Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Porsche Topic #1

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46
Ik rij vooral in NL (en soms BE) en ben al jaren geleden gestopt met winterbanden. Die enkele keer dat het écht nodig is, rij ik wel wat voorzichtiger, of laat de auto thuis. Mijn Porsche is niet mijn daily, dus die staat bij slecht weer lekker warm binnen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
Polydeukes schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:55:
Ik rij vooral in NL (en soms BE) en ben al jaren geleden gestopt met winterbanden. Die enkele keer dat het écht nodig is, rij ik wel wat voorzichtiger, of laat de auto thuis. Mijn Porsche is niet mijn daily, dus die staat bij slecht weer lekker warm binnen.
Het verschilt natuurlijk wel wat voor auto je rijdt en banden eronder liggen. Ik heb dit jaar nog geen winterbanden, mijn vorige set verkocht. Maar als het straks winters wordt dan kan het best nog eens een uitdaging worden met deze brede sportieve banden.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
VidaR-9 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:40:
De nieuwe Cayenne EV: https://www.autoweek.nl/a...e-sneller-dan-911-turbo-s

Ik ben niet heel enthousiast qua uiterlijk. De prijs is met 110K wel relatief goedkoop voor een Cayenne. Benieuwd naar de motorisering/accu, want lijkt me dan toch dicht op de Macan te zitten. Neem aan dat de instapper sterker wordt dan een Macan 4.

Edit: motor is dus gelijk aan de Macan 4 (die kost 90K).
Hij heeft wel wat weg van de nieuwe Macan maar dan opgeblazen. Specs zijn wel bizar hoor.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik vind dat de ze Cayanne de grote broer van de Macan gemaakt hebben, en spijtig genoeg niet andersom.
Hadden ze de Macan de kleine zus van de Cayenne gemaakt, had het denk ik "beter" kunnen uitdraaien.

Voorkant is echt Tesla in mijn ogen, achterkant een Range sport.

Ik ben persoonlijk, op foto, geen fan.

De prijs valt goed mee, maar dat zal ook wel te maken hebben met de tegenvallende restwaarde?
Ik heb snel snel config gemaakt en kom toch aan 150k. Na 4 jaar nog max 40k waard wss, dus dat is toch pittig hoor.

[ Voor 42% gewijzigd door kazzzdafke op 19-11-2025 16:46 ]

Never ever financial advice...

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:40:
De nieuwe Cayenne EV: https://www.autoweek.nl/a...e-sneller-dan-911-turbo-s

Ik ben niet heel enthousiast qua uiterlijk. De prijs is met 110K wel relatief goedkoop voor een Cayenne. Benieuwd naar de motorisering/accu, want lijkt me dan toch dicht op de Macan te zitten. Neem aan dat de instapper sterker wordt dan een Macan 4.

Edit: motor is dus gelijk aan de Macan 4 (die kost 90K).
Verwacht dat dit nagenoeg dezelfde auto’s zijn

• GeeMoney
Ik heb lopen klikken en "mijn" Macan config overgenomen. Dan lijkt er 30k tussen te zitten. Macan basis vs Cayenne basis is 121k vs 152k. (met mijn wensenlijstje)

Turbo varianten is het verschil fors groter. Mijn Macan Turbo is 152k en met dezelfde opties naar de Turbo Cayenne tik ik nu 202k aan in de configurator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsoH_KeWCSEPGPAXPbfAijRsanU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y0ZnxLp9IzWWlv1KgFXpUytP.png?f=fotoalbum_large

Ook mooi: "oppervlakteverwarming" voor €1000,- heb je naast de opties voor je lekkere warme stuurtje nu ook een warme midden armsteun en deurposten :9 . Natuurlijk armoede dat je elleboogjes alsnog op dat ijskoude leer komen terwijl de rest voorverwarmd is.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 19-11-2025 17:26 ]

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
GeeMoney schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:07:
@tomtom901 je zou met een incognito browser even in kunnen loggen op de Duitse webstore om te kijken welke prijzen je dan terugkrijgt.
Bekende truc die bij Audi ook altijd werkte, ik heb zodoende voor een collega matrix led ofzo aangeschaft voor 3 jaar ipv max 1 jaar en een stuk goedkoper toen.
Dit betaal je in de duitse webshop… scheelt niets omdat je dit bedrag nog moet omrekenen naar 21% btw…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ny7ZogBc1X7FJLZ2F6PXK0eO4M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdygYfMUjhx5z65KHBiqF5jQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door EvolutionX op 19-11-2025 19:16 ]

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
EvolutionX schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:15:
[...]

Dit betaal je in de duitse webshop…
[Afbeelding]
Ja had ik ook gezien, slaat er ook geen deuk in.

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:43
VidaR-9 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:24:
[...]

Het verschilt natuurlijk wel wat voor auto je rijdt en banden eronder liggen. Ik heb dit jaar nog geen winterbanden, mijn vorige set verkocht. Maar als het straks winters wordt dan kan het best nog eens een uitdaging worden met deze brede sportieve banden.
Ik rijd mijn Taycan wel als daily. Daarom toch een winterset gekocht.

Nog even op marktplaats gekeken voor setje velgen met afreden rubber waar ik dan nieuwe banden op kan laten zetten. Banden rijd ik liever niet 2e hands.
Uiteindelijk toch maar besloten een nieuwe set te kopen.

20 inch Sport Aero met Pirelli’s. Besteld bij Teile.com.
Goed contact en redelijk snelle levering.

Volgende week bandenwissel gepland, dan weet ik ook hoe ze rijden.

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Godv.. toch overstag gegaan toen ik vanochtend niet eens meer kon voorverwarmen. In elk geval voor de komende 2-3 maandjes want dat krabben is me een partij slecht bevallen. Man man Porsche, schaam je!

• GeeMoney
tomtom901 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:11:
Godv.. toch overstag gegaan toen ik vanochtend niet eens meer kon voorverwarmen. In elk geval voor de komende 2-3 maandjes want dat krabben is me een partij slecht bevallen. Man man Porsche, schaam je!
Was het voor een heel jaar nog goedkoper?
Zou ook eens leuk zijn om black friday acties ofzo te gaan doen binnen VAG met dit soort zaken.
Op die manier kan je klanten ook een beetje binden en tegemoet komen met opties die best interessant en handig zijn en geeft dus na de aankoop van een auto ook weer een contact moment etc.

Maar goed, ik heb net een reserve sleutel moeten bestellen voor mijn huidige E-tron ivm de inruil morgen en ik mijn 2e sleutel niet meer kon vinden maar die krengen zijn denk ik ook met goud ingelegd. (€440,-)

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:31:
[...]

Was het voor een heel jaar nog goedkoper?
Zou ook eens leuk zijn om black friday acties ofzo te gaan doen binnen VAG met dit soort zaken.
Op die manier kan je klanten ook een beetje binden en tegemoet komen met opties die best interessant en handig zijn en geeft dus na de aankoop van een auto ook weer een contact moment etc.

Maar goed, ik heb net een reserve sleutel moeten bestellen voor mijn huidige E-tron ivm de inruil morgen en ik mijn 2e sleutel niet meer kon vinden maar die krengen zijn denk ik ook met goud ingelegd. (€440,-)
Ik heb ooit op die ALK een black friday met 20% korting gehad maar Porsche heeft het geld nodig denk ik. En heel jaar was niet goedkoper, daarom per maand gepakt (puur voor de climate control).

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
tomtom901 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:11:
:X

Gelukkig kan je het per maand doen. Denk dat je het deze maanden het meeste mist inderdaad. Is het bij de Taycan eigenlijk mogelijk dat de auto verwarmt (of koelt) zodra je hem open klikt?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik stel dit in bij de Panamera. Ik weet wanneer ik ’s morgens moet vertrekken en een kwartier op voorhand laat ik de wagen voorverwarmen, tenzij het echt koud is of vriest, dan doe ik dat twintig minuten op voorhand.

In de zomer gebruik ik dit ook altijd om in een koele wagen te stappen.
Ik kan deze functie echt niet meer missen.

Never ever financial advice...

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
kazzzdafke schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:00:
Ik stel dit in bij de Panamera. Ik weet wanneer ik ’s morgens moet vertrekken en een kwartier op voorhand laat ik de wagen voorverwarmen, tenzij het echt koud is of vriest, dan doe ik dat twintig minuten op voorhand.

In de zomer gebruik ik dit ook altijd om in een koele wagen te stappen.
Die zit dus gelocked achter die connect services. Belachelijk, maarja. In de zomer vind ik het niet zo boeiend, even de raampjes open en gaan..

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46
kazzzdafke schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:00:
Ja, het leed is onmenselijk wanneer je deze functie niet hebt. Onbegrijpelijk hoe de mensheid het tot dusver zonder heeft kunnen volhouden (ik loop je maar te plagen ;))

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Polydeukes schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:32:
[...]

Ja, het leed is onmenselijk wanneer je deze functie niet hebt. Onbegrijpelijk hoe de mensheid het tot dusver zonder heeft kunnen volhouden (ik loop je maar te plagen ;))
_O- Laten we wel wezen, krabben is gewoon k..

• GeeMoney
Nog even ter verduidelijking, zolang de auto een Porsche Approved is kun je in de lopende fabrieksgarantie periode zonder herkeuring garantie bijkopen. Ongeveer €1700,- per jaar in de BTW en bij 2 of 3 jaar krijg je een klein beetje extra korting.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste