• hautessa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

hautessa

5620Wp

Pssst. 8) Voor alle fans van UHD (HUserie) en volgens mij ook de Curved TV. Vanaf Maandag 17 November starten we weer met een frisse Cashback actie van 200,00 euro*. Voor degene die em de vorige keer/keren gemist hebben, toch leuk! :*)

*je krijgt een betrekkelijk waardeloze Smart Watch, maar kunt ook voor 200,00 euro Cashback kiezen. Ik weet het, het is geen 500,00. Echter als je de boot gemist hebt en toch graag wil... Pleistertje op de wond. O-)

Het moge duidelijk zijn, dat Samsung toch echt graag nog wat extra omzet wil boeken dit kalenderjaar, gezien de snel opvolgende Cashbackacties en de belabberde jaarcijfers. :*)

[ Voor 13% gewijzigd door hautessa op 13-11-2014 08:46 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50
Op welke types is die cashback te verwachten? Op alle versies (t/m de 6900) of alleen hogere modellen of vanaf een bepaalde diameter?

Catch a smile out there!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Alle Curved TV's vanaf 55 inch = SmartWatch of 200,00 euro Cashback.
HU series boven de 7200 van 48 inch =100,00 euro Cashback.
HU series boven de 7200 van 55 inch en groter = Smart Watch of 200,00 euro Cashback.

Voorbeeld: UE55HU7500LXXN= SmartWatch of 200,00 Cashback.

*Disclaimer. De actie moet nog aangekondigd worden en beginnen, maar ik denk dat ik de types zo correct heb onthouden uit doorgaans zeer betrouwbare bron ;)

[ Voor 14% gewijzigd door hautessa op 13-11-2014 18:39 . Reden: lijstje aangevuld ]

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
hautessa schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:34:
Alle Curved TV's vanaf 55 inch = SmartWatch of 200,00 euro Cashback.
HU series boven de 7200 van 48 inch =100,00 euro Cashback.
HU series boven de 7200 van 55 inch en groter = Smart Watch of 200,00 euro Cashback.

Voorbeeld: UE55HU7500LXXN= SmartWatch of 200,00 Cashback.

*Disclaimer. De actie moet nog aangekondigd worden en beginnen, maar ik denk dat ik de types zo correct heb onthouden uit doorgaans zeer betrouwbare bron ;)
ppff 200 euro casback en ze hebben eerder 500 gedaan beetje jammer. Bij tv van 3200,- euro nu 200 eiro retour..... kun je beter naar LG of Sony gaan kijken doie hebben tot begin Januarie ook cashback voor 500!!

Happy buying >:) >:)

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-06 03:36
Zit zelf te kijken naar een 4k, maar het enige wat mij weerhoud, om voor de 48hu7500 te gaan, is de fan bij de aansluitingen van de tv.

Maar lees er al een tijdje niks over, staat die fan wel aan? Weet niet of er in de laatste maanden firmware update is geweest en dat het nu geen issue meer is? En dus alleen aan gaat als het echt te heet wordt.

Vraag het hier maar, want kan geen stille winkel vinden om er zeker van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

mcerror schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:44:
[...]

Bij tv van 3200,- euro nu 200 eiro retour....

Happy buying >:) >:)
Juist. Een TV van 3200 (3199,00 om precies te zijn) die smurf je in een slim onderhandelend gesprek in de winkel tot 2500,00 en dan de 200,00 CashBack er af, zodoende heb je een UE65HU7500 NL model voor 2300,00 ipv 2900 in jouw voorbeeld.

Ik geniet van die gesprekken in de winkel.

Dat noem ik dan weer Happy buying >:) >:)

p.s. Over een paar maanden zal er wel iemand zijn die hem nog scherper krijgt, maar ik heb het over het prijspeil van NOV14.

[ Voor 7% gewijzigd door hautessa op 16-11-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
Via de mail zonder moeilijke gesprekken krijg je dit ook voor elkaar, inc bezorging via koerier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
apis29 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:31:
[...]

:D Dat wilde ik nog voorstellen om een bepaalde wrijf "truc" te proberen die vrij regelmatig met succes wordt toegepast maar dat is per ongeluk al gebeurt zie ik 8) . Mooi ding gekozen uiteindelijk!
dat werkt id soms, grappig in de handleiding staat dat je tv ook ff moet laten uithangen voor dat die het beste presteert en de clouding voorbij is. Het scherm is op een bepaalde manier gespannen, dat gaat wel eens fout in de doos door verplaatsing, dat heeft tijd nodig om recht te trekken. Je tv worst wellicht nog beter. Wrijven kan altijd nog.... je kan nl ook de boel stuk maken. (zoals je in dat topic kan lezen)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 13:41
Hoe zit het met ghosting icm gamen op de uhd's van Samsung? Iemand daar ervaring mee/last van?

[ Voor 14% gewijzigd door Willson op 15-11-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:08
Kogel door de kerk. Prijs afgemaakt met klein. Definitieve bestelling wordt wel pas maandag ivm de actie van samsung. Dinsdag zal die dan bezorgd worden. Ben heel benieuwd als de 65HU7500 eenmaal in de kamer hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
nklaver234 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:18:
Kogel door de kerk. Prijs afgemaakt met klein. Definitieve bestelling wordt wel pas maandag ivm de actie van samsung. Dinsdag zal die dan bezorgd worden. Ben heel benieuwd als de 65HU7500 eenmaal in de kamer hangt.
wat heb je er uiteindelijk _/-\o_ voor betaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb een paarvraagjes over de verwachting van prijsdaling en content ten aanzien van 4K.

Ik heb me verdiept in de 2014 modellen van Full HD en 4K types van 46-50 inch .
(48 inch is de gezochte maat.) minimaal 100HZ en een goede contrast range.en deze heb ik gevonden.
- Samsung ue48h6670 en de 6700 (zijn volgens mij 2 de zelfde waarbij eentje voor BBC gemaakt is.)
- Sony KDL-47W807A Zilver
- Sony Bravia KDL-50W829B Zwart
-Panasonic Viera TX-48AX630E Zwart. (nog geen reviews gezien)

Gezien de prijs (899,-) twijfel ik of het niet handiger is nog een jaartje te wachten en dan een 4K in 48 inch onder de 1000 euro te kopen.(kan uiteraard de tx-48ax doen.)
De Smart apps vind ik niet zo spannend op casting na dan.
78% is beeld belangrijk, 12% onboard geluid (je wilt niet altijd je surroundset aan hebben staan), 10% de smart functies waarvan WiFi en casting daar weer het belangrijkste is.(een chromecast kan dit ook oplossen dus zelfs dat is niet spannend voor de keuze.)

Wat denken jullie?
Zal de 4K UHD binnen een jaar alle Full HD vervangen in het 800-1000 euro segment?
Ik vind het zonde om 900 euro uit te geven (voor een mooie en goede smart FHD) terwijl die binnen een jaar al voorbij gestreeft word door 4K technologie in de zelfde prijsrange.(ik heb het gevoel dat nu zo'n beetje het kantel punt is. zie de Pana die eigenlijk al precies in mijn wensenlijst valt.(kan alleen niet bepalen of die goed is of niet.)
Dan kijk ik liever nog een jaartje tegen mn oude beestje aan en daarna uit meerdere modellen mn nieuwe kiezen.
En in hoevere is het te zien dat een 4K panel een SD of HD signaal krijgt?
Hoelang zal het duren dat 4k content in ruime mate beschikbaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 16-11-2014 13:28 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
mcerror schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:48:
[...]

wat heb je er uiteindelijk _/-\o_ voor betaald dan?
2500 euro en na de cashback dus 2300. Gebeld met klein en meteen gezegd dat ik voor 2500 euro deze tv wou. Dat ging zo makkelijk dat ik mij afvraag of het ook voor minder was gelukt. Wel nog een CI+ v1.3 module van Quantis erbij gekocht voor 50 euro.
Ben benieuwd of ik dan zonder mijn gewaarde Humax kan. Tv heeft twee tuners en zou tegelijk kunnen opnemen en kijken.

Weet misschien iemand of je ook een opname kan inplannen als de tv op standby staat of moet de tv altijd aan blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tegelijk opnemen en kijken gaat helaas niet (tenminste als je Ziggo hebt). Komt door Ziggo en de CI+ standaard.. (alles encrypted en maar 1 tuner kan decrypten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
nklaver234 schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:15:
[...]

2500 euro en na de cashback dus 2300. Gebeld met klein en meteen gezegd dat ik voor 2500 euro deze tv wou. Dat ging zo makkelijk dat ik mij afvraag of het ook voor minder was gelukt. Wel nog een CI+ v1.3 module van Quantis erbij gekocht voor 50 euro.
Ben benieuwd of ik dan zonder mijn gewaarde Humax kan. Tv heeft twee tuners en zou tegelijk kunnen opnemen en kijken.

Weet misschien iemand of je ook een opname kan inplannen als de tv op standby staat of moet de tv altijd aan blijven?
Nice, ga volgende week ook maar es bellen dan en schiet in op 2.250,- en dan nog cashback dus uiteindelijk 2.050,- txs voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

mcerror schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:46:
[...]

Nice, ga volgende week ook maar es bellen dan en schiet in op 2.250,- en dan nog cashback dus uiteindelijk 2.050,- txs voor de tip. _/-\o_
Ik ben er vrij zeker van dat je dat in de nabije weken NIET gaat lukken. Met 2500 zitten er nog maar een paar broodjes shoarma tussen. The lowest price tot nu toe heb ik meegemaakt voor 2450,00. En dan.... bezorgen ze em ook nie meer nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Geven de retailers alleen kortingen op top end TVs of is het ook mogelijk bij midrangen/lowend (500-800eu) TVs af te dingen op prijs? Ik kan me voorstellen dat bij goedkopere panelen de marge kleiner is.

[ Voor 20% gewijzigd door Halfdan op 16-11-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
Wanneer krijg je de cashback bedrag op je rekening gestort?
Ik heb meegedaan aan de laatste cashback actie die 2 november afliep.
Kan het geld goed gebruiken voor de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Reken op ongeveer 6 weken, kan sneller, kan langzamer..
offtopic:
Je hebt dus een tv gekocht van je laatste centen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 22:11
lotus11 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:24:
Wanneer krijg je de cashback bedrag op je rekening gestort?
Ik heb meegedaan aan de laatste cashback actie die 2 november afliep.
Kan het geld goed gebruiken voor de feestdagen.
duurde bij mij een maand of 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
[...]

De TV kan gewoon in standby staan en hij zal dan keurig de geprogrammeerde uitzending opnemen zonder dat je er iets van merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
TV hangt inmiddels aan de muur. Ben zeer tevreden met beeldkwaliteit en de smart interface.
Geluid is minder goed dan bij mijn vorige panasonic maar is acceptabel.

Wel een probleem met de optische uitgang SP/DIF. Het geluid hierop is heel zacht waardoor ik de versterker wel tot 80 procent moet opendraaien voordat er enigszins een normaal volume uitkomt. Vervolgens is het geluid niet meer om aan te horen omdat de lage tonen dan oververtegenwoordigd zijn.
Voorheen zat de Humax Digitale decoder op de Optische ingang van de versterker en die had een normaal volume en hoefde de versterker nooit verder open dan 50 procent want dan stonden de ramen bol.
Ook de mediaspeler geeft een normaal volume op de versterker via de optische uitgang.

Vanavond nog maar wat uitproberen maar anders maar eens uitproberen hoe goed de support van Samsung is.

Zijn er hier Tweakers met een Samsung tv die de optische uitgang gebruiken naar een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
nklaver234 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:38:
TV hangt inmiddels aan de muur. Ben zeer tevreden met beeldkwaliteit en de smart interface.

Wel een probleem met de optische uitgang SP/DIF. Het geluid hierop is heel zacht waardoor ik de versterker wel tot 80 procent moet opendraaien voordat er enigszins een normaal volume uitkomt. Vervolgens is het geluid niet meer om aan te horen omdat de lage tonen dan oververtegenwoordigd zijn.
Voorheen zat de Humax Digitale decoder op de Optische ingang van de versterker en die had een normaal volume en hoefde de versterker nooit verder open dan 50 procent want dan stonden de ramen bol.
Ook de mediaspeler geeft een normaal volume op de versterker via de optische uitgang.

Vanavond nog maar wat uitproberen maar anders maar eens uitproberen hoe goed de support van Samsung is.

Zijn er hier Tweakers met een Samsung tv die de optische uitgang gebruiken naar een versterker?
Kun je nog wat meer vertellen over je ervaring? Kst op het punt om exact dezlfde deal te gaan doen... Hioe is de kwaliteit van"gewoon"hd kabel kijken? Hoe doet de upscaling zijn werk?

Txs

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jawel, maar dat is er een van vijf jaar terug, dus niet uit de 4K serie waar deze thread over gaat. Desalniettemin kan ik je vertellen dat dat bij mij prima werkt, geen last van dat het geluid daardoor te zacht is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
Gisteren mijn htpc (intel nuc) van een passief gekoeld jasje voorzien dus die hoor ik niet meer.
Wat ik nu wel hoor (nog niet storend) is de fan in mijn 55HU7500 .....
Ben benieuwd of dit niet gaande weg een irritant fannetje gaat worden :-(

ps
Iemand nog een tip voor een goede 3d bril (liefst oplaadbaar) ipv dat iele meegeleverde exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 12:47
Op de media markt site van Duitsland zie ik deze televisie samsung UE55H6270 voor maar 700 euro staan. In Nederland zie ik hem voor het goedkoopst op 843 euro staan(import??). Ik vroeg me af waar ik deze televisie mee kan vergelijken in Nederland. Zo te zien heeft die 200hz(waarschijnlijk geoptimaliseerd?), maar kan hier verder geen duidelijke info over vinden. De UEH55H6200 kost al snel 400 euro duurder maar als er geen duidelijke verschilen zijn zal het wel lonen om even op en neer te rijden naar Duitsland hiervoor.

Heeft iemand ook misschien ervaring met aankopen in het buitenland en met de garantie ervoor? Zal Samsung een europese service aanbieden of zal je het product moeten brengen naar de media markt in Duitsland als die defect is?

[ Voor 3% gewijzigd door Kungfukip op 21-11-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kungfukip schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:52:
Op de media markt site van Duitsland zie ik deze televisie samsung UE55H6270 voor maar 700 euro. In Nederland zie ik hem voor het goedkoopst op 843 euro staan(import??). Ik vroeg me af waar ik deze televisie mee kan vergelijk in Nederland. Zo te zien heeft die 200hz(waarschijnlijk geoptemaliseerd?). De UEH55H6200 kost al snel 400 euro duurder maar als er geen duidelijke verschilen zijn zal het wel lonen om even op en neer te rijden naar Duitsland hiervoor.

Heeft iemand ook misschien ervaring met aankopen in het buitenland en met de garantie ervoor? Zal Samsung een europese service aanbieden of zal je het product moeten brengen naar de media markt in Duitsland als die defect is?
Dat is de de H6200 met voor Duitsland wat extra tuners (DVB-S/S2) ... Vraag me wel af waarom ze daar een ander nummer voor krijgen in Duitsland, normaal gesproken zit dat in de code achter het modelnummer verwerkt ... (6270SSXZG vs 6200AWXXN)

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 21-11-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-06 15:07

Ja, heb een 48hu7500 op mijn Naim Supernait via een optische kabel.
Werkt perfect, heb wel ergens in een menu het geluid op PCM gezet ipv Dolby Digital.

Zijn er hier meer mensen waar de firmware automatisch van geüpdatet is naar 1023?
Stond twee weken geleden ineens in het beeld maar kan nergens op internet wat vinden over deze firmware stand.
De vrienden van Samsung heb ik gemaild en kreeg ik een keurige lege mail terug als antwoord. :?
Daarna doodleuk vragen of je tevreden bent met het antwoord.

Ik heb verder geen klachten ben enorm tevreden over de televisie ben alleen benieuwd wat ze aangepast hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Kleuvert op 22-11-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:06
:/
Kleuvert schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:50:
[...]

Ja, heb een 48hu7500 op mijn Naim Supernait via een optische kabel.
Werkt perfect, heb wel ergens in een menu het geluid op PCM gezet ipv Dolby Digital.

Zijn er hier meer mensen waar de firmware automatisch van geüpdatet is naar 1023?
Stond twee weken geleden ineens in het beeld maar kan nergens op internet wat vinden over deze firmware stand.
De vrienden van Samsung heb ik gemaild en kreeg ik een keurige lege mail terug als antwoord. :?
Daarna doodleuk vragen of je tevreden bent met het antwoord.

Ik heb verder geen klachten ben enorm tevreden over de televisie ben alleen benieuwd wat ze aangepast hebben.
Ik heb dezelfde tv en de software is een paar weken geleden bijgewerkt naar T-GFP8DEUC-2171.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
MilesD. schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:17:
:/
[...]

Ik heb dezelfde tv en de software is een paar weken geleden bijgewerkt naar T-GFP8DEUC-2171.2
Dat is de 1022 versie, zie: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE48HU7500LXXN
Bij mij staat er dus een 1023 versie op waar ik geen idee van heb wat die inhoud.
Als je in het menu van de tv kijkt onder software update staat er 1023 bij huidige versie.
Kun je eens kijken wat er bij jou staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Kleuvert schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:06:
[...]

Dat is de 1022 versie, zie: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE48HU7500LXXN
Bij mij staat er dus een 1023 versie op waar ik geen idee van heb wat die inhoud.
Als je in het menu van de tv kijkt onder software update staat er 1023 bij huidige versie.
Kun je eens kijken wat er bij jou staat?
Huidige versie: 2172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
Vaag. Samsung geeft 2 verschillende standen op. Vreemd dat die in jouw tv de 2e stand laat zien en niet de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Kleuvert schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:08:
[...]

Vaag. Samsung geeft 2 verschillende standen op. Vreemd dat die in jouw tv de 2e stand laat zien en niet de eerste.
Is inderdaad vreemd...! maar meer info kan ik jou op dit moment geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb nu een Sony 50W705.
Ik vraag me af of de Samsung HU6900 50 inch variant een betere televisie? Ik kijk alleen maar series en films op de televisie (gekoppeld met een denon receiver en kef speakers).

3d kijk ik overigens never en interesseert me niks.

De Sony gaat terug voor reparatie en mag waarschijnlijk een nieuwe tv uitkiezen de HU6900 50 of een 805 van Sony, vandaar de vraag. Ik was overigens over de Sony zeer tevreden, vooral voetbal kijken was een genot door de football modus

[ Voor 16% gewijzigd door jzoin2 op 25-11-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
justjermaine schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:31:
Ik heb nu een Sony 50W705.
Ik vraag me af of de Samsung HU6900 50 inch variant een betere televisie? Ik kijk alleen maar series en films op de televisie (gekoppeld met een denon receiver en kef speakers).

3d kijk ik overigens never en interesseert me niks.

De Sony gaat terug voor reparatie en mag waarschijnlijk een nieuwe tv uitkiezen de HU6900 50 of een 805 van Sony, vandaar de vraag. Ik was overigens over de Sony zeer tevreden, vooral voetbal kijken was een genot door de football modus
Sony W805 > Samsung HU6900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Redcoon Cyber Monday: NL Model

UE55HU7200XXN voor een ram prijs van (2199,00) €. 1444,00.
UE50HU6900XXN voor een ram prijs van (1199,00) €. 777,00.

Nog niet lager dan deze prijzen gezien. -35% op bruto adviesprijs. Anyone cheaper?

[ Voor 6% gewijzigd door hautessa op 01-12-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben van plan om mijn oude Samsung TV eens op te waarderen naar wat nieuws. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 48h8000 en de 48H7500. Nu is er op Google genoeg aan goede reviews te vinden over beide modellen maar helaas geen goede vergelijking. Allebei de modellen hebben zo hun plus- en minpunten evenals dat beide modellen wat probleempjes hebben als ik dat zo her en der lees. Wie kan mij hier wat wijzer in maken.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Flash
  • Laatst online: 08-02 19:59
jokapo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:09:
Ik ben van plan om mijn oude Samsung TV eens op te waarderen naar wat nieuws. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 48h8000 en de 48H7500. Nu is er op Google genoeg aan goede reviews te vinden over beide modellen maar helaas geen goede vergelijking. Allebei de modellen hebben zo hun plus- en minpunten evenals dat beide modellen wat probleempjes hebben als ik dat zo her en der lees. Wie kan mij hier wat wijzer in maken.
Als je puur kijkt naar het panel (beeldkwaliteit), dan zou ik voor de UE48H8000 gaan.
Deze heeft namelijk een panel refresh rate van 200 Hz, waar de UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz. Hiermee bedoel ik het werkelijke aantal Hz, dus zonder gebruik van alle zogenaamde 'beeldverbeteraars'. Deze beeldverbeteraars kun je het beste uitschakelen op je TV, omdat deze over het algemeen meer kwaad doen dan goed. Dit blijft echter een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar de beeldpuristen onder ons raden het gebruik hiervan ten zeerste af.
Concreet betekent bovenstaande dat de UE48H8000 een veel betere (eigen) bewegingsresolutie heeft.
De UE48H8000 is wel een curved model is, dit moet wel je voorkeur hebben.
Interessante optie is misschien ook wel de UE46H7000 (zie onderstaande link).
Deze heeft ook een panel refresh rate van 200 Hz en is ook nog goedkoper.
Persoonlijk zou ik op dit moment geen 4K UHD TV kopen, er is immers zelden tot geen bronmateriaal beschikbaar. TV kijken via de kabel in 4K kwaliteit zie ik de komende jaren sowieso niet gebeuren.
Bovendien is de televisie qua technologische ontwikkeling momenteel heel erg in beweging.
Je kan dus misschien beter nog even wachten met het aanschaffen van iets wat meer is dan Full HD.
OLED bijvoorbeeld ;)

https://www.avforums.com/...ue46h7000-tv-review.10775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Final Flash schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:41:
[...]

Als je puur kijkt naar het panel (beeldkwaliteit), dan zou ik voor de UE48H8000 gaan.
Deze heeft namelijk een panel refresh rate van 200 Hz, waar de UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz.
Voor zover ik weet heeft de HU7500 net als de rest van de Samsung series 7 en de series 8 een 200Hz paneel. Wat ook logisch is aangezien deze modellen allemaal een hoge bewegingsresolutie hebben.
Hiermee bedoel ik het werkelijke aantal Hz, dus zonder gebruik van alle zogenaamde 'beeldverbeteraars'. Deze beeldverbeteraars kun je het beste uitschakelen op je TV, omdat deze over het algemeen meer kwaad doen dan goed. Dit blijft echter een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar de beeldpuristen onder ons raden het gebruik hiervan ten zeerste af.
Zonder beeldverbeteringen heb je niets aan de hogere beeldfrequentie van het paneel. Beeldinterpolatie en paneelfrequentie zijn afhankelijk van elkaar en zonder het een, doet het andere niets.

Zelf ben ik ook een beeldpurist maar ben het er absoluut niet mee eens dat je alle beeldverbeteringen uit moet zetten. Ja, randverbetering, ruisreductie e.d. moet je niet aan willen hebben staan. Maar beeldinterpolatie voor 100Hz en 200Hz panelen zeker wel. Natuurlijk is dit afhankelijk van de bron maar ook voor films zou ik het zelf gebruiken. Wel in geringe mate zodat het welbekende Soap Opera Effect niet optreedt maar voldoende om zoveel als mogelijk bewegingsonscherpte weg te werken.

Persoonlijk vind ik bewegingsonscherpte wat bij iedere beweging zichtbaar is veel vervelender dan de artefacten die heel af en toe zichtbaar zijn.
Concreet betekent bovenstaande dat de UE48H8000 een veel betere (eigen) bewegingsresolutie heeft.
Persoonlijk zou ik op dit moment geen 4K UHD TV kopen, er is immers zelden tot geen bronmateriaal beschikbaar. TV kijken via de kabel in 4K kwaliteit zie ik de komende jaren sowieso niet gebeuren.
Bovendien is de televisie qua technologische ontwikkeling momenteel heel erg in beweging.
Je kan dus misschien beter nog even wachten met het aanschaffen van iets wat meer is dan Full HD.
OLED bijvoorbeeld ;)

Helemaal mee eens. Het prijsverschil tussen de H7000 en H8000 vind ik het niet waard. Sterker nog, als ze dezelfde prijs zouden hebben zou ik de H7000 nog boven de H8000 kiezen. Het gebogen paneel heeft meer nadelen zoals hogere kans op clouding en kijkhoekverschillen dan het platte paneel van de H7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Final Flash schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:41:
[...]

Deze heeft namelijk een panel refresh rate van 200 Hz, waar de UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz. Hiermee bedoel ik het werkelijke aantal Hz, dus zonder gebruik van alle zogenaamde 'beeldverbeteraars'. Deze beeldverbeteraars kun je het beste uitschakelen op je TV, omdat deze over het algemeen meer kwaad doen dan goed. Dit blijft echter een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar de beeldpuristen onder ons raden het gebruik hiervan ten zeerste af.
OLED bijvoorbeeld ;)

Bedankt voor de reactie. Ik zal dit eens gaan laten bezinken. Is de H7000 een opvolger van de F8000 trouwens?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Flash
jokapo schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:03:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zal dit eens gaan laten bezinken. Is de H7000 een opvolger van de F8000 trouwens?
De UE46H7000 is de opvolger van de UE46F7000 (2013 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285395

Hallo

Wie weet waar ik het MAC adres van de samsung 55HU7500 kan vinden in het menu?
Ik heb al gekeken bij Internopties maar vind alleen het IP adres.

alvst bedankt
KJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Anoniem: 285395 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:06:
Hallo

Wie weet waar ik het MAC adres van de samsung 55HU7500 kan vinden in het menu?
Ik heb al gekeken bij Internopties maar vind alleen het IP adres.

alvst bedankt
KJK
Menu,ondersteuning,contact met Samsung, naar onder scrollen....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectionist99
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Heb de Logitech K400 (aanbieding Mediamarkt) gekocht en ben daar tevreden over.
Waar ik niet tevreden over ben is dat de Spotify app alleen bediend kan worden via de Samsung ab 8)7 .
Te gek voor woorden dat een gebruiker letter voor letter moet aanwijzen alvorens er na vele minuten stom werk er iets te horen valt. Op een Spotify forum wordt hier al 2 jaar over geklaagd. HW gaat sneller dan SW, maar dat het zo lang moet duren?

Internet browsen werkt wel goed via het bluetooth keyboard en installatie is simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier sinds gisteren een UE55H6740 SVXZG (Duits model volgens mij) in huis. Lekker groot en prima beeld. Maar ik heb een probleempje met de apps in de SmartHub.

Locatie en taal staan op Nederland, maar bij Samsung Apps kan ik de Uitzendinggemist en de RTL XL apps niet vinden. Ik zie o.a. wel Netflix, Youtube, WebBrowser (en vele andere), en bij Films&Series en Multimedia staat ook gewoon Nederlandse content.

Iemand een tip hoe ik de Uitzendiggemist en de RTL XL apps kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Laatst online: 18-01 06:46
jurk738 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:05:
Ik heb hier sinds gisteren een UE55H6740 SVXZG (Duits model volgens mij) in huis. Lekker groot en prima beeld. Maar ik heb een probleempje met de apps in de SmartHub.

Locatie en taal staan op Nederland, maar bij Samsung Apps kan ik de Uitzendinggemist en de RTL XL apps niet vinden. Ik zie o.a. wel Netflix, Youtube, WebBrowser (en vele andere), en bij Films&Series en Multimedia staat ook gewoon Nederlandse content.

op google dit gevonden:
https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ja had ik ook gevonden en gedaan, maar het hielp helaas niet.

Edit: Hier iemand met het zelfde probleem: http://forum.samygo.tv/vi...75&t=7701&start=10#p65387.

[ Voor 16% gewijzigd door jurk738 op 07-12-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Flash
[quote]Final Flash schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:41:

Deze heeft namelijk een panel refresh rate van 200 Hz, waar de UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz.

Ik moet bovenstaande rectificeren 8)7
Ik was in de veronderstelling dat de Samsung UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz.
Dit omdat de UE**HU6900 modellen van Samsung een panel refresh rate hebben van 50 Hz.
Mijn 'logische gedachte' was dan ook dat de hogere UHD-modellen over een 100 Hz panel beschikken.
Achteraf gezien bleek dit een onjuiste veronderstelling te zijn. Mede dankzij Dimens (zie post 04-12) d:)b
Onderstaand artikel op Trusted Reviews bevestigt de aanvulling van Dimens.
Zie kopje Samsung UE48HU7500: Design and Features.
"There’s also a 1000Hz-like motion engine, created through a combination of backlight scanning, a native 200Hz panel and optional frame interpolation processing".
Read more at http://www.trustedreviews...eview#hTOQtw0c1z05url0.99

[ Voor 57% gewijzigd door Final Flash op 08-12-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Final Flash schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:09:
[quote]Final Flash schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:41:

Ik moet bovenstaande rectificeren 8)7
Ik was in de veronderstelling dat de Samsung UE48HU7500 een panel refresh rate heeft van 100 Hz.
Dit omdat de UE**HU6900 modellen van Samsung een panel refresh rate hebben van 50 Hz.
Mijn 'logische gedachte' was dan ook dat de hogere UHD-modellen over een 100 Hz panel beschikken.
Achteraf gezien bleek dit een onjuiste veronderstelling te zijn. Mede dankzij Dimens (zie post 04-12) d:)b
Onderstaand artikel op Trusted Reviews bevestigt de aanvulling van Dimens.
Zie kopje Samsung UE48HU7500: Design and Features.
"There’s also a 1000Hz-like motion engine, created through a combination of backlight scanning, a native 200Hz panel and optional frame interpolation processing".
Read more at http://www.trustedreviews...eview#hTOQtw0c1z05url0.99
Gelukkig had je het de eerste keer wel goed ;) (er zijn helemaal geen 200Hz 4K/UHD panelen)
De meerwaarde is ook niet zoveel (meer), de 4K kan er best beter uitzien ...

De code in het service menu van de 48HU7500 is: 48A1UU8EH (waarbij, zoals bekend, de 1 voor 100(120)Hz staat. In de H7000 bijv. 46A2UF7EH)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 08-12-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Flash
M
apis29 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:01:
[...]

Gelukkig had je het de eerste keer wel goed ;) (er zijn helemaal geen 200Hz 4K/UHD panelen)
De meerwaarde is ook niet zoveel (meer), de 4K kan er best beter uitzien ...

De code in het service menu van de 48HU7500 is: 48A1UU8EH (waarbij, zoals bekend, de 1 voor 100(120)Hz staat. In de H7000 bijv. 46A2UF7EH)
Bedankt voor je correctie apis29 d:)b
Achteraf gezien was mijn gedachte dus toch logisch :Y
Dit betekent dat Trusted Reviews er ook compleet naast zit :F
Ach.. Tis niet de eerste keer dat een website onjuiste informatie verstrekt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Final Flash op 09-12-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Laatst online: 12-06 08:54
2500 euro en na de cashback dus 2300. Gebeld met klein en meteen gezegd dat ik voor 2500 euro deze tv wou. Dat ging zo makkelijk dat ik mij afvraag of het ook voor minder was gelukt.
Wat gek eigenlijk dat alle winkels deze TV voor de volledige adviesprijs op de websites hebben staan (is dat overigens geen verboden prijsafspraak?) en dat je dan in een winkel nog flink kunt onderhandelen. Normaal zijn het juist de webshops die de laagse prijzen hebben. Plasmavisie heeft hem voor 2799,- op de site staan, maar dat is geen officiële Nederlandse import en daar krijg je dus geen cashback op. Ik ben geïnteresseerd in deze TV en vind 2500,- uiteraard ook een heel mooie prijs. Ik ben alleen bang dat de lokale electro winkels (BBC en Scheer&Foppen) absoluut niet zo ver willen zakken.

Intussen heb ik de handleiding van deze TV gevonden en doorgelezen. Je kunt dus direct vanaf USB schijf afspelen en erop opnemen. Dat is heel mooi. Alleen moet die schijf dan door deTV geformatteerd worden. Is de schijf dan ook nog te gebruiken met een pc? M.a.w. Kan ik via pc films op die schijf zetten en dan op de tv afspelen?

[ Voor 24% gewijzigd door wildpicture op 09-12-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
@wildpicture.

Zal wel een eis van Samsung zijn dat ze niet met lage prijzen mogen adverteren. Of het mag of niet, je er druk over maken veranderd niets. Gebruik je kennis als voordeel! Je weet nu dat het goedkoper kan als je langs gaat of ze opbelt. Was voor mij ook nieuw. Ik dacht ook dat de laagste prijzen wel op internet te vinden waren.

Ik heb geen HardDisk of USB aan de tv hangen dus kan er niet mee opnemen. Opnemen doe ik met de decoder van Ziggo (Humax 5200). Media afspelen doe ik rechtstreeks vanuit de smarthub functie van de tv. Die speelt via het netwerk alles af. Online content doe ik via een externe mediaspeler (Neo X8-H) die via hdmi is aangesloten.
Wat ik echt geniaal aan de nieuwe tv vind is dat aangesloten apparatuur als de Humax, blu-ray en media speler met de afstandsbediening van de tv zijn te bedienen. De Humax via de IR-extender en de dvd en blu-ray via de hdmi functie. Hoef nu nog maar zelden naar een andere afstandsbediening te zoeken!

Ik had hiervoor een 40" Panasonic van 2 jaar oud.
+De media functies van de Samsung zijn veel uitgebreider.
+De bediening van andere aparatuur met de standaard afstandsbediening is super
+Snelle opstarttijden, en zappen via de tv (insteekkaart van ziggo) is nu acceptabel snel (2 sec vs. tot wel 5 op de Panasonic).
+Meerdere bronnen tegelijk weergeven (twee tv zenders, tv en media-center, etc)
-Geluid is minder goed dan Panasonic (vooral veel zachter, ook de optische uitgang SP-DIF is veel zachter)
-Kijkhoek is minder goed. Van opzij ziet het beeld er veel sneller flets uit.
-bouwkwaliteit is minder. Plastic buigt sneller en de onderrand is zo dun dat die niet helemaal recht is/lijkt maar golft.
-Bij de Panansonic kon je bij de aangesloten apparaten een eigen labelnaam opgeven en niet gebruikte aansluitingen verbergen. Bij de Samsung kan je alleen van de blu-ray en van de digitale decoder een eigen naam opgeven. Andere bronnen is het mij nog niet mee gelukt en kan ik alleen uit een paar voorgedefinieerde namen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Gisteren heb ik de TV besteld en vandaag is hij afgeleverd. We waren wel allemaal onder de indruk van de grootte toen we hem in de kamer zagen staan. :-)

Vanmiddag even vlug aangesloten en wat dingetjes uitgeprobeerd. Prachtig mooi beeld en ongelofelijk scherp dat 4K. Ook als monitor van de home pc (1080p) een prachtig beeld. Maar ook direct vanaf een losse portable harde schijf kan hij de films afspelen. Ik ben onder de indruk! Die home pc is nu eigenlijk helemaal niet meer nodig.

De komende dagen ga ik eens wat experimenteren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 14:45

LGU

copykat schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:18:
Ik heb een paarvraagjes over de verwachting van prijsdaling en content ten aanzien van 4K.

Ik heb me verdiept in de 2014 modellen van Full HD en 4K types van 46-50 inch .
(48 inch is de gezochte maat.) minimaal 100HZ en een goede contrast range.en deze heb ik gevonden.
- Samsung ue48h6670 en de 6700 (zijn volgens mij 2 de zelfde waarbij eentje voor BBC gemaakt is.)
- Sony KDL-47W807A Zilver
- Sony Bravia KDL-50W829B Zwart
-Panasonic Viera TX-48AX630E Zwart. (nog geen reviews gezien)

Gezien de prijs (899,-) twijfel ik of het niet handiger is nog een jaartje te wachten en dan een 4K in 48 inch onder de 1000 euro te kopen.(kan uiteraard de tx-48ax doen.)
De Smart apps vind ik niet zo spannend op casting na dan.
78% is beeld belangrijk, 12% onboard geluid (je wilt niet altijd je surroundset aan hebben staan), 10% de smart functies waarvan WiFi en casting daar weer het belangrijkste is.(een chromecast kan dit ook oplossen dus zelfs dat is niet spannend voor de keuze.)

Wat denken jullie?
Zal de 4K UHD binnen een jaar alle Full HD vervangen in het 800-1000 euro segment?
Ik vind het zonde om 900 euro uit te geven (voor een mooie en goede smart FHD) terwijl die binnen een jaar al voorbij gestreeft word door 4K technologie in de zelfde prijsrange.(ik heb het gevoel dat nu zo'n beetje het kantel punt is. zie de Pana die eigenlijk al precies in mijn wensenlijst valt.(kan alleen niet bepalen of die goed is of niet.)
Dan kijk ik liever nog een jaartje tegen mn oude beestje aan en daarna uit meerdere modellen mn nieuwe kiezen.
En in hoevere is het te zien dat een 4K panel een SD of HD signaal krijgt?
Hoelang zal het duren dat 4k content in ruime mate beschikbaar is?
Copykat, heb jij ondertussen al een keuze kunnen maken en zoja waarop heb je deze keuze gebaseerd?

Ik twijfel tussen exact dezelfde modellen (KDL-50W829 of de Pana UHD)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

Sinners schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:26:
[...]

Copykat, heb jij ondertussen al een keuze kunnen maken en zoja waarop heb je deze keuze gebaseerd?

Ik twijfel tussen exact dezelfde modellen (KDL-50W829 of de Pana UHD)...
Het is uiteraard mijn niet getrainde mening maar na bekijken (ook van winkel modes laten halen en in "standaard" laten zetten) van de keuzes in de winkels kruipt Samsung met de 6700 serie toch weer met een neuslengte voor.(beeld met kleurdiepte en scherpte , real-refreshrate, menu structuur, uiterlijk. )
Vermoedelijk is er nu iemand die hoofdschuddend dit leest maar ik ging voor de Sony of de Pana kijken en gebruikte de Samsung als vergelijking (gezien de ongeveer gelijke prijsstelling.)
En werd uit eindelijk richting de Samsung getrokken door de prijs kwaliteit verhouding.
LG viel gelukkig wel meteen af beeld en bouwkwaliteit anders was ik niks opgeschoten :+

Ik heb ook de 4k ultra HD in de 1000,- range bekeken, zelfs met gewoon tv beeld (HD) en demo blueray.
ze ontlopen elkaar niet veel als je "gewone FHD" kijkt. en de ultraHD is iets beter maar ook niet zoveel dat ik meteen om was.
(gezien het feit dat de FHD source bij een 4k tv softwarematige opgerekt word met 1 naar 4 pixels is voorlopig het voordeel ook niet zo groot gezien de (nog) weinige aangeboden ultraHD beeld.)

Dusss ik heb maar naar mn vrouw geluisterd en mn geld in mn zak gehouden.... :9
(nou nog een keer andersom..... O-) )
Maar ik hoop dat de 4k modellen en de toppers van de FHD-modellen elkaar zo beconcurreren dat de budget 4k modellen nog iets in prijs zakken en betere specs krijgen.
Misschien komt er nog een btw actie of een andere goede korting en ga ik alsnog om.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 14-12-2014 20:24 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Anoniem: 257719

Ik heb sinds twee weken een 55 inch HU8500. Prachtige TV, ben zeer tevreden.

Ik kijk nu via kabel, maar heb ook een schotel op het dak. Ik vindt echter geen mogelijkheid om én kabel én sat te installeren / scannen.

Kan dat niet? Van de handleiding wordt ik niet wijzer.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 18-12-2014 11:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
De Samsung UE65HU7500 heb ik nu een week of twee in huis en hij bevalt uitstekend. Wat een mooi scherp beeld!

Naast TV kijk ik vooral films vanaf een losse USB harde schijf. Gewoon inpluggen en kijken. Werkt perfect. En films in 1080p worden werkelijk perfect ge-upscaled naar 4K. Je kunt bijna niet geloven hoe scherp. Wat soms alleen mis gaat, is het overschakelen van smart-tv (bijv. youtube app) naar gewone tv (UPC box). De TV kan dan vaak geen signaal op de hdmi poort vinden. Dan moet je de tv even uitzetten en weer aan. Dan werkt het weer en gelukkig gaat dat snel. Maar wel jammer dat hij niet gewoon overschakelt.

Het geluid is redelijk maar niet echt heel bijzonder. Daarom toch besloten een home cinema set erbij te kopen. Ik ben daar niet echt een freak in, dus flink wat lezen en op internet zoweken naar tips en ervaringen. Even getwijfeld tussen een losse receiver of een hele set. Een receiver is natuurlijk makkelijker uit te breiden als er over 1,5 jaar (?) of zo 4K blu ray spelers op de markt komen. Denon en Onkyo hadden een mooie receiver met een stuk of 8 hdmi ingangen, zelfs met hdmi 2.0 (4K 60fps). Maar verder zijn die beperkter en wordt de hele set toch wel erg prijzig. Dus gisteren toch een Samsung HT-7750 set besteld. Bij bestellen werd verzekerd dat de set vandaag bezorgd zou worden. Hij was inderdaad gisteravond bij post.nl. Daarna wordt het onduidelijk. Vandaag niks bezorgd en onduidelijke info op post.nl site via T&T. Klantenservice gebeld. Onduidelijk verhaal. "Wij weten het ook niet. Belt u dit nummer zelf maar, daar weten ze het wel.". Gevraagd of die nu bereikbaar zijn. "Jazeker, die zijn nu aanwezig". En zoals verwacht alleen een bandje met "Wij zijn er niet. tuut-tuut-tuut......" Andere klantenservice voor klacht. Daar hetzelfde wazige verhaal. "Wij weten niet waar uw pakket is, maar u krijgt het zeker niet voor volgende week maandag of dinsdag". Een week na bestelling. :-(

Jammer, dus de Kerstdagen niet lekker op mijn gemak opstellen, uitproberen en van films met mooi geluid genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:12
Mijn vrouw en ik willen binnenkort een nieuwe TV aan gaan schaffen. Nu zijn we echte filmfanaten en een groot scherm is dus ook wel een must. Op dit moment hebben we een Epson TW-3200 beamer en een 2.40m elektrisch projectiescherm. Deze gaan echter ivm een verbouwing, het huis uit (interesse iemand :) )?

Anyway, we - nou ja, eigenlijk ik :P - zitten te denken aan de UE75HU7500 van Samsung. Ik heb al diverse reviews gelezen en zover ik kan behoordelen, komt dit scherm erg goed uit de bus. Aangezien dit geen goedkoop scherm is, zou ik graag het een en ander willen weten van jullie. Hopelijk kunnen jullie de doorslag geven.

Mijn vragen:
1) Heeft iemand dit of vergelijkbaar scherm en wat is de ervaring mbt clouding en andere beeldartifacten?
2) We willen onze Cisco kabelontvanger/-recorder vervangen met dit scherm. Goed idee? Zo nee, waarom niet?
3) Ik las op een website dat de TV maar EEN gecodeerd kanaal op kan nemen terwijl je met de andere alleen nog maar een ongecodeerd kanaal kan bekijken. Correct?
4) We hebben een Dune media streamer en zijn daar erg tevreden mee. Toch zouden we liever deze wegdoen zodat we minder apparatuur hebben. Het scherm kan streamen en ondersteunt zover ik weet Plex. Goed idee? Zo niet, waarom niet?
5) Kan je op de TV in streaming mode zowel subtitle-sync als lip-sync dynamisch aanpassen - zoals met de Dune -?
6) Het scherm ondersteunt toch Plex?
7) Ik stel aardig hoge eisen aan een TV. Vooral mbt beeldkwaliteit en gebruik/bediening. Wat is jullie ervaring? Denk dan aan zap-snelheid, TV-gids, Netflix, Plex, etc?
8) Het scherm ondersteunt HDMI v2.0 volgens de spec (oa rec.2020 4K/60fps). Iemand al ervaring mee? 4K future proof?
9) Als ik mijn versterker op een andere bron dan "TV" zet, schakelt de TV dan automatisch over naar de HDMI ingang - middels HDMI - zodat ik niet op twee apparaten van bron moet veranderen?
10) Is dit scherm een goede keus? Zo niet, andere (betere) alternatieven van 75"?

Alvast super bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415272

Anteros schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:36:

Mijn vragen:
1) Heeft iemand dit of vergelijkbaar scherm en wat is de ervaring mbt clouding en andere beeldartifacten?
2) We willen onze Cisco kabelontvanger/-recorder vervangen met dit scherm. Goed idee? Zo nee, waarom niet?
3) Ik las op een website dat de TV maar EEN gecodeerd kanaal op kan nemen terwijl je met de andere alleen nog maar een ongecodeerd kanaal kan bekijken. Correct?
4) We hebben een Dune media streamer en zijn daar erg tevreden mee. Toch zouden we liever deze wegdoen zodat we minder apparatuur hebben. Het scherm kan streamen en ondersteunt zover ik weet Plex. Goed idee? Zo niet, waarom niet?
5) Kan je op de TV in streaming mode zowel subtitle-sync als lip-sync dynamisch aanpassen - zoals met de Dune -?
6) Het scherm ondersteunt toch Plex?
7) Ik stel aardig hoge eisen aan een TV. Vooral mbt beeldkwaliteit en gebruik/bediening. Wat is jullie ervaring? Denk dan aan zap-snelheid, TV-gids, Netflix, Plex, etc?
8) Het scherm ondersteunt HDMI v2.0 volgens de spec (oa rec.2020 4K/60fps). Iemand al ervaring mee? 4K future proof?
9) Als ik mijn versterker op een andere bron dan "TV" zet, schakelt de TV dan automatisch over naar de HDMI ingang - middels HDMI - zodat ik niet op twee apparaten van bron moet veranderen?
10) Is dit scherm een goede keus? Zo niet, andere (betere) alternatieven van 75"?

Alvast super bedankt voor de moeite!
1) ik heb de 75"UE75HU7500 aan de muur hangen en ben er zeer happy mee. Lichte clouding is te zien in de hoeken, wanneer je er op let in een donkere kamer en een donder beeld.In de praktijk heb ik er geen last van (en soms wil het schoonmaken van het scherm ook nog wel eens verbetering geven).
2 / 3) Ik heb zelf een Humax decoder/recorder en ga die echt niet weg doen. Dan kun je nl 2 willkeurige zenders opnemen en een derde (via de TV) kijken. Wanneer je alleen de TV zou gebruiken is het precies zoals je zegt: Je bent heel beperkt in je opname mogelijkheden (hangt van je kabel provider af - ik heb Ziggo). Ik gebruik de opname mogelijkheid van de TV alleen om iets pauze te kunnen zetten.
4) Ik heb een Dune-HD streamer en die gaat ook echt de deur niet uit, maar ik heb zelf weinig ervaring met de PLEX applicatie. Met mijn Dune streamer kan ik ook DVD en BluRay menus gebruiken en ik verwacht dat dat met Plex niet gaat lukken.
5) weet ik dus niet
6) het schijnt van wel
7) beeldkwaliteit is TOP, ik heb nog wel een ISF kalibratie laten doen, wat echt z'n geld waard was (zeker wanneer je een 75"koopt ;) ). TV Zap-snelheid is acceptabel, TV Guide is goed, maar ik werk dus vnl met de Humax decoder. Onze TV staat dus 90% HDMI1 weer te geven.
8 ) nee geen ervaring mee. Upscaling naar 4k in de TV is goed, dus nog geen reden een andere 4k upscaler te kopen in bv. een BluRay speler. Ik wacht tot de echte 4k spelers gaan komen in 2015. Ik verwacht dat dat gaat passen op deze TV, maar er is altijd de mogelijkheid je electronica van je TV te upgraden middels de UHD Evolution Kit. Dat kan volgens mij alleen bij Samsung. Dus je bent future proof.
9) Je kunt dat inderdaad zo instellen met HDMI-CEC. Wanneer je dan bv je volume aanpast op je versterker gebruik je ook de TV User interface om dat te zien. Dit werkt echter alleen via HDMI, dus niet wanneer je ook optische (Toslink) gebruikt. Ik heb er na 3 maanden uiteindelijk voor gekozen om al die HDMI-CEC features weer uit te zetten en via mijn programmeerbare afstandsbediening alles in eigen hand te houden. Maar het kan wel en werkte in mijn setup 95% correct. Waar het dan fout gaat is een PS3 die ik rechtstreeks via HDMI op de TV aansluit en waarvan ik soms het geluid (optisch) via de versterker wil hebben. Dan komt het systeem in de war (is ook logisch).
10) ik ben nog steeds tevreden, maar de tijd staat niet stil. Mischien dat Sony ondertussen beter geworden is. Echter toen ik de keuze maakte hadden ze geen HDMI 2.0 met HDCP 2.2. Dat leek me toen niet future proof.

Succes met je besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@andrek64: Heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide (en nuttige!) reactie! Daar heb ik wat aan. Ik heb overigens ook nog een keer met mijn vrouw overlegd maar zij vindt de TV wel erg prijzig en twijfelt daarom nog. Ik ben dan ook nog naar alternatieven aan het kijken: Help! Ik loop vast.. 65" Panasonic of 75" Samsung

Neemt niet weg dat ik deze TV nog steeds in mijn achterhoofd houd.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

@Anteros.

Mbt tot 2) kan ik vrij makkelijk zijn. Je MOET de decoder bij deze tv weg doen. Op zijn minst een nieuwe/andere dan een Cisco. Deze werkt namelijk NIET samen met deze tv. Ik heb meerdere UE65HU7500 getest met meerdere Cisco 8485dvb. Zelfs gedacht dat de TV als zowel de Cisco stuk waren etc. Later bleek dat de zgn Handshake niet goed ging via de hdmi kabel. Er is slechts 1 combi die werkt en die is ook maar zozo... Je dient de hdmi er uit te trekken IEDERE keer als je de ontvanger aanzet. Pas als je cijfers (kanalen nummers op de display) van je ontvanger ziet en 1x gezapt hebt naar een ander kanaal, kan de hdmi er weer in en gaat het goed. Alle andere combi's blijft de ontvanger in de opstartmodus en geeft ie geen tv beeld. Workaround was iedere dag dit ritueel en de ontvanger gedurende de hele dag niet meer uitzetten. Later.... heb ik em vervangen door en HUmax 5200c> opgelost. Klacht bij Ziggo (waar ik de Cisco van had "gekregen" leverde me een CI+ 1.3 insteekkaart op uit coulance. Hoe weet ik dat zeker? Ik heb een handvol van dit model in bezit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:24
Anteros schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:34:
@andrek64: Heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide (en nuttige!) reactie! Daar heb ik wat aan. Ik heb overigens ook nog een keer met mijn vrouw overlegd maar zij vindt de TV wel erg prijzig en twijfelt daarom nog. Ik ben dan ook nog naar alternatieven aan het kijken: Help! Ik loop vast.. 65" Panasonic of 75" Samsung

Neemt niet weg dat ik deze TV nog steeds in mijn achterhoofd houd.

Nogmaals bedankt.
Je weet dat de HU7500 ook in 65" verkocht wordt he? ;)
Ik heb de 65" hangen en ben er tevreden over. Heb Ziggo i.c.m. een Humax en snap ook niet waarom mensen de opnamefunctie van zo'n TV zelf zouden willen gebruiken, waar de Humax juist voor is bedoeld met 500-1000 GB aan HD en een dubbele tuner. UHD ziet er tof uit maar er is nog vrijwel geen content beschikbaar, maar dat is je wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
Anoniem: 415272 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:15:
[...]

7) beeldkwaliteit is TOP, ik heb nog wel een ISF kalibratie laten doen, wat echt z'n geld waard was (zeker wanneer je een 75"koopt ;) ). TV Zap-snelheid is acceptabel, TV Guide is goed, maar ik werk dus vnl met de Humax decoder. Onze TV staat dus 90% HDMI1 weer te geven.
wat is er voor jou verbeterd? veranderd?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Hautesse: Ik hang mijn Yamaha AV versterker er direct aan en gebruik deze als HDMI switch. De Cisco hangt dus aan mijn versterker, niet aan de TV. Verder heb ik idd wel wat gelezen over problemen met de Samsung en HDMI-CEC/-ARC.

@remzor: Ja, ik weet het :). Echter is 75" indrukwekkend en gezien de kijkafstand, het betere formaat (al zou 65" ook nog wel kunnen).

Overigens zag ik nog een vorig model staan, namelijk de 75F8000. Een TV waar heel veel mensen tevreden over zijn. Wellicht dat die ook interessant is, al is deze ook nog aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
Anteros schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:22:
@Hautesse: Ik hang mijn Yamaha AV versterker er direct aan en gebruik deze als HDMI switch. De Cisco hangt dus aan mijn versterker, niet aan de TV. Verder heb ik idd wel wat gelezen over problemen met de Samsung en HDMI-CEC/-ARC.
Als noodoplossing kun je ook de Cisco met een component en optische kabel aan de Yamaha hangen. Is bij mijn Samsung decoder en Samsung TV met daartussen een Denon AV reciever ook de enige oplossing (naaste de stekker van de decoder er iedere keer uittrekken).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik overweeg de 48hu7500L aan te schaffen. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe dat zit met de HDMI ingangen. Kan ik op dat toestel op minimaal twee HDMI ingangen 4K bronnen aansluiten? Nu zal dat enkel mijn HTPC zijn maar later komt UPC misschien ook met 4K uitzendingen en dan wil ik niet weer met zo'n domme HDMI switch zitten namelijk.

Ik heb al zitten zoeken op de Samsung website maar ik kan het zo snel niet vinden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Anteros schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:22:
@remzor: Ja, ik weet het :). Echter is 75" indrukwekkend en gezien de kijkafstand, het betere formaat (al zou 65" ook nog wel kunnen).
Zeker indrukwekkend. Reageerde meer op het feit dat je zei te twijfelen tussen 65 inch Panasonic (waar Samsung ook de 65 inch heeft) of 75 inch Samsung.

Succes met de 'search' though! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@remzor: Ik heb mijn zoektocht beëindigd... het is de Panasonic TX-65AX900 geworden. Ik heb deze kunnen kopen voor een zeer goede prijs (al is hij nog steeds belachelijk duur :S). Morgen ophalen. Ben benieuwd :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Anteros op 29-12-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Anteros schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:01:
@remzor: Ik heb mijn zoektocht beëindigd... het is de Panasonic TX-65AX900 geworden. Ik heb deze kunnen kopen voor een zeer goede prijs (al is hij nog steeds belachelijk duur :S). Morgen ophalen. Ben benieuwd :D.
Nice! Toen ik zelf in mei de UE65HU7500 kocht heb ik ook gekeken naar de Panasonic modellen, maar vond die toch wel erg prijzig. Bovendien waren ze toen nog niet allemaal uitgebracht volgens mij, maar qua design vond ik ze er ook gelikt uitzien.
Ik geloof dat het alleen qua ondersteuning wat betreft het 'smart' gedeelte wat minder is. Aantal apps etc. Maar dat is ook niet zo heel spannend, ik denk dat er maar weinig mensen gebruik maken van het brede scala aan apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Klopt. De 65AX900 is zover ik weet deze maand (of eind vorige maand) uitgebracht. Het smart gedeelte zal idd wat minder zijn, maar ik ben op zich van plan om de TV alleen als 'monitor' te gebruiken. Wel hoop ik dat Netflix goed werkt (al heb ik ook de AppleTV en chromeCast); 4k is alleen mogelijk via de TV-app zelf.

Als de twee CI+ tuners goed werken, dan overweeg ik overigens om de Cisco kabelontvanger de deur uit te doen. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:30
Bah... Net gebeld dat de levering van mijn 65" nog wat meer vertraagd is. Zou ook net buiten de cashback boot vallen op die manier maar dat lost de winkel erg netjes op!

Vervelend is het wachten gewoon terwijl je het nieuwe speelgoed wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Jaguar645 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:25:Vervelend is het wachten gewoon terwijl je het nieuwe speelgoed wil hebben :P
Dat wachten is inderdaad vervelend. Ik had de 65HU7500 gelukkig de volgende dag in huis. Maar de levering van mijn home cinema set is helemaal misgegaan. Zou zeker voor de kerst geleverd worden. Nog steeds niks en post.nl kan niet zeggen waar de set ergens is. Mogelijk dit jaar niet meer.

Maar er is ook nog wat goeds van gekomen. Door alle gezoek en steeds verder verdiepen, ben ik voor een andere set gevallen. Intussen heb ik de bestelling geannuleerd. Bij dezelfde zaak kan ik nu, met bijbetaling, mijn droomset krijgen. Zij regelen met post.nl dat de "oude" set niet meer afgeleverd wordt. Mocht dat toch gebeuren, kan ik hem gewoon weigeren. De nieuwe set is vandaag de deur uit gegaan en wordt hopelijk morgen afgeleverd. Nieuwe set is overigens Onkyo receiver met KEF 5.1 speakersset. oOo

Als de set er is, wordt het puzzelen om alles juist aan te sluiten en te configureren. Ik wil vooral films (1080p mkv) op USB harde schijf afspelen zodat beeld geupscaled op TV komt (dat ziet er echt ontzettend goed uit!) en geluid naar de 5.1 set gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

@Jaguar645: Het zal 2e week Januari worden. Ze zijn op bij Samsung Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Pfff dat is zuur zeg alleen maar langer wachten dus.... Nouja ik hoop maar dat ik in een vroege lichting zit dan en er die 2e week van kan gaan genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
jurk738 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:05:

Ik heb ook een XZG model besteld op cyberport.de (iets duurder dan amazon.de, maar amazon weigert naar Nederland te verzenden). Ik ging (ga) ervan uit dat het mogelijk is om de TV volledig te configureren voor Nederland inclusief NL SmartHub en Ziggo CI+ ondersteuning. Wat ik zo lees zijn er drie plaatsen waar je dit moet configureren. Ten eerste in SmartHub (wat jij al gedaan hebt) ten tweede in het service menu en tenslotte in het "extended service menu".

Om in het extended service menu te komen heb je normaal een speciale afstandsbediening nodig, maar je kunt de ir codes ook genereren met een Samsung Galaxy S4/S5/Note3/Note4 met ir functionaliteit en de app Samsung IR - Universal Pro. Zie http://wiki.samygo.tv/ind...end_FACTORY%2B3SPEED_keys

De stappen zijn dan:
1. Start tv in normal mode
2. push the info button on remote
3. after that on your phone with IR software send FACTORY code

Hier kun je de televisie configureren voor NL (Localset optie veranderen van EU/EU_Ger naar EU_Benelux). Als dit gelukt is moet je je TV een factory reset geven en dan zou ie volledig NL moeten zijn.

Hopelijk kan ik zaterdag bevestigen dat dit ook werkt op de UHD modellen, dan komt de mijne binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
wian schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:19:
[...]

Ik heb ook een XZG model besteld op cyberport.de (iets duurder dan amazon.de, maar amazon weigert naar Nederland te verzenden). Ik ging (ga) ervan uit dat het mogelijk is om de TV volledig te configureren voor Nederland inclusief NL SmartHub en Ziggo CI+ ondersteuning. Wat ik zo lees zijn er drie plaatsen waar je dit moet configureren. Ten eerste in SmartHub (wat jij al gedaan hebt) ten tweede in het service menu en tenslotte in het "extended service menu".

Om in het extended service menu te komen heb je normaal een speciale afstandsbediening nodig, maar je kunt de ir codes ook genereren met een Samsung Galaxy S4/S5/Note3/Note4 met ir functionaliteit en de app Samsung IR - Universal Pro. Zie http://wiki.samygo.tv/ind...end_FACTORY%2B3SPEED_keys

De stappen zijn dan:
1. Start tv in normal mode
2. push the info button on remote
3. after that on your phone with IR software send FACTORY code

Hier kun je de televisie configureren voor NL (Localset optie veranderen van EU/EU_Ger naar EU_Benelux). Als dit gelukt is moet je je TV een factory reset geven en dan zou ie volledig NL moeten zijn.

Hopelijk kan ik zaterdag bevestigen dat dit ook werkt op de UHD modellen, dan komt de mijne binnen :)
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want mijn TV staat op EU_BENELUX maar ik heb geen NL apps. Ik heb mbv deze howto: https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv Nederland ingesteld als Smart TV regio, maar dat heeft dus niet geholpen om Nederlandse apps te krijgen.

Ik heb trouwens deze info gebruikt om in het extended service menu te komen: http://wiki.samygo.tv/ind...ce_Menu_in_3_simple_steps
En ik heb hierbij mijn Harmony remote gebruikt om de FACTORY en 3SPEED codes naar de TV te sturen mbv deze info: http://www.alobits.de/hbbtv-auf-samsung-tvs-aktivieren, zie 1b.

[ Voor 3% gewijzigd door jurk738 op 29-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Hm... lijkt alsof je alles goed gedaan hebt. Heb je ook de factory reset gedaan aan het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
wian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:09:
Hm... lijkt alsof je alles goed gedaan hebt. Heb je ook de factory reset gedaan aan het einde?
Maar je kunt toch sowieso de NL apps krijgen op zo'n buitenlands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
@wian Yep, ook factory reset gedaan (en alle instellingen weer opnieuw moeten doen).

@3CPO Dat was ook mijn gedachte, maar dat is mij dus nog niet gelukt. Houd me aanbevolen voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
jurk738 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:55:
@3CPO Dat was ook mijn gedachte, maar dat is mij dus nog niet gelukt. Houd me aanbevolen voor tips.
dit werkt niet ?
https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv

[ Voor 17% gewijzigd door 3CPO op 30-12-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik heb dat gedaan, en ik krijg daarmee wel NL content bij Films&Series (bijv Flikken Maastricht) en bij Multimedia (bijv NL radio stations), maar ik krijg alleen 'generieke' apps (bijv YouTube, Netflix en WebBrowser) en geen NL apps (bijv Uitzendinggemist en RTL XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Da's balen. Gebruik uitzendinggemist niet vaak (en RTL XL nooit) maar toch jammer als het mist. Heb je de laatste firmware update van de NL Samsung website geinstalleerd via USB? Staat toevallig vandaag een nieuwe versie op, wie weet maakt dat het verschil?

edit: zie dat voor de UE55H6740 geen firmware op de NL site staat (maar voor de UE55H6700). Ik heb zelf een UH6900 besteld en ben van plan hierop de NL firmware update te plaatsen. In jouw geval zou ik het risico niet nemen...

Je kan natuurlijk altijd de niet-officiele UZG app installeren: http://www.ugsamsungapp.nl/

[ Voor 47% gewijzigd door wian op 30-12-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:43
Geeft de ue65hu8500 en/of de ue65hu7500 5.1 geluid via de optische kabel door? Ik overweeg een van beide aan te schaffen i.c.m. een sonos playbar, sub en 2x play:3, maar de playbar schijnt geen hdmi in ingang te hebben... Op internet lees ik tegenstrijdige berichten :s ik heb zojuist ook maar een mail naar sonos en samsung gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DutchJudge schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:41:
Geeft de ue65hu8500 en/of de ue65hu7500 5.1 geluid via de optische kabel door? Ik overweeg een van beide aan te schaffen i.c.m. een sonos playbar, sub en 2x play:3, maar de playbar schijnt geen hdmi in ingang te hebben... Op internet lees ik tegenstrijdige berichten :s ik heb zojuist ook maar een mail naar sonos en samsung gestuurd...
Ik heb dezelfde opstelling. De TV geeft idd 5.1 door (staat ook gewoon bij de specificaties vermeld hoor op de Samsung website). Waar je wel rekening mee moet houden, en wat je misschien bedoeld, is dat de Playbar geen DTS ondersteunt. DD is geen probleem, PCM natuurlijk ook niet want dat maakt de Playbaar er zelf van. Alleen als je DTS selecteert blijft het stil.
Ik zelf denk toch niet dat je bij ee dergelijke set (met soundbar) het verschil hoort tussen DD en DTS. Vooral de 'gemiddelde' consument niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:43
remzor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:52:
[...]

Ik heb dezelfde opstelling. De TV geeft idd 5.1 door (staat ook gewoon bij de specificaties vermeld hoor op de Samsung website). Waar je wel rekening mee moet houden, en wat je misschien bedoeld, is dat de Playbar geen DTS ondersteunt. DD is geen probleem, PCM natuurlijk ook niet want dat maakt de Playbaar er zelf van. Alleen als je DTS selecteert blijft het stil.
Ik zelf denk toch niet dat je bij ee dergelijke set (met soundbar) het verschil hoort tussen DD en DTS. Vooral de 'gemiddelde' consument niet.
Thanks! Goed om te horen. Het enige is dus dat als je een blu-ray afspeelt waar toevallig alleen dts hd op zit, je geen geluid hebt... Netflix schijnt over het algemeen ook dd af te spelen, maar niet altijd...

Ben jij tevreden over je opstelling? Met andere woorden, zou je als je in mijn schoenen stond de hele opstelling opnieuw aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Is er iemand die via de ARC het geluid van een Samsung TV (65HU7500) afspeelt op een Onkyo receiver (TX-NR636)? Ik wil graag gedownloade films die op een USB harddisk staan, via de TV afspelen en het geluid via de receiver laten lopen.

Ik heb alles al geprobeerd en al een nieuwe kabel gekocht, maar nog steeds niks. Volgens mij staan zowel TV als receiver goed ingesteld. (De receiver op TV/CD) De ARC lijkt op zich wel te werken want als ik de UPC box als bron gebruik, schakelt de TV automatisch zijn eigen afstandbediening naar de receiver. Dat werkt goed.

Wat er volgens mij mis gaat, is het volgende. Op de TV moet ik de bron kiezen. De HDMI-ARC poort heet daar HDMI4. Dat is de poort die verbinding maakt met de HDMI-ARC out op de receiver. Maar als ik een film kijk die op een harde schijf staat, moet ik op de TV de USB selecteren als bron ipv HDMI4. Zou dit betekenen dat het geluid dan niet meer via de ARC (HDMI4) gaat?

Ik kan uiteraard ook de USB schijf aansluiten op mijn losse Samsung Bluray speler. Het geluid is dan perfect via de receiver. Maar de bluray speler geeft het allemaal net iets minder mooi/handig weer. En hij laat bij een enkele film de ondertitels niet zien. Daarom toch liever via de TV afspelen. Dat geeft een iets mooier beeld en prettigere bediening. Ik heb nu maar een optische kabel besteld om het geluid van de TV via die aparte kabel naar de receiver te sturen. Dat zou toch altijd moeten lukken. Maar via de ARC zou prettiger zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DutchJudge schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Thanks! Goed om te horen. Het enige is dus dat als je een blu-ray afspeelt waar toevallig alleen dts hd op zit, je geen geluid hebt... Netflix schijnt over het algemeen ook dd af te spelen, maar niet altijd...

Ben jij tevreden over je opstelling? Met andere woorden, zou je als je in mijn schoenen stond de hele opstelling opnieuw aanschaffen?
Zie mijn reactie in het Hifi - Sonos topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644672

wildpicture schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:31:
Is er iemand die via de ARC het geluid van een Samsung TV (65HU7500) afspeelt op een Onkyo receiver (TX-NR636)? Ik wil graag gedownloade films die op een USB harddisk staan, via de TV afspelen en het geluid via de receiver laten lopen.

Ik heb alles al geprobeerd en al een nieuwe kabel gekocht, maar nog steeds niks. Volgens mij staan zowel TV als receiver goed ingesteld. (De receiver op TV/CD) De ARC lijkt op zich wel te werken want als ik de UPC box als bron gebruik, schakelt de TV automatisch zijn eigen afstandbediening naar de receiver. Dat werkt goed.

Wat er volgens mij mis gaat, is het volgende. Op de TV moet ik de bron kiezen. De HDMI-ARC poort heet daar HDMI4. Dat is de poort die verbinding maakt met de HDMI-ARC out op de receiver. Maar als ik een film kijk die op een harde schijf staat, moet ik op de TV de USB selecteren als bron ipv HDMI4. Zou dit betekenen dat het geluid dan niet meer via de ARC (HDMI4) gaat?

Ik kan uiteraard ook de USB schijf aansluiten op mijn losse Samsung Bluray speler. Het geluid is dan perfect via de receiver. Maar de bluray speler geeft het allemaal net iets minder mooi/handig weer. En hij laat bij een enkele film de ondertitels niet zien. Daarom toch liever via de TV afspelen. Dat geeft een iets mooier beeld en prettigere bediening. Ik heb nu maar een optische kabel besteld om het geluid van de TV via die aparte kabel naar de receiver te sturen. Dat zou toch altijd moeten lukken. Maar via de ARC zou prettiger zijn. Iemand een idee?
Bron op usb of hdmi 4 moet niet uitmaken.. kijk eens als je een film afspeelt in het menu (groene knop ingedrukt houden) of in de audio instellingen "ontvanger" nog steeds geselecteerd is. Of ik nou films via usb, netwerk of een app afspeel, hij blijft het netjes via ARC naar mn harman kardon receiver sturen. Heb je misschien nog een ander apparaat aangesloten op je receiver? Bij mij stoorde m'n mediaspeler Mede8er het ARC gebeuren. Oplossing was de HDMI kabel van de mediaspeler opereren en het CEC draadje doorsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1975
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06-2024
wildpicture schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:31:

Dit al geprobeerd op de Onkyo?

RIHD moet aanstaan op de Onkyo om ARC te laten werken.

Press Setup on the Onkyo Remote
Assuming you have OSD enabled, you will see the setup menu on screen.
Go to Hardware Setup
Go to HDMI
Set HDMI Control (RIHD) to On
Set Power Control to On
Set TV Control to On
Exit Setup by pressing the Setup button on the Onkyo remote

Via: http://www.epinionated.ne...-47lw550t-onkyo-tx-sr608/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Bedankt voor de tips. Op de een of andere manier lukt het niet. Intussen zat vandaag de bestelde Toslink kable in de post. Die heb ik aangesloten op TV en receiver. Vervolgens audio source op Optical en het werkt nu. Wel valt me op dat ik de receiver iets hader moet zetten (bijv. op stand 40 ipv 30) voor hetzelfde geluidsniveau. Maar dat maakt me niet zoveel uit. Het was een omweg en ik weet nog niet waarom de ARC niet volledig werkt, maar de Optical werkt wel. De afstandsbediening van de TV werkt overigens wel op de receiver...... Dus nu kan ik met de kleine afstandsbediening van de TV zowel TV als receiver (geluidssterkte) bedienen en heb ik geluid bij smart apps en films via USB schijf. ik ben hiermee tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bij mij lag het aan de hdmi kabel dat arc het niet deed, ik heb een dure, maar die kabel was te kort en daar mee werkte arc wel met de Onkyo, 3 andere goedkope hdmi kabels kreeg ik arc ook niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Jaguar645 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:15:
Pfff dat is zuur zeg alleen maar langer wachten dus.... Nouja ik hoop maar dat ik in een vroege lichting zit dan en er die 2e week van kan gaan genieten! :)
Heb je em inmiddels al uitgeleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
hautessa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:13:
[...]

Heb je em inmiddels al uitgeleverd gekregen?
Helaas. Zit nog steeds te wachten. Wel wat telefoontjes gehad aangaande de cashback actie omdat die voorbij zou zijn maar dat is opgelost dat Samsung toch de cashback geeft aangezien ze zelf niet op tijd hebben kunnen leveren :) voor de rest kijk ik bij elk telefoontje in spanning welk nummer het is en hoop dat de bevestiging is dat hij naar mij onderweg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Jaguar645 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Wel wat telefoontjes gehad aangaande de cashback actie omdat die voorbij zou zijn
Kijk dat was precies mijn punt destijds. Ik dacht al wel dat ie niet op tijd aan zou komen voor registratiedatum. Ben blij dat ik je die waarschuwing heb kunnen geven. Zelf durfde ik het niet aan. Wat nu ook weer gevolgen heeft... maar dat terzijde. :/

[ Voor 10% gewijzigd door hautessa op 07-01-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
jurk738 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:38:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want mijn TV staat op EU_BENELUX maar ik heb geen NL apps. Ik heb mbv deze howto: https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv Nederland ingesteld als Smart TV regio, maar dat heeft dus niet geholpen om Nederlandse apps te krijgen.

Ik heb trouwens deze info gebruikt om in het extended service menu te komen: http://wiki.samygo.tv/ind...ce_Menu_in_3_simple_steps
En ik heb hierbij mijn Harmony remote gebruikt om de FACTORY en 3SPEED codes naar de TV te sturen mbv deze info: http://www.alobits.de/hbbtv-auf-samsung-tvs-aktivieren, zie 1b.
Ik heb de TV vandaag *eindelijk* binnengekregen. Ik heb volledige NL ondersteuning op dit Duitse model (UE40HU6900SXZG), inclusief uitzending gemist, RTL XL en Ziggo interactieve TV. HIervoor heb ik de volgende configuratie wijzigingen gemaakt:

- local_set in het extended service menu verandert in EU_Benelux
- Smart Hub ingesteld op NL (jouw linkje hierboven gebruikt)
- Samsung Instant On uitgezet (zonder dit had ik een probleem met netflix)
- factory reset

Moet wel even wennen aan deze gigantische monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:57
Binnenkort heb ik een nieuwe tv nodig en de afgelopen dagen ben ik bezig geweest om mij in te lezen hierover. Mijn keuze lijkt daarbij te vallen op de UE47H7000 of de UE48H6700. Ik had ook de Sony W805 of W815b op het oog, maar de tragere interface vind ik niet fijn. Daar ga ik niet aan kunnen wennen, aangezien de interface gewoon snel moet werken.

Nu twijfel ik dus over de H7000 en de H6700. Voordeel van de H6700 is dat hij 2" groter is en dat hij goedkoper is. Het verschil is momenteel volgens de Pricewatch ongeveer 100 euro, waarbij uiteraard de H7000 100 euro duurder is. 2" kan te verwaarlozen zijn natuurlijk. Volgens reviews zou de H7000 een nog beter beeld hebben, maar in hoeverre is dat daadwerkelijk merkbaar? Is het die 100 euro meerprijs ook waard? Mogelijk dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik hoor graag wat jullie zouden aanraden, want zover ik mij ingelezen heb en ik de tv's gezien heb, zou ik met beide een goede keuze maken.

Helaas heb ik de tv's nog niet in een zaak gezien, waarbij ze ook echt goed ingesteld zijn en ik echt kritisch kan vergelijken. Hiervoor zal ik zsm naar een wat kleinere televisiezaak gaan dan de MediaMarkt bijvoorbeeld waar ik ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Draicon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:31:
olgens reviews zou de H7000 een nog beter beeld hebben, maar in hoeverre is dat daadwerkelijk merkbaar? is het die 100 euro meerprijs ook waard?
Voor zover bekend is, haal je met de Samsung H7000 altijd een PSA-paneel van Samsung in huis wat een hogere garantie op kwaliteit geeft. Daarbij zal de H7000 eveneens komen met een 200Hz paneel om bewegingsonscherpte tegen te gaan.

De H6700 komt met de zogenaamde panel lottery van 3 fabrikanten waardoor de kans groter is dat de beeldkwaliteit lager is. Het 100Hz-paneel zorgt ook voor een hogere bewegingsonscherpte.

In mijn optiek is het die € 100,- waard om extra neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Prijserosie gaat zo wel heel erg hard:
http://www.totaaltv.nl/ni...g-ultra-hd-televisie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
wian schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Ik heb de TV vandaag *eindelijk* binnengekregen. Ik heb volledige NL ondersteuning op dit Duitse model (UE40HU6900SXZG), inclusief uitzending gemist, RTL XL en Ziggo interactieve TV. HIervoor heb ik de volgende configuratie wijzigingen gemaakt:

- local_set in het extended service menu verandert in EU_Benelux
- Smart Hub ingesteld op NL (jouw linkje hierboven gebruikt)
- Samsung Instant On uitgezet (zonder dit had ik een probleem met netflix)
- factory reset

Moet wel even wennen aan deze gigantische monitor :)
Mooi voor je dat het jou wel gelukt is.
Ik heb nog wat geexperimenteerd:
Als ik Local_set op EU_GER zet en de Smarthub op Duitsland zet, dan krijg ik wel Duitse apps, en ook games (Vreemd, maar de Duitse apps verdwenen weer nadat ik een Factory reset deed.)
Als ik Local_set op EU_BENELUX zet en de Smarthub op Nederland dan krijg ik helaas alleen de generieke apps. (Idem als ik de Smarthub op Belgie zet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
hautessa schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Kijk dat was precies mijn punt destijds. Ik dacht al wel dat ie niet op tijd aan zou komen voor registratiedatum. Ben blij dat ik je die waarschuwing heb kunnen geven. Zelf durfde ik het niet aan. Wat nu ook weer gevolgen heeft... maar dat terzijde. :/
Valt gelukkig mee dus, of in ieder geval de winkel waar ik hem gekocht heb heft me verzekerd dat hoe dan ook ik die cashback zou krijgen. Nu hebben zij ondertussen alles voor me geregeld bij Samsung alleen zit ik dus te wachten op een toestel :P

Nog even en ik kan beter zeggen ik wacht wel op de nieuwe lijn ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste