Haha nou wat een gaaf verhaal, Bedankt voor het delen!Gearloose schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:13:
[...]
Haha, herkenbaar dit!
Weet ook niet wat je verdere achtergrond is maar hier in het kort mijn tocht naar mijn Prosche.
Toen ik als klein mannetje opgroeide stond ik altijd te kwijlen als ik een Porsche zag, met als realiteitscheck dat ik dat waarschijnlijk nooit zou kunnen betalen.
Woonde met moeder en zus in zo'n beetje de slechtste wijk van Den Haag en hadden net genoeg geld om de huur en eten te betalen.
Zuinig / verstandig zijn met geld was dus met de paplepel ingegoten.
Een flink aantal jaren later verkocht ik met succes mijn bedrijf, geld was ineens geen issue meer en had me tijdens het verkoopproces al voorgenomen mezelf te "belonen" met mijn jongensdroom mocht het tot een deal komen.
Deal kwam er en ik dus op zoek naar mijn eerste Porsche, is nog zeker een jaar overheen gegaan voordat ik daadwerkelijk tot koop overging.
Niet omdat ik geen geschikte Porsche kon vinden, niet omdat ik het niet kon betalen, niet omdat ik met andere dingen bezig was maar puur vanwege mijn innerlijke strijd of zoveel geld uitgeven aan een auto wel iets was dat ik kon verantwoorden voor mezelf....
Toen toch de knoop doorgehakt en er geen minuut spijt van gehad, inmiddels staan er 2 in de garage![]()
Bovenstaande is dus geen advies ofzo maar meer een ervaring van een lotgenoot
Ik heb het vermoeden dat jij nog wel even een aantal stapjes verder in de slappe was zit dan ik, en mijn eerste reactie intern is om te zeggen "Ja als ik dat zou hebben zou ik het ook doen" maar ik realiseer me ook direct dat dit een gore leugen is.
Ik heb inmiddels al meerdere keren mijn goalposts opgeschoven.... En dit is dus het hele probleem haha. Knoop gewoon doorhakken was voor jou het devies dus..
Ik ben voorlopig nog heel erg gelukkig met mijn ( veel goedkopere) Aston V8 Vantage, daar rijd ik voorlopig nog wel even mee. Misschien over een paar jaar inruilen op een dan verder afgeschreven 992.1?
Welke porsches zijn het voor jou geworden?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.