Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey sparhawk , zit met zelfde probleem , ga wss de tv optisch aansluiten aan versterker.

zit er een groot kwaliteits verschil tussen humax rechtstreeks op versterker aan te sluiten of dit te doen over tv en zo naar versterker. Iemand een idee?

versterker en boxen zijn (voorlopig) van lage kwaliteit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Ik wordt ondertussen helemaal gestoord van het beeld van mijn 55hu7500. Ik blijf last houden van een soort trilling in het beeld bij bewegende beelden. Dit is met alle tv uitzendingen maar ook bij 4k beelden op youtube. Heeft er nog iemand tips voor eventuele instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:35:
Zijn er meerdere mensen die last hebben van de backlight bleeding volgens bovenstaande foto? Op mijn H8500 ziet het er ook zo uit en de vraag is of dit acceptabel is?
Identieke backlight bleeding op onze 55" HU8500. We hebben even geneuzeld met de instellingen maar vooralsnog niet uit weten te zetten.

Tot op heden niet heel hinderlijk, voor de films die we kijken hebben we het redelijk donker afgesteld en valt het niet op. Sowieso ingesteld dat zwarte balken boven en onder het scherm echt zwart zijn. Dat helpt al enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Sparhawk schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:32:
Twee weken geleden ook maar de stap genomen en bij Klein de HU7500 aangeschaft. Erg mooi apparaat moet ik zeggen, erg tevreden mee.

Zit echter met 1 vraag waar ik nog niet uit kom. Ik zou het geluid van de TV ook over mijn externe versterker willen laten lopen. Nu heb ik een versterker, met alleen tulp ingangen. Aangezien er ook tulp audio out op de tv zat, er gewoon een kabeltje tussen gehangen, maar dat werkt dus niet.... :( ?
Er zitten welliswaar tulp-connectors, maar dat zijn ingangen, staat ook bij de aansluiting vermeld: Component / AV IN:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/uhdtv/Samsung-UE55HU7500/connections.jpg
Mis ik iets, moet ik alsnog scart kabel naar tulp pakkken, instelling fout, of kan het niet? (en ja, ik weet dat ik van mijn humax5050 wel een kabel naar de versterker kan trekken, maar dan gaat het weer niet goed met netflix kijken.

Last but not least, ik heb ook een aparte DAC, dus optical out zou ook kunnen. Nu las ik in de handleiding dat dat alleen kan bij 5.1 geluidssignalen, dus niet bij "gewoon" tv kijken?
Weet vrij zeker dat die optical out wel gaat werken bij gewoon tv kijken. Hij ondersteunt niet de "HD-audio" formaten, maar daar heb je met jouw receiver ook niets aan (want geen HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 04:11:
Hoi ,
Heb de tv UE55HU7500 nu sinds twee weken
Toch een paar vragen , hopelijk hebben jullie enkele antwoorden

1. plex : met plexsync zou je offline video’s met ipad, iphone kunnen afspelen
is dit ook mogelijk om dit met de samsung tv te doen, of ben je verplicht om
synology NAS apparaat aan te schaffen om video te streamen terwijl pc uit staat?

2. Is er eigenlijk een mogelijkheid om te zoeken naar bepaalde apps bv popcorn tv
Of kan je enkel de vooropgestelde downloaden?

3. Iemand een idee van 3D instellingen

4. Wat is die hdmi uhd color nu juist , is mss al aan bod gekomen in forum maar heb ik overgelezendan

grts
Ik weet er niet veel van, maar dit heb ik so far ervaren....

1. Mijn TV gebruik ik in combinatie met een Synology DS213j. Ik kan niet direct verbinden met de NAS, maar heb wel een tijdje DS Video geprobeerd, te vinden in de Samsung Smart Hub app store. Echter werkt dit voor geen meter; na +- 30 min film kijken verliest de TV verbinding met de NAS. Lijkt een bug in de DS Video app. Verder nog geen gemakkelijke apps gevonden dus hangt m'n Mede8er mediaplayer er weer aan.

2. Als je in de Smart Hub zit, tabblad 'Apps' kun je met de 'Search' optie op je remote zoeken naar Apps.

3. 3D geprobeerd met de film Avatar. Standaard instellingen vond ik niet voldoende en heb de diepte van 3D wat meer ingesteld. Eigenlijk beetje pielen totdat je de instelling vindt die voor jou (ogen) het prettigst kijken.

Hopelijk heb je hier iets aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hoezo geen Plex geprobeerd, dat werkt goed icm met mn DS213+. En wat bedoel je met "ik kan niet direct verbinden met de NAS"?
@flipovich: je hebt geen Synology nodig hoor.. je kunt Plex Media Server op allerlei manieren draaien op NAS (o.a. Synology, Netgear, Qnap..) of op een PC/Laptop (Windows/Mac/Linux).

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-06-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Trackerfire schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:35:
Voor de Ultra HD versies ook: All OS

2130.6

Upgrade File(USB type)

2014.06.02

Multi Language

997.28 MB

Jammer dat er nooit changelogs zijn, maar verwacht dat dit wellicht de problemen oplost van het herstarten... ;)
Hoe krijg je dit voor elkaar? Heb het EXE bestand gedownload en op USB geknald.
Echter herkent de TV de update niet? Of in elk geval kan ik het bestand niet selecteren op de tv.
Hopelijk kan dit helder uitgelegd worden :)

Edit:/
Uiteraard heb ik eerst via de Samsung website gezocht. Maar deze oplossing; "Selecteer Ondersteuning > Software-update > Nu bijwerken. De software wordt bijgewerkt met het updatepakket op het USB-apparaat." werkt dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door UninPro op 02-06-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loper77
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 09:42
Het exe bestand openen en dan de folder op een USB zetten dan bij support de software update selecteren.

Ik kreeg wel een melding van mijn anti virus maar dat was een fp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Loper77 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:34:
Het exe bestand openen en dan de folder op een USB zetten dan bij support de software update selecteren.

Ik kreeg wel een melding van mijn anti virus maar dat was een fp.
Hmm, daar zit het probleem dan denk ik. Ik werk op een MAC dus moet even kijken of ik dat exe. bestand geopend krijg. Had deze zo op USB geknald.

Edit:/
Gefixed! Helaas wel mijn beeldinstellingen opnieuw moeten doen. Hopelijk is dat niet bij elke update nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door UninPro op 02-06-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:05:
Ik wordt ondertussen helemaal gestoord van het beeld van mijn 55hu7500. Ik blijf last houden van een soort trilling in het beeld bij bewegende beelden. Dit is met alle tv uitzendingen maar ook bij 4k beelden op youtube. Heeft er nog iemand tips voor eventuele instellingen?
Gewoon de tv omruilen, hij is denk ik niet goed. Hoor hier verder niemand over.

Probeer ook eerst eens de nieuwe update, te downloaden via samsung.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Lateralus010 : thx for the info

@ CyBeRSPiN : zoek eigenlijk een goede manier om de plex media server te gebruiken terwijl ik
mijn pc niet moet inschakelen
synology apparaten zijn me wel vrij duur, ik hoop op andere opties...

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Omruilen Jordy, veel te veel geld man. En ik lees op veel forums, en jij bent de enige die over het trillen begint.

Ff shit, maar als het eenmaal gedaan is, dan ben je er (hopelijk) blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:09:
[...]

Gewoon de tv omruilen, hij is denk ik niet goed. Hoor hier verder niemand over.

Probeer ook eerst eens de nieuwe update, te downloaden via samsung.nl
Ik ga het even proberen met een update. Ik heb overigens wel alle opties uit staan zoals motion plus enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:27:
[...]

Ik ga het even proberen met een update. Ik heb overigens wel alle opties uit staan zoals motion plus enz enz
Yep, heb ik ook uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Ik heb contact opgenomen met Samsung en ze vragen het vanavond te testen op de PS4. Die heb ik sinds gister dus nog niet getest. Als het daar ook op is moet er sws een monteur langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:35:
Ik heb contact opgenomen met Samsung en ze vragen het vanavond te testen op de PS4. Die heb ik sinds gister dus nog niet getest. Als het daar ook op is moet er sws een monteur langs komen.
Als je hem nog geen 4 weken hebt, mag je hem omruilen.
Dan zou ik er niet aan laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Ik heb de Playstation getest maar het is zo erg dat ik er niet mee kan gamen. Zal morgen contact met de winkel en met Samsung opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Furfoot schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:22:
Twee vragen::
  1. Hoe zit het met MKV ondersteuning i.c.m. subtitles. Werkt dit goed via DLNA?
  2. Ondersteunen alle 2014 Samsung modellen (specifiek de H6200) Black Frame Insertion via de optie Motion Plus > Custom > LED Clear Motion van het menu? Of is dat gekoppeld aan een specifiek CMR specifiatie niveau (bijvoorbeeld 400 of hoger)?
1. Bij mij werkt het streamen vanaf mijn NAS (een simpele my book live 3TB) prima. Ook de subtitles pakt ie mee. Heb de filmtitels wel even van naam moeten veranderen omdat ie de map films eerst niet herkende en de subtitles niet werden weergegeven. Nu dus prima.
2. Geen idee.

EDIT: toch geen subtitles. Vorige keer wel een keer gelukt, net bij GoT zat het er weer niet bij. Hernoemt en opnieuw erbij gezet maar mocht niet baten. SRT lijkt ie dus niet (meer) te pakken..
Anderen hier ook last van? Plex is geen oplossing aangezien dit niet op mijn NAS geïnstalleerd kan worden en ik de computer niet steeds aan wil zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door remzor op 02-06-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Zijn er nog meer die de ps4 hebben aangesloten op de hu7500? Die ook bv fifa spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:32:
Zijn er nog meer die de ps4 hebben aangesloten op de hu7500? Die ook bv fifa spelen?
Zet wel ff al je beeldverbeteraars uit, want dat kwam ook een soort van tearing enablen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
knights16 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:37:
[...]

Zet wel ff al je beeldverbeteraars uit, want dat kwam ook een soort van tearing enablen.
Had ik idd al gedaan maar geen verschil.

Hoe heb jij je instellingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
@Jordy

Is het een lichte trilling, meer een vibratie?
Die zag ik namelijk vandaag bij de Mediamarkt op de 55HU7500. Volgende de verkoper lag dit aan de input. Nadat de tv 4K moest afspelen was het beeld wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
CyBeRSPiN schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:06:
Hoezo geen Plex geprobeerd, dat werkt goed icm met mn DS213+. En wat bedoel je met "ik kan niet direct verbinden met de NAS"?
@flipovich: je hebt geen Synology nodig hoor.. je kunt Plex Media Server op allerlei manieren draaien op NAS (o.a. Synology, Netgear, Qnap..) of op een PC/Laptop (Windows/Mac/Linux).
Thanks voor de tip. Zal Plex eens proberen.

Wat ik bedoel met "niet direct verbinden met NAS", hij staat in de Smart Hub niet als apparaat waarmee verbinding gemaakt kan worden. In tegenstelling tot m'n PC die tot de WORKGROUP behoort die er wel bij staat. Zoeken naar device heeft tot op heden nog geen resultaat opgeleverd.

Voorheen altijd via NFS gewerkt i.c.m. de Mede8er dus daar staat de NAS nog op ingesteld. Piel er al enkele dagen mee maar nog geen succes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
roger1984 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:58:
@Jordy

Is het een lichte trilling, meer een vibratie?
Die zag ik namelijk vandaag bij de Mediamarkt op de 55HU7500. Volgende de verkoper lag dit aan de input. Nadat de tv 4K moest afspelen was het beeld wel stil.
echt een trilling/vibratie bij bewegende beelden maar echt extreem, net bij fifa op de ps4 echt niet normaal. Ook bij het afspelen van 4k op youtube heb ik er last van. Liet iemand vandaag zien en die had echt zo iets "is dit nou 4k"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Kan je t niet ff filmen en op youtube sharen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
matthijst schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:18:
Kan je t niet ff filmen en op youtube sharen?
Filmen is niet echt te doen, niet echt een goede camera daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

CyBeRSPiN schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:15:
[...]

Er zitten welliswaar tulp-connectors, maar dat zijn ingangen, staat ook bij de aansluiting vermeld: Component / AV IN:
[afbeelding]
Oops.... :X
[...]

Weet vrij zeker dat die optical out wel gaat werken bij gewoon tv kijken. Hij ondersteunt niet de "HD-audio" formaten, maar daar heb je met jouw receiver ook niets aan (want geen HDMI).
Kabeltje is al besteld, en we wachten af....

Weet jij trouwens ook of de scart poort gecombineerde ingang en uitgang is?
Zou ik eventueel ook nog kunnen proberen namelijk.....

Dank voor de reactie btw

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Je kunt het proberen met scart, zou goed kunnen dat daar ook audio out op zit. Optical is wel stuk beter als je versterker dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:04:
Je kunt het proberen met scart, zou goed kunnen dat daar ook audio out op zit. Optical is wel stuk beter als je versterker dat ondersteunt.
http://www.leadsdirect.co...ng-diagrams/scart-wiring/

Zoals je hierboven kunt zien heeft een SCART connector zowel audio in en uit (links en rechts afzonderlijk). Dus het zou moeten kunnen; behalve als de TV niet alle SCART pinnen gebruikt uiteraard.

Een alternatief (uit de Samsung handleiding) is gebruik maken van de 3,5 mm stereo koptelefoonuitgang achterop de TV; er zijn verloopkabeltjes van 3,5 mm naar stereo tulp connectors voor verbinding met je versterker.

Voor de beste geluidskwaliteit dien je dan het volume van de TV op maximum te zetten en het volume te regelen met je versterker.

Ik weet niet hoe de geluidskwaliteit van beide mogelijkheden is omdat ik nog een week moet wachten op de levering van mijn UE55HU7500 :( :( :(. Dit is het gevolg van de enorme aantallen bestellingen i.v.m. de €500 cashbackactie van Samsung. Maar ja: 1550 i.p.v.2800 euro betalen is wel een heel groot verschil :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Laatst online: 14-09 07:46
Samsung 8500 samen met Harman Kardon 880 eindelijk aan kunnen sluiten .

1 probleempje : Ik heb ARC uitgang one connect box en ARC ingang Harman Kardon aangesloten met 1 HDMI kabel .

Als ik tv uitzet gaat Harman Kardon vanzelf uit maar als ik tv aanzet gaat de set niet aan en moet ik constant eerst een test doen (of set aan of uit gaat met afstandbediening) ,als dat niet werkt moet ik handmatig de harman Kardon aanzetten en daarna werkt het pas.

Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Filmen is niet echt te doen, niet echt een goede camera daar voor.
Je loopt nu al ongeveer een week te klagen op het "trillingsprobleem" van je TV...

Hak nu gewoon de knoop door, en ga voor een nieuw exemplaar (had je naar mijn mening al meteen moeten doen: had je waarschijnlijk een nieuwe gekregen) en/of laat Samsung een monteur sturen (wordt waarschijnlijk het moederbord vervangen)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 15:05
yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:19:
Ik heb de Playstation getest maar het is zo erg dat ik er niet mee kan gamen. Zal morgen contact met de winkel en met Samsung opnemen.
Ok, dit heeft te maken met mijn tweede vraag:
Ondersteunen alle 2014 Samsung modellen (specifiek de H6200) Black Frame Insertion via de optie Motion Plus > Custom > LED Clear Motion van het menu? Of is dat gekoppeld aan een specifiek CMR specifiatie niveau (bijvoorbeeld 400 of hoger)?
Ik heb zojuist mijn nieuwe 48H6200 opgehaald en dat trillen heeft te maken met het hele Motion Plus gebeuren. Niet iedereen is er gevoelig voor maar een goede test is bijvoorbeeld de intro van Game of Thrones. Met Motion Plus verhoog je de "kwaliteit" van bewegende beelden, dit zit niet in het source materiaal en is dus fout gevoelig met trillen en rare artifacts tot gevolg. Meer uitleg hierover kun je hier vinden: http://www.cnet.com/news/what-is-refresh-rate/

Voor mij was alles opgelost door Motion Pus op "OFF" te zetten. Anders kun je ook nog de Game mode proberen die zit in Systeem > General.

Iemand verder nog ervaringen met CI+ modules in de nieuwe 2014 samsung modellen i.c.m. Ziggo? Ik heb de neotion 1.2 module en die werkt dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 03-06-2014 10:23 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
@Yordy,

ik had het op een gegeven moment ook maar volgens mij kwam dit door de cinema setting waar iedereen over spreekt. Heb je de settings wel op Game gezet (minder input lag etc)?

Nu heb ik nergens last van bij gamen (en film kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Mijn 65F9000 is net professioneel gekalibreerd en ik schrok van de verschillen.
Eindelijk goed beeld, ik had al meerdere instellingen geprobeerd maar niets was naar zin.
Ik had de tv op Standaard staan omdat ik Film te gelig vond. Nu gekalibreerd met de instellingen op Film is het beeld niet gelig meer en wel goed.
Vooral de kleur blauw en de gamma waren niet goed bij de instelling Standaard.

Zover ik tot nu toe zie zijn de micro trillingen die ik soms had ook weg, het beeld oogt rustiger.
Met tennis zie ik geen trillingen niet meer. Vanavond zal ik ook met andere beelden checken.

Settings:
Beeldmodus Film: 14, 94, 42, 7, 50, 50/50
Geavanceerd: uit, uit, 0, uit, kleurruimte aangepast(op auto zetten), gamma 0
Beeldopties: Warm2, uit, uit, Filmmodus uit, Motion plus standaard, Smart Led uit

Overige settings(10+2 punts en kleurruimte instellingen) hebben geen nut, die zijn per tv uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Furfoot schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:23:
[...]

Iemand verder nog ervaringen met CI+ modules in de nieuwe 2014 samsung modellen i.c.m. Ziggo? Ik heb de neotion 1.2 module en die werkt dus niet.
Die werkt wel, maar je moet de module wel eerst voorzien van een nieuwe update (via de kabel door de update vanuit het CI menu in gang te zetten) en volgens mij moet dit via een tv die voor 1.2 gecertificeerd is.
Had mijn oude (2010) 1.2 module al eens geupdate in mn 2009-Samsung, werkte toen meteen goed in mn HU7500.
Ziggo geeft trouwens goede telefonische support voor de CI modules.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]

Die werkt wel, maar je moet de module wel eerst voorzien van een nieuwe update (via de kabel door de update vanuit het CI menu in gang te zetten) en volgens mij moet dit via een tv die voor 1.2 gecertificeerd is.
Had mijn oude (2010) 1.2 module al eens geupdate in mn 2009-Samsung, werkte toen meteen goed in mn HU7500.
Aha! Dus ff een rondje doen bij de buren kijken wie zo'n TV heeft :)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
yordy1985 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:05:
is dit een constante trilling die om de 10-20secs voorkomt, net alsof het beeld een fractie vastloopt?
Dit viel mij namelijk gisteren op, bij beelden van game of thrones. Het is mij nog niet opgevallen bij ander beeld materiaal, maar dat ga ik vanavond testen.

Ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met wat ik ervaar. Overigens heb ik wel een h8000 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
marc08 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:49:
[...]

is dit een constante trilling die om de 10-20secs voorkomt, net alsof het beeld een fractie vastloopt?
Dit viel mij namelijk gisteren op, bij beelden van game of thrones. Het is mij nog niet opgevallen bij ander beeld materiaal, maar dat ga ik vanavond testen.

Ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met wat ik ervaar. Overigens heb ik wel een h8000 versie.
Marc: hoe kijk jij TV, via een decoder aangesloten op een HDMI-ingang, of CI+?

Kun je eens naar deze thread gaan en kijken op het bericht van 31 mei?

Samsung UE/48/55/65/H8000

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 03-06-2014 17:14 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Dondrdag een remote afspraak met Samsung. Ik heb nog wat instelling aangepast en het lijkt aardig opgelost. Wil alleen ff met goed 4K materiaal testen. Weet iemand waar ik iets kan downloaden? Via Youtube is leuk maar ook door Youtube heb je wat vertraging/trilling enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]

Dat hoeft niet...ik heb mijn CI+ 1.2 module geupdate met de HU7500...dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
yordy1985 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:57:
Dondrdag een remote afspraak met Samsung. Ik heb nog wat instelling aangepast en het lijkt aardig opgelost. Wil alleen ff met goed 4K materiaal testen. Weet iemand waar ik iets kan downloaden? Via Youtube is leuk maar ook door Youtube heb je wat vertraging/trilling enz.
Probeer je nou continu excuses te zoeken....of ga je ons vertellen welke instellingen je opeens hebt aangepast waardoor het werkt.

Zoals iedereen zegt, dat ding moet out of de box het gewoon goed doen zoals bij 99% hier op het forum, de rest ruilt hem gewoon om, soms wel tot 3 keer toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guinevere
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2024
Afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en een UE55UH7500 gereserveerd bij ElectroPlace in R'dam.
Kreeg ik te horen: "Helaas meneer uitverkocht. We kunnen pas volgende week vrijdag (06-06-2014) leveren."
Nou was dat voor mij geen probleem en heb zelfs de afleverdatum nog een week opgeschoven.
Kreeg ik vandaag een telefoontje van de winkel. "We krijgen morgen nieuwe toestellen binnen dus we kunnen morgen afleveren (gratis!)." _/-\o_
Dus morgen mooi de nieuwe TV binnen voor de nette prijs van € 2.099,00 ex cash back. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
bvbal79 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Probeer je nou continu excuses te zoeken....of ga je ons vertellen welke instellingen je opeens hebt aangepast waardoor het werkt.

Zoals iedereen zegt, dat ding moet out of de box het gewoon goed doen zoals bij 99% hier op het forum, de rest ruilt hem gewoon om, soms wel tot 3 keer toe!
Je reactie slaat helemaal nergens op. Een winkel gaat niet zomaar iets omruilen als samsung zegt dat het aan de instellingen ligt. Probeer het probleem op te lossen en als het echt niet lukt dan wil ik een nieuwe. De winkel waar ik de tv gehaald heb is in Rotterdam dat is voor mij een aardig eindje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:04:
[...]

Je reactie slaat helemaal nergens op. Een winkel gaat niet zomaar iets omruilen als samsung zegt dat het aan de instellingen ligt. Probeer het probleem op te lossen en als het echt niet lukt dan wil ik een nieuwe. De winkel waar ik de tv gehaald heb is in Rotterdam dat is voor mij een aardig eindje rijden.
Toch kan ik jouw probleem met het trillen op geen enkele wijze nabootsen, zelf niet met alle instellingen aan, uit of gemixed. Er is toch iets aan de hand met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:19:
[...]

Toch kan ik jouw probleem met het trillen op geen enkele wijze nabootsen, zelf niet met alle instellingen aan, uit of gemixed. Er is toch iets aan de hand met je tv.
Zoek eens op youtube naar 4K. Dan heb je een filmpje genaamd "road to machu picchu" vanaf begin bij seconde of 4 zie je bergen. Bij het bewegen van het beeld zie je de bovenkant van de bergen trillen, zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:33:
[...]

Zoek eens op youtube naar 4K. Dan heb je een filmpje genaamd "road to machu picchu" vanaf begin bij seconde of 4 zie je bergen. Bij het bewegen van het beeld zie je de bovenkant van de bergen trillen, zie je dat?
Done, maar sorry superstrak hier. Geen trilling te zien.
Mooi filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:52:
[...]

Mooi filmpje.
Hier ook.
Idd een mooi filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:52:
[...]

Mooi filmpje.
Oke duidelijk. Wil ik nog 1 ding weten. Welke beeldinstellingen gebruik je en dan met namen beeldopties en geavanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
vandaag mijn 65HU8500 opgehaald in Rotterdam bij Electroplace, voor inderdaad de scherpste prijs van NL. (zaterdag middag gebeld, prijs afgesproken) zeer vriendelijke mensen, zelfs geholpen ivm parkeergeld te betalen) (heb nieuwe bankpas, dus geen chip meer erop om te betalen, Yellow Parkeren erkende de straatcode niet... , lekker bakkie koffie etc.

een eerste indruk van de tv: vlot geinstalleerd, Ziggo kanalen ineen keer gevonden, ook de CI1.3 interactieve mogelijkheid werkt gelijk goed, stukje film gekeken, om te proberen, ook Dolby Digital
ondersteund. (via SPDIF)

Sat kanalen laten zoeken, triple sat, ruim 1750 zenders gevonden, BBC HD, je schrikt van het goede scherpe HD beeld. UHD testkanaal was ook goed om naar te kijken.

You Tube bovengenoemd filmpje gelijk zonder enige trillig goed en mooi scherp weergegeven, ik vond een leuke: Aruba: 19 miles of happiness ook erg goed, ook ivm snelle actiebeelden, worden ook prima in 4K weergegeven.

Iemand de nieuwste sofware update? versie??

Zal later meer bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:03:
vandaag mijn 65HU8500 opgehaald in Rotterdam bij Electroplace, voor inderdaad de scherpste prijs van NL. (zaterdag middag gebeld, prijs afgesproken) zeer vriendelijke mensen, zelfs geholpen ivm parkeergeld te betalen) (heb nieuwe bankpas, dus geen chip meer erop om te betalen, Yellow Parkeren erkende de straatcode niet... , lekker bakkie koffie etc.

een eerste indruk van de tv: vlot geinstalleerd, Ziggo kanalen ineen keer gevonden, ook de CI1.3 interactieve mogelijkheid werkt gelijk goed, stukje film gekeken, om te proberen, ook Dolby Digital
ondersteund. (via SPDIF)

Sat kanalen laten zoeken, triple sat, ruim 1750 zenders gevonden, BBC HD, je schrikt van het goede scherpe HD beeld. UHD testkanaal was ook goed om naar te kijken.

You Tube bovengenoemd filmpje gelijk zonder enige trillig goed en mooi scherp weergegeven, ik vond een leuke: Aruba: 19 miles of happiness ook erg goed, ook ivm snelle actiebeelden, worden ook prima in 4K weergegeven.

Iemand de nieuwste sofware update? versie??

Zal later meer bespreken...
Heb jij toevallig ook last backlight bleeding in alle hoeken van de tv wanneer je film bekijkt met zwarte balken (vanaf de zijkant gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yordy1985 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:11:
[...]

Oke duidelijk. Wil ik nog 1 ding weten. Welke beeldinstellingen gebruik je en dan met namen beeldopties en geavanceerd.
Picture Mode: Standaard

Backlight: 14

Contrast: 95

Brightness: 45

Sharpness: 20

Colour: 50

Tint: G50/R50

Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings

Dynamic Contrast: laag

Black Tone: Off

Flesh Tone: 0

RGB Only Mode: Off

Gamma: -1

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Picture Options

Colour Tone: warm1

Digital Clean View: Off

MPEG Noise Filter: Off

Film Mode: Auto2 (If applicable)

Motion Plus: Off

Smart LED: Low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
henklbr schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:13:
[...]

Marc: hoe kijk jij TV, via een decoder aangesloten op een HDMI-ingang, of CI+?

Kun je eens naar deze thread gaan en kijken op het bericht van 31 mei?

Samsung UE/48/55/65/H8000
ik kijk via een amino glasvezel decoder op een HDMI ingang. Ik heb geen last van groen beeld.

Ik heb overigens geen trillingen met normaal tv kijken of met netflix.Heb het alleen nog gehad met de mediaplayer.
Ik heb wel met netflix dat het geluid iets achterloopt tov de mondbewegingen, bij house of cards.Iemand anders dat ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Sparhawk schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:49:

Audio issues....

Weet jij trouwens ook of de scart poort gecombineerde ingang en uitgang is?
Zou ik eventueel ook nog kunnen proberen namelijk.....
Ok, kleine update voor mensen die het interessant vinden. Audio out via scart niet geprobeerd, want ik was vergeten dat de scart connector niet haaks zat (en de TV hangt op de muur).

De suggestie van CyBeRSPiN was inderdaad correct, optical out werkt gewoon bij elke digitale uitzending, heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ah, was eigenlijk wel benieuwd of de scart volledig aangesloten is. Wil namelijk nog eens zelf ambilight gaan bouwen (DIY Ambilight howto?) en dan heb voor tv-beelden het video signaal nodig. Scart is dan de enige optie, anders zou het via een losse decoder moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 06:30:
[...]

Picture Mode: Standaard

Backlight: 14

Contrast: 95

Brightness: 45

Sharpness: 20

Colour: 50

Tint: G50/R50

Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings

Dynamic Contrast: laag

Black Tone: Off

Flesh Tone: 0

RGB Only Mode: Off

Gamma: -1

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Picture Options

Colour Tone: warm1

Digital Clean View: Off

MPEG Noise Filter: Off

Film Mode: Auto2 (If applicable)

Motion Plus: Off

Smart LED: Low
Bij welke tv heb je deze instellingen toegepast?
Heb bijna twee weken geleden de 55hu8500 gehaald bij klein voor 2600 excl CB. Had bij elektroplace voor 50 eur goedkoper gekund, maar tevens bij klein mooie korting op sonos apparatuur onderhandeld.
Helaas zit ik midden in een verhuizing dus de tv zit nog in de doos, mijn handen jeuken niet normaal nu. :(

Verder ben ik benieuwd naar de instellingen van gebruikers van de 55hu8500. Wellicht vind ik de instellingen wat, of kan ik daarvandaan deze optimaliseren naar mijn eigen wensen.

Daarnaast nog benieuwd naar jullie favorieten apps die geïnstalleerd 'moeten' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Laatst online: 14:40
Vraag, ik heb dan wel niet de 4k curved maar de UE65H8000, ik merkte eergister witte vlekken "bleeding" linksboven en onder, de dag erna dacht ik laat ik eens gaan spelen met de instellingen maar niks te zien zelfs niet uurlang met zwart scherm.

Vond ik behoorlijk vreemd, en in de avond begon het op te treden, dus de winkel vroeg mij om fotos te maken, dit wilde ik doen maar gaat natuurlijk niet met flits, dus ik doe mijn woonkamer licht aan en het is weg, ik vervolgens woonkamer licht uit en gewoon sfeerlicht aangedaan (klein lampje) en ook niks te zien.

overdag is dit dus ook niet omdat het buiten licht is, het lijkt er dus op dat de tv merkt ( met een sensor?) dat het licht is of donker en bij donker hij "overbelicht" en je dus bleeding krijgt?? alle eco modussen staan uit ik vraag me af waar en hoe en of ik dit uit kan zetten lijkt iets van dimming te zijn maar die optie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gruys7 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:10:
[...]

Bij welke tv heb je deze instellingen toegepast?
UE55HU7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
vegetto1983 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:46:
Vraag, ik heb dan wel niet de 4k curved maar de UE65H8000, ik merkte eergister witte vlekken "bleeding" linksboven en onder, de dag erna dacht ik laat ik eens gaan spelen met de instellingen maar niks te zien zelfs niet uurlang met zwart scherm.

Vond ik behoorlijk vreemd, en in de avond begon het op te treden, dus de winkel vroeg mij om fotos te maken, dit wilde ik doen maar gaat natuurlijk niet met flits, dus ik doe mijn woonkamer licht aan en het is weg, ik vervolgens woonkamer licht uit en gewoon sfeerlicht aangedaan (klein lampje) en ook niks te zien.

overdag is dit dus ook niet omdat het buiten licht is, het lijkt er dus op dat de tv merkt ( met een sensor?) dat het licht is of donker en bij donker hij "overbelicht" en je dus bleeding krijgt?? alle eco modussen staan uit ik vraag me af waar en hoe en of ik dit uit kan zetten lijkt iets van dimming te zijn maar die optie is er niet.
Jouw ogen reageren natuurlijk ook anders als de hele kamer donker is, dan kun je mogelijk ineens wel de bleeding zien die je anders met iets meer omgevingslicht niet zou zien ;)
Je kunt toch wel zonder flits een foto maken van het scherm in het donker? Zet er desnoods iets naast wat een klein beetje licht geeft (je telefoon met scherm aan) zodat je telefoon wel goed kan focussen.

Als je de ECO-mode aan hebt dan dimt de tv volgens mij afhankelijk van omgevingslicht, maar dan zou ie m.i. juist minder fel moeten gaan als het compleet donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Laatst online: 14:40
misschien moet ik hem dan eens aan proberen? al met al is het niet heel frustrerend want heb eigenlijk altijd wel een lichtje aan want complete donkere woonkamer kijkt ook niet fijn ( vind ik dan) maar dat kan ik nog eens checken en heb je wel een punt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Black bleeding is me nog niet echt opgevallen, maar mischien als ik meer en uitgebreider de tv ga instellen.
Ook van eerder hier genoemd trillen van de beelden, o.a. bij opstarten nog niks kunnen merken.
Maar pas gisteren kunnen instellen en kijken, vanavond eens kijken hpe Netflix 4K House of Cards wordt weergegeven.
Gisteren wat You TUBE 4K gezien, en ook even Ziggo on demand (Smith 1.3 Cam) geprobeerd, wat goed beviel, ook snellere reacties bij de TV dan voorheen via de losse Humax decoders.
Nog vanavond wat andere instellingen proberen, kom er hier binnenkort op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
Ik heb Samsung gisteren een goede foto gemaild waar het Vertical Banding probleem goed te zien is nu willen ze weer film materiaal. Ik wordt gek van die gasten nu al 5 weken aan het lijntje gehouden.

[ Voor 167% gewijzigd door deffpt op 04-06-2014 19:39 . Reden: foto komt niet mee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik zou hem even uploaden naar imgur of een andere hoster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Iemand een idee waarom bij de HDMI 1 en 2 aansluitingen (blu ray player BDP 8000 en philips HD7141 CD ontvanger) wel de Digitale geluidskanalen een op een worden doorgegeven aan mijn Philips FR 9000 AVR, en dit niet doen bij de HDMI uitgangen 3 en 4 (Humax 5200 en Humax Nano HD+ sat tuner) ???
instellingen alle 4 aparaten natuurlijk op digitaal geluid uit, en alle 4 HDMI kabels meerdere keren gewisseld, dit geeft geen verbetering.

Aansluiten van de HD Canal Digital 7141 ontvanger was een verhaal apart, meerdere pogingen op verschillende HDMI poorten opgestart, steeds terug na de INIT update en weer uit!! Uiteindelijk zonder HDMI kabel opgestart, en ja nu werkt hij weer prima. en aangesloten op HDMI 1.

Verder meer dan tevreden, een echte aanwinst. Netflix vanavond niet meer aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een schotel op het dak H265 tests op:

Astra 1N 10993.75 22000 9/10 DVB-S2 QPSK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
Ik ben in het bezit van de 55 inch die mij echt super bevalt, ik heb een vraag hopelijk weet iemand hoe ik dit kan doen.

Via het menu kan ik via screen mirroring de content van mijn galaxy s5 afspelen op de tv, van wat ik op youtube heb gezien is het ook mogelijk andersom dat de content van de tv af te spelen is op de galaxy s5.

Weet iemand hoe dit mogelijk is want ik kom er zelf niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
darud schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:27:
Ik ben in het bezit van de 55 inch die mij echt super bevalt, ik heb een vraag hopelijk weet iemand hoe ik dit kan doen.

Via het menu kan ik via screen mirroring de content van mijn galaxy s5 afspelen op de tv, van wat ik op youtube heb gezien is het ook mogelijk andersom dat de content van de tv af te spelen is op de galaxy s5.

Weet iemand hoe dit mogelijk is want ik kom er zelf niet uit.
Dat doe ik met de App Smart View 2 op mijn IPhone en IPad, werkt alleen niet als je tv kijkt via een settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avantius
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
deffpt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:28:
[...]
Dat doe ik met de App Smart View 2 op mijn IPhone en IPad, werkt alleen niet als je tv kijkt via een settopbox.
En werkt ook niet wanneer je via CI+ / Ziggo naar een gecodeerd kanaal kijkt.
Met andere woorden alleen NED 1 kan je met Ziggo via screen mirroring bekijken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Maar met ziggo heb je al een mooie android/ios app om live tv te kijken.. Dus wat is je echte probleem nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:43:
Maar met ziggo heb je al een mooie android/ios app om live tv te kijken.. Dus wat is je echte probleem nu?
Als je ook Internet van ziggo hebt he....eerst roepen dan denken is denk ik jouw echte probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Was er even van uitgegaan dat je met zo'n goede tv dan ook wel de beste provider zou hebben :P Maar dan is dat je alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:38:
[...]

Als je ook Internet van ziggo hebt he....eerst roepen dan denken is denk ik jouw echte probleem :+
Ik ben blij dat je zo'n milde kritiek krijgt van CyBeRSPiN; totaal ongepast |:( |:( |:( |:( .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
deffpt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:28:
[...]
Ik heb hem voor de ipad gedownload bedankt alleen werkt het idd niet via een settopbox

[ Voor 27% gewijzigd door darud op 07-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Ik ben blij dat je zo'n milde kritiek krijgt van CyBeRSPiN; totaal ongepast |:( |:( |:( |:( .
Off topic: Er staat een clown face achter gast........ (en nu staat hij er niet)

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 07-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Off topic: Er staat een clown face achter gast........ (en nu staat hij er niet)
Ik zie die clownsface nog stees hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
kdoornbo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 01:52:
Samsung 8500 samen met Harman Kardon 880 eindelijk aan kunnen sluiten .

1 probleempje : Ik heb ARC uitgang one connect box en ARC ingang Harman Kardon aangesloten met 1 HDMI kabel .

Als ik tv uitzet gaat Harman Kardon vanzelf uit maar als ik tv aanzet gaat de set niet aan en moet ik constant eerst een test doen (of set aan of uit gaat met afstandbediening) ,als dat niet werkt moet ik handmatig de harman Kardon aanzetten en daarna werkt het pas.

Klopt dit ?
Heb ook weken lopen kloten met mijn TV en HK setje.

Eindstand: Alles via de HK set op mijn TV aangesloten.. graf ARC!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geluid van de ue55hu7500 hapert zo nu en dan, heel af en toe valt het even weg voor een halve sec via zijn eigen speakers.
Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
Na veel gelezen te hebben vanmiddag de 65HU7500 besteld bij ELECTROPLACE.

GEWELDIG :)
net na 16:00 besteld en voor 18:00 al geleverd !
Supervriendelijk geholpen door Oer.

En na alles te hebben aangesloten nu genieten van deze schitterende tv, wat een prachtig beeld zeg (UPC HD)
Altijd Panasonic plasma schermen gehad maar deze tv heeft mij toch heel positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 16:00

ASP

>Na veel gelezen te hebben vanmiddag de 65HU7500 besteld bij ELECTROPLACE.

Prijsindicatie na hun korting en zonder de 500 cashback?

[ Voor 41% gewijzigd door ASP op 08-06-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Vandeweek een Samsung 65hu7500 gehaald bij plattetv en het beeld is echt fantastisch. Netflix, PS4, Xbox 360 en 3d blu-ray getest en elk beeld heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben een zeer kritische kijker, had een Samsung 55ueD8000 voor deze tv dus wilde wel een flinke verbetering. Nou, dat is het dus ook geworden. Het enige minpunt is dat er bepaalde vertical banding op zit. Je ziet het bijna niet maar tijdens voetbalwedstrijden komt het wel naar voren. Ik ben zelf een voetballiefhebber en kijk veel wedstrijden maar vind die balken in het beeld wel storend. Meerdere mensen zagen het pas toen ik ze er op wees maar vonden het niet storend. Na een tijdje waren ze zelfs vergeten dat die banden er nog waren. Ik weet dat die banden onoverkomelijk zijn, dit door de led-techniek, maar hoop dat dit minimale banding is en dat het nog veel erger kon zijn. Van clouding totaal geen last, en 4k is echt een lust voor het oog. Al bij al een goede aankoop die mijn appartement goed vol zet haha.

Iemand enig idee of de tv automatisch upscaled van full hd naar ongeveer ultra hd?
Of moet je dat ergens zelf instellen?

Ik heb een ziggo module van 2011 alleen die werkt niet op deze tv, hebben daar meer mensen last va of heb ik gewoon een verouderde module?

Mensen die deze tv willen kopen, gewoon doen, je krijgt er geen spijt van en is nu nog maar een tijdje te koop met de cashback-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ milano, proficiat met je tv. veel plezier ermee gewenst.

ik kan beamen dat het beeld meer dan fantastisch is, heb het grotere broertje ervan de 65hu8500.

Upscalen gaat volgens mijn automatisch, anders zou je veel missen in je beeld, omdat het scherm
zelf de volledige beeld oplossing biedt namelijk, zou hij dit niet doen, zouden er veel pixels missen.

je ziggo module moet een update, denk ik zo.

maar ik zou gaan voor een nieuwe smith 1.4 ci module, kun je gelijk ziggo on demand mee op je tv mee kijken, zit standaard bij je abo. (keuze wat precies je aanbod hierop is, is afhankelijk van je tv abo). ik heb idee dat m`n on demand sneller werkt als op de losse humax 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ja, ik probeerde de module te updaten maar het lukte niet. Ik zal denk maar eens gaan kijken voor een nieuwe module. Het is toch wel fijn om maar 1 afstandbediening te hoeven gebruiken. Dat gezegd hebbende: die aparte afstandbediening van Samsung, met de cursor, is een hele goede toevoeging. Normaal gesproken zou je zeggen dat het een nutteleloze gimmick is maar bij deze tv kan ik deze heel goed gebruiken. Ligt fijn in de hand, beweegt goed over het scherm en met letters invoeren ben je niet moeilijk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand al een 6900?
Kan die nou wel of geen Netflix in UHD?

[ Voor 54% gewijzigd door matthijst op 08-06-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Matthijst:
als je een UE..HU6900 bedoelt zou je Netflix in UHD (4K)moeten kunnen kijken.

maar wel dien je enkele instellingen denk ik goed te hebben staan. Kijk zelf op de 8500 House of Cards in 4K, echt scherp. wel even mijn instellingen aangepast, anders lukt het niet in 4K.
Trouwens mijn Blu Ray collectie ziet er ook als herboren uit, veel meer detailscherpte en meer kleur.

op je Netflix account dien je aan te geven dat je de snelste (verbinding) wilt gebruiken, gebruikt wel meeste MB`s maar kan denk ik geen probleem zijn. (bij je account, c.q. instellingen).

Voor de digitale geluidsweergave 5.1 DTS in je tv menu bij geluidsopties dit ook aangeven(DTS).

ik neem aan dat je internet verbinding ook snel genoeg is, anders gaat het ook niet lukken.

succes, en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Wil morgen de HU7500 gaan halen, de bedoeling is dat mijn HTPC hierop aangesloten gaat worden.
Vraag is, gaat mijn huidige 9500GT videokaart dit trekken, en kan die UHD aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dinandus schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:29:
@ Matthijst:
als je een UE..HU6900 bedoelt zou je Netflix in UHD (4K)moeten kunnen kijken.
Was voor mn ouders aan het lijken, heb zelf de 7500.
Maar de 6900 blijkt die streaming codec niet te hebben?
Vage actie van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Iemand enig idee wat je allemaal moet doen om een tv om te ruilen, hoe lang je de tv kwijt bent en of je er wel iets mee op schiet? Mijn 65hu7500 is bijna perfect op 1 puntje na: vertical banding. Als ik geen voetballiefhebber was dan had ik met dit probleem kunnen leven maar ik vind het toch te storend worden. Fifa kan ik bijna niet normaal spelen, meerdere (dunne) banden over het scherm. Tijdens live wedstrijden is het probleem iets minder maar zeker nog aanwezig. Ik denk zelfs dat het erger is dan op mijn vorige tv, de Samsung D8000.

Omdat de tv verder perfect is, zelfs boven verwachting, met name de clouding problemen zijn zeer minimaal of helemaal niet te zien, weet ik niet zeker of ik hem om moet ruilen. Misschien krijg ik wel een tv terug die wel dikke clouding heeft maar geen vertical banding of juist allebei de problemen.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen want wil ook niet voor langere tijd zonder tv komen te zitten en het probleem moet wel zijn opgelost als een andere terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
rene2002 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:20:
Wil morgen de HU7500 gaan halen, de bedoeling is dat mijn HTPC hierop aangesloten gaat worden.
Vraag is, gaat mijn huidige 9500GT videokaart dit trekken, en kan die UHD aan?
Waar gebruik je de HTPC voor dan? Als het goed is kun je alles vanaf de TV zelf doen. Installeer je PLEX, Twonky of Servioo op je HTPC en je kunt alles streamen naar je TV zonder dat je daarvoor de videokaart belast.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
MilanO, heel eerlijk? Ruilen heeft geen zin, dit "probleem" hebben alle 65" HU7500 schermen. Beste optie zou zijn het vorige model aan te schaffen (de F9000) maar die is duurder omdat er geen cashback actie op geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:03:
[...]

Waar gebruik je de HTPC voor dan? Als het goed is kun je alles vanaf de TV zelf doen. Installeer je PLEX, Twonky of Servioo op je HTPC en je kunt alles streamen naar je TV zonder dat je daarvoor de videokaart belast.
Een HTPC doet iets meer dan alleen video's afspelen. Meestal zal deze ook de downloads / file sharing regelen. Ik weet niet hoe deze Samsung met verschillende bestandsformaten omgaat maar via een HTPC is dit vaak beter geregeld.

Ben eigenlijk wel genieuwd wat de tv zelf of i.c.m. plex aan kan vs. xbmc of openelec o.i.d :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Op dit moment is het enige wat de ingebouwde media player voor mij niet doet is swappen tussen de verschillende refresh rates (24/50/60) afhankelijk van het source materiaal. MKVs met FF/RW en subs over DLNA gaat allemaal prima.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:03:
[...]

Maar kun je dan wel 4K streamen? Als ik het goed gezien heb, kan PLEX "maar" tot Full HD?
Even een wat algemenere vraag, hoe krijg je het beste de 4K content naar je TV (voor zover er 4K materiaal is? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Sparhawk schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:25:
[...]

Maar kun je dan wel 4K streamen? Als ik het goed gezien heb, kan PLEX "maar" tot Full HD?
Even een wat algemenere vraag, hoe krijg je het beste de 4K content naar je TV (voor zover er 4K materiaal is? )
Er is gewoon nog erg weinig 4k beschikbaar makkelijkste manier is netflix en house of cards season 2 afspelen :)

Daarnaast ondersteund DLNA gewoon 4k alleen moet je verbinding het weel aankunnen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 22-09 12:13
Heb zelf dat UHD pakket van samsung .5 films en 4 documentaires.Tis wel een hoop geld,maar ik heb begrepen dat je in de toekomst er wel films bij kan zetten.Met name die documentaires zijn spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een vraag over de cashback actie.
De barcode van de doos dient meegestuurd te worden. Dient dit aangetekend verstuurd te worden?
Als de PTT de enveloppe kwijt raken kan ik fluiten naar mijn 500 euro.
Best duur geintje dan..

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannes85
fotootje maken van je barcode. had je zelf kunnen bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Ik heb voor de cashback van mijn LG G2 ( 50 euro ) de brief en streepjescode zelf aangetekend verstuurd juist voor de zekerheid dat ze het krijgen. Voor 500 euro zou ik geen moment twijfelen om het aangetekend te versturen, En net voor je alles in de envelop steekt er een foto van trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Zojuist ook mijn streepjescode van 500 euro aangetekend opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Aangetekend is wel overkill voor een simpele brief naar een antwoordnummer, kans is echt minimaal dat het mis gaat. En mocht de brief onverhoopt zoekraken dan heeft Samsung alsnog de streepjescode niet, ook al heb je "bewijs".
Doordat je alles al hebt ingevuld incl het unieke serienummer zouden ze eigenlijk al voldoende info moeten hebben.. maar ze willen blijkbaar voorkomen dat mensen serienummers in de winkel gaan noteren en daarmee het CB-formulier in gaan vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 23:08
MillanO schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:15:
Iemand enig idee wat je allemaal moet doen om een tv om te ruilen, hoe lang je de tv kwijt bent en of je er wel iets mee op schiet? Mijn 65hu7500 is bijna perfect op 1 puntje na: vertical banding. Als ik geen voetballiefhebber was dan had ik met dit probleem kunnen leven maar ik vind het toch te storend worden. Fifa kan ik bijna niet normaal spelen, meerdere (dunne) banden over het scherm. Tijdens live wedstrijden is het probleem iets minder maar zeker nog aanwezig. Ik denk zelfs dat het erger is dan op mijn vorige tv, de Samsung D8000.

Omdat de tv verder perfect is, zelfs boven verwachting, met name de clouding problemen zijn zeer minimaal of helemaal niet te zien, weet ik niet zeker of ik hem om moet ruilen. Misschien krijg ik wel een tv terug die wel dikke clouding heeft maar geen vertical banding of juist allebei de problemen.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen want wil ook niet voor langere tijd zonder tv komen te zitten en het probleem moet wel zijn opgelost als een andere terug komt.
Ik heb nu de derde 65HU7500 staan en die heeft van de drie het minste last van "vertical banding". De eerste keer is er iemand van Samsung (Seleco) geweest die het probleem gelijk constateerde en mij een DOA formulier heeft gegeven waarmee ik de TV kon omruilen bij de winkelier.
De tweede tv, waarbij het heel erg te zien was, heb ik zonder tussenkomst kunnen omruilen. Omdat ik de hoop heb opgegeven dat er 65 inch modellen zijn zonder dit probleem heb ik nummer 3 maar gehouden omdat het bij deze tv echt minimaal te zien is maar het is er wel.
De tv's zijn telkens binnen een paar dagen thuis omgeruild dus ik heb niet zonder gezeten.

Ik vindt het eigenlijk niet kunnen dat TV's met dit probleem worden verkocht maar ik ben geen techneut en weet niet of Samsung wel in staat is om 65 inch modellen te maken zonder "vertical banding" ? Hoe zit dit bij andere merken of modellen groter dan 65 inch hebben die dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkmeulenbr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 02:48
ewf2003 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:41:
[...]

Ik heb nu de derde 65HU7500 staan en die heeft van de drie het minste last van "vertical banding". De eerste keer is er iemand van Samsung (Seleco) geweest die het probleem gelijk constateerde en mij een DOA formulier heeft gegeven waarmee ik de TV kon omruilen bij de winkelier.
De tweede tv, waarbij het heel erg te zien was, heb ik zonder tussenkomst kunnen omruilen. Omdat ik de hoop heb opgegeven dat er 65 inch modellen zijn zonder dit probleem heb ik nummer 3 maar gehouden omdat het bij deze tv echt minimaal te zien is maar het is er wel.
De tv's zijn telkens binnen een paar dagen thuis omgeruild dus ik heb niet zonder gezeten.

Ik vindt het eigenlijk niet kunnen dat TV's met dit probleem worden verkocht maar ik ben geen techneut en weet niet of Samsung wel in staat is om 65 inch modellen te maken zonder "vertical banding" ? Hoe zit dit bij andere merken of modellen groter dan 65 inch hebben die dit ook?
Ik heb ook de 65" en zie bij lichte scene's ook een aantal verticale donkere lijnen.. Ik weet niet of ik het storend genoeg vind om de tv weer helemaal in te pakken en om te ruilen..
Zou je een filmpje kunnen maken zodat ik kan zien hoe het bij jou eruit ziet?

Ik heb onderstaande video gebruikt om het te testen
YouTube: VB/DSE Test for Lcd/Plasma

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste