VidaR-9 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:57:
[...]
Maar een Macan zit toch ruim nog in de standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Dan kan je erbij onderhandelen dat je daarna nog 3 jaar Approved hebt.
Mijn Taycan was ook nog geen jaar oud, zat dus nog meer dan jaar fabrieksgarantie op. Maar daarnaast ook nog jaar extra Approved erbij geregeld. Totaal incl approved 5% ongeveer. Had denk wel meer kunnen zijn, maar ben een slechte onderhandelaar als ik verliefd ben en er geen alternatieven te koop staan; dit was mijn perfecte spec toen.
Als je geen haast hebt zou je nog even kunnen wachten. Die eerste afschrijving hakt erin de eerste twee jaar.
Haast is een groot woord. Ik
moet niets maar vervanging is welkom.
Ik ben ook een zeikerd qua uitvoering inderdaad en ik vindt er maar 2 die precies kloppen waarvan 1 er in DE staat.
Die in DE is uiteraard rijker uitgevoerd voor dezelfde prijs als in NL maar dan moet ik hem nog ophalen en importeren, heb daar nu wel een prijs opgevraagd zonder inruil. Benieuwd of die coulanter is.
Anders wachten inderdaad. Afschrijving valt mij tot nu toe tegen (of mee als je er 1 hebt, net hoe je het bekijkt).
Van de eerste generatie Turbo's is slechts 25-30k af op een catalogus van 155k+ en 1 jaar oud.
Ik heb dus nu toch interesse getoond in een Turbo want er is werkelijk geen 4S die voldoet aan mijn optielijst en prijsverschil tussen een 4S en Turbo is te klein momenteel om (als je dan toch geld uit geeft) niet die 10k extra neer te klappen.
Oorspronkelijk niet het plan en sta ook nog steeds achter het feit dat de 4S meer dan zat is maar mensen die een 4S kiezen letten ook wel echt op welke opties ze aanvinken (of beter gezegd, wat ze dus niet aanvinken), en ik ben van de categorie die helaas veel dingen mooi vind en dus zoekt op een auto.
Het is een Approved Occasion dus sowieso de volle fabrieksgarantie tot ergens in 2027 zei hij maar ik wilde eigenlijk nog 1 of 2 jaar bijkopen. Die kennis van mij kon bij zijn Turbo voor 5 jaar al het onderhoud afkopen voor X bedrag maar die optie is sowieso niet mogelijk zei hij.
[
Voor 9% gewijzigd door
GeeMoney op 10-11-2025 23:15
]