[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brommer schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:00:
Met kalibreren wil ik mij niet bezig houden.
Dan moet je eigenlijk ook niet zeuren vind ik...
Hoeveel mensen doen dat?
Te weinig
Wat wel van belang is zijn goede zwartwaardes, mooie kleuren, goede kijkhoeken...
Mooie kleuren is natuurlijk erg subjectief. Ik heb zelf het liefst nauwkeurige kleuren. Zwartwaardes zijn niet slecht van de U2412M, maar juist bovengemiddeld goed. Veel schermen hebben al moeite met 1000:1 halen (zit heel veel rond 850~950:1) en het exemplaar dat ik van de U2412M had getest had een contrast van 1046:1 gemiddeld. Daarmee zit je al snel bij de beste 25% van LCD schermen.

U2412M heeft wel wat last van IPS glow, maar kijkhoeken zijn buiten dat ook prima. Zelfs met multi-monitor opstellingen kom je zelden verder dan 35° inkijkhoek en dat is horizontaal. Verticaal kan je prima recht voor het scherm zitten. Onder die omstandigheden heb je zelden last van IPS glow, tenzij je donkere content in een compleet verduisterde ruimte gaat bekijken (maar een film kijk je bijvoorbeeld niet op twee schermen tegelijk).
...en degelijk beeld bij lage helderheid (als ik 's avonds aan mijn computer zit).
Wat Weakling zegt, ambient light control zou hier een uitkomst bieden. Anders moet je zelf de helderheid omlaag zetten van het scherm als je in het donker gaat zitten.

Maar ik snap niet wat je tegen kalibreren hebt (al doe je het op het oog). Er zijn zat systemen die niet optimaal presteren met standaardinstellingen. Een TV moet je ook afstellen op de apparaten die er op aansluit. Bij geluidsinstallaties moet je ook nog eens de omgeving meenemen. De meeste auto's zou je ook wel kunnen tunen zodat hij zuiniger of sneller is zonder onderdelen te vervangen. Als je het beeld te kil vindt is het een kleine moeite om de witbalans iets aan te passen of een andere preset te kiezen.

Ik kan wel zeggen dat zowel de U2414H als de U2415 beter geschikt zijn voor jou, aangezien die een fabriekskalibratie hebben. Maar ook dat is geen garantie voor goed beeld. De helderheid en witbalans veranderen behoorlijk over de levensduur van een scherm. De maximale helderheid van mijn U2711 is bijvoorbeeld nu na 11224 branduren ruim een kwart lager dan toen hij nieuw was en het beeld is ook veel geler. Ik heb de witbalans ingesteld staan op R86 G89 B100 in de Custom instelling, want in de meeste presets is wit echt heel gelig. De fabrieksgekalibreerde Adobe RGB en sRGB modi zijn ook compleet onbruikbaar geworden. Enige wat nog ergens op lijkt is de Cool preset, maar eigenlijk is de enige goede optie nu handmatig de witbalans instellen met de Custom instelling. Beste is natuurlijk als je dat doet op basis van metingen met een beeldschermkalibrator (colorimeter of spectrofotometer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11
Zo mijn U2713HM is binnen. Gisterochtend besteld met 3 dagen levertijd maar vanochtend stond de bezorger al voor de deur. Snel even getest met dead pixel tester maar nergens iets te zien. Ik kan er zelf niet echt een groot probleem van maken als er een dode pixel in een hoekje zit maar midden op mn scherm vind ik toch wel drama. Ik vind het scherm wel behoorlijk fel als in te veel backlight. Ik zal deze eens dimmen al begreep ik dat dit toch wel invloed had op de 'kleurechtheid'. Zal zodadelijk mijn spyder er even op testen. Als het goed is zou het beeld nu 'blauwer' moeten worden aangezien de kleurwaardes al iets te geel zijn volgens het testrapport. Ik ben benieuwd, anders gaat die spyder toch weg denk ik.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 17:33
Vandaag een tweede U2412M ontvangen. Met een klein hartje heb ik dat scherm uit de doos gehaald. Blijkt het toch wel een A00 te zijn. Geproduceerd in januari 2014, dat wel.

Scherm aangesloten. Wow! Dit scherm gelijkt in niets op de U2412M die ik intussen al meer dan drie jaar geleden ontving. Ik ben er ook zeker van dat de zaken waar ik niet tevreden over ben bij mijn oude U2412M altijd aanwezig waren. Dat scherm is heel blauwig, de uniformiteit is slecht, het scherm is heel korrelig, tekst is niet scherp.

Mijn nieuwe U2412M heeft een veel betere uniformiteit, mooie gradients in OS X Mavericks (dat subtiel grijs van de vensters), tekst is haarscherp, kleuren zijn mooi, warm en helder.

Dit weekend, als ik wat meer tijd heb, zal ik eens wat vergelijkingsmateriaal online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat er niet toevallig ergens op de doos (of op een sticker) U2412M met nog een kleine letter er achter?

De latere exemplaren van de U2713HM zijn bijvoorbeeld U2713HMt. Op het moment dat er zo'n kleine letter achter komt beginnen ze opnieuw met de A0x revisienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

brommer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:53:
Vandaag een tweede U2412M ontvangen.
...
Scherm aangesloten. Wow! Dit scherm gelijkt in niets op de U2412M die ik intussen al meer dan drie jaar geleden ontving.
...
Dat scherm is heel blauwig, de uniformiteit is slecht, het scherm is heel korrelig, tekst is niet scherp.
...
Dit weekend, als ik wat meer tijd heb, zal ik eens wat vergelijkingsmateriaal online zetten.
De 2014 versie minder korrelig en tekst scherper? Zouden ze overgestapt zijn op een andere AG coating? Dat was wel de meest gehoorde klacht destijds. Heb er zelf geen last van en wil mijin oude U2412M niet kwijt, maar ben wel benieuwd!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond die van de oude U2412M juist erg fijn. Van al die nieuwe panelen is de coating nauwelijks nog mat te noemen, ze reflecteren best wel veel en niet alleen met fel zonlicht. Het enige scherm waar ik het hinderlijk vond was op de U2410, maar op m'n U2711 heb ik er vrijwel geen last van en bij alles nieuwer dan dat is de korreligheid / boterhamzakjeseffect alleen nog maar minder geworden.

Mooiste zou natuurlijk zijn als ze i.p.v. anti-glare coatings over zouden kunnen gaan op anti-reflection coatings, maar die zijn nog best wel lastig te maken. Het is vooral lastig om te zorgen dat ze verschillende golflengtes in gelijke mate blokkeren. Op laptops zie je het wel regelmatig, dan heb je een glossy paneel, maar toch met weinig reflectie. Wat je daar dan alleen vaak ziet is dat als je een zwart scherm weergeeft de reflectie weliswaar heel erg donker is, maar dat die dan wel heel erg groen of heel erg paarsig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Kid Jansen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:04:
Staat er niet toevallig ergens op de doos (of op een sticker) U2412M met nog een kleine letter er achter?
Ofwel heb ik gewoon pech gehad toen in 2012 en ontving ik een slecht paneel. Ik stuur wat gegevens mee voor de volledigheid (gelukkig beschik ik nog over de doos uit 2011):

Scherm uit 2011:
  • DP/N 019K73 Made in China
  • S/N CN-019K73-74261-17F-1YFL
  • REV A00 019K73 9J1GH72DLT Manufactured date: July 2011
  • Achteraan het scherm: U2412Mb
Scherm uit 2014:
  • DP/N 0TK85K Made in China
  • S/N CN-0TK85K-74261-416-8D1L
  • REV A00 0TK85K 9J1GH7ADLT Manufactured date: January 2014
  • Achteraan het scherm: U2412Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook zijn dat andere revisies van de U2412M niet uit China komen en dat in China alleen A00 gemaakt wordt. Zie ook Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18" en Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16".

Verder kan het natuurlijk ook voorkomen dat nog steeds hetzelfde paneel gebruikt wordt, maar dat LG Display wel aanpassingen heeft gemaakt aan het productieproces van dat paneel. Of dat er net een iets andere versie van het paneel wordt gebruikt. Dat laatste lijkt mij overigens onwaarschijnlijk, voor zover ik weet zit in elke U2412M een LG Display LM240WU8-SLA2.

Kan ook een stukje quality control van Dell zijn op verschillende soorten batches van LG Display. Paneelbatches werken als volgt:
AAA: cherry picked panels from batch of A panels, over performing based on panel specs
A: standard panels for most mainstream en lower high-end displays, performing according to panel specs
A-: batch of A panels where the best samples (AAA panels) are already taken out of, performing according to specs, but at the lower end of the margin on average, because the best samples are taken out of the batch
B: usually untested panels that have a higher prognosis (based on feedback from production process) of not performing according to the specs, but often most panels will still be of A-class level with something like 20% being way worse
Bijna alle schermen zijn standaard A-klasse. Je komt AAA eigenlijk alleen tegen bij schermen voor medische toepassingen en bij schermen als Eizo ColorEdge, NEC SpectraView, etc. Maar in een normale A batch kunnen nog steeds erg grote verschillen zitten, doordat de toleranties vrij ruim zijn (bekijk maar eens een paneeldatasheet). Als je heel erg geluk hebt kan je een Dell of HP hebben met de prestaties van een Eizo ColorEdge, maar de kans daarop is erg klein met een A batch (<5%) en met A- kan het al niet meer. Grappige is dat het met B wel mogelijk is, doordat er daarbij wel AAA panelen in de batch kunnen zitten, maar de kans op een scherm met AAA paneel is dan natuurlijk al helemaal extreem klein.

In sommige gevallen worden ook door de grote merken B-klasse panelen gebruikt. Het risico daarmee is voor de beeldschermfabrikant.

LG Display verkoopt bijvoorbeeld een batch klasse B panelen aan Dell waarvan de feedback van de systemen in het productieproces is dat 25% niet aan de specificaties voldoet, voor 35% van de prijs per paneel van klasse A panelen. Als die verwachting klopt kan je dus 75% van de panelen gebruiken en heeft Dell het bruikbare deel van de batch voor 46,67% van de prijs die ze kwijt zouden zijn voor dezelfde hoeveelheid aan klasse A panelen.

Punt is alleen dat die 25% een verwachting is, het kan best zijn dat het 40% is. Daarnaast weet je niet welk deel voldoet aan de specificaties en welk deel niet, dus elk paneel moet getest worden, wat natuurlijk ook kosten met zich mee brengt. Verder zit je dan ook nog met het "onbruikbare" deel. Dat zijn de echt slechte panelen, die je vrijwel niet kan verkopen (gebeurt wel voor next to nothing aan bijvoorbeeld die goedkope Koreaanse fabrikanten) en in sommige gevallen zit er niks anders op dan ze te laten recyclen, wat ook geld kost (soms levert het wat op, hangt van complexiteit van recycleproces en waarde van resulterende grondstoffen af). Ook zal het nog een tijd opgeslagen moeten worden en er komt hoe dan ook nog extra transport bij kijken.

Aan het eind van de dag gaat het er dan dus om wat er met die 46,67% gebeurt. Als je heel erg pech hebt kan het zo zijn dat je duurder uit bent dan wanneer je gewoon meteen klasse A panelen had gekocht. Als het minder is dan is dat winst.

Maar om terug te komen op "Kan ook een stukje quality control van Dell zijn...":

Het kan natuurlijk dat een schermfabrikant minder strenge quality control heeft dan de paneelfabrikant, waardoor uit een batch klasse B panelen meer bruikbare panelen over blijven dan wanneer je de criteria had gebruikt van de paneelfabrikant voor klasse A panelen. Dat maakt klasse B batches interessanter, maar zorgt wel voor nog grotere verschillen tussen verschillende exemplaren van hetzelfde model scherm onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:54
Het viel me op dat er nog niks over op tweakers staat, maar de opvolger van de U2713HM is vorige maand aangekondigd. :)

http://www.tomshardware.c...h-monitor-wqhd,27806.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet aan toegekomen op de startpost te updaten met alle nieuwe schermen. Stond wel tijdje terug op TFT Central en ik neem aan dat de meeste mensen hier die site inmiddels wel kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Hier wat foto's die het verschil tonen tussen mijn U2412M uit 2011 en deze uit 2014. Ik heb geprobeerd om met foto's vast te leggen wat je met je ogen waarschijnlijk direct ziet, m.n. het verschil in scherpte en korreligheid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7b4rqokl.jpg
U2412M - 2011 (origineel)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/menBoAbl.jpg
U2412M - 2014 (origineel)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FDEavZRl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/37dfYyvl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XRhyt8rl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/CaxzMcXl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UyXLR1al.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gknlTMpl.jpg

De kleuren zijn uiteraard ook verschillend. Maar de kleuren kan je nog afstellen; scherpte en korreligheid kan je minder afstellen. Ik overweeg nu wel om toch een hardware calibratie tool aan te schaffen, kwestie van de verschillen toch te verminderen (deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over de U2415? Ik ben heel blij dat er toch nog een 1200px versie naar Nederland komt, maar ik had hem eigenlijk al verwacht. Wordt 75 MHz ook een optie, zoals bij het model met 1080P?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:21:
Is er al meer bekend over de U2415? Ik ben heel blij dat er toch nog een 1200px versie naar Nederland komt, maar ik had hem eigenlijk al verwacht.
Deze is toch al te koop? Enkel rechtstreeks bij Dell momenteel maar ik geloof dat dat in het begin altijd zo is: http://search.euro.dell.c...s=&cat=all&k=u2415&ref=ac. Deze is ook beschikbaar in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brommer schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:39:
Deze is toch al te koop? Enkel rechtstreeks bij Dell momenteel maar ik geloof dat dat in het begin altijd zo is: http://search.euro.dell.c...s=&cat=all&k=u2415&ref=ac. Deze is ook beschikbaar in België.
Ah, dat had ik gemist :) Hij is me nog net wat prijzig, maar zeker zonder BTW is het zeker het overwegen waard. Helaas wel 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwaar overpriced bij Dell zelf, meer dan €265 is echt onzin voor dat scherm. Goede prijs lijkt me €215-235.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:54
Hey hey, vraagje:

Momenteel gebruik ik de volgende dual-screen setup:

BenQ XL2410T (120hz, 1920x1080)
Samsung 2443BW (1920x1200)

In V&A staat nu een advertentie voor een Dell Ultrasharp U2410 (rev A02) voor €150. Zou dit een fatsoenlijke upgrade voor mij zijn naar IPS? Ik ga het scherm dan voornamelijk gebruiken om films op te kijken etcetera. Dat zou betekenen dat ik de 2443BW weg doe (of eventueel een triple screen setup). Is de U2410 in (film-)beeldkwaliteit véél beter dan de 2443BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:31:
Zwaar overpriced bij Dell zelf, meer dan €265 is echt onzin voor dat scherm. Goede prijs lijkt me €215-235.
Mij ook! :Y Ik ben niet in acute nood, dus ik wacht het nog even af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Awsom schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:55:
Hey hey, vraagje:

Momenteel gebruik ik de volgende dual-screen setup:

BenQ XL2410T (120hz, 1920x1080)
Samsung 2443BW (1920x1200)

In V&A staat nu een advertentie voor een Dell Ultrasharp U2410 (rev A02) voor €150. Zou dit een fatsoenlijke upgrade voor mij zijn naar IPS? Ik ga het scherm dan voornamelijk gebruiken om films op te kijken etcetera. Dat zou betekenen dat ik de 2443BW weg doe (of eventueel een triple screen setup). Is de U2410 in (film-)beeldkwaliteit véél beter dan de 2443BW?
Dat is een lastig te beoordelen vraag omdat het gedeeltelijk aan je persoonlijke smaak ligt. Persoonlijk denk ik dat de U2410 een upgrade is, maar het is natuurlijk al een oud beestje inmiddels. En vanaf hier kunnen wij niet zien wat de 2e hands staat is.
Wil je voor de kleurechtheid gaan dan is het een no-brainer. Met natuurlijk een kanttekening dat je misschien zelf nog een beetje mag tweaken met scherm kalibratie. Maar net zo belangrijk is de vraag is het jou zoveel geld waard?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:52
Gegroet,

Mijn huidige 20" monitor gaat intussen al een 8 jaar mee en ik ben van plan deze komende maand eens te vernieuwen. Ik zoek een goede prijs/kwaliteit 24" 1080p monitor.

In eerste instantie dacht ik deze 24" Dell Ultrasharp vanwege de goede quotering op Tweakers en redelijke prijs:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Echter er staat ook een Liyama Prolite 24" die een stuk goedkoper is en ook degelijke reviews krijgt:

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Mijn vraag nu aan de kenners hier is wat de Dell meer te bieden heeft voor de meerprijs? Hij gaat gebruikt worden als allround monitor, dus ook soms gamen en ik ben toch van plan een jaar of 5 verder te kunnen.

Alvast erg bedankt! :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

1 woord (wat ik zelf heb ondervonden): Service.
Daar is Dell 10x beter in dan Iiyama. Maar, als je geen gedonder hebt, kun je net zo goed Iiyama nemen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is iiyama qua service dan zo slecht? Want over Dell is ook lang niet iedereen positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat ervaring van service iets erg persoonlijks is en je moet maar afwachten wie je treft als je het nodig hebt. Ik heb persoonlijk nog niet de service van Dell of iiyama nodig gehad (wel van beide merken monitors gehad (iiyama nog uit het CRT tijdperk en momenteel werk ik al een aantal jaar op de U2711 van Dell). Ik heb wel slechte ervaring met de (niet aanwezige) service van Samsung.

Je moet je natuurlijk ook afvragen hoeveel waarde je aan de klachten moet hangen, want tevreden klanten posten veel minder hun ervaringen dan ontevreden klanten, die juist hun gal willen spuwen.
@kid gefeliciteerd trouwens met je review vd maand titel ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad altijd afwachten hoe het is, dat merk je dan pas als je het nodig hebt. Zelf maar één keer garantie nodig gehad gelukkig (defecte Wi-Fi antenne op m'n HTC One X).

Ik weet wel dat op papier goede service lang niet altijd een garantie is voor echt goede service. Dat hebben we bijvoorbeeld hier op Universiteit Twente een aantal keer gezien met het notebook project. Toen had de fabrikant een aantal onderdelen ineens uitgesloten van garantie, omdat er teveel defecten waren... Je zou verwachten dat als er veel laptops terugkomen met hetzelfde defect, dat ze dan inzien dat het gewoon slecht ontworpen is. Niet dat er ineens geen garantie meer op zit. Vraag me af of daar nog rechtzaken van gekomen zijn. Ik ken wel een aantal mensen die er meerdere aangetekende brieven over hadden gestuurd, maar de fabrikant weigerde te reageren.

Bij de Dell UltraSharp schermen zijn er veel klachten geweest in het verleden over de refurbished schermen. Bijvoorbeeld dat als je scherm meteen uit de doos al een defect had dat je dan toch een refurbished scherm kreeg en niet een nieuwe. Of dat je als je scherm kort na aanschaf (zeg na 150 branduren) een defect kreeg, dat je dan een refurbished scherm terug kreeg met veel meer branduren. Nou is dat inmiddels volgens mij wel beter, maar helemaal opgelost zal het nooit worden. Ligt voor een groot deel overigens ook aan de consument zelf. Die neemt geen genoegen met een product dat binnen de specificaties valt, het moet gewoon perfect zijn. Dat kan als je een Eizo ColorEdge van €2k koopt, maar de Dell UltraSharp schermen kan je dat niet van verwachten. Dat zijn geen AAA schermen.

offtopic:
@ rockhopper: thanks! ik zal die titel overigens vrij snel weer kwijt zijn denk ik, want ik zie net dat reviews: Gebruikersreview van de Maand - Oktober 2014 nu online staat. Ondanks dat maand en jaar in je titel staan ben je de titel weer kwijt zodra de volgende er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Twee vraagjes zelfs. Eerst een kort verhaaltje:

Nu heb ik dus omruil aangevraagd voor de volgende hoeveelheid bleeding U2713HM:

http://i.imgur.com/XE4ar3p.jpg (natuurgetrouwe exposure)

Dit stoort me eerlijk gezegd behoorlijk tijdens het spelen van donkere games zoals Metro 2033 of zelfs Counter Strike. Naast deze bleeding is er werkelijk niets mis met de monitor.

Omruilen dus. Wat blijkt, zijn de U2713HM's op. Ze worden volgens de helpdesk niet meer gemaakt sinds oktober. Van een nieuw model wisten ze zo snel niet, maar dat zal de U2715 wel worden die op tftcentral stond. Na veel gezeik toch nog een heel laat exemplaar uit september gekregen, maar daar blijkt ineens een Samsung PLS paneel in te zitten. :/ Hadden ze nog wat over ofzo? -O-

http://i.imgur.com/Owjt8Nu.jpg
http://www.datadisplay-gr.../LTM270DL02_Datasheet.pdf

Erg leuk en aardig, maar het scherm is totaal niet scherp (OSD staat identiek ingesteld), de kleurtemperatuur is met 6000K kak (correct volgens calibratie, dat wel), terwijl de vorige precies een afwijking de goede kant op had naar 6400K met de calibratie ipv het doel van 6000K. En de bleeding is nog steeds ruk.

http://i.imgur.com/plBfQeQ.jpg

Vragen:
1) Vindt Dell het leuk als een vervangend exemplaar vrolijk weer mee wordt gestuurd met UPS? })
2) Nog een keer proberen of ermee leven (blijven proberen kan lang gaan duren als je steeds oude voorraad krijgt)?

[ Voor 3% gewijzigd door Orwell op 12-11-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je bent er niet echt op vooruitgegaan met dat tweede scherm. Ik zou het gewoon weer melden bij Dell als zijnde defect, en laat hun het maar uitzoeken. Jij hebt gewoon recht op een deugdelijk product en het is duidelijk dat zowel je oude als je vervangscherm niet presteren naargelang wat je van een scherm hoort te verwachten.

Omdat ze de U2713 kennelijk niet meer maken, zul je waarschijnlijk twee opties voorgeschoteld krijgen:
1) Tegen bijbetaling van het verschil krijg je een U2715
2) Je krijgt je geld terug

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou is Samsung PLS niet per se slechter, maar ze moeten gewoon een scherm leveren met een LG Display AH-IPS paneel, want zowel op de US als NL site wordt als paneeltype expliciet AH-IPS genoemd (en alleen LG Display maakt dat soort panelen). Daarnaast is PLS nog veel gevoeliger voor die druk bleeding die IPS ook heeft (zie o.a. Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20"), dus met die strakke behuizingen van Dell is dat vragen om problemen.

Als het nou een LTM270DL06 was okee, maar het is ook nog eens de oude LTM270DL02.

Gewoon omruilen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Weakling schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:44:
[...]
De 2014 versie minder korrelig en tekst scherper? Zouden ze overgestapt zijn op een andere AG coating? Dat was wel de meest gehoorde klacht destijds. Heb er zelf geen last van en wil mijn oude U2412M niet kwijt, maar ben wel benieuwd!
Ik ben ook eens gaan lezen online. De AG coating is inderdaad een veel gehoorde klacht (deze bijvoorbeeld). Ik had indertijd ook maar moeten retourneren. De klacht betreft een bepaalde wazigheid en een gebrek aan scherpte.

Je kan dat verschil op mijn foto's inderdaad niet goed zien maar moest je het in levende lijve zien, je zou het direct opmerken. Het verschil is enorm. Uiteraard ben ik heel tevreden met mijn nieuwe scherm.

Als ik dit verschil zie, dan ben ik zeker dat ze in tussen 2011 en 2014 een andere coating geïmplementeerd hebben. Het moet wel de coating zijn want het is niet gewoon tekst die niet scherp is: ook vaste kleurvlakken hebben een soort wazigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

brommer schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:18:
Hier wat foto's die het verschil tonen tussen mijn U2412M uit 2011 en deze uit 2014. Ik heb geprobeerd om met foto's vast te leggen wat je met je ogen waarschijnlijk direct ziet, m.n. het verschil in scherpte en korreligheid:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De kleuren zijn uiteraard ook verschillend. Maar de kleuren kan je nog afstellen; scherpte en korreligheid kan je minder afstellen. Ik overweeg nu wel om toch een hardware calibratie tool aan te schaffen, kwestie van de verschillen toch te verminderen (deze).
Het verschil vind ik op je foto's niet zo goed te zien (ik zie voornamelijk moiré) maar vaak ligt het probleem van "scherpte" aan de text rendering, onder windows aan ClearType dus. Heb je al geprobeerd om de ClearType wizard opnieuw uit te voeren? Het kan best zijn dat de 2011 versie andere instellingen nodig heeft dan de 2014 versie.

De manier van antialiasing heeft voornamelijk effect op hoe de tekst er uit ziet, zo kun je dat met grijswaarden doen of door middel van sub-pixels (met keus uit verschillende volgorde van die pixels). Als die verkeerd staat dan is je tekst al een stuk onscherper.

Onder Linux en OSX kun je helemaal los gaan wat betreft text rendering en is echt alles te finetunen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Helaas is één van mijn twee Dell 2005FPW's overleden. Is er misschien iemand die nog een 2005FPW heeft staan en hier eigenlijk niets meer mee doet of kwijt wil?

Ik heb het al via vraag en aanbod gepost, maar misschien heb ik in dit topic meer succes ;)

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Ik heb nog niemand gehoord over de U2715H? Dit 27 inch IPS scherm met hele dunne bezels staat sinds kort ook op de nederlandse website van Dell http://www1.euro.dell.com...e_irrank=2&~ck=dellSearch
De prijs is echter wel een flinke tegenvaller.. voor dat geld kun je 3x de 2414h halen :/

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/monitors/monitors_highlights/dell-u2715h-overview-1.jpg
RelaXXinG schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:34:
Helaas is één van mijn twee Dell 2005FPW's overleden. Is er misschien iemand die nog een 2005FPW heeft staan en hier eigenlijk niets meer mee doet of kwijt wil?

Ik heb het al via vraag en aanbod gepost, maar misschien heb ik in dit topic meer succes ;)
Weet je ook wat er stuk is? Misschien is hij nog wel zelf te repareren namelijk (voedingscircuit of inverter bijvoorbeeld). Dat had inquestos laatst ook gedaan met z'n 2407WFP.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Kid Jansen schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:47:
[...]

Weet je ook wat er stuk is? Misschien is hij nog wel zelf te repareren namelijk (voedingscircuit of inverter bijvoorbeeld). Dat had inquestos laatst ook gedaan met z'n 2407WFP.
Nou het is al weken zo dat de monitor begon te flikkeren zodra ik deze aanzette. Dit stopte dan op een gegeven moment, maar dat duurde steeds langer. Totdat de monitor afgelopen week spontaan op zwart ging..

Ik ben niet zo'n held met het uit elkaar halen en fixen.. Wil het best een keer doen, maar heb voor nu graag snel een andere staan. Als je eenmaal dualscreen gewend bent..

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Hoe je het omschrijft lijkt het niet op wat ik had. Bij mij was het echt in één keer gedaan, en hoorde je de condensator ook 'ontploffen'. Dit lijkt me meer een backlight probleem?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
.Kaas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:24:
Ik heb nog niemand gehoord over de U2715H? Dit 27 inch IPS scherm met hele dunne bezels staat sinds kort ook op de nederlandse website van Dell http://www1.euro.dell.com...e_irrank=2&~ck=dellSearch
De prijs is echter wel een flinke tegenvaller.. voor dat geld kun je 3x de 2414h halen :/

[afbeelding]
Ik ben op zoek naar een 27 inch monitor en deze ziet er wel heel mooi uit, ik hoop echter dat hij snel in prijs zakt.
Het LG Philips LM201W01 paneel dat in de 2005FPW zit heeft 6 CCFL tubes, die gaan niet allemaal tegelijk stuk. Die dingen zijn sowieso vrijwel niet stuk te krijgen. Ze zijn rated op 50k branduren (=5,7 jaar non-stop), maar dat is dan nog eens niet de levensduur, maar het aantal branduren waarna de maximale helderheid met de helft is afgenomen. Die dingen kan je 10 jaar non-stop laten branden en de meeste zullen het nog doen. Waarschijnlijk is de inverter gewoon stuk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
.Kaas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:24:

[afbeelding]
€599 als adviesprijs op de site van de fabrikant zelf vind ik echt allesbehalve een tegenvaller. De Dell U2713HM kost nu nog steeds richting de €500 nieuw.

The devil is in the details.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
Hahn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:33:
[...]

€599 als adviesprijs op de site van de fabrikant zelf vind ik echt allesbehalve een tegenvaller. De Dell U2713HM kost nu nog steeds richting de €500 nieuw.
Het kan zijn dat mijn ogen mij bedriegen, maar zag hem net toch echt voor 725 euro staan :+

• Hahn
Ah, doh, prijs is zonder BTW. Dat had ik niet gezien :P

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:08
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen met als monitor een Dell U2414H. Nu heeft de NVidia videokaart in mijn beoogde systeem geen DisplayPort uitgang, wel DVI en HDMI.

Doe ik er verstandig aan een andere videokaart (met DP) te kiezen of zijn er andere opties? Ik lees hier dat het aansluiten via HDMI problemen geeft. Bestaat er zoiets als DVI naar DP kabel en zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Is het een zelfbouwsysteem? Zo ja, dan zou ik je adviseren om even verder te kijken naar een videokaart die wel DisplayPort ondersteunt. Let er als het even kan op dat hij DP 1.2 ondersteunt, want daarmee is een leuke functie mogelijk: daisy chaining.

Mocht je ooit besluiten dat je een tweede scherm wilt, dan kun je dit scherm via DP aan je eerste scherm hangen. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:08
Bedankt voor het advies, ga weer even puzzelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaan wel kabels met aan de ene kant DVI en andere kant DP, maar die werken niet in die richting. Van HDMI of DVI kan je geen DP maken, andersom kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Wat is het verschil dan tussen de 2713hm en de 2715h ? Alleen een ander ips (PLS) paneel (die van samsung) ?

de 2713hm is op de dell site wel iets duurder

[ Voor 18% gewijzigd door Saven op 16-11-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
The Dell.com page for the UP2715K has also now emerged so we now know more about the screen and the full spec. The 27" screen offers a 5120 x 2880 resolution, 8ms G2G response time, 1000:1 contrast ratio, 350 cd/m2 brightness and 178/178 viewing angles. The panel is IPS technology with GB-r-LED backlighting.
5k scherm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
U2715H is 1440p, UP2715K is 5k. Erg verwarrend al die nummers die net wat andere letters hebben :+

[ Voor 116% gewijzigd door Hahn op 16-11-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saven schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:16:
Wat is het verschil dan tussen de 2713hm en de 2715h ? Alleen een ander ips (PLS) paneel (die van samsung) ?

de 2713hm is op de dell site wel iets duurder
De U2713H en U2715H zul je bedoelen, de U2713HM is een budget variant zonder wide-gamut :)
Hahn schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:23:
2713HM is 1440p, U2715H is 4k, dus dat scheelt aardig :P
Nou maak je het nog bonter, de U2715H is een quad-HD scherm net als de U2713H, 1440p dus :) Gewoon de opvolger van de U2713H :)

Oh jij was sneller met wijzigen :>

De H series zijn vaak de grafische versies (met uitzondering van de U2410), de HM de budget series zonder grote gamut. De K suffix gaan ze denk ik gebruiken voor high-resolution grafische series (opvolger van de H's straks dus)

[ Voor 44% gewijzigd door Ventieldopje op 16-11-2014 13:27 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, ik heb m'n post al 3x aangepast :+ QHD las ik als UHD (want quad = 4x, maar blijkbaar doen ze 4x 720p ofzo :?), maar dat is dus 1440p inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 16-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wiki zegt er dit over:

qHD (960x540) = 1/4 van full-hd
(W)QHD (2560x1440) = 4x 720p

:+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ventieldopje schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:23:
[...]

De U2713H en U2715H zul je bedoelen, de U2713HM is een budget variant zonder wide-gamut :)

[...]

Nou maak je het nog bonter, de U2715H is een quad-HD scherm net als de U2713H, 1440p dus :) Gewoon de opvolger van de U2713H :)

Oh jij was sneller met wijzigen :>

De H series zijn vaak de grafische versies (met uitzondering van de U2410), de HM de budget series zonder grote gamut. De K suffix gaan ze denk ik gebruiken voor high-resolution grafische series (opvolger van de H's straks dus)
Ja dat wist ik ook wel eigenlijk, maar de 2715H is goedkoper dan de 2713hm :') ?

de 2713hm = 773 euro op de dell site
de 2715h = 725 euro op de dell site

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 16-11-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dell heeft vage prijzen, dat is inmiddels wel duidelijk. :+ Ben zelf ook in de markt voor een nieuw scherm, en ik neig sterk naar de U2713HM, alleen die verhalen over backlight bleeding (of iets wat erop lijkt wat door de strakke bezel veroorzaakt wordt) schrikken mij ietwat af.. :/ Die U2715H is ook wel een plaatje zeg, alleen nog erg duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen we nou weer even dingen eerst opzoeken voor we het hier posten? De M wordt niet meer gebruikt bij nieuwe modellen. De U2415 is dus de opvolger van de U2412M (ik ga er van uit dat de U2414H er naast blijft bestaan), niet de opvolger van de U2413. En de U2715H is de opvolger van de U2713HM, niet van de U2713H.

Het zou kunnen dat ze de UP2715K als opvolger van de U2713H gebruiken, maar dat denk ik niet. Ik verwacht eerder eind volgend jaar opvolgers voor de U2413, U2713H en U3014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saven schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:36:
[...]

Ja dat wist ik ook wel eigenlijk, maar de 2715H is goedkoper dan de 2713hm :') ?

de 2713hm = 773 euro op de dell site
de 2715h = 725 euro op de dell site
Je moet ook niet op die site kijken voor prijzen.. de [url=]http://tweakers.net/pricewatch/316683/dell-ultrasharp-u2713hm-(excl-displayport-kabel)-zilver-zwart.html]U2713HM[/url] kost rond de €470 - €480. De U2715H is nog niet beschikbaar in Nederland, alleen via Dell misschien. de U2713H kost rond de €610 dus de U2715H zal iets duurder zijn, € 725 lijkt me dan nog helemaal niet ondenkbaar al zal dit waarschijnlijk al snel rond de €660 - €680 vallen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kid Jansen schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:45:
Kunnen we nou weer even dingen eerst opzoeken voor we het hier posten? De M wordt niet meer gebruikt bij nieuwe modellen. De U2415 is dus de opvolger van de U2412M (ik ga er van uit dat de U2414H er naast blijft bestaan), niet de opvolger van de U2413. En de U2715H is de opvolger van de U2713HM, niet van de U2713H.

Het zou kunnen dat ze de UP2715K als opvolger van de U2713H gebruiken, maar dat denk ik niet. Ik verwacht eerder eind volgend jaar opvolgers voor de U2413, U2713H en U3014.
Lijkt mij vreemd, de U2415 heeft een wide-gamut, de U2412M niet. De M en HM worden gebruikt om dat aan te duiden dat het om "budget" modellen gaat zonder wide-gamut (< 100% sRGB).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:07:
Lijkt mij vreemd, de U2415 heeft een wide-gamut, de U2412M niet. De M en HM worden gebruikt om dat aan te duiden dat het om "budget" modellen gaat zonder wide-gamut (< 100% sRGB).
De M wordt inderdaad gebruikt voor "budget", de H staat voor 16:9 beeldverhouding. De U2412M was 16:10, dus geen H, de U2414H was een 16:9 opvolger daarvan (dus wel een H), maar de M werd toen al niet meer gebruikt.

De U2415 is geen 16:9 en omdat de M niet meer gebruikt wordt komt er dus niks achter. Maar het is toch een opvolger van de U2412M. Het is ook geen wide gamut scherm (ook duidelijk te zien in review @ TFT Central). De 91% NTSC in CIE 1976 u'v' is wel aan de hoge kant (zie Tech Specs @ Dell site voor U2415), maar dat is een trend die je de laatste tijd wel meer ziet bij standard gamut schermen. Ze hebben dan wel een verzadigd rood en blauw, maar groen is vrij standaard, waardoor het toch geen wide gamut scherm is. De AOC q2770Pqu haalt zelfs 100,6% NTSC in CIE 1976 u'v', ondanks dat het een standard gamut scherm is. Dat ligt voor een deel ook aan het CIE 1976 u'v' chromaticiteitsdiagram, want die is erg gevoelig voor rood en blauw en veel minder voor groen, vrijwel het omgekeerde van het CIE 1931 xy chromaticiteitsdiagram. Daardoor lijkt een standard gamut scherm af en toe een wide gamut scherm als je alleen af gaat op CIE 1976 u'v'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Net een dartpijltje tegen m'n Dell monitor gegooit, oops.
Anyway, mijn huidige setup is was een U2412M en een oude Acer (v223w ofzo) en het was altijd al lichtelijk vervelend dat de Acer 1680x1050 is en de Dell 1920x1200. Nu heb ik een goede reden om 2 dezelfde te halen voor een nieuwe setup.
Ik vind 1920x1200 iets beter dan 1920x1080 maar aangezien de 1920x1200 schermen duurder lijken te zijn zal het waarschijnlijk 2x 1920x1080 worden.

Ik zat wat in de pricewatch rond te kijken maar tegenwoordig is er zoveel optie dat het moeilijk word te beslissen. Ik heb m'n oog op het volgende:

2x U2414H pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart of pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCS) Zilver, Zwart

2x P2414H pricewatch: Dell P2414H

2x ProLite E2483HS-B1 pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

De U2414H klinkt geweldig maar nadat ik wat posts heb gelezen in dit topic ben ik aan het twijfelen. De 2 verschillende opties zijn ook wat apart, is er een reden voor dat prijs verschil? Ik zie ook dat de U2414H geen DVI poorten heeft (gebruik ik nu) dus dat word ook nog kabels kopen; videokaart heeft 1xHDMI en 1xDP.
De P2414H is, voor zover ik het weet, gewoon de U2414H maar met een dikkere bezel (en goedkoper!), is dit correct?
De Iiyama staat heel hoog in de pricewatch en de prijs ligt een stuk lager, betekent die lagere prijs ook een minder goed scherm?

Wat ik wil doen is een beetje League of Legends spelen, programmeren (leren) en tv series/films kijken.

//edit Extra vraag, zijn er recommended monitor stands? Ik heb er nu een hoop dikke boeken onder liggen wat ook wel weg mag.

[ Voor 11% gewijzigd door Xufuja op 16-11-2014 18:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De Iiyama heeft een TN-paneel, dus die heeft minder realistische kleuren en minder goede kijkhoeken. Dat de Dells vaak aangedragen worden en goed bevonden worden, is omdat ze vaak IPS-panelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Hahn schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:40:
De Iiyama heeft een TN-paneel, dus die heeft minder realistische kleuren en minder goede kijkhoeken. Dat de Dells vaak aangedragen worden en goed bevonden worden, is omdat ze vaak IPS-panelen hebben.
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien, na even wat gegoogled te hebben zie ik dat IPS iets slechter is voor FPS gaming (ghosting?) maar aangezien ik dat niet doe maakt me dat niet al te veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De latency is wat minder goed (is wat anders dan ghosting) dan TN, maar ik vind het snel genoeg voor shooters. Maar ik ben dan ook niet echt een die-hard shooterspeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Creqaw schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:50:
[...]

Ah, dat heb ik over het hoofd gezien, na even wat gegoogled te hebben zie ik dat IPS iets slechter is voor FPS gaming (ghosting?) maar aangezien ik dat niet doe maakt me dat niet al te veel uit.
het is iets trager dan een TN paneel waardoor er in theorie meer ghosting zou zijn. In de praktijk niet te merken hoor, ook niet als je flink wat spelletjes speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Saven schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:23:
[...]

het is iets trager dan een TN paneel waardoor er in theorie meer ghosting zou zijn. In de praktijk niet te merken hoor, ook niet als je flink wat spelletjes speelt
Ah dat is goed, heb ook gelezen dat viewing angles beter zijn op IPS dus dan denk ik dat ik zal kiezen tussen de U2414H of de P2414H.

//edit Na wat reviews gelezen te hebben denk ik dat de dunne bezels van de U2414H ook wat beter zijn voor een dual monitor setup maar er worden zoveel problemen over gepost. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat mensen die geen problemen hebben niets posten maar ik durf dat niet met zekerheid te concluderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Xufuja op 16-11-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Creqaw schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:25:
[...]

Ah dat is goed, heb ook gelezen dat viewing angles beter zijn op IPS dus dan denk ik dat ik zal kiezen tussen de U2414H of de P2414H.

//edit Na wat reviews gelezen te hebben denk ik dat de dunne bezels van de U2414H ook wat beter zijn voor een dual monitor setup maar er worden zoveel problemen over gepost. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat mensen die geen problemen hebben niets posten maar ik durf dat niet met zekerheid te concluderen.
Ik snap niet dat ik ooit op een tn paneel heb kunnen werken :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:54
Ventieldopje schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:04:
[...]

Je moet ook niet op die site kijken voor prijzen.. de [url=]http://tweakers.net/pricewatch/316683/dell-ultrasharp-u2713hm-(excl-displayport-kabel)-zilver-zwart.html]U2713HM[/url] kost rond de €470 - €480. De U2715H is nog niet beschikbaar in Nederland, alleen via Dell misschien. de U2713H kost rond de €610 dus de U2715H zal iets duurder zijn, € 725 lijkt me dan nog helemaal niet ondenkbaar al zal dit waarschijnlijk al snel rond de €660 - €680 vallen.
De U2715H is niet de opvolger van de U2713H, maar van de U2713HM. ;)

Wel vreemd dat de P2715Q (4k) en de U2715H (1440p) beide 700 dollar kosten op de site van Dell. :/ Waarom zou je dan nog de 1440p versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08
Hiawathay schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:06:
[...]

De U2715H is niet de opvolger van de U2713H, maar van de U2713HM. ;)

Wel vreemd dat de P2715Q (4k) en de U2715H (1440p) beide 700 dollar kosten op de site van Dell. :/ Waarom zou je dan nog de 1440p versie kopen?
Ja ik hoop dat de U2715H goedkoper word hoor! Ik kijk enorm uit naar dit toestel (Ik doe geen video/foto bewerking dus heb geen nood aan 4K).

Gamen lijkt me ook iets aangenamer voor de videokaart op 1440p in plaats van 4K. En ik vind het uiterlijk van de u2715h mooier.

Maar inderdaad, ik denk ook niet dat het een succes word met deze prijs :s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 19:40
Ik ben van plan de UP2414Q (24" 4K versie) aan te schaffen. Zo'n hoge PPI op de desktop lijkt me fantastisch om mee te werken en foto's te bekijken :)

Via de Dell site kost deze € 676,63, via de pricewatch kan het goedkoper, vanaf € 612 en voor zo'n € 625 bij een webwinkel waar ik goede ervaring heb.

Wat is wijsheid? Biedt het rechtstreeks bij Dell kopen voordelen die ik mis bij een reguliere webshop?
En heeft iemand tips voor Dell kortingscodes? ;)
Of kan ik beter 5 tientjes besparen en hem in een gewone webwinkel kopen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt beter gewoon bij een webwinkel kopen, die doen ook veel minder moeilijk met garantie en dat soort dingen dan bij Dell zelf volgens mij.

Lekker van die 5 tientjes een flinke portie chinees halen en en kwijlen naar 4k films!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_hurk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-06 15:50
Denk je niet dat de p2415q hier binnenkort uit is? Gegevens zijn begin deze maand "gelekt", en hij staat sinds een paar dagen, samen met de p2715q, op o.a. de Amerikaanse Dell website te koop.
En met een introductieprijs van 500$ lijkt hij me beter en goedkoper dan de p2414q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

Mappy

Piramide van Austerlitz

De U2415 begint op Duitse prijsvergelijker heise.de binnen te komen: laagste prijs rond de 280. Hoop dat dat een aardige indicatie is voor de Nederlandse prijzen ook :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Verwijderd

Mappy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:51:
De U2415 begint op Duitse prijsvergelijker heise.de binnen te komen: laagste prijs rond de 280. Hoop dat dat een aardige indicatie is voor de Nederlandse prijzen ook :)
Ik vind het alsnog wel een hoop geld, ik hoop dat de prijs nog wat zakt :) Zoals Kid Jansen al terecht opmerkte is 215-235 euro een nette prijs.
Als hij binnen komt op €280 dan is dat goed nieuws, in de eerste 3 maanden gaat er namelijk vrijwel altijd zo'n 20% vanaf, waarna je dus rond de €225 zit.

Verwijderd

Kid Jansen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:39:
Als hij binnen komt op €280 dan is dat goed nieuws, in de eerste 3 maanden gaat er namelijk vrijwel altijd zo'n 20% vanaf, waarna je dus rond de €225 zit.
Nog eens de BTW eraf en we hebben een winnaar :P Ik merk dat ik eigenlijk al een beetje aan het spieken ben naar 4K, maar dat zal wel bij mijmeren blijven. Groot hoeft van mij niet, een hoge PPI dan weer wel, samen met een betrouwbare kleurreproductie. Ergens hoop ik ook nog steeds op een 75 MHz-versie.

Alhoewel 316 euro (500 dollar omgerekend minus BTW) ook best goed te doen is. Ik vind het scherm zelf alleen wat minder mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 00:43 ]

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:41:
[...]
Ergens hoop ik ook nog steeds op een 75 MHz-versie.
Dat zou wel héél extreem zijn! :> :+

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Exar schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:43:
Dat zou wel héél extreem zijn! :> :+
I operate on another level O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-09 19:40
sander_hurk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:45:
Denk je niet dat de p2415q hier binnenkort uit is? Gegevens zijn begin deze maand "gelekt", en hij staat sinds een paar dagen, samen met de p2715q, op o.a. de Amerikaanse Dell website te koop.
En met een introductieprijs van 500$ lijkt hij me beter en goedkoper dan de p2414q.
Dat was me nog niet opgevallen dat de p2415q er snel aankomt. De introductieprijs is inderdaad $1000 lager dan dat bij de UP2414Q was :D Vergelijk ik de specs dan komen ze grotendeels overeen, maar de volgende afwijkingen zie ik zo op papier:

UP2414QP2415Q
brightness350 cd/m²300 cd/m²
Response time8 ms (GtG typical)8 ms (typical), 6 ms (fast mode)
Color gamut (Typical)100% (sRGB) 99% (Adobe RGB) 103% NTSC color (CIE 1931)99% sRGB (CIE1976 (102.28%) and CIE1931 (82.09%))
Factory calibrationDelta-E < 2Delta-E < 3
Horizontal scan range30 kHz to 140 kHz31 kHz to 140 kHz
Vertical scan range24 Hz to 75 Hz29 Hz to 76 Hz

Wat mij opvalt is dat de opvolger niet meer in de Ultrasharp serie valt maar in de goedkopere P serie. De UP2414Q heeft op gebied van kleuren en helderheid de betere papieren. Daarentegen wordt bij de UP2414Q uitdrukkelijk vermeld dat deze alleen op 60 Hz werkt in de "DP1.2 with MST feature" mode. Hier wordt bij de P2415Q met geen woord over gerept, dus het lijkt dat deze ook in DP 1.1 op 60 Hz werkt.

De UP2414Q had geen scaler, zou de P2415Q deze wel kunnen hebben? Dit vind ik nog niet terug in de handleiding. Voor mij is de weergave van goede kleuren in ieder geval het belangrijkste, dus ik denk dat ik alsnog voor de UP2414Q ga :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:44
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier terecht kan, maar voordat ik een nieuw topic open probeer ik het toch even. Er zijn vast meer gebruikers die twee Dell Ultrasharp U2713HM schermen naast elkaar draaien. Ik wil mijn huidige setup met een U2713HM en een U2311H upgraden naar twee U2317HM schermen (en misschien dat ik de U2311H er ook nog naast houd). Nu draai ik op een mini ITX systeem met één Displayport en één DVI.
Met twee U2713HM schermen heb ik een extra Displayport nodig. Echter kan ik niet een goedkoop videokaartje vinden met twee DP poorten. Kan ik een goedkoop kaartje met één DP kopen en die naast de poorten van mijn moederbord gebruiken of kennen jullie wel een goedkope videokaart met twee DP poorten? Of bijvoorbeeld een Gigabyte Brix achtig systeem met twee DP poorten? Het is puur voor desktop gebruik, dus een videokaart van een paar honderd euro vind ik te veel. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik weet niet wat voor videokaart er nu in zit maar met een beetje geluk kun je Daisy chainen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de videokaart / het moederbord een DP 1.2(a) poort heeft is dat inderdaad de beste optie. Maar als je 1.1a of ouder hebt kan dat niet.

Wat is overigens nog wel acceptabel qua prijs voor een videokaart? Er zijn in het pro segment namelijk meerdere goedkope opties met 2x DP of meer (in prijs oplopend):Maar er zijn nog veel meer kaarten met minimaal 1x DP 1.2(a) waarmee je dus kan daisy chainen. Het wordt alleen lang niet altijd vermeld in de Pricewatch (en ook op de website van de fabrikant is het soms even zoeken).

Met HP Radeon HD 8490 DP 1GB ben je bijvoorbeeld ook al klaar. Of als je iets meer power wil de Sapphire R7 250X 1GB of MSI Radeon R7 250X 1GD5 (allebei 2x DP 1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Qua prijs vind ik die 250X nog wel te doen. Ik vraag me af of dat daisy chainen wel kan met de U2713HM. Ik zie namelijk geen DP out poort op het scherm. Volgens mij is de U2713HM ook niet DP 1.2. Vind het wel jammer dat die beide kaarten actief gekoeld zijn, omdat het systeem nu vrijwel onhoorbaar is.
Ik heb ook gekeken naar de Pro kaarten. Bijvoorbeeld de HP Nvidia NVS 310. Ik vraag me af of er nog nadelen zijn om een Pro kaart te gebruiken als desktop videokaart. Bijvoorbeeld driverondersteuning in Windows 8 enz.
Kan ik niet een simpel passief gekoeld kaartje nemen met 1 DP en dan de poorten van mijn moederbord blijven gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door AgeOfPanic op 22-11-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit niet op te letten inderdaad, de U2713H heeft zowel DP in als out, maar de U2713HM niet. Het kan alsnog met één DP 1.2 poort als je een MST hub gebruikt, maar die dingen zijn best wel prijzig. Dan kan je net zo goed een andere videokaart kopen met 2x DP.

Ik weet niet zeker of het werkt om de DP van je videokaart en de DP van je moederbord tegelijk te gebruiken. Je zou het natuurlijk altijd eerst kunnen proberen en als het niet werkt alsnog een andere videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb zelf een Nvidia Quadro K600, niet duur en heeft een DP 1.2 poort. Twee keer full HD moet makkelijk kunnen.

Daisy chainen kun je alleen met 1.2 maar je tweede beeldscherm mag een oudere versie hebben, zolang je eerste scherm maar 1.2 is :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het scherm moet wel een DP-out hebben voor daisy chainen en dat heeft de U2713HM niet. Maakt dan niet uit of het scherm DP 1.1 of 1.2 is, het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
OK, ik denk dus dat de HP kaart een optie is. Misschien dat ik de videokaart van mijn moederbord dan de U2311H kan aansturen.
Ik zal eens zoeken naar een goedkope passieve videokaart met 1 DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom 1x DP? Want als het niet werkt via de andere poort op je moederbord kan het dus niet, tenzij het een 1.2(a) poort is en je een MST hub koopt. Maar dan ben je meer geld kwijt dan met een kaart met 2x DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Deze setup is toch een plaatje, of niet? Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/9d/69/ec/9d69eceb9555b89316f731302352048f.jpg

nieuwe u2415

[ Voor 5% gewijzigd door Travee op 23-11-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Dual U2415 is precies de setup die ik voor iemand in gedachten heb :) Mooi klein stil microATX kastje met een i5 erin, 1 displayport aansluiting is genoeg want je kunt ze doorlussen. Onboard video lijkt me voldoende voor officegebruik.

Momenteel zie ik de eerste Duitsers met levering naar NL incl. bezorging voor 309 euro. Nog even wachten dus :)

Zelf zit ik meer op een curved UHD/4K monitor van rond de 37" te wachten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mappy op 25-11-2014 15:15 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dual U2415 lijkt mij ook top. Waar heb je die vandaan, Travee, en wat kosten ze per stuk?

@ Mappy: Ik heb hier pas mijn NUC i5 met fanless Tranquil Abel case op een Acer IPS 2560x1440 pricewatch: Acer K272HULbmiidp Zwart aangesloten via displayport, maar ik vond het beeld erg onrustig vergeleken met mijn huidige IIyama TN E2607WS paneel. Ik hoop natuurlijk dat dit met een Dell wel mooi gaat zijn! :)
Saven schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:37:
Ik snap niet dat ik ooit op een tn paneel heb kunnen werken :P ;)
Ik weet niet wat het precies was, dat het aan de onboard Intel videokaart ligt van de NUC, of aan het feit dat het een (AM)VA IPS paneel is, maar ik heb mijn Acer IPS monitor weer teruggebracht. Mijn TN IIyama is aangelsoten met een laptop met een Nvidia GT 520M, en dat beeld is veel rustiger. De Acer IPS was wel superscherp, maar ik kreeg er vlekken van in mijn ogen, ook als ik de helderheid op 20-30% zette. Ik kon het helaas niet testen via mijn laptop, want die geeft maar 1920x1200 maximaal door en die van de Acer IPS was 2560x1440 dus dan wordt het sowieso nooit mooi en scherp. Beide monitors draaiden op de aanbevolen 60Hz. Het enige dat ik kan bedenken zijn 3 dingen:
1. De GT 520M geeft een rustiger beeld door dan de Intel Graphics van mijn Core i5 NUC.
2. De reactietijd van 6 ms van de Acer IPS was onrustiger voor mijn ogen dan de 2 ms van mijn TN IIyama.
3. Mijn ogen zijn gewoon te gevoelig (of te brak?) voor de Acer IPS. Ik zie zelf wel scherp trouwens.

Dus ik ben zelf voorlopig weer terug op TN i.p.v. IPS. ;)

Hoe dan ook, als die U2415 in de winkel te bewonderen is, ga ik ze zeker checken. Want een dual setup daarin lijkt me top. Dus niks nog geen 4k voor mij, geen zin om te gaan moeten scalen om alles nog te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ze kosten nu zo'n 300 per stuk, maar ga er maar vanuit dat die prijs nog wel gaat zakken.

En voor mij voorlopig ook geen 4K hoor. Voorlopig dual 1920x1200 en 1 GPU is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Kid Jansen schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:08:
Waarom 1x DP? Want als het niet werkt via de andere poort op je moederbord kan het dus niet, tenzij het een 1.2(a) poort is en je een MST hub koopt. Maar dan ben je meer geld kwijt dan met een kaart met 2x DP.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een PNY Nvidia 310 kaart met twee DP poorten. Draait nu een uurtje echt prima. Merk geen snelheidsverschil en Youtube en alles speelt goed af. Moest helaas ook een nieuwe koeler op mijn moederbord om het PCI Express slot bereikbaar te maken. Het is ook gelukt om de oude 2311H op de DVI poort van mijn moederbord aan te sluiten. Dan moet je in BIOS de setting activeren dat deze altijd aan staat en dus niet gedeactiveerd wordt bij een discrete videokaart. Denk zelfs dat het mogelijk zou zijn om een een derde 2713HM aan de DP poort te hangen, maar dan denk ik dat mijn vriendin haar koffer pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Eerste Ultrasharp U2715H in het wild (dus buiten Dell) gespot:
https://www.companic.nl/p...s_id=6081658&ref=tweakers
478,35 valt me eigenlijk wel mee, maar ik hoop dat er snel meer winkels volgen, misschien kan de prijs zelfs nog lager. Maar deze prijs lijkt me redelijk voor dit scherm toch?
Ik neem in elk geval aan dat er geen reden meer is om de U2713HM te kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Exar op 30-11-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
Had hem idd ook gezien Exar, twijfel alleen een beetje aan de kwaliteit van die webshop. Bij Afuture ook te koop trouwens, maar dan voor 515 euro.. Ga hem denk ik toch maar bestellen bij Companic :) Prijs valt mij inderdaad alles mee, gezien de 700+ euro inc btw waarvoor hij eerst op de dell site stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Hmm, bij Afuture kan ik hem niet vinden. :?
Ik vraag me trouwens af of het klopt bij Companic dat "Meegeleverde kabels AC, USB"... op de Dell site staat dat er een mini-displayport naar displayport kabel bij zit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
Bij Afuture:
http://afuture.nl/productview.php?productID=3362619

Maxict:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

Hoop inderdaad ook wel dat er een displayport kabel bij zit.. Als het gewoon dezelfde doos is als bij dell dan zit ie er sowieso wel in. Hopelijk gewoon vergeten bij de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die prijs vind ik bijzonder laag, dat is amper duurder dan de 2713HM inderdaad, terwijl die toch al flink wat langer uit is. Daardoor ben ik wel benieuwd of 'ie ook echt beter is dan de 2713HM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Bij Companic zie ik ook de U2415 voor 263.27 incl BTW (let wel op de reviews).

Ah de pricewatch mist nog wat links, daarom is ie daar nog niet te vinden:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=u2415

[ Voor 46% gewijzigd door Mappy op 30-11-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52
.Kaas schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:46:
Bij Afuture:
http://afuture.nl/productview.php?productID=3362619

Maxict:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

Hoop inderdaad ook wel dat er een displayport kabel bij zit.. Als het gewoon dezelfde doos is als bij dell dan zit ie er sowieso wel in. Hopelijk gewoon vergeten bij de specs
Even terzijde. Max ICT is een webshop waar ik nooit meer koop. Alles staat op stock maar niks is 'echt' in voorraad waardoor je mogelijk na een maand nog niks ontvangen hebt. Had hetzelfde voor met 'maar' een hoes van 40 euro, dus bega die fout niet met een dure monitor. Uiteindelijk order gewoon geannuleerd en op een 'betrouwbare' site gekocht.

Heb momenteel zelf een Dell U2412M + Samsung Syncmaster 2333sw. Ben aan het twijfelen om de U2412M als tweede scherm te gebruiken en dan als primair scherm een U2715H/U2713HM te kopen, zou mooi zijn als één van beide scherm onder de 400 euro gaat. Psychologisch gezien kan ik het moeilijk opbrengen +400 euro aan een scherm geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Sakke1994 op 30-11-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
Sakke1994 schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:39:
[...]
Even terzijde. Max ICT is een webshop waar ik nooit meer koop. Alles staat op stock maar niks is 'echt' in voorraad waardoor je mogelijk na een maand nog niks ontvangen hebt. Had hetzelfde voor met 'maar' een hoes van 40 euro, dus bega die fout niet met een dure monitor. Uiteindelijk order gewoon geannuleerd en op een 'betrouwbare' site gekocht.

Heb momenteel zelf een Dell U2412M + Samsung Syncmaster 2333sw. Ben aan het twijfelen om de U2412M als tweede scherm te gebruiken en dan als primair scherm een U2715H/U2713HM te kopen, zou mooi zijn als één van beide scherm onder de 400 euro gaat. Psychologisch gezien kan ik het moeilijk opbrengen +400 euro aan een scherm geven.
Thanks voor het meedenken, daar ga ik dus niks halen :)

Vind het ook een beetje vreemd dat bij alle webshops waar hij te krijgen is, 31 als aantal in voorraad blijft staan bij de leverancier. Het lijkt me toch niet dat het product in die paar dagen dat het er op staat nog geen een keer gekocht is. Als ik zo de shopreviews lees van Companic komt dat aardig overeen met dat van Max ICT. Wellicht beter even wachten op tot een iets betrouwbaardere webshop deze 27 inch beauty er op zet :9~

Bij Dell is hij trouwens ook te halen met een mooie 20% korting, in totaal 580 incl btw excl verzendkosten:
http://www1.euro.dell.com...e_irrank=1&~ck=dellSearch

Nog heel even wachten dan maar, kan niet wachten om mijn t260hd te upgraden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Travee schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:51:
Deze setup is toch een plaatje, of niet? [afbeelding]

nieuwe u2415
een scherm te weinig ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart

sinds vandaag beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Ik heb de U2715H toch maar bij Companic besteld. Wel met toeslag voor creditcard voor de veiligheid vanwege de inderdaad niet zzo goede reviews, maar dan nog is het een mooie prijs voor die monitor vind ik (totaal 500 Euro).
Ohja, de displayport kabel zit er trouwens wel bij, is me door de helpdesk van Companic bevestigd.
Ik ben benieuwd of deze monitor me net zo goed zal bevallen als mijn trouwe Ultrasharp 2007FP (1600x1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:19
Misschien kunnen jullie me helpen:

Ik heb sinds gisteren 2x Dell u2415H in mijn bezit, wat een pracht monitors!
Deze wil ik graag gebruiken in combinatie met mijn 13 inc macbook pro retina late 2013, via 1 kabel.

Helaas wil dit nog niet helemaal lukken, het is gelukt om de monitors aan te sluiten via 1 kabel maar helaas mirroren de monitoren elkaar inplaats dat hij ze als 2 losse schermen ziet. Iemand een idee hoe er voor te zorgen dat ze als 2 losse monitoren worden gezien?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.