Dell Professional P2715Q krijgt een prijs die valt me erg mee voor een 4k ips paneel. Link naar de buren daar de pricewatch nog leeg is.
Ik heb op dit moment een Dell P2314H maar ga denk ik upgraden naar een Qnix QX2710 Evolution II Zwart.
Dan heb je IPS met 100 hertz, ideaal
. Sinds ik een IPS monitor heb wil ik echt nooit meer terug naar TN.
Maar, waar ik hier eigenlijk voor kwam, ik las dat het mogelijk was om met een gewone telefoon camera de ghosting te meten? Ik heb een OnePlus One, maar dit leek me toch niet zo heel accuraat? Wou namelijk de ghosting van mijn Dell eens meten.
Dan heb je IPS met 100 hertz, ideaal

Maar, waar ik hier eigenlijk voor kwam, ik las dat het mogelijk was om met een gewone telefoon camera de ghosting te meten? Ik heb een OnePlus One, maar dit leek me toch niet zo heel accuraat? Wou namelijk de ghosting van mijn Dell eens meten.
Verwijderd
Graag zou ik hier nog antwoord op willen hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:07:
Moet je trouwens de bijgeleverde software dvd gebruiken om je beeldscherm indeling aan te passen of kan dit ook gewoon in het menu. En kun je het programma ook ergens downloaden als het alleen via de dvd gaat wanneer je geen dvd-drive hebt.
Excuus, post mag worden verwijderd.
[ Voor 100% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2015 19:32 ]
Je kan via het schermmenu het meeste/alles aanpassen wat je met de tool ook kan.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:08:
[...]
Graag zou ik hier nog antwoord op willen hebben.
De tool is te downloaden via de Dell site of te installeren met de meegeleverde CD.
Nou ik ben inmiddels een trotse eigenaar van de Dell U3415W Curved. Helaas heb ik hem gisteren slechts 2 uurtjes kunnen testen maar tot nu toe is het nog onzeker of ik hem ga houden.
Het scherm zelf is mooi afgewerkt, goede coating en een mooie voet+behuizing. Het paneel zelf koste even wat instellen om hem op het niveau te krijgen van mijn oude 23 inch IPS LG scherm maar het is gelukt!
Gaming op de monitor is echt...wow! Mits de game het ondersteund. Verder heb ik helaas best veel last van bleeding in de linker onderkant, voornamelijk bij films en games die niet 21:9 zijn stoort het enorm.
Verder had ik de gedachte om mijn PS4 en Xone aan te sluiten op het scherm, via 16:9. Dit past in principe prima maar het heeft toch echt twee grote nadelen:
- De game draait dan op een upscaled 1080P resolutie terwijl het scherm een 1440P verhouding heeft, de pixels zijn enorm opgeblazen wat een onscherp beeld geeft.
- Je gamed centraal op het scherm, maar toch vallen de zwarte balken op vanwege de backlight bleeding.
Daarom ga ik één van mijn 23 inch full hd schermen laten staan dedicated voor console gaming.
Ik kijk het nog even aan maar ik overweeg het om dit scherm terug te brengen en een Dell Ultrasharp U2715H te halen. Nadeel hiervan is dat PS4 games hierop spelen ook het opgerekte beeld gaan geven en dat dit type scherm ook bleeding kan hebben.
De winkel waar ik het scherm gekocht hebt ziet mij alweer aankomen, vorige maand nog een Asus ROG g-sync teruggebracht
Het scherm zelf is mooi afgewerkt, goede coating en een mooie voet+behuizing. Het paneel zelf koste even wat instellen om hem op het niveau te krijgen van mijn oude 23 inch IPS LG scherm maar het is gelukt!
Gaming op de monitor is echt...wow! Mits de game het ondersteund. Verder heb ik helaas best veel last van bleeding in de linker onderkant, voornamelijk bij films en games die niet 21:9 zijn stoort het enorm.
Verder had ik de gedachte om mijn PS4 en Xone aan te sluiten op het scherm, via 16:9. Dit past in principe prima maar het heeft toch echt twee grote nadelen:
- De game draait dan op een upscaled 1080P resolutie terwijl het scherm een 1440P verhouding heeft, de pixels zijn enorm opgeblazen wat een onscherp beeld geeft.
- Je gamed centraal op het scherm, maar toch vallen de zwarte balken op vanwege de backlight bleeding.
Daarom ga ik één van mijn 23 inch full hd schermen laten staan dedicated voor console gaming.
Ik kijk het nog even aan maar ik overweeg het om dit scherm terug te brengen en een Dell Ultrasharp U2715H te halen. Nadeel hiervan is dat PS4 games hierop spelen ook het opgerekte beeld gaan geven en dat dit type scherm ook bleeding kan hebben.
De winkel waar ik het scherm gekocht hebt ziet mij alweer aankomen, vorige maand nog een Asus ROG g-sync teruggebracht
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik ben ook erg geinteresseerd in de U3415W. Waar heb je hem gekocht?Melkaz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:19:
Nou ik ben inmiddels een trotse eigenaar van de Dell U3415W Curved. Helaas heb ik hem gisteren slechts 2 uurtjes kunnen testen maar tot nu toe is het nog onzeker of ik hem ga houden.
Cdromlandmathijs55 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Ik ben ook erg geinteresseerd in de U3415W. Waar heb je hem gekocht?
Overigens ga ik hem helaas toch terug brengen, de bleeding(of IPS glow) is echt té erg.
Op mijn oude schermen heb ik ook witte vlekken in de hoeken, maar mijn U3415W heeft geen witte glow maar een rode waas wat behoorlijk irriteert, zeker in combinatie met games en films die niet lekker in 21:9 draaien.
Verder is het belangrijk om te weten dat dit scherm in combinatie met een Nvidia 970 en i7 2600K je heel veel games op high/medium moet zetten voor een degelijke framerate. Hoewel 34 inch ultra wide veel goed maakt voor de beleving wanneer games het goed ondersteunen
Ikzelf heb hem ook bij cdromland gehaald.. Nu een week in gebruik.
Bleeding / IPS is 's avonds zeker goed te zien bij een volledig zwart scherm.
Let er wel op dat de camera het stukken verergerd
http://s28.postimg.org/8b16li3fh/DSC00624.jpg
Full white:
https://lh5.googleusercon...77-no/20150116_153448.jpg
Full black
https://lh3.googleusercon...77-no/20150116_153425.jpg
Bleeding / IPS is 's avonds zeker goed te zien bij een volledig zwart scherm.
Let er wel op dat de camera het stukken verergerd
http://s28.postimg.org/8b16li3fh/DSC00624.jpg
Full white:
https://lh5.googleusercon...77-no/20150116_153448.jpg
Full black
https://lh3.googleusercon...77-no/20150116_153425.jpg
[ Voor 45% gewijzigd door markklok op 22-01-2015 14:08 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Je onderste twee plaatjes doen het (nog) niet. Maar het bovenste plaatje is exact wat ik ook heb, linksbovenin een witte glow wat ingame of bij films niet bepaald irriteert, maar die rode glow links en rechts onderin vind ik helaas wel enorm storend.
Ga jij hem houden of ben je er verder wel content mee?
Edit: Is er iemand met een U2715H die wat meer kan vertellen over de BLB/ips glow op hun scherm? Terugstappen van 3400x1440 is nu nog prima te doen aangezien ik van een full HD setup af kom
Edit: Is er iemand met een U2715H die wat meer kan vertellen over de BLB/ips glow op hun scherm? Terugstappen van 3400x1440 is nu nog prima te doen aangezien ik van een full HD setup af kom
[ Voor 24% gewijzigd door Melkaz op 22-01-2015 14:05 ]
Plaatjes zouden nu wel moeten werkenMelkaz schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:04:
Je onderste twee plaatjes doen het (nog) niet. Maar het bovenste plaatje is exact wat ik ook heb, linksbovenin een witte glow wat ingame of bij films niet bepaald irriteert, maar die rode glow links en rechts onderin vind ik helaas wel enorm storend.
Bovenste "glow" is puur light bleeding... Ik heb met een zacht brillendoekje het scherm wat aangedrukt en het leek iets minder te zijn. Maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Had dit ook aan een andere U3415W eigenaar gevraagd en die had precies hetzelfde.
Tot zover houd ik hem... Maar ik heb nog een week om te beslissen
Legion 7i i9 3080 32gb
Zelf heb ik na lezen van dit forum gekeken op http://www.tftcentral.co.uk/ alleen waar ik niet uitkom is of het werkt met 2x U2415 op een GTX970.
Ik render namelijk nogal veel (doordat ik veel met sketch-up en auto-cad werk) en wil dit dan op een apart scherm doen zodat ik op het andere scherm nog een beetje normaal kan internetten.
Eventueel ook een game spelen op 1 van de scherm en op het ander Twitch streamen eventueel.
Zou dit werken als ik de ene aansluit op displayport en de ander op hdmi?
Ik render namelijk nogal veel (doordat ik veel met sketch-up en auto-cad werk) en wil dit dan op een apart scherm doen zodat ik op het andere scherm nog een beetje normaal kan internetten.
Eventueel ook een game spelen op 1 van de scherm en op het ander Twitch streamen eventueel.
Zou dit werken als ik de ene aansluit op displayport en de ander op hdmi?
Tuurlijk kan dat, sterker nog, je kan er zelfs 4 tegelijk aansluiten op een GTX 970.
Hallo allemaal,
Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen. Ik heb op dit moment een u2312hm. Prima monitor, maar ik wil óf een grotere monitor, óf een mooie dual monitor setup.
Ik twijfel tussen een u2715h of 2x u2414h.
Ik wil de monitor(s) gebruiken op een pc met gtx770, een retina macbook pro en een ps4.
Ik kom er echt niet uit... Dat het beeld er goed uit ziet op een ps4 vind ik belangrijk, dus dat houd me een beetje van de 2715 af, maar qua beeld lijkt me dat wel weer mooier voor m'n pc.
Kan iemand me een zetje geven in een bepaalde richting?
Oja; en heeft iemand ervaring met daisy chainen van u2414's? Werkt dat goed als ik de eerste monitor op de pc en macbook aansluit en de 2e monitor op de ps4? (en uiteraard beide monitors op elkaar via displayport)
Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen. Ik heb op dit moment een u2312hm. Prima monitor, maar ik wil óf een grotere monitor, óf een mooie dual monitor setup.
Ik wil de monitor(s) gebruiken op een pc met gtx770, een retina macbook pro en een ps4.
Ik kom er echt niet uit... Dat het beeld er goed uit ziet op een ps4 vind ik belangrijk, dus dat houd me een beetje van de 2715 af, maar qua beeld lijkt me dat wel weer mooier voor m'n pc.
Kan iemand me een zetje geven in een bepaalde richting?
Oja; en heeft iemand ervaring met daisy chainen van u2414's? Werkt dat goed als ik de eerste monitor op de pc en macbook aansluit en de 2e monitor op de ps4? (en uiteraard beide monitors op elkaar via displayport)
[ Voor 15% gewijzigd door blupmans op 22-01-2015 19:40 ]
Gebruik zelf 3x u2414h in daisychain icm. hd7970, heb hier geen problemen mee of lag zolang ik niet de dell display drivers gebruik.blupmans schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:21:
ook in eyefinity werkt dit perfect.
Ik durf niet te zeggen of je mabook pro daisychain kan uitsturen, ik heb dit namelijk geprobeerd met een macbook air maar deze ondersteund dit dus niet.
het beeld wordt dan namelijk gecloned naar elk scherm in de daisychain in plaats van uitgebreid.
maar een google zoekopdracht kan hierover vast een lichtje op schijnen.
You are in luck! Ik heb toevallig gisteren mijn Dell U3415W teruggebracht en een U2715H meegenomen. Ik heb mijn Xone en PS4 ook aangesloten aan mijn bureau(iets met een vriendin die de tv claimedblupmans schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:21:
Ik kom er echt niet uit... Dat het beeld er goed uit ziet op een ps4 vind ik belangrijk
Maar eerst ga ik dit weekend testen hoe de PS4 en Xone performen op 27 inch downscaled en ik zal je laten weten hoe dit bevalt. Indien het goed gaat ga ik voor 2x een U2715H.
Vandaag wordt mijn U3415W bezorgd. Ben benieuwd of het scherm me gaat bevallen en of de backlight bleeding een beetje meevalt bij mijn exemplaar.
Succes! Het is echt enorm spijtig dat ik een exemplaar had met veel backlight bleeding én IPS glow. In games en apps met veel kleuren is het echt een genot!mathijs55 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:01:
Vandaag wordt mijn U3415W bezorgd. Ben benieuwd of het scherm me gaat bevallen en of de backlight bleeding een beetje meevalt bij mijn exemplaar.
Thanks, ik ben vooral erg benieuwd hoe hij zich houdt ten opzichte van m'n (oude) U2414H. Ik zal m'n bevindingen hier zeker posten.Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:36:
[...]
Succes! Het is echt enorm spijtig dat ik een exemplaar had met veel backlight bleeding én IPS glow. In games en apps met veel kleuren is het echt een genot!
Bedankt! Ik ben erg benieuwd.Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:45:
[...]
You are in luck! Ik heb toevallig gisteren mijn Dell U3415W teruggebracht en een U2715H meegenomen. Ik heb mijn Xone en PS4 ook aangesloten aan mijn bureau(iets met een vriendin die de tv claimed). Mijn plan was eigenlijk om de U2715H te gebruiken voor de PC en uiteraard PC gaming en ik wilde er een degelijk 23/24 inch full hd schermpje naast zetten dedicated voor console gaming.
Maar eerst ga ik dit weekend testen hoe de PS4 en Xone performen op 27 inch downscaled en ik zal je laten weten hoe dit bevalt. Indien het goed gaat ga ik voor 2x een U2715H.
Dinsdag wordt mijn 2312hm opgehaald, dus wil zsm wat nieuws bestellen.
Ik zit nu ook te denken aan 2x een u2515h. Maar die zijn nog nauwelijks te krijgen
Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, op een 25 inch zijn de consoles waarschijnlijk iets strakker in 1080p(of lager..sorry Xone!) en de schermen zijn natuurlijk kleiner waardoor er beter twee schermen op mijn bureau passen.blupmans schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:45:
[...]
Ik zit nu ook te denken aan 2x een u2515h. Maar die zijn nog nauwelijks te krijgen
Vergis je echter niet, ik heb tijdelijk een oude 24 inch TN 1080P scherm ernaast staan maar het verschil in grote tussen de 27 en 24 inch is echt minimaal dankzij de zeer dunne behuizing
Mooi zo. De 2715 lijkt me inderdaad een prachtige monitor! Ik wacht met smart op je console ervaringen.Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:57:
[...]
Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, op een 25 inch zijn de consoles waarschijnlijk iets strakker in 1080p(of lager..sorry Xone!) en de schermen zijn natuurlijk kleiner waardoor er beter twee schermen op mijn bureau passen.
Vergis je echter niet, ik heb tijdelijk een oude 24 inch TN 1080P scherm ernaast staan maar het verschil in grote tussen de 27 en 24 inch is echt minimaal dankzij de zeer dunne behuizingVerwacht geen grote koelkast!
Zo jammer dat die 2515 nog nauwelijks leverbaar is.. 180 euro goedkoper voor slechts 2 inch minder... Maar ja. Ik hou het goed in de gaten.
Komt er trouwens bij de 2715 ook een displayport -> mini displayport kabel?
Yep! Ik heb de mini displayport in de monitor en de displayport zelf in de videokaart.blupmans schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Mooi zo. De 2715 lijkt me inderdaad een prachtige monitor! Ik wacht met smart op je console ervaringen.
Zo jammer dat die 2515 nog nauwelijks leverbaar is.. 180 euro goedkoper voor slechts 2 inch minder... Maar ja. Ik hou het goed in de gaten.
Komt er trouwens bij de 2715 ook een displayport -> mini displayport kabel?
Verder zit er ook een hdmi kabel in en een usb kabel voor pc --> Monitor USB slots. Maar persoonlijk ga ik beide kabels niet gebruiken. Die USB sloten op de monitor zitten natuurlijk aan de achterkant dus mag je elke keer blind gaan zoeken hoe de USB erin moet. No thanks!
Die usb poorten zijn juist voor mij een must. En wel hierom:Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:36:
[...]
Yep! Ik heb de mini displayport in de monitor en de displayport zelf in de videokaart.
Verder zit er ook een hdmi kabel in en een usb kabel voor pc --> Monitor USB slots. Maar persoonlijk ga ik beide kabels niet gebruiken. Die USB sloten op de monitor zitten natuurlijk aan de achterkant dus mag je elke keer blind gaan zoeken hoe de USB erin moet. No thanks!
Ik heb m'n muis en toetsenbord in de monitor. Vervolgens gaat de USB input naar een USB-switch, welke is aangesloten op zowel m'n macbook als PC. Door 1 druk op de knop kan ik vervolgens m'n muis en toetsenbord laten switchen tussen m'n macbook en PC.
Mooi dat hij wat dat betreft mooi compleet is.
Ik heb net trouwens contact gehad met Meqtrade (enige webshop die op dit moment in de pricewatch staat voor de 2515h). Terwijl ik aan de lijn was checkten ze de laatste berichten van Dell, en daarin stond dat er binnen een week weer nieuwe voorraad in Nederland zou aankomen, en dat ik theoretisch binnen 1-2 weken een 2515h in bezit zou kunnen hebben. Hmmm... voor 300 euro is dat toch ook wel erg mooi. En dan kan ik er later nog eens eentje bij kopen..
Edit: Bij centralpoint hetzelfde verhaal... Aargh.. twijfels!
[ Voor 23% gewijzigd door blupmans op 23-01-2015 13:24 ]
Weet je dat zeker? Bij mijn U2715H zat geen HDMI kabel en volgens de Dell website zou die er ook niet bijhoren:Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:36:
[...]
Verder zit er ook een hdmi kabel in en een usb kabel voor pc --> Monitor USB slots.
Wat is inbegrepen?
Monitor met standaard
Kabelafdekking
Stroomkabel
DP-kabel (Mini-DP naar DP)
USB 3.0 upstream-kabel (maakt gebruik van de USB-poort van de monitor)
Media met drivers en documentatie
Fabrieksrapport van kleurkalibratie
Snelstartgids
Beschermingsinformatie
Hmm nou begin ik inderdaad te twijfelen. Ik heb de afgelopen week meerdere DELL schermen uitgepakt dus misschien haal ik ze in de war. Ik durf te zweren dat ik in de U2715H doos twee kabels heb teruggestoken maar welke precies kan ik pas thuis checken. Misschien m'n oude hdmi kabel van het vorige schermaap schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:06:
[...]
Weet je dat zeker? Bij mijn U2715H zat geen HDMI kabel en volgens de Dell website zou die er ook niet bijhoren:
[...]
Enne goede tip over de USB poorten op het scherm zelf, misschien handig om een usb hubje aan te schaffen voor als ik de macbook aansluit, scheelt weer een 2e toetsenbord+muis!
Verwijderd
Heb sinds kort een U2414H, maar ik weet niet of ik heel blij ben met het scherm. Kort door de bocht gezegd, het voelt als een downgrade van de U2311H die ik hiervoor had. Met name de zwartwaarden en bleeding/glow lijken veel extremer dan bij de 2311. Zwart bestaat namelijk simpelweg niet meer, het is allemaal grijs.
Nu weet ik dat zwartwaarden/glow nadelen zijn van een ips paneel, maar zoals gezegd bij de 2311 had ik dit veel minder. Mijn vraag is voornamelijk hoe erg is de bleeding/glow gemiddeld en zijn de zwartwaarden altijd zo slecht? Of anders gezegd, wanneer voldoet het scherm niet en kan je het op basis daarvan retourneren?
Nu weet ik dat zwartwaarden/glow nadelen zijn van een ips paneel, maar zoals gezegd bij de 2311 had ik dit veel minder. Mijn vraag is voornamelijk hoe erg is de bleeding/glow gemiddeld en zijn de zwartwaarden altijd zo slecht? Of anders gezegd, wanneer voldoet het scherm niet en kan je het op basis daarvan retourneren?
Toch de knoop doorgehakt en een u2515h besteld voor 290 euro
dan nog maar eventjes wachten...
Lijkt me een goede belissing gericht op je PS4blupmans schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:47:
Toch de knoop doorgehakt en een u2515h besteld voor 290 eurodan nog maar eventjes wachten...
Overigens een hot pixel ondekt op m'n U2715H grrrrrr, je ziet hem alleen op blauw en zwart. Is dit genoeg reden om hem terug te brengen voor een ander exemplaar? Best jammer want de bleeding en ips glow is echt goed mee te leven.
(als ik hem zou omruilen zou ik al voor de 3e keer in 1 maand terug gaan naar de winkel voor een scherm..eerste keer voor defecte Asus G-sync, 2e keer voor enorme bleeding op U3415W.....)
Tja... ik zou me er persoonlijk flink aan storen, dus als zoiets binnen de garantie valt zou ik 'm terugbrengen denk ik. Wel erg vervelend dat soort dingen. Als jij je er echter niet enorm aan stoort, en de winkel doet moeilijk, dan is het in ieder geval niet heel erg.Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:44:
[...]
Lijkt me een goede belissing gericht op je PS4Vandaag gegamed op de 27 inch versie en het is het toch niet helemaal. Daarna even mijn (5 jaar oude) 24 inch TN scherm aangesloten en dat zag er toch wat beter uit, niet qua kleuren etc maar het was niet zo opgeblazen.
Overigens een hot pixel ondekt op m'n U2715H grrrrrr, je ziet hem alleen op blauw en zwart. Is dit genoeg reden om hem terug te brengen voor een ander exemplaar? Best jammer want de bleeding en ips glow is echt goed mee te leven.
(als ik hem zou omruilen zou ik al voor de 3e keer in 1 maand terug gaan naar de winkel voor een scherm..eerste keer voor defecte Asus G-sync, 2e keer voor enorme bleeding op U3415W.....)
Heb net een van de eerste reviews over de 2515 bekeken (waarop hij ook getest werd met een xbox one) en dat zat er volgens de reviewer nog zeer goed uit. Niet/nauwelijks minder dan op een native 1080p monitor. Het zal ongetwijfeld iets minder zijn, maar vast niet genoeg om me aan te storen. Dan vind ik die extra werkruimte toch wel belangrijker
U2515H is trouwens bij Redcoon te krijgen (ook minimaal 5 dagen wachten):
http://www.redcoon.nl/B57...code=98576232&refId=tweak
Deze link staat gek genoeg onder de U2715H in de Pricewatch.
http://www.redcoon.nl/B57...code=98576232&refId=tweak
Deze link staat gek genoeg onder de U2715H in de Pricewatch.
Bizar, had niet verwacht dat een 25"-scherm die resolutie zou hebben, en zeker niet voor die prijs
The devil is in the details.
Tot 30 januari krijg je 35% korting op deze monitor:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
De P2815Q. Helaas met Displayport 1.1, waardoor je maar 30Hz. krijgt. In mijn geval een no go. Je komt dan uit op 353,- euro voor een UHD monitor.
De P2815Q. Helaas met Displayport 1.1, waardoor je maar 30Hz. krijgt. In mijn geval een no go. Je komt dan uit op 353,- euro voor een UHD monitor.
Ja niet verkeerd heHahn schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:48:
Bizar, had niet verwacht dat een 25"-scherm die resolutie zou hebben, en zeker niet voor die prijs
Gisteren de U2715H besteld, ik zie nu de U2515H voorbij komen en ben nu wel heel erg aan het twijfelen om niet 2x U2515H te pakken i.p.v. 1x U2715H.
Hmm. Is daar niet een oplossing voor? Dat je 60hz kan krijgen?EEE-lover schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:04:
Tot 30 januari krijg je 35% korting op deze monitor:
Voor zover ik heb gelezen heb je daar Displayport 1.2 voor nodig. Andere monitoren (met displayport 1.2) ondersteunen wel de 60hz. Als dit niet juist is, mag iemand mij/ons daarop wijzen.Saven schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:46:
[...]
Hmm. Is daar niet een oplossing voor? Dat je 60hz kan krijgen?
Zit de laatste tijd te kijken naar een goede UHD-monitor met IPS paneel. De UP2414Q ziet eruit als een erg interessante monitor, maar de prijs is mij net iets te duur (500+). Nou kwam ik de Dell P2415Q tegen welke ook UHD met IPS is maar voor een goedkopere prijs (in elk geval als je hem buiten Dell om koopt).
Zie op de sheet weinig verschil (buiten de helderheid en 24 vs 23,8inch display);
http://tweakers.net/price...ing/426930;361988/up2414/
Las op internet iets met sRGB, iemand die hier meer van weet? Zijn er nog andere dingen waarin deze monitoren eigenlijk verschillen? Want de P2415Q is binnenkort (zie dat winkels voorraad krijgen in februari) al te krijgen voor ~400 euro.
Zie op de sheet weinig verschil (buiten de helderheid en 24 vs 23,8inch display);
Las op internet iets met sRGB, iemand die hier meer van weet? Zijn er nog andere dingen waarin deze monitoren eigenlijk verschillen? Want de P2415Q is binnenkort (zie dat winkels voorraad krijgen in februari) al te krijgen voor ~400 euro.
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 24-01-2015 19:39 . Reden: wat uitgebreid hier en daar ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Ik deel dezelfde mening als degene van een paar post hierboven. Ook ik vind het beeld van de Dell U2414H niet noemenswaardig. De zwart waarde van de Ultrasharp modellen is beschamend te noemen. Ik vind mijn oude TN monitor van LG zelfs beter in dit opzicht. Het is dat ik het design van de Dell U2414H mooi vind, anders had ik het retour gestuurd.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 19:41 ]
LG Display AH-IPS. Heeft vrij weinig met Dell te maken. Ik heb een Eizo ColorEdge CG277 op m'n bureau staan voor een review en die doet het niet beter dan m'n Dell UltraSharp U2711, zeker niet met de actieve uniformiteitscorrectie aan, want daar gaat het contrast nog verder van naar beneden.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:38:
De zwart waarde van de Ultrasharp modellen is beschamend te noemen.
Als je een goed contrast wilt moet je voor een scherm gaan met een AU Optronics AMVA+ paneel.
[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 24-01-2015 19:55 ]
Verwijderd
Het gaat erom dat het merk Dell is, en of ze nu gebruik maken van een LG panel, is voor de benoeming van het product niet relevant. Maar dat terzijde. Daar naast zijn er wel degelijk IPS monitoren te koop die zwart ook echt als zwart weergeven. Wat voor de Ultrasharp serie vaak gewoon grijs is. En de zwart waarde is nu eenmaal belangrijk voor de contrast ratio. Hoe hoger je contrast is hoe mooier het beeld wordt.Kid Jansen schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:54:
[...]
LG Display AH-IPS. Heeft vrij weinig met Dell te maken. Ik heb een Eizo ColorEdge CG277 op m'n bureau staan voor een review en die doet het niet beter dan m'n Dell UltraSharp U2711, zeker niet met de actieve uniformiteitscorrectie aan, want daar gaat het contrast nog verder van naar beneden.
Als je een goed contrast wilt moet je voor een scherm gaan met een AU Optronics AMVA+ paneel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 20:05 ]
Wat ik met mijn post probeerde duidelijk te maken is dat het daar dus juist niet om gaat, in zoverre dat schermen van andere fabrikanten met dezelfde panelen niet anders zullen presteren. Zelfs niet als je het over een Eizo ColorEdge hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:03:
Het gaat erom dat het merk Dell is...
Vanzelfsprekend blijft de monitorfabrikant, niet de paneelfabrikant, eindverantwoordelijk voor een deugdelijk product. Maar het is ook een afweging die je maakt als fabrikant. Als je voor AU Optronics AMVA+ gaat moet je weer op andere vlakken concessies doen.
Volgens Toms Hardware is het een beperking van deze monitor, die lost staat van Displayport versie:EEE-lover schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:50:
[...]
Voor zover ik heb gelezen heb je daar Displayport 1.2 voor nodig. Andere monitoren (met displayport 1.2) ondersteunen wel de 60hz. Als dit niet juist is, mag iemand mij/ons daarop wijzen.
It is true that at 3840x2160, you are capped at 30Hz, even over a DisplayPort 1.2 interface.
The only explanation for this is Dell must be using a different scaler chip because every other monitor based on this part can hit 60Hz at its native pixel count.
Ik zit in dezelfde situatie, en wacht tot het 2015 model P2415Q beschikbaar komt omdat dit de laatste generatie is. De UP2414Q is een 2014 U series, dus een higher end model, maar lijkt veel kinderziektes te hebben. Ik zoek een 4K die enigszins in de buurt komt van de pixel dichtheid van mijn iMac retina. Vanuit Mac perspectief is deze discussie op Macrumors heel informatief. In de VS is de 2415 al een tijd te koop namelijk.blmp schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:29:
Zit de laatste tijd te kijken naar een goede UHD-monitor met IPS paneel. De UP2414Q ziet eruit als een erg interessante monitor, maar de prijs is mij net iets te duur (500+). Nou kwam ik de Dell P2415Q tegen welke ook UHD met IPS is maar voor een goedkopere prijs (in elk geval als je hem buiten Dell om koopt).
Mensen, check dit:
https://www.office-deals....u5Z51CPTzpAbCMxoC3RXw_wcB
Te mooi om waar te zijn? Zal misschien de 2515 ipv de 2715 zijn maar dan nog... Zoveel op voorraad ook?
Helaas.. Ze hebben het zelf ook ontdekt
Te mooi om waar te zijn? Zal misschien de 2515 ipv de 2715 zijn maar dan nog... Zoveel op voorraad ook?

[ Voor 6% gewijzigd door blupmans op 26-01-2015 08:48 ]
Wat hebben ze ontdekt? Er staat nog overal U2715H/27" met een prijs van ~300,- incl btw..blupmans schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:04:
Mensen, check dit:
Frapant is dat de grafiek in de pricewatch voor deze monitor vaker dips naar dit prijsniveau heeft laten zien.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Er stond dat ze de u2715 verkochten voor 300 euro en dat ze 218 stuks op voorraad hadden. In de pricewatch zie je ook wel eens 300 euro staan bij de 2715, maar als je dan verder klikt heeft de webshop het over de 2515. Dat was hierbij niet het geval...BramT schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:13:
[...]
Wat hebben ze ontdekt? Er staat nog overal U2715H/27" met een prijs van ~300,- incl btw..
Frapant is dat de grafiek in de pricewatch voor deze monitor vaker dips naar dit prijsniveau heeft laten zien.
Precies. Dit lijkt op het eerste gezicht dus in orde en dus geen 2715 die en 2515 blijkt te zijn.blupmans schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:40:
[...]
Er stond dat ze de u2715 verkochten voor 300 euro en dat ze 218 stuks op voorraad hadden. In de pricewatch zie je ook wel eens 300 euro staan bij de 2715, maar als je dan verder klikt heeft de webshop het over de 2515. Dat was hierbij niet het geval...
Je schreef:
Mijn vraag is dus: wat hebben ze ontdekt? (En wie bedoel je met 'ze'?)Helaas.. Ze hebben het zelf ook ontdekt
De opmerking suggereert namelijk dat het een fout is die is ontdekt en gecorrigeerd door de betreffende webshop. De pagina toont echter nog steeds een 2715H voor 300,-.
/edit: 10:50
En nu staat hij er weer voor 525,-
[ Voor 17% gewijzigd door BramT op 27-01-2015 10:49 ]
Verwijderd
Dat ze een monitor die normaal 500 euro kost voor 300 euro aanboden. Mijn vraag is of Blupmans er een paar besteld heeft voor 300 euro?
Hoewel ik denk dat mijn vraag een beetje nutteloos is omdat ik het toch echt zelf moet ervaren, probeer ik het toch maar even. Ik ben op zoek naar een monitor en kwam bij deze terecht: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Vrienden van me raden echter monitors aan met 4ms of lager voor het gamen maar ik vraag me dus echt af of ik dat verschil ga merken op 8ms. In de review wordt vermeldt dat ghosting niet voorkwam maar hij heeft het alleen in Awesomenauts getest. Heeft iemand deze monitor en is het echt te merken bij de zwaardere games?
Ik ga proberen even langs te gaan bij de mediamarkt en te vragen of ze me het verschil kunnen tonen aan de hand van een heftige scene uit een film ofzo.
Vrienden van me raden echter monitors aan met 4ms of lager voor het gamen maar ik vraag me dus echt af of ik dat verschil ga merken op 8ms. In de review wordt vermeldt dat ghosting niet voorkwam maar hij heeft het alleen in Awesomenauts getest. Heeft iemand deze monitor en is het echt te merken bij de zwaardere games?
Ik ga proberen even langs te gaan bij de mediamarkt en te vragen of ze me het verschil kunnen tonen aan de hand van een heftige scene uit een film ofzo.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Nee.. Had ik willen doen maar ik was net te laat 
Maar maakt ook niet uit. Vorige week een 2515h besteld, en kreeg net bericht dat ik deze over een week in huis heb. Ben benieuwd!
Maar maakt ook niet uit. Vorige week een 2515h besteld, en kreeg net bericht dat ik deze over een week in huis heb. Ben benieuwd!
Laat even weten of het wat is, zag dat die ook 8ms hadblupmans schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:16:
Nee.. Had ik willen doen maar ik was net te laat
Klopt ja. Maar m'n huidige 2312hm heeft dat ook. Geen enkel probleem met gamen hoorMonkeySleeve schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:58:
[...]
Laat even weten of het wat is, zag dat die ook 8ms had
Ja volgens mij merk je echt niks van bij de meeste gamesblupmans schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:49:
[...]
Klopt ja. Maar m'n huidige 2312hm heeft dat ook. Geen enkel probleem met gamen hoorspeelt echt super.
Ik krijg net een price alert binnen voor de P2415Q, €388 bij Meqtrade, voor die prijs zou ik het doen. Helaas geen winkel met een goede reputatie, hopelijk is hij binnenkort ook leverbaar bij betere shops.
Voor fanatieke gamers die uren per dag dezelfde FPS spelen worden dat soort dingen interessant. En dan zelfs nog niet altijd.MonkeySleeve schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:19:
Vrienden van me raden echter monitors aan met 4ms of lager voor het gamen maar ik vraag me dus echt af of ik dat verschil ga merken op 8ms.
Als je zelf op het niveau zit waarbij milliseconden belangrijk worden t.o.v. je reactiesnelheid dan weet je dat van jezelf ook wel
[ Voor 4% gewijzigd door BramT op 27-01-2015 17:43 ]
Op dat niveau zit ik dus totaal nietBramT schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:43:
[...]
Voor fanatieke gamers die uren per dag dezelfde FPS spelen worden dat soort dingen interessant. En dan zelfs nog niet altijd.
Als je zelf op het niveau zit waarbij milliseconden belangrijk worden t.o.v. je reactiesnelheid dan weet je dat van jezelf ook wel
2e poging voor een scherm zonder dode pixels, na de U2715H nu de U2515H besteld.
Sorki#2242
16:9 vs 16:10 is ook een belangrijke factor.Melkaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:57:
Vergis je echter niet, ik heb tijdelijk een oude 24 inch TN 1080P scherm ernaast staan maar het verschil in grote tussen de 27 en 24 inch is echt minimaal dankzij de zeer dunne behuizingVerwacht geen grote koelkast!
Waarom is die U2515 eigenlijk zo relatief goedkoop (ten opzichte van bijvoorbeeld de U2715)?
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2015 18:52 ]
Ik heb mijn bestelling voor een U2715H gewijzigd, naar 2x U2515H. Met name de prijs i.c.m. deze resolutie (ook al is het 2 inch minder), was voor mij doorslag gevend.
Ze staan in bestelling bij 4launch en ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
Ze staan in bestelling bij 4launch en ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
Die U2515H is wel een erg mooie monitor met een mooie resolutie, heb pas een U2415 maar had dan denk ik wel liever de U2515H gehad maar goed...
Nou ik ben weer schermloos..De U2715H met een dode bright pixel is teruggebracht en krijg netjes mijn geld terug. Chapeau aan cdromland dat ze mij al drie keer zeer keurig hebben behandeld met retouren, ik word er zelf gek van maar hun denk ik ook onderhand 
Overigens heb ik de U2715H met veel tevredenheid een kleine week gebruikt. Er was wel wat vervelende IPS glow maar de reden dat hij terug is gegaan was dus helaas de dode pixel. Als je die eenmaal ziet is het echt over, hoe klein hij ook is op zo'n scherm.
Nog een teleurstelling was de PS4/Xone op het scherm, 1080p (of 900p voor Xone
) downscaled ziet er helaas toch een stuk minder uit dan op een native 1080p scherm.
Nu heb ik twee ideeën, ik koop nog een U2715H, hopelijk zonder pixel problemen, en ziet hiernaast een degelijk 23 inch full hd scherm voor de consoles.
Of ik koop twee de U2515H en hopen dat 1080p er beter uit ziet op het kleinere scherm. Als iemand de U2515H al heeft en je bent in bezit van een console, kan je dan eens testen hoe dit eruit ziet?
Overigens heb ik de U2715H met veel tevredenheid een kleine week gebruikt. Er was wel wat vervelende IPS glow maar de reden dat hij terug is gegaan was dus helaas de dode pixel. Als je die eenmaal ziet is het echt over, hoe klein hij ook is op zo'n scherm.
Nog een teleurstelling was de PS4/Xone op het scherm, 1080p (of 900p voor Xone
Nu heb ik twee ideeën, ik koop nog een U2715H, hopelijk zonder pixel problemen, en ziet hiernaast een degelijk 23 inch full hd scherm voor de consoles.
Of ik koop twee de U2515H en hopen dat 1080p er beter uit ziet op het kleinere scherm. Als iemand de U2515H al heeft en je bent in bezit van een console, kan je dan eens testen hoe dit eruit ziet?
Heb die van mij zondag bij redcoon besteld, wordt morgen geleverd.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:22:
Waar bestellen jullie de u2515?
Hier ook!jeroen11 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:00:
Ik krijg net een price alert binnen voor de P2415Q, €388 bij Meqtrade, voor die prijs zou ik het doen. Helaas geen winkel met een goede reputatie, hopelijk is hij binnenkort ook leverbaar bij betere shops.
pricewatch: Dell P2415Q Zwart
Nog eventjes wachten en dan 4k
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Heb deze gevonden bij centralpointWlie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:43:
[...]
Heb die van mij zondag bij redcoon besteld, wordt morgen geleverd.
http://www.centralpoint.b...art-210-adzg-num-3016883/
Ik heb de U2515H gisteren beseld bij centralpoint.nl. Nu nog 66 op voorraad. Ik denk dat ik hem morgen binnen krijgVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:32:
[...]
Heb deze gevonden bij centralpoint
http://www.centralpoint.b...art-210-adzg-num-3016883/
Ik kan mijn 2415 verkopen en dan een 2515 kopen maar is dat een goede keuze? Ik ga dan van 1080 naar 1440. Heb geen ervaring met 1440 maar lijkt me een goede voorruitgang. Ik speel wel regelmatig battlefield maar is de 2515 net zo goed als de 2415 met inputlag en ms.. zo ja dan is het goed.. ik weet dat het geen gaming monitoren zijn maar wil niks anders dan ips dus dan maar zo goed mogelijk, ben sowieso geen diehard gamer.
Bij Azerty is die nu ook rond dezelfde prijs.jeroen11 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:00:
[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 29-01-2015 08:21 ]
Rotterdam
De 2415 heeft 8ms en de 2515 6ms, dus op papier ga je er op vooruitMeulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:47:
Ik kan mijn 2415 verkopen en dan een 2515 kopen maar is dat een goede keuze? Ik ga dan van 1080 naar 1440. Heb geen ervaring met 1440 maar lijkt me een goede voorruitgang. Ik speel wel regelmatig battlefield maar is de 2515 net zo goed als de 2415 met inputlag en ms.. zo ja dan is het goed.. ik weet dat het geen gaming monitoren zijn maar wil niks anders dan ips dus dan maar zo goed mogelijk, ben sowieso geen diehard gamer.
Ik heb een weekje de 2715 voor m'n neus gehad, ook met 8ms en daarop kon ik prima gamen. Maar ik heb ook een Asus rog en een 2 ms TN paneel gebruikt de afgelopen ~4 weken en ik merk weinig verschil in input lag, het enige wat ik echt merk is TN vs IPS
Hmm oke, de 2515 heeft ook 6ms, er zijn 2 modes normaal 8ms en game 6ms.Melkaz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:41:
[...]
De 2415 heeft 8ms en de 2515 6ms, dus op papier ga je er op vooruitEchter zegt ms niet alles.
Ik heb een weekje de 2715 voor m'n neus gehad, ook met 8ms en daarop kon ik prima gamen. Maar ik heb ook een Asus rog en een 2 ms TN paneel gebruikt de afgelopen ~4 weken en ik merk weinig verschil in input lag, het enige wat ik echt merk is TN vs IPS
Maar wordt alles niet erg klein weergegeven met 1440 op een scherm van 25 of valt dat mee?
Op de 26 inch variant vond ik de text grote reuze meevallen dus ik denk dat 1440p op 25 inch prima te doen is. Het zal denk ik eerder een extra scherp beeld geven. Helaas heb ik nog geen ervaring met 1440p op 25 inch, dat gaat hopelijk vanavond veranderenMeulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:44:
[...]
Maar wordt alles niet erg klein weergegeven met 1440 op een scherm van 25 of valt dat mee?
(Overigens denk ik dat het goed te doen is, we lopen rond met full hd, quad hd, 2k etc telefoons en tablets van 7 inch)
Mijn note 4 heeft ook 1440
maar is toch anders dan een monitor.
Deze monitor is wel een stuk breder dan de 2415 zag ik net in de vergelijking.
Ik wacht even jou ervaring af.
Deze monitor is wel een stuk breder dan de 2415 zag ik net in de vergelijking.
Ik wacht even jou ervaring af.
Melkaz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:48:
[...]
Op de 26 inch variant vond ik de text grote reuze meevallen dus ik denk dat 1440p op 25 inch prima te doen is. Het zal denk ik eerder een extra scherp beeld geven. Helaas heb ik nog geen ervaring met 1440p op 25 inch, dat gaat hopelijk vanavond veranderen![]()
(Overigens denk ik dat het goed te doen is, we lopen rond met full hd, quad hd, 2k etc telefoons en tablets van 7 inch)
[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 29-01-2015 09:17 ]
Heb de monitor toch al maar besteld, ben te nieuwschierig haha.
Ik haal met de huidige 2415 ruim 90 fps in Battlefield 4 met een resolutie van 1080. Weet iemand wat dit zal worden met 1440?
Ik haal met de huidige 2415 ruim 90 fps in Battlefield 4 met een resolutie van 1080. Weet iemand wat dit zal worden met 1440?
[ Voor 182% gewijzigd door DM89 op 29-01-2015 09:35 ]
Net de u2515h aangekregen, wat een prachtding
ik probeer zo snel mogelijk een review te schrijven als ik de tijd vind.
Sorki#2242
Kan je alvast een mini review doen?Sorki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:18:
Net de u2515h aangekregen, wat een prachtdingik probeer zo snel mogelijk een review te schrijven als ik de tijd vind.
- Dode pixels test(inclusief bright pixels op zwarte achtergrond
- IPS glow
- Backlight bleeding
Wil je mij vertellen hoe je zo'n test het beste doet? En met welk programma? Ik krijg hem namelijk morgen binnenMelkaz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:32:
[...]
Kan je alvast een mini review doen?
- Dode pixels test(inclusief bright pixels op zwarte achtergrond
- IPS glow
- Backlight bleeding
@EEE-lover, er is een build in diagnostics, toets 1 en 4 gedurende 2 seconden ingedrukt houden.
Alvast geen dode, (sub)pixels of bright pixels.
IPS glow en backlight bleeding vallen op het eerste zicht goed mee. Echter er is te veel licht in de ruimte om het goed te kunnen inschatten.
Alvast geen dode, (sub)pixels of bright pixels.
IPS glow en backlight bleeding vallen op het eerste zicht goed mee. Echter er is te veel licht in de ruimte om het goed te kunnen inschatten.
Sorki#2242
Ben ook benieuwd naar de IPS Glow. Ik heb nu dus de 2415 en deze heeft dat wel zeker als je van de hoeken kijkt zie je dat goed maar ik stoor me er verder niet aan. Morgen komt de 2515 binnen dus ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zienSorki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:18:
Net de u2515h aangekregen, wat een prachtdingik probeer zo snel mogelijk een review te schrijven als ik de tijd vind.
In dit filmpje ziet het er in iedergeval allemaal heel erg goed uit.
https://www.youtube.com/watch?v=Qo-PZZ8CjzQ
[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 29-01-2015 10:51 ]
Nu we toch bezig zijn met de U2515H, iemand een tip voor een bureau beugel voor twee van deze schermen?Persoonlijk leek mij dit wel wat:
http://tweakers.net/pricewatch/419008/arctic-z2-pro.html
Ik vraag me alleen af of je met 2x 25 inch wel genoeg ruimte hebt om beide monitoren relatief vrij te kunnen draaien. Ik wil ze niet kaasrecht naast elkaar hebben.
Daarom misschien beter 2 x 1 arm houders halen ipv eentje met 1 x 2 ?
http://tweakers.net/pricewatch/419008/arctic-z2-pro.html
Ik vraag me alleen af of je met 2x 25 inch wel genoeg ruimte hebt om beide monitoren relatief vrij te kunnen draaien. Ik wil ze niet kaasrecht naast elkaar hebben.
Daarom misschien beter 2 x 1 arm houders halen ipv eentje met 1 x 2 ?
Als we aannemen dat het aantal FPS recht evenredig is met het aantal pixels (dat is niet precies zo, maar een goede schatting), dan zou je uitkomen op 50FPS, dus helaas net onder de 60 Hz.Meulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:04:
Heb de monitor toch al maar besteld, ben te nieuwschierig haha.
Maar mocht dat inderdaad zo zijn, dan kun je vanwege de hogere resolutie eventueel anti-aliasing uit of een trapje lager zetten om daarvoor te compenseren.
Waarom speel je eigenlijk op een resolutie van 1080? De U2415 heeft toch 1200 pixels verticaal?
Ja inderdaas 1920x1200, foutjeaap schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:37:
[...]
Als we aannemen dat het aantal FPS recht evenredig is met het aantal pixels (dat is niet precies zo, maar een goede schatting), dan zou je uitkomen op 50FPS, dus helaas net onder de 60 Hz.
Maar mocht dat inderdaad zo zijn, dan kun je vanwege de hogere resolutie eventueel anti-aliasing uit of een trapje lager zetten om daarvoor te compenseren.
Waarom speel je eigenlijk op een resolutie van 1080? De U2415 heeft toch 1200 pixels verticaal?
Ben benieuwd dan, had inderdaad gelezen dat AA uitkan door de hogere resolutie dus komt wel goed en anders komt er een nieuwe videokaart in huis.
290(x) of gtx 970.
Het goede nieuws is dat mijn berekening dan 56 FPS zegt. Dus al weer bijna 60!Meulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:56:
[...]
Ja inderdaas 1920x1200, foutje
Ben benieuwd dan, had inderdaad gelezen dat AA uitkan door de hogere resolutie dus komt wel goed en anders komt er een nieuwe videokaart in huis.
290(x) of gtx 970.
Ik heb 2x U2515H in bestelling staan bij 4launch. Levertijd indicatie ligt op 1 tot 5 dagen. Helaas nog niet binnen dus
Ik heb net mijn u2515h binnen en aangesloten. Eerste reactie: WOW. Super mooi beeld. Komt in de buurt van m'n retina macbook pro, en dat zegt wat! Ook geen last van light bleeding en dode pixels.
Ga binnenkort maar eens een review plaatsen. (en een 2e erbij bestellen hehe.)
Ga binnenkort maar eens een review plaatsen. (en een 2e erbij bestellen hehe.)
Ik heb vanmorgen voor 09:00 al een bestelling geplaatst bij CentralPoint.nl maar nog steeds niks gehoord over dat de bestelling is geaccepteerd en laat staan een verzendbevestging. Hebben meer mensen bij CentralPoint besteld?
Ja, gisteravond/nacht om kwart over twaalf besteld. Om half tien in de ochtend een e-mail ontvangen dat de order ontvangen was en rond half vijf een e-mail gekregen dat de monitor is verstuurd.Meulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:30:
Ik heb vanmorgen voor 09:00 al een bestelling geplaatst bij CentralPoint.nl maar nog steeds niks gehoord over dat de bestelling is geaccepteerd en laat staan een verzendbevestging. Hebben meer mensen bij CentralPoint besteld?
Heb je al ingelogd op je account bij Centralpoint? Daar kun je de status ook volgen, wellicht staat daar meer?
Status Nieuw OrderEEE-lover schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:41:
[...]
Ja, gisteravond/nacht om kwart over twaalf besteld. Om half tien in de ochtend een e-mail ontvangen dat de order ontvangen was en rond half vijf een e-mail gekregen dat de monitor is verstuurd.
Heb je al ingelogd op je account bij Centralpoint? Daar kun je de status ook volgen, wellicht staat daar meer?
29-01-2015 08:50 Got 'success' status from Ogone
29-01-2015 08:49 Nieuwe order geplaatst vanaf IP: ***
Verder staat er niks
Vreemd zeg. De mijne komt ook bij centralpoint vandaan. Ze zijn goed bereikbaar per telefoon (zelfs een speciaal dell-informatienummer) dus ik zou ze morgen even bellen als er niks veranderd als ik jou was.
Misschien wordt dat vanavond pas aangepast? is wel vaker dat je pas savonds laat een mailtje krijgt.blupmans schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:50:
Vreemd zeg. De mijne komt ook bij centralpoint vandaan. Ze zijn goed bereikbaar per telefoon (zelfs een speciaal dell-informatienummer) dus ik zou ze morgen even bellen als er niks veranderd als ik jou was.
Ik heb vanmorgen nog contact gehad met een chat medewerker en hij zij dat de monitor vandaag verstuurd wordt, zo niet dan houden ze het maar koop ik wel ergens anders een monitor want bij MeGekko zijn ze nu ook ruim op voorraad
Ja, gaat ineens goed nu met de voorraad he! Is maar goed ook. Is wekenlang kommer en kwel geweest.
@modje: mag weg
[ Voor 89% gewijzigd door Sorki op 29-01-2015 21:52 ]
Sorki#2242
u2515h review online gezet, hopelijk hebben jullie er wat aan.
Jawel, besteld om 15h30, 's anderdaags om 10h in huis.Meulendijks89 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:30:
[ Voor 7% gewijzigd door Sorki op 29-01-2015 21:53 ]
Sorki#2242
Hier nog steeds geen voortgang in het proces, misschien morgen vroeg dan..Sorki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:45:
[...]
Jawel, besteld om 15h30, 's anderdaags op 10h in huis.
Gister om 18:45 besteld, vandaag om 15:21 bericht dat de U2515h is verzonden @centralpoint.nl
Betaald via iDeal.
Hopelijk morgen in huis
Betaald via iDeal.
Hopelijk morgen in huis
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Hij is inmiddels ook leverbaar bij 4Launch, heb hem daar besteld om op te halen want heb nog steeds niks gehoord van CentralPoint, dus heb hem sowieso vandaag.
Verwijderd
IPS en hoge PPI? Hoe kan dat ding zo goedkoop zijn? Mis ik iets?
Geen 16:10. Dat maakt iets minder uit met zo'n resolutie, al zou met helemaal ideaal zijn.
Geen 16:10. Dat maakt iets minder uit met zo'n resolutie, al zou met helemaal ideaal zijn.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 05:53 ]
Leuke reviewSorki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:45:
u2515h review online gezet, hopelijk hebben jullie er wat aan.
[...]
Jawel, besteld om 15h30, 's anderdaags om 10h in huis.
Dit topic is gesloten.