Een Taycan is een heerlijke daily! Ik kan me haast geen fijnere auto voorstellen voor mijn woon-werk snelweg kilometers. Ze schrijven erg veel af, maar als je er nu een jong gebruikte koopt is dat deels natuurlijk juist een voordeel. Ik kijk veel naar de Taycan markt en de prijzen lijken wel aardig gestabiliseerd inmiddels. De prijzen dalen wel, maar dat is logisch doordat de auto ouder wordt en meer kilometers gereden hebben. De bizarre dalingen lijken wel gedaan. Zelf heb ik helaas wel net te vroeg gekocht, maar ben er sowieso nog van plan een aantal jaar mee te rijden. Niks aan te doen.TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:49:
Ik heb een Model 3 performance 2024 aangeschaft in september 2024, maar twijfel of ik toch beter een Porsche Tycan had ik kunnen aanschaffen. Ik zie dat de afscrhijving van een nieuwe Tycan echt aardig hoog is. Is het interessant om er nu een te kopen van 60k/80k?
Ik heb na 2.5 week al gedoe gehad met de model 3 (autopilot ging kapot) en vind ze Taycan eigenlijk veel interessanter, maar vraag mij of de Tycan veel problemen gaat opleveren? Veel YT videos raden het af. Wat denken jullie? De M3P verkopen en gaan voor de Tycan?
Ik wil wel een EV. Ik rijd max 12.5/15k p jaar
Helaas is het wel een auto met de nodige potentiële gebreken. En hele hoge onderhoudskosten, want Porsche. Ik zou altijd voor een auto gaan met Porsche Approved garantie. Dat kan je zelf ook verlengen en is ook tussen particulieren overdraagbaar.
Het is gewoon een totaal andere klasse auto dan een Model 3 Performance met dus ook een ander prijskaartje. Op de site van Porsche kan je wat standaard onderhoudsprijzen zien om een beeld te krijgen.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20