Jahoor, ik heb na 5K games nog geen cent eraan uitgegeven. Met geld kan je bijvoorbeeld: gold kopen, hiermee kan je bijvoorbeeld premium dagen, free-XP, premium tanks, cammo etc. Kopen. Die premuim dagen en tanks kan je ook in de giftshop kopen, maar het is dus echt niet hoofdzakelijk om het te kopen, het is dus geen pay to winArfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Vraagje: ik speel samen met een vriend altijd Battlefield 4 en hij is helemaal leip van tanks. We spelen dan ook altijd samen, hij als driver, ik als gunner. Zou dit een leuk spel zijn om met elkaar te spelen? We vinden allebei het tactische gedeelte erg leuk maar het hele microtransactieverhaal schrikt me een beetje af, is dit spel nog wel speelbaar/"winbaar" zonder er meteen tientallen euro's tegenaan te gooien?
Je kan food gebruiken. Als je dat gebruik zou ik ook vents en BIA erbij nemen. Verder gun rammer en stabilizer. geen food of vents dan opticsAppie Heijn schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:00:
Thanks, engels gaat wel lukken, spreek 50/50 engels/NL
Toeval geweest hoop ik maar, 2 lekkere potjes erna gehad. Die gun en view range maken hem erg lekker
Voor tier 8-10 heb je over het algemeen wel een premium account nodig om een beetje winst te maken, anders moet je constant lage tanks spelen om de hoge te kunnen repareren.
Als je ooit een keer geld in het spel wilt gaan investeren zou ik dat in de vorm van een premium account doen en dan pas als je het spel leuk vind en ergens bij tier 8 aan komt ofzo
Als je ooit een keer geld in het spel wilt gaan investeren zou ik dat in de vorm van een premium account doen en dan pas als je het spel leuk vind en ergens bij tier 8 aan komt ofzo
Alle directe p2w elementen zijn uit het spel gehaald in de loop der tijd (beschikbaar geworden voor credits) het spel is nu nog wel pay 2 progress. Dat wil zeggen dat je premium dagen kunt kopen waardoor je 1.5x zo snel xp en credits verdient en kun je premium tanks kopen. Dit zijn tanks die (iets) slechter zijn dan andere tanks in hun tier, maar wel extra credits verdienen. Ook zijn deze tanks vaak iets unieker omdat ze niet in een normale tech-tree passen.Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Vraagje: ik speel samen met een vriend altijd Battlefield 4 en hij is helemaal leip van tanks. We spelen dan ook altijd samen, hij als driver, ik als gunner. Zou dit een leuk spel zijn om met elkaar te spelen? We vinden allebei het tactische gedeelte erg leuk maar het hele microtransactieverhaal schrikt me een beetje af, is dit spel nog wel speelbaar/"winbaar" zonder er meteen tientallen euro's tegenaan te gooien?
Zeer goed. In WoT betaal je vooral om sneller meer cash/exp te halen of andere premium items. Echter bijna alles is ook gratis te halen, het is zeker géén pay2win systeem zoals bij vele andere spellen wel het geval is. Daarom blijft WoT ook veule uren leuk zonder te dokken.Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Vraagje: is dit spel nog wel speelbaar/"winbaar" zonder er meteen tientallen euro's tegenaan te gooien?
Ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het een pay to win game (met de voorbeelden die jij geeft). Neemt niet weg dat je voorlopig de game leuk kan verkennen, maar op een moment ontkom je er bijna niet aan op zijn minst een premium account.SurfBoy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Jahoor, ik heb na 5K games nog geen cent eraan uitgegeven. Met geld kan je bijvoorbeeld: gold kopen, hiermee kan je bijvoorbeeld premium dagen, free-XP, premium tanks, cammo etc. Kopen. Die premuim dagen en tanks kan je ook in de giftshop kopen, maar het is dus echt niet hoofdzakelijk om het te kopen, het is dus geen pay to win
Maar goed, of je smijt wat geld in een nieuwe game of je steekt op termijn elke maand wat (of iets meer
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Niet direct, het is niet zo dat als je een premium tank koopt je dan alles gelijk wint.Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:19:
[...]
Ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het een pay to win game (met de voorbeelden die jij geeft). Neemt niet weg dat je voorlopig de game leuk kan verkennen, maar op een moment ontkom je er bijna niet aan op zijn minst een premium account.
Maar goed, of je smijt wat geld in een nieuwe game of je steekt op termijn elke maand wat (of iets meer) geld in deze game.
Dat is het pay-to-win principe en dat is het niet.
Wel is het zo dat als je genoeg credits hebt je gerust full premium shells kan schieten wat je als normale speler niet zo makkelijk doet.
surfboy koppelt het pay to win aan het geen cent uitgeven. Daarop mijn reactie.solique schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:22:
[...]
Niet direct, het is niet zo dat als je een premium tank koopt je dan alles gelijk wint.
Dat is het pay-to-win principe en dat is het niet.
Wel is het zo dat als je genoeg credits hebt je gerust full premium shells kan schieten wat je als normale speler niet zo makkelijk doet.
Je koopt op termijn altijd wel iets.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat is waar dat heeft niet direct iets met elkaar te maken.Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:25:
[...]
surfboy koppelt het pay to win aan het geen cent uitgeven. Daarop mijn reactie.
Je koopt op termijn altijd wel iets.
Als je normaal T8 - T10 wilt spelen ontkom je er inderdaad zowat niet aan maar dat is premium account, geen pay-to-win.
[ Voor 7% gewijzigd door solique op 13-05-2014 16:27 ]
Ach kan je over discussieren. Hoe wil je winnen in een t10 als je geen premium hebt? Het is haast nagenoeg onmogelijk om een t10 te kopen, daarnaast is het onbetaalbaar om erin te blijven rondrijden. Dus ik zie een premium account wel als pay to win.solique schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:27:
[...]
Dat is waar dat heeft niet direct iets met elkaar te maken.
Als je normaal T8 - T10 wilt spelen ontkom je er inderdaad zowat niet aan maar dat is premium account, geen pay-to-win.
Tot tier 6 en voor sommige tanks tier 7 kan je het gratis spelen zonder enige problemen. Tanks unlocken duurt wat langer omdat je met een premium account meer verdient en meer xp krijgt maar het is niet extreem veel langer. Tier 6 tanks zijn verder redelijk winstgevend waardoor je kan sparen en equipement kan kopen waardoor je tank beter word. Vanaf tier 8 word het lastig om een grote winst te draaien en bij tier 9 en tier 10 is het behoorlijk lastig om überhaupt winst te maken tenzij je geld uitgeeft voor een premium account. Aangezien het voor eeuwig duurt om bij t9 te komen is dat voorlopig geen probleem.Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen. Tot tier 4 tanks is zo gedaan. Ga er alleen wel vanuit dat je de eerste 1000 potjes ofzo zwaar zuigt en dat het daarna pas minder word. In die eerste 1000 moet je het eigenlijk leren door te falen net zoals iedereen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Drome, old memoriesArfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Low tier is te doen, maar tier 8 of hoger wordt lastiger.
Maar als je net begint en bij de wat lagere tiers blijft is het te doen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 16:46 ]
Zonder premium kan je niet continu tier 8/9/10 potjes spelen, maar als je dan weer potjes gaat spelen met je tier 5/6/7 tot het wel kan is dat geen probleem.
Ook de acties/kortingen/events die er soms zijn dragen flink bij, zo kan je nu door een maand no-lifen een tier 8 premium verdienen welke later weer helpt met het verdienen van credits.
Overigens kan je ook een tree spelen tot je bij tier 8 bent en gewoon veel trees proberen, je hoeft niet gelijk in 1 tree naar tier 10 te rushen.
Ik heb 4750 battles en mijn hoogste tank is ook maar tier 8 terwijl er ook mensen zijn met 1500 battles met een tier 10 tank, het is maar wat je leuk vindt.
Ook de acties/kortingen/events die er soms zijn dragen flink bij, zo kan je nu door een maand no-lifen een tier 8 premium verdienen welke later weer helpt met het verdienen van credits.
Overigens kan je ook een tree spelen tot je bij tier 8 bent en gewoon veel trees proberen, je hoeft niet gelijk in 1 tree naar tier 10 te rushen.
Ik heb 4750 battles en mijn hoogste tank is ook maar tier 8 terwijl er ook mensen zijn met 1500 battles met een tier 10 tank, het is maar wat je leuk vindt.
"Pay to play T10, geen pay to win :)"Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:31:
[...]
Ach kan je over discussieren. Hoe wil je winnen in een t10 als je geen premium hebt? Het is haast nagenoeg onmogelijk om een t10 te kopen, daarnaast is het onbetaalbaar om erin te blijven rondrijden. Dus ik zie een premium account wel als pay to win.
Tegen dat je aan je eerste T10 tank bent, heb je al zoveel games gespeeld en er zoveel tijd ingestopt dat het eigenlijk ook niet meer dan normaal is dat je iets terug geeft aan de makers, niet? Ook al is het big business die servers draaien niet voor niks, die werknemers gaan niet allemaal slaven zijn, en het risico dat ze als bedrijf ooit genomen hebben moet toch iets opbrengen voor de aandeelhouders.
Long term free to play bestaat niet. Maar het maakt het geen Pay to Win.
Enige discussie punt is premium ammo, die is met een gewone account ook te koop maar dan ga je sneller in credits nood komen. Maar goed op lage tiers speel je best zonder premium anders leer je het spel nooit.
IMHO zou je gewoon moeten gaan spelen zonder te betalen en als het je bevalt en je speelt veel en fanatiek, dan ga je vanzelf overwegen om wat geld uit te geven (wat opzich natuurlijk ook goed is, dan blijft het spel in ontwikkeling en je maakt er immers veel gebruik van). Je wilt dan misschien wel een speciale premium tank of premium-time om sneller vooruitgang te boeken. Maar als je echt niet wilt, hoef je er geen geld aan uit te geven om ook tier 10 te spelen, alleen zal je dat dan niet full-time kunnen doen. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, omdat tier 10 niet persee leuker is om te spelen. Tier 5-8 zijn ook erg leuk. Verder zijn er regelmatig akties waar je met korting dingen kunt kopen en zijn er evenementen waar je extra geld kunt verdienen. Ook zijn er wekelijks tournooien (van tier 1 - 10) waarbij je goud kunt winnen.Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:08:
Hmz food heb ik nog nooit gebruikt, ik heb er nu een camonet en bino's en rammer opzitten. Iemand suggesties? Denk dat optics beter isdr34m3dd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:13:
[...]
Je kan food gebruiken. Als je dat gebruik zou ik ook vents en BIA erbij nemen. Verder gun rammer en stabilizer. geen food of vents dan optics
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dit is eigenlijk gewoon onzin. Ik zelf heb nooit premium account gekocht, alleen gekregen door middel van actie's/code's etc., maar ik heb wel op het moment 1x tier 10, 2x tier 9 en 4x tier 8. (5x tier 8 als je T34 meerekent)Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:31:
[...]
Ach kan je over discussieren. Hoe wil je winnen in een t10 als je geen premium hebt? Het is haast nagenoeg onmogelijk om een t10 te kopen, daarnaast is het onbetaalbaar om erin te blijven rondrijden. Dus ik zie een premium account wel als pay to win.
Ik heb pas dan wel een premium tank (de T34) gekocht maar dat is alleen omdat het in de aanbieding was.
Ja, het is makkelijker maar niet noodzakelijk om een premium account of tank te hebben.
Trouwens wat heeft het winnen in een t10 te maken met premium? Ik kan makkelijk winnen zonder gold/echt geld uit te geven. Dat het haast onbetaalbaar is om erin te blijven rijden is wel deels waar. Zonder een andere tank waar je makkelijk credits kan verdienen (denk aan tanks rond tier 5/6/7) is het heel moeilijk, maar nog steeds niet onmogelijk.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
thijsco19 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:48:
[...]
Zonder een andere tank waar je makkelijk credits kan verdienen (denk aan tanks rond tier 5/6/7) is het heel moeilijk, maar nog steeds niet onmogelijk.
theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zullen de meesten die verder dan tier 6/7 komen er wel geld in stoppen. Of het pay to win is of niet, maar het is wel handig om op voorhand te weten dat wanneer je echt serieus aan de slag gaat het wel geld kost.Inrage schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:58:
[...]
Long term free to play bestaat niet. Maar het maakt het geen Pay to Win.
En wat mij betreft... Wargaming heeft al teveel geld aan mij verdient en ik wil niet weten hoeveel dat is

ik zeg nergens dat het onmogelijk is. Alleen dat je wanneer je het spel enigszins acceptabel wilt spelen je een premium account haast wel nodig hebt.thijsco19 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:48:
[...]
Dit is eigenlijk gewoon onzin. Ik zelf heb nooit premium account gekocht, alleen gekregen door middel van actie's/code's etc., maar ik heb wel op het moment 1x tier 10, 2x tier 9 en 4x tier 8. (5x tier 8 als je T34 meerekent)
Ik heb pas dan wel een premium tank (de T34) gekocht maar dat is alleen omdat het in de aanbieding was.
Ja, het is makkelijker maar niet noodzakelijk om een premium account of tank te hebben.
Trouwens wat heeft het winnen in een t10 te maken met premium? Ik kan makkelijk winnen zonder gold/echt geld uit te geven. Dat het haast onbetaalbaar is om erin te blijven rijden is wel deels waar. Zonder een andere tank waar je makkelijk credits kan verdienen (denk aan tanks rond tier 5/6/7) is het heel moeilijk, maar nog steeds niet onmogelijk.
[ Voor 96% gewijzigd door Bean77 op 13-05-2014 17:56 ]
Heb nu al een tier 9 zonder geld eraan uit te geven, maar merk wel dat ik soms in de problemen kom met geld, heb nu bijvoorbeeld maar 1 mil en ik zou de is-8 kunnen kopen, heb hem al geresearched, nu nog 2.6 mil. Dit lukt niet snel met een niet prem account of prem tank. Daarom probeer ik me ouders gewoon over te halen om een t34 te kopen, toch een leuke geld maker volgensmij. En leuke crew trainer voor me t29 crew. Maar heb nu 4 tier 8 tanks en 2 tier 7. Daarnaast heb ik nog een kv-2, at 2, ram 2 en pz 1 C voor de lolz. Ram 2 een keertje gewonnen. Maar maakt niete cht goede credit winst.
Yep, het was ongelooflijk hoeveel van mijn schoten enorm afweken, helaas heb ik mezelf niet ervan kunnen weerhouden na een paar potjes te stoppen. Had ik beter wel kunnen doenwsLy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:27:
[...]
Ja, daar ben ik maar niet over begonnen. Wat een drama dag
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik denk dat ik maar een paar dagen niet ga spelen. Het wil gewoon niet op zo ongeveer elk vlak. Speel je goed dan verlies je omdat je team niks doet, speel je slecht dan kan je het al helemaal vergeten. Dan nog de prachtige mis, mis en mis om vervolgens gesnipt te worden door een KV-2 ofzo. Want dat is oh zo leuk in een tank zoals de Comet...
Tijd voor een wat rustgevende game denk ik zo. De verloren premiumdagen haal ik toch zo in omdat de Britse en Sovietlijn bijna op de 75k xp zitten en de Amerikaanse niet ver achter is. Duitse is al gehaald. Het is dat ik weiger iets Frans te spelen anders had ik de SuperPershing gewoon kunnen halen.
Tijd voor een wat rustgevende game denk ik zo. De verloren premiumdagen haal ik toch zo in omdat de Britse en Sovietlijn bijna op de 75k xp zitten en de Amerikaanse niet ver achter is. Duitse is al gehaald. Het is dat ik weiger iets Frans te spelen anders had ik de SuperPershing gewoon kunnen halen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je bent snel dus camonet en bino's is zonde. Ga sowieso voor vert. stab.Appie Heijn schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:34:
[...]
Hmz food heb ik nog nooit gebruikt, ik heb er nu een camonet en bino's en rammer opzitten. Iemand suggesties? Denk dat optics beter is
Heb je jack of all trades kan je je med pack droppen en food opzetten. Anders kan je je FE veranderen naar food want je tank vlamt nooit.
Je hebt dus de keuze uit: Rammer-vents-vert. stab
Rammer-optics-vert. stab
Dat het uiteindelijk handig is is zeker waar inderdaad.Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:51:
[...]
[...]
theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zullen de meesten die verder dan tier 6/7 komen er wel geld in stoppen. Of het pay to win is of niet, maar het is wel handig om op voorhand te weten dat wanneer je echt serieus aan de slag gaat het wel geld kost.
En wat mij betreft... Wargaming heeft al teveel geld aan mij verdient en ik wil niet weten hoeveel dat is
Dat is dan mijn fout dat je nergens gezegd hebt dat het onmogelijk is. Inderdaad zoals ik zei, premium account maakt het makkelijker.[...]
ik zeg nergens dat het onmogelijk is. Alleen dat je wanneer je het spel enigszins acceptabel wilt spelen je een premium account haast wel nodig hebt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dank voor alle reacties!
Ik ben ook zeker niet te krenterig om wat geld tegen games aan te gooien (ik speel iRacing + heb BF3 en BF4 Premium
) maar ik wil het eerst goed kunnen proberen. We kunnen maar eens per 2 weken samen spelen, vandaar.
Maar het spel is dus zeker tot T4 goed speelbaar zonder er geld in te hoeven stoppen. Dat het allemaal wat langzamer gaat vinden we niet erg, in BF4 was ik na een paar weken al level 100 ofzo terwijl ik in mijn hele BF3 carrière maar tot level 80 ben gekomen
We gaan het proberen!
Ik ben ook zeker niet te krenterig om wat geld tegen games aan te gooien (ik speel iRacing + heb BF3 en BF4 Premium

Maar het spel is dus zeker tot T4 goed speelbaar zonder er geld in te hoeven stoppen. Dat het allemaal wat langzamer gaat vinden we niet erg, in BF4 was ik na een paar weken al level 100 ofzo terwijl ik in mijn hele BF3 carrière maar tot level 80 ben gekomen

We gaan het proberen!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Imo is het tot tier 8 redelijk makkelijk te doen zonder te betalen. Dan bedoel ik wel dat je redelijk tot goed moet spelen (simpel gezegd, damage doen = credits). Als je wat minder goed bent dan is tier 6 wel makkelijk te halen.
Al met al, besteed genoeg tijd om het spel te leren. Pas na een duizend (of 2) battles weet je pas hoe het spel werkt.
Succes!
Al met al, besteed genoeg tijd om het spel te leren. Pas na een duizend (of 2) battles weet je pas hoe het spel werkt.
Succes!
Nog een paar suggesties:Arfman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:40:
Dank voor alle reacties!
Ik ben ook zeker niet te krenterig om wat geld tegen games aan te gooien (ik speel iRacing + heb BF3 en BF4 Premium) maar ik wil het eerst goed kunnen proberen. We kunnen maar eens per 2 weken samen spelen, vandaar.
We gaan het proberen!
1 Probeer vooral verschillende soorten tanks te spelen, wellicht vind je bepaalde types prettiger dan anderen.
2 Probeer niet zo snel mogelijk naar de hogere tiers te komen (zie 1), maar probeer ook juist de mechaniek van het spel te snappen (camo/viewrange, penetratie, shell type, perks/skills, etc.)
3 Zoek op youtube en forums info/tips/speelstijl over bepaalde tanks, skills, equipments, etc.
4 Geef het tijd om te leren, ook in de lagere tiers zijn veel spelers met veel ervaring aktief die zich niet altijd makkelijk laten verslaan.
5 Wellicht eens een aantal keren met een ervaren speler platoonen zodat je daarvan kunt leren.
Succes.
Je mag blijkbaar niet zeggen 'Free blowjobs' 

edit//
Deze al gepost?

edit//
Deze al gepost?
[ Voor 76% gewijzigd door wsLy op 13-05-2014 21:12 ]
Hoe slecht kan je zijn, vriend die eerst met ze laptop op 15 fps speelde zou die borsig nog hebben kunnen gekilled.... Dit is gewoon zeer, maar dan ook zeer ernstig. Hoe kan je zo slecht zijn. Laatste schot schiet ie nog uit frustratie ofzo. Borsig is allang achter gebouw...
Beetje trollen hedr34m3dd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:42:
@coldzero stronk klanu heb jij al je clanmembers worden gebanned xD
Met zer0 hadden we ook iets van 30-50 man gebanned op 1 avond hehe
Dit was wel serieus ergwsLy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:05:
[afbeelding]
edit//
Deze al gepost?
[video]

Leopard1 is echt een troll tank!
Bedankt voor de tip.
In begin heel even passief scouten.
Dan snipen
Dan als een E50M spelen
Bedankt voor de tip.
In begin heel even passief scouten.
Dan snipen
Dan als een E50M spelen
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Vind het nog wel meevallen vergeleken met de drama teams waar ik vandaag in zit. Hij heeft tenminste 3 kills. Vandaag al een aantal keren gehad dat top tier 0,0 damage deed (inclusief JgPz E100's). Sta nu op 30 losses uit 45 games ofzo, continu met teams voor de helft gevuld met spelers met een WN8 rating van 50-100.
Nee nee nee nee nee. The CTD's zijn weer terug

En dat is waarom ik dus een paar dagen pauze neem.
Wat, speel je ook zo slecht?DanielWW2 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:25:
[...]
En dat is waarom ik dus een paar dagen pauze neem.
Zijn we weer origineel en complimenteus User.
Nee zoals al een paar keer aangegeven ben ik teams aan het carrien waar er "teamgenoten" zijn welke het niveau van die IS7 halen. Verder eigenlijk de afgelopen dagen te veel gespeeld waardoor het plezier er een beetje uit is. Dan maar even niet. Eerst even rust, mentaal bijtanken (pun intented) en dan de free xp grinden voor de E-50. No way dat ik die stock ga spelen.
Aardig begin gehad van het CW mini event, zes potjes gespeeld voor 4k Fame Points. Omgerekend misschien nog niet eens het aantal voor een battle om een provincie, maar dat zien we morgen wel weer.
.
Oioi, ik zal in vervolg ook maar op gaan letten wat ik zoal in clanchat zegwsLy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:05:
[afbeelding]
Je denkt dat jij het erg hebt, ik heb bluescreens sinds kort...

Gehehehe WG flawless victory:
forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/391879-world-on-fire-i-herd-peoplz-r-scared/
forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/391879-world-on-fire-i-herd-peoplz-r-scared/
Hm de start van GOT op de event map was niet echt denderend en tank picking was een hel.
Ook zwaar lullig gisteren dat we een battle 'verloren' hadden omdat de artillery van het enemy team zich verstopt had en er een draw van maakten. Doe je helaas niks tegen
Ook zwaar lullig gisteren dat we een battle 'verloren' hadden omdat de artillery van het enemy team zich verstopt had en er een draw van maakten. Doe je helaas niks tegen

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik vond het juist een veelbelovende start, FC had in de eerste battle op el Halluf netjes het overzicht bewaard waardoor er goed werd ingespeeld op wat de enemy deed.Fordox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:21:
Hm de start van GOT op de event map was niet echt denderend en tank picking was een hel.
2e battle helaas verloren op een draw omdat er iets te lang werd gedaan over het opruimen van de enemy die naar onze base kwam en we idd de arty niet konden vinden.
Team moet op sommige momenten net even wat agressiever spelen om sneller tot resultaat te komen.
Je vondt tankpicking een hel, waarom?
Tanks waren al bekend, team was al bekend door de eerste battle maar helaas 2e battle moest er een nieuw team komen omdat spelers het er niet mee eens waren.......
Moet je eens komen bij een clan die vol op de CW map staat met tanklocks en alles, gaat er nog veel erger aan toe.
Ik vondt het juist rustig en geordend gaan.
Het was gewoon duidelijk wennen voor de spelers en de fc's ik denk dat die onrust ook snel minder zal worden als we wat verder in het verhaal zijn.
Verder hielp het ook niet dat er ook nieuwe tactieken gebruikt werden en er nog niet een heel duidelijke manier van picking was. Dit zorgde voor wat on-the-spot beslissingen waar mensen het niet altijd mee eens waren.
Verder hielp het ook niet dat er ook nieuwe tactieken gebruikt werden en er nog niet een heel duidelijke manier van picking was. Dit zorgde voor wat on-the-spot beslissingen waar mensen het niet altijd mee eens waren.
Hehe, en dan vooral die GIF erbijTweakJerommeke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:27:
Gehehehe WG flawless victory:

Holy crap, dit weekend is er een cool event in Overloon met allerlei militaire bende, gaan daar toevallig nog mensen naartoe? http://www.militracks.nl/programma-militracks-2014/ en de lijst met aanwezige voertuigen (Hetzer gonna Hetz!) http://www.militracks.nl/deelnemende-voertuigen/
Edit: Ik wil daar best graag heen zaterdag of zondag, dus als er mede-tweakerts zijn die ook gaan is dat natuurlijk wel leuk om een soort mini-meeting te doen!
[ Voor 11% gewijzigd door p0st op 14-05-2014 10:56 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Tank picking was een hel omdat er teveel werd verwacht van de FC. Er zijn helaas maar 15 man in 1 team en iedereen denkt dat hij te kort komt.
Het systeem was prima van perpixel, alleen waren anderen het daar niet mee eens.
Een volledige Light TC is daarintegen wel een heerlijke training in samenspel, rushen, snel reageren en schieten on the move
Daar wil ik vaker aan mee doen!
Het systeem was prima van perpixel, alleen waren anderen het daar niet mee eens.
Een volledige Light TC is daarintegen wel een heerlijke training in samenspel, rushen, snel reageren en schieten on the move
Lijkt me ook wel geinig inderdaad, als ik ga wordt het zondag voor mijp0st schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:46:
[...]
Holy crap, dit weekend is er een cool event in Overloon met allerlei militaire bende, gaan daar toevallig nog mensen naartoe? http://www.militracks.nl/programma-militracks-2014/ en de lijst met aanwezige voertuigen (Hetzer gonna Hetz!) http://www.militracks.nl/deelnemende-voertuigen/
Edit: Ik wil daar best graag heen zaterdag of zondag, dus als er mede-tweakerts zijn die ook gaan is dat natuurlijk wel leuk om een soort mini-meeting te doen!
Verwijderd
Jup ik ga daarheen. word de 3e keer nu, is elk jaar. zie er ook regelmatig WOT clans lopen , die het als een soort meeting gebruiken. wij van TDT gaan er ook heen met een groepje.
Ik kan beide dagen, beetje afhankelijk van de planning thuis welke dag het beste uitkomt! Misschien leuk om het ook visueel bij te houden, je kunt je (als je wilt) aanmelden via http://www.meeting-manager.nl/1454/
In onderstaand overzichtje wordt dit dan bijgewerkt

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik heb al sinds een paar patches last van artifacts van ingame screenshots. Sowieso is de kwaliteit van die screenshots totaal bagger maar goed met artifacts is het onwerkbaar. Clean installs helpen ook niet en verder geen enkele aanwijzing op problemen met mijn GPU, het komt uitsluitend voor bij screenshots maken in WoT.
Klopt, zelf vind ik het best storend als iemand met mij platooned maar niet op TS zit. De hoge mate van teamplay mis je dan waardoor je bepaalde situaties niet of niet zo effectief kunt aanpakken.[b][message=42222579,noline]ShockWave schreef op maandag
[...]
Ik zit vanaf dag 1 al op TS dat is echt belangrijk om met je team/platoon samen te kunnen spelen.
Je geeft aan "die tank gaan we voor" of "we gaan naar die kant", "ik dek je"etc.
Je kan daardoor effectiever gebruikmaken van bepaalde situaties of andere situaties ontlopen...
Dat zijn juist geen pay to win elementen. 50% meer exp en credits zorgt er bijv. Niet voor dat je vaker wint. Enkel dat je sneller kunt grinden maar dat is geen oneerlijk voordeel ten opzichte van anderen.Bean77 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:19:
[...]
Ben ik niet met je eens. Uiteindelijk is het een pay to win game (met de voorbeelden die jij geeft). Neemt niet weg dat je voorlopig de game leuk kan verkennen, maar op een moment ontkom je er bijna niet aan op zijn minst een premium account.
Maar goed, of je smijt wat geld in een nieuwe game of je steekt op termijn elke maand wat (of iets meer) geld in deze game.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Volgens mij is geen enkele NL clan het gelukt om op de map te landen?
Ik heb me gisteren prima vermaakt! Toch leuk T8 CW
Jij bent van TDT? Lol, ik gebruik nog steeds de muismat van 2 jaar geleden. Hij begint ondertussen wat te verslijten. Doe ze daar maar de groeten van Druidfather :-)Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:15:
Jup ik ga daarheen. word de 3e keer nu, is elk jaar. zie er ook regelmatig WOT clans lopen , die het als een soort meeting gebruiken. wij van TDT gaan er ook heen met een groepje.

Is zelfs een nadeel, ze zijn sneller door de lage tiers heen terwijl het voor sommige mensen beter zou zijn om daar het spel eens een beetje te leren en niet meteen voor een t10 te gaanpsychoclown schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:23:
[...]
Dat zijn juist geen pay to win elementen. 50% meer exp en credits zorgt er bijv. Niet voor dat je vaker wint. Enkel dat je sneller kunt grinden maar dat is geen oneerlijk voordeel ten opzichte van anderen.
Ik kon het dit week-end goed merken, op t5/6 waren de teams van betere kwaliteit dan op t 8 of hoger. Komt ook door de super persing actie en het 5x gedoe.
Heb er inderdaad ingame in de garage goed naar lopen speuren maar daar kom ik die lijntjes niet tegen die je wel zag op de screenshots, light dan mischien aan het screenshot dingetje.psychoclown schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:23:
[...]
Ik heb al sinds een paar patches last van artifacts van ingame screenshots. Sowieso is de kwaliteit van die screenshots totaal bagger maar goed met artifacts is het onwerkbaar. Clean installs helpen ook niet en verder geen enkele aanwijzing op problemen met mijn GPU, het komt uitsluitend voor bij screenshots maken in WoT.
Oe, daar wil ik eigenlijk wel heen... even checken of mijn agenda dat trekt.p0st schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:46:
[...]
Speel de laatste dagen niet best. Weet niet precies waar het aan ligt, al vermoed ik dat ik weer terug gevallen ben in het te veel doorelkaar spelen van verschillende tango's. De focus ligt nu op het afmaken van de T-43 grind en die is nu bijna klaar. Ben niet wild van de machine en blijf ermee tegen de 1500 WN7 aan spelen, zonder echte uitschieters. Hij is wat teleurstellend na de T-34-85. Maar goed, bijna op de T-44. Eens kijken of dat wat beter wil.
[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 14-05-2014 11:45 ]
Dat ga ik helaas niet reddenp0st schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:21:
Ik kan beide dagen, beetje afhankelijk van de planning thuis welke dag het beste uitkomt! Misschien leuk om het ook visueel bij te houden, je kunt je (als je wilt) aanmelden via http://www.meeting-manager.nl/1454/
[afbeelding]
Zo, bagger begonnen vandaag. Stond na 12 potjes op welgeteld 3 wins, en daarna is het wat beter gegaan. Lekker opgeschoten met de Fransjes en ook nog een beetje gescoord met de Japanners. Alle dubbels van China gemist, daar ging echt alles fout 
China | 51.216 |
France | 71.934 |
Germany | Finished |
UK | Finished |
USA | 72.271 |
USSR | 72.239 |
Japan | 57.399 |
Ging gisteren prima in platoon met randoms. Eindelijk eens een avondje met niet complete fail.
Dank aan Panzerpunisher en fritz zonder R
Dank aan Panzerpunisher en fritz zonder R
Ik ben ook bijna door de T-43 heen.. dus als je nog een platoongenoot zoektEdmin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:41:
[...]
Oe, daar wil ik eigenlijk wel heen... even checken of mijn agenda dat trekt.
Speel de laatste dagen niet best. Weet niet precies waar het aan ligt, al vermoed ik dat ik weer terug gevallen ben in het te veel doorelkaar spelen van verschillende tango's. De focus ligt nu op het afmaken van de T-43 grind en die is nu bijna klaar. Ben niet wild van de machine en blijf ermee tegen de 1500 WN7 aan spelen, zonder echte uitschieters. Hij is wat teleurstellend na de T-34-85. Maar goed, bijna op de T-44. Eens kijken of dat wat beter wil.
Vind het ook een lastige tank, blinkt eigenlijk nergens in uit en heb ook wat moeite met de lage alpha, terwijl ik hier in bijvoorbeeld de comet totaal gelast van had...
Verwijderd
Je naam komt me bekend voor, maar exact weet ik het niet meer. ik weet wel dat die muismat ook bij mij hier naast me ligtPlato1989 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:26:
[...]
Jij bent van TDT? Lol, ik gebruik nog steeds de muismat van 2 jaar geleden. Hij begint ondertussen wat te verslijten. Doe ze daar maar de groeten van Druidfather :-)
Nee ook wij met TDT helaas niet.. verloren van _SNG_ en 503, in twee finales, maar het liep ook echt voor geen meter...Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:25:
Volgens mij is geen enkele NL clan het gelukt om op de map te landen?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 13:04 ]
Bij ons was het een beetje samenloop van omstandigheden. Beetje hectiek, nieuwe tactieken, eerste ronde al tegen goede tegenstanders. Dat soort dingen.
Uiteindelijk zag je in de loop van de avond het echt al veel beter gaan, maar eindigde het met een draw omdat de tegenstander 2 artys aan het verstoppen was en wij te laat pushte om nog te cappen.
Uiteindelijk zag je in de loop van de avond het echt al veel beter gaan, maar eindigde het met een draw omdat de tegenstander 2 artys aan het verstoppen was en wij te laat pushte om nog te cappen.
Verwijderd
Dat was bij ons tegen SNG ook het geval, veel te lang afwachten, en als we zelf meer initiatief getoond hadden, konden wij hem winnen, wel heb ik het gevoel dat er bij ons een paar zitten die op het moment dat er een CW gaande is, de spanning niet meer aan kunnen ofzo, en rare dingen gaan doenperpixel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:23:
Bij ons was het een beetje samenloop van omstandigheden. Beetje hectiek, nieuwe tactieken, eerste ronde al tegen goede tegenstanders. Dat soort dingen.

Bij ons deed de vijand een complete rush naar onze cap. We hadden een goede verdediging opgebouwd, dat we ze bijna compleet gesloopt hadden. Maar toen stonden er zoveel vijandige tank wrakken op onze cap, dat we de laatste 3 cappers niet meer konden raken omdat we net niet op tijd terug waren

Voor mij als FC was het in die battles niet zozeer het team. De eerste battle hebben we verloren op el halluf omdat (voor mij) de tactiek niet werkte (deze was ook niet door mij in elkaar gezet. Ik vind het lastig om van te voren een kant en klare tactiek te maken. Deze moet evolueren in de loop der tijd). Deze heb ik voor de 2e ronde aangepast en deze hebben we gewonnen.
De 3e ronde was vanaf de andere kant dus weer een nieuwe tactiek welke ik me nog niet eigen heb kunnen maken. Hierdoor uiteindelijk de lang gewacht, maar wel hun op kunnen rollen. Uiteindelijk gewoonweg te weinig tijd om nog de laatste 2 arty's te vinden of te cappen.
Dit zijn dingen die gewoonweg snel beter kunnen dus ik zie het niet als verloren avond. Verder denk ik dat minder goede spelers op te vangen zijn door een FC. Zolang ze maar luisteren. Als er niet geluisterd wordt is het inderdaad kansloos, maar elke speler die geel/groen is kan gewoon raak schieten. Als ze dan naar de juiste plek toe gestuurd worden kan er best van het persoonlijke gebrek aan kennis opgevangen worden.
De 3e ronde was vanaf de andere kant dus weer een nieuwe tactiek welke ik me nog niet eigen heb kunnen maken. Hierdoor uiteindelijk de lang gewacht, maar wel hun op kunnen rollen. Uiteindelijk gewoonweg te weinig tijd om nog de laatste 2 arty's te vinden of te cappen.
Dit zijn dingen die gewoonweg snel beter kunnen dus ik zie het niet als verloren avond. Verder denk ik dat minder goede spelers op te vangen zijn door een FC. Zolang ze maar luisteren. Als er niet geluisterd wordt is het inderdaad kansloos, maar elke speler die geel/groen is kan gewoon raak schieten. Als ze dan naar de juiste plek toe gestuurd worden kan er best van het persoonlijke gebrek aan kennis opgevangen worden.
Verwijderd
Ben ik helemaal met je eens inderdaad, wat betreft El Halluf, dat is is mijn ogen nou ook niet de allermakkelijkste map om te spelen, en je kan daar aardig wat varianten op bedenken, al ben ik zelf geen FC, we hebben hem met de vorige tier 8 CW, regelmatig met succes gespeeld en ook landjes lange tijd vast weten te houden.perpixel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:33:
Voor mij als FC was het in die battles niet zozeer het team. De eerste battle hebben we verloren op el halluf omdat (voor mij) de tactiek niet werkte (deze was ook niet door mij in elkaar gezet. Ik vind het lastig om van te voren een kant en klare tactiek te maken. Deze moet evolueren in de loop der tijd). Deze heb ik voor de 2e ronde aangepast en deze hebben we gewonnen.
Maar wel een paar keer exact hetzelfde gehad als wat jij nu noemt, als je te laat gaat, met name op el halluf, vanwege die klim, verstoppen ze zich gewoon en je kan het vergeten.
Ik denk dat ik de komende tijd de tactieken ook verder aan ga passen en vooral meer wz-132/13-90's mee zal gaan nemen. Ik merk dat ik gewoon de vlugge kracht van een medium groep mis.
Verwijderd
Wij speelden hem inderdaad ook met veel 13-90s en 50-100. dus snelheid en firepower, gaat veelal goed.perpixel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:39:
Ik denk dat ik de komende tijd de tactieken ook verder aan ga passen en vooral meer wz-132/13-90's mee zal gaan nemen. Ik merk dat ik gewoon de vlugge kracht van een medium groep mis.
wij werden gisterenavond in 1 battle compleet afgemaakt door een perfect opererende groep van 6/7 1390's. Snel, wendbaar en weg voordat je er erg in hebt.perpixel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:39:
Ik zie oneerlijk voordeel ook niet in relatie tot pay to win. In WOT zijn er veel meer elementen die je uberhaupt niet kunt beinvloeden voor een win (MM/RNG/% Tomaten in je team e.d.).psychoclown schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:23:
Dat zijn juist geen pay to win elementen. 50% meer exp en credits zorgt er bijv. Niet voor dat je vaker wint. Enkel dat je sneller kunt grinden maar dat is geen oneerlijk voordeel ten opzichte van anderen.
Ik zie het meer dat je investeer (pay) om een goed draaiend (qua credits en XP) account te hebben die je redelijkerwijs goed kunt spelen, juist ook in hoge tiers gelet op inkomsten/kosten (win).
Maar goed ieder zijn mening
http://replays.quickybaby.com/result.php?id=9400
Graag deze liken
een raseiniais medal op tier 8 van onze enige echte DangerFromBehind
Graag deze liken
Verwijderd
Wow , das een mooie pot.Fordox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:54:
Graag deze liken
Ik weet het ook nog niet met de T-43. De T34-85 is gewoon een heerlijke tank welke zeer goede alpha heeft voor zijn tier als medium. De koepel is met een beetje geluk zo goed als immuun voor het meeste dat je tegenkomt. Het is een perfecte peek a boo medium waar je ook nog een beetje mee kan snipen. De T-43 zijn koepel is absoluut niet t9 proof, geen echte upgrade van het kanon, langzamer en het extra pantser op de romp is vrij nutteloos. Ben er niet echt weg van en ik speel toch liever mijn Comet waar ik de T-34-85 en de Cromwell beide geweldig vind op t6. Dat ik ook nog 70.000xp moet met de T-43 helpt ook niet.Edmin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:41:
Ik ben niet veel online in de avond, maar als ik er ben: zeker!themaxter schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Ik ben ook bijna door de T-43 heen.. dus als je nog een platoongenoot zoekt
Vind het ook een lastige tank, blinkt eigenlijk nergens in uit en heb ook wat moeite met de lage alpha, terwijl ik hier in bijvoorbeeld de comet totaal gelast van had...
De verbeteringen van de T-43 tov de T-34-85 zijn gewoon niet groot genoeg om eruit te springen. En met de T-34-85 waren we natuurlijk wel verwend.DanielWW2 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:13:
[...]
Ik weet het ook nog niet met de T-43. De T34-85 is gewoon een heerlijke tank welke zeer goede alpha heeft voor zijn tier als medium. De koepel is met een beetje geluk zo goed als immuun voor het meeste dat je tegenkomt. Het is een perfecte peek a boo medium waar je ook nog een beetje mee kan snipen. De T-43 zijn koepel is absoluut niet t9 proof, geen echte upgrade van het kanon, langzamer en het extra pantser op de romp is vrij nutteloos. Ben er niet echt weg van en ik speel toch liever mijn Comet waar ik de T-34-85 en de Cromwell beide geweldig vind op t6. Dat ik ook nog 70.000xp moet met de T-43 helpt ook niet.
Ik moet zeggen dat de grind me uiteindelijk wel meeviel (met nu nog 10K te gaan) en ik verwacht van de T-44 niet veel meer dan dit. Daarna begint het feest
[ Voor 55% gewijzigd door Edmin op 14-05-2014 14:18 ]
Verwijderd
Toch jammer, was leuk geweestVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Je naam komt me bekend voor, maar exact weet ik het niet meer. ik weet wel dat die muismat ook bij mij hier naast me ligt
[...]
Nee ook wij met TDT helaas niet.. verloren van _SNG_ en 503, in twee finales, maar het liep ook echt voor geen meter...
Vanavond weer landen?
Wij moesten met SRSLY ook ff warm draaien... 1e pot ook echt knetterhard verloren. FC was nog niet op dreef op een nieuwe map
Géén ace?Fordox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:54:
Graag deze liken
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Jup vanavond weer een nieuwe poging of pogingen, proberen nu met tenminste twee teams te spelen, Maar jullie spelen met SRSLY waarschijnlijk in europa? en dan ook tegen wat betere tegenstanders neem ik aan?Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:
[...]
Toch jammer, was leuk geweest
Vanavond weer landen?
Wij moesten met SRSLY ook ff warm draaien... 1e pot ook echt knetterhard verloren. FC was nog niet op dreef op een nieuwe map
Ik heb hem alvast geliked, zit nu nog op school, maar zal hem straks event huis kijken. Aan de score te zien zeker een mooi pot. En natuurlijk GOT FTW!Fordox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:54:
Graag deze liken
Verwijderd
Meestal europa inderdaad, 1 landing gisteren op Afrika. Je komt zowiezo andere clans tegen in europaVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:55:
[...]
Jup vanavond weer een nieuwe poging of pogingen, proberen nu met tenminste twee teams te spelen, Maar jullie spelen met SRSLY waarschijnlijk in europa? en dan ook tegen wat betere tegenstanders neem ik aan?
Zeker als het normale CW is.
Verwijderd
Ja dat klopt, hou de global map vrijwel dagelijks in de gaten, en in europa zie je toch over het algemeen de sterkere clans, wij zitten vrijwel altijd in afrika, alhoewel we al lange tijd niet actief zijn geweest, tot op heden nu we gaan proberen deze campaign tot een goed einde te brengen.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:02:
[...]
Meestal europa inderdaad, 1 landing gisteren op Afrika. Je komt zowiezo andere clans tegen in europa
Zeker als het normale CW is.
Wat betreft die fame points, 1 ding is mij nog onduidelijk, krijg je nu punten op basis van je aanwezigheid, of ook nog naar je eigen prestaties? ik weet wel dat winnen en verliezen nogal verschilt.
Verwijderd
+837 Battle for province Albania 22:17
+704 Battle for province Albania 21:44
+788 Battle for province Albania 21:20
+746 Battle for province Albania 20:56
+111 Battle for province Saratov Region 19:03
Is je XP per battle, 1e was de loss
Telt geloof ik 2x als je wint als het om een landje gaat.
Was gisteren natuurlijk nog niet ivm NPC owner
Is je XP per battle, 1e was de loss
Telt geloof ik 2x als je wint als het om een landje gaat.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 15:22 ]
je famepoints zijn gelijk aan de gemiddelde xp van je team. en battles op de map zelf tellen dan ook X5. dus het is niet je individuele performance.
Verwijderd
Alleen dan het volgende: waar haal je dit vandaan? want ik zal dat waarschijnlijk ook van mij zelf kunnen zien?Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:20:
+837 Battle for province Albania 22:17
Verwijderd
http://worldoftanks.eu/clanwars/eventmap/alley/user/history/
Ah 5x dus zelfs
Niet gechecked!
Ah 5x dus zelfs
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 15:25 ]
Verwijderd
En dat is ook zo als je je landjes met succes verdedigd?Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:20:Telt geloof ik 2x als je wint als het om een landje gaat.
Dankje!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 15:27 ]
Feest? Je bedoelt natuurlijk smerige gold only OP spam samen met super BS pantser.Edmin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:15:
De verbeteringen van de T-43 tov de T-34-85 zijn gewoon niet groot genoeg om eruit te springen. En met de T-34-85 waren we natuurlijk wel verwend.
Ik moet zeggen dat de grind me uiteindelijk wel meeviel (met nu nog 10K te gaan) en ik verwacht van de T-44 niet veel meer dan dit. Daarna begint het feest
Oke feest als je erin rijd.
Voor mij gaat het alleen nog wel even duren tot de T-44. Ik kan gewoon niet een tank eruit pikken waardoor ik nu de Comet, T-43 en T29 grind. Dan voor mijn plezier de Cromwell, T-34-85. Voor de credits en free XP voor de E-50 de Löwe en T34 en dan zo af en toe de E-75 alsmede de Tiger II voor plezier. Dan ook nog even pauze wat ik echt nodig had.
Lekker meer lezen over Amerikaanse zware kruisers, waarom de eerste 8 echt bagger waren. De Pensacola en Salt Lake City schommelden "maar" 40 graden naar stuur en bakboord bij hun schietoefeningen welke onderdeel waren van het testen van de schepen. Dit in matige zee wat neerkomt op golven tussen de 1.25 en 2.5m. Dat is niet zo goed.
Later is dit aangepast maar echt stabiel ga je z'n schip niet meer krijgen. Totaal ongeschikt voor de Atlantische oceaan dus net zoals bijna de gehele Amerikaanse vloot.
Dan ook nog dingen zoals waarom lange afstands vuur met krombaan geschut op oorlogschepen dus niet beter is. In het kort is de munitie op voordat je statistisch gezien wat schade kan uitdelen omdat je eerst je magazijn leegschiet en dan misschien 2 keer raak hebt geschoten. Dat werkt dus niet en alleen de Amerikanen waren dom genoeg om hier maar aan vast te houden terwijl menig kapitein ook gewoon zij dat je nooit iets gaat raken op die manier. Ja ik had je post gelezen destijds en ik was bezig met een antwoord maar toen kapte het internet ermee en was de post weg, op mijn verjaardag.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2014 15:47 ]
Verwijderd
Jep, dan gaat het ook om landVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:25:
[...]
En dat is ook zo als je je landjes met succes verdedigd?
[...]
Dankje!
Ik vond het in die zin ook een geslaagde avond. Wat wel lastig is dat de teams nogal wisselen, veel nieuwe spelers die mee doen. Je raakt niet echt op elkaar ingespeeld.perpixel schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:33:
Wat wel lastig is als je meer 13 90/wz 132 mee neemt is dat je misschien slagkracht te kort komt. Je zou eens kunnen kijken naar mediums. Bijvoorbeeld de pershing/sta icm de 13 90, die schiet redelijk snel, goede gun control. Kan perfect druk blijven houden tijdens de reload van de 13 90.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Damn wat een epic matchFordox schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:54:
Graag deze liken
Zag gisteren dit filmpje van Jingles: YouTube: Mingles with Jingles Episode 55
Vanaf 15:42 gaat hij praten over een boek dat hij heeft gelezen: "Armoured Thunderbolt" van Steven Zaloga.
Komen wel wat interessante dingen langs over o.a. de M4 Sherman. Verder nog een leuk weetje:
de gevaarlijkste Duitse tegenstander voor geallieerde tanks was: de door paarden en mensen getrokken PAK 40 AT gun
Ach binnen WoT wil je sommige provinces gewoon hebben xD
Heerlijk...
- 4 van de 5 battles met mijn Type 59 verloren met 5-15...
- In de eerste 3 battles met mijn Type 59 direct 2 keer in de fik geschoten op de plek waar mijn ammorack zit
- Zo goed als iedere battle wordt de front van mijn turret (200mm armor) gepenetreerd door tier 6 en 7 tanks met 150mm penetration...
- Iedere battle is mijn team knalrood...
- Iedere battle een lemmingtrain die afgeslacht wordt zonder iets te doen...
Oftewel het is weer 1 tegen 29.
- In de eerste 3 battles met mijn Type 59 direct 2 keer in de fik geschoten op de plek waar mijn ammorack zit
- Zo goed als iedere battle wordt de front van mijn turret (200mm armor) gepenetreerd door tier 6 en 7 tanks met 150mm penetration...
Verwijderd
Laatste tijd ontvang ik eerlijk gezegd een hoop haat van mn team als ik in de type59 rond rijd...wsLy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:27:
Heerlijk...
Niet zo vreemd omdat de Pak 40 de titel beste anti tank kanon van de tweede wereldoorlog met enige afstand wint. De Pak 43 was veel te zwaar voor alles behalve een vooraf opgezette positie en dus vrij nutteloos in de mobiele oorlogvoering. De 17 pounder was ook veel te zwaar en de BS-3 was ook veel te zwaar. Vergelijkbare wapens met de Pak 40 waren de ZiS 3 en 76mm M5. De ZiS 3 haalt bij lange na niet de vuurkracht van de Pak 40 en de 76mm M5 was ook aan de zware kant en haalt het ook niet bij de Pak 40 in prestatie. Niet dat de Pak 40 nou licht was met z'n 1500kg. Het was alleen nog te doen omdat een standaard span met 6 paarden z'n 2200kg kan trekken oftewel het kanon en de munitie in het geval van de Pak 40. Snel is alleen anders maar het is beter dan met de hand en ook vrij stil omdat het paarden zijn.Mr_Size schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:28:
[...]
Damn wat een epic matchEigenlijk moet deze ook worden opgestuurd naar WG, kan je gold mee winnen als je de 'best replay of the week' (of month, weet niet eigenlijk) wint. Deze maakt zeker kans!
Zag gisteren dit filmpje van Jingles: YouTube: Mingles with Jingles Episode 55
Vanaf 15:42 gaat hij praten over een boek dat hij heeft gelezen: "Armoured Thunderbolt" van Steven Zaloga.
Komen wel wat interessante dingen langs over o.a. de M4 Sherman. Verder nog een leuk weetje:
de gevaarlijkste Duitse tegenstander voor geallieerde tanks was: de door paarden en mensen getrokken PAK 40 AT gun
Het mobiliteitsprobleem was ook de reden dat de Duitsers zo veel moeite deden om oudere tanks met een Pak 40 uit te rusten. Dat kanon was alles wat je nodig had om een T-34 of M4 te slopen op afstand en je kwam ook vrij ver als er iets met meer pantser verscheen. Desnoods schoot je gewoon de tracks eraf op 1000m. Geen probleem voor een kanon zoals de Pak 40.
Wat Jingles niet zij is hoe het werkte in de praktijk. Het leuke aan de PaK 40 is dat het kanon een laag profiel heeft voor zijn formaat. Waar de Soviets nog wel eens het schild van hun ZiS 3 haalden voor het profiel zoals massaal gedaan bij Koersk hoefde dit niet voor de Pak.
Een tactiek welke door beide zeiden werd ingezet was de wapens opzettelijk honderden meters voor de frontlinie plaatsen. De Soviets deden dit massaal bij Koersk. Het werkt als volgt:
Je hebt je loopgraaf met je infanterie met hun geweren en machinegeweren. Je plaats hier ook antitank kanonnen welke je opzettelijk redelijk slecht camoufleert zodat ze snel gedetecteerd zullen worden. De kanonnen welke de Sovjets plaatsen waren voornamelijk de achterhaalde 45mm wapens welke totaal nutteloos waren tegen een beetje Duitse tank. Dan graaf je stiekem z'n 1000m voor de frontlinie een gevechtsput waar je twee antistankkanonnen in zet. Hier plaats je 76mm ZiS 3 of 57mm ZiS 2 wapens zonder hun schild voor het profiel. Deze graaf je in totdat alleen de loop net boven de grond komt. Dan graaf je een kruiploopgraaf van z'n 50cm diep waar troepen ongezien doorheen kunnen kruipen.
Deze punten staan z'n 1km uit elkaar en zijn vrijwel onzichtbaar. De antitank kanonnen staan op elkaar gemikt en dekken het stuk naar de volgende put en het gebied naar de loopgraaf. De snelle denker heeft hem nu denk ik wel door maar even afmaken.
Wat er gebeurde was dat de Duitsers eerst even met artillerie schoten, dan de aanval inzetten met hun tanks in een V formatie. De Tigers in het midden en vooraan en de flanken met voornamelijk Pz IV en Stug III. Ze werden door de 45mm's erin gelokt en eenmaal binnen het vuurbereik van de verscholen wapens werden ze van beide kanten afgeslacht. Dat was tenminste de theorie van hoe je fascisten afmaakt.
Het werkte wel, zeker in het begin van een offensief maar zeker niet altijd en overal. Verder maakt een tweede golf wel gehakt van z'n opstelling. Dat de praktijk uitwijst dat de Duitsers door drie van dit soort ringen heengingen en dat de Sovjets degene waren welke uiteindelijk de meeste verliezen leden zegt wel iets over de Wehrmacht.
Dan nog de andere kant namelijk de Duitsers. De Duitsers hadden een doctrine van de infanterie vecht tegen tanks, niet onze tanks zelf. Ja echt, laat meteen zien wat voor een onzin WoT eigenlijk is maar dat is niet relevant.
Na een doorbraak van de Duitsers zetten de Russen hun tanks in. Tanks zijn perfect om een gat in een lijn dicht te gooien een een tegenaanval uit te voeren. Ze zijn namelijk snel en hebben allemaal een kanon en machinegeweren. Ja echt, had je niet gedacht.
De Duitsers waren alleen helemaal niet van plan om met tanks te vechten. Na een tankaanval van de Duitsers stormde de infanterie erachteraan om het gat te verzekeren. Een aantal eenheden bleef achter om de nu omsingelde vijand te verslaan en de rest ging zo snel als mogelijk achter de tanks aan om de een lijn te formeren. Hieronder waren ook de antitank kanonnen. Nou komt de Sovjet tegenaanval op gang en er zijn geen tanks. Deze zijn even teruggetrokken voor brandstof en munitie alsmede schade-inspectie, wat snelle reparaties en zeer belangrijk het schoonvegen van de loop zodat je blijft raken. De antitank kanonnen staan opgesteld en een beetje verscholen en daar komt de golf van T-34's en Su 76 alsmede kleinere tanks zoals de T-50. Je voelt hem al aankomen want dat gaat niet goed aflopen voor de Sovjets. Ze worden in feite afgeslacht omdat de Duitsers het initiatief hebben, de vuurkracht en ze spelen ook keihard vals. Het was nog wel eens zo dat alleen de leider van de formatie daadwerkelijk een volledige radioset had en dus kon zenden en ontvangen. De meeste anderen konden alleen ontvangen. De leider reed altijd vooraan en de Duitsers kwamen hier al vrij snel in 1941 achter. Het duurde meestal een paar seconden nadat de Sovjets binnen bereik kwamen en toen vloog je koepel eraf en tank en leider dood. Formatie vervalt in chaos en blijft naar voren rijden en ze worden afgeslacht omdat ze geen idee hebben waar het vuur vandaan komt en niet kunnen communiceren. De T-34 had berucht slechte zichtbaarheid vanuit de tank wat niet erg veel hielp. Het is zelfs met een cupola zeer lastig om op afstand vijanden te onderscheiden omdat je vaak over honderden meters praat. Wat als laatste al helemaal niet hielp is dat de Duitsers net even wat anders gebruikten voor hun drijfgas. Het spul heette Digl R P en was speciaal ontworpen voor een zeer lage flits waardoor je de kanonnen niet zo snel ziet. Dat was een vrij slimme uitvinding en iets waar met steen en been over werd geklaagd door de geallieerden. Je kan de krengen gewoon niet zien op afstand terwijl de Duitsers onze mondingsflitsen wel zien.
Clever bastards those Germans.
Ik had al zo'n post verwacht Daniel
De geschiedenisles is weer begonnen 
Net ff 6 battles gespeeld, t zat flink mee, ook qua tiering:
Session statistics:
Wins/Battles: 6 (6) (100.0%)
Avg dmg: (2 556)
Efficiency/WN8: 2 188 / 4 362
Hopelijk vanavond deze lijn doorzetten
Net ff 6 battles gespeeld, t zat flink mee, ook qua tiering:
Session statistics:
Wins/Battles: 6 (6) (100.0%)
Avg dmg: (2 556)
Efficiency/WN8: 2 188 / 4 362
Hopelijk vanavond deze lijn doorzetten
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Size op 14-05-2014 18:07 ]
Yay waardering.Mr_Size schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:00:
Ik had al zo'n post verwacht DanielDe geschiedenisles is weer begonnen

Ik ben ook gewoon een enorme "fan" van de Pak 40. Echt een uitzonderlijk effectief wapen dat met de duizenden werd gemaakt en daadwerkelijk beschikbaar wat voor zo ongeveer elke divisie wat al helemaal een unicum was voor de Wehrmacht. Ik wist ook al voordat Jingles het zij dat het de Pak 40 zou worden.
22 battles gedaan in mijn Type 59 gedaan vandaag. 15 gewonnen en mijn WN8 is nu net 2500. Ik heb dit soort battles. Sinds gister heb ik er daar een paar geüpload. Battles die relatief gezien goed gaan. Tijd om weer eens met een paar mensen met de Type 59 platoonen?wsLy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:27:
Heerlijk...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable? Of moet er een update gedaan worden? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de playertable? Of moet er een update gedaan worden? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)