Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Misschien wel handig, om voor dit model een aparte topic bij te houden.

Samsung 2014 lcd led tv’s

Samsung voert in 2014 een hoop verbeteringen door in de lcd led tv line-up. In de eerste plaats is het design van sommige modellen aangepakt. De belangrijkste vernieuwing zien we bij de H8000-serie. De modellen in deze serie beschikken namelijk over een gebogen display, iets dat we tot op heden alleen bij oled tv’s terugzagen. Dit gebogen scherm moet volgens de Koreaanse fabrikant zorgen voor betere kijkhoeken en een kijkervaring die meer richting die ervaring die je in de bioscoop krijgt gaat.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/iq17.jpg

Meer info: Curved SMART TV LED

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
hoe ervaren jullie het spiegelen van het scherm? Mijn vorige HD ready scherm had dit niet zo erg...

Enige wat ik nog niet opgelost krijg is de waas (motion blur?) als beelden langzaam of snel van links naar rechts gaan of andersom.

Verder ben ik erg tevreden, maar nog wel zoekende naar de fijnste instellingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/835/3e43.jpg

Voor het bedienen van mijn decoder met de afstandsbediening van de TV, moest ik de IR-verlengkabel aansluiten aan de TV.
Moet deze aangesloten blijven zitten, als de afstandsbediening werkt voor je decoder?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Laatst online: 23-06 12:15
nee, die van mij heb ik ook opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
23 mei heb ik de Samsung TV UE48H8000 binnen gekregen; hiervoor had ik de UE40C8700.

Samsung decoder SMT-C7140B heb ik met een HDMI 1.4 kabel aangesloten op HDMI1 van mijn H8000-TV

Nu heb ik een probleem met het beeld van mijn decoder op mijn nieuwe TV:
Als ik de decoder opstart, is het beeld even goed (opstart-scherm in 576p), maar als daarna de resolutie verhoogt wordt naar 1080i en/of 1080p krijg ik een "groen"-beeld!
Dit had ik op mijn C8700 niet bij het opstarten (wel af en toe na het kijken van een opname, maar dit was dan maar heel even).

Heb mijn C7140B daarna aangesloten op HDMI 2-3-4, allen hetzelfde resultaat; randapparatuur aangesloten op HDMI 2-3-4 geven wel een correct beeld!

Heb hierna een reset uitgevoerd op zowel mijn C7140B & H8000: geen verbetering! :(

Voor mij is nu een "tijdelijke oplossing", dat ik met de "Source"-button op de afstandsbediening even naar een ander HDMI-kanaal ga (als de decoder een groen beeld geeft), en dan weer terug naar HDMI 1 (dan blijft het beeld goed), maar dit is natuurlijk verre van ideaal!

Iemand bekend met dit probleem en heeft hij/zij misschien een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 31-05-2014 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
€500 (€150 48"-model) retour op een promotiemodel Samsung Smart TV

Koop een promotiemodel Samsung Smart TV (55” of hoger) bij een deelnemende winkel en ontvang € 500 retour.

Of

Koop een promotiemodel Samsung Smart TV 48” bij een deelnemende winkel en ontvang € 150 retour.

Laat tussen 14 april 2014 tot en met 30 juni 2014 een review op Kieskeurig.nl achter en maak kans op een GALAXY Tab 3 (10.1) ter waarde van € 339.
Indien u een kopie van de bevestigingsmail van de review meestuurt met uw registratie, doet u mee aan de actie.

Vul het deelnameformulier volledig in en print deze uit. Stuur het formulier samen met uw kopie van de aankoopbon en de originele streepjescode van de verpakking uiterlijk t/m 30 juni 2014 op naar het aangegeven adres. Zie de actievoorwaarden voor meer details.

UE55HU8500
UE65HU8500
UE55HU7500
UE65HU7500
UE75HU7500
UE55H8000
UE65H8000

Koop een promotiemodel Samsung Smart TV 48” bij een deelnemende winkel en ontvang € 150 retour. Geldig vanaf 31 mei 2014 t/m 15 juni 2014.

UE48H8000SLXXN
UE48HU7500LXXN

https://www.samsung.com/nl/promotion/tv-cashback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 13:56

ZvC

henklbr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 07:12:
23 mei heb ik de Samsung TV UE48H8000 binnen gekregen; hiervoor had ik de UE40C8700.

Samsung decoder SMT-C7140B heb ik met een HDMI 1.4 kabel aangesloten op HDMI1 van mijn H8000-TV

Als ik de decoder opstart, is het beeld even goed (opstart-scherm in 576p), maar als daarna de resolutie verhoogt wordt naar 1080i en/of 1080p krijg ik een "groen"-beeld!
Dit had ik op mijn C8700 niet bij het opstarten (wel af en toe na het kijken van een opname, maar dit was dan maar heel even).

Heb mijn C7140B daarna aangesloten op HDMI 2-3-4, allen hetzelfde resultaat; randapparatuur aangesloten op HDMI 2-3-4 geven wel een correct beeld!

Heb hierna een reset uitgevoerd op zowel mijn C7140B & H8000: geen verbetering! :(

Voor mij is nu een "tijdelijke oplossing", dat ik met de "Source"-button op de afstandsbediening even naar een ander HDMI-kanaal ga (als de decoder een groen beeld geeft), en dan weer terug naar HDMI 1 (dan blijft het beeld goed), maar dit is natuurlijk verre van ideaal!

Iemand bekend met dit probleem en heeft hij/zij misschien een oplossing?
Ik heb nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Er werd mij geadviseerd om een algehele reset uit te voeren of anders via de Samsung website de allerlaatste firmware 1122.3 er op te zetten. De tv resetten heeft niet geholpen en ik krijg met geen mogelijkheid 1122.3 op mijn tv. Geeft aan geen geldig update bestand. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik verder nog geen tijd heb gehad om hier verder naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:35:
[...]

Ik heb nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Er werd mij geadviseerd om een algehele reset uit te voeren of anders via de Samsung website de allerlaatste firmware 1122.3 er op te zetten. De tv resetten heeft niet geholpen en ik krijg met geen mogelijkheid 1122.3 op mijn tv. Geeft aan geen geldig update bestand. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik verder nog geen tijd heb gehad om hier verder naar te kijken.
Hmmmzzz: dat gaf hij bij mij ook al aan; heb het idee, omdat wij al v1122 op onze TV hebben, dat dat de reden is dat hij zegt dat het geen geldig update-bestand is!

Heb via Live-Chat dit probleem (groen beeld) voorgelegd aan Samsung, en is bij hun bekend onder casenummer 2811560154

Had jij trouwens afgelopen donderdag ook last van herstartende TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

henklbr schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:48:
[...]

Hmmmzzz: dat gaf hij bij mij ook al aan; heb het idee, omdat wij al v1122 op onze TV hebben, dat dat de reden is dat hij zegt dat het geen geldig update-bestand is!

Heb via Live-Chat dit probleem (groen beeld) voorgelegd aan Samsung, en is bij hun bekend onder casenummer 2811560154

Had jij trouwens afgelopen donderdag ook last van herstartende TV?
Ik zal van de week nog weer contact met ze opnemen en aangeven dat hun oplossing niet werkt en ook verwijzen als je het goed vindt naar jouw casenummer.

Mocht ik meer nieuws hebben, dan laat ik je het weten.

Ik heb verder geen last gehad van een herstartende tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:01:
[...]

Ik zal van de week nog weer contact met ze opnemen en aangeven dat hun oplossing niet werkt en ook verwijzen als je het goed vindt naar jouw casenummer.

Mocht ik meer nieuws hebben, dan laat ik je het weten.

Ik heb verder geen last gehad van een herstartende tv.
OK, je mag altijd verwijzen naar mijn casenummer; dit probleem heb jij dus ook sinds de update naar 1122, dus in de voorgaande versie trad dit probleem niet op (mijn toestel had deze firmware namelijk al bij aankoop)?

[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 01-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware-update 1130.7 d.d. 2014.06.02 beschikbaar

Het probleem met "groen beeld" bij aanzetten TV en via decoder TV kijken is nog NIET opgelost! :(

ZvC: hoe is dat bij jou NA deze update?

[ Voor 64% gewijzigd door henklbr op 02-06-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het probleem met het groen/gele beeld. Had het bij mijn vorige tv heel af en toe. Nu (heb de tv pas twee dagen) bijna iedere keer. Ik gebruik glasvezel van kpn. Een reset van de set top box werk bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:34:
Heb ook het probleem met het groen/gele beeld. Had het bij mijn vorige tv heel af en toe. Nu (heb de tv pas twee dagen) bijna iedere keer. Ik gebruik glasvezel van kpn. Een reset van de set top box werk bij mij ook.
Ik heb zelf ook glasvezel van KPN. Een reset van mijn set top box had bij mij geen resultaat. Ik had voor de zekerheid nog mijn tweede set top box van boven op de slaapkamer omgewisseld, echter zonder resultaat. In mijn geval ligt het dus naar alle waarschijnlijkheid aan mijn tv.

Ik heb in ieder geval volgende week vrijdag een Remote Management afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Iemand verder nog problemen met de Netflix app?

Als ik in Netflix zit en ik zet de tv uit dmv de rode uit/aan knop van de afstandsbediening en ik probeer daarna weer Netflix te openen dan krijg ik een zwart scherm en is de app compleet vastgelopen. Kan er daarna ook helemaal niet meer in. De enige oplossing was om via mijn computer op de Netflix site alle apparaten af te melden.

Wanneer ik Netflix netjes afsluit in de app dmv "Netflix afsluiten" is er niets aan de hand.

Ik heb hier telefonisch contact over gehad met Netflix. Zij kenden dit probleem niet en gaven aan als noodoplossing even de stroom van de tv af te halen. Hierna werkte het weer. Het verzoek was als ik hier vaker last van heb om weer contact op te nemen. Hun technische dienst zou er dan naar kijken. Als mogelijke oorzaak gaven zij aan dat hun app wellicht nog niet helemaal optimaal werkte met de nieuwe Samsung modellen.

Zijn er nog meer mensen die er last van hebben of kunnen reproduceren? Graag dan ook even melden aan Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, wel de, op internet overbekende, foutmelding 701. Er staat dan iets dat de aflevering nu niet is af te spelen.
Om dit op te lossen hoef je enkel je wachtwoord een keer op nieuw in te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:30:
[...]

Ik heb zelf ook glasvezel van KPN. Een reset van mijn set top box had bij mij geen resultaat. Ik had voor de zekerheid nog mijn tweede set top box van boven op de slaapkamer omgewisseld, echter zonder resultaat. In mijn geval ligt het dus naar alle waarschijnlijkheid aan mijn tv.

Ik heb in ieder geval volgende week vrijdag een Remote Management afspraak.
Dan zou het dus aan alle TV's liggen in de H8000-serie; je zei, dat je dit had sinds de vorige firmware-update (1122.3); toen je je TV net had, en firmware 1122.3 er nog niet in zat, toen had je dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

henklbr schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:48:
[...]

Dan zou het dus aan alle TV's liggen in de H8000-serie; je zei, dat je dit had sinds de vorige firmware-update (1122.3); toen je je TV net had, en firmware 1122.3 er nog niet in zat, toen had je dit probleem niet?
Sorry, ik bedoelde dat het waarschijnlijk ligt aan de software van mijn tv. Ik had toen inderdaad het probleem niet. Het probleem met het groene beeld trad idd pas op na het installeren van firmware 1122.3. Ik probeerde natuurlijk eerst alles uit te sluiten dat het niet toevallig aan mijn tuner ligt of mijn HDMI kabels.

Het probleem is inderdaad nog niet opgelost met de laatste software. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:33:
nope, wel de, op internet overbekende, foutmelding 701. Er staat dan iets dat de aflevering nu niet is af te spelen.
Om dit op te lossen hoef je enkel je wachtwoord een keer op nieuw in te tikken.
Jammer ;) . Hoopte dat er meer mensen last van zouden hebben. Beetje vaag als ik de enige ben. Wel weer toevallig dat ik er last van heb sinds ik er de firmware 1130.7 op heb staan.

De foutmelding 701 gelukkig maar één keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb het probleem ook. Sinds deze week in het bezit van de 55/H8000.
Ik maak gebruik van KPN Glasvezel. Bij het aanzetten van TV/ Tuner heb ik regelmatig groen beeld. Vaak na een aantal keer aan en uit zetten of verwissel van HDMI poort geeft hij wel juist beeld. Aangezien ik hem deze week pas heb geïnstalleerd en gelijk een software update heb gedaan denk ik dat het hier niet aan kan liggen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week of 2 de 55H8000.

Waar ik nog mee zit te stoeien is de 'universele afstandbediening' of HDMI-CEC

Ik heb glasvezel van CaiWay met een daarbij behorende tuner/STB (Entone 515)
Het bedienen van de TV en tuner is ingesteld en werkt voor beide samsung afstand bedieningen.

Het is vooral bij het aan of uitzetten de vraag of de tuner/STB meteen aangezet wordt.

De ene keer gaat de STB wel aan als ik de TV aanzet en de andere keer moet ik er naar toe lopen op hem met de hand aan te zetten.
Bij uitzetten heb ik hetzelfde.

Daarnaast kreeg ik vlak na het configureren van de afstandbediening nog wel eens de melding in beeld dat de TV merkte dat er wel een device was aangesloten, maar mogelijk uitstond. Er verscheen vervolgens een grote aan/uit knop in beeld waarmee ik de STB alsnog kon aanzetten.

Dit wordt alleen nooit meer getoond.

Heeft iemand hier een idee over.
Omdat het nogal wat moeite koste om deze combinatie Entone / Samsung aan de gang te krijgen met de afstandbediening wil ik eigenlijk voorkomen dat ik de installatie hiervoor opnieuw moet doen (eerste 3x dat ik de installatie uitvoerde kon hij niks met de Entone, bij 4e keer ging hij ineens wel zappen etc.)

PS
zit nog op de oude software 1122, software update staat op automatisch dus dat zal niet lang meer duren.

Heeft iemand z'n geld al terug gehad van Samsung??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Ik ben vandaag geholpen door een medewerker van Samsung. Ze hadden mijn tv overgenomen met Remote Management. Hij was nogal verrast dat hij het groene beeld zelf ook zag. Dit betekende volgens hem dat het probleem van het groene beeld in het moederbord zat en dat het zeer waarschijnlijk een software probleem is. Anders had hij het zelf namelijk niet op afstand kunnen zien. Hij zou het probleem vandaag nog gelijk melden aan het hoofdkantoor.

Hij was blij het groene beeld nu zelf te zien. Het was voor het eerst dat hij het nu zag. Ik gaf nog aan dat ik had gelezen dat er meer mensen dit probleem hebben. Dit was bij hem bekend alleen de mensen die hij had geholpen hadden niet de laatste software (1130.7) op hun tv staan. Hij had gehoopt dat het met deze software versie het probleem verholpen zou zijn. Wat dus niet het geval was.

Ik zou in ieder geval via de email op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
@ZvC

Dank voor de update; hoop dat je ons op de hoogte wil houden hierover...

Dat het een software-probleem is waarschijnlijk, was jij eigenlijk ook al achter gekomen: bij de initiële firmware na aanschaf van je TV, had je dit probleem namelijk niet en dit "euvel" trad pas op na 1122.3!

1122.3 was bij mij de initiële firmware op mijn 48H8000 (dit model is pas later op de markt gekomen) en vandaar dat ik dit probleem meteen had!

We wachten af, hoop dat de oplossing snel komt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

henklbr schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:28:
@ZvC

Dank voor de update; hoop dat je ons op de hoogte wil houden hierover...

Dat het een software-probleem is waarschijnlijk, was jij eigenlijk ook al achter gekomen: bij de initiële firmware na aanschaf van je TV, had je dit probleem namelijk niet en dit "euvel" trad pas op na 1122.3!

1122.3 was bij mij de initiële firmware op mijn 48H8000 (dit model is pas later op de markt gekomen) en vandaar dat ik dit probleem meteen had!

We wachten af, hoop dat de oplossing snel komt... ;)
Dat het vermoedelijk de software was, was ik zelf ook al achter gekomen. Ik ben in ieder geval al blij dat ze het nu zelf ook geconstateerd hebben en dat ze er werk van gaan maken.

Ik had ook aangegeven dat ik er last van heb sinds de firmware 1122.3.

Zodra ik meer nieuws heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 11 juni de UE55H8000 in huis.
Er zat al gelijk software versie 1122.3 in, dus updaten hoefde niet!
Ik vind het beeld erg mooi en ben er van onder de indruk, nu had ik eerst een 32 inch samsung lcd dus het verschil is enorm natuurlijk!
Het menu tools is in vegelijking met mijn oude samsung tv erg onlogisch ingedeeld, zo mis ik de direkte beeldinstellingen zoals film, dynamisch, natuurlijk enz.. en ook de dim stand voor de achtergrond verlichting mis ik daar.
Ook vind ik het spiegelen van het scherm best wel irritant, als ik tv kijk zie ik mezelf 3x zo breed in de tv.
Ik kijk tv via mijn dreambox DM800se of films via mijn AC Ryan mini1
Ook ik ondervind diverse problemen met HDMI input zoals hier al besproken dus groen beeld, dit was tijdelijik op te lossen door even te zappen tussen tv en hdmi, dit probleem had ik de eerste 2 dagen niet, ik realiseerde me dat ik na 2 dagen de scart adaptor had aangesloten, daarna begon het probleem met het groene beeld, ik heb de scart adaptor er weer uit gehaald en ik heb het probleem van het groene scherm niet meer gehad, het kan toeval zijn maar mss heeft iemand er wat aan.
Andere hdmi problemen die ik ondervind is dat als ik mijn tv aanzet en hij staat op hdmi1 (dreambox) en de dreambox staat nog aan dan krijg ik wel beeld en geen geluid, na de hdmi stekker er even uit en er weer in had ik weer geluid en beeld, dit is niet elke keer zo!
Nog een hdmi probleem is dat als ik b.v. switch naar de bron EXT en weer terug naar HDMI dat ik geen beeld en geen geluid heb, als ik dan 5 seconden wacht komt er beeld en geluid, ook dit probleem kan ik niet elke keer reproduceren, ik heb dit ook op de andere hdmi ingang trouwens.
Na 2 dagen had ik de tv van de voet gehaald en aan de muur gehangen met een titan muurbeugel, of het toeval is of niet maar ik zag avonds direct backlite bleeding vanuit de randen op diverse plekken wat ik daarvoor niet zag toen hij nog op de voet stond.
Na wat nader onderzoek door die bleeding viel me ook op dat tussen de onderrand en het paneel licht weglekt op een paar plaatsen, dit licht lekken komt overgens niet overeen met de backlite bleeding die ik zie, de rand sluit dus niet goed aan op het lcd paneel, of dus al voor het ophangen was weet ik niet.

Tot zover mijn bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook de camera erbij gekocht? Zo ja, welke? Zie dat er 2 types zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:09:
Heeft iemand ook de camera erbij gekocht? Zo ja, welke? Zie dat er 2 types zijn?
Op Coolblue zie ik deze camera als accessoire te staan:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/823/fxya.jpg

SAMSUNG VG-STC4000

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 18-06-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:29:
Heeft iemand z'n geld al terug gehad van Samsung??
31 mei ingestuurd, vandaag kreeg ik deze mail:

Uw deelname aan de Samsung promotie.

Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Samsung Service- en Informatielijn via:
0900 - SAMSUNG (0900 - 726 78 64 € 0,10 p/m) of Live Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Kan wel een flinke tijd duren. 25 april opgestuurd. Vandaag een mail ontvangen dat ik binnen enkele werkdagen het retourbedrag op mijn rekening zal ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henklbr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 07:12:
Ik heb een andere oplossing gevonden, en dan heb ik GEEN "groen beeld" meer na het opstarten:

De tv sneller laten opstarten
Systeem > Algemeen > Samsung Instant aan
De functionaliteit waarmee de televisie snel wordt opgestart in- of uitschakelen.

Sinds ik deze optie op UIT heb gezet, heb ik geen last meer van "groen beeld" na het aanzetten van de TV i.c.m. mijn decoder!

Feit blijft natuurlijk wel, dat er nog steeds een fout zit in de firmware: als je deze optie op AAN hebt staan, moet alles natuurlijk ook goed werken!

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 19-06-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik snel Nasr 3d schakel? Ik lees overal druk op de 3D knop van de afstandsbediening, maar die knop kan ik niet vinden. Ik moet het steeds in het menu doen. Hoort het zo, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 09:50
Je kunt de voice knop gebruiken en 3D inschakelen roepen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sKoLb schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:49:
Je kunt de voice knop gebruiken en 3D inschakelen roepen :-)
Daar had ik idd niet aan gedacht. Het werkt ook nog.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:02:
[...]

Ik heb een andere oplossing gevonden, en dan heb ik GEEN "groen beeld" meer na het opstarten:

De functionaliteit waarmee de televisie snel wordt opgestart in- of uitschakelen.

Sinds ik deze optie op UIT heb gezet, heb ik geen last meer van "groen beeld" na het aanzetten van de TV i.c.m. mijn decoder!

Feit blijft natuurlijk wel, dat er nog steeds een fout zit in de firmware: als je deze optie op AAN hebt staan, moet alles natuurlijk ook goed werken!
Net van Samsung de bevestiging gehad dat dit idd de tijdelijke oplossing is. Probleem os bij ze bekend en wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

henklbr schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:02:
[...]

Vreemd. Ik heb precies gedaan zoals je omschreef maar heb nog steeds het groene beeld. Voor mij dus voorlopig nog geen oplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het voice gebeuren niet goed meer. Heeft wel de eerste 1,5 weken gewerkt.
Als ik (een variant) van ga naar 701 roep. (700+ zijn de hd zenders bij KPN) Gaat de tv naar 71. Roep je 715 gaat hij naar 75. Dat middelste getal wil hij niet pakken. Maakt niet uit of je "zevenhonderd één" roept, "zeven nul één", "zevenhonderd en één" maar ook "Nederland 1 HD". Allemaal zelfde resultaat

Soms doet de tv er gelijk een zoekvraag op internet van maken en krijg ik dus allemaal you tube filmpjes onderin beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/829/8prb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/k5xal.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door henklbr op 28-06-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henklbr schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:56:
[...]

31 mei ingestuurd, vandaag kreeg ik deze mail:

Uw deelname aan de Samsung promotie.

Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Samsung Service- en Informatielijn via:
Vandaag deze mail ontvangen: :9

Voltooiing deelname Samsung promotie.

Uw deelname aan de Samsung promotie is verwerkt.
Dit betekent dat u binnen enkele werkdagen het retourbedrag op het door u opgegeven rekeningnummer ontvangt.

Update 10 jul 14: het bedrag was vandaag gestort op mijn rekening... :P

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 10-07-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de Samsung site staan dat firmware versie 1130 er is.
Als de tv zoekt naar updates worden er geen updates gevonden, zit nu op 1122

Heb trouwens ook de mail gehad dat het geld gestort wordt.'
maand of 2, zoals verwacht

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Op de support-site is een nieuwe update beschikbaar: 1141.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Ik zag net die nieuwe firmware ook staan. Als ik het bestand download is die maar 92,4mb. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:57:
Ik zag net die nieuwe firmware ook staan. Als ik het bestand download is die maar 92,4mb. Klopt dit wel?
Heb dit al doorgegeven aan Samsung: hier wordt naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Mooi, dan wachten we nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henklbr schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Heb dit al doorgegeven aan Samsung: hier wordt naar gekeken...
Het bestand is opnieuw op de site geplaatst door Samsung en is nu WEL in zijn geheel te downloaden ;)

Heb het bestand ook geplaatst op mijn cloud-drive:

https://mega.co.nz/#!0hQx...8sC0lvyyaaxDPj4dRgMUCxWsc

[ Voor 19% gewijzigd door henklbr op 17-07-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZvC

ZvC

Mooi! Ik heb met deze update geen last meer van het groene beeld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ZvC schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:24:
Mooi! Ik heb met deze update geen last meer van het groene beeld. _/-\o_
Indeed: ik ook niet meer . . .

Heb Samsung toch geluisterd naar onze klacht hierover (zullen waarschijnlijk wel meerderen gehad hebben hierover ;) ) _/-\o_

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Er is nieuwe firmware beschikbaar voor onze TV: 1150.9

http://org.downloadcenter...9812/T-GFPDEUC_1150.9.exe

Verwijderd

Niks nieuws aan,
met deze update is het toestel 100% ziggo gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47
Niet zo'n populair topic precies. Of is de TV misschien nog te nieuw?

Ikzelf heb de UE48H8000 "gekregen" als vervanging voor een demo-model van de P55TV60 (plasma van Panasonic), dat in tegenstelling tot wat mij werd verteld wel inbranding van het scherm vertoonde. Ik dacht de UE46H7000 te nemen, maar die was uitverkocht (MM Roermond). Als geste kreeg ik dan de 48H8000 voor de prijs van de Panasonic, wat toch een 'korting' van rond de 400 euro is.

Nu, over de 7000 had ik me wel wat ingelezen vooraf. Over de 8000 niet zo. Nu ben ik uiteraard op zoek naar een goede calibratie. Mijn vorige TV (Panasonic plasma van 37 inch) stond standaard ingesteld op 'Cinema' en 'Koel'. Echter, als ik de Samsung op een andere setting dan 'Normaal' zet, vind ik de kleuren niet echt natuurlijk meer. Ik vraag me dus af of de Samsung vanuit de fabriek reeds optimale instelling heeft meegekregen.
Online vond ik nog maar 1 review die gewag maakte van andere instellingen, maar wat mij betreft met te weinig feedback om de sprong te wagen. Ik ben de site nu even kwijt, maar sowieso vond ik de informatie te karig om deftig te kunnen gebruiken.

Ook moet ik nog op zoek naar informatie over hoe ik de Samsung een deftige verbinding kan laten leggen met mijn WD Live: hij kan de NAS wel benaderen via de Twonky server, maar voor bestanden/mappen die niet via Twonky zijn geplaatst heb ik geen idee hoe hij die behandelt (aangezien ik sommige mappen/bestanden wel kan zien, en andere dan weer niet).

Verder, na 3 dagen, wel tevreden over de TV. Al hoop ik met betere instellingen wel een nog beter beeld te kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Ondertussen heb ik hier al een mooi stappenplan gevonden:
http://www.avforums.com/pages/pictureperfect_step1/
http://www.avforums.com/pages/pictureperfect_step2/
http://www.avforums.com/pages/pictureperfect_step3/
Heeft iemand deze al gevolgd en goed bevonden? Ik ga stap 1 en 2 een dezer dagen alvast eens proberen en zien wat het geeft :)

Hier en hier hebben ze ook settings voor de 55 en 65 inch versie. Ze verschillen wel lichtjes van elkaar, maar zouden ze ook bruikbaar zijn voor de 48 inch?

Ze hebben het daar ook over de "Spears & Munsil Blu-ray Picture Quality Calibration", alleen heb ik geen BR speler (of PS3/4). Een DVD versie van die disc is er niet. Is deze een goed alternatief? Of wat is er verder nog gangbaar?

[ Voor 25% gewijzigd door Kwakkel op 25-08-2014 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@kwakkel
Ik heb de beeldinstellingen van het avforum over genomen die je vind in de link die je in je post geeft. het beeld is er beter op geworden vind ik, daarnaast heb ik zelf wat opties van het beeld weer aangezet.
ga er gewoon mee aan de slag, als je niet tevreden ben kan je toch alles weer terug zetten naar farbieks instellingen dus er kan niet veel fout gaan lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hi seppetto,
Bedankt voor de feedback. Ik heb de 1ste 2 stappen daarvan ook doorlopen, en het beeld is inderdaad veel beter! Nu nog op zoek naar een manier om een of andere (goede!) calibration DVD te pakken te krijgen en daarmee het scherm verder af te stellen.

Maar, ik kan de 1ste 2 stappen zeker voor iedereen (zonder gecalibreerde TV) aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Heeft iemand een idee waarom de samsung smartview 2.0 app alleen maar werkt als de TV via wifi geconfigureerd is? Als ik de tv bedraad aansluit, dan vindt de app de TV niet.

Dat geldt ook voor imediashare personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:29:
@kwakkel
Ik heb de beeldinstellingen van het avforum over genomen die je vind in de link die je in je post geeft. het beeld is er beter op geworden vind ik, daarnaast heb ik zelf wat opties van het beeld weer aangezet.
ga er gewoon mee aan de slag, als je niet tevreden ben kan je toch alles weer terug zetten naar farbieks instellingen dus er kan niet veel fout gaan lijkt me!
Zou je jouw settings hier eens kunnen posten (in de menu-structuur van de H8000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Kwakkel schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:07:
Hi seppetto,
Bedankt voor de feedback. Ik heb de 1ste 2 stappen daarvan ook doorlopen, en het beeld is inderdaad veel beter! Nu nog op zoek naar een manier om een of andere (goede!) calibration DVD te pakken te krijgen en daarmee het scherm verder af te stellen.

Maar, ik kan de 1ste 2 stappen zeker voor iedereen (zonder gecalibreerde TV) aanraden!
Zou je jouw settings hier eens kunnen posten (in de menu-structuur van de H8000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De settings die ik gebruikt hebben komen hier vandaan.
Verder is het een beetje stoeien voor je eigen smaak.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Via het menu van de TV, is firmware 1160 te downloaden; deze is nog niet beschikbaar op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware 1171.2 is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie dit ook bij de 8000 serie dat als je vanuit bv youtube app terug wilt naar normaal tv, de tv voor een seconden of 25 a 30 vastloopt?
dit trouwens ook bij andere app's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme met de nieuwste firmware ben ik mijn any-net koppeling ook kwijt met mijn JBL soundbar.
voorheen kon je mooi met je sammy remote ook de JBL harder en zachter doen, zag je mooi op je tv JBL + of -. nu ziet hij hem niet eens meer.

wie heeft nog meer dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware 1180.4 is beschikbaar!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben van plan om binnenkort deze tv aan te schaffen. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede wandbeugel. Hij hoeft niet beweegbaar te zijn. Welke zouden jullie aanraden? Want in mijn ogen ziet het er allemaal hetzelfde uit.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Is hiermee de 5.1 bij Netflix alweer terug?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware [url=http://http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=UNI_NL&CttFileID=5903619&CDCttType=FM&ModelType=N&ModelName=UE48H8000SL&VPath=FM/201412/20141223095309726/T-GFPDEUC_1190.3.exe]1190.3[/url] is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Trackerfire schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:38:
[...]

Is hiermee de 5.1 bij Netflix alweer terug?
Dat weet ik niet: kijk Netflix via mijn PlayStation namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

henklbr schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:05:
[...]

Dat weet ik niet: kijk Netflix via mijn PlayStation namelijk ;)
Is weer terug sinds laatste update... me is happy _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een bagger update weer, regelmatig weer last van haperingen.
de 180 update was die eindelijk goed, krijg ik deze bagger update er weer over heen.
vage is helemaal dat ik auto update uit heb staan, maar de tv toch nieuwe update's zelf installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe FW staat online op de site van samsung

VERSIE : 1200.2
2015.01.13

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waar men de 'verbeteringen' per revisie kan nalezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samsung geeft geen changelog vrij, erg vervelend want ik zou dat ook wel willen weten,
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:04:
weet er iemand waar men de 'verbeteringen' per revisie kan nalezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:30:
samsung geeft geen changelog vrij, erg vervelend want ik zou dat ook wel willen weten,

[...]
Ik heb me door een monteur van Samsung laten vertellen dat de updates regelrecht uit Korea komen.
Misschien is er daar wel iets over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, update's worden gewoon op de servers klaar gezet, maar of de developers een release note / changelog vrijgeven is nr 2
bv philips doet dat weer wel
MilesD. schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Ik heb me door een monteur van Samsung laten vertellen dat de updates regelrecht uit Korea komen.
Misschien is er daar wel iets over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe FW online op de site van samsung.

VERSIE : 1210.3
2015.01.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
net op mijn verjaardag :p
volgende week ontvang ik mijn H8000 48inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Ha hier ook een nieuwe telg in de H8000 familie :)

Zojuist bestelling geplaatst voor de 48" versie, levering overmorgen. Mooie deal met de cashback van Samsung momenteel.

Ben benieuwd. Ik kom van de F8000, en aangezien de H8000 de opvolger van dat type is, en de vele online reviews mag geloven, is het een uitstekende machine!

Ps Mooi dat er net een nieuwe FW uit is...zoals RazerBE ook al zegt...dat komt perfect uit :) (er blijft altijd enige voorzichtigheid geboden met nieuwe updates, maar Samsung doet dat weet ik uit ervaring meestal erg goed)

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 29-01-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en vandaag de nieuwe tv in ontvangst genomen. Ben zeer tevreden met mijn keus. De H8000 is nagenoeg gelijk aan mijn vorige F8000 qua beeld eigenschappen, kwaliteit en mogelijkheden/settings, maar dan 2 maatjes groter (en curved...waar ikzelf overigens weinig van merk).

Het ontwerp van de H8000 vind ik wel iets minder dan de prachtige F8000 (met een dunnere bezel en een prachtige voet), maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben voor eur 450,-- (kosten aanschaf H8000 incl Samsung promotie eur 200, en na verkoop F8000).

Dus meteen even flink bezig geweest met alles instellen en natuurlijk een hoognodige beeld calibratie. Verder kreeg ik Netflix niet aan de praat totdat in handmatig de DNS had aangepast naar 8.8.8.8 (Google). daarna had ik in 1x connectie met Netflix. Een bijkomend voordeel is dat Netflix op de H8000 wel DD 5.1 signaal output geeft naar mijn receiver, waar dit op de F8000 niet het geval was.

Goed...en dan nu voldaan met een biertje naar de Engelse kraker Chelsea - Man City kijken op de nieuwe beeldbuis _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door dafmay op 31-01-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

dafmay schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:33:
...en vandaag de nieuwe tv in ontvangst genomen. Ben zeer tevreden met mijn keus. De H8000 is nagenoeg gelijk aan mijn vorige F8000 qua beeld eigenschappen, kwaliteit en mogelijkheden/settings, maar dan 2 maatjes groter (en curved...waar ikzelf overigens weinig van merk).

Het ontwerp van de H8000 vind ik wel iets minder dan de prachtige F8000 (met een dunnere bezel en een prachtige voet), maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben voor eur 450,-- (kosten aanschaf H8000 incl Samsung promotie eur 200, en na verkoop F8000).

Dus meteen even flink bezig geweest met alles instellen en natuurlijk een hoognodige beeld calibratie. Verder kreeg ik Netflix niet aan de praat totdat in handmatig de DNS had aangepast naar 8.8.8.8 (Google). daarna had ik in 1x connectie met Netflix. Een bijkomend voordeel is dat Netflix op de H8000 wel DD 5.1 signaal output geeft naar mijn receiver, waar dit op de F8000 niet het geval was.

Goed...en dan nu voldaan met een biertje naar de Engelse kraker Chelsea - Man City kijken op de nieuwe beeldbuis _/-\o_
Met welke instellingen heb jij de tv ingesteld? Zou jij deze kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
wil ik ook wel weten :p
morgen gaat mijn tv uit de doos en aan de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Settings van deze website geven op mijn H8000 een uitstekend resultaat :

http://www.avsforum.com/f...14-a-13.html#post27742033

[ Voor 117% gewijzigd door dafmay op 04-02-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
mijn H8000 vandaag uitgepakt en aan de muur gehangen :)
met de bovenstaande settings is het beeld prima.
straks alle settings eens rustig overlopen en bekijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat is mooi RazerBE. Ik blijf alsnog op zoek naar de 'perfecte combinatie', ben nooit helemaal tevreden ;)

Waar ik ook niet helemaal tevreden over ben is de 'clouding'...heldere/lichtere plekken op het scherm. De H8000 is daarin helaas minder uniform dan de F8000. Al merk je er in een normale kijk-situatie niet heel veel van.

Het volgende bericht lijkt echter uitkomst te bieden:

http://www.avsforum.com/f...itors-w-disclaimer-4.html

"We received a tip from Samsung that the clouding could be reduced by taking a clean microfiber cloth and rubbing the screen as if we were cleaning it, but without screen cleaning fluid. We used the cloth from a Philips Screen Cleaner and the trick worked. It did not eliminate, but greatly reduced the level of the clouded areas that appear near the corners and edges."

Dit helpt inderdaad. Op de lichtere plekken wrijven en daarna is de clouding zichtbaar teruggedrongen. Een prima oplossing! _/-\o_

[ Voor 110% gewijzigd door dafmay op 05-02-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog even een follow-up mbt settings voor een mooi beeld. Op onderstaande link kun je een setje instellingen terugvinden die een erg mooi beeld opleveren :

http://www.avsforum.com/f...14-a-13.html#post27742033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
morgen alvast even proberen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
En...bevallen de settings? :)

[ Voor 85% gewijzigd door dafmay op 06-02-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:05:
hebben jullie dit ook bij de 8000 serie dat als je vanuit bv youtube app terug wilt naar normaal tv, de tv voor een seconden of 25 a 30 vastloopt?
dit trouwens ook bij andere app's
Ik had ook vreemde haperingen / vastlopers waarbij dan een melding werd getoond van de CI+ module. Heb daarna eens wat zitten proberen en daarbij lijkt het uitschakelen van de setting 'CAM video transcoding' de oplossing te zijn. De setting vind je onder Menu > Broadcasting > Common Interface.

Na uitschakelen van deze optie heb ik geen enkel probleem meer met vastlopers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
dafmay schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:29:
En...bevallen de settings? :)

Btw vandaag een usb3 HD aangesloten. Werkt perfect natuurlijk (ik ken het principe van de F8000). Vraag mij alleen af of de HD continue actief moet zijn? Ook al wordt geen gebruik gemaakt van timeshift of andere opname, zie ik toch het lampje op de HD continue knipperen en dat duidt op continue activiteit...vreemd.

Hebben anderen dit ook?
~

yep tot nu toe beste reeks settings :)
wel valt het op als de tv aan staat en er een zwart beeld is dat ik precies een witte gloei op bepaalde plaatsen van het scherm heb. soort vvan lichte witte vlekken
bij gewoon beeld hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat is de backlight bleeding / clouding. Probeer eens wat ik ook heb gedaan, voorzichtig wrijven met microfiber doekje op de heldere plekken.

[ Voor 63% gewijzigd door dafmay op 06-02-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Firmware online op de site van samsung

2015.02.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Laatst online: 23-08 11:58
Heb de UE48H8000 versie aangeschaft. Ga de tv pas over enkele weken, nadat ik verhuisd ben, gebruiken. Wel even aangezet en ernaar gekeken. Scherp ziet er goed uit en kan niet wachten om met de instellingen aan de slag te gaan. Vooral door de tips op AV Forums. Dan zal er echt super beeld uit komen, maar ben nu al positief gestemd. Alleen nog even wachten op de 200 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:41:
Nieuwe Firmware online op de site van samsung

2015.02.16
Vreemd: 20 jan 15 was 1210.3 online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja vond ik ook al. hele samsung is vaag
henklbr schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:22:
[...]

Vreemd: 20 jan 15 was 1210.3 online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeer hem voorlopig niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Ik heb sindskort een Samsung UE48H6670 aangeschaft bij de BCC voor een leuk prijs van 689,- en zag dat op de site van Samsung dat per 17/02 nieuwe software 2602.2 beschikbaar is.

Via de update functie van de Tv krijg ik die echter niet. Daar heb ik nog 2600. Duurt dat allemaal wat langer als je via die weg gaat updaten?

Op https://www.avforums.com/...ums-review.1891622/page-5 zag ik dat You Tube nu schijnbaar wel soepel moet lopen.

Update: zojuist 2602 via USB geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door supercop7373 op 20-02-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
yep heb hem sinds gisteren ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dafmay schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:16:
Dat is de backlight bleeding / clouding. Probeer eens wat ik ook heb gedaan, voorzichtig wrijven met microfiber doekje op de heldere plekken.
Microfiber doekje: is dat het doekje wat je bij je toestel geleverd krijgt?

En dan wrijven met toestel aan/uit?

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 01-04-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
supercop7373 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:17:
Ik heb sindskort een Samsung UE48H6670 aangeschaft bij de BCC voor een leuk prijs van 689,- en zag dat op de site van Samsung dat per 17/02 nieuwe software 2602.2 beschikbaar is.

Via de update functie van de Tv krijg ik die echter niet. Daar heb ik nog 2600. Duurt dat allemaal wat langer als je via die weg gaat updaten?

Op https://www.avforums.com/...ums-review.1891622/page-5 zag ik dat You Tube nu schijnbaar wel soepel moet lopen.

Update: zojuist 2602 via USB geinstalleerd.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen qua prijs, dit toestel zou ik ook graag willen. Maar staat te koop voor €899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
G.Scholtens schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:34:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen qua prijs, dit toestel zou ik ook graag willen. Maar staat te koop voor €899,-
toestel was toendertijd een week of twee in de aanbieding bij de BCC. Het grappige was zelfs dat die nog goedkoper was dan zijn kleinere broertje. Overigens is de 6640 hetzelfde scherm, alleen een andere voet. Die werd/wordt door de Mediamarkt verkocht. Ik vond die voet verschrikkelijk met al dat blinkende chrome. Als je voet niet gebruikt kun je natuurlijk net zo goed de 6640 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
supercop7373 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:13:
[...]

toestel was toendertijd een week of twee in de aanbieding bij de BCC. Het grappige was zelfs dat die nog goedkoper was dan zijn kleinere broertje. Overigens is de 6640 hetzelfde scherm, alleen een andere voet. Die werd/wordt door de Mediamarkt verkocht. Ik vond die voet verschrikkelijk met al dat blinkende chrome. Als je voet niet gebruikt kun je natuurlijk net zo goed de 6640 nemen.
Weet je zo welke vestiging dat was? Ga in ieder geval navraag doen bij ze, nu zelfs een gratis soundbar erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
G.Scholtens schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:27:
[...]

Weet je zo welke vestiging dat was? Ga in ieder geval navraag doen bij ze, nu zelfs een gratis soundbar erbij.
Die van mij komt uit de vestiging Arnhem. Die soundbar is trouwens qua waarde minder dan korting die ik had op het toestel.

op kieskeurig is de goedkoopste 118 euro.

edit. bij de MM is de 6640 voor 849 op te halen. Die zou ik er ook even ingooien.

[ Voor 14% gewijzigd door supercop7373 op 02-04-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
supercop7373 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:37:
[...]

Die van mij komt uit de vestiging Arnhem. Die soundbar is trouwens qua waarde minder dan korting die ik had op het toestel.

op kieskeurig is de goedkoopste 118 euro.

edit. bij de MM is de 6640 voor 849 op te halen. Die zou ik er ook even ingooien.
Bedankt voor de info.
Heb de mail verzonden, dus even afwachten op hun reactie.
Weet dat de soundbar van mindere waarde is, maar zou leuk zijn als ze deze erbij doen voor de prijs van 689 euro haha.
Pagina: 1 2 Laatste