Sneak peak, nieuwe wielen gescoord van MP voor de Taycan. Maandag het complete plaatje.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Oe lekkere spyders! Dat gaat wel een stuk dikker smoelen hoor, staat goed bij Karmijn schijnt 😎tomtom901 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:54:
Sneak peak, nieuwe wielen gescoord van MP voor de Taycan. Maandag het complete plaatje.
***members only***
Welnee, gewoon rustig aan en rustig met het rechtervoetje dan kan het prima hoor. Gewoon goed afstand houden en laat de stoere jongens maar lekker op dat linkerbaantje.VidaR-9 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:08:
[...]
Oe lekkere spyders! Dat gaat wel een stuk dikker smoelen hoor, staat goed bij Karmijn schijnt 😎
Maar gewoon zomerbanden? Dat is best gewaagd maandag.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 02-01-2026 15:15 ]
Ik sla dit jaar over met winterbanden voor de Taycan, maar laat hem op dagen als vandaag lekker op de oprit staan hoor. Ik kom de straat amper uit denk met m’n RWD, wordt hier ook niet gestrooid.GeeMoney schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:14:
[...]
Welnee, gewoon rustig aan en rustig met het rechtervoetje dan kan het prima hoor. Gewoon goed afstand houden en laat de stoere jongens maar lekker op dat linkerbaantje.
We raken niet ingesneeuwd en hoeven ook geen bergpassen op.
Tenzij je door Duitsland/Oostenrijk etc. wilt knallen zou ik winterbanden voor NL gewoon overslaan. De afgelopen 6 jaar is het hier welgeteld 1 week schaats weer geweest. Dat is best te overzien.
Ik sla ze al 8 jaar over en werk inderdaad dan maar wat vaker thuis, ik ga het niet opzoeken natuurlijk maar als je de tijd hebt en een rustig ritje ervan kan maken is eenmalig de weg op met lichte sneeuw niet zo'n probleem hoor. De grote wegen zijn later op de ochtend/dag vaak wel schoon.VidaR-9 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:20:
[...]
Ik sla dit jaar over met winterbanden voor de Taycan, maar laat hem op dagen als vandaag lekker op de oprit staan hoor. Ik kom de straat amper uit denk met m’n RWD, wordt hier ook niet gestrooid.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 02-01-2026 15:56 ]
Pfoe dat is meer dan shitPowerFlower schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:19:
Tussen alle EVs door even wat anders... met de RS60 Spyder dit jaar wat probleempjes gehad. Allemaal oplosbaar, totdat... een van de katalysators van binnen is gaan verkruimelen. Wat de boel verstopte. Dat had ik te laat door; ik merkte het pas omdat de auto plotseling afsloeg. Geen enkele foutmelding behalve een rood lampje naast de koelvloeistoftemperatuur. Oververhit, dus, en dan zet de ECU de motor gewoon uit.
Dat ook weer laten fixen, maar als er één ding is dat de M97.22 in een 987 niet leuk vindt, is het oververhitting. Mijn monteur hoorde het meteen. "Piston slap."
Dus nu staat hij thuis in de garage totdat ik genoeg gespaard heb voor een motorrevisie. Dat gaat iets van €12-€15k kosten namelijk![]()
Dus ik heb even de tijd om uit te zoeken waar ik dat laat doen, überhaupt, want hier in Spanje zie ik weinig goede verhalen. Misschien de motor maar naar Hartech sturen en van de nood een deugd maken en 3.4 -> 3.7 gaan.
PhD i.o.
Ja joh gewoon rustig rijden en kan best. Ik was al een tijdje opzoek naar Spyders maar vond ze nieuw veuls te duur. Nu een set met banden in nieuw staat voor 3k.VidaR-9 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:08:
[...]
Oe lekkere spyders! Dat gaat wel een stuk dikker smoelen hoor, staat goed bij Karmijn schijnt 😎
Maar gewoon zomerbanden? Dat is best gewaagd maandag.
Op de Pana hier met winterbanden, dat is als een trein op het droge, natte en in de sneeuw.
Never ever financial advice...
Wellicht zijn de winters strenger in België maar winterbanden zijn volgens meerdere testen pas echt effectief als het echt flink koud is en sneeuwige/ijzige omstandigheden. Boven de 4 graden en regenachtige condities scoren alle winterbanden slechter dan een goede zomer band.kazzzdafke schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:19:
[...]
Op de Pana hier met winterbanden, dat is als een trein op het droge, natte en in de sneeuw.
Daardoor dacht ik ooit ook: ach, 4x4, het zal daar wel vooral aan liggen. Dus eens de winter en sneeuw in met zomerbanden hier in België, stelt toch niks voor.
Dit jaar opnieuw winterbanden. Dat zegt genoeg, denk ik.![]()
Iedereen mag daar zijn eigen mening over hebben, maar hier komen ze er vanaf nu terug elk jaar op. Het verschil is enorm.
Ik snap nog het verschil tussen fun car en daily. Als fun car zou ik het ook niet doen, maar dan zou ik hem ook niet buiten laten in de sneeuw, en vooral niet voor het strooizout.
Voor een daily geldt voor mij toch iets anders: veiligheid boven alles.
Dat dus. Over het algemeen mijd ik zeer koude dagen sowieso.GeeMoney schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:25:
[...]
Wellicht zijn de winters strenger in België maar winterbanden zijn volgens meerdere testen pas echt effectief als het echt flink koud is en sneeuwige/ijzige omstandigheden. Boven de 4 graden en regenachtige condities scoren alle winterbanden slechter dan een goede zomer band.
Vandaar dat het in Nederland ook flink terugloopt met de winterbanden en wissels. We hebben namelijk vooral regenachtig weer en zeer weinig dagen effectief onder de 4 graden.
Ze zijn er wel maar dan kiezen dus veel mensen om thuis te werken of het rustig aan te doen. Je remweg is uiteraard langer op zomerbanden als het wel sneeuwerig of ijzig is. Dus tempo eruit en afstand erin.
Volgens mij (tenzij door originele eigenaar langer afgekocht) is het standaard 12 maanden. Bij mij ook. Echter in de 12 maanden kan je 1-2 of 3 jaar bijkopen.mister_S schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:13:
Ik heb een vraag over de Porsche approved garantie. Ik heb niet opgelet blijkbaar, ik dacht dat het 2 jaar was zoals bij bijna elk ander merk, maar het is 1 jaar zie ik. Was dit altijd al zo? Vreemd dat Porsche maar 1 jaar geeft (gewoon wettelijke garantie toch?) terwijl je bij een dealer toch echt een stuk meer betaalt voor een occasion. Jammer.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq