er geen hond die daar op let, alleen de grootte en de snelheid zijn factoren waar vrijwel alle consumenten naar kijken. Overigens is het grote gros van usb sticks geproduceerd met een goedkope soort MLC geheugen wat na ongeveer 3,000 ~ 5,000 writes al gebreken begint te vertonen. Idealiter zou je een USB stick willen hebben met SLC geheugen die garanderen minimaal 100,000 writes.

Overigens snap ik niet dat er nog geen fabrikant is geweest die volatile usb geheugen verkoopt. Zou voor dit soort toepassingen perfect zijn. Dus zeg maar een USB stickje met bijv. 8GB RAM geheugen, dat overleeft het apparaat, het verslijt immers niet.

------

Ik vraag mij overigens af of het TV kijken bij glasvezel bij Telfort nog van je bandbreedte afgaat? Voor VSDL is dit nog wel zo maar voor Glasvezel staat dit schijnbaar nergens beschreven op de Telfort site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Bij de meesten hangt er geen Gigabit apparatuur.
Als je 100/100Mbps besteld dan hou je hier zo'n 95/95Mbps van over, hier gaan de eventuele TV stream nog vanaf (bij 2 HD streams hou je dan iets van 67Mbps over).

Als je een 50Mbps abonnement hebt dan haal je gewoon 50Mbps met of zonder TV aan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:06:
Bij de meesten hangt er geen Gigabit apparatuur.
Bedoel je dan het modem dat de glasvezelboer installeert? Ik dacht dat ReggeFiber tegenwoordig vrijwel overal een Genexis Hybrid Live installeert. Voor zover ik weet is die gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Hier is vorige week nog een Genexis Core Advanced geinstalleerd door Reggefiber...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@ Fast server: Bij een 100/100 heb ik altijd 98/98 gehaald. En de TV streams zijn max 13 mbit. Dus bij twee streams 26 eraf.

Maar dat is momenteel maar in de helft van de glasvezelgebieden zo. De andere helft is al sinds 2 jaar geleden direct uitgerold met Gigabit apparatuur en inderdaad bij de klant (voor Telfort) de Gbit Genexis Hybrid. Daar gaat de TV dus niet af van de totale snelheid.
In die eerste helft van de gebieden wordt momenteel ook druk gewerkt aan opwaardering van de apparatuur in de PoP. Maar daar krijg je alleen een Gigabit modem als je meer dan 100 mbit afneemt. Beetje vreemd, ik weet het. En aangezien dat bij Telfort is zal je dus in een "oud"gebied een Genexis Core krijgen.Of een ander type als je een oudere FTU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat zal dan inderdaad aan de apparatuur liggen, hier hangt nog een antieke "42Networks DRG"

En de oude gebieden volledig upgraden gaat nog een hele kluif worden met die veredelde portaal mini popjes maar dat wist je al.

persoonlijk vind ik dat ze geen 100Mbps mogen verkopen als deze snelheid niet gehaald kan worden.
100Mbps halen ze niet (Max 98Mbps niet Gigabit FTU en in de oude gebieden 95Mbps) en als je ook 2 STB's hebt dan hou je nog maar circa 70Mbps over.

Eigenlijk betaal je in een oud gebied (of een nieuw gebied, zonder Gigabit FTU) met een "100Mbps abonnement" extra voor je IPTV aangezien deze bandbreedte dubbel betaald word...
Er verdampt gewoon 60% van je extra snelheid t.o.v. een 50Mbps abonnement en dit is gewoon teveel, het zou de providers sieren als ze hier duidelijk en eerlijk in zijn of nog beter>> alleen verkopen als het echt gehaald kan worden anders max. 50Mbps verkopen i.c.m. IPTV.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inmiddels toch genoegzaam bekend ... stem met je portemonnee en neem geen 100 mbit af zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Gaat bij een 50Mbit abbo die tv stream er dan niet vanaf? Is het alleen de technische 100Mbit beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt. Bij een 50 mbit abonnement gaat dat er niet af, aangezien je lijnsnelheid gewoon 100 mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fast-server schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:12:
Eigenlijk betaal je in een oud gebied (of een nieuw gebied, zonder Gigabit FTU) met een "100Mbps abonnement" extra voor je IPTV aangezien deze bandbreedte dubbel betaald word...
Er verdampt gewoon 60% van je extra snelheid t.o.v. een 50Mbps abonnement en dit is gewoon teveel, het zou de providers sieren als ze hier duidelijk en eerlijk in zijn of nog beter>> alleen verkopen als het echt gehaald kan worden anders max. 50Mbps verkopen i.c.m. IPTV.
Moet zeggen dat ik daar nooit bij heb nagedacht (en ik heb de beperking niet zover ik 't weet). Vermoed dat er veel mensen zijn die 100Mbit afnemen en het gewoon niet 'merken' omdat ze bv. geen fanatieke downloaders zijn. Wil niet zeggen dat er niet wat transparanter over gecommuniceerd mag worden natuurlijk. Snap ook niet dat je bij het aanleggen van iets nieuws er 'oudere' apparatuur op aansluit? Het gaat toch allemaal best hard met die bandbreedte, waarom dan suf de boel beperken en naderhand jezelf nog een keer op kosten jagen als ISP/netwerkbeheerder zijnde?

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 02-12-2014 09:49 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Een hoop mensen zijn hier al lang weer terug naar de kabel gegaan, aangezien in de meeste oude gebieden glas gewoon een "gedateerd", uitgekleed en te duur medium is geworden.
In plaats van het probleem aan te pakken (apparatuur vernieuwen zodat er ook andere providers op kunnen) hebben ze hier vrolijk VDSL aangelegd waar ook geen dode hond gebruik van maakt.

Standaard dienst met wat extra zenders zoals de meeste mensen dit hebben.

UPC Alles-in-1 Basis € 45 + TV royaal € 10 = € 55

Om het "zelfde" bij telfort te krijgen:
Telfort alles in 1 50Mbps € 45 + Pluspakket € 10 + HD pakket € 7,50 = 62,50 en dan heb je nog een stuk minder zenders en lagere beeldkwaliteit.
Voor 3,50 meer heb je bij UPC al 120Mbps...

Ik zie het voorlopig nog echt niet gebeuren dat KPN de boel vlot gaat trekken in de oude gebieden puur omdat ze er geen geld voor hebben.

Het kan dan bijna ook niet anders dat dit een groot probleem voor KPN gaat worden, vernieuw je niet dan lopen steeds meer klanten weg waardoor alles steeds maar duurder wordt met verminderde inkomsten.

Denk zelf dat als KPN zo doorgaat dat ze 2020 niet zullen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

KPN stopt all hun geld in 4G+ en met de capaciteit die daar mogelijk is wanneer NL dekkend is dan heb je die zooi in de grond ook helemaal niet meer nodig.

Voor KPN betekend dat dan dat je alleen nog maar 1 netwerk te onderhouden hebt.

Je krijgt straks gewoon een Modem/Router oplossing aan de muur met een sim-card slot erin. Telefoon, data, televisie, whatever gaat dan gewoon over de 4G+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Keep on dreaming ;).

Er is geen enkele manier waaorp 4g of 4g+ ook maar enigszins stabiele performance gaat geven aan honderden gelijktijdige breedbandgebruikers in 1 gebied .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Zeker nog nooit (zeker onlangs) in de grotere steden in het midden oosten geweest?

Je moet maar eens kijken naar wat de jongens van Etisalat doen.

[ Voor 29% gewijzigd door j1nx op 02-12-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

j1nx schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:53:
Zeker nog nooit (zeker onlangs) in de grotere steden in het midden oosten geweest?

Je moet maar eens kijken naar wat de jongens van Etisalat doen.
Hoeveel 'echte' grote gebruikers heb je daar?
En een website bekijken is wat anders dan een torrent van 10GB uploaden/downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Best druk hoor;
http://gulfnews.com/news/...75-000-emiratis-1.1240863

Heb er een aantal weken op verschillende plekken mogen werken (Abu Dhabi, Dubai, Doha, etc) en geloof me als het gaat om 3g/4g/4g+ zijn zij ver op ons vooruit. Eerste wat ik altijd deed van een USB dongle kopen met een 2 tot 4 Gb data plan. Rete snel!!!! (Vergeet, dat dataplan gebeuren, daar zijn ze nog wel ouderwets in)

Kan ook wel aangezien ze de gehele koper periode over geslagen hebben. Je legt daar ook niet zo gemakkelijk een kabeltje in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben inderdaad nog nooit daar in het Midden Oosten geweest.

Echter, jouw link onderbouwt nog steeds niet hoe veel gebruikers daar ook tegelijk verkeer aan het genereren waren en hoeveel bandbreedte ze dan nog per gebruiker hadden.

En aan "rete snel" maar met een data plan heb je nog niet zo veel. Dat data plan doet ook meteen het vermoeden sterker worden dat daar op de momenten dat jij rete snel data had onmogelijk heel veel gebruikers ook tegelijk rete snel data aan het gebruiken konden zijn (of iedereen moet in ongeveer dezelfde tijd heel snel tot z'n 2 tot 4 GB data plan komen).

Lang verhaal kort: Je kan dit nog steeds niet vergelijken met 50 of 100 mbit zowel up als down en dat met 'onbeperkt' dataverkeer via glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik zeg ook niet dat je nu dat netwerk kan oppakken en hier neer kunt leggen.

De hele discussie is er waarom KPN wel veel geld in 4G/4G+ steekt en (in verhouding) geen geld in glas.

Toekomst zit in de lucht, niet in de grond. (Overstappen of zelfs verhuizen word ook gelijk een stuk makkelijker :) )

vergeet niet dat je ~10 jaar geleden nog met Kbits praten ipv Mbits

Edit: Vergeet niet dat LTE-A theoretisch 3 gbps kan halen. 100 MBit moet dan wel te doen zijn

[ Voor 22% gewijzigd door j1nx op 02-12-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

j1nx schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:18:
Ik zeg ook niet dat je nu dat netwerk kan oppakken en hier neer kunt leggen.

De hele discussie is er waarom KPN wel veel geld in 4G/4G+ steekt en (in verhouding) geen geld in glas.

Toekomst zit in de lucht, niet in de grond. (Overstappen of zelfs verhuizen word ook gelijk een stuk makkelijker :) )

vergeet niet dat je ~10 jaar geleden nog met Kbits praten ipv Mbits

Edit: Vergeet niet dat LTE-A theoretisch 3 gbps kan halen. 100 MBit moet dan wel te doen zijn
ja... theoretisch 3gbps tussen zendmast en telefoon...
Maar wat gebeurt daarna: vreemd genoeg gaat het dan meestal verder over glas... Waarom zou dat toch zijn...
De reden waarom KPN nu in verhouding nauwelijks nog geld in glas investeert is omdat het een zwalkend bedrijf is waarvan het management totaal niet weet wat ze willen.
Het is misschien al wel de 10e keer dat ze de investeringen in glas op een lager pitje zetten. Over een tijdje gaan ze vast weer anders denken...
Als KPN een vaste koers had gevaren, dan had nu overal in Nederland al glasvezel tot in de woning gelegen...
In m'n woonplaats lagen al schutbuizen van KPN bedoeld voor glas uit eind jaren 80, begin jaren 90... 8)7
IMHO kun je rustig stellen dat KPN nog steeds bestaat ondanks het hogere management...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Doe toekomst kan in de lucht zitten maar als dit gebeurd dan zal het niet volgens het business model van de telecom providers zijn... eerder een soort "super wi-fi" white spaces achtige variant.

Meer data door de lucht is meer interferentie en dit heeft weer tot gevolg dat er weer nieuwe duurdere apparatuur nodig is, verhaal zich herhalen zonder dat het ooit goed is/wordt.

Ik snap wel dat KPN graag 4G will pushen aangezien dit het enigste is waar ze op korte termijn iets aan kunnen verdienen.
Heel realistisch gezien is 4G een gimmick voor 99% van de mensen aangezien het niet veel meerwaarde heeft T.o.v. 3G.

Wat kan je nu op 4G meer behalve sneller je duurdere data er doorheen branden en meer betalen per data eenheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gratis films in december
Telfort geeft 3 films weg in december:
UP
American Hustle
Her

Deze zijn terug te vinden onder Menu -> kiezen en kijken -> films cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
servies schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:53:
[...]

ja... theoretisch 3gbps tussen zendmast en telefoon...
Maar wat gebeurt daarna: vreemd genoeg gaat het dan meestal verder over glas... Waarom zou dat toch zijn...
De reden waarom KPN nu in verhouding nauwelijks nog geld in glas investeert is omdat het een zwalkend bedrijf is waarvan het management totaal niet weet wat ze willen.
Het is misschien al wel de 10e keer dat ze de investeringen in glas op een lager pitje zetten. Over een tijdje gaan ze vast weer anders denken...
Als KPN een vaste koers had gevaren, dan had nu overal in Nederland al glasvezel tot in de woning gelegen...
In m'n woonplaats lagen al schutbuizen van KPN bedoeld voor glas uit eind jaren 80, begin jaren 90... 8)7
IMHO kun je rustig stellen dat KPN nog steeds bestaat ondanks het hogere management...
Dit. Theoretisch 3gbps tussen 1 zendmast en 1 telefoon. Om over, zeg, 200 telefoons op diezelfde zendmast over datzelfde kanaal nog maar te zwijgen.

En als ik ook zie aan hoe veel interferentie mijn 2,4 ghz. WIFI netwerk thuis onderhevig is en dat op 5 ghz. ook ene hele zwik kanalen in praktijk nauwelijks bruikbaar is omdat op die kanalen ook overheidsdiensten (radar e.d.) kunnen zitten waardoor jouw apparatuur ogenblikkelijk moet ophouden met zenden op zo'n kanaal.

Wat mij betreft zit de toekomst dus absoluut niet in de lucht. In ieder geval niet op grote schaal.

Glasvezel komt voor KPN van zelf wel weer om de hoek kijken zodra de kabelaars nóg verder gaan met DOCSIS 3.1 en KPN erachter komt dat dat oprekken van de koperdraad steeds moeilijker zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nou ja, we zullen het zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil KPN zeker niet op een voetstukje zetten, heb een hekel aan hun bedrijfsvoering en ben het ook meestal niet met hun eens, maar er is een rede waarom ik hier zit en de bestuurleden van KPN daar.

Het is vaak van buiten af zo makkelijk om bepaalde bedrijfsvoering af te kraken en in onze ogen ook volledig te rechtvaardigen, maar dat komt omdat wij niet alle puzzel stukjes hebben.

Buiten de techniek en mogelijkheden denk ik toch dat de lucht uiteindelijk gaat winnen van de kabel (welke grondstof die kabel dan ook van gemaakt is)

Maar nogmaals, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vanmiddag is bij mij Glasvezel geinstalleerd. De ReggeFiber monteur kwam de kabel aansluiten in de meterkast en heeft ook gelijk de Genexis Hybrid Live hier neer gehangen. Toen hij klaar was belde hij iemand op en daarop werd ik gelijk in de wijkcentrale aangesloten d:)b

5 minuten daarna was ik online via glasvezel :)

Dit zijn de resultaten met twee Amino a140 actief op een HD zender.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3956721412.png

Ik ben tevreden, de overgang van Telfort xDSL naar glasvezel is voor mij soepel verlopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Hier ligt vanaf 00:43 uur vannacht de lijbrandt internet verbinding incl telefoon er uit.
Interactieve Tv en Tv doen het nog steeds met het logo van Lijbrandt.
Herstart van de genexis heeft nog niet mogen baten.

Fingers x

Edit: vanaf 9 uur ook geen TV & IPTV signaal meer, dus wachten tot Telfort actief wordt!

[ Voor 16% gewijzigd door mb1 op 04-12-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:09
bij interactieve tv moet je het interactie (amino) kastje van het stroom halen wil je het nieuwe logo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen geen Nostalgienet meer op DVB-C (32)
Melding service niet beschikbaar.
Meer mensen hier last van?

Almere 1324.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Remco brinkman schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:52:
bij interactieve tv moet je het interactie (amino) kastje van het stroom halen wil je het nieuwe logo zien.
heb ik gedaan, maar de Amino zegt nu na het opnieuw opstarten "waiting for network"
Duurt me nu iets te lag ik ga maar eens bellen voordat de dag om is...
Het gaat niet zozeer om tv (na 4 jaar glas hebben we namelijk nog steeds signaal op de UPC aansluiting ;) ) maar internet en telefonie doen uiteraard ook nog niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskabouter24
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-12-2014
Voel me knap belazerd door Tefort !!

Jaren lang (overigens zonder problemen) Telfort VDSL gehad. Nu overgestapt naar Telfort Glazvezel Alles-in-één.. ook mijn vast-bellen telefoonnummer is automatisch meeverhuist naar Telfort Glas.
En wat blijkt nu.... je kunt geen SIP telefoons meer gebruiken voor Telfort vastbellen want Telfort geeft de SIP server gegevens niet vrij ? Ik moet dus (Anno 2014 op glasvezel) een ANALOGE telefoon aansluiten op het Genixis modem (ik heb niet eens een analoog toestel meer)... kan mijn Cisco en WIFI SIP telefoons weggooien....om nog maar te zwijgen over de telefoon centrale.... geweldig Telfort. Mijn complimenten !!!

PS. Ik heb geen zin om mijn Vaste telefoonnummer te verhuizen naar een andere SIP provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wie had dat gedacht: Van digitaal bellen, naar opnieuw een analoog toestel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
boskabouter24 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:30:
je kunt geen SIP telefoons meer gebruiken voor Telfort vastbellen want Telfort geeft de SIP server gegevens niet vrij ?
Je bedoelt eigenlijk dat je bij je oude Telfort abo een combi-modem had met ingebouwde SIP(account), waarmee je zelf ook vanaf een andere SIP client kon connecten en dat je die nu niet meer hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 04-12-2014 14:46 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskabouter24
sjimmie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:42:
[...]

Je bedoelt eigenlijk dat je bij je oude Telfort abo een combi-modem had met ingebouwde SIP(account), waarmee je zelf ook vanaf een andere SIP client kon connecten en dat je die nu niet meer hebt?
Juist. Dat wil zeggen bij mijn oude telfort xDSL abbo kon ik gewoon mijn SIP toestellen en ook de SIP centrale aanmelden op de SIP server van Telfort ( sip.telefonidienst.nl). Nooit geen problemen gehad.

Nu naar het "moderne" glazvezel tijdperk en Telfort zegt dus beste klant, wilt U bellen dan moet U Uw telefoon aansluiten op één van de 2 ANALOGE poorten op het Glazvezel modem. Wij geven de SIP server gegevens voor glazvezel niet vrij.... dus! terug naar de oude draaitelefoon., om nog maar te zwijgen over een SIP telefooncentrale.

Dit is echter nooit van te voren aangegeven. Ik kom per slot van rekening van telfort VDSL en daar zijn de SIP server gegevens gewoon vrij. Vreemde wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vanuit jouw perspectief is dat uiterst vreemd. Dat kan ik begrijpen.

Maar vanuit technisch perspectief is het helemaal niet zo vreemd.

Telfort xDSL en Telfort Glasvezel zijn twee totaal verschillende diensten. TV werkt via een heel ander platform en Telefoon (blijkbaar) ook. Telefonie maakt waarschijnlijk nog steeds helemaal gebruik van het platform waar Concepts, XMS, Lijbrandt, etc. ook op zaten. En daar wordt idd gewerkt met SIP gegevens die je niet kan krijgen.

Overigens wist ik nog nieteens dat je bij Telfort xDSL zelf de SIP gegevens kreeg :D.

Any way, in glasvezelland zijn er maar 2 partijen waar je de SIP gegevens krijgt: Tweak en XS4ALL. En wellicht een paar zakelijke providers. Geheel in lijn overigens met UPC en Ziggo waar je ook naar eigen SIP kan fluiten.

Heeft verder compleet niks met glasvezel of "de toekomst" te maken, maar gewoon beleid omdat blijkbaar slechts een handvol consumenten hier behoefte aan heeft. Heeft dus ook weinig met "belazeren" te maken, hoewel men het idd wel had mogen communiceren. Maar ja, ook hier weer: Bij UPC, Ziggo, etc. wordt ook niet gecommuniceerd dat telefonie alleen analoog is.

Vind het net zo belachelijk als jij maar je zult het ermee moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 04-12-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik kan me voorstellen dat het gebruik van hun SIP bij vdsl ook niet echt een supported feature is (je krijgt de gegevens als je erom vraagt, maar daarna is het je eigen pakkie-an).
Dan hoeven ze ook niets te roepen over wel of niet supported bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskabouter24
sjimmie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:56:
Ik kan me voorstellen dat het gebruik van hun SIP bij vdsl ook niet echt een supported feature is (je krijgt de gegevens als je erom vraagt, maar daarna is het je eigen pakkie-an).
Dan hoeven ze ook niets te roepen over wel of niet supported bij een overstap.
Nee hoor, SIP gegevens staan gewoon in de documentatie of op de service pagina;s van telfort:
https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/SIPgebruikersgegevens.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Omzetting Lijbrandt > Telfort (bijna) voltooit!
Internet bellen en TV werkt weer als voorheen, alleen IPTV geeft nog de melding niet ge-audenticeerd.
Gebeld met Telfort waarschijnlijk is het een kwestie van tijd, straks nog maar even proberen.

Voor een ieder die het een nadeel vind dat je Telfort niet gratis kan bellen....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskabouter24
eymey schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:56:
Vanuit jouw perspectief is dat uiterst vreemd. Dat kan ik begrijpen.

Maar vanuit technisch perspectief is het helemaal niet zo vreemd.
Telfort xDSL en Telfort Glasvezel zijn twee totaal verschillende diensten. TV werkt via een heel ander platform en Telefoon (blijkbaar) ook. Telefonie maakt waarschijnlijk nog steeds helemaal gebruik van het platform waar Concepts, XMS, Lijbrandt, etc. ook op zaten. En daar wordt idd gewerkt met SIP gegevens die je niet kan krijgen.

Any way, in glasvezelland zijn er maar 2 partijen waar je de SIP gegevens krijgt: Tweak en XS4ALL. En wellicht een paar zakelijke providers. Geheel in lijn overigens met UPC en Ziggo waar je ook naar eigen SIP kan fluiten.

Heeft verder compleet niks met glasvezel of "de toekomst" te maken, maar gewoon beleid omdat blijkbaar slechts een handvol consumenten hier behoefte aan heeft. Heeft dus ook weinig met "belazeren" te maken, hoewel men het idd wel had mogen communiceren. Maar ja, ook hier weer: Bij UPC, Ziggo, etc. wordt ook niet gecommuniceerd dat telefonie alleen analoog is.

Vind het net zo belachelijk als jij maar je zult het ermee moeten doen.
Ben het niet helemaal met je eens , maar dat hoeft ook niet.

Kom op, we leven in 2014 en SIP telefonie is gewoon de standaard. En ik voel me wel degelijk belazerd, want bij de aanvraag van glazvezel heb ik gevraagd of ik mijn huidige SIP toestellen kon blijven gebruiken,... het antwoord was JA en de praktijk is NEE.(niet bij Telfort dus, alleen als ik naast Telfort nog een extern SIP abbo zou nemen bij een andere provider maar dat weten de mensen niet die glazvezel staan te verkopen in die tentjes van telfort op de markt!)

Als ik dit van te voren geweten had was ik dus niet overgestapt op Telfort, maar naar XS4ALL bijvoorbeeld... nu zit ik met SIP telefoons die ik niet kan gebruiken en een jaarcontract bij Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
boskabouter24 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:13:
[...]
SIP telefonie is gewoon de standaard.
Mwoah......
Ik ken niet veel mensen die particulier op hun vaste telefonie zelf SIP van hun provider gebruiken.
Thuis is analoog toch meer de standaard, denk je niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@boskabouter24: Tsja, wie weet kan je nog een ontbinding afdwingen op grond van "misleidende informatie tijdens verkoop"?

Maar verder wijst de praktijk uit dat SIP telefonie dus NIET de standaard is. Ja, wel tussen de CPE van de provider en diens telefonieplatform, maar dus niet bij consumenten in eigen beheer. De meesten van hen boeit dit ook geen zier: Ze hebben toch dat prullerige dect setje van 2 tientjes dat alleen met analoog overweg kan.

KPN, UPC, Ziggo, Vodafone hebben bij elkaar zo ongeveer het overgrote marktaandeel in NL. Toch blijkt dat bij al die providers je géén SIP gegevens krijgt.

Vanuit perspectief van 'ons tweakers' is dat anno 2014 inderdaad belachelijk. Maar "de standaard" kan je SIP gewoon met geen mogelijkheid noemen, ook niet als jij toevallig de afgelopen tijd bij een provider hebt gezeten die het wel biedt.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 04-12-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Een simpele google search gaf ook al aan dat ze deze gegevens niet uitgaven voor glasvezel:
Wij leveren de telefonie rechtstreeks op het modem. Hiervoor worden de voip-gegevens op afstand ingevoerd. De SIP-gegevens geven wij niet uit, waardoor het niet mogelijk is om de telefonie middels een fritzbox te laten gaan. Het klopt dat je in een fritzbox meer kan instellen, echter wordt dat niet door ons ondersteund.
Bron: https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/telefoon-34265/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Voor alles omtrent de overgang van Glasprovider X naar Telfort heb ik het volgende telefoonnummer mogen ontvangen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@boskabouter24: ben het met je eens dat dit aan alle kanten zuigt, maar vanuit het oogpunt van de (low budget) provider is het gewoon de makkelijkste manier.

Waarom wil je eigenlijk geen externe SIP provider? Ik doe dat al jaren, weinig moeite en scheelt je ook een berg knaken. Tenminste, als je regelmatig belt. Starttarief en bellen per minuut heb ik al heel lang geleden achter me gelaten. Technisch zal dit voor jou geen problemen opleveren, ben ik van overtuigd.

Wij hebben tegenwoordig de vaste lijn nog, omdat het voor inkomende telefoontjes wel handig is en het nauwelijks iets kost (Cheapconnect, minder dan 10 euro/jaar dacht ik + voipdiscount).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joepla schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:31:
@boskabouter24: ben het met je eens dat dit aan alle kanten zuigt, maar vanuit het oogpunt van de (low budget) provider is het gewoon de makkelijkste manier.

Waarom wil je eigenlijk geen externe SIP provider? Ik doe dat al jaren, weinig moeite en scheelt je ook een berg knaken. Tenminste, als je regelmatig belt. Starttarief en bellen per minuut heb ik al heel lang geleden achter me gelaten. Technisch zal dit voor jou geen problemen opleveren, ben ik van overtuigd.

Wij hebben tegenwoordig de vaste lijn nog, omdat het voor inkomende telefoontjes wel handig is en het nauwelijks iets kost (Cheapconnect, minder dan 10 euro/jaar dacht ik + voipdiscount).
Precies. Porteren naar bijv Cheap Connect voor 8,95 per jaar (exl. telefoonkosten). Dan kan je in ieder geval een jaar lang je dure VOIP toestellen weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
mb1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:05:
Voor een ieder die het een nadeel vind dat je Telfort niet gratis kan bellen....
[mo]…………./mo] ;)
Vlgens mij is dit niet voor Telfort Glasvezel, of wel??

[ Voor 13% gewijzigd door funske op 04-12-2014 18:07 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Telfort zou vandaag mijn verbinding activeren, UPC werkt niet meer (hebben ze opgezegd en telfort heeft een fout gemaakt dus het werkt niet... ze hebben nog geen idee hoe lang het gaat duren.

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 04-12-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

fast-server schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:11:
Telfort zou vandaag mijn verbinding activeren, UPC werkt niet meer (hebben ze opgezegd en telfort heeft een fout gemaakt dus het werkt niet... ze hebben nog geen idee hoe lang het gaat duren.
Sorry maar beetje dom :o Altijd wachten met opzeggen van oude provider als nieuwe nog niet werkt.
En nooit nieuwe (opzeggen) provider laten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 04-12-2014 21:09 ]