Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:03:
[...]

Waar gebruik je de HTPC voor dan? Als het goed is kun je alles vanaf de TV zelf doen. Installeer je PLEX, Twonky of Servioo op je HTPC en je kunt alles streamen naar je TV zonder dat je daarvoor de videokaart belast.
Mijn Mediaportal HTPC is zoveel meer als een media tv, in principe heb ik de meeste extra zooi niet nodig op de tv, maar ja, zonder is ie niet te krijgen.
Ik doe in principe alles op het mediacenter, tv kijken en opnemen/ timeshiften, series, films, foto's, alle denkbare online content, Netflix, muziek.
Inmiddels wel al begrepen dat het wachten is op een kaart met HDMI 2.0, voorlopig dan maar 1080P. In principe maakt het weinig uit of het mediacenter de boel upscaled of de tv zelf, UHD dan daar gelaten, doe ik voorlopig wel op de tv zelf dan voor zover het te krijgen is. Volg toch geen house of cards :+
Sta op het punt naar Klein te rijden, waar ik alleen als de dood voor ben is het banding verhaal, heb ik nu ook last van op mijn PFL9664 en dat is eigenlijk mijn excuus om een nieuwe tv aan te schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door rene2002 op 10-06-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Ja, ik vind het ook echt klote van die banding problemen. Heb wel vaker gelezen dat mensen tot 3x toe hun scherm omruilen en dan nog last hebben. Dit kost allemaal zoveel tijd en moeite. Alleen als je het ziet blijft het gewoon storen terwijl de tv verder meer dan perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:19:
Op dit moment is het enige wat de ingebouwde media player voor mij niet doet is swappen tussen de verschillende refresh rates (24/50/60) afhankelijk van het source materiaal. MKVs met FF/RW en subs over DLNA gaat allemaal prima.
Hmm, ik stream ook vanaf mijn NAS (my book live 3tb) naar de TV via DLNA maar krijgt geen ondertiteling bij mijn films en series. NAS al losgekoppeld gehad, mappen andere namen gegeven, bestanden andere namen gegeven, mocht allemaal niet baten. Baal er wel van eigenlijk. Plex kan niet op mijn NAS dus is geen optie.
Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Sommigen hebben het misschien meegekregen. Maar een tijd geleden heb ik geluidsproblemen ervaren bij mijn 55HU7500 tv waarbij tijdens het aanzetten een harde plop kon ontstaan. Alsof iemand continue met zijn tong klakt (vast bekend bij mensen). De tv aan en uitzetten verhielp snel het probleem maar het is toch irritant. Nu zou hiervoor een service monteur komen vanuit Samsung maar ik heb voor het Pinksterweekend nog de nieuwe software (via Tv was deze niet te vinden) met een USB geïnstalleerd. Vreemd genoeg heb ik op dit moment nog geen enkele keer nog een probleem ervaren met het geluid.
Daardoor ook de service afspraak geannuleerd en afgesproken bij nieuwe klachten weer contact op te nemen. Erg verassend maar zeer prettig. Mijn scherm is namelijk perfect en ik ervaar geen banding problemen of iets dergelijks. Mijn settings heb ik eerder in dit topic genoteerd.

Ik ben nu erg benieuwd naar de Wk wedstrijden op deze Samsung HU7500 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
Kimone66: Je bedoelt de SY-SUC10SH?

is deze dan al verkrijgbaar, zo ja, waar en tegen welke prijs, zou rond de 249 Euro liggen had ik gelezen?
maar pas in de nazomer verkrijgbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 12:13
Heb deze gekocht via Amazon.Koste 299 dollar excl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 15:05
remzor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:56:
[...]

Hmm, ik stream ook vanaf mijn NAS (my book live 3tb) naar de TV via DLNA maar krijgt geen ondertiteling bij mijn films en series. NAS al losgekoppeld gehad, mappen andere namen gegeven, bestanden andere namen gegeven, mocht allemaal niet baten. Baal er wel van eigenlijk. Plex kan niet op mijn NAS dus is geen optie.
Iemand een idee/oplossing?
Je kunt proberen een upgrade uit te voeren naar Twonky 7. Dan krijg je de nieuwste profielen voor je Samsung TV waardoor FF/RW/Pause en Subs ondersteund worden. Heb ik ook moeten doen voor mijn verouderde IX2-200 waar nog Twonky 4 op stond.

Hier een guide: http://mybookworld.wikido...-7-version-my-book-live-o

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 11-06-2014 09:46 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matraz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 18:19
Goedemorgen,

Korte vraag; Heb de 55hu7500 en lijkt me gaaf om hier 4k blu ray op te kunnen spelen.
Kan dit met het Homse cinema set: Ht-h5500
of is 4k upscaling nodig? wat bijvoorbeel de HT-D7500W wel heeft?
Zat te denken dat de tv opzich het 4k upscaling al in zich heeft dus al doet? (anders zou het dubbelop zijn?)
Of kan de ht-h5500 de 4k content niet goed/in écht 4k afspelen?
en moet de basis dus al HT-D7500W zijn? Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Laatst online: 13-09 18:47
MillanO schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:34:
Ja, ik vind het ook echt klote van die banding problemen. Heb wel vaker gelezen dat mensen tot 3x toe hun scherm omruilen en dan nog last hebben. Dit kost allemaal zoveel tijd en moeite. Alleen als je het ziet blijft het gewoon storen terwijl de tv verder meer dan perfect is.
MilanO, ik ben al 5 weken bezig en Samsung zegt nadat er iemand van Selectro is langs geweest dat er geen probleem met mijn toestel is. Gisteren nog weer contact gehad met mijn dealer en die komt hem toch omruilen om te kijken of het met een ander toestel minder is. Hij zei er wel bij dat Samsung beweerd dat het met de 65HU7500 niet mogelijk is dat je last van Vertical Banding hebt, wel met de F9000 uit 2013. wel raar want hier http://www.homecinemamaga...u7500-hu7500-serie-uhd-tv geven ze het wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
wpelleboer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:30:
Goedemorgen,

Korte vraag; Heb de 55hu7500 en lijkt me gaaf om hier 4k blu ray op te kunnen spelen.
Kan dit met het Homse cinema set: Ht-h5500
of is 4k upscaling nodig? wat bijvoorbeel de HT-D7500W wel heeft?
Zat te denken dat de tv opzich het 4k upscaling al in zich heeft dus al doet? (anders zou het dubbelop zijn?)
Of kan de ht-h5500 de 4k content niet goed/in écht 4k afspelen?
en moet de basis dus al HT-D7500W zijn? Alvast dank voor de reacties!
Welke "4K blu-ray" had je in gedachte om af te spelen dan? Zover ik weet is er nog geen support voor 2160p blu-ray's. Er zijn allerlei titels die schermen met "4K bluray", maar dan staat er eigenlijk "filmed in 4K", of "optimized for 4K". Feit is dat het materiaal alsnog 'slechts' 1080p is..
De standaard moet nog worden uitgevonden.. Daarom kun je nu alleen maar 4K streamen of moet je met een hardeschijf aan de gang..
Je tv zelf kan al upscalen, geen toegevoegde waarde als een apparaat dat ook doet, dan doet de tv het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Net bij klein binnen gelopen en in 10 minuten de 55" 7500 besteld, morgen leveren, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
rene2002 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:22:
Net bij klein binnen gelopen en in 10 minuten de 55" 7500 besteld, morgen leveren, ben benieuwd....
En wat is hun prijs exclusief cash-back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Wat iedereen krijgt bij ze, € 2049,- incl. bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
oké dacht misschien prijs omlaag omdat hifi-corner daar nog onder zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The J
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Net gevraagd aan Klein, ze gaan niet mee met Hifi-corner omdat je dan volgens hen geen CB meer krijgt van Samsung.

Ik moet zelf deze week ook ook echt een keuze gaan maken. Ik twijfel erg of ik de 48/55HU7500 het geld waard vind. Het alternatief is op dit moment de H6200. Is het verschil nou echt enorm groot tussen deze 2 modellen als je de tv gebruikt voor 'gewoon' tv kijken, gamen en voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Welke "4K blu-ray" had je in gedachte om af te spelen dan? Zover ik weet is er nog geen support voor 2160p blu-ray's. Er zijn allerlei titels die schermen met "4K bluray", maar dan staat er eigenlijk "filmed in 4K", of "optimized for 4K". Feit is dat het materiaal alsnog 'slechts' 1080p is..
De standaard moet nog worden uitgevonden.. Daarom kun je nu alleen maar 4K streamen of moet je met een hardeschijf aan de gang..
Je tv zelf kan al upscalen, geen toegevoegde waarde als een apparaat dat ook doet, dan doet de tv het niet meer.
Correctie: er zijn al wel degelijk 4K Bluray's:

http://www.blu-rayspecial...ltra-hd-blu-rayfilms.html

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja leuk, dat leg ik net uit :)
"mastered in 4K" in hun studio opgenomen in 4K en nog steeds weggeschreven naar een 1080p bluray. Waarschijnlijk wel goede kwaliteit en hoge bitrate enzo, daar niet van, maar geen "echte" 4K.

Zie ook http://www.ultrahdtv.net/mastered-in-4k/
(..)
True 4K content requires significantly more data storage, with an average feature film estimated to be at least 100 gigabytes. Today’s current dual-layer Blu-ray disc can only hold 50 gigabytes — as such, there is no official physical storage medium, other than a standard hard drive.

[ Voor 59% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

The J schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:43:
Net gevraagd aan Klein, ze gaan niet mee met Hifi-corner omdat je dan volgens hen geen CB meer krijgt van Samsung.
...
Ben jij zo naïef dat je dit verkooppraatje slikt, of is Klein zo naïef dat ze geloven dat iemand hun verkooppraatje slikt?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The J
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Er werd gevraagd of Klein met Hifi-corner meegaat, ik geef antwoord op de vraag met hun argumentatie daarbij.

En om antwoord te geven op je vraag: dat laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Vraag: als ik mijn Philips HD ontvanger HD7141 opstart gaat hij naar INIT, en vervolgens weer compleet uit. Heb dit al op meerdere HDMI ingangen geprobeerd, maar steeds zelfde probleem.
Opstarten gaat wel oke, als ik de verbinding met de TV verbreek, en na het opstarten de HDMI stekker terug plaats in de HD ontvanger.
Kan dit komen omdat de HD Sat ontvanger geen HDMI-CEC ondersteunt?
Iemand met een HD sat ontvanger die bovengenoemd probleem niet heeft?
Graag type, zodat ik een bewuste overstap kan maken.

met mijn HD+ ontvanger (Humax Nano) geen enkel probleem.
Jammer genoeg geen twee CI+ op de One Conext Box, is als optie wel met dubbele CI+ verkrijgbaar, zou ook probleem oplossen, ivm Ziggo kabel ontvangst.
Verder zoals eerder gezegd, meer dan tevreden met de nieuwe 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb de Samsung 55HU7500 nu bijna een week (gekocht bij Foto Klein voor 2049euro) icm een Vogel Thin 305. Nu is het probleem dat de ARC HDMI ingang niet van onderen te benaderen is, wat er voor zorgt dat de tv meer dan 3 cm van de muur af moet. De Vogel Thin 305 kan op 1,5cm van de muur worden gehangen. Ook de ethernet kabel moet achter de tv worden bevestigd. Ik zat zelf te denken aan haakse kabels, maar heeft iemand hier ervaring mee? Zijn deze smal genoeg?

Verder heb ik bij source TV geen geluid over mijn receiver. Mijn speakerset doet het alleen bij source HDMI, met alle apparaten die op mijn receiver zijn aangesloten (PS3, mediaspeler en setup box).
Is het dan beter om de HDMI setupbox aansluiting van de tv te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
aanvulling op mijn bovenstaande + tip ivm Dolby Digital vraag van enkelen:

Was het je al weer gelukt om Netflix in 5.1 te krijgen?
Lukte mij aanvankelijk ook niet op mijn nieuwe aanwinst sinds weekjeL 65HU8500.
Wat een mooie beelden, en scherp, erg tevreden ermee.

Ik heb via het menu geluids instellingen van de tv zelf tijdens het kijken naar Netflix in 4K
op DTS Neo dacht ik uit mijn hoofd gezet, en alla, mooi D.D. in Netflix weergave.
Ook nog in Netflix menu de stream snelheid op maxi gezet bij instellingen, anders kwam ik niet op 2160 weergave uit, maar bleef de tv weergave op Super HD.

Kijk je alleen met de ingebouwde sat tuner, of heb je nog een andere mischien die je kunt aanbevelen.
Kijk zelf en ziggo, nu on demand gelijk met de smith 1.3 module.

Echter mijn Philips CD decoder wil indien de HDMI is verbonden met de tv geen start maken, komt niet verder dan INIT en schakelt weer uit. Mooi...... Heb ik de HDMI eruit, start gewoon op en kan gewoon kijken, hetzy dat hij altijd terug schakelt naar 1280x.... ipv 1920 x 1080 als ik hem opstart, ondank menu 1920 x 1080.
Komt denk ik dat de Philips geen HDMI CEC kent? Via TV menu in tv ook al op uit geprobeerd, geen enkel verschil...
De Humax Nano voor m`n HD+ geen enkel probleem, werkt prima en prima scherpe beelden, natuurlijk afhankelijk van de aangeboden HD kwaliteit van de programma`s c.q. zenders.

Toch maar overstap maken naar een Sat ontvanger met 2x CI+ denk ik, kun je er een aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 23:08
deffpt schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:34:
[...]
MilanO, ik ben al 5 weken bezig en Samsung zegt nadat er iemand van Selectro is langs geweest dat er geen probleem met mijn toestel is. Gisteren nog weer contact gehad met mijn dealer en die komt hem toch omruilen om te kijken of het met een ander toestel minder is. Hij zei er wel bij dat Samsung beweerd dat het met de 65HU7500 niet mogelijk is dat je last van Vertical Banding hebt, wel met de F9000 uit 2013. wel raar want hier http://www.homecinemamaga...u7500-hu7500-serie-uhd-tv geven ze het wel toe.
Ik spreek uit ervaring maar het verschilt enorm per tv. Wel heel erg vervelend dat je dan een monteur treft die het geen probleem vindt. Samsung kan absoluut nu niet meer beweren dat er geen probleem is want volgens mij hebben ze al een flink aantal toestellen retour gekregen. Alleen hier in het forum zijn er volgens mij al 7 terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Hier een foto bij een licht beeld die nog niet eens beweegt. Is dit acceptabel of 1 vd ergste banding die je maar kan hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/292wr49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2lc9eh.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door MillanO op 12-06-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
dat is wel ernstig, bij stilstaand beeld zie ik op mijn scherm niets van banding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Het is wel bij licht beeld zoals de lucht, voetbalwedstrijden, enz. Maar vind het erger dan op mijn D8000 dus zit er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:58
Mijn 65 inch heeft ook last van vertical banding. Met name 1 donkere strook die zichtbaar is tijdens documentaires en voetbal.
Op de foto is het niet heel duidelijk maar in het echt is de lijn storend aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30arfck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkmeulenbr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 02:48
Mijn 65" lijkt qua banding op die van jou d3vy. De donkere strook zit op exact dezelfde plek, echter heb ik ook aan de andere kant van het paneel (zelfde plek) een wat minder opvallende strook en als ik heeeel goed kijk in het midden 2 kleintjes..

Ik kijk de wedstrijd van vanavond even aan om te kijken of ik het storend genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Ben de boel aan het uitpakken, schrik hier wel van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vy
rkmeulenbr schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
Mijn 65" lijkt qua banding op die van jou d3vy. De donkere strook zit op exact dezelfde plek, echter heb ik ook aan de andere kant van het paneel (zelfde plek) een wat minder opvallende strook en als ik heeeel goed kijk in het midden 2 kleintjes..

Ik kijk de wedstrijd van vanavond even aan om te kijken of ik het storend genoeg vind.
Aan de rechterkant zit bij mij ook een strook maar die zie ik niet met normale beelden (met specifieke testbeelden zie je de strook wel)
Ik heb 3 weken lang zitten te twijfelen maar ik probeer het scherm toch te wisselen. De strook is te duidelijk aanwezig tijdens het kijken naar documentaries en voetbal. Nu alleen hopen dat ik geen slechter exemplaar krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door d3vy op 12-06-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Out of the box niks geen banding te zien, moet nog met settings aan de gang maar vind het zo al geweldig beeld.
Ik heb de 55", volgens mij hebben de meeste met last van banding een 65" uitvoering, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ja de meeste tv's die deze klachten hebben zijn de 65 inches. Ik heb al een afspraak gemaakt om hem om te ruilen. Voor zoveel geld mag je zo'n probleem gewoon niet hebben, klaar. Jammer dat die tv op zich zo goed is anders had ik een ander merk genomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
dinandus schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:42:
aanvulling op mijn bovenstaande + tip ivm Dolby Digital vraag van enkelen:

Was het je al weer gelukt om Netflix in 5.1 te krijgen?
Lukte mij aanvankelijk ook niet op mijn nieuwe aanwinst sinds weekjeL 65HU8500.
Wat een mooie beelden, en scherp, erg tevreden ermee.

Ik heb via het menu geluids instellingen van de tv zelf tijdens het kijken naar Netflix in 4K
op DTS Neo dacht ik uit mijn hoofd gezet, en alla, mooi D.D. in Netflix weergave.
Ook nog in Netflix menu de stream snelheid op maxi gezet bij instellingen, anders kwam ik niet op 2160 weergave uit, maar bleef de tv weergave op Super HD.

Kijk je alleen met de ingebouwde sat tuner, of heb je nog een andere mischien die je kunt aanbevelen.
Kijk zelf en ziggo, nu on demand gelijk met de smith 1.3 module.

Echter mijn Philips CD decoder wil indien de HDMI is verbonden met de tv geen start maken, komt niet verder dan INIT en schakelt weer uit. Mooi...... Heb ik de HDMI eruit, start gewoon op en kan gewoon kijken, hetzy dat hij altijd terug schakelt naar 1280x.... ipv 1920 x 1080 als ik hem opstart, ondank menu 1920 x 1080.
Komt denk ik dat de Philips geen HDMI CEC kent? Via TV menu in tv ook al op uit geprobeerd, geen enkel verschil...
De Humax Nano voor m`n HD+ geen enkel probleem, werkt prima en prima scherpe beelden, natuurlijk afhankelijk van de aangeboden HD kwaliteit van de programma`s c.q. zenders.

Toch maar overstap maken naar een Sat ontvanger met 2x CI+ denk ik, kun je er een aanraden?
Dts neo is net als prologic van dolby een upmix van stereo naar surround en niet te vergelijken met echte dd of dts.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
rkmeulenbr schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:

Bij mij ook exact hetzelfde alleen bij mij vervagen de balken naar de rechterkant en lijkt het wel bi sommige beelden of er een waas over het scherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Helaas ook last van banding.Hoop dat ik hem evt. kan ruilen voor de Panasonic 65AX800.Ik wil niet het risico lopen van weer een toestel met banding.En die kans is vrij groot wat ik begrijp.We kijken het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad niet fraai uit. Hier een foto van mijn 65hu7500 in het stadion met veel groen:

http://i61.tinypic.com/2la908o.jpg

Tijdens de wedstrijd zelf zag ik heel vaag af en toe iets wat op banding leek, maar daar moet ik dan echt op focussen. Dus verwaarloosbaar.
MillanO schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:30:
Hier een foto bij een licht beeld die nog niet eens beweegt. Is dit acceptabel of 1 vd ergste banding die je maar kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ook last van audio drop outs bij het spelen via dlna (maar usb heeft hetzelfde) en het geluid via arc naar de receiver? Als ik stream naar de ps3 en die naar de receiver en vervolgens tv dan heb ik geen audio drop outs....

Wat kan het zijn.... Tv is ue65hu8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 04:01:
Wie heeft er ook last van audio drop outs bij het spelen via dlna (maar usb heeft hetzelfde) en het geluid via arc naar de receiver? Als ik stream naar de ps3 en die naar de receiver en vervolgens tv dan heb ik geen audio drop outs....

Wat kan het zijn.... Tv is ue65hu8500
Had ik vorige week ook met tv kijken via de humax op hdmi 1.

Enige remedie was een fabrieks reset via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
matthijst schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:51:
Iemand al een 6900?
Kan die nou wel of geen Netflix in UHD?
Gisteren de 6900 ontvangen (van iBood)

Netflix werkt in UHD. Ik heb oa. getest met het filmpje "Moving art: Oceanen". Ik heb inderdaad eerst mijn accountinstellingen moeten aanpassen. Verbindingssnelheid moet je op het snelste zetten.
Ook geluid is 5.1 maar dit moet je zelf aanzetten via geluidsinstellingen. Standaard staat dit op PCM. Dit moet je aanpassen naar Dolby (of DTS, wanneer beschikbaar).

Ook eens getest met een HEVC demo filmpje via USB stick. Werkt eveneens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:40
ruilen heft geen zin ze hebben het volgens mij allemaal ik heb er 4 gehad, zou een ander toestel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Heb een HU8500, en ook geen last van banding of andere problemen met het beeldscherm.
Ben er erg tevreden over. Heb wel idee dat met de 128 versie van de software en en ander scherper overkwam dan met de nieuwe 130 update???

Wel is het aangeboden beeld van je tv zoals bekend erg afhankelijk van de aangeboden content die je kijkt.
Gisteren WK op o.a. NLD1, ZDF, ITV4 alle drie via schotel in HD gekeken, gewoon om eens naar de verschillen te kijken die je scherm ervan maakt. Vondt de kwaliteit van het Engelse ITV4 op mijn scherm het mooist en scherpst overkomen.
Voetbal modus moet ik nog verder instellen denk ik, maar veel meerwaarde biedt dit niet denk ik.

Inderdaad alleen tijdens kijken van Netflix heel af en toe wegvallen van het geluid, heel erg kort, maar net genoeg om de AVR het laten zien van de DD symbolen weer te geven, alsof je opnieuw opstart. Idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Hdmi arc of optical? Ik heb met optical nergens last van.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
HDMI Optical, en alleen bij Netflix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vy
Zojuist mijn vervangende TV gekregen en geinstalleerd. Dit exemplaar heeft zelfs meer last van banding. Meer verticale stroken, maar gelukkig zijn de stroken wel minder donker.
Vanavond maar eens rustig voetbal kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door d3vy op 13-06-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wat zouden ze eigenlijk doen met die tv's die terugkomen? Gebruiken als ruil-tv voor anderen? Of goedkoop aanbieden via HifiCorner? :+

Gister voetbal gekeken op mn 55HU7500, nergens last van, maar merk wel dat er redelijk wat backlight bleeding in de hoeken zit als je van opzij kijkt.. ik stoor me daar niet aan, zit er vaak toch wel recht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Ik heb constant last van ondertitels die voortdurend van intensiteit veranderen afhankelijk of het beeld donker of licht is.Is dit nou een instelling die ik mis of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
kdhoe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:31:
[...]

Netflix werkt in UHD. Ik heb oa. getest met het filmpje "Moving art: Oceanen". Ik heb inderdaad eerst mijn accountinstellingen moeten aanpassen. Verbindingssnelheid moet je op het snelste zetten.
Ook geluid is 5.1 maar dit moet je zelf aanzetten via geluidsinstellingen. Standaard staat dit op PCM. Dit moet je aanpassen naar Dolby (of DTS, wanneer beschikbaar).

Ook eens getest met een HEVC demo filmpje via USB stick. Werkt eveneens perfect.
Thanks, benieuwd hoe hij verder bevalt? Ouders willen er 1 kopen (40", willen niet groter). Heb je dr al wat TV en voetbal op gekeken? Hoe is het beeld verder daarmee?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 06:48:
[...]

Had ik vorige week ook met tv kijken via de humax op hdmi 1.

Enige remedie was een fabrieks reset via het menu.
Mocht niet baten factory reset. Sterker nog ik kan nu alleen nog maar kiezen uit PCM en DTS neo 2:5 ipv ook DTS en Dolby Digital.

Die random audio drops van rond de 100ms tot 500ms lijken me door software te komen... Is nogal irritant tijdens film kijken. Zal het nut hebben om samsung te bellen of afwachten op nieuwe update? Versie 1130 staat erop. Als het een hardware probleem is zal die oneconnect box opzich wel makkelijk te vervangen zijn. Scheelt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ik heb nu een ue46d8000 en overweeg om deze te verkopen en een ue55hu7500 aan te schaffen.

Ik maak nu veel gebruik van mijn synology nas om films te kijken via de tv, en gebruik Allshare daarvoor, werkt uitstekend.

Ik lees in dit forum echter niets over Allshare, meer over plex, is Allshare niet aanwezig op de ue55hu7500? Of werkt dit niet, en als het wel werkt, ook met ondertitels?

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 09:05
Goedenavond iedereen,ik ben Remco uit vlaardingen en net nieuw op dit forum.
Na enige tijd meegelezen te hebben heb ik een vraag.
Ik ben binnenkort toe aan nieuwe tv en twijfel tussen de sony kdl-55w905 of de 60-w855 aangezien de 855 nu voor rond 1900 te verkrijgen is.
Ik kijk veel films op bluray en daarnaast zal hij ook worden gebruikt voor games.
Nu is echter dat er op de 9 serie een nieuwe panel zit wat zorgt voor nog intersere kleuren.
Zit dit panel ook in de 855 serie?
Wat zouden jullie kiezen?kom er even niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:03
kdhoe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:31:
[...]

Mooi om te horen. Zou best wel een review willen lezen over de 6900. Er ontbreekt wel 3d ten opzichte van de 7500, maar voor de rest heb ik tot nu toe geen gebruikers gehoord met slechte ervaringen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Laatst online: 17:14
Hier ook een tevreden bezitter van een 55hu7500.
Genieten naast het haarscherpe beeld ook van mooie Blue Ray 3D films, de bieb heeft er nog genoeg die we niet gezien hebben.
Bij de TV werden twee brillen standaard geleverd (SSG-5100GB), deze zitten helaas niet zo prettig bij mijn vrouw en een van mijn zoons.
Zijn de andere actieve brillen van Samsung ook bruikbaar bij onze TV, of moeten het echt specifiek deze zijn? Op de Samsung site kom ik niet veel verder....
De bril is nu met name wat smal op de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fluz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:26:
Genieten naast het haarscherpe beeld ook van mooie Blue Ray 3D films, de bieb heeft er nog genoeg die we niet gezien hebben.
Bij de TV werden twee brillen standaard geleverd (SSG-5100GB), deze zitten helaas niet zo prettig bij mijn vrouw en een van mijn zoons.
Zijn de andere actieve brillen van Samsung ook bruikbaar bij onze TV, of moeten het echt specifiek deze zijn? Op de Samsung site kom ik niet veel verder....
Ja helaas oude brillen die beter zitten werken met andere techniek IR vs RF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:31:
[...]

Ja helaas oude brillen die beter zitten werken met andere techniek IR vs RF
OK, bedankt. Das wel balen.
Dus nu maar twee dezelfde brillen bijkopen.
Ach, zo lang heb je ze nu ook weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Fluz: er is ook nog een ander model bril bestelbaar bij Samsung: SSG-3570. is wel 5 gram zwaarder, maar heeft weer als voordeel dat hij zeer snel oplaadbaar is.

je hebt denk ik nu de bijgesloten SSG-5100. welke op baterijen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bekend wanneer ziggo certificering voor de 55HU7500 rond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Is niet nodig, het werkt prima met Ziggo, en bij de helpdesk geven ze gewoon support voor deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ik krijg hem met een CI Module van smit niet aan de praat.
Ook niet na contact met samsung en ziggo.
Zij vertellen dat dit met certificering te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heb je de update uitgevoerd via het CI-menu? Misschien is de module stuk?
En serienummer tv eindigt op LXXN?

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-06-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
fluz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:26:
Ik heb de standaard bijgeleverde brillen maar mijn 'oude' de SSG-3050 werken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serienr eindigt idd op LXXN
Waar vindt ik CI menu?
Heb wel gekeken voor software versie tv, deze heeft meest recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Plug&play -> Algemene Interface -> CI menu -> info en upgrade

Zie ook https://static.ziggo.nl/i...us-en-IDTV_tcm14-1914.pdf voor een uitgebreide handleiding. Het luistert nogal nauw.. Je moet bijv eerst kanalen zoeken en dan pas de module erin.. Wellicht dat je nu eerst beter een fabrieksreset kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu plug en play heb ik niet.
Reset naar fabrieksinstellingen heb ik al gedaan. Installatie kanalen zonder ci module gaat goed.
Ik heb dan nederland 1, andere kanalen gecodeerd.
Dan steek ik module met smartcard erin. Gebeurt helaas niets.
Ik ga nu proberen alvorens de ci module te plaatsen de tv opnieuw op te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Zit nu niet bij de tv, maar in een van de hoofdmenu's (volgens mij met tandwielsymbool) zou de optie 'algemene interface' moeten zitten als de cam er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niets uit.
Nu de ci module van een andere tv geprobeerd.
Dit werkt allemaal. Denk dat die nieuwe module van smit niet ok is.
Die nieuwe module van smit werkt ook niet op die andere tv.
Ci module morgen maar terugbrengen.
En inderdaad die certificering maakt dus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Jhak: tip mischien handig: neem dan de interactive Smith 1.3 modulle, werkt gelijk je Ziggo on demand altijd handig heb je geen losse set top box meer voor nodig.
Vindt de bediening op mijn Samsung TV zelfs sneller reageren en laden als op mijn Humax 5200.
Harde schijf aan je tv koppelen, en je bent gelijk opname klaar.
Nogmaals: ik ben meer dan tevreden over mijn HU8500, o.a. lijkt het wel of mijn Bu Ray collectie grotendeels is vernieuwd, door het upscalen naar 3810x2180 veel meer details in beeld.

Heb trouwens mijn onding de Philips Page 7141 Canal Digitaal ingeruild voor een Technistar Isio S Special Edition HD Sat ontvanger, met als gevolg geen opstartproblemen meer, en ook betere en scherpere beelden als voorheen mit dit standaard HD ontvangertje van CD zelf.
Zit gelijk de HD+ in, nu nog een tweede CAM Module voor Sky Germany, tjonge een nieuwe tv wereld, en wat een keuze, en betere HD kwaliteit dan bij de Sky zenders vindt je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de module die nu dus niet werkt....
Bediening Samsung is idd erg snel, ook de opstart.
Het valt me ook op dat het beeld met een CI module een iets mindere kwaliteit is dan via mijn Humax.
Had dit niet verwacht. Kan dit ook afhankelijk zijn van het merk CI module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beeldkwaliteit met ci module nogmaals vergeleken met aansluiten Humax 5050 op hdmi ingang.
Beeldkwaliteit Humax is echt veel beter. Teleurstelling, dacht die Humax aan de kant te schuiven.
Is er middels instellingen of kalibratie iets te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:33:
Ik heb beeldkwaliteit met ci module nogmaals vergeleken met aansluiten Humax 5050 op hdmi ingang.
Beeldkwaliteit Humax is echt veel beter. Teleurstelling, dacht die Humax aan de kant te schuiven.
Is er middels instellingen of kalibratie iets te verbeteren?
Kan je benoemen wat er beter is in vergelijk met de Ci+ module snellere beeldopbouw of de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51

Trackerfire

BTC HODLER

Hebben mensen de cashback terug, zoja hoe lang duurde het bij jullie? Bij mij inmiddels 5 weken geleden.... zou na 2 weken nog een mail krijgen na de 1e mail van ontvangst.... nooit meer gehad :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Trackerfire schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:59:
Hebben mensen de cashback terug, zoja hoe lang duurde het bij jullie? Bij mij inmiddels 5 weken geleden.... zou na 2 weken nog een mail krijgen na de 1e mail van ontvangst.... nooit meer gehad :)
Ik wacht al vanaf 11-05 en steeds na mails stellen ze het verder uit ook na alles nogmaals per mail toegestuurd te hebben blijven ze traineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexanderjcs schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:54:
[...]

Kan je benoemen wat er beter is in vergelijk met de Ci+ module snellere beeldopbouw of de kleuren?
Beeld is gewoon minder scherp.
Tevens zijn de kleuren minder intens.
Als dit niet beter wordt middels instellingen en/of kalibratie gaat de tv terug.
Komende dagen het eea uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Beeld is gewoon minder scherp.
Tevens zijn de kleuren minder intens.
Als dit niet beter wordt middels instellingen en/of kalibratie gaat de tv terug.
Komende dagen het eea uitproberen.
Ok bedankt voor je post, ik probeer erachter te komen wat ik nog verder zou kunnen doen met mijn UPC Ci+ module, nu ik lees dat dit geen optimale kwaliteit geeft, of mogelijk toch terug moet naar hun horizon of andere aansluitbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Jhak: vreemd dat de smith CI+ 1.3 niet bij jouw samsung werkt, ging bij mijn in een keer gelijk goed.
had hem daarvoor een een Philips tv, en ook daar werkte het gelijk met uitzondering van het ON Demand verhaal, dat kennen de luxe en dure uitvoeringen van de Philips 2013 modellen niet.

Maar even de Smith voor een andere ruilen, kunnen ze eigenlijk gelijk testen in de winkel waar je hem hebt gehaalt.

Je schijft trouwens dat je met de Humax veel scherper beeld krijgt dan met je CI modulle, hoe kan je dit dan vergelijken als je modulle niet werkt. Je laat allen de tv upscalen, of ook je Humax op 1080??

Als je alleen over Ned 1 HD praat zou ik eerst eens naar betere HD zenders c.q. programma`s kijken of dit wel zo is?? Kijk o.a. geregeld naar MTV HD, tjonge wat een mooie volle kleur gamma en een scherpte, diverse concert opnames, of je er zelf naast staat, zo scherp.
De NED 1 t/m 3 zijn een van de mindere HD zenders, en veelal zogeheten door hun opgescalde programm`s, kan je tv dan niet veel meer van maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 05:32:
Het valt me ook op dat het beeld met een CI module een iets mindere kwaliteit is dan via mijn Humax.
Had dit niet verwacht. Kan dit ook afhankelijk zijn van het merk CI module?
Nee, het merk maakt voor de beeldkwaliteit niet uit. De ci module zorgt voor het decoderen van de zender, de tv voor het weergeven van het beeld. Mijn vorige tv was een panasonic vt30, ook daar gaf de humax beter beeld dan de tv. Het geeft wel aan dat de tv in staat is tot beter beeld dan wat er standaard wordt weergegeven, dus met instellingen zou er wel wat te verbeteren moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
Is er een optie om de upscaling aan of uit te zetten? In de e-manuel staat geen 'upscaling'... Ik vind het HD beeld niet zo heel erg mooi. 4K Youtube is dan weer prachtig!

Aanvulling;

Wat is er slimmer. PC is aangesloten op Onkyo reciever welke 4K opwaardering heeft. Nu kan ik dat aanzetten of 1080P naar de tv (HDMI) sturen? Maakt de TV er dan ook weer 4K van? De tv geeft overigens geen beeld tot aan de randen...in geen enkele beeldmodus...

[ Voor 46% gewijzigd door pvanmegen op 15-06-2014 20:48 . Reden: aanvulling ]

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:58:
@Jhak: vreemd dat de smith CI+ 1.3 niet bij jouw samsung werkt, ging bij mijn in een keer gelijk goed.
had hem daarvoor een een Philips tv, en ook daar werkte het gelijk met uitzondering van het ON Demand verhaal, dat kennen de luxe en dure uitvoeringen van de Philips 2013 modellen niet.

Maar even de Smith voor een andere ruilen, kunnen ze eigenlijk gelijk testen in de winkel waar je hem hebt gehaalt.

Je schijft trouwens dat je met de Humax veel scherper beeld krijgt dan met je CI modulle, hoe kan je dit dan vergelijken als je modulle niet werkt. Je laat allen de tv upscalen, of ook je Humax op 1080??
Module vanmiddag getest in de winkel. Is inderdaad defect, nu weer een Smiit 1.3 meegekregen, wel eerst getest in de winkel. En ja hoor, thuis doet die het ook.
En ik constateer nu toch echt dat het beeld weer beter is dan met die tijdelijke module die ik erin had. Was ook een Smit maar dan een 1.2.
Beeld is nu gelijkwaardig aan de Humax. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
pvanmegen schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:13:
Is er een optie om de upscaling aan of uit te zetten? In de e-manuel staat geen 'upscaling'... Ik vind het HD beeld niet zo heel erg mooi. 4K Youtube is dan weer prachtig!

Aanvulling;

Wat is er slimmer. PC is aangesloten op Onkyo reciever welke 4K opwaardering heeft. Nu kan ik dat aanzetten of 1080P naar de tv (HDMI) sturen? Maakt de TV er dan ook weer 4K van? De tv geeft overigens geen beeld tot aan de randen...in geen enkele beeldmodus...
Upscaling kan je nIet uitzetten, dat wil je ook niet een kwart van het beeld maar gevuld.
Ik zou de tv zelf laten upscalen en 1080P voeren, beide even proberen. Als de pc direct op de tv aansluit krijg je dan ook geen vullend beeld? Mijn HTPC staat er direct op en vult tot op de mm, HD ziet er schitterend uit. Ik kijk alles vanaf de pc, tv, films, series, 3D. Behalve als ik UHD wil zien dat doe ik via YouTube op de smarthub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 21-09 20:38
Hebben mensen er ook last van dat als er een source gewisseld word naar TV dat dan het geluid niet doorkomt meer. Moet dan de TV weer uit en aan zetten.
Heb een CI+ 1.3 module en geluid gaat via de digital out naar de receiver. factory reset etc hebben niet geholpen helaas. Hiervoor deed hij het prima, maar sinds gisteren dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:07:
Hebben mensen er ook last van dat als er een source gewisseld word naar TV dat dan het geluid niet doorkomt meer. Moet dan de TV weer uit en aan zetten.
Heb een CI+ 1.3 module en geluid gaat via de digital out naar de receiver. factory reset etc hebben niet geholpen helaas. Hiervoor deed hij het prima, maar sinds gisteren dit probleem.
Mag ik zeggen dat ik vind dat deze series veel mankementjes vertonen of gaan vertonen?
IK heb dit weinig mogen vernemen van mijn vorige tv wat een Panasonic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk een programma opname op te slaan op een nas ipv externe usb schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVae
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 17:09
Heb de UE55HU7500 sinds gisteren, via PlatteTV gehaald.
Heel tevreden van, en gelukkig geen van de klachten die hier vernoemd zijn zichtbaar bij mij. Ik vind wel moeilijk de juist afgestelde calibratie. Vroeger haalde ik die altijd bij lcdtvbuyingguide, maar daar staat nog niets op voor dit model.

Voor TV te kijken heb ik 'm aardig kunnen calibreren, maar voor m'n PS4 ben ik nog op zoek naar de beste config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
Zes weken later na het versturen van foto's en nu ook videomateriaal antwoord van Samsung.

Geachte heer / mevrouw Scholten,

Dank voor het toezenden van de USB stick met videomateriaal. Wij hebben deze gisteren in goede orde mogen ontvangen.
Wij hebben de toegezonden videomateriaal direct laten analyseren door een Productspecialist Audio Visueel en een Productmanager Audio Visueel. Beiden hebben onafhankelijk van elkaar aangegeven dat datgene wat zij waarnemen niet buiten de door Samsung gestelde specificaties voor dit toestel vallen. Er is derhalve geen issue met uw toestel en deze hoeft hiervoor ook niet gerepareerd te worden.

Terwijl ik ze in de meegestuurde brief had laten weten dat het op zowel de foto's als op de gestuurde video's het niet zo duidelijk te zien was, en als ze het echt duidelijk wilden zien ze toch even de moeite moesten nemen om langs te komen. Het schijnt dus ergens in de specificaties te staan dat je last kan hebben van Vertical Banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:02
JaVae schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:51:
Heb de UE55HU7500 sinds gisteren, via PlatteTV gehaald.
Heel tevreden van, en gelukkig geen van de klachten die hier vernoemd zijn zichtbaar bij mij. Ik vind wel moeilijk de juist afgestelde calibratie. Vroeger haalde ik die altijd bij lcdtvbuyingguide, maar daar staat nog niets op voor dit model.

Voor TV te kijken heb ik 'm aardig kunnen calibreren, maar voor m'n PS4 ben ik nog op zoek naar de beste config.
http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1882687/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Vraag me wel eens af waarom al die beeldopties erop zitten als de "experts" toch alles op off zetten. Kunnen ze die dingen voor een hoop centen minder fabriceren en verkopen als het toch onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rene2002: mee eens.

Had de beeldinstellingen overgenomen waar in alles uit werd gezet. Zal wel persoonlijk zijn, maar de hele intensiteit van het beeld werd daarbij uitgezet. De enige optie die echt voor vermindering van de beeldkwaliteit zorgt is Motion Plus. Als je die aan zet krijg je een aureool effect om hoofden heen. Die staat bij mij uit, de rest heb ik wel ingesteld. Zal mijn instellingen wel eens noteren, altijd handig om verschillende instellingen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:48:
@Rene2002: mee eens.

Had de beeldinstellingen overgenomen waar in alles uit werd gezet. Zal wel persoonlijk zijn, maar de hele intensiteit van het beeld werd daarbij uitgezet. De enige optie die echt voor vermindering van de beeldkwaliteit zorgt is Motion Plus. Als je die aan zet krijg je een aureool effect om hoofden heen. Die staat bij mij uit, de rest heb ik wel ingesteld. Zal mijn instellingen wel eens noteren, altijd handig om verschillende instellingen te vergelijken.
Zet ze maar neer, altijd handig vergelijk materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
rene2002 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:10:
Vraag me wel eens af waarom al die beeldopties erop zitten als de "experts" toch alles op off zetten. Kunnen ze die dingen voor een hoop centen minder fabriceren en verkopen als het toch onzin is.
Inderdaad. Suffe zwetspraat vind ik het, die reviews en die instellingen waarbij het beeld eruit ziet als een jaren 80 film. Maar goed: schijnbaar genoeg mensen die er blij van worden om te roepen dat ze hem hebben laten calibreren.... Calibreren voor TV's is als de "echt lederen" tasjes voor een iPhone |:(

Die disclaimer ook: "Disclaimer: The settings below are supplied for information purposes only. We make no guarantee that using the adjustments below will improve your TV's picture, they may even make it look worse. Every TV, even from the same manufacturer and model number will vary, as will the environment the TV is used in. "

Backlight op 10, gamma op -2 en brightness op 45? Zitten daar een stel mollen TV's te testen ofzo 8)

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 17-06-2014 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Backlight op 10, gamma op -2 en brightness op 45? Zitten daar een stel mollen TV's te testen ofzo 8)
[/quote]

Ja ik heb het ook niet eens geprobeerd zelfs, het zijn uitzonderlijke instellingen, maar wat wel waar is dat inderdaad iedere tv van het zelfde type kan verschillen, zag wel dat de scherpte op 0 staat, dit zie je bijna altijd bij gekalibreerde tv's, maar ook dit blijft toch iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loper77
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 09:42
De settings heb ik wel geprobeerd en inderdaad je hebt er niet veel aan in een thuis situatie.
Wat ik wel heb gelaten in de settings zijn de, 2 point white en de smart led op standard.
Vooral de 2 point white heeft toch wat meer detail bij donkere films en series gegeven, wat ik met de meeste instellingen toch miste.

De laatste paar weken heb ik alle instellingen ingevoerd die ik online kon vinden, maar sinds gisteren heb ik deze staan.
Samsung UE55HU7500
Picture Mode: Standard
Backlight: 14
Contrast: 88 (contrast vind ik lastig omdat het wit wel erg fel wordt)
Brightness: 45 (een hogere brightness geeft snel meer backlight bleeding in de hoeken)
Sharpness: 5 (verschilt per HDMI invoer, UPC box op 5 maar de mediaspeler op 0)
Colour: 50
Tint: G50/R50
Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic Contrast: Off (lijkt na veel googelen de beste setting anders krijg je "crushed blacks")
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Colour Space: Auto
White Balance 2-Point: Red Offset +3, Green Offset -5, Blue Offset 0, Red Gain 0, Green Gain 0, Blue Gain -3
Gamma: 0
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off

Picture Options
Colour Tone: Warm2
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low (UPC box op RGB enabled de optie, bij de rest van de HDMI's is de optie niet toegankelijk)
Film Mode: Auto2 (If applicable, alleen mogelijk bij Netflix)
Motion Plus: Off
Smart LED: Standard (Smart LED low lijkt het beeld te donker te maken)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en instellingen, oh ja het beeld begint wel te wennen na een paar weken uiteindelijk heeft elke techniek toch zijn voordelen en nadelen ;)

Nog niet de cashback ontvangen op 19 mei ingediend, maar wel een bevestigings email dat het in behandeling is genomen, ik hoop dat het goed gaat omdat Foto Klein een factuur van Camera.nl ipv. Foto Klein zelf heeft gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Loper77 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:14:

Nog niet de cashback ontvangen op 19 mei ingediend, maar wel een bevestigings email dat het in behandeling is genomen, ik hoop dat het goed gaat omdat Foto Klein een factuur van Camera.nl ipv. Foto Klein zelf heeft gestuurd.
Hier net zo. Maar daaronder staat wel weer iets in de geest van "Klein XL" dacht ik. Maar als het niet goedgekeurd wordt gaat Foto Klein het maar oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 06:24:

Zet ze maar neer, altijd handig vergelijk materiaal ;)
Bij deze dan. Wat opvalt is dat bij de instellingen die ik tot nu toe heb gezien op internet, dat er grote verschillen zijn in kijkervaring/beleving. Maar goed dat er zo veel te tunen valt. :)

Op dit moment bevalt mij de onderstaande configuratie het best:

Samsung UE65HU7500, software versie 2130.

Algemeen

Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 16
Contrast: 90
Helderheid: 46
Scherpte: 20
Kleur: 50
Tint: G50/R50
Beeldformaat: volledig scherm

Geavanceerd

Dynamisch contrast: Laag
Zwarttinten: Donker
Huidkleur: 0
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Auto
Witbalans: 2-punts geen wijziging, 10-punts aan op 10%
Gamma: 0
Bewegingsbelichting: Uit

Beeldopties

Kleurtint: Warm1
Digital Clean View: Auto
MPEG-ruisfilter: Auto
HDMI-zwartniveau: Laag
HDMI UHD color: voor alle in gebruik zijnde HDMI poorten aangezet
Film modus: Uit
Motion Plus: Uit
Smart LED: Laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Ik heb hem bijn identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 06:42
MillanO schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:33:
Ja de meeste tv's die deze klachten hebben zijn de 65 inches. Ik heb al een afspraak gemaakt om hem om te ruilen. Voor zoveel geld mag je zo'n probleem gewoon niet hebben, klaar. Jammer dat die tv op zich zo goed is anders had ik een ander merk genomen denk ik.
Heb de indruk dat het banding probleem alleen bij sommige 55 inchers en vooral de 65" voorkomt. Heeft iemand met een 48HU7500 er ook last van?
Zou ook graag weten hoe de kwaliteit van de kijkhoek van de 48" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Hier eens op de Voetbal settings gekeken en in begin is het inderdaad net wat te fel. Daarom de achtergrond verlichting aangezet en ook motion plus etc in de voetbalstand. Dan went het eigenlijk heel snel. Zet je na een tijd de voetbalstand uit dan lijkt alles zo donker haha :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Heeft iemand problemen met de software versie 2130? Is dat een verbetering t.o.v. software versie 1121? Ik twijfel of ik moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Ik merk eigenlijk niks, geen changelog dus onbekend wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Netflix app aan het rellen?
Beeld blijft zwart.

Edit: stroom er ff af en doet het weer.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 17-06-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
chang schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:41:
Heeft iemand problemen met de software versie 2130? Is dat een verbetering t.o.v. software versie 1121? Ik twijfel of ik moet upgraden.
het lijkt wel het beste om te wachten wat er eigenlijk in de praktijk dus hier wordt ervaren, voordat je updated, ikzelf doe geen updates ik ben nu erg tevreden, alleen als er overtuigende door meerdere tweakers verbeteringen worden vastgesteld, zal ik het eerst rustig nog overwegen zelfs.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste