[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Ik neem aan dat als jullie voorwaarden veranderen op negatieve manier dat jullie mogen opzeggen.

Dus waarom zijn jullie zo aan het bashen? Als het niets is kan je het toch ook bij een niet KPN bedrijf zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Wat een idioten. Ik hang er nu aan de lijn, zet je interactieven tv uit, dan vervalt ook analoge tv en dvb-c. Hoezo moderne struikroverij!!!

En alternatieven? Noemt u maar. Voor zover ik weet allemaal KPN derivaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik heb het al: Reggefiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat was die slogan ook alweer ... Telfort werkt in je voordeel :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
zaadstra schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:18:
Wat een idioten. Ik hang er nu aan de lijn, zet je interactieve tv uit, dan vervalt ook analoge tv en dvb-c. Hoezo moderne struikroverij!!!

En alternatieven? Noemt u maar. Voor zover ik weet allemaal KPN derivaten.
Wat kan een mens zich toch druk maken... Waarom is het struikroverij dat Telfort de TV dienst als 1 ding ziet? In het begin (bijvoorbeeld bij XMS) was het mogelijk om die 2 apart te bestellen. Inmiddels bijna niet meer.
Dus je bestelt TV of je bestelt geen TV. EN als je TV bestelt krijg je beide soorten TV. IP en via analoog/DVB/C.

Ik weet niet wat je bij XMS betaalt nu maar blijkbaar een stuk minder als je je zo druk maakt om die TV dienst.

Maar succes met zoeken naar een goedkoper alternatief. Stipte, Solcon en Fiber bieden hetzelfde aan maar voor meer geld. Fiber is dan nog de enige waar je IP TV niet hoeft af te nemen maar dan kom je nog op 49,95 per maand en een bak aan eenmalige kosten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:31:
Ik neem aan dat als jullie voorwaarden veranderen op negatieve manier dat jullie mogen opzeggen.

Dus waarom zijn jullie zo aan het bashen? Als het niets is kan je het toch ook bij een niet KPN bedrijf zoeken?
Wat denk je zelf? Je gaat omdat het de provider handiger uitkomt erop achteruit, en mag zelf de shit opruimen. Elders aansluitkosten betalen, overstap gelazer, andere hardware...

Lekker makkelijk hoor, 'je mag toch weg'. Een provider moet het fatsoen hebben om gewoon de gemaakte afspraken na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:11:
[...]

DVB-C is het digitale signaal via de coaxkabel die je ook krijgt bij Telfort. Er komen twee signalen door dat coax stekkertje in je modem. analoog en DVB-C. Die laatste is de techniek die alle kabelaars gebruiken.
Beter dan IPTV via de Amino? Bij Telfort niet aangezien er maar drie zenders in HD worden utigezonden. De rest is SD. En het aantal zenders staat vast en is niet uit te breiden.
Het voordeel: je krijgt het er gratis bij wat handig kan zijn voor een tweede TV en veel TV's beschikken over ingebouwde decoders (het beroemde CI+ slot)
Dan heb ik dat niet, want hier komt glasvezel binnen en gaat via UTP verder (IPTV dus?).

Maar vind het nog steeds jammer, dat je de zenders niet kan indelen zoals bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hebt het wel maar je gebruikt het niet. Waar de glasvezel binnenkomt zit een "modem"(eigenlijk heet het een NT). Dat is die waar je UTP kabel uit komt en naar je Amino gaat. Maar op diezelfde NT zit een F-connector. Oftewel een coax uitgang. Waar je, al dan niet met een verloopstekkertje, een coaxkabel op aan kan sluiten.

Maar inderdaad, het is niet in te delen. Ik dacht eigenlijk dat dit inherent was aan IPTV maar als het bij Tele2 wel kan gaat dat niet op want die hebben ook gewoon IPTV. Via ADSL of glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:34:
[...]

Wat denk je zelf? Je gaat omdat het de provider handiger uitkomt erop achteruit, en mag zelf de shit opruimen. Elders aansluitkosten betalen, overstap gelazer, andere hardware...

Lekker makkelijk hoor, 'je mag toch weg'. Een provider moet het fatsoen hebben om gewoon de gemaakte afspraken na te komen.
Tuurlijk, maar als dat niet lijkt te lukken/ niet lukt kan je beter na een bepaald moment je energie positief inzetten ipv je op zitten vreten en je druk maken over kleinigheden waar je toch zolang je bij die club blijft aan blijft irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat vind jij. Een ander reageert weer anders.
Je vroeg waarom men zit te bashen, daar geef ik een mogelijke verklaring voor. Dat hoeft niet de beste reaktie op genoten ongemak te zijn, maar wellicht wel degene dei het meeste oplucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:15:
Maar inderdaad, het is niet in te delen. Ik dacht eigenlijk dat dit inherent was aan IPTV maar als het bij Tele2 wel kan gaat dat niet op want die hebben ook gewoon IPTV. Via ADSL of glasvezel.
Bij KPN kan het ook niet maar zenders "betalen" ook soms voor een hoge postie in de zenderlijst en als klanten dat dan zelf kunnen gaan wijzingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sep 3 00:41:07 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.
Sep 3 06:21:40 WAN Connection: WAN was restored.
Was toch bedtijd ;) Ik vermoed onderhoud maar zie er niks van op telfort.nl. Je zou verwachten dat er een berichtje per mail volgt voorafgaand aan zoiets, maar heb niks gezien. Iemand idem situatie gehad vannacht?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Barre73 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:15:
Je hebt het wel maar je gebruikt het niet. Waar de glasvezel binnenkomt zit een "modem"(eigenlijk heet het een NT). Dat is die waar je UTP kabel uit komt en naar je Amino gaat. Maar op diezelfde NT zit een F-connector. Oftewel een coax uitgang. Waar je, al dan niet met een verloopstekkertje, een coaxkabel op aan kan sluiten.

Zou heel erg raar zijn als dat inherent is aan IPTV. Het wel of niet kunnen instellen van een eigen zendervolgorde is gewoon puur softwarematig en idd waarschijnlijk een commerciele keuze.

Ik heb hier thuis zelfs een TV staan die, als ik hem op Nederlands instel, het niet toestaat om zelf een zendervolgorde van DVB-C in te stellen .In de firmware update die dat heeft geintroduceerd stond ook letterlijk dat dit op verzoek van de grote kabelaars was :{

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Speedy-Andre schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:53:
Eindelijk ben je wat duidelijker over wat je bij Xms afneemt ...
Telfort heeft voor nieuwe klanten geen pakket zonder interactieve tv, ik denk dat ze toch iptv gaan leveren ondanks dat dit niet duidelijk wordt vermeld in de brief.
Krijg je dit niet, dan zou de prijs wel wat lager mogen zijn.
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:12:
Bij het Telfort glasvezel pakket van 45 euro zit ook standaard een Amino A140 deze zou je dus ook moeten ontvangen als je 45 euro gaat betalen.
Tja - ik heb om 14:24 10 minuten met de helpdesk van Telfort gesproken (schriftelijk via email werd ik gevraagd hun 088- nummer te bellen - 9ct/min = € 0,90)

Ik ga vanaf volgende maand € 45,- betalen zonder IPTV/interactieve TV!

Minder kan niet bij Telfort volgens de helpdesk anders ben ik DVB-C/analoge TV kwijt.

Als ik de meebetaalde!! interactieve TV wil bekijken via hun settop-box moet ik volgens de helpdesk een nieuw abonnement "Alles-in-1 glasvezel" voor minimaal een jaar afsluiten.
(energievretende Animo? in bruikleen)

Ik vind dit onbehoorlijk - als van rechtswegen gemigreerde klant de prijs betalen van een
"Alles-in-1 glasvezel" abo maar daarvan niet gebruik kunnen maken.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd verhaal. Als ik op de Telfort site kijk dan zie ik voor 45 euro een "Alles in 1 pakket" dus met 50/50 Internet, DVB-C/Analoog, IPTV, Amino en Telefonie.

Recent heb ik over de overgang contact gehad en daar werd mij verteld dat het gewoon overgaat voor 45 euro naar het eerder genoemde pakket. Ook de nu betaalde 10 euro voor onbeperkt telefonie blijft gewoon 10 euro.

Er zou dus niets veranderen. Alleen krijg ik er IPTV en Amino bij (die ik nu niet heb) zonder specifiek daarvoor te betalen.

PS: als ik jou was zou ik e.e.a. schriftelijk/mail laten vastleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat energie vreten valt wel mee hoor, in bedrijf is dat 6W en standby 5W bij een Amino M540 pvr, laat staan een 140 zonder pvr ...
Het probleem zal zijn dat het tv pakket zonder iptv bij Telfort niet bestaat en dat ze geen afwijkende dingen willen gaan doen voor die 'paar' migratie klanten zonder iptv :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:43:
Vreemd verhaal. Als ik op de Telfort site kijk dan zie ik voor 45 euro een "Alles in 1 pakket" dus met 50/50 Internet, DVB-C/Analoog, IPTV, Amino en Telefonie.

Er zou dus niets veranderen. Alleen krijg ik er IPTV en Amino bij (die ik nu niet heb) zonder specifiek daarvoor te betalen.

PS: als ik jou was zou ik e.e.a. schriftelijk/mail laten vastleggen.
Inderdaad vreemd verhaal - de website heb ik uiteraard ook geciteerd - mij werd helaas door Telfort verteld dat, als ik niets verander!, € 45,- ga betalen zonder dat ik ervoor IPTV en Amino krijg. Ik ben benieuwd of ik het verhaal van Telfort ook schriftelijk krijg.
Binnenkort bericht, zo of zo.
Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:44:
Dat energie vreten valt wel mee hoor, in bedrijf is dat 6W en standby 5W bij een Amino M540 pvr, laat staan een 140 zonder pvr ...
Het probleem zal zijn dat het tv pakket zonder iptv bij Telfort niet bestaat en dat ze geen afwijkende dingen willen gaan doen voor die 'paar' migratie klanten zonder iptv :/
EU-norm: Stand-by verbruik van elektronische apparaten (TV etc.) sinds 1 januari 2013 max 1 W!!
Mijn TV verbruikt 0.7 W in stand-by.
5 W continu voor niks doen = 43 kWh/a - 1,8% van mijn huidig verbruik. Dit valt mij erg tegen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

dunklefaser schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:08:
[...]

[...]

Ik ga vanaf volgende maand € 45,- betalen zonder IPTV/interactieve TV!

Minder kan niet bij Telfort volgens de helpdesk anders ben ik DVB-C/analoge TV kwijt.
Dan ben ik benieuwd hoe snel je Internet is. Als dat 50/50 is dan betaal je gewoon voor dat ITV maar je krijgt het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dunklefaser schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:10:
[...]

EU-norm: Stand-by verbruik van elektronische apparaten (TV etc.) sinds 1 januari 2013 max 1 W!!
Mijn TV verbruikt 0.7 W in stand-by.
5 W continu voor niks doen = 43 kWh/a - 1,8% van mijn huidig verbruik. Dit valt mij erg tegen.
Deze Amino's zijn ouder (M540 is denk ik van 2011).
De reden van het verbruik is dat hij in stand-by opnames maakt, of je ze nou nodig hebt of niet ...
De 140 heb ik nooit gehad dus daar ken ik het verbruik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

zaadstra schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:22:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe snel je Internet is. Als dat 50/50 is dan betaal je gewoon voor dat ITV maar je krijgt het niet. :+
Mijn Internet is op dit moment nominaal 35/35.
Trouwens - ik zou er geen probleem met 30/30 hebben, maar dan voor € 37 ,- (dan natuurlijk ook zonder ITV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:27:
[...]

Deze Amino's zijn ouder (M540 is denk ik van 2011).
De reden van het verbruik is dat hij in stand-by opnames maakt, of je ze nou nodig hebt of niet ...
De 140 heb ik nooit gehad dus daar ken ik het verbruik niet van.
O.K. - Ik heb geen behoefte aan een PVR - dus 1 W max. stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:44:
De A140 verbruikt 3 tot 3,5 watt doordat de ontvangers zeer snel opstarten schakelen we ontvangers altijd helemaal uit verbruik 0 watt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 18:48 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
eymey schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:43:
[...]

Zou heel erg raar zijn als dat inherent is aan IPTV. Het wel of niet kunnen instellen van een eigen zendervolgorde is gewoon puur softwarematig en idd waarschijnlijk een commerciele keuze.

Ik heb hier thuis zelfs een TV staan die, als ik hem op Nederlands instel, het niet toestaat om zelf een zendervolgorde van DVB-C in te stellen .In de firmware update die dat heeft geintroduceerd stond ook letterlijk dat dit op verzoek van de grote kabelaars was :{
Dat komt omdat de contentpartijen afspraken maken over de plaats van de zenders in de lijst bij het opstellen van de contracten voor doorgifte van hun content. Daar zitten niet alleen de kabelaars mee, maar de andere broadcast/tv partijen ook.

Bij een aantal TV producten is het mogelijk om een favorieten lijst te maken om dit te omzeilen.. en ons mozaiek heeft een soortgelijke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had de laatste tijd veel gemiste gesprekken van een onbekend nr : mijn vermoeden dat het een callcenter was werd bevestigd toen m'n dinnetje opnam...Telfort : of we wilden besparen door een glasvezelabonnement af te nemen? err Die hebben we al, en de dame in kwestie reageerde enorm verbaasd dus blijkbaar niet van te voren de huidige situatie nagelopen of ze is van een extern callcenter zonder inzage in klantgegevens. Suf foutje :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Welke tv ontvanger wordt er nu geleverd? is dat een amnino of de Arcadyan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Amino uiteraard. Arcadyan is voor adsl van Telfort. Geheel ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door dunklefaser op 08-09-2014 14:57 . Reden: Reeds gereageerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist glasvezel internet van Telfort geïnstalleerd. Alles loopt via wifi. Op speedtest.net haal ik 10 Mbps up en 6Mbps down. Dat valt wat tegen... Is een wifi verbinding zoveel langzamer?

Als het een domme vraag is... excuseer alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan bij wifi, maar al bedraad al getest? Afstand tot de router is ook een factor en een andere kanaal 1 ,6 of 11

Wat voor router gebruikte je voorheen eventueel?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben van plan om recente Samsung TV in combinatie met de standaard niet opnemen settop box van Telfort op te stellen.

Zo ver ik weet is het een Amino A140, in de datasheet is terug te vinden "HDMI 1.3a. (excl. Deep colour and DTS audio) with HDCP". Dat impliceert dat HDMI CEC werkt, onderdeel van de standaard.

Iemand praktijk ervaring?

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjeee op 09-09-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:43:
Hallo,

Ik heb zojuist glasvezel internet van Telfort geïnstalleerd. Alles loopt via wifi. Op speedtest.net haal ik 10 Mbps up en 6Mbps down. Dat valt wat tegen... Is een wifi verbinding zoveel langzamer?

Als het een domme vraag is... excuseer alvast...
Voor Wi-Fi G is dat aan de langzame kant (12 mbps is normaal), maar indien er veel verstoring is in de buurt kan dat kloppen.

Ikzelf kan overdag ook niet fatsoenlijk internetten op 2.4 ghz.

Oplossing is 5ghz n of ac Wi-Fi, of inderdaad utp kabel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pvcholten schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:02:
[...]

Voor Wi-Fi G is dat aan de langzame kant (12 mbps is normaal), maar indien er veel verstoring is in de buurt kan dat kloppen.

Ikzelf kan overdag ook niet fatsoenlijk internetten op 2.4 ghz.

Oplossing is 5ghz n of ac Wi-Fi, of inderdaad utp kabel leggen.
Wifi N zit al in de Sitecom router die Telfort meelevert. Dus zal de vraagsteller moeten beantwoorden of de computer die hij gebruikt zelf wel Wifi-N gebruikt.
Wifi AC zit niet op die Sitecoms van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
802.11n (aka, wifi-n) maakt gebruik van de 2,4GHz band. Dus mocht er teveel storing op die frequentie zijn gaat N je ook niet helpen.

Niet specifiek Telfort, maar ik heb bij mijn zusje gezien dat er zoveel 2,4GHz zenders in de flats eromheen waren dat zelfs pings regelmatig wegvielen. Dus ja, het is zeker mogelijk dat je daardoor een lagere snelheid krijgt. De enige oplossing is dan een andere router of accesspoint neerzetten die 802.11ac op 5GHz praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Bartjeee schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:59:
Zo ver ik weet is het een Amino A140, in de datasheet is terug te vinden "HDMI 1.3a. (excl. Deep colour and DTS audio) with HDCP". Dat impliceert dat HDMI CEC werkt, onderdeel van de standaard.

Bij mijn A540 vindt mijn Samsung TV wel een CEC ontvanger, maar hij reageert er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier ongeveer hetzelfde.

Mijn Sony KDL-40v5500 ziet de Amino als een tuner, maar verder werkt het bedienen ervan met de TV-afstandsbediening bijvoorbeeld niet echt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik ga van Ai1 Ziggo naar Telfort glasvezel, en heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Klopt het dat ik analoog zelf moet opzeggen bij Ziggo?

• Barre73
Dat klopt volgens mij nog steeds ja.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bartjeee schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:59:
Ben van plan om recente Samsung TV in combinatie met de standaard niet opnemen settop box van Telfort op te stellen.

Ik heb een Samsung UE40EH5300W, maar daarbij werkt HDMI CEC voor geen meter. Maar, bij diezelfde tv zit een IR-extender. Werkt heel simpel: kabeltje achter in je tv in prikken, en het IR-zendertje voor je Amino leggen. In de tv instellen dat je een Amino tuner hebt, en eventueel instellen dat de Amino mee moet opstarten/afsluiten.

Vervolgens gebruik je je samsung remote om de tv te bedienen, die via IR dat signaal vertaalt voor de Amino.
Alleen de programmagids werkt niet altijd direct, maar na 2x drukken doet die het ook.

Mijn (Onkyo) receiver werkt dan wél weer perfect met HDMI CEC.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rallye
Maar waar je receiver op reageert is de TV, niet de Amino toch?

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:17:
Ik ga van Ai1 Ziggo naar Telfort glasvezel, en heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Klopt het dat ik analoog zelf moet opzeggen bij Ziggo?
Ik heb verleden maand zelfde overstap gedaan, je telefoonnummer gaat automatisch over. Maar je Ai1 bij ziggo moet je wel opzeggen. Kan via de telefoon en gaat in een maand +1 dag vanaf het belletje.

Amino en mijn Sony tv is ook niet optimaal, bediening via tv ab werkt niet. Tuner wordt herkend, maar daar stopt de interactie. Dus ik heb de Amino op ingang 1 gezet en via de Amino ab kan ik wel de tv bedienen en kan dus snel de juiste hdmi ingang selecteren.

Digitale tv via de coax is trouwens prima. Bij mijn eerste test had ik waarschijnlijk de connectoren niet juist aangedraaid. Maar nu in de finale versie is de kwaliteit prima en gelijk aan ziggo. Alleen het pakket is wat beperkt en geen hd zenders afgezien van 1,2,3

[ Voor 36% gewijzigd door Barrycade op 11-09-2014 22:39 ]

• Untouchablezz20
  • Nu online
Barrycade schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:34:
[...]

Ik heb verleden maand zelfde overstap gedaan, je telefoonnummer gaat automatisch over. Maar je Ai1 bij ziggo moet je wel opzeggen. Kan via de telefoon en gaat in een maand +1 dag vanaf het belletje.

Amino en mijn Sony tv is ook niet optimaal, bediening via tv ab werkt niet. Tuner wordt herkend, maar daar stopt de interactie. Dus ik heb de Amino op ingang 1 gezet en via de Amino ab kan ik wel de tv bedienen en kan dus snel de juiste hdmi ingang selecteren.

Digitale tv via de coax is trouwens prima. Bij mijn eerste test had ik waarschijnlijk de connectoren niet juist aangedraaid. Maar nu in de finale versie is de kwaliteit prima en gelijk aan ziggo. Alleen het pakket is wat beperkt en geen hd zenders afgezien van 1,2,3
Heb gebruik gemaakt van de overstapservice, heb mijn Klantnummer gegeven. Neem aan dat ik niet meer zelf moet bellen om het op te zeggen? Wel moet ik analoog opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik met iemand in contact komen die onlangs een Telfort Glasvezel abbo (50/50) heeft afgesloten.
Bij mijn glasvezelverbinding heb ik namelijk extra mogelijkheden ontdekt die ik graag wil veriferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:17

rjong5

?

Heb net telfort 50/50 aangesloten. (Gisteren)
Wat voor mogelijkheden heb je ontdekt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben ook wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rallye schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:17:
Maar waar je receiver op reageert is de TV, niet de Amino toch?
Correct.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:47:
[...]
Heb gebruik gemaakt van de overstapservice, heb mijn Klantnummer gegeven. Neem aan dat ik niet meer zelf moet bellen om het op te zeggen? Wel moet ik analoog opzeggen.
Ah, ik legde "analoog" nog uit als dat je nog moest bellen.
Maar ik heb de overstapservice niet gebruikt. Omdat ik niet zonder internet / bellen wilde zitten en dus voor de zekerheid voor +/-2 weken overlap heb gekozen.
Nummer overname ging gewoon goed, ondanks dat ik dus nog bij Ziggo zat op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ondekt heb, wil ik jullie graag vertellen. Maar ik neem aan dat Telfort medewerkers dit ook lezen en dan heb je kans dat ze deze mogelijkheid meteen weer uit gaan zetten. Dus als je samen met mij het eerst wil testen, dan hoor ik het graag per prive bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is er een kleine groepje bereid om te testen. Voor de Tweakers onder ons, heb ik de firmware van de Genexis Hybrids beschikbaar gesteld:

https://www.fortresslinux...ad/Misc/Genexis-Firmware/

Na het uitpakken van de firmware zal je zien dat het modem verantwoordelijk is voor het loggen van een deel van jouw surfgedrag en dat de beveiliging van de Genexis niet in orde is.

Als iemand in staat is om eigen firmware te flashen naar het modem (via netwerk of direct op de SOP flashchip on-board (deze zit boven de processor), dan kom ik graag met die persoon in contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lespaul86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-01-2021
Is het mogelijk om poorten te fowarden in de router/modem van Telfort?

Ik heb een tijd glasvezel van Tweak gehad maar daar wilde dat maar niet lukken (zowel met de Xperiabox en de ZyXEL router die we later kregen). De optie voor port forwarding was op beide apparaten aanwezig maar dit werkte gewoon niet.

Dit is overigens niet enigste reden om nu voor Telfort te kiezen. Ik lees de laatste tijd nogal wat negatieve ervaringen met Tweak. Bij ons lag het er ook regelmatig uit de laatste tijd. Verder is Telfort iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
De router van Telfort is een consumenten Sitecom dingetje waarbij het in principe mogelijk moet zijn om poorten te forwarden. Maar toen ik dat probeerde kreeg ik het niet aan de praat, dus heb ik er een eigen op OpenWRT draaiende router tussen geplaatst. Eentje die geen enkel probleem heeft :)

Dus ja, het zou moeten kunnen, maar of het ook daadwerkelijk werkt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Telfort destijds een oude Sitecom 300N X3 router gekregen en in die router moet ik Virtual Server regels maken om poorten te forwarden. Dat werkt prima.
Het tabje ernaast, Port Forwarding, werkte ook niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lespaul86 schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:07:
Is het mogelijk om poorten te fowarden in de router/modem van Telfort?

Ik heb een tijd glasvezel van Tweak gehad maar daar wilde dat maar niet lukken (zowel met de Xperiabox en de ZyXEL router die we later kregen). De optie voor port forwarding was op beide apparaten aanwezig maar dit werkte gewoon niet.

Dit is overigens niet enigste reden om nu voor Telfort te kiezen. Ik lees de laatste tijd nogal wat negatieve ervaringen met Tweak. Bij ons lag het er ook regelmatig uit de laatste tijd. Verder is Telfort iets goedkoper.
De Router X4 N300 werkt bij mij zonder problemen. De router is niet te vergelijken met die van KPN. Maar je bent vrij om je eigen router aan te sluiten. Telfort glasvezel gebruikt geen vlan hierdoor is een switch niet nodig zoals bij KPN en Tweak als je eigen router wilt aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Genexis Hybrid modems is het niet mogelijk om wat permanent in te stellen. Deze checked bij elke start naar nieuwe firmware en config settings bij de GAPS server op het interne netwerk. Nadat hij deze gegevens geladen heeft, reboot hij en daarna kan je hem niet meer benaderen als hij de glasvezelverbinding op kan zetten. Trek de glasvezel lost, en je kan hem benaderen op 192.168.1.254

ps. de Genexis is gebaseerd op OpenWRT. Maar ik kan nergens de broncode vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:37
Dat ding is volgens mij eigendom van reggefiber, dus je mag hem niet modden lijkt me.

Heb gpl erbij gepakt, volgens de gpl moet aanbieden van source code bij 'distribution ('written offer'), het plaatsen je huis lijkt mij ook een vorm daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lespaul86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-01-2021
Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er op dat dit dus wel kan. Als ik een eigen router gebruik, werkt TV dan nog wel? Bij Tweak was dit namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij Tweak werkt TV wél gewoon hoor bij gebruik van een eigen router. Je moet dan alleen wel weten waar je mee bezig bent (en dus bv. ook iets van VLAN's werken en, bij hun nieuwe propositie, van igmp proxy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

lespaul86 schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:40:
Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er op dat dit dus wel kan. Als ik een eigen router gebruik, werkt TV dan nog wel? Bij Tweak was dit namelijk niet zo.
(TV loopt (naast de Coax) via een aparte UTP poort op je Genexis modem. Als je meerdere Amino's hebt kan je een (eigen) switch gebruiken om dit signaal te splitsen.

Daarnaast heb je 1 UTP op je Genexis voor je data. Daar kan je direct je PC op aansluiten (als je 1 hebt) of de meegeleverde router óf eentje van je zelf.

Mede door deze flexibiliteit heb ik voor Telfort gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Hier sinds thuis ben, rond half zes last van storing bij interactieve tv, 7071. Haperingen in beeld en geluid en soms blijft het beeld gewoon stilstaan. Op de website van Telfort staat storing iTV niet bij Glasvezel maar bij de variant ADSL. Meer mensen hier last van?

• Gerrit_R
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:41
Begint gemist, zou nu moeten werken, e-mail van gehad. Maar het werkt niet. Wie weet raad?

• Rallye
Amino opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Hallo allen, hierbij wil ik me even voorstellen:
Ik ben Adis, kom uit Nijmegen en heb sinds kort de overstap gemaakt van UPC (50 + 2 Euro) naar 45 Euro Glasvezel van Telfort.

• Camberwell
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 21:16
Excuses voor mijn slechte nederlands, ik ben schotse! Wij zijn verhuisd naar Assen en wij hebben besloten om Telfort Glasvezel alles-in-een te krijgen, maar ik merk nu dat er geen 5.1 audio over hdmi is op sommige kanaalen, zoals Discovery HD, Animal Planet HD, BBC One HD. In het Instellingen menu (Animo 540) als het op altijd stereo is dan hebben we geluid, maar op dolby digital is er niks. Maar de gewoon HD kanaalen doet het wel (Ned 1 HD, RTL 4 HD enz). Mis ik iets?

[ Voor 18% gewijzigd door Camberwell op 20-09-2014 19:50 ]

• Rallye
Waar heb je je Amino op aangesloten? Bij mij loopt alles via mijn homecinamareceiver. Als 5.1 wordt uitgezonden (op de commerciëlen lang niet altijd, bij de publieken niet op de Amino, alleen via DVB-C).

• Camberwell
Hoi, het is aangesloten op mijn Onkyo TX-SR508. Het lijkt alsof 5.1 is niet uitgezonden op Discovery HD, TLC HD BBC One HD want als ik heb gezegt, op de gewoon nederlandse kanaalen kan ik het Animo zetten op dolby digital in het instellingen en dan krijgen wij wel 5.1, maar op Discovery HD enz is er geen geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat klopt. Niet alle zenders zenden 5.1 uit. De zenders die dat wel doen, zenden het niet bij elk programma uit. Je moet dan dus op je Onkyo schakelen (bijvoorbeeld naa Pro Logic), eventueel dus bij elk programma weer.

De BBC 1 HD zendt nog weer een ander geluidssignaal uit (nog steeds tweekanaals), waardoor ik op mijn Marantz de keuze Pro Logic niet krijg en dus stereo hou. Wellicht heeft iemand anders hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
Rallye schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:09:

De BBC 1 HD zendt nog weer een ander geluidssignaal uit (nog steeds tweekanaals), waardoor ik op mijn Marantz de keuze Pro Logic niet krijg en dus stereo hou. Wellicht heeft iemand anders hier een oplossing voor?
Volgens mij is dit alleen bij Telfort, want vroeger had wij Caiway Glasvezel (en ook satelliet) en bieden met BBC One HD waren uitgezonden met 5.1....ik vind het raar dat Discovery HD, TLC HD, Animal Planet HD krijgen geen geluid als dolby digital aangezet is in het instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Camberwell schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:10:
Hoi, het is aangesloten op mijn Onkyo TX-SR508. Het lijkt alsof 5.1 is niet uitgezonden op Discovery HD, TLC HD BBC One HD want als ik heb gezegt, op de gewoon nederlandse kanaalen kan ik het Animo zetten op dolby digital in het instellingen en dan krijgen wij wel 5.1, maar op Discovery HD enz is er geen geluid....
Ik denk dat je een optical kabel moet gebruiken van je animo naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Op dit moment heb ik Telfort tv via VDSL. Als ik eindelijk uit mijn tijdelijke woning vertrek kom ik weer in een glasvezel gebied terecht. Telfort heeft aangegeven dat ik bij mijn verhuizing mag migreren dus dat is prettig. Nu zit ik alleen even met het volgende, als ik het niet goed zeg hoor ik dat graag.

In de nieuwe woning heb ik een tv in de keuken ingebouwd. Deze heeft een ci+ slot. Als ik via glasvezel mijn verbinding aangeleverd krijg moet ik hier dus een coax naar toe leggen en dan via dvb-c TV kijken?
Ik heb namelijk geen ruimte voor een settopbox in de keuken. Niet fraai en niet praktisch.
Voor de zekerheid trek ik er ook cat6 naar toe voor de smarttv. Zie ik nu iets over het hoofd of kan ik zo in de keuken normaal TV kijken?

In de woonkamer trek 2x cat6. Voor de Dune(of vervanging hiervan) + Telfort TV box.
Zouden julie hier nog een coax naartoe leggen? Just to be sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
darthaxx schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat je een optical kabel moet gebruiken van je animo naar de receiver.
Ik heb dat ook geprobeerd, werkt ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ook weinig zin, wanneer de audio niet in de stream zit komt het er via een optische kabel ook niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
thefox154 schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:35:
Op dit moment heb ik Telfort tv via VDSL. Als ik eindelijk uit mijn tijdelijke woning vertrek kom ik weer in een glasvezel gebied terecht. Telfort heeft aangegeven dat ik bij mijn verhuizing mag migreren dus dat is prettig. Nu zit ik alleen even met het volgende, als ik het niet goed zeg hoor ik dat graag.

In de nieuwe woning heb ik een tv in de keuken ingebouwd. Deze heeft een ci+ slot. Als ik via glasvezel mijn verbinding aangeleverd krijg moet ik hier dus een coax naar toe leggen en dan via dvb-c TV kijken?
Ik heb namelijk geen ruimte voor een settopbox in de keuken. Niet fraai en niet praktisch.
Voor de zekerheid trek ik er ook cat6 naar toe voor de smarttv. Zie ik nu iets over het hoofd of kan ik zo in de keuken normaal TV kijken?

In de woonkamer trek 2x cat6. Voor de Dune(of vervanging hiervan) + Telfort TV box.
Zouden julie hier nog een coax naartoe leggen? Just to be sure?
Coax voor de keukentv gaat dus prima werken aangezien je TV daar een DVB-C decoder zal hebben (want CI+slot)
Als je de mogelijkheid hebt om naar de woonkamer nog een coax te leggen zou ik het altijd doen. Backup voor als de IPTV uitvalt (dan doet DVB-C het altijd nog wel) of nog simpeler, voor als je in de toekomst toch weer terug zou willen naar de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarbij je het CI+slot niet nodig hebt, want de DVB-C van Telfort is niet gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:08:
Heeft ook weinig zin, wanneer de audio niet in de stream zit komt het er via een optische kabel ook niet uit...
Inderdaad: de Amino krijgt geen 5.1 aangeleverd en kan het dus noch via HDMI, noch via optisch uitgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
Rallye schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:15:
[...]

Inderdaad: de Amino krijgt geen 5.1 aangeleverd en kan het dus noch via HDMI, noch via optisch uitgeven....
Dus ik heb extra betaald voor het HD pakket van Telfort, maar ik krijg geen HD audio erbij- beetje zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio in 1920 x 1080? Da's wel supersurround dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:58:
Audio in 1920 x 1080? Da's wel supersurround dan...
Elke provider dat ik heb eerder gehad zend 5.1 DD met HD video. Nogmals excuses voor mijn slecht nederlands, het is niet mijn eertse taal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je berichten zijn goed te begrijpen hoor :*) Er zijn genoeg Nederlanders met berichten die slechter leesbaar zijn.

Ik kan je niet echt helpen met je probleem, maar zijn het Nederlandse providers waar je het over hebt?
Van wat ik ooit gelezen heb, worden er in Nederland maar bar weinig zenders met surround geluid geleverd. Bij elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Valt mee hoor.

Ned. 1, 2 en 3 én de NL commerciele zenders geven bv. allemaal gewoon dd5.1 geluid door. De commerciele zenders met name als er films worden uitgezonden. Bovendien kan je bij bv. Cartoon Network kiezen voor Nederlands en Engels.

UPC en Ziggo bieden dit standaard. Sateliet volgens mij ook.

Alleen KPN heeft het er zo nodig uit moeten slopen om badbreedte te besparen :(. Inmiddels hebben de commerciele zenders het wel weer bij de ITNS propositie (dus bv. ook Telfort). Maar nog steeds geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De "ITNS propositie" = via de Amino.
@eymey: de publieken hebben juist via DVB-C toch (indien uitgezonden) DVB-C?

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:34:
.....
Alleen KPN heeft het er zo nodig uit moeten slopen om badbreedte te besparen
.....
Bandbreedte besparen? Bij Glasvezel? Kan ik mij niet voorstellen.

• chim0
Rallye schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:15:
[...]

Als ik in mijn A140 bij instellingen het geluid op "Dolby Digital Plus" zet, komt er gewoon geluid door mijn HDMI kabel op mijn simpele TOSHIBA teeveetje of is dat iets anders?

• Camberwell
chim0 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
[...]

Als ik in mijn A140 bij instellingen het geluid op "Dolby Digital Plus" zet, komt er gewoon geluid door mijn HDMI kabel op mijn simpele TOSHIBA teeveetje of is dat iets anders?
Ook bij Discovery, National Geographic, BBC One?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:09:
[...]

Bandbreedte besparen? Bij Glasvezel? Kan ik mij niet voorstellen.
En toch is het zo... Met de aantekening dat dezelfde streams ook op ADSL/VDSL worden gebruikt...
En dan wordt bandbreedte besparen ineens een stuk duidelijker...

Verwijderd

servies schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:39:
[...]
En toch is het zo... Met de aantekening dat dezelfde streams ook op ADSL/VDSL worden gebruikt...
En dan wordt bandbreedte besparen ineens een stuk duidelijker...
Dus is het niet "bandbreedte sparen op Glasvezel" maar gewoon stug en star vasthouden aan de krenterige zuinigheid van KPN die op Glasvezel dezelfde rotzooi wil houden als op ADSL.

Zlefs UPC/Ziggo hoor ik dat domme bandbreedte argument niet meer gebruiken.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:21:
[...]

Zlefs UPC/Ziggo hoor ik dat domme bandbreedte argument niet meer gebruiken.
Niet bandbreedte, wel frequentieruimte helaas.
Bij Ziggo heb ik dus niet alle locale zenders meer. Ik als oud-Groninger keek altijd naar RTV Noord, dat ging prima bij Glashart/Kpn, maar bij Ziggo dus niet meer

GerkeP

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
GerkeP schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:30:
[...]

Niet bandbreedte, wel frequentieruimte helaas.
Bij Ziggo heb ik dus niet alle locale zenders meer. Ik als oud-Groninger keek altijd naar RTV Noord, dat ging prima bij Glashart/Kpn, maar bij Ziggo dus niet meer
Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn het gebruiken van de Video-On-Demand streams. Als het aantal gebruikers per node (wijk) laag genoeg is zal dat een oplossing kunnen zijn. Dan hou je een beperkt aantal 'vaste' kanalen over en gebruik je de overige bandbreedte alleen als er vraag naar is in de wijk.

• Untouchablezz20
  • Nu online
Modem is net opgeleverd geworden en alles is doorgemeten. Hebben jullie een idee of internet misschien al werkt? Alles is afgemeld geworden en succesvol opgeleverd, maar abonnement gaat nog niet in.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de levering kunnen bespoedigen door even te bellen en te vragen of het aangezet kon worden (alles hing er al, activatie duurde nog een tijd) :)

• Untouchablezz20
  • Nu online
neographikal schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:33:
Ik heb de levering kunnen bespoedigen door even te bellen en te vragen of het aangezet kon worden (alles hing er al, activatie duurde nog een tijd) :)
Ja, maar dan heb ik dubbele kosten. Ik vroeg me af of er toevallig al signaal op zou staan aangezien de monteur heeft aangegeven dat dit weleens kan gebeuren.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er signaal op, maar heeft de provisioning nog niet gedraaid waardoor je in een of ander vlan van ispfabriek zit (hang er maar een laptop aan). Pas wanneer die provisiong heeft gedraaid wordt je aansluiting het telfortnetwerk op geschopt en werkt alles :)

• Untouchablezz20
  • Nu online
neographikal schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:57:
Waarschijnlijk staat er signaal op, maar heeft de provisioning nog niet gedraaid waardoor je in een of ander vlan van ispfabriek zit (hang er maar een laptop aan). Pas wanneer die provisiong heeft gedraaid wordt je aansluiting het telfortnetwerk op geschopt en werkt alles :)
Ik ga het proberen. Is het poort 1 of 2 voor internet?

Edit; Poort 1 inderdaad geprobeerd en alleen een IP gekregen, maar geen internet helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-09-2014 15:41 ]

Verwijderd

poort 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je eigenlijk je Genexis verkopen? Zie http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, die kan je verkopen. Je mag 'm alleen niet leveren als 'ie jouw eigendom niet is (en die kans is groot).
Maar naar Nederlands recht kan ik jou de Eiffeltoren verkopen, geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is wel erg juridisch (hoewel niet onwaar)! Heeft een ander iets aan zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Camberwell schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:18:
[...]

Ook bij Discovery, National Geographic, BBC One?
Ja, ik heb gewoon de basiszenders. Discovery en NG zijn HD, BBC One is SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rallye schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:41:
Dat is wel erg juridisch (hoewel niet onwaar)! Heeft een ander iets aan zo'n ding?
Lijkt mij niet dat een ander er iets aan heeft.

Bij iedere aanbieder wordt voor de NT gezorgd. Zit de juiste er nog niet op, dan wordt er eentje geinstalleerd. Dit is dus hoogstens interessant voor iemand die in afwachting is van een aansluiting en eventueel zelf alvast wil kijken of het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verplaatst.

[ Voor 97% gewijzigd door benbaba op 09-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 21:27
Heb ook het installatiepakket van Telforr binnengekregen! Nu nog even wachten tot 3 november tot het abo van Tweak afloopt, maar het schiet gelukkig al op!

Nu is het zo dat er in de doos een tweetal ontvangers zitten, een AmiNet M540 en een Aminrt A140. Hoe zit dit precies? Is eerstgenoemde voor de woonkamer en de andere voor de slaapkamer? Heb wel aangegeven dat ik op een 2e toestel tc moet kunnen kijken, maar klopt het dat je dan deze 2 (verschillende) ontvangers krijgt? Overigens heb ik ook gekozen voor het opnemen pakket, maar dit gaat toch daadwerkelijk via de cloud? Oftewel, het kan via beide tv's? Was even bang dat er een interne hdd in de M540 zat..

Monteur komt tzt overigens wel langs, maar ben even benieuwd of het goed is gegaan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
De Amino M540 is voor in de woonkamer en is verplicht (voor zover ik heb begrepen) bij het opnemen pakket. In principe heeft de M540 een interne HD, maar die wordt niet meer gebruikt. De A140 is dan inderdaad voor in de slaapkamer op je 2e tv. Via de cloud kan je op dat kastje dan ook je opnames terugkijken.
Pagina: 1 ... 5 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20