Cayenne vind ik zelf ook te groot/lomp eigenlijk en de EV variant duurt nog zeker 6 maanden en zal vermoedelijk beginnen bij 110k. Ik kijk daarom ook voor binnen nu en een half jaar hopelijk. Ook 3 kinderen en de oudste is 12 maar ze zitten nu nog prima achterin zeggen ze. Zal even foto maken als ik het niet vergeet.mister_S schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:43:
@GeeMoney ik lees mee! Ik wil over een jaar of 2-3 mijn I-Pace vervangen en de Macan staat op nummer 1. Goed om te lezen dat je de afwerking beter dan je E-Tron vindt, ik lees dat Porsche bij de Macan zou hebben beknibbeld op interieur afwerking. Alleen de ruimte achterin is een mogelijke breekpunt voor me, met de kids die groter worden merk ik wel dat ze straks meer beenruimte nodig zullen hebben.
Cayenne EV staat 2 op de lijst, maar of ik zo'n lompe bak wil twijfel ik aan.
Je wilde een 4S toch, dan is een Macan Turbo lenen geen goeie moveGeeMoney schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:03:
Door omstandigheden een stuk later dan gepland maar ik heb dit weekend een Macan Turbo in bruikleen van een vriend.
Die Turbo is van een vriend en kan ik dus vaker en langer lenen zonder gezeur of kostentomtom901 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:11:
[...]
Je wilde een 4S toch, dan is een Macan Turbo lenen geen goeie moveIk heb aan Gelderland gevraagd of ze een Macan EV meenemen als ze de Taycan komen halen voor de 60k beurt, zal dan ook wel een ervaring delen vs de Taycan en de 911, geeft misschien wel een goed vergelijk.
Ik zoek zelf naar een 4S en op zich bevestigd de Turbo die wens juist. Dit kanon is echt bizar joh en voor mij als kilometer vreter gewoon zonde van de extra centen. Wel leuk natuurlijk, dat wel. Maar 4.1 naar de 100 is ook prima ipv 3.3
Haha ja dat zeg je nu, tot je hierna in een 4S zit. Ask me how I knowGeeMoney schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:49:
[...]
Die Turbo is van een vriend en kan ik dus vaker en langer lenen zonder gezeur of kosten
Ik zoek zelf naar een 4S en op zich bevestigd de Turbo die wens juist. Dit kanon is echt bizar joh en voor mij als kilometer vreter gewoon zonde van de extra centen. Wel leuk natuurlijk, dat wel. Maar 4.1 naar de 100 is ook prima ipv 3.3
De 4S, misschien is het gat wat kleiner dan je denkt. Restwaarde technisch verwacht ik dat die turbo meer waarde houdt gezien dat waarschijnlijk het model gaat zijn wat mensen willen als de kop er af is, maar dat is slechts my 2 cents
4S met opties die ik zoek zit momenteel rond de 112k . De eerste Turbo vergelijkbaar op 128-132k . En dan vergeten we verzekering nog even mee te nemen ook. Rest waarde zal wat beter zijn uiteraard maar hoe ik hem weg doe is dat denk ik verwaarloosbaar. Huidige e-tron staat 200k op in 5 jaar.tomtom901 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:29:
[...]
Haha ja dat zeg je nu, tot je hierna in een 4S zit. Ask me how I know. Je zou even moeten kijken naar inbegrepen opties op de turbo VS
De 4S, misschien is het gat wat kleiner dan je denkt. Restwaarde technisch verwacht ik dat die turbo meer waarde houdt gezien dat waarschijnlijk het model gaat zijn wat mensen willen als de kop er af is, maar dat is slechts my 2 cents
Verschil in aanschaf dus zeker 16-18k puur voor die 0,8seconden sneller op de 100. Tenminste, ik verwacht in stuur gedrag geen groot verschil maar voordat ik iets aanschaf zal ik ook zeker een 4S even proefrijden.
@mister_S hier een foto met 2 van de 3. De oudste en de jongste.
Jongste zit dus nog in een isofix stoel en dus aan de buitenkant. De oudste zat nu in het midden (146cm lang) en de voorstoelen staan op een comfortabele stand zodat ikzelf prettig zit voorin (1.90m lang).
Beenruimte is voorlopig echt nog prima.
Hoofdruimte achterin tot in ieder geval 1.85m lang kan je daar zitten zonder je hoofd te stoten.
Als ik zelf achterin zit voel ik mijn haar langs de dakstijl maar ik draag mijn kapsel kort stekelig/kuif naar voren.
Mijn knieën komen net niet tegen de voorstoelen aan. Ik zou daar denk ik prima 2-3 uurtjes kunnen zitten maar niet heel prettig naar Zuid-Italië verwacht ik. (voor ons geen probleem) .
De E-tron is uiteraard wel flink ruimer op zowel de achterbank als de kofferbak.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 08-11-2025 19:34 ]
@GeeMoney ik vind de ruimte achterin juist wat tegenvallen. Zeker als je 5 jaar vooruit moet denken. Zodra de jongste van het stoeltje af is scheelt het wel weer veel.
Koop je nieuw of een jong gebruikte?
Houd ook rekening met veel hogere onderhoudskosten tov de Audi.
Wij denken over een SUV opvolger voor de Taycan en een Macan of Q8 etron staan op het lijstje. De Macan vind ik wel gaver maar is nog wel veel prijziger is. Ruimte is niet zo van belang voor ons omdat het de tweede auto is.
En ik ben ergens wel beetje klaar met Porsche als daily. De Taycan is al twee keer “afgesleept”, heb ik nooit gehad bij al mijn auto’s afgelopen 20 jaar samen. Nu wachten wanneer de heather deze winter weer de geest geeft. Het kost geen geld maar wel tijd en frustratie.
Wij denken over een SUV opvolger voor de Taycan en een Macan of Q8 etron staan op het lijstje. De Macan vind ik wel gaver maar is nog wel veel prijziger is. Ruimte is niet zo van belang voor ons omdat het de tweede auto is.
En ik ben ergens wel beetje klaar met Porsche als daily. De Taycan is al twee keer “afgesleept”, heb ik nooit gehad bij al mijn auto’s afgelopen 20 jaar samen. Nu wachten wanneer de heather deze winter weer de geest geeft. Het kost geen geld maar wel tijd en frustratie.
Oh serieus? Rij de mijne al 3 jaar en geen problemenVidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 03:35:
@GeeMoney ik vind de ruimte achterin juist wat tegenvallen. Zeker als je 5 jaar vooruit moet denken. Zodra de jongste van het stoeltje af is scheelt het wel weer veel.
De Q8 (mijn serie) heeft ook de nodige problemen gekend. En ik wil gewoon niet 2x dezelfde auto rijden.VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 03:35:
De SQ6 bespaart wel wat en staat natuurlijk op dezelfde basis als de Macan maar de materialen zijn wel anders.
Daarnaast is de Macan ook onze tweede auto, kosten ben ik mij van bewust uiteraard maar het rijdt ook wel echt een stuk leuker dan mijn Q8. En het verbruik, niet normaal veel beter dan mijn huidige. Het blijft gelukkig een luxe probleem
Over een klein jaar mag de jongste uit het stoeltje en dan krijgen we denk ik weer wat extra ruimte terug al vinden de kids het nu niet storend trouwens.
1-2 jaar wachten maakt het zonde want de kinderen groeien inderdaad. Als ik er een wil aanschaffen en nog 4-5 jaar wil rijden dan is dat moment wel nu denk ik ook.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2025 07:27 ]
Nooit kapotte heather gehad? Dan ben je echt de enige vermoed ik 😉tomtom901 schreef op maandag 10 november 2025 @ 06:33:
[...]
Oh serieus? Rij de mijne al 3 jaar en geen problemen
Hier twee keer de heather vervangen, uiteraard allebei in de winter, dus doorrijden was ook niet echt een optie. Daarnaast terugroepactie voor de remleidingen buiten reguliere beurt om. Drie keer kwijt geweest voor niet regulier onderhoud. Niet onoverkomelijk, maar wel ergerlijk. Vooral als je dan een week in een gare Ford Focus moet rijden, geeft me niet echt een premium ervaring.
Afgezien daarvan echt een heerlijke auto! Nu 2 jaar / 60.000km in bezit. Mijn vriendin rijdt er alleen niet graag in, dus aan het oriënteren naar iets waar ze wel graag in rijdt. Dat scheelt ook veel kms voor de privé auto.
Nee heater niet kapot gehad, wel gelezen en de service erop uitgevoerd gehad. Service voor remleiding ook gehad maar als het goed is heb je toen een Porsche als leen auto gehad en voor je beurten is er ophaal service toch? Of doet jouw dealer er niet aan? Mijne is nu 3 jaar 50k kmVidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:38:
[...]
Nooit kapotte heather gehad? Dan ben je echt de enige vermoed ik 😉
Hier twee keer de heather vervangen, uiteraard allebei in de winter, dus doorrijden was ook niet echt een optie. Daarnaast terugroepactie voor de remleidingen buiten reguliere beurt om. Drie keer kwijt geweest voor niet regulier onderhoud. Niet onoverkomelijk, maar wel ergerlijk. Vooral als je dan een week in een gare Ford Focus moet rijden, geeft me niet echt een premium ervaring.
Afgezien daarvan echt een heerlijke auto! Nu 2 jaar / 60.000km in bezit. Mijn vriendin rijdt er alleen niet graag in, dus aan het oriënteren naar iets waar ze wel graag in rijdt. Dat scheelt ook veel kms voor de privé auto.
Heater vervangen ze soms preventief tijdens de reguliere beurt. Dan heb je er minder last van. Voor de remleidingen heb ik een A3 als vervanger gehad, geen Porsche beschikbaar. Wilde het perse gedaan hebben toen voor een vakantie trip.tomtom901 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:21:
[...]
Nee heater niet kapot gehad, wel gelezen en de service erop uitgevoerd gehad. Service voor remleiding ook gehad maar als het goed is heb je toen een Porsche als leen auto gehad en voor je beurten is er ophaal service toch? Of doet jouw dealer er niet aan? Mijne is nu 3 jaar 50k km
En ophaal service is fijn, maar alsnog vervelend om rekening mee te moeten houden natuurlijk.
Ja fair enough, dan is het wat minder handig. Hier gelukkig ook nog een 911 en een gezinsbak achter de hand dus maakt allemaal wat minder uit. Vorige week toevallig de Taycan mee gehad voor 4 dagen Amsterdam (5.30 vertrekken vanuit Brabant en terug rond 20.00) * 4 en dan is het toch wel een hele fijne reisauto.VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:25:
[...]
Heater vervangen ze soms preventief tijdens de reguliere beurt. Dan heb je er minder last van. Voor de remleidingen heb ik een A3 als vervanger gehad, geen Porsche beschikbaar. Wilde het perse gedaan hebben toen voor een vakantie trip.
En ophaal service is fijn, maar alsnog vervelend om rekening mee te moeten houden natuurlijk.
@mister_S ik heb even de rolmaat erbij gepakt.
Zoals mijn oudste zoon opmerkte zit de extra ruimte vooral in het feit dat in mijn E-tron de ruimte tot de voorstoelen rianter is dan bij de Macan.
De rolmaat bevestigd dit.
De breedte van de achterbank is 123cm in de Macan tegenover 127cm in de E-tron. (niet echt merkbaar door mijn kinderen)
De diepte echter van de rugleuning tot aan de voorstoelen is (met mijn zit positie in beide auto's gerekend) bij de Macan 63cm maar 72cm in de E-tron.
Daar komt bij dat je in de Macan iets meer met je benen opgetrokken zit dan in de E-tron. De vloer lijkt dus hoger te liggen. Niet hinderlijk voor ritten van 2-3 uur met mijn 1.90m maar daar zit vooral het grote verschil tussen de twee. (kofferbak buiten beschouwing gelaten natuurlijk, die is fors groter in de E-tron).
Zoals mijn oudste zoon opmerkte zit de extra ruimte vooral in het feit dat in mijn E-tron de ruimte tot de voorstoelen rianter is dan bij de Macan.
De rolmaat bevestigd dit.
De breedte van de achterbank is 123cm in de Macan tegenover 127cm in de E-tron. (niet echt merkbaar door mijn kinderen)
De diepte echter van de rugleuning tot aan de voorstoelen is (met mijn zit positie in beide auto's gerekend) bij de Macan 63cm maar 72cm in de E-tron.
Daar komt bij dat je in de Macan iets meer met je benen opgetrokken zit dan in de E-tron. De vloer lijkt dus hoger te liggen. Niet hinderlijk voor ritten van 2-3 uur met mijn 1.90m maar daar zit vooral het grote verschil tussen de twee. (kofferbak buiten beschouwing gelaten natuurlijk, die is fors groter in de E-tron).
[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2025 12:21 ]
@GeeMoney dank, wordt gewaardeerd. Klinkt als mijn I-Pace, alleen benen iets opgetrokken klinkt wel alsof de vloer wat hoger is dan. In de I-Pace heb je dat niet. De extra ruimte van een Cayenne bijvoorbeeld zou wel gewaardeerd worden bij mijn kinderen denk ik, ze zijn pas 4 en 12 en nu al best lang.
Zorgen voor over een jaar of twee, maar wel goed om te horen dat je de afwerking niet vind tegenvallen tegenover je E-tron
Zorgen voor over een jaar of twee, maar wel goed om te horen dat je de afwerking niet vind tegenvallen tegenover je E-tron
Ja het is een top reisauto. Mijn woon-werk rit is 110km enkele reis en als ik dan ‘s avonds na de files na 19u met 160 op de cc terug cruise kan ik me haast geen fijnere auto wensen.tomtom901 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:50:
[...]
Ja fair enough, dan is het wat minder handig. Hier gelukkig ook nog een 911 en een gezinsbak achter de hand dus maakt allemaal wat minder uit. Vorige week toevallig de Taycan mee gehad voor 4 dagen Amsterdam (5.30 vertrekken vanuit Brabant en terug rond 20.00) * 4 en dan is het toch wel een hele fijne reisauto.
Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn in onderhandelingen bij Porsche?
Ik ben nu in gesprek maar ze geven niet eens 1% met of zonder inruil.
4 maanden geleden nog een Audi Q3 gehaald met de kop eraf maar daar kreeg ik 8% af.
.
4 maanden geleden nog een Audi Q3 gehaald met de kop eraf maar daar kreeg ik 8% af.
Natuurlijk zal extra ruimte ook hier gewaardeerd worden maar ik herinner ze er ook maar al te graag aan dat papa "vroeger" met zijn 5-en in een 3-deurs Opel Kadett op vakantie gingmister_S schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:41:
@GeeMoney dank, wordt gewaardeerd. Klinkt als mijn I-Pace, alleen benen iets opgetrokken klinkt wel alsof de vloer wat hoger is dan. In de I-Pace heb je dat niet. De extra ruimte van een Cayenne bijvoorbeeld zou wel gewaardeerd worden bij mijn kinderen denk ik, ze zijn pas 4 en 12 en nu al best lang.
[ Voor 61% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2025 21:18 ]
Ligt erg aan de vestiging in Amsterdam, Rotterdam of Leusden (PON) is het sowieso lastiger. Twente of Gelderland kan je een stuk beter onderhandelen maar ligt ook aan de auto. Als je een eentje samenstelt dan is 1-3% plus wat accessoires wel de max.GeeMoney schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:16:
Maar voorraad modellen of Porsche Approved en dan vooral de Taycan of Macan EV, die verkopen niet zo goed niet toch wel wat mogelijk zijn. In Gelderland vorig jaar zo’n 10% korting gekregen op een Taycan MY2022 met 40k KM dat was toen zo’n 7k.
Maar op een 911 of Cayenne benzine hoef je niet zoveel te verwachten.
HD4Life @ Full-HD
Betreft een Macan inderdaad, Met €0,- terugkomen op een model wat er al even staat is wat mij betreft gewoon een belediging. Ik heb het wat netter verwoord maar wel terug gekoppeld dat we er op deze manier niet uit gaan komen in ieder geval. Kijken wat er gebeurd. Er lijkt mij toch zeker 5k wel mogelijk met inruil en dan een normale inruil prijs of 8k korting zonder inruil, zoiets.Davidshadow13 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:26:
[...]
Ligt erg aan de vestiging in Amsterdam, Rotterdam of Leusden (PON) is het sowieso lastiger. Twente of Gelderland kan je een stuk beter onderhandelen maar ligt ook aan de auto. Als je een eentje samenstelt dan is 1-3% plus wat accessoires wel de max.
Maar voorraad modellen of Porsche Approved en dan vooral de Taycan of Macan EV, die verkopen niet zo goed niet toch wel wat mogelijk zijn. In Gelderland vorig jaar zo’n 10% korting gekregen op een Taycan MY2022 met 40k KM dat was toen zo’n 7k.
Maar op een 911 of Cayenne benzine hoef je niet zoveel te verwachten.
Dat is zeker een belediging. Er staan er ook echt veel te koop en heb niet het idee dat het nou zo’n verkoop knaller is. Anders eens rond shoppen toch.
Als je er 5 jaar mee gaat rijden kan je misschien ook in de onderhandeling meenemen dat je er 3 jaar Approved op krijgt.
@Davidshadow13 ik dacht dat alles Pon was behalve Gelderland?
Als je er 5 jaar mee gaat rijden kan je misschien ook in de onderhandeling meenemen dat je er 3 jaar Approved op krijgt.
Het betreft een Approved maar afkopen van onderhoud dat kan alleen op gloednieuwe wagens gaf hij aan.VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:39:
Dat is zeker een belediging. Er staan er ook echt veel te koop en heb niet het idee dat het nou zo’n verkoop knaller is. Anders eens rond shoppen toch.
[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2025 22:46 ]
Maar een Macan zit toch ruim nog in de standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Dan kan je erbij onderhandelen dat je daarna nog 3 jaar Approved hebt.GeeMoney schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:46:
[...]
Het betreft een Approved maar afkopen van onderhoud dat kan alleen op gloednieuwe wagens gaf hij aan.
Mijn Taycan was ook nog geen jaar oud, zat dus nog meer dan jaar fabrieksgarantie op. Maar daarnaast ook nog jaar extra Approved erbij geregeld. Totaal incl approved 5% ongeveer. Had denk wel meer kunnen zijn, maar ben een slechte onderhandelaar als ik verliefd ben en er geen alternatieven te koop staan; dit was mijn perfecte spec toen.
Als je geen haast hebt zou je nog even kunnen wachten. Die eerste afschrijving hakt erin de eerste twee jaar.
Haast is een groot woord. Ik moet niets maar vervanging is welkom.VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:57:
[...]
Maar een Macan zit toch ruim nog in de standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Dan kan je erbij onderhandelen dat je daarna nog 3 jaar Approved hebt.
Mijn Taycan was ook nog geen jaar oud, zat dus nog meer dan jaar fabrieksgarantie op. Maar daarnaast ook nog jaar extra Approved erbij geregeld. Totaal incl approved 5% ongeveer. Had denk wel meer kunnen zijn, maar ben een slechte onderhandelaar als ik verliefd ben en er geen alternatieven te koop staan; dit was mijn perfecte spec toen.
Als je geen haast hebt zou je nog even kunnen wachten. Die eerste afschrijving hakt erin de eerste twee jaar.
Ik ben ook een zeikerd qua uitvoering inderdaad en ik vindt er maar 2 die precies kloppen waarvan 1 er in DE staat.
Die in DE is uiteraard rijker uitgevoerd voor dezelfde prijs als in NL maar dan moet ik hem nog ophalen en importeren, heb daar nu wel een prijs opgevraagd zonder inruil. Benieuwd of die coulanter is.
Anders wachten inderdaad. Afschrijving valt mij tot nu toe tegen (of mee als je er 1 hebt, net hoe je het bekijkt).
Van de eerste generatie Turbo's is slechts 25-30k af op een catalogus van 155k+ en 1 jaar oud.
Ik heb dus nu toch interesse getoond in een Turbo want er is werkelijk geen 4S die voldoet aan mijn optielijst en prijsverschil tussen een 4S en Turbo is te klein momenteel om (als je dan toch geld uit geeft) niet die 10k extra neer te klappen.
Oorspronkelijk niet het plan en sta ook nog steeds achter het feit dat de 4S meer dan zat is maar mensen die een 4S kiezen letten ook wel echt op welke opties ze aanvinken (of beter gezegd, wat ze dus niet aanvinken), en ik ben van de categorie die helaas veel dingen mooi vind en dus zoekt op een auto.
Het is een Approved Occasion dus sowieso de volle fabrieksgarantie tot ergens in 2027 zei hij maar ik wilde eigenlijk nog 1 of 2 jaar bijkopen. Die kennis van mij kon bij zijn Turbo voor 5 jaar al het onderhoud afkopen voor X bedrag maar die optie is sowieso niet mogelijk zei hij.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2025 23:15 ]
Voor zover ik weet klopt dat. Misschien in MO @GeeMoney, welke kijk je naar? Over het algemeen is importeren mij totaal niet tegengevallen dus dat is ook nog een route..VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:39:
Import is wellicht een optie inderdaad maar dan moet ik er natuurlijk ook eerst een keer heen om hem gezien te hebben en natuurlijk op voorhand een richtprijs met elkaar afspreken en ik moet dan zelf mijn E-tron verkopen.tomtom901 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 03:57:
[...]
Voor zover ik weet klopt dat. Misschien in MO @GeeMoney, welke kijk je naar? Over het algemeen is importeren mij totaal niet tegengevallen dus dat is ook nog een route..
Dat valt inderdaad mee. Even zitten kijken en tot nu toe valt afschrijving mee vergeleken met de Taycan. Opzich wel opvallend want er staat zoveel ongeregistreerde voorraad. Kost meer maar wellicht dat daarop meer mogelijk is qua korting, zeker zo richting einde vh jaar. Op autoscout staan 250 auto’s waarvan 160 gloednieuw. Kan je ook gelijk onderhoudscontract afsluiten 🤓GeeMoney schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:09:
[...]
Anders wachten inderdaad. Afschrijving valt mij tot nu toe tegen (of mee als je er 1 hebt, net hoe je het bekijkt).
Van de eerste generatie Turbo's is slechts 25-30k af op een catalogus van 155k+ en 1 jaar oud.
Volgens mij deden ze dat onderhoudscontract alleen voor de taycan?VidaR-9 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:35:
[...]
Dat valt inderdaad mee. Even zitten kijken en tot nu toe valt afschrijving mee vergeleken met de Taycan. Opzich wel opvallend want er staat zoveel ongeregistreerde voorraad. Kost meer maar wellicht dat daarop meer mogelijk is qua korting, zeker zo richting einde vh jaar. Op autoscout staan 250 auto’s waarvan 160 gloednieuw. Kan je ook gelijk onderhoudscontract afsluiten 🤓
De Taycan heeft inderdaad behoorlijk afgeschreven. Ik verwacht dat de Macan ook nog wel een klein klapje krijgt zodra de nieuwe Cayenne beschikbaar komt hoor.VidaR-9 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:35:
[...]
Dat valt inderdaad mee. Even zitten kijken en tot nu toe valt afschrijving mee vergeleken met de Taycan. Opzich wel opvallend want er staat zoveel ongeregistreerde voorraad. Kost meer maar wellicht dat daarop meer mogelijk is qua korting, zeker zo richting einde vh jaar. Op autoscout staan 250 auto’s waarvan 160 gloednieuw. Kan je ook gelijk onderhoudscontract afsluiten 🤓
Daarom zoek ik er nu 1 waar 5 tot 10k aan kilometers op zit en maximaal een jaar oud. Dan is er dus 25-30k van de nieuwprijs al af. Nadeel is natuurlijk dat je hem niet zelf samen heb kunnen stellen dus er is eigenlijk altijd wel "iets" maar goed, luxe problemen natuurlijk.
De Cayenne is mij gewoon echt te groot en de SQ6 vind ik teveel op mijn huidige E-tron lijken.
@tomtom901 geen idee, maar @GeeMoney zei dat het op een nieuwe Macan ook mogelijk is. Ik had het op mijn gebruikte Taycan, maar daar was het ook afgesloten toen de auto nieuw was. Het is dus wel overdraagbaar, in ieder geval als je via Porsche koopt. 3 jaar / 90.000km incl vervangend vervoer, was toch een leuke verrassing op de offerte.
SQ6 vind ik best mooie auto, maar ook weinig spannends. Je ziet de Q6 nu al best veel rijden.
De Cayenne zal wel een klap duurder zijn vermoed ik. Maar ongetwijfeld dat de Macan ook nog flink afschrijft, al verwacht ik minder dan de Taycan. Ik dacht ook mooie deal te hebben (35K op 11 maanden oude Taycan) en hoewel ik best flinke afschrijving verwachtte is die toch nog wel meer afgeschreven dan ik dacht. Financieel gezien moet ik lekker nog minimaal 2 jaar doorrijden.GeeMoney schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:46:
[...]
De Taycan heeft inderdaad behoorlijk afgeschreven. Ik verwacht dat de Macan ook nog wel een klein klapje krijgt zodra de nieuwe Cayenne beschikbaar komt hoor.
Daarom zoek ik er nu 1 waar 5 tot 10k aan kilometers op zit en maximaal een jaar oud. Dan is er dus 25-30k van de nieuwprijs al af. Nadeel is natuurlijk dat je hem niet zelf samen heb kunnen stellen dus er is eigenlijk altijd wel "iets" maar goed, luxe problemen natuurlijk.
De Cayenne is mij gewoon echt te groot en de SQ6 vind ik teveel op mijn huidige E-tron lijken.
SQ6 vind ik best mooie auto, maar ook weinig spannends. Je ziet de Q6 nu al best veel rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 11-11-2025 09:09 ]
Dat onderhoud kan inderdaad alleen als het dus oorpsronkelijk is aangeschaft op de betreffende auto. Anders niet meer inderdaad.VidaR-9 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:08:
@tomtom901 geen idee, maar @GeeMoney zei dat het op een nieuwe Macan ook mogelijk is. Ik had het op mijn gebruikte Taycan, maar daar was het ook afgesloten toen de auto nieuw was. Het is dus wel overdraagbaar, in ieder geval als je via Porsche koopt. 3 jaar / 90.000km incl vervangend vervoer, was toch een leuke verrassing op de offerte.
[...]
De Cayenne zal wel een klap duurder zijn vermoed ik. Maar ongetwijfeld dat de Macan ook nog flink afschrijft, al verwacht ik minder dan de Taycan. Ik dacht ook mooie deal te hebben (35K op 11 maanden oude Taycan) en hoewel ik best flinke afschrijving verwachtte is die toch nog wel meer afgeschreven dan ik dacht. Financieel gezien moet ik lekker nog minimaal 2 jaar doorrijden.
De auto die ik nu op het oog heb zat het dus niet af-fabriek op, dan is het nu ook niet meer af te sluiten.
Fabrieksgarantie verlengen kan denk ik inderdaad wel maar de HV accu is daarvan uitgesloten zag ik maar de elektra motoren lijken er wel binnen te vallen. Iets wat dus nu een "bekend" probleem bij mijn E-tron is a 12k per motor.
De accu heeft sowieso al langdurige garantie vanaf fabriek natuurlijk. In principe is het gelijk aan de fabrieksgarantie. Approved is dan ook no brainer wat mij betreft gezien de prijzen bij Porsche als er iets stuk gaat. Zie dat het voor een Macan 3.600 is voor 3 jaar.GeeMoney schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:12:
[...]
Dat onderhoud kan inderdaad alleen als het dus oorpsronkelijk is aangeschaft op de betreffende auto. Anders niet meer inderdaad.
De auto die ik nu op het oog heb zat het dus niet af-fabriek op, dan is het nu ook niet meer af te sluiten.
Fabrieksgarantie verlengen kan denk ik inderdaad wel maar de HV accu is daarvan uitgesloten zag ik maar de elektra motoren lijken er wel binnen te vallen. Iets wat dus nu een "bekend" probleem bij mijn E-tron is a 12k per motor.
Bericht uit Duitsland, ze hadden hem sinds afgelopen vrijdag net 6k afgeprijsd maar kan nog eens 2k zakken maar dan is de bodem bereikt.
Ten opzichte van de NL variant krijg ik dan extra Burmester ipv Bose audio en Acoustisch glas met de velgen die ik zoek. Wel meer kilometers maar een jongere auto.
De NL versie heeft dus Bose en geen acoustisch glas maar regelt wel de velgen. De NL versie is tot op heden dus zonder korting 4k duurder dan de Duitse versie maar die moet natuurlijk nog geïmporteerd worden met BPM.
Ten opzichte van de NL variant krijg ik dan extra Burmester ipv Bose audio en Acoustisch glas met de velgen die ik zoek. Wel meer kilometers maar een jongere auto.
De NL versie heeft dus Bose en geen acoustisch glas maar regelt wel de velgen. De NL versie is tot op heden dus zonder korting 4k duurder dan de Duitse versie maar die moet natuurlijk nog geïmporteerd worden met BPM.
Ik heb mijn Taycan nieuwe gekocht tijdens de chip problematiek dus heb die onderhoudsbundel van PON gekregen als een zoethoudertje, naast een 4k krediet voor accesoires. Dat heb ik uiteindelijk ingezet voor approved garantie, die loopt tot december volgend jaar. Verder dus wel enorme afschrijving op de Taycan gepakt (zo'n 40.000 EUR excl BTW - 40% in 3 jaar) maar uiteindelijk heb ik de erop ingeruilde Model 3 met winst in kunnen ruilen dus het is een beetje vestzak broekzak, en uiteindelijk blijft het een top auto. Dat dat met de Macan nog wat minder het geval is, zal ook wel deels aan het segment voor de Macan liggen. Is toch een wat courantere auto voor de familie.VidaR-9 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:08:
De Cayenne zal wel een klap duurder zijn vermoed ik. Maar ongetwijfeld dat de Macan ook nog flink afschrijft, al verwacht ik minder dan de Taycan. Ik dacht ook mooie deal te hebben (35K op 11 maanden oude Taycan) en hoewel ik best flinke afschrijving verwachtte is die toch nog wel meer afgeschreven dan ik dacht. Financieel gezien moet ik lekker nog minimaal 2 jaar doorrijden.
Nou, ik heb bericht. Ook Amsterdam heeft toch zijn aanbod aangepast in het kort de verschillen:
Duitse Macan:
+ Burmester Audio
+ Acoustisch privacy glass
+ 4 maanden jonger
+ Carbon inleg GT stuurwiel met verwarming
- 11.000km gelopen
- Alarm klasse 1
- Geen Turbonite gordels en stiksels
- Geen elektr. laadkleppen
- Geen Porsche logo's stoelen
- Import kosten en transport etc.
Totale aankoop 105k (excl. Alarm, verplichting voor verzekering)
Amsterdamse Macan:
+ Turbonite stiksels en gordels
+ Elektr. laadkleppen
+ Porsche Logo's op de stoelen
+ Alarm klasse 3
+ 5900km gelopen
- Standaard GT stuurwiel met verwarming
- Bose Audio ipv Burmester
- Wel privacy glas niet acoustisch
Totale aankoop: 107k
Duitse Macan:
+ Burmester Audio
+ Acoustisch privacy glass
+ 4 maanden jonger
+ Carbon inleg GT stuurwiel met verwarming
- 11.000km gelopen
- Alarm klasse 1
- Geen Turbonite gordels en stiksels
- Geen elektr. laadkleppen
- Geen Porsche logo's stoelen
- Import kosten en transport etc.
Totale aankoop 105k (excl. Alarm, verplichting voor verzekering)
Amsterdamse Macan:
+ Turbonite stiksels en gordels
+ Elektr. laadkleppen
+ Porsche Logo's op de stoelen
+ Alarm klasse 3
+ 5900km gelopen
- Standaard GT stuurwiel met verwarming
- Bose Audio ipv Burmester
- Wel privacy glas niet acoustisch
Totale aankoop: 107k
Ik zou gewoon voor de NL’se gaan denk ik (of zit er echt een bouwjaar tussen ‘24 vs ‘25?).
Het verbaasd me wel dat er geen klasse 5 op zit (en blijkbaar ook niet hoeft voor de verzekering).
Maar heb je het nu over een turbo voor 107K?
Het verbaasd me wel dat er geen klasse 5 op zit (en blijkbaar ook niet hoeft voor de verzekering).
[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 12-11-2025 15:54 ]
Dat is onder aan de streep wat ik neer moet tellen inclusief inruil huidige auto.VidaR-9 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:48:
Ik zou gewoon voor de NL’se gaan denk ik (of zit er echt een bouwjaar tussen ‘24 vs ‘25?).
Ben zojuist weggelopen zonder handtekening
Ik wilde de Carbon spiegelkappen erop en een hand schudden maar dat wilde ze niet. Even kijken of ze morgen gaan bellen.
Lekkere wagen wel! 👍🏻
Mijn auto komt daar ook vandaan. Prima geholpen toen. Maar sindsdien voor onderhoud en garantie klant bij Gelderland aangezien dat hier om de hoek is.
Mijn auto komt daar ook vandaan. Prima geholpen toen. Maar sindsdien voor onderhoud en garantie klant bij Gelderland aangezien dat hier om de hoek is.
Volgens mij is dat ook wel een paar honderd euro maar goed. Ben benieuwd wat ze doen dan.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:12:
[...]
Dat is onder aan de streep wat ik neer moet tellen inclusief inruil huidige auto.
Ben zojuist weggelopen zonder handtekening.
Ik wilde de Carbon spiegelkappen erop en een hand schudden maar dat wilde ze niet. Even kijken of ze morgen gaan bellen.
Beter ook GelderlandVidaR-9 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:36:
Lekkere wagen wel! 👍🏻
Carbon spiegelkappen is af-fabriek €608,- dus dat zal achteraf denk ik €800 tot €1000 zijn ofzo.tomtom901 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:54:
[...]
Volgens mij is dat ook wel een paar honderd euro maar goed. Ben benieuwd wat ze doen dan.
[...]
Beter ook Gelderland
Ik kan natuurlijk altijd nog bellen dat ik hem afneem, dat is het mooie aan mijn positie
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 12-11-2025 19:27 ]
Op een nieuw samen te stellen krijg je 8% bij een Macan.GeeMoney schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:16:
[...]
Natuurlijk zal extra ruimte ook hier gewaardeerd worden maar ik herinner ze er ook maar al te graag aan dat papa "vroeger" met zijn 5-en in een 3-deurs Opel Kadett op vakantie ging.
Hmm, dan komt een hagelnieuwe 4S dus voor nagenoeg dezelfde prijs als nu een tweedehands Turbo.kx22 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:20:
[...]
Op een nieuw samen te stellen krijg je 8% bij een Macan.
Dan is een Turbo waar de kop vanaf is toch aanzienlijk interessanter lijkt me.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:25:
[...]
Hmm, dan komt een hagelnieuwe 4S dus voor nagenoeg dezelfde prijs als nu een tweedehands Turbo.
Zeker in rijgedrag en uitvoering. Meesturende achteras, de Turbo accenten/opties en de Torque Vectoring naast bizarre performance natuurlijktomtom901 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:28:
[...]
Dan is een Turbo waar de kop vanaf is toch aanzienlijk interessanter lijkt me.
Het is wel aangekondigd dat de 2026 Macan een update krijgt mbt de hulp systemen en multimedia en phone key.
Die laatste is eigenlijk wat ik wel echt handig zou vinden, iemand een idee of dat wellicht als upgrade beschikbaar gaat komen of retro-fit ? (Er is extra hardware nodig helaas)
Nu nieuw bestellen betekend uiteraard een 2026 model.
[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 12-11-2025 19:35 ]
Porsche kennende is die kans heel klein.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:33:
[...]
Die laatste is eigenlijk wat ik wel echt handig zou vinden, iemand een idee of dat wellicht als upgrade beschikbaar gaat komen of retro-fit ? (Er is extra hardware nodig helaas)
Met de sleutel Entry & Drive optie werkte het trouwens ook perfect hoor maar je hebt dan dus altijd nog een sleutel bij je extra terwijl ik mijn mobiel natuurlijk sowieso al bij mij draag. Gaat ook weer nergens over natuurlijk maar zo is het met veel optiestomtom901 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:45:
[...]
Porsche kennende is die kans heel klein.
Uiteindelijk wil je die sleutel, gespoten in de kleur van je auto natuurlijk ook gewoon op je bureau kunnen klappenGeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:52:
[...]
Met de sleutel Entry & Drive optie werkte het trouwens ook perfect hoor maar je hebt dan dus altijd nog een sleutel bij je extra terwijl ik mijn mobiel natuurlijk sowieso al bij mij draag. Gaat ook weer nergens over natuurlijk maar zo is het met veel opties.
De nieuwe versie heeft standaard verwarmde voorstoelen. De oude volgens mij niet (daar is het voor en achter 1 optie).
Wat ook gaaf aan de nieuwe is, is dat je ook die sport design pack kan nemen. Ik ben heel slecht tegen dat Curver plastic aan de onderkant.
Aan de ene kant wil ik liever een 2e hands, maar gezien de 8% die je krijgt bij zowel Leusden als Heteren kan ik net zo goed samenstellen helemaal als ik het wil. Ze hebben ook redelijk wat slots open (zoveel worden niet besteld).
Was 3 weken geleden bij Leusden en daar claimde ze een Macan binnen 1,5 maand geleverd kon hebben (afhankelijk van opties).
Als je een 2e hands zoekt moet je ook even kijken bij Porsche Luxemburg. Daar hebben ze hele goede deals voor 2e hands. Voor 80k (excl importeren) heb je Macans van NP110-115k.
Nu weet ik niet of Porsche NL ook wilt importeren uit Luxemburg. BTW tarief is daar wel maar 17%, dus als je zakelijk koopt is het verschil kleiner.
Wat ook gaaf aan de nieuwe is, is dat je ook die sport design pack kan nemen. Ik ben heel slecht tegen dat Curver plastic aan de onderkant.
Aan de ene kant wil ik liever een 2e hands, maar gezien de 8% die je krijgt bij zowel Leusden als Heteren kan ik net zo goed samenstellen helemaal als ik het wil. Ze hebben ook redelijk wat slots open (zoveel worden niet besteld).
Was 3 weken geleden bij Leusden en daar claimde ze een Macan binnen 1,5 maand geleverd kon hebben (afhankelijk van opties).
Als je een 2e hands zoekt moet je ook even kijken bij Porsche Luxemburg. Daar hebben ze hele goede deals voor 2e hands. Voor 80k (excl importeren) heb je Macans van NP110-115k.
Nu weet ik niet of Porsche NL ook wilt importeren uit Luxemburg. BTW tarief is daar wel maar 17%, dus als je zakelijk koopt is het verschil kleiner.
Ga je ook voor een Turbo of een andere uitvoering?kx22 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:04:
De nieuwe versie heeft standaard verwarmde voorstoelen. De oude volgens mij niet (daar is het voor en achter 1 optie).
De Turbo die ik nu op het oog heb is nieuw 153k (heb hem in de configurator) en ik onderhandel nu op/rond de 123k voor een wagen van 6 maanden oud.
Met 8% korting op de nieuwe komt die op 140k dus ik bespaar dan alsnog 17k. en krijg daarvoor een 6 maanden oude met 5000km. Dat is bijna 3k per maand aan afschrijving
[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 12-11-2025 20:28 ]
Nee ik hoef geen turbo, veel te snel (en te duur) voor mij.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:23:
[...]
Ga je ook voor een Turbo of een andere uitvoering?
De Turbo die ik nu op het oog heb is nieuw 153k (heb hem in de configurator) en ik onderhandel nu op/rond de 123k voor een wagen van 6 maanden oud.
Ik hoef niemand eruit te trekken in een sprint, dus een 4 of 4s is voldoende. Met de nieuwe sport design ziet hij er dan ook heel mooi uit!
Alleen ben ik nog niet overtuigd of ik 110-120k hiervoor wil neertellen. Ik koop het waarschijnlijk met prive geld.
Je kan geen 2e hands vinden 4/4S ? Die duiken regelmatig onder/rond een ton.kx22 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:31:
[...]
Nee ik hoef geen turbo, veel te snel (en te duur) voor mij.
Ik hoef niemand eruit te trekken in een sprint, dus een 4 of 4s is voldoende. Met de nieuwe sport design ziet hij er dan ook heel mooi uit!
Alleen ben ik nog niet overtuigd of ik 110-120k hiervoor wil neertellen. Ik koop het waarschijnlijk met prive geld.
Dan zou ik nog even wachten en een goeie 2e hands oppikkenkx22 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:31:
[...]
Nee ik hoef geen turbo, veel te snel (en te duur) voor mij.
FTFYtomtom901 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:57:
[...]
Uiteindelijk wil je die sleutel, gespoten in de kleur van je auto natuurlijk ook gewoon op je bureau de bar kunnen klappen
Maar nog niet met het sport design pakket.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:34:
[...]
Je kan geen 2e hands vinden 4/4S ? Die duiken regelmatig onder/rond een ton.
@kx22 als je op een slot 8% kan krijgen zal dat op een voorraadmodel toch ook moeten kunnen lijkt me? Daar moeten ze ook keer vanaf. Heb er paar in m’n favorieten staan maar er gebeurt weinig (zeg maar niks) qua verkopen.
Ik zit op 4% en wilde dus nog 1 optie erbij piepen a 1% maar ben dus weggelopen vanmiddag zonder dealVidaR-9 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:37:
[...]
Maar nog niet met het sport design pakket.
@kx22 als je op een slot 8% kan krijgen zal dat op een voorraadmodel toch ook moeten kunnen lijkt me? Daar moeten ze ook keer vanaf. Heb er paar in m’n favorieten staan maar er gebeurt weinig (zeg maar niks) qua verkopen.
Ja maar dat is een gebruikte. Ik doelde op nieuwe voorraad zonder kenteken.GeeMoney schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:45:
[...]
Ik zit op 4% en wilde dus nog 1 optie erbij piepen a 1% maar ben dus weggelopen vanmiddag zonder deal.
Hoe kan je een optie erbij krijgen bij een gebruikte? Bij Porsche zijn veel opties niet achteraf te installeren (of hebben we exterieur look zoals spiegelkappen)?
Vind 4% op een gebruikte wel al een fixte korting.
Ja maar dat is het probleem bij de Porsches. Ze missen altijd wel een "cruciale" optie of de kant en klare zijn vaak in de kleuren: zwart/vulkaangrijs. Ik wil zelf oak of avonturing groen en als 3e optie Slate Grey.VidaR-9 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:37:
[...]
Maar ben zelf nog niet uit of ik echt een Porsche Macan wil. Vind het een mooie auto, maar ben niet de grootste fan van VAG.
Vooral design opties zijn natuurlijk wel te regelen. Spiegelkappen, Porsche verlichting in de deur of andere kleur instap dorpel bijvoorbeeld of accessoires erbij zoals een inleg mat of bij de Macan een andere hoedenplank ofzo.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:25:
Hoe kan je een optie erbij krijgen bij een gebruikte? Bij Porsche zijn veel opties niet achteraf te installeren (of hebben we exterieur look zoals spiegelkappen)?
Echte opties zoals andere stoelen of ander hemel kan je wel vergeten inderdaad. Dat zijn echt grote rigoreuze aanpassingen die heel erg kostbaar zijn en dus ook niet gedaan worden.
Op een voorraadmodel heeft vorig jaar een goede kennis van mij bijna 9,5% korting gekregen op een Cayenne Hybride met een NP van 150k+. Nu weet ik niet welke opties erbij zaten, maar hij heeft een nogal vage kleur, beige/bruin.VidaR-9 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:37:
[...]
https://finder.porsche.co...rice_asc&int_id=inventory
Deze heeft helaas geen panoramadak en een verkeerde kleurtje (ben geen fan van wrappen)
Maar qua opties binnen zou ik hier heel gelukkig van worden (weet niet of ik dat nog ben na 2/3 jaartjes met rood leer, maar het ziet er voor nu heel mooi uit)
Deze heeft helaas geen panoramadak en een verkeerde kleurtje (ben geen fan van wrappen)
Maar qua opties binnen zou ik hier heel gelukkig van worden (weet niet of ik dat nog ben na 2/3 jaartjes met rood leer, maar het ziet er voor nu heel mooi uit)
Smaken verschillen (gelukkig)kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:53:
Ik zag die kleur wit toevallig gisteren staan in Amsterdam (buiten op de gasten parkeerplaats dus wellicht van een bezoeker) en hij heeft een zeer lichte blauwe gloed in het licht. Wel een aparte kleur, vond hem niet lelijk. Rood leer zou ik echter nooit kiezen maar dus een kwestie van smaak.
Ik vind zelf krijt erg mooi maar is een PTS kleur bij de Macan en daarna vond ik Slate Grey Neo en daarna Vulkaangrijs. Ik heb zwart ook gezien maar is wel heel erg zwart met alle andere pakketten erop die ook alles zwart maken qua bumpers, lippen, wielkasten etc.
Toevallig staat er exact een Turbo uitvoering waar ik nu mee onderhandel maar dan in het Krijt en Burmester in de showroom, verder exact gelijk. Maar die kleur kostte dus €11.500,- en de Burmester nog eens 6k en het is een volledig nieuwe wagen. Dat zorgt er dus voor dat die voor 174k in de showroom staat. Zelfs met 10% eraf vind ik die te gortig worden.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2025 08:02 ]
Krijt is volgens mij in de vernieuwde setup een te kiezen kleur in de zelfde prijscategorie als Slate Grey.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:55:
[...]
Smaken verschillen (gelukkig).
Ik zag die kleur wit toevallig gisteren staan in Amsterdam (buiten op de gasten parkeerplaats dus wellicht van een bezoeker) en hij heeft een zeer lichte blauwe gloed in het licht. Wel een aparte kleur, vond hem niet lelijk.
Ik vind zelf krijt erg mooi maar is een PTS kleur bij de Macan en daarna vond ik Slate Grey Neo en daarna Vulkaangrijs. Ik heb zwart ook gezien maar is wel heel erg zwart met alle andere pakketten erop die ook alles zwart maken qua bumpers, lippen, wielkasten etc.
Toevallig staat er exact een Turbo uitvoering waar ik nu mee onderhandel maar dan in het Krijt en Burmester in de showroom, verder exact gelijk. Maar die kleur kostte dus €11.500,- en de Burmester nog eens 6k en het is een volledig nieuwe wagen. Dat zorgt er dus voor dat die voor 174k in de showroom staat. Zelfs met 10% eraf vind ik die te gortig worden.
Tenminste, dat is Duitse configuratie.
De kleur van de hierboven te noemen is niet wit, maar ijsgrijs. In het echt als je naast Krijt zet, lijkt krijt juist iets meer beige dan ijsgrijs.
Slate grey vind ik ook heel mooi (hoewel ik tegenwoordig elke Skoda in die kleur zie).
Vulkaangrijs is niet mijn kleur, die lijkt teveel op zwart op herfstachtige dagen.
Ik hou zelf wel van zo’n interieur. Zwart is altijd goed natuurlijk, maar krijt of rood vind ik zelf wel erg gaaf bij de juiste exterieur kleur. Zal je wel weer commentaar op krijgen als je hem ooit inruilt.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:53:
Prijs wel beter dan hier, maar komt nog boel import gedoe bij (of woon je in FR?).
Ik vind deze auto zelf heel mooi (maar wacht zeker nog jaar voordat Taycan eruit gaat): https://finder.porsche.com/nl/nl-NL/details/EP8645
Ijswit stond inderdaad gisteren buiten. Je herkent hem direct.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:03:
[...]
Krijt is volgens mij in de vernieuwde setup een te kiezen kleur in de zelfde prijscategorie als Slate Grey.
Tenminste, dat is Duitse configuratie.
De kleur van de hierboven te noemen is niet wit, maar ijsgrijs. In het echt als je naast Krijt zet, lijkt krijt juist iets meer beige dan ijsgrijs.
Slate grey vind ik ook heel mooi (hoewel ik tegenwoordig elke Skoda in die kleur zie).
Vulkaangrijs is niet mijn kleur, die lijkt teveel op zwart op herfstachtige dagen.
Natuurlijk bij die Duitsers weer wel standaard beschikbaar. Het zou voor ons consumenten ook eens lekker zijn als er iemand op staat naast een PON
@VidaR-9 heb die ook zien staan, met 3 jonge kinderen is zo'n kleur bekleding wel mooi maar geen goed idee denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2025 08:06 ]
Nee ligt aan de configuratie van NL. Hij is volgens mij nog niet goed aangepast.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:05:
[...]
Ijswit stond inderdaad gisteren buiten. Je herkent hem direct.
Natuurlijk bij die Duitsers weer wel standaard beschikbaar. Het zou voor ons consumenten ook eens lekker zijn als er iemand op staat naast een PONdat zou ook goed zijn voor de prijzen en de service denk ik. Wie doet er mee?
Ook bij de Belgen en Luxemburg config kan je krijt selecteren nu....
Nee, maar importeren is 5k (tenminste via de Porsche Dealer en dan een Porsche uit Duitsland). Dit is inclusief alarmombouw en alles.VidaR-9 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:04:
[...]
Ik hou zelf wel van zo’n interieur. Zwart is altijd goed natuurlijk, maar krijt of rood vind ik zelf wel erg gaaf bij de juiste exterieur kleur. Zal je wel weer commentaar op krijgen als je hem ooit inruilt.
Prijs wel beter dan hier, maar komt nog boel import gedoe bij (of woon je in FR?).
Ik vind deze auto zelf heel mooi (maar wacht zeker nog jaar voordat Taycan eruit gaat): https://finder.porsche.com/nl/nl-NL/details/EP8645
Maargoed, ik denk niet dat ik gelukkig ga worden van een ijsgrijze en panorama loze Macan. Dan leg ik wel wat bij.
Hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe mooier ik de Turbo vind tov de 4 en 4s. Vooral door die Sport pack.
Over een maand of twee wil ik mijn Panamera Turbo S e-hybrid uit 2019 met 110k op de teller verkopen. Wordt een leaseauto, dus geen inruil. Hele goede staat verder, porsche garantie, net onderhoud gehad.
Wat is een handige manier om een dergelijke auto te verkopen? Marktplaats lijkt me niet de plek, bij een dealer in consignatie?
Iemand ervaringen of tips? We wonen in Brabant.
Wat is een handige manier om een dergelijke auto te verkopen? Marktplaats lijkt me niet de plek, bij een dealer in consignatie?
House of Cars in consignatie?Gongbao schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:10:
Over een maand of twee wil ik mijn Panamera Turbo S e-hybrid uit 2019 met 110k op de teller verkopen. Wordt een leaseauto, dus geen inruil. Hele goede staat verder, porsche garantie, net onderhoud gehad.
Oja, dat is misschien een goed adres. Wat rekent men meestal voor consignatie?
Veel te veel, 10%. Ik zou met die auto langs de Porsche specialisten in Brabant gaan (en dan heb ik het absoluut niet over PGZ gelieerde bedrijven) maar bijv Schmidt Oss, nieuwe te openen WPO sportcars in Oirschot, Vlasbloem, Paul Geeris, misschien John v/d Rijt.Gongbao schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:12:
Oja, dat is misschien een goed adres. Wat rekent men meestal voor consignatie?
Importeren (uitbesteding vervoer, inklaring RDW, kenteken) vanuit Hamburg is mij gelukt voor rond 1,5K.Nee, maar importeren is 5k (tenminste via de Porsche Dealer en dan een Porsche uit Duitsland). Dit is inclusief alarmombouw en alles.
Zelfs Porsche dealer in NL kwam met offerte die slechts paar honderd euro duurder uitviel.
Je moet dan wel zelf alles regelen met contact + contract met Porsche Duitsland.
Mijn ervaring is dat dit goed te doen is. Zeker als je toch al de auto zelf gaat bezichtigen.
Verder bezuinigen is zelfs ook nog mogelijk als je alleen vervoer uitbesteedt, maar dit kost je dan zelf wat tijd
Zeker voor een EV is dit appeltje-eitje vanwege ontbreken van (of tegenwoordig een beetje) BPM.
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Ik ben gebeld en we hebben een deal!
Helaas geen spiegelkappen, begrijpelijk want die komen op dit moment op €3400,- omdat de kappen (nog) niet los te bestellen zijn en je dus 2 complete spiegels erbij krijgt.
Uiteindelijk dus 4,5% op de auto en een "OK" prijs voor mijn huidige E-tron.
Helaas geen spiegelkappen, begrijpelijk want die komen op dit moment op €3400,- omdat de kappen (nog) niet los te bestellen zijn en je dus 2 complete spiegels erbij krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2025 11:55 ]
De 5k die zij doen is inclusief de 111 punten + alarmklasse 3 of 5 inbouwen.PrimaBB schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:53:
[...]
Importeren (uitbesteding vervoer, inklaring RDW, kenteken) vanuit Hamburg is mij gelukt voor rond 1,5K.
Zelfs Porsche dealer in NL kwam met offerte die slechts paar honderd euro duurder uitviel.
Je moet dan wel zelf alles regelen met contact + contract met Porsche Duitsland.
Mijn ervaring is dat dit goed te doen is. Zeker als je toch al de auto zelf gaat bezichtigen.
Verder bezuinigen is zelfs ook nog mogelijk als je alleen vervoer uitbesteedt, maar dit kost je dan zelf wat tijd.
Zeker voor een EV is dit appeltje-eitje vanwege ontbreken van (of tegenwoordig een beetje) BPM.
Maar als jij een Porsche dealer kent die het voor 2k doet hoor ik het graag.
Alarm inbouw MOET bij Porsche voor de garantie.
Prima korting op een jong gebruikte. Dat heb ik niet eerder gehoord. Welke dealer was dit?GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:54:
Ging niet zonder slag of stoot maar betrof Amsterdam.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:59:
[...]
Prima korting op een jong gebruikte. Dat heb ik niet eerder gehoord. Welke dealer was dit?
Als jij een recente Porsche hebt met approved zit daar gewoon PVTS+ op, hoef je alleen het car security abbo te kopen en dan krijg je een SCM klasse 5 certificaat. En een lopende approved betekent dat ie de 111 punten al doorlopen heeft, is door heel de EU geldig.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:58:
[...]
De 5k die zij doen is inclusief de 111 punten + alarmklasse 3 of 5 inbouwen.
Gefeliciteerd, zien graag de foto's tegemoetGeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:54:
Oh echt?tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:12:
Als jij een recente Porsche hebt met approved zit daar gewoon PVTS+ op, hoef je alleen het car security abbo te kopen en dan krijg je een SCM klasse 5 certificaat.
Ik heb het 1x gevraagd bij Heteren en zij zeiden dat niet elke Macan EV alarmklasse van 3 of hoger had. Dit moesten ze inbouwen. De totale kosten zouden toen max 5.000 zijn (als de auto het niet had). Nu heb ik in Duitsland wel eens per email gevraagd bij een jongen Macan EV. Antwoord was dat in Duitsland ze dit niet hoeven en alleen alarmklasse 1 erin hadden.
*Correctie:
in germany we do not have any alarm system classes.
If you use Porsche Connect you can track your car with your mobile phone.
Betekend dit dat het automatisch klasse 5 is? Of meot er toch nog iets ingebouwd worden?
Maar als het klopt wat jij zegt, hoef ik maar max 2k te rekenen bij importeren. Dat is toch al gauw 1 leuke optie erbij!
[ Voor 13% gewijzigd door kx22 op 13-11-2025 12:18 ]
Ook bij mij werd aangegeven dat er nog geen peilzender of voertuig volg systeem inzit en dat de keuring voor verlengen van garantie alsnog moet plaats vinden ondanks Porsche Approved ?tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:12:
[...]
Als jij een recente Porsche hebt met approved zit daar gewoon PVTS+ op, hoef je alleen het car security abbo te kopen en dan krijg je een SCM klasse 5 certificaat. En een lopende approved betekent dat ie de 111 punten al doorlopen heeft, is door heel de EU geldig.
[...]
Gefeliciteerd, zien graag de foto's tegemoetWanneer ophalen?
Foto's komen spoedig, volgende week ophalen, ik ga zo naar Amsterdam voor een exacte datum.
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2025 12:26 ]
Bij mij hebben ze ook de 111 punten check gedaan toen ik m’n Approved in de fabrieksgarantie kocht. Maar formeel hoeft dat niet. In ieder geval niet als je Approved verlengd.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:23:
[...]
Ook buy werd bij mij aangegeven dat er nog geen peilzender of voertuig volg systeem inzit en dat de keuring voor verlengen van garantie alsnog moet plaats vinden ondanks Porsche Approved ?
Zo schrijft Porsche het ook, als hij in approved zit kun je dat blijven verlengen - https://www.porsche.com/n...rmation/approvedwarranty/VidaR-9 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:28:
[...]
Bij mij hebben ze ook de 111 punten check gedaan toen ik m’n Approved in de fabrieksgarantie kocht. Maar formeel hoeft dat niet. In ieder geval niet als je Approved verlengd.
Wellicht is dat met de Macan anders, zo was het in elk geval voor mijn 911.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:23:
[...]
Ook bij mij werd aangegeven dat er nog geen peilzender of voertuig volg systeem inzit en dat de keuring voor verlengen van garantie alsnog moet plaats vinden ondanks Porsche Approved ?
Foto's komen spoedig, volgende week ophalen, ik ga zo naar Amsterdam voor een exacte datum.
Als individuele garantie voor een Porsche zonder bestaande garantiedekking, nadat de 111-puntencheck* met succes is afgerond.tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:31:
[...]
Zo schrijft Porsche het ook, als hij in approved zit kun je dat blijven verlengen - https://www.porsche.com/n...rmation/approvedwarranty/
Die keuring moet dus toch eerst plaats vinden a €460,- gaf hij nu telefonisch aan.
Kan op elk moment binnen de fabrieksgarantie uitgevoerd en verlengd worden. Ongeveer 1600 voor 1 jaar maar ik kijk naar 2 jaar bijkopen straks.
Maar je hebt toch fabrieksgarantie nog? Dan hoef je geen 111 punten check te doen, zo heb ik het met mijn Taycan ook gedaan, die is naadloos van de fabrieksgarantie in de approved overgelopen.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:40:
[...]
Als individuele garantie voor een Porsche zonder bestaande garantiedekking, nadat de 111-puntencheck* met succes is afgerond.
Die keuring moet dus toch eerst plaats vinden a €460,- gaf hij nu telefonisch aan.
Kan op elk moment binnen de fabrieksgarantie uitgevoerd en verlengd worden. Ongeveer 1600 voor 1 jaar maar ik kijk naar 2 jaar bijkopen straks.
Let wel, die approved garantie kent wat meer uitsluitingen, bijvoorbeeld een onderdeel wat geluid maakt (een draagarm ofzo weet ik veel) valt er niet onder, tenzij er dusdanig speling of whatever op zit dat het de werking van het onderdeel beinvloedt.
Ook tijdens de fabrieksgarantie is die check een vereiste helaas.tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:49:
[...]
Maar je hebt toch fabrieksgarantie nog? Dan hoef je geen 111 punten check te doen, zo heb ik het met mijn Taycan ook gedaan, die is naadloos van de fabrieksgarantie in de approved overgelopen.
Let wel, die approved garantie kent wat meer uitsluitingen, bijvoorbeeld een onderdeel wat geluid maakt (een draagarm ofzo weet ik veel) valt er niet onder, tenzij er dusdanig speling of whatever op zit dat het de werking van het onderdeel beinvloedt.
Dat is gek, want die zou onder dit moeten vallen - "Als vervolggarantie op een bestaande garantie voor nieuwe auto‘s of Porsche Approved Garantie:GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:51:
[...]
Ook tijdens de fabrieksgarantie is die check een vereiste helaas.
Zou daar toch eens op doorvragen.
Keramische schijven?kazzzdafke schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:25:
Ik sta voor een pittige rekening:
- doel was gewoon voor winterbanden wissel
1e horde: 2 banden zitten tegen de limiet, dus vervangen
2e horde: de garantie is vervallen. Met mijne stomme kop door vakantie en druk werk dit vergeten te verlengen. Dus opnieuw gekozen voor 2 jaar.
3e horde: Door het vervallen moet ook opnieuw de 111 punten check, .. check..
4e horde: Voor de 111 puntencheck hebben de remschijven voor en blokken de limiet overschreden. Ok, vervang deze ook maar (naast banden zijn remmen voor mij prio)
5e horde: binnen 5k km is er normaal groot onderhoud. Zullen we deze ook maar dan ineens uitvoeren..? ok dan..
Dit zal een factuurtje van 8k worden schat ik... excl BTW wel te verstaan.
Ik lees hier al wel langer mee en ik loer ook wel eens voor een mooie occassion 911. Ik ben wel handig en vind het leuk om dingen zelf te doen maar juist dit brengt mij in twijfel voor een Porsche. Zijn er mensen die dingen zelf aan hun Porsche doen? Het vervangen van olie, bougies, banden, remblokken, remschijven is in essentie niet anders dan bij een Fiat Panda. Het staat mij tegen om voor dit soort klussen monsterbedragen te moeten afrekenen aan Porsche dealers/specialisten terwijl ik dit normaliter altijd zelf doe.
Je hoort wel eens van exotische auto's dat alles door de merkdealer moet zijn uitgevoerd - anders wilt niemand die auto later meer van je kopen. Speelt dit bij Porsche ook?
[ Voor 29% gewijzigd door ColeJ op 13-11-2025 14:29 ]
Ik heb een Boxster uit 2008, waar ik de Remschijven, blokken, bougies en bobines van vervangen heb. Ik stop de rekeningen samen met foto's in een map. Denk dat het ook afhangt van de prijscategorie.ColeJ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:24:
[...]
Keramische schijven?
Ik lees hier al wel langer mee en ik loer ook wel eens voor een mooie occassion 911. Ik ben wel handig en vind het leuk om dingen zelf te doen maar juist dit brengt mij in twijfel voor een Porsche. Zijn er mensen die dingen zelf aan hun Porsche doen? Het vervangen van olie, bougies, banden, remblokken, remschijven is in essentie niet anders dan bij een Fiat Panda. Het staat mij tegen om voor dit soort klussen monsterbedragen te moeten afrekenen aan Porsche dealers/specialisten terwijl ik dit normaliter altijd zelf doe.
Je hoort wel eens van exotische auto's dat alles door de merkdealer moet zijn uitgevoerd - anders wilt niemand die auto later meer van je kopen. Speelt dit bij Porsche ook?
Hij komt er op terug bij me.tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:51:
[...]
Dat is gek, want die zou onder dit moeten vallen - "Als vervolggarantie op een bestaande garantie voor nieuwe auto‘s of Porsche Approved Garantie:
Zou daar toch eens op doorvragen.
Zojuist een krabbel gezet
Members only:
Verder naar mijn zin aangekleed:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
| Turbo versie |
| Porsche Logo hoogglans zwart |
| Panoramadak |
| Bose premium audio |
| Uitgebreid lederpakket zwart/turbonite |
| Turbonite stikels en gordels |
| Privacybeglazing |
| Buitenspiegels meegesproken |
| Sierlijsten zwart hoogglans |
| Porsche electric sound |
| Stoelverwarming voor en achter |
| 4 zone climrtronic |
| Uitschuifbare trekhaak |
| Opbergpakket |
| Entry & Drive |
| Luchtinlaatrooster hoogglans zwart |
| Bijrijdersdisplay met streaming |
| Porsche InnoDrive met Active Lane Keeping |
| Voorstoelen Porsche logo verlicht |
| Sideblades in hoogglans zwart |
| Getinte Matrix led PDLS+ |
| Dakrail Aluminium zwart |
| Elektrische oplaaddeksels |
| Porsche logo LED deurverlichting |
| Sport Chrono pakket |
| Achteras besturing |
| Stoelventilatie voorin |
| Porsche Embleem hoofdsteunen |
| Ionisator |
| 18-voudige elektrische verstelbare sport stoelen |
| Getinte led achterlichten |
| Augmented Reality Heads-up Display |
| Surround View inclusief actieve parkeerondersteuning |
| 22" RS Spyder hoogglans zwarte velgen met Turbonite naafkap |
[ Voor 136% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2025 16:18 ]
Gefeliciteerd @GeeMoney !
Die spyders zijn toch de mooiste velgen. Vind het wel naaierij dat die dingen 5k kosten + 1k voor het zwart spuiten ervan. Maargoed het is een Porsche. Als je toch 100k+ ervoor kan betalen, maakt het je die 1k extra ook niet uit.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:49:
[...]
Hij komt er op terug bij me.
Zojuist een krabbel gezet
***members only***
Zo gaat het met alleskx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:06:
[...]
Die spyders zijn toch de mooiste velgen. Vind het wel naaierij dat die dingen 5k kosten + 1k voor het zwart spuiten ervan. Maargoed het is een Porsche. Als je toch 100k+ ervoor kan betalen, maakt het je die 1k extra ook niet uit.
Nou ik vind sommige optie prijzen wel te rechtvaardigen.
(luchtvering 3k, Bose 1,3k)
Bij Mercedes werd ik vroeger helemaal gestoord van die pakketten. Dan kon je bepaalde combinaties niet maken omdat het vast zat in pakketten. Ging je paar belangrijke opties los selecteren was je ook al 20-30k verder. Dat is nu niet anders met een Porsche.
Maar velgen en dan in de juiste kleur voor 6k....denk dat ik liever daarvoor 4 andere opties kies en een after market velg koop.
Krijg je die andere velgen er dan ook nog bij? Anders zijn ze eigenlijk nog duurder dan 6k...kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:06:
[...]
Die spyders zijn toch de mooiste velgen. Vind het wel naaierij dat die dingen 5k kosten + 1k voor het zwart spuiten ervan. Maargoed het is een Porsche. Als je toch 100k+ ervoor kan betalen, maakt het je die 1k extra ook niet uit.
Maar is dat werkelijk zoveel goedkoper? Kijk naar een HRE, Vossen of wat dan ook. Is ook niet goedkoop.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:16:
[...]
Maar velgen en dan in de juiste kleur voor 6k....denk dat ik liever daarvoor 4 andere opties kies en een after market velg koop.
@GeeMoney gefeliciteerd!! Hele mooie wagen. En de goede wielen.
Gooi je wel je garantie weg op alles wat met wielen, ophanging en onderstel te maken heeft..kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:16:
[...]
@GeeMoney gefeliciteerd met deze prachtige aankoop! De dealer is mij bekend, ik ben benieuwd met welke verkoper je de deal hebt rondgemaakt, uiteraard kan dit in DM.GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:49:
[...]
Hij komt er op terug bij me.
Zojuist een krabbel gezetDe velgen worden dus nog gewisseld voor de RS Spyder in hoogglans zwart zoals op de andere foto.
***members only***
Verder naar mijn zin aangekleed:
Turbo versie Porsche Logo hoogglans zwart Panoramadak Bose premium audio Uitgebreid lederpakket zwart/turbonite Turbonite stikels en gordels Privacybeglazing Buitenspiegels meegesproken Sierlijsten zwart hoogglans Porsche electric sound Stoelverwarming voor en achter 4 zone climrtronic Uitschuifbare trekhaak Opbergpakket Entry & Drive Luchtinlaatrooster hoogglans zwart Bijrijdersdisplay met streaming Porsche InnoDrive met Active Lane Keeping Voorstoelen Porsche logo verlicht Sideblades in hoogglans zwart Getinte Matrix led PDLS+ Dakrail Aluminium zwart Elektrische oplaaddeksels Porsche logo LED deurverlichting Sport Chrono pakket Achteras besturing Stoelventilatie voorin Porsche Embleem hoofdsteunen Ionisator 18-voudige elektrische verstelbare sport stoelen Getinte led achterlichten Augmented Reality Heads-up Display Surround View inclusief actieve parkeerondersteuning 22" RS Spyder hoogglans zwarte velgen met Turbonite naafkap
Hopelijk ga je de lak optimaal beschermen en als je daar vragen over hebt dan help ik je graag, geheel vrijblijvend.
Lekker genieten van deze super bolide
Wow echt?VidaR-9 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:38:
@GeeMoney gefeliciteerd!! Hele mooie wagen. En de goede wielen.
[...]
Gooi je wel je garantie weg op alles wat met wielen, ophanging en onderstel te maken heeft..
Dus alleen andere velgen en je verliest alle garantie op onderstel?
Is dat alleen bij Porsche zo?
Ik ken genoeg mensen (met andere dtuise merken auto's)die een andere merk velgen hebben gekocht en zo ook met winter en zomerbanden omwisselen. Niet gehoord dat je bij verandering van velgen garantie verliest.
Eerlijk gezegd geen idee. Ik heb altijd auto's gekocht waar zwarte velgen al onder zaten. Dus hoefde daar nooit over na te denken.tomtom901 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:21:
[...]
Maar is dat werkelijk zoveel goedkoper? Kijk naar een HRE, Vossen of wat dan ook. Is ook niet goedkoop.
Zelfs als je geen Porsche gecodeerde banden hebt gemonteerd kunnen ze moeilijk doen.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:31:
[...]
Wow echt?
Dus alleen andere velgen en je verliest alle garantie op onderstel?
Is dat alleen bij Porsche zo?
Ik ken genoeg mensen (met andere dtuise merken auto's)die een andere merk velgen hebben gekocht en zo ook met winter en zomerbanden omwisselen. Niet gehoord dat je bij verandering van velgen garantie verliest.
Alarm geen idee. Voor mijn Taycan CT 4S uit ‘24 (pre facelift) was klasse 3 of 5 niet nodig. Duits af fabriek volstaat. Verzekering via Porsche bij Turien.kx22 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:58:
[...]
De 5k die zij doen is inclusief de 111 punten + alarmklasse 3 of 5 inbouwen.
Ik heb die PVTS keycards ongebruikt liggen
[ Voor 4% gewijzigd door PrimaBB op 13-11-2025 18:52 ]
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Nog tips of must buy items ?
Ik zag nog een mat voor de kofferbak die je uit kan klappen over de laad drempel heen. Op zich wel handig om alles te beschermen. Nog andere accessoires ?
Ik zag nog een mat voor de kofferbak die je uit kan klappen over de laad drempel heen. Op zich wel handig om alles te beschermen. Nog andere accessoires ?