(edit: zie net dat ik dit in de 4k in plaats van de CEA topic gepost heb sorry.)
Graag wat hulp!!
ik zoek wat info/advies om te kiezen:
tot nu toe bekeken modellen:
samsung : ue48H6850 curved a 991,-
samsung : ue48h6670 a 758,-
of de 4k versie ue50h6900S a 785,-
Panasonic Viera TX-50AS650E of de w8 serie sony.(829B) waren ook in de race.
(uit zijn de wel veel mooier maar ja dat probeer ik te negeren..

)
De 6850 en de 6670 zijn 100hz panels en de 6900 is 4k 50Hz panel.
De panasonic heeft goede reviews en goede contrast verhoudingen maar ik vond de scherpte en vloeiende beleving bij snelle beelden van de samsungs net even beter ogen.
De sony was ook mooi maar ik weet niet precies waarom ik toch steeds naar de samsung getrokken werd qua beeld.
(als ik de menu's qua bediening, overzichtelijkheid en snelheid dan is Samsung ook de winnaar.)
Philips schijnt sinds de wijziging van panel leverancier ook iets minder geworden in beeldkwaliteit en de overal bediening is echt trager en onlogischer in mijn beleving.
Als ik logisch probeer te kiezen dan:
1) de 6670 heeft met zijn specs en 100Hz panel net zo goede beeldkwaliteit overal als de 4k 50Hz panel van de 6900 in mijn ogen, en de 4k zie je voorlopig er niet aan af vanwege het feit dat er upscaling moet worden toegepast ivm geen 4k source. dus heeft de 6670 de voorkeur.( fractie goedkoper dus na 5/7 jaar gewoon weer kijken naar een nieuwe

)
2)Nu werd mijn aandacht ook op de curved versie gebracht en na ze naast elkaar te zien 6670 en de 6850 leek de 6850 iets helderder/(lichter) ze hebben de zelfde specs (iets minder verbruik) maar hij is een kleine 230 euro duurder. Ze claimen dat het natuurlijker kijkt en dat de diepte beleving in 2d ook beter is.
Is dat het wel waard? ( de kijkhoek is beperkter, panel is wel nieuwer maar dat is vermoedlijk alleen de buiging

)
Mijn vraag: kloppen mijn keuzeargumenten? welke zouden jullie kiezen?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....