** ter zijde: Leuk om op een normale manier van gedachten te kunnen wisselen, zonder dat iemand meteen met oogkleppen reageert of een mening wil opdringen. **
Qua looks begrijp ik de voorkeur volledig. Zet je ze naast elkaar, dan oogt de Taycan meer als een typische Porsche. Als ze allebei als ICE verkocht zouden worden, dan zou mijn keuze op basis van het exterieurdesign ook naar de Taycan gaan.
Maar als daily driver kijk ik er anders naar.
Voor mij rijdt de Panamera comfortabeler wanneer ik dat wil. Daarnaast biedt hij merkbaar meer ruimte binnenin en voelt het algemene comfort beter aan. Dat heeft deels met de afwerking te maken, maar ook met het totaalgevoel.
Het praktische aspect speelt voor mij ook een grote rol.
Gewoon even stoppen aan een tankstation en binnen enkele minuten weer vertrekken blijft, naast het rijgevoel, een belangrijke factor. We rijden al enkele jaren met het gezin met de Panamera naar Italië en dat is gewoon bijzonder comfortabel en ontspannen. Een deel daarvan is te danken aan het feit dat je geen rekening hoeft te houden met laadtijden, laadpalen of extra planning. Dat geeft rust.
En tegelijk: als ik hem in Sport of Sport Plus zet, is het ook echt genieten. Hij combineert comfort en plezier op een manier die voor mij ideaal is in een daily.
Dus ja, puur op uiterlijk begrijp ik de voorkeur voor de Taycan volledig. Maar op vlak van gebruik, comfort en praktisch gemak heeft hij mij niet kunnen overtuigen om de overstap te maken.
Wat je opmerking over de kosten betreft: voorlopig vallen die voor mij in balans met de versnelde depreciatie van de Taycan. Toch ook een reden om op dat gebied me wat te sussen
Never ever financial advice...