[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Kleine tip voor mensen die af en toe geen internet hebben op het glasnetwerk van Telfort; probeer eens de dns servers van opendns.com in te stellen. Ik had continu problemen met mijn verbinding, wat na rebooten van het de telfort router weer was verdwenen, na 2 andere routers geprobeerd te hebben die hetzelfde probleem kregen, de dns servers van opendns ingesteld en al maanden geen last meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Zou telfort opnames in de cloud aan het activeren zijn? Ik trof vanochtend onderstaande pagina aan bij het bekijken van opnames (200 van 200 uur beschikbaar voor opnames).

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/axcqzzotr/telfort.jpg

Update: net even wat opgenomen en ik blijk inderdaad op de cloud variant over gezet te zijn. De opnames verschijnen nu met een wolkje ervoor in het opname overzicht. Ik ben benieuwd wanneer ze dit de klanten gaan vertellen....

[ Voor 90% gewijzigd door joop99 op 03-08-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Heb het al weer een aantal maanden draaien het opnemen in de cloud, 1st was het 50 uur en dit is later opgeschroefd naar 200 uur. Heb het getest met A540 en A140. Het mooie is dat het opnemen in cloud ook werkt op A140. Je kunt 6 programma's op het zelfde moment opnemen (UPC adverteert met 4). Het mooie is verder als je meerdere boxen in huis hebt het staan je opgenomen programma ook een andere box kunt afspelen, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad werkt het cloud opnemen zeer goed. Als code 9 bij het afspelen ook nog even wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanWalsum schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:23:
Kleine tip voor mensen die af en toe geen internet hebben op het glasnetwerk van Telfort; probeer eens de dns servers van opendns.com in te stellen. Ik had continu problemen met mijn verbinding, wat na rebooten van het de telfort router weer was verdwenen, na 2 andere routers geprobeerd te hebben die hetzelfde probleem kregen, de dns servers van opendns ingesteld en al maanden geen last meer!
Loopt ook al een topic op het Telfort forum over.

https://forum.telfort.nl/...lijkt-onbetrouwbaar-43139

Het is al beter sinds 15 juli maar sommige adressen geven nog steeds errors terwijl bijv tweakers.net en www.nasa.gov helemaal foutloos zijn sinds 15 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen internet ipv en telefoon meer 3 uur staat wel een melding op de storingspagina maar mijn woonplaats staat niet in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:12:
Geen internet ipv en telefoon meer 3 uur staat wel een melding op de storingspagina maar mijn woonplaats staat niet in de lijst
Hier hetzelfde, even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Nu in het goede topic:

Wij zitten sinds een tijdje ook op Telfort glasvezel, maar nu krijg ik email via mijn eigen domeinnaam. (.nl) niet aan het werk. Als inkomende server vul ik de POP server van mijn domeinnaam in en als uitkomende server smtp.telfortglasvezel.nl. Inkomend werkt het helemaal niet en uitgaan krijg ik de melding: Serverfout: 451 temporary local problem, please try later.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Inkomend zou zonder problemen moeten werken en uitgaand heb ik niet eens een Telfort-emailserver in staan, heb daar ook mail.domeinnaam.nl staan, werkt ondanks dat gewoon prima. (Eigen .nl)
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:12:
Staat er eindelijk eens een keer iets op de site, heb ik geen problemen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 04-08-2014 22:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://storingsoverzicht....tieve-tv-meerdere-regios/

Waarom staat de informatie over de storing wel op bovenstaande site en bij Telfort niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Omdat Telfort niet altijd de storing wil vermelden, meldingen via Twitter worden daarbij compleet genegeerd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:43:
Omdat Telfort niet altijd de storing wil vermelden, meldingen via Twitter worden daarbij compleet genegeerd.
De storing stond wel op de website en als je helpdesk belt krijgt je ook direct een melding. Alleen geen verdere updates terwijl er in de storingsmelding stond als er meer informatie bekend zou dat worden vermeld op de storingspagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ouders zijn gisteren naadloos gemigreerd van Solcon glas naar Telfort.

Krijg net de eerste factuur voor hen per mail. PDF is voor iemand anders!

Dat is niet erg handig, want geautomiseerd en dus kan mijn (hun) en jouw factuur dus ook met alle gegevens bij iemand anders terecht komen.

edit: Net de klantenservice aan de lijn gehad; blijkt dat 'het systeem' verkeerde facturen aan verkeerde mailadressen heeft gekoppeld. Wordt aan gewerkt. Damn....slordig!

[ Voor 23% gewijzigd door albino71 op 06-08-2014 15:50 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:21:
[...]

De storing stond wel op de website en als je helpdesk belt krijgt je ook direct een melding. Alleen geen verdere updates terwijl er in de storingsmelding stond als er meer informatie bekend zou dat worden vermeld op de storingspagina.
Dit keer wel ja.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.telfort.nl/Pe...cloud-functionaltieit.htm

code:
1
2
3
4
5
6
7
Op dit moment kunt u hinder ondervinden met uw opname functionaltiet in de cloud.
U kunt een foutcode 4 (verbinding verbroken) of 9 (video onbereikbaar) in uw beeld krijgen, 
dit komt voor op uw interactieve televisie dienst.

Wij zijn ons er van bewust en zijn druk bezig het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mailtjes Telfort:

Telfort factuurnotificatie

Geachte Telfort klant,

Gisteren hebben wij u helaas een verkeerde factuur gestuurd. Dit komt door een technische storing. U kunt die mail verwijderen.

U kunt de goede factuur bekijken via MijnTelfort.
U krijgt zo snel mogelijk een mail met de goede factuur.

Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice

Daarna...

Geachte klant,

Wij hebben u vandaag geïnformeerd dat u gegevens van een andere klant heeft ontvangen. Ook uw factuurgegevens zijn per abuis aan een andere klant verstuurd. Telfort heeft direct maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen. Wij vertrouwen erop dat wij u hierbij voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pietje Puk
Directeur Telfort

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Wat een megablunder zeg. Dat is wel heel erg slordig.

De klantenservice met excuses voor "ongemak" en bij de directeur kan er nog niet eens 'sorry' van af?
Of staat er meer in de originele mail?
De privacy van klanten vinden ze niet zo belangrijk als je dit leest. Het is hooguit ongemakkelijk dat iemand anders jouw factuur in kan zien ?????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Een jaar lang Telfort Glasvezel in het kort. (Althans, als het nog kort kan)
Eerst bij Concepts, toen (Jan. 2014) overgegaan in Telfort.

Eerst bij concepts de nodige telefoon, tv en internetstoringen gehad, (Gewoon dagenlang geen dienst(en) meer) daarna problemen bij Telfort (Om en om internet, tv of telefoonstoring. Vooral het laatste).
In Mei lag de telefoon er wéér drie weken uit, en in begin juli was het weer mis.
Midden juli stopte ook de Tv én het Internet ermee. Na drie weken geheel zónder diensten heb ik bij ziggo met spoed een verbinding moeten aanvragen, want een oplossing vanuit Telfort is er niet gekomen (en is er inmiddels, na 5 weken !! nóg niet).

De bereikbaarheid van Telfort is minimaal (Alleen een betaald nummer of een webformulier).

Op berichten via het webformulier (waarvan je géén bevestiging krijgt) komt óf helemaal nooit antwoord óf, als je zoals ik dan maar elke dag hetzelfde bericht stuurt, nemen ze na 2 WEKEN eens de moeite je te bellen.

De klanten"service" is belabberd en heeft geen idee wat er aan de hand is, en geen flauw idee wanneer een probleem opgelost gaat worden. Sterker nog, toen monteur (nr. tig) niet kwam opdagen heb ik ze gebeld en werd mij bezwóren dat de monteur zéker zou komen !. Nadat ik het monteursbedrijf zélf had gebeld bleek dat Telfort ze de vorige dag had afgebeld omdat het probleem intern bij KPN lag. Ongeloofelijk wat een prutsers bij Telfort. Ze doen maar wat en hebben werkelijk geen idee wat er aan de hand is. Zelfs nadat ik 2 weken geleden heb afgezegd, en dit alles met ze heb besproken belt er wéér een monteursbedrijf dat langs wou komen omdat ik telefoonproblemen had ????

Afspraken om je terug te bellen worden vaak niet nagekomen, je krijgt élke keer weer een ander aan de telefoon en elk gesprek gaat steeds langer duren, omdat je éérst weer je verhaal moet doen en ze dan nog eens de steeds langer wordende lijst van problemen op hun scherm gaan lezen). En dan uiteindelijk kunnen ze je niet helpen. Ze weten niet wanneer een monteur gaat komen, wat de huidige stand van zaken is, helemaal niets...

Je abo. opzeggen is ook ontzettend moeilijk zo niet onmogelijk. Niemand neemt enige verantwoordelijkheid bij Telfort. Na twee weken geleden een klacht te hebben ingediend met alle info daarbij heb ik nog steeds helemaal NIETS gehoord.

Dit is een zeer beknotte versie van het ellende verhaal wat ik bij Telfort heb meegemaakt. Ik blijf zelf altijd rustig en vriendelijk en heb ze echt alle tijd en alle kansen gegeven, maar er is gewoon geen doorkomen aan. Zelfs een van de monteurs die bij me langskwam werd helemaal gék van ze, toen hij van de een naar de ander en weer terug werd doorverbonden om een signaal te laten checken. Hij heeft het uiteindelijk na 2,5 uur van ellende maar moeten opgeven.

Zolang het werkt, dan werkt het bij Telfort Glasvezel, maar als je een probleem krijgt ben je er aan de goden overgeleverd. Ik heb aardig wat meegemaakt met bedrijven, maar zo ontzettend slecht als Telfort hoop ik nooit meer mee te maken. Veel, heeeeel veel, frustratie, belkosten, en heel, heel veel tijd later met helpdesken, verkoopmedewerkers, klachtenmanagers en brieven schrijven ben ik nog stééds niet van ze af.

Ik kwam trouwens op diverse sites soortgelijke ervaringen tegen.

Kan alleen maar zeggen dat ik Telfort een ontzettend waardeloos en compleet incompetent bedrijf vind waar ik nooit, maar dan ook echt nooooit meer zaken mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeilkonijn schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:26:
De bereikbaarheid van Telfort is minimaal (Alleen een betaald nummer of een webformulier).

Op berichten via het webformulier (waarvan je géén bevestiging krijgt) komt óf helemaal nooit antwoord óf, als je zoals ik dan maar elke dag hetzelfde bericht stuurt, nemen ze na 2 WEKEN eens de moeite je te bellen.
Helpdesk is gewoon via mail te bereiken. adres staat wel aan het begin van dit topic in mijn posting.

Heb nog altijd binnen enkele uren antwoord gehad of een reacties dat storing was doorgestuurd. Ben ook al 2 keer teruggebeld dat de storing was opgelost. Dat het na de eerste keer niet werkte omdat er een breuk zat in de glasvezellas in de meterkast kan niemand wat aan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben ze toch op z'n minst niet geverifieerd of de storing was opgelost denk ik... gevalletje 'computer says yes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:25:
Dan hebben ze toch op z'n minst niet geverifieerd of de storing was opgelost denk ik... gevalletje 'computer says yes'.
Om te testen moet je de NT resetten en dan wordt de verbinding verbroken tenzij je daatna wordt teruggebeld of het werkt (beetje onzin volgens mij).

Door prive omstandigheden heb ik pas een aantal dagen later getest of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:28:
[...]

Helpdesk is gewoon via mail te bereiken. adres staat wel aan het begin van dit topic in mijn posting.

Heb nog altijd binnen enkele uren antwoord gehad of een reacties dat storing was doorgestuurd. Ben ook al 2 keer teruggebeld dat de storing was opgelost. Dat het na de eerste keer niet werkte omdat er een breuk zat in de glasvezellas in de meterkast kan niemand wat aan doen.
Fijn dat ze jou wel bellen/mailen. Mijn ervaring na 8 maanden Telfort is helaas compleet anders. Maar ze zullen mij wel niet teruggebeld hebben omdat de storing niet is opgelost. na 5 weken inmiddels... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 09:57
Ik ga binnenkort verhuizen, dus het wordt tijd om een nieuwe provider te kiezen. Ik twijfel tussen 2 abbo's:
- Ziggo TV + Internet Z1
- Telfort Alles-in-1 Glasvezel (er zit telefoon bij, maar het gaat me vooral om tv + internet)

Ik heb een hele tijd adsl van Telfort gehad, en daar was ik wel tevreden over. Mijn vraag is dus: hoe zijn de ervaringen met glasvezel en tv van telfort? En dan gaat het me met name om de betrouwbaarheid en beeldkwaliteit. Ik las namelijk in een ander topic dat de beeldkwaliteit van telfort minder goed is?

Eigenlijk vind ik het tv-kijken via de iPad ook wel belangrijk. Maar als ik de recensies in de appstore moet geloven is dit bij alle providers ruk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Bij mij werkt het meer dan prima, heb vaak zelfs meer snelheid dan waarvoor ik betaal! Het fijne van Telfort vind ik dat je ook nog via de coax kan kijken, en niet afhankelijk bent van de uiterst trage experiabox maar gewoon lekker je eigen router achter het modem kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toryu schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:48:
Ik heb een hele tijd adsl van Telfort gehad, en daar was ik wel tevreden over. Mijn vraag is dus: hoe zijn de ervaringen met glasvezel en tv van telfort? En dan gaat het me met name om de betrouwbaarheid en beeldkwaliteit. Ik las namelijk in een ander topic dat de beeldkwaliteit van telfort minder goed is?
De HD streams zijn van betere kwaliteit dan bij KPN glas / XS4ALL en Telfort ADSL. Telfort glas gebruikt ook andere ontvangers voor tv Amino A140 of M540. Ik heb zelf jaren KPN glas gehad met de 1960 en 1963 maar de Amino is een veel betere ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Niet online
Toryu schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:48:
Ik ga binnenkort verhuizen, dus het wordt tijd om een nieuwe provider te kiezen. Ik twijfel tussen 2 abbo's:
- Ziggo TV + Internet Z1
- Telfort Alles-in-1 Glasvezel (er zit telefoon bij, maar het gaat me vooral om tv + internet)

Eigenlijk vind ik het tv-kijken via de iPad ook wel belangrijk. Maar als ik de recensies in de appstore moet geloven is dit bij alle providers ruk 8)7
Ik zie geen verschil in TV beeld Ziggo en Telfort. Internet reageert misschien iets sneller vanwege de hogere uploadsnelheid bij Telfort, maar dat is verwaarloosbaar. Het kabelsignaal van Telfort geeft niet alle zenders door, dus als je op 2 plekken alle zenders wilt ben je op beide op een ip-tv ontvanger aangewezen.

Qua betrouwbaarheid, zie mijn relaas hierboven. Kan Telfort Glasvezel alleen maar afraden.
Storing na storing na storing.

Overigens vandaag wéér van het kastje naar de muur gestuurd door diverse afdelingen ivm opzeggen abo.
Ze bellen MIJ nota bene eens om 't te regelen, alles afgesproken en geregeld, maar dan.... "Ik verbind U even door met mijn collega om die datum dan aan te passen...." "Hallo... Met de collega... Wát ? ow dat kan helemaal niet. Moet ik even met mijn supervisor overleggen ?" "Hallo ? Ja nu weer een andere afdeling, u bent doorvebonden. wat zegt u ? wat afgesproken ? nee hoor, dat staat niet in mijn computer hoor." Maar meneer, U kunt geen signaal leveren, dus waarom dan nóg een maand abo betalen ? En dit heb ik net besproken met Uw collega. U belt mij hoor ! "Nee, hoor, de computer zegt nóg een maand betalen !"
Heb van ellende maar opgehangen. Wát een prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hmm ik ga straks automagisch van Xms naar Telfort, gelukkig heb ik zelden storingen gehad die met hulp van de servicedesk opgelost moesten worden.
Mijn pakket is al volledig uitgekleed tot Telfort basic armoe maar ik betaal nog gewoon de Xms prijs |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Ik ben van Concepts naar Telfort gegaan door een overname. De TV van Telfort vind ik door de scheiding DVB-C/IPTV net iets minder dan die van mijn kabelaanbieder. Met name omdat Telfort/KPN een deel van het signaal niet doorstuurt, is de vreemde situatie ontstaan dat ik de publieke zenders beter via DVB-C kan bekijken (in mooi HD, met surround geluid dat niet op de IPTV zit), maar de rest van de zenders beter via IPTV kan bekijken (in, naar mijn idee, iets minder mooi HD, met surround, dat niet op DVB-C zit). Ook lijkt het TV-pakket wat beperkter dan via de kabel, maar ik mis geen belangrijke zenders, hoewel BBC 2 en RTL Duitsland in HD welkom zouden zijn. Als het surround-verhaal voor jou niet speelt heb je hier dus geen last van en is DVB-C inderdaad een mooie bonus. Zeker omdat je daardoor i.t.t. bijvoorbeeld bij KPN ook FM-signaal op de coax hebt.

Ik heb nauwelijks storingen gehad. De kleine dingen die ik gehad heb (in de Concepts-tijd) zijn goed opgelost. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik via Combivoordeel graag HBO zou hebben, maar dat het Telfort technisch niet lukt om mij dit aan te bieden. Daarom heb ik nu in plaats daarvan €5,- korting. Ik hoop dat dit ook snel wordt opgelost - dit probleem komt volgens Telfort bij een beperkte groep klanten voor.

Kortom: ik ben best te spreken over Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 19-08-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zeilkonijn schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:07:
[...]
Overigens vandaag wéér van het kastje naar de muur gestuurd door diverse afdelingen ivm opzeggen abo.
Ze bellen MIJ nota bene eens om 't te regelen, alles afgesproken en geregeld, maar dan.... "Ik verbind U even door met mijn collega om die datum dan aan te passen...." "Hallo... Met de collega... Wát ? ow dat kan helemaal niet. Moet ik even met mijn supervisor overleggen ?" "Hallo ? Ja nu weer een andere afdeling, u bent doorvebonden. wat zegt u ? wat afgesproken ? nee hoor, dat staat niet in mijn computer hoor." Maar meneer, U kunt geen signaal leveren, dus waarom dan nóg een maand abo betalen ? En dit heb ik net besproken met Uw collega. U belt mij hoor ! "Nee, hoor, de computer zegt nóg een maand betalen !"
Heb van ellende maar opgehangen. Wát een prutsers...
Zwaar irritant :( Drop je opmerking anders even op het forum van ze, met wat geluk kan een webcare-medewerker het zonder gezeur voor je regelen hoe jij het wil :) Dat nieuwe forum is overigens een onoverzichtelijke teringbende, maar goed, da's weer een ander verhaal :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
ik heb door een verhuizing naar een niet glasvezel gebied een amino 540 over. Deze heb ik ook nooit gebruikt en zit in de verpakking. Ik word nu gedwongen over te stappen naar UPC omdat adsl met een max uploadv van 5mbps terug naar de steentijd is. Wat kan je allemaal met deze amino nog doen?
In de verkoop?? of kan je er nog iets aan tweaken en er wat mee doen? Ik kijk tv via dvb-c en geef niets om interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
ja voor de prijzen is dat duidelijk, ik vroeg me alleen af wat je er nog meer mee zou kunnen doen behalve verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan er bijna niets mee doen met de standaard firmware erin.
Hij verwacht een bepaalde server van een provider met login van de klant.
Als je dat allemaal zou kunnen opzetten dan zou je content op een eigen servertje kunnen bekijken.
Zonder die server kan je volgens mij niet eens je eigen opnames zien omdat hij niet opstart.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 09:57
@hierboven: Bedankt voor jullie reacties. Ik ga kiezen voor telfort. Voor elke provider zijn zowel goede als slechte ervaringen te vinden, dus het blijft een gok.

@zeilkonijn: Het verbaast me dat je zo'n slechte ervaringen hebt met de klantenservice. Ik heb met het adsl modem (Zyxel) wat stabiliteitsproblemen gehad, maar afgezien van de lange wachtrijen ben ik goed geholpen. En wat ik me van het forum herinner, is dat daar snel en goed wordt gereageerd, dus misschien kun je daar een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Er zijn inmiddels nieuwe iTV ontvangers bij KPN. De Arcadyan HMB 2260 (Klein, licht, supersnel!) en de Arris VIP 2952 (Beetje groter en zwaar(der) dan de Arcadyan, supersnel zoals de Arcadyan!)

Weet niet wat de respons tijden van de Amino zijn, maar die van de Arcadyan is 1 sec uit Standby, Opnieuw opstarten 1 a 2 minuten.

D'r is inmiddels flink wat verbeterd bij KPN. Ongeveer, tussen oktober t/m december 2014 worden de iTV Streams verhoogd (kosteloos) naar 12,6 Mb/s. Voor zowel Glasvezel als VDSL Klanten :D !
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:07:
[...]

De HD streams zijn van betere kwaliteit dan bij KPN glas / XS4ALL en Telfort ADSL. Telfort glas gebruikt ook andere ontvangers voor tv Amino A140 of M540. Ik heb zelf jaren KPN glas gehad met de 1960 en 1963 maar de Amino is een veel betere ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requa schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 02:47:
Er zijn inmiddels nieuwe iTV ontvangers bij KPN. De Arcadyan HMB 2260 (Klein, licht, supersnel!) en de Arris VIP 2952 (Beetje groter en zwaar(der) dan de Arcadyan, supersnel zoals de Arcadyan!)

Weet niet wat de respons tijden van de Amino zijn, maar die van de Arcadyan is 1 sec uit Standby, Opnieuw opstarten 1 a 2 minuten.

D'r is inmiddels flink wat verbeterd bij KPN. Ongeveer, tussen oktober t/m december 2014 worden de iTV Streams verhoogd (kosteloos) naar 12,6 Mb/s. Voor zowel Glasvezel als VDSL Klanten :D !

[...]
De Amino is zeker binnen een minuut helemaal gebruiks klaar. (EPG, opnemen/afspelen) bij de oude KPN duurder dat na een start nog zeker 9 minuten voordat deze helemaal was opgestart ook krijg voor die tijd al wel beeld. HD zenders gewoon op 1 tm 10 enz en cloud opnemen niet alleen via EPG maar ook gewoon tot een blok van 5 uur handmatig.

In november 2013 stuurde KPN een mail dat wij ook voor april 2014 van de begin gemist dienst gebruik konden gaan maken (de ontvangers waren te oud en moesten worden omgeruild). Na 1 april nog was het nog steeds stil vanaf de kant van KPN en ook na mijn verzoeken in april om meer duidelijkheid. Ik ben op 4 juni overgestapt vanaf KPN naar telfort glas en half juli belt KPN op of wij de ontvangers willen omruilen i.v.m begin gemist. De ontvangers en modem had ik al naar KPN teruggestuurd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Amino vind ook ik inderdaad tot nu toe nog het mooiste platform wat ik voor IPTV heb gezien. De x4x serie (140 en 540) booten zeer snel (als ik een minuut zeg zit ik nog aan de hoge kant), zappen gaat snel voor zover dat inclusief de Verimatrix encryptie e.d. mogelijk is. En bij KPN ITNS hebben ze de menu's gewoon zeer logisch ingedeeld.

Zeker met cloud opnemen e.d. erbij wordt het ITNS product echt al volwassen. Het enige wat ik echt nog mis bij opnemen is de mogelijkheid om (betrouwbaar) series op te nemen, ook mochten deze bijvoorbeeld eens niet op dezelfde regelmatige tijdstippen worden uitgezonden. UPC doet dit goed volgens mij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik mis nog op de Amino de mogelijkheid om in de EPG met één druk op de knop een dag vooruit te gaan. Nu blijf je drukken (of je pakt de iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Rallye schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:59:
Ik mis nog op de Amino de mogelijkheid om in de EPG met één druk op de knop een dag vooruit te gaan. Nu blijf je drukken (of je pakt de iPad).
Gewoon op de afstanbediening als je in de guide zit op vooruitspoelen drukken >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja hoor. Het werkt. Had ik toch maar RTFM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Sinds een week of 2 heb ik nu Telfort Glas en heb ondertussen ook nog Ziggo draaien.

Ik moet constateren dat Telfort HD (IPTV) op de commerciëlen en NED1-3 bij mij betere kwaliteit (het lijkt zelfs nog iets scherper) of minimaal gelijkwaardig levert als Ziggo. Ik kijk Ziggo digitaal via een CI+ module op een 40" Sony EX720 FHD. Ik was een beetje bezorgd door alle negatieve verhalen, maar daar kan ik tot op heden niets van merken.

Ik heb omdat ik Ziggo nog draai nog niet mijn tv's op de Coax aansluiting aangesloten, dus daar zou zeker wel wat verschil in kunnen zitten, maar ik kijk toch nu via de Ardunio, welke trouwens erg snel zapt en ook zaken zoals het mozaiek scherm zijn erg rap.
Ook de appjes zoals buienradar en nu.nl zijn grappig en Kidstv wordt erg op prijs gesteld door de jongsten in huis.

Snelheid qua internet valt zeker niet tegen: Down minimaal 55 Mbps en upload zit op ongeveer 49 Mbps. En dat terwijl er gewoon HD Tv gekeken wordt en een youtube filmpje op de tablet.

Zelfs de Sitecom router is een verrassing: qua Wifi zeker beter ontvangst dan de Cisco van Ziggo.

Tot op heden tevreden zeker gezien de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je toekomen aan een vergelijking tussen DVB-C van Telfort en van UPC zou je die dan willen laten weten. Ben namelijk erg geïnteresseerd want twijfel tussen de keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Net even gedaan (ik was ook wel nieuwsgierig). DVB-c van Ziggo is wel beter.
Ik heb het even getest op mijn slaapkamer tv (26" Samsung HD ready) en daar kan het prima. Dat was ook mijn doel dat ik voor die 10 minuten per dag niet meteen UTP moest trekken.

Maar je ziet wel kwaliteitsverschil tussen Telfort en Ziggo, waarbij Telfort een grotere compressie lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kán helemaal niet, Telfort (KPN ITNS) zet op DVB-C het signaal dat ze van de mediagateway krijgen 1 op 1 door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nou na een maand gebruik van Telfort Glas (50/50) niets minder dan lof.
Ten eerste lijkt de overstap service gewoon goed te zijn gegaan met KPN glas. Geen gezeik ondervonden en net de eindfactuur ontvangen.

Internet snelheid is net als ik had bij KPN gewoon top, maar ik geniet echt dagelijks van het tv platform van Telfort. Wat een genot in (zap)snelheid, gebruiksvriendelijkheid en beeldkwaliteit tov KPN groen _/-\o_

En ja, de vrouw is ook weer content dat we van 68 p/m naar 45 p/m gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Katseviool op 24-08-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:06:
Dat kán helemaal niet, Telfort (KPN ITNS) zet op DVB-C het signaal dat ze van de mediagateway krijgen 1 op 1 door.
Dan moet ik wellicht nog even verder testen als Ziggo wegvalt in september. Maar aangezien we daar een pluspakket hebben kijken we totdat het signaal wegvalt nog even naar Ziggo.

Mogelijk heb ik de kabeltjes voor de test niet voldoende goed aangesloten/aangedraaid.

Maar in tegenstelling tot het IPTV signaal zag ik bij de DVB-C signaal toch echt wel (negatieve) kwaliteitsverschillen voor Telfort (niet dat het voor mijn toepassing negatief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Houd er wel rekening mee dat op DVB-C alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD zijn. De rest is SD dus als je wil vergelijken, moet je ook vergelijken met SD op Ziggo of SD op IPTV.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en op dezelfde TV... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

eymey schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:31:
Houd er wel rekening mee dat op DVB-C alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD zijn. De rest is SD dus als je wil vergelijken, moet je ook vergelijken met SD op Ziggo of SD op IPTV.
Ja zo ver was ik ook al :) Anders is het appelen(HD) met peren(SD) vergelijken.

En @ hierboven ik kan wegens mijn kabellengtes maar 1 provider op mijn coax zetten dus ik zal de test wel op 1 TV moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
ik heb xmsnet met een amino m540 moet ik als ik overstap naar telfort het opnemen pakket afnemen? Ik krijg van telfort geen duidelijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antwoord: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de M540 blijft zonder opname pakket gewoon op de harddisk opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kleine glitch in het bestelproces: kan geen pluspakket bestellen. Al eerder geprobeerd (maanden terug ofzo) maar dacht dat het iets tijdelijks was, echter krijg steeds technische fout/storing in beeld. Even de vraag op het forum gedropt, omdat ik het me niet kan voorstellen dat we de enigen zijn die er last van hebben. Tot nu toe uiteraard verwezen naar de klantenservice, maar nog geen andere personen die idem probleem hebben. Vreemd..zou misschien te maken kunnen hebben met dat we oud-Concepts klanten zijn.

Ook weird trouwens dat ik bv Investigation Discovery zowel in het basis- als pluspakket zie staan bij het bestelproces, maar via een andere route op de website staat het weer niet (zoals het hoort lijkt me). Even als feedback teruggekopt toen ik weer de pop-up over een kort onderzoek over de website in beeld kreeg :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:45:
Klopt de M540 blijft zonder opname pakket gewoon op de harddisk opnemen
Dat dacht ik bedankt voor de reactie (waar is het opname pakket dan voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasonvk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Dat dacht ik bedankt voor de reactie (waar is het opname pakket dan voor?)
Voorheen bestond het opname pakket (ook 5 euro per maand) uit een M540 waarvan de opnames op de hardddisk stonden. Alleen nu met de cloud (voordeel bijv 6 opnames tegelijk en op iedere ontvanger in huis beschikbaar) wordt nog steeds een M540 gebruikt omdat bij de cloud + A140 ontvanger nog geen timeshft beschikbaar is. Wordt wel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@2Dutch: er zitten meer glitches in het bestelproces bij Telfort. Voor een bepaald aantal klanten (waaronder helaas ikzelf) is het niet mogelijk HBO via Combivoordeel te activeren. Ik heb nu maar gekozen voor de €5,- voordeel. Telfort heeft beloofd me op de hoogte te houden......

Heeft nog iemand hier overigens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Ik oriënteer me op mijn 2e glas-glas migratie, na eerst anderhalf jaar Lijbrandt en nu weer ruim een jaar Vodafone (Enschede Wdgo). Ik neig naar een aanbieder met amino settopboxen, ten eerste omdat die van Lijbrandt in mijn bezit is, en ten tweede omdat deze gewoon goed bevalt. Telfort is een goede kanshebber, maar [nog een edit] 2 ding is me nog niet helemaal duidelijk:

1. Telfort heeft zowel een Android app voor tablet als voor telefoons, maar die voor telefoons werkt misschien niet bij glasvezel abonnementen... Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

2. Ik lees over een test met Begin gemist, is dit al een echte dienst, en zo ja valt dit onder standaard abonnement of onder een opnemen pakket of zo? Op de telfort website zie ik er geen expliciete verwijzing naar.

Iemand met ervaring van Vodafone naar telfort?

[ Voor 22% gewijzigd door jurjen_g op 26-08-2014 22:43 . Reden: Toch weer 2 vragen :-S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ad 1) Telfort heeft volgens mij bij glas geen app voor telefoons, alleen voor tablets. De TV online-app werkt volgens mij alleen bij ADSL-klanten, maar correct me if I'm wrong.
Ad 2) Begingemist is een test - en dus geen echte dienst. Vandaar dat je geen vermelding ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het nog steeds niet hebben van een app voor telefoons (en ook alleen maar voor een handje vol 10 inch tablets) vind ik echt een ontzettend gemis.

Als ik straks weer een jaar bij Vodafone zit, of als Vodafone gaat beginnen met migraties van klanten naar hun Entone platform (en het droppen van CATV), dan ga ik ook weer over een switch nadenken. En ook voor mij geldt dat ik graag bij een provider ga die met Amino settopboxen en CATV werkt.

Maar we maken hier inmiddels bijna dagelijks geruik van de Vodafone ThuisTV app die werkt wél prima op bijna alle Android apparaten die we hier thuis hebben. En bestuurt ook feilloos de Amino. Het kan dus wél.

Ik vind het dus echt heel jammer dat ITNS hier helemaal niets aan lijkt te doen. En feedback op de GHM/Telfort Glasvezel app werkt niet want dan krijg je de standaardreactie van Stoneroos dat je hiervoor bij de provider moet zijn.

Ik heb het dus al vaker gevraagd, maar nog een keer (bv. @Denan): Realiseert ITNS zich dat ze nog zo ongeveer de enige aanbieder van TV zijn met een slechte Android support? Alleen Tweak met Sparql loopt op dit moment achter, die hebben nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Niet online
[b][message=42742595,noline]
@zeilkonijn: Het verbaast me dat je zo'n slechte ervaringen hebt met de klantenservice. Ik heb met het adsl modem (Zyxel) wat stabiliteitsproblemen gehad, maar afgezien van de lange wachtrijen ben ik goed geholpen. En wat ik me van het forum herinner, is dat daar snel en goed wordt gereageerd, dus misschien kun je daar een poging wagen.
Bedank voor de tip. Echter ook via het forum (webcare) was er niet uit te komen.
Heb Telfort via de mail (met bevestiging) mijn (inmiddels) eisen kenbaar gemaakt, maar een leesbevestiging komt er niet (Staat uit bij ze), evenals de meegestuurde tracer, én ik heb ze om een ontvangstbevestiging van de mail gevraagd. Omdat er geen bevestiging kwam heb ik de mail élke dag opnieuw gestuurd, maar helemaal NIETS. Op deze manier heb je dus nooit enig bewijs, mits je ze een aangetekende brief stuurt. (Kán dat uberhaupt naar een postbus ??? - Ze hebben namelijk alléén een postbusadres).

Ik heb uiteindelijk dezelfde mail (met alles wat er gebeurd is van dag-tot-dag) naar de baas van Telfort gestuurd (KPN). Die belde wél de volgende dag, met heel veel excuses, en dat ze gingen zorgen dat mijn eisen uiterlijk volgende (= deze week) zouden worden ingewilligd. Uiteindelijk belde Telfort met hangende pootjes terug dat ze het meteen allemaal gaan regelen. Ik zou dezelfde dag een bevestigingsmail krijgen.
Op die mail zit ik 2 dagen later nog steeds te wachten, dus het gaat mij benieuwen....

Denk trouwens dat er een groot verschil zit tussen de Glasvezel en andere diensten van Telfort.
Het is de Glasvezel dienst waar het een enorme puinhoop is (Om het héél zachtjes uit te drukken).
Ik zou hier alléén een abo nemen als je een héle goede rechtsbijstandsverzekering hebt en je het niet erg vind een maand of twee zonder enige dienst te zitten.

Tot op de dag van vandaag weet ik trouwens nog stééds niet wat er nu aan de hand is met de verbinding. Van Telfort hoor je nooit helemaal nix. Kan alleen zien dat er na 6 weken nog stééds geen signaal binnenkomt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw bericht roept herinneringen op aan de begindagen van Lijbrandt. ook kommer en kwel. Wellicht toch maar eerst een jaartje of 2 UPC gaan nemen totdat Telfort z'n zaken op een rijtje heeft. kostentechnisch zijn de verschillen verwaarloosbaar en ze hebben beiden DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijkt me een wat overdreven beeld. Het verhaal van Zeilkonijn is weliswaar heel vervelend voor hem, maar los van dit verhaal lees ik hier eigenlijk meer goede dan slechte ervaringen met de klantenservice, die overigens ook is gebaseerd op de goede klantenservice van Concepts.

Verder is wat je bij Telfort hebt gewoon technisch gelijk aan Lijbrandt. Zeker als je al bij Lijbrandt zit, dan zal er ook technisch niets aan je verbinding veranderen en is de kans dat je in de situatie van Zeilkonijn komt ook klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Rallye schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:26:
Ad 1) Telfort heeft volgens mij bij glas geen app voor telefoons, alleen voor tablets. De TV online-app werkt volgens mij alleen bij ADSL-klanten, maar correct me if I'm wrong.
Ad 2) Begingemist is een test - en dus geen echte dienst. Vandaar dat je geen vermelding ziet.
Ik denk dat de app wel werkt op telefoons, maar echt handig zal dat net gaan, vrij kleine lettertjes.
Er is een speciale app voor glasvezel en die is anders dan die voor ADSL klanten. Met die app kan je Amino bedienen en dien je ook dus daarmee te koppelen.

En ondanks dat de lijst met ondersteunde tablets geen Asus Tranformer staat werkt het wel gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Barrycade schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat de app wel werkt op telefoons, maar echt handig zal dat net gaan, vrij kleine lettertjes.
Er is een speciale app voor glasvezel en die is anders dan die voor ADSL klanten. Met die app kan je Amino bedienen en dien je ook dus daarmee te koppelen.

En ondanks dat de lijst met ondersteunde tablets geen Asus Tranformer staat werkt het wel gewoon bij mij.
Dat klinkt als ongeveer hetzelfde als de Vodafone app. Kleine lettertjes is niet erg, vind ik zelf. Het probleem bij de Telfort app lijkt echter dat ik hem vanuit de playstore niet kan installeren, ook al zou ik dat willen. Of zijn er mensen hier die dat toch voor elkaar hebben?

• Rallye
Barrycade schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:17:
[...]Ik denk dat de app wel werkt op telefoons, maar echt handig zal dat net gaan, vrij kleine lettertjes.

De TV Online app van Telfort heb ik geïnstalleerd op mijn telefoon, een Galaxy S2. Hij werkt prima, zo lijkt het, maar je hebt een pincode nodig, die je alleen krijgt bij ADSL, zo heb ik begrepen. Ook is er (in ieder geval voordat je de pincode invoert - die ik dus niet app) geen zichtbare connectie met de Amino.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Nu glasvezel langzaam in aantocht is vraag ik toch hier of ik er goed aan heb gedaan dat ik telfort heb gekozen ipv vodafone thuis?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
Er zit bij Telfort verschil tussen ITV via Glas en via ADSL/VDSL.
Onderstaande 2 links zijn voor de glasvezel ITV app

https://itunes.apple.com/...vezel-tv/id619759420?mt=8

Google Play: Telfort Glasvezel TV

En dit is de uitleg welke ik even van het Telfortforum heb geleend:

Als je de app eenmaal gedownload hebt, dien je deze te koppelen aan de Amino box. De app zal dan vragen om een verbindingscode. Deze code kun je vinden in het menu van de Amino.

1.Druk op de knop “MENU” op je afstand bediening.

2.Ga vervolgens naar ‘Instellingen’ en druk op “OK”

3.In het instellingen menu ga je naar ‘Apparaten’ en druk je wederom op “OK”

4.Nu staat de gekleurde balk op ‘Nieuw apparaat toevoegen’ druk nu nogmaals op “OK”.

5.Er verschijnt nu een scherm in beeld met je verbindingscode. Deze dien je in te voeren op de tablet.

6.Nu is je tablet gekoppeld en kun je gebruik maken van de app.

• eymey
jurjen_g schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:43:
[...]

Dat klinkt als ongeveer hetzelfde als de Vodafone app. Kleine lettertjes is niet erg, vind ik zelf. Het probleem bij de Telfort app lijkt echter dat ik hem vanuit de playstore niet kan installeren, ook al zou ik dat willen. Of zijn er mensen hier die dat toch voor elkaar hebben?
De "Vodafone Thuis" app, zoals de app die bij de ITNS propositie hoort heet, heeft op een telefoon inderdaad wel vrij kleine lettertjes maar werkt verder gewoon soepel. Zowel op een Sony Xperia Z1 compact, een Xperia SP of een Samsung Galaxy Ace 2. En op m'n Asus Nexus 7 2013 valt er prima mee te werken.

Heb op rooted devices, toen ik nog bij Lijbrandt zat, wel eens geprobeerd om een wel ondersteund device te spoofen via de buildprop zodat iig. de GHM / Telfort Glasvezel app in de play store kwam. Maar dan heb je inderdaad ook wel problemen varierend van een deel van het scherm wat niet zichtbaar is tot zelfs bedieningselementen die er niet zijn.

Dus het lijkt inderdaad wel alsof die app er ook echt alleen maar voor een zeer beperkt aantal resolutie's/ppi's is.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

De ADSL TV Online app werkt idd op telefoons, maar de Glasvezelvariant niet op telefoons, de Play store laat 'm niet zien op mijn telefoon maar wel op mijn tablet. Ze geven aan in de Playstore dat er minimaal een scherm van 7" benodigd is.

Koppelen is erg makkelijk en zoals Speedmaster beschrijft. Dan kan je eventueel ook met je tablet je Amino bedienen. Maar daar zie ik het nut niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Vreemd probleem vanochtend.

Dochterlief wil TV kijken. Ze zet Amino 540 aan maar er komt in beeld :"Gidsinformatie wordt ververst"dat zie je wel vaker maar nu bleef het staan. Ik kon wel kanalen kiezen maar het bleef in beeld. Toen de Amino opnieuw opgestart via menu. Bij Opstarten resp. "Amino" en "An Opera experience in beeld" en daarna grijs beeld. Kan niets met remote anders dan uit- en aanzetten.

Amino boven heeft zelfde probleem. Lijkt me dus probleem met signaal, maar voor restart had ik wel signaal. Heb ook al even stroom van Enexis gehaald en die komt netjes terug met alle 4 de lampjes aan.

Iemand een idee wat te doen?

Edit: kom na indrukken "Menu" in een vaag menu met :

Video
Audio
Subtitles
RF
Info
Restart

Daar de restart gebruikt maar komt gewoon terug in zelfde grijze beeld. :(

[ Voor 12% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 29-08-2014 08:11 ]

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Krijg op 3 Animo tuners melding dat het netwerk niet te vinden is. Geen IP helaas. Heb FTU en switch al uit en aan en uitgezet. Helaas geen resultaat. Postcode 7103 Winterswijk POP (wtw2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Eerst even kijken, jongens.
Datum: 29-08-2014
Categorie: Glasvezel

Storing interactieve tv in meerdere regio's

Storing Interactieve TV: Geen interactieve tv in meerdere regio's
Vrijdag 29 augustus 09:00

Door een storing is het mogelijk dat u geen gebruik kan maken van interactieve TV. Onze excuses hiervoor.

De oplostermijn is voor nu nog onbekend. Wij verwachten voor 11:00 uur een nieuwe update te kunnen plaatsen. Wij doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
chim0 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:26:
Eerst even kijken, jongens.

[...]
Had ik niet naar de storing pagina gekeken vanmorgen.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barrycade schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:22:
De ADSL TV Online app werkt idd op telefoons, maar de Glasvezelvariant niet op telefoons, de Play store laat 'm niet zien op mijn telefoon maar wel op mijn tablet. Ze geven aan in de Playstore dat er minimaal een scherm van 7" benodigd is.

Koppelen is erg makkelijk en zoals Speedmaster beschrijft. Dan kan je eventueel ook met je tablet je Amino bedienen. Maar daar zie ik het nut niet zo van in.
Dat laatste gebruiken wij bij de Vodafone Thuis app dus juist vaak om opnames op de Amino in te plannen (of door de lijst van oude opnames te gaan om deze te verwijderen). Dat gaat via de app nog een stukje sneller dan via de Amino zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Van de Telfort storingen pagina:

Update 10:35
Storing is opgelost. Wellicht is het noodzakelijk om uw interactieve tv ontvanger te herstarten. Dit doet u door tijdelijk de ontvanger stroomloos te maken.
Ik zal het thuisfront even inlichten om de Amino's stroomloos te maken

Edit 17:20 u: weer thuis en alles werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 29-08-2014 17:20 ]

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 10:13
Hier ook alles weer ok, maar vanochtend om 6.30 uur was dit probleem er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Overgang XMS naar Telfort - Verwarrend abonnement (brief dd. 28 augustus)

In mijn overzicht XMS vs. Telfort is sprake van Alles-in-1 Basis bij Telfort
Dit pakket zou standaard bij 50 MB/s Internet eigenlijk € 41,- kosten (37,- + 4,-)
Tenminste als ik de informatie op de Telfort website bij elkaar optel)

Ik heb nu een glasvezel-aansluiting, dus zou het een Alles-in-een Glasvezel pakket moeten worden.
Ik heb ook een overeenkomstige folder met de brief ontvangen. Hier zit blijkbaar additioneel Interactieve TV in het pakket naast de diensten welke ik nu afneem. In mijn overzicht XMS vs. Telfort mis ik helaas IPTV, maar ik moet vanaf 1 oktober wel € 45 betalen.

Mijn vraag aan Telfort via de klantenservice:

Wat wordt het nu: Alles-in-1 Basis of Alles-en-1 Glasvezel?

Ik verwacht dat voor de Alles-en-1 Glasvezelprijs dan ook het volledige pakket geleverd wordt, ook omdat bijvoorbeeld de nieuwsgroepen van XMS verdwijnen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ze hebben bij KPN / Telfort er een beetje een zooitje van gemaakt door de ADSL en Glasvezel abbo's vrijwel hetzelfde te noemen.

Volgens mij heb je een brief van een ADSL abbo gekregen.

Dus ik zou maar even goed nakijken wat ze je willen gaan leveren.

Als je het verkeerde pakket hebt aangevraagd komen ze je telefoonlijn aansluiten ipv je glasvezel om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Barrycade: Je zit verkeerd, er wordt niets aangesloten. Het is een administratieve overgang van rechts wegen - je weet wel "XMS wordt Telfort".

In beide gevallen, "Alles-in-1 Basis" en "Alles-in-1 Glasvezel" gaat het om een abonnement via glasvezel.

Het probleem is het pakket en de bijbehorende pakketprijs.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik bij Telfort op de website kijk dan is er geen 'alles in een basis' bij glasvezel dus die brief klopt niet.
Dat geeft weer eens aan dat het bij Telfort een puinhoop is, daar gaan Xms klanten niet op vooruit.
Ook raar dat je naar een alles in een wordt gemigreerd terwijl Telfort ook zonder (ip)tv kan leveren voor €40,-
Ik zit nog bij Xms en zo te zien zijn ze nog lang niet klaar met de 'kleine' abonnementen migreren.
Pas als dat is afgerond worden de alles in een klanten gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Speedy-Andre: Ook jij zit verkeerd - kijk maar bij "Alles-in-1 Basis" naar de snelheden!
30 MBit/30 MBit kan echt niet via ADSL - dit zou glasvezel moeten zijn.
Ik zou je aanraden ook wat de andere gegevens betreft nog een keer op de Telfort website te kijken.

En met uitzondering van "Interactieve TV" heb ik bij XMS alle andere "Diensten" geabonneerd.

[ Voor 19% gewijzigd door dunklefaser op 31-08-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit niet verkeerd, ik zeg niet dat het adsl is, dat maak je er zelf van.
Telfort levert ook Vdsl en daar haal je 30 of 50Mb/s mee.
Het gaat mij erom dat dit nooit in de migratiebrief had mogen komen, het gaat immers om glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Speedy-Andre: Het betref in de brief van 28 augustus luidt toch (ter)echt:

Uw XMS Glasvezelabonnement wordt Telfort Glasvezelabonnement

Nogmaals: Het gaat om het "pakket" of de pakketnaam en de bijbehorende "pakketprijs" welke niet kloppen.

Bij € 45,- hoort het volledige "Alles-in-1 Glasvezel" pakket met 50 MBit/s up en down
Interactieve TV EN DVB-C etc.

Bij een "Alles-in-1 Basis" met 50 MBit up en down hoort een prijs van € 41,-.
(Met alleen Interactieve TV OF zoals bij mij alleen met DVB-C, etc. pp.)

That's all folks!

[ Voor 4% gewijzigd door dunklefaser op 31-08-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
dunklefaser schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:33:
@Speedy-Andre: Het betref in de brief van 28 augustus luidt toch (ter)echt:

Uw XMS Glasvezelabonnement wordt Telfort Glasvezelabonnement

Nogmaals: Het gaat om het "pakket" of de pakketnaam en de bijbehorende "pakketprijs" welke niet kloppen.

Bij € 45,- hoort het volledige "Alles-in-1 Glasvezel" pakket met 50 MBit/s up en down
Interactieve TV EN DVB-C etc.

Bij een "Alles-in-1 Basis" met 50 MBit up en down hoort een prijs van € 41,-.
(Met alleen Interactieve TV OF zoals bij mij alleen met DVB-C, etc. pp.)

That's all folks!
Alles-in-1 is de DSL variant, welke op 30/3 of 50/5 geleverd kan worden. Dit is standaard €37,- voor 30/3 en €4,- erbij voor 50/5 (of 50/3, dat staat niet duidelijk vermeld). Dit is dus geen glasvezel, en zal jij met de administratieve overstap naar Telfort niet krijgen.

Jij krijgt gewoon het Alles-in-1 Glasvezel pakket, met 50/50, en alles wat daar verder bij hoort. Dus ook IPTV/Interactieve TV (iets ander naampje, maar is hetzelfde), analoog, DVB-C, enzovoorts. Dit pakket kost €45,- per maand. Eventuele extra's buiten beschouwing gelaten.

KPN en al haar dochters zijn bezig om de pakketten te normaliseren over de verschillende technieken heen, aangezien het voor veel mensen niet interessant is of ze nu 50mbit over vDSL of Glas krijgen, als het maar 50mbit is.

Samenvattend.
Alles-in-1 Basispakket is vDSL aansluiting, krijg je met administratieve overstap van XMS naar Telfort niets mee te maken. Basis prijs is €37,- per maand, biedt 30/3 down/up snelheid. Met €4,- per maand extra biedt het 50/3 down/up (hogere upload staat nergens op die pagina vermeld)
https://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-basispakket/

Alles-in-1 Glasvezel is waar de XMS dienst in opgaat, en wat er dus ook netjes in je brief vemeld staat. Dat is een 50/50 verbinding met IPTV, DVB-C en analoog als videodienst en dan nog beetje telefonie erbij.
https://internetshop.telfort.nl/glasvezel-alles-in-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@wolfensteijn: Ondanks alles was/is de brief toch verwarrend.

Waarom? Bekijk maar het relevante deel uit de bijlage van mijn brief van XMS van 28 augustus.
"Uw XMS abonnement en nieuwe Telfort abonnement in één overzicht"

Hier staat toch echt onder "Televisie en Radio":
U hebt nu - DVB-C en analoge TV heb (klopt)
U krijgt straks: DVB-C en analoge TV

Hier staat absoluut niets van "Interactieve TV".

Dit betekent dat ik € 45,- ga betalen voor een pakket ZONDER "Interactieve TV" aka IPTV.
Er staat ook niets van een nodige settop box aka amino, motorola o.i.d..

O ja - voor dat ik het vergeet:

Onder "Algemeen" staat (blauw op wit):

U krijgt straks (bij Telfort):
"Alles-in-1 Basis" !!!
Internet 50 Mb/s
Analoge TV en radio
Bellen

Wie het weet mag het zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door dunklefaser op 31-08-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Eindelijk ben je wat duidelijker over wat je bij Xms afneemt ...
Telfort heeft voor nieuwe klanten geen pakket zonder interactieve tv, ik denk dat ze toch iptv gaan leveren ondanks dat dit niet duidelijk wordt vermeld in de brief.
Krijg je dit niet, dan zou de prijs wel wat lager mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het Telfort glasvezel pakket van 45 euro zit ook standaard een Amino A140 deze zou je dus ook moeten ontvangen als je 45 euro gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
dunklefaser schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:35:
@wolfensteijn: Ondanks alles was/is de brief toch verwarrend.

Waarom? Bekijk maar het relevante deel uit de bijlage van mijn brief van XMS van 28 augustus.
"Uw XMS abonnement en nieuwe Telfort abonnement in één overzicht"

Hier staat toch echt onder "Televisie en Radio":
U hebt nu - DVB-C en analoge TV heb (klopt)
U krijgt straks: DVB-C en analoge TV

Hier staat absoluut niets van "Interactieve TV".

Dit betekent dat ik € 45,- ga betalen voor een pakket ZONDER "Interactieve TV" aka IPTV.
Er staat ook niets van een nodige settop box aka amino, motorola o.i.d..

O ja - voor dat ik het vergeet:

Onder "Algemeen" staat (blauw op wit):

U krijgt straks (bij Telfort):
"Alles-in-1 Basis" !!!
Internet 50 Mb/s
Analoge TV en radio
Bellen

Wie het weet mag het zeggen
Misschien kan ik het ophelderen... XMS (en Lijbrandt) zijn de derde en veirde provider die nu overgaat naar Telfort. KickXL en Concepts waren de eerste twee vorig jaar. Ik was Concepts destijds. Bij mijn weten heette het 50-50 glasvezel abonnement van Telfort destijds "Basis" en de 100-100 versie "Extra"
Kan het niet zo simpel zijn dat ze gewoon de template van vorig jaar hebben gebruikt? En niet hebben opgemerkt dat het glasvezel abonnement die naam niet meer heeft?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Barre73 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:18:
[...]
Misschien kan ik het ophelderen... XMS (en Lijbrandt) zijn de derde en vierde provider die nu overgaat naar Telfort. KickXL en Concepts waren de eerste twee vorig jaar. Ik was Concepts destijds. Bij mijn weten heette het 50-50 glasvezel abonnement van Telfort destijds "Basis" en de 100-100 versie "Extra"
Kan het niet zo simpel zijn dat ze gewoon de template van vorig jaar hebben gebruikt? En niet hebben opgemerkt dat het glasvezel abonnement die naam niet meer heeft?
Misschien is dit de/een verklaring.
Waarbij ik me afvraag of iemand bij XMS en/of Telfort gecheckt heeft dat de verstrekte informatie consistent en volledig is. Gezien het feit dat in de overzettingsbrief o.a. met geen woord over de settop-box gerept wordt vraag ik me af of ze überhaupt realiseren dat ze deze apparaten aan alle XMS-klanten met een soortgelijk abonnement moeten sturen voordat ze de € 45,- in rekening kunnen brengen.
Volgende week hopelijk meer, maar vooral betere informatie. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:12:
Bij het Telfort glasvezel pakket van 45 euro zit ook standaard een Amino A140 deze zou je dus ook moeten ontvangen als je 45 euro gaat betalen.
Klopt, ik ben toen overgegaan van Concepts 30mbps Internet + Analoge TV voor 47,50 euro naar Telfort 50mbps Internet + Interactieve TV voor 45 euro. Inderdaad met een Amino A140.

Mijn broertje heeft sinds kort Tele2 ADSL, ook met een Amino kastje (zelfde vorm als de A140 maar iets groter), en hij heeft de optie "Zenderindeling". Bij Telfort heb je dat niet, wat ik erg jammer vind, want het is echt een handige optie met al die gekke zendernummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
chim0 schreef op maandag 01 september 2014 @ 03:42:Mijn broertje heeft sinds kort Tele2 ADSL, ook met een Amino kastje (zelfde vorm als de A140 maar iets groter), en hij heeft de optie "Zenderindeling". Bij Telfort heb je dat niet, wat ik erg jammer vind, want het is echt een handige optie met al die gekke zendernummers.
Welke gekke zendernummers bedoel je?

Overigens wel vreemd dat er zenders zijn die wel op de Amino zitten, maar niet vermeld worden. Ook met zappen kom je deze niet tegen. Zo bleek mij dit weekend dat onze lokale zender op 2027 zit, en niet alleen op DVB-C zoals ik dacht. Dat is dan trouwens weer wel een vreemd zendernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Rallye schreef op maandag 01 september 2014 @ 06:43:
[...]

Welke gekke zendernummers bedoel je?
Gewoon zenders die ver weg zitten of enorme sprongen maken van zendernummer. Dan ga je van 1 t/m 10 opeens naar 22, 61, 111, 314 en 912 of zo, ik noem maar wat.

Maar is toch handig, dat je de volgorde kan veranderen? Dan kan je je favoriete zenders of zenders die je vaak kijkt achter de standaard zenders plakken. Ik kijk bijvoorbeeld veel Discovery en Eurosport. Die zitten respectievelijk op 61 en 131. Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als ik die op 11 en 12 kon zetten, na de standaard zenders. Om maar een gekke zijstraat te noemen!
Overigens wel vreemd dat er zenders zijn die wel op de Amino zitten, maar niet vermeld worden. Ook met zappen kom je deze niet tegen. Zo bleek mij dit weekend dat onze lokale zender op 2027 zit, en niet alleen op DVB-C zoals ik dacht. Dat is dan trouwens weer wel een vreemd zendernummer.
Waar precies niet vermeld worden? Bij TV Gids? Bij mij zit de lokale zender ook op 2020, maar volgens mij heb ik geen DVB-C. Ik heb gewoon het modem aan de muur hangen en daar gaat een UTP kabel van het modem naar de Amino.

Is dat overigens beter of zo, DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rallye schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:23:
@2Dutch: er zitten meer glitches in het bestelproces bij Telfort. Voor een bepaald aantal klanten (waaronder helaas ikzelf) is het niet mogelijk HBO via Combivoordeel te activeren. Ik heb nu maar gekozen voor de €5,- voordeel. Telfort heeft beloofd me op de hoogte te houden......

Heeft nog iemand hier overigens last van?
Heb gebeld (correctie: missus laten bellen want die moest en zou dat pakket :+ ) en allemaal netjes en snel geregeld en de brief met bevestiging op de mat. Had wel een betere brief mogen zijn, nu zie je niet op pagina 1 precies wat je hebt besteld, maar een hele uitdraai en dan aan het eind voor/na met de bijbehorende kosten. Ach, kleinigheidje, no worries verder. Maar inderdaad wel zo netjes dat ze die foutjes eruit halen en de foutcodes misschien nuttiger maken, wordt het voor hun ook makkelijker van om het te traceren en verhelpen. Heb een achtergrond in functioneel beheer/change management en co, dus ik ben nogal van het "dit en dat kan beter zo en zo"..irritant, I know..maar bedoel het goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chim0 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:42:
[...]

Gewoon zenders die ver weg zitten of enorme sprongen maken van zendernummer. Dan ga je van 1 t/m 10 opeens naar 22, 61, 111, 314 en 912 of zo, ik noem maar wat.

Maar is toch handig, dat je de volgorde kan veranderen? Dan kan je je favoriete zenders of zenders die je vaak kijkt achter de standaard zenders plakken. Ik kijk bijvoorbeeld veel Discovery en Eurosport. Die zitten respectievelijk op 61 en 131. Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als ik die op 11 en 12 kon zetten, na de standaard zenders. Om maar een gekke zijstraat te noemen!

[...]
Waar precies niet vermeld worden? Bij TV Gids? Bij mij zit de lokale zender ook op 2020, maar volgens mij heb ik geen DVB-C. Ik heb gewoon het modem aan de muur hangen en daar gaat een UTP kabel van het modem naar de Amino.

Is dat overigens beter of zo, DVB-C?
DVB-C is het digitale signaal via de coaxkabel die je ook krijgt bij Telfort. Er komen twee signalen door dat coax stekkertje in je modem. analoog en DVB-C. Die laatste is de techniek die alle kabelaars gebruiken.
Beter dan IPTV via de Amino? Bij Telfort niet aangezien er maar drie zenders in HD worden utigezonden. De rest is SD. En het aantal zenders staat vast en is niet uit te breiden.
Het voordeel: je krijgt het er gratis bij wat handig kan zijn voor een tweede TV en veel TV's beschikken over ingebouwde decoders (het beroemde CI+ slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 07:20
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:11:
Het voordeel: je krijgt het er gratis bij wat handig kan zijn voor een tweede TV en veel TV's beschikken over ingebouwde decoders (het beroemde CI+ slot)
Waarbij een CI+ smartkaart dus NIET benodigd is bij Telfort, de streams zijn niet gecodeerd. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RubenDJ schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:45:
[...]

Waarbij een CI+ smartkaart dus NIET benodigd is bij Telfort, de streams zijn niet gecodeerd. :)
Goeie toevoeging. Maar daarom noemde ik expres het CI+slot en niet de CI+ module. Een TV met een CI+ slot heeft per definitie een DVB-C decoder ingebouwd. Maar met dat slot hoef je dus niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Net de overgangsbrief ontvangen van Xms naar Telfort. Ik zit nu op 100mbit glas met telefoon, en tv (niet interactief). Volgens de Telfort site mag dit 47,50 euro kosten, maar die schooiers migreren me naar 55 euro. Hoe kan dit?
Ze noemen het dan ook (marketing fail alert) Alles-in-1 basis extra. Wat is de extra?
Iemand van de andere XMS migranten dezelfde ervaring, en een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waar haal jij die 47,50 vandaan?

Ik zie 45 euro voor een 50-50 pakket en 7,50 extra voor een 100-100 pakket = 52,50. En die 2,50 die jij er nog bij zet zie ik even niet tenzij je een tweede telefoonnummer hebt.

Daarnaast (zoals al eerder aangegeven) krijg je nu in ieder geval wel interactieve TV. Oftewel de IP TV met 12 zenders in HD en nog wat extraatjes.Dus ook al zou het iets duurder zijn (wat het dus niet is), dan krijg je er wel meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft vrijwel elke TV tegenwoordig een DVB-C/T tuner maar niet altijd een CI (+) slot.

Ander punt. Ik heb nu geen IPTV en daar ook geen enkele behoefte aan. Bij een overstap naar Telfort krijg ik er dus niets extra's bij want Telfort stuurt dat kastje/signaal ongevraagd. Derhalve ga ik absoluut niet meer betalen dan nu bij Lijbrandt (meen 45 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:47:
Waar haal jij die 47,50 vandaan?

Ik zie 45 euro voor een 50-50 pakket en 7,50 extra voor een 100-100 pakket = 52,50. En die 2,50 die jij er nog bij zet zie ik even niet tenzij je een tweede telefoonnummer hebt.

Daarnaast (zoals al eerder aangegeven) krijg je nu in ieder geval wel interactieve TV. Oftewel de IP TV met 12 zenders in HD en nog wat extraatjes.Dus ook al zou het iets duurder zijn (wat het dus niet is), dan krijg je er wel meer voor.
Precies, die interactieve tv twv 5 euro had ik niet en heb ik dus nu ook uitgeschakeld. Dus 47,50. En ik heb verder niets extra's, erger nog, er is van alles gestript :( (o.a. homepage, news)
Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20