Part of the game toch en je weet nooit wat er uit kan komen. Die verkopers weten ook wat er in duitsland te koop is dus wie weet komt er een goede deal uit.MaxHardcore schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:01:
Ik vind het een beetje lullig om dichtbij huis proef te rijden in auto's waarvan ik al weet dat ik ze niet ga kopen. Maar puur om een feel te krijgen in het verschil tussen 997 en 991 en handbak of PDK.
Hoe zien jullie dit?
Heb je Selected Classics in Geleen al eens gechecked?
Heb mijn Boxster daar gekocht. Was erg tevreden over eigenlijk alles.
Heb mijn Boxster daar gekocht. Was erg tevreden over eigenlijk alles.
Mooi ding hoor! Geen idee van die banden.Spiller schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:25:
Taycan Cross Turismo gebruiken waar die voor gemaakt is, en al 10k km alleen geladen van de zonnepanelen. Weliswaar maar op 1 fase met 7kW maar dat is meer dan genoeg voor wat ik hier rij.
Helaas wel een maand bij de dealer gestaan met een kapotte onboard lader, maar gelukkig onder garantie vervangen.
Iemand tips voor banden (21" 305 achter, 265 voor) die goed voor gravel zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je naast zo'n manco met de lader nog andere problemen gehad?
Ik kijk wel eens naar deze auto - voor over een paar jaar. Maar vind alleen het ontbreken van een trekhaak nogal een probleem.
Yo boy,
Heb je al eens op porscheforum.nl gekeken? Daar is genoeg info te vinden over auto's kopen, importeren en keuren in Duitsland
Ipv proefrijden bij auto's die te koop staan, zou je ook bijv. aan kunnen sluiten bij een P-meeting en ervaringen vragen, of een oproepje doen op bovengenoemde forum. Wellicht laat iemand je (mee)rijden in zijn/haar P.
Succes
Heb je al eens op porscheforum.nl gekeken? Daar is genoeg info te vinden over auto's kopen, importeren en keuren in Duitsland
Ipv proefrijden bij auto's die te koop staan, zou je ook bijv. aan kunnen sluiten bij een P-meeting en ervaringen vragen, of een oproepje doen op bovengenoemde forum. Wellicht laat iemand je (mee)rijden in zijn/haar P.
Succes
Ik heb gister deze bekeken en proefgereden in duitsland.
https://suchen.mobile.de/...ion=parkItem&vc=Car&s=Car
Hij wil absoluut niet verder zakken dan 122500. Ik zou kunnen afwachten of ie hem weet te verkopen en wanneer het hem niet lukt lager bieden.
Het is de perfecte spec van wat ik wil. gen 2 velgen eronder, de pccm plus zit er al in. zwarte op zwart met keramische remmen en een beetje geel in de cockpit. De auto is is origineel met alleen verlagingsveren en sportuitlaat van m&m. Originele veren en uitlaat zitten erbij. Verder is de auto echt in nieuwstaat op alle vlakken. Heb de hele FGP checklist nagelopen. En de auto heeft aan een diagnoscomputer gestaan, zie bijlage .De auto is duidelijk alleen mooi weer gereden.
Ik realiseer me dat de prijs hoog is. Ben benieuwd wat jullie erover zeggen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OL6oRhi7vf5etpyOOUwik6yF.jpg?f=user_large)
Ik had trouwens in mijn eerdere post niet vermeld dat ik zelf ervaring heb met het importeren van auto's. Kleine 100 in Duitsland gekocht. Meestal auto's van Max 20k (oldtimer mercedes etc.)
https://suchen.mobile.de/...ion=parkItem&vc=Car&s=Car
Hij wil absoluut niet verder zakken dan 122500. Ik zou kunnen afwachten of ie hem weet te verkopen en wanneer het hem niet lukt lager bieden.
Het is de perfecte spec van wat ik wil. gen 2 velgen eronder, de pccm plus zit er al in. zwarte op zwart met keramische remmen en een beetje geel in de cockpit. De auto is is origineel met alleen verlagingsveren en sportuitlaat van m&m. Originele veren en uitlaat zitten erbij. Verder is de auto echt in nieuwstaat op alle vlakken. Heb de hele FGP checklist nagelopen. En de auto heeft aan een diagnoscomputer gestaan, zie bijlage .De auto is duidelijk alleen mooi weer gereden.
Ik realiseer me dat de prijs hoog is. Ben benieuwd wat jullie erover zeggen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OL6oRhi7vf5etpyOOUwik6yF.jpg?f=user_large)
Ik had trouwens in mijn eerdere post niet vermeld dat ik zelf ervaring heb met het importeren van auto's. Kleine 100 in Duitsland gekocht. Meestal auto's van Max 20k (oldtimer mercedes etc.)
[ Voor 66% gewijzigd door MaxHardcore op 07-09-2025 13:35 ]
@MaxHardcore ik zit niet in die 2ehands handel maar slechts 2.5k zakken op een dergelijke auto lijkt mij wel heel erg weinig. Ook heb je het over nieuwstaat maar de foto's zijn beroerd en weinig en ik zie toch duidelijk slijt plekken op de stoelen en matten.
Ook weet ik niet of het gebruikelijk is om after market verlagingsveren gelijk toe te passen op zo'n nieuwe wagen. Ik zou het zelf nooit doen eerlijk gezegd, wel goed dat de originelen er nog bij zitten, dat dan weer wel.
Ook weet ik niet of het gebruikelijk is om after market verlagingsveren gelijk toe te passen op zo'n nieuwe wagen. Ik zou het zelf nooit doen eerlijk gezegd, wel goed dat de originelen er nog bij zitten, dat dan weer wel.
Ja, daarom vraag ik hier ook hoe andere erover denken. Het liefst natuurlijk mensen die ervaring hebben met de aanschaf van dit specifieke model en een idee hebben van de markt op dit moment.GeeMoney schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:26:
@MaxHardcore ik zit niet in die 2ehands handel maar slechts 2.5k zakken op een dergelijke auto lijkt mij wel heel erg weinig. Ook heb je het over nieuwstaat maar de foto's zijn beroerd en weinig en ik zie toch duidelijk slijt plekken op de stoelen en matten.
Ik heb hem net gevraagd of hij nog even foto's van de stoelen wil maken, ben ik gister vergeten. Maar ik ben daar meer dan 3 uren geweest en heb natuurlijk met eigen ogen gezien dat dat er als nieuw uitziet. Ik zal kijken of ik hier eenvoudig wat foto's in het forum kan slepen.
Dat hij verlaagd is snap ik volkomen. Standaard staan de turbo's best hoog vind ik.GeeMoney schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:26:
Ik heb er zelf een Bilstein b16 set onder(pasm werkt nog). De rij ervaring ook direct beter.
Ik heb zelf een 997.2 tts met pdk(zwart, zwart leer, pccb en rode gordels en tellers) en een sharkwerks uitlaat. Als je pdk wil proberen, stuur maar een pb.
@martijn k. thx voor je aanbod, zal je nog een PB sturen.
Met betrekking tot de verlaging set, ik heb daar ook geen moeite mee. Zolang je zonder gevolgen kan swappen naar origineel. Zelfde geldt voor de sportuitlaat die eronder zit aangezien ze in de basis vrij stil draaien.
Om jullie (voor de fun
) een beetje mee te nemen in het proces.
Criteria die ik zoek: 997 turbo met handbak, pccb, zo laag mogelijk km, pccm+ is een pre, gen 2 turbo velgen. gele gordels, eventueel carbon in interieur (heeft deze niet)
Deze auto:
De auto zit volledig in 1e lak, is gecheckt met lakdikte meter.
Heeft in mijn beleving "honest dirt" op de onderkant. Is niet schoongespoten met hoge druk. Zover ik kon zien vrij geen enkele lekkage sporen. Het interieur van de auto ruikt als nieuw en er is geen glimspul gebruikt. uitlaat tips zelfde, niet sereen schoongemaakt, honest dirt.
Auto rijdt goed, versnellingsbak voelt als nieuw. 2e versnelling getest. Verder geen enkel piepje of kraakje of wat dan ook tijdens rijden in de gehele auto.
Wat ik heb ontdekt, 1 steenslag in linkerkoplamp(geen foto), 1 kleine chip van 1 keramische remschijf (zie laatste foto). Paar slangklemmen niet origineel.
Er zat een beetje blaadjesrommel tegen de airco condensor aan de linkerkant, na uitblazen met compressor zichtbaar dat condensor klein beetje is aangetast aan een randje. Helaas geen foto gemaakt.
Ik ben al een tijdje zoekende en deze spec is in principe mijn ideale spec.
De koper gaf vanaf eerst contact al aan festpreis en bij afdingen niet langskomen.
Ik vind hem ook wat duur en dat voel ik in mijn buik, echter deze staat is vrij uniek in mijn beleving. Maar als iemand me een slap in the face wil geven en betere suggestie heeft. Heel welkom
125k naar 122.5k gekregen. Ik hou jullie op de hoogte of ik hem lager krijg.
Overigens is geld geen probleem. Alleen het gevoel van een goede deal is ook wat waard.
Het eerder geplaatste report met draai uren / overrevs gecheckt via diagnose , er waren daarnaast ook geen foutcodes.
Uitleg overrevs (AI)
Porsche 997 ignition levels (or "over-revs") are recorded by the Engine Control Unit (ECU) in six ranges, where Ranges 1 and 2 indicate revs at or just above the limiter (normal), and Ranges 3 through 6 show increasingly severe, potentially damaging, engine over-speeds. Higher ranges (5 and 6) are of particular concern, as they suggest engine damage and can void the car's Porsche warranty.
Ik heb een video geupload, maar op 1 of andere manier is youtube lang bezig om het naar HD te krijgen.
:strip_exif()/f/image/thUS5TiFF3XcjpD3tcs8R8Ih.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HO8C9OhUqKViEw4WpN3pWz3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Trqhrryj2jRIEYRHk2apW75m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lXGc68JThevCVVcbaGi0wfTS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qg3yy8bnd2gqNbzhZxOKl0KF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5dEs8waAe6qXD64mEMBjGtzy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a1SoDB8twsEDMWp7fvyddp6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A8c8rYomHQoYLwxLt3QHxHxT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ih3GatezQpVxumxxXgdSc2l8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FZJehEp66vwpPe60W98IFYIO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A4u40EXeBK1E2YUlJC3AiOFH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7aUjXqacYuPNPM3ZJ7XQHyjl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/khBkpLMDacewUfPopC0MpwXn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QgcK5acopCGlPWCmBtvcP0DR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4UWEZVt41QCKyLmbByzylud.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xz0wCs4bWGJDb8ehG0YQzXIS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bUtn8Egy4pxSQK4EuVDt0uV4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MdjczdHh6N4uNOJRkS0bMDDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r9kByORlEztkp0U3cVCfkFSu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FKkRpV9hVWV8YYE6JYdayaG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/usHa2t4LTdkNOpePi3U93C8K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9aIL96Z8IL9Q99dHn10gr2Nl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DNBO87xDkBxNs74dVpGA7UW3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WhmwlIFk4w9xXu9Oof6p1YBW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JL90imy0SpBwB0gQNl87vjCM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g1A4PRoymwkc8yPVYpr4i8xX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OcQhXGYJ8Ttgejh3oBqiTNr3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s9N8tyohS8mCgcHvLGla6gE9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M02l6kXfahCfL9sa2daRKUB4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dBCkuMBkyhdwFeAFh3NlwU1j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9UstFWLtxzJZ6X1fMWNkFGOl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E09o7cftivQe3luzGYvIDyzv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F9DmAKQZaJLw1XTT9StQUr8N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZAntT6kydHrR18MsaG3zy3k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rHdAt8nG2DMOENBjGF2Ydt1D.jpg?f=fotoalbum_large)
Met betrekking tot de verlaging set, ik heb daar ook geen moeite mee. Zolang je zonder gevolgen kan swappen naar origineel. Zelfde geldt voor de sportuitlaat die eronder zit aangezien ze in de basis vrij stil draaien.
Om jullie (voor de fun
Criteria die ik zoek: 997 turbo met handbak, pccb, zo laag mogelijk km, pccm+ is een pre, gen 2 turbo velgen. gele gordels, eventueel carbon in interieur (heeft deze niet)
Deze auto:
De auto zit volledig in 1e lak, is gecheckt met lakdikte meter.
Heeft in mijn beleving "honest dirt" op de onderkant. Is niet schoongespoten met hoge druk. Zover ik kon zien vrij geen enkele lekkage sporen. Het interieur van de auto ruikt als nieuw en er is geen glimspul gebruikt. uitlaat tips zelfde, niet sereen schoongemaakt, honest dirt.
Auto rijdt goed, versnellingsbak voelt als nieuw. 2e versnelling getest. Verder geen enkel piepje of kraakje of wat dan ook tijdens rijden in de gehele auto.
Wat ik heb ontdekt, 1 steenslag in linkerkoplamp(geen foto), 1 kleine chip van 1 keramische remschijf (zie laatste foto). Paar slangklemmen niet origineel.
Er zat een beetje blaadjesrommel tegen de airco condensor aan de linkerkant, na uitblazen met compressor zichtbaar dat condensor klein beetje is aangetast aan een randje. Helaas geen foto gemaakt.
Ik ben al een tijdje zoekende en deze spec is in principe mijn ideale spec.
De koper gaf vanaf eerst contact al aan festpreis en bij afdingen niet langskomen.
Ik vind hem ook wat duur en dat voel ik in mijn buik, echter deze staat is vrij uniek in mijn beleving. Maar als iemand me een slap in the face wil geven en betere suggestie heeft. Heel welkom
125k naar 122.5k gekregen. Ik hou jullie op de hoogte of ik hem lager krijg.
Overigens is geld geen probleem. Alleen het gevoel van een goede deal is ook wat waard.
Het eerder geplaatste report met draai uren / overrevs gecheckt via diagnose , er waren daarnaast ook geen foutcodes.
Uitleg overrevs (AI)
Porsche 997 ignition levels (or "over-revs") are recorded by the Engine Control Unit (ECU) in six ranges, where Ranges 1 and 2 indicate revs at or just above the limiter (normal), and Ranges 3 through 6 show increasingly severe, potentially damaging, engine over-speeds. Higher ranges (5 and 6) are of particular concern, as they suggest engine damage and can void the car's Porsche warranty.
Ik heb een video geupload, maar op 1 of andere manier is youtube lang bezig om het naar HD te krijgen.
Members only: title
Hieronder wat foto's. Heb nog geen foto's van de stoelen en matten ontvangen.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
:strip_exif()/f/image/thUS5TiFF3XcjpD3tcs8R8Ih.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HO8C9OhUqKViEw4WpN3pWz3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Trqhrryj2jRIEYRHk2apW75m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lXGc68JThevCVVcbaGi0wfTS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qg3yy8bnd2gqNbzhZxOKl0KF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5dEs8waAe6qXD64mEMBjGtzy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a1SoDB8twsEDMWp7fvyddp6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A8c8rYomHQoYLwxLt3QHxHxT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ih3GatezQpVxumxxXgdSc2l8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FZJehEp66vwpPe60W98IFYIO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A4u40EXeBK1E2YUlJC3AiOFH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7aUjXqacYuPNPM3ZJ7XQHyjl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/khBkpLMDacewUfPopC0MpwXn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QgcK5acopCGlPWCmBtvcP0DR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4UWEZVt41QCKyLmbByzylud.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xz0wCs4bWGJDb8ehG0YQzXIS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bUtn8Egy4pxSQK4EuVDt0uV4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MdjczdHh6N4uNOJRkS0bMDDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r9kByORlEztkp0U3cVCfkFSu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FKkRpV9hVWV8YYE6JYdayaG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/usHa2t4LTdkNOpePi3U93C8K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9aIL96Z8IL9Q99dHn10gr2Nl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DNBO87xDkBxNs74dVpGA7UW3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WhmwlIFk4w9xXu9Oof6p1YBW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JL90imy0SpBwB0gQNl87vjCM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g1A4PRoymwkc8yPVYpr4i8xX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OcQhXGYJ8Ttgejh3oBqiTNr3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s9N8tyohS8mCgcHvLGla6gE9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M02l6kXfahCfL9sa2daRKUB4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dBCkuMBkyhdwFeAFh3NlwU1j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9UstFWLtxzJZ6X1fMWNkFGOl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E09o7cftivQe3luzGYvIDyzv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F9DmAKQZaJLw1XTT9StQUr8N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZAntT6kydHrR18MsaG3zy3k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rHdAt8nG2DMOENBjGF2Ydt1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lDgobnTdYSVtIZ9Y1LuXxdRw.jpg?f=fotoalbum_large)
Steek je licht ook zeker eens op op het porscheforum.nl Daar zit ongelooflijk veel kennis en ervaring.
Enne, als je daar nieuw bent, vergeet je niet eerst even voor te stellen (dat vinden we wel zo beleefd) voordat je je vragen stelt
Enne, als je daar nieuw bent, vergeet je niet eerst even voor te stellen (dat vinden we wel zo beleefd) voordat je je vragen stelt
Nog wat fotos van de stoelen en vloermatten.:strip_exif()/f/image/jedbcj1HAnbJ0nSYKXJ8FHYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SrHeBFXJ6eCIomrzZV9CuYt5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d5BE7nmxICBNcYYaikaEEt3K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zNmtHK3q0iVCrn5qJ0QUlzmY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YSHDteN4JE6rqnh84uJBfzNR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FcNzMkzH1W4FNAs4WHickkP4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPtMr1oBYy2QmDIg1YabEXiB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/84gtXN6WGE8HCGZeV2XI9Wq7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F3CxJaLgnuHFbWvQP28Gm2lJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i9dcJPV7wdTpXeJwv5xl3IOK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VCwe8TKY53pnHQIeDmNjjoX7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RRgF0PCMAbhc3fEQbTJ3Q8u5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bSvK9gyfnuDtlPZCKfBOH8f0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3EOuKAxaRBQyz0hFn1IMI2IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6u3U7lub6d1uxYfVIHyVxBj4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6YuJqZNRFZS16fge0g9aw1rs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGer64ALqzYbvuuf3DSF07le.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jedbcj1HAnbJ0nSYKXJ8FHYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SrHeBFXJ6eCIomrzZV9CuYt5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d5BE7nmxICBNcYYaikaEEt3K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zNmtHK3q0iVCrn5qJ0QUlzmY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YSHDteN4JE6rqnh84uJBfzNR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FcNzMkzH1W4FNAs4WHickkP4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPtMr1oBYy2QmDIg1YabEXiB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/84gtXN6WGE8HCGZeV2XI9Wq7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F3CxJaLgnuHFbWvQP28Gm2lJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i9dcJPV7wdTpXeJwv5xl3IOK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VCwe8TKY53pnHQIeDmNjjoX7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RRgF0PCMAbhc3fEQbTJ3Q8u5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bSvK9gyfnuDtlPZCKfBOH8f0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3EOuKAxaRBQyz0hFn1IMI2IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6u3U7lub6d1uxYfVIHyVxBj4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6YuJqZNRFZS16fge0g9aw1rs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGer64ALqzYbvuuf3DSF07le.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5huRVMqS9vAMob0mZlMSAfMy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MaxHardcore op 09-09-2025 22:49 ]
Mis die van de achterbank.MaxHardcore schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:48:
Nog wat fotos van de stoelen en vloermatten.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Je bent er geweest, voelt het als een eerlijke verkoop, prettige verkoper? Je weet niet of die 30 k op de Nürburgring heeft gereden.Je koopt zo'n auto niet om er op zondag mee naar de kroeg te rijden. Unfallfrei is in Duitsland best wel een dingetje, als ze het aangeven moet het echt zo zijn, zo niet heb je rechten.
Dit is de verkoper https://share.google/0DgZXAPihkVkDDInk
Ik heb daar wel een goed gevoel over. Ik heb de auto ook uitvoerig gecheckt. Enige wat ik niet heb gedaan is met een camera de cilinderwand gecheckt.
Aan de onderkant is geen enkel spoor dat de auto getracked is. In combinatie met het overtoeren rapport lijkt het mij niet mogelijk dat de auto tot het gaatje is gereden.
Denk dat mijn concrete vraag is: wat is deze auto waard in Nederland als ik hem weer zou willen verkopen.
Als je ervan uitgaat dat ie zo goed als nieuw is, zonder dat te assessen.
Ik sta er dit keer met wat emotie in, ben ik niet gewend met auto's. Zoek al lang en dit is precies te spec die ik wil.
Als een auto in zo goed als perfect staat is, wat is ie dan waard in Nederland als importauto met 2 niet dealer stempels. is 122,5k teveel? Of gaan deze auto het stadium "wat een gek ervoor geeft" in.
Mij persoonlijk interesseert het niet zoveel dat een auto geïmporteerd is (heb zelf 100 autos hierheen gesleept), of onderhoud heeft gehad van alleen Porsche centrum. Maar ik zoek ook een beetje een positief beleggingselement in de auto.
Zelf denk ik nu om toch maar 115k te bieden en dan maar zien waar het schip strand.
Ik heb daar wel een goed gevoel over. Ik heb de auto ook uitvoerig gecheckt. Enige wat ik niet heb gedaan is met een camera de cilinderwand gecheckt.
Aan de onderkant is geen enkel spoor dat de auto getracked is. In combinatie met het overtoeren rapport lijkt het mij niet mogelijk dat de auto tot het gaatje is gereden.
Denk dat mijn concrete vraag is: wat is deze auto waard in Nederland als ik hem weer zou willen verkopen.
Als je ervan uitgaat dat ie zo goed als nieuw is, zonder dat te assessen.
Ik sta er dit keer met wat emotie in, ben ik niet gewend met auto's. Zoek al lang en dit is precies te spec die ik wil.
Als een auto in zo goed als perfect staat is, wat is ie dan waard in Nederland als importauto met 2 niet dealer stempels. is 122,5k teveel? Of gaan deze auto het stadium "wat een gek ervoor geeft" in.
Mij persoonlijk interesseert het niet zoveel dat een auto geïmporteerd is (heb zelf 100 autos hierheen gesleept), of onderhoud heeft gehad van alleen Porsche centrum. Maar ik zoek ook een beetje een positief beleggingselement in de auto.
Zelf denk ik nu om toch maar 115k te bieden en dan maar zien waar het schip strand.
Als dit de spec is die je wil, dan niet laten lopen. 115k lijkt mij erg laag en voor een particuliere verkoper zou ik je persoonlijk al minder serieus nemen.
@MaxHardcore positief beleggingselement? 
Als je het geld prima kan missen en dit is de auto die je wilt, go for it.
Import is bij dit soort auto's eerder een voordeel dan een nadeel als je het mij vraagt.
Als je het geld prima kan missen en dit is de auto die je wilt, go for it.
Import is bij dit soort auto's eerder een voordeel dan een nadeel als je het mij vraagt.
[ Voor 68% gewijzigd door GeeMoney op 09-09-2025 09:45 ]
nog even toelichting m.b.t. het tracken van de auto. 44000 / door aantal draaiuren 639 op het rapportje hierboven geeft een gemiddelde snelheid van 70km/h.
@tomtom901 jij vindt dit een goede prijs voor deze auto? Kun je toelichten?
@GeeMoney Ik heb de hoop dat het geld wel een soort van zijwaarts zou gaan
. Ben van plan om de auto voor langere tijd te houden. Misschien word ik er wel in begraven, who knows.
@GeeMoney Ik heb de hoop dat het geld wel een soort van zijwaarts zou gaan
Die auto heeft echt geen tracktime gezien. 0 overrevs, eerste lak, nette onderzijde. Die is echt niet mishandeld op de nbr.
Ben benieuwd wat je gaat doen
Ben benieuwd wat je gaat doen
Maar nu blijkt het een garageman te zijn die hem verkoopt, maar niet via het bedrijf maar privé? Waarom niet via de zaak? Dan heb je kwa aansprakelijkheid wat meer rechten zou ik denken. Maar kan zijn dat ie niet in de bedrijfsinventaris zit, als ie hem prive heeft.
Als je hem echt als beleggingsobject wil dan kan het uiteindelijk mee of tegenvallen. Als je ermee gaat rijden loopt de km stand op en vervalt uiteindelijk het lage km stand argument. Ga je er daarom weinig mee rijden, wat heb je er dan aan, naast dat ook het hebben van zo'n auto aardig wat kost. Verzekeringspremie zal niet mals zijn. Naast onderhoud.
Ik heb even gekeken, met dubbele km is het halve prijs zo ongeveer. Die glimmen net zo hard, en als je niet veel rijd gaa die ook nog wel een tijd mee.
Maar als je hem echt wil gewoon doen.
Als je hem echt als beleggingsobject wil dan kan het uiteindelijk mee of tegenvallen. Als je ermee gaat rijden loopt de km stand op en vervalt uiteindelijk het lage km stand argument. Ga je er daarom weinig mee rijden, wat heb je er dan aan, naast dat ook het hebben van zo'n auto aardig wat kost. Verzekeringspremie zal niet mals zijn. Naast onderhoud.
Ik heb even gekeken, met dubbele km is het halve prijs zo ongeveer. Die glimmen net zo hard, en als je niet veel rijd gaa die ook nog wel een tijd mee.
Heb je wel naar handgeschakeld gekeken als vergelijik? Dat maakt nogal uit. 997.1 tiptronic is veel minder gewild en een stuk goedkoper.pauldaytona schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:38:
Maar nu blijkt het een garageman te zijn die hem verkoopt, maar niet via het bedrijf maar privé? Waarom niet via de zaak? Dan heb je kwa aansprakelijkheid wat meer rechten zou ik denken. Maar kan zijn dat ie niet in de bedrijfsinventaris zit, als ie hem prive heeft.
Nouja, de reden dat ik dat schreef (mobiel, dus wat kort) is dat ik uit je verhaal proef dat je een goed gevoel hebt bij de auto, je geeft aan dat het de spec is die je zoekt en dat geld niet perse een probleem is. Nu wil iedereen natuurlijk een goede deal, maar als dit voelt als jouw auto, dan ben je straks vergeten of je 120 of 118k betaald hebt en geniet je er van. Dat laatste spreek ik uit ervaringMaxHardcore schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:11:
@pauldaytona Auto is van hemzelf. Hij heeft jaren bij Porsche gewerkt en is nu specialist. Zijn zoon heeft een 991.1 GT3 RS en een cayenne diesel voor woon-werk verkeer. Op de zaak zal belastingtechnisch niet voordelig zijn.
voor 75 a 80k zijn er in Duitsland wel handbakken met hoge km's en gerepareerde schade te krijgen die vast heel leuk rijden. Maar ik verwacht daar wel veel meer ellende uit qua onderhoud. En als je dan netto alsnog op 100k uitkomt, vind ik dat teveel voor een "hok".
@martijn k. Ik laat het hier zeker weten
@tomtom901 goed punt hoor en klopt ook.
Hierbij ook nog ff mijn parkplatz van mobile.de ter inspiratie.
voor 75 a 80k zijn er in Duitsland wel handbakken met hoge km's en gerepareerde schade te krijgen die vast heel leuk rijden. Maar ik verwacht daar wel veel meer ellende uit qua onderhoud. En als je dan netto alsnog op 100k uitkomt, vind ik dat teveel voor een "hok".
@martijn k. Ik laat het hier zeker weten
@tomtom901 goed punt hoor en klopt ook.
Hierbij ook nog ff mijn parkplatz van mobile.de ter inspiratie.
[ Voor 27% gewijzigd door MaxHardcore op 09-09-2025 14:25 ]
Even wat anders.. Voor hetzelfde geld als voor die 911 Turbo uit 2008 koop je ook dit: https://zuffenhaus.nl/car...xster-spyder-handbak-2-2/
Nou moet iedereen natuurlijk zelf weten welke auto die wil, maar ik zou 100% voor die 718 Spyder gaan als ik 125k aan een auto kon uitgeven.. Naast veel nieuwer ook veel leukere auto om te rijden imho.. Deze is voor mij echt een droom spec met handbak, volledig leer met rode stiksels en carbon interieur en de 18-weg stoelen etc.. Alleen het handbediende dak is misschien een dingetje, maar iig niet zo lastig bij deze als bij de Spyder RS.. Helaas heb ik geen 125k over voor een auto en ben ik tevreden met mijn 981 Boxster S die voor minder dan de helft van het geld bijna net zoveel lol biedt..
Nou moet iedereen natuurlijk zelf weten welke auto die wil, maar ik zou 100% voor die 718 Spyder gaan als ik 125k aan een auto kon uitgeven.. Naast veel nieuwer ook veel leukere auto om te rijden imho.. Deze is voor mij echt een droom spec met handbak, volledig leer met rode stiksels en carbon interieur en de 18-weg stoelen etc.. Alleen het handbediende dak is misschien een dingetje, maar iig niet zo lastig bij deze als bij de Spyder RS.. Helaas heb ik geen 125k over voor een auto en ben ik tevreden met mijn 981 Boxster S die voor minder dan de helft van het geld bijna net zoveel lol biedt..
Ieder zijn ding (en budget) - maar we rijden in elk geval allemaal PorscheInflatable schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:31:
Even wat anders.. Voor hetzelfde geld als voor die 911 Turbo uit 2008 koop je ook dit: https://zuffenhaus.nl/car...xster-spyder-handbak-2-2/
Precies dit... Als geld niet het probleem is, de auto precies is wat je zoekt en je er een goed gevoel bij hebt, dan zou ik er gewoon voor gaan. Of een auto waardevast blijft (of zelfs gaat stijgen) weet niemand. Een 997 Turbo is een bijzondere auto, maar ook weer niet zo bijzonder dat je die koopt als beleggingsobject. Dus ik zou er gewoon lekker van genieten en je niet de druk maken over restwaarde. Liever met een glimlach in je kist, dan spijt van een gemiste kans.Nouja, de reden dat ik dat schreef (mobiel, dus wat kort) is dat ik uit je verhaal proef dat je een goed gevoel hebt bij de auto, je geeft aan dat het de spec is die je zoekt en dat geld niet perse een probleem is. Nu wil iedereen natuurlijk een goede deal, maar als dit voelt als jouw auto, dan ben je straks vergeten of je 120 of 118k betaald hebt en geniet je er van. Dat laatste spreek ik uit ervaring