[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 77.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
l4mpj3 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:01:
[...]

Welke kaart is het uiteindelijk geworden?:)
Heb hem als goedkope oplossing een HD6870(ca 50 euro) aangeraden, als wat meer performance gerichte oplossing een GTX 660(ca 75 euro). Uiteraard beide met Displayport als belangrijkste eis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359003

Iemand al de p2715q gekocht? hoe bevalt ie? Zit te twijfelen tussen p2715q of de u2715h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 13:11
ReTechNL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:36:
Vandaag de Dell UltraSharp U2515H 25" gekocht, was hem aan het bestellen op centralpoint (die had ze op vooraad), na een refresh duurde het ineens 5 dagen, Afuture ineens ook. Toen ik pas bij Azerty aan kwam hadden ze een vooraad, ging ineens hard :P Nu wachten op morgen tot hij geleverd is :)
Zo, vandaag is mijn 25" scherm binnengekomen en het eerste wat mij opvald is dat de voet erg hoog is en de bezels erg dun... _/-\o_ Ik ben dik tevreden. De scherm resolutie 2560 * 1440 is hier geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 09:12
ReTechNL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:23:
[...]

Zo, vandaag is mijn 25" scherm binnengekomen en het eerste wat mij opvald is dat de voet erg hoog is en de bezels erg dun... _/-\o_ Ik ben dik tevreden. De scherm resolutie 2560 * 1440 is hier geen enkel probleem :)
Die van mij ook, ik ben erg aangenaam verrast. Ik denk dat ik geluk heb want IPS glow of backlight bleeding zie ik amper. Zoiezo ga ik er nogal op vooruit aangezien mijn vorige een 24 inch TN Samsung was van 9 jaar oud. Ik wist niet dat kleuren er zo uit konden zien op een monitor :)
Ik moet alleen wel nog even m'n windows tweaken, qua programma's en windows is de interface niet consequent.

Heeft iemand de install cd gebruik? Ik heb geen cd/dvd speler maar ik vraag me af of je er iets aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bapawe op 02-04-2015 00:31 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 13:11
Trivian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:25:
[...]

Die van mij ook, ik ben erg aangenaam verrast. Ik denk dat ik geluk heb want IPS glow of backlight bleeding zie ik amper. Zoiezo ga ik er nogal op vooruit aangezien mijn vorige een 24 inch TN Samsung was van 9 jaar oud. Ik wist niet dat kleuren er zo uit konden zien op een monitor :)
Ik moet alleen wel nog even m'n windows tweaken, qua programma's en windows is de interface niet consequent.
Hier ook geen last van backlight bleeding en dode pixels voor zover ik kan zien. Ik maak ook gebruik van f.lux wat ook zeer aangenaam is voor mijn ogen op z'n avond als dit. Mijn vorige scherm was een pricewatch: Samsung Syncmaster T220 Zwart en deze had heel erg veel last van backlight bleeding en de kleuren waren gewoon niet mooi. Dit is echt een hele verbetering dit scherm pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Helaas werd mijn U2515H geleverd met een afdekkap met een gebroken clipje. Niet heel erg, maar ik zou wel een nieuwe willen. Ik wil echter niet de hele monitor gaan retourneren voor zo'n ellendig dingetjé.

4Launch gemaild, geven aan dat ze de complete monitor willen. Kansloos. Aangezien ik goede ervaringen heb met de service van Dell heb ik het maar daar geprobeerd. Kreeg dit als antwoord:

"Ik vind het niet vreemd dat deze zaak uw monitor dan terug wilt. Want wij ruilen monitors alleen om, wij sturen geen onderdelen of monteurs op pad voor monitoren."

Dit is het complete mailtje (ex standaardaanhef). Lekker vriendelijk mailtje jongens, erg klantgericht. Goede tone of voice ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:43:
Dit is het complete mailtje (ex standaardaanhef). Lekker vriendelijk mailtje jongens, erg klantgericht. Goede tone of voice ook.
Herkenbaar helaas. Klantvriendelijkheid is bij Dell ver te zoeken.

Desalniettemin zou ik hem gewoon naar 4Launch sturen, krijg beetje jammer dat het nu over het weekend getild wordt waarschijnlijk, maar misschien kun je iets regelen dat jij m terugstuurt en dat zij meteen een nieuwe sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De complete monitor? Ga ik niet doen. Het is een perfect exemplaar en voor zo'n klein ding wil ik het risico niet lopen dat ik straks met een nieuwe zit die overal bleeding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
De complete monitor? Ga ik niet doen. Het is een perfect exemplaar en voor zo'n klein ding wil ik het risico niet lopen dat ik straks met een nieuwe zit die overal bleeding heeft.
Tja beetje kiezen tussen twee kwaden. Kun je anders eens een foto maken van wat je bedoelt met gebroken clipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:43:
...afdekkap met een gebroken clipje...
Geen idee waar je het precies over hebt, maar zit het clipje niet nog ergens los in de behuizing of in de doos? Misschien dat het met een beetje superlijm dan netjes zelf te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bij de U2515 zit een kap om alle aansluitingen achterin af te dekken. Die haakt weer in de monitor dmv twee clipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:31:
Bij de U2515 zit een kap om alle aansluitingen achterin af te dekken. Die haakt weer in de monitor dmv twee clipjes.
Oh dat ding gebruik ik niet eens. Aannemende dat het scherm met de rug naar een muur staat zul je er ook geen last van hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 23:38
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2515H aan te schaffen als vervanger voor mijn 10 jaar oude LCD scherm.

Ik heb al veel reviews doorgenomen maar zit nog met 1 vraag:

Gezien mijn PC niet meer top notch is zal ik veelal gamen op 1080p, terwijl de native resolutie 2560x1440 is. Hoe vertaalt zich dit op vlak van scaling? Kies ik dan niet beter voor een 1080p scherm of maakt dit niet uit?

Bedankt!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Darks schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2515H aan te schaffen als vervanger voor mijn 10 jaar oude LCD scherm.

Ik heb al veel reviews doorgenomen maar zit nog met 1 vraag:

Gezien mijn PC niet meer top notch is zal ik veelal gamen op 1080p, terwijl de native resolutie 2560x1440 is. Hoe vertaalt zich dit op vlak van scaling? Kies ik dan niet beter voor een 1080p scherm of maakt dit niet uit?

Bedankt!
Net geprobeerd, het werkt wel gewoon gamen op 1080p maar het ziet er een beetje wazig uit. Ik zou er zelf niet zo blij van worden. Imo kun je beter je systeem op orde hebben als je gaat gamen met deze monitor of een andere monitor kiezen. Ligt er natuurlijk wel aan welke games je speelt en wat voor systeem je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik game vaak op 1920x1080 op m'n 27" 2560x1440 scherm en ik vind dat er prima uitzien. Tenzij gamen echt 90% of meer van hetgeen is wat je ermee wilt doen, zou ik geen moment twijfelen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Darks schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
Waarom deze monitor als je op 1080p wilt gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 11:32
Voor de eigenaars van een U2515H, hebben jullie veel last van IPS glow? Heb momenteel een U2713HM maar vind hem eigenlijk net iets te groot, zat er dus over te denken om hem te ruil aan te bieden tegen een U2515H. Mijn huidige scherm heeft hier echter nagenoeg geen last van en hoor dat dit bij de U2515H/U2715H met enige regelmaat voor schijnt te komen. Ben dus bang er qua beeldkwaliteit flink op in te gaan leveren.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-05 17:12
MiBe schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:05:
Voor de eigenaars van een U2515H, hebben jullie veel last van IPS glow? Heb momenteel een U2713HM maar vind hem eigenlijk net iets te groot, zat er dus over te denken om hem te ruil aan te bieden tegen een U2515H. Mijn huidige scherm heeft hier echter nagenoeg geen last van en hoor dat dit bij de U2515H/U2715H met enige regelmaat voor schijnt te komen. Ben dus bang er qua beeldkwaliteit flink op in te gaan leveren.
Ik heb hier geen last van IPS glow, zijn inderdaad wat gevalletjes van bekend maar dan kun je hem altijd gewoon retour sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Olaf van der Spek schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:03:
[...]

Waarom deze monitor als je op 1080p wilt gamen?
Wel ik dacht er eerst aan de U2414H te kopen maar gezien ik mijn monitor meestal erg lang gebruik (m'n huidige is van 2006) dacht ik meteen voor de nieuwe U2515h te gaan gezien de hogere resolutie en goede reviews (toekomstgericht dus) Maar ik denk niet dat m'n huidige config alle games kan trekken op de hogere resolutie, en dus vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Gijs schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:11:
[...]

Ik heb hier geen last van IPS glow, zijn inderdaad wat gevalletjes van bekend maar dan kun je hem altijd gewoon retour sturen :)
Bij een ruil is dat dus een moeilijker verhaal. Denk dat ik het dan maar gewoon niet moet doen als het niet mogelijk is om de monitor op voorhand te bekijken. In ieder geval bedankt voor je reactie! :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

stunter

Anoniem: 359003 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:51:
Iemand al de p2715q gekocht? hoe bevalt ie? Zit te twijfelen tussen p2715q of de u2715h
Tot gisteren was hij nergens op voorraad Vandaag 2 besteld, door de paasdagen denk ik volgende week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359003

stunter schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:34:
[...]

Tot gisteren was hij nergens op voorraad Vandaag 2 besteld, door de paasdagen denk ik volgende week binnen
Heb je toevallig ook een PS4 of X1 die je erop kan aansluiten? Wil er namelijk eentje voor Mac Pro en tegelijkertijd ook PS4 (switchen van source dus) en vroeg me af hoe de PS4 kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 08:49
Vandaag de 5e U2715H mogen ontvangen. Eindelijk een exemplaar zonder dode pixels (3x) of stof (1x).

Alleen het viel me op dat deze iets minder goed gekalibreerd is out of the box. Op de test schermen lijkt rood lijkt bijvoorbeeld meer zalm kleurig en ook groen knalt minder dan de versie met stof er achter als ik ze naast elkaar zet. Dit blijkt ook door het rapport, dat groen iets meer afwijkt. Maar dit lijkt me allemaal wel te kalibreren op een later moment.
Wat iets erger is dat de uniformiteit minder is. Ik ga er nog even een nachtje over slapen en morgen nog even bekijken.
Heb weinig behoefte aan een zesde versie. Denk dat we maar voor pixel perfect en minder uniform gaan. Daar irriteer ik me toch minder aan dan dat ik weet dat ergens een vuiltje zit op het scherm wat ik niet kan wegpoetsen. Jammer alleen dat het zo moet gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000

stunter

Anoniem: 359003 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:54:
[...]

Heb je toevallig ook een PS4 of X1 die je erop kan aansluiten? Wil er namelijk eentje voor Mac Pro en tegelijkertijd ook PS4 (switchen van source dus) en vroeg me af hoe de PS4 kwaliteit is.
Nee gaan gebruikt worden voor een pc, waar vooral foto uitzoeken en foto boeken op gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

LearnDriver schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:22:
Vandaag de 5e U2715H mogen ontvangen. Eindelijk een exemplaar zonder dode pixels (3x) of stof (1x).

Alleen het viel me op dat deze iets minder goed gekalibreerd is out of the box. Op de test schermen lijkt rood lijkt bijvoorbeeld meer zalm kleurig en ook groen knalt minder dan de versie met stof er achter als ik ze naast elkaar zet. Dit blijkt ook door het rapport, dat groen iets meer afwijkt. Maar dit lijkt me allemaal wel te kalibreren op een later moment.
Wat iets erger is dat de uniformiteit minder is. Ik ga er nog even een nachtje over slapen en morgen nog even bekijken.
Heb weinig behoefte aan een zesde versie. Denk dat we maar voor pixel perfect en minder uniform gaan. Daar irriteer ik me toch minder aan dan dat ik weet dat ergens een vuiltje zit op het scherm wat ik niet kan wegpoetsen. Jammer alleen dat het zo moet gaan ;(
De kans dat je een beter scherm krijgt dan wat je nu hebt is nihil. Helaas maar waar. Heb ook 6 exemplaren gehad, en alle 6 waren het eigenlijk net niet helemaal. Maar goed heb toen de 2 beste gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Saven schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:17:
[...]

De kans dat je een beter scherm krijgt dan wat je nu hebt is nihil. Helaas maar waar. Heb ook 6 exemplaren gehad, en alle 6 waren het eigenlijk net niet helemaal. Maar goed heb toen de 2 beste gehouden :)
Is het dan wel verstandig om dit scherm te kopen? Lijkt me niet en ik zou dan voor een ander gaan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637061

Klopt het dat monitoren(in het algemeen) de kleur groen/geel niet goed weergeven. ik heb sindskort(klein halfjaartje) De u2414h geweldig die dunne bezels. het enige minpuntje is de aan uit knop die geen knop is maar touchpad(maar dat is meer persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
Je zal altijd ''problemen'' tegen komen met beeldschermen. Ik ben zelf nog geen perfect scherm tegen gekomen qua uniformiteit.

Ik heb ooit een Apple Thunderbolt scherm en een Eizo Flexscan (IPS variant) in mijn bezit gehad en ook die waren niet perfect. Dat waren niet de goedkoopste schermen en als ik ze vergelijk met de U2515H die ik nu heb, doet de U2515H niks onder qua beeldkwaliteit en uniformiteit. En dat voor de helft van prijs.

Ik hoop dat de hogere segment schermen (>€2000,-) wel perfect zijn, maar ik kan me voorstellen dat ook die hun uniformiteit probleempjes hebben. Ik moet zeggen dat ik er nooit een in real life heb gezien.

Just deal with it en degene houden die het meest mooie beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 08:49
Niet 100% verstandig nee. Heb lang getwijfeld over de 25" die beter zou zijn, maar moet al wennen aan tekst op de 27" vergeleken met m'n oude 24". Dus kleiner dan dit wil ik voorlopig niet.

De vraag is, welk alternatief heb je. De U2715H heeft toch imho het mooiste design, aansluit mogelijkheden en prijs ratio. Heb besloten m voorlopig maar te houden, wie weet vervangen we m met der tijd wel voor de U2717H :P Heb overigens al wel Rev. 01, dus er moet iets gefixt zijn t.o.v. Rev 00. Maar niet in beeld dus :P

@Btcaelum, de knop is idd even wennen, maar ik aai er altijd overheen, dan heb je meer contact oppervlak en werkt hij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Redondo1982 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:51:
[...]

Is het dan wel verstandig om dit scherm te kopen? Lijkt me niet en ik zou dan voor een ander gaan.
Meh, allemaal hebben ze issues. De 25" ook trouwens, maar de uniformiteit lijkt bij de 27" versie net iets slechter om een of andere reden.

Maar ook ik ben nog nooit een perfecte monitor tegen gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 12:05
Saven schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:38:
[...]

Meh, allemaal hebben ze issues. De 25" ook trouwens, maar de uniformiteit lijkt bij de 27" versie net iets slechter om een of andere reden.

Maar ook ik ben nog nooit een perfecte monitor tegen gekomen helaas.
Jammer, want 27" is een fijn maatje voor 2560x1440. De 25" is net iets te klein voor 2560x1440, ondanks mijn goede ogen. Ik heb nu de u3415w en dit is een topscherm.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik ben benieuwd of jullie de standaard instellingen nog aangepast hebben of het ook gewoon standaard hebben gelaten? Bijv. brightness / input mode (normal / fast) etc. etc.
Het switchen tussen de modus lijkt me ook niet echt een toegevoegde waarde, maar misschien heb ik het mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Switchen van color preset "Standard" naar bijv. custom geeft je wel diepere kleuren, alleen de grijswaarden wijken dan nogal af ofzo (dan is grijs ietwat bruinig/geliger) :X

Dus heb het gewoon op standard staan. Fabriekskalibratie.

Eger me meer aan grijstinten die afwijken dan aan diepere kleuren dusja

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 04-04-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Redondo1982 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:59:
[...]

Jammer, want 27" is een fijn maatje voor 2560x1440. De 25" is net iets te klein voor 2560x1440, ondanks mijn goede ogen. Ik heb nu de u3415w en dit is een topscherm.
Ik vind 27-inch juist net een maatje te groot, mijn bureau is relatief ondiep en zit daardoor best dicht op mijn scherm. Vandaar ook dat ik mijn U2713HM zojuist in de V&A heb gezet om hem te ruilen tegen een U2515H. Dus als iemand een exemplaar zonder issues heeft en graag een iets groter model wil, dit is je kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Afgelopen vrijdag heb ik de U2515H gekocht. Een echt geweldig scherm, goede kleuren, goede snelheid, alles top Maar... Ik heb last van een soort "burn-in"/ghosting of hoe het ook heet.
Als ik het scherm een kwartier of langer op hetzelfde programma laat staan (als ik browse, de bovenste (adres)balk verandert dan ook niet van positie en kleur) "brand" dit in mijn scherm.

Het volgende filmpje laat precies zien waar mijn monitor last van heeft.
YouTube: Problema - Monitor DELL u2515h - Problem (Review)
(bekijk het filmpje vanaf ongeveer 40 seconden, in het begin is enkel russisch geneuzel)

Weet iemand hier meer over?
Is dit een tijdelijk iets wat enkel in de eerste branduren van de monitor voorkomt of??
Terugsturen of niet?

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Het is geen Russisch maar Portugees of Braziliaans geneuzel. ;)

Wel een bizar (slecht) fenomeen. Zelf zou ik het zeker niet accepteren. Lijkt me niet iets van tijdelijke aard? In het commentaar staat dat Mac-schermen er ook last van schijnen te hebben. Maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 10:37
SmokingAces schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:00:
Afgelopen vrijdag heb ik de U2515H gekocht. Een echt geweldig scherm, goede kleuren, goede snelheid, alles top Maar... Ik heb last van een soort "burn-in"/ghosting of hoe het ook heet.
Als ik het scherm een kwartier of langer op hetzelfde programma laat staan (als ik browse, de bovenste (adres)balk verandert dan ook niet van positie en kleur) "brand" dit in mijn scherm.

(bekijk het filmpje vanaf ongeveer 40 seconden, in het begin is enkel russisch geneuzel)

Is dit een tijdelijk iets wat enkel in de eerste branduren van de monitor voorkomt of??
Terugsturen of niet?
Wou eigenlijk net dit scherm bestellen, toch maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
SmokingAces schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:00:

Terugsturen of niet?
Ik heb dit effect ook gezien op mijn 1e U2515H. Voor mij was het vooral zichtbaar na het bekijken van een Twitch stream, als ik daarna terug schakelde naar de desktop zag ik het frame en twitch logo nog op mijn bureaublad.

Op internet kon ik toen niets vinden over "image retention" op deze specifieke monitor, vervolgens heb ik Dell gebeld en er is me verteld dat dit effect niet normaal was. Ik heb de monitor daarom terug gestuurd inclusief het verhaal, maar ze konden het niet reproduceren :?. Uiteindelijk heb ik een beroep gedaan op de bekende 14 dagen retourrecht. Daarna heb ik bij een andere shop een nieuwe besteld, en deze was wel goed!

Bottom line, ik zou hem heel rap terug sturen en een andere bestellen. Dergelijke image retention is echt niet normaal voor een nieuw paneel en valt waarschijnlijk onder de noemer productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocmeh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb inmiddels ook een U2515. Niets op aan te merken eigenlijk. Helemaal in de rechterbovenhoek bij de rand lijkt de toplaag ofzo net niet helemaal aan te sluiten over een minuscuul randje in de hoek, maar kniesoor die daarop let. Het is een prachtig scherm en vergeleken met mijn oude 19" iiyama is hij verbazingwekkend compact. De resolutie van 2560x1440 op 25" is wel echt de limit, het is absoluut te doen maar, ja, het is klein beeld wat je krijgt. Ik heb 'm een paar centimeter verder naar voren gezet en daarmee kom je eigenlijk al een heel eind. Ik denk nu dat het vooral een kwestie van wennen is (en ik moet eigenlijk ook nog nieuwe lenzen). Op kantoor werk ik op een 24" met 1920 en daar was ik absoluut enthousiast over (dat was ook de reden dat ik thuis eens wilde upgraden), maar nu vind ik alles daar juist weer groot. :P Als ik dit scherm op 1920 zet en verder naar achter schuif word ik daar ook niet per se gelukkiger van, dus ik voel ook niet de behoefte om 'm om te ruilen voor de kleinere variant. Al die ruimte is best wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen UltraSharp, maar een Proffesional, maar alsnog wel interessant, want voor zover ik weet eerste 24" QHD scherm:

Dell P2416D op Hong Kong website

Tom's Hardware artikel
AnandTech artikel

Het paneel is hoogst waarschijnlijk een AU Optronics M238DAN01.3 AHVA paneel (=Advanced Hyper Viewing Angle, eigenlijk gewoon IPS).

LG Display heeft geen QHD panelen van rond de 24", ook niet op de laatste roadmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
U2515? Of is dat al niet rond de 24"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met rond de 24" bedoel ik natuurlijk 23,5" ≤ beelddiagonaal < 24,5", zodat het afgerond 24" is. De U2515H heeft een 24,98" paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
Dinsdag de U2515H bij megekko besteld, zou vandaag binnenkomen.
Geen track & trace gehad en niks gehoord. Vandaag vrijgenomen van werk maar geen pakketje.

Vannochtend een mailtje gestuurd, geen reactie gehad terwijl ze "altijd binnen 2 uur reageren". Morgen maar weer vrijnemen en hopen dat ik dan iets hoor. Wat een ongeloofelijke slechte klantenservice bij megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan ik jullie om advies vragen?
Ik heb op dit moment de U2412M, nu wil ik over naar twee schermen. Heb er nu een 2e 22" bij staan maar dat werkt gewoon niet lekker.

Nu zat ik te twijfelen om 2x een U2414H te gaan kopen, vanwege de dunne rand en energiezuiniger. Of zal ik nog een U2412M erbij aanschaffen, met wel het gevaar dat er een totaal andere display in zit aangezien die van mij al 3 jaar oud is... (kleurverschil etc). Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het risico op kleurverschil is inderdaad behoorlijk aanwezig als je scherm al drie jaar oud is. Als je toch voor twee volledig nieuwe schermen zou gaan zou ik ook twee Dell Ultrasharp U2515H schermen overwegen, heb je 5120x1440 pixels aan bureaubladoppervlak terwijl de prijs niet eens zo extreem veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Ik zou voor een 2e hands u2412m kijken en voor eventueel kleurverschil calibreer je de schermen met een spider, zijn niet zo duur meer en je weet zeker dat beide schermen dezelfde helderheid, contrast en kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
Ik had een U2515H besteld maar hoor nu van megekko dat er productieproblemen zijnl en dat Dell ze niet meer kunnen leveren tot minstens half mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 23:21
Matthijs240 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:09:
Ik had een U2515H besteld maar hoor nu van megekko dat er productieproblemen zijnl en dat Dell ze niet meer kunnen leveren tot minstens half mei.
Hier idem, maar zie nu op hun site dat ze een levertijd van 4 dagen hebben (was gisteren even 33 dagen). Begrijp dus niets van die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Ik las net DIT artikel waarin de 2414H van Dell world thinest borders heeft. Twee van deze beelschermen naast elkaar zou dus perfect staan! Nu heb ik toevallig zo een beeldscherm en wil ik een tweede kopen. Totdat ik mijn beeldscherm eens nader ging bekijken. Mijn 'borders/bezels' zijn dan wel lekker dun echter de resolutie rijkt niet zover, waardoor er zeker aan de rechter,linker en bovenkanten zo een 5mm zwarte rand zit. Aan de onderkant is het zo een 2mm. Wanneer ik twee van deze beeldschermen naast elkaar zet zal er wel een randdikte van zo een totaal 10mm onstaan, wat totaal niet mooi aansluit.

Ligt dit aan mijn resolutie, of hebben jullie deze zwarte rand ook? ZIE HIER een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel beter dan dat ga je ook niet vinden op consumentenschermen. Smalste bezel to bezel afmeting (afstand tussen pixels op ene scherm en pixels op andere scherm) met LCD schermen is op het moment 3,5 mm met professionele schermen voor video walls.

En troost je, bij mij is het 45 mm (U2711 en AOC q2770Pqu). Die 10 mm is al heel erg smal.

Kan je anders niet beter kijken naar 34" 3440x1440 schermen? Dan heb je helemaal geen rand meer en bovendien een stuk meer pixels in de hoogte. Met één zo'n scherm heb je bijna 20% meer pixels dan met twee keer U2414H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Ja, die rand heb ik ook. En nee, ik vind 'm niet storend - de rand is alsnog vele malen dunner dan bij menig ander scherm dat ik heb gezien.

Ik heb 2 U2414h's, als ik ze naast elkaar zet merk je amper dat de rand er is.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik ben van plan een U2414H of een U2515H aan te schaffen. Ik wil de monitor gebruiken om te gamen (PS4) en om mijn laptop aan aan te sluiten. Welke monitor is het beste aan te raden? En is het verschil tussen 1080p en 1440p in schermruimte groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U2414H heeft iets lagere input lag en reactietijden en de native resolutie kan worden aangestuurd door de PS4. De U2515H is groter, wat met gamen toch wat meer indruk maakt, en heeft een veel hogere resolutie. Die 33% meer ruimte in de hoogte en breedte (78% meer pixels in totaal), is echt een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
itsFuzeh schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:08:
Ik ben van plan een U2414H of een U2515H aan te schaffen. Ik wil de monitor gebruiken om te gamen (PS4) en om mijn laptop aan aan te sluiten. Welke monitor is het beste aan te raden? En is het verschil tussen 1080p en 1440p in schermruimte groot?
Ik zit in hetzelfde schuitje en ik neig naar de 2414. De PS4 produceert alles op 1080p dus op een 2515 zal het scherm scalen, en dat zal niet slecht uitzien maar native resolutie is toch beter volgens mij.

Idem voor PC gamen als je setup niet sterk genoeg is om alles hoger dan 1080p te draaien.

Tenzij je dus in de toekomst echt verwacht de resolutie van de 2515 te gaan gebruiken zou ik wat geld uitsparen en voor de 2414 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
Darks schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:34:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje en ik neig naar de 2414. De PS4 produceert alles op 1080p dus op een 2515 zal het scherm scalen, en dat zal niet slecht uitzien maar native resolutie is toch beter volgens mij.

Idem voor PC gamen als je setup niet sterk genoeg is om alles hoger dan 1080p te draaien.

Tenzij je dus in de toekomst echt verwacht de resolutie van de 2515 te gaan gebruiken zou ik wat geld uitsparen en voor de 2414 gaan.
Ik zou lekker een u2715h pakken. Groot beeld en geen gedoe met scaling. Nog goedkoper dan een 2515 ook.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
filipy23 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:57:
Weet er iemand een computerwinkel waar ze de dell ultrasharp u2414 of u2415 in de showroom hebben staan? Regio Utrecht of Den Bosch.
Paradigit al geprobeerd? Zij voeren de U2414H voor zakelijke klanten (maar particulieren mogen ook kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 01:33:
[...]

Ik zou lekker een u2715h pakken. Groot beeld en geen gedoe met scaling. Nog goedkoper dan een 2515 ook.
De 2715 is toch 180 euro duurder dan de 2515? Of mis ik iets? :)

Maar geen gedoe met scaling en een wat groter beeld is me zelf veel waard.

Echter in dit geval waarbij de PS4 natuurlijk gewoon 1080p doorgeeft zou ik helemaal nooit voor de 2515 gaan maar veel eerder voor de 2414H. Of als je groter beeld wilt toch de 2715. De meerwaarde van de 2515 t.o.v. de 2414 zie ik in dit geval niet zo, ik zie eigenlijk alleeen maar nadelen (upscalen/downscalen, prijs).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 20-04-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat geen gedoe met scaling is niet helemaal waar, of ik zie iets over het hoofd.
De U2715H heeft dezelfde resolutie als de U2515H. Ze zullen dus beide moeten schalen, als er een 1080p signaal binnenkomt. Al vraag ik me wel af in hoeverre je dat gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RnB schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:22:
Dat geen gedoe met scaling is niet helemaal waar, of ik zie iets over het hoofd.
De U2715H heeft dezelfde resolutie als de U2515H. Ze zullen dus beide moeten schalen, als er een 1080p signaal binnenkomt. Al vraag ik me wel af in hoeverre je dat gaat zien.
Ja, voor alleen de PS4 maakt dat niet uit. Maar als je in Windows zit op een normale computer zullen veel mensen met een 2515 Windows op bijvoorbeeld 125% scaling zetten om de lettertjes nog goed te kunnen lezen. Ik wel in elk geval. En bij de 2715 zal het merendeel niet hoeven scalen in Windows omdat ze het dan nog net kunnen lezen (hoewel ik zelf op een 27" de scaling nog liever op 110% zou zetten voor iets meer rust aan mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ah, duidelijk ja. :)
Ik hoef zelf niet te schalen, maar ik ben dan ook 24 met een prima zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En met elk jaar erbij 1 inch extra, haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
Anoniem: 426269 schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:37:
[...]

De 2715 is toch 180 euro duurder dan de 2515? Of mis ik iets? :)

Maar geen gedoe met scaling en een wat groter beeld is me zelf veel waard.

Echter in dit geval waarbij de PS4 natuurlijk gewoon 1080p doorgeeft zou ik helemaal nooit voor de 2515 gaan maar veel eerder voor de 2414H. Of als je groter beeld wilt toch de 2715. De meerwaarde van de 2515 t.o.v. de 2414 zie ik in dit geval niet zo, ik zie eigenlijk alleeen maar nadelen (upscalen/downscalen, prijs).
Yup, je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel de uz2715h.

Deze: http://tweakers.net/pricewatch/386006/dell-ultrasharp-uz2715h-zwart/specificaties/

Die is 1080p en daarom geen gedoe met scaling en dus ook die lagere prijs. Excuses voor de verwarring.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Weliswaar geen ultrasharp maar wellicht dat ik toch hier terecht kan aangezien het een ultraHD Dell monitor betreft.

Vanmiddag de P2415Q opgehaald en zeer blij met het getoonde beeld. Het is nu nog allemaal te flashy maar binnenkort even een kleurenkallibratie uitvoeren.

Wat me wel ontzettend stoort is de haperende muiscursor... Met zo'n 3800 pixels is het behoorlijk irritant als deze knippert en vervolgens een halve centimeter verder opduikt. De gebruikte muis is een (wired) steelseries Legendary MMO gaming mouse welke tot 3200dpi werkt.

Iemand een oplossing voor dit (luxe) probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door kalechinees op 20-04-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 09-05 16:48

amas

Law of Nature: Chaos

Ik ben erg geïnteresseerd in de Dell U3415W, maar ik zou hem graag in het echt een keer willen zien voordat ik echt de stap neem om hem te kopen. Weet iemand een winkel in de buurt van Groningen waar ze hem hebben? Via de PriceWatch wordt ik niet echt wijs. Of heeft iemand hem thuis te kijk staan evt? ;)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09-2024
Coolblue heeft de Dell U3415W in het assortiment. Misschien even de klantenservice bellen om te vragen of je hem in de winkel in Groningen kunt bekijken voor je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Gisteren de U2515H binnen gekregen. Een erg mooi scherm, helemaal vergeleken met mijn Samsung 226BW. Het scherm heeft wel last van backlight bleeding en IPS glow maar hier merk ik weinig / niets van als ik het scherm gewoon normaal gebruik.

Ik gebruik 'm in combinatie met een Macbook Pro Retina 13'' uit 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn onlangs weer twee nieuwe reviews van Dell UltraSharp beeldschermen op PRAD verschenen. Jammer genoeg alleen in het Duits, maar op zich is het vrij goed door te komen.

Dell UltraSharp U3415W review (13 april)
Dell UltraSharp U2515H review (27 april)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remystr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik heb sinds kort een U2715H gekocht, en heb aan dit scherm onder andere een externe harddisk gekoppeld. Nu is mijn probleem dat de harddisk de verbinding verliest als ik mijn beeldscherm uit zet. Is er een manier om dit toch te forceren? Ik wil namelijk niet de hele dag mijn scherm aan hebben staan maar wel verbinding hebben met deze harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Ik zou je harde schijf gewoon niet aan je monitor hangen, maar aan je computer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

remystr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:47:
Ik heb sinds kort een U2715H gekocht, en heb aan dit scherm onder andere een externe harddisk gekoppeld. Nu is mijn probleem dat de harddisk de verbinding verliest als ik mijn beeldscherm uit zet. Is er een manier om dit toch te forceren? Ik wil namelijk niet de hele dag mijn scherm aan hebben staan maar wel verbinding hebben met deze harde schijf.
Je beeldscherm in slaapstand zetten in plaats van met het knopje uitzetten werkt hier prima :) Mocht je echt zekerheid willen dan kun je hem beter aan je PC hangen inderdaad.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remystr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2022
Ventieldopje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:50:
[...]

Je beeldscherm in slaapstand zetten in plaats van met het knopje uitzetten werkt hier prima :) Mocht je echt zekerheid willen dan kun je hem beter aan je PC hangen inderdaad.
Het klinkt misschien als een domme vraag, maar hoe zet ik hem dan in de slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remystr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:28:
[...]
Het klinkt misschien als een domme vraag, maar hoe zet ik hem dan in de slaapstand?
Dan moet je gewoon wachten toch?

Ook even een domme vraag van mijn kant: Wat is het voordeel om een HD die aan een monitor hangt die uit staat te kunnen bereiken? Want de HD kan niet via een monitor in een netwerk hangen, toch? En als je hem wilt bereiken lijkt het me dat je ook iets wilt zien op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je scherm vergrendelen, onder windows bijv. via het menu of met Windows + L :)

Er zullen ook wel programma's zijn via DPMS een signaaltje kunnen sturen om je beeldscherm handmatig te laten slapen maar die heb ik zo snel nog niet kunnen vinden.
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:44:
[...]

Dan moet je gewoon wachten toch?

Ook even een domme vraag van mijn kant: Wat is het voordeel om een HD die aan een monitor hangt die uit staat te kunnen bereiken? Want de HD kan niet via een monitor in een netwerk hangen, toch? En als je hem wilt bereiken lijkt het me dat je ook iets wilt zien op het scherm?
Een achtergrond taak die bezig is op de externe HDD? Importeren van foto's en dergelijken?

[ Voor 103% gewijzigd door Ventieldopje op 30-04-2015 12:37 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ventieldopje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:35:
[...]
Een achtergrond taak die bezig is op de externe HDD? Importeren van foto's en dergelijken?
Ja okee, maar dan zal ik mijn scherm toch liever in de slaapstand hebben staan. En als je echt handatig je scherm wilt kunnen uitzetten, dan zal ik de HD liever aan mijn computer hangen. Maar goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

My point exactly ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo !

Afgelopen maand heb ik een dell ultrasharp U2414H aangekocht, 2e hands. Nu heb ik de drivers geinstalleerd alleen heb ik het volgende probleem: Het beeld lijkt niet in orde, ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld! Wit lijkt grijs en de kleuren zijn niet helemaal top. Komt het omdat ik iets verkeerds heb ingesteld, of moet ik nog wat calibreren? Zo ja, weet iemand daar een goed programma voor? Kan het misschien ook aan de settings van mijn videokaart liggen, heb een AMD HD 7950. Hiervoor had ik een hp scherm voor eens stuk minder geld en deze lijkt zelfs betere wit waardes te geven!
Graag hoor ik jullie advies!

Super bedankt,

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een review op PRAD verschenen van een Dell UltraSharp monitor, dit keer van de U2415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Heb sinds donderdag een nieuwe game PC en daarbij de Dell U2414H gekocht. Prachtig scherm! Erg blij mee.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Laatst online: 16:50
peertje1010 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:24:
Hallo !

Afgelopen maand heb ik een dell ultrasharp U2414H aangekocht, 2e hands. Nu heb ik de drivers geinstalleerd alleen heb ik het volgende probleem: Het beeld lijkt niet in orde, ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld! Wit lijkt grijs en de kleuren zijn niet helemaal top. Komt het omdat ik iets verkeerds heb ingesteld, of moet ik nog wat calibreren? Zo ja, weet iemand daar een goed programma voor? Kan het misschien ook aan de settings van mijn videokaart liggen, heb een AMD HD 7950. Hiervoor had ik een hp scherm voor eens stuk minder geld en deze lijkt zelfs betere wit waardes te geven!

Super bedankt,

Mvg,
Wat zijn je settings in het menu van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

peertje1010 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:24:
Hallo !

Super bedankt,

Mvg,
Factory reset van de instellingen? :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
Bedankt voor de reacties!

1. De instellingen weet ik niet uit mijn hoofd, zodra ik weer bij mijn monitor kan komen zal ik het even checken!

2. Een factory reset, kan dat gewoon in het menu van het scherm of moet dit ergens in de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-05 17:12
Kid Jansen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:13:
Er is weer een review op PRAD verschenen van een Dell UltraSharp monitor, dit keer van de U2415
Ziet er best puik uit, maar met de huidige prijs van de u2515 is het niet lastig te kiezen. Voor 50 euro meer heb je een veel scherper scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf ook veel eerder voor de U2515H gaan dan de U2415, want 2560x1440 zie ik inmiddels wel als minimum resolutie. Al denk ik dat ik op den duur toch voor een grote 3840x2160 zal gaan. Ik heb nu 2x 27" 2560x1440 naast elkaar, maar merk dat ik op het linker scherm nauwelijks gebruik maak van linker helft. Daarnaast zou ik graag nog meer ruimte in de hoogte hebben, daar heb ik eigenlijk nooit genoeg van.

Met 3840x2160 kan ik op één scherm drie dingen naast elkaar doen in plaats van twee, of twee met een 1/3 | 2/3 verdeling. Daarnaast heb ik dan ook anderhalf keer meer ruimte in de hoogte. Op één scherm heb ik dan alsnog 12,5% meer pixels dan ik nu heb.

Iets als de Philips BDM4065UC spreekt me dan ook wel aan (bijna zelfde pixelpitch als 2560x1440 @ 27"), maar ik wil wel graag wide gamut en mag ook allemaal wel iets beter (presteert op aantal vlakken vrij slecht in de reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

Omdat ik deze informatie niet op een andere plek kwijt kon, leek het mij verstandig het dan toch even te melden.

De U2414H is nog tot 26 Mei zeer scherp geprijsd te koop op de Dell site, slechts;
  • € 139,50 (excl. BTW)
  • € 168,80 (incl. BTW)
  • € 185,74 (incl. BTW en verzendkosten)
zie; Dell Ultrasharp U2414H

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

amas schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:22:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Dell U3415W, maar ik zou hem graag in het echt een keer willen zien voordat ik echt de stap neem om hem te kopen. Weet iemand een winkel in de buurt van Groningen waar ze hem hebben? Via de PriceWatch wordt ik niet echt wijs. Of heeft iemand hem thuis te kijk staan evt? ;)
En ben je nog wat wijzer geworden amas?

Ook ik heb interesse in dit scherm. Ik werk nu met twee keer 27". Het scherm zou zich prima verlenen tot grafisch werk als ik de berichten zo lees op internet. Ik vrees alleen dat ik het scherm qua hoogte te laag zou kunnen vinden. Immers ben ik gewend aan de 27" schermen. Ik ga de review in het duits zo even door google laten vertalen. Hopen dat ik er wijsheid uit kan halen haha

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 18:46

OMD

RoyK schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:27:
[...]

En ben je nog wat wijzer geworden amas?

Ook ik heb interesse in dit scherm. Ik werk nu met twee keer 27". Het scherm zou zich prima verlenen tot grafisch werk als ik de berichten zo lees op internet. Ik vrees alleen dat ik het scherm qua hoogte te laag zou kunnen vinden. Immers ben ik gewend aan de 27" schermen. Ik ga de review in het duits zo even door google laten vertalen. Hopen dat ik er wijsheid uit kan halen haha
34 is toch vergelijkbaar met 27 qua hoogte? Althans dat dacht ik de hele tijd :(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

OMD schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:28:
[...]

34 is toch vergelijkbaar met 27 qua hoogte? Althans dat dacht ik de hele tijd :(
Ik heb zojuist een briljante brainwave gekregen. Zoek op google W3415 vs 27" en voila! Diverse foto te vinden met een 27" naast een dergelijk scherm ter vergelijking. Mijn 2711 zou er nog best naast gezet kunnen worden denk ik zo. Maar 2x 3415's is nog veel mooier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:28:
34 is toch vergelijkbaar met 27 qua hoogte?
Klopt, hoogte is vrijwel hetzelfde. 3440x1440 @ 34" heeft pixel pitch van 0,2325 mm en 2560x1440 @ 27" heeft pixel pitch van 0,2331 mm. In pixels is de hoogte dus gelijk, fysiek scheelt het 0,864 mm. Dat verschil is dus verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kid Jansen schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:08:
[...]

Klopt, hoogte is vrijwel hetzelfde. 3440x1440 @ 34" heeft pixel pitch van 0,2325 mm en 2560x1440 @ 27" heeft pixel pitch van 0,2331 mm. In pixels is de hoogte dus gelijk, fysiek scheelt het 0,864 mm. Dat verschil is dus verwaarloosbaar.
Waneer ga je de W3415 reviewen Kid jansen? O-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorlopig komen er even helemaal geen reviews, want ik heb daar momenteel echt de tijd niet voor. Zelfs als ik nu een scherm zou reviewen zou dat zeer waarschijnlijk de NEC PA322UHD zijn, geen Dell.

Maar buiten dat ik moet wachten tot ik weer tijd heb voordat ik aan een nieuwe review begin, wacht ik ook een beetje op the next big thing. Op gebied van TV's hebben we de afgelopen jaren erg veel vooruitgang gezien, waardoor ze op een aantal vlakken beeldschermen hebben ingehaald. Een aantal van die dingen hoop ik in de komende twee jaar ook op beelschermen te zien, zoals OLED, HDR en QDEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froliq
  • Laatst online: 06-05 20:57
Fixi0n schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 06:58:
Omdat ik deze informatie niet op een andere plek kwijt kon, leek het mij verstandig het dan toch even te melden.

De U2414H is nog tot 26 Mei zeer scherp geprijsd te koop op de Dell site, slechts;
  • € 139,50 (excl. BTW)
  • € 168,80 (incl. BTW)
  • € 185,74 (incl. BTW en verzendkosten)
zie; Dell Ultrasharp U2414H

Doe er je voordeel mee!
Ik zie alleen het gewone bedrag van 279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

Ik kijk nu net, en zie dat het inderdaad is aangepast. Vreemd!

Na mijn bericht van vanmorgen heb ik er 2 besteld (2 losse bestellingen) en kreeg iedere keer 140 euro korting.

/edit Er stond ook nog een bij de korting vermeld dat de actie liep tot 26 mei, misschien is de voorraad gewoon op!?

[ Voor 25% gewijzigd door Fixi0n op 14-05-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ondanks de hele positieve reviews over de W3415 zie ik wel hele heftige bleeding versies op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact twee jaar geleden heb ik m'n U2711 getest met de X-Rite i1Display Pro en i1Pro in ChromaPure Professional. Toevallig leek het me net interessant om nog eens te kijken hoe m'n U2711 er nu voor staat en toen ik die oude reactie opzocht zag ik dus dat het op de dag af twee jaar geleden was.

De test twee jaar geleden was bij 7350 branduren, de test van vandaag bij 12995 branduren.

HelderheidsstandHelderheid wit (cd/m²)Helderheid zwart (cd/m²)Contrast
100246,60,2431015
90244,80,2431009
80227,80,2261009
70207,50,2051013
60191,80,1911003
50180,40,1801003
40153,20,1531004
30127,60,128998
2099,20,100994
1072,20,0721007
044,00,0441009
Gemiddeld contrast1006
Gemiddeld afname van de helderheid van wit sinds de vorige test3,49%

Vreemd genoeg lijkt het er op dat het contrast is toegenomen met gemiddeld genomen 1,92%. Ik weet niet of dat echt mogelijk is, of dat het ligt aan veroudering van i1Display Pro of aan de nieuwere versie van ChromaPure Professional. Erg significant is het verschil ook weer niet. Verder lijkt het er op dat de helderheidsinstelling weinig meer uithaalt boven stand 90. Ik heb het voor de zekerheid nog meerdere keren getest, ook op waarden tussen 90 en 100 in, maar het klopt echt.

Net als bij de vorige test waren kalibraties verwijderd, PC opnieuw opgestart en het scherm gereset naar fabrieksinstellingen.

Ongeveer een half jaar geleden had ik ook gekeken hoe het met de witbalans stond. Dat heb ik nu nog wat uitgebreider gedaan. Allemaal op fabrieksinstellingen (helderheid op stand 50), behalve natuurlijk de Preset zelf.

PresetxyYCCT (K) - McCamy
Standard0,34150,3538188,25144
Multimedia0,34960,3489158,14823
Game0,34790,3481231,14886
Warm0,36080,3632179,64503
Cool0,31630,3292152,46310
Adobe RGB0,34750,3521186,64915
sRGB0,34740,3520186,64917
Custom Color 100-100-1000,34140,3535193,45149
Custom Color 84-89-1000,31250,3289149,96518

De laatste twee rijen in de tabel laten goed zien hoeveel helderheid er verloren gaat bij het herstellen van de witbalans. Dit komt doordat rood en groen veel meer bijdragen aan de helderheid dan blauw. Met de RGB-gains op 84-89-100, waarmee de witbalans het meest in de buurt komt van D65, is de bijdrage per primaire kleur aan de helderheid van wit als volgt:
  • Rood - 24,8%
  • Groen - 68,4%
  • Blauw - 6,8%
Het is dus niet heel raar dat je 22,49% van de helderheid kwijt raakt als je het rode en groene kanaal zo moet terugschroeven. Als je kijkt naar de helderheid bij D65 dan heeft het geler worden van de backlight een bijna net zo groot aandeel in de afname van die effectieve helderheid als de echte afname in helderheid van de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:26
Ik denk dat mijn u2311 aan zijn eind is.
Dwz, hij gaat gewoon aan maar blijft dan standby zeg maar.
Net of ie het signaal niet herkend.
Soms, na veel prutsen wil ie het wel weer even doen maar ook komen de setting soms spontaan in beeld, net of je op één van de knoppen drukt.
Nu heb ik wel interesse in de u2414h maar ik hoor veel klachten hier. Van het niet herkennen van het displayport signaal tot niet meer reagerende knoppen.
Is dit met de laatste versies nog steeds zo?

Edit
Nu lees ik net dit; die kerel had precies dezelfde problemen als ik met zijn monitor.

i was the original poster. just dropping in to say that my problems resulted from using SpeedFan (or was it FanSpeed?). It's a program that controls your fans and monitors your temperatures. For some reason, it was interacting badly with the U2311H monitor. after uninstalling, I have no issues whatsoever with my monitor. I did contact the SpeedFan site, but they were unable to give me any answer as to why that was happening.g.

En laat ik nu net van de week speedfan geïnstalleerd hebben!
Vanavond even proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door coob op 19-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ook wel iets te maken hebben met DisplayPort. Op papier is het de beste aansluiting (hoewel Super MHL op het moment meer potentie heeft), maar er zitten toch nog de nodige bugs in terwijl het inmiddels ook alweer ruim 7 jaar gebruikt wordt...

Geen idee of het nou aan de kant van de beeldschermen zit of aan de kant van die videokaart. Maar ik weet wel dat heel veel schermen, niet alleen van Dell, wel eens problemen hebben als ze over DisplayPort zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Weet iemand (Kid Jansen?? :D ) of Dell op kort termijn ook een groter paneel dan de 34" curved uit gaat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kans lijkt mij erg klein. Op de UP3214Q na, waar een Sharp IGZO paneel in zit, gebruikt Dell al een aantal jaar exclusief LG Display IPS panelen.

Er is pas één gebogen scherm groter dan 34" aangekondigd: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor. Aangezien dat een BenQ scherm is, is het zeer waarschijnlijk dat daar een AU Optronics paneel in zit, omdat die twee onder hetzelfde bedrijf hangen. De laatste keer dat er AU Optronics panelen in een Dell UltraSharp zaten was nog met de 2407WFP, dus alweer 9 jaar geleden. Op die BenQ en de Philips BDM4065UC na zijn er überhaupt geen beeldschermen groter dan 34", behalve professionale signage displays, maar die zijn vaak maar 1080p en bovendien vlak.

Op de laatste roadmap van LG Display die ik heb van Q1 2015 (loopt van Q1 2015 t/m Q1 2016) staan ook geen panelen groter dan 31,5". Ik zou er dus niet op rekenen dat er het komende anderhalf jaar een gebogen Dell UltraSharp groter dan 34" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kid Jansen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:41:
Die kans lijkt mij erg klein. Op de UP3214Q na, waar een Sharp IGZO paneel in zit, gebruikt Dell al een aantal jaar exclusief LG Display IPS panelen.

Er is pas één gebogen scherm groter dan 34" aangekondigd: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor. Aangezien dat een BenQ scherm is, is het zeer waarschijnlijk dat daar een AU Optronics paneel in zit, omdat die twee onder hetzelfde bedrijf hangen. De laatste keer dat er AU Optronics panelen in een Dell UltraSharp zaten was nog met de 2407WFP, dus alweer 9 jaar geleden. Op die BenQ en de Philips BDM4065UC na zijn er überhaupt geen beeldschermen groter dan 34", behalve professionale signage displays, maar die zijn vaak maar 1080p en bovendien vlak.

Op de laatste roadmap van LG Display die ik heb van Q1 2015 (loopt van Q1 2015 t/m Q1 2016) staan ook geen panelen groter dan 31,5". Ik zou er dus niet op rekenen dat er het komende anderhalf jaar een gebogen Dell UltraSharp groter dan 34" komt.
Thanks Kid Jansen voor je heldere uitleg. Dan hoef ik daar geen rekening meer mee te houden!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weer een nieuw deel gemaakt: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21

Alle nieuwe modellen zijn toegevoegd aan de startpost, een aantal oude modellen zijn verwijderd. De lijst met reviews heb ik ook weer helemaal bijgewerkt.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.