Toon posts:

Het grote Porsche Topic #1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 07:33
springfield89 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Hebben ze een reden gegeven?
Fabriek die gesloten wordt waardoor er ruim 3000 minder geproduceerd worden, chiptekort, oorlog

AlphaWindSim.eu | De wind simulator voor je sim rig | HeliumHotShop.eu | Helium Hotspots en randapparatuur

• green-tea
Polydeukes schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:10:
Wellicht dat een boot met 1100 Porsches die gezonken is, de planning in de fabriek enigszins in de war heeft geschopt? Om maar te zwijgen over het algehele tekort aan grondstoffen (voor onderdelen) door de pandemie, en nu ook nog de oorlog in Oekraïne.

Edit: Excuses, ik dacht even dat het om levering van een nieuwe ging, maar ik lees net even terug en zie dat het om een occasion GT3 gaat. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de reden van vertraging.
Ik had het wel over de bestelling van de Taycan GTS :)

De GT3 RS is inmiddels unwrapped en krijgt PPF coating en alarm/volg installatie.

[Voor 5% gewijzigd door green-tea op 08-03-2022 21:15]

AlphaWindSim.eu | De wind simulator voor je sim rig | HeliumHotShop.eu | Helium Hotspots en randapparatuur

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:09
green-tea schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Fabriek die gesloten wordt waardoor er ruim 3000 minder geproduceerd worden, chiptekort, oorlog
Dan toch de fabriek die zal sluiten. Mij konden ze nog geen nieuws geven vandaag.

• green-tea
springfield89 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Dan toch de fabriek die zal sluiten. Mij konden ze nog geen nieuws geven vandaag.
Waar heb je hem besteld? Ik heb een deal gesloten voor een andere taycan totdat die van mij geleverd wordt. :P

• springfield89
green-tea schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik heb een deal gesloten voor een andere taycan totdat die van mij geleverd wordt. :P
Dat is wel netjes. Soort van short lease dan? Mijne is in België besteld. Normaal productie deze maand dus ik verwacht nu ook wel geen maanden vertraging. En rij dus ook nog met mijn Tesla model 3. Hier blijven ze ook wel beweren dat ze geen officiële info van Porsche hebben dat de productie stil zou liggen.

@tomtom901 jij nog nieuws van je productie datum?

[Voor 4% gewijzigd door springfield89 op 12-03-2022 18:13]

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:40
springfield89 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Dat is wel netjes. Soort van short lease dan? Mijne is in België besteld. Normaal productie deze maand dus ik verwacht nu ook wel geen maanden vertraging. En rij dus ook nog met mijn Tesla model 3. Hier blijven ze ook wel beweren dat ze geen officiële info van Porsche hebben dat de productie stil zou liggen.

Dit is wat mijn dealer zei, wat dat precies voor impact heeft nog niet duidelijk.
Ook productie Taycan ligt nu stil. Tot eind volgende week is de fabriek dicht.

• green-tea
[...]

Ja, ze verwachten pas eind dit jaar, annuleren willen ze niet >:) dus dit maar als tussen oplossing ipv mn Lynk & Co, met deze leuke benzine prijzen en het juiste weer (voor de zonnepanelen) heb ik de afschrijving er uit in die periode 8)

• tomtom901
green-tea schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Ja, ze verwachten pas eind dit jaar, annuleren willen ze niet >:) dus dit maar als tussen oplossing ipv mn Lynk & Co, met deze leuke benzine prijzen en het juiste weer (voor de zonnepanelen) heb ik de afschrijving er uit in die periode 8)
Damn, das fors. Jij zat op mid dit jaar met een GTS volgens de originele planning toch? Mijn zou eind maart geproduceerd worden (RWD) en 11-4 levering.

• green-tea
tomtom901 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Damn, das fors. Jij zat op mid dit jaar met een GTS volgens de originele planning toch? Mijn zou eind maart geproduceerd worden (RWD) en 11-4 levering.
Mijn levering stond in Juni en is nu onbekend, vermoedelijk eind van het jaar.

• tomtom901
green-tea schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:49:
[...]

Mijn levering stond in Juni en is nu onbekend, vermoedelijk eind van het jaar.
Ouch, ik hoop niet dat ik ook zoiets hoor. Zou je wel MJ23 geven, al dacht ik dat de GTS daar toch al mee begon.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:25
Ik wist dat het er zat aan te komen op een dag, en vorige week was het zover, na 20k km exact:

Motorolie toevoegen 😀😎

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 01:20
Volgens mij is dit nog niet gepost?

16 & 17 April 2022, in Spa Belgie

• tomtom901
[...]

Juni lijkt het.

• springfield89
Van april naar juni dan? Hier nog steeds geen nieuws.

• tomtom901
springfield89 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Van april naar juni dan? Hier nog steeds geen nieuws.
Yep, van eind maart productie naar eind mei productie, maar ik reken maar op begin juni. Dus 2 maandjes opgeschoven, prima zo, als ik al 2023 om me heen hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:51
Voor alle mensen die zich irriteren aan de kabel welke nodig is voor de Apple Carplay functionaliteit voor Porsches tussen 2017-2021
Ik heb dit weekend de Carlinkit 3.0 binnen gekregen, gekocht via Amazon
Had enige reviews bekeken op Youtube en die zagen er goed uit, maar geen van allen waren getest op een Porsche.
Bezit zelf de 2018 911 Targa 4 GTS en was het gedoe met de kabel meer dan zat.
Installatie verloopt heel makkelijk, je koppelt me de meegeleverde usb kabel de kleine adapter direct in je midden console.
Start de auto en er komt binnen 4 seconde op je console beeldscherm de vraag wil je Apple CarPlay. Je drukt verder en je komt in het zoek bluetooth scherm van de Carlinkit. Linken en je krijgt direct je Apple Carplay werkend wireless.
Op de Youtube videos staan er "lange" connectie tijden bij een koude start verschillend van 30-40 seconde.
Dat is bij Porsche heel anders, dit is minder dan 8 sec. Mocht je even uit je auto gaan in de super market wat kopen en weer terug lopen , lijkt het erop dat de adapter wakker blijft want als je dan je auto weer start zit je in Apple Carplay binnen 2 seconde.
Kortom ik kan het alleen maar aanraden voor alle Porsche bezitters die het gedoe met de kabel zat zijn.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• springfield89
tomtom901 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Yep, van eind maart productie naar eind mei productie, maar ik reken maar op begin juni. Dus 2 maandjes opgeschoven, prima zo, als ik al 2023 om me heen hoor.
Hier te horen gekregen dat de auto toch nog in mei geleverd zal worden ipv juni. De productie lijkt dus terug wat sneller te gaan.

• tomtom901
springfield89 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:03:
[...]

Hier te horen gekregen dat de auto toch nog in mei geleverd zal worden ipv juni. De productie lijkt dus terug wat sneller te gaan.
Ik heb nog niks gehoord :( Duim ik maar mee dan.

• springfield89
tomtom901 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:36:
[...]

Ik heb nog niks gehoord :( Duim ik maar mee dan.
Was ook geen spontane reactie van de dealer. Had zelf nog eens een geïnformeerd.

• tomtom901
De MJ23 configurator is soort-van live. Base Taycan is ook weer 1200 euro duurder.

https://www.porsche.com/n...rt/all/?modelrange=taycan

• springfield89
tomtom901 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:30:
De MJ23 configurator is soort-van live. Base Taycan is ook weer 1200 euro duurder.

https://www.porsche.com/n...rt/all/?modelrange=taycan
Is die pre configuratie ook iets nieuw of bestond dat al in Nederland?

• tomtom901
springfield89 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:52:
[...]

Is die pre configuratie ook iets nieuw of bestond dat al in Nederland?
Nee dat was al (iets) langer. Over het hele gamma overigens.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:10
Aangezien het vrij stil is hier maar een klein schopje en een update mijnerzijds ;-)

Mijn 987S Boxster is recent verkocht en heb ondertussen ook akkoord gegeven op de upgrade naar een 911, een Midnight Blue 997 Carrera S. Uiteraard is er gekeken in de motor middels endoscopie en zullen de nodige modificaties om de motor heel dienen te houden (IMS/RMS/Koelmod) en zal het groot onderhoud welke nodig is voor het komende jaar gedaan worden. Dit in combinatie met wat cosmistische touch-ups hoop ik begin Augustus de auto in ontvangst te mogen nemen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miljanair
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-05 16:49
WaMeLiNoS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:01:
Aangezien het vrij stil is hier maar een klein schopje en een update mijnerzijds ;-)

Mijn 987S Boxster is recent verkocht en heb ondertussen ook akkoord gegeven op de upgrade naar een 911, een Midnight Blue 997 Carrera S. Uiteraard is er gekeken in de motor middels endoscopie en zullen de nodige modificaties om de motor heel dienen te houden (IMS/RMS/Koelmod) en zal het groot onderhoud welke nodig is voor het komende jaar gedaan worden. Dit in combinatie met wat cosmistische touch-ups hoop ik begin Augustus de auto in ontvangst te mogen nemen ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto! En dan in augustus lekker flaneren door Elst :*)

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:10
Miljanair schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:42:
[...]
Mooie auto! En dan in augustus lekker flaneren door Elst :*)
Thanks en goed gespot. Woon er alleen niet, was de auto even laten zien tijdens het proefrijden 😁😉

• MoonSafari
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 22:17
Zijn er meer mensen die Wireless CarPlay gebruiken in de auto, in combinatie met draadloos laden? In mijn geval wordt de iPhone na een tijdje zo heet dat de internetverbinding en GPS wegvalt. Bij lange ritten dus gewoon stekkeren, maar dan is de wireless functie vrij nutteloos.
Gaat in mijn geval om een Panamera 4S Sport Turismo E-Hybrid 2022 en iPhone 11 Pro

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
MoonSafari schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:33:
Zijn er meer mensen die Wireless CarPlay gebruiken in de auto, in combinatie met draadloos laden? In mijn geval wordt de iPhone na een tijdje zo heet dat de internetverbinding en GPS wegvalt. Bij lange ritten dus gewoon stekkeren, maar dan is de wireless functie vrij nutteloos.
Gaat in mijn geval om een Panamera 4S Sport Turismo E-Hybrid 2022 en iPhone 11 Pro
Is geen Porsche specifiek probleem, weet dat het o.a. bij BMWs ook gebeurd. De nieuwere BMWs blazen/onttrekken lucht onder het draadloze oplaadstation om dit probleem te verhelpen:

• kazzzdafke
Bij mij laadt die zelfs niet goed bij wireless charging. 34x proberen om de tel in de exacte positie te krijgen, en met standaard case laadt em zelfs helemaal niet.

• springfield89
Hier laadt de smartphone ook niet deftig (Taycan ST). Ik moet hem ook goed positioneren voor het laden begint en het lijkt wel heel langzaam te gaan. Er is inderdaad soms een probleem met de warmte ontwikkeling. Bij de taycan hebben ze daar ook ventilatie openingen. Geen idee of dit bij de Panamera ook al is?

• MoonSafari
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het inderdaad een niet-Porsche specifiek probleem is, maar de oplossing in de Panamera vind ik erg onhandig. De gehele ruimte onder de armsteun is compleet afgesloten, dus geen mogelijkheid tot aanvoer koele lucht of ventilatie.

Ik heb er over nagedacht om een kleine USB ventilator in het vak te plaatsen, want er is ruimte, om te kijken of dit helpt. Ben alleen bang dat ik mij aan het geluid ervan ga storen...

• green-tea
springfield89 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:03:
[...]

En? Die van mij staat nu voor productie nov, maar wil er eigenlijk vanaf 😂

• springfield89
green-tea schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:51:
[...]

Waarom wil je er vanaf? Misschien eens horen bij de dealer, met de lange levertermijnen is dat misschien geen probleem. Ik weet niet hoe het met de Taycan zit maar een tijdje terug zag ik nog nieuwe BMW i4 aangeboden worden boven catalogusprijs.

Mijn auto is eind mei geleverd dus ik rijd er al enkele maanden met rond. Voorlopig geen klagen en nog geen issues gehad.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:32
MoonSafari schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:33:
Ik heb ook een 2022 panamera en vooralsnog werkt carplay goed. Iphone gaat in een soort van houder onder de armsteun en heb nog geen problemen gehad dat internet/gps wegvalt of de telefoon stopt met laden. Telefoon wordt wel flink warm dus ik verwacht dat er wel een kans is dat hij oververhit kan raken.

• tomtom901
green-tea schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:51:
[...]

Ik wacht nog steeds, besteld februari. Auto is bij de dealer, maar mag niet uitgeleverd worden door een 12V accu probleem. Hoe lang dat weer duurt weet niemand.

• MoonSafari
xos schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:01:
[...]

Ik heb ook een 2022 panamera en vooralsnog werkt carplay goed. Iphone gaat in een soort van houder onder de armsteun en heb nog geen problemen gehad dat internet/gps wegvalt of de telefoon stopt met laden. Telefoon wordt wel flink warm dus ik verwacht dat er wel een kans is dat hij oververhit kan raken.
Welke iPhone gebruik jij? Ik ben inmiddels overgestapt van Google Maps naar de Porsche navigatie (die beduidend slechter is), maar nu weinig last van oververhitting. Hij wordt nog steeds heel erg warm met de combinatie wireless charging + carplay, maar geen uitval meer.
iPhone 14 is besteld, dus hopelijk wordt die minder heet.

• kazzzdafke
Mijn navi in de P is Google maps...?
Snap niet wat je wil zeggen :)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:32
MoonSafari schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:31:
[...]

Welke iPhone gebruik jij? Ik ben inmiddels overgestapt van Google Maps naar de Porsche navigatie (die beduidend slechter is), maar nu weinig last van oververhitting. Hij wordt nog steeds heel erg warm met de combinatie wireless charging + carplay, maar geen uitval meer.
iPhone 14 is besteld, dus hopelijk wordt die minder heet.
Een 12. Ik gebruik zelf ook de ingebouwde navigatie, is toch net wat beter geintegreerd in dashboard en hud en werkt imho gewoon goed. Heb wel carplay met meerdere apps draaien dus het is niet dat de telefoon niks doet. Overigens heb ik in andere auto's al wel gehad dat het laden gestopt werd door warmte. Maar daar stopt het ding met laden voordat er verbindingsproblemen optreden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2024 Porsche Macan EV to bring 603bhp and 100kWh battery

https://www.autocar.co.uk...603bhp-and-100kwh-battery

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

ToolkiT

brit-tweaker

Was die hier al langsgekomen?
Man wat een verschil!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Porsche 911 2.2S 1971 had:
15"
185/70VR15 voor
215/60/VR15 achter
16¨
195/60/VR16 voor
215/55/VR16 achter

De band die ze laten zien lijkt me andere maat edit: van 356 of zo

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 28-01-2023 11:43]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Onlangs werd ik door iemand, die veel voor Porsche werkt, onterecht gecorrigeerd op mijn uitspraak van de merknaam.

Ben jij iemand die graag anderen corrigeert, of proberen anderen je weleens te corrigeren in de uitspraak van Porsch-a, Porsch-e, of Porsch? Kijk dan eens het onderstaande filmpje van de fabrikant zélf. Dan weet je voor eens en voor altijd wat de juiste uitspraak is. ;)

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 12:42
Niet met de intentie te trollen of iets anders kinderachtigs.
Echter dit doet me sterk denken aan Hyacinth.

Volgens mij is het vele malen belangrijker hoe jij iets ervaart dan
je bezig te houden met anderen

Ik zou zeggen zeggen : geef gas en geniet van die flat 6, Bazinga !

eelcoV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 15:52
Even dit draadje weer een schop geven. Zijn hier Tweakers die ook actief zijn op het https://www.porscheforum.nl/
Ik ben daar bekend onder dezelfde handle/nick ;)

• kazzzdafke
Neen, maar is daar animo op?

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 15:52
Ja, hele actieve community. Ook veel goede tips en regelmatig evenementen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Polydeukes schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:23:
Even dit draadje weer een schop geven. Zijn hier Tweakers die ook actief zijn op het https://www.porscheforum.nl/
Ik ben daar bekend onder dezelfde handle/nick ;)
Ik zit er maar ben niet heel actief.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
tomtom901 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:45:
[...]

Ik heb geen GTS maar de RWD, datum staat op april. Mijn build is geinspireerd op deze GTS, ik heb alleen andere velgen, geen dakrails, panorama en geen sportdesign voorbumper.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Opvallende kleur voor dat model. Zie je niet vaak, de meeste zullen zwart of grijs zijn uitgevoerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:51
Voor de mensen die het leuk vinden om in een hele mooie omgeving ongeveer 1000 Porsches van oud naar nieuw bij elkaar te zien: https://porsche-festival.ch

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomtom901
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Opvallende kleur voor dat model. Zie je niet vaak, de meeste zullen zwart of grijs zijn uitgevoerd.
Bewuste keus, die tot nu veel leuke reacties oplevert :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee