Het grote Porsche Topic #1

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44
kx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Is het echter neit dubbelop om een Macan en een GLC te hebben? Ik neem aan dat de GLC de leasewagen is?
Hier naast de Macan een Q3, heerlijk om niet persé een keuze te moeten maken en dat beide auto’s geschikt zijn voor alle ritten met een gezin met 3 kinderen :).

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04 09:58
GeeMoney schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Hier naast de Macan een Q3, heerlijk om niet persé een keuze te moeten maken en dat beide auto’s geschikt zijn voor alle ritten met een gezin met 3 kinderen :).
Ja de Q3 is een stuk kleiner dan de GLC. Met de GLC en Macan heb je precies 2 “gelijke” autos. De Q3 is bij jou de boodschappen wagen en de Macan hoofdauto voor tripjes.
Nu heeft alles met kosten te maken, maar als het niet uitmaakt qua kosten is het niet erg.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:03
kx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:47:
[...]
Is het echter neit dubbelop om een Macan en een GLC te hebben? Ik neem aan dat de GLC de leasewagen is?
Dubbelop in welk opzicht? Zelfde grote, etc? Ik rij in beiden dus wil twee fatsoenlijke auto's. En mijn vriendin wil ook gewoon een beetje gelijkwaardige auto.

De GLC is inderdaad de leaser en (daardoor) de hoofd familycar. Fijne en mooie auto, maar ook totaal niets spannends aan. De privé auto willen we iets waar we wel met zijn 4'en in kunnen. Ik hoef niet perse een SUV, al is het wel praktisch, maar mijn vriendin heeft daar wel een hele sterke voorkeur voor. En ik wil dan graag wel iets wat me iets doet. Er zijn maar weinig EV's waar ik hebberig van wordt. Misschien de nieuwe i3 die van de week wordt gepresenteerd, maar dat zal ook wel weer een lease kiloknaller worden, dat vind ik dan ook weer jammer.

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

tomtom901

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
[...]

Ik heb nog niet met een Macan gereden, maar ik heb niet de illusie dat een Macan net zo dynamisch rijdt als een Taycan. De GTS schijnt het meest dynamisch van alle uitvoeringen te rijden, maar die ligt buiten budget.
Heb ik van de week gereden (GTS) maar ik heb daarna exact hetzelfde stuk gereden met de Taycan en toen was ik toch wel onder de indruk van de base Taycan. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk. Ik vond het gewoon niet zo'n prettige wagen om een beetje de sporen te geven en dat is wel waarvoor ik persoonlijk de P wagens rijd, anders pak ik wel *insert generic SUV*. De Macan 4 vond ik ronduit teleurstellend. Maar test hem vooral, wellicht stel jij andere eisen. Als gemakkelijke cruiser is de Taycan een hele fijne wagen, die verkies ik ruim boven de 911.
[...]
Zij hoeft trouwens niet perse een Macan hoor, een iX1 oid is ook prima. Het Macan idee komt uit mijn koker, omdat ik het een mooie en gave SUV vindt waar ik zelf ook met plezier in zou rijden. De GLC is ook een fijne auto, maar doet me verder niets. Een Macan is een van de weinige SUV's die me hebberig maakt.
Ideetje opgooien, ix3 neue klasse? Schijnt een enorm goeie wagen te zijn, binnenkort ook even langs BMW om te ervaren wat ze daar neer zetten.
De kogel is zeker nog niet door de kerk en we hebben ook geen haast, uiteindelijk is de oriëntatie en zoektocht ook gewoon leuk.
Ook zo.
Alles gezegd hebbende, ik vermoed dat ondanks dat de huidige situatie betekent dat het hard gaat met de kilometers op de Taycan, financieel gezien het nog steeds goedkoper is dan een nieuwe of jong gebruikte Macan aanschaffen uiteraard. Het is vooral praktisch en ook wel fysiek (ben ook al 40 he ;) )
Tuurlijk, afschrijven doen ze, maarja, je wil ook wat he :P

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
GeeMoney schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Je Q3 mist 2 letters voor * Q3* -O-

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
[...]
En mijn vriendin ervaart die nadelen nog veel sterker, die rijdt er enkel in omdat het moet en op dagen dat ze naar haar werk gaat zonder afspraken buiten de deur. En dat is in de praktijk gewoon erg onpraktisch. Als zij een dag thuis is, maar in dorp verderop wat boodschappen moet doen ga ik dus met de privé Taycan 220 km op en neer naar werk voor eigen rekening, zodat zij met de leaseauto een paar km verderop de boodschappen kan doen. Met onze GLC heeft ze totaal geen problemen om de stad in te gaan, ik verwacht dat de Macan redelijk vergelijkbaar is qua afmetingen en overzicht.
Overigens herkenbaar hoor, hier heb ik de vrouwlief deze week voor het eerst verplicht om de 911 mee te nemen ipv de Taycan (terwijl ze regelmatig in de Taycan rijdt), en toen ze thuis kwam was het toch wel "wat een handig overzichtelijk auto'tje, rijdt makkelijker dan de Taycan". Dus misschien is een 911 de oplossing voor je. :P

• VidaR-9
tomtom901 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:45:
[...]
De Macan 4 vond ik ronduit teleurstellend. Maar test hem vooral, wellicht stel jij andere eisen. Als gemakkelijke cruiser is de Taycan een hele fijne wagen, die verkies ik ruim boven de 911.
Ik ben heel benieuwd. Misschien valt het inderdaad wel tegen. Een vriend van me die ook een Taycan rijdt was ook niet erg enthousiast. Ik moet zeggen dat ik sinds ik de Taycan rijdt überhaupt nog geen auto's heb gereden die beter rijden voor mijn woon-werk verkeer. Ik hoop dat de Macan een beetje in de buurt komt, en dan iets praktischer rijdt in de plaatselijke ritjes.

Autoblog was best positief over de Macan als daily die ze als duurtester hadden.
Ideetje opgooien, ix3 neue klasse? Schijnt een enorm goeie wagen te zijn, binnenkort ook even langs BMW om te ervaren wat ze daar neer zetten.
Ik lees overal dat het een een goede en populaire auto is. Was ook erg druk rondom die auto toen ik vorige week bij de BMW dealer was. Maar zelf vind ik dat geen mooie auto - echt geen optie.

Ik geef de i3 meer kans, mits die niet zo'n zelfde scheef scherm in het interieur heeft, dat trek ik niet.
Overigens herkenbaar hoor, hier heb ik de vrouwlief deze week voor het eerst verplicht om de 911 mee te nemen ipv de Taycan (terwijl ze regelmatig in de Taycan rijdt), en toen ze thuis kwam was het toch wel "wat een handig overzichtelijk auto'tje, rijdt makkelijker dan de Taycan". Dus misschien is een 911 de oplossing voor je. :P
Voor een 911 rijden we dan net wat teveel met de tweede auto - wordt wel erg prijzig dan. Ook omdat de auto dan al wat ouder is en met meer kilometers. Ik heb vorige week bijna een jonge Boxster T gekocht met weinig kilometers, maar toen ik akkoord gaf was hij net verkocht |:(

Dat was een goede deal, zowel qua prijs als qua auto/kilometers (werkelijk als nieuw) en zal niet meer zo snel voorbij komen ben ik bang. Dat durfde ik best aan om te proberen voor een jaar, eventueel zelfs als derde auto.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:58
kx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:00:
[...]

Ja de Q3 is een stuk kleiner dan de GLC. Met de GLC en Macan heb je precies 2 “gelijke” autos. De Q3 is bij jou de boodschappen wagen en de Macan hoofdauto voor tripjes.
Nu heeft alles met kosten te maken, maar als het niet uitmaakt qua kosten is het niet erg.
Dan luistert jouw vrouw hopelijk beter dan die van mij. :o Pakt altijd de hoofdauto… pak zelf voor boodschapjes wel de andere auto.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• kx22
Morpheusk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:09:
[...]

Dan luistert jouw vrouw hopelijk beter dan die van mij. :o Pakt altijd de hoofdauto… pak zelf voor boodschapjes wel de andere auto.
Nee mijn vrouw reed tot voor kort altijd in haar i3, tot die echt kapot begon te gaan. Nu een Tesla 3 voor haar gehaald en ze is er heel tevreden mee!
Ze gaat liever niet met grotere auto's rijden.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 18:16
Tunneltje, altijd leuk.. *O*
Nog steeds blij met de Iskander uitlaat.. Met de kleppen dicht netjes stil en beschaafd.. Met de kleppen open zelfde klank als de "standaard" Porsche sportuitlaat (PSE) maar dan luider en feller vooral in de hoge toeren.. Nog meer baby-GT3.. Uiteindelijk gaat er qua geluid niks boven een atmosferische Porsche 6-cilinder boxer motor (imho)..

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 21:45
stfn345 schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:53:
Wij hebben een Taycan Cross Turismo 4s en een E-Tron 55. Buiten het feit dat ik zenuwachtig wordt van de kwaliteit van de elektromotoren van de E-Tron, is het ding ook nog redelijk onzuinig.

Mijn vriendin heeft ongeveer hetzeflde verbruik in de E-Tron in ECO mode, als ik met de Taycan in sport/plank-mode heb. Uiteraard is de Taycan wel iets gestroomlijnder en _iets_ lichter.

Maar goed, ze is heel tevreden met de E-Tron en ik met de Taycan en laden doen we toch met dynamische tarieven, dus onder de streep boeit het verbruik niet zo heel erg.

@GeeMoney mooie auto hoor.

In ander nieuws: zijn hier toevallig Taycan eigenaren die 21" Cross Turismo velgen op de Taycan hebben liggen? Ik overweg mijn 20" Turbo Aero velgen te vervangen door deze set. Ze zijn een stuk meer open, dus ik vraag me af wat dat qua verbruik doet, maar vooral wat het doet voor comfort.
Ik heb een Model 3 en overweeg een Taycan CT gen 1, maar ben huiverig voor de range. Hoe is jouw ervaring en heb je wellicht wat getallen? Bij 100% batterij, is het dan 300km in de praktijk op de snelweg ongeveer?

Mixed Reality dev

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:42
Ik heb een Model 3 en overweeg een Taycan CT gen 1, maar ben huiverig voor de range. Hoe is jouw ervaring en heb je wellicht wat getallen? Bij 100% batterij, is het dan 300km in de praktijk op de snelweg ongeveer?
Hieronder cijfers van mijn verbruik met winterwielen 20" van afgelopen week/maand.
Taycan 4S CT J1.1 2024

Veelal snelweg ritten 90km+ enkele reis.

Geen Model 3 cijfers, maar bij 'normaal' rijden valt het me niet tegen.
Met straks zomerbanden erop zal het beter worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bduqFepMftqWE6DLFdHKhAuIT5w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GFvhnHC0UbMbfsitEUsqrqX4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax96FEYNcaMPH4qx3HVuHR-yn9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2RxmwHZx1IhYB7Yq8PHpypVk.png?f=fotoalbum_large

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (J1.1) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Menesis schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:36:
[...]
Heb de stap ook gemaakt, 300km red je prima, vaak zelfs nog wel wat meer. Het is een auto die aanzienlijk minder zuinig is dan de Tesla, maarja, dan heb je ook wat. 8)

• kx22
PrimaBB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Hieronder cijfers van mijn verbruik met winterwielen 20" van afgelopen week/maand.
Taycan 4S CT J1.1 2024

Veelal snelweg ritten 90km+ enkele reis.

Geen Model 3 cijfers, maar bij 'normaal' rijden valt het me niet tegen.
Met straks zomerbanden erop zal het beter worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is wel echt veel verbruik. Nu weet ik niet het verschil tussen winter en zomerbanden (heb zelf altijd all season)

• PrimaBB
kx22 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Is wel echt veel verbruik. Nu weet ik niet het verschil tussen winter en zomerbanden (heb zelf altijd all season)
Wat rijd jij (CT/ST/4/4S)?
Waar rijd jij (lokaal/snelweg)?

Meerendeel vertrek ik 's ochtends om 6:30 met stoelverwarming/kachel op 20C. Dat zijn wel de minder zuinige ritten. Check mijn post met verbruik van 23-03. Heen (24.9kWh) vs terug (21.5kWh).
Bij mijn vroege ritten rijd ik behoorlijk door.

Heeft allemaal behoorlijk impact op verbruik met lagere temperaturen. :)

Vandaag weer gewisseld naar de zomer set. Met wat hogere temp zal het verbruik snel richting 20kWh/100km gaan.

Maar waar kom jij op uit?

[ Voor 8% gewijzigd door PrimaBB op 26-03-2026 16:07 ]

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (J1.1) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• GeeMoney
Ik rijd veel woon-werk met mijn Macan waarin 90% snelweg is en cruise op 107km/h .
Maar die is gek genoeg een pak zuiniger dan je Taycan. Ik heb alleen maar zomerbanden overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRtTR2bFPBwjPPx7M1XVgSbFqPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBkAmpwpUAZlT37ojgz3n1Zu.jpg?f=fotoalbum_large

Buitentemp en wind heeft inderdaad een behoorlijke impact.
Onder de 10 graden buiten en accu zit ik ook op zo'n 24-26kWh/100km op mijn woon-werk ritten.
Zodra het boven de 10 graden is dan zakt hij verbazingwekkend makkelijk richting die 20kWh/100km en zelfs daaronder.
Dit zijn droom getallen ten opzichte van mijn vorige E-tron 55 waar ik in 204k kilometers slechts 3x een verbruik in de 19kWh/100km wist te realiseren :+ .
Ik kijk uit naar de zomer in ieder geval :) Momenteel op een 80% lading 340km bereik.

[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 26-03-2026 16:15 ]

• PrimaBB
GeeMoney schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:13:
Ik rijd veel woon-werk met mijn Macan waarin 90% snelweg is en cruise op 107km/h .
Maar die is gek genoeg een pak zuiniger dan je Taycan. Ik heb alleen maar zomerbanden overigens.
...
Dat zijn mooie cijfers inderdaad.

Mijn cruise staat wel tandje hoger op 115km/h :X , hoewel dit natuurlijk lang niet altijd haalbaar is in NL.

We gaan het zien komende maanden. Ik heb mijn Taycan nog niet kunnen rijden met zomerse temp.

EDIT: Ik rijd de laatste tijd veelal met chassis=sport en suspension=low. Niet in sport mode.
Misschien heeft dit, ondanks lagere CW waarde :) , toch nog nadelig effect op verbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door PrimaBB op 26-03-2026 16:42 ]

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:13:

[Afbeelding]

Buitentemp en wind heeft inderdaad een behoorlijke impact.
Onder de 10 graden buiten en accu zit ik ook op zo'n 24-26kWh/100km op mijn woon-werk ritten.
Zodra het boven de 10 graden is dan zakt hij verbazingwekkend makkelijk richting die 20kWh/100km en zelfs daaronder.
Dit zijn droom getallen ten opzichte van mijn vorige E-tron 55 waar ik in 204k kilometers slechts 3x een verbruik in de 19kWh/100km wist te realiseren :+ .
Ik kijk uit naar de zomer in ieder geval :) Momenteel op een 80% lading 340km bereik.
Denk dat je de macan moet vergelijken met de j1.2, niet met de eerste generatie die 5 jaar ouder is. 4wd verlies je ook nog is wat dacht ik.

• GeeMoney
@Driehoek dat zal ongetwijfeld meespelen ook die generatie verschil in efficiëntie, ook de nieuwere E-tron’s zijn wat zuiniger dan mijn eerste generatie.
Ik heb een Macan Turbo die ook 4WD is.

• basko
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 06-04 16:38
Ik ben ook recent toegetreden tot de Taycan-club. Heb in Duitsland een basis Taycan gekocht van 2024 (facelift) met 25k op de teller. Geïmporteerd met hulp van DAS import (top!)
Hiervoor had ik een nieuwe Tesla Model Y premium longe range, gekocht in aug 25, maar dat vond ik echt een ramp van een auto, dus heel snel afscheid van genomen. Omdat ik wel elektrisch wilde blijven rijden, kwam ik uit bij de Macan of Taycan. Uiteindelijk de Taycan gekozen omdat ik toch bijna altijd alleen in de auto zit en mijn vrouw dit ook leuker vindt.
- Qua rijervaring bevalt die supergoed. Itt de meeste vind ik het een hele praktische, wendbare auto, maar dat kan komen omdat ik achterwielbesturing heb (geen idee of dat veel uitmaakt).
- Ook het verbruik is prima, ik haal met gemak 500km - vergelijkbaar met de longe range Tesla.
- Ik kan niet thuisladen, dus laad bij Ionity of op straat en dat werkt allemaal naar behoren (al is het niet zo soepel/goed/goedkoop als de superchargers).

Wel wat kleine dingetjes.
- Ondanks melding 'niet-rokers' auto is dat duidelijk wel het geval. Wat natuurlijk absoluut niet kan voor een Porsche dealer.
- Verder heb ik er comfort-toegang op zitten (hoef je de sleutel niet uit je tas te halen). En die werkt prima bij naderen van de auto. Alleen niet als je wegloopt, dus ik heb al heel vaak gehad dat mijn auto is blijven open staan. Sowieso vind ik het Tesla systeem veel beter (met een kaartje en een pincode voor starten).
- Ik heb ook automatisch parkeren. Maar dat werkt voor geen meter. Hij draait veel te scherp in. En ik vraag me af of dat door de achterwiel-besturing komt. Maar volgens Porsche customer service hebben ze dat nog nooit gehoord.
- In verband met de verzekering wilde ik het Porsche security pakket a €300 per jaar nemen. Maar volgens customer service bieden ze dat niet aan in Nederland. Heel vreemd. Nu ga ik maar een peilzender laten inbouwen.

Maar ondanks die kleine dingen, echter superblij met de auto !

• VidaR-9
basko schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:35:
- In verband met de verzekering wilde ik het Porsche security pakket a €300 per jaar nemen. Maar volgens customer service bieden ze dat niet aan in Nederland. Heel vreemd. Nu ga ik maar een peilzender laten inbouwen.
Gefeliciteerd met je auto!

Het Porsche Security pakket is zeker wel beschikbaar in NL, inclusief klasse 5 certificaat. Dat heb ik namelijk op mijn Taycan geactiveerd ivm verzekering.

Je zou het systeem eens kunnen laten keuren bij Porsche dealer. Dat certificaat (2x voor klasse 3 en klasse 5) heb je nl sowieso nodig.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 20:31
@basko Congrats, dat vraagt om een foto 😊! Ik heb voor mijn Taycan het security pakket gewoon online afgesloten? En scm klasse 3 en 5 bij een lokale garage laten keuren.

.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
basko schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:35:
Ik ben ook recent toegetreden tot de Taycan-club. Heb in Duitsland een basis Taycan gekocht van 2024 (facelift) met 25k op de teller. Geïmporteerd met hulp van DAS import (top!)
Hiervoor had ik een nieuwe Tesla Model Y premium longe range, gekocht in aug 25, maar dat vond ik echt een ramp van een auto, dus heel snel afscheid van genomen. Omdat ik wel elektrisch wilde blijven rijden, kwam ik uit bij de Macan of Taycan. Uiteindelijk de Taycan gekozen omdat ik toch bijna altijd alleen in de auto zit en mijn vrouw dit ook leuker vindt.
- Qua rijervaring bevalt die supergoed. Itt de meeste vind ik het een hele praktische, wendbare auto, maar dat kan komen omdat ik achterwielbesturing heb (geen idee of dat veel uitmaakt).
- Ook het verbruik is prima, ik haal met gemak 500km - vergelijkbaar met de longe range Tesla.
- Ik kan niet thuisladen, dus laad bij Ionity of op straat en dat werkt allemaal naar behoren (al is het niet zo soepel/goed/goedkoop als de superchargers).

Wel wat kleine dingetjes.
- Ondanks melding 'niet-rokers' auto is dat duidelijk wel het geval. Wat natuurlijk absoluut niet kan voor een Porsche dealer.
- Verder heb ik er comfort-toegang op zitten (hoef je de sleutel niet uit je tas te halen). En die werkt prima bij naderen van de auto. Alleen niet als je wegloopt, dus ik heb al heel vaak gehad dat mijn auto is blijven open staan. Sowieso vind ik het Tesla systeem veel beter (met een kaartje en een pincode voor starten).
- Ik heb ook automatisch parkeren. Maar dat werkt voor geen meter. Hij draait veel te scherp in. En ik vraag me af of dat door de achterwiel-besturing komt. Maar volgens Porsche customer service hebben ze dat nog nooit gehoord.

Maar ondanks die kleine dingen, echter superblij met de auto !
Ik zou sowieso een losse peilzender doen, scheelt ook nog kosten vaak.

• basko
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 06-04 16:38
VidaR-9 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:52:
[...]

Gefeliciteerd met je auto!

Het Porsche Security pakket is zeker wel beschikbaar in NL, inclusief klasse 5 certificaat. Dat heb ik namelijk op mijn Taycan geactiveerd ivm verzekering.

Je zou het systeem eens kunnen laten keuren bij Porsche dealer. Dat certificaat (2x voor klasse 3 en klasse 5) heb je nl sowieso nodig.
Ik geloof je direct. Maar dit was het antwoord van Porsche custlomer service:
Dear Mr.,

Thank you for your patience in regards to the purchase and activation of the Car Security package service.

Our Technical Department has confirmed that the purchase and activation of the service are not related to the unplanned disturbance.

Additionally, I have been informed that the Car Security Package is not available for the Porsche Taycan model on the Netherlands market.

Therefore, I kindly recommend contacting your Porsche Centre, who will be able to advise you on possible alternative solutions.

I am hoping that your Porsche Centre will find the alternative solution any time soon.

I sincerely appreciate your patience and understanding throughout this process.

If you have any questions meantime, please do not hesitate to contact me at any time.

Yours sincerely,
"
Het probleem is dat de bestellingsknop online niet werkt/reageert (bij mij), daarom heb ik klantenservice gevraagd. Toch wel bizar dat ze je gewoon het bos insturen.

• VidaR-9
tomtom901 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:18:
[...]
Ik zou sowieso een losse peilzender doen, scheelt ook nog kosten vaak.
Wat is daar het voordeel van? Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk en gewoon het af-fabriek alarm gebruikt.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:23:
[...]

Wat is daar het voordeel van? Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk en gewoon het af-fabriek alarm gebruikt.
Scheelt kosten is 1, mijn peilzender van Moving Intelligence is 180 euro per jaar versus 300 van Porsche en ik heb in dat geval een app erbij waar ik beide auto’s in kan hebben en zelf ook contact op kan nemen met de alarmcentrale enz. Porsche doet dat natuurlijk ook niet zelf maar besteed dat gewoon uit, dus dan zit ik liever direct bij die partij.

• VidaR-9
tomtom901 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:31:
[...]
Scheelt kosten is 1, mijn peilzender van Moving Intelligence is 180 euro per jaar versus 300 van Porsche en ik heb in dat geval een app erbij waar ik beide auto’s in kan hebben en zelf ook contact op kan nemen met de alarmcentrale enz. Porsche doet dat natuurlijk ook niet zelf maar besteed dat gewoon uit, dus dan zit ik liever direct bij die partij.
Maar installatie is ook niet gratis lijkt me? Bij Porsche kan je zelf toch ook contact opnemen en modussen instellen met eindtijd bij transport, onderhoud, etc.

Voor mij zal het kostentechnisch sowieso niet meer rendabel zijn voor de Taycan. Maar goed om te onthouden voor een volgende auto.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:49
Je kan alles in eigen gebruik nemen, maar er is ook nog zoiets als gebruiksgemak (1 app VS allemaal losse apps) en… wat als iets niet werkt en verantwoordelijkheid.

Mijn alarm is gewoon ook via Porsche, werkt uitstekend, en al paar keer “loos” alarm gehad. Altijd correct direct gebeld geweest door de diensten, maar bleek 1 X de detailler te zijn, andere keer op de transportwagen :)

Ik was vroeger ook veel meer bezig met alles zelf uit te pluizen, in eigen beheer te nemen etc.. ondertussen stap ik er meer en meer vanaf als de prijs in lijn ligt, en kies ik voor gebruiksgemak.

Never ever financial advice...

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
VidaR-9 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:47:
[...]

Maar installatie is ook niet gratis lijkt me? Bij Porsche kan je zelf toch ook contact opnemen en modussen instellen met eindtijd bij transport, onderhoud, etc.
Installatie op je taycan was ook niet gratis, heeft in jouw geval de eerste eigenaar betaald. In mijn geval heb ik dat dus alsnog zelf betaald.
kazzzdafke schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:50:
Ik was vroeger ook veel meer bezig met alles zelf uit te pluizen, in eigen beheer te nemen etc.. ondertussen stap ik er meer en meer vanaf als de prijs in lijn ligt, en kies ik voor gebruiksgemak.
Is iets voor te zeggen, maar dit is tech (mijn vakgebied) en dan heb ik graag de touwtjes in handen. :) wie weet verandert dat met de jaren

• VidaR-9
tomtom901 schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:09:
[...]

Installatie op je taycan was ook niet gratis, heeft in jouw geval de eerste eigenaar betaald. In mijn geval heb ik dat dus alsnog zelf betaald.
Ah, ik dacht altijd dat het er gewoon al standaard op zat en alleen kwestie was van activeren.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:49
tomtom901 schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:09:
[...]

Is iets voor te zeggen, maar dit is tech (mijn vakgebied) en dan heb ik graag de touwtjes in handen. :) wie weet verandert dat met de jaren
Ik ben daar vrij zeker van :)

Never ever financial advice...

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste