Het grote Porsche Topic #1

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:58:
DDAY: 30/04 om 9u.. dan is de Panamera klaar :D
Mooi man, we zien graag wat foto's!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:00
En…. Het was het wachten waard!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfpODxU-JvaKdjp0A6EP9jMHRwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ApvdyLO6iQlPOqgWMkkwZFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XPAlNdIXb6uB6Tx3ey3CpKSkuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErcWjtu1MF27qCVjCHnyzayc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wQIqLH9X6K-XYXRGIOcNToZRVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icSNMBrY3pMQYahs5KbHo9Jf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb25N-lC4zE1eUKhQmawp0S0u7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYKQkKTUsfdvXTgu23HcnonO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaVE2AD7meC-p6VxZkHnA9Nn5Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sxGwMCvxWiKJyOSgKdPshqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y64SyS5r4WuaNSRilp7Jb4b_7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obu1LK5gZoZWUSZVEFfLcARA.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-05 23:44
Ow, een Porsche topic, nice!

ik ben sinds eind vorig jaar ook deel van de Porsche community. In december een 2018 Macan S gekocht en meteen verliefd geworden op Porsche, maar wist in de eerste week al dat ik ooit een 911 wilde hebben. Die kriebel niet meer kwijtgeraakt en 1 of 2 maandjes daarna de Macan weer ingeruild voor een 991.1 C4S. Elk ritje begint met een glimlach en eindigt met een glimlach. Echt een heerlijk gevoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAuhj_43m3akuFLMJ8euhtX27CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvXtl2EVNNGpyqoLmqyLi7pt.jpg?f=fotoalbum_large

Do what you love, do it often

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:11
Gelukkig toch nog wat echte auto liefhebbers hier ;).

Ik heb een rode 996.1 gt3. Inmiddels aangepast, kuipen en halve kooi eruit (op zolder), normale gt3 stoelen en 2 kinderzitjes achterin, zo hebben we er nog wat aan met z'n 4en ;).

Dat mensen het je niet gunnen merk ik vooral als we een rondje toeren, tegenligger die niet lekker aan de kant gaat bijvoorbeeld, ook al meegemaakt in de vorm van een fietser. Ik lach er maar om.

Ook nog een Cayman Gt4 clubsport in de garage, een circuit auto zonder kenteken. Hiermee rijden we af en toe een wedstrijd (zodra het allemaal weer echt mag) en deze staat ook in de verhuur voor trackdays en/of evenementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een GT3 en een GT4 Clubsport, dat doe je leuk :Y

Mijn verzameling crappy oude Porsches ligt op het moment weer even dwars. De Boxster heeft een fluittoon; als ik geluk heb is dat de clutch release bearing, maar waarschijnlijk zit het ergens in de bak :N De Cayenne Turbo is een stoomlocomotief geworden, dus dat is misschien de AOS (geen probleem), een turbo (ouch) of bore scoring (einde verhaal). Ik ben inmiddels een graag geziene gast bij mijn garage :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
Oef. Fluittoon altijd aanwezig of enkel in een versnelling tijdens rijden?

Ik zal voor je duimen dat het de AOS is...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Laatst online: 07-05 10:18
Onder voorbehoud van de resultaten van de aankoopkeuring, hoop ik a.s. vrijdag ook toe te treden tot de Porsche-owners-community! Na lang beraad heb ik gekozen voor een Porsche 981 Cayman 2.7 PDK uit 2015.

Met name het moderne interieur (het wordt mijn daily) hebben me over de streep getrokken om niet voor een 996, 997 of 987S te kiezen, hoewel die wellicht sneller zijn bij het stoplicht. Heb ook nog getwijfeld over een 981S, maar het verschil in prijs (bij hetzelfde bouwjaar en kilometerstand al gauw €5-€8K duurder) voelde ik niet evenredig terug in de rijbeleving.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDRvI1vxol20-MKyCqPETjWBeXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARXjw4ha1q6Jto3YEbbesyQf.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-QpRa36AKm8f4lQBuU52cP8M8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SB01aKmckH1m30pRckcHb3n6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazzzdafke
Toch nog een foto… enorm onder de indruk, nog steeds…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XC38vCToDBJE5Mk6ILt3dBS95EI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgSAe4qr9UXYn0NUkPU072F6.jpg?f=fotoalbum_large

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

kazzzdafke schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:47:

[Afbeelding]
Echt een droomauto. Prachtige auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Het uitzicht dat nooit verveelt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9_DOGF5ZZBgqfEuAFlAjwqWSGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCBasYxQquc04FuE5piOsMBR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:47:

[Afbeelding]
Wat blijft het een prachtige auto, kan me heel goed voorstellen dat je er blij mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

martijn k. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:07:
Oef. Fluittoon altijd aanwezig of enkel in een versnelling tijdens rijden?
Altijd, ook met de koppeling ingetrapt, en gaat omhoog met toerental. Misschien de input shaft bearing, maar verder ben ik niet technisch genoeg om dat te beoordelen,
Ze gaan die vervangen, dus fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Zijn er ook Taycan rijders aanwezig hier? Ik ben me een beetje aan het orienteren qua EV's..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 13:53
Herkenbaar. De 911 is voor mij geen daily, maar altijd weer genieten als ik instap. En dan, snel de stad uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_zfxKOylOwGwznsr6aZyMnzFV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3AG1ZrlWIgk8yixWdHROjda.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 17:06
tomtom901 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:35:
Zijn er ook Taycan rijders aanwezig hier? Ik ben me een beetje aan het orienteren qua EV's..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yq7g0M4q63nrRTbfiLEsznsnqOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJKjJ3CSskPWvmQ4AjvvbnNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de mijne vorige week opgehaald. Ondanks dat het de budget variant is, is het een enorm lekkere wagen om in te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Bestaan er ook budgetPorsches dan? 😉 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Conijntje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 06:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb de mijne vorige week opgehaald. Ondanks dat het de budget variant is, is het een enorm lekkere wagen om in te rijden.
Mooie verwording inderdaad, 'budget'. Heel veel plezier van de Taycan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Polydeukes schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:59:
Voor zover ik weet niet >:) . Ook een 911 van 1999 (996.1 generatie) kost je 16-17k+. En als je die koopt, krijg je er gelijk 10k aan noodzakelijk onderhoud bij 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 17:06
Idutchman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Voor zover ik weet niet >:) . Ook een 911 van 1999 (996.1 generatie) kost je 16-17k+. En als je die koopt, krijg je er gelijk 10k aan noodzakelijk onderhoud bij 8) .
Haha, nouja de instapper dan 8)7

Thanks, hoop op veel mooie km's met de Taycan!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Taycan 4S in Dolomietzilver met Truffelbruin interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqQhYUh1esewjDVQQXqXOcrjYMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IO8wUg4fjqkxa6tS8bI2jSy2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2U3z1qS6NxFaQtL_H2wFLhWzl4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsbpqSV5rBH6MuiAxOvlcnfV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vne9vMeTke6slD0EsyPz6PVOVz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u23ZNAf3SOSNcgaTo19SgUCD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
singelsma schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat interieur :9~ En gekozen voor passenger display. Dik!
Al voegt het bijzonder weinig toe (behalve aan de optielijst dan 8) )

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 30-06-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
singelsma schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:04:
Dik hoor, kan / wil je wat delen over je range / verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• singelsma
In de winter rond de 400km en op het moment rond de 450km, eigenlijk conform fabrieksopgave.
Ik ben van plan volgende week een weekend naar Zwitserland te gaan, ben benieuwd hoe het snelladen verloopt onderweg.
Ik reed voorheen een BMW 760i, de Taycan is stiller, comfortabeler en ook een stuk sneller en sportiever, daarnaast is het natuurlijk fijn om niet elke week minimaal €150 te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
singelsma schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:40:
In de winter rond de 400km en op het moment rond de 450km, eigenlijk conform fabrieksopgave.
Ik ben van plan volgende week een weekend naar Zwitserland te gaan, ben benieuwd hoe het snelladen verloopt onderweg.
Ik reed voorheen een BMW 760i, de Taycan is stiller, comfortabeler en ook een stuk sneller en sportiever, daarnaast is het natuurlijk fijn om niet elke week minimaal €150 te tanken.
Comfortabeler dan een 7-serie? Serieus? Dat kan ik bijna niet geloven.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
singelsma schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:40:
Is dat met of zonder performance plus battery? Lijkt met, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

martijn k. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:07:
AOS dus vervangen, en de Cayenne Turbo rookt niet meer, dus lijkt dat ik geluk heb ;) Moet alleen nog wat rubber in de ophanging vervangen worden, want het onderstel voelt wat losser dan het hoort te zijn (dat krijg je met 13 jaar >40C).

Voor de Boxster en de revisie van de bak ben ik nog even aan het sparen. Dure grap voor een oude Boxster, maar op het moment is er vrijwel geen tweedehandsaanbod dus inruilen voor een andere is geen optie. En het is een RS60, die ik sowieso niet kwijt wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
tomtom901 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 06:31:
[...]

Is dat met of zonder performance plus battery? Lijkt met, toch?
Met en met warmtepomp ook.

Ik ervaar de Taycan comfortabeler als mijn 760i, ik heb de Taycan ook voor luxe geconfigureerd, dus met dikkere "dubbel" glas erin, stoelventilatie, alcantara hemel, enzovoort. Mijn 760i was van 2009 en daarna eentje van 2014, die generatie heeft beide alleen luchtvering achter, de Taycan rondom.

De balans van een Taycan en Porsche in het algemeen is natuurlijk heel anders dan bij BMW, de Taycan helt, duikt en deint veel minder dan mijn 7 serie. Een 760i heeft natuurlijk ook een joekel van een motor voorin, daarom is de gewichtsverdeling ook niet optimaal en begint de auto relatief snel te ondersturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Normaal scoort Porsche behoorlijk goed in allerlei automotive betrouwbaarheidstesten, maar vandaag werd ik toch verrast dat een Porsche bovenaan staat in de lijst met minst betrouwbare auto's.

https://www.ad.nl/auto/di...trouwbare-autos~ad486279/

In het artikel staat echter ook dat het niet zozeer de foutfrequentie is die de auto onbetrouwbaar maakt, maar vooral de prijs van reparatie (wat een verrassing), en de reparatieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:48
13.000 respondenten klinkt veel, maar hoeveel daarvan zullen specifiek een Macan hebben? Hooguit 10? Vraag me af hoe betrouwbaar dit onderzoek is.

Anderzijds, hoge reparatiekosten zijn ook weer allesbehalve een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat die X5 daar staat verrast me niet anderzijds 😀

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:18
Squawk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:02:
In mijn omgeving zie ik dat de meesten het leuk vinden om naar dure auto’s te kijken, maar zodra je in een duurdere auto rijdt ben je ineens een patser. Als je jouw hoofd boven het maaiveld steekt moet je schijnbaar iets compenseren, zit je in een midlifecrises, et cetera. Dat een klant denkt dat je tarief waarschijnlijk veel te hoog is als je jezelf een Porsche 911 kunt veroorloven, daar kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen. Al is dat volgens mij ook typisch Nederlands én vaak onterecht. :/
Ik begrijp zeker wat je bedoeld, maar ik heb me er zelf nooit voor geïnteresseerd wat andere daar van vinden.. of eigenlijk van mij vinden.. Ik had dreads en ging met een gouden porsche 944 naar techno feestjes in een kraakpand..
Ik kocht immers de auto(s) voor mijzelf en niet voor andere dus waarom zou het mij uitmaken wat ze daar van vinden.

Nu heb ik ook gemerkt dat ik mensen om me heen kreeg die dat juist waardeerde dat ik dingen voor mijzelf deed, of juist die zelf ook dat soort auto's kochten.
Je filtert daardoor de afgunstige mensen uit je leven en dat maakt het een stuk aangenamer..

En je hebt het niet altijd voor het kiezen natuurlijk, denk aan je buren of de mensen om je heen. Maar ik heb gemerkt dat als je er normaal over doet, andere het eigenlijk ook wel leuk vinden.
Ik weet dat mijn buren ook wel praten, maar niet op een negatieve manier, ze vinden het allemaal wel grappig dat ik wat 'dikkere' auto's rijd en in mijn eentje in een groot huis woon. Ze zijn denk ik mij juist gaan waarderen omdat ik dingen op mijn manier doe en zien dat ik er ook hard voor werk.

Ik ga overigens niet naar klanten met een 911, wel met een cayenne, maar dat is vooral vanwege het geluid wat het produceert. En mochten ze een Cayenne een probleem vinden, dan is het een euroknaller klant waar ik toch niks mee kan dus weten we dat ook meteen.

[ Voor 91% gewijzigd door Bender op 29-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik heb pas sinds enkele maanden een Porsche (mijn eerste Porsche), en ik merk toch wel dat mensen daar heel verschillend op reageren. Hiervoor had ik een BMW 4-serie Gran Coupé in Luxury Line uitvoering. Dat was een auto die er duurder/dikker uitzag dan hij was. Daar reageerde men overwegend positief op.

Sinds ik de Porsche heb, liggen de reacties wat verder uit elkaar. Hoewel het een instap Cayman (981) is, denken heel veel mensen dat het een "peperdure auto" is. Het gros is nog steeds positief en mensen die mij kennen, weten dat ik een autoliefhebber ben en daarom deze auto heb gekocht. Toch krijg ik ook voor het eerst negatieve, veelal Calvinistische reacties. Zo vroeg mijn buurman met een stalen gezicht welke bank ik had overvallen en "grapte" een collega dat ik die vast betaald had met de opbrengsten van een illegale wietplantage. En soms proef je aan reacties toch echt wel dat mensen zichzelf afvragen waar ik het van doe.

Nu moet ik er bij vertellen, ik woon in een rijtjeshuis (gelukkig met eigen oprit) en ben gewoon in loondienst bij een organisatie met cao. Dus hoewel ik een hele goede baan heb, miljonair zal ik nooit worden, en een nieuwe 911 zal ik mij ook nooit kunnen veroorloven. Daarom ben ik er juist extra trots op dat ik mijn jongensdroom heb kunnen waarmaken. Dat er dan mensen zijn die negatief reageren op iets waar ik zelf juist heel positieve gevoelens bij heb, blijft vervelend. Ik weet wel dat ik me daar niks van moet aantrekken, maar dat doe je onbewust toch. Zeker als het mensen zijn die je respecteert om hun mening, of om wie ze zijn.

Gelukkig zijn de meeste reacties positief. En ik deel mijn geluk met iedereen die dat wil. Bijna wekelijks laat ik wel vrienden of familie meerijden, of zelf rijden als ze dat willen. Dat zijn echt de leukste ritjes; grote glimlachen, selfies en stoere verhalen. Ook kinderen die naar mijn auto omkijken (of zelfs foto's maken), laat ik gerust plaatsnemen achter het stuur. Je geluk delen met anderen is toch wel het mooiste wat er is, vind ik. En daar hou ik me ook aan vast. Die zure buurman of collega ben ik dan al gauw vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bender
kazzzdafke schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:35:
En…. Het was het wachten waard!!!
Ik heb er een proefrit in gemaakt.. poah....... die dingen zijn echt underrated .
macciez schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:48:
ik ben sinds eind vorig jaar ook deel van de Porsche community. In december een 2018 Macan S gekocht en meteen verliefd geworden op Porsche, maar wist in de eerste week al dat ik ooit een 911 wilde hebben. Die kriebel niet meer kwijtgeraakt en 1 of 2 maandjes daarna de Macan weer ingeruild voor een 991.1 C4S.
Met een omgebogen kentekenplaat, dat zie ik wel vaker voorbij komen om zo wat kostenposten te omzeilen :+
tomtom901 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:35:
Dit zou ik ook wel willen weten, ik zoek nog een andere auto en het lonkt.. maar eigenlijk krijg ik voor mijzelf de leaseprijs nog niet verantwoord voor die auto.
Polydeukes schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:59:
Eerste generatie Boxster? :-+
Polydeukes schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:02:
Nu moet ik er bij vertellen, ik woon in een rijtjeshuis (gelukkig met eigen oprit) en ben gewoon in loondienst bij een organisatie met cao.
Het huis zegt niet zoveel, toen ik mijn 911 kocht had ik een cheap ass appartement van 500 euro huur per maand waar ik niks om gaf.. ik bracht liever tijd door in de auto dan in het appartement :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Bender schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:38:
Dit zou ik ook wel willen weten, ik zoek nog een andere auto en het lonkt.. maar eigenlijk krijg ik voor mijzelf de prijs nog niet verantwoord voor die auto.
Herkenbaar :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
Bender schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Met een omgebogen kentekenplaat, dat zie ik wel vaker voorbij komen om zo wat kostenposten te omzeilen :+
Hehe, nee hier krijg je een goedkoop papiertje als tijdelijk kenteken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Polydeukes schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:02:

Gelukkig zijn de meeste reacties positief. En ik deel mijn geluk met iedereen die dat wil. Bijna wekelijks laat ik wel vrienden of familie meerijden, of zelf rijden als ze dat willen. Dat zijn echt de leukste ritjes; grote glimlachen, selfies en stoere verhalen. Ook kinderen die naar mijn auto omkijken (of zelfs foto's maken), laat ik gerust plaatsnemen achter het stuur. Je geluk delen met anderen is toch wel het mooiste wat er is, vind ik. En daar hou ik me ook aan vast. Die zure buurman of collega ben ik dan al gauw vergeten.
Geef ons ook even een paar glimlachen met wat mooie pics :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polydeukes
Nou, dan heb je geluk. Ik heb onlangs foto's gepost op het porscheforum:
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=55630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Voor iedereen die een half uurtje de tijd moet doden; in deze onafhankelijk geproduceerde short, gemaakt met een budget van slechts $15K, speelt een 991 Carrera een leuk rolletje:

YouTube: THE CURE Short Film

Alleen heeft de 991 op het einde ineens andere velgen volgens mij, maar dat is ze vergeven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
15 Augustus 2021 (volgende week zondag)
Puur Porsche Treffen op Aquabest
https://shop.puurpm.nl/puur-treffen-2021_736

Ik ben er ieder jaar wel even, dus dit jaar ook wel weer. Nog andere van hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Bender schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:10:
15 Augustus 2021 (volgende week zondag)
Puur Porsche Treffen op Aquabest
https://shop.puurpm.nl/puur-treffen-2021_736

Ik ben er ieder jaar wel even, dus dit jaar ook wel weer. Nog andere van hier?
Ik ben ook van plan te gaan (lapisblauwe 986S), waarschijnlijk met een hele groep Boxsters (986) :) Tijd voor een kleine tweakers-meetup? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 05:55
Helaas kan ik er niet bij zijn, ben net in Nederland geweest nu weer terug in Swiss.
Onderweg terug probleem gekregen met mijn koelvloeistof. Ging lekken door de bodem plaat, heb bijna zonder gereden , gelukkig gingen de lampjes van de koelvloeistof temperatuur branden.
Op de brug gezet bij mijn Porsche dealer en het gaat me 1,5k kosten. Nieuwe cooling pijpen, o ringen, fittings en arbeit.

[ Voor 10% gewijzigd door Luxurydiver op 12-08-2021 14:40 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik heb nog geen ticket, maar ben wel voornemens te gaan. Is voor mij een relatief kort ritje vanuit Breda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

jeroen__online schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Ik ben ook van plan te gaan (lapisblauwe 986S), waarschijnlijk met een hele groep Boxsters (986) :) Tijd voor een kleine tweakers-meetup? 8)
Dat is misschien wel leuk! Ben zelf ook nog aan het plannen. Waarschijnlijk rijd ik samen met een groep vanuit Heteren naar het evenement. Moet ook nog maar even zien hoe dat en de rest van de dag loopt :)

• Bender
Ticket kun je de laatste minuut nog gewoon kopen, ook aan de deur maar dat is meer gedoe.

Hoe laat gaan jullie vanaf Heteren vertrekken? Is ook hier om de hoek dus misschien dat ik daar eerst heen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Leuk dat er meer tweakers gaan! Ik ben er zelf ongeveer van 11-14u denk ik, een voorstel om te meeten: 12:30 op dit punt (boompje bij de weg/strand)? Daar beginnen de stands meestal ongeveer. Codewoord tweakers, ik draag een grijze pet :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Enkele jaren geleden mijn 911 weggedaan ivm aankoop nieuwe woning, nu is het tijd voor een nieuwe Porsche.

6 maanden wachten kan beginnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1waP1Yc7-nAML14eU8UKbjE2toE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoJ0O8GeSfykeraC4XTXqS8f.jpg?f=fotoalbum_large

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb twee weken geleden even 3 dagen een Taycan 4s onder mijn kont gehad en gelijk maar even 700km op de teller gezet.
Wat een heerlijke auto! En de range was ook boven verwachting.
Ik heb zelf een fat E-tron 55 en dat is natuurlijk een heel andere auto en het is dat een Taycan met een gezin met 3 kinderen gewoon echt niet praktisch is en als tweede auto voor mij net even boven budget maar anders had ik de optie boekjes zeker uitgeplozen :).

@green-tea gefeliciteerd, hele vette bak.

Rijgedrag is precies wat je ervan verwacht. Sportief, snel, erg veel gevoel en contact en bochten werk is een feestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
GeeMoney schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:18:
Ik heb twee weken geleden even 3 dagen een Taycan 4s onder mijn kont gehad en gelijk maar even 700km op de teller gezet.
Wat een heerlijke auto! En de range was ook boven verwachting.
Ik heb zelf een fat E-tron 55 en dat is natuurlijk een heel andere auto en het is dat een Taycan met een gezin met 3 kinderen gewoon echt niet praktisch is en als tweede auto voor mij net even boven budget maar anders had ik de optie boekjes zeker uitgeplozen :).

@green-tea gefeliciteerd, hele vette bak.

Rijgedrag is precies wat je ervan verwacht. Sportief, snel, erg veel gevoel en contact en bochten werk is een feestje!
Thanks, ik was aangenaam verrast! Niet mijn eerste EV maar dit is voor mij de eerste echte elektrische sportwagen met te accepteren range, ze hebben weer een prachtwagen gemaakt. Ik vernam van de dealer dat de taycan de verkoop van de 911 heeft overstegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
green-tea schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:05:
Enkele jaren geleden mijn 911 weggedaan ivm aankoop nieuwe woning, nu is het tijd voor een nieuwe Porsche.

[Afbeelding]
Oef de GTS trim ook, ik ben heel benieuwd hoe die je gaat bevallen. Vet jaloers eigenlijk :+

Heb je het alcantara interieur gehouden? Ik vind het persoonlijk wel erg aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 19-12-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
tomtom901 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:00:
[...]

Oef de GTS trim ook, ik ben heel benieuwd hoe die je gaat bevallen. Vet jaloers eigenlijk :+

Heb je het alcantara interieur gehouden? Ik vind het persoonlijk wel erg aanwezig.
Je moet er idd van houden, wou initieel rest leder maar toch zo gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
green-tea schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:11:
[...]

Je moet er idd van houden, wou initieel rest leder maar toch zo gehouden.
Welke opties heb je nog meer gekozoen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
tomtom901 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:41:
[...]

Welke opties heb je nog meer gekozoen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1RCKmMYAxJIEYOxl3sDeUCkZ6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hD72yPYjGRrK1tPMT66SoiFe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Prachtige auto.
Ik zou de luchtgekoelde 6 cilinder boxermotor achterin gaan missen.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman

[Afbeelding]
Geweldig man, om hiervoor te kiezen. Ik vond de Taycan niks, maar toen de Taycan Cross Turismo kwam begon ik 'm wel te waarderen. En nu in de Sport Turismo en dan zeker de GTS uitvoering, is het gewoon een onwijs dikke bak.

Zelf overweeg ik ook om de Tesla te vervangen binnen 1-2 jaar voor zo'n Sport Turismo GTS. De 911 hebben we nog voor het geluid :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
Idutchman schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:51:
[...]

Geweldig man, om hiervoor te kiezen. Ik vond de Taycan niks, maar toen de Taycan Cross Turismo kwam begon ik 'm wel te waarderen. En nu in de Sport Turismo en dan zeker de GTS uitvoering, is het gewoon een onwijs dikke bak.

Zelf overweeg ik ook om de Tesla te vervangen binnen 1-2 jaar voor zo'n Sport Turismo GTS. De 911 hebben we nog voor het geluid :).
Ik heb enkele jaren geleden een Model X gehad maar ze kunnen daar bij Tesla echt geen knappe auto’s maken. Bereik viel enorm tegen daarnaast viel de wagen van ellende half uit elkaar, iets wat bij een auto van 150k niet zou moeten mogen.

Beide hebben zou helemaal wat zijn, we gaan nog maar wat jaartjes sparen zodat er tegen die tijd weer een mooie 911 naast kan staan.

[ Voor 16% gewijzigd door green-tea op 20-12-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47

Gerco-M

mijn tornado res.

@green-tea Ook gefeliciteerd! Super mooie auto die Taycan en in deze uitvoering ook heel fraai en zeer compleet! En als Cross Turismo ook lekker ruim. Voor een Porsche super veel plek ;)

Ik heb enkele 911’s gehad in het verleden en hoewel het geluid daarvan absoluut emoties oproept zou ik niet bang zijn om nu toch voor de Taycan te kiezen omdat dat ook een echte Porsche is en zoveel nieuws toevoegt en in zoveel aspecten gewoon een veel betere auto is die nog steeds de passie van Porsche in zich heeft.

Ik heb onderhand al ca 278 Youtube reviews gezien van de Taycan en die zeggen allemaal dat de Taycan fantastisch rijd en echt de beste Luxury EV is _/-\o_
Ik heb zelf de Taycan ook hoog op mijn lijstje staan voor in de toekomst.

Ik heb wel gehoord dat je kwa accu management de Taycan niet in de vrieskou mag laten staan, ga je hem binnen stallen? Zowiezo beste voor een Porsche natuurlijk.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Idutchman schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:51:
[...]

Same :). Dat vervangen dan, een 911 heb ik niet :X

[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 20-12-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
@green-tea Gefeliciteerd! Geweldige samenstelling. Voor mij is 'n nieuwe absoluut onbereikbaar, maar hopelijk zijn ze over een paar jaar betaalbaar als occasion. Want de Taycan is de enige echt begeerlijke EV van het moment.
Voorlopig geniet ik gewoon nog van de 6-cilinder-boxer, dat geluid gaan we in de toekomst écht wel missen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Staat nog een leuke droomauto te koop op de ‘veiling’

https://www.troostwijkauc...43-32556-7802191/#gallery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Gerco-M schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:29:
@green-tea Ook gefeliciteerd! Super mooie auto die Taycan en in deze uitvoering ook heel fraai en zeer compleet! En als Cross Turismo ook lekker ruim. Voor een Porsche super veel plek ;)

Ik heb enkele 911’s gehad in het verleden en hoewel het geluid daarvan absoluut emoties oproept zou ik niet bang zijn om nu toch voor de Taycan te kiezen omdat dat ook een echte Porsche is en zoveel nieuws toevoegt en in zoveel aspecten gewoon een veel betere auto is die nog steeds de passie van Porsche in zich heeft.

Ik heb onderhand al ca 278 Youtube reviews gezien van de Taycan en die zeggen allemaal dat de Taycan fantastisch rijd en echt de beste Luxury EV is _/-\o_
Ik heb zelf de Taycan ook hoog op mijn lijstje staan voor in de toekomst.

Ik heb wel gehoord dat je kwa accu management de Taycan niet in de vrieskou mag laten staan, ga je hem binnen stallen? Zowiezo beste voor een Porsche natuurlijk.
Ja ben reuze benieuwd. In februari mag ik een uurtje in een GTS rijden om even het verschil te ervaren tov een 4S. Alleen die 6 maanden wachten pff.

Afhankelijk van de hoeveelheid voorraad zal hij direct binnen gestald worden en anders moet het even wachten, maar de vrieskou buiten zal die niet meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 17:17
green-tea schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:07:
[...]

Ja ben reuze benieuwd. In februari mag ik een uurtje in een GTS rijden om even het verschil te ervaren tov een 4S. Alleen die 6 maanden wachten pff.

Afhankelijk van de hoeveelheid voorraad zal hij direct binnen gestald worden en anders moet het even wachten, maar de vrieskou buiten zal die niet meemaken.
6 maanden wachten valt nog goed mee eigenlijk. Knappe wagen. Ik wacht op de release van de andere Sport Turismo uitvoeringen. De GTS is boven budget.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• green-tea
Oops 🙊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pk-eA47TZQfVRQA8pJPsiXyNVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysq6n2k6O3AftLVk9vcKpitB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

@green-tea Geen 6 maanden meer wachten? Of is ie tijdelijk?
Wel erg mooi!

[ Voor 10% gewijzigd door Gerco-M op 07-01-2022 19:53 ]

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
Gerco-M schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:53:
@green-tea Geen 6 maanden meer wachten? Of is ie tijdelijk?
Wel erg mooi!
Deze komt over twee weken zodra het kenteken binnen is. Orginele kleur is violet, de wrap gaat er dus waarschijnlijk af en wordt vervangen door XPEL. Want violet O+ de mooiste kleur bij een GT3 RS naar mijn mening.

Besloten om van mijn hobby een business te maken in de zin van verhuur exclusieve/supercars

[ Voor 22% gewijzigd door green-tea op 07-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Wow, heel netjes. Heb je meer fotos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik kan 't niet goed zien, is dat dan een 991 GT3 RS? Gaaf hoor.

Zelf zou ik er veel te zuinig op zijn om 'm te verhuren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
macciez schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:43:
Wow, heel netjes. Heb je meer fotos? :)
Nee nog niet, de dealer wel. Ze hebben de vleugel gedemonteerd om een ander aanbod te generen, die moet er eruit direct weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Polydeukes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:46:
Ik kan 't niet goed zien, is dat dan een 991 GT3 RS? Gaaf hoor.

Zelf zou ik er veel te zuinig op zijn om 'm te verhuren 😉
Yes! Ja zonder concept als dat is de hobby niet houdbaar dus gaan we er iets leuks van proberen te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
green-tea schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Deze komt over twee weken zodra het kenteken binnen is. Orginele kleur is violet, de wrap gaat er dus waarschijnlijk af en wordt vervangen door XPEL. Want violet O+ de mooiste kleur bij een GT3 RS naar mijn mening.

Besloten om van mijn hobby een business te maken in de zin van verhuur exclusieve/supercars
Ik hoop dat het gespuis je bespaard blijft. (“Huurders” bedoel ik dan dus)
Dit soort wagens zijn erg in trek en daar gaan ze niet zachtzinnig mee om, als je hem al terug krijgt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Ik hoop dat het gespuis je bespaard blijft. (“Huurders” bedoel ik dan dus)
Dit soort wagens zijn erg in trek en daar gaan ze niet zachtzinnig mee om, als je hem al terug krijgt :+ .
Daarom eerst enkel experience waarbij ik dus zelf ook aanwezig ben in de wagen, verder hoop ik met rev limiter, dashcams en goede volgsystemen tzt de ‘ellende’ te beperken.

Een goed voorbeeld heeft na 10 jaar hard werken zich opgebouwd naar een wagenpark met 20+ supercars. Het zal dus ook goedgaan denk je dan.

[ Voor 12% gewijzigd door green-tea op 07-01-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Is het idee om de auto te verhuren alleen voor de track? Waar ik woon kun je vergeten een GT3RS op de normale straat te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Nee nog niet, de dealer wel. Ze hebben de vleugel gedemonteerd om een ander aanbod te generen
Persoonlijk vind ik de Touring daarom ook mooier. Zo'n picknicktafel is leuk hoor, maar wel erg opzichtig (ik weet 't, is 'n Calvinistische opmerking).

Heel veel plezier ervan en hopelijk gaat 't verhuren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

macciez schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:59:
Is het idee om de auto te verhuren alleen voor de track? Waar ik woon kun je vergeten een GT3RS op de normale straat te rijden :D
Dat valt in Nederland wel mee mits er een liftsysteem op zit en de bestuurder het ding gebruikt. Mocht het fout gaan is dat voorlipje van kunstof waardoor vervangen weinig kost. Relatief natuurlijk, het blijft een Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Ring rondje 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

green-tea schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:42:
Orginele kleur is violet, de wrap gaat er dus waarschijnlijk af en wordt vervangen door XPEL. Want violet O+ de mooiste kleur bij een GT3 RS naar mijn mening.
+100 over violet. Wie doet daar in godsnaam een grijze wrap overheen?! Een GT3 hoort in paars te zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
xos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Dat valt in Nederland wel mee mits er een liftsysteem op zit en de bestuurder het ding gebruikt. Mocht het fout gaan is dat voorlipje van kunstof waardoor vervangen weinig kost. Relatief natuurlijk, het blijft een Porsche.
Dat ligt eraan, iets te wijd uitkomen op het gras of grindbak en je hebt iets meer kapot dan enkel het lipje ;p

Nu zul je dat wel niet zo snel meemaken maar toch ;)

Hoe dan ook, super gaaf zo'n gt3 rs.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn k. op 08-01-2022 21:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• green-tea
Wrap gaat eraf en er komt xpel op; dit is de wagen zonder wrap _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrJ02Ri0Q7A9XDwqDlmzJBKCg5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgF92Owc10YGXC8GnDGI1oSR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 09-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Geinspireerd door jou vandaag ook de order ondertekend voor mijn Taycan ST.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UqVNoBDsJ1fI2cz3DjVqFerREM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAw1AKcZb67PhdZVIwSQlbcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBpR3Xf6XIbaOgnN2P7mEADk_nE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ApNWKGVysJ3hlXOI194jrrb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3MHJlKve8BPczq6cZPCh2Kohuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDAGVACYHGRczAJHeBWJ7U59.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
tomtom901 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Wanneer is bij jou de levering gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
tomtom901 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:41:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf, Gefeliciteerd! Weet je al een productie datum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
green-tea schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:21:
[...]

Gaaf, Gefeliciteerd! Weet je al een productie datum?
Ik heb geen GTS maar de RWD, datum staat op april. Mijn build is geinspireerd op deze GTS, ik heb alleen andere velgen, geen dakrails, panorama en geen sportdesign voorbumper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf1LPsmNLquVHDZhWW5zAnhazIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErSawFsJFhGf4DDhPBCd2I7H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHNrN7isj-g-GURZlAYaZ5MjSpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTzbBW3VnJGP5luZWctmWPZI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXbiMw0DwF4a9xOX7y9yus4ZeaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GK39eEmcdp9T91SW9uvciuEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Hier ook normaal levering in April van een RWD ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
springfield89 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:58:
Hier ook normaal levering in April van een RWD ST.
Hoe ziet jouw config eruit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• springfield89

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ik word al helemaal enthousiast :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Porsche Taycan Sport Turismo rijtest: sexy estate

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik daag je uit zo met je eigen wagen te gaan rijden :D

Ik ben benieuwd binnen een jaar of 4 hoe de elektrificatie er dan zal uitzien. Voorlopig echt nog tevreden met de 3L V6 biturbo en wat elektrische ondersteuning :)

Trouwens, nog een filmpje :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NEW Taycan SPORT Turismo Review: STRANDED On A Mountain | 4K

[ Voor 26% gewijzigd door kazzzdafke op 09-02-2022 09:13 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:44:
Ik daag je uit zo met je eigen wagen te gaan rijden :D

Ik ben benieuwd binnen een jaar of 4 hoe de elektrificatie er dan zal uitzien. Voorlopig echt nog tevreden met de 3L V6 biturbo en wat elektrische ondersteuning :)

Trouwens, nog een filmpje :)

[YouTube: NEW Taycan SPORT Turismo Review: STRANDED On A Mountain | 4K]
Zit ik nu te kijken, die Rory Reid is ook een mooie gast :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polydeukes
kazzzdafke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:44:
Ik geniet gewoon ouderwets van de ongeblazen 6-cilinder boxer, zo lang het nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
Polydeukes schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Ik geniet gewoon ouderwets van de ongeblazen 6-cilinder boxer, zo lang het nog kan.
Zo hoort het ;).

Toch moeten we er ooit aan geloven ben ik bang, maar zolang het nog kan ook hier de 6 cilinder boxer 😁

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

martijn k. schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:16:
[...]

Zo hoort het ;).

Toch moeten we er ooit aan geloven ben ik bang, maar zolang het nog kan ook hier de 6 cilinder boxer 😁
@Polydeukes
Ik heb ook met veel plezier “elfjes” gereden en krijg nog steeds kippevel van het mooie geluid maar heb toch het idee dat wat Porsche heeft neergezet met de Taycan minstens zoveel nieuw rijplezier toevoegt als wat je mist aan het mooie geluid. Porsche heeft het echt wel voor elkaar wat dat betreft. Als een van de weinige EVs is dat gewoon een auto die veel rijplezier bied en waar het feit dat het een EV is eigenlijk bijzaak is, want in eerste instantie is het gewoon een echte Porsche met alles wat een Porsche moet hebben.

Ik heb zelfs zo’n vermoeden dat er ergens bij Porsche al een schets ligt voor een E-911. Accu’s achterin, aandrijflijn beetje als de Taycan en je hebt netto gewoon een perfect rijdende 911 denk ik. Eventueel uit de speakers een “boxer geluid” zoals de Taycan ook een eigen “tune” heeft en het is een volledig toekomst bestendige 911 denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
De eerste 400V hybride 911 wordt al getest, dus een volledig elektrische 911 is inderdaad een kwestie van tijd.

Overigens vind ik de Taycan ook een van de weinige aantrekkelijke EV's, maar tot het onvermijdelijke moment, geniet ik nog van wat ik heb.

• springfield89
Gerco-M schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:52:
[...]

@Polydeukes
Ik heb ook met veel plezier “elfjes” gereden en krijg nog steeds kippevel van het mooie geluid maar heb toch het idee dat wat Porsche heeft neergezet met de Taycan minstens zoveel nieuw rijplezier toevoegt als wat je mist aan het mooie geluid. Porsche heeft het echt wel voor elkaar wat dat betreft. Als een van de weinige EVs is dat gewoon een auto die veel rijplezier bied en waar het feit dat het een EV is eigenlijk bijzaak is, want in eerste instantie is het gewoon een echte Porsche met alles wat een Porsche moet hebben.

Ik heb zelfs zo’n vermoeden dat er ergens bij Porsche al een schets ligt voor een E-911. Accu’s achterin, aandrijflijn beetje als de Taycan en je hebt netto gewoon een perfect rijdende 911 denk ik. Eventueel uit de speakers een “boxer geluid” zoals de Taycan ook een eigen “tune” heeft en het is een volledig toekomst bestendige 911 denk ik ;)
Zo'n geluid uit de speakers vind ik ook eigenlijk stom. Er is geen geluid bij een EV waarom dan zoiets fake er aan toevoegen? Dat gaat volgens mij ook gewoon verdwijnen vanaf mensen gewoon zijn aan het EV rijden. Nu is het eerder een toevoeging omdat mensen motor geluid gewoon zijn van een ICE en een gelijkaardige ervaring willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Er zijn ook auto's met ICE die motorgeluid uit de speakers gooien. De 718 is daar een voorbeeld van. Achter de bestuurder zit de speaker, verbonden met de "Sound Aktor".. Toch wel een beetje treurig imho.

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

springfield89 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Zo'n geluid uit de speakers vind ik ook eigenlijk stom. Er is geen geluid bij een EV waarom dan zoiets fake er aan toevoegen? Dat gaat volgens mij ook gewoon verdwijnen vanaf mensen gewoon zijn aan het EV rijden. Nu is het eerder een toevoeging omdat mensen motor geluid gewoon zijn van een ICE en een gelijkaardige ervaring willen geven.
Ja inderdaad vooral een transitie dingetje denk ik ook ;)
Maar het schijnt dat het bij de Taycan best wel een prettig geluid is omdat het verder een erg stille en soepele auto is en je daardoor de instant sublieme acceleratie iets meer kan “beleven”.

Misschien dat ik over een tijdje uit ervaring kan praten, ik kocht mijn elfjes altijd van een jaar of 5 oud en met een ton op de teller maar die heb ik voor een Taycan om de een of andere reden nog niet gevonden :9~

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 05:55
Na lang zoeken eindelijk mijn "retirement" Targa gevonden, het is deze geworden: 991.2 Targa 4 GTS
Vriendin blij, hond blij, wat wensen we nog meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU_EE7I16A4oOmxuosKEhw5ugPk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOJNgzxE2xLm1u5rdICPSH0p.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25Df1izOVbUKanj46XmJETaHZpk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GT6LRxIg6S49CvN6ZuKf5Gnq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Aysy2M2zFD8cwLx1OAMOZUGQ4M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAMZGkdR9yhYXNPCjdsZDr7L.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 18% gewijzigd door Luxurydiver op 13-02-2022 11:06 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
Luxurydiver schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:04:
Na lang zoeken eindelijk mijn "retirement" Targa gevonden, het is deze geworden: 991.2 Targa 4 GTS
Vriendin blij, hond blij, wat wensen we nog meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele knappe 991.2 Targa, GTS is super. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Die hond. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ahh levering vertraagd 😣 onbekend wanneer het komt.

[ Voor 33% gewijzigd door green-tea op 08-03-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
green-tea schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:42:
Ahh levering vertraagd 😣 onbekend wanneer het komt.
Hebben ze een reden gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Wellicht dat een boot met 1100 Porsches die gezonken is, de planning in de fabriek enigszins in de war heeft geschopt? Om maar te zwijgen over het algehele tekort aan grondstoffen (voor onderdelen) door de pandemie, en nu ook nog de oorlog in Oekraïne.

Edit: Excuses, ik dacht even dat het om levering van een nieuwe ging, maar ik lees net even terug en zie dat het om een occasion GT3 gaat. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de reden van vertraging.

[ Voor 21% gewijzigd door Polydeukes op 08-03-2022 21:13 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste