FloydRaalte schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Leuke build! Zit er ook over te denken om weer terug te switchen naar cold aangezien ik toch best veel cold gear heb liggen. Ik snap alleen niet helemaal waarom je een thunderfury draagt? Bij gebrek aan beter? Wellicht is een Azurewrath met sock beter (cold dmg) hoewel ik niet weet wat de max dmg roll daarvan is.
Idealiter kun je natuurlijk je build upgraden met Frostburns. Helemaal omdat de Firebird set niet veel voor je doet. (tenzij je die 500 INT echt hard nodig hebt) Dat kun je die firebird shoulders mooi inruilen voor Aughilds. Is die set ook weer 'compleet'. Daarmee speel je de helmslot vrij (bracer zijn prima!) een andere helm zou dan Andy's met cold dmg kunnen zijn! En een SoJ met cold dmg lijkt me een inkoppertje. Maarja vindt die maar eens...
edit1* grappig wij zitten op zo ongeveer dezelfde dmg output en thoughness. Alleen is T4 voor mij echt een no-no! Hoe doe je dat???
edit2* trouwens waarom zit je te wachten op een WoW. Leuk voor een Explosive Blast build natuurlijk maar voor een fire mage met Meteor of Archon ben je toch beter af met een Devastator of een Shankis?
Azurewrath is bij mij nooit gedropt en de rolls van die axe die je kan craften met cold damage is ook te belabberd voor woorden. Deze TF heeft hoge Damage en telt toch aanzienlijk mee in de totale damage output. Tuurlijk +cold damage zou mee helpen, maar zoals gezegd. Geen Azurewrath bij mij nog gedropt.
Aughilds kan ik compleet opzetten, alleen het is of het 1 of het ander

Survivability is in de laatste setbonus wel handig alleen deze shoulders geven me ook resource cost reduction waar ik nu op 32% opzit.
De helm zelf van andy heb ik alleen nog van fire. Uiteraard zodra er een goede dropt roll ik de fire naar cold en verander ik me shoulders.
En SoJ...mja..dream that has to come true still

Helaas heb ik alleen crappy ring drops steeds. Wacht er ook nog steeds op.
Je antwoord op WoW en explosive blast is iets wat ik gezien heb op internet. Met een CDR tot bijna 0,5sec en CR erbij is godlike mode in firespec build. Ik kan de link niet vinden hier op me werk. Maar deze mage ging door T6 heen alsof hij in normal speelde.
Het enige verschil in wapen is dat een dev of shankis je max +20 fire damage geeft. Het klinkt veel, maar het verschil tussen explosive blast 909% weapon damage met 0,5s CD en de helft van arcane t.o.v. MM en dan ook nog bijna constant kunnen spammen. Haal ik op langere duur meer damage output dan MM.
Ik had iets gevonden op internet die een hele beschrijving ervan had en berekeningen. Dit uiteraard geld alleen voor hogere torments omdat het langer duurt om elites te doden.
T4 is echt easy, misschien de manier hoe je aanvalt? Wat gebruik je als eerst? Ik heb mijn enchantress met maximuss wapen + dat ze niet dood kan. Tevens in-game heb ik 1,6m output damage. Crits met Cold orbs komen rond de 15M per hit.