Het grote Porsche Topic #1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Gearloose schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:13:
[...]

Haha, herkenbaar dit!
Weet ook niet wat je verdere achtergrond is maar hier in het kort mijn tocht naar mijn Prosche.
Toen ik als klein mannetje opgroeide stond ik altijd te kwijlen als ik een Porsche zag, met als realiteitscheck dat ik dat waarschijnlijk nooit zou kunnen betalen.
Woonde met moeder en zus in zo'n beetje de slechtste wijk van Den Haag en hadden net genoeg geld om de huur en eten te betalen.
Zuinig / verstandig zijn met geld was dus met de paplepel ingegoten.
Een flink aantal jaren later verkocht ik met succes mijn bedrijf, geld was ineens geen issue meer en had me tijdens het verkoopproces al voorgenomen mezelf te "belonen" met mijn jongensdroom mocht het tot een deal komen.
Deal kwam er en ik dus op zoek naar mijn eerste Porsche, is nog zeker een jaar overheen gegaan voordat ik daadwerkelijk tot koop overging.
Niet omdat ik geen geschikte Porsche kon vinden, niet omdat ik het niet kon betalen, niet omdat ik met andere dingen bezig was maar puur vanwege mijn innerlijke strijd of zoveel geld uitgeven aan een auto wel iets was dat ik kon verantwoorden voor mezelf....
Toen toch de knoop doorgehakt en er geen minuut spijt van gehad, inmiddels staan er 2 in de garage :+

Bovenstaande is dus geen advies ofzo maar meer een ervaring van een lotgenoot :P
Haha nou wat een gaaf verhaal, Bedankt voor het delen!

Ik heb het vermoeden dat jij nog wel even een aantal stapjes verder in de slappe was zit dan ik, en mijn eerste reactie intern is om te zeggen "Ja als ik dat zou hebben zou ik het ook doen" maar ik realiseer me ook direct dat dit een gore leugen is.

Ik heb inmiddels al meerdere keren mijn goalposts opgeschoven.... En dit is dus het hele probleem haha. Knoop gewoon doorhakken was voor jou het devies dus..

Ik ben voorlopig nog heel erg gelukkig met mijn ( veel goedkopere) Aston V8 Vantage, daar rijd ik voorlopig nog wel even mee. Misschien over een paar jaar inruilen op een dan verder afgeschreven 992.1?

Welke porsches zijn het voor jou geworden? :9

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:44
DutchManticore schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:29:
[...]

Haha nou wat een gaaf verhaal, Bedankt voor het delen!

Ik heb het vermoeden dat jij nog wel even een aantal stapjes verder in de slappe was zit dan ik, en mijn eerste reactie intern is om te zeggen "Ja als ik dat zou hebben zou ik het ook doen" maar ik realiseer me ook direct dat dit een gore leugen is.

Ik heb inmiddels al meerdere keren mijn goalposts opgeschoven.... En dit is dus het hele probleem haha. Knoop gewoon doorhakken was voor jou het devies dus..

Ik ben voorlopig nog heel erg gelukkig met mijn ( veel goedkopere) Aston V8 Vantage, daar rijd ik voorlopig nog wel even mee. Misschien over een paar jaar inruilen op een dan verder afgeschreven 992.1?

Welke porsches zijn het voor jou geworden? :9
Nouja "gewoon" knoop doorhakken was het dus niet :P
Het is alweer even geleden maar ik kocht in 2013 een 991.1 C2S nieuw, 7 jaar in gereden en in 2020 ingeruild tegen een 992 C2S.
Als gezinsauto staat er ook een Macan S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Gearloose schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:14:
[...]

Nouja "gewoon" knoop doorhakken was het dus niet :P
Het is alweer even geleden maar ik kocht in 2013 een 991.1 C2S nieuw, 7 jaar in gereden en in 2020 ingeruild tegen een 992 C2S.
Als gezinsauto staat er ook een Macan S.
Nouja t duurde een jaar, maar daarna
Toen toch de knoop doorgehakt en er geen minuut spijt van gehad, inmiddels staan er 2 in de garage :+
Gaaf! Nogmaals bedankt voor je ervaring.
Naar zo iets was ik op zoek!

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 03-04-2024 19:32 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

PowerFlower

être diable et jouer fleur

DutchManticore schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:29:
Met een Aston kun je prima tevreden zijn ja :P Het grappige is dat dat juist een van mijn jongensdromen was. Om precies te zijn, een Testarossa, een Aston Martin, of, nadat ik in Italië iemand er mee door Volterra zag rijden als vijftienjarige,... een Alfa Spider :P

(Dat laatste was natuurlijk het meest bereikbaar. Maar toen ik eindelijk ooit een bonus kreeg en er het geld voor had, ging ik het eens goed nazoeken. En kwam er al vrij snel achter dat die Alfa wel de stijl heeft... maar een beetje een drama qua onderhoud, en nou niet de best sturende auto ooit. Dus... dat werd een Miata, omdat ik eigenlijk gewoon een goede roadster wilde. Dus toen ik naar Dubai verhuisde bedacht ik me "wat is zoals een Miata maar beter?", en zo kwam ik bij de Boxster terecht :P Vandaar dat ik ook eigenlijk vrij weinig met de 911 heb :X)

En als je dan een Porsche sportauto hebt, is een Porsche SUV voor "praktisch" een logische keuze. Dus ik heb nog steeds dezelfde 2008 Boxster (RS60 Spyder) en 2008 Cayenne Turbo. Al jaren inmiddels, want in Europa vind ik dit soort auto's dus ook onverantwoordelijk duur :X Die Turbo zal op een gegeven moment wel vervangen worden door iets praktischers (vooral qua verbruik...), maar hij rijdt zo lekker... dus ik heb geen idee wat. Voorlopig troost ik me met de gedachte dat ik er aan onderhoud minder aan kwijt ben dan aan de afschrijving op een Corolla :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-05 06:18
Wat een leuke verhalen! Zal mijn jongens droom verhaal ook delen.
Als kleine jongen van 12 jaar (heeeel lang geleden) ging ik met mijn vader mee naar de autoshow (AutoRai) in de Amsterdam Rai hallen. Daar zag ik toen de Alpha Romeo SZ. Was toen helemaal verliefd en kreeg een poster mee voor boven mijn bed.
Toen ik 2 jaar later met mijn vader naar het Autotron Museum (Rosmalen) ging, zag ik verschillende Porsche 911s. Kreeg helaas geen 911 poster mee, dus de Alpha hing er geloof ik nog een tijdje.. maar de 911 liefde was geboren..
Rond mijn 17e ging ik met mijn vader mee naar het Westland waar wat kassen gevuld waren met oude Porsches. Hij heeft nog steeds spijt dat hij toen niet een van de Porsches gekocht had, want die waren toen zon 20k Gulden en die zouden nu zo 150-200k Euro waard zijn (mits in nog goede staat).
Helaas was mijn Pa een Franse autoliefhebber ;) dus als jonge jongen die ook rebels was, kocht ik mijn eerste auto begin 20 en het werd een Duitser: Een Opel Corsa. Als jonge jongen wilde ik natuurlijk goede sound in die car, dus ik naar een Car Hifi Tuner en dom dat ik was voor 6k gulden er aan Sound spul ingegooid (Ja met zon hele grote Subwoofer kist die de kofferbak bijna volledig vulde...). Fantastisch geluid! Zo goed zelfs, dat mijn Panamera met ik meen 1200W Burmeister systeem daar zelfs niet aan kon tippen! Of het zal nostalgie zijn...
Na de Opel heel veel verschillende leasebakken gehad want ik werkte in de IT en je kreeg ze bijna bij je sollicitatie als kado mee. Van Subaru Impreza WRX (tijdens de gouden IT periode, Millenium problematiek en Euro implementatie), VW Polo, Golf, verschillende BMWs tot aan een Audi A8 aan het einde van mijn IT carrière.
Toen een switch gemaakt in Strategy Consulting en ben gaan vliegen, dus lang geen auto gehad.
Uiteindelijk beland in Zwitserland en het begon te kriebelen die Porsche gedachtes, want ik woon in Kanton Zurich en je ziet hier zoveel Porsches dat het een soort VW Golf is zoals in Nederland.
Begonnen met een Panamera Turbo 2010, toen een 911 997 4S X51 uit 2010 erbij. Daar we besloten om geen kids te nemen weg met de Panamera, want we reden max 1-2x per week alleen voor de fun.
Paar jaar geleden begon het te kriebelen om een Targa te bezitten want dat was de nostalgische auto waar ik van droomde. Ik vond dat nostalgische model erg mooi, maar hou ook van gemak dus de nieuwe 2014 modellen met volautomatisch dak mechaniek vond ik fantastisch.
Die eerste “nieuwe nostalgische Targa” generatie 991 werd het uiteindelijk niet na wat testritjes, want het 2018 991.2 model vond ik aantrekkelijker daar de motor iets agressiever aanvoelde (turbos), wegligging nog verder verbeterd was, het motor geluid mij meer plezier gaf met de sportuitlaat, alsook het infotainment systeem heel veel moderner was (Apple Carplay, etc.)
Nu ben ik denk ik wel even klaar, alhoewel als ik die oude Targas zie, zou ik er wel een willen bezitten, maar dan wellicht als ik met pensioen ben en nog een garage met brug heb om lekker te leren sleutelen aan zon ding.
Wie weet, blijven dromen, dan komen die vaak vanzelf uit...

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

"Sharky", de RS60 Spyder, woont nu al weer een tijdje in Spanje, maar zat nog vol met het stof van de jaren in Dubai. Dus ik heb er maar eens een professionele detailer op los gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUkSgOvNAPhNkNYMf_RUzDvw4fo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dQb2tcMcqihr79OhlTwK96pi.jpg?f=user_large

"Het stof bleef maar komen," zei de arme man, hij is er twee keer zo lang mee bezig geweest als normaal :X Op de foto niet te zien, maar ook alle stoffering in voor- en achterbak is weer zwart, en al het plastic ook; en de stoelen zijn weer een stuk roder geworden ;)

Paar maanden terug een poging gewaagd het geluid goed op video te krijgen, maar ik heb toch een beter microfoontje nodig. (Dit was een goedkope draadloze, vlak boven het nummerbord.)

Desondanks duidelijk dat het niet slecht is voor de 3.4 in een Boxstertje, en de PSE zou standaard moeten zijn. Ook omdat de eisen scherper zijn geworden, maar ik hoor meer flat six dan dat ik van nieuwere 911s hoor :Y

[ Voor 27% gewijzigd door PowerFlower op 28-04-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Porsche ingeruild op een Audi A6. (Hopelijk volgende week zaterdag ophalen)

Het was toch niets voor mij. Misschien ooit eens een 911 proberen als weekend auto maar een Panamera als daily is het gewoon niet voor mij.

Heb het een maand of 3 geprobeerd maar de reacties bij klanten en de extra aandacht op de weg/parkeerplaats is niets voor mij.

Anyways bucketlist puntje afgevinkt 😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:15
Persoonlijk heb ik daar nul last van..
in het begin wat opmerkingen, maar altijd positief. Misschien durven ze het niet in mijn gezicht :) maar het boeit me ook geen meter.

Tijdens het rijden of op parkeerplaats al helemaal geen last van. Raar dat jij zo het tegenovergestelde ervaart..?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tylen schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:11:
Porsche ingeruild op een Audi A6. (Hopelijk volgende week zaterdag ophalen)

Het was toch niets voor mij. Misschien ooit eens een 911 proberen als weekend auto maar een Panamera als daily is het gewoon niet voor mij.

Heb het een maand of 3 geprobeerd maar de reacties bij klanten en de extra aandacht op de weg/parkeerplaats is niets voor mij.

Anyways bucketlist puntje afgevinkt 😂😂
Dit punt is precies wat mij tegenhoud een Panamera of Cayenne te gaan rijden als daily drive eerlijk gezegd, en ik dan toch uitkom bij een (x)5.

Lekker een auto voor erbij (991.2 C4S) voor de weekenden, en een wat saaiere daily drive. Maakt het rijden in je weekend auto ook wat bijzonderder. Als imago issues als werkgever geen probleem zouden zijn zou ik een Panamera rijden overigens ;). Erg jammer dat ze nieuwe generatie niet meer als ST leveren.
kazzzdafke schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:11:
Persoonlijk heb ik daar nul last van..
in het begin wat opmerkingen, maar altijd positief. Misschien durven ze het niet in mijn gezicht :) maar het boeit me ook geen meter.

Tijdens het rijden of op parkeerplaats al helemaal geen last van. Raar dat jij zo het tegenovergestelde ervaart..?
Denk dat dit ook sterk afhangt van de business waarin je zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 20-05-2024 17:51 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
BUMP ! : Who is your dady >:)

Voor diegene door Posje een warm hart toedraagt

YouTube: POV How to save $200,000 on a Porsche GT3 RS

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

eelco_v schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:30:
BUMP ! : Who is your dady >:)

Voor diegene door Posje een warm hart toedraagt

YouTube: POV How to save $200,000 on a Porsche GT3 RS
Alleen jammer dat ze zo lelijk zijn (smaken verschillen 😘)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco_v
Heb ff de tijd genomen om te begrijpen of dit zeg maar als een internet troll reactie beschouwt moet worden; dus direct negeren of toch inhoudelijk een reactie geven met als doel van wellicht kennis/ervaring deling.

In mijn persoonljke beleving is / zijn de "look" van ondergeschikt belang aan hetgeen ik beoog te vinden / wil ervaren. De rijder spreekt hier duidelijk over rij beleving en heeft een korte rant over "life style" posje.

Iedereen heeft recht op zijn mening en beleving, dat betekend niet dat juist dit zorgt voor enerzijds dialoog of discussie. In het merendeel van de gevallen kom ik tot de conclusie dat ik veel gevoeliger ben voor "inhoud" boven 'vorm' argumenten , echter nogmaals , vanzelfsprekend vind ik de mijne de mooiste. Volgens mij geld datzelfde voor diegene die pleiten voor een handgeschakelde boven de PDK, de 4 vs 6 cylinder, de coupe versus cabrio discussie, de coupe/cabrio vs SUV etc ...

Het geluid en de rijvaardigheid van deze chauffeur waren in elk geval voor mij prettig om te zien.

vroeeemmmm !

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

eelco_v schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:03:
Heb ff de tijd genomen om te begrijpen of dit zeg maar als een internet troll reactie beschouwt moet worden; dus direct negeren of toch inhoudelijk een reactie geven met als doel van wellicht kennis/ervaring deling.

In mijn persoonljke beleving is / zijn de "look" van ondergeschikt belang aan hetgeen ik beoog te vinden / wil ervaren. De rijder spreekt hier duidelijk over rij beleving en heeft een korte rant over "life style" posje.

Iedereen heeft recht op zijn mening en beleving, dat betekend niet dat juist dit zorgt voor enerzijds dialoog of discussie. In het merendeel van de gevallen kom ik tot de conclusie dat ik veel gevoeliger ben voor "inhoud" boven 'vorm' argumenten , echter nogmaals , vanzelfsprekend vind ik de mijne de mooiste. Volgens mij geld datzelfde voor diegene die pleiten voor een handgeschakelde boven de PDK, de 4 vs 6 cylinder, de coupe versus cabrio discussie, de coupe/cabrio vs SUV etc ...

Het geluid en de rijvaardigheid van deze chauffeur waren in elk geval voor mij prettig om te zien.

vroeeemmmm !
Daarom ook dat ik erbij tikte “smaken verschillen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powaq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-04 17:48
hi allen, eind dit jaar loopt het renting contract van m'n huidige wagen af en ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik ben al met zowat alles gaan test rijden wat er beschikbaar is in de EV markt. Aankoop zou via de vennootschap zijn en benzine is geen optie meer op de vennootschap in BE (IMHO), en ik wil het ook niet. Ik rij enorm graag EV.

Naar alle verwachtingen rijdt de Taycan ST gewoon het beste van alles wat ik getest heb. In CPO liggen de prijzen eigenlijk volledig in lijn met alternatieven waar ik naar kijk. BMW i5 touring, iX50 CPO, Audi Q8 etron, Q6 etc. Ik ben eigenlijk echt geen fan van SUVs (ze rijden stuk voor stuk als een boot zonder gevoel) dus eigenlijk zijn de enige reële opties de Taycan en de i5. De keuze is in m'n hart al wel gemaakt al twijfel ik nog wat tussen een RWD en een 4S. Een 4S is natuurlijk wat prijziger maar ik heb nog een BMW Z4 Coupé staan waar ik eigenlijk heel hard aan twijfel of ik 'm niet weg zou doen, die verkoop zou dan wel het verschil in prijs financieren. De realiteit is dat de Z4 meer stil staat dan dat ie rijdt en dat is zonde. Met 2 kindjes, drukke baan, verbouwing etc heb ik er gewoon de tijd niet voor. 'm bijhouden voor de kinderen lijkt me ook onzinnig. Tegen dat zij mogen rijden mogen die dingen waarschijnlijk niet meer ingeschreven worden dusja... also, ik kan de kinderen er niet in mee nemen. Vandaar m'n idee om gewoon voor een 4S te gaan, een echte "dad" fun car. praktisch en snel.

Anyway, m'n grote vraag is als ik kijk naar de prijzen dan zie ik toch wel zeer grote verschillen in prijs tussen BE en Duitsland. Prijsverschillen tot wel 20k voor vergelijkbare modellen, 10k is makkelijk haalbaar. Zeker in 4S zijn de verschillen groot (veel kleinere aantallen verkocht vs de RWD in BE neem ik aan). Nu eentje halen in Duitsland is een beetje gedoe met importeren, de BTW etc. Niet onmogelijk maar ik kijk er ook niet echt naar uit. Ik heb er ook geen probleem mee om een paar duizend extra te betalen als dat de locale economie steunt. Echter, de verschillen zijn wel groot en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben in de ruimte tot onderhandeling die er zit op Porsche approved auto's?
De verkoper zegt natuurlijk in eerste instantie dat er niet echt ruimte is ("maar soms aanpassingen in functie van tijd etc blabla"). De realiteit is wel dat die auto's blijven staan gedurende lange tijd en af en toe een prijs aanpassing naar beneden krijgen. Ik weet niet of het uit maakt, maar ik zou in ieder geval niet financieren via Porsche. Maar een deel cash en een klein deel financiering bij de bank. Dus wat Porsche betreft is het een cash deal.

Ik zie er nu sommige CPO staan die, IMHO veel te dicht bij nieuw prijzen zitten. Nu met de facelift lijkt mij dat bijzonder moeilijk om verkocht te krijgen nog en ik denk dat er nog wat neerwaarts potentieel in die prijzen zit. Zeker als je er een leasing / renting op gooit, dan is een nieuwe hoogst waarschijnlijk gewoon goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
powaq schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:52:
hi allen, eind dit jaar loopt het renting contract van m'n huidige wagen af en ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik ben al met zowat alles gaan test rijden wat er beschikbaar is in de EV markt. Aankoop zou via de vennootschap zijn en benzine is geen optie meer op de vennootschap in BE (IMHO), en ik wil het ook niet. Ik rij enorm graag EV.

Naar alle verwachtingen rijdt de Taycan ST gewoon het beste van alles wat ik getest heb. In CPO liggen de prijzen eigenlijk volledig in lijn met alternatieven waar ik naar kijk. BMW i5 touring, iX50 CPO, Audi Q8 etron, Q6 etc. Ik ben eigenlijk echt geen fan van SUVs (ze rijden stuk voor stuk als een boot zonder gevoel) dus eigenlijk zijn de enige reële opties de Taycan en de i5. De keuze is in m'n hart al wel gemaakt al twijfel ik nog wat tussen een RWD en een 4S. Een 4S is natuurlijk wat prijziger maar ik heb nog een BMW Z4 Coupé staan waar ik eigenlijk heel hard aan twijfel of ik 'm niet weg zou doen, die verkoop zou dan wel het verschil in prijs financieren. De realiteit is dat de Z4 meer stil staat dan dat ie rijdt en dat is zonde. Met 2 kindjes, drukke baan, verbouwing etc heb ik er gewoon de tijd niet voor. 'm bijhouden voor de kinderen lijkt me ook onzinnig. Tegen dat zij mogen rijden mogen die dingen waarschijnlijk niet meer ingeschreven worden dusja... also, ik kan de kinderen er niet in mee nemen. Vandaar m'n idee om gewoon voor een 4S te gaan, een echte "dad" fun car. praktisch en snel.

Anyway, m'n grote vraag is als ik kijk naar de prijzen dan zie ik toch wel zeer grote verschillen in prijs tussen BE en Duitsland. Prijsverschillen tot wel 20k voor vergelijkbare modellen, 10k is makkelijk haalbaar. Zeker in 4S zijn de verschillen groot (veel kleinere aantallen verkocht vs de RWD in BE neem ik aan). Nu eentje halen in Duitsland is een beetje gedoe met importeren, de BTW etc. Niet onmogelijk maar ik kijk er ook niet echt naar uit. Ik heb er ook geen probleem mee om een paar duizend extra te betalen als dat de locale economie steunt. Echter, de verschillen zijn wel groot en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben in de ruimte tot onderhandeling die er zit op Porsche approved auto's?
De verkoper zegt natuurlijk in eerste instantie dat er niet echt ruimte is ("maar soms aanpassingen in functie van tijd etc blabla"). De realiteit is wel dat die auto's blijven staan gedurende lange tijd en af en toe een prijs aanpassing naar beneden krijgen. Ik weet niet of het uit maakt, maar ik zou in ieder geval niet financieren via Porsche. Maar een deel cash en een klein deel financiering bij de bank. Dus wat Porsche betreft is het een cash deal.

Ik zie er nu sommige CPO staan die, IMHO veel te dicht bij nieuw prijzen zitten. Nu met de facelift lijkt mij dat bijzonder moeilijk om verkocht te krijgen nog en ik denk dat er nog wat neerwaarts potentieel in die prijzen zit. Zeker als je er een leasing / renting op gooit, dan is een nieuwe hoogst waarschijnlijk gewoon goedkoper.
De Taycan heeft echt enorm veel waarde verlies, en nu is er dan nog de facelift. Ik zou gewoon proberen kei hard te onderhandelen. Er is toch echt wel een ruim aanbod. Eventueel kijken om een BTW wagen te kopen via autoscout of een niet officiële Porsche garage? Je kan de garantie van je Taycan verlengen als deze al verlopen moest zijn maar dan doen ze gewoon een check up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powaq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-04 17:48
Is het niet zo dat die “keuring” bijzonder streng is en moeilijk te behalen achteraf?

Ik ga voorlopig even de kat uit de boom kijken hoe het verloop is van die auto’s en dan kan ik eens een grof voorstel doen :). Ik heb toch de tijd. Hoef niet morgen een nieuwe auto te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

VidaR-9 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:03:
[...]

Uiteindelijk is het altijd op een moment “gewoon doen”. Ik heb een 5 maanden terug mijn eerste Porsche gekocht. Een Taycan Sport Turismo, want dat vind ik zo’n bloedmooie auto en ideaal als daily / family car .

Ik had een beetje hetzelfde. Wilde al heel lang een Porsche, eerst kon ik het niet betalen, toen wel maar waren er rationele bezwaren. Tot ik deze kocht. Ik dacht: nu kan ik het betalen en ervan genieten. Wie weet over 5 jaar om wat voor reden dan ook niet meer. En wat is het ergste dat kan gebeuren? In het ergste geval verkoop ik hem en is het een hele dure levensles geweest.
Congratz, met een gezin natuurlijk ook lekker sportief!

Recent de nieuwe cayenne mogen rijden bij een Porsche testrit _/-\o_ en ook nog gewoon een motor. Hybride motoren hebben de toekomst. Al die 70-100kwhs accu’s zijn wat resource heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_v
Hallo, ben benieuwd of anderen deze video al hadden aanschouwt, eerlijk gezegd weet ik niet of het complete bullshit (zoals zo vaak op internet), zeg maar een soort van cry wolf of dat er toch wel waarheden zijn.

In elk geval lijkt hij er wel wat werk van gemaakt heeft ...

YouTube: Porsche DOES NOT want you to know this!!!

Niet bedoelt als flame of troll overigens

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 15:05
Ja gezien, en als eigenaar van een 981 Cayman kan ik bevestigen dat een heleboel onderdelen exact hetzelfde zijn als van de 991. Ik heb mijn auto natuurlijk niet uit elkaar gehaald, maar de maker van deze video heeft dat wél gedaan. Zie zijn andere video's en dan weet je dat hij geen BS praat.

Het is overigens helemaal niet vreemd, want zo doen alle autofabrikanten dat. Een Skoda gebruikt onderdelen van de vorige generatie Audi en VW, een Ibiza is een Polo, een Citroën C3 is een Peugeot 208, een Lamborghini is een Audi en ga zo maar door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 16:37
Recent eigenaar geworden na koop van een paar jaar oude Cayenne E-Hybrid. Gekozen voor de normale variant (geen Coupe) in een m.i. classy uitvoering. Erg bij mee!

Wel een verschil na 5 jaar Tesla Model 3 (wat ook een fijne auto is/was).

Heb een aantal jaar ook een 911.2 gehad (ook ergens in dit topic), dus veel is me bekend. Al moet ik zeggen dat het nieuwere PCM systeem toch wel een stuk dikker is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm0uiAqFxNO_9XFBUImEqENcpio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sly3yD6d4UN1dZjSrJrNVH9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSvkAzZJbpfaHjb2BEk_oI5ttO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMEGaduaebKa56hnwiFrdO2k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m87BMoPi3yvCWisylzmCpdMBgBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H91hA2ECZtM5xN93QlmWI5oH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02BgHmENVi0ATwkfmAuOE9Gtp-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nyNuMF6tcsDs3WFAhO4UMe4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:19
Idutchman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:56:
Recent eigenaar geworden na koop van een paar jaar oude Cayenne E-Hybrid. Gekozen voor de normale variant (geen Coupe) in een m.i. classy uitvoering. Erg bij mee!

Heb een aantal jaar ook een 911.2 gehad (ook ergens in dit topic), dus veel is me bekend. Al moet ik zeggen dat het nieuwere PCM systeem toch wel een stuk dikker is!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie wagen! Ben momenteel eigenaar van een Model 3 en opzoek naar een leuke Taycan. Hoe is voor jou de switch naar dit infotainmentsysteem? Had hiervoor een Audi Q4 maar die (met een bak verlies) binnen een jaar verkocht omdat het Audi OS echt een verschrikking is met dagelijks enorme frustraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
Maurice- schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Mooie wagen! Ben momenteel eigenaar van een Model 3 en opzoek naar een leuke Taycan. Hoe is voor jou de switch naar dit infotainmentsysteem? Had hiervoor een Audi Q4 maar die (met een bak verlies) binnen een jaar verkocht omdat het Audi OS echt een verschrikking is met dagelijks enorme frustraties.
Het systeem van Tesla blijft een superieur systeem. Qua softwarebeleving kan vrijwel geen merk daaraan tippen. Dat wetende, vind ik dit systeem van Porsche echt prima. En al je het niks vindt, of ff wilt wisselen, kan je draadloos Apple Carplay verbinden en gebruiken indien wenselijk (een no go bij Tesla).

Verder is de integratie met het head-up display of digitale schermen voor het stuur wel lekker. Dat heeft Porsche goed voor elkaar. Een adres via voice inspreken werkt dramatisch (shame on you Porsche), maar verder is de navigatie zelf snel, duidelijk en op mooi groot beeld.

Succes met de zoektocht naar een Taycan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco_v
Aangaande het bestaan van oa. OEM praktijken en het uitwisselbaar maken van bepaalde onderdelen was ik vanzelfsprekend op de hoogte. Tevens het "commerciele" sausje van marketing en verkopers.

Vind het des te interessanter omdat hiermee een discussie, inhoudelijk, over smaak juist een beetje byte krijgt naar mijn (voor-in-genomen en toch wel bescheiden) mening. Iedereen heeft gelijk, allemaal hebben we geen gelijk, iedereen heeft zijn / haar waarheden en heilige huisjes. Wanneer echter meningen de klank van een waarde-oordeel in zich lijken te gaan gedragen wordt ik echter een beetje opstandig. Vandaar mijn eerste steek dat ik gevoeliger ben voor een inhoudelijk ( in dit geval technisch onderbouwde) argument boven eentje van mooi of een soort van N=1 verklaring.

In mijn zoekocht heb ik , toen ik eindelijk de financiele middelen had, voornamelijk gezocht naar de concrete ervaringen van mensen uit de praktijk die op basis van mijn inziens inhoudelijke argumenten spraken over de verschillende modellen porsche, met als grond gedachte dat ik een "echte" rijders auto zocht, zonder direct te gaan voor een money-pit.

Een duur kado voor mijzelluf met als meerwaarde dat ik kan genieten van het rijden / touren. Mijn eerdere ervaring met een BMW-118d gaf mij in elk geval de concete bevestiging van iets wat door velen lelijk gevonden wordt van generlij waarde is bij de gehele rij beleving van de auto, of te wel : in de auto zie je niet hoe hij van buiten uitziet, helemaal niet wanneer je druk doende bent met schakelen en bochten op een juiste manier aansnijden en dus ook remmen.

Mede om in dit medium mijn bijdrage te leveren aan de geheel ontspannen bezigheid van meningen circus kon ik ook deze youtube niet zomaar laten passeren.

LOL : ' ... as a boat'

YouTube: Porsche Cayman Generations (987,981,718) compared - Which is best? |...

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
eelco_v schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:16:
...helemaal niet wanneer je druk doende bent met schakelen en bochten op een juiste manier aansnijden en dus ook remmen.
Daar zou je op de gewone wegen niet echt bezig mee moeten zijn.

Ik rij ook wel sportief, maar.. er is een tijd en plaats om dat te doen :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

dr.lowtune

Deugt niet

Cayenne Turbo met Techart Type 1 kit —> moment van zwakte en toch de wasstraat gepakt (wel vaker gedaan, ging altijd goed) —> dakspoiler er af geslagen door de installatie, over het glazen dak en vervolgens weer terug….lekker begin van het weekend….Volgende week maar eens kijken wat hun schadeafdeling er van denkt, kreeg het gevoel dat ze dit wel vaker meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik kan met echt mateloos irriteren aan mensen die de 982 de "718 generatie" noemen. NEE! 718 is de modelnaam, zoals 911 dat ook is. Het is de 982 generatie. De volgende Cayman/Boxster gaat ook 718 heten maar zal een andere generatie-aanduiding krijgen. /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:08:
"Sharky", de RS60 Spyder, woont nu al weer een tijdje in Spanje, maar zat nog vol met het stof van de jaren in Dubai. Dus ik heb er maar eens een professionele detailer op los gelaten.

[Afbeelding]

"Het stof bleef maar komen," zei de arme man, hij is er twee keer zo lang mee bezig geweest als normaal :X Op de foto niet te zien, maar ook alle stoffering in voor- en achterbak is weer zwart, en al het plastic ook; en de stoelen zijn weer een stuk roder geworden ;)

Paar maanden terug een poging gewaagd het geluid goed op video te krijgen, maar ik heb toch een beter microfoontje nodig. (Dit was een goedkope draadloze, vlak boven het nummerbord.)

[YouTube: Porsche Boxster RS60 Spyder]

Desondanks duidelijk dat het niet slecht is voor de 3.4 in een Boxstertje, en de PSE zou standaard moeten zijn. Ook omdat de eisen scherper zijn geworden, maar ik hoor meer flat six dan dat ik van nieuwere 911s hoor :Y
wat is die streep in het midden? een reflectie van iets op het dashboard?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

ToolkiT schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:37:
wat is die streep in het midden? een reflectie van iets op het dashboard?
Radio antenne. Normaalgesproken valt dat niet zo op als je in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

dr.lowtune schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:50:
Cayenne Turbo met Techart Type 1 kit —> moment van zwakte en toch de wasstraat gepakt (wel vaker gedaan, ging altijd goed) —> dakspoiler er af geslagen door de installatie, over het glazen dak en vervolgens weer terug….lekker begin van het weekend….Volgende week maar eens kijken wat hun schadeafdeling er van denkt, kreeg het gevoel dat ze dit wel vaker meemaken.
Welke generatie Cayenne? Ik kwam er vorige maand achter dat mijn 957 Cayenne Turbo (zonder verdere kit) te breed is voor een Spaanse wasstraat :X Schade aan de omlijsting van die wielkast linksachter, en de rechter spiegel. Maar dit is Spanje dus 1. ik hoef niet eens te proberen dat te verhalen op het bedrijf, en 2. inmiddels heb ik al redelijk parkeerschade die nog gedaan moet worden, zoals de Engelsen het noemen, "Spanish kisses" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 13:02

dr.lowtune

Deugt niet

PowerFlower schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:22:
[...]

Welke generatie Cayenne? Ik kwam er vorige maand achter dat mijn 957 Cayenne Turbo (zonder verdere kit) te breed is voor een Spaanse wasstraat :X Schade aan de omlijsting van die wielkast linksachter, en de rechter spiegel. Maar dit is Spanje dus 1. ik hoef niet eens te proberen dat te verhalen op het bedrijf, en 2. inmiddels heb ik al redelijk parkeerschade die nog gedaan moet worden, zoals de Engelsen het noemen, "Spanish kisses" ;)
957 inderdaad. Wasstraat wijst alle aansprakelijkheid van de hand (had ik verwacht, copy paste text, ze hebben niet eens de moeite genomen de lettertypes in de mail consistent te houden :+ ).

Maar er is hoop, want….er is jurisprudentie. Vanmiddag contact gehad met de advocaat gehad die die zaak gewonnen heeft. Die schat de kansen wel behoorlijk positief in.

Qua schade gaan de inschattingen alle kanten op. Gewoon lijmen is geen optie natuurlijk, want als ik het gas intrap moet die spoiler wel blijven zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Even een ander vraagje:

Wie heeft er hier een tolbadge a la Fulli (of BipandGo)?
Ze raden dit aan om te plakken op de zwarte stipjes achter de spiegel, maar mijn Panamera heeft geen zwarte stipjes meer.
Iemand hier al ervaring mee? Waar geplakt en werkte het?

Interesting times...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kom een dezer dagen meer posten maar na wat DM's met @Tortelli, vandaag een 971 4S opgehaald.

Korte sfeerfoto bij het tankstation (want file op de A12)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUbt0e8eZGK36DL20lGR_B4AFoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mh3APqrgpegWMctfDCY8IBix.jpg?f=user_large

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gefeliciteerd @MAX3400, was toch een goeie opmerking in het BMW topic ;). Gave auto!

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zoals gezegd; even posten / uitleggen waarom ik een Porsche aangeschaft heb. Ik heb een redelijke auto-historie (ook op GoT) maar in chronologische volgorde over 15 jaren: Evo 8, Evo X, Audi C7 A6, Audi C7 S6, BMW G11 750i. Wat komt er overeen? Inderdaad; allemaal 4x4 aangedreven. Allemaal forse prestaties onder de motorkap. En stukje bij beetje luxer en up-to-date.

Relatief snel na aankoop van de 750i begon eigenlijk motor-tuning al te kriebelen maar met 1 jaar garantie, toch nog uitgesteld. Toen begon het bochtengedrag iets tegen te vallen; ook in Sport viel het niet altijd mee. En na wat posten in het BMW-topic en hier, een maand geleden toch goed gaan zoeken naar ee 4S. Die zijn nog vrij zeldzaam en dus dun gezaaid. Beetje onder water met @Tortelli zitten DM'en en langzaam maar zeker dus een vulkaangrijze uitvoering gevonden.

Ja, toegegeven, ik mis bepaalde creature-comforts zoals geventileerde stoelen, standkachel en adaptive cruisecontrol maar daar tegenover staat een veel fijner en intuitiever PCM-interface, PASM voor heerlijk stuurgedrag, PDLS voor alle omstandigheden en ook de zeer goede "standaard" comfort-stoelen. En met het Chrono-pack gewoon een enorme grijns door de sportuitlaat ongeacht of je nou 30 rijdt of 130. Heb er nu een kleine 250km mee gereden sinds vrijdag en het is eigenlijk wat ik zocht/zoek; sturen als een kart, zitten & airco in alle luxe / rust en heerlijk rustige cockpit zonder kraakjes of piepjes.

Ook al 2x in Heteren geweest; de service daar is top. Nog voordat je over de drempel bent, al 3x "wil je koffie" en "wat kan ik doen". PVTS staan nu aan; alle SCM-certificaten weer een jaar geldig; korte uitleg gehad over achteruit rijden en spiegels. Helemaal top! En ook dat vind ik iets waard; ben nog nooit zo goed en vriendelijk behandeld bij BMW of Audi.

Komende dagen wel even wat kleine dingetjes regelen verder; ruiten achter moeten eigenlijk goed getint worden maar ben er nog niet uit of het met folie gaat gebeuren of dat ik mooie, zeer goed passende, zonneschermen zoek. Ramen hoeven nooit open eigenlijk maar wil niet dat mensen op mijn achterstoelen kunnen kijken (rijdend of geparkeerd). Nieuwe wisserbladen zoeken; de huidige zien er goed uit maar zag bij bijrijder toch al 2 strepen bij licht vocht (zoals dauw); kan ik niet tegen dus even Bosch / Valeo flatblades in huis halen.

En omdat ik de meeste kilometers nu heb afgelegd in de spits (snelweg) of binnendoor (N-weg, koude motor), valt het verbruik echt bizar mee; vandaag 7.2L op 100km gereden. Ja, daar zit weinig tot geen dikke vette acceleratie bij; hoogstens even een pufje extra gas inhalen op de snelweg. Heb wel even alle trip-waarden op 0 gezet; eens zien wat het gemiddeld gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HhnfV77n95SUjB0ApB2Qxgkhgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YS3zhrKMO4mx6q3H3kyLQHK.jpg?f=fotoalbum_large
Ook gewoon mooi. Geen overbodige inkijk, slangetjes, etc. Motorblok, vulopeningen, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:11
@MAX3400 Mooie bak!
Paar maanden geleden bijna zelf een Panamera (2015 3.0 4-wheel base facelift model) gekocht aangezien mijn leaseauto er uit ging. Maar na goed wikken en wegen en met 90% van de tijd thuiswerkend (rest via OV naar kantoor) er voor gekozen om toch maar geen daily te halen. Als het ook maar iets lijkt qua rijden op mijn Boxster 2.7 van 2007 met handbak dan is het zeker een goede keuze. Tevens heeft mijn moeder een Macan 2.0 turbo en sta daar nog altijd versteld van hoe hard zo'n hoge auto door de bocht. Wens je veel plezier met de aankoop!

Eens een Porsche altijd een Porsche! Ik was nooit een Porsche liefhebber totdat de Boxster toevallig op mijn pad kwam en kan sindsdien zeggen dat het echt formidabel rijdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thanks @kahraman11 ; ik werk 95 tot 100% thuis dus het is een hele dure hobby in de verzekering/wegenbelasting; daarnaast rij ik slechts 11K tot 12K per jaar waarvan 50% snelweg. ;) Ach, je leeft maar 1x en voor mij was nu de mogelijkheid om het te doen, dus waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:45
Leuke omschrijving. Ik heb nu een jaar een panamera (turbo s) en vind het een hele fijne auto. Heteren vind ik ook een hele prettige dealer, al is de rekening altijd wel serieus als ik er op bezoek ga, maar dat hoort erbij.

Ik overweeg helaas wel om hem over een tijdje in te ruilen tegen een SUV, bijv een X7 of een range rover, toch wat praktischer en comfortabeler.

Het rijgedrag is fenomenaal en het vermogen geweldig, maar dat kun je eigenlijk nooit aanspreken in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
@MAX3400 veel plezier ermee!

PCG vind ik zelf een fijne dealer. Voordat ik Porsche reed al paar keer met zoontje auto’s wezen kijken en toen altijd al super vriendelijk benaderd. Zoontje zelf met tasje met autootje en wat Porsche prullaria naar huis gegaan. Wel bijzonder, word bij de gemiddelde Duitse 3 dealer minder serieus genomen 🤓

De Taycan in Amsterdam gekocht - die hadden nou eenmaal dé samenstelling. Ook prettige ervaring trouwens. Maar Heteren ligt om de hoek, dus handigste voor onderhoud e.d.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:11
Polydeukes schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:19:
Ik kan met echt mateloos irriteren aan mensen die de 982 de "718 generatie" noemen. NEE! 718 is de modelnaam, zoals 911 dat ook is. Het is de 982 generatie. De volgende Cayman/Boxster gaat ook 718 heten maar zal een andere generatie-aanduiding krijgen. /rant
Je 'ergert' je eraan.. Is het trouwens al zeker dat de volgende Cayman/Boxster ook weer 718 gaat heten? Enige wat ik erover gelezen heb is dat het volledige elektrisch aangedreven auto's worden.. Persoonlijk vind ik dat zeer betreurenswaardig. Want naast de 911 is (of was aangezien ze sinds 1 juli in de EU al niet meer nieuw te bestellen zijn) de Cayman/Boxster serie de enige echte sportwagen serie van Porsche, met alle respect voor alle andere 4 deurs/zits SUV achtige modellen die ze produceren.. En daar hoort mijn inziens gewoon een aandrijflijn bij die beleving biedt in de vorm van geluid en gevoel en dat bieden EV's dus gewoon niet.. Erg jammer dus, aangezien er straks dan dus geen relatief betaalbare Porsche sportwagens meer nieuw te koop zijn.. Een 911 is voor mij wat het biedt over een Cayman/Boxster veel te duur..

Die video die liet zien hoe een 981/982 infeite nagenoeg hetzelfde is als een 991 911, maar dan met midden-motor layout, voor bijna de helft minder geld is daar ook een mooie indicatie van.. Geeft me als 718 Boxster rijder nog meer het gevoel dat ik de juiste keuze gemaakt heb.. Enige 911 waar ik hem voor zou willen ruilen is misschien een 911 GT3 Touring.. Maar mijn droom Porsche is voorlopig nog steeds een 718 Spyder.. De nieuwe 992 911 is me te groot en digitaal geworden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Idutchman
Idutchman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou, het kan snel gaan. Deze Cayenne E-Hybrid is vandaag ingeruild op een Cayenne Turbo S E-Hybrid. >:)

De Cayenne (E-Hybrid) beviel heel goed. Superfijne auto. Maar ik vond het vermogen toch wat beperkt op de benzinemotor. En dan kom je al snel uit bij een Turbo S. Alsnog een hybrid, want ik "stekker" veel, en wel veel vermogen, dik geluid en gewoon een 8-cilinder! Lang verhaal kort, hij is er nu.

Wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFcxzNCGDPA4dkuI8HlNb-f8_P8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kaZYXmZUwa0v661tu5dEVFgV.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMhpYeesRnrlHAjIz9xjg-4HXZA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/VzGTSayi5FNRt7D05sJZfY3e.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXE8dcwkRpItY8VcIpQF6iHTu88=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/iwg50yfKseLFCBrbdRDpOts3.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kGp5DPET5WXPaJirnyH3XHMIy8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SrVy2oZ4Iu8kbez8N2NfTJhM.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dr4tgeFh6WecBXy22u2fniJ6oE=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IuVzu6lgpaFtkwoNjS9Dr0sE.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVRbvEseif9jFVQ2It1ngpTc1TM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oGfs64pL6yRNmKgL4O8kFkkG.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8RGOh6oDxN0cGukf6vAHbtMIh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LIx166tjTiyFZzuizvYDqNN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Idutchman op 05-10-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Gefeliciteerd @Idutchman Hele gave Cayenne! Lekker dikke uitvoering ook.

Ik heb vorig jaar een weekje in een GTS rondgereden als vervangend vervoer. Wat een heerlijke auto was dat zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door VidaR-9 op 04-10-2024 04:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
MAX3400 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:58:

En ook dat vind ik iets waard; ben nog nooit zo goed en vriendelijk behandeld bij BMW of Audi.

[Afbeelding]
Ook gewoon mooi. Geen overbodige inkijk, slangetjes, etc. Motorblok, vulopeningen, klaar.
Was voor mij ook een eye opener na vele jaren Audi en BMW gereden te hebben.
De Porsche service en klant vriendelijkheid in NL, Duitsland en Zwitserland lijkt wel gestandardiseerd. Je komt aan en wordt direct vriendelijk geholpen, mag zitten in de lounge of alleen in een werk kamer.
Je probleem of wens wordt aangehoord en direct opgelost. Kortom top.
Voorbeeld: Ik reed vanuit Nederland terug naar Zwitserland over de duitse auto bahn met mn 911( 997) en plots voor Limburg stad in Duitsland zie ik het lampje motor temperatuur rood worden alsook de meter die aangeeft hoe heet de motor koelvloeitstof is die schommelde.
Toen ik een flink mijn tempo terug nam en 80 ging rijden daar op die autobahn, ging t lampje uit en de vloeistof temperatuur weer rond de 90. heuveltje op en weer lampjes aan. Kortom ik wist toen dat t de vloeistof was.
Ik rij naar Porsche Limburg Duitsland en meld dat mn auto problemen heeft. Direct super vriendelijk geholpen, koffie, lounge en mn auto stond binnen 4min op de brug! wat bleek koelvloeistof was bijna op. 5 liters erin en weer door. Helaas hebben ze de onderste motor kappen er toen niet afgehaald, want het lek was in een van de rubberen leidingen wat ze in Zwitserland bij mijn Porsche Garage (Zurich Schlieren) uiteindelijk gevonden hebben.
Heb ook wel eens kleine problemen gehad met de andere Duitse merken, maar toen moest ik soms de auto een week laten staan, want ze hadden geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Ik ben mezelf aan het orionteren voor een 997.1 turbo.

Wat is jullie ervaring met een 997 die altijd buiten staat? Mijn garage is op zich net groot genoeg, maar daar staat nu mijn motor en allemaal gereedschap etc. in.

Andere optie is een extra garage achter mijn huis bouwen, ik heb daar de ruimte wel voor, maar mooi zou het niet staan denk ik.

Ik zou de auto semi dagelijks gebruiken. Misschien 10k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:11
MaxHardcore schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:52:
Ik ben mezelf aan het orionteren voor een 997.1 turbo.

Wat is jullie ervaring met een 997 die altijd buiten staat? Mijn garage is op zich net groot genoeg, maar daar staat nu mijn motor en allemaal gereedschap etc. in.

Andere optie is een extra garage achter mijn huis bouwen, ik heb daar de ruimte wel voor, maar mooi zou het niet staan denk ik.

Ik zou de auto semi dagelijks gebruiken. Misschien 10k per jaar.
Ik heb zelf een 987 en die staat nu ook al 4 jaar lang buiten. Natuurlijk zal binnen staan beter zijn, maar ik heb er geen noemenswaardige nadelen van gehad tot nu gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Mijn 981 staat ook veel buiten en wordt één à twee keer per maand goed uitgelaten, ook in de winter (behalve als er gestrooid is).

Tips om hem netjes te houden: laat hem in de glascoating zetten door een goede detailer, was hem regelmatig volgens het bijbehorende wasvoorschrift (dus niet door de krasstraat) en gebruik zo veel mogelijk een degelijke buitenhoes zolang de buitenkant schoon is.

Moderne Porsches (waar ik de 997 ook onder schaar) kunnen prima buiten wonen, maar je moet er dan wel wat extra aandacht aan schenken om ze mooi en netjes te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mijn 971 staat ook buiten. Helaas woon ik direct langs een drukke N-weg dus veeeel stof/stuif van zowel zand, kleine groen-partikels etc. Net als de G11 en C7; ik kom (helaas) minstens eens in de 2 weken bij de wasbox en laat het vuil wegglijden met lage druk van de spuitlans. Boenen / wrijven doe ik nooit (hoogstens de velgen met een eigen borsteltje).

Ja, de auto moet wat vaker netjes gehouden worden met wat water. Nee, het is alsnog (voor mij) niet waard om er een coating of anderszins op te zetten. Het is hier vooral oppervlakkig vuil wat niet inbijt gelukkig. Een vogelpoepje probeer ik wel vaak even met wat lauw water en microfiber dezelfde dag nog af te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idutchman
Idutchman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

Nou, het kan snel gaan. Deze Cayenne E-Hybrid is vandaag ingeruild op een Cayenne Turbo S E-Hybrid. >:)

De Cayenne (E-Hybrid) beviel heel goed. Superfijne auto. Maar ik vond het vermogen toch wat beperkt op de benzinemotor. En dan kom je al snel uit bij een Turbo S. Alsnog een hybrid, want ik "stekker" veel, en wel veel vermogen, dik geluid en gewoon een 8-cilinder! Lang verhaal kort, hij is er nu.

Wat foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht wel grappig om te vermelden. Deze Cayenne heeft een geluidsysteem ingebouwd van Clanck. Een Nederlands bedrijf dat high-end sound inbouwt.

Foto van de subwoofer in de Cayenne:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bTVyzqOq4W4OGqZfq9GQ0MIzug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LszIQrUBL1iHij4yAccPMZLd.png?f=fotoalbum_large

Promo video'tje van hen (en wie goed kijkt, herkent vast wel de Cayenne in deze video:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:25

Maximus

There is no substitute

't Is al weer even geleden, half augustus '24, maar toen heb ik mijn Porsche 993 Carrera 2S gekocht bij Porsche Classic Center Gelderland.

Origineel Duits geleverd in 1997, naar Nederland gekomen in 1999. Altijd bij een Porsche centrum onderhouden. Arctic silver met zwart interieur. 't Is de varioram uitvoering, samen met de originele af-fabriek Turbo velgen. Inmiddels nu zelf zo'n 1.600km mee gereden. Hele fijne kilometers.

Staat in mijn geïsoleerde en verwarmde garage. Kortom 'd Oale Grieze wordt goed verwend ;) Na de winterstop zal ik wat meer foto's maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bny9XnD.jpeg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Nice, zijn dit van die holle spaken?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Nee, het is de vlakke achterkant, niet bol (of hol). De kenmerken dat deze af-fabriek kwamen en geen repro's zijn.

PhD i.o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Als ze helemaal vlak zijn aan de achterkant, dan zijn het hollow spokes (hol van binnen, lichter).

Zie bijvoorbeeld:
https://forums.pelicanpar...3CB431CF9931606614869.jpg

Metal up your ass

• Maximus

Maximus

There is no substitute

JaymzHetfield schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:56:
Als ze helemaal vlak zijn aan de achterkant, dan zijn het hollow spokes (hol van binnen, lichter).

Zie bijvoorbeeld:
https://forums.pelicanpar...3CB431CF9931606614869.jpg
Hollow spoke it is, die heb ik er op zitten.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Nice, dan weet je nu dat je wat bijzonders eronder hebt liggen 🥳

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ben nog steeds op zoek naar een 911. twijfel tussen een 997.1 turbo schakelbak of een 991.1 turbo S.

Budget rond de 90 a 100k.

Het begon met het idee een 996 turbo te kopenen zo groeide dat idee uit tot een steeds duurder idee. :P

Een deel van het idee is, dat deze auto's niet in waarde zakken en zelfs iets kunnen stijgen op termijn.

Alleen dat geldt denk ik voorlopig nog niet voor een 991.1. dus denk ik dat ik voor de 997 moet gaan. Heb een paar auto's van beide modellen op het oog momenteel.

Zijn er hier mensen die hier iets over kunnen zeggen, qua waardebehoud etc.. of iemand weten die hier echt wat zinnigs over kan zeggen? Mijn idee is ook om met deze auto te zorgen dat mijn vermogen buiten box 3 valt en tegelijkertijd de midlife crisis fixt ;)

Daarnaast moet ik nog een extra garage bouwen. Ik had eerder hier gevraagd of deze auto's buiten kunnen staan. Qua weer geloof ik het wel, maar hoe diefstal gevoelig is een 997 of 991?

[ Voor 14% gewijzigd door MaxHardcore op 17-12-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
MaxHardcore schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:47:
Zijn er hier mensen die hier iets over kunnen zeggen, qua waardebehoud etc.. of iemand weten die hier echt wat zinnigs over kan zeggen? Mijn idee is ook om met deze auto te zorgen dat mijn vermogen buiten box 3 valt en tegelijkertijd de midlife crisis fixt ;)
Heb zelf een 997 4S X51 (speciale engine upgrade) gehad en kan t volgende zeggen:
1. Als je veel rijd, schrijf je nog altijd af. Ik reed 20k km per jaar en dat was soms met een klein beetje woon - werk verkeer erbij, Een 911 verkoopt makkelijker met 50k km dan met 150k km ;)
2. de afschrijvingslijn is op een 997 al bijna flat, maar de kms tikken gewoon door. Je hebt mooie goede 997s met 200k km voor 50k en voor 100k heb je ze met 50k km.
2. Onderhouds kosten vielen me heel erg mee met de 997. ongeveer 4k per jaar
3. Garage is absolute aanrader, een porsche kan buiten staan, maar je kan het verschil na aantal jaren zien tussen een "garage queen" en een buitenslaper
4. Zou zelf niet adviseren om een 997.1 te kopen als het 996 motorblok (welke in de 997.1 zit) problemen niet aantoontbaar gerepareerd zijn.

Succes en veel plezier met de zoektocht! Ik begon mijn 911 avontuur in een 997.2 en eindigde in een 991.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Luxurydiver schreef op woensdag 18 december 2024 @ 05:44:
[...]

Heb zelf een 997 4S X51 (speciale engine upgrade) gehad en kan t volgende zeggen:
1. Als je veel rijd, schrijf je nog altijd af. Ik reed 20k km per jaar en dat was soms met een klein beetje woon - werk verkeer erbij, Een 911 verkoopt makkelijker met 50k km dan met 150k km ;)
2. de afschrijvingslijn is op een 997 al bijna flat, maar de kms tikken gewoon door. Je hebt mooie goede 997s met 200k km voor 50k en voor 100k heb je ze met 50k km.
2. Onderhouds kosten vielen me heel erg mee met de 997. ongeveer 4k per jaar
3. Garage is absolute aanrader, een porsche kan buiten staan, maar je kan het verschil na aantal jaren zien tussen een "garage queen" en een buitenslaper
4. Zou zelf niet adviseren om een 997.1 te kopen als het 996 motorblok (welke in de 997.1 zit) problemen niet aantoontbaar gerepareerd zijn.

Succes en veel plezier met de zoektocht! Ik begon mijn 911 avontuur in een 997.2 en eindigde in een 991.2 ;)
Thx voor je reactie :)

Heb je het nu over IMS? Ik wil specifiek een turbo en die heeft dat probleem niet. Koelsysteem is me bekend en zal checken of dat al gedaan is of niet bij de onderhandelingen over de prijs. Verder is de 997 inmiddels een oude auto en zal het wat kunnen kosten.

Ik kwam bij centraal beheer uit op een premie van 170 p/m. Heb helaas weinig schadevrije jaren opgebouwd. Iemand hier nog een geschikte verzekeraar voor all risk met inzittenden verzekering op een Porsche (911)? Ik heb verschillende verzekeraars (online) gecheckt en de auto was dan niet te verzekeren.

Plan is trouwens volgend jaar de extra garage te bouwen. De auto kriebelt nu vanwege belastingvoordeel, al wil ik liever niet overhaast beslissen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MaxHardcore op 18-12-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Niemand kan iets zinnigs zeggen over toekomstig waardebehoud, alleen over historische prijsontwikkeling. En zoals je weet, bieden ervaringen uit 't verleden geen garanties voor de toekomst. Op YouTube staan filmpjes over waarde-ontwikkelingen van diverse 911-generaties, kijk die gerust.

Informeer voor verzekering ook zeker bij de KNAC. Ik betaal €65/maand all risk voor mijn 981 uit 2015 (andere prijscategorie natuurlijk, maar veel goedkoper ga je geen premie vinden).

Succes met de zoektocht! En vergeet er ook niet van te genieten. Het leven is te kort om een 911 als garage queen te laten verstoffen omdat je bang bent een paar €K af te schrijven, imho.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
MaxHardcore schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:27:
[...]

Thx voor je reactie :)

Heb je het nu over IMS? Ik wil specifiek een turbo en die heeft dat probleem niet. Koelsysteem is me bekend en zal checken of dat al gedaan is of niet bij de onderhandelingen over de prijs. Verder is de 997 inmiddels een oude auto en zal het wat kunnen kosten.

Ik kwam bij centraal beheer uit op een premie van 170 p/m. Heb helaas weinig schadevrije jaren opgebouwd. Iemand hier nog een geschikte verzekeraar voor all risk met inzittenden verzekering op een Porsche (911)? Ik heb verschillende verzekeraars (online) gecheckt en de auto was dan niet te verzekeren.

Plan is trouwens volgend jaar de extra garage te bouwen. De auto kriebelt nu vanwege belastingvoordeel, al wil ik liever niet overhaast beslissen natuurlijk.
De nokkenassen van een 997.1 turbo willen ook wel eens "verdraaien". Verder zijn het wel robuuste auto's volgens mij.

Ik heb zelf een verzekering bij VLC en partners, op basis van taxatierapport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik zat hiervoor ook bij VLC, maar ben overgestapt naar KNAC ivm betere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:48
Ik heb een Model 3 performance 2024 aangeschaft in september 2024, maar twijfel of ik toch beter een Porsche Tycan had ik kunnen aanschaffen. Ik zie dat de afscrhijving van een nieuwe Tycan echt aardig hoog is. Is het interessant om er nu een te kopen van 60k/80k?

Ik heb na 2.5 week al gedoe gehad met de model 3 (autopilot ging kapot) en vind ze Taycan eigenlijk veel interessanter, maar vraag mij of de Tycan veel problemen gaat opleveren? Veel YT videos raden het af. Wat denken jullie? De M3P verkopen en gaan voor de Tycan?

Ik wil wel een EV. Ik rijd max 12.5/15k p jaar

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 22-12-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:49:
Ik heb een Model 3 performance 2024 aangeschaft in september 2024, maar twijfel of ik toch beter een Porsche Tycan had ik kunnen aanschaffen. Ik zie dat de afscrhijving van een nieuwe Tycan echt aardig hoog is. Is het interessant om er nu een te kopen van 60k/80k?

Ik heb na 2.5 week al gedoe gehad met de model 3 (autopilot ging kapot) en vind ze Taycan eigenlijk veel interessanter, maar vraag mij of de Tycan veel problemen gaat opleveren? Veel YT videos raden het af. Wat denken jullie? De M3P verkopen en gaan voor de Tycan?

Een Taycan is een heerlijke daily! Ik kan me haast geen fijnere auto voorstellen voor mijn woon-werk snelweg kilometers. Ze schrijven erg veel af, maar als je er nu een jong gebruikte koopt is dat deels natuurlijk juist een voordeel. Ik kijk veel naar de Taycan markt en de prijzen lijken wel aardig gestabiliseerd inmiddels. De prijzen dalen wel, maar dat is logisch doordat de auto ouder wordt en meer kilometers gereden hebben. De bizarre dalingen lijken wel gedaan. Zelf heb ik helaas wel net te vroeg gekocht, maar ben er sowieso nog van plan een aantal jaar mee te rijden. Niks aan te doen.

Helaas is het wel een auto met de nodige potentiële gebreken. En hele hoge onderhoudskosten, want Porsche. Ik zou altijd voor een auto gaan met Porsche Approved garantie. Dat kan je zelf ook verlengen en is ook tussen particulieren overdraagbaar.

Het is gewoon een totaal andere klasse auto dan een Model 3 Performance met dus ook een ander prijskaartje. Op de site van Porsche kan je wat standaard onderhoudsprijzen zien om een beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:27:
[...]

Een Taycan is een heerlijke daily! Ik kan me haast geen fijnere auto voorstellen voor mijn woon-werk snelweg kilometers. Ze schrijven erg veel af, maar als je er nu een jong gebruikte koopt is dat deels natuurlijk juist een voordeel. Ik kijk veel naar de Taycan markt en de prijzen lijken wel aardig gestabiliseerd inmiddels. De prijzen dalen wel, maar dat is logisch doordat de auto ouder wordt en meer kilometers gereden hebben. De bizarre dalingen lijken wel gedaan. Zelf heb ik helaas wel net te vroeg gekocht, maar ben er sowieso nog van plan een aantal jaar mee te rijden. Niks aan te doen.

Helaas is het wel een auto met de nodige potentiële gebreken. En hele hoge onderhoudskosten, want Porsche. Ik zou altijd voor een auto gaan met Porsche Approved garantie. Dat kan je zelf ook verlengen en is ook tussen particulieren overdraagbaar.

Het is gewoon een totaal andere klasse auto dan een Model 3 Performance met dus ook een ander prijskaartje. Op de site van Porsche kan je wat standaard onderhoudsprijzen zien om een beeld te krijgen.
interessant! binnenkort maar eens een proefrit inplannen.

Hoeveel k ben je per jaar kwijt aan onderhoud?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:40:
[...]
interessant! binnenkort maar eens een proefrit inplannen.

Hoeveel k ben je per jaar kwijt aan onderhoud?
Ik niks want heb nog onderhoudscontract aankomend jaar. Maar normaliter 600-800 voor een beurt die je om de 2 jaar / 30K km moet. Klinkt niet eens bizar, maar eigenlijk vervangen ze alleen het interieur filter en lopen de auto na.
Dan nog om de 2 jaar remvloeistof, airco onderhoud a 200 elk en als je remblokken vóór aan de beurt zijn ben je 1.400 euro kwijt. Houdt er ook rekening mee dat je voor je garantie gebonden bent aan banden die Porsche gecertificeerd zijn. En er staat me iets van bij dat het voorschrift is om remschijven te vervangen om de 6 jaar, dan ben je all in ook zo 5K kwijt.

Maar het gaat natuurlijk pas echt tellen als er iets kapot gaat dat niet onder de garantie valt. Ik zou aanraden bij een dealer te kopen en 3 jaar Approved garantie erbij te onderhandelen.

Mijn auto had na 1 week een kapotte heather, interieur werd niet meer warm. Bekend probleem, maar wel zuur na een week. Wel goed opgelost, ruim een week in een dikke Cayenne GTS gereden. Verder wel wat terugroepacties gehad maar niks wat kapot is gegaan oid.

Ga zeker eens rijden! En je verdiepen in alle opties en mogelijkheden. Er is genoeg aanbod, ook bij dealers. Je hebt dus wat te kiezen en je onderhandelingspositie is ook prima.

Kleine toevoeging voor het beeld: mijn auto is van eind 2022 en ik heb hem net geen jaar oud gekocht met 6.000km op de teller. Inmiddels 13 maanden in bezit en 36.000km op de teller. By far de auto waar ik het meeste reacties op heb gehad, dat is wel even wennen. Again: pareltje om te rijden, voelt nog iedere rit speciaal - en zó mooi 😍 Rationeel gezien een van m’n slechtste financiële keuzes ooit 🙄

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 22-12-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Kijk eens op Porscheforum.nl
Daar zijn genoeg topic te vinden over deze exacte vraag en evenveel ervaringsdeskundigen. Krijg je sneller en meer antwoord dan hier (no offense naar de Tweakers ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Polydeukes schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:10:
Kijk eens op Porscheforum.nl
Daar zijn genoeg topic te vinden over deze exacte vraag en evenveel ervaringsdeskundigen. Krijg je sneller en meer antwoord dan hier (no offense naar de Tweakers ;) )
Daar staat maar zeer weinig nuttigs over de Taycan. Dan kan @TweakerVincent beter op https://www.taycanforum.com kijken. Daar staat echt zeer veel informatie. Moet je wel een beetje door de problemen en afschrijving geklaag heen kunnen lezen (en realiseren dat US/UK niet dezelfde markt is als NL). Of niet, dan ben je in ieder geval gelijk genezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:49:

Ik heb 5 jaar lang in een M3 Performance gereden (gaat er eind deze maand uit), en moet zeggen, probleemloze auto. Waar loop je tegenaan met autopilot?

Een Taycan is denk ik wel een interessante keuze als je een model kiest van 1-2 jaar oud. Eigenlijk bizarre value for money is zo'n Taycan van 60-70k. "goedkoper" ga je een moderne Porsche niet kunnen rijden.
Echter zou ik er een Model 3 Performance niet snel voor wisselen tenzij je echt gewoon meer het Porsche gevoel, premium etc wilt. Dan is het het waard omdat het "een Porsche" is. Verder is de Model 3 gewoon heel goed in alles wat het doet en qua waarde propositie niet echt te verslaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Idutchman op 23-12-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Idutchman schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:28:
[...]

Ik heb 5 jaar lang in een M3 Performance gereden (gaat er eind deze maand uit), en moet zeggen, probleemloze auto. Waar loop je tegenaan met autopilot?

Een Taycan is denk ik wel een interessante keuze als je een model kiest van 1-2 jaar oud. Eigenlijk bizarre value for money is zo'n Taycan van 60-70k. "goedkoper" ga je een moderne Porsche niet kunnen rijden.
Echter zou ik er een Model 3 Performance niet snel voor wisselen tenzij je echt gewoon meer het Porsche gevoel, premium etc wilt. Dan is het het waard omdat het "een Porsche" is. Verder is de Model 3 gewoon heel goed in alles wat het doet en qua waarde propositie niet echt te verslaan.
Thanks, sinds september dit jaar zijn de nieuwe versies problematisch. Hele fora zijn er vol mee geschreven. Ik ben helaas ook de pineut geweest. Car 6 weken weg :(

Mss over een paar jaar switchen, idd nu nog even genieten van mijn nieuwe M3P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32
Maximus schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:47:
't Is al weer even geleden, half augustus '24, maar toen heb ik mijn Porsche 993 Carrera 2S gekocht bij Porsche Classic Center Gelderland.

Origineel Duits geleverd in 1997, naar Nederland gekomen in 1999. Altijd bij een Porsche centrum onderhouden. Arctic silver met zwart interieur. 't Is de varioram uitvoering, samen met de originele af-fabriek Turbo velgen. Inmiddels nu zelf zo'n 1.600km mee gereden. Hele fijne kilometers.

Staat in mijn geïsoleerde en verwarmde garage. Kortom 'd Oale Grieze wordt goed verwend ;) Na de winterstop zal ik wat meer foto's maken:

[Afbeelding]
Ziet er heel clean uit, alu velgen met die kleur is eigenlijk ook altijd goed.

Heb mijn 993 nu 5 jaar en blijft een leuke auto om te rijden, mijn is alleen wel minder comfortabel gemaakt en ben ook wel een beetje aan het verderkijken voor een opvolger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

tomtom901

Moderator General Chat
Bump, ook even mijn nieuwe aanwinst posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZe3Likx3ypiyHdqkkNNzHFP3ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5ij41RvzHi8afUC2x9PdwZB.jpg?f=fotoalbum_large

Tanken jullie ook bewust E5? Nog geen goed gevoel bij de zin en onzin van een premium brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ik rijd zelf een 993 C2S, altijd E5. Daar werd het door PC(C)G ook aangeraden doordat de oudere motoren minder goed om kunnen gaan met de E10. Daarbij, zoveel km's rijd je er ook niet mee (ik zo'n 5.000 per jaar) dan maakt die paar centen op 't totaal ook niet meer uit.

En het ruikt gewoon veel lekkerder ;)

Schitterende kleur, genetian blue?

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Maximus schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:52:
Schitterende kleur, genetian blue?
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
tomtom901 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:11:

Tanken jullie ook bewust E5? Nog geen goed gevoel bij de zin en onzin van een premium brandstof.
Altijd, altijd.. E5.
En als het ergens kan, ook met nog minder additieven in (zoals in DE of elders).

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Altijd, altijd.. E5.
En als het ergens kan, ook met nog minder additieven in (zoals in DE of elders).
Ik heb nu nog een volle tank vanuit de aflevering zijn, zal wel een E10 zijn. Wordt dan daarna e5, duidelijk

[ Voor 4% gewijzigd door tomtom901 op 23-03-2025 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Oja, en de combo met de Taycan natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtqGZXJ0OiPdKzdC0jFQyHiM3AE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9ocFZmh4jTjbDVQ2lSSWghk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@tomtom901 gefeliciteerd met de 911! Mooie kleur en wielen. Wel even die kentekenhouders vervangen voor randloze 😉

Mooie combi ook qua kleuren. Hier wordt de nieuwe auto ook blauw voor naast de rode Taycan, maar helaas is dat geen 911 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

kazzzdafke schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Altijd, altijd.. E5.
Weet altijd niet zo goed of ik met mijn E5 bij Tinq aan de vereisten voldoe of dat je VPower van Shell moet tanken. Beide voor zover ik kon nagaan E98.

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Je kan dat nalezen.

Ik tank enkel bij de goeie namen. Ik laat Lukoil, Dats etc links liggen.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:38

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Altijd E5 d:)b
Doe het ook in mijn zitmaaier en motormaaier.
Robotmaaier gewoon op stroom :+

[ Voor 5% gewijzigd door 964C2 op 23-03-2025 14:25 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:12:
@tomtom901 gefeliciteerd met de 911! Mooie kleur en wielen. Wel even die kentekenhouders vervangen voor randloze 😉

Mooie combi ook qua kleuren. Hier wordt de nieuwe auto ook blauw voor naast de rode Taycan, maar helaas is dat geen 911 🤓
Ja stom he, baal ik ook een beetje van. Heb jij ook een karmijnrode taycan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Maximus schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:17:
[...]

Weet altijd niet zo goed of ik met mijn E5 bij Tinq aan de vereisten voldoe of dat je VPower van Shell moet tanken. Beide voor zover ik kon nagaan E98.
Ik heb hier ook een Tinq dus dat zou dan ook mijn voorkeur worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Wat een prachtige kleur! gefeliciteerd.

Ik tank altijd E5/Euro 98, want dat staat aan de binnenkant van de tankklep, haha...

Over kwaliteit hoeven we ons in NL geen zorgen te maken. Alle brandstof is in de basis exact hetzelfde bij alle pompen, want alle merken tankstations halen hun brandstof uit dezelfde brandstofdepots. Het enige wat de grote jongens doen is wat additieven toevoegen om er een premium label (en prijs) aan te kunnen hangen. Of het ook echt beter is voor je motor, moet je vooral aan hun marketingafdeling vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
tomtom901 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:11:
Bump, ook even mijn nieuwe aanwinst posten.

[Afbeelding]

Mooi ding! Welk bouwjaar?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
'21. Nog een foto'tje toen ze bij op het fotoshoot event van PCG waren met Pasen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aN1Q2PNZWpzwK6ssQjWNV4Jcukw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rtg2Dfk2XmEsJBVQOMLRuY5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Hier ook maar even : "aanmelden" :-)
Afgelopen week geswitched van een 2006 Z4 2.5 SI naar een 2008 Boxster 3.4S

Zonder de Z4 af te kraken, want die reed op zich heerlijk, is de Boxster S toch een stapje hoger qua wegligging en beleving.
Gaat wel nog wat aan gebeuren, stock geluid is nog wat te lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
tomtom901 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:07:
[...]

'21. Nog een foto'tje toen ze bij op het fotoshoot event van PCG waren met Pasen.

[Afbeelding]
Mooi duo!

Ik ben zelf in de markt voor mijn eerste Porsche (gezinsauto). We rijden altijd MB en ik zal dat nog wel even blijven doen, maar voor het gezin willen we een Cayenne Turbo 2024/2025 met GT pakket aanschaffen. Ik ga volgende week proefrijden en dan zal ik waarschijnlijk wat vaker hier terecht komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Redondo1982 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Mooi duo!

Ik ben zelf in de markt voor mijn eerste Porsche (gezinsauto). We rijden altijd MB en ik zal dat nog wel even blijven doen, maar voor het gezin willen we een Cayenne Turbo 2024/2025 met GT pakket aanschaffen. Ik ga volgende week proefrijden en dan zal ik waarschijnlijk wat vaker hier terecht komen :+
Cayenne turbo GT? Dat is ook een kanon hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
tomtom901 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:45:
[...]

Cayenne turbo GT? Dat is ook een kanon hoor
Ja, liefde op eerste gezicht >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 10:56

njh

Oké ook maar even hallo zeggen hier 😊

Sinds februari dit jaar eigenaar van een Taycan GTS MY’24, hiervoor 16jaar BMW gereden met als laatste een i4 M50, maar wow wat een machine is dit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJiy8GMQ3uLRX_ePsEYVuEH0GWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oogZXXcrgTSiKbpEvhmQbvS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
Redondo1982 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Mooi duo!

Pfoe, dat zijn dure jongens. Deel vooral jouw ervaring (en toekomstige auto) :)
Ik rijd zelf de Cayenne Turbo S (2020) dus kan aardig inschatten waarom je dit zou willen.
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
njh schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:24:
Oké ook maar even hallo zeggen hier 😊

Sinds februari dit jaar eigenaar van een Taycan GTS MY’24, hiervoor 16jaar BMW gereden met als laatste een i4 M50, maar wow wat een machine is dit!
[Afbeelding]
Mooi ding! Geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
roland kroes schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:23:
Hier ook maar even : "aanmelden" :-)
Afgelopen week geswitched van een 2006 Z4 2.5 SI naar een 2008 Boxster 3.4S

Zonder de Z4 af te kraken, want die reed op zich heerlijk, is de Boxster S toch een stapje hoger qua wegligging en beleving.
Gaat wel nog wat aan gebeuren, stock geluid is nog wat te lief.
Welkom en gefeliciteerd. Overweeg zeker een ritje naar België. Ik heb zelf de Carnewal GT onder mijn 981 en dat klinkt waanzinnig zonder asociaal luid te zijn. Erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Heb er inderdaad over gelezen.
Voorlopig even offerte aangevraagd bij lokale RVS shop, die zaken doet met zaak waar ik de wagen gekocht heb. Eens kijken wat dat geeft.
Thx voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 16:13
Slot van GT3RS, echter was PTS niet meer mogelijk.

Heb reservatie omgezet in een GT3 Touring en slotreservatie voor de .2 RS of whatever ze gaan doen voor wel met PTS. Intussen kan ik dan men dochtertje meenemen in de wagen.

Finale config eindelijk bevestigd aan de dealer na lang twijfelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjlE6wY1_IonvZL3p7hHDpivXos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZSqydIixwVbYekyL5QFKnCe.jpg?f=fotoalbum_large

Bucket seats, PCCB, gele gordels als accentje met calipers, PDK.

Wou heel graag manual en leichtbau maar aangezien mijn vrouw ook af en toe met deze zal rijden was dat geen optie. (nog 2 pretbakken met manual dus ik kan mijn craving nog altijd fixen) Krasje op een magnesium velg zou niet zo aangenaam zijn en een wel erg dure grap dus geen leichtbau (en met PDK leek me dit een zinloze optie om te nemen)

Levering begin juli. Eindelijk eens iets leuk dat bruikbaar is als daily.

[ Voor 6% gewijzigd door JacobsT op 06-05-2025 10:42 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
JacobsT schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:41:
Slot van GT3RS, echter was PTS niet meer mogelijk.

Heb reservatie omgezet in een GT3 Touring en slotreservatie voor de .2 RS of whatever ze gaan doen voor wel met PTS. Intussen kan ik dan men dochtertje meenemen in de wagen.

Finale config eindelijk bevestigd aan de dealer na lang twijfelen.

[Afbeelding]

Bucket seats, PCCB, gele gordels als accentje met calipers, PDK.

Wou heel graag manual en leichtbau maar aangezien mijn vrouw ook af en toe met deze zal rijden was dat geen optie. (nog 2 pretbakken met manual dus ik kan mijn craving nog altijd fixen) Krasje op een magnesium velg zou niet zo aangenaam zijn en een wel erg dure grap dus geen leichtbau (en met PDK leek me dit een zinloze optie om te nemen)

Levering begin juli. Eindelijk eens iets leuk dat bruikbaar is als daily.
Tjezus man wat een kanon. Iets met baas boven baas. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
tomtom901 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:00:
[...]

Tjezus man wat een kanon. Iets met baas boven baas. 8)
Thx. Iets met altijd veel gewerkt hebben en nooit thuis zijn bedoel je 😂 (zo ziet mijn vrouw het althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ben een testritje gaan maken met de GT3 Touring manual. Het was die dag wel een beetje nat, motregen.. en ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk was.
Je moet er wel je kopje bijhouden :)

Veel veilige km's gewenst!

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
JacobsT schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Thx. Iets met altijd veel gewerkt hebben en nooit thuis zijn bedoel je 😂 (zo ziet mijn vrouw het althans)
Kijk ik even tussen het verschil NL -> BE voor een GT3. Zucht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F21R3xcq4XO2d5LNmXDU2iDoMtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IeFrBTyfKcpzD9reSo2InTne.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6X1OUShsy6cKjPhhokU0pDBjR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/38y7bwFXwrEVeA0vZNxe7sWi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
kazzzdafke schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:26:
Ik ben een testritje gaan maken met de GT3 Touring manual. Het was die dag wel een beetje nat, motregen.. en ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk was.
Je moet er wel je kopje bijhouden :)

Veel veilige km's gewenst!
Dankjewel. Ben benieuwd.

Die veilige km’s lukt wel, ben wel al wat gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@JacobsT gefeliciteerd! Heel erg dik!

Snel geleverd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
VidaR-9 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:07:
@JacobsT gefeliciteerd! Heel erg dik!

Snel geleverd trouwens.
Had in januari telefoon gekregen dat ik toch nog een slot voor de GT3RS kon krijgen met levering juni.
Dan beslist voor de Touring doordat ik geen PTS kon krijgen meer.
Origineel was dat december levering, beetje druk kunnen zetten en ze hebben mij kunnen opschuiven naar productie juni.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste