Ik ben in bezit van een 987.2 Cayman S. Geweldige auto, ik kwam uit een 7-serie maar de achterbank werd nooit gebruikt dus zocht iets wat kleiner en sportiever is.
Carbio ben ik niet zo van, tijdens de mooie dagen heb ik hooikoorts en in de zomer is het te heet.
Ik rijd dus wel op een motor naar m'n werk dus de auto gebruik ik alleen in het weekend of in de vakantie, de boodschappen doet m'n vriendin op de fiets
(ze gaat elke dag naar de sportschool en die zit naast de supermarkt, kan ze wel een pak melk meenemen). Niet omdat de Cayman geen ruimte biedt maar de deuren zijn vrij lang om op een krappe supermarkt parkeerplaats uit te kunnen stappen. En dan denk ik liever niet eens aan losgeslagen boodschappenwagentjes, figuren die hun deur (express) hard open gooien of iemand die de eerste versnelling niet kan vinden en eerst even een tikkie in z'n achteruit geven...
Ik ben samen met m'n vriendin vorig jaar twee weken richting Nice gereden via de Grote Alpen route. En afgelopen mei de auto volgeladen voor een week op een boot in Friesland. Voorin een koelbox, rugzak en met wat losse boodschappen de gaten opgevuld. Ik had de eieren en het brood in het vakje waar de EHBO tas (volgens mij bij oudere modellen de audio installatie of cd-wisselaar) inzit.
Dekbed en kussens in een vacuümzak achter de stoelen.
Twee handbagagekoffers bovenop de motor.
Ik heb een ruimbagagekoffer van Dakine, die zijn van stof met een harde bodem die je in 2-en kunt openklappen. De onderste helft kan ik volgooien met spullen. De bovenste helft moet leeg blijven anders kan de klep niet dicht. Daaromheen heb je nog ruimte voor je fotocamera met lenzen en statief. Paraplu erbij en je kunt vertrekken.
Dan heb je nog twee kleine vakjes links en rechts achter de stoelen en het handschoenenkastje waar je spullen in kwijt kunt.
Soort van rijdende koffer heb je dan, geen probleem als je meerdere dagen ergens verblijft maar als je dagelijks op een andere plek wilt overnachten blijf je wel puzzelen. En als je een souvenir koopt moet je die met DHL naar huis sturen.
Mijn auto is met PDK uitgevoerd, met rustig rijden haal ik de 7.8l/100km maar in de bergen ga je richting de 12,1l/100km. De auto schakelt zonder dat je het merk, zet je hem in Sport Plus dan krijg je iets meer gevoel en zul je bij het aanrijden van rotondes of net voor stilstand wel merken dat hij naar z'n 1 schakelt, niet heel comfortabel.
Mijn auto staat in de stille verkoop, ik heb waarschijnlijk al een koper maar mocht je interesse hebben of gewoon wat meer willen weten (heb een video van de wagen volgeladen) stuur even een DM met je 06 dan vertel ik je graag meer.
Het is mijn eerste Porsche maar zeker niet de laatste, voor nu even andere plannen vandaar de verkoop.