Normaal gesproken heb ik nooit last van arty en vandaag heb ik al 2 0-damage 5x's behaald.
Jagdpanther verliest ook zijn camo en de T29 zal zeer waarschijnlijk naar 203mm mantelplaat gaan wat een MEGA nerf is. Dat de T30 dezelfde mega nerf nog niet krijgt is opvallend. Die kan het in de toekomst ook nog krijgen denk ik zo...Bean77 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:54:
[...]
ach jagpanther en t29 zijn ook leuke tanks, tenzij deze ook generfed worden.....
Met maar 203mm is in een klap einde hull down omdat zo ongeveer alles in een t8 er doorheen zal schieten.
Ik denk wel dat de Jagdpanther mee zal vallen. Die heeft toch niet de beste camo en ik sta meestal toch al ver achter een bosje en laat anderen scouten waar mogelijk. Ik speel die tankjager eigenlijk voor het kanon, dat 10.5cm en dat DPM.

Ik prefereer helaas. Als de idioten het door zouden krijgen dan werd die tank binnen notime doodgenerft omdat t6 dan echt alleen KV-1S only is.redwing schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:51:
[...]
Nope, noooooiiiiiiittttttMaar ik ben het met je eens dat ze ingebouwd hebben dat een KV-1s altijd raak schiet en de rest niet. Gelukkig spelen er zoveel malloten in de KV-1S dat het niet in de stats van de tank opvalt
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En na een paar uitzonderlijk frustrerende potjes de win voor de Panther II ook weer binnen. 4k damage, tweede Ace tanker en even ruim 10.000xp is wel leuk.
Nu nog 18.000xp tot de E-50 wat wel hard gaat op deze manier.
Oh en dat WN8.
Nu nog 18.000xp tot de E-50 wat wel hard gaat op deze manier.
Oh en dat WN8.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-05-2014 19:15 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Woohoo geen CTD's meer!
Support vroeg aan mij of ik mijn %APPDATA%Wargaming.net folders wou verwijderen. Gedaan.
Alles opnieuw geconfiged en geen crashes meer!
Support vroeg aan mij of ik mijn %APPDATA%Wargaming.net folders wou verwijderen. Gedaan.

SSSSSSTTTJoindry schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:19:
Ik heb de laatste tijd ook last van "RNG", 9/10 potjes in mn Sta 1 zit ik in tier X. Gisteren had ik zelfs een pot waarin ik de enige tier 8 was in de hele game... Zelfs geen tier VIII arty, die was ook tier IX... FML...
Trouwens nog de pannen van het dak gespeeld in die pot![]()
mn WR gaat richting de 60% in die tank en dat mag precies écht niet gebeuren.
Is ook altijd zo typisch. Dan krijg je 5 keer 42% winkans en 1 keer 90% kans op win. RNG zegt: "the game is balanced again my friend"

Zag vandaag dat ik op 63% winnrate sta
ff snel 7 potjes gespeeld, waarvan 6 gewonnen en al mijn grinds ge-quintupled. I like

Daar krijg je mijn rating vandynosu schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:09:
[...]
wat geen bot ?
zittie compleet stoned te spelen ofzo?
Ja jij wel. Ik denk dat ik het maar opgeef. Die Panther II was de enige fatsoenlijke tot dusver.Mr_Size schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:40:
ff snel 7 potjes gespeeld, waarvan 6 gewonnen en al mijn grinds ge-quintupled. I like

Misschien moet ik ook maar weer wat offeren aan Serb. Alleen heb ik nog 80 dagen premium, een paar duizend gold en twee t8 premiums. Klote Serb en je constante offers.
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-05-2014 21:32 ]
Verwijderd
Nou lekker, ik ga vandaag weer spelen voor het eerst deze week, en had die minipatch dus geupdate, nu sluit na elke pot mn WOT af. disconnected...
Had nergens last van tot nu
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:13:
Nou lekker, ik ga vandaag weer spelen voor het eerst deze week, en had die minipatch dus geupdate, nu sluit na elke pot mn WOT af. disconnected...
Mischien die?toro36 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:51:
Woohoo geen CTD's meer!
Verwijderd
Kan ik proberen, moet ik dan heel die map leeg maken met Dossier_cache e.d.?
heb alleen niet echt CTD, want blijf wel in WoT, alleen val steeds terug naar het inlogscherm.
Ik had alles daaronder met Wargaming.net verwijderd. Ik miste daarna niks.
Daarna bij opnieuw opstarten vd game alle settings even weer doorgelopen. Kan weer alles op max spelen.
Zat bij mij dan toch nog wat van V8.0 dwars.
Daarna bij opnieuw opstarten vd game alle settings even weer doorgelopen. Kan weer alles op max spelen.
Zat bij mij dan toch nog wat van V8.0 dwars.
Ik stop maar weer voor de dag. Het ging uiteindelijk na een paar uur pauze wel aardig voor iemand die altijd alleen speelt.

Zo met een beetje geluk morgen de Comet unlocken en anders zondag. De E-50 zal ook wel unlocked worden in deze dagen. Dat gaat denk ik op zijn zachts gezegd een interessante grind worden. Voornamelijk omdat ik werkelijk geen idee heb hoe je die tank moet grinden. Zo ongeveer elke stock stat op die tank lijkt wel te schreeuwen om free XP. Het resultaat na die grind lijkt mij alleen wel erg interesant.

Zo met een beetje geluk morgen de Comet unlocken en anders zondag. De E-50 zal ook wel unlocked worden in deze dagen. Dat gaat denk ik op zijn zachts gezegd een interessante grind worden. Voornamelijk omdat ik werkelijk geen idee heb hoe je die tank moet grinden. Zo ongeveer elke stock stat op die tank lijkt wel te schreeuwen om free XP. Het resultaat na die grind lijkt mij alleen wel erg interesant.
Toch mooi he dat je met deze insteek nooit een tank hoeft aan te passen. Is ie slecht spelen alleen de goede ermee en krijgt ie goede stats. Is ie goed spelen alleen de noobs ermee en die maken zijn stats vanzelf laagDanielWW2 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:07:
[...]
Ik prefereer helaas. Als de idioten het door zouden krijgen dan werd die tank binnen notime doodgenerft omdat t6 dan echt alleen KV-1S only is.
Als de idioten trouwens door zouden krijgen hoe makkelijk een KV-1S te killen is zou hij eerder een buf moeten krijgen. Hoe vaak ik in die bak wel niet aan het peek-a-boo aan het spelen ben met verschillende tegenstanders zonder dat ze op het idee komen om eens gewoon het hoekje om te rijden en me aan te vallen tijdens mijn reload.....
Het werkt beide kanten op en de echte OP tanks zie je er wel beter uit springen dan de KV-1S. Het is een goede tank en de beste tier6, alleen er zijn verschillende tabnks die heel wat meer overpowered zijn
Als je de free exp ervoor hebt doen ! Anders ga je die tank de eerste tijd haten en ben je tijden bezig om je stats weer omhoog te krijgen zodra hij wel geupgrade is.DanielWW2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:36:
Zo ongeveer elke stock stat op die tank lijkt wel te schreeuwen om free XP. Het resultaat na die grind lijkt mij alleen wel erg interesant.
[ Voor 15% gewijzigd door redwing op 10-05-2014 08:40 ]
[removed]
De E50 was voor mij geloof ik de 2e mediumlijn die ik wilde doen, hij was toen nog toptier en heb hem na unlock en kopen een paar keer gespeeld en weg laten stoffen...kon er niet mee overweg.DanielWW2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:36:
De E-50 zal ook wel unlocked worden in deze dagen. Dat gaat denk ik op zijn zachts gezegd een interessante grind worden. Voornamelijk omdat ik werkelijk geen idee heb hoe je die tank moet grinden. Zo ongeveer elke stock stat op die tank lijkt wel te schreeuwen om free XP. Het resultaat na die grind lijkt mij alleen wel erg interesant.
Ben toen de USA mediumlijn gaan doen welke me beter beviel.
Heb naderhand wel verdergespeeld omdat ik de E50 full ops wilde hebben en was blij dat ik ermee klaar was.....
Toen kwam er een patch met een E50M kon ik weer aan de slag.....
Neeeee kan niet zeggen dat ik er blij van werdt...

Wat, de E50 niet leuk? Dat ding is geniaal. Wanneer ie full ops is wel te verstaan, alle stock tier IX zijn een drama. Maar die gun en zijn frontal armor zijn geniaal. Het was mijn eerste mediumlijn en ik vond et gewoon super, mijn stats zijn er ook naar (voor een eerste med tier 9 vond ik die best ok)
[ Voor 8% gewijzigd door Joindry op 10-05-2014 10:14 ]
Zo, bij dag 6 aanbeland. Dit is hoe ik er nu voor sta met de Japanse en Russische lijnen al gespeeld (muv. 2 Rusjes).
Japanse grind is weer een beetje naar target bijgetrokken
(dag 6 is 18k.) En de Duitse lijn kan ik mogelijk morgen al afmaken. Weet niet of ik dat wil, heb liever de premium in een x2 weekend en maandag kan ik toch weinig spelen. Zie wel hoe ver ik vandaag kom en dan laat ik ze daarna wel even staan.
China | 24.358 |
France | 26.886 |
Germany | 52.762 |
UK | 36.900 |
USA | 44.265 |
USSR | 56.679 |
Japan | 30.001 |
Japanse grind is weer een beetje naar target bijgetrokken
Dit. Daarnaast heb je ook nog een prachtige beloning in de vorm van de E-50M.Joindry schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:08:
Wat, de E50 niet leuk? Dat ding is geniaal. Wanneer ie full ops is wel te verstaan, alle stock tier IX zijn een drama. Maar die gun en zijn frontal armor zijn geniaal. Het was mijn eerste mediumlijn en ik vond et gewoon super, mijn stats zijn er ook naar (voor een eerste med tier 9 vond ik die best ok)
is er hier iemand die WoT op een mac speelt?
Ik speel via parallels, ik haal dan ongeveer 25fps (verwacht niet meer voor een intel iris). (mpbr late 2013)
Via whinery spelen geeft mij heel veel grafische glitches
Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om de fps te verhogen of op native mac te spelen of eigen ervaringen die beter zijn
Ik speel via parallels, ik haal dan ongeveer 25fps (verwacht niet meer voor een intel iris). (mpbr late 2013)
Via whinery spelen geeft mij heel veel grafische glitches
Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om de fps te verhogen of op native mac te spelen of eigen ervaringen die beter zijn
[ Voor 23% gewijzigd door jochem4207 op 10-05-2014 11:21 ]
Ik heb het ook een tijdje zo geprobeerd op mijn macbook, maar heb nu gewoon een bootcamp partitie waar ik in start, dat draait toch een stuk beter.
Gisteren 1 tier 8 battle gespeeld en ongeveer 10k XP ermee behaald. Ernaar tier 10s gaan doen samen met 2 clanmates, ging zeer lekker, vooral omdat dit gasten zijn die je goede ondersteuning geven als het nodig is.
Uiteindelijk gestopt omdat ineens alles tegen begon te werken bij mij... Ik kon ineens niks meer pennen met mijn tier 10 mediums... En dan heb ik het over tier 8 en tier 9 tanks waar ik op loop te bouncen als een gek en een tier 8 scout die mij dwars door mijn front heen schiet met normale AP...
Straks maar eens gaan focussen op de SP special.
Uiteindelijk gestopt omdat ineens alles tegen begon te werken bij mij... Ik kon ineens niks meer pennen met mijn tier 10 mediums... En dan heb ik het over tier 8 en tier 9 tanks waar ik op loop te bouncen als een gek en een tier 8 scout die mij dwars door mijn front heen schiet met normale AP...
Straks maar eens gaan focussen op de SP special.
Jagdtiger 8.8 is een leuk ding en je krijgt genoeg credits.
Maar je moet wel ervaring hebben met TD's.
Als je hem samen speelt met bv de jagdpanther kun je meerdere keren dubbelen met 1 bemanning. JT heeft wel meer laders. 6 bemanning i.p.v. 5
En hij is langzaam (max. 28 KM), dus van te voren tactiek maken.
Maar vuursnelheid is wel weer leuk. ± 4,65 sec
Als je hem samen speelt met bv de jagdpanther kun je meerdere keren dubbelen met 1 bemanning. JT heeft wel meer laders. 6 bemanning i.p.v. 5
Verwijderd
ik heb wel wat ervaring met tds ik ben tot de obj 704 gekomen en bij de t30 met de amerikanen dus maakt de snelhijd niet heel veel uit..Fiesta1958 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:54:
Jagdtiger 8.8 is een leuk ding en je krijgt genoeg credits.
En niet te vergeten dat je er erg goed mee kunt rammen. Erg situational, maar je lacht je kapot als je door 2 tanks wordt aangevallen en dan de ene neerschiet terwijl je de 2e kapot ramt.rgras schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Dit. Daarnaast heb je ook nog een prachtige beloning in de vorm van de E-50M.
[removed]
Vandaag mijn Obj 140 unlocken
Hehe, veel plezier met de T-54, ik houd 'em ook nog in de garage om de T62A te grinden
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Dat makkelijk killen is totaal je eigen schuld. Als je alleen bij een hoek peek-a-boo doet dan verdien je het afgemaakt te worden. Wat er alleen gebeurd is dat je niet alleen staat maar dat er meerdere tanks zijn. Het liefst tanks met een hoge RoF. Rij dan maar eens de hoek om om die KV-1S af te schieten tijdens zijn reload, gaat niet goed aflopen. Door de belachelijk hoge alpha hoef je nauwelijks jezelf bloot te stellen aan tegenvuur. Dan is het pantser ook ongelofelijk trol is en de meest belachelijke schoten bounced.redwing schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 08:37:
[...]
Toch mooi he dat je met deze insteek nooit een tank hoeft aan te passen. Is ie slecht spelen alleen de goede ermee en krijgt ie goede stats. Is ie goed spelen alleen de noobs ermee en die maken zijn stats vanzelf laag(en ja, een beetje dempend effect zit er echt wel in, maar echt niet zo extreem als je het hier probeert neer te zetten)
Als de idioten trouwens door zouden krijgen hoe makkelijk een KV-1S te killen is zou hij eerder een buf moeten krijgen. Hoe vaak ik in die bak wel niet aan het peek-a-boo aan het spelen ben met verschillende tegenstanders zonder dat ze op het idee komen om eens gewoon het hoekje om te rijden en me aan te vallen tijdens mijn reload.....
Het werkt beide kanten op en de echte OP tanks zie je er wel beter uit springen dan de KV-1S. Het is een goede tank en de beste tier6, alleen er zijn verschillende tabnks die heel wat meer overpowered zijn
Ik zit dankzij de 5x xp nu bijna op 10.000 free en ik ga proberen daar 20.000 van te maken zodat ik tenminste iets kan unlocken. Of het de motor of de koepel word of toch misschien meteen de 8.8cm L/100, geen idee.Als je de free exp ervoor hebt doen ! Anders ga je die tank de eerste tijd haten en ben je tijden bezig om je stats weer omhoog te krijgen zodra hij wel geupgrade is.

Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe ik de grind moet beginnen. Bij de meeste tanks is het wel vrij duidelijk maar deze totaal niet.

Is afgelosten op 60% en dat rot ding mijn garage uit getrapt! En welkom is3! Wat een verademing gezien de IS.
Ze zijn qua armor een stuk minder geworden een tijd terug. Zulke potjes zoals hierboven kan ik er maar zelden in krijgen en ik heb toch best wel een kennis over de tankJoindry schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:03:
[...]
Die Foch is zo hard OP. mobiliteit check, deftige gun (alfa*dpm), armor, zeker en vast check en weakspots, nauwelijks. Ik vind de foch 9 en t10 een stuk meer OP dan de waffentragerseries tier 9 en 10.
Weet je nu hoe ik me voel.. oh O:)p0st schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:28:
[...]
[...]
Yupgelukkig ging het potje erna in de Wolverine weer koning
RNG blijft een bitch zo nu en dan, maar goed, WoT spelen is een keuze
De nieuwe PTA video al gezien? Het is inmiddels mijn beste tank WN7-wise en second best WN8-wisethemaxter schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:29:
Ik heb het ook een tijdje zo geprobeerd op mijn macbook, maar heb nu gewoon een bootcamp partitie waar ik in start, dat draait toch een stuk beter.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
òch de PTA is ook de beste wn8 statspadder;p Als je hem eenmaal door had was dat ding zooooo leuk en goed!
IS-3 vind ik ook wel een leuke statspadder, als je 4K damage doet krijg je ongeveer een WN8 van 6000. Altijd leuk
Moet je dat natuurlijk wel even doen
Als je tegen mij speelt is dat zo gedaan. Ik mocht gisteren ook geen IS3 pennen. Zelfs point blank schoten van mijn 12.8cm van de Ferdinand en E-75 bouncte nog op de glacis.
Gewoon door de voorkant schieten en het liefst van een iets hoger punt zoals vanaf de E-75.DanielWW2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23:
[...]
Als je tegen mij speelt is dat zo gedaan. Ik mocht gisteren ook geen IS3 pennen. Zelfs point blank schoten van mijn 12.8cm van de Ferdinand en E-75 bouncte nog op de glacis.
Dat doe ik dus...psychoclown schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:01:
[...]
Gewoon door de voorkant schieten en het liefst van een iets hoger punt zoals vanaf de E-75.
Ik snap er ook gewoon geen bal van dat de IS3 de laatste tijd gewoon bounce na bounce is. Of het nou de glacis zonder angle is, de glacis met angle en dan ik de goede kant raakt welke nu zijn extra angle kwijt is maakt niet uit. Ik schiet en bounce met kanonnen die totaal geen probleem zouden mogen hebben met die tank...
Het enige dat nog wel werkt is de auto overmatch boven het kanon. Dan moet je dit wel raken wat ook nog wel eens een tweede is.

Eigenlijk moet je het zelf ervaren om het door te krijgen. Het is echt BS.

Oke, er is wel iets goeds. Vrijwel elke keer als ik de flank van een IS3 krijg in mijn Panther II steek ik hem in de fik. Justice.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-05-2014 15:29 ]
Ik vandaag dus lekker verder aan de SP challenge, Duitse tree bijna af. Denk ik "die bewaar ik voor komend weekend, voor de x2 special". Kom er met m'n stomme kop niet bij dat ik van de laatste 2 dagen x5 ook van premium zou kunnen profiteren
Nou dus bijna alles gespeeld, zonder de premium bonus. Dat had wat gescheeld zeg
Toch maar even de Duitse lijn proberen af te maken om morgen nog wat x5's met premium te scoren.. Maak ik komende week de US of USSR lijn wel af voor de weekendspecial.

Hier mist volgens mij iets.dr34m3dd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:17:
yeey gebanned voor een uur omdat er idioten mij gaan blocken...
eigg niet. Wordt van de voorkant geblokt door friendlies en zelfs platoonmembers en dan tjah rijden ze voor je schot... En nee dit gebeurt niet expres
[ Voor 5% gewijzigd door dr34m3dd op 10-05-2014 16:41 ]
Is er al een oplossing bekend van het RTD- probleem sinds de laatste update ? Het gebeurt mij nu net iets te vaak.....
Je schiet niet toevallig op de driehoekige vlakjes links- en rechtsboven de pikenose? Daarachter zit namelijk de holle ruimte onder de spaced armor aan de zijkanten. Erop schieten resultaat in een pen zonder damage. Maar doorgaans moet een IS-3 voor tier 8 of hogere tanks weinig problemen geven om te pennen, of ie nu anglet of niet. Doe in elk geval geen moeite op de LFP te mikken want die is klein en goed geangled.DanielWW2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:13:
[...]
Dat doe ik dus...
Ik snap er ook gewoon geen bal van dat de IS3 de laatste tijd gewoon bounce na bounce is. Of het nou de glacis zonder angle is, de glacis met angle en dan ik de goede kant raakt welke nu zijn extra angle kwijt is maakt niet uit. Ik schiet en bounce met kanonnen die totaal geen probleem zouden mogen hebben met die tank...
Het enige dat nog wel werkt is de auto overmatch boven het kanon. Dan moet je dit wel raken wat ook nog wel eens een tweede is.
Eigenlijk moet je het zelf ervaren om het door te krijgen. Het is echt BS.
Oke, er is wel iets goeds. Vrijwel elke keer als ik de flank van een IS3 krijg in mijn Panther II steek ik hem in de fik. Justice.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Soms heb je een heerlijke x5 ertussen zitten..
Victory!
Battle: Live Oaks
Vehicle: AMX 50 100
Experience received: 10.635 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 73.066
Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Tank Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Victory!
Battle: Live Oaks
Vehicle: AMX 50 100
Experience received: 10.635 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 73.066
Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Tank Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

[ Voor 5% gewijzigd door wsLy op 10-05-2014 17:20 ]
Wait, what?Fid3lity schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:35:
Denk ik "die bewaar ik voor komend weekend, voor de x2 special".
Kuch.... Kuch.... Ik wil niet opschepen ofzo: http://wotreplays.com/sit...windsurfboy1999-amx_13_90
Waar kan je die mm hack downloaden?
Oude replays opduikelen kan ik ookSurfBoy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:26:
Kuch.... Kuch.... Ik wil niet opschepen ofzo: http://wotreplays.com/sit...windsurfboy1999-amx_13_90
En waar wil je me niet mee opschepen
Maar srsly, da's wel een nette pot idd
Hehe, dat was idd opvallendTweakJerommeke schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:37:
Waar kan je die mm hack downloaden?
Edit: De Tiger (P) en ik vinden elkaar nog niet zo lief helaas

[ Voor 9% gewijzigd door p0st op 10-05-2014 19:44 ]
Daarstraks maar besloten dat ik het grootste gedeelte van de Super Pershing challenge maar via teambattles ga doen, veel makkelijker en met minder frustratie...
Momenteel sta ik er zo voor.
Ik heb de tier 5 japanner zojuist weer gekocht. Van de Duitsers moet ik nog de Tiger terug kopen, want de credits voor Borsig gaat te lang duren denk ik.. en van de Russen heb ik alleen de IS-3 momenteel, maar dat komt wel goed in Team Battles
Van de Chinezen heb ik 110 en T-34-1 dus dat gaat ook wel... UK alleen de Black Prince, dat is dan wel weer minder..
Momenteel sta ik er zo voor.
China | 35.086 |
France | 37.969 |
Germany | 0 |
UK | 14.953 |
USA | 63.503 |
USSR | 13.071 |
Japan | 0 |
Ik heb de tier 5 japanner zojuist weer gekocht. Van de Duitsers moet ik nog de Tiger terug kopen, want de credits voor Borsig gaat te lang duren denk ik.. en van de Russen heb ik alleen de IS-3 momenteel, maar dat komt wel goed in Team Battles
Ik weet echt wel hoe ik een IS3 moet pennen. Ik heb er al meer dan genoeg gesloopt de afgelopen maanden. Het gaat alleen beter als de RNG niet meteen zijn middelvinger opsteekt en nee zegt...Thierry88 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:02:
[...]
Je schiet niet toevallig op de driehoekige vlakjes links- en rechtsboven de pikenose? Daarachter zit namelijk de holle ruimte onder de spaced armor aan de zijkanten. Erop schieten resultaat in een pen zonder damage. Maar doorgaans moet een IS-3 voor tier 8 of hogere tanks weinig problemen geven om te pennen, of ie nu anglet of niet. Doe in elk geval geen moeite op de LFP te mikken want die is klein en goed geangled.
Ik quote mezelf even,want ik ben bang dat het anders ondersneeuwt. Ik heb op de fora e.e.a. gelezen, maar daar zijn allerlei wisselende berichten. Zo zou bij de één het terugdraaien van de graphics naar 'standaard' wel helpen maar bij een ander helemaal niet. Heeft iemand hier een 'gouden tip'?garathane schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:51:
Is er al een oplossing bekend van het RTD- probleem sinds de laatste update ? Het gebeurt mij nu net iets te vaak.....
41 battles 70,73% winrate en een wn8 van 3030.
Today was good day!
Today was good day!
Thuis met een keelontsteking. Wel een aantal games gespeeld, maar resultaten zijn niet zo denderend. 
Trouwens p0st, heb net v12 van je pack geïnstalleerd met de WN8 marker geactiveerd. Als ik op een tank schiet, zie ik mijn damage amper in het balkje. Bij V10 was dit balkje geel gekleurd ... kan ik dit ergens aanpassen?
Trouwens p0st, heb net v12 van je pack geïnstalleerd met de WN8 marker geactiveerd. Als ik op een tank schiet, zie ik mijn damage amper in het balkje. Bij V10 was dit balkje geel gekleurd ... kan ik dit ergens aanpassen?
[ Voor 4% gewijzigd door Catscratch op 10-05-2014 21:37 ]
Tuurlijk! Ergens in markersAliveNormal en markersAliveExtended!Catscratch schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:37:
Thuis met een keelontsteking. Wel een aantal games gespeeld, maar resultaten zijn niet zo denderend.
Vandaag een lekker potje in de KV220 gehad, dat terwijl de Russische tanks me over het algmeen erg slecht liggen. Ik snap gewoon niet hoe ik in de KV1 / KV1s moet spelen.

I am the great Cornholio!
Probeer eens te sidescrapen met de KV-1. Je bent als je het goed doet immuun voor z'n beetje alles op die manier. KV-1S is heel erg simpel. Blijf bij een groep andere tanks en peek a boo.
Eindelijk eens een historisch correcte Sovjettank. 
Het is gewoon de wraak van de Sovjetlijn.
Oh en kan iemand me deze uitleggen. Dus ik mag IS3 tanks niet pennen maar ik mag met mijn T34 wel gewoon 3 keer achter elkaar dwars door de glacis van een 110 schieten welke niet geangled is. Ik snap er officieel namelijk geen bal meer van.
edit: Ik stop ook maar eens. Het ging net iets minder dan gisteren maar nog steeds wel aardig.

Dan morgen met een 5x win is de Comet wel binnen. Die tank lijkt mij wel wat aangezien je nu eindelijk een v-stab mag installeren voor het precieze circle of death werk.
De hull down mogelijkheid lijkt mij al helemaal geweldig omdat dat nou precies is wat ik een beetje mis bij de Cromwell.
Het is gewoon de wraak van de Sovjetlijn.
Oh en kan iemand me deze uitleggen. Dus ik mag IS3 tanks niet pennen maar ik mag met mijn T34 wel gewoon 3 keer achter elkaar dwars door de glacis van een 110 schieten welke niet geangled is. Ik snap er officieel namelijk geen bal meer van.
edit: Ik stop ook maar eens. Het ging net iets minder dan gisteren maar nog steeds wel aardig.

Dan morgen met een 5x win is de Comet wel binnen. Die tank lijkt mij wel wat aangezien je nu eindelijk een v-stab mag installeren voor het precieze circle of death werk.

De hull down mogelijkheid lijkt mij al helemaal geweldig omdat dat nou precies is wat ik een beetje mis bij de Cromwell.
[ Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-05-2014 02:19 ]
Je gaat er iedere keer van uit dat de tegenpartij idioten zijn en je eigen team wel nadenkt. Mijn randoms zijn toch meestal anders :-) Oftewel als die anderen de hoek omrijden gaat mijn team er meestal vandoor of schrikken zo dat ze de helft van de schoten missen. Als ze al voor die tijd niet zijn weggereden of dood zijn.DanielWW2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:44:
[...]
Dat makkelijk killen is totaal je eigen schuld. Als je alleen bij een hoek peek-a-boo doet dan verdien je het afgemaakt te worden. Wat er alleen gebeurd is dat je niet alleen staat maar dat er meerdere tanks zijn. Het liefst tanks met een hoge RoF. Rij dan maar eens de hoek om om die KV-1S af te schieten tijdens zijn reload, gaat niet goed aflopen. Door de belachelijk hoge alpha hoef je nauwelijks jezelf bloot te stellen aan tegenvuur. Dan is het pantser ook ongelofelijk trol is en de meest belachelijke schoten bounced.
[...]
[removed]
Nee, is even checkenpsychoclown schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:52:
De nieuwe PTA video al gezien? Het is inmiddels mijn beste tank WN7-wise en second best WN8-wise
Moet wel zeggen dan ie bij mij ook beter gaat. Alleen jammer dat ik met die x5 zoals altijd 2 x een loss van 1000 met die PTA heb en vervolgens winnen als je zo ongeveer wordt geoneshot...
Gisteren sowieso heel wisselend gespeeld, een paar 0 dmg potjes afgewisseld met 10K games....
Winrate was wel goed, maar had ook een fijn platoon met Nemean
Zo, ik stop er maar weer even mee voor vandaag 
Verschrikkelijke teams, en zelf ook daardoor steeds gefrustreerder, waardoor #yolo

Misschien vanavond meer geluk, als ik wat gekalmeerd ben
Verschrikkelijke teams, en zelf ook daardoor steeds gefrustreerder, waardoor #yolo

Ik ook vanmorgen, iets van 10 x5's verknald doordat ik de RNG echt 100% tegen me kreeg. En dat net met het dagje premiump0st schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:21:
[afbeelding]
Ik laat ze de keuze simpelweg niet. Ik trek gewoon terug tot achter mijn teamgenoten bij mijn reload. Dan veranderen bij een rush hun in de XP pinata's en kan ik blijven schieten. Dat is een les welke ik op de harde manier hebt geleerd. Ik weiger simpelweg nog de pinata te zijn tenzij het niet anders kan.redwing schreef op zondag 11 mei 2014 @ 06:04:
[...]
Je gaat er iedere keer van uit dat de tegenpartij idioten zijn en je eigen team wel nadenkt. Mijn randoms zijn toch meestal anders :-) Oftewel als die anderen de hoek omrijden gaat mijn team er meestal vandoor of schrikken zo dat ze de helft van de schoten missen. Als ze al voor die tijd niet zijn weggereden of dood zijn.

p0st schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:21:
[afbeelding]
Ik dacht dat het bij mij al erg ging maar die van Post is wel erg sneu. 10 keer en 5x verpesten is al helemaal om gek van te worden.Fid3lity schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:46:
Ik ook vanmorgen, iets van 10 x5's verknald doordat ik de RNG echt 100% tegen me kreeg. En dat net met het dagje premiumIk probeer het nu weer even, moet in ieder geval de Franse en Britse lijn nog even doen voor de challenge.

Bij mij is het leed tot dusver beperkt tot de 5x met de Panther II waarbij ik maar 10 granaten nodig had voor een pen op jawel een IS3...
Dan nog de 5x met de Cromwell die verpest werd door een SU-152 die de hoek om reed, niet eens mikte en mij insta kille met een H.E.A.T shell...
Maar Cromwell is nog 1000xp en de Panther II nog 10.000xp dus dat lukt wel.
Om niet goed van te worden, steevast aan het begin van de pot de verkeerde keuze maken waardoor ik in mid-/endgame of al dood ben, of mijlenver verwijderd ben van targets om nog wat damage te doen. Echt heel erg zonde van de XP dit.. Een dag om gauw te vergeten
(Inmiddels zit ik toch wel over de 15 gemiste x5's)
[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 11-05-2014 14:53 ]
Comet is binnen.
Ben alleen weer blut dus moet nu credits gaan grinden voor munitie en de crewretrain. Heb denk ik nogal wat premium shells nodig. Het is een Comet.

Ben alleen weer blut dus moet nu credits gaan grinden voor munitie en de crewretrain. Heb denk ik nogal wat premium shells nodig. Het is een Comet.
De Comet voelt voor mij als een dreun in het gezicht als je de Cromwell gewend bent
Als het ongeveer hetzelfde is als de T-34-85 naar de T-43 dan overleef ik het wel. Over het algemeen krijgt menig tegenstander een of twee schoten in mijn Cromwell als hij geluk heeft en het zijn nog wel eens schoten op de turret omdat de romp gewoon te laag voor ze is. Meestal is het alleen gewoon een kansloze slachting. Het beetje mobiliteitverlies compenseer je omdat je nu tegen veel meer lompere tanks speelt en dus meer moet circelen. Voor het ultieme plezier van een Hellcat circlenen hou ik mijn Cromwell gewoon. Ik was in het begin geen fan van de tank maar die tank is echt op mij gegroeid. 3 a 4 kills/1500 damage is nu vrij standaard geworden als een game. Z'n heerlijke tank is die Cromwell.Fid3lity schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:01:
De Comet voelt voor mij als een dreun in het gezicht als je de Cromwell gewend bent
Verder lijkt die 12 graden gundepressie mij ook wel wat.
Heerlijk die 5X! 
Victory!
Sand River
Rhm.-Borsig Waffenträger
Experience received:10.710 ( x5) 70.497
Battle achievements High Caliber, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Total: 17 637 WN8: 8 138 (100)
Victory!
Sand River
Rhm.-Borsig Waffenträger
Experience received:10.710 ( x5) 70.497
Battle achievements High Caliber, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Total: 17 637 WN8: 8 138 (100)
Thanks! Ik heb die files vanuit V10 gekopieerd. Works like a charm!p0st schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:35:
[...]
Tuurlijk! Ergens in markersAliveNormal en markersAliveExtended!
Zo, progressie.. Schiet de afgelopen dagen ineens wel een beetje op met de Britten 
Bij het Amerikaanse lijntje miste ik bijvoorbeeld achtereenvolgens de x5 van de T49, Wolverine & Hellcat
Verder gaat het wel lekker, komend weekend wordt Oosters weekend
Als we tenminste de x2 krijgen..
China | 36.368 |
France | 53.174 |
Germany | Finished |
UK | 71.169 |
USA | 67.397 |
USSR | 70.131 |
Japan | 38.718 |
Bij het Amerikaanse lijntje miste ik bijvoorbeeld achtereenvolgens de x5 van de T49, Wolverine & Hellcat

x2 voor iedere victory?Fid3lity schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:48:
Zo, progressie.. Schiet de afgelopen dagen ineens wel een beetje op met de Britten
China 36.368 France 53.174 Germany Finished UK 71.169 USA 67.397 USSR 70.131 Japan 38.718
Bij het Amerikaanse lijntje miste ik bijvoorbeeld achtereenvolgens de x5 van de T49, Wolverine & HellcatVerder gaat het wel lekker, komend weekend wordt Oosters weekend
Nou na een nodige pauze de Comet eens geprobeerd. Ik begrijp nu wat er bedoelt word met minder mobiel.
Het ding trekt gewoon voor geen meter op vergeleken met de Cromwell.

Zo, heb WoT ook weer eens geïnstalleerd.
Wat heb ik er moeite mee... moet er weer helemaal in komen.
Hebben jullie nog tips?
Zit nog met tier 1 & 2 tanks, dus 'k ben niet zo ver in 't spel...
Hebben jullie nog tips?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
M'n eerste opzettelijke TK ooit gemaakt... na 5,5K games. Met een T1 Cunningham een Tier 9 match binnen wandelen. Sterf.
Bad Ed_L, bad.Edmin schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:28:
M'n eerste opzettelijke TK ooit gemaakt... na 5,5K games. Met een T1 Cunningham een Tier 9 match binnen wandelen. Sterf.
Ik laat ze gewoon afslachten door de vijand en rapport het platoon. Die tien rapports per dag moeten natuurlijk wel uitgedeeld worden.
Trolls.. ze moeten gewoon allemaal kapot.
En ik ragede extra wegens de connection error die me een nutteloze x5 XP op de 3002D gaf.
En ik ragede extra wegens de connection error die me een nutteloze x5 XP op de 3002D gaf.
Blijft slecht. Als je de T1 nou laat scouten, voor een vijand uitdrukt of gewoon als dekking gebruikt dan is die nog nuttig. Mij zou het wel handig lijken om z'n T1 te laten dient als lower plate dekking voor een E-75 ofzo. Is die ook nog nuttig.
Niet op Prokhorovka... met nog eens twee T71's in je team. Nutteloos als scout, nutteloss als dekking.
Jaja die zijkant van de Object... Zo schoot zelfs een verdwaalde t5 m'n ammorack nog es kapot
Vandaag ook de ace binnen -> replay. Zit ook wel een aardig voorbeeld in van wat ik misschien nog wel het meest frustrerende in deze game vindt: Je schiet met elk schot raak, en als target one-shot is, dan ineens miss-miss-miss. Daarentegen, dat reloadspeed.
Idd, gelukkig heb ik er wel pre-emptive maintenance en safe stowage op, elk beetje helptRiegah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:34:
[...]
Jaja die zijkant van de Object... Zo schoot zelfs een verdwaalde t5 m'n ammorack nog es kapot. Neemt niet weg dat het een heerlijke tank is, ik heb hem nog maar net maar het is zeker m'n favoriete t10 tank in platoon.
Vandaag ook de ace binnen -> replay. Zit ook wel een aardig voorbeeld in van wat ik misschien nog wel het meest frustrerende in deze game vindt: Je schiet met elk schot raak, en als target one-shot is, dan ineens miss-miss-miss. Daarentegen, dat reloadspeed.
Ik moet zelf mijn eerste echt lekkere match er nog in beleven (1e ammorack, 2e connection errors, 3e meh), misschien ook maar eens in platoon proberen van de week!
Verder was vandaag echt ruk, ik had gewoon met mijn poten van WoT af moeten blijven na de faal rondjes van vanmorgen, want dat was vanavond gewoon vrolijk hetzelfde...

Ik weiger terug te trekken achter mijn eigen basisDanielWW2 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:47:
[...]
Ik laat ze de keuze simpelweg niet. Ik trek gewoon terug tot achter mijn teamgenoten bij mijn reload. Dan veranderen bij een rush hun in de XP pinata's en kan ik blijven schieten. Dat is een les welke ik op de harde manier hebt geleerd. Ik weiger simpelweg nog de pinata te zijn tenzij het niet anders kan.![]()
[...]
Gewoon lol hebben. Zeker bij die lagere tiers moet je niet teveel verwachten, Lekker oefenen en je zult zien dat als je je best een beetje doet dat die progressie er vanzelf in zit.rikdegraaff schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:01:
Zo, heb WoT ook weer eens geïnstalleerd.
Hebben jullie nog tips?
[removed]
Als het goed is wel, de RU server krijgt dat in ieder geval. Zonder de x2 weekends red ik het ook wel, alleen zou het net even wat langer duren.
Dreun in je gezicht he?DanielWW2 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:32:
Nou na een nodige pauze de Comet eens geprobeerd. Ik begrijp nu wat er bedoelt word met minder mobiel.
[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 12-05-2014 08:17 ]
Oké, dank je voor het bericht redwing.
Ik ga weer even knallen, haha.
Ik ga weer even knallen, haha.
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Het was mijn weekend niet .. hele weekend wilde het niet lukken. Laten we hopen dat het deze week wat beter gaat.
Nog iets van 90k tot de Centurion 7/1
Nog iets van 90k tot de Centurion 7/1
x2 weekend zou super zijn. Eigenlijk is de missie wel iets te makkelijk zoFid3lity schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:48:
Daarna ga ik eerst zorgen dat ik voor elke lijn wat fatsoenlijke tanks heb voor een volgende premium tank missie. Ik vecht nu met Tier4 en 5 tanks voor Japan. En Tier 5 en 6 voor China, gaat niet zo heel snel.
China 36.368 France 53.174 Germany Finished UK 71.169 USA 67.397 USSR 70.131 Japan 38.718
Bij het Amerikaanse lijntje miste ik bijvoorbeeld achtereenvolgens de x5 van de T49, Wolverine & HellcatVerder gaat het wel lekker, komend weekend wordt Oosters weekend
China | 44.545 |
France | 66.875 |
Germany | Finished |
UK | 47.032 |
USA | 74.894 |
USSR | 72.943 |
Japan | 40.539 |
Dit weekend was echt drama.
WN8 stats waren wel OK omdat ik alleen of met platoon wel goed bezig waren, maar de teams dat was echt niet normaal meer.
Grinden van tanks ging met x5 wel aardig uiteindelijk ondanks de teams.
Type T-34 afgerond, Nashorn afgerond, T20 afgerond, T-34 bijna, Chi-Nu bijna, zit nu op 120k met de IS-8 (ja, jullie lezen het goed ben zowaar eens veel IS-8 gaan spelen)
Wel goed op weg in SP event al ga ik toch niet dedicated ervoor, zie wel hoe ver ik kom.
WN8 stats waren wel OK omdat ik alleen of met platoon wel goed bezig waren, maar de teams dat was echt niet normaal meer.
Grinden van tanks ging met x5 wel aardig uiteindelijk ondanks de teams.
Type T-34 afgerond, Nashorn afgerond, T20 afgerond, T-34 bijna, Chi-Nu bijna, zit nu op 120k met de IS-8 (ja, jullie lezen het goed ben zowaar eens veel IS-8 gaan spelen)
Wel goed op weg in SP event al ga ik toch niet dedicated ervoor, zie wel hoe ver ik kom.
[ Voor 4% gewijzigd door solique op 12-05-2014 08:58 ]
Idem... ik had in het begin van de week nog 67% WR met een WN8 van boven de 3000... Daarna niks meer, ook performance in CWs was nihil, ... Tijd voor een WoT break denk ik.p0st schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:55:
[...]
Verder was vandaag echt ruk, ik had gewoon met mijn poten van WoT af moeten blijven na de faal rondjes van vanmorgen, want dat was vanavond gewoon vrolijk hetzelfde...![]()
[afbeelding]
Teveel verschillende tanks spelen om toch maar die x5 te krijgen helpt niet. Franse & Japanse tanks spelen om de missie te halen helpt nog minder... 'k hoop nu dat ik de SP nog kan halen en dat die nog een beetje leuk is.

Het is inderdaad geen al te moeilijke missie nu de bonussen voor x5 en x2 meetellen, dan had ik denk ik ook nog wel voor 100k voor een T34 kunnen gaan. Afijn, deze missie gaat me wel lukken. Met 3k per tree per dag verwacht ik over anderhalve week klaar te zijn. UK / USA / USSR doe ik vrijdag en daarna zie ik wel hoever ik kom met de lastige grinds in het weekend. Als dat een beetje opschiet hoef ik niet eens te wachten tot volgend weekend. Kan wel, tijd zat. Plus, ik heb nog een paar examens te doen. Dus deze week speel ik wellicht niet zo veel.JPvdB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:51:
[...]
x2 weekend zou super zijn. Eigenlijk is de missie wel iets te makkelijk zo. 1 weekje 3 uurtjes per avond gespeeld. En dan nog 3 dagen x5 weekend mee gepakt (Op moederdag durfde ik de pc echt niet aan te zetten
. Vanavond ga ik de US en USSR lijn afmaken. De Franse lijn kan ik morgen en dan nog maar 3 lijnen over. Met zo'n weekend erbij denk ik dat ik er al bijna ben.
China 44.545 France 66.875 Germany Finished UK 47.032 USA 74.894 USSR 72.943 Japan 40.539
Dankzij teambattles en een aantal goede x5's ben ik toch goed opgeschoten met de grinds. Alleen UK, Japan en Duitsland vergen veel werk... Japan heb ik alleen een t5... Pff en niet echt mijn favoriete tank... Bij de Duitsers moet ik de Tiger nog terugkopen.
Denk wel dat ik de missie ga halen, dat zal geen probleem zijn.
Als je kunt, zou ik overwegen de Tier IV Ke-Ho te halen. Tip van iemand anders in dit draadje: tank ziet maximaal Tier VI en komt ook wel als top tier voorbij met wat geluk. Met die Experimental gun die ook op de Tier V zit is nog best aardig te spelen.wsLy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:31:
Dankzij teambattles en een aantal goede x5's ben ik toch goed opgeschoten met de grinds. Alleen UK, Japan en Duitsland vergen veel werk... Japan heb ik alleen een t5... Pff en niet echt mijn favoriete tank... Bij de Duitsers moet ik de Tiger nog terugkopen.
Ke-Ho is inderdaad een leuk tankje. Die gebruik ik ook samen met de Tier 4 en 5 mediums. De Tier 5 is ook wel aardig met de top gun. Na de super pershing actie ga ik toch eens zorgen dat ik altijd voor elk land minimaal 2 leuke tanks tussen tier 4 en 8 in de garage heb staan met een goede crew. Er zullen nog wel meer premium tank acties gaan komen.
Gisteren ging iets minder soepel op één of andere manier, klagen doe ik niet maar mijn performance had wel iets beter gemogen. Wel wat leuke potjes gehad en ook bevalt de E4 best wel goed 
De PTA battle van laatst:
De PTA battle van laatst:
Dat had ik na de IS-6 challenge al besloten. Veel spelers niet, en die lopen nou in het topic op het forum van WoT zelf te zeuren dat de conditions zo oneerlijk zijn. Jammer is dat. Ik ben nu bezig met van elke lijn een tier VI en / of VII unlocked te hebben. Wellicht dat ze de komende winter wel weer met een andere challenge komen.JPvdB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:43:
Ke-Ho is inderdaad een leuk tankje. Die gebruik ik ook samen met de Tier 4 en 5 mediums. De Tier 5 is ook wel aardig met de top gun. Na de super pershing actie ga ik toch eens zorgen dat ik altijd voor elk land minimaal 2 leuke tanks tussen tier 4 en 8 in de garage heb staan met een goede crew. Er zullen nog wel meer premium tank acties gaan komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable? Of moet er een update gedaan worden? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de playertable? Of moet er een update gedaan worden? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)