Het nadeel aan de hybride Cayenne vond ik dat het een erg groot en log apparaat is die weliswaar snel is maar mij geen gevoel gaf dat ik in een wagen zat die de bochten op wilt vreten. Het is echt een gezinswagen met de kwaliteit van Porsche. De Macan gaf mij dat gevoel wel. Uiteraard zijn het allemaal keuzes en is ook budget een belangrijk gegeven. Voor het meest sportieve gedrag zal je ook bij de nieuwe Cayenne EV naar de Turbo moeten stappen en dan heb je het over heel andere bedragen dan de Macan.Redondo1982 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:06:
[...]
Als je naar je hart luistert dan wordt het geen EV![]()
Ik zou nu de Macan overslaan en over twee jaar de Cayenne EV pakken, mits je EV wilt blijven rijden. Is toch wel een héél stuk dikker dan de Macan EV, wat ik persoonlijk wel een leuke auto vind maar wel veel te lullig / ielig voor een SUV en te weinig waar voor je geld. De Cayenne EV is wel de way to go vind ik, die beter in proportie is. Ook veel meer bij de tijd. Je hebt met de i-Pace nog een aardige auto en nu een nieuwe EV kopen is gewoon onverstandig. Er komt zoveel aan en je bent nu al over de Macan EV aan het heenkijken, dus je target is de Cayenne EV.
Er komt uiteraard nog een S/GTS maar die zijn voorlopig nog niet beschikbaar.
Ik heb zelf 3 opgroeiende kinderen en de Macan is voor de komende jaren nog echt prima. Het zijn ook vooral luxe keuzes. Ik herinner mijn kinderen ook vaak even aan de 3-deurs Opel Kadett waar papa vroeger met zijn 5-en in moest zitten naar Zuid-Duitsland en 2 paffende ouders voorin
Nog 2 jaar wachten en dan een Cayenne Turbo op de kop tikken is zeker een mogelijkheid ja. Moet je alleen nog even 2 jaar volhouden
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 27-12-2025 13:48 ]
:strip_exif()/f/image/WtSLFByilaxsk4IpdAn8WjSU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sd56MRLhGhqjdj3H8Z3PQADj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZkTAQ9E1YwevY5vQDqcVEtU7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EFyl9IcsKX7xKI2JvkMEMf20.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WzGQYi8SzOzhXqRoIAO5tGee.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rgwcC0L4N9ZaerQLgGCfA5xD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Sdni8HoMo14iPtDgXRXCsHXi.jpg?f=fotoalbum_large)