Eergisteren kwam mijn UE50HU6900 binnen, de '4k' TV van de iBood. Voor €799 best veel TV voor je geld: het hele 4K boeit me niet zo, maar de andere features waren wel interessant.
Nu stond er ook een waarschuwing bij deze aanbieding: "EU model, mogelijk werken enkele features niet. Denk hierbij aan CI+ icm Nederlandse providers". Die melding staat er niet voor niets - want ik ontving een Frans model, welke inderdaad niet met de Nederlandse (Benelux) providers overweg kan.
TV kijken via setupbox = perfect.
TV kijken via CI+ = forget it.
Via wat fora heb ik uitgezocht dat er niets hardwarematigs of zelfs softwarematig verschilt tussen NL, FR, DE modellen. Het is puur een instelling in een menu waar de consument niet bij kan komen. Door de meegeleverde IR verlenger aan je pc te koppelen - een geluidsbestandje te downloaden en af te spelen - klapt dit 'geheime' menu wel open. Versie aanpassen van FR naar Benelux...klaar. Vanaf nu werkt de CI+ module ook perfect.
-----------------------------
Verder nog een korte review:
Ik weet dat de meesten aanraden om minimaal in de 7 serie te gaan zitten, maar deze 6 serie bevalt ons tot nu toe ook erg goed. Wij komen van een 40" Samsung model af - en hebben ook kort (2 weken) een Philips 48" gehad. De Philips beviel ons niet, dus direct doorverkocht.
In vergelijking tot de Philips, heeft de HU6900 daadwerkelijk een soepel werkende smart tv functie. Ook het wisselen van kanalen gaat vlot, wat anders snel tot irritatie gaat leiden. Het model is redelijk netjes afgewerkt.
Het hele 4K zie ik meer als een gadget dan een selling point voor deze TV. TV zenders zijn nog niet 4K, onze gloednieuwe Mede8er 600x3d kan geen 4K bestanden aan, en het aanbod op Netflix is erg mager. Wat je wel krijgt is scherp beeld met weinig reflecties, dus daar ben ik zeer tevreden mee.
Tenslotte...die afstandsbediening..Wow!

Misschien heb k qua TV's onder een steen gelegen, maar waarom hebben wij zo lang moeten wachten op zo'n handig ding?
[
Voor 36% gewijzigd door
X-Kiwi op 11-09-2014 09:51
]