Hier naast de Macan een Q3, heerlijk om niet persé een keuze te moeten maken en dat beide auto’s geschikt zijn voor alle ritten met een gezin met 3 kinderenkx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:47:
[...]
Is het echter neit dubbelop om een Macan en een GLC te hebben? Ik neem aan dat de GLC de leasewagen is?
Ja de Q3 is een stuk kleiner dan de GLC. Met de GLC en Macan heb je precies 2 “gelijke” autos. De Q3 is bij jou de boodschappen wagen en de Macan hoofdauto voor tripjes.GeeMoney schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:33:
[...]
Hier naast de Macan een Q3, heerlijk om niet persé een keuze te moeten maken en dat beide auto’s geschikt zijn voor alle ritten met een gezin met 3 kinderen.
Nu heeft alles met kosten te maken, maar als het niet uitmaakt qua kosten is het niet erg.
Dubbelop in welk opzicht? Zelfde grote, etc? Ik rij in beiden dus wil twee fatsoenlijke auto's. En mijn vriendin wil ook gewoon een beetje gelijkwaardige auto.kx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:47:
[...]
Is het echter neit dubbelop om een Macan en een GLC te hebben? Ik neem aan dat de GLC de leasewagen is?
De GLC is inderdaad de leaser en (daardoor) de hoofd familycar. Fijne en mooie auto, maar ook totaal niets spannends aan. De privé auto willen we iets waar we wel met zijn 4'en in kunnen. Ik hoef niet perse een SUV, al is het wel praktisch, maar mijn vriendin heeft daar wel een hele sterke voorkeur voor. En ik wil dan graag wel iets wat me iets doet. Er zijn maar weinig EV's waar ik hebberig van wordt. Misschien de nieuwe i3 die van de week wordt gepresenteerd, maar dat zal ook wel weer een lease kiloknaller worden, dat vind ik dan ook weer jammer.
Heb ik van de week gereden (GTS) maar ik heb daarna exact hetzelfde stuk gereden met de Taycan en toen was ik toch wel onder de indruk van de base Taycan. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk. Ik vond het gewoon niet zo'n prettige wagen om een beetje de sporen te geven en dat is wel waarvoor ik persoonlijk de P wagens rijd, anders pak ik wel *insert generic SUV*. De Macan 4 vond ik ronduit teleurstellend. Maar test hem vooral, wellicht stel jij andere eisen. Als gemakkelijke cruiser is de Taycan een hele fijne wagen, die verkies ik ruim boven de 911.VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
[...]
Ik heb nog niet met een Macan gereden, maar ik heb niet de illusie dat een Macan net zo dynamisch rijdt als een Taycan. De GTS schijnt het meest dynamisch van alle uitvoeringen te rijden, maar die ligt buiten budget.
Ideetje opgooien, ix3 neue klasse? Schijnt een enorm goeie wagen te zijn, binnenkort ook even langs BMW om te ervaren wat ze daar neer zetten.VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
[...]
Zij hoeft trouwens niet perse een Macan hoor, een iX1 oid is ook prima. Het Macan idee komt uit mijn koker, omdat ik het een mooie en gave SUV vindt waar ik zelf ook met plezier in zou rijden. De GLC is ook een fijne auto, maar doet me verder niets. Een Macan is een van de weinige SUV's die me hebberig maakt.
Ook zo.VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
De kogel is zeker nog niet door de kerk en we hebben ook geen haast, uiteindelijk is de oriëntatie en zoektocht ook gewoon leuk.
Tuurlijk, afschrijven doen ze, maarja, je wil ook wat heVidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
Alles gezegd hebbende, ik vermoed dat ondanks dat de huidige situatie betekent dat het hard gaat met de kilometers op de Taycan, financieel gezien het nog steeds goedkoper is dan een nieuwe of jong gebruikte Macan aanschaffen uiteraard. Het is vooral praktisch en ook wel fysiek (ben ook al 40 he)
Je Q3 mist 2 letters voor * Q3*GeeMoney schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:33:
[...]
Hier naast de Macan een Q3, heerlijk om niet persé een keuze te moeten maken en dat beide auto’s geschikt zijn voor alle ritten met een gezin met 3 kinderen.
Overigens herkenbaar hoor, hier heb ik de vrouwlief deze week voor het eerst verplicht om de 911 mee te nemen ipv de Taycan (terwijl ze regelmatig in de Taycan rijdt), en toen ze thuis kwam was het toch wel "wat een handig overzichtelijk auto'tje, rijdt makkelijker dan de Taycan". Dus misschien is een 911 de oplossing voor je.VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:07:
[...]
En mijn vriendin ervaart die nadelen nog veel sterker, die rijdt er enkel in omdat het moet en op dagen dat ze naar haar werk gaat zonder afspraken buiten de deur. En dat is in de praktijk gewoon erg onpraktisch. Als zij een dag thuis is, maar in dorp verderop wat boodschappen moet doen ga ik dus met de privé Taycan 220 km op en neer naar werk voor eigen rekening, zodat zij met de leaseauto een paar km verderop de boodschappen kan doen. Met onze GLC heeft ze totaal geen problemen om de stad in te gaan, ik verwacht dat de Macan redelijk vergelijkbaar is qua afmetingen en overzicht.
Ik ben heel benieuwd. Misschien valt het inderdaad wel tegen. Een vriend van me die ook een Taycan rijdt was ook niet erg enthousiast. Ik moet zeggen dat ik sinds ik de Taycan rijdt überhaupt nog geen auto's heb gereden die beter rijden voor mijn woon-werk verkeer. Ik hoop dat de Macan een beetje in de buurt komt, en dan iets praktischer rijdt in de plaatselijke ritjes.tomtom901 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:45:
[...]
De Macan 4 vond ik ronduit teleurstellend. Maar test hem vooral, wellicht stel jij andere eisen. Als gemakkelijke cruiser is de Taycan een hele fijne wagen, die verkies ik ruim boven de 911.
Autoblog was best positief over de Macan als daily die ze als duurtester hadden.
Ik lees overal dat het een een goede en populaire auto is. Was ook erg druk rondom die auto toen ik vorige week bij de BMW dealer was. Maar zelf vind ik dat geen mooie auto - echt geen optie.Ideetje opgooien, ix3 neue klasse? Schijnt een enorm goeie wagen te zijn, binnenkort ook even langs BMW om te ervaren wat ze daar neer zetten.
Ik geef de i3 meer kans, mits die niet zo'n zelfde scheef scherm in het interieur heeft, dat trek ik niet.
Voor een 911 rijden we dan net wat teveel met de tweede auto - wordt wel erg prijzig dan. Ook omdat de auto dan al wat ouder is en met meer kilometers. Ik heb vorige week bijna een jonge Boxster T gekocht met weinig kilometers, maar toen ik akkoord gaf was hij net verkochtOverigens herkenbaar hoor, hier heb ik de vrouwlief deze week voor het eerst verplicht om de 911 mee te nemen ipv de Taycan (terwijl ze regelmatig in de Taycan rijdt), en toen ze thuis kwam was het toch wel "wat een handig overzichtelijk auto'tje, rijdt makkelijker dan de Taycan". Dus misschien is een 911 de oplossing voor je.
Dat was een goede deal, zowel qua prijs als qua auto/kilometers (werkelijk als nieuw) en zal niet meer zo snel voorbij komen ben ik bang. Dat durfde ik best aan om te proberen voor een jaar, eventueel zelfs als derde auto.
Dan luistert jouw vrouw hopelijk beter dan die van mij.kx22 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:00:
[...]
Ja de Q3 is een stuk kleiner dan de GLC. Met de GLC en Macan heb je precies 2 “gelijke” autos. De Q3 is bij jou de boodschappen wagen en de Macan hoofdauto voor tripjes.
Nu heeft alles met kosten te maken, maar als het niet uitmaakt qua kosten is het niet erg.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.