| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Diabolic heeft net een BIS WKL gevonden dus die zullen ook wel op zijn voor vandaag
Niet juist. Kadala boeit het geen reet welk level de game is, alleen het level van degene die gokt. Ook in een level 34 game kan je bijvoorbeeld een Bul Kathos van d'r krijgen. Op diezelfde fiets kan je dus ook elk mogelijke pants gokken.Wolf schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:49:
[...]
Die pants zijn makkelijker aan te komen door een lvl 34 maat van je te joinen in adventure mode en dan broekjes te gaan gokken. Daar zijn er maar drie legendary broekjes die je kan krijgen (alsnog is de kans maar 5% dat het die pants zijn maar dat is al dubbel zo hoog als op lvl 70).
Het probleem zit 'm erin dat per game die je joint, per item slot 5-6 legendaries worden uitgekozen die in die game kunnen droppen. Alle andere legendaries/sets zullen nooit, maar dan ook nooit in die game droppen. Het is dus handig als je een level 34 game joint op T6, je krijgt dan +1600% MF. Omdat alle monsters ook level 34 zijn, vlieg je alsnog door de rifts heen. Op die manier droppen er ontzettend veel legendaries. Als dan eenmaal het item dropt waar je naar op zoek bent (de level 34 variant), dán kan je gaan gamblen (voor de level 70 variant). Want vanaf dat moment weet je 100% zeker dat dat item, in de game waar je op dat moment in zit, kan droppen.
Hahahaha wel een hele leuke WKLVandread schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:39:
Heb nu 3 set inna's dus 4 set bonus.... maar ik heb er als lightning monk gewoon niets aan, helm/belt/chest
Diabolic heeft net een BIS WKL gevonden dus die zullen ook wel op zijn voor vandaag
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Is hier een bron voor?DeBierVampier schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Het probleem zit 'm erin dat per game die je joint, per item slot 5-6 legendaries worden uitgekozen die in die game kunnen droppen. Alle andere legendaries/sets zullen nooit, maar dan ook nooit in die game droppen. Het is dus handig als je een level 34 game joint op T6, je krijgt dan +1600% MF. Omdat alle monsters ook level 34 zijn, vlieg je alsnog door de rifts heen. Op die manier droppen er ontzettend veel legendaries. Als dan eenmaal het item dropt waar je naar op zoek bent (de level 34 variant), dán kan je gaan gamblen (voor de level 70 variant). Want vanaf dat moment weet je 100% zeker dat dat item, in de game waar je op dat moment in zit, kan droppen.
[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-05-2014 07:55 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zondag nog een beetje bijgespeeld op mijn SC WD. Solo wat rifts gedaan op T1, dat loopt nu vrij soepel. Later voor het eerst een T3 rift gejoined (met MysticWizard). Eerste rift ging nog vrij aardig, maar ik merk dat ik toughness tekort kom voort T3. Wel mijn eerste stukje van Zumi's set gevonden, helaas geen superrolls en een ring, dus rerollen is rete duur).
Nog wel een aardig (rare) amulet gevonden met 10% CHC en 75% CHD.
Moet eens kijken waar ik wat meer toughness kan scoren qua gear en dan eens zien hoe het me op T2 vergaat.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
PSN: Brwmaster
Je Wizard set items vervangen door WD set itemsoostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:19:
iemand nog tips voor me WD?
Ben van het weekend vooral bezig geweest met craften. Redelijke Cain's Gloves gecraft. Trifecta maar lage CHD en verkeerde res. Maar vooruit ik kan nu mijn set boots aan. Ook nog Born's Shoulders gecraft eerste craft was direct een hele goede.
En nog een nieuwe Thundergod's Vigor gevonden met iets betere stats dan diegene die ik had.
Resultaat is een verlies van 20K elemental dps maar een thougness increase van 3M.
wat is een goeie wd set voor de build wat ik gebruik? auchild heb ik al + cain (wacht nog op de grandeur drop)_Peter2_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:38:
[...]
Je Wizard set items vervangen door WD set items
- Bosmonster
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 22-09 16:31
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Demon Hunter Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Witch Doctor Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Monk Edition
- Steelseries Diablo 3
- Steelseries QcK Mini Diablo 3 Logo Edition
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Diablo III (Collectors Edition)
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
:strip_exif()/u/27216/bosmonster_dropdown.gif?f=community)
Er zijn geruchten dat je per game een vaste loot table hebt. Maar dit is vooralsnog nog niet bevestigd.
Voor bronnen, zie de grotere diablo sites, zoals diablo.incgamers.com of diablofans.com.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2014 09:00 ]
Gisteren op een gegeven moment 3 legs in 2-3 minuten. Ik had de ene net opgeraapt of de volgende dropte alweer. Alle 3 salvage waardig, maar toch altijd welkom
an sich is je 2pc Vyr bonus zeker niet slecht, maar je wilt deze op een gegeven moeten denk ik wel vervangen door of een Zuni of een Jade set.oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:59:
[...]
wat is een goeie wd set voor de build wat ik gebruik? auchild heb ik al + cain (wacht nog op de grandeur drop)
[ Voor 45% gewijzigd door _Peter2_ op 12-05-2014 09:17 ]
Zuni set om door te lopen naar een fetish Army pet build (4 set Zuni, of 3 met ROGR: fetishes van Army gaan niet meer dood na 20 sec maar blijven permanent, ze kunnen echter wel dood door damage).oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:59:
[...]
wat is een goeie wd set voor de build wat ik gebruik? auchild heb ik al + cain (wacht nog op de grandeur drop)
Jade Harverster voor Dot build (5P jade, ROGR + Quetzecoatl (oid) helm als noodzakelijke items geloof ik).
dan maar grinden voor zuni denkDennism schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:23:
[...]
Zuni set om door te lopen naar een fetish Army pet build (4 set Zuni, of 3 met ROGR: fetishes van Army gaan niet meer dood na 20 sec maar blijven permanent, ze kunnen echter wel dood door damage).
Jade Harverster voor Dot build (5P jade, ROGR + Quetzecoatl (oid) helm als noodzakelijke items geloof ik).
toch een maniertje gevonden ;p
Adventure mode Act IV - Clear the hell rift (Torment 6)
van 1 tot 20/25 kreeg ik 5 levels per bountie (2 min bountie ofzo) en daarna 3 levels tot ongeveer 40.
Was van 1-53 in 35 minuten
Had al eerder geprobeerd op Hardcore te boosten/ boost te krijgen maar ging niet snel genoeg hoe we probeerde ;p of als we probeerde op afstand mee te lopen ging er ook altijd wel iets mis waardoor je onehit was XD
Gevonden:
- SoJ 20% cold dmg / int en vit van beide rond de 475 / 30% elite
- Mirrorbal (bedankt kadala) met 2extra missiles
Legion 7i i9 3080 32gb
Sinds ik die 2m mirrorbal heb speel ik veel meer mijn wiz.markklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:45:
Weekend was niet veel soeps.. Had gehoopt op een 3de Vyr's set item maar helaas.
Gevonden:
- SoJ 20 cold dmg / int en vit van beide rond de 475 / 30% elite
Vanavond eens proberen met Explosive blast als extra ipv meteor, had op aanraden meteor geprobeerd, maar bevalt mij toch minder ivm de delay
explosive blast heeft geen casttime en onderbreekt ook de mm spam, en aangezien ik toch al met mijn face op de target sta om te zorgen dat alle 3 de missiles raken is explosive blast wel een goede,
Misschien snapt de game dan ook dat ik een wand of woh wil en dropt die dan voor mij
Legion 7i i9 3080 32gb
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Afhankelijk van welke items je hebt, ben je met 1 extra item (met RoRG uiteraard) klaar.oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:25:
[...]
dan maar grinden voor zuni denkal 2 pieces
Zuni set, met T&T/Jeram is echt zeer sterk. Dat is uiteindelijk de route richting T6 kunnen farmen. Momenteel faceroll ik T4 rifts en is ook T5 prima te spelen (solo uiteraard).
Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk toch voor piranhado ben gegaan en ook dit een flink verschil maakte. Op lagere niveau's vond ik het niet interessant, maar op hogere torments neemt de waarde flink toe. Wel noodzakelijk dat je dan ook Grave Injustice gebruikt (en eigenlijk dus ook Garg dropt vind ik) om dit efficient te kunnen gebruiken. Garg doet toch niet zoveel meer als je zoveel fetishes hebt lopen.
[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2014 10:00 ]
Maar dit is voor het eerst dat ik er 'last' van had, met crusader nog nooit last gehad van die mobs en dat ze dus hoge resistance hadden
- Blaat
- Registratie: September 2007
- Laatst online: 25-09 20:17
Hardware Fanaat
:strip_exif()/u/233284/crop573f69b75d616.gif?f=community)
Als de loot table van Kadala hetzelfde is als van de game (wat jij hier claimt) en de game is 34, dan kunnen er geen level 35 en hoger level requirement legendaries in de loot table staan toch?DeBierVampier schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Niet juist. Kadala boeit het geen reet welk level de game is, alleen het level van degene die gokt. Ook in een level 34 game kan je bijvoorbeeld een Bul Kathos van d'r krijgen. Op diezelfde fiets kan je dus ook elk mogelijke pants gokken.
Mijn punt was dus, dat in een level 34 game er maar 3 legendary pants in de loot table kunnen staan omdat er domweg niet meer legendary broekjes zijn op dat level. Of heb ik het concept van die loottable theorie nou compleet verkeerd begrepen?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Jullie hebben allebei gelijk, maar lullen gewoon langs elkaar heenWolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:00:
[...]
Als de loot table van Kadala hetzelfde is als van de game (wat jij hier claimt) en de game is 34, dan kunnen er geen level 35 en hoger level requirement legendaries in de loot table staan toch?
Mijn punt was dus, dat in een level 34 game er maar 3 legendary pants in de loot table kunnen staan omdat er domweg niet meer legendary broekjes zijn op dat level. Of heb ik het concept van die loottable theorie nou compleet verkeerd begrepen?
Of je hebt pech en er staan geen pants in je loottable die kunnen droppenWolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:00:
[...]
Als de loot table van Kadala hetzelfde is als van de game (wat jij hier claimt) en de game is 34, dan kunnen er geen level 35 en hoger level requirement legendaries in de loot table staan toch?
Je doet de aanname dat die drie pants altijd in de loottable zullen staan omdat dat de enige zijn die kunnen droppen op je level. Hoe kom je daar op?
disclaimer: ik weet ook niet hoe het wel zit hoor, maar het viel me op dat je deze aanname deed die wellicht volledig onterecht is
[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 12-05-2014 10:11 ]
Waarom gebruik je Sacrifice als je geen Zombie Dogs hebt?oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:59:
[...]
Inmiddels heb ik mijn WD build goed uitgebouwd, ik kan inmiddels met gemak op T5 farmen. Upgrades zouden inderdaad die Jade Harvester of een Zunimassa set zijn.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Check zijn offhandPater schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:19:
[...]
Waarom gebruik je Sacrifice als je geen Zombie Dogs hebt?![]()
Inmiddels heb ik mijn WD build goed uitgebouwd, ik kan inmiddels met gemak op T5 farmen. Upgrades zouden inderdaad die Jade Harvester of een Zunimassa set zijn.
zie me offhandPater schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:19:
[...]
Waarom gebruik je Sacrifice als je geen Zombie Dogs hebt?![]()
Nounou, sarcasme zeker? Die drops in 1 weekend doen sommige wiz' een moord voormarkklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:45:
Weekend was niet veel soeps.. Had gehoopt op een 3de Vyr's set item maar helaas.
Gevonden:
- SoJ 20% cold dmg / int en vit van beide rond de 475 / 30% elite
Mirrorball met 2 missiles is dan ook 1 van de items die ik nog zoek.. Maat van me heeft er al 3 van Kadala gehad met 1 extra missile xD
- Blaat
Hardware Fanaat
Volgens mij is de aanname dat het voorkomt dat er soms geen items in de loot table staan net zo valide.Patriot schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:10:
[...]
Of je hebt pech en er staan geen pants in je loottable die kunnen droppen
Je doet de aanname dat die drie pants altijd in de loottable zullen staan omdat dat de enige zijn die kunnen droppen op je level. Hoe kom je daar op?
edit:
disclaimer: ik weet ook niet hoe het wel zit hoor, maar het viel me op dat je deze aanname deed die wellicht volledig onterecht is
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Hoewel ik wel weer op bijna 30 souls zit. Duidelijk teken dat er niet gnoeg bruikbare legs gedropt zijn
Heb er inmiddels ook eentje van 1 extra missile gehad.Baroshir schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:20:
[...]
Nounou, sarcasme zeker? Die drops in 1 weekend doen sommige wiz' een moord voorSoJ is zo ongeveer de beste ring voor een wiz die je kan vinden, zelfs als de rolls niet geweldig zijn is ie beter dan een trifecta ring, puur door de 15-20% ele damage en de damage vs elites.
Mirrorball met 2 missiles is dan ook 1 van de items die ik nog zoek.. Maat van me heeft er al 3 van Kadala gehad met 1 extra missile xD
Heb nu denkik iets van 2k blood naar haar gegooid, nog steeds niet degene die ik nodig heb
Want a cookie?!
Met shards ook een mirror met 1 extra missile maar die heb ik meteen gesalvaged..
Geluk en ook weer veel pech omdat ik mijn items niet kan vinden.
Legion 7i i9 3080 32gb
Legion 7i i9 3080 32gb
- Blaat
Hardware Fanaat
Stats:
725 dex
19% Attack speed
9% CHC
14% Hungering Arrow damage
1,43 Increased Hatred regen
+12 Discipline
Increased hungering arrow chance to pierce by 21%

Samen met mijn Buriza en devouring arrow echt genieten! Perfect viable op T4. Nu alleen nog de 2 pierce versie ervan vinden (bij voorkeur met meer dan 2350 dps

Buriza is ook gewoon een leuk wapen met Emimei's duffel en Bola Shot. De bola's ontploffen dan 3x in een groepje. Dat is potentieel bijna 600% weapon damage op 1 target.
Verder heb ik ook een Natalya's slayer gevonden met een socket (zie sig). Nu wachten op de patch om te zien wat ik ga rerollen.
Nou nou, wat een opofferingmarkklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:29:
Vrijdag trouwen en dan 13 dagen turkije (ff snel weg) dus als er een patch uit komt zal ik er niet veel van kunnen genieten......
Ik heb zelf weinig kunnen spelen dit weekend
Geen updates gevonden, maar crusader blijf ik toch wel ontzettend vet vinden. Ook mijn wizard weer uit het stof gehaald, maar merk dat ik een melee class echt leuker vind
Archon pure power met 50% CDR is ook erg prettig
Legion 7i i9 3080 32gb
Nouja, dat was ook zo. Ook dat was ongefundeerd en ik wist het niet. Het was ook niet serieus, meer om aan te tonen dat je een aanname deed die niet per sé waar hoefde te zijn.Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:21:
[...]
Volgens mij is de aanname dat het voorkomt dat er soms geen items in de loot table staan net zo valide.
Dit is wat TealDawn er over zegt:
Q: Are you saying that in a level 34 game, my level 70 toon would be unable to obtain an item, such as Chantodo's Force from Kadala with a base level of 60 because the loot table is suppressed to items 31 and below?
A: No, the loot table can include items above the level of your game, those items would simply never drop from a monster because monster drops are set at game level.
[ Voor 7% gewijzigd door Patriot op 12-05-2014 10:41 . Reden: duidelijkheid ]
Andere leuke dingen. Toen D3 net uitkwam kon ik maar een week spelen want ik ging ook trouwen en op huwelijksreismarkklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:29:
Vrijdag trouwen en dan 13 dagen turkije (ff snel weg) dus als er een patch uit komt zal ik er niet veel van kunnen genieten......
Verwijderd
Het is bevestigd voordat die kerel tealdawn ofzo zijn post had gepost door blizz dat het BS is. Alleen mensen willen erin geloven. Maar dit speelt toch al sinds vanilla ?Bosmonster schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:00:
[...]
Er zijn geruchten dat je per game een vaste loot table hebt. Maar dit is vooralsnog nog niet bevestigd.
Voor bronnen, zie de grotere diablo sites, zoals diablo.incgamers.com of diablofans.com.
Aan de andere kant kan het ook een oude systeem zijn die ze al gebruikten toen de AH open was om meer controle te krijgen over de drops en toen niet ontdekt is omdat de legs droprate te laag was.
- Blaat
Hardware Fanaat
Nou ja ik vind het wel lichtelijk frappant dat ik (doordat ik de theorie wilde testen) door dezelfde game te blijven en alsmaar helmen te gokken 8 broken crowns heb geloot bij Kadala. Wat zou de kans daarop zijn als alles random was?Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Het is bevestigd voordat die kerel tealdawn ofzo zijn post had gepost door blizz dat het BS is. Alleen mensen willen erin geloven. Maar dit speelt toch al sinds vanilla ?
Aan de andere kant kan het ook een oude systeem zijn die ze al gebruikten toen de AH open was om meer controle te krijgen over de drops en toen niet ontdekt is omdat de legs droprate te laag was.
Something fishy is going on...
On a sidenote, een ervan was daadwerkelijk goed en zit nu op mijn DH.
Daar heb ik ook een post over gelezen (een blue post welliswaar). Er werd uitgelegd dat Kadala anders werkt dan monsters. Terwijl monsters items "droppen" (en waar dus de loottable logica achter zit), "maakt" Kadala ze.Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:00:
[...]
Vooralsnog wil ik hier wel de opmerking bij plaatsen dat het inderdaad allemaal theorieën zijn op dit moment, welke noch ontkend, noch bevestigd worden door de blizz devs (zullen ze ook nooit doen). Echter m'n post van een redelijk aantal dagen (weken?) geleden bevat ook een link naar een thread op bnet waarin dit onderwerp uitvoerig besproken is (30+ pages). Eerst werd het ook met scepsis ontvangen, maar op een gegeven moment begonnen er screenshots op te duiken met inventories vol mirrorballs en WoW's. Toen riepen de meeste nog SHOPPED! Toen er echter youtube videos opdoken met iemand die daadwerkelijk ook al die items op de grond gooit in een game was er wel een omslag.
Maar nogmaals: allemaal speculatie/theorieën
--- edit ----
Volgens mij was het op de us fora. Moet je in ieder geval maar even zoeken op de keywords "RNG" en "debunked".
[ Voor 4% gewijzigd door DeBierVampier op 12-05-2014 11:07 ]
Ook dit is een van de facetten van de game die ik leuk vindDeBierVampier schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Daar heb ik ook een post over gelezen (een blue post welliswaar). Er werd uitgelegd dat Kadala anders werkt dan monsters. Terwijl monsters items "droppen" (en waar dus de loottable logica achter zit), "maakt" Kadala ze.
Vooralsnog wil ik hier wel de opmerking bij plaatsen dat het inderdaad allemaal theorieën zijn op dit moment, welke noch ontkend, noch bevestigd worden door de blizz devs (zullen ze ook nooit doen). Echter m'n post van een redelijk aantal dagen (weken?) geleden bevat ook een link naar een thread op bnet waarin dit onderwerp uitvoerig besproken is (30+ pages). Eerst werd het ook met scepsis ontvangen, maar op een gegeven moment begonnen er screenshots op te duiken met inventories vol mirrorballs en WoW's. Toen riepen de meeste nog SHOPPED! Toen er echter youtube videos opdoken met iemand die daadwerkelijk ook al die items op de grond gooit in een game was er wel een omslag.
Maar nogmaals: allemaal speculatie/theorieën
--- edit ----
Volgens mij was het op de us fora. Moet je in ieder geval maar even zoeken op de keywords "RNG" en "debunked".
Heb speciaal van het weekend een lvl 34 crus gemaakt om dit te gaan testen, ben er alleen nog niet aan toe gekomen, omdat dit wel wat tijd nodig heeft.
Het is sowieso weighted inderdaad. Maar sommige zeggen dus dat elke game álle legendaries kunnen droppen (en dat de zeldzame varianten dus gewoon een lagere kans hebben dan de "trash" varianten").Ryan1981 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:08:
Kan het niet zijn dat de kans op die items niet hoger is dan die van andere items? of is dat juist waar het hier om gaat?
Maar dit werkt dus ook met eventuele loottables: sommige legendaries hebben een veel hogere kans om "uitgekozen" te worden voor die game om te "kunnen" droppen, terwijl de zeldzame legendaries "weighted" zijn om veel minder vaak op je loottable te komen.
Het verschil met "gewoon weighted", is dat je op basis van dit systeem je speelstijl aan kunt passen om zo je effectieve dropkans te verhogen. Even een overdreven voorbeeld:DeBierVampier schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Het is sowieso weighted inderdaad. Maar sommige zeggen dus dat elke game álle legendaries kunnen droppen (en dat de zeldzame varianten dus gewoon een lagere kans hebben dan de "trash" varianten").
Maar dit werkt dus ook met eventuele loottables: sommige legendaries hebben een veel hogere kans om "uitgekozen" te worden voor die game om te "kunnen" droppen, terwijl de zeldzame legendaries "weighted" zijn om veel minder vaak op je loottable te komen.
Situatie A: Geen loottable. Item heeft gewoon een 1% kans om te droppen.
Situatie B: Loottable. Item heeft een kans van 25% om in de loottable te zitten, kans van 4% om te droppen.
In beide gevallen is je gemiddelde dropkans hetzelfde. Als je 1000 verschillende games doet en stopt bij de eerste de beste legendary dan heb je in beide gevallen ongeveer 10 van die dingen. Echter, als je in situatie B een low level T6 game joint en kijkt of het item dat je wilt dropt, dan kun je vervolgens gewoon 1000 gambles doen in die game en dan heb je 40 van die legendary items die je wilt hebben.
Precies, als loottables inderdaad bestaan, dan is dat een véél efficientere manier om specifieke items te farmen. Dat is het hele idee.Patriot schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:19:
[...]
Het verschil met "gewoon weighted", is dat je op basis van dit systeem je speelstijl aan kunt passen om zo je effectieve dropkans te verhogen. Even een overdreven voorbeeld:
Situatie A: Geen loottable. Item heeft gewoon een 1% kans om te droppen.
Situatie B: Loottable. Item heeft een kans van 25% om in de loottable te zitten, kans van 4% om te droppen.
In beide gevallen is je gemiddelde dropkans hetzelfde. Als je 1000 verschillende games doet en stopt bij de eerste de beste legendary dan heb je in beide gevallen ongeveer 10 van die dingen. Echter, als je in situatie B een low level T6 game joint en kijkt of het item dat je wilt dropt, dan kun je vervolgens gewoon 1000 gambles doen in die game en dan heb je 40 van die legendary items die je wilt hebben.
Ja, dat snap ik ook wel, maar vond het wel zo handig om het er even bij te vermelden als je reageert op iemand die duidelijk niet helemaal begrijpt waar het om gingDeBierVampier schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Precies, als loottables inderdaad bestaan, dan is dat een véél efficientere manier om specifieke items te farmen. Dat is het hele idee.
- Blaat
Hardware Fanaat
Dat niet alleen.DeBierVampier schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Precies, als loottables inderdaad bestaan, dan is dat een véél efficientere manier om specifieke items te farmen. Dat is het hele idee.
Als die theorie klopt is het zeer ongunstig om een hele dag in dezelfde game te blijven spelen. Dat betekent namelijk dat je dan bepaalde legs domweg niet kunt krijgen.
Slim is dus elke keer de game resetten, dan kom je inderdaad in de buurt van de ervaring zonder loot tables.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe veel werk het is om de onderliggende loot table naar boven te halen en uit te vinden of je de goede heb of niet.DeBierVampier schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:22:
[...]
Mjup, als je de game 'puur' wilt spelen (dus als je sowieso al geen zin hebt in truukjes als een game joinen van iemand op lvl 10 als je zelf lvl 70 bent) dan is dat inderdaad handig om te doen.Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:36:
[...]
Slim is dus elke keer de game resetten, dan kom je inderdaad in de buurt van de ervaring zonder loot tables.
En gezien de geringe hoeveelheid moeite is het zelfs aan te raden om ervan uit te gaan dat het inderdaad zo is. Het kost je niets en heeft je hooguit niets opgeleverd.
Verwijderd
Heb ook Uhkapian Serpent (Mojo) gevonden, overgestapt van Zombie Dogs Life Link naar Burning Dogs. Ik clear nu Rifts binnen 15 minuten op T2
Dat zou wel erg jammer zijn. Ik ben nu al een week of twee elke avond aan een stuk door aan het riften in een game....Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:36:
[...]
Dat niet alleen.
Als die theorie klopt is het zeer ongunstig om een hele dag in dezelfde game te blijven spelen. Dat betekent namelijk dat je dan bepaalde legs domweg niet kunt krijgen.
Het werkt sowieso het beste voor de items met een laag base level. Naarmate je hoger komt is het minder effectief, omdat alle items met een lager base level er sowieso óók bij zitten.Terence(x) schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:38:
[...]
Dat hangt er helemaal vanaf hoe veel werk het is om de onderliggende loot table naar boven te halen en uit te vinden of je de goede heb of niet.
Als je items met een lage base level wilt hebben is het redelijk makkelijk te doen omdat je dan als een gek door de T6 rifts vliegt. Dan vliegen de legendaries je ook om de oren.
Wacht maar tot je 200m en hoger ziet... Tikt lekker aan.. *ALS hij slaat en niet uit z'n neus zit te eten*Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:40:
Gisteren op mijn WD overgestapt van Restless Giant naar Wrathful Protector. Zo lekker om m'n Gargantuan klappen te zien geven van 25m, met Grave Injustice kan ik hem iedere Champion/Elite oproepen.
Heb ook Uhkapian Serpent (Mojo) gevonden, overgestapt van Zombie Dogs Life Link naar Burning Dogs. Ik clear nu Rifts binnen 15 minuten op T2
Legion 7i i9 3080 32gb
nadeel is als je bijna geen keys hebt en een random guy een rift laat openencybergi schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:43:
uit de game in de game kan ik iedereen aanraden ... werkt goed heb 6 set maruda 4 set nats ....elke keer als ik uit de game ga en weer in heb ik altijd wel minimaal een leg per run
daarvoor heb je een andere groep. Bounty it forwardoostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:44:
[...]
nadeel is als je bijna geen keys hebt en een random guy een rift laat openen(rift forward)
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
klopt maar daar moet je wel net zin in hebben, zo brainlesshexta schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:44:
[...]
daarvoor heb je een andere groep. Bounty it forward
Verwijderd
Hoe zorg je ervoor dat hij 200m slaat dan? Een maat van me heeft een Gargantuan die 85m crit maar hij zit zelf op 1.2m damage en heeft geen Mask of Jeram.markklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:43:
[...]
Wacht maar tot je 200m en hoger ziet... Tikt lekker aan.. *ALS hij slaat en niet uit z'n neus zit te eten*
En inderdaad, soms is zijn focus/pathing... tjah hoe zeg je dat... achterlijk? Komt omdat hij dan zo groot is denk ik.
ik moet nog steeds mijn RoRJoostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:46:
[...]
klopt maar daar moet je wel net zin in hebben, zo brainless
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
je zegt het zelf, geen jeramVerwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Hoe zorg je ervoor dat hij 200m slaat dan? Een maat van me heeft een Gargantuan die 85m crit maar hij zit zelf op 1.2m damage en heeft geen Mask of Jeram.
En inderdaad, soms is zijn focus/pathing... tjah hoe zeg je dat... achterlijk? Komt omdat hij dan zo groot is denk ik.
Mask of Jeram + midnight feast skill zal in iedergeval helpenVerwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Hoe zorg je ervoor dat hij 200m slaat dan? Een maat van me heeft een Gargantuan die 85m crit maar hij zit zelf op 1.2m damage en heeft geen Mask of Jeram.
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
Ik bedoel dat die maat van me 1,2m damage + geen Jeram heeft en 80m crit.oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:48:
[...]
je zegt het zelf, geen jeramen de goeie rune helpt ook in je garg
Ik heb wel Jeram (+80%), 900k damage en de mijne crit maar 20m.
Zat ik inderdaad over na te denken om Midnight Feast te nemen, maar ik weet niet ten koste van welke ik dat moet doen.markklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:50:
[...]
Mask of Jeram + midnight feast skill zal in iedergeval helpen
Ik heb Spirit Vessel, Fetish Sycophants, Pierce the Veil, Grave Injustice (Hardcore btw)
[...]
Ik bedoel dat die maat van me 1,2m damage + geen Jeram heeft en 80m crit.
[...]
ah ok, ik snap
Zie mijn Wiz voor een (vind ik) fijne MM Conflag spec, T3/4 Rifts en Ubers T3/4 gaan zonder problemen, T5 nog niet geprobeerd, wanneer ik solo speel T3 ook niet, T4 nog niet geprobeerd solo (te druk met WDmarkklok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:53:
Heb na het vinden van die mirror ook even een firebuild in elkaar gezet maar vond het toch een achteruitgang.. Moet me er maar eens meer in gaan verdiepen
Ik weet wel dat ik toen ik overstapte van MM Glacial / FO / Frozen blackhole naar MM Conflag / Meteor Molten impact en Blazar blackhole het DPS verschil enorm was in het voordeel van Fire. Blazar / Meteor is gewoon een champack dood in 2-3 seconden op T3 solo, en een elite pack duur niet veel langer.
Gisteren toevallig nog met een MM fire wizard gespeeld in T4 rifts, die gast had best ok gear maar niet echt over de top, hij ging echt nuts qua dmg vooral single target was heel sterk. Heb nog niet echt veel gespendeerd aan het krijgen van een mirrorball, mja dat komt omdat ik me voluit focus op me crusader nuDennism schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:13:
[...]
Zie mijn Wiz voor een (vind ik) fijne MM Conflag spec, T3/4 Rifts en Ubers T3/4 gaan zonder problemen, T5 nog niet geprobeerd, wanneer ik solo speel T3 ook niet, T4 nog niet geprobeerd solo (te druk met WD), mijn gear is zeker niet BiS, maar geeft wel een beetje een richting voor de gearing van deze build. Moet nog wel iets meer CHC en CHD sprokkelen heb ik zelf het idee zonder al te veel fire damage te verliezen.
...
Zag er iig wel heel leuk uit om te spelen.
- Blaat
Hardware Fanaat
Ik mis alleen een Andariels Visage en de roll op mijn RoRG, Cindercoat en Amu moeten beter. Verder ben ik er zowat wel...
kun je mooi tijd vrij maken voor watch dogsWolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:26:
De items op mijn fire DH beginnen inmiddels al aardig richting het type BIS te komen.
Ik mis alleen een Andariels Visage en de roll op mijn RoRG, Cindercoat en Amu moeten beter. Verder ben ik er zowat wel...
Ik zit intussen op 180+ forgotten souls..Bokkie schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:24:
Ik wil op mijn mirrorball eigenlijk mm damage rollen ipv resource cost reduction.. maar de hoeveelheid opties die dan kunnen rollen ... echt crap.
Hoewel ik wel weer op bijna 30 souls zit. Duidelijk teken dat er niet gnoeg bruikbare legs gedropt zijn
Die totempaal met +30% damage moet je er dan sowieso nog bij hebben!Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:55:
[...]
Ik bedoel dat die maat van me 1,2m damage + geen Jeram heeft en 80m crit.
Big bad voodoo met slam dance dacht ik..
- Blaat
Hardware Fanaat
Niet echt mijn type spel...oostland33 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:28:
[...]
kun je mooi tijd vrij maken voor watch dogs
Ik denk dat ik gewoon andere builds ga perfectioneren (pierce+pet build bijvoorbeeld).
Verwijderd
Ja ik zal vanmiddag eens een andere build proberen. Ik twijfel alleen of dat wel een goed plan is op hardcore maarja, als het niet goed gaat heb ik altijd nog mn Spirit Vessel om mn aars te redden.schaapiej schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:30:
[...]
Die totempaal met +30% damage moet je er dan sowieso nog bij hebben!
Big bad voodoo met slam dance dacht ik..
Ik ga lekker een break nemen tot ladders komen, te grote back log nog aan andere games waardoor het grinden voor de één of twee perfecte items die kunnen droppen wel erg gaat aanvoelen als wasted timeWolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:26:
De items op mijn fire DH beginnen inmiddels al aardig richting het type BIS te komen.
Misschien casual een andere char gearen, de game zelf blijft leuk maar wanneer 95% van de drops veranderen in Souls ben ik niet meer hardcore genoeg om uren te kunnen blijven spelen. I'm getting old

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Veel fire en garg damage stacken. Is vooral leuk tot je de zuni set bonus hebt, dan neemt de waarde rap af en stack je veel liever phys/fetish army.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Combineer dat met Slam Dance bijvoorbeeld en mn fetishes slopen elites sneller dan de Garg
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2014 12:46 ]
Verwijderd
Ik ben sinds kort weer terug in Nederland (ik heb een paar jaar in Azie gewoont), heerlijk weer m'n eigen pc en games. Ik ben meteen weer een HC character begonnen, want dat was vanuit Thailand toch niet te doen. De connectie is daar zo onstabiel dat ik al m'n characters ben verloren, m'n record was volgens mij paragon level 5.
Nu dus weer een barbarian begonnen en het geeft meteen een goed gevoel, ik denk dat ik van de week dan ook RoS ga aanschaffen. Ik had al gekeken voor de Tweakers (HC) clan, hij staat nu nog op pending dus ik hoop dat ik wel zal worden toegelaten aangezien ik momenteel nog geen vrienden heb
Ik vind echt helemaal niets
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
T6 riftsMad-Matt schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:53:
Heeft iemand een tip waar je een beetje goed legs kan farmen?
Daar heb ik nou net die items voor nodig
Rifts / Kadala zijn goede opties. Bounty caches voor specifieke legs.Mad-Matt schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:53:
Heeft iemand een tip waar je een beetje goed legs kan farmen?
Belangrijk is de droprate versus kill speed. Zorg dat je snel genoeg door de mobs heen gaat om efficient te kunnen farmen; meestal speel je dus op normal of torment 1. De rest is maar zeer de vraag of het de moeite waard is om kill speed in te leveren voor een iets hogere drop rate.
Overigens is ongeveer 1 leg per 3-4 rifts helemaal niet gek. Ik heb tot en met T3 gefarmed, maar dat is waar ik meestal op uitkom.
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 12-05-2014 12:58 ]
- Blaat
Hardware Fanaat
Maar als je killspeed op T2 net zo hoog is als op T1 kan je beter T2 gaan spelen.Morrar schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:57:
[...]
Rifts / Kadala zijn goede opties. Bounty caches voor specifieke legs.
Belangrijk is de droprate versus kill speed. Zorg dat je snel genoeg door de mobs heen gaat om efficient te kunnen farmen; meestal speel je dus op normal of torment 1. De rest is maar zeer de vraag of het de moeite waard is om kill speed in te leveren voor een iets hogere drop rate.
Maar ik krijg per 3 a 4 rifts 1 leg.
Kadala laat afgelopen 2000 shards al geen leg meer zien
Je kill speed gaat natuurlijk altijd omlaag, simpelweg omdat de HP aantallen omhoog gaan. Daar tegenover staat een minieme toename in de kans op een leg. Zelf merk ik daar echt 0,0 verschil van eerlijk gezegd.Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Maar als je killspeed op T2 net zo hoog is als op T1 kan je beter T2 gaan spelen.
Wat Kadala betreft: heel vaak krijg je nul legs en dan ineens 3-4 achter elkaar voor hetzelfde slot. Haar RNG lijkt heel weinig van te kloppen.
[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 12-05-2014 13:00 ]
- Blaat
Hardware Fanaat
Als jij op T2 alles instahit (wat ik doe op mijn DH) kan je beter T2 gaan spelen dan T1. Dat is wat ik bedoel.Morrar schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:59:
[...]
Je kill speed gaat natuurlijk altijd omlaag, simpelweg omdat de HP aantallen omhoog gaan. Daar tegenover staat een minieme toename in de kans op een leg. Zelf merk ik daar echt 0,0 verschil van eerlijk gezegd.
Ja true. Met HC is er natuurlijk ook nog wat extra risico om in te calculeren, maar goed, je kunt dat het beste zelf inschatten. Ik vind het wel prettig dat mn pets vrijwel alles killen op T1 en alleen de elites nog wat werk kostenWolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:59:
[...]
Als jij op T2 alles instahit (wat ik doe op mijn DH) kan je beter T2 gaan spelen dan T1. Dat is wat ik bedoel.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Ik ben voornamelijk afhankelijk van mn movement speedMorrar schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Ja true. Met HC is er natuurlijk ook nog wat extra risico om in te calculeren, maar goed, je kunt dat het beste zelf inschatten. Ik vind het wel prettig dat mn pets vrijwel alles killen op T1 en alleen de elites nog wat werk kosten
T3 gaat net zo makkelijk als T1. T4 is nog redelijk faceroll (alsin, ga niet dood zelfs zonder echt op te letten). Dus dat is het niveau wat ik doe.
Gemiddeld 1.5 leg per rift denk ik (soms niks, soms 3 of alles er tussenin
Hogere torments hebben best wel een flink effect op de leg droprate is mijn ervaring.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2014 13:05 ]
denk dat het komt omdat er een grote pool is waaruit een leg kan droppen iets zegt mij dat het hier spaak loopt met rng systeemGrindtegel schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:24:
Zijn er hier meer mensen die bij hogere rifts juist minder lege krijgen dan op normaal? Ik heb nu al tijden dat rifts op T1,2 en 3 aanzienlijk slechter leg geven , wat toch niet zou mogen. Gister in 9 of 10 t1 rifts maar 5 legs ontvangen... Zaterdag was het gemiddelde nog lager
- Blaat
Hardware Fanaat
Ik merk ook bijzonder weinig verschil in droprates tussen verschillende torment levels. Hogere torments lijken het op dit moment niet waard te zijn.Grindtegel schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:24:
Zijn er hier meer mensen die bij hogere rifts juist minder lege krijgen dan op normaal? Ik heb nu al tijden dat rifts op T1,2 en 3 aanzienlijk slechter leg geven , wat toch niet zou mogen. Gister in 9 of 10 t1 rifts maar 5 legs ontvangen... Zaterdag was het gemiddelde nog lager
Mwa, als ik T1 doe verveel ik me te pletter, daarom doe ik zelf T3/T4 gewoon om ook nog een beetje uitdaging te krijgen als ik aan het spelen ben.Wolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:26:
[...]
Ik merk ook bijzonder weinig verschil in droprates tussen verschillende torment levels. Hogere torments lijken het op dit moment niet waard te zijn.
Het enige wat mij opgevallen was, is dat ik en mijn vriendin onafhankelijk van elkaar dezelfde items vinden nu en dan (laatst nog skysplitter).
Verder zou deze hypothese getest kunnen worden door als je een tal-rasha belt vind mij uit te nodigen en dan blijven we spelen tot ik er ook een heb
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: <a href="http://irc.tweakers.net/diablo3">http://irc.tweakers.net/diablo3</a>
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
Vidra heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: ts.solidaritygaming.com
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1492578">~~~[PC] Diablo 3 Problemen topic</a>
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1506137">~~~[PC] Diablo 3 Trading topic</a>
Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: <b>~~~[url="link naar profiel"]Battle.net tag~~~[/url]</b>~~~[/html]