@Canakris, ja dat kan heb net zelf op een Tab 2 7inch gekeken en daarmee kan het ook niet, maar dus wel met Galaxy S3 en S4.
[quote]Anoniem: 603201 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:44:
Uitslag monteur 55hu7500 motion problemen.
de instellingen nu doormonteur gedaan waar ik nu mee aan het kijken ben om te kijken of het beter is zijn.
dynamisch contrast op uit
zwarttinten op donker
bewegingsbelichting op uit
kleurtint standaard
clean digital view op uit
mpeg ruisfilter op uit
motionplus op uit
smart led op uit
Ik heb deze instellingen ook al een tijdje maar dat lost het probleem zeker niet op. Bij mij hebben ze het moederbord vervangen maar ook dit lost het probleem niet op. Ik ga weer contact opnemen met Samsung om tot een oplossing te komen. Heb jij het zelfde probleem ook met afspelen van bv Bluray of bij het Gamen?
de instellingen nu doormonteur gedaan waar ik nu mee aan het kijken ben om te kijken of het beter is zijn.
zwarttinten op donker
kleurtint standaard
mpeg ruisfilter op uit
motionplus op uit
smart led op uit
Ik heb deze instellingen ook al een tijdje maar dat lost het probleem zeker niet op. Bij mij hebben ze het moederbord vervangen maar ook dit lost het probleem niet op. Ik ga weer contact opnemen met Samsung om tot een oplossing te komen. Heb jij het zelfde probleem ook met afspelen van bv Bluray of bij het Gamen?
film mode op auto1 gezet ipv auto2, of autobreed naar 16:9 zetten probeer het eensyordy1985 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:38:
[quote]Anoniem: 603201 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:44:
zwarttinten op donker
kleurtint standaard
mpeg ruisfilter op uit
motionplus op uit
smart led op uit
Hebben meer mensen problemen met netflix?
Als ik het opstart gaat mijn beeld op zwart en reageerd de tv niet meer...
Tv uit en aan en ik heb weer beeld maar geen netflix???
Edit
Een factory reset heeft het opgelost!!
Edit
Een factory reset heeft het opgelost!!
[ Voor 12% gewijzigd door rsvmark op 28-06-2014 09:15 ]
Had precies van hetzelfde probleem. Doe de stekker uit de tv voor een paar minuten en alles moet gewoon weer werken.rsvmark schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:04:
Hebben meer mensen problemen met netflix?
Anoniem: 595458
Ben ook de trotse eigenaar geworden van de 55HU7500 maar het geluid valt me zwaar tegen. Zit nu te kijken naar een surround set. Hoewel Sonos Playbar + Sub + 2x Play 1 mn voorkeur geniet, heeft het geen DTS. Ik zit dan ook te denken aan de Samsung HT-H7500, hoewel Sonos natuurlijk veel mooier is
Ga ik het gemis aan DTS super goed horen?
Denk het niet eigenlijk.. Hoor jij verschil tussen 160kbps en 320kbps mp3tjes?
Wel is een dts track vaak wat beter afgemixt waardoor er meer dynamiek in zit.. Kwestie van smaak, want kan je ook tegen staan.. Wel eens tijdens kijken geswitched naar dolby hierom.
Wel is een dts track vaak wat beter afgemixt waardoor er meer dynamiek in zit.. Kwestie van smaak, want kan je ook tegen staan.. Wel eens tijdens kijken geswitched naar dolby hierom.
Sinds een week in het bezit van de 55hu7500.
Ik moet zeggen prima tv, smart functie werkt erg snel en de bediening is erg simpel.
Helaas heeft deze tv veel last van input lag. Dit verklaart ook waarom het geluid van de media box voor loopt.
Helaas kan ik dat nog niet veranderen. Moet van de week nog even andere versterker kopen en daar kan ik het geluid mee vertragen. Zijn mensen die zeggen dat input lag veel met games te maken heeft maar ik denk daar toch anders over.
Verticale banding heb ik totaal geen last van.
Als ik een film kijkt met zwarte banden onder en boven zie ik wel backlight bleeding.
Zijn er meer die dat hebben?
Nadeel van deze film vind ik toch wel de aansluiting op de achterkant. Wat is dit toch een grote fout van Samsung.
Ik zit nu nog via WI-FI maar wil er een kabel op aansluiten, Dat gaat toch moeilijk want de kabel wordt dan wel geknakt door het ophangen. Of je moet hem 5 cm van de muur hangen!
Als ik via mijn dlna een 3d film wilt spelen dan heb ik gewoon 2d beeld.
Weten jullie hoe dit kan , hebben jullie dit ook?
Ik speel dan rechtstreeks via mijn tv, dus zonder mijn mediabox.
Ik moet zeggen prima tv, smart functie werkt erg snel en de bediening is erg simpel.
Helaas heeft deze tv veel last van input lag. Dit verklaart ook waarom het geluid van de media box voor loopt.
Helaas kan ik dat nog niet veranderen. Moet van de week nog even andere versterker kopen en daar kan ik het geluid mee vertragen. Zijn mensen die zeggen dat input lag veel met games te maken heeft maar ik denk daar toch anders over.
Verticale banding heb ik totaal geen last van.
Als ik een film kijkt met zwarte banden onder en boven zie ik wel backlight bleeding.
Zijn er meer die dat hebben?
Nadeel van deze film vind ik toch wel de aansluiting op de achterkant. Wat is dit toch een grote fout van Samsung.
Ik zit nu nog via WI-FI maar wil er een kabel op aansluiten, Dat gaat toch moeilijk want de kabel wordt dan wel geknakt door het ophangen. Of je moet hem 5 cm van de muur hangen!
Als ik via mijn dlna een 3d film wilt spelen dan heb ik gewoon 2d beeld.
Weten jullie hoe dit kan , hebben jullie dit ook?
Ik speel dan rechtstreeks via mijn tv, dus zonder mijn mediabox.
Zet je backlight instelling wat lager om de bleeding te verminderen, dithelpt enorm. Bijvoorbeeld ergens tussen de 7-12.
Met betrekking tot je LAN aansluiting, zijn er geen utp kabels met een hoek van 90 graden erin?
Aternatief is via WiFi verbinding maken. Met een high end router (rond de 100-120 euro) moet je perfect hd beelden kunnen streamen naar je tv.
Met betrekking tot je LAN aansluiting, zijn er geen utp kabels met een hoek van 90 graden erin?
Aternatief is via WiFi verbinding maken. Met een high end router (rond de 100-120 euro) moet je perfect hd beelden kunnen streamen naar je tv.
Anoniem: 242855
Dat ziet er toch niet uit tussen de 7 en 12, als we op deze manier de tekortkomingen van de tv moeten compenseren, dan is het product niet goed.knights16 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:09:
Zet je backlight instelling wat lager om de bleeding te verminderen, dithelpt enorm. Bijvoorbeeld ergens tussen de 7-12.
Omruilen of contact opnemen met Samsung is dan de enige juiste beslissing, niet je beeldkwaliteit aanpassen en verminderen om alles te omzeilen.
Ikzelf heb geen last van bleeding met nu de setting op 15 maar ook op 17 niet.
Het kan dus wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 242855 op 29-06-2014 10:27 ]
Je kan ook ipv een haakse utp kabel een utp kabel zonder omhulseltje/hoesje gebruiken, echt alleen de connector waar je zelf de kabel aan vast maakt. Op deze manier is de kabel veel korter en past hij haast overal tussen. Dit heb ik zelf ook eens gebruikt bij een tv op kantoor die opgehangen werd aan de muur en de ethernet aansluiting op dezelfde plek had.knights16 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:09:
Anoniem: 595122
iemand ervaring met deze kabel ??
Seiki SU4KC1 U-Vision Up Converting Cable
http://www.amazon.com/Sei...fRID=04EWF2H1WG4Q6A6G67FP
Als dit allemaal waar is, lijkt me dit een zekere aankoop !!
zoja weet er iemand het verschil met deze zelfde kabel??
http://www.amazon.com/Sei...0&keywords=u+vision+cable
de ene is 40 en de andere 160 dollar ? Vindt nergens iets terug over de lengte , ik vermoed dat het daarmee te maken heeft...
de ene is 40 en de andere 160 dollar ? Vindt nergens iets terug over de lengte , ik vermoed dat het daarmee te maken heeft...
Vreemd ding wel.. Usb gevoede hdmi.. Er is nogal wat cpu power nodig om 25 frames/second in 4K te upscalen.. Over de upscaler van de Samsung serie is tot nu toe vol lof gesproken, waarom dan dit rare ding er tussen stoppen..
De 65 inch hu7500 staat nu bij Franklin.nl voor 2999. Misschien dat je nu nog een lagere prijs krijgt als je er naar vraagt omdat de cashback niet meer geldt.
Zoals CyBeRSPiN al zegt, compleet onzinnig en zonde van je geld. Toch zijn er altijd weer mensen die hier intuinen. Net als een paar jaar gelden de magnetisch afgeschermde HDMI kabels van 100 euroAnoniem: 595122 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:02:
iemand ervaring met deze kabel ??

Anoniem: 601307
De cashback kwam van Samsung, en niet van de dealer. Denk dat ze met 2999 al redelijk tegen hun bodemprijs aanzitten. Overigens staat de tv overal nog voor 3799 geprijsd op de websites, blijkbaar iets wat Samsung afdwingt?MillanO schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:44:
De 65 inch hu7500 staat nu bij Franklin.nl voor 2999. Misschien dat je nu nog een lagere prijs krijgt als je er naar vraagt omdat de cashback niet meer geldt.
Heb zelf voor de 65 net geen 2400 betaald met cashback en inruil oude tv, voorlopig zal die prijs niet meer te realiseren zijn ga ik van uit.
Anoniem: 595122
ik dacht dat er mss een "extra" upscaling zou optreden ? als dit met de huidige upscaler in het toestel geen meerwaarde geeft , wordt dit dan toch geen koopje ...rene2002 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:04:
[...]
Zoals CyBeRSPiN al zegt, compleet onzinnig en zonde van je geld. Toch zijn er altijd weer mensen die hier intuinen. Net als een paar jaar gelden de magnetisch afgeschermde HDMI kabels van 100 euro
Ik zie nu op franklin.nl dat de prijs weer omhoog is gegaan naar 3799. Gisteren stond deze tv echt op 2999. Wat je al zei, wss is Samsung er tussen gesprongen en hebben ze dit hersteld.Anoniem: 601307 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:49:
[...]
De cashback kwam van Samsung, en niet van de dealer. Denk dat ze met 2999 al redelijk tegen hun bodemprijs aanzitten. Overigens staat de tv overal nog voor 3799 geprijsd op de websites, blijkbaar iets wat Samsung afdwingt?
Heb zelf voor de 65 net geen 2400 betaald met cashback en inruil oude tv, voorlopig zal die prijs niet meer te realiseren zijn ga ik van uit.
Helaas wel. Nog even geduld hebben.
De adviesprijs voor de 55 inch is nu 2599 euro, voor de 65 inch 3799 euro en voor de 75 inch is het 6499 euro. Maar dat wil niet zeggen dat je dat er voor moet betalen. Ik heb voor de 65 minder dan 2400 betaald.FrE911 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:13:
3799 euro voor een 65 inch terwijl je de 55 voor 1399 euro kon kopen. Wel een heel groot verschil
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 601307 op 01-07-2014 01:01 ]
Ik heb sinds kort de H6400 (UE55H6400AW) in huis, heb alleen een probleem met mijn zenders via UPC. Ik mis bijvoorbeeld NL1, 2 en 3 in HD. Terwijl RTL4-5HD (etc.) wel aanwezig zijn.
Alles komt via de coax kabel binnen direct aangesloten op de tv, op mijn oude tv werkte het prima. Heb al contact gehad met UPC, maar die kwamen dus met de configuratie die ik al had uitgevoerd:
Zuid-Holland: 43146 (dit kan ik dus niet configureren)
Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. De modulatie zal op '64QAM' moeten staan en de symboolfrequentie op '6900'.
Ik vermoed dat het te maken heeft dat ik Zuid-Holland (of regio) niet kan specificeren. Iemand al tegen dit probleem aangelopen?
Alles komt via de coax kabel binnen direct aangesloten op de tv, op mijn oude tv werkte het prima. Heb al contact gehad met UPC, maar die kwamen dus met de configuratie die ik al had uitgevoerd:
Zuid-Holland: 43146 (dit kan ik dus niet configureren)
Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. De modulatie zal op '64QAM' moeten staan en de symboolfrequentie op '6900'.
Ik vermoed dat het te maken heeft dat ik Zuid-Holland (of regio) niet kan specificeren. Iemand al tegen dit probleem aangelopen?
De HU6900 serie ondersteund wél de HEVC-codec. De OP moet even aangepast worden.
[ Voor 31% gewijzigd door Splinter Cell op 02-07-2014 15:51 ]
Anoniem: 594651
Hoi als ik films stream van pc naar tv krijg ik geen ondertitels. Heeft hier iemand een oplossing voor. Thanks
Hoe kijk je die dan precies?
Je zou de Plex app kunnen proberen, dan moet je Plex Media Server op je pc installeren, daarvan weet ik iig zeker dat ondertitels gaan werken.
Je zou de Plex app kunnen proberen, dan moet je Plex Media Server op je pc installeren, daarvan weet ik iig zeker dat ondertitels gaan werken.
Ik zit ook nog steeds met de ondertitels. TV's van jaren oud kunnen de films met .srt files wel lezen maar deze TV herkent de subtitles niet helaas.
Ik stream vanaf een NAS naar de TV. PC aanzetten en streamen is voor mij geen optie, daarvoor heb ik de NAS juist. En daar kan weer geen plex op..
Ik stream vanaf een NAS naar de TV. PC aanzetten en streamen is voor mij geen optie, daarvoor heb ik de NAS juist. En daar kan weer geen plex op..
Gebruik je toevallig een Synology NAS? In dat geval kan je de DS Video app op je Tv installeren, deze herkent wel de subs.remzor schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:28:
Ik zit ook nog steeds met de ondertitels. TV's van jaren oud kunnen de films met .srt files wel lezen maar deze TV herkent de subtitles niet helaas.
Jammer genoeg kent de standaard media player van de TV inderdaad geen subs
Nee ik heb een MyBook Live 3TB.Lateralus010 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Gebruik je toevallig een Synology NAS? In dat geval kan je de DS Video app op je Tv installeren, deze herkent wel de subs.
Jammer genoeg kent de standaard media player van de TV inderdaad geen subs
Erg vreemd dat de standaard media player de subs niet herkent. Dit doet de goedkoopste, merkloze TV nog wel. Een bummer voor ons helaas..
Ik heb al gezocht en gezien dat er meer mensen mijn probleem hebben (gehad), maar nog niet echt gevonden of het ook was opgelost of hoe. Mocht het antwoord toch te vinden zijn, alvast excuus voor het slechte zoeken.
Ik heb de HU7500 en deze via TOS (optisch) aangesloten op mijn versterker, aangezien deze geen ARC ondersteund.
Helaas lukt het mij niet om surround te krijgen, zowel niet van TV zenders (UPC settopbox aangesloten via HDMI op TV) als van de Netflix smarthub app.
Alles lijkt er alleen stereo uit te komen als ik op mijn receiver kijk (Marantz sr6004).
UPC via TOS direct naar versterker doet wel gewoon surround, dus dat is nog te omzeilen, maar ik zou toch ook graag Netflix in surround hebben.
Iemand bekend met het probleem en heeft deze ook de oplossing?
Ik heb de HU7500 en deze via TOS (optisch) aangesloten op mijn versterker, aangezien deze geen ARC ondersteund.
Helaas lukt het mij niet om surround te krijgen, zowel niet van TV zenders (UPC settopbox aangesloten via HDMI op TV) als van de Netflix smarthub app.
Alles lijkt er alleen stereo uit te komen als ik op mijn receiver kijk (Marantz sr6004).
UPC via TOS direct naar versterker doet wel gewoon surround, dus dat is nog te omzeilen, maar ik zou toch ook graag Netflix in surround hebben.
Iemand bekend met het probleem en heeft deze ook de oplossing?
Ik heb die TV ook, je kunt in je TV in het menu instellen of het geluid als 'Dolby Digital' of als 'PCM' wordt doorgegeven. Standaard is dat PCM en dan heb je geen surround.
Ah, de enige keren dat ik ergens dolby zag was die greyed out dacht ik, maar zal dan nog eens een keertje goed kijken naar die instellingen.
In ieder geval bedankt voor je reply.
Je kunt surround idd aanzetten als je tijdens het netflix kijken naar het menu (van de tv) gaat. Standaard staat dit op PCM (stereo).NVranya schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:46:
Ah, de enige keren dat ik ergens dolby zag was die greyed out dacht ik, maar zal dan nog eens een keertje goed kijken naar die instellingen.
De tv kan geen 5.1 surround doorgeven van aangesloten apparaten, dus je zult je upc box rechtstreeks op je receiver moeten aansluiten.
Als eerste de vermelding dat de enige geluidsproblemen die ik eerder heb beschreven (plop geluid bij aanzetten) na de laatste update zijn verdwenen. Apart dat dat is gelukt met een software update! Daardoor de reparatie afspraak kunnen afzeggen.
Nu de volgende vraag die misschien niet helemaal in dit topic past. Dus een eventuele reactie in een PM is ook mogelijk, zodat ik daar eventueel verdere vragen kan stellen.
De externe hardeschijf (met USB) begint vol te raken dus de aanschaf van een nieuwe externe hardeschijf is noodzakelijk voor mijn muziek, films en foto's. Nu dacht ik eerst aan een draadloze hardeschijf van bijvoorbeeld LACIE; https://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10618
Echter lees ik hier in dit topic verschillende (positieve) verhalen over een NAS. Dit lijkt misschien nog beter aan te sluiten bij mijn wensen.
Wat ik graag zou willen is; mijn muziek (Dj), films en foto's extern kunnen opslaan en hierbij kunnen vanaf mijn Macbook. Ideaal zou zijn als deze films vanaf de televisie bereikbaar zijn. Zou dan moeten kunnen via het netwerk?
Nu de volgende vraag die misschien niet helemaal in dit topic past. Dus een eventuele reactie in een PM is ook mogelijk, zodat ik daar eventueel verdere vragen kan stellen.
De externe hardeschijf (met USB) begint vol te raken dus de aanschaf van een nieuwe externe hardeschijf is noodzakelijk voor mijn muziek, films en foto's. Nu dacht ik eerst aan een draadloze hardeschijf van bijvoorbeeld LACIE; https://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10618
Echter lees ik hier in dit topic verschillende (positieve) verhalen over een NAS. Dit lijkt misschien nog beter aan te sluiten bij mijn wensen.
Wat ik graag zou willen is; mijn muziek (Dj), films en foto's extern kunnen opslaan en hierbij kunnen vanaf mijn Macbook. Ideaal zou zijn als deze films vanaf de televisie bereikbaar zijn. Zou dan moeten kunnen via het netwerk?
Afgelopen weekend ook een nieuw toestel ontvangen via de dealer en godzijdank met veel minder Vertical Banding alleen wat lichte en alleen maar zichtbaar bij het voetbal.. Nou lees ik van de week een review van iemand en die schrijft onder andere dit.
(Wel wat last gehad van vertical banding maar dankzij de goede service van de BCC is er uiteindelijk een bijna perfect model geleverd. Het nieuwe toestel had er ook een beetje last van maar veel minder, je moest echt zoeken naar verticale lijnen. Wij hebben toen met een microvezeldoekje licht drukkend het scherm schoongemaakt en daarna was het helemaal weg. Erg raar dat dit werkt!! )
Ik dit dus ook geprobeerd en inderdaad zijn de balken weg wat een feest!!!!!!!!!!!!!
(Wel wat last gehad van vertical banding maar dankzij de goede service van de BCC is er uiteindelijk een bijna perfect model geleverd. Het nieuwe toestel had er ook een beetje last van maar veel minder, je moest echt zoeken naar verticale lijnen. Wij hebben toen met een microvezeldoekje licht drukkend het scherm schoongemaakt en daarna was het helemaal weg. Erg raar dat dit werkt!! )
Ik dit dus ook geprobeerd en inderdaad zijn de balken weg wat een feest!!!!!!!!!!!!!
Klopt, een NAS werkt erg fijn! Echter het vervelende is nu dat de HU7500 geen ondertitels herkent bij het rechtstreeks streamen naar de TV. Bij mij (en anderen) pakt ie ze niet in ieder geval en ik heb ook nog van niemand een oplossing gehoord. Raar maar waar: de goedkoopste TV's vandaag de dag hebben er geen problemen mee maar de HU7500 helaas wel..AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:42:
Voor mij een minpunt, verder zeer tevreden over de TV
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:39:
[ Voor 29% gewijzigd door remzor op 09-07-2014 13:14 ]
Op mijn NAS draai ik Plex Media Server. Vind het ideaal werken i.c.m. de Plex app op de tv. Sickbeard en couchpotato halen series en films op en de Plex Media Server zorgt voor covers, XML's en ondertiteling. Heb nog geen serie/film gehad die Plex niet aankon. Het schijnt dat ik hiermee geen ISO's kan afspelen, maar daar maak ik geen gebruik van. Alles is mkv of mp4. Écht een aanrader met mooie UI.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
[quote] Foutje bedankt!!!!!!
[ Voor 112% gewijzigd door deffpt op 12-07-2014 18:29 . Reden: Verkeerde Quote ]
Vreemde reactie....of vreemde quote....?deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:01:
[...]
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!
En jij bent geen L.l, ik zeg toch ik er veel minder last van heb da de 1e tv, en na doekje vrijwel helemaal niet meer dus het werkt voor mij Pannenkoek!!!!!!!!
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Ik denk dat je op mij doelt, maar zo'n gekke reactie was dat niet van me toch? Ik zeg dat dat het super is als het werkt. Was overigens ook met een knipoog hoor, wellicht dat je niet weet wat er met 'trollen' bedoelt word.deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:01:
[...]
En je bent geen troll? Zou super zijn als dit bij (lichte) banding zou werken, maar dan zouden meerderen hiervan af moeten weten lijkt me. Fijn dat het werkt bij je!
En jij bent geen L.l, ik zeg toch ik er veel minder last van heb da de 1e tv, en na doekje vrijwel helemaal niet meer dus het werkt voor mij Pannenkoek!!!!!!!!
En zelf quote je de verkeerde, pannenkoek
Dit betreft de Clear Motion Rate en niet de paneelfrequentie. De paneelfrequentie van zowel de HU7500 als de HU8500 is 200Hz. Het verschil zit hem simpelweg in het beeldinterpolatieproces. Op het moment dat de processor te zwak is voor zowel het upscalen van content als het uitvoeren van het interpolatie-algoritme, dan krijg je dus de frame drops die voor de judder / hick-ups zorgen.Anoniem: 603201 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:44:
ik weet niet of de 55hu8500 beter het kan verwerken omdat hij 200hz meer heeft.
Zal het ook is proberen, zou wat zijn als dit werkt. Ik weet niet hoe die strepen ontstaan dus kan geen zinnig woord zeggen of dit onzin zou zijn. Ik heb nu bij twee mensen gelezen dat het werkt dus ben benieuwd.deffpt schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:39:
Afgelopen weekend ook een nieuw toestel ontvangen via de dealer en godzijdank met veel minder Vertical Banding alleen wat lichte en alleen maar zichtbaar bij het voetbal.. Nou lees ik van de week een review van iemand en die schrijft onder andere dit.
Theoretisch gezien is het mogelijk, ja. Wanneer er druk op de pixels staat, kunnen deze een andere kleur weergeven dan zou moeten. Denk hierbij ook aan het drukken op een LCD-scherm, maar dan minder erg. Door het wrijven kun je de druk verminderen.ewf2003 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:06:
[...]
Zal het ook is proberen, zou wat zijn als dit werkt. Ik weet niet hoe die strepen ontstaan dus kan geen zinnig woord zeggen of dit onzin zou zijn. Ik heb nu bij twee mensen gelezen dat het werkt dus ben benieuwd.
In de praktijk zal het niet zo snel gebeuren dat je met wrijven de banding kan verwijderen. Banding ontstaat door meer dan alleen druk op het scherm. Wellicht dat het hier wel het geval was of het zit tussen de oren en men denkt minder banding te zien. Je zou het wel altijd kunnen proberen natuurlijk, maar er is een kans dat je het erger maakt omdat het twee kanten op werkt.
Foutje bedankt!!!!!!Sapstengel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:46:
[...]
Vreemde reactie....of vreemde quote....?
Foutje bedankt!!!!!! maar werkt nog steeds!!!!!remzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:51:
[...]
Ik denk dat je op mij doelt, maar zo'n gekke reactie was dat niet van me toch? Ik zeg dat dat het super is als het werkt. Was overigens ook met een knipoog hoor, wellicht dat je niet weet wat er met 'trollen' bedoelt word.
En zelf quote je de verkeerde, pannenkoek
Van het weekend wat meer tijd gehad om te pielen en te testen.Nachtapotheker schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:15:
[...]
Je kunt surround idd aanzetten als je tijdens het netflix kijken naar het menu (van de tv) gaat. Standaard staat dit op PCM (stereo).
De tv kan geen 5.1 surround doorgeven van aangesloten apparaten, dus je zult je upc box rechtstreeks op je receiver moeten aansluiten.
Helemaal gelijk met de UPC box, is niet anders te regelen.
Voor wat betreft Netflix: Inderdaad gelukt om dolby doorgifte te krijgen, receiver ziet ook 5.1 binnenkomen, maar helaas geen geluid over de achterste kanalen. Volgens Samsung is dit een app issue, dus straks maar weer even met Netflix support chatten om te kijken wat zij vinden. (Overigens is Netflix support erg vriendelijk! mag ook wel eens gezegd worden
En een nieuwe issue door al dat geprobeer.... nu start de Netflix app helemaal niet meer op (beeld blijft zwart), zelfs na verwijderen/herinstalleren SmartHUB
Dus ook maar weer even met Samsung support chatten (ook vriendelijk, maar langzaam met replyen waardoor ik soms moet denken aan deze reclame
Vandaag een mail gekregen van Samsung om mee te doen aan onderzoek "Waarom koos u voor uw Samsung televisie?"

Tis wel duidelijk welke winkels het populairst zijn
hmmz, waarom is de foto niet te zien?

[ Voor 22% gewijzigd door iawees op 18-07-2014 11:01 ]
Even uploaden naar imgur.com en de [ img ]link [/ img ] hier plakken.siwi schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:08:
Vandaag een mail gekregen van Samsung om mee te doen aan onderzoek "Waarom koos u voor uw Samsung televisie?"
[afbeelding]
ik wil vanaf mijn harde schijf, die is aangesloten op de pc, films streamen naar de tv.
Hoe kan dit het beste regelen, welke apps of instellingen op de tv moet ik goed zetten?
Hoe kan dit het beste regelen, welke apps of instellingen op de tv moet ik goed zetten?
Ik heb 4K kontent op mijn usb 3 geladen, maar kan het niet openen, de tv ziet de content wel maar kan de inhoud niet openen, wie kan mij verder helpen?
Bij onze UE55HU7500 is vandaag het beeldscherm vervangen omdat er een zwarte stip (het leek wel stof) op de binnenkant van het scherm zat.
Nu viel mij op nadat het beeldscherm vervangen was dat er aan de onderkant over de hele breedte ongeveer 0,5cm ruimte tussen de tv en de buitenrand zit, dit was mij eigenlijk nooit opgevallen weet iemand of dit ook zo hoort te zijn bij de hu7500 ?

Nu viel mij op nadat het beeldscherm vervangen was dat er aan de onderkant over de hele breedte ongeveer 0,5cm ruimte tussen de tv en de buitenrand zit, dit was mij eigenlijk nooit opgevallen weet iemand of dit ook zo hoort te zijn bij de hu7500 ?

[ Voor 23% gewijzigd door darud op 16-07-2014 09:12 ]
Ja dat hoort zo, viel mij toevallig ook ineens op dit weekend. De IR-sensor zit daar, en volgens mij zitten daar ook de speakers achter.
Ik begin mij trouwens ook meer en meer te storen aan de ventilator.. Misschien doordat ik er door dit topic op gewezen ben, maar als ik de tv aan zet begint ie meteen te zoemen (zit op 4+ meter afstand), met geluid aan hoor je het dan niet meer.. Maar hoop echt dat ie niet in de loop der tijd erger gaat klinken..
Ik begin mij trouwens ook meer en meer te storen aan de ventilator.. Misschien doordat ik er door dit topic op gewezen ben, maar als ik de tv aan zet begint ie meteen te zoemen (zit op 4+ meter afstand), met geluid aan hoor je het dan niet meer.. Maar hoop echt dat ie niet in de loop der tijd erger gaat klinken..
Die FAN hoor ik nu ook opeens, maar lijk wel afh van de temp, hier gaat ie aan als de temp in de kamer erg hoog is geworden, zoals vorige week en nu vandaag. Morgen zal hij wel gaan loeien denk ikCyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:12:
Ja dat hoort zo, viel mij toevallig ook ineens op dit weekend. De IR-sensor zit daar, en volgens mij zitten daar ook de speakers achter.
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de ue48hu7500 en de hu7500L en de hu7500LXXN?
Heb de laatste besteld maar heb al verschillende codes gezien. Ben benieuwd of er verschil in zit!
Alvast bedankt
Heb de laatste besteld maar heb al verschillende codes gezien. Ben benieuwd of er verschil in zit!
Alvast bedankt
Allemaal hetzelfde alleen de laatste is zeker weten het NL model, van de rest ontbreken de laatste letters maar zo worden dit type nu eenmaal besproken.
Anoniem: 187787
Het schijnt dat Samsung alleen stereo geluid doorgeeft via de smart hub. De receiver ziet het nog steeds als 5.1, maar geluid komt alleen uit voorste speakers. Bij gebruik van de interne tuner geeft de tv wel correct 5.1 geluid weer voor de gekozen tv zenders.NVranya schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:22:
[...]
Voor wat betreft Netflix: Inderdaad gelukt om dolby doorgifte te krijgen, receiver ziet ook 5.1 binnenkomen, maar helaas geen geluid over de achterste kanalen. Volgens Samsung is dit een app issue, dus straks maar weer even met Netflix support chatten om te kijken wat zij vinden. (Overigens is Netflix support erg vriendelijk! mag ook wel eens gezegd worden).
Netflix kijken dan maar via PS3 of blue ray speler
Anoniem: 187787
Ooops, moet mijn woorden terugnemen.
Gisteravond Netflix opgestart en kreeg ineens perfect 5.1 geluid via de optische verbinding op de receiver.
Helemaal niets veranderd, dus ik vermoed of een update van de smart hub of van Netflix.
Gisteravond Netflix opgestart en kreeg ineens perfect 5.1 geluid via de optische verbinding op de receiver.
Helemaal niets veranderd, dus ik vermoed of een update van de smart hub of van Netflix.
Ik zie ineens dat er een update is geweest van 2130.6 naar 2143.1 terwijl Automatische update op "Uit" staat.
RaRa hoe kan dat...?
Op mijn UE48HU7500.
RaRa hoe kan dat...?
Op mijn UE48HU7500.
Flinke kortingen op de online shop van Mediamarkt Duitsland. 19% op alles inclusief tvs.
o.a. deze 50 inch Samsung 4K tv voor 860 euro.
Sorry voor het spammen maar ik ben opzoek naar een nieuwe tv
Is het een aanrader?
http://www.mediamarkt.de/...67,1273229.html?langId=-3
(je ziet de korting pas als je hem in je winkelwagen stopt)
Sorry voor het spammen maar ik ben opzoek naar een nieuwe tv
Met enige googlen had je zelf het antwoord kunnen vinden:G4mert schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:23:
Flinke kortingen op de online shop van Mediamarkt Duitsland. 19% op alles inclusief tvs.
Sorry voor het spammen maar ik ben opzoek naar een nieuwe tvIs het een aanrader?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu6900-201405233782.htm
http://www.digitalversus....50hu6900-p20439/test.html
Kan nog wel even door gaan met linken... spammen nee. Zelf weinig research gedaan? Ja.
Bedankt voor de links. idd niet veel research gedaan. Dat neemt niet weg dat 19% op elke tv geldt op de mediamarkt.de website. Dus wellicht zit er iets tussen voor de overige tweakers.JerX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:46:
[...]
Met enige googlen had je zelf het antwoord kunnen vinden:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu6900-201405233782.htm
http://www.digitalversus....50hu6900-p20439/test.html
Kan nog wel even door gaan met linken... spammen nee. Zelf weinig research gedaan? Ja.
Wil je een tv met een onberispelijk beeld?
Koop dan geen ultra hd tv van Samsung!
Dit toestel heeft last van vertical banding; ik heb 2 exemplaren in huis gehad, beide met hetzelfde gebrek......
Dit toestel heeft last van vertical banding; ik heb 2 exemplaren in huis gehad, beide met hetzelfde gebrek......
Ik heb het idee dat dit probleem af en toe bij de grote maten voorkomt.spacecom schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:23:
Bij mijn "48" geen enkel probleem....loepzuiver!
Ben er dan ook meer dan tevreden over.
Ik lees überhaupt nog niet veel goeds over 4K tv's. Daarnaast wil ik een 55 - 65 inch maat. Dit schijnt vaak voor nog extra problemen te zorgen (banding etc). Ik denk dat ik deze MediaMarkt actie maar oversla en ga wachten op de verbeterde 2015 modellen.spacecom schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:23:
De 55 inch heeft ook geen last van vert banding, dit komt wel weer regelmatig voor bij de 65 inch.G4mert schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:42:
[...]
Ik lees überhaupt nog niet veel goeds over 4K tv's. Daarnaast wil ik een 55 - 65 inch maat. Dit schijnt vaak voor nog extra problemen te zorgen (banding etc). Ik denk dat ik deze MediaMarkt actie maar oversla en ga wachten op de verbeterde 2015 modellen.
Zelfs met test materiaal weet ik banding niet op te wekken.
Wie heeft er nog meer, na de nieuwe update, problemen met geluid? Geluid klinkt in ene heel raar, tv is niet aangesloten op een surround set.
Raar, maar zekers ook irrirant dat een hoop mensen na een update verschillende problemen krijgen.yordy1985 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:13:
Wie heeft er nog meer, na de nieuwe update, problemen met geluid? Geluid klinkt in ene heel raar, tv is niet aangesloten op een surround set.
Je zou zeggen dat bij ieder hetzelfde probleem moet optreden.
Ik stoor mij toch wel tegenwoordig aan het feit dat je een tv koopt die constant geüpdatet moet worden.
Vanuit de winkel koop je eigenlijk een tv die niet af is, en verders middels updates ontwikkeld moet worden.
Je bent in deze een proef en of test persoon die voor veel geld zijn problemen moet voorleggen waarna er actie ondernomen wordt door de fabrikant. En dan maar hopen dat ieder zijn probleem opgelost word.
Word dit niet, of gedeeltelijk dan is je tv ook bijna niets waard wil je hem op de 2de hands markt verkopen.
Een serieuze koper van een gebruikte tv zal ook googlen en dit alles tegen komen.
Vroeger was alles beter, misschien geld deze zin zekers voor het afleveren van de compleetheid van de techniek.
Firmware 2143 op de TV gekregen, maar gelijk problemen met de Apps. Het geluid is normaal bij mij yordy1985.
Bij het starten van de smart-hub is alles in orde, maar bij het starten van de apps gaat de verlichting op 0 en dit is verder niet bij te stellen. in het midden blijft een band met licht zichtbaar, de rest is donker.
Bij het schakelen terug naar TV kijken, komt het wel eens voor dat de TV gaat storen. bitfrequentiefouten lopen op tot 2000. De TV helemaal van het stroom afhalen, 10 seconden wachten en daarna weer starten lost dit probleem op.
kortom..... ik ben wederom niet blij.
Beeld is wel sterk verbeterd en de TV reageert stukken sneller op commando's.
Bij het starten van de smart-hub is alles in orde, maar bij het starten van de apps gaat de verlichting op 0 en dit is verder niet bij te stellen. in het midden blijft een band met licht zichtbaar, de rest is donker.
Bij het schakelen terug naar TV kijken, komt het wel eens voor dat de TV gaat storen. bitfrequentiefouten lopen op tot 2000. De TV helemaal van het stroom afhalen, 10 seconden wachten en daarna weer starten lost dit probleem op.
kortom..... ik ben wederom niet blij.
Beeld is wel sterk verbeterd en de TV reageert stukken sneller op commando's.
Ik ben helemaal klaar met Samsung en de HU7500. Elke keer zijn er wel weer problemen dan met een update dan weer met het beeld. Nu is door die update het geluid helemaal kut! Samsung chat is in ene niet meer beschikbaar na de update! Valt wel op.
Krijg steeds meer het idee dat deze serie even snel voor het wk door onze strot is geduwd om een groot aandeel in de 4k markt te krijgen. Tesamen met de cashback actie valt het nu wel op met de problemen die er zijn. Deze tv was nog niet klaar voor de markt.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.Anoniem: 242855 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:53:
Krijg steeds meer het idee dat deze serie even snel voor het wk door onze strot is geduwd om een groot aandeel in de 4k markt te krijgen. Tesamen met de cashback actie valt het nu wel op met de problemen die er zijn. Deze tv was nog niet klaar voor de markt.
Ik heb net contact opgenomen met Samsung over het geluid en ze willen weer een Remote sessie inplannen pfff
Ja klinkt heel dof nu!yordy1985 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:13:
Waarom updaten als je tevreden bent met de TV zoals die is (voor de update)? Er wordt ook niet bekend gemaakt wat er ge-update wordt dus het is een gok. Bij mij werkt alles prima in ieder geval maar zoals ik eerder al aan gaf heb ik nog nooit problemen gehad met bijv. Netflix of met het geluid (gebruik externe audio apparatuur).
Als 3 mensen in een forum iets aangeven betekent dit niet dat heel Nederland hier last van heeft. Er zijn er een hoop verkocht en maar een héél klein deel van die kopers zit hier op Tweakers. Daar ben je je misschien niet altijd bewust van..
Als 3 mensen in een forum iets aangeven betekent dit niet dat heel Nederland hier last van heeft. Er zijn er een hoop verkocht en maar een héél klein deel van die kopers zit hier op Tweakers. Daar ben je je misschien niet altijd bewust van..
Nou zojuist een Remote sessie gehad en er moet WEEEEEER een monteur komen. Ben er echt helemaal klaar mee wat een miskoop! Heb mijn klachten ook neergelegd bij Elektroplace waar ik de TV gekocht heb, kijken of hun hier in iets kunnen betekenen.
Een update behoort ervoor te zorgen dat de tv verbeterd op een aantal punten.remzor schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:47:
Waarom updaten als je tevreden bent met de TV zoals die is (voor de update)? Er wordt ook niet bekend gemaakt wat er ge-update wordt dus het is een gok. Bij mij werkt alles prima in ieder geval maar zoals ik eerder al aan gaf heb ik nog nooit problemen gehad met bijv. Netflix of met het geluid (gebruik externe audio apparatuur).
Ik ben van mening dat je dit altijd moet doen, de updates zijn toch uitvoerig getest zou je zeggen?
Als de update niet goed werkt omdat de software niet goed geschreven is, dan zou het bij iedereen dezelfde uitwerking of problemen moeten geven. In principe moet een update niet meer problemen gaan geven, anders sla je de plank goed mis als fabrikant en word het ongeloofwaardig, je merkt dat ze zoekende zijn maar niets kunnen oplossen zonder nieuwe problemen te starten.
Dit is mijn eerste samsung, maar ook mijn laatste, jammer dat hier mijn geld aan opgegaan is waardoor ik weer een aantal jaar moet wachten voordat ik weer beeldkwaliteit kan kopen.
Het voelt een beetje als oplichting.
Probleem opgelost door tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je behoudt dan wel de zelfde update versie maar het geluid is dan wel weer goed.
Ik ben het eens met Midstar, heb veel spijt van deze TV.
Hoe onlogisch het ook mag klinken, na een update terug gaan naar de fabrieksinstelling kan problemen, die door een update onstaan lijken te zijn, verhelpen. Dit omdat delen van de software versie van voor de update nog in je TV actief zouden kunnen zijn (die bv tot problemen leiden met het geluid). Bij de 'reset' zal de software versie de laatst geïnstalleerde update blijven, echter zullen alle 'sporen' van de oude versie van de software uit het geheugen van de TV worden gewist. Groot nadeel is dat je dan de meeste (waarschijnlijk alle) instellingen opnieuw zult moeten doen.yordy1985 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:44:Probleem opgelost door tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je behoudt dan wel de zelfde update versie maar het geluid is dan wel weer goed.
Ben zelf nog niet naar de fabrieksinstellingen gegaan (geluid gaat via een externe bron), maar de kans is aanwezig dat dit ook het issue met het dimmen van apps (als youtube) - met de smart led optie ingeschakeld - oplost.
Daar kan ik me bij aansluiten, en dat met de 65" versie.matthijst schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:01:
Kijk er nog elke dag met plezier naar
55" versie.
Een reset lost niet het probleem met de smart led optie op. Ik heb de tv al een tweetal keer gereset en het probleem blijft bestaan.Anoniem: 601307 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 01:06:
[...]
Hoe onlogisch het ook mag klinken, na een update terug gaan naar de fabrieksinstelling kan problemen, die door een update onstaan lijken te zijn, verhelpen. Dit omdat delen van de software versie van voor de update nog in je TV actief zouden kunnen zijn (die bv tot problemen leiden met het geluid). Bij de 'reset' zal de software versie de laatst geïnstalleerde update blijven, echter zullen alle 'sporen' van de oude versie van de software uit het geheugen van de TV worden gewist. Groot nadeel is dat je dan de meeste (waarschijnlijk alle) instellingen opnieuw zult moeten doen.
Ben zelf nog niet naar de fabrieksinstellingen gegaan (geluid gaat via een externe bron), maar de kans is aanwezig dat dit ook het issue met het dimmen van apps (als youtube) - met de smart led optie ingeschakeld - oplost.
Ik heb de Smart Led optie altijd uit staan. Waarom deze aanzetten? Komt het beeld toch niet echt ten goede?Vaez schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Een reset lost niet het probleem met de smart led optie op. Ik heb de tv al een tweetal keer gereset en het probleem blijft bestaan.
Gister voor het eerst die Smart Led optie aangezet en krijg problemen dat het menu heel donker wordt of bij de PS4 het menu ook donker wordt, is dit een probleem sinds de update?
Waarschijnlijk wel, want ik vind het beeld juist een stuk beter met smart led. Bv bij de aftiteling van een serie zie ik bleeding als ik smart led uitzet maar als het aanstaat is het netjes zwart.yordy1985 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:41:
[...]
Ik heb de Smart Led optie altijd uit staan. Waarom deze aanzetten? Komt het beeld toch niet echt ten goede?
Gister voor het eerst die Smart Led optie aangezet en krijg problemen dat het menu heel donker wordt of bij de PS4 het menu ook donker wordt, is dit een probleem sinds de update?
Zet je Smart Led dan op standaard?Vaez schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Waarschijnlijk wel, want ik vind het beeld juist een stuk beter met smart led. Bv bij de aftiteling van een serie zie ik bleeding als ik smart led uitzet maar als het aanstaat is het netjes zwart.
Ik heb ook nog weinig problemen, alleen ik heb een usb stick sony 3.0 64gb aangesloten op de tv, die heeft nu reeds al 3 keer de melding fout in apparaat waardoor ik hem opnieuw moet formateren. Je kan dan niks uitlezen meer.
Anoniem: 285395
Ik heb sinds zaterdag Netflix op mijn Samsung HU 7500 geinstalleerd maar heb nu al 2x de stekker eruit moeten halen omdat het niet wou opstarten.
Erg vervelend.
Nu heb ik gelezen dat meerder mensen problemen hebben gehad en een fabrieksreset hebben gedaan.
Vraag: hoe doe je dat en helpt dit structureel?
Ik verdenk nl ook Ziggo er nog van dat die zitten klooien.
Is het wel goed voor een tv om steeds de stekker eruit te halen, dus van de stroom af?
Erg vervelend.
Nu heb ik gelezen dat meerder mensen problemen hebben gehad en een fabrieksreset hebben gedaan.
Is het wel goed voor een tv om steeds de stekker eruit te halen, dus van de stroom af?
Even een RMS aanvragen via (0900-7267864) Samsung, dan wordt dat definitief verholpen.Anoniem: 285395 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:58:
Ik heb sinds zaterdag Netflix op mijn Samsung HU 7500 geinstalleerd maar heb nu al 2x de stekker eruit moeten halen omdat het niet wou opstarten.
Erg vervelend.
Ik heb deze vraag ook al gesteld in 't Denon-forum, maar aangezien 't een grensgeval is lijkt mij 't mij niet overbodig de vraag ook hier te stellen.
Het betreft een ARC-koppeling die ik niet werkende krijg. Op internet gezocht, maar omdat het nieuwe toestellen zijn heb ik (nog) niets over kunnen vinden.
Receiver: AVR-X2100W
Flatscreen: Samsung UE48HU7500
HDMI-kabel: HD-Gear High-speed with ethernet
Beide toestellen hebben een ARC-aansluiting, maar wanneer ik deze verbind, heb ik geen beeld.
Wanneer ik de ARC-uit van Denon verbind met de STB (HDMI1) van de TV werkt alles naar behoren, maar heb dan geen geluid via de AVR bij de apps, zoals YouTube etc.
De decoder staat aangesloten op de STB-ingang van de Denon.
Ik heb werkelijk alle settings geprobeerd en krijg 't niet werkende. Ik heb een optische kabel gekocht en geprobeerd maar zonder resultaat.
Nu lijkt ARC een van de meest voorkomende problemen als ik zo google, maar zoals gezegd, mijn oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Samsung komt via de chat met het antwoord dat het niet gaat werken.. die ARC zou voor soundbar of Home Cinema zijn. Nadat ik probeerde uit te leggen dat mijn receiver dat is werd de chat beeindigd.
Hopelijk kan hier iemand mij opo weg helpen? De settings staan mijns inziens goed.
EDIT: Problemen zijn verholpen. Oorzaak bleek de HDMI-kabel. Ondanks label "With Ethernet" geen ARC-ondersteuning. Fijn dat het zo duidelijk op de kabels staat aangegeven ;-)
Het betreft een ARC-koppeling die ik niet werkende krijg. Op internet gezocht, maar omdat het nieuwe toestellen zijn heb ik (nog) niets over kunnen vinden.
Receiver: AVR-X2100W
Flatscreen: Samsung UE48HU7500
HDMI-kabel: HD-Gear High-speed with ethernet
Beide toestellen hebben een ARC-aansluiting, maar wanneer ik deze verbind, heb ik geen beeld.
Wanneer ik de ARC-uit van Denon verbind met de STB (HDMI1) van de TV werkt alles naar behoren, maar heb dan geen geluid via de AVR bij de apps, zoals YouTube etc.
De decoder staat aangesloten op de STB-ingang van de Denon.
Ik heb werkelijk alle settings geprobeerd en krijg 't niet werkende. Ik heb een optische kabel gekocht en geprobeerd maar zonder resultaat.
Nu lijkt ARC een van de meest voorkomende problemen als ik zo google, maar zoals gezegd, mijn oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Samsung komt via de chat met het antwoord dat het niet gaat werken.. die ARC zou voor soundbar of Home Cinema zijn. Nadat ik probeerde uit te leggen dat mijn receiver dat is werd de chat beeindigd.
Hopelijk kan hier iemand mij opo weg helpen? De settings staan mijns inziens goed.
EDIT: Problemen zijn verholpen. Oorzaak bleek de HDMI-kabel. Ondanks label "With Ethernet" geen ARC-ondersteuning. Fijn dat het zo duidelijk op de kabels staat aangegeven ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Dutch op 15-08-2014 11:31 ]
Ik gebruik zelf een Denon X3000 met een Samsung UE55HU7500.
Werkt perfect. Aansluiting loopt als volgt: HDMI 4(ARC) op de Samsung gaat naar Monitor(ARC) op de Denon. Hierna stelt de tv de denon automatisch in op de tv audio input. In de tv staat het geluid op ontvanger(in de setup -> geluid). Hierna werkt het vanzelf.
ARC werkt alleen via de genoemde inputs/outputs.
Werkt perfect. Aansluiting loopt als volgt: HDMI 4(ARC) op de Samsung gaat naar Monitor(ARC) op de Denon. Hierna stelt de tv de denon automatisch in op de tv audio input. In de tv staat het geluid op ontvanger(in de setup -> geluid). Hierna werkt het vanzelf.
Yep dit is de enige goede manier. Werkt ook zo op mijn 4311Vaez schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:49:
Ik gebruik zelf een Denon X3000 met een Samsung UE55HU7500.
O jee.. dan zou er wellicht iets defect kunnen zijn, want de aansluitingen/settings heb ik zoals jullie.Is er een mogelijkheid om te achterhalen waar de fout zit? Een test om te zien of de ARC-tv bv goed functioneert?
Arc-test voor de Denon?
Overschakelen naar TV audio doet ie wel.
Andere mogelijkheid is anders een nieuwe HDMI-kabel, maar dan ben ik weer 60 euro lichter.
Arc-test voor de Denon?
Overschakelen naar TV audio doet ie wel.
Andere mogelijkheid is anders een nieuwe HDMI-kabel, maar dan ben ik weer 60 euro lichter.
Van het weekend de TV opgehangen 2.5 CM van de muur af alleen kan nu niet bij de USB komen
Iemand tips?? Iets van een verlengstukje ofzo?
Met de officiele muurbeugel van Samsung kun je de tv naar voren klappen, hij scharniert aan de bovenkant.
Maar echt ideaal is dat niet nee.. Als ik jou was zou ik een USB verlangkabeltje kopen en die netjes wegwerken zodat je USB aan die kabel hangt ipv steeds achterop de tv te moeten rommelen..
Maar echt ideaal is dat niet nee.. Als ik jou was zou ik een USB verlangkabeltje kopen en die netjes wegwerken zodat je USB aan die kabel hangt ipv steeds achterop de tv te moeten rommelen..
Bedankt voor de tip! Ga wel zo'n kabeltje doen. Heb een muurbeugel van Vogel.CyBeRSPiN schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:30:
Met de officiele muurbeugel van Samsung kun je de tv naar voren klappen, hij scharniert aan de bovenkant.
Ik heb zojuist de Samsung UE55HU7500L besteld en wil deze graag aan de muur hangen. Nu zie ik op de Samsung site het volgende:
Vesa muurbevestiging
Ja
Betekent dit dat de beugel erbij zit? Dat is me niet helemaal duidelijk (wellicht betekent het dat ie compatible is met dat type?)
Vesa muurbevestiging
Ja
Betekent dit dat de beugel erbij zit? Dat is me niet helemaal duidelijk (wellicht betekent het dat ie compatible is met dat type?)
De tv is compatible. Er zit geen muurbeugel bij.cooper87 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:12:
Ik heb zojuist de Samsung UE55HU7500L besteld en wil deze graag aan de muur hangen. Nu zie ik op de Samsung site het volgende:
Vesa muurbevestiging
Ja
Hmm ok. Beetje jammer voor dat geldVaez schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:13:
[...]
De tv is compatible. Er zit geen muurbeugel bij.
Is er nog een specifieke beugel die jullie aanraden voor dit model?
[ Voor 14% gewijzigd door cooper87 op 12-08-2014 16:24 ]
Alweer een tijdje geleden dat ik postte maar de tv terug gesleept naar de FOKA en omgeruild ivm vertical banding. Het nieuwe exemplaar blijkt 1 serie nummer hoger te zijn.
Aangezien de vertical banding marginal minder was heb ik het paneel maar gehouden.
Bij dit nieuwe exemplar geen last meer gehad van opstart problemen of green screen.
Bij het winkel demo exemplaar kon ik niets ontdekken van banding alsof de tv erop geselecteerd is alhoewel het persnoeel beweert van niet.
Overigens inmiddels 2 emails gehad van Samsung maar nog geen geld terug van de CB actie, nog maar ff wachten dus.
Aangezien de vertical banding marginal minder was heb ik het paneel maar gehouden.
Bij dit nieuwe exemplar geen last meer gehad van opstart problemen of green screen.
Bij het winkel demo exemplaar kon ik niets ontdekken van banding alsof de tv erop geselecteerd is alhoewel het persnoeel beweert van niet.
Overigens inmiddels 2 emails gehad van Samsung maar nog geen geld terug van de CB actie, nog maar ff wachten dus.
Ik zelf gebruik een vogel beugel. Werkt goed.cooper87 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:16:
[...]
Hmm ok. Beetje jammer voor dat geld![]()
Is er nog een specifieke beugel die jullie aanraden voor dit model?
Wat bedoel je met green screen?? Ik heb af en toe ook in ene een green screen als ik bijvoorbeeld van Netflix naar tv schakel.Dinky Toy 1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:42:
Alweer een tijdje geleden dat ik postte maar de tv terug gesleept naar de FOKA en omgeruild ivm vertical banding. Het nieuwe exemplaar blijkt 1 serie nummer hoger te zijn.