[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Apart zeg...goed controleren dus met dat programma.
Elke keer op en neer sturen is ook niet fijn 8)7

Ik ben voor de 27" gegaan... iets breder lijkt me wel fijner om schermen naast elkaar te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Wat is daar fijner aan dan? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:27

Saven

Administrator

Hahn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:53:
Wat is daar fijner aan dan? :P
Je hebt een iets reeël beeld van het beeld :P voor je referentie is dat handig zoals ik zei als je bijv. ontwerpt voor digitale beeldschermen.

Ontwerpen kan ik ook absoluut niet op een 15" 1080p laptopschermpje om maar een voorbeeld te noemen. Dan heb ik totaal geen referentie meer hoe groot/klein/breed/smal iets moet zijn.

Kwestie van wennen misschien, maar zoals ik al eerder zei. Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Die van mij zal dus best verschillen met honderden anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:54:
[...]

Je hebt een iets reeël beeld van het beeld :P voor je referentie is dat handig zoals ik zei als je bijv. ontwerpt voor digitale beeldschermen.

Ontwerpen kan ik ook absoluut niet op een 15" 1080p laptopschermpje om maar een voorbeeld te noemen. Dan heb ik totaal geen referentie meer hoe groot/klein/breed/smal iets moet zijn.

Kwestie van wennen misschien, maar zoals ik al eerder zei. Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Die van mij zal dus best verschillen met honderden anderen :)
Dat heb je bij een 25" (117.49 DPI) en 27" (108.79 DPI) scherm ook niet omdat ze allebei al een hogere DPI hebben dan veel andere beeldschermen. Een 1080p 24" scherm heeft bijvoorbeeld 91.79 DPI. Voor drukwerk zit je er al hélemaal naast omdat dat vaak op 150, 300 of meer DPI wordt gedaan.

Tussen de 25" en 27" zit dus 0 verschil behalve het kleine stukje ruimte dat je er mee wint op je bureau en wellicht meer in één opslag kan zien.

In Photoshop en andere professionele software zitten niet voor niks opties om een source/target DPI in te stellen en je ontwerpen op echte schaal weer te geven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Het is allemaal persoonlijke voorkeur inderdaad.

Mij lijkt dat extra stukje beeldscherm in de breedte (27") juist wel lekker om foto's naast elkaar te zetten of zowel word als Excel te openen. Of Itunes en intern. Gewoon omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Ventieldopje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:34:
[...]
Dat heb je bij een 25" (117.49 DPI) en 27" (108.79 DPI) scherm ook niet omdat ze allebei al een hogere DPI hebben dan veel andere beeldschermen. Een 1080p 24" scherm heeft bijvoorbeeld 91.79 DPI. Voor drukwerk zit je er al hélemaal naast omdat dat vaak op 150, 300 of meer DPI wordt gedaan.
Jij haalt nu dpi en ppi door elkaar. In Photoshop kijk je bij een scaling van 100% nog steeds met 72 dpi naar je bestanden die je open hebt, of ze nou 72, 150 of 300 dpi zijn.
Tussen de 25" en 27" zit dus 0 verschil behalve het kleine stukje ruimte dat je er mee wint op je bureau en wellicht meer in één opslag kan zien.
Tussen 27" en 25" zit 8% verschil. Ik snap het wel hoor. Ik vond het op 27" al aardig wat om bij een scaling van 100% mijn lettertjes nog te kunnen zien. Mijn beide ogen zijn nog scherp, maar ik had toch liever 30" gehad dan, of ik had de scaling anders op 110% gezet ofzo. Ik kreeg er toch wat sneller vermoeide ogen door. Dus op 25" 2560x1440 zonder te scalen zou ik zelf absoluut nooit doen.
In Photoshop en andere professionele software zitten niet voor niks opties om een source/target DPI in te stellen en je ontwerpen op echte schaal weer te geven.
Ja okee. Maar de letters en de icoontjes uit de menu's scalen niet mee. En Photoshop is weer een vak apart. Als ik de letters van mijn menu's en teksteditors groter moet gaan zetten door scaling of gewoon door vergroten van het lettertype dan gaat je pixels per inch voordeel weer teniet.

Maar dit is zo'n algemene discussie. Wil je scalen of niet? Zo ja, dan kan je beter zoveel mogelijk pixels nemen. Wil je absoluut (nog) niet scalen zoals ik, dan ga ik voor 2560x1440 absoluut niet kleiner dan 27" en voor laptops met 1920x1080 absoluut niet kleiner dan 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:39:

Tussen 27" en 25" zit 8% verschil. Ik snap het wel hoor. Ik vond het op 27" al aardig wat om bij een scaling van 100% mijn lettertjes nog te kunnen zien. Mijn beide ogen zijn nog scherp, maar ik had toch liever 30" gehad dan, of ik had de scaling anders op 110% gezet ofzo. Ik kreeg er toch wat sneller vermoeide ogen door. Dus op 25" 2560x1440 zonder te scalen zou ik zelf absoluut nooit doen.

[...]

Ja okee. Maar de letters en de icoontjes uit de menu's scalen niet mee. En Photoshop is weer een vak apart. Als ik de letters van mijn menu's en teksteditors groter moet gaan zetten door scaling of gewoon door vergroten van het lettertype dan gaat je pixels per inch voordeel weer teniet.

Maar dit is zo'n algemene discussie. Wil je scalen of niet? Zo ja, dan kan je beter zoveel mogelijk pixels nemen. Wil je absoluut (nog) niet scalen zoals ik, dan ga ik voor 2560x1440 absoluut niet kleiner dan 27" en voor laptops met 1920x1080 absoluut niet kleiner dan 17".
Ook dit is weer erg persoonlijk...ik heb 1440p op 25" en 1080p op 15" beide op 100% scaling

Totaal geen moeite mee ;)

In principe "lebbert" de 27" alles net iets verder uit dan de 25"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Relative schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:55:
Ik ben erg tevreden met mijn;
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 207,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,95

Echter was dat gevoel vandaag plots weg. Ik merkte iets vreemds op aan mijn monitor. Ik heb het geprobeerd te filmen en geplaatst op youtube. Bekijk HIERRRR het probleem. Op seconde 6 a 7 zie je duidelijk de bron van het probleem.

Een knipperend/kapot ledje aan de onderkant van het scherm. Dit verspreid zich als een soort driehoek over de rest van mijn scherm. Zie foto hieronder in de spoiler; Ik heb het aangegeven met rode lijnen.

spoiler: foto probleem. In spoiler gezet voor mensen die forum met databundel bezoeken en zo niet deze afbeelding automatisch binnenhalen

Het probleem is erg storend tijdens het gebruik. Heeft iemand een idee of dit probleem vaker voorkomt? Heeft het een naam? Zo ja, ik neem aan dat dit onder de garantie valt?

Misschien heeft iemand dit probleem ook eerder meegemaakt. Ik hoop dat ik niet de enige ben 8)7
Quote op mijzelf. Garantie voor mijn U2414H direct met Dell geregeld. Ze komen morgen een andere monitor brengen, en de volgende werkdag komen zij mijn huidige monitor ophalen. Het is echter wel refurbished garanatie. Iemand anders heeft dus ook eens zijn monitor onder garantie teruggestuurd, ze hebben deze gerepareerd en ik krijg deze. Net als dat iemand anders die zijn monitor gaat opsturen en mijn gerepareerde monitor daar in de plaats van krijgt.

Ik krijg dus eigenlijk een tweedehands product waaraan gerommeld is, en welke misschien wel veel meer kilometers heeft gemaakt etc. Netjes dat ik direct morgen een andere monitor krijg, echter deze refurbisched warranty is nieuw voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1,17x meer oppervlakte. De DPI is op de 25" wel erg hoog en text scaling komt dan goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Relative, anders houdt het natuurlijk op om meteen een nieuwe te kunnen krijgen. Maar je garantietermijn blijft wel hetzelfde natuurlijk. Beter meteen retour onder consumentenrecht dus (mits je problemen tijdig ziet).

@ nooberke: Ja, dat is persoonlijk natuurlijk. :)

@ Olaf: Klopt. En persoonlijk wil ik helemaal geen textscaling willen toepassen, want dan komt alles er anders uit te zien. O.a. websites zien er dan anders uit dan bedoeld is (en of dat aan het slecht programmeren ervan ligt, zal mij een biet zijn, ik wil de menu's/navigatie liever niet door een hele site zien springen). :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 03-03-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Jij haalt nu dpi en ppi door elkaar. In Photoshop kijk je bij een scaling van 100% nog steeds met 72 dpi naar je bestanden die je open hebt, of ze nou 72, 150 of 300 dpi zijn.

[...]

[...]

PPI en DPI maakt in dit geval niet uit ;) Je geeft de afbeelding DPI en in de instellingen de beeldscherm DPI in om hem indien gewenst op ware grote weer te kunnen geven. Dit is niet wat de 100% zoom in Photoshop doet maar daar is een andere optie voor die het op ware grootte weergeeft.

De tekst ligt ook vaak aan de manier van renderen, dat maakt een énorm verschil. Bij Windows kun je dit tunen door de ClearType wizard te draaien en de tekst zo te optimaliseren maar ieder zo zijn voorkeur :)

Ook al scale je in bijv. Photoshop, dan nog is dat alleen van toepassing op de tekst en niet op je foto. Dan zou een 4K monitor voor Photoshop met scaling gewoon onzin zijn ;)

Zelf scale ik niet en maak ik juist gebruik van de hogere DPI om kleine fonts scherp weer te kunnen geven, dit wel onder linux met infinality patches, onder Windows vind ik dat een stuk minder fijn.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hoe kan backlight bleeding het beste worden getest op dit soort schermen?
Verder ben ik benieuwd hoe ik het scherm het kan instellen en kalibreren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Doe het licht in de kamer uit, laat het beeldscherm een zwart scherm weergeven (fullscreen zwart plaatje?). Moet snel genoeg opvallen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Ventieldopje schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:59:
Doe het licht in de kamer uit, laat het beeldscherm een zwart scherm weergeven (fullscreen zwart plaatje?). Moet snel genoeg opvallen :)
Op de U2414H de eerst en vierde fysieke knop tegelijk bedrukken voor een standaard dell RGB testcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 19:52
Heeft iemand al ervaring met daisy chainen? Ik wil graag een 2e u2515h erbij kopen en die daisy chainen met m'n eerste. Ik heb nummer 1 aangesloten via displayport in m'n pc, naar mini displayport in m'n monitor.
Kan ik dan gewoon nummer 2 dmv displayport -> displayport aansluiten op nummer 1?
En werkt dit ook op een macbook pro met thunderbolt 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

blupmans schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:27:
Heeft iemand al ervaring met daisy chainen? Ik wil graag een 2e u2515h erbij kopen en die daisy chainen met m'n eerste. Ik heb nummer 1 aangesloten via displayport in m'n pc, naar mini displayport in m'n monitor.
Kan ik dan gewoon nummer 2 dmv displayport -> displayport aansluiten op nummer 1?
En werkt dit ook op een macbook pro met thunderbolt 2?
Er staat op je monitor bij welke poort gebruikt kan worden als output voor daisy chaining, dan kun je hem daarmee doorlussen. Wel even opletten met de totale resolutie dat je videokaart dat ondersteund (DP 1.2) en dat je huidige beeldscherm dat ook ondersteund. Het tweede scherm hoeft dat niet te ondersteunen, die krijgt domweg gewoon signaal via DisplayPort en weet niet dat hij gedaisychained is.

Ik had icm. een Quadro K600 problemen om een U2713H en U2410 aan te sturen, de resolutie was net iets te hoog samen denk ik. Nieuwere en zwaardere GPU's kunnen dit vaak wel aan :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Ik heb een gtx 770. Die heeft volgens mij DP 1.2 Dan zou het dus moeten lukken...
Stel nou dat het niet lukt; is het dan mogelijk om de 2e aan te sluiten via de hdmi poort in m'n videokaart zonder dat dit invloed heeft op input lag, kleuren, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik heb een GTX660 en 2 U2414h's gedaisychained. Dat werkt prima hoor, geen enkel probleem. :)

Bij mij zit de DP-plug in de computer en de mDP-plug in het scherm. Via de DP-uit gaat het naar de mDP-aansluiting van scherm 2.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
Alex) schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:12:
Ik heb een GTX660 en 2 U2414h's gedaisychained. Dat werkt prima hoor, geen enkel probleem. :)

Bij mij zit de DP-plug in de computer en de mDP-plug in het scherm. Via de DP-uit gaat het naar de mDP-aansluiting van scherm 2.
Ja, maar de u2414h heeft ook alleen maar full hd resolutie, dit is wel een stuk minder intensief dan 2x de u2515h met 2560x1440.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Heb een R9 290 met 2 x U2715H's daisy chained, gaat ook allemaal prima zonder lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

MaStar schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:00:
Hoe kan backlight bleeding het beste worden getest op dit soort schermen?
Verder ben ik benieuwd hoe ik het scherm het kan instellen en kalibreren.....
Zwarte achtergrond, licht uit. Maar backlight bleeding heb ik bijna niet opgemerkt bij mn 6 exemplaren. Verwar het trouwens niet met ips glow, een witte waas die over het scherm valt bij verschillende kijkhoeken

edit: shit, sorry voor dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 04-03-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:08:
Heb een R9 290 met 2 x U2515H's daisy chained, gaat ook allemaal prima zonder lag :)
Dat is dus ook een stuk zwaardere grafische kaart dan mijn K600 ;) Dan wil dat prima inderdaad maart een U2713H met U2410 was voor mijn kaartje in daisy chain in ieder geval te veel gevraagd.
blupmans schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:04:
Ik heb een gtx 770. Die heeft volgens mij DP 1.2 Dan zou het dus moeten lukken...
Stel nou dat het niet lukt; is het dan mogelijk om de 2e aan te sluiten via de hdmi poort in m'n videokaart zonder dat dit invloed heeft op input lag, kleuren, etc?
Je kunt hem gewoon aansluiten op de HDMI natuurlijk, geen invloed op de input lag maar wel op de kleuren. Een DisplayPort heeft veel meer mogelijkheden wat dat betreft dan een HDMI poort in veel gevallen maar met een GTX770 ga je daar geen verschil mee merken ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 21:11
Saven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:08:
Heb een R9 290 met 2 x U2515H's daisy chained, gaat ook allemaal prima zonder lag :)
Bedoel je geen 2x U2715H's :P Of heb je ze stiekem gewisseld wegens de uniformiteit :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

LearnDriver schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Bedoel je geen 2x U2715H's :P Of heb je ze stiekem gewisseld wegens de uniformiteit :+ ?
Haha shit idd, was een typo :P Thanks!
Hou deze voorlopig.. Enige minpuntje is de laxe max brightness van de ene ten opzichte van de ander. Maar denk dat ik daar wel mee kan leven. Kleuren wisselen nog beetje per scherm dus zou ik softwarematig moeten kalibreren mja kost ook weer geld. Uniformiteit is redelijk, maar zeker niet goed :P

[ Voor 36% gewijzigd door Saven op 05-03-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Relative schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:45:
[...]

Quote op mijzelf. Garantie voor mijn U2414H direct met Dell geregeld. Ze komen morgen een andere monitor brengen, en de volgende werkdag komen zij mijn huidige monitor ophalen. Het is echter wel refurbished garanatie. Iemand anders heeft dus ook eens zijn monitor onder garantie teruggestuurd, ze hebben deze gerepareerd en ik krijg deze. Net als dat iemand anders die zijn monitor gaat opsturen en mijn gerepareerde monitor daar in de plaats van krijgt.

Ik krijg dus eigenlijk een tweedehands product waaraan gerommeld is, en welke misschien wel veel meer kilometers heeft gemaakt etc. Netjes dat ik direct morgen een andere monitor krijg, echter deze refurbisched warranty is nieuw voor mij..
Service van het gratis brengen en ophalen is top. Het refurbisched scherm voelt en ziet eruit als nieuw. Geen opmerkingen. Met een zwarte achtergrond in een donkere omgeving een klein beetje IPS glow linksonder het scherm. Als de monitor het zo blijft doen spreek ik van het cijfer 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
U2713H binnen en erg wennen. Letters bijv vrij klein.

Wat ik nu ervaar is dat de 27"" echt gebruikt moet worden als je veel schermen naast elkaar gebruikt. 1 scherm volledige weergave (bijv. internet) is eigenlijk nutteloos.

Wat voor programma gebruiken jullie om het scherm zo optimaal mogelijk in te stellen en te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een U2713H "optimaal" wilt kalibreren raad ik aan om een X-Rite i1Display Pro te kopen. Dan kan je namelijk de monitor hardwarematig kalibreren met de Dell UltraSharp Color Calibration Solution.

De i1Display Pro is daarin een heel goed begin, veel beter dan de DataColor Spyder 4 colorimeters en bovendien heb je met de X-Rite meters hardwarematige kalibratie en met die van DataColor alleen softwarematig (de Dell UltraSharp Color Calibration Solution software is namelijk ontwikkeld door X-Rite). Wil je het echt goed doen, dan heb je een spectrofotometer nodig, zoals de i1Pro 2, maar daar betaal je twee keer zoveel voor als voor de U2713H zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Ik heb een up2414q die aangestuurd wordt door een AMD r9 280 videokaart,aangesloten via de displayport, elke keer als ik als ik mijn systeem reboot kom de pc op met een willekeurige resolutie en kan ik deze niet op 3840x2160 zetten.
Geen idee hoe ik dit kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Misschien een domme vraag, maar ik zou eigenlijk mijn laptop (Lenovo yoga 2 13") die op 1920x1080 draait. Nu wil ik graag via micro HDMI hier een grotere monitor op aansluiten voor wat extra scherm ipv het laptopscherm. Maar heeft het dan nut om de U2515H te kopen aangezien die nieuwer is en een inch groter, of volstaat dan de U2414H aangezien ik toch niet de maximale resolutie uit het 25 inch scherm kan halen?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:04:
Wat ik nu ervaar is dat de 27"" echt gebruikt moet worden als je veel schermen naast elkaar gebruikt. 1 scherm volledige weergave (bijv. internet) is eigenlijk nutteloos.
Twee vensters naast elkaar is leuk maar vaak heb ik toch maar een venster maximized, ook voor browsers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sandyman538 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:21:
Misschien een domme vraag, maar ik zou eigenlijk mijn laptop (Lenovo yoga 2 13") die op 1920x1080 draait. Nu wil ik graag via micro HDMI hier een grotere monitor op aansluiten voor wat extra scherm ipv het laptopscherm. Maar heeft het dan nut om de U2515H te kopen aangezien die nieuwer is en een inch groter, of volstaat dan de U2414H aangezien ik toch niet de maximale resolutie uit het 25 inch scherm kan halen?
Als jouw Yoga 2 geen 2560x1440 @ 60Hz kan doorgeven via de micro HDMI, moet je natuurlijk nooit een U2515H kopen want die kan je er dan niet goed op aansluiten. Maar als ie dat wel doorgeeft zou ik dat zelf wel doen, want een full hd scherm vind ik persoonlijk een veel te lage verticale resolutie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 426269 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Als jouw Yoga 2 geen 2560x1440 @ 60Hz kan doorgeven via de micro HDMI, moet je natuurlijk nooit een U2515H kopen want die kan je er dan niet goed op aansluiten. Maar als ie dat wel doorgeeft zou ik dat zelf wel doen, want een full hd scherm vind ik persoonlijk een veel te lage verticale resolutie hebben.
Ok check. Het laptopscherm is gewoon 1920x1080, eens kijken of dat met een extern scherm een hogere resolutie kan worden. Ik denk het niet, dan bestel ik de U2414H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Dat staat daar los van, meer pixels heeft je beeldscherm gewoon niet, daarom is 1920x1080 de max. Wil niet zeggen dat de GPU daar vol mee belast wordt.
Denk dat het, mits de uitgang het ondersteunt, wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:20
Mijn U2515H is net binnengekomen en ben wat aan het prutsen met aansluitingen.
Ik zelf heb een surface pro met docking, mijn vrouw een laptop met docking.
Nu wil ik dit beide aansluiten op het scherm via Displayport. Het beeld gaat goed maar nu de invoerapparaten.
Is er een mogelijkheid om tobo en muis aan te sluiten op het scherm ipv docking zodat ik niet steeds hoef te switchen met USB stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Je zou m op het scherm kunnen aansluiten, en dan het scherm als hub gebruiken. Maar dan moet je maar 1 kabel wisselen ipv 2.

Anders moet je op zoek naar een USB switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sandyman538 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:24:
[...]
Ok check. Het laptopscherm is gewoon 1920x1080, eens kijken of dat met een extern scherm een hogere resolutie kan worden. Ik denk het niet, dan bestel ik de U2414H.
Nee, zo werkt het niet. Je laptopscherm heeft niets met de resolutie van een ander scherm te maken, je laptopscherm blijft gewoon zoals het is. Het gaat alleen om wat je hdmi-poort kan doorgeven, en op https://forums.lenovo.com...Capabilities/td-p/1414833 zie ik dat het lukt met 2560x1440 @ 60Hz.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 09-03-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 426269 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:09:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Je laptopscherm heeft niets met de resolutie van een ander scherm te maken, je laptopscherm blijft gewoon zoals het is. Het gaat alleen om wat je hdmi-poort kan doorgeven, en op https://forums.lenovo.com...Capabilities/td-p/1414833 zie ik dat het lukt met 2560x1440 @ 60Hz.
Check! Thanks for info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TFT Central review van de Dell UltraSharp U3415W staat sinds gisteren online.

Grootste minpunten zijn de reactietijden, input lag, IPS glow en de vrij nutteloze uniformiteitsequalizer. De uniformiteitsequalizer werkt wel goed (qua uniformiteit), maar de helderheid staat dan vast op zo'n 170-180 cd/m² en het contrast is dan nog maar zo'n 600:1. De zwartwaarde is dan dus erg hoog met zo'n 0,3 cd/m².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kid Jansen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:17:
De TFT Central review van de Dell UltraSharp U3415W staat sinds gisteren online.

Grootste minpunten zijn de reactietijden, input lag, IPS glow en de vrij nutteloze uniformiteitsequalizer. De uniformiteitsequalizer werkt wel goed (qua uniformiteit), maar de helderheid staat dan vast op zo'n 170-180 cd/m² en het contrast is dan nog maar zo'n 600:1. De zwartwaarde is dan dus erg hoog met zo'n 0,3 cd/m².
Kortom ze zijn een beetje uitgepoept en proberen nog even wat omzet er uit te knijpen alvorens ze een volgende stap doen richting meer en betere 4K/5K monitoren.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Kid Jansen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:17:

En de pluspunten? Of benaderen we tegenwoordig alleen nog maar de minpunten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
ducolwd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:25:
Mijn U2515H is net binnengekomen en ben wat aan het prutsen met aansluitingen.
Ik zelf heb een surface pro met docking, mijn vrouw een laptop met docking.
Nu wil ik dit beide aansluiten op het scherm via Displayport. Het beeld gaat goed maar nu de invoerapparaten.
Is er een mogelijkheid om tobo en muis aan te sluiten op het scherm ipv docking zodat ik niet steeds hoef te switchen met USB stekkers?
Ik gebruik ook 2 apparaten op mijn u2515h; een macbook pro en m'n PC. Ik heb ze beiden aangesloten op een USB Switch, welke ik weer aangesloten heb op het scherm via de usb input. M'n muis, toetsenbord en headset zijn aangesloten op de monitor.
Vervolgens kan op de switch kiezen met welk apparaat ik m'n randapparatuur wil gebruiken.
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 16:50
blupmans schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Ik gebruik ook 2 apparaten op mijn u2515h; een macbook pro en m'n PC. Ik heb ze beiden aangesloten op een USB Switch, welke ik weer aangesloten heb op het scherm via de usb input. M'n muis, toetsenbord en headset zijn aangesloten op de monitor.
Vervolgens kan op de switch kiezen met welk apparaat ik m'n randapparatuur wil gebruiken.
Aanrader!
Wat voor USB switch gebruik je hiervoor, klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:53
Hoe zouden jullie een u2515h aansluiten met de volgende setup: een laptop met hdmi uitgang. Een desktop met hdmi en displayport uitgang. Ik zou graag kunnen switchen tussen desktop en laptop.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat heb je zelf al bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Hdmi laptop naar monitor. Desktop heeft mini dp uitgang, ik heb een mini dp-> displayport verlengstuk. Dus denk de desktop met een displayport kabel aansluiten op monitor. Denk dat dit geschikt is?
Alleen zou ik 1 toetsenbord en muis eigenlijk willen gebruiken voor zowel de desktop als wanneer ik mijn laptop aansluit. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Je zult ook even moeten kijken of je HDMI uitgang wel 1440p kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
danielkraak schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:24:
Je zult ook even moeten kijken of je HDMI uitgang wel 1440p kan.
Goede vraag, hoe/waar kan ik dit checken? Laptop betreft een Dell XPS L502X. Zelf met 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
turkishfb schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Hdmi laptop naar monitor. Desktop heeft mini dp uitgang, ik heb een mini dp-> displayport verlengstuk. Dus denk de desktop met een displayport kabel aansluiten op monitor. Denk dat dit geschikt is?
Waarom probeer je het niet zelf even?
Alleen zou ik 1 toetsenbord en muis eigenlijk willen gebruiken voor zowel de desktop als wanneer ik mijn laptop aansluit. Hoe?
Toetsenbord en muis aan de monitor en een USB switch tussen monitor en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
turkishfb schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Goede vraag, hoe/waar kan ik dit checken? Laptop betreft een Dell XPS L502X. Zelf met 1080p scherm.
Zit er niet ook een DP out op? Welke CPU en chipset heeft die laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 23:10
Mede dankzij dit forum verwacht vandaag ook een U2515H, ben heel erg benieuwd ben namelijk zelf redelijk kritisch als het aankomt op beeldschermen. Dit scherm lijkt voor het geld echter heel veel waarde te bieden. De laatste jaren van het ene naar het andere beeldscherm gegaan op zoek naar de beste mix tussen gaming performance en productiviteit.

Afgelopen week 2 dagen een ASUS PB278Q in huis gehad, maar deze toch weggedaan (was een refurbished model via ebay aangekocht) vanwege een hoge mate van IPS glow en een blauwe gloed in de linkerhoek. Daarnaast veel verhalen gehoord over PWM wat wordt gebruikt en ben hier zelf vrij gevoelig voor.
De resolutie was echter een verademing, de grootte was voor mij iets te, omdat ik er niet heel ver vanaf zit.

Ik hoop dus in de U2515H een monitor te vinden die mij wel kan bekoren, IPS is in ieder geval een feature die ik niet meer wil missen op mijn monitor. De kleuren springen er echt uit vergeleken met andere panelen.

Uiteraard hoop ik voor entertainment nog steeds op een betaalbaar 25-27" 4K IPS 144Hz scherm met Freesync of G-sync (zonder backlight bleeding & IPS glow) i.c.m. met een betaalbare videokaart die dit alles goed weet aan te sturen. Tot die tijd hoop ik echter weer een paar jaar vooruit te kunnen met deze Dell. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Zit er niet ook een DP out op? Welke CPU en chipset heeft die laptop?
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Waarom probeer je het niet zelf even?

[...]

Toetsenbord en muis aan de monitor en een USB switch tussen monitor en PC.
Waar ik nu mee zit is het volgende: monitor aan de Pc met displayport kabel werkt prima, resolutie van 2560x1440.
Echter met mijn hdmi kabel krijg ik een maximale resolutie van 2048x1152. Dit op de laptop én op de pc. ligt t aan de hdmi kabel?
Heb op mn laptop met een tool beeldscherm op 2560x1440 laten lopen maar moest naar 55hz, en het beeld is niet erg scherp.
(Videokaart van mn laptop is een nvidea geforce gt 525m.)
So who can help me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:20
Hoe heb je hem ingesteld? Als ik bv mijn surface mirror op grote scherm is de resolutie ook lager. Als ik alleen het 2e scherm instel is de resolutie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
ducolwd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:12:
Hoe heb je hem ingesteld? Als ik bv mijn surface mirror op grote scherm is de resolutie ook lager. Als ik alleen het 2e scherm instel is de resolutie goed
Nope, bij 'uitbreiden' of 'alleen op projector' geeft een maximale resolutie van 2048x1152.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

turkishfb schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Nope, bij 'uitbreiden' of 'alleen op projector' geeft een maximale resolutie van 2048x1152.
Laptops uit die tijd (van de GT525m) geven via HDMI volgens mij maar maximaal 1920 x 1200 door. Da's ongeveer hetzelfde totaal als die 2048 x 1152. Dus ik denk een betere laptop kopen (al dan niet met (mini)displayport)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:21
Vandaag mijn U2515H binnen gekregen!
Wat een prachtig scherm, zowel qua uiterlijk als qua beeldkwaliteit. :)

Nu is mij opgevallen dat de power cord ontzettend los in de power ingang zit, hierdoor valt het display uit bij de minste aanraking van het power cord. Ik heb dit niet kunnen oplossen met andere power cords, dus ik vermoed dat het of aan mijn display ligt of het is bij alle U2515H's het geval. Ik heb het met wat ducttape maar opgelost, het afdekkapje zit er toch voor. :P

Daarnaast vroeg ik mij of of er software is om de brightness van mijn U2515H via de brightness keys op mijn Apple keyboard te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Harder duwen? Bij mij zit ie namelijk echt goed vast.
Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:02:
[...]
Laptops uit die tijd (van de GT525m) geven via HDMI volgens mij maar maximaal 1920 x 1200 door. Da's ongeveer hetzelfde totaal als die 2048 x 1152. Dus ik denk een betere laptop kopen (al dan niet met (mini)displayport)?
Niet waar, mijn GT540M doet gewoon 2560*1440.

[ Voor 78% gewijzigd door S_Chief op 13-03-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Inmiddels is de UH2515H binnen (dank aan de service van coolblue).
IPS glow is redelijk aanwezig, geen verdere backlight bleeding of dode pixels gelukkig.

Ik denk dat dit een scherm is waar ik mee kan leven (ondanks de IPS glow). De kleine randen aan de zijkant zijn prachtig en persoonlijk vind ik deze resolutie op een 25" scherm top.

En mijn stroomkabel zit er overigens gewoon ook strak in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:21
Oké, ik moest inderdaad harder duwen. :+
Het was een gevalletje veel te voorzichtig omgaan met nieuwe spullen.

Ik heb overigens een work-around voor het brightness verhaal: ShadeIt. Mochten meer mensen ertegenaan zijn gelopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb vandaag een U3415W (weinig bleeding, weinig IPS glow en geen dode pixels etc) binnen gekregen en dat is toch wel genieten hoor. Ik ga hem in het weekend verder testen, maar eerste indruk is overweldigend. Veel ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
SChief schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:45:
Harder duwen? Bij mij zit ie namelijk echt goed vast.

[...]

Niet waar, mijn GT540M doet gewoon 2560*1440.
Maar hoe regel jij dan dat de GT540M ook werkelijk het beeld aanstuurt. In mijn laptop zit een 660M en die kan helaas niet direct de HDMI out aansturen, dit moet via de HD graphics 4000 gaan waardoor ik ook geen 1440p kan aansturen op mijn U2515H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gijs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:18:
[...]

Maar hoe regel jij dan dat de GT540M ook werkelijk het beeld aanstuurt. In mijn laptop zit een 660M en die kan helaas niet direct de HDMI out aansturen, dit moet via de HD graphics 4000 gaan waardoor ik ook geen 1440p kan aansturen op mijn U2515H.
Dit moet je gewoon in kunnen stellen bij het Nvidia control panel en/of het control panel van intel, de primaire GPU :) Laptop van m'n vriendin werkt ook prima via HDMI met mijn beeldscherm :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Met welke bijgeleverde kabel moet ik de U2515H aansluiten?
Ik heb alleen zo'n grote display uitgang op mijn videokaart (PC)........geen HDMI of USB o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:01:
Met welke bijgeleverde kabel moet ik de U2515H aansluiten?
Ik heb alleen zo'n grote display uitgang op mijn videokaart (PC)........geen HDMI of USB o.i.d.
Bij de U2515H zit een mini displayport --> displayport kabel
Daarnaast heeft de monitor een mini displayport ingang, dus gewoon mini displayport aansluiting in monitor en normale displayport op de pc aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Bij de U2515H zit een mini displayport --> displayport kabel
Daarnaast heeft de monitor een mini displayport ingang, dus gewoon mini displayport aansluiting in monitor en normale displayport op de pc aansluiten
Thanks. Alleen ondersteunt PC / videokaart geen DisplayPort lijkt het. Zitten alleen twee VGA aansluitingen vanuit de videokaart.

[ Voor 73% gewijzigd door MaStar op 14-03-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Thanks. Alleen ondersteunt PC / videokaart geen DisplayPort lijkt het. Zitten alleen twee VGA aansluitingen vanuit de videokaart.
Welke videokaart heb je op het moment dan in het bezit?
Ook geen Dual DVI of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Welke videokaart heb je op het moment dan in het bezit?
Ook geen Dual DVI of HDMI?
NVIDIA GeForce GTX 260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Het lijkt me dat daar 2 Dual DVI uitgangen op zitten. Ik verwacht dat je dus met een verloopje (DVI --> HDMI of Displayport) de monitor zou moeten kunnen aansluiten. Maximale digitale resolutie van de GTX260 is namelijk 2560x1600 dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:25:
[...]

Het lijkt me dat daar 2 Dual DVI uitgangen op zitten. Ik verwacht dat je dus met een verloopje (DVI --> HDMI of Displayport) de monitor zou moeten kunnen aansluiten. Maximale digitale resolutie van de GTX260 is namelijk 2560x1600 dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Maar daar heb ik dus wel een nieuwe kabel voor nodig / dit is niet bijgeleverd? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:26:
[...]

Maar daar heb ik dus wel een nieuwe kabel voor nodig / dit is niet bijgeleverd? ;) )
Om op je vraag terug te komen :p
Inderdaad moet je dan even op zoek gaan naar een geschikte kabel.
Let daarbij op de oudere HDMI versies die de resolutie van de monitor niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Om op je vraag terug te komen :p
Inderdaad moet je dan even op zoek gaan naar een geschikte kabel.
Let daarbij op de oudere HDMI versies die de resolutie van de monitor niet ondersteunen.
Heb je een idee welke kabel dan het beste zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26
Een passieve adapter van DVI naar HDMI is altijd single link, met dus een maximale resolutie van 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Heb je een idee welke kabel dan het beste zou passen?
Ik denk dat dat een flinke zoektocht wordt, je moet of gaan voor een Dual link dvi --> HDMI adapter/kabel, daarbij moet je echt goed opletten of de maximaal ondersteunde resolutie gelijk aan of hoger is als de resolutie van het scherm.
Een betere optie is denk ik een Dual link DVI - Displayport adapter, maar ook hierbij letten op de maximaal ondersteunde resolutie... ook veel van deze kabels ondersteunen namelijk max. 1920x1200

Enige voorbeeld wat ik zo snel kon vinden (volgens conrad 2560x1600): https://www.conrad.nl/nl/...wGb0aAsT18P8HAQ&WT.srch=1

Dit is echter een prijzige kabel (vind ik zelf)

Niet toevallig geld over voor een GPU upgrade ;)

[ Voor 26% gewijzigd door [MAUS] op 14-03-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:41:
Enige voorbeeld wat ik zo snel kon vinden (volgens conrad 2560x1600): https://www.conrad.nl/nl/...wGb0aAsT18P8HAQ&WT.srch=1

Dat is DP -> DVI, niet DVI -> DP... ;)
Dat nieuwe Dells geen DVI meer ondersteunen is echt niet handig.
Nielson schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:40:
Een passieve adapter van DVI naar HDM is altijd single link, met dus een maximale resolutie van 1920x1200.
SL wel, maar dat betekent niet per se een 1920 x 1200 limiet.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-03-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:50:
[...]

Dat is DP -> DVI, niet DVI -> DP... ;)
Dat nieuwe Dells geen DVI meer ondersteunen is echt niet handig.

[...]

Zie het ook, excuses (was te druk bezig met de plaatjes 8)7 )
werkt dus inderdaad niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:50:
Nee, als je met minder dan 60 Hz genoegen neemt niet, maar daar ging ik niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat dat een flinke zoektocht wordt, je moet of gaan voor een Dual link dvi --> HDMI adapter/kabel, daarbij moet je echt goed opletten of de maximaal ondersteunde resolutie gelijk aan of hoger is als de resolutie van het scherm.
Een betere optie is denk ik een Dual link DVI - Displayport adapter, maar ook hierbij letten op de maximaal ondersteunde resolutie... ook veel van deze kabels ondersteunen namelijk max. 1920x1200

Niet toevallig geld over voor een GPU upgrade ;)
Wat zou GPU upgrade betekenen qua kosten / wat is dan handig om te nemen? Wie weet een optie.

Voor de kabel dus zo'n 25 euro kwijt. Redelijk prijzig ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Nee, als je met minder dan 60 Hz genoegen neemt niet, maar daar ging ik niet van uit.
Ook op 60Hz niet, maar dat ligt aan de videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-03-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:53:
[...]

Wat zou GPU upgrade betekenen qua kosten / wat is dan handig om te nemen? Wie weet een optie.

Voor de kabel dus zo'n 25 euro kwijt. Redelijk prijzig ja...
Zoals hierboven al even kort toegelicht door oplettende tweakers dat de genoemde kabel niet gaat werken. Een GPU upgrade op zich zelf hoeft niet zo duur te zijn, in de V&A vind je bijvoorbeeld al een HD6870 die standaard displayport ondersteund voor EUR 50
Maar het hangt natuurlijk van je eisen af of dit voldoende is (ga je gamen ed.)

Op het moment dat je een GPU upgrade overweegt kun je het beste een budget stellen en in het componenten aankoopadvies om advies vragen, we helpen je graag, maar niet in dit topic ;)

Wilde alleen aangeven dat het niet heel duur hoeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Conclusie is dus wel dat deze 25" Dell monitor met mijn huidige videokaart dus niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:01:
Conclusie is dus wel dat deze 25" Dell monitor met mijn huidige videokaart dus niet gaat werken?
Het zal uiteindelijk wel kunnen werken denk ik, maar ik verwacht wel dat het:
- Een flinke zoektocht wordt naar een geschikte kabel
- Wellicht geen goedkope kabel zal zijn

Ik wil je uiteraard niet op kosten jagen (nieuwe videokaart ed.), maar ik denk dat je met bovenstaande wel rekening moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dat is kl*te......maakt het scherm toch duur. Wordt waarschijnlijk terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:10:
Dat is best vervelend inderdaad, terugsturen is misschien wel wat drastisch, zeker aangezien het een mooi scherm is en je voor €50 meer waarschijnlijk niet zo'n scherm kunt vinden met eventueel een DVI aansluiting.
Dat is echter natuurlijk een persoonlijke keuze/kostenafweging

[ Voor 3% gewijzigd door [MAUS] op 14-03-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom de videokaart niet upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Tweedehands een kaartje voor 40 euro met DP.
En anders kom je op een nieuwe kaartje als de 250X uit, maar Dezebeginnen pas bij de 80 euro. Beetje balen maar het misschien wel dubbel waard (of helemaal niet voor jou). Laat ik aan je zelf over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Gijs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Tweedehands een kaartje voor 40 euro met DP.
En anders kom je op een nieuwe kaartje als de 250X uit, maar Dezebeginnen pas bij de 80 euro. Beetje balen maar het misschien wel dubbel waard (of helemaal niet voor jou). Laat ik aan je zelf over!
Thanks. 80 euro is te overzien maar de vraag is wat het me, behalve de aansluiting van een mooi scherm, oplevert...

De 27" Inch van Dell heeft gewoon een VGA aansluiting. Deze past wel... (alleen is een stuk groter) en dus zonder extra investering. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Thanks. 80 euro is te overzien maar de vraag is wat het me, behalve de aansluiting van een mooi scherm, oplevert...

De 27" Inch van Dell heeft gewoon een VGA aansluiting. Deze past wel... (alleen is een stuk groter) en dus zonder extra investering. :/
En jij wilt dus 1440p over vga knallen? Aint gonna happen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Het levert je een ton werkruimte op en een fijne gebruikservaring. Anders kun je misschien beter in het componenten advies even een topic aanmaken, geef ik daar even een uitgebreider advies:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Gijs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:00:
[...]

Het levert je een ton werkruimte op en een fijne gebruikservaring. Anders kun je misschien beter in het componenten advies even een topic aanmaken, geef ik daar even een uitgebreider advies:)
Thanks.

Maar ik bedoel: de 27 kan ik via de VGA aansluiting (met die pinnetjes) aansluiten. Dan kan ik beter die nemen dan de 25", toch? ;) Voor die 27" moet ik wel wat meer betalen maar geen nieuwe videokaart...

Of zit er nog een ander verschil tussen 25/27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:11:
[...]

Thanks.

Maar ik bedoel: de 27 kan ik via de VGA aansluiting (met die pinnetjes) aansluiten. Dan kan ik beter die nemen dan de 25", toch? ;) Voor die 27" moet ik wel wat meer betalen maar geen nieuwe videokaart...

Of zit er nog een ander verschil tussen 25/27?
Ja je kunt het over VGA aansluiten maar of het de 2560x1440 gaat halen :P Garanties tot aan de voordeur.
En ja de 27 inch 2715H heeft over het algemeen meer last van backlight bleed en nog wat andere schoonheidsprobleempjes. Die ook wel aangwezig zijn bij de 25 inch maar vanwege het prijspunt toegestaan zijn. Ik denk dat een nieuw leuk videokaartje op de kop tikken ergens een betere oplossing is dan andere schermen gaan proberen, deze resolutie behoeft gewoon DP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb nu zo'n uitgang op mijn videokaart:
http://www.o-digital.com/...nnector-YM-021-72009.html

Daar kan ik de 27" wel op aansluiten. De 25" niet. Wat is wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het enige wat je nodig hebt is een verloopstukje of een andere kabel, je hoeft echt geen andere videokaart of monitor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:32:
Daar kan ik de 27" wel op aansluiten. De 25" niet. Wat is wijsheid...
De 27" kopen natuurlijk. :p

Waarom heb je eigenlijk een GTX 260 als je toch niet gamed?

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-03-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:36:
Het enige wat je nodig hebt is een verloopstukje of een andere kabel, je hoeft echt geen andere videokaart of monitor te kopen.
Welk verloopstukje zou passen?

27" is mooi maar ook (te) groot. Denk dat 25" inch beter past... maar kan wel even vergelijken. Daarvoor wel iets nodig om mijn 25" aan te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MaStar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Welk verloopstukje zou passen?
Die van de aansluiting van je videokaart naar de aansluiting van je monitor. Zelf wat uitzoeken kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik zou deze bijvoorbeeld kunnen kopen: http://www.112kabels.nl/h...N-9mvmPqsQCFevJtAodklAA7g

Alleen is de vraag of dit gaat werken voor deze 25 Dell monitor.
Iemand een Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is precies de verkeerde kant op, dat is van HDMI naar DVI, jij hebt DVI naar HDMI nodig (als je monitor een HDMI-ingang heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Thanks. Dan is dit een optie: http://www.hdmikabelshop....naar-hdmi-kabel-1-5-meter ?

Kan ik ook wel bij een Media Markt kopen denk ik.

Vraag is alleen: gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit of maakt dat niet uit? Dan hoeft een nieuwe videokaart namelijk niet, zoals werd gesuggereerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo'n kabel werkt, maar dit is single link en dus niet genoeg voor de resolutie van de 2515. Je hebt dual link nodig.

En nee, een andere kabel of verloopstukje gaat niet ten koste van de kwaliteit. Zoals ik al zei, je hebt géén andere videokaart of monitor nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 15-03-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hahn schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:27:
Zo'n kabel werkt, maar dit is single link en dus niet genoeg voor de resolutie van de 2515. Je hebt dual link nodig.

En nee, een andere kabel of verloopstukje gaat niet ten koste van de kwaliteit. Zoals ik al zei, je hebt géén andere videokaart of monitor nodig.
Thanks voor advies.

Dan is dit een optie denk ik:
http://www.allekabels.nl/...hdmi-verloopstekker-.html ?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.