[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 05:35:
IPS en hoge PPI? Hoe kan dat ding zo goedkoop zijn? Mis ik iets?

Geen 16:10. Dat maakt iets minder uit met zo'n resolutie, al zou met helemaal ideaal zijn.
Misschien omdat het 25 inch is ipv 27? Alles kan goedkoper haha :P ik heb nu ook 16:10 en ga nu dus weer naar 16:9 dus ben benieuwd vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 05:57:
Misschien omdat het 25 inch is ipv 27? Alles kan goedkoper haha :P ik heb nu ook 16:10 en ga nu dus weer naar 16:9 dus ben benieuwd vanmiddag.
Het is meer dat een U2415 nauwelijks goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 06:09:
[...]

Het is meer dat een U2415 nauwelijks goedkoper is :)
Kleine 35 euro verschil maar inderdaad, nou dan weet je wel welke je het beste kan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

Melkaz

Melkazar

Gisteren mijn beide U2515H's opgehaald. Hiervoor had ik een U34W Wide Curved met ongelovelijke IPS glow en bleeding. Daarna een U2715H met een dode bright pixel. Dus waarom niet nóg een stapje kleiner!

Ik denk dat ik de dual U2515H ga houden, het beeld is scherper(betere DPI) dan de U27, het bureau is niet gelijk super vol en PS4 en Xone zien er een stuk beter uit op de 25 inch. Daardoor hoef ik geen 1080P monitortje op mijn scherm te houden voor console gaming.

Eerste exemplaar:

+ Stuk minder bleeding dan de U27
+ Mooi scherp beeld. In het begin leek alles blurry, had de Dell software de text grote op 150% gezet 8)7
+ Niet veel groter dan mijn oude 24 inch TN paneel dankzij dunne bezels

- Onderaan het scherm is de behuizing niet zo dun als bovenaan en aan de zijkanten, er lijkt verder iets van papier(?) tussen het scherm en het plasic te zitten en met donker beeld zie je op twee plekken rond het Dell logo een soort van ips glow, vergelijkbaar als wanneer je je vinger op het scherm houdt. Het scherm wordt dus aangedrukt door het plastic of het 'papier'.
- Voor mensen met een diep bureau of een diepe bureaubevestiging, het 1440p op 25 inch is wel een stuk kleiner dan 27 inch+. Voor mij niet echt een probleem, ik zit zowat in het scherm qua afstand.

Desondanks geen show stopper, elk IPS scherm tegenwoordig heeft wel wat en met films met balken wordt het licht zo gedempt na een paar seconde dat het niet meer op valt. Deze blijft staan!

Tweede exemplaar

Eenmaal aangezet had dit scherm een stuk minder ips glow, Super blij! totdat Windows was opgestart en ik mijn aardige lichte wallpaper zag...Een dode pixel :X :X :X :X :X ;w Deze keer geen bright pixel of een stuck pixel, nee een echte dark pixel die niet meer aan wilt en daar geeft Dell pas garantie op als je er 5 of meer hebt.

Dit zou betekenen dat ik voor de 3e keer in twee weken tijd een Dell scherm moet terugbrengen, wachten op geld terug en weer de display Loterij in moet :F

Gelukkig heb ik nu 1 degelijk scherm staan dus er is progressie.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hoe werkt die self test op dell monitoren? Wil dat straks even doen om te testen op dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Melkaz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:51:
Dit zou betekenen dat ik voor de 3e keer in twee weken tijd een Dell scherm moet terugbrengen, wachten op geld terug en weer de display Loterij in moet :F

Most of the important things in the world have been accomplished by people who have kept on trying when there seemed to be no hope at all.
– Dale Carnegie

Volhouden Melkaz!

Ik vind de 25" inderdaad ook een veel fijner formaat dan de 27", die was net iets te groot. Het scherm staat nu met de voet in de breedte tegen de muur en dan het scherm wat geroteerd op de voet. Win je ook weer een paar cm.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zojuist gebeld met CentalPoint en ze hadden nog geen terugkoppeling gehad van Afterpay dus niet verstuurd, vind het erg vreemd wat heb vaak zat iets besteld met Afterpay via bijvoorbeeld Alternate en is altijd meteen goedgekeurd en zelfde dag nog verstuud. Heb de order laten annuleren en ga hem om 12 uur ophalen bij 4Launch :) sowieso beter voor mij hoef ik alleen maar naar Eindhoven te rijden als er iets mee is.

Dus vanmiddag kan ik er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Voor het slapen heb ik gisteren nog snel een foto gemaakt van de dode pixel, echter ziet het er op de foto meer uit als een vuiltje? Of zijn het meerdere dode pixels?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d6BODTR.jpg

Ingezoomd met wat scherpstelling ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FsV24XH.png

Zijn al die kleine puntjes pixels? Zo ja heb ik dan een cluster kapotte? Zo te zien zijn het er dan 6 of is het iets anders?

Excuses voor brakke foto's, ik zit nu op werk en dit is het enige wat ik ervan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkaz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:51:
Gisteren mijn beide U2515H's opgehaald. Hiervoor had ik een U34W Wide Curved met ongelovelijke IPS glow en bleeding. Daarna een U2715H met een dode bright pixel. Dus waarom niet nóg een stapje kleiner!

Ik denk dat ik de dual U2515H ga houden, het beeld is scherper(betere DPI) dan de U27, het bureau is niet gelijk super vol en PS4 en Xone zien er een stuk beter uit op de 25 inch. Daardoor hoef ik geen 1080P monitortje op mijn scherm te houden voor console gaming.

Eerste exemplaar:

+ Stuk minder bleeding dan de U27
+ Mooi scherp beeld. In het begin leek alles blurry, had de Dell software de text grote op 150% gezet 8)7
+ Niet veel groter dan mijn oude 24 inch TN paneel dankzij dunne bezels

- Onderaan het scherm is de behuizing niet zo dun als bovenaan en aan de zijkanten, er lijkt verder iets van papier(?) tussen het scherm en het plasic te zitten en met donker beeld zie je op twee plekken rond het Dell logo een soort van ips glow, vergelijkbaar als wanneer je je vinger op het scherm houdt. Het scherm wordt dus aangedrukt door het plastic of het 'papier'.
- Voor mensen met een diep bureau of een diepe bureaubevestiging, het 1440p op 25 inch is wel een stuk kleiner dan 27 inch+. Voor mij niet echt een probleem, ik zit zowat in het scherm qua afstand.

Desondanks geen show stopper, elk IPS scherm tegenwoordig heeft wel wat en met films met balken wordt het licht zo gedempt na een paar seconde dat het niet meer op valt. Deze blijft staan!

Tweede exemplaar

Eenmaal aangezet had dit scherm een stuk minder ips glow, Super blij! totdat Windows was opgestart en ik mijn aardige lichte wallpaper zag...Een dode pixel :X :X :X :X :X ;w Deze keer geen bright pixel of een stuck pixel, nee een echte dark pixel die niet meer aan wilt en daar geeft Dell pas garantie op als je er 5 of meer hebt.

Waar in de monitor menu kun je zien wat de tekst grote is van een Dell u2414h scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Waar in de monitor menu kun je zien wat de tekst grote is van een Dell u2414h scherm.
Dit stel je niet in via het OSD maar via de software die meegeleverd is op de DVD. Je kan dit scherm(U2515H en U2715H) ook softwarematig instellen, zoals profielen en brightness. Scheelt weer gebruik van de OSD :)

Overigens is tekst grote gewoon binnen Windows, ik denk dat Dell deze instelling gewoon doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Gister mijn 2415 uitgeprobeerd en wat een mooi ding zeg :) Het commentaar op die touch buttons klopt wel helaas, ze reageren af en toe echt slecht.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zojuist de 2515 aangesloten, wat een beest van een monitor. Prachtig scherm en erg scherp!

Gelukkig 0 dode pixels! en de ips glow is een stuk minder dan op de 2415!

Volgende week komt mijn review, heb inmiddels al een berg fotos bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Laatst online: 04-09 22:44
Meulendijks89 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:35:
Zojuist de 2515 aangesloten, wat een beest van een monitor. Prachtig scherm en erg scherp!

Gelukkig 0 dode pixels! en de ips glow is een stuk minder dan op de 2415!

Volgende week komt mijn review, heb inmiddels al een berg fotos bij elkaar :)
Ja mooi he :) Ik ben er ook echt super tevreden over.

Ook ps4 beeld ziet er gewoon nog super uit, maar het is vooral genieten op je gewone desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Waarom zijn jullie voor de 2515 gegaan i.p.v. 2715? Ik twijfel tussen beide monitoren. :)
Is de tekstgrootte in 2515 niet te klein?
Ik heb op dit moment een Samsung 2443BW die een resolutie heeft van 1920*1200. Deze monitor bevalt me prima. Ik zoek een waardige opvolger.

[ Voor 12% gewijzigd door Sniperc op 30-01-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Sniperc schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:44:
Waarom zijn jullie voor de 2515 gegaan i.p.v. 2715? Ik twijfel tussen beide monitoren. :)
Is de tekstgrootte in 2515 niet te klein?
Ik heb op dit moment een Samsung 2443BW die een resolutie heeft van 1920*1200. Deze monitor bevalt me prima. Ik zoek een waardige opvolger.
Ik ben voor de 25 inch monitor gegaan omdat ik dat een mooie maat vind en de prijs van 290 is erg goed.
Super scherp beeld en hoge dpi, letters worden wat klein maar nog goed leesbaar vanaf een normale bureau afstand. Als je er te ver vanaf zit wordt het te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zie hier onder een afbeelding van mijn bureaublad op 1440P Dell 2515 wat betreft lettergrote.. (kan zijn dat je een keer op de afbeelding moet klikken om hem groter te maken}

http://imageshack.com/a/img673/4117/5kd8Kh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 30-01-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 18:04
Ik sta op het punt om de U2414 te bestellen ter vervanging van mijn oude monitor. Maar nu zie ik dus dat de U2415 intussen beschikbaar is. Is er enige afweging welk ik best kan kopen voor een allround multimedia gebruik? Af en toe speel ik nog wel eens games, hoe gaat dat af met een 1920x1200 resolutie?

Bedankt!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Ziet er zeer mooi uit! :)
Mijn videokaart, pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X, heeft de volgende aansluitingen:
Video uit DisplayPort, 2x DVI-D, HDMI
Hoogste HDMI-versie HDMI 1.4
Hoogste DisplayPort versie DisplayPort 1.2

Nu heb ik begrepen dat je displayports kunt doorlussen, maar dat dit gevolgen heeft voor de refreshrate. Ik heb de volgende opties:
- Displayport doorlussen
- HDMI to (mini-)DP adapter kopen (Welke en waar moet ik op letten?)

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Darks schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:48:
Ik sta op het punt om de U2414 te bestellen ter vervanging van mijn oude monitor. Maar nu zie ik dus dat de U2415 intussen beschikbaar is. Is er enige afweging welk ik best kan kopen voor een allround multimedia gebruik? Af en toe speel ik nog wel eens games, hoe gaat dat af met een 1920x1200 resolutie?

Bedankt!
/Fanboy modus aan

Leg er 3 tientjes bij en haal de U2515H :) Hogere resolutie en gamen op 1440P is niet enorm veel zwaarder, vaak kan ik alles nog gewoon op ULTRA zetten en anders MSAA / AA lager zetten aangezien je dat toch minder ziet op hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Ik kan de u2515h ook van harte aanbevelen ;) 2560*1440 is echt heel mooi op dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
De Dell U2515H binnen en aangesloten >:)
Beeldkwaliteit is werkelijk subliem vergeleken met mijn oude scherm.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-prCckZiwkeU/VMudREgaHSI/AAAAAAAAAQo/MwVqYNX3Z9Y/w2048-h1158-no/IMAG0505.jpg

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 18:04
Dat ziet er wel erg strak uit, deze ga ik ook zeker eens overwegen! Bedankt

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Say hello to my little friend:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/631/mDzo9G.jpg

Kleuren worden nogal verpest door de camera van de Note 4, niet echt naar kijken dus want de kleuren van de monitor zijn echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DVI gebruiken? :p
Wat is het probleem?
blupmans schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:55:
Ik kan de u2515h ook van harte aanbevelen ;) 2560*1440 is echt heel mooi op dat formaat.
Op 27" ook hoor. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-01-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:01:
[...]

DVI gebruiken? :p
Wat is het probleem?
Het probleem is dat de monitor geen DVI aansluiting heeft. :P
Video in van U2515H: DisplayPort, 2x HDMI, Mini DisplayPort, USB 3.0 (video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb ook de U2515H in bestelling staan maar ben geen gamer dus geen videokaart in mn PC gebruik voor beeld gewoon de mogelijkheden van mijn I5-4570S als ik nu een moederbord bestel met een displaypoort bv:

pricewatch: MSI H97 GAMING 3

Dus ga ik dan via de displaypoort van het moederbord de U2515H aansturen is dit afdoende of is het beter om een VGA kaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Bacosjaco schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:54:
Ik heb ook de U2515H in bestelling staan maar ben geen gamer dus geen videokaart in mn PC gebruik voor beeld gewoon de mogelijkheden van mijn I5-4570S als ik nu een moederbord bestel met een displaypoort bv:

pricewatch: MSI H97 GAMING 3

Dus ga ik dan via de displaypoort van het moederbord de U2515H aansturen is dit afdoende of is het beter om een VGA kaart aan te schaffen.
HD Graphics 4600 Max Resolution 2560x1600
Ik denk niet dat het een probleem zal zijn.

Je moet wel een HDMI of DP aansluiting hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door DM89 op 30-01-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mijn review staat ook online mensen :)

productreview: Dell U2515H Zwart review door DM89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sniperc schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Het probleem is dat de monitor geen DVI aansluiting heeft. :P
Video in van U2515H: DisplayPort, 2x HDMI, Mini DisplayPort, USB 3.0 (video)
Videokaart heeft HDMI out, of is 1.4 niet voldoende voor 2560 x 1440 @ 60fps?
Dan is HDMI naar DP natuurlijk ook geen optie en heb je een (dure?) dual-link DVI naar DP oplossing nodig.

Waarom heeft Dell de DVI inputs weggelaten?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-01-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarschijnlijk omdat HDMI er al jaren is en DisplayPort ook alweer de nodige jaren meedraait.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Je kan toch HDMI naar DVI splitters kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:46
Voor de mensen die de U2515 al hebben staan...hoe ver zitten jullie ongeveer van het scherm af? En gaat dat goed met 100% schaling?

Ik zat eigenlijk tussen de 2715 en 2x 2415 te twijfelen totdat ik net de 2515 voorbij zag komen met dank aan de review van Meulendijk O+

5120x1440 voor ~600 euro :9~ _/-\o_ :9~

Momenteel heb ik twee keer 23" Full-HD, van mijn hoofdscherm zit ik net iets minder dan 70cm af en het midden van het tweede scherm net iets meer dan 70cm.

Mijn laptop heeft full-hd op 15,6" dus dat is ook een hoge DPI en dat bevalt prima op 100% schaling

Moet me echt eventjes inhouden om te bestellen...eerst is kijken of ik mijn Asus 280X met artifacts germa'ed krijg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe dit is mijn bureaublad :p.
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Naamloos.png
En mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Mobile%20Uploads/IMAG00272.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Mooie review!
Ik heb 2 U2515H besteld bij 4Launch. :)
Hopelijk zonder dode pixels o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:28:
Waarschijnlijk omdat HDMI er al jaren is en DisplayPort ook alweer de nodige jaren meedraait.
HDMI met 1440p60 support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het schijnt te kunnen met HDMI 1.3.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Zojuist mijn twee U2515H monitoren opgehaald bij 4launch, en nu aan het testen. Eerste waarnemingen, wat een geweldig scherp beeld, geen dode pixels, 2560x1440 is een perfecte resolutie voor een 25inch monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
nooberke schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:37:
Voor de mensen die de U2515 al hebben staan...hoe ver zitten jullie ongeveer van het scherm af? En gaat dat goed met 100% schaling?

Ik zat eigenlijk tussen de 2715 en 2x 2415 te twijfelen totdat ik net de 2515 voorbij zag komen met dank aan de review van Meulendijk O+

5120x1440 voor ~600 euro :9~ _/-\o_ :9~

Momenteel heb ik twee keer 23" Full-HD, van mijn hoofdscherm zit ik net iets minder dan 70cm af en het midden van het tweede scherm net iets meer dan 70cm.

Mijn laptop heeft full-hd op 15,6" dus dat is ook een hoge DPI en dat bevalt prima op 100% schaling

Moet me echt eventjes inhouden om te bestellen...eerst is kijken of ik mijn Asus 280X met artifacts germa'ed krijg :z
Ik denk dat ik ongeveer een meter vanaf zit, zoals ik al zij de lettertjes zijn klein maar goed te lezen als je er niet te ver vanaf zit. 100 % scaling kan dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mooi, alleen die stekkerdoos is een beetje jammer haha.

Mocht iemand nog vragen hebben of iets willen weten wat nog niet in de review staat dm me dan even of plaats een reactie bij de review dan zal ik mijn best doen het te beantwoorden.

[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 30-01-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er zicht op een 16:10-versie van de U2515? Wat kort zoekwerk levert niet zoveel op, maar ik zit niet heel erg in het nieuws als het op monitoren aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mijn review heeft een update gehad, nog meer informatie en foto's
productreview: Dell U2515H Zwart review door DM89

Waarom zou je trouwens 16:10 willen op de 2515 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne van gisteren. Dit is een zalig scherm. Wauw. #2515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 08:40:
Waarom zou je trouwens 16:10 willen op de 2515 dan?
Omdat ik 16:10 altijd al superieur heb gevonden. Meer info is meer beter, zeker als je productie draait. Het zou erg jammer zijn als het formaat uitsterft en door een U2515 te kopen help je dat niet echt natuurlijk :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:08:
Mocht iemand nog vragen hebben of iets willen weten wat nog niet in de review staat dm me dan even of plaats een reactie bij de review dan zal ik mijn best doen het te beantwoorden.
Kan je voor mij de exacte diagonaal nameten? Volgens mijn berekening moet het 63,5 centimeter zijn, maar je weet wat ze zeggen over theorie en praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:17:
[...]

Kan je voor mij de exacte diagonaal nameten? Volgens mij berekening moet het 63,5 centimeter zijn, maar je weet wat ze zeggen over theorie en praktijk.
Het is inderdaad 63.5 centimeter wat op de doos vermeld staat.

Ik ben op het moment niet thuis dat zal vanmiddag worden dan kan ik het nameten maar ik ga er niet vanuit dat dell hier om zou liegen :p

En anders kan miscchien iemand anders even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:26:
Het is inderdaad 63.5 centimeter wat op de doos vermeld staat.
Dan geloof ik het wel, ik dacht even dat ik me wellicht vergiste. Ik kom er net achter dat de U2515 dan vrijwel exact even groot is als mijn televisie. Het scheelt een heel klein randje, maar de Dell heeft wel vier keer zoveel pixels en veruit superieure beeldtechniek.

Het is een beetje raar om films te gaan zitten kijken op een scherm terwijl een paar meter verderop een aanzienlijk beter scherm staat :+ Een luxeprobleem, ik weet het.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine tv heb je dan :p. Ik heb een 42 inch hier staan en die vind ik al te klein.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:44:
Kleine tv heb je dan :p. Ik heb een 42 inch hier staan en die vind ik al te klein.
Het ding is 26 inch, dat zat toentertijd net onder het betaalbare maximum. Ik heb het apparaat geërfd en altijd met veel plezier gebruikt, maar zou hem zelf waarschijnlijk niet gekocht hebben. Voor het geld dat dit ding toen gekost heeft koop je nu een vrij respectabele televisie :X

Het scheelt overigens echt minder dan die ene inch, dus het zal wel net geen 26 inch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Het ding is 26 inch, dat zat toentertijd net onder het betaalbare maximum. Ik heb het apparaat geërfd en altijd met veel plezier gebruikt, maar zou hem zelf waarschijnlijk niet gekocht hebben. Voor het geld dat dit ding toen gekost heeft koop je nu een vrij respectabele televisie :X

Het scheelt overigens echt minder dan die ene inch, dus het zal wel net geen 26 inch zijn.
Inderdaad klein haha, de Dell kan niet tegen mijn 55" scherm op, en dan op mijn slaapkamer allemaal. Haha :P

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 31-01-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:50:
Inderdaad klein haha, de Dell kan niet tegen mijn 55" scherm op, en dan op mijn slaapkamer allemaal. Haha :P
Ik zou werkelijk waar niet weten wat ik hier met 55" moet, nog even los van dat je dan wel hele dikke vieze pixels krijgt. Of je gaat aan de 4K natuurlijk, maar dat is momenteel nog vrij duur en echt veel content is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Ik zou werkelijk waar niet weten wat ik hier met 55" moet, nog even los van dat je dan wel hele dikke vieze pixels krijgt. Of je gaat aan de 4K natuurlijk, maar dat is momenteel nog vrij duur en echt veel content is er niet.
Valt echt wel mee hoor, moet er ook niet dicht op gaan zitten is niet de bedoeling :P afstand is groot genoeg Bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Heb hem ook binnen de U2515H, zo te zien geen pixeldefecten en mn eerste indruk is goed wat een mooi scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacosjaco op 31-01-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een U2715 hebben omgeruild voor een U2515 en geen spijt hebben qua formaat? Het is eigenlijk mijn bedoeling om voor een U2715 te gaan, maar het enorme prijsverschil met de U2515 plus het feit dat je toch vaker klachten hoort over de U2715 doet mij sterk twijfelen. :p Ben alleen wel bang dat ik de 25" misschien te klein ga vinden, vandaar de vraag (werk nu met een 22" 1680*1050 HP). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Mijn bedoeling was ook om voor de U2715 te gaan maar ik vond het prijsverschil te groot, nu ik hem hier op mn bureau heb staan vind ik de U2515 echt perfect en die 200 euro kan ik mooi weer wat andere hardware kopen. :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Of je koopt 2 2515's :)

Ben je 100 euro duurder uit dan met 1 2715 maar heb je well een zieke 5120x1440 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
SChief schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:42:
Zijn er hier mensen die een U2715 hebben omgeruild voor een U2515 en geen spijt hebben qua formaat? Het is eigenlijk mijn bedoeling om voor een U2715 te gaan, maar het enorme prijsverschil met de U2515 plus het feit dat je toch vaker klachten hoort over de U2715 doet mij sterk twijfelen. :p Ben alleen wel bang dat ik de 25" misschien te klein ga vinden, vandaar de vraag (werk nu met een 22" 1680*1050 HP). :)
Te klein qua formaat of qua lettertjes door de hoge resolutie? Als je nu 22" hebt, dan lijkt het me sterk dat je 'm qua formaat te klein zal vinden, want de 25" Dell is vergelijkbaar met een 23" monitor met dikkere bezels.

Ik heb nu een Dell 2713 en een Dell 2412, maar ik vind de 2515/2715 zo strak eruit zien, dat ik er daar eigenlijk 2 van wil. Maar omdat ze dezelfde resolutie hebben vind ik het prijsverschil tussen de 2515 en 2715 te groot, maar ik ben bang dat de 2515 wel weer heel klein gaat aanvoelen, omdat ik een 2713 gewend ben :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 31-01-2015 14:38 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:12
Zijn inderdaad lastige keuzes, ik heb zoals iemand hierboven ook een 2443BW, maar wil ook meer kleur echtheid en wat meer werk ruimte.

De 2515 is wel lekker geprijsd, maar ik vermoed dat 2560x1440 net iets lekker werkt op een 27" (vermoeden, kan het helaas niet uit proberen). Ik heb het screenshot van de 25" fullscreen op mijn 24" geopend om een idee te krijgen, maar vind dat te klein kwa letters om lekker te werken.

Jammer dat je geen monitor probeer service hebt, kan je uit proberen hoe het staat en werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kleine lettertjes is wel even wennen, de eerste keer dat ik m'n Dell 2713 gebruikte dacht ik ook dat het niet te doen was, maar nu heb ik er geen problemen meer mee. Maar nog eens 2" kleiner gaan, kan misschien wel net te klein worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een monitor met een hogere PPI dan de 2515 en dat is prima te doen. Het enige dat ik aangepast heb is de lettergrootte binnen de browser, die staat nu op 110%.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is vaak ook gewoon een kwestie van ClearType (Windows) of Freetype/Infinality goed instellen wil je de dpi kunnen benutten. Met slechte instellingen worden kleine lettertypen alsnog vrij wazig of krijgen gekleurde randjes.

Kost wat tijd maar dan heb je ook wat, hoe kleinere leesbare tekst hoe beter!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:37:
[...]

Te klein qua formaat of qua lettertjes door de hoge resolutie? Als je nu 22" hebt, dan lijkt het me sterk dat je 'm qua formaat te klein zal vinden, want de 25" Dell is vergelijkbaar met een 23" monitor met dikkere bezels.

Ik heb nu een Dell 2713 en een Dell 2412, maar ik vind de 2515/2715 zo strak eruit zien, dat ik er daar eigenlijk 2 van wil. Maar omdat ze dezelfde resolutie hebben vind ik het prijsverschil tussen de 2515 en 2715 te groot, maar ik ben bang dat de 2515 wel weer heel klein gaat aanvoelen, omdat ik een 2713 gewend ben :+
Meer dat ik straks niet denk: "had ik toch maar 27" genomen, want 25" is het toch net niet." Ben er niet bang voor dat de lettertjes te klein worden, heb ook een laptop met een PPI van 141 (15,6") en daar staat alles op 100%.

Maar ik neig toch meer naar de 25", prijsverschil van bijna 220 euro is wel heel groot.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 31-01-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:43:
Meer dat ik straks niet denk: "had ik toch maar 27" genomen, want 25" is het toch net niet." Ben er niet bang voor dat de lettertjes te klein worden, heb ook een laptop met een PPI van 141 en daar staat alles op 100%.
Je hebt, mocht het echt allemaal dik tegenvallen, 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Da's waar. Straks maar even de U2515H bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Ik heb een kleine week de U2715H gehad en nu staan er twee U2515H's op m'n bureau en die blijven er voorlopig ook wel even :) Zeer tevreden over! Wel heb ik via de Dell software de tekst op 125% gezet want met wat vermoeidheid had ik toch stiekem een klein beetje moeite een browser tab of Foobar te lezen als hij rechtsboven stond op het secundaire scherm.

Twee keer U2715H was ook een optie geweest maar dan was m'n bureau gelijk zo vol en de spaarrekening 1000 euro armer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van kwaliteit houdt is 25" helemaal geen slechte optie. Mensen staren zich vaak blind op schermgroottes, terwijl ik zelf PPI eigenlijk veel relevanter vind. Je moet natuurlijk wel wat vlees hebben om mee te werken, maar dat komt bij 25" wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Ik heb vanmiddag beide U2515H's ontvangen. Helaas zat er bij 1 van de 2 monitoren een Bright Pixel(kleur rood op een wit/grijs/groen achtergrond). 4Launch heeft geadviseerd om contact op te nemen met Dell aangezien dat sneller zou gaan dan via hun. Dell is helaas niet bereikbaar in het weekend. Maandag bellen om het te retourneren. Deze monitor is inmiddels weer in de verpakking, klaar om opgehaald te worden. :(

Scherm is btw super mooi!! Kleine lettertjes vind ik meevallen. Zeker een aanrader! :)
IPS glow is inderdaad aanwezig, maar zoals al eerder vermeld in diverse reviews valt het mee als je er recht voor zit.

Ik heb nog geen spelletjes gespeeld of films bekeken. Is het eerste wat ik nu gaan doen. :D

Heeft iemand nog tips m.b.t. instellingen van deze monitor?
Ik zie bijvoorbeeld dat DP 1.2 standaard uitgeschakeld is. Is het beter om dit in te schakelen? Scherm is aangesloten met de bijgeleverde mini-DP > DP kabel.
Weet iemand of er nadelen zijn als als je de response time op Fast instelt i.p.v. Normal?
Alle tips zijn welkom 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Sniperc op 31-01-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Sniperc schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:24:
Heeft iemand nog tips m.b.t. instellingen van deze monitor?
Ik zie bijvoorbeeld dat DP 1.2 standaard uitgeschakeld is. Is het beter om dit in te schakelen? Scherm is aangesloten met de bijgeleverde mini-DP > DP kabel.
Weet iemand of er nadelen zijn als als je de response time op Fast instelt i.p.v. Normal?
Alle tips zijn welkom 8)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik meende dat ik ergens gelezen heb dat je DP1.2 aan moet zetten als je wilt doorlussen / daisy chainen, omdat er dan natuurlijk veel meer data door die eerste kabel moet. Waarom dat standaard dan niet gewoon aanstaat snap ik ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blupmans schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:57:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik meende dat ik ergens gelezen heb dat je DP1.2 aan moet zetten als je wilt doorlussen / daisy chainen, omdat er dan natuurlijk veel meer data door die eerste kabel moet. Waarom dat standaard dan niet gewoon aanstaat snap ik ook niet..
Pure speculatie, maar misschien dat het iets met energiezuinigheid te maken heeft. Dat is tegenwoordig toch een redelijk relevante factor en het gros van de mensen heeft het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit off-topic, maar welke videokaart kan deze u2515h op ultra aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt eraan wat je wilt spelen.. Zoek anders naar wat 1440p benchmarks van de games die je wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:36:
Misschien is dit off-topic, maar welke videokaart kan deze u2515h op ultra aan?
Ligt ook aan het spel hé beetje kort door de bocht deze vraag :p

GTX 780 - GTX 970 -R9 290(x) kom je een heel eind denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:01:
GTX 780 - GTX 970 -R9 290(x) kom je een heel eind denk ik zo.
Dan heb je gelijk ook de bovenkant van de markt te pakken, dus dat mag ook wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Dan heb je gelijk ook de bovenkant van de markt te pakken, dus dat mag ook wel draaien.
dat is inderdaad zo, uiteraard ligt het aan welke spellen je speelt. Bij Battlefield 4 heb je wel een van die 3 nodig volgens benchmarks wil je 60fps hebben.

Heb zelf nog een gtx 770 zal deze morgen is testen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen nu de U3415W en echt een geweldig scherm. Nu kun je met de display manager verschillende instellingen kiezen om pagina's kwijt te kunnen.

Ik ben nu erg benieuwd of ik bijvoorbeeld 2x3 pagina's kwijt kan. Dus ik op 3 pagina's, sla deze op en vervolgens open ik 3 andere pagina's en sla deze ook op en dat je kunt switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ik zoek een monitor die ik afwisselend met twee laptops ga gebruiken:
Lenovo Thinkpad T430S (Intel HD graphics 4000, mini-displayport)
Asus N56JN CN090H (GeForce GT840M, HDMI, WiDi)
Ik gebruik de laptops voor kantoorwerk en wat Photoshop, niet voor gamen.

Mijn oog is gevallen op de nieuwe Dell U2515H.

Vragen:
- Kunnen mijn laptops deze resolutie aansturen, zowel qua videokaart als qua aansluiting?
- Zo niet, wat is dan het effect van upscaling op de beeldkwaliteit?
- Kan ik dan beter een ander scherm kiezen, met een lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
runnershigh schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:26:
Ik zoek een monitor die ik afwisselend met twee laptops ga gebruiken:
Lenovo Thinkpad T430S (Intel HD graphics 4000, mini-displayport)
Asus N56JN CN090H (GeForce GT840M, HDMI, WiDi)
Ik gebruik de laptops voor kantoorwerk en wat Photoshop, niet voor gamen.

Mijn oog is gevallen op de nieuwe Dell U2515H.

Vragen:
- Kunnen mijn laptops deze resolutie aansturen, zowel qua videokaart als qua aansluiting?
- Zo niet, wat is dan het effect van upscaling op de beeldkwaliteit?
- Kan ik dan beter een ander scherm kiezen, met een lagere resolutie?
"The HD4000 does not support dual-link, therefore 1920x1200 is the maximum for DVI and HDMI, 2560x1440 is only possible with a displayport port."

De GeForce GT840M kan 1440p gewoon aansturen, zal geen probleem moeten zijn.

Als die resolutie niet weergegeven kan worden wordt alles onscherper en blurry.

Je kan ook voor de U2415 gaan met 1920x1200. Maar zoals ik het heb gelezen zou het gewoon moeten werken met de U2515H.

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 01-02-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Met de GTX 770 kan ik Battlefield 4 op 1440P nog gewoon goed spelen, als je AA lager of of uit zet sowieso dan haal je 60fps. Maar ligt ook aan de CPU aangezien BF4 meer naar de CPU leunt dan de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:38:
Met de GTX 770 kan ik Battlefield 4 op 1440P nog gewoon goed spelen, als je AA lager of of uit zet sowieso dan haal je 60fps. Maar ligt ook aan de CPU aangezien BF4 meer naar de CPU leunt dan de GPU.
Met mijn R9 290 OC haal ik met bf4 op multiplayer (64) tussen 35-75...
Lijkt me nog net goed. Al wil k graag wat meer. (Toekomst gericht)
Ben nu aan t het twijfelen tussen een 2e 290 (met nieuwe psu) , gtx 980, eventueel 2x 970...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Met mijn R9 290 OC haal ik met bf4 op multiplayer (64) tussen 35-75...
Lijkt me nog net goed. Al wil k graag wat meer. (Toekomst gericht)
Ben nu aan t het twijfelen tussen een 2e 290 (met nieuwe psu) , gtx 980, eventueel 2x 970...
Ik wil het graag bij 1 videokaart houden CF of SLI is ook niet alles en kost veel geld, ik twijfel zelf om over te stappen op een GTX 970 4GB of een GTX 780TI 3GB beide kan ik krijgen voor de zelfde prijs.

Laten we nu maar weer non-topic verder gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Meulendijks89 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:56:
[...]

De GeForce GT840M kan 1440p gewoon aansturen, zal geen probleem moeten zijn.
Thanks. Gaat 2560x1440 ook probleemloos werken met HDMI naar de U2515H? Want op de ASUS heb ik alleen HDMI en WiDi out. Nog speciale eisen aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
runnershigh schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:24:
[...]

Thanks. Gaat 2560x1440 ook probleemloos werken met HDMI naar de U2515H? Want op de ASUS heb ik alleen HDMI en WiDi out. Nog speciale eisen aan de kabel?
De Asus zou gewoon moeten werken met HDMI, koop gewoon ergens een 1.4 of 2.0 kabel, hoeft niet duur te zijn.

De Lenovo moet dus via displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
Meulendijks89 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:26:
[...]

De Asus zou gewoon moeten werken met HDMI, koop gewoon ergens een 1.4 of 2.0 kabel, hoeft niet duur te zijn.

Bedankt, bestelling geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:46
U2515 is hier besteld..... Althans de eerste

Voorraad van centralpoint lijkt niet helemaal netjes af te tellen na een bestelling trouwens dus hopelijk gaat het allemaal goed...

Ik heb "slechts" een 280X maar speel momenteel enkel world of Tanks en dat is zo single thread limited dat op 1920*1080 en 3840*1080 de fps gelijk is... De rest van mijn pc is dermate op leeftijd (i7 870) dat een verdere upgrade ook de moeite niet meer waard is

Ik heb ook een N56 trouwens, fijn om te weten dat die resolutie ook over hdmi kan

Ik wacht met smart tot het pakketje komt... Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Dankzij jullie ook de 2515H aangeschaft. Zal aan een Surface Pro worden gehangen dus ik ben benieuwd. In het verleden een 2408WFP gehad, kijken hoe deze zich verhoudt.

De resolutie lijkt me magistraal!

Ook via Centralpoint overigens.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/gH1d14OG

Mijn huidige setup met de Dell U2515H (zonder dode pixels!), waaronder de Dell AC511 hangt. Daarnaast hangt het geheel aan een Arctic Z2 Pro, aangezien ik van plan ben in de nabije toekomst nog een 2e U2515H aan te schaffen ;)

Ik zag ergens in dit topic een vraag naar voren komen of iemand er ervaring mee heeft? Ja dus, maar kan nog niets vertellen over hoe het staat met 2 monitoren. Ik weet wel dat ik de flexibiliteit van de armen top vind. Ze kunnen ook schermen aan tot maximaal 27", dus ze verschillend positioneren moet volgens mij ook prima kunnen.

Meer foto's zien? Kan! Geef maar aan hoe, wat, waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Vanmiddag een U2515h bij Informatique afgehaald, wat een scherm! Op m'n Mac valt de resolutie (zonder tekst schaling) echt niet tegen, prima werkbaar!

Hoe is jullie ervaring met de bijpassende soundbar? Mijn Mac verwacht aan de audio uitgang van het scherm namelijk speakers.

[ Voor 15% gewijzigd door .NCK op 02-02-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Meulendijks89 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Ik lijk wat last te hebben van frame shutter, het scherm is HDMI 2.0, m'n video kaart ook, maar de kabel was 'slechts' 1.4 certified. Blijkt dat HDMI 1.4 maar bandbreedte genoeg heeft om 1440p op 30HZ te draaien.

Ik heb m'n scherm nu op DP gehangen om te testen of het daaraan gelegen is, k'laat nog iets weten over de bevindingen.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Sorki schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:47:
[...]

Ik lijk wat last te hebben van frame shutter, het scherm is HDMI 2.0, m'n video kaart ook, maar de kabel was 'slechts' 1.4 certified. Blijkt dat HDMI 1.4 maar bandbreedte genoeg heeft om 1440p op 30HZ te draaien.

Ik heb m'n scherm nu op DP gehangen om te testen of het daaraan gelegen is, k'laat nog iets weten over de bevindingen.
Vreemd, ik heb mijn PC (GTX770 en morgen GTX780ti) aangesloten aan mijn pioneer receiver die het weer door stuurt naar de monitor. Ik heb BF4 gespeeld en heb nergens problemen mee, gewoon 60hz/60fps in bf4 zonder gestotter ofzo, ik heb wel high speed kabels, misschien moet je die dan toch hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door DM89 op 02-02-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorki schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:47:
[...]
Blijkt dat HDMI 1.4 maar bandbreedte genoeg heeft om 1440p op 30HZ te draaien.
Weet je dat wel zeker? Ik heb geen HDMI 2.0 maar wel 1440p op 59Hz en 60Hz aangestuurd. HDMI 1.4 aansluiting op de laptop en HDMI 1.4 kabel... Was wel een Acer 2560x1440 monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

@Slingeraap2

Neen, ik had me laten leiden door dit topic:
AlphaBlack_NL in "Resolutiebeperking extern beeldscherm"

Even zelf nagekeken,
2560x1440 @ 60Hz = 5.31 Gbits/sec
HDMI 1.4 effective data rate = 8.16 Gbits/sec
(Displayport 1.2 effective data rate = 17.28 Gbits/sec)

Dus dat zou inderdaad moeten lukken, ik twijfel aan de kabelkwaliteit dus deze is sowieso vervangen.
Ik had gisteren niet veel tijd, maar heb er nog een snelle test uit kunnen halen.

Het spel waarmee ik problemen had was Diablo 3, de choppyness blijft aanwezig op displayport en een fps van 50 of 90. Lijkt me dus eerder aan het spel te liggen.

De frame skipping test van testufo heeft uitsluitsel gegeven ( http://www.testufo.com/#test=frameskipping ) de monitor skipt geen frames. Ook in bv EVE Online heb ik geen last van het verschijnsel (onder voorbehoud zeer korte test)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Sorki schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:01:
@Slingeraap2

Neen, ik had me laten leiden door dit topic:
AlphaBlack_NL in "Resolutiebeperking extern beeldscherm"

Even zelf nagekeken,
2560x1440 @ 60Hz = 5.31 Gbits/sec
HDMI 1.4 effective data rate = 8.16 Gbits/sec
(Displayport 1.2 effective data rate = 17.28 Gbits/sec)

Dus dat zou inderdaad moeten lukken, ik twijfel aan de kabelkwaliteit dus deze is sowieso vervangen.
Ik had gisteren niet veel tijd, maar heb er nog een snelle test uit kunnen halen.

Het spel waarmee ik problemen had was Diablo 3, de choppyness blijft aanwezig op displayport en een fps van 50 of 90. Lijkt me dus eerder aan het spel te liggen.

De frame skipping test van testufo heeft uitsluitsel gegeven ( http://www.testufo.com/#test=frameskipping ) de monitor skipt geen frames. Ook in bv EVE Online heb ik geen last van het verschijnsel (onder voorbehoud zeer korte test)
Zou inderdaad even een andere HDMI kabel proberen want het moet gewoon werken, sowieso via DP aangezien die dubbele data rate heeft.

Lijkt me dan inderdaad dat het eerder aan het spel ligt of aan de driver van de videokaart o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

mathman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:03:
[afbeelding]

Ik zag ergens in dit topic een vraag naar voren komen of iemand er ervaring mee heeft? Ja dus, maar kan nog niets vertellen over hoe het staat met 2 monitoren. Ik weet wel dat ik de flexibiliteit van de armen top vind. Ze kunnen ook schermen aan tot maximaal 27", dus ze verschillend positioneren moet volgens mij ook prima kunnen.

Meer foto's zien? Kan! Geef maar aan hoe, wat, waar :)
Ja dat was ikke! Ik heb een redelijk diep bureau en de schermen zijn met 1440p op 25inch erg scherp, maar ook erg klein daarom wil ik ze redelijk dicht kunnen halen. Zou je eens kunnen kijken hoever de beugel naar voren kan en dan een foto daarvan maken?

In principe wil ik het ook weten of ze nog maximaal naar voren geschoven kunnen worden als je er twee hebt, aangezien ik er eentje niet kaasrecht wil hebben maar dat zal lastig worden als je nog maar 1 zo'n scherm hebt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb mijn X-Star DP2710LED verkocht voor £185 en voor £250 een Dell Ultrasharp U2515H gekocht, maar wat een kwaliteitsverschil! Die irritante glare was verschikkelijk op de X-Star. De rest van de Koreaanse monitor naast het scherm, was ook weinig indrukwekkend, was al snel beschadigd.

Jammer dat Engeland aardig wat duurder is dan Nederland, maar ben echt enorm tevreden over de UltraSharp U2515H, echt een kwaliteitsproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Ik overweeg ook om een U2515H aan te schaffen. Vooral het formaat icm de 1440p resolutie spreken mij enorm aan! Momenteel zit ik achter een Dell U2412HM. Zijn er mensen die van een U2412HM (of een ander vergelijkbaar scherm van 24"/1920x1200) zijn overgestapt op de U2512H? Zo ja, wat zijn de ervringen?

Hoe bevalt bijvoorbeeld de stap van 16:10 naar 16:9 (los van het verschil in resolutie natuurlijk)? Zelf zit ik op ongeveer 50cm afstand van mijn beeldscherm, is tekst op deze afstand bijvoorbeeld zonder problemen te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Tjah, ik vind de hogere resolutie niet zo'n supergroot voordeel. Ik vond mijn Dual 2x Samsung BBW226 1680x1050 beter dan mijn Koreaanse monitor, behalve beeldkwaliteit. Ik hou zelf ook liever van wat meer pixels in de hoogte.

Maar het prijsverschil met de U2415H is erg klein, 1440p monitoren van goede merken kosten normaal vrij veel, begint eindelijk betaalbaar te worden. Je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
agoNITE schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:46:
Ik overweeg ook om een U2515H aan te schaffen. Vooral het formaat icm de 1440p resolutie spreken mij enorm aan! Momenteel zit ik achter een Dell U2412HM. Zijn er mensen die van een U2412HM (of een ander vergelijkbaar scherm van 24"/1920x1200) zijn overgestapt op de U2512H? Zo ja, wat zijn de ervringen?

Hoe bevalt bijvoorbeeld de stap van 16:10 naar 16:9 (los van het verschil in resolutie natuurlijk)? Zelf zit ik op ongeveer 50cm afstand van mijn beeldscherm, is tekst op deze afstand bijvoorbeeld zonder problemen te lezen?
Ik heb een U2414H gehad en de nieuwe 2415H beide 16:10 en nu een U2515H en vind het een hele vooruitgang, beeld is een stuk scherper en je hebt veel werkruimte omdat alles ook kleiner wordt.

Ik zit op ongeveer de zelfde afstand als jou, iets verder nog wel denk ik en het is allemaal goed te lezen maar dat is al vaker gevraagd en beantwoord.

Ik zou de overstap zeker doen als je 1440p wilt, je krijgt ee geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
chronoz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:25:

Maar het prijsverschil met de U2415H is erg klein, 1440p monitoren van goede merken kosten normaal vrij veel, begint eindelijk betaalbaar te worden. Je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken.
DELL is uiteraard ook een goed merk :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Melkaz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Ja dat was ikke! Ik heb een redelijk diep bureau en de schermen zijn met 1440p op 25inch erg scherp, maar ook erg klein daarom wil ik ze redelijk dicht kunnen halen. Zou je eens kunnen kijken hoever de beugel naar voren kan en dan een foto daarvan maken?

In principe wil ik het ook weten of ze nog maximaal naar voren geschoven kunnen worden als je er twee hebt, aangezien ik er eentje niet kaasrecht wil hebben maar dat zal lastig worden als je nog maar 1 zo'n scherm hebt.

Alvast bedankt!
Voila! :)
Van voren (let niet op de schuinte, heb niet op de positie gelet)
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/wCgxVI9W

Zijkant 1
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/NMMyFHh3

Zijkant 2
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/mfonknsR

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/t5Hcss1k

Mijn gevoel zegt dat je hem misschien nog wel wat verder naar voren kan halen, maar bij mij redt hij zeker de helft van mijn bureau (~60cm diep)

Foto's zijn clickable btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
chronoz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:25:
Tjah, ik vind de hogere resolutie niet zo'n supergroot voordeel. Ik vond mijn Dual 2x Samsung BBW226 1680x1050 beter dan mijn Koreaanse monitor, behalve beeldkwaliteit. Ik hou zelf ook liever van wat meer pixels in de hoogte.
1440p is aardig wat meer pixels in de hoogte dan 1200p hoor ;)

En waarom is de hogere resolutie, volgens jou, geen (super)groot voordeel? Het zorgt voor scherper beeld én er past meer in beeld. Het heeft ook wel z'n nadelen natuurlijk, maar een hogere resolutie op vrijwel dezelfde schermgrootte lijkt mij een aardig groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik weet niet, ik vind de lettergrootte soms wel wat klein voor een monitor die 40 centimeter van je afstaat. De standaard-Windows optie om letters 125% grootte te weergeven vind ik ook niet altijd even mooi.

Maar ik denk wel de goede keuze gemaakt te hebben om voor 1440p i.p.v. 1200p te gaan.

Update: de touch-knoppen op de U2515H werken soms niet echt lekker trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door chronoz op 03-02-2015 22:49 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.