The devil is in the details.
[ Voor 97% gewijzigd door MaStar op 15-03-2015 12:54 ]
http://www.allekabels.nl/...hdmi-verloopstekker-.html
DVI naar HDMI Verloopstekker
Type: Dual Link (24+4+1),
Aansluiting 1: DVI Male
Aansluiting 2: HDMI Female
Verguld: Ja.
Dit zou moeten lukken, de vraag is alleen of de kabel ook daadwerkelijk dual link ondersteund, op internet zie je vaak dat dergelijke kabels de aansluiting "duale link" hebben, dus de extra pinnetjes, maar slechts single link signaal doorvoeren. Het is dan ook jammer dat er geen Max resolutie bij staat. De enige manier om er achter te komen is dus gewoon proberen.MaStar schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:54:
Deze zou moeten passen:
http://www.allekabels.nl/...hdmi-verloopstekker-.html
DVI naar HDMI Verloopstekker
Type: Dual Link (24+4+1),
Aansluiting 1: DVI Male
Aansluiting 2: HDMI Female
Verguld: Ja.
Edit:
Heb nog eens lopen zoeken op google, als ze er al zijn zijn ze vrij schaars de echte DL DVI to HDMI adapters met ook daadwerkelijk ondersteuning tot 2560x1440p @ 60hz. Het lijkt wel mogelijk te zijn om op 30hz die resolutie te halen over een dergelijke adapter middels custom resolution.
[ Voor 17% gewijzigd door [MAUS] op 15-03-2015 16:58 ]
Anoniem: 195305
Links boven in m'n scherm drukt de achterkant tegen het scherm aan waardoor er een lichter waas over het beeld heen komt.
Vraagje aan de mede U2715H eigenaren...
Is dit bij jullie ook het geval?
Als je dit topic leest dan is er één en al negativiteit rond de u2715h. Dit is een behoorlijke mispeer van Dell.Anoniem: 195305 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:26:
Sinds vandaag een U2715H voor m'n neus staan, maar merk dat de kwaliteit van DELL vanaf de Uxx10 serie flink achteruit is gegaan. Zeker wat betreft de bouw van de kast zelf.
Links boven in m'n scherm drukt de achterkant tegen het scherm aan waardoor er een lichter waas over het beeld heen komt.
Vraagje aan de mede U2715H eigenaren...
Is dit bij jullie ook het geval?
I don't have dreams, I have goals!!
[update]
Is dit wat?
pricewatch: Sapphire R7 250 1GB Ultimate
[ Voor 30% gewijzigd door Scidd0w op 16-03-2015 15:20 ]
Wat voor budget heb je ? Plannen om te gaan gamen toevallig ? Deze zou moeten volstaan: V&A aangeboden: MSI R5830 Twin Frozr IIScidd0w schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:27:
Ik ga deze week de U2515H aanschaffen. Maar heb in mijn pc nog een zeer oude videokaart. Kunnen jullie mij een goede budget kaart adviseren die deze resolutie goed kan aansturen?
Edit:De kaart die je voorsteld zou ook prima volstaan. Die kan max 4k als output aansturen.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapteynn op 16-03-2015 15:24 ]
Op die resolutie gamen kun je dan natuurlijk wel vergeten, dan moet je meer uitgeven ben ik bang.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Heb de andere omgeruild en een andere U2715H mee gekregen en deze heeft ook de lichtere vlek links bovenin, maar vele malen minder. Daarnaast is beeld ook veel beter qua kleuren (zowat geen verloop naar de randen).Redondo1982 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Als je dit topic leest dan is er één en al negativiteit rond de u2715h. Dit is een behoorlijke mispeer van Dell.
Ben nu tevreden met het scherm
Heb alleen een probleempje met de DP.
Heb 1 24 inch scherm via DVI aangesloten, deze geeft geen problemen. De U2715H en een U2410 staan via de DP aangesloten (de U2410 via de U2715H). Heb nu 2 keer gehad met het uitzetten van de U2410 dat de U2715H op standby gaat en niet meer aan wil. Alleen opnieuw opstarten van de pc helpt dan.
Het gekke is dat dit niet altijd gebeurd.
Alle monitoren zijn trouwens aangesloten op de onboard videokaart van m'n Asus Z87 Expert moederbord.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 16-03-2015 16:47 ]
Ik vind een budget van om en nabij de 100 euro een mooi bedrag maar minder is natuurlijk mooi meegenomen.
Op het moment dat EUR 100 je budget is zou ik in de V&A kijken voor wat oudere modellen videokaarten, deze zijn vaak wat krachtiger dan nieuwe rond deze prijs.Scidd0w schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:46:
In principe ben ik geen gamer vandaar dat ik nog met een zeer oude kaart werk. Maar goed een keertje gamen op zo'n mooi nieuw scherm.![]()
Ik vind een budget van om en nabij de 100 euro een mooi bedrag maar minder is natuurlijk mooi meegenomen.
Voor 125 heb je zelfs een V&A aangeboden: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation wat eigenlijk dezelfde kaart is als een R9 280X die (uit eigen ervaring) dit scherm prima aanstuurt in bijvoorbeeld Battlefield 4
Of als je je echt aan EUR 100 wilt houden het kleinere broertje V&A aangeboden: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2
Als je weer meer fan bent van Geforce is een GTX670 ook in de V&A te vinden rond de 100 euro.
Allen prima kaarten voor ''casual'' gaming
[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 16-03-2015 17:27 ]
Thanks...dus de vraag bij het verloopstukje welke ik heb besteld is dus de vraag of deze wel goed isMvdPM schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Edit:
Heb nog eens lopen zoeken op google, als ze er al zijn zijn ze vrij schaars de echte DL DVI to HDMI adapters met ook daadwerkelijk ondersteuning tot 2560x1440p @ 60hz. Het lijkt wel mogelijk te zijn om op 30hz die resolutie te halen over een dergelijke adapter middels custom resolution.
Weet iemand hoe ik kan controleren of die op 60 of 30 Hz resolutie draait?
En kan ik de 27" wel op DVI aansluiten (deze optie is er wel bij) of loop ik dan ook tegen kwaliteitverlies aan?
Daar is een best grote kans op, als je zoekt op google zie je ook dat het blijkbaar erg lastig is om van een Dual link DVI signaal HDMI of Displayport te maken. Single Link naar HDMI of DP lijkt wel redelijk eenvoudig te zijn. Dit is ook de reden dat ik in eerdere posts aangaf dat het waarschijnlijk niet zo heel makkelijk is om een dergelijke goede adapter te vinden.MaStar schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:30:
[...]
Thanks...dus de vraag bij het verloopstukje welke ik heb besteld is dus de vraag of deze wel goed is
Weet iemand hoe ik kan controleren of die op 60 of 30 Hz resolutie draait?
En kan ik de 27" wel op DVI aansluiten (deze optie is er wel bij) of loop ik dan ook tegen kwaliteitverlies aan?
Gewoon aansluiten en nagaan of het de resolutie er tussen staat in Windows, zodra dit niet het geval is middels de Nvidia drivers proberen een custom resolutie aan te maken van 2560x1440 @ 30hz
Zodra dit werkt ook eens proberen op 2560x1440 @ 60hz.
Voor wat betreft de 27" Dell, indien daar een DVI Dual link ingang op zit gaat dit zonder problemen werken met een Dual link DVI kabel.
Feit blijft dan echter wel dat je met een (iets) verouderde videokaart zit, op het moment dat je geen grafisch zware games speelt en dergelijke applicaties gebruikt is het voor jou misschien wel een oplossing om de 27" aan te schaffen om het aansluitprobleem op te lossen. Dit is echter wel een uitgave van + 170 EUR terwijl een videokaartupgrade (sowieso als je geen games speelt) waarschijnlijk vele malen goedkoper kan.
Indien je wel gamed is het sowieso aan te raden om een nieuwe videokaart aan te schaffen die in games de resolutie ook redelijk fatsoenlijk ondersteund, jouw kaart is redelijk verouderd en zal hier flink moeite mee hebben. In dat geval is het waarschijnlijk simpeler om een videokaartupgrade te doen.
Uiteraard is bovenstaande een vrijblijvend advies
[ Voor 55% gewijzigd door [MAUS] op 16-03-2015 21:47 ]
Dank voor de tip om voor een 2e hands kaart te gaan. Ik ga daar is serieus naar kijken!MvdPM schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:20:
[...]
Op het moment dat EUR 100 je budget is zou ik in de V&A kijken voor wat oudere modellen videokaarten, deze zijn vaak wat krachtiger dan nieuwe rond deze prijs.
Voor 125 heb je zelfs een V&A aangeboden: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation wat eigenlijk dezelfde kaart is als een R9 280X die (uit eigen ervaring) dit scherm prima aanstuurt in bijvoorbeeld Battlefield 4
[knip]
Volgens mij merk je op de desktop nog dat die 5450 zo traag is..Ventieldopje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:25:
Denk dat zo iets ook wel moet volstaan: Sapphire Radeon HD5450 1GB GDDR3
Op die resolutie gamen kun je dan natuurlijk wel vergeten, dan moet je meer uitgeven ben ik bang.
Doet ie uberhaupt wel DL DVI?
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-03-2015 16:13 ]
Ook heeft die van mij zo nu en dan last van niet reageren touch buttons. Had het net toen ik hem uit zette, en daarna weer aan wou zetten. Heb 30 seconden moeten wachten voordat hij weer werkte... Ik lees dit in alle reviews terug. Het is opzich iets waar ik wel mee kan leven, maar je zou zeggen dat Dell er intussen toch ook wel iets mee gaat doen. De U2515H is niet de enige met die Bezel. Ook de 27" versie en de U2415 bijvoorbeeld.
Maar zit nu wel te denken om mijn scherm te ruilen ivm het bol staan van de bezel bij buttons. Hoort niet en het viel direct op. Tenzij meer van jullie het hebben, want dan heeft mijn volgende het straks weer
Chookity-pok
Ik heb een u2414h gehad en deze stond ook wat bol en daar werkte de touchbuttons ook voor geen ene meter. Je gaat je er later toch aan irriteren en ook aanpassen, wat eigenlijk niet zou moeten.Saeverix schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:09:
Vanavond ook mijn U2515H ontvangen. Erg mooi beeld, alleen viel me bij het uitpakken iets op. De "bezel" aan de onderkant staat aan de kant van de touch buttons bol (van het scherm af). Je kunt er dus ook letterlijk iets van een aantal millimeter tussen steken, terwijl dat bij de rest van de bezel niet kan. Beetje aandrukken hielp niet want hij veert dan direct weer terug.
Ook heeft die van mij zo nu en dan last van niet reageren touch buttons. Had het net toen ik hem uit zette, en daarna weer aan wou zetten. Heb 30 seconden moeten wachten voordat hij weer werkte... Ik lees dit in alle reviews terug. Het is opzich iets waar ik wel mee kan leven, maar je zou zeggen dat Dell er intussen toch ook wel iets mee gaat doen. De U2515H is niet de enige met die Bezel. Ook de 27" versie en de U2415 bijvoorbeeld.
Maar zit nu wel te denken om mijn scherm te ruilen ivm het bol staan van de bezel bij buttons. Hoort niet en het viel direct op. Tenzij meer van jullie het hebben, want dan heeft mijn volgende het straks weer
Ook even een u2515h gehad en deze had het wel minder, maar nog steeds geen goed werkende touchbuttons. Ik heb nu een u3415w en hiervan zijn de touchbuttons werelds en zoals ze horen. Je moet ze echt licht toucheren en niet zoals bij de u2414h keihard indrukken.
Kortom, ik zou hem terugsturen.
Vraag: bijgevoegd een foto van de blackligh bleeding. Is dit acceptabel?

Wat voor "nadeel" heeft dit ten opzichte van mijn beeldkwaliteit nu (30 hz?)
En 30Hz levert een minder soepel beeld op dan 60Hz, maar wederom: als jij het niet opmerkt/erg vindt, dan is er geen probleem, toch?
Thx.Hahn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:45:
De vraag is meer vind jij het acceptabel. Op de foto ziet het er vrij dramatisch uit, vooral de bovenste foto, maar dat hangt ook af van hoe lang de sluitertijd is. Misschien is de foto vertekenend.
En 30Hz levert een minder soepel beeld op dan 60Hz, maar wederom: als jij het niet opmerkt/erg vindt, dan is er geen probleem, toch?
Ik weet natuurlijk niet of dit wel of niet beter kan. Wel vind ik het scherm momenteel niet heel "rustig" kijken aan mijn ogen, maar heb geen idee waar dat aan kan liggen....
Ik zou eerst wat gaan spelen met de overige instellingen (helderheid ed.) om te kijken of dit wat meer 'rust' creëert voor je ogen.MaStar schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Thx.
Ik weet natuurlijk niet of dit wel of niet beter kan. Wel vind ik het scherm momenteel niet heel "rustig" kijken aan mijn ogen, maar heb geen idee waar dat aan kan liggen....
Heb zelf nooit met 30hz gewerkt, dit lijkt me in browsen ed. niet heel vervelend, films kijken/gamen lijkt me wel wat vervelender, maar dat is natuurlijk aan jou om te bepalen.
[ Voor 98% gewijzigd door MaStar op 19-03-2015 06:41 ]
De vraag of ik ook 60hz kan creeren met zo'n DVI-> HDMI tussenkabel. Iemand deze ooit tegengekomen?MvdPM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:50:
[...]
Ik zou eerst wat gaan spelen met de overige instellingen (helderheid ed.) om te kijken of dit wat meer 'rust' creëert voor je ogen.
Heb zelf nooit met 30hz gewerkt, dit lijkt me in browsen ed. niet heel vervelend, films kijken/gamen lijkt me wel wat vervelender, maar dat is natuurlijk aan jou om te bepalen.
60 Hz heeft dus een aantal voordelen?
Nee, omdat ik binnen 5 jaar toch minimaal wel op een 4/5/8K scherm wil zittenGijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:36:
Ik vroeg me onlangs af, heeft iemand hier zijn garantie van de winkel uitgebreid tot Dell On-Site support? Tot 5 jaar kan dat volgensmij? En waarom wel/niet:)
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Als windows en alle programma's tegen die tijd ff fatsoenlijk meeschalen dan..Ventieldopje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:39:
[...]
Nee, omdat ik binnen 5 jaar toch minimaal wel op een 4/5/8K scherm wil zitten
De programma's die ik gebruik in ieder geval wel. Het is dat Adobe officieel Linux niet ondersteund anders had ik al láng dat als primair OS gehad, nu alleen helaas voor alles behalve foto's.Saven schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Als windows en alle programma's tegen die tijd ff fatsoenlijk meeschalen dan..
Maargoed, om ontopic te blijven, Windows programma's schalen steeds beter mee en eigenlijk alle programma's die ik gebruik doen dat ook als ik het zo lees.
Lijkt mij waanzinnig lekker werken op 150+ dpi, ik gebruik dan nu ook voornamelijk kleine fonts voor programmeren (het M+ font), zou niet meer anders willen. Zelfs op mijn telefoon (Android met Cyanogenmod) heb ik aanpassingen gedaan zodat de DPI waarde klopt en ik véél meer kwijt kan.
www.maartendeboer.net
Ben je wel iets tegengekomen van DVI to HDMI adapter wat @ 60HZ ondersteunt? Behalve de versies van +100 euro.MvdPM schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Edit:
Ik nog niet en zou deze wel graag willen aanschaffen
[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 19-03-2015 19:52 ]
Nee ik ook nog niet, denk dat het technisch ook zeer lastig haalbaar is. Er lijkt namelijk een 'actieve' adapter nodig te zijn (voor zowel DVI-D --> HDMI als DVI-D --> Displayport)...MaStar schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:52:
[...]
Ben je wel iets tegengekomen van DVI to HDMI adapter wat @ 60HZ ondersteunt? Behalve de versies van +100 euro.
Ik nog niet en zou deze wel graag willen aanschaffenom mijn beeldscherm werkend te krijgen.
Mocht dit niet zo zijn zouden ze op internet te vinden moeten zijn, maar ik kan geen 'passieve' adapter vinden die die resolutie ondersteund op 60Hz
Ik heb het niet gedaan met mijn U2711 destijds, maar achteraf zou ik het misschien toch wel gedaan hebben. M'n U2711 is nu 4 jaar en 9 maanden oud met 12435 branduren op de teller. Ik verwacht niet dat hij in de komende drie maanden stuk zal gaan, maar het is een stuk waarschijnlijk dan dat hij in de eerste drie jaar stuk gaat.Gijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:36:
Ik vroeg me onlangs af, heeft iemand hier zijn garantie van de winkel uitgebreid tot Dell On-Site support? Tot 5 jaar kan dat volgensmij? En waarom wel/niet:)
Hij begint nu ook wel echt minder te worden. Ik heb m'n schermen altijd gekalibreerd, maar nu kom ik er ook echt niet meer onderuit. Eind december had ik al laten zien hoeveel de kleurtemperatuur afneemt over tijd. Verder heb ik nu denk ik sinds een maand dat het scherm langs de bovenrand in het midden twee donkere vlekken krijgt als hij lang aan staat. Als hij weer helemaal is afgekoeld zijn de vlekken weer weg, maar ze komen iedere keer ook weer terug. Ook heb ik het idee dat de uniformiteit van zwart minder aan het worden is. De laatste keer dat ik de uniformiteit heb getest is alweer bijna twee jaar en ruim 5000 branduur geleden, maar dat zou ik eigenlijk weer eens moeten doen.
Ik hoop dat m'n U2711 het nog een tijdje uithoudt, want ik zou niet weten wat ik nu zou moeten kopen als vervanging. Ik heb in ieder geval niet echt het idee dat als ik weer hetzelfde investeer in een scherm (€900) ik er dan echt op vooruit ga.
Thanks.MvdPM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:19:
[...]
Nee ik ook nog niet, denk dat het technisch ook zeer lastig haalbaar is. Er lijkt namelijk een 'actieve' adapter nodig te zijn (voor zowel DVI-D --> HDMI als DVI-D --> Displayport)...
Mocht dit niet zo zijn zouden ze op internet te vinden moeten zijn, maar ik kan geen 'passieve' adapter vinden die die resolutie ondersteund op 60Hz
Dan is de vraag of het voor mij een kwaliteitsverbetering zou opleveren om een nieuwe videokaart á 50-100 euro aan te schaffen die HDMI ondersteunt en dus op 60 Hz kan werken?
Iemand die hier een idee over heeft?
HDMI of displayport, voor displayport zit er ook al een kabel bij de monitor.MaStar schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:06:
[...]
Thanks.
Dan is de vraag of het voor mij een kwaliteitsverbetering zou opleveren om een nieuwe videokaart á 50-100 euro aan te schaffen die HDMI ondersteunt en dus op 60 Hz kan werken?
Iemand die hier een idee over heeft?
Daarnaast (zeker als je 2e hands kijkt) zul je een krachtigere videokaart vinden als die je nu hebt.
In het componenten aankoopadvies wordt je daar zeker bij geholpen daar hoort een dergelijke vraag namelijk thuis (graag ook dan een volledige openingspost met je huidige systeem en dergelijke toevoegen).
Jep. De vraag is of dat in beeldkwaliteit voor de Dell-25" gaat uitmakenMvdPM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:20:
[...]
Daarnaast (zeker als je 2e hands kijkt) zul je een krachtigere videokaart vinden als die je nu hebt.
Zo ja zal ik de vraag zeker stellen in het aankoop-advies.
Dat zeker, een goede videokaart aangesloten via displayport levert 2560x1440 op 60hzMaStar schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:24:
[...]
Jep. De vraag is of dat in beeldkwaliteit voor de Dell-25" gaat uitmaken? t.o.v. mijn huidige constructie met verloopkabel DVI -> HDMI
Zo ja zal ik de vraag zeker stellen in het aankoop-advies.
Anoniem: 426269
Wacht effe, ik snap het niet meer. Op 6 maart zeg je dat je U2713H binnen is.MaStar schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:24:
[...]
Jep. De vraag is of dat in beeldkwaliteit voor de Dell-25" gaat uitmaken? t.o.v. mijn huidige constructie met verloopkabel DVI -> HDMI
Op 14 maart zeg je: Met welke bijgeleverde kabel moet ik de U2515H aansluiten? Ik heb alleen zo'n grote display uitgang op mijn videokaart (PC)........geen HDMI of USB o.i.d.
Dus blijkbaar de 27" teruggestuurd en de 25" genomen? Hoe dan ook, beide resoluties zijn 2560x1440 dus dat blijft hetzelfde.
Zit je dan nu al 2 weken te klooien met dure kabels waarbij het toch nooit gaat lukken? Ik zie al tips over andere videokaarten (50 euro tweedehands of 80 euro nieuw) voorbij komen die wel normaal 2560x1440 @ 60Hz doen. Maar jij hebt het over aansluiten met VGA of begrijp ik nu zelfs dat je niet eens op de native resolutie kijkt? Dan zal het beeld afgrijselijk zijn! Dit is echt een no-brainer. Je wilt dat scherm alleen op de best mogelijke en enige manier aansluiten en dat is 2560x1440 @ 60Hz. Koop dan gewoon een andere videokaart voor die paar tientjes (je hebt blijkbaar een computer waar die nota bene zo te vervangen is) en ga niet lopen klooien met houtje-touwtje oplossingen met dure kabels waarbij het toch nooit gaat werken op een verouderde videokaart.
Ik ben qua resolutie met gamen weer terug gegaan naar 1080p, wat er nog steeds fantastisch uitziet op dit scherm
Hoe meer vram hoe beter, 2gb is wel krap voor 1440p. Je zult het meeste wel kunnen spelen, maar zeker niet op high of ultraGeoffLx schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:09:
Ik heb ook even een kort vraagje over de U2515H. In hoeverre gaat mijn GTX 770 2GB moeite hebben qua FPS tijdens het spelen van games op die resolutie?
Nou weet ik niet zeker of dit bij Dell ook geldt of dat Dell standaard volledige pixel garantie geeft...
[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 23-03-2015 11:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 23-03-2015 12:56 ]
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Zou bijna naar de 25 gaan, maar 27" is toch wel een prettig formaat
Bestel dr gewoon 3 bij een andere shop, dan hou je de beste van de 3 en stuur je er 2 terug onder het mom van 'pastte toch niet allemaal op mn bureau :')'LearnDriver schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:04:
Ik heb in totaal nu 4 U2715H's gezien, met 2x dode pixel, dode subpixel en stof achter het scherm. Met allemaal dus wel wat, begin het een beetje beu te raken. Uniformiteit maakt me minder uit, dat hebben ze allemaal wel en is minder storend. Twijfel nog of ik het hier bij laat of weer terug ga...
Zou bijna naar de 25 gaan, maar 27" is toch wel een prettig formaat
Nee alles behalve, ik zit er op circa 50cm vanaf en alles is gewoon altijd netjes zichtbaar.En lekker scherpAnoniem: 195305 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:55:
Zit je op een 2515 niet te turen naar je scherm?
De prijs is gewoon mega gunstig voor zon mooi scherm.
Helemaal niet.Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:55:
Zit je op een 2515 niet te turen naar je scherm?
Reden: Ik werd helemaal gek van de blauwe gloed over witte gedeelten van het scherm, dus weer terug naar de CCFL backlight :-)
Voor mij voorlopig geen LED scherm meer.
Volgens mij heb ik alleen die DVI meegeleverd gekregen?
De U2515H heeft geen DVI aansluitingThe Fox NL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:08:
Gebruik de meegeleverde dvi kabel. Dat zal een duallink-DVI kabel zijn die de native resolutie ondersteund. Je videokaart moet dan wel DL-DVI ondersteunen, maar misschien slechts op een van de DVI aansluitingen.
Waar ik meer aan twijfel is of mijn GTX 970 de resolutie wel prettig vindZenix schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:59:
Dell P2415Q mensen al ervaring met dit scherm? Heb nu een 27" 1440p twijfel wel of het nu wel de goede tijd om te upgraden is gezien de dollar koers....
Ah, daar is tie weer!MaStar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:16:
Welke kabel is het beste / handigst om te gebruiken om mijn nieuwe Dell 25" scherm aan te sluiten op mijn videokaart? Deze uitgangen heeft mijn videokaart: http://dlcdnwebsite.asus....uxCxRSaUPVbYQ/ioports.jpg
Sinds 1 maart hebben meerdere mensen (in precies 30 posts totaal) je meerdere malen aangeraden om je verouderde 7 jaar oude NVIDIA GeForce GTX 260 videokaart te vervangen voor een recenter model dat wel gewoon 2560x1440 @ 60Hz kan afspelen. Gepruts met dure kabels gaat gewoon niet lukken. De kabels zijn duurder dan een 2e hands videokaart en of ie uberhaupt 2560x1440 @ 60Hz doorgeeft is nog maar de vraag. Gewoon met een nieuwe videokaart met displayport aansluiten die hap. Je wilt toch gewoon het beste beeld voor je scherm, neem ik aan?
Daar ga ik met mijn goedbedoelde advies. Ik dacht dat de DVI kabel met de monitor meegeleverd was, maar het zal de GPU wel zijn.MvdPM schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:46:
[...]
De U2515H heeft geen DVI aansluiting, een mini HDMI to HDMI gaat wel lukken.
Terugsturen! De U2515H beschikt helemaal niet over een DVI aansluiting: Al vermeld!MaStar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:16:
Welke kabel is het beste / handigst om te gebruiken om mijn nieuwe Dell 25" scherm aan te sluiten op mijn videokaart? Deze uitgangen heeft mijn videokaart: http://dlcdnwebsite.asus....uxCxRSaUPVbYQ/ioports.jpg
Volg nou gewoon het advies van Slingeraap2 op, simpel kaartje met de juiste aansluiting(en). Levert je vele malen meer plezier op dan lopen kloten met allemaal verschillende net-niet kabels.

[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 31-03-2015 12:42 ]
In mijn PC gezet en via een HDMI kabel aangesloten op de Dell UltraScharp. Echter lukt het nu niet om hem op de resolutie 2560x1440 in te stellen. Max is 2050 o.i.d. Kortom: aangekochte videokaart biedt nog geen oplossing
Zeer onscherp beeld momenteel...ondanks een nieuwe videokaart en HDMI kabel ertussen.
Wat een ramp zeg. Hoe doet iedereen dit hier?
[ Voor 28% gewijzigd door MaStar op 31-03-2015 18:30 ]
De meesten hier hebben waarschijnlijk een moderne kaart met DP out.
[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-03-2015 18:33 ]
MIjn god, heb je nu weer een videokaart zonder (min)displayport-aansluiting gekocht?MaStar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:28:
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht. Een GTX560 Ti op aanraden hier.
In mijn PC gezet en via een HDMI kabel aangesloten op de Dell UltraScharp. Echter lukt het nu niet om hem op de resolutie 2560x1440 in te stellen. Max is 2050 o.i.d. Kortom: aangekochte videokaart biedt nog geen oplossing
Zeer onscherp beeld momenteel...ondanks een nieuwe videokaart en HDMI kabel ertussen.
Wat een ramp zeg. Hoe doet iedereen dit hier?

Volgens Nvidia zou de Reference 560 Ti ook een Displayport aansluiting moeten hebben.Anoniem: 426269 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:59:
[...]
MIjn god, heb je nu weer een videokaart zonder (min)displayport-aansluiting gekocht?Met oude spullen haal je nooit meer dan 1920x1200 over HDMI (op 60Hz). Dit is weer een kaart met exact dezelfde aansluitingen (dus weer geen (mini)displayport) en dezelfde (te lage) resoluties (@ 60Hz). Ik geef het op!
Maar dan moet ie die natuurlijk wel gebruiken ipv HDMI ...

Dat is het referentie exemplaar, veruit de meeste GTX 560 Ti kaarten zijn echter aftermarket. Hier bij verschilt het per fabrikant welke aansluitingen erop zitten, naar mijn weten is dat in de meeste gevallen echter 2x DVI en 1x Mini HDMI, geen DisplayPort.aap schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:49:
[...]
Volgens Nvidia zou de Reference 560 Ti ook een Displayport aansluiting moeten hebben.
Maar dan moet ie die natuurlijk wel gebruiken ipv HDMI ...
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Klopt. Gisteren checkte ik nog voordat ik mijn bericht plaatste http://www.geforce.com/ha...-gtx-560ti/specifications (en daar staat geen displayport bij).MiBe schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:08:
[...]
Dat is het referentie exemplaar, veruit de meeste GTX 560 Ti kaarten zijn echter aftermarket. Hier bij verschilt het per fabrikant welke aansluitingen erop zitten, naar mijn weten is dat in de meeste gevallen echter 2x DVI en 1x Mini HDMI, geen DisplayPort.
Ik hoop van harte dat die aansluiting er bij MaStar wel op zit. Dat is wel wat iedereen hem aanraadde hier. Een recente videokaart kopen met displayport aansluiting.
Tja, in Ma Stars verdediging: hij heeft een topic (Videokaart voor displayport - 2560x1440 op 60hz) geopend in het CAA forum voor advies voor een vdieokaart en daarin werd hem onder meer een 560 TI aangeraden, omdat dat een van de oudste (dus goedkoopste) kaarten is waarop Displayport aansluitingen zaten.Anoniem: 426269 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:02:
[...]
Klopt. Gisteren checkte ik nog voordat ik mijn bericht plaatste http://www.geforce.com/ha...-gtx-560ti/specifications (en daar staat geen displayport bij).
Ik hoop van harte dat die aansluiting er bij MaStar wel op zit. Dat is wel wat iedereen hem aanraadde hier. Een recente videokaart kopen met displayport aansluiting.
Dat advies blijkt dus niet helemaal waterdicht te zijn. Natuurlijk had Ma Star ook niet klakkeloos een willekeurige kaart moeten kopen, maar specifiek moeten checken dat er daadwerkelijk een Displayport aansluiting op zat. Het feit dat hij aangeeft weer HDMI gebruikt te hebben, doet mij vermoeden dat het kwartje bij hem toch nog niet helemaal gevallen is....
Joh, ik wist helemaal niet dat er elders ook nog een topic over liep. Ja erg jammer, dat is een slecht advies om zomaar een 560 Ti aan te raden omdat daar vaak de displayport op mist. Maar er zijn ook genoeg mensen in dat topic geweest die vertellen dat een displayport-uitgang absoluut de eerste eis is, net zoals in dit topic.aap schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:37:
[...]
Tja, in Ma Stars verdediging: hij heeft een topic (Videokaart voor displayport - 2560x1440 op 60hz) geopend in het CAA forum voor advies voor een vdieokaart en daarin werd hem onder meer een 560 TI aangeraden, omdat dat een van de oudste (dus goedkoopste) kaarten is waarop Displayport aansluitingen zaten.
Dat advies blijkt dus niet helemaal waterdicht te zijn. Natuurlijk had Ma Star ook niet klakkeloos een willekeurige kaart moeten kopen, maar specifiek moeten checken dat er daadwerkelijk een Displayport aansluiting op zat. Het feit dat hij aangeeft weer HDMI gebruikt te hebben, doet mij vermoeden dat het kwartje bij hem toch nog niet helemaal gevallen is....
Misschien dat zoiets pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB (al 2e hands?) te regelen is? Als ik het goed begrijp heeft MaStar nog wat geld over omdat hij zijn 27" had omgeruild voor een 25".
Of deze: pricewatch: Asus GTX750-DCSL-2GD5 (passief gekoeld)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 01-04-2015 12:14 ]
[ Voor 18% gewijzigd door nooberke op 01-04-2015 12:38 ]
Welke kaart is het uiteindelijk geworden?MvdPM schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:12:
Inmiddels MaStar via DM geholpen bij een nieuwe keuze, het klopt dat er in het andere topic (onder andere door mij) een GTX 560 (Ti) is aangeraden. Dit omdat er inderdaad van die kaarten zijn met displayport uitgang. Dat heb ik er ook telkens bij vermeld dat dit noodzakelijk was. Vervelend dat het zo gelopen is, maar ik ben blij dat ik MaStar ondertussen heb kunnen helpen. Wellicht is het dus ook goed om het weer over de ultrasharp serie van Dell te gaan hebben
Heb hem als goedkope oplossing een HD6870(ca 50 euro) aangeraden, als wat meer performance gerichte oplossing een GTX 660(ca 75 euro). Uiteraard beide met Displayport als belangrijkste eis
Anoniem: 359003
Zo, vandaag is mijn 25" scherm binnengekomen en het eerste wat mij opvald is dat de voet erg hoog is en de bezels erg dun...ReTechNL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:36:
Vandaag de Dell UltraSharp U2515H 25" gekocht, was hem aan het bestellen op centralpoint (die had ze op vooraad), na een refresh duurde het ineens 5 dagen, Afuture ineens ook. Toen ik pas bij Azerty aan kwam hadden ze een vooraad, ging ineens hardNu wachten op morgen tot hij geleverd is
Die van mij ook, ik ben erg aangenaam verrast. Ik denk dat ik geluk heb want IPS glow of backlight bleeding zie ik amper. Zoiezo ga ik er nogal op vooruit aangezien mijn vorige een 24 inch TN Samsung was van 9 jaar oud. Ik wist niet dat kleuren er zo uit konden zien op een monitorReTechNL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:23:
[...]
Zo, vandaag is mijn 25" scherm binnengekomen en het eerste wat mij opvald is dat de voet erg hoog is en de bezels erg dun...Ik ben dik tevreden. De scherm resolutie 2560 * 1440 is hier geen enkel probleem
Ik moet alleen wel nog even m'n windows tweaken, qua programma's en windows is de interface niet consequent.
Heeft iemand de install cd gebruik? Ik heb geen cd/dvd speler maar ik vraag me af of je er iets aan hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Bapawe op 02-04-2015 00:31 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Hier ook geen last van backlight bleeding en dode pixels voor zover ik kan zien. Ik maak ook gebruik van f.lux wat ook zeer aangenaam is voor mijn ogen op z'n avond als dit. Mijn vorige scherm was een pricewatch: Samsung Syncmaster T220 Zwart en deze had heel erg veel last van backlight bleeding en de kleuren waren gewoon niet mooi. Dit is echt een hele verbetering dit scherm pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H ZwartTrivian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:25:
[...]
Die van mij ook, ik ben erg aangenaam verrast. Ik denk dat ik geluk heb want IPS glow of backlight bleeding zie ik amper. Zoiezo ga ik er nogal op vooruit aangezien mijn vorige een 24 inch TN Samsung was van 9 jaar oud. Ik wist niet dat kleuren er zo uit konden zien op een monitor
Ik moet alleen wel nog even m'n windows tweaken, qua programma's en windows is de interface niet consequent.
4Launch gemaild, geven aan dat ze de complete monitor willen. Kansloos. Aangezien ik goede ervaringen heb met de service van Dell heb ik het maar daar geprobeerd. Kreeg dit als antwoord:
"Ik vind het niet vreemd dat deze zaak uw monitor dan terug wilt. Want wij ruilen monitors alleen om, wij sturen geen onderdelen of monteurs op pad voor monitoren."
Dit is het complete mailtje (ex standaardaanhef). Lekker vriendelijk mailtje jongens, erg klantgericht. Goede tone of voice ook.
Herkenbaar helaas. Klantvriendelijkheid is bij Dell ver te zoeken.SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:43:
Dit is het complete mailtje (ex standaardaanhef). Lekker vriendelijk mailtje jongens, erg klantgericht. Goede tone of voice ook.
Desalniettemin zou ik hem gewoon naar 4Launch sturen, krijg beetje jammer dat het nu over het weekend getild wordt waarschijnlijk, maar misschien kun je iets regelen dat jij m terugstuurt en dat zij meteen een nieuwe sturen?
Tja beetje kiezen tussen twee kwaden. Kun je anders eens een foto maken van wat je bedoelt met gebroken clipje?SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
De complete monitor? Ga ik niet doen. Het is een perfect exemplaar en voor zo'n klein ding wil ik het risico niet lopen dat ik straks met een nieuwe zit die overal bleeding heeft.
Geen idee waar je het precies over hebt, maar zit het clipje niet nog ergens los in de behuizing of in de doos? Misschien dat het met een beetje superlijm dan netjes zelf te fixen is.SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:43:
...afdekkap met een gebroken clipje...
Oh dat ding gebruik ik niet eens. Aannemende dat het scherm met de rug naar een muur staat zul je er ook geen last van hebben?SChief schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:31:
Bij de U2515 zit een kap om alle aansluitingen achterin af te dekken. Die haakt weer in de monitor dmv twee clipjes.
Ik heb al veel reviews doorgenomen maar zit nog met 1 vraag:
Gezien mijn PC niet meer top notch is zal ik veelal gamen op 1080p, terwijl de native resolutie 2560x1440 is. Hoe vertaalt zich dit op vlak van scaling? Kies ik dan niet beter voor een 1080p scherm of maakt dit niet uit?
Bedankt!
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Net geprobeerd, het werkt wel gewoon gamen op 1080p maar het ziet er een beetje wazig uit. Ik zou er zelf niet zo blij van worden. Imo kun je beter je systeem op orde hebben als je gaat gamen met deze monitor of een andere monitor kiezen. Ligt er natuurlijk wel aan welke games je speelt en wat voor systeem je nu hebt.Darks schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2515H aan te schaffen als vervanger voor mijn 10 jaar oude LCD scherm.
Ik heb al veel reviews doorgenomen maar zit nog met 1 vraag:
Gezien mijn PC niet meer top notch is zal ik veelal gamen op 1080p, terwijl de native resolutie 2560x1440 is. Hoe vertaalt zich dit op vlak van scaling? Kies ik dan niet beter voor een 1080p scherm of maakt dit niet uit?
Bedankt!
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Waarom deze monitor als je op 1080p wilt gamen?Darks schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2515H aan te schaffen als vervanger voor mijn 10 jaar oude LCD scherm.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik heb hier geen last van IPS glow, zijn inderdaad wat gevalletjes van bekend maar dan kun je hem altijd gewoon retour sturenMiBe schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:05:
Voor de eigenaars van een U2515H, hebben jullie veel last van IPS glow? Heb momenteel een U2713HM maar vind hem eigenlijk net iets te groot, zat er dus over te denken om hem te ruil aan te bieden tegen een U2515H. Mijn huidige scherm heeft hier echter nagenoeg geen last van en hoor dat dit bij de U2515H/U2715H met enige regelmaat voor schijnt te komen. Ben dus bang er qua beeldkwaliteit flink op in te gaan leveren.
Wel ik dacht er eerst aan de U2414H te kopen maar gezien ik mijn monitor meestal erg lang gebruik (m'n huidige is van 2006) dacht ik meteen voor de nieuwe U2515h te gaan gezien de hogere resolutie en goede reviews (toekomstgericht dus) Maar ik denk niet dat m'n huidige config alle games kan trekken op de hogere resolutie, en dus vandaar de vraagOlaf van der Spek schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:03:
[...]
Waarom deze monitor als je op 1080p wilt gamen?
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Bij een ruil is dat dus een moeilijker verhaal. Denk dat ik het dan maar gewoon niet moet doen als het niet mogelijk is om de monitor op voorhand te bekijken. In ieder geval bedankt voor je reactie!Gijs schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:11:
[...]
Ik heb hier geen last van IPS glow, zijn inderdaad wat gevalletjes van bekend maar dan kun je hem altijd gewoon retour sturen
Tot gisteren was hij nergens op voorraad Vandaag 2 besteld, door de paasdagen denk ik volgende week binnenAnoniem: 359003 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:51:
Iemand al de p2715q gekocht? hoe bevalt ie? Zit te twijfelen tussen p2715q of de u2715h
Dit topic is gesloten.