Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:58
Niet slecht die 1708,9 (inclusief verzending) maar die 1399 na cashback is nog een stukje beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
En is een EU-model dus mocht Samsung er nu een actie( bv tablet erbij) in gooien dan doe je niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 22:08
FrE911 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:06:
Niet slecht die 1708,9 (inclusief verzending) maar die 1399 na cashback is nog een stukje beter :p
De UE55HU7500 voor 1399 na cashback? Dat zou inderdaad een stukje beter zijn, maar niet echt haalbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
Dumbell schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:35:
[...]

De UE55HU7500 voor 1399 na cashback? Dat zou inderdaad een stukje beter zijn, maar niet echt haalbaar toch?
Het WAS haalbaar. Winkels begonnen hem te verkopen voor 1899 excl. cashback. Oftewel; 1399 na cashback :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Felzura op 18-06-2014 13:37 . Reden: Ik kan niet rekenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky Toy 1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:52
Hallo allemaal,

Heb ook een UE65HU7500 aangeschaft tijdes de CB actie van Samsung.
Afgelopen zaterdag bij FOKA in Rotterdam voor EUR 3000 voor CB.

Helaas ook last van vertical banding, zie foto:
Ah crap, noob here, hoe doe ik dit zonder url? Of kan dat niet op Tweakers?

Verder nu ook 2 of 3 keer gehad dat de tv wel aangaat, het Samung smart TV logo laat zien en verder het beeld zwart blijft en de tv in een re-boot loop terechtkomt. Er wordt dan om de 30-60 seconden gereboot met hetzelfde resultaat. Weet nog steeds niet waardoor het komt. De enige oplossing lijkt te zijn de stekker uit het stopcontact te trekken en een paar minuten zonder stroom te laten staan.
Over het beeld verder niets te klagen op de banding na, ik zit op 3 tot 3,5 meter afstand.

Ik zal vanavond eens kijken wat de firmware versie is en deze updaten (ivm de re-boot loop) maar zit er sterk aan te denken om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar ivm de vertical banding. Hoe erg is mijn versie op dit vlak??

Nog een vraagje voor de UPC-ers met een Horizon box, is er een (verborgen) mogelijkheid om alle kanalen waarop je niet bent geabboneerd uit te schakelen, ook in de programma gids? Zou een hoop zappen schelen.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
Dumbell schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:35:
[...]

Jawel t/m afgelopen zondag via Hifi corner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
pimbadot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Jawel t/m afgelopen zondag via Hifi corner ;)
Damn had ik dat eerder geweten... Misschien toch maar via iBood aanschaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
Net Samsung maar even gebeld of ze mijn cashback gegevens binnen gekregen hadden.
Mooi niet :(
Had ik het nou maar aangetekend verstuurd....
Gelukkig schijn ik ook een scan te mogen maken van de bon en mail en heb ik een foto gemaakt van de barcode. Hoop dat dit goed afloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ze hadden beter met een soort van voucher in de doos kunnen werken met daarin een unieke activatiecode die je dan online kunt invoeren.. Die streepjescode uitknippen en opsturen is nogal eng en voor Samsung ook arbeidsintensief: met de hand uitpakken en invoeren en continue mailtjes en belletjes krijgen van mensen die ongeduldig/bezorgd zijn..
Beter nog zou zijn dat ze die hele omslachtige cashback zouden afschaffen en korting in de winkel al laten verrekenen...

@rsvmark: balen.. maar komt vast wel goed.. Hoelang geleden ingestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anderhalve week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ok, dan kan het ook zijn dat het nog niet verwerkt is? Duurde bij mij ook 2 weken voordat ontvangst werd bevestigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heb zojuist de bevestiging dat mijn gegevens ontvangen zijn en binnen 2 weken krijg ik bericht over de voortgang :P
Heb toch weer goede hoop op €500 cashback 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
[quote]Dinky Toy 1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:37:
Ik zal vanavond eens kijken wat de firmware versie is en deze updaten (ivm de re-boot loop) maar zit er sterk aan te denken om 'm om te ruilen voor een ander exemplaar ivm de vertical banding. Hoe erg is mijn versie op dit vlak??

Je kan de foto's op een pagina terug vergelijken met die van jou, de mijne word morgen thuis omgeruild voor een ander scherm. Hopen dat deze beter is en hopelijk niet erger. Waar ik wel een beetje bang voor ben btw.

Iemand ervaring met thuis omruilen? Ik kreeg alleen een mail dat deze thuis word omgeruild maar verder geen info over hoe en wat. Ze mailden daarna terug dat alleen het scherm word omgeruild en dat ik de accessoires niet mee moest terug sturen. Maar moet ik dan wel de voet er af halen en het scherm terug in de doos stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:58
MillanO schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 04:02:
Iemand ervaring met thuis omruilen? Ik kreeg alleen een mail dat deze thuis word omgeruild maar verder geen info over hoe en wat. Ze mailden daarna terug dat alleen het scherm word omgeruild en dat ik de accessoires niet mee moest terug sturen. Maar moet ik dan wel de voet er af halen en het scherm terug in de doos stoppen?
Mijn ruilactie ging via de winkel (binnen 30 dagen). De gehele doos ging terug.
Helaas wel een minder scherm terug gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Inmiddels ook bericht ontvangen van Samsung inzake de cashback actie;
"Wij hebben uw deelname aan de Samsung promotie ontvangen en kunnen deze nog niet accepteren. De reden hiervoor is:

- U heeft geen of een onjuist serienummer ingestuurd.
- Er is geen originele streepjescode van het Samsung product bijgesloten. Deze graag alsnog per post toesturen."
Had een foto gemaakt van de streepjescode en die geprint opgestuurd. Tevens kopie van de aankoopfactuur + betaalbon. Lekker handig dat je dus die originele streepjescode moet opsturen 8)7

Had liever ook een soort coupon oid gehad om die op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
"Origineel" is dus geen foto.. Anders loop ik even de mediamarkt in, maak een foto van de streepjescode, shop even een nep-factuur in elkaar en heb 500 euro verdiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:30:
"Origineel" is dus geen foto.. Anders loop ik even de mediamarkt in, maak een foto van de streepjescode, shop even een nep-factuur in elkaar en heb 500 euro verdiend..
True ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky Toy 1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:52
@MilanO,
Ik hoor graag van je hoe het gegaan is en of je een beter paneel hebt gekregen.
Ik heb 8 dagen dus t/m zaterdag om via FOKA om te wisselen en daarna zal ik het met Samsung moeten doen.

@ d3vy;
dat is balen dat je een minder scherm hebt terug gekregen, wat doe je nu, gewoon door blijven ruilen of doet Samsung daar niet aan?

Mijn firmware versie is: T-GFP8DEUC-2130.6 en dat is wel de laatste versie.
Ik heb ook nog eea geprobeerd over de2e hdmi poort via de laptop ipv de Horizon box met ook een andere hdmi kabel maar de vertical banding blijft er net zo hard.

Vooralsnog geen last meer gehad van opstart problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dinky Toy 1 op 19-06-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:04:
Heb zojuist de bevestiging dat mijn gegevens ontvangen zijn en binnen 2 weken krijg ik bericht over de voortgang :P
Heb toch weer goede hoop op €500 cashback 8)
En het antwoord 8)

Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben uw aanvraag hiermee alsnog gehonoreerd.
U zult zo spoedig mogelijk uw promotie ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
er schijnt al weer een nieuwe software versie aan te komen. 2140.2. houd jullie op de hoogte.

Snap niet, of ik heb veel geluk gehad met mijn 8500 scherm, of ben niet zo overdreven kritisch mischien, ben meer dan tevreden over de tv prestaties.
Niet vergeten onze NLkabelaars beiden ook niet al te hoge kwaliteit HD kanalen aan, dit kan stukken beter, zodoende kan er wel eens wat minder beeld op je tv verschijnen, wat niet optimaal wordt aangeboden kan hij ondanks zijn vele technieken niet omtoveren tot een perfect plaatje.
Gelukkig kan ik 3 satelieten ontvangen, o.a. BBC, ITV, IT4 ARD, ZDF en vele anderen in een veel hogere bitrate kwaliteit HD, dus komt de tv ook beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
rsvmark schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:31:
[...]

En het antwoord 8)

Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben uw aanvraag hiermee alsnog gehonoreerd.
U zult zo spoedig mogelijk uw promotie ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Das wel netjes bij mij net bericht gekregen dat het nu nog wel 6-8 weken kan duren, maar de spullen zijn terecht?, na 10 x opsturen + 10-15 x alles steeds opnieuw mailen, ik ervaar ongekende tegenwerking :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
10x opsturen? Je hebt maar 1 originele streepjescode toch?
Als ik bij Samsung zou werken zou ik alle zeurende mensen ook steeds weer onderop de stapel leggen.. :P
Ik heb ze niet gemaild/gebeld en alles vrij vlotjes teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Lateralus010 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:01:
Inmiddels ook bericht ontvangen van Samsung inzake de cashback actie;

[...]

Had een foto gemaakt van de streepjescode en die geprint opgestuurd. Tevens kopie van de aankoopfactuur + betaalbon. Lekker handig dat je dus die originele streepjescode moet opsturen 8)7

Had liever ook een soort coupon oid gehad om die op te sturen.
Hallo: dit stond vermeld bij de voorwaarden, dus had je kunnen weten! :F

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Ik heb gisteren de envelop voor de cashback opgestuurd naar Antwoordnummer 1185, 6200 VB Maastricht, als ik echter op track en trace kijk, is het adres gewijzigd naar Postbus 40001, 6203 AB Maastricht, zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201406/19062014150113.jpg

Hebben meer dit gehad? Hoe ze bij die 560 gram komen is mij een raadsel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:52:
10x opsturen? Je hebt maar 1 originele streepjescode toch?
Als ik bij Samsung zou werken zou ik alle zeurende mensen ook steeds weer onderop de stapel leggen.. :P
Ik heb ze niet gemaild/gebeld en alles vrij vlotjes teruggekregen.
Niet aangekomen zeiden ze steeds :( dus kopies verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
mauricedb schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:02:
Ik heb gisteren de envelop voor de cashback opgestuurd naar Antwoordnummer 1185, 6200 VB Maastricht, als ik echter op track en trace kijk, is het adres gewijzigd naar Postbus 40001, 6203 AB Maastricht, zie screenshot:

[afbeelding]

Hebben meer dit gehad? Hoe ze bij die 560 gram komen is mij een raadsel.. :+
Ik heb precies hetzelfde! Alleen een minuut later bezorgd vandaag, 05:52.
Gewicht ook 560 gram.
Heb jij betaald voor je zending?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Vreemd zeg, maar zal dan wel goed zitten neem ik aan... Nee, niet voor betaald. Doordat je bij een antwoordnummer een track en trace nummer krijgt, zag ik niet zo de noodzaak om 't aangetekend/verzekerd te versturen, zolang ik maar zelf kan zien of de envelop aan is gekomen ;) Jij wel of ook niet?

[ Voor 3% gewijzigd door mauricedb op 19-06-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
Nee, niet betaald. Vvrouwtje van de post wees me op de door jouw beschreven mogelijkheid! Zal wel goed zijn dan he!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het beeld niet bij alles goed gekalibreerd heb verschillende instellingen geprobeerd maar waar hebben jullie de beeld modus toepassen op staan alle bronnen of huidigebron ik gebruik een humax decoder
Als ik netflix kijk via de tv is de beeld instelling anders als naar de decoder. Ik heb of dat het beeld niet vloeiend verloopt of een soort wazige randen om personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Een Antwoordnummer is altijd gekoppeld aan een ander adres. Niks om zorgen over te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de instelling alleen op huidige bron of alle bronnen staan ik ben nu aan het testen elke bron afzonderlijk want van de decoder tv kijken en netflix via tv werken de zelfde instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:12:Ik heb of dat het beeld niet vloeiend verloopt of een soort wazige randen om personen.
dat heeft te maken met motionplus... ik moet er ook nog een keer voor gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Ik had problemen met de 55hu7500, vanmiddag is er een monteur geweest die heeft het moederbord vervangen en het lijkt opgelost.

Weet iemand wat de HDMI UHD color optie is? Kun je die beter aanzetten of uit laten?

En de smart led optie kun je die ook beter wel of niet aanzetten? Ik heb zelf eigenlijk alle beeldverbeteraars uit staan.

[ Voor 32% gewijzigd door yordy1985 op 19-06-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Die is bedoeld voor UHD content die je verstuurt vanaf een HDMI 2.0 bron.

Ik kon trouwens geen track en tracé krijgen op mijn envelop, dat ging alleen als het een pakketje was. :?
Maar aangetekend gedaan.

[ Voor 48% gewijzigd door rene2002 op 19-06-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
rene2002 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:23:
Die is bedoeld voor UHD content die je verstuurt vanaf een HDMI 2.0 bron.
En die kun je bij je Humax, Blu ray of PS 4 beter aanzetten voor beter beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:10

Trackerfire

BTC HODLER

Vandaag de cashback terug gehad. Zo'n 4 weken geleden ingestuurd :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Trackerfire schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:29:
Vandaag de cashback terug gehad. Zo'n 4 weken geleden ingestuurd :)
Pff ik krijg net te horen dat het serienummer niet klopt en dat het daarom afgekeurd is. Ik heb hier helemaal geen bericht van ontvangen en hoorde het net toevallig van een Samsung medewerker omdat ik er naar vroeg. Heb met hem ook nog het serienummer nagelopen wat achter op de TV staat en het klopt wel gewoon..... Heel vreemd en erg slordig van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
yordy1985 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:24:
[...]

En die kun je bij je Humax, Blu ray of PS 4 beter aanzetten voor beter beeld?
Nee die kunnen alleen hd aan, pas wanneer je apparaten full UHD aan kunnen heeft dat zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:02
Heb het toestel 55 HU 7500 net 2 dagen en ik ben zeer tevreden. Kom van een LG Plasma. Maar wanneer je naar 4k content kijkt is het echt adembenemend. Het lijkt alsof je kijkt naar zeer hoge resolutie foto's. Zoveel detail!! De kwaliteit van wordt grotendeels bepaald door de bron. De upscaler doet wat, maar je kunt van een slechte bron nooit mooi 4k beeld krijgen. Films op 1080p zien er nog mooier uit op dit toestel dan op mij oude LG Plasma. De zwartwaardes zijn mega goed. Heb net 4K materiaal gedownload van Youtube en het ziet er belachelijk mooi uit en dat voor een bestandje van 500mb dat 5 minuten duurt. Hoop dat er er snel films uit komen in 4K, want door 4K lijken de beelden levens echt. Hoop dat de BBC netals toen bij HD met een Earth serie komt maar dan in 4K om echt het tijdperk 4K in te luiden.

Totaal geen last van banding of iets dergelijks. Alleen soms last van software glichtes, youtube vast loopt. Of dat het beeld stottert, maar ja daar is mee te leven een meestal aanwezig wanneer de upscaler veel werk moet verrichten ( meestal bij slechte bron). Ik krijg binnen enkele dagen UPC 50Mb internet dan kan kijken wat de kwaliteit is van netflix in 4K. SuperHD stream ziet er al strak uit, dus ben benieuwd.

[ Voor 21% gewijzigd door BlacKstaR- op 19-06-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Tv is omgeruild, nog steeds last van banding alleen zit de band die je het beste kan zien nu aan de linkerkant. Volgens mij zijn er bijna geen 65 inch tv's van Samsung 7500 serie die geen bandingproblemen hebben. Ik heb 5 minuten gekeken en vind het nog steeds storend, vooral bij het voetbal kijken. Iemand een idee of er een vergelijkbare tv is die dit niet heeft? Zal ik hem weer omruilen of heeft dit gewoon geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Milano: Zie je die banding continu bij alle beelden, of alleen bij bepaalde beelden zo als de overzichtscamera bij het voetballen wanneer de camera snel van links naar rechts gaat? Dat is bij mij tot nu toe de enige situatie waar ik lichtjes iets van banding ervaar, zonder dat het storend is.

Vermoed dat de voetbalmodus bedacht is om het banding issue te verhullen, door het beeld zo fel mogelijk te projecteren. Naar die modus kan ik nog geen minuut kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
@ ReneEnZo, Je ziet het niet continu maar wel bij lichte beelden zoals de lucht en lichte beelden die geheel 1 kleur zijn. Bij voetballen zie ik meerdere banden door het scherm. Maar tijdens andere programma's bij een lichte kleur zie ik 1 duidelijke donkere band aan de linker kant. Deze is niet zo heel breed maar wel veel donkerder dan de rest. Daardoor valt deze veel erger op. De rest van de banden zie je bijna niet tijdens normale programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillanO schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:11:
Iemand een idee of er een vergelijkbare tv is die dit niet heeft? Zal ik hem weer omruilen of heeft dit gewoon geen zin?
De 55HU7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Haha, ja begint mijn dag toch nog met een lach. Ik had het gedaan als ie niet zo klein was.

Foto van 2e tv na omruiling:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2wcpid1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heb drie weken geleden de 55HU7500 gekocht en deze bevalt super!!!!
Mijn glasvezel aanbieder heeft echter niet de beste kwaliteit HD streams (Tweak, deze geeft nu het iptv signaal van KPN door). Ook is tweak bezig om zelf een tv dienst uit te rollen en de eerste ervaringen zijn niet geweldig...

Mocht je op dit moment willen overstappen van TV aanbieder, wat zou dan nu de beste optie zijn qua HD kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Dat is toch vreselijk. En bij zo'n klasse-tv onacceptabel? Op naar nummer 3 of iets anders, imho uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:10

Trackerfire

BTC HODLER

rsvmark schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:18:
Mijn glasvezel aanbieder heeft echter niet de beste kwaliteit HD streams (Tweak, deze geeft nu het iptv signaal van KPN door). Ook is tweak bezig om zelf een tv dienst uit te rollen en de eerste ervaringen zijn niet geweldig...

Mocht je op dit moment willen overstappen van TV aanbieder, wat zou dan nu de beste optie zijn qua HD kwaliteit?
Sowieso een kabelaar of schotel. De beeldkwaliteit hiervan is nog steeds onovertroffen!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
rsvmark schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:18:

http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html

Maar ja NLKabel promoot natuurlijk de kabeleraars, een beetje wij van WC-eend actie. Heb wel goede verhalen gehoor over Glashart omdat die het beeld 1:1 doorgeven doordat ze gebruik maken van het netwerk van Reggefiber ipv KPN. Maar met de aankomende overname weet je ook niet hoe lang dat door blijft gaan. Stipte heeft het grootste aanbod aan HD zenders (glasvezel).

[ Voor 22% gewijzigd door BlacKstaR- op 20-06-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben met motion plus in en uitgeschakeld. Als ik motion plus in schakel dan heb ik last van ghosting en als ik hem uitschakel dan is de ghosting weg en heb ik last van dat objecten zoals auto's en bergen of mensen verspringend door het beeld gaan. Ik heb werkelijk alles geprobeerd maar het is 1 van de twee iemand idee wat dit is of is mijn tv niet goed. Gebruik humax 5400c maar bij vorige tv geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
Mijn Netflix app start opeens niet meer op. Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de tv terug naar de fabrieks instelling als dat niet helpt bij samsung een telefoon cessie aanvragen gaan ze op afstand in je tv en is het zo verholpen. Heb dit ook gehad bij mijn schoonouders en was zo opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
Bedankt, Sessie al aangevraagd maar kan pas donderdag... Reset al gedaan... Helpt niks.. hoopte op een andere snellere oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat diverse mensen de 55hu7500 gekocht hebben bij platte tv voor 2100 is dit met of zonder inruil van oude tv of is dit gewoon 700 korting en dan nog eens 500 terug via samsung want ik moest mijn oude tv s inruilen om op 2100 uit tekomen. Als er mensen zijn die gewoon 700 korting hebben gehad zonder inruil zouden jullie die rekening kunnen scannen en mij eventueel via de mail willen sturen want dan ga ik terug want bij mij werd gezegd dat dat niet zou gaan die korting. Dan kan ik terug gaan want dan voel ik mij wel bedonderd maar dan hed ik ook bewijs dat dat wel gedaan wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
BlacKstaR- schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:05:
[...]

http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html

Maar ja NLKabel promoot natuurlijk de kabeleraars, een beetje wij van WC-eend actie. Heb wel goede verhalen gehoor over Glashart omdat die het beeld 1:1 doorgeven doordat ze gebruik maken van het netwerk van Reggefiber ipv KPN. Maar met de aankomende overname weet je ook niet hoe lang dat door blijft gaan. Stipte heeft het grootste aanbod aan HD zenders (glasvezel).
Heb hier altijd goede ervaringen gehad met ziggo.
Destijds keek ik ook via een htpc met twee tuners erin.
ALs sparql tweak niet bevalt ga ik denk ik die richting weer op.

Over een week weet ik meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:50:
Ik lees hier dat diverse mensen de 55hu7500 gekocht hebben bij platte tv voor 2100 is dit met of zonder inruil van oude tv of is dit gewoon 700 korting en dan nog eens 500 terug via samsung want ik moest mijn oude tv s inruilen om op 2100 uit tekomen. Als er mensen zijn die gewoon 700 korting hebben gehad zonder inruil zouden jullie die rekening kunnen scannen en mij eventueel via de mail willen sturen want dan ga ik terug want bij mij werd gezegd dat dat niet zou gaan die korting. Dan kan ik terug gaan want dan voel ik mij wel bedonderd maar dan hed ik ook bewijs dat dat wel gedaan wordt.
Waag anders even een belletje naar foto klein, of hificorner.
Prijs kan zeker lager, ook zonder inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducrider
  • Laatst online: 29-08 17:00
Ik heb de 8500 curved gekocht tot volle tevredenheid kan ik iedereen melden.
Alleen heb ik 1 probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.
Mijn tv is verbonden (bedraad) met mijn netwerk waar ik ook de DS214play van synology in heb geplaatst.
Streamen lukt hiermee tot nu toe erg beperkt veel formaten werken nog niet lekker of beter gezegd helemaal niet.
De app DS video zou uitkomst moeten brengen ware het niet dat na instalatie op mijn nas en op mijn tv de verbinding eenmalig tot stand kan brengen en na opnieuw opstarten van de app mijn ip adres enz opnieuw moet invullen wat vervolgens niet lukt omdat het hele spulletje niet meer reageerd ....
Opnieuw instaleren van de app lost dit dan weer op,let wel voor wederom eenmalig gebruik.

Is er iemand op het westelijk halfrond die hier eventueel al een oplossing voor heeft?
Ik heb dit hele spulletje namelijk gekocht om van een paar apparaten onder mijn tv af te zijn,wat voorlopig nog niet aan de orde is als ik alles wat ik voorheen kon kijken op mijn nieuwe curved wil aanschouwen.

Plex trouwens ook al geprobeerd en ook dit werkt verre van ideaal.

Gr Ducrider

[ Voor 0% gewijzigd door ducrider op 21-06-2014 14:24 . Reden: spelling fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
Xbmc op raspberry pi.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducrider
  • Laatst online: 29-08 17:00
Deze installatie doe je op je tv ??
Ik heb namelijk de play gekocht zodat deze in combinatie met de tv geen aparte media speler nodig zou hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door ducrider op 21-06-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik gebruik plex op mijn synology en de app op mijn Samsung. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gebruik zelf een Apple tv met xbmc, vind plex ruk :)
Zelfde kan je met een raspberry pi doen. Of een xios ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
vanavond even Netflix gekeken, goed nieuws: na House of Cards nu 5 seizoenen Breaking Bad in 4K.
en nog enige natuur documentaires. Daar ik in verleden regelmatig in buitenland verbleef, en dus niet alles kon volgen, mooie gelegenheid om de TOP serie van begin af weer te gaan kijken. in Ultra HD zelfs, kan niet beter.

Netflix draait prima op af en toe een hapering in het geluids spoor na, valt soms 2 a 3 seconden weg, net genoeg om de AVR opnieuw het DTS 5.1 te laten herstarten, iemand idee waaraan dit kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
matthijst schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:18:
Gebruik zelf een Apple tv met xbmc, vind plex ruk :)
Zelfde kan je met een raspberry pi doen. Of een xios ds.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik een htpc heb staan met openelec erop (xbmc). Dit werkt idd veel beter maar de plex app valt me helemaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave.
  • Laatst online: 16-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:15:
Zijn er meer mensen die last hebben met motion plus in en uitgeschakeld. Als ik motion plus in schakel dan heb ik last van ghosting en als ik hem uitschakel dan is de ghosting weg en heb ik last van dat objecten zoals auto's en bergen of mensen verspringend door het beeld gaan. Ik heb werkelijk alles geprobeerd maar het is 1 van de twee iemand idee wat dit is of is mijn tv niet goed. Gebruik humax 5400c maar bij vorige tv geen problemen mee?
Ik heb precies hetzelfde. Echt waardeloos gewoon. Motion plus op vloeiend is gewoon niet om aan te gluren. Zet je hem uit dan schokt het beeld (met name de HD zenders). Is toch iets wat je niet verwacht van zo'n dure TV met 1000hz. 8)7

Op een Sony met 400hz lopen de beelden gewoon vloeiend, dus het kan wel.

Dit is overigens mijn derde Samsung TV binnen een aantal jaar en ik krijg zo langzamerhand de indruk dat met name de marketing van dit merk erg sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 14:16
rsvmark schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:55:
Ik gebruik plex op mijn synology en de app op mijn Samsung. Werkt perfect!
Plex werkt goed, alleen lopen mijn ondertitelingen niet synchroon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Bij het openen van Netflix gebeurt erbij niks gewoon een zwart scherm naar paar seconden kan de Smart Hub weer open. Heb vandaag nog rond 12:00 gewoon Netflix gebruikt zonder problemen....iemand bekend met dit probleem en weet hoe het is op te lossen. Heb de Smart Hub al gereset zonder succes. Alle andere apps werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Stroom ff van de tv af. Dat was bij mij iig pas de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
matthijst schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:50:
Stroom ff van de tv af. Dat was bij mij iig pas de oplossing :)
Dankje heeft geholpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
ducrider schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:57:
Ik heb de 8500 curved gekocht tot volle tevredenheid kan ik iedereen melden.
Alleen heb ik 1 probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.
Mijn tv is verbonden (bedraad) met mijn netwerk waar ik ook de DS214play van synology in heb geplaatst.
Streamen lukt hiermee tot nu toe erg beperkt veel formaten werken nog niet lekker of beter gezegd helemaal niet.
De app DS video zou uitkomst moeten brengen ware het niet dat na instalatie op mijn nas en op mijn tv de verbinding eenmalig tot stand kan brengen en na opnieuw opstarten van de app mijn ip adres enz opnieuw moet invullen wat vervolgens niet lukt omdat het hele spulletje niet meer reageerd ....
Opnieuw instaleren van de app lost dit dan weer op,let wel voor wederom eenmalig gebruik.

Is er iemand op het westelijk halfrond die hier eventueel al een oplossing voor heeft?
Ik heb dit hele spulletje namelijk gekocht om van een paar apparaten onder mijn tv af te zijn,wat voorlopig nog niet aan de orde is als ik alles wat ik voorheen kon kijken op mijn nieuwe curved wil aanschouwen.

Plex trouwens ook al geprobeerd en ook dit werkt verre van ideaal.

Gr Ducrider
Hoi! Dit klinkt exact als mijn situatie. DS Video maar overboord gegooid, vanwege dezelfde connectie problemen (las ook dat het een eerste versie was voor deze App voor Samsung Smart TV's). Op dit moment heb ik MediaServer package geinstalleerd op de NAS en daarmee vindt de TV mijn NAS direct bij de netwerkverbindingen (even naam van het menu kwijt). Vooralsnog heb ik alle video's moeiteloos kunnen streamer (mp4 en mkv's).

Op de NAS uiteraard ook de mappen met alle video's laten indexeren door de MediaServer package, waarna alles netjes verscheen op de TV. Moet nog wel even wennen aan de menustructuur en werking. Zo heb ik bijv. nog geen lijst-weergave kunnen ontdekken, alleen maar grote icons.

Hopelijk kun je hier wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week zelf ook een dikke HU7500 aangeschaft met o.a. de intentie mn Syno NAS er op aan te sluiten. Ik ben blij dat ik aankomende week vakantie heb om alles juist te installeren. Hopelijk lukt het.
Overigens heb ik hem ook met een fikse korting gekocht bij Foto Klein XL. Alleen in de vestiging Breda. Uitstekend geholpen door die blonde bedrijfsleider, had een half jaartje geleden ook al een systeemcamera gekocht en daarom hier maar terug naartoe gegaan.
Maar goed, ben benieuwd of ik het deze week voor elkaar ga krijgen. Anders kan ik de info hierboven als naslagwerk gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga vandaag samsung bellen en een monteur vragen als die het niet kan oplossen gaat de tv terug. Maar een nieuwe of anders voor een andere 4k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die voor 13 mei bij plattetv.nl de 55hu7500 gekocht hebben voor 2099 zonder inruil en cashback zou graag met die mensen in contact komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@sharktale32: jij hebt er blijkbaar meer voor betaald en je had die prijs er voor over..
Als je voor die tijd even in dit of het andere topic had gekeken dan had je kunnen weten dat 2049 / 2099 de gangbare prijs was voor die tv, maar dat winkels door vage praktijken van Samsung niet mogen adverteren met prijzen onder de adviesprijs. Ik zou me ook wel genaaid voelen overigens..
Als je zoekt in dit of het andere topic vind je legio mensen die die prijs bij Platte tv hebben gekregen (al dan niet na onderhandelen).

edit: even de posts voor je opgezocht:

Elm0wer in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s" (2100)

lom0r in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s" (2245)

matthijst in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s" (2100)

bvbal79 in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s" (2199)

Gekke henk in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s" (2249)

Medio mei zijn ze wel omhooggegaan met de lage prijs merk ik.. Denk dat jij dan misschien net te laat was bij hen, maar waren toen nog genoeg andere aanbieders voor < 2100 (o.a. Klein)
Mogelijk hebben ze gezeik gehad met Samsung doordat andere winkeliers zijn gaan klagen over de lage prijs..

Platte tv heeft ook een knopje op hun site voor een offerte voor de laagste prijs, heb je daar toen gebruik van gemaakt? Wat kreeg je toen als prijs?

[ Voor 66% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-06-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Hoelang zat er bij jullie tussen het bericht dat alles goed gekeurd was en dat het daadwerkelijk op de rekening stond? Langer dan 1 week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zeker wel gevraagd naar de laagste prijs maar dat kon niet omdat dit een nieuw toestel was kon wel mijn 2 tv s inruilen en toen kreeg ik gelijk de prijs van 2099 daarom voel ik mij ook genaaid als ik kan aantonen dat ze wel degelijk verkocht werden door hun voor die prijs ga ik terug want had 3 weken daarvoor ook nog een nieuwe tv voor mijn ouders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met samsung woensdag komt er een monteur als hij hem niet kan maken moet de winkel hem omruilen krijg dit ook op mail en als de monteur hem niet kan maken dan ook nog van monteur op papier ze geven ook meteen toe dat dit bij de 7500serie een bekend probleem is en niet software matig op te lossen is. Ik zal je eventueel wel laten weten wat ze hebben gedaan en of het opgelost is. Maar als ik jouw was zou ik een montuer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik kan geen Ziggo HD zenders ontvangen op mijn Samsung UE55HU6900 (dat EU-model van iBood) met een CI+ 1.3 (Smit) module. Zou dat kunnen komen doordat de TV niet gecertificeerd is, of kan het zijn dat ik iets fout doe? Met een settop-box kwam er wel gewoon HD binnen, dus aan de bekabeling zal het dan niet liggen gok ik. Smartcard is net geactiveerd, maar aldus Ziggo webcare zouden de HD zenders ook vrij snel beschikbaar moeten zijn.

Het kan zijn dat ik wat fout doe, aangezien dit de eerste keer is dat ik een CAM-module gebruik. Ik heb de frequenties handmatig in moeten vullen en heb dat aan de hand van deze guide gedaan. Ik kan bijna 300 zenders vinden (waarvan iets meer dan 100 radiozenders), hij vindt dus wel een hoop, maar HD zenders ontvangt ie niet.

Tips? of was dit dan toch hét nadeel van de TV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Eindigt het typenr op 'N'? Als het geen NL model is wordt het wel lastig om het werkend te krijgen.. Maar cam is idd sowieso tricky om werkend te krijgen, heb je de handleiding al gevolgd? Eerst zonder cam zenders zoeken op 'kabel', controleren dat je NL1 kunt ontvangen, dan cam er in, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Tweede keer de zenders ingeladen, kon nu wel HD zenders vinden, maar staan allemaal helemaal achterin, geen zin om dat op de tv handmatig te doen dus even dit filmpje geprobeerd en dat werkte erg fijn.

Makkelijker om dat op de PC te doen dan op de TV zelf :)

ps. Bij deze dus ook bevestiging dat het EU model van iBood het prima doet met een CI+ module er in! Je moet wel even handmatig alles instellen, maar daarna werkt het net zo goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Nilsepils op 24-06-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Roppedop schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:43:
Heb je toevallig een console aangesloten op de HU7500? Hoe is de inuput lag?
Ik heb een Xbox one en PS4 aangesloten gehad en beide geen problemen met de iput lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Helaas heb ik nog steeds problemen met de 55HU7500 en het beeld wat af en toe trilt en soms een beetje op slow motion lijkt. Het is volgens mij wel alleen bij TV uitzending en niet met bluray of bij het gamen. Ik heb een Humax 5200. Heeft iemand hier ook problemen mee of heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen? Ga je er op beeld vooruit als je bv gebruik gaat maken van een module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:06:
Helaas heb ik nog steeds problemen met de 55HU7500 en het beeld wat af en toe trilt en soms een beetje op slow motion lijkt. Het is volgens mij wel alleen bij TV uitzending en niet met bluray of bij het gamen. Ik heb een Humax 5200. Heeft iemand hier ook problemen mee of heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen? Ga je er op beeld vooruit als je bv gebruik gaat maken van een module?
Dat slow motion heb ik ook regelmatig vaak gepaard met wat lijkt framedrops, alsof de processor het even moeilijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Ook ik heb een probleem/misvatting te pakken met model ue55hu7500 en wil die ervaring delen.
Ik had een losse Samsung PVR i.c.m. Ziggo, maar wou eigenlijk van die losse decoder af. Aangezien deze TV een twin-tuner heeft i.c.m. CI+, ben ik hier naar overgestapt.

Mijn vraag aan Samsung (mijn probleem);

In de specificaties van de TV staat dat het een twin-tuner is (zie onderstaande specificaties). De functionaliteit opnemen en tegelijk TV kijken werkt niet, maar ook PIP werkt hierdoor niet (uitgesloten NED1 omdat deze niet gecodeerd is).

In een andere opstelling heb ik een losse Samsung Digitale TV-ontvanger (decoder), en hier werkt deze functionaliteit wel naar behoren (opnemen en tegelijk TV kijken)

Wordt dit probleem mogelijk in een software update opgelost?
Ligt de beperking aan de CAM, het protocol of bij de kabelprovider?

Antwoord van Samsung;

Het is zo dat een Twin-tuner de mogelijkheid biedt een zender op te nemen en een andere zender tegelijk te kijken. Echter heeft dit de beperking dat het enkel mogelijk is een vrije zender (zoals Ned1) op te nemen en een gecodeerde zender te kijken. Andersom is ook mogelijk. De vrije zenders is afhankelijk van de provider.

Uw televisie heeft twee ingebouwde tuners. Deze tuners zetten het televisie (EPG) signaal om in beeld en geluid. Wanneer u digitaal of HD zenders ontvangt, dan heeft uw tuner een CI+ module en een CAM kaart nodig die dat signaal weer omzetten naar digitaal beeld en geluid. Dit is dan de decodering van het signaal. In theorie, om twee gecodeerde zenders tegelijk te bekijken/op te nemen, zijn dus 2 CI+ modules en 2 CAM kaarten nodig.

Omdat er maar 1 CI+ module en kaart in de televisie kunnen, kan dus maar 1 van de 2 ingebouwde tuners tegelijk decoderen. Wanneer u dus een betaalde zender opneemt, is een tuner bezig met het decoderen van deze zender. De ingebouwde tuner is dan in gebruik. De tweede tuner dient dan om een gratis (of ongecodeerde zender) toch tegelijkertijd te kunnen kijken.

Ik begrijp heel goed de verwarring die hierover ontstaat. Ik hoop persoonlijk daarom ook op een spoedige implementatie van een tweede CI+ sleuf op de Samsung toestellen, zodat er optimaal gebruik kan worden gemaakt van de twin-tunertechnologie. Ten slotte en volledigheidshalve, wil ik u de advies meegeven dat indien u tegelijkertijd een betaalde zender wilt kijken en een tweede opnemen, om gebruik te maken van uw CI+ module samen met een decoder. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld een gedoceerde zender vanaf uw CI module opnemen en een gecodeerde zender vanaf uw decoder bekijken. U heeft in dit geval wel 2 Smart kaarten nodig: één voor de module en één voor de decoder.

Mijn conclusie;

De specificaties van dit product geeft aan wat de mogelijkheden zijn, echter niet wat de onmogelijkheden in Nederland zijn. Nagenoeg alle kanalen in Nederland zijn gecodeerd. Persoonlijk vind in dat Samsung dit
moet beschrijven omdat de specificaties nu misleidend zijn, temeer Samsung dit model als een expliciet Nederlands product/model verkoopt (de LXXN toevoeging aan het productnummer).

Zijn er ander mensen (misschien al in dit topic) die hetzelfde hebben ervaren en hier misschien nog een aanvulling op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Twinkil: heb hier ook Ziggo. Helaas is niet Samsung maar Ziggo het probleem. Bij UPC en Caiway worden alle basiszenders ongecodeerd doorgegeven en kan er wel tegelijkertijd gekeken worden en opgenomen via twee tuners. Ziggo heeft alleen nederland 1 en de regionale omroep ongecodeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Had het ook al eens uitgezocht omdat ik niet snapte waarom een decoder met 1 smartcard wel degelijk 2 of soms zelfs 3 zenders kan opnemen. Het probleem zit hem in de CI+ CAM standaard, pas vanaf versie 1.4 (die nog in ontwikkeling is) wordt het decoderen van meerdere zenders door 1 module/smartcard ondersteund. De decoder heeft geen CI-insteekmodule, maar een vaste smartcard-reader en heeft zodoende niet met de CI+ standaard te maken, er is dan meer mogelijk.

Probleem is dat Ziggo standaard alles codeert muv NL1, terwijl andere aanbieders het basispakket ongecodeerd uitzenden. "Nagenoeg alle kanalen in Nederland zijn gecodeerd." is dus deels waar, in de helft van NL waar Ziggo opereert.

Dan kom je iets minder snel in de knel met opnemen.
Het is dus de combinatie van de CI+ standaard en Ziggo die roet in het eten gooit.. Wel mee eens dat het onduidelijk is.. En had liever ook gehad dat er nog een 2e CAM in zou kunnen worden geplaatst.

Ik hoop overigens dat mocht Ziggo ooit overgaan op 1.4, de Samsung tv hier dan mee compatible is (na vervangen module).. Vrees van niet eigenlijk..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de 55hu8500 hebben en is deze serie wel zonder problemen de 55hu7500 heeft in derdaad problemen met motionplus gisteren contact gehad met samsung en hun geven dit ook meteen toe. Dit is ook niet op te lossen via een software update werd mij verteld morgen monteur en krijg dan een rapport als het probleem niet op gelost kan worden dan moet de winkel waar je hem gekocht hebt hem omruilen of een alternatief bieden. Ik heb vorige week al contact gehad met de winkel en als ik toch op een of andere manier niet te vreden ben wordt hij als nog gewoon omgeruild. Post morgen wel de uitslag van de monteur. Maar dit is echt een hardware probleem bij de 7500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Bedankt ReneEnZo & CyBeRSPiN voor jullie antwoord. Dit maakt het net weer even duidelijker.
Hopen op de nieuwe/andere standaard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave.
  • Laatst online: 16-03-2022
yordy1985 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:06:
Ik heb het helaas ook. Omdat ik me niet kon voorstellen dat het aan de TV lag heb ik gisteren zo'n beetje alles uitgesloten. Eerst een uur met ziggo gebeld en alle instellingen nagelopen. Vervolgens de kabels etc.

Geen enkele verbetering. Toen mijn Humax 5200 voor een andere, geen verschil. Vervolgens alleen gebruik gemaakt van een module, ook geen verschil.

Inmiddels ben ik er dus van overtuigd dat het wel aan de TV moet liggen. Misschien heet het met die upscaling naar 4K te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave. schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:23:
[...]

Ik heb het helaas ook. Omdat ik me niet kon voorstellen dat het aan de TV lag heb ik gisteren zo'n beetje alles uitgesloten. Eerst een uur met ziggo gebeld en alle instellingen nagelopen. Vervolgens de kabels etc.

Geen enkele verbetering. Toen mijn Humax 5200 voor een andere, geen verschil. Vervolgens alleen gebruik gemaakt van een module, ook geen verschil.

Inmiddels ben ik er dus van overtuigd dat het wel aan de TV moet liggen. Misschien heet het met die upscaling naar 4K te maken?
Zoals eerder gezegd heb ik hier ook in lichte mate last van, jullie spreken toch over een soort van frame dropping?
Alsof er voor een klein moment frames wegvallen, het ziet er dan een beetje uit als slowmotion maar ook kan het stotterend wezen.

Dit heb ik elke 5 min wel.

Nu sinds vanavond de film mode op auto1 gezet ipv auto2, en in een half uur niks kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
probleem van het opnemen is op te lossen door de losse bij de 8500 serie One Connect Box standaard geleverd met een CI+ module te schwitzen naar een nieuwe UHD Evolution kit SEK-2500U te gebruiken. deze heeft wel twee seperate CI+ mogelijkheden. Mischien idee als volgend jaar er een nieuwe versie met meer nieuwere hardware uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:13:
[...]

Zoals eerder gezegd heb ik hier ook in lichte mate last van, jullie spreken toch over een soort van frame dropping?
Alsof er voor een klein moment frames wegvallen, het ziet er dan een beetje uit als slowmotion maar ook kan het stotterend wezen.

Dit heb ik elke 5 min wel.

Nu sinds vanavond de film mode op auto1 gezet ipv auto2, en in een half uur niks kunnen waarnemen.
Ja direct overgenomen om dit ook te proberen, wel ga ik het op meerdere zenders uitproberen, je zou toch zeggen hoe of waarom, maar ik sluit niet uit, dat er wat gevonden kan worden, overigens, ik heb de beeldinstellingen niet op autobreed maar op 16:9 dat is bij mij vreemd genoeg ook een verbetering, wel is het zo dat bijna alle uitzendingen ook 16:9 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:12:
Had het ook al eens uitgezocht omdat ik niet snapte waarom een decoder met 1 smartcard wel degelijk 2 of som
Dan kom je iets minder snel in de knel met opnemen.
Het is dus de combinatie van de CI+ standaard en Ziggo die roet in het eten gooit.. Wel mee eens dat het onduidelijk is.. En had liever ook gehad dat er nog een 2e CAM in zou kunnen worden geplaatst.

Ik hoop overigens dat mocht Ziggo ooit overgaan op 1.4, de Samsung tv hier dan mee compatible is (na vervangen module).. Vrees van niet eigenlijk..
Mijn panasonic ondersteunt gewoon twee modules voor de twee tuners, dus zou niet gek zijn om dit te verwachten van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderjcs schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:30:
[...]

Ja direct overgenomen om dit ook te proberen, wel ga ik het op meerdere zenders uitproberen, je zou toch zeggen hoe of waarom, maar ik sluit niet uit, dat er wat gevonden kan worden, overigens, ik heb de beeldinstellingen niet op autobreed maar op 16:9 dat is bij mij vreemd genoeg ook een verbetering, wel is het zo dat bijna alle uitzendingen ook 16:9 zijn.
Ik heb gisteren op de auto1 stand de hele wedstrijd gekeken, en niets kunnen waarnemen.
Hier staat hij wel op beeldvullend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een curved toestel 55hu8500 hoe is de Kijk hoek zit op 3,5m is dit een goede afstand voor de curvedheb nu de 55hu7500 maar problemen met de motion functie. Hickups of ghosting . Is dit ook bij de 55hu8500 of is deze beter omdat deze 1200hz is en het beeld beter kan upscalen want de monteur zij dat het in de processor zit door het upscalen naar uhd veel kracht moet leveren en als de zender kkwaliteit wat minder is hij te hard moet werken en dat niet altijd kan bij houden. Ik kan de tv waar ik hem heb gekocht eventueel omruilen voor een ander toestel of een ander merk. Daarom zou ik graag weten of de 55hu8500 dit ook heeft. Of beter is omdat hij 200hz meer heeft. Alle reacties, oordelen of suggesties zijn welkom. Of ben ik veel te kritisch met kijken dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitslag monteur 55hu7500 motion problemen.

Eventuele oorzaken Hickups of ghosting.

bij slechte kwaliteit uitzending moet de processor zo hard werken dat hij het wel eens niet kan bij houden.
bij een decoder kan ook de kwaliteit van doorgeven signaal minder zijn. Eventueel ci modulen proberen kan oplossing zijn maar ci modulen is zeer gevoelig voor storing van draad lozen signalen kan ook weer storend werken.
zoveel mogelijk de zogenaamde beeld verbeteraars uitzetten werken vaak ook tegen strijdig en kosten ook veel vermogen van de processor.
Ik zelf heb ziggo en ziggo heeft alle zenders gecodeerd behalve ned 1 door dat de zenders gecodeerd zijn kunnen er ook storingen op treden.
hij heeft wat zaken veranderd en ben nu aan het testen of het beter is de minsten tot geen problemen heb ik inderdaad op ned 1
dit zijn de eventuele zaken die een rol zouden kunnen spelen of combinatie van deze waardoor je die hickups of ghosting kunt hebben volgens de monteur.

de instellingen nu doormonteur gedaan waar ik nu mee aan het kijken ben om te kijken of het beter is zijn.
dynamisch contrast op uit
zwarttinten op donker
bewegingsbelichting op uit

kleurtint standaard
clean digital view op uit
mpeg ruisfilter op uit
motionplus op uit
smart led op uit

ik weet niet of de 55hu8500 beter het kan verwerken omdat hij 200hz meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
De 8500 heeft een curved scherm.. Wil je dat wel? Toch heel ander model..
Als je dusdanig kritisch bent zou ik omruilen voor een ander merk of iig niet een 2014 4K Samsung, want die hebben allemaal dezelfde processing lijkt het..
De F9000 van vorig jaar is wellicht een goed alternatief, maar wel een stuk duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooie oplossing ook, van Samsung: zet alle beeldverbeteraars uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk had ik ook liever de curved gehad maar vond hem toen veel te duur is toch 700 meer ik heb betaald waar ze nu voor verkocht worden. De f9000 heeft volgens mij de zelfde processor. Die is ook 1000hz ik weet niet of die 200hz meer van de 55hu8500 er voor zorgt dat de tv dan wel wat vlotter verloopt. En welk ander merk eventueel kan over de 8500 weinig klachten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung Tab 3 en ik vind dus écht niet welke app van Samsung die befaamde 'Screen Mirroring' toestaat.

Bij mijn Panasonic is het wel zo handig om vanuit Youtube op mijn Tab3, te 'swipen' en youtube vliegt open op mijn Panasonic.

Weten jullie het welke app die mirroring toestaat. Allshare staat niet in Play Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
@Canakris, het is ook geen app het is een instelling van je tab of telefoon bij mijn Galaxy s4 is het helemaal bovenin naar beneden vegen en dan rechts in de hoek aantikken dan zie je het er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimbadot schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:19:
@Canakris, het is ook geen app het is een instelling van je tab of telefoon bij mijn Galaxy s4 is het helemaal bovenin naar beneden vegen en dan rechts in de hoek aantikken dan zie je het er tussen staan.
Bij de Tab 3 10.1 werkt dit dus NIET en volgens Google werkt screen mirroring helemaal niet op een 10.1. Ongeloofelijk eigenlijk, twee Samsung producten en afhankelijk van het schermformaat werkt het of werkt het niet; werkelijk onbegrijpelijk.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste