[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.159 views

• IBIST
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
SChief schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:20:
Heb net m'n U2515h binnengekregen, wat een prach-tig scherm zeg. _O_

* IBIST blij is. Vooral omdat ik net had besteld voordat de prijzen stegen. >:)
Same here! Gister mijn exemplaar binnen gekregen 8)

Ook besteld voordat de prijzen stegen :9

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-06 18:07
Heb hier nu ook een U2515H binnengekregen, deze heeft echter 3 dode pixels(out of the box). Iemand ervaring met hoe 4Launch hierover doet?

Heb de dode pixels eruit gemasseerd, scheelt een hoop moeite! :) :) :) :) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Gijs op 19-02-2015 21:32 ]

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
Ik lees hier over een hoop gedoe met DisplayPort aansluitingen. Misschien dat dit helpt: ik heb mijn Dell U2711 aangesloten met een Accell UltraAV Mini DisplayPort to DisplayPort 1.2 kabel 2 meter. Deze werkt nu zonder problemen, maar moest in het begin wel trucken uithalen om hem aan de praat te krijgen. Ik moest de computer opstarten zonder beeld, inloggen, en dan pas het beeldscherm aanzetten. Ik denk dat het iets te maken heeft met het AMD CCC. De kabel is overigens wel een duur kreng.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:56
IBIST schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:05:
[...]

Vraagje over de soundbar.
Is deze eenvoudig te monteren aan de monitor?

Is dit trouwens de AC511?
Yup dit is de AC511 en ja, hij is heel erg makkelijk op te hangen. Onder de monitor zijn 2 "stickers" geplakt op 2 inkepingen, welke je eraf kan pulken. Vervolgens schuif je hier de AC511 zo in. USB-kabel in 1 van de vrije poorten: klaar! :)

• IBIST
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
mathman schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:02:
[...]

Yup dit is de AC511 en ja, hij is heel erg makkelijk op te hangen. Onder de monitor zijn 2 "stickers" geplakt op 2 inkepingen, welke je eraf kan pulken. Vervolgens schuif je hier de AC511 zo in. USB-kabel in 1 van de vrije poorten: klaar! :)
Tnx!
kga ff op zoektocht naar een leverbare soundbar :9

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
mathman schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:02:
[...]

Klinkt die AC511 een beetje vol of valt het tegen? Ding is best cheap momenteel. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12

Saven

Administrator

Ik erger me toch aan het gebrek aan uniformiteit bij de 2715H's.. Twijfel of ik ze toch allemaal retour doe en anderen ga zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 20-02-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Saven schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:10:
Ik erger me toch aan het gebrek aan uniformiteit bij de 2715H's.. Twijfel of ik ze toch allemaal retour doe en anderen ga zoeken
Dat kon je ook lezen in de tftcentral review, best jammer dat de kwaliteit toch achteruit lijkt te gaan..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
34Miles schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:05:
Hier exact het zelfde verhaal :(

DEL-210-ADZG confirmed(COXML) ordernumber leverancier ------ backorder aantal 1, estimated date is 2015-02-27 Op datum "20150227" is de status "Verwacht door distributeur" voor 1 stuks
Hier is de datum aangepast naar 20150306 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:40:
[...]

Dat kon je ook lezen in de tftcentral review, best jammer dat de kwaliteit toch achteruit lijkt te gaan..
Heb ik gelezen idd, ik ging er van uit dat t eigenlijk wel mee viel en dat hij een slecht exemplaar had (want eerlijk is eerlijk, tis best extreem bij zn exemplaar). Vooral omdat de 2515H dan weer wel goed uniform was

Ik heb hier geen meetapparatuur dus kan niet zeggen of t beter of slechter is. Maar het is in iedergeval merkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
agoNITE schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:11:
[...]

Hier is de datum aangepast naar 20150306 :(
Bij mij ook :(
6 maart duurt me echt te lang heb hem geannuleerd, toch maar een paar euro extra betalen bij een andere shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Gijs schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:20:
Heb hier nu ook een U2515H binnengekregen, deze heeft echter 3 dode pixels(out of the box). Iemand ervaring met hoe 4Launch hierover doet?

Heb de dode pixels eruit gemasseerd, scheelt een hoop moeite! :) :) :) :) :)
Just for future reference: Hoe doe je dat?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Gijs schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:20:
Product bevalt niet > retour. Wat er aan de hand is doet er niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:56
SChief schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:13:
[...]

Klinkt die AC511 een beetje vol of valt het tegen? Ding is best cheap momenteel. :p
Als vergelijkingsmateriaal heb ik de Logitech Z-10 speakerset. Op zich geeft de AC511 helder geluid, maar in vergelijking met de Z-10 blijft de bass duidelijk in gebreke. Ik ben er dan ook nog niet over uit of dit zo blijft, maar ik moet zeggen dat ik mijn cleandesk policy zo wel erg mooi vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Twan V schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:09:
[...]

Just for future reference: Hoe doe je dat?
Nou zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.femmemagazine.nl/Online/wp-content/uploads/IMG_5128.jpg?154db8
:)

Nee ik heb het ooit ergens gelezen en gister dan maar uitgeprobeerd, je moet lichte druk uitoefenen op het punt waar de dode pixel zit.
Hier staan wat methoden: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Ikzelf heb het gedaan met gewoon mijn duim en wijsvinger, gewoon lichtjes masseren op de plaats van de pixel terwijl de monitor in test mode stond (1e en 4e knop ingedrukt houden). Het scherm is dan helemaal rood groen of blauw waardoor je duidelijk de dode pixels ziet (zwarte dode pixels). Na een beetje masseren was het probleem opgelost. Ik denk dat met je vinger de beste manier is omdat je zo niet per ongeluk te veel druk uitoefent en je scherm molt (en daarbij ook je retourrecht/ garantie)
Saven schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:16:
[...]

Product bevalt niet > retour. Wat er aan de hand is doet er niet toe
Thanks voor de tip, zal voortaan eens wat harder zijn bij een retoruraanvraag, ben denkik te lief soms O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584441

Weet iemand waarom de prijzen van de 1440p Ultrasharps zo schommelen? Eerst was de 27'' 500 euro, toen 350 en nu 319... Ik wil graag dan 27' ipv 25 als het toch geen verschil maakt in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Anoniem: 584441 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:51:
Weet iemand waarom de prijzen van de 1440p Ultrasharps zo schommelen? Eerst was de 27'' 500 euro, toen 350 en nu 319... Ik wil graag dan 27' ipv 25 als het toch geen verschil maakt in prijs.
De 27" schommelt niet echt. Dat was een foutje, er stond 2715H maar je werd vervolgens doorgestuurd naar de 2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:42
Gisteren mijn u2312hm verkocht en gelijk de u2515h besteld. Ik ben benieuwd, want wordt m'n eerste scherm op 2560x1440. Hij wordt gebruikt als hoofdscherm in een triple-monitor-setup. Links de u2414h en rechts de HP ZR2440w (was mijn hoofdscherm door 16:10) in pivot stand. Hiervoor had ik de u2312hm in pivot staan. Het wordt niet gebruikt om te gamen, maar voornamelijk zakelijk om de drie belangrijkste dingen open te hebben staan, office, internet en facturatie. Alleen nu zag ik ook de P2415Q met een UHD resolutie. Is wel kleiner dan de u2515h, maar ik vraag mezelf of ik deze niet beter had kunnen bestellen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 17:23
Ik heb de U251H sinds gisteren, helaas wel besteld na de prijsstijging, Was 326 euro kwijt bij azerty, maar goed, pracht van een scherm! Kom van een 5 jaar oude LG w2253v pf TN full HD en dit i s echt een mooie upgrade :3

Op hardware. Info riepen 2 jongens alleen maar dat ik een Koreans scherm had moeten halen die overclock baar is maar ik ben super blij dat ik deze heb gehaald ^^

Ik heb nog wel een vraag over de dode pixels, ik heb gister even de buitenste 2 menu knoppen ingehouden om te checken op dode pixels maar kon 1 2 3 niets raars vinden. Hoe uitgebreid moet je kijken? Of vallen dode pixels gelijk op? En kan het ook dat een dode pixel alleen dood Is voor 1 kleur?

[ Voor 27% gewijzigd door Santee op 21-02-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Santee schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:41:
Ik heb de U251H sinds gisteren, helaas wel besteld na de prijsstijging, Was 326 euro kwijt bij azerty, maar goed, pracht van een scherm! Kom van een 5 jaar oude LG w2253v pf TN full HD en dit i s echt een mooie upgrade :3

Op hardware. Info riepen 2 jongens alleen maar dat ik een Koreans scherm had moeten halen die overclock baar is maar ik ben super blij dat ik deze heb gehaald ^^

Ik heb nog wel een vraag over de dode pixels, ik heb gister even de buitenste 2 menu knoppen ingehouden om te checken op dode pixels maar kon 1 2 3 niets raars vinden. Hoe uitgebreid moet je kijken? Of vallen dode pixels gelijk op? En kan het ook dat een dode pixel alleen dood Is voor 1 kleur?
dode pixels vallen wel direct op ja als je elke achtergrondkleur hebt gehad in t testscherm.

Kijk ook even naar hoeveel bijv. Grijs verschilt over het gehele scherm (bijv. geler rechtssonder, blauwer linksboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Saven schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:27:
[...]

dode pixels vallen wel direct op ja als je elke achtergrondkleur hebt gehad in t testscherm.

Kijk ook even naar hoeveel bijv. Grijs verschilt over het gehele scherm (bijv. geler rechtssonder, blauwer linksboven)
Nu weet ik het zeker, 0 dode pixels, alles ziet er prima uit. Verder bij het grijs, ik zie aan de randen wel wat glow, onder lijkt het donkerder en boven wat lichter, maar dit hoort toch? In normaal gebruik valt het niet echt op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Santee schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:22:
[...]

Nu weet ik het zeker, 0 dode pixels, alles ziet er prima uit. Verder bij het grijs, ik zie aan de randen wel wat glow, onder lijkt het donkerder en boven wat lichter, maar dit hoort toch? In normaal gebruik valt het niet echt op. :P
Mooi dat je 0 dode pixels hebt :) Kleurverschil hoort niet maar is helaas onontkomelijk. Maar helaas blijkt vooral de UltraSharp serie daar last van te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Saven schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Mooi dat je 0 dode pixels hebt :) Kleurverschil hoort niet maar is helaas onontkomelijk. Maar helaas blijkt vooral de UltraSharp serie daar last van te hebben
Hebben andere series van Dell dit dan niet? Of bedoel je andere fabrikanten? Want ik hoor overal gerommel en de mensen steken elkaar allemaal aan. Tegenwoordig genieten mensen niet meer van het product in eerste instantie, maar zijn gelijk op speurtocht om een gebreken te vinden. Één kanttekening: Er zijn ook wel fabrikanten die er een potje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Hebben andere series van Dell dit dan niet? Of bedoel je andere fabrikanten? Want ik hoor overal gerommel en de mensen steken elkaar allemaal aan. Tegenwoordig genieten mensen niet meer van het product in eerste instantie, maar zijn gelijk op speurtocht om een gebreken te vinden. Één kanttekening: Er zijn ook wel fabrikanten die er een potje van maken.
De andere series in mindere mate volgens mij. De UltraSharp 2713HM had er ook al last van.

Er is veel gedonder over dode pixels en backlight bleeding bij alle fabrikanten idd. Maar qua uniformiteit doet de rest het een stuk beter. Daar doet Dell het best slecht. Eigenlijk alle reviews die te vinden zijn spreken over de slechte uniformiteit van deze modellen.

En ik ben ook echt niet zo'n zeikerd, maar in alle 3 de exemplaren die ik had was het ongeveer even erg

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 21-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs de duurste schermen hebben last van slechte uniformiteit. Zo had de Eizo ColorEdge CG277 die ik recentelijk getest heb (nu bezig met review) extreem slechte uniformiteit als je de de Digital Uniformity Equalizer priority op de Brightness-stand zette (waarbij wit niet werd geëgaliseerd). Dat is het duurste 2560x1440 scherm in de Pricewatch (behalve dan twee Wacom Cintiq tekentabletschermen).

Gelukkig werkt de Digital Uniformity Equalizer erg goed in de Uniformity-stand, dus dan is de uniformiteit wel zeer goed. Maar in de Brightness-stand was het erbarmelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZxCaKGPTQGaxkcP4uOuLiy2Q/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60diSNw3hGXcQbYI8IYQrbdU/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s5xDu82IECPmkRIrgswfuFN0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb de U2515h binnen en het is inderdaad een mooi scherm om te zien. De resolutie van 2560x1440 is voor mij de eerste keer en eindelijk eens scherpe tekst etc. Maar de tekst moet je in windows wel op z'n kleinst zetten en dan pas is het scherp, want standaard staat hij één instelling groter en dan is het heel blurry. Daarintegen is de tekst wel heel klein en dat is best wennen. Jammer dat er geen optie tussenin zit. Is er nog iets mogelijk met een third party software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:41:
Ik heb de U2515h binnen en het is inderdaad een mooi scherm om te zien. De resolutie van 2560x1440 is voor mij de eerste keer en eindelijk eens scherpe tekst etc. Maar de tekst moet je in windows wel op z'n kleinst zetten en dan pas is het scherp, want standaard staat hij één instelling groter en dan is het heel blurry. Daarintegen is de tekst wel heel klein en dat is best wennen. Jammer dat er geen optie tussenin zit. Is er nog iets mogelijk met een third party software?
Deze blurryness komt letterlijk doordat de pixels niet helemaal matchen, je zou in principe kunnen gaan voor een 1280x720 resolutie. Dan vult een softwarematige pixel 4 pixels op het scherm in. Bij alles ertussenin zul je enige blur houden. Je kunt natuurlijk spelen met deze instellingen om een leuke modus te vinden. En anders kun je misschien proberen de monitor wat dichterbij te halen? Persoonlijk zou ik hem gewoon op native laten staan (wat ik ook doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Gijs schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:22:
[...]

Deze blurryness komt letterlijk doordat de pixels niet helemaal matchen, je zou in principe kunnen gaan voor een 1280x720 resolutie. Dan vult een softwarematige pixel 4 pixels op het scherm in. Bij alles ertussenin zul je enige blur houden. Je kunt natuurlijk spelen met deze instellingen om een leuke modus te vinden. En anders kun je misschien proberen de monitor wat dichterbij te halen? Persoonlijk zou ik hem gewoon op native laten staan (wat ik ook doe)
In princiepe kan windows text/iconen etc toch schalen, zonder 'halve pixels' te gebruiken? Gewoon op hoge resolutie dingen groter weergeven? Op een mooie scherpe monitor een lage resolutie draaien... dat zou gewoon verboden moeten worden!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Luxx schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:42:
[...]

In princiepe kan windows text/iconen etc toch schalen, zonder 'halve pixels' te gebruiken? Gewoon op hoge resolutie dingen groter weergeven? Op een mooie scherpe monitor een lage resolutie draaien... dat zou gewoon verboden moeten worden!
Dat is het ook! Maar volgensmij is alleen pixelperfecte schaling een optie als je het echt scherp wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:35:
Zelfs de duurste schermen hebben last van slechte uniformiteit. Zo had de Eizo ColorEdge CG277 die ik recentelijk getest heb (nu bezig met review) extreem slechte uniformiteit als je de de Digital Uniformity Equalizer priority op de Brightness-stand zette (waarbij wit niet werd geëgaliseerd). Dat is het duurste 2560x1440 scherm in de Pricewatch (behalve dan twee Wacom Cintiq tekentabletschermen).

Gelukkig werkt de Digital Uniformity Equalizer erg goed in de Uniformity-stand, dus dan is de uniformiteit wel zeer goed. Maar in de Brightness-stand was het erbarmelijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hehe dat zal best, punt was eigenlijk vooral dat het me nog nooit is opgevallen bij een monitor. Bij mijn vorige scherm (een 27" ips iiyama) was het heeeel minimaal merkbaar. Bij alle 3 de U2715H's zie je gewoon een duidelijk verschil aan de linker en rechterkant. Waar in mijn gevallen de linkerkant blauwiger was, en de rechterkant een stuk geler (bij eentje was het andersom). Vooral merkbaar en frustrerend bij grijstinten.

Weet niet of jij toevallig een U2715H hebt (gehad) en daar iets meer over kan zeggen? Maar lijkt me sterk dat dit nog binnen "acceptabel" valt. En ik lees eigenlijk in alle reviews over dit probleem.

Dus ik twijfel nog of ik er gewoon 5 extra bestel of zo en daar de beste 2 uitzoek. De dunne bezels zijn namelijk wel een dikke plus. Mja, al die consessies.. Zit ook bijna op het punt dat ik zeg ik koop wel een monitor van 2000 euro per stuk, dan heb ik tenminste dat gezeik niet :P Maar blijkbaar idd zoals je hierboven aangeeft hebben alle schermen daar last van. De Dell's gewoon net iets teveel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al jaren op Tweakers roep ligt het probleem niet bij de eindfabrikanten, die hoe dan ook vaak niet hun eigen schermen produceren (dat wordt voornamelijk gedaan door ODM's zoals TPV Technology en Qisda), maar bij de paneelfabrikanten.

De paneelfabrikanten willen gewoon te hoge yields halen en hanteren daardoor veel te ruime marges op de specificaties. Er kunnen echt extreem slechte panelen zijn in een batch die nog steeds aan de kwaliteitseisen voldoen en je vervolgens ook in mainstream schermen zal terugvinden.

Het maakt dus ook weinig uit welk merk er op je scherm staat. Het maakt meer uit welk paneel er in dat scherm zit en van welke fabrikant. Al maakt ook dat weinig uit, want LG Display, Samsung, AU Optronics, Sharp, Innolux, Chi Mei Optoelectronics, HannStar, etc. hanteren vrijwel allemaal dezelfde normen. Ze hebben allemaal goede en slechte panelen.

Verder heb ik het idee dat de slechtere uniformiteit voor een groot deel ook te wijten is aan de overgang van CCFL naar LED backlighting. Zo'n patroon als op de eerste afbeelding in Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20" zie je tegenwoordig op heel veel schermen: middenonder helder, bovenhoeken donker. Jammer genoeg wordt er tegenwoordig haast nooit meer vermeld in de paneeldatasheets wat de backlightconfiguratie is, maar ik heb het idee dat het een stuk minder elementen zijn dan met CCFL. Bij het LG Display LM300WQ5 paneel bestond de backlight bijvoorbeeld uit 18 CCFL tubes, maar je maakt mij niet wijs dat het LM300WQ6 paneel 18 LED strips in de backlight heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:21
Ik vind het wel heel lastig nu. Het liefst neem ik de 27", maar de door de prijs en betere uniformiteit nijg ik weer naar de 25". Hier ben ik echter weer bang dat het te klein wordt. Komt er dus op neer dat ik een 26" nodig heb ;) Misschien maar alle twee bestellen en een weekendje vergelijken, hoewel ik dat weer lullig vind voor de winkelier.

Maar als de uniformiteit op vrijwel alle led beeldschermen ver te zoeken is, waar ben je dan wijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2560x1440 @ 25" valt nog heel erg mee vergeleken met 4K schermen. De pixel pitch van 3840x2160 op 31.5" is bijvoorbeeld al een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gijs schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Dat is het ook! Maar volgensmij is alleen pixelperfecte schaling een optie als je het echt scherp wilt hebben.
En wat moet ik mezelf hierbij voorstellen? Kun je me ergens mee helpen, want ik heb goede ogen maar de letters zijn erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:41:
Maar de tekst moet je in windows wel op z'n kleinst zetten en dan pas is het scherp, want standaard staat hij één instelling groter en dan is het heel blurry.
Wat pas je dan aan, resolutie of tekstgrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Redondo1982 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:41:
[...]

En wat moet ik mezelf hierbij voorstellen? Kun je me ergens mee helpen, want ik heb goede ogen maar de letters zijn erg klein.
Misschien dat dit je wat op weg kan helpen:
http://www.howtogeek.com/...ays-and-fix-blurry-fonts/
Of dit artikel:
http://www.pcworld.com/ar...on-high-dpi-displays.html
Zou die dingen die erinstaan een beetje proberen om zo voor jou de beste oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Misschien is het al vermeld. maar wellicht interrestant voor sommigen: het servicemenu voor de 2515h en 2715h kun je tevoorschijn toveren door:
scherm uit
2 linkse touchknoppen aandrukken
scherm aan
laat de knoppen los
druk op de meest linker touch knop

disclaimer: je kan hiermee de boel aardig verneuken als je niet weet wat je doet dus let op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:31:
Zoals ik al jaren op Tweakers roep ligt het probleem niet bij de eindfabrikanten, die hoe dan ook vaak niet hun eigen schermen produceren (dat wordt voornamelijk gedaan door ODM's zoals TPV Technology en Qisda), maar bij de paneelfabrikanten.

De paneelfabrikanten willen gewoon te hoge yields halen en hanteren daardoor veel te ruime marges op de specificaties. Er kunnen echt extreem slechte panelen zijn in een batch die nog steeds aan de kwaliteitseisen voldoen en je vervolgens ook in mainstream schermen zal terugvinden.

Het maakt dus ook weinig uit welk merk er op je scherm staat. Het maakt meer uit welk paneel er in dat scherm zit en van welke fabrikant. Al maakt ook dat weinig uit, want LG Display, Samsung, AU Optronics, Sharp, Innolux, Chi Mei Optoelectronics, HannStar, etc. hanteren vrijwel allemaal dezelfde normen. Ze hebben allemaal goede en slechte panelen.

Verder heb ik het idee dat de slechtere uniformiteit voor een groot deel ook te wijten is aan de overgang van CCFL naar LED backlighting. Zo'n patroon als op de eerste afbeelding in Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20" zie je tegenwoordig op heel veel schermen: middenonder helder, bovenhoeken donker. Jammer genoeg wordt er tegenwoordig haast nooit meer vermeld in de paneeldatasheets wat de backlightconfiguratie is, maar ik heb het idee dat het een stuk minder elementen zijn dan met CCFL. Bij het LG Display LM300WQ5 paneel bestond de backlight bijvoorbeeld uit 18 CCFL tubes, maar je maakt mij niet wijs dat het LM300WQ6 paneel 18 LED strips in de backlight heeft.
Thanks voor je uitgebreide reactie as usual :)

Wel grappig dat je zegt dat je denkt dat het door de led backlight komt, dat vermoeden had ik ook (bij mijn oudere TN schermen had ik hier namelijk nooit last van).

Ik twijfel nu een beetje of ik nog 3 of 4 exemplaren bestel en een beetje de beste uitzoek. Lullig voor de webshops maar 't is niet anders. Zou de hele batch kut zijn? Of zouden er dus ook goede tussen een 'slechte batch' zitten? Anders zend ik mn huidige allemaal retour en bestel ik over een maandje of 2 nog eens opnieuw.. Of moet ik dan beter wachten op een nieuwe revisie?

edit:sorry voor de dubbelpost dacht dat ik aan t editen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Saven schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:24:
Misschien is het al vermeld. maar wellicht interrestant voor sommigen: het servicemenu voor de 2515h en 2715h kun je tevoorschijn toveren door:
scherm uit
2 linkse touchknoppen aandrukken
scherm aan
laat de knoppen los
druk op de meest linker touch knop

disclaimer: je kan hiermee de boel aardig verneuken als je niet weet wat je doet dus let op ;)
Interessant, wat kun je hier dan zoal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Niet aan beginnen als je dat niet weet. Verneukt je een monitor compleet mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 23-02-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Anoniem: 146055 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:04:
Niet aan beginnen als je dat niet weet. Verneukt je een monitor compleet mee.
Daarom wacht ik nog geduldig een antwoord af, verneuken zal ik het niet gauw. Ik raak dingen namelijk niet aan als ik niet weet hoe ze werken. Ik ben gewoon op zoek naar meer kennis :9

[ Voor 4% gewijzigd door Gijs op 23-02-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Olaf van der Spek schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:21:
[...]

Wat pas je dan aan, resolutie of tekstgrootte?
Tekstgrootte, al moet ik zeggen dat ik al aan het scherm aan het wennen ben. Desalniettemin betrap ik mezelf erop dat ik iets meer naar voren ga zitten op m'n stoel. Denk dat de monitor een meter afstand heeft, maar dat komt door de triple-monitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijs schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:59:
Interessant, wat kun je hier dan zoal mee?
Als gebruiker eigenlijk niks. Het wordt gebruikt voor het afstellen van het scherm in de fabriek. Enige wat als gebruiker misschien nog interessant is, is de timer die bijhoudt hoe lang het scherm heeft aangestaan, maar bij Dell UltraSharp monitoren kan je dat ook uitlezen via DDC/CI met programma's als monitor asset manager. Als je dingen in het servicemenu wijzigt vervalt ook de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:54:
[...]

Als gebruiker eigenlijk niks. Het wordt gebruikt voor het afstellen van het scherm in de fabriek. Enige wat als gebruiker misschien nog interessant is, is de timer die bijhoudt hoe lang het scherm heeft aangestaan, maar bij Dell UltraSharp monitoren kan je dat ook uitlezen via DDC/CI met programma's als monitor asset manager. Als je dingen in het servicemenu wijzigt vervalt ook de garantie.
Kunnen ze zien of je dingen in het service menu hebt gewijzigd dan?

Anyways. Geloof het of niet. Net 3 andere exemplaren binnen van de U2715H

Hoewel de uniformiteit iets beter lijkt te zijn hebben ze alle 3 een extreem lage helderheid, (ziet er allemaal donkerder uit), hebben ze alle 3 last van cross hatching, en heeft er 1 last van 3 dode pixels.

Ik zou bijna denken dat die cross hatching en slechte helderheid door een slechte kabel komt of zo. Maar mn 2 "originele" exemplaren zien er gewoon normaal uit. Op de slechte uniformiteit na.

Kun je nagaan, 6 schermen gehad, geen 1 die goed genoeg is.

edit: de primaire kleuren lijken er wel wat meer uit te springen vreemd genoeg. Contrast is overigens wel weer slecht van de 3 nieuwe.. lag aan mn custom color settings.

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 23-02-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vind de helderheid van de U2515H echt belachelijk trouwens. Staat slechts op 50% maar ik word nu al blind. :+

Oh, en die toon bij het indrukken van knopjes is ook wel leuk. :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 23-02-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 23:54

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hier met m'n U2713H ook geen klachten over de helderheid ... sterker nog ik heb vaak het gevoel dat ik me in moet smeren met zonnebrand crème being ginger and all :+

Wel een vaag puntje onder in mn scherm wat lijkt op een backlight issue, geen stuck pixels want ze veranderen prima van kleur. Net alsof er een over actief ledje in zit ofzo... maar geen last van in de praktijk :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ventieldopje schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:16:
Hier met m'n U2713H ook geen klachten over de helderheid ... sterker nog ik heb vaak het gevoel dat ik me in moet smeren met zonnebrand crème being ginger and all :+

Wel een vaag puntje onder in mn scherm wat lijkt op een backlight issue, geen stuck pixels want ze veranderen prima van kleur. Net alsof er een over actief ledje in zit ofzo... maar geen last van in de praktijk :)
Hmm ik heb echt mn ene monitor op 70 staan qua brightness, en de ander op 100, met 60 contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:10

aap

Mijn U2715H staat op standaard 50% - en alleen omdat ik geen zin heb om na te denken wat de optimale instelling is (in ieder geval is dat lager). Met 100% moet je een zonnebril op om geen hoofdpijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:09:
Kunnen ze zien of je dingen in het service menu hebt gewijzigd dan?
Bij oudere modellen in ieder geval wel, of het nog steeds zo is weet ik niet. Er kwam dan een code te staan in het rood, meestal helemaal bovenaan. Maar of het nou wel of niet nog steeds het geval is, het heeft geen enkel nut om het service menu in te gaan als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:37:
[...]

Bij oudere modellen in ieder geval wel, of het nog steeds zo is weet ik niet. Er kwam dan een code te staan in het rood, meestal helemaal bovenaan. Maar of het nou wel of niet nog steeds het geval is, het heeft geen enkel nut om het service menu in te gaan als gebruiker.
Hmm oke :)

Is het trouwens 'gebruikelijk' dat t ene exemplaar een stuk helderder kan dan t ander? (70 = 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste panelen van LG Display hebben als minimum specificatie dat ze minimaal 80% van de target helderheid moeten halen. Maar dat is als ze nieuw zijn. Zijn alle exemplaren die je van de U2715H hebt ontvangen nieuw, of zitten er ook refurbished exemplaren bij? Al zou dat in dit geval niet heel veel uit moeten maken, aangezien de U2715H pas vrij recent is uitgekomen, dus zelfs een refurbished exemplaar zou nooit heel veel branduren er op hebben kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:48:
De meeste panelen van LG Display hebben als minimum specificatie dat ze minimaal 80% van de target helderheid moeten halen. Maar dat is als ze nieuw zijn. Zijn alle exemplaren die je van de U2715H hebt ontvangen nieuw, of zitten er ook refurbished exemplaren bij? Al zou dat in dit geval niet heel veel uit moeten maken, aangezien de U2715H pas vrij recent is uitgekomen, dus zelfs een refurbished exemplaar zou nooit heel veel branduren er op hebben kunnen zitten.
Volgens mij zijn ze nieuw. Bij eentje had ik in t service menu gekeken, maar daar waren 0 branduren (kan net zo goed reset zijn).

Zijn wel bij een duurdere winkel besteld, dus zou best kunnen dat deze voorraad daar al heel lang staat. 70 euro duurder dan de goedkoopste in de pricewatch.. Heb ze daar vooral besteld om te testen.

Maar over het algemeen ben ik daar wel iets meer tevreden over dan de 3 exemplaren die ik vorige week had besteld. Deze zijn iets meer uniform -of althans het valt minder op-, maar zit dus nu een beetje met de helderheid die gewoon een stuk lager is. En eentje heeft linksboven eigenlijk net iets teveel bleeding

Heb nu 1 scherm van shop A en 1 van shop B aangesloten. Heb ze op t oog gekalibreerd (daar ben ik na al die uren sinds vorig jaar best bedreven in geworden :P) maar bruin wisselt nog iets, en het witpunt een heel klein beetje. Qua uniformiteit nog niet top, maar nu valt iig op een enkel scherm de overgang van grijsblauw naar grijsbruin niet meer op :X

PS: Is er uberhaupt een monitor type die bijna perfect is? Rond de 1000 euro? :+ Zo ver wil ik nog wel gaan als t moet.

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 24-02-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ondertussen een beetje lopen klooien met de instellingen en monitoren is bij mij echt een ondergeschoven kindje. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om van mijn drie schermen het schalingsniveau afzonderlijk te wijzigen.

Overigens vind ik de U2515h vanaf de fabriek goed qua kleuren, contrast (50%) en helderheid (50%). Wat zijn jullie instellingen om even een vergelijk te kunnen maken? Misschien vind ik het wel goed, maar kan het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:55:
PS: Is er uberhaupt een monitor type die bijna perfect is? Rond de 1000 euro? :+ Zo ver wil ik nog wel gaan als t moet.
Waarschijnlijk is de prijs vanwege de lage euro omhoog gegaan, waardoor hij nu weer wat duurder is, maar je zou naar de NEC Multisync PA272W kunnen kijken. In Duitsland is hij nog wel voor net boven de €1000 verkrijgbaar.

Natuurlijk geen garantie voor kwaliteit en het paneel is ook hetzelfde als in U2713H (LG Display LM270WQ3), maar het is wel een NEC. Samen met Eizo staan die er om bekend de beste schermen te maken voor de grafische industrie, waar een nauwkeurige weergave belangrijk is. In de review van PRAD scoort hij alleen laag bij energieverbruik en geschiktheid voor hardcore gamen, voor de rest overal goed of zeer goed, met als eindoordeel ook een zeer goed.

Verder zou je nog kunnen kijken naar deze schermen:

LG 31MU97
LG 34UM95-P
HP Dreamcolor Z27x
Asus PA279Q
Iiyama ProLite XB3070WQS-B1
Asus PB279Q
Dell Ultrasharp U3014

Allemaal scoren een goed of zeer goed in de reviews van PRAD. Van de U3014 en 34UM95 staan ook reviews op TFT Central.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Voordat bedrag zou ik voor 4k 40 inch gaan.
pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Waarschijnlijk is de prijs vanwege de lage euro omhoog gegaan, waardoor hij nu weer wat duurder is, maar je zou naar de NEC Multisync PA272W kunnen kijken. In Duitsland is hij nog wel voor net boven de €1000 verkrijgbaar.

Natuurlijk geen garantie voor kwaliteit en het paneel is ook hetzelfde als in U2713H (LG Display LM270WQ3), maar het is wel een NEC. Samen met Eizo staan die er om bekend de beste schermen te maken voor de grafische industrie, waar een nauwkeurige weergave belangrijk is. In de review van PRAD scoort hij alleen laag bij energieverbruik en geschiktheid voor hardcore gamen, voor de rest overal goed of zeer goed, met als eindoordeel ook een zeer goed.

Verder zou je nog kunnen kijken naar deze schermen:

LG 31MU97
LG 34UM95-P
HP Dreamcolor Z27x
Asus PA279Q
Iiyama ProLite XB3070WQS-B1
Asus PB279Q
Dell Ultrasharp U3014

Allemaal scoren een goed of zeer goed in de reviews van PRAD. Van de U3014 en 34UM95 staan ook reviews op TFT Central.
Hmm thanks. Beeje jammer dat ze allemaal zulke dikke bezels hebben :P

Is het niet mogelijk om op een of andere manier de brightness te boosten? Openmaken / voltage omhoog knallen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat scherm heeft de op vier na slechtste uniformiteit van alle schermen die Simon de afgelopen drie jaar getest heeft. Alleen deze schermen deden het nog slechter:

Hazro HZ30Wie
BenQ XL2420T
Qnix QX320QHD
Achieva Shimian QH300-IPSMS

Overigens is Dell U2715H nummer 6 met slechtste uniformiteit, is dus niet echt een verrassing dat die het niet goed doet op dat vlak.

Het verschil tussen de hoogste en laagste helderheid op de BDM4065UC komt overeen met het verschil tussen RGB 255 en RGB 205 (bij een gammawaarde van 2,2):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d30IYWn77rt20xW8VanxRqaV/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mBd1cfWsKHWp4XgGNAg5m3dW/full.png

Zelfs als de kleuruniformiteit perfect is, is dat al een kleurverschil van 10,57 dE2000.
Saven schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:49:
Hmm thanks. Beeje jammer dat ze allemaal zulke dikke bezels hebben :P

Is het niet mogelijk om op een of andere manier de brightness te boosten? Openmaken / voltage omhoog knallen oid?
Als het kan zal het de levensduur van de backlight niet te goede komen en bovendien je garantie kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Kid Jansen op 24-02-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Dat scherm heeft de op vier na slechtste uniformiteit van alle schermen die Simon de afgelopen drie jaar getest heeft. Alleen deze schermen deden het nog slechter:

Hazro HZ30Wie
BenQ XL2420T
Qnix QX320QHD
Achieva Shimian QH300-IPSMS

Overigens is Dell U2715H nummer 6 met slechtste uniformiteit, is dus niet echt een verrassing dat die het niet goed doet op dat vlak.

Het verschil tussen de hoogste en laagste helderheid op de BDM4065UC komt overeen met het verschil tussen RGB 255 en RGB 205 (bij een gammawaarde van 2,2):

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfs als de kleuruniformiteit perfect is, is dat al een kleurverschil van 10,57 dE2000.

[...]

Als het kan zal het de levensduur van de backlight niet te goede komen en bovendien je garantie kosten.
Die 4K gaat hem niet worden idd. Ik hou het wel bij deze. Even kijken of ik kan wennen aan de lage max helderheid van een van de dells. Blijkbaar is er gewoon geen perfecte monitor.

Beter komen ze een keer met 27" (am)oled schermen op de markt :P

Reflectie van wit is overigens wel een beetje een issue, daar had ik met die iiyama 2779qs veel minder last van ondanks een glasplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon voor een Sony BVM-X300 gaan, kost maar $35k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Zojuist bij Azerty een u2515h besteld voor € 318,50. Staat niet in de Price Watch maar toch een redelijke prijs gelet op de snelle levering.
Krijg direct een mail over hun Pixelgarantie. "Bij Azerty kun je bij diverse monitoren extra pixelgarantie kopen.
Je betaalt een vergoeding en daarvoor mag je de monitor 2 weken testen op defecte pixels."
Beetje koek van eigen deeg als je ook nog 14 dagen zonder opgaaf van rede kan retourneren ;-)

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast hebben alle UltraSharp monitoren al een zero bright pixels garantie die hot (sub)pixels dekt. Alleen voor de dode (sub)pixels ben je afhankelijk van de ISO 9241-307:2008 norm (alle UltraSharp schermen zijn klasse II). Maar je kan inderdaad ook gewoon gebruik maken van retourneerrecht binnen 14 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Redondo1982 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:24:
Ondertussen een beetje lopen klooien met de instellingen en monitoren is bij mij echt een ondergeschoven kindje. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om van mijn drie schermen het schalingsniveau afzonderlijk te wijzigen.

Overigens vind ik de U2515h vanaf de fabriek goed qua kleuren, contrast (50%) en helderheid (50%). Wat zijn jullie instellingen om even een vergelijk te kunnen maken? Misschien vind ik het wel goed, maar kan het veel beter.
Ik zit 's avonds vaak achter me pc en vond de 50% echt te hoog, heb hem zelf op 30% gezet. Gebruiken jullie trouwens die presets van "movie", "gaming" etc? En waarom wordt hierboven gezegd dat je menu in duiken je monitor kan verpesten? Of moet je dan hele rare dingen gaan doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Gisteren op de valreep mijn bestelling bij Centralpoint geannuleerd en bij 4allshop de U2515H besteld. 24 uurs levering indien voor 17:00 uur besteld. Ik heb om 20:00 besteld, scherm wordt vandaag al bezorgd!

Iets goedkoper dan bij centralpoint en ik hoef niet tot 6 maart te wachten.

Wel geluk gehad dat ik meteen heb besteld, klein uur later was 4allshop ook door hun voorraad heen.

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Santee schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:43:
[...]

Ik zit 's avonds vaak achter me pc en vond de 50% echt te hoog, heb hem zelf op 30% gezet. Gebruiken jullie trouwens die presets van "movie", "gaming" etc? En waarom wordt hierboven gezegd dat je menu in duiken je monitor kan verpesten? Of moet je dan hele rare dingen gaan doen? :P
Ik switch nogal, overdag vind ik de 50% best lekker om te kijken. In de avond ben ik ook geneigd om 20-30% te gebruiken, vooral als ik aan het typen en lezen ben.
Als preset heb ik het ICC profiel van TFTcentral gebruikt, deze vind ik erg mooi dus:) En normal gebruik ik met veel plezier, zat potjes LoL op gewonnen!
En het gaat hier over een speciaal servicemenu en niet het standaarmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt on-topic, maar het leek mij dat dit veel van jullie wel zou interesseren:

EIZO Improves Clarity of Medical Images with Unique Anti-Reflection Coating for Multi-Modality Monitors

White paper

Al jaren lang zijn er klachten over de anti-glare coatings en hoewel ze nu een stuk minder agressief zijn dan een aantal jaar terug (bijvoorbeeld U2410, U2711 en U3011), zijn er nog steeds mensen die liever een glossy versie hebben. Een anti-reflectie coating is the best of both world.

Nu is het alleen nog maar voor twee Eizo RadiForce schermen voor medische toepassingen, maar het zou mooi zijn als dit een trend zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Nu nog op consumer monitors :P

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Ik ben erg tevreden met mijn;
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 207,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,95

Echter was dat gevoel vandaag plots weg. Ik merkte iets vreemds op aan mijn monitor. Ik heb het geprobeerd te filmen en geplaatst op youtube. Bekijk HIERRRR het probleem. Op seconde 6 a 7 zie je duidelijk de bron van het probleem.

Een knipperend/kapot ledje aan de onderkant van het scherm. Dit verspreid zich als een soort driehoek over de rest van mijn scherm. Zie foto hieronder in de spoiler; Ik heb het aangegeven met rode lijnen.

spoiler: foto probleem. In spoiler gezet voor mensen die forum met databundel bezoeken en zo niet deze afbeelding automatisch binnenhalen
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ifqbmlb79/20150226_133434.jpg

Het probleem is erg storend tijdens het gebruik. Heeft iemand een idee of dit probleem vaker voorkomt? Heeft het een naam? Zo ja, ik neem aan dat dit onder de garantie valt?

Misschien heeft iemand dit probleem ook eerder meegemaakt. Ik hoop dat ik niet de enige ben 8)7

• Saven

Saven

Administrator

Je hebt hem al langer dan 2 weken denk ik? :P Garantiekwestie lijkt me :)

Anoniem: 506392

FOUTE POST

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 506392 op 26-02-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mijn u2515h gaat retour. Ben er best tevreden over, maar ik heb nu een triple monitor setup en daar wil ik van af. Ik ga voor een 34" curved nu, maar ik twijfel tussen die van Dell (U3415W) en LG (34UM95-P). Moet mezelf nog even inlezen welke het uiteindelijk wordt, maar alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Relative schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:55:
[...]
spoiler: foto probleem. In spoiler gezet voor mensen die forum met databundel bezoeken en zo niet deze afbeelding automatisch binnenhalen
offtopic:
Die foto wordt gewoon geladen hoor, alleen niet weergegeven met een spoiler. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 10:57
Hi guys,

Ik zit te twijfelen tussen de U2515H en de U2414H. Ik wil m'n 13.3 inch laptopje aan een toekomstige monitor hangen voor schoolwerk, filmpjes en wat casual gaming (LoL). Het heerlijke van de U2515H lijkt me alle extra werkruimte en het feit dat je een beetje futureproof bent. Maar ik heb een paar vragen: hebben mensen ervaring met 1080p op de U2515H? ( Ik ga er namelijk niet vanuit dat m'n integrated HD4400 league of legends op low/medium 60fps haalt op 2560x1440, dus zou dan het scherm op 1080p zetten) Hoe is de schermkwaliteit van de U2414H t.o.v. de U2515H? Rechtvaardigt de U2515H met 1440p het prijsverschil van ~100,-?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:42:
Mijn u2515h gaat retour. Ben er best tevreden over, maar ik heb nu een triple monitor setup en daar wil ik van af. Ik ga voor een 34" curved nu, maar ik twijfel tussen die van Dell (U3415W) en LG (34UM95-P). Moet mezelf nog even inlezen welke het uiteindelijk wordt, maar alle hulp is welkom.
Je weet dat van die 2, alleen de Dell curved is? Als je persé curved wil, blijft er niet veel keuze over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

l4mpj3 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:45:
Hi guys,

Ik zit te twijfelen tussen de U2515H en de U2414H. Ik wil m'n 13.3 inch laptopje aan een toekomstige monitor hangen voor schoolwerk, filmpjes en wat casual gaming (LoL). Het heerlijke van de U2515H lijkt me alle extra werkruimte en het feit dat je een beetje futureproof bent. Maar ik heb een paar vragen: hebben mensen ervaring met 1080p op de U2515H? ( Ik ga er namelijk niet vanuit dat m'n integrated HD4400 league of legends op low/medium 60fps haalt op 2560x1440, dus zou dan het scherm op 1080p zetten) Hoe is de schermkwaliteit van de U2414H t.o.v. de U2515H? Rechtvaardigt de U2515H met 1440p het prijsverschil van ~100,-?

Thanks in advance!
Meer mensen vroegen ze dit af. Zelf heb ik de U2713H (27") en vind gamen prima te doen op 1080p, op 25" zal dit helemaal goed te doen zijn vind ik.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
agoNITE schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:04:
[...]

Je weet dat van die 2, alleen de Dell curved is? Als je persé curved wil, blijft er niet veel keuze over :P
Klopt, was weer iets te voorbarig in mijn reactie. Waar het hart van vol is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
Ventieldopje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:21:
[...]

Meer mensen vroegen ze dit af. Zelf heb ik de U2713H (27") en vind gamen prima te doen op 1080p, op 25" zal dit helemaal goed te doen zijn vind ik.
Thanks! Net besteld bij Azerty:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

l4mpj3 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 02:43:
[...]
Thanks! Net besteld bij Azerty:)
Effe voor de zekerheid: Ondersteunt je 13.3 inch laptopje wel 2560x1440 via video out (hdmi/displayport)? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 01-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Bij Afuture is trouwens nog steeds een U2715H met open verpakking voor net over de 400 euro, wsl wel geretourneerd exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Saven schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:35:
Je hebt hem al langer dan 2 weken denk ik? :P Garantiekwestie lijkt me :)
Helaas al iets langer ja :'( Maar goed. Terugsturen en hopen dat ze het defect opmerken. Het komt zo eens in het halfuur een paar minuten tevoorschijn. Vandaar.

Nu maar netjes en veilig :F inpakken, en een andere monitor lenen om de periode te overbruggen :| Gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:21
Santee schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:40:
Bij Afuture is trouwens nog steeds een U2715H met open verpakking voor net over de 400 euro, wsl wel geretourneerd exemplaar
Dan is ie misschien weer terug gestuurd :P 2-3 weken geleden hadden ze die ook al, maar was een dag later weg. Daar had ik voor gebeld om te vragen wat er mis mee was. De verklaring was dat er lijmresten op het scherm zaten (welke de klant er al vanaf had gepoetst) en er was nog iets, ik denk de uniformiteit. Al met al durfde ik toen der tijd de gok niet aan. En nu zeker niet, als het misschien hetzelfde exemplaar voor de 2e keer is terug gestuurd.

(Overigens wel service dat ze deze dan goedkoper verkopen en niet een andere klant ongevraagd zo in de maag splitsen)

[ Voor 8% gewijzigd door LearnDriver op 01-03-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
Anoniem: 426269 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Effe voor de zekerheid: Ondersteunt je 13.3 inch laptopje wel 2560x1440 via video out (hdmi/displayport)? :)
Dat schoot mij vanochtend ook opeens te binnen. Ik ga hem ook gebruiken met m'n desktop van m'n ouwelui, maar straks ga ik uit huis en dan is het wel fijn als ie het ook met de laptop doet ;).
Vanochtend dus even lopen zoeken en kon geen duidelijk antwoord vinden. Heb een Samsung Ativ Book 9 Plus en daar zit een micro HDMI poort op. Verschillende fora afgestruind en er bleek iemand te zijn met dezelfde laptop die m.b.v. de micro HDMI poort een 4K monitor op 30Hz wist aan te sturen. Verder kon ik niemand vinden die een 2560x1440 monitor probeerde te gebruiken. Maarja als je 4K lukt...

Jij of iemand anders hier misschien enig idee of dat gaat lukken? Samsung Ativ Book 9 Plus, micro hdmi, HD4400.

EDIT: op deze website (http://www.notebookcheck....G-Ultrabook.103299.0.html) staat:
"Ultrabooks are not typically known for having a stunning array of interfaces, which can usually be tolerated in a portable (secondary) laptop. The ATIV Book 9 buyer can nevertheless take delight in two USB ports that support the current USB 3.0 standard. A micro-HDMI (up to a max of 4096x2160 pixels) and a VGA out that can only be used with an additional, not included adapter are also installed. However, the matching dongle for the mini-LAN port is included."

Maar ik heb geen idee of dat ook maar enigszins betrouwbaar is...

[ Voor 26% gewijzigd door l4mpj3 op 01-03-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

LearnDriver schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Dan is ie misschien weer terug gestuurd :P 2-3 weken geleden hadden ze die ook al, maar was een dag later weg. Daar had ik voor gebeld om te vragen wat er mis mee was. De verklaring was dat er lijmresten op het scherm zaten (welke de klant er al vanaf had gepoetst) en er was nog iets, ik denk de uniformiteit. Al met al durfde ik toen der tijd de gok niet aan. En nu zeker niet, als het misschien hetzelfde exemplaar voor de 2e keer is terug gestuurd.

(Overigens wel service dat ze deze dan goedkoper verkopen en niet een andere klant ongevraagd zo in de maag splitsen)
Hehe, die gok zou ik idd niet wagen. Vooral niet als je de reviews leest over uniformiteit e.d. Heb er zelf ook niet voor niets 4 teruggestuurd van de 6. Zit nu alleen met het "probleem" dat 1 monitor een stuk minder helder kan dan de ander. Dus nog even 2 dagen overwegen of ik m hou of terugstuur.

En mensen sturen een monitor niet voor niets terug natuurlijk, dan moet er wel wat met de beeldkwaliteit aan de hand zijn in 99% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik twijfel tussen 27"of U2515H .

Wat is de reden dat bijna iedereen hier een 25" inch heeft? 27" is voor mijn gevoel net wat fijner als je op zoek bent naar een groot scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:10

aap

Het prijsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

l4mpj3 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:43:
[...]

Dat schoot mij vanochtend ook opeens te binnen. Ik ga hem ook gebruiken met m'n desktop van m'n ouwelui, maar straks ga ik uit huis en dan is het wel fijn als ie het ook met de laptop doet ;).
Vanochtend dus even lopen zoeken en kon geen duidelijk antwoord vinden. Heb een Samsung Ativ Book 9 Plus en daar zit een micro HDMI poort op. Verschillende fora afgestruind en er bleek iemand te zijn met dezelfde laptop die m.b.v. de micro HDMI poort een 4K monitor op 30Hz wist aan te sturen. Verder kon ik niemand vinden die een 2560x1440 monitor probeerde te gebruiken. Maarja als je 4K lukt...

Jij of iemand anders hier misschien enig idee of dat gaat lukken? Samsung Ativ Book 9 Plus, micro hdmi, HD4400.

EDIT: op deze website (http://www.notebookcheck....G-Ultrabook.103299.0.html) staat:
"Ultrabooks are not typically known for having a stunning array of interfaces, which can usually be tolerated in a portable (secondary) laptop. The ATIV Book 9 buyer can nevertheless take delight in two USB ports that support the current USB 3.0 standard. A micro-HDMI (up to a max of 4096x2160 pixels) and a VGA out that can only be used with an additional, not included adapter are also installed. However, the matching dongle for the mini-LAN port is included."

Maar ik heb geen idee of dat ook maar enigszins betrouwbaar is...
Ja, op 30Hz gaat wel lukken. Maar je wilt eigenljk wel 60Hz om normaal te kunnen werken. En U-processoren kunnen per definitie geen 4k op 60Hz afspelen via de ingebouwde graphics. Maar je hebt toch geen 4k monitor nu besteld maar een QHD monitor. Of je 2560x1440 op 60Hz kan afspelen moet je dus echt effe zelf checken nu, hij is toch al onderweg. :) Je laptop is redelijk nieuw dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Maar open de verpakking voorzichtig zodat je hem misschien nog terug kunt sturen als hij het niet ondersteunt, of anders een andere laptop kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
Anoniem: 426269 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:22:
[...]

Ja, op 30Hz gaat wel lukken. Maar je wilt eigenljk wel 60Hz om normaal te kunnen werken. En U-processoren kunnen per definitie geen 4k op 60Hz afspelen via de ingebouwde graphics. Maar je hebt toch geen 4k monitor nu besteld maar een QHD monitor. Of je 2560x1440 op 60Hz kan afspelen moet je dus echt effe zelf checken nu, hij is toch al onderweg. :) Je laptop is redelijk nieuw dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Maar open de verpakking voorzichtig zodat je hem misschien nog terug kunt sturen als hij het niet ondersteunt, of anders een andere laptop kopen. ;)
Als het niet lukt op 60Hz gaat hij terug. Ben benieuwd of het gaat lukken. Status bij Azerty staat op "wacht op verzamelen", dus die zal er dinsdag wel zijn. Verpakking gaat sowieso voorzichtig open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
MaStar schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:36:

Wat is de reden dat bijna iedereen hier een 25" inch heeft? 27" is voor mijn gevoel net wat fijner als je op zoek bent naar een groot scherm...
De prijs inderdaad, je betaalt letterlijk €170 meer voor 2" meer scherm, terwijl resolutie precies hetzelfde is.

Ik vind zelf 27" ook een erg mooi formaat voor die resolutie, maar al helemaal als je 2 schermen wilt (zoals ik) dan is de 2515 gewoon een stuk interessanter.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
l4mpj3 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:38:
[...]

Als het niet lukt op 60Hz gaat hij terug. Ben benieuwd of het gaat lukken. Status bij Azerty staat op "wacht op verzamelen", dus die zal er dinsdag wel zijn. Verpakking gaat sowieso voorzichtig open :)
Zelf kreeg ik problemen toen ik hem op 60fps wilde aansturen via HDMI met mijn laptop, toen kon die alleen 256 kleuren weergeven op 2560x1440. En 1920x1080 is niet mooi, alles werd blurry. De laptop heeft een i7 3630QM quadcore, gelukkig koop ik in september een nieuwe laptop van de TU/e die wel Displayport heeft :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

MaStar schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:36:

Hangt van je toepassing af en of het je leven makkelijker maakt/geld oplevert.

Om te ontwerpen (webdevelopment) komt de PPI nog enigszins in de buurt van een normaal scherm bij de 27" versie, en voor je referentie enz. Pixels worden me op de 25" net iets te klein om te ontwerpen/ontwikkelen. Dan ziet het er op mijn monitor "goed" uit, en dan is alles ineens opgeblazen bij de rest. en blijkt dat een font nog wel net iets kleiner kon, of iets groter moet.. ;) Dan heb je op de 27" versie dus een iets reeeler algemeen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf twee keer 27" 2560x1440, maar dat is toch wel erg breed. Zo'n 124 cm rand tot rand (bezels aan buitenkant niet meegerekend). Met 2x U2515H zou dat 112 cm zijn, grotendeels door de kleinere schermdiagonaal, al helpen de smallere bezels in het midden ook nog behoorlijk.

En zo klein is 2560x1440 op 25" nog niet, 1920x1080 op een 17,3" laptop is kleiner en 3840x2160 op 31,5" is nog een stuk kleiner. Hier valt nog prima native op te werken zonder scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Saven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Hangt van je toepassing af en of het je leven makkelijker maakt/geld oplevert.

Om te ontwerpen (webdevelopment) komt de PPI nog enigszins in de buurt van een normaal scherm bij de 27" versie, en voor je referentie enz. Pixels worden me op de 25" net iets te klein om te ontwerpen/ontwikkelen. Dan ziet het er op mijn monitor "goed" uit, en dan is alles ineens opgeblazen bij de rest. en blijkt dat een font nog wel net iets kleiner kon, of iets groter moet.. ;) Dan heb je op de 27" versie dus een iets reeeler algemeen beeld.
Wat bedoel je met: en of het je leven makkelijker maakt/geld oplevert.? :-)

Mijn toepassing zijn: algemeen, internet, office, films, fotobewerking recreatief, mogelijk wat videobewerking (go-pro) in de toekomst. Vind het wel prettig om bijv. 2 documenten naast elkaar te kunnen openen.

Tja...25" of 27" is dan de vraag... O-)

Prijsverschil maakt me dan minder uit aangezien ik er toch lang mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Kid Jansen schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:41:
Heb zelf twee keer 27" 2560x1440, maar dat is toch wel erg breed. Zo'n 124 cm rand tot rand (bezels aan buitenkant niet meegerekend). Met 2x U2515H zou dat 112 cm zijn, grotendeels door de kleinere schermdiagonaal, al helpen de smallere bezels in het midden ook nog behoorlijk.

En zo klein is 2560x1440 op 25" nog niet, 1920x1080 op een 17,3" laptop is kleiner en 3840x2160 op 31,5" is nog een stuk kleiner. Hier valt nog prima native op te werken zonder scaling.
MaStar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Wat bedoel je met: en of het je leven makkelijker maakt/geld oplevert.? :-)

Mijn toepassing zijn: algemeen, internet, office, films, fotobewerking recreatief, mogelijk wat videobewerking (go-pro) in de toekomst. Vind het wel prettig om bijv. 2 documenten naast elkaar te kunnen openen.

Tja...25" of 27" is dan de vraag... O-)

Prijsverschil maakt me dan minder uit aangezien ik er toch lang mee doe.
Beetje kwestie van smaak van Kid boven me zegt, maar ik vond 1440p op 25" net iets te klein om snel aan te wennen :P

Wat ik daar mee bedoel is (hoewel persoonlijk) dat als je het belangrijk genoeg vind (bijv. voor je werk) om beeld naar jouw smaak te hebben, het wel de meerprijs verantwoordt. Maar er zullen zat mensen zijn die de meerprijs het absoluut niet waar vinden. Ik vind het fijner op 27". En qua breedte maakt het eigenlijk niet zo veel uit of je 2x27" of 2x25" neemt. Maar goed ik heb dan ook genoeg ruimte op mijn bureau :P

Maar aangezien je fotobewerking doet zou ik zeggen neem lekker de 27" inch :) Maar nogmaals dat is wel mijn persoonlijke smaak :) Bestel er dan trouwens wel 2 of 3 tegelijk, grote kans op slechte uniformiteit of dode pixels (altijd een loterij helaas)

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 02-03-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Saven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:48:
[...]

[...]

Beetje kwestie van smaak van Kid boven me zegt, maar ik vond 1440p op 25" net iets te klein om snel aan te wennen :P

Wat ik daar mee bedoel is (hoewel persoonlijk) dat als je het belangrijk genoeg vind (bijv. voor je werk) om beeld naar jouw smaak te hebben, het wel de meerprijs verantwoordt. Maar er zullen zat mensen zijn die de meerprijs het absoluut niet waar vinden. Ik vind het fijner op 27". En qua breedte maakt het eigenlijk niet zo veel uit of je 2x27" of 2x25" neemt. Maar goed ik heb dan ook genoeg ruimte op mijn bureau :P

Maar aangezien je fotobewerking doet zou ik zeggen neem lekker de 27" inch :) Maar nogmaals dat is wel mijn persoonlijke smaak :) Bestel er dan trouwens wel 2 of 3 tegelijk, grote kans op slechte uniformiteit of dode pixels (altijd een loterij helaas)
Serieus drie "27 schermen thuis laten bezorgen? :P
Dure inkoop...zie ik eigenlijk niet zo zitten. Beter bestellen, niet goed - direct opnieuw bestellen en andere retour.

- Waar kan ik het beste bestellen naar jouw mening?
- Hoe controleer ik dit het snelst? - dode pixels en uniformiteit-

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 02-03-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben zelf nu in de markt voor een U3415W, maar deze is niet leverbaar op het moment. Kan nog zeker 2 weken gaan duren. De behoefte voor een monitor is er wel, maar is het sowieso verstandig om voor de U3415W te gaan of zijn er ook nog andere (lees: betere) opties? Ik gebruik hem alleen zakelijk (Office, facturatie en internet) en doe geen games.

Ik heb namelijk gelezen dat van een 34" scherm niet alles in één-oogopslag zichtbaar is. Ik vind dit één van de moeilijkste keuzes die ik ooit heb gemaakt op monitorgebied, want hij moet wel drie schermen van mij vervangen. Desalniettemin is het wel zo dat ik vaak maar maximaal twee schermen gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gezien die 2 vd 3 schermen die je gebruikt groter zijn dan 17" mag ik aannemen, zal het vooral persoonlijk zijn, wrs word het dus minder breed, alleen op een hogere resolutie.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

MaStar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Serieus drie "27 schermen thuis laten bezorgen? :P
Dure inkoop...zie ik eigenlijk niet zo zitten. Beter bestellen, niet goed - direct opnieuw bestellen en andere retour.

- Waar kan ik het beste bestellen naar jouw mening?
- Hoe controleer ik dit het snelst? - dode pixels en uniformiteit-
Nja hangt er van af of je dat geld tijdelijk kan missen. Had geen zin om elke keer om te ruilen :P Heb zelfs 6 exemplaren gehad in totaal waarvan ik er dus 2 heb gehouden.

Shops kun je kijken bij de shopreviews welke goede prijs hebben en goede klantenservice :) Met 4Launch en coolblue heb ik goede ervaringen ;)

Dode pixels testen: http://www.dataproductservices.com/dpt

Uniformiteit kun je ook daarmee checken. Vooral met grijstinten wordt duidelijk of een deel van het scherm geler/blauwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
oke. thanks.

Dus samenvattend is het zo dat 27" niet beter of slechter is dan de 25" en het vooral een persoonlijke keuze is en waarschijnlijk ook met budget te maken heeft.

Vroeg me al af waarom iedereen hier 25" nam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

MaStar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:22:
oke. thanks.

Dus samenvattend is het zo dat 27" niet beter of slechter is dan de 25" en het vooral een persoonlijke keuze is en waarschijnlijk ook met budget te maken heeft.

Vroeg me al af waarom iedereen hier 25" nam
Afgezien van dat er een ander paneel in zit en wellicht ook minder problemen met uniformiteit en dat soort dingen, denk ik dat mensen vooral voor de 25" kiezen omdat deze minder ruimte in neemt maar wel de zelfde resolutie heeft. Aangezien de DPI nog lang niet boven de 250 uit komt hoef je je nog geen zorgen te maken met teksten en dat soort dingen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Saven schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Nja hangt er van af of je dat geld tijdelijk kan missen. Had geen zin om elke keer om te ruilen :P Heb zelfs 6 exemplaren gehad in totaal waarvan ik er dus 2 heb gehouden.
6 exemplaren :o dat is wel erg extreem :-)
Verder thanks voor de tip om het beeld te checken. Balen als je ze zo vaak moet omruilen zeg..

En die teruggestuurd zijn worden natuurlijk ook weer verkocht. zo houd je het in stand. :X

Ga denk ik voor de "27. Toch wat meer ruimte ..alleen meer kans op dode pixels dus.

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 02-03-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

MaStar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:07:
[...]

6 exemplaren :o dat is wel erg extreem :-)
Verder thanks voor de tip om het beeld te checken. Balen als je ze zo vaak moet omruilen zeg..

En die teruggestuurd zijn worden natuurlijk ook weer verkocht. zo houd je het in stand. :X

Ga denk ik voor de "27. Toch wat meer ruimte ..alleen meer kans op dode pixels dus.
Haha ja was ook wel veel van te goede, maar allemaal hadden ze wel iets. En de 2 die ik nu heb zijn ook verre van perfect, maarja.. Maar als ik af ga op mijn kleine steekproef heeft 1/3e last van dode pixels.

Die kans is trouwens niet meer of minder dan bij de 25" versie hoor :) En ook niet echt meer ruimte, je hebt alleen een iets beter beeld naar mijn smaak om mee te werken voor design/development/fotos e.d.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.