Videokaart voor displayport - 2560x1440 op 60hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Sinds kort heb ik een Dell Ultrasharp U2515H monitor. Mijn huidige videokaart (NVIDIA GeForce GTX 260) ondersteunt geen displayport en moet dus met een verloopkabeltje werken. Dit gaat (waarschijnlijk) ten koste van de kwaliteit en 60hz haal ik nu niet. Hier zoek ik dus een vervanger voor.

Ik zoek een?
Ik zoek een goede tweedehands videokaart die mijn Dell Ultrasharp U2515H op 60hz optimaal gaat ondersteunen.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal 100 euro aan uitgeven en heb geen merkvoorkeuren.
Wel wil ik kwaliteit voor de prijs en goede beeldkwaliteit.

Ik speel in principe geen games en gebruik mijn PC dus over het algemeen voor:

- foto- en videobewerking
- internet en office
- skypen / thuiswerk

Wat zouden jullie in de V&A of nieuw kunnen aanraden in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Aangenomen dat je van DVI-D of HDMI naar DP gaat verlies je iig geen kwaliteit, echter is de bandbreedte veel te hoog voor 60Hz zoals je nu al merkt.

Wat heb je zelf zoal gevonden? Klik voor Pricewatch met DP/mDP filter.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hi,

Wat is de rest van je systeem??
Zou je ALLES willen noemen, dus:
- processor
- moederbord
- voeding (heel belangrijk: merk, type en wattage)
- kast

Succes!

Het kan makkelijk zijn dat je gewoon op de onboard graphics kan werken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door pwillemske op 20-03-2015 09:54 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De rest van het systeem is niet interessant voor de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:54:
De rest van het systeem is niet interessant voor de vraagstelling.
Juist wel, als je een videokaart wil kopen is de voeding zéér belangrijk, de kast vanwege de lengte. Het kan zijn dat TS ook gewoon op de onboard graphics kan gaan werken....

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Er zit momenteel een GTX260 in het systeem, de TS wil niet gaan gamen - veel succes dat jij een moderne GPU vind die voldoet aan die eisen en een hoger TDP heeft als de GTX260. Tenzij de TS de nieuwste reeks processoren van AMD of Intel heeft kan je 60Hz op die resolutie ook vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:25
D4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:58:
Er zit momenteel een GTX260 in het systeem, de TS wil niet gaan gamen - veel succes dat jij een moderne GPU vind die voldoet aan die eisen en een hoger TDP heeft als de GTX260. Tenzij de TS de nieuwste reeks processoren van AMD of Intel heeft kan je 60Hz op die resolutie ook vergeten.
kast is nog wel handig ja. en voeding ook. want een tdp van 182 is niet super veel..(al kan voor zijn doeleinde veel minder) een hd7950 bv verbruik al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De HD7950 is lichtelijk.. heel erg overkill voor wat de TS wil en met een lengte van 10.6" maarliefst .1" langer als de GTX260.

Zoals ik al aangaf:
D4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:58:
Er zit momenteel een GTX260 in het systeem, de TS wil niet gaan gamen - veel succes dat jij een moderne GPU vind die voldoet aan die eisen en een hoger TDP heeft als de GTX260.
Zowel de voeding als behuizing zijn niet interessant. En tenzij de TS de nieuwste generatie AMD APU's of Intel CPU's heeft ga je de eisen onboard ook niet redden.

182W en <10.5" is voor wat de TS wil extreem ruim bemeten.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:39
TS heeft in principe alleen een nieuwe videokaart nodig, aangezien uit zijn post blijkt dat hij tevreden is met de prestaties van zijn pc, maar dat hij graag zijn monitor in volle glorie wil aanschouwen, dat wil zeggen 2560x1440 @ 60hz.

Deze kaart hoeft dus niet veel krachtiger te zijn als een GTX260, hoewel dit vrijwel zeker het geval zal zijn.
Een HD6870 is denk ik een voorbeeld van een mooie kaart voor weinig geld, zeker in de V&A V&A aangeboden: MSI R6870 HAWK
Of een GTX 560(TI)/GTX 660(TI) zijn leuke kaartjes voor 50-75, evenaren of overtreffen de performance van een GTX 260 en kunnen met de goede aansluitingen worden geleverd.
Voorbeeld van een GTX 660 V&A aangeboden: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MvdPM schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:42:
TS heeft in principe alleen een nieuwe videokaart nodig, aangezien uit zijn post blijkt dat hij tevreden is met de prestaties van zijn pc, maar dat hij graag zijn monitor in volle glorie wil aanschouwen, dat wil zeggen 2560x1440 @ 60hz.

Deze kaart hoeft dus niet veel krachtiger te zijn als een GTX260, hoewel dit vrijwel zeker het geval zal zijn.
Een HD6870 is denk ik een voorbeeld van een mooie kaart voor weinig geld, zeker in de V&A V&A aangeboden: MSI R6870 HAWK
Of een GTX 560(TI)/GTX 660(TI) zijn leuke kaartjes voor 50-75, evenaren of overtreffen de performance van een GTX 260 en kunnen met de goede aansluitingen worden geleverd.
Voorbeeld van een GTX 660 V&A aangeboden: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
Een GTX560Ti gelijk aan een GTX260? Ehm, dat is minstens twee keer zo snel. Een goedkope 560 lijkt me dan ook een prima keuze.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Jeroenneman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Een GTX560Ti gelijk aan een GTX260? Ehm, dat is minstens twee keer zo snel. Een goedkope 560 lijkt me dan ook een prima keuze.
Gaf ook aan dat het waarschijnlijk vele malen sneller zou zijn, heb de 560TI aangegeven vanwege het minimale prijsverschil, al die kaarten liggen rond de 50

Maar inderdaad een 560 voldoet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
MaStar schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:50:
...
foto- en videobewerking
...
Zou je voor Foto- & Videobewerking niet een wat krachtigere videokaart willen zo dat je op je GPU kan gaan renderen, wat een stuk sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:42
Balance schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:29:
[...]

Zou je voor Foto- & Videobewerking niet een wat krachtigere videokaart willen zo dat je op je GPU kan gaan renderen, wat een stuk sneller gaat?
Inderdaad. Als je een beetje goed op let in de pricewatch komt er wel eens een GTX 660TI of 670 of Radeon 7950 voor 80 euro voorbij.
Een 1440p resolutie is zwaar hoor. En als je met Adobe Premiere of Illustrator rommelt is het fijn om gewoon een snelle GPU te hebben die zonder te stotteren (bij Premiere bijvoorbeeld) de preview kan renderen terwijl je aan het editen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
het is over het algemeen gewoon fijn om te weten wat voor onderdelen de TS momenteel heeft, misschien heeft het moederbord alleen 8x, i.p.v. 16x, wat soms een lichte impact heeft op GPU performance.
de kast is misschien wel erg klein, sommige versies van de 260 zijn immers redelijk klein.
de hd7950/7970 is inderdaad een optie, deze kaart is soms erg goedkoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dit is wat ik nu heb:

OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB
Scythe Slip Stream 1200 rpm - Ventilatorhuis - 1.
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voedi..
GigaByte GA-MA770T-UD3P - Moederbord - ATX -
Seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijf - 500 G.
Scythe Mugen 2 - Koeler voor processor - ( Socke.
Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel - ATX -
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom
Seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijf - 1 TB ..
XFX GeForce 260 GTX Core Edition - Grafische ada..
Azerty CPU + Koeler (+ geheugen) montage

En ik heb een keer een snellere HD aangeschaft..

Ben benieuwd welke kaart het beste hierbij past.
En eventueel een andere aanvulling voor sneller systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik weet niet of deze videokaart op 60fps runt, maar passief, max resolutie is 1440p:
pricewatch: Asus GT 730 Passive LP

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Tweedehands is ook prima hoor, als ik daarvoor tegen een iets gunsterige prijs wel meer kwaliteit krijg.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 21:49
pwillemske schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:01:
Ik weet niet of deze videokaart op 60fps runt, maar passief, max resolutie is 1440p:
pricewatch: Asus GT 730 Passive LP
Het gaat ook niet om FPS maar om Hz.
De 260GTX kan makkelijk 60Hz halen @ 1440p. Maar heeft geen DP aansluiting. En de monitor heeft alleen maar DP.

Eigenlijk kan iedere willekeurige videokaart met een DP uitgang doen wat de TS wil.
Alles in dit lijstje dus

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
ben je veel bezig met video-editen? in dat geval wil je misschien nog een tweede setje geheugen kopen, een gt730 is dan een goede keuze.
als je ook wat spelletjes op medium-high wilt spelen, kan je het beste voor een tweedehands HD7950 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
RocketKoen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:41:
[...]

Het gaat ook niet om FPS maar om Hz.
De 260GTX kan makkelijk 60Hz halen @ 1440p. Maar heeft geen DP aansluiting. En de monitor heeft alleen maar DP.

Eigenlijk kan iedere willekeurige videokaart met een DP uitgang doen wat de TS wil.
Alles in dit lijstje dus
Wat zou dan de beste keus zijn voor mij in combinatie met dit beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:52

dodo79

witte dikke tonnie

pak gewoon een 2e handse gtx-650 ti of zoiets.
Voor een habbekrats te krijgen in v&a en werkt prima in bijv premiere als gpu accelerator.(cuda)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:22:
[...]

Wat zou dan de beste keus zijn voor mij in combinatie met dit beeldscherm?
De goedkoopst vindbare grafische kaart met DP voldoet op het moment dat je niets anders wenst, wil je toch wat meer power in je pc en gewoon gelijk een 'waardige' upgrade doen, neem dan iets van een GTX560(TI) of GTX 660 (TI), leuke kaartjes met een prima prijs, zeker in de V&A

Hangt dus helemaal af van wat je zelf wil

Wil je nog een andere aanvulling voor een sneller systeem zou ik starten met een SSD, hiermee zul je significant snellere laadtijden ed. ervaren, ook in een ouder systeem. Gezien de prijzen de laatste tijden wel redelijk zijn zou ik gelijk starten met een 250GB versie (op het moment niet helemaal binnen budget dus in combinatie met een nieuwe videokaart).

De rest van je systeem is inmiddels ook al wel wat ouder, maar voor jouw eisen zal dit zeker nog voldoen. Een mogelijkheid is wat meer geheugen op het moment dat je een keer wat geld over hebt, maar dit lijkt me geen vereiste als je zelf geen gebrek aan geheugen hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door [MAUS] op 21-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MvdPM schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:06:
[...]

De goedkoopst vindbare grafische kaart met DP voldoet op het moment dat je niets anders wenst, wil je toch wat meer power in je pc en gewoon gelijk een 'waardige' upgrade doen, neem dan iets van een GTX560(TI) of GTX 660 (TI), leuke kaartjes met een prima prijs, zeker in de V&A

Hangt dus helemaal af van wat je zelf wil
Dank ! wat ik wil hangt eigenlijk af wat het oplevert met mijn eisen ;)

Krijg ik met een betere kaart ook beter of sneller beeld bij internetgebruik of is dat alleen met zware games? Want die speel ik niet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
MaStar schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Dank ! wat ik wil hangt eigenlijk af wat het oplevert met mijn eisen ;)

Krijg ik met een betere kaart ook beter of sneller beeld bij internetgebruik of is dat alleen met zware games? Want die speel ik niet .....
De betere videokaart ga je merken in games/ beeldbewerkingsprogramma's die hiervoor steunen op je grafische kaart. Voor internetten ed. voldoet bijna alles wel. Gezien het feit dat er nu een GTX260 in je systeem zit neem ik aan dat je wel wat gebruik maakt van je videokaart, derhalve zou ik zelf geen genoegen nemen met minder dan een GTX560. Is te vinden met de voor jou relevante aansluitingen en is een mooie upgrade vanaf je GTX260. Alles boven de GTX560 is 'nice to have' en het is afhankelijk van welke programma's voor beeldbewerking die je gebruikt of je hier voordelen mee gaat behalen.
Pagina: 1