Ik heb sinds 11 juni de UE55H8000 in huis.
Er zat al gelijk software versie 1122.3 in, dus updaten hoefde niet!
Ik vind het beeld erg mooi en ben er van onder de indruk, nu had ik eerst een 32 inch samsung lcd dus het verschil is enorm natuurlijk!
Het menu tools is in vegelijking met mijn oude samsung tv erg onlogisch ingedeeld, zo mis ik de direkte beeldinstellingen zoals film, dynamisch, natuurlijk enz.. en ook de dim stand voor de achtergrond verlichting mis ik daar.
Ook vind ik het spiegelen van het scherm best wel irritant, als ik tv kijk zie ik mezelf 3x zo breed in de tv.
Ik kijk tv via mijn dreambox DM800se of films via mijn AC Ryan mini1
Ook ik ondervind diverse problemen met HDMI input zoals hier al besproken dus groen beeld, dit was tijdelijik op te lossen door even te zappen tussen tv en hdmi, dit probleem had ik de eerste 2 dagen niet, ik realiseerde me dat ik na 2 dagen de scart adaptor had aangesloten, daarna begon het probleem met het groene beeld, ik heb de scart adaptor er weer uit gehaald en ik heb het probleem van het groene scherm niet meer gehad, het kan toeval zijn maar mss heeft iemand er wat aan.
Andere hdmi problemen die ik ondervind is dat als ik mijn tv aanzet en hij staat op hdmi1 (dreambox) en de dreambox staat nog aan dan krijg ik wel beeld en geen geluid, na de hdmi stekker er even uit en er weer in had ik weer geluid en beeld, dit is niet elke keer zo!
Nog een hdmi probleem is dat als ik b.v. switch naar de bron EXT en weer terug naar HDMI dat ik geen beeld en geen geluid heb, als ik dan 5 seconden wacht komt er beeld en geluid, ook dit probleem kan ik niet elke keer reproduceren, ik heb dit ook op de andere hdmi ingang trouwens.
Na 2 dagen had ik de tv van de voet gehaald en aan de muur gehangen met een titan muurbeugel, of het toeval is of niet maar ik zag avonds direct backlite bleeding vanuit de randen op diverse plekken wat ik daarvoor niet zag toen hij nog op de voet stond.
Na wat nader onderzoek door die bleeding viel me ook op dat tussen de onderrand en het paneel licht weglekt op een paar plaatsen, dit licht lekken komt overgens niet overeen met de backlite bleeding die ik zie, de rand sluit dus niet goed aan op het lcd paneel, of dus al voor het ophangen was weet ik niet.
Tot zover mijn bevindingen