DonJunior schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:54:
@
Dieken Taffert Dit heeft een erg hoog fanboy gehalte.. en daar kots ik van.
Ik ben een auto liefhebber, ongeacht of het een Porsche of Ferrari, Tesla of Honda is. Ik waardeer de techniek, of dat nu een V8 of electromotor is. Daardoor kan ik er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zweren op één enkel merk en dat merk koste wat het kost moeten verdedigen, Wat is het nut daar van?
Helemaal mee eens.
Desalniettemin zie ik een levensgroot, gapend gat tussen Tesla en Porsche in het betreffende segment. Om de Taycan sneller te maken, heeft deze twee versnellingen. Dat terwijl het grote voordeel in betrouwbaarheid juist ligt in het lagere aantal bewegende componenten dat nodig is voor de aandrijving.
Porsche had in-wheel elektromotoren moeten bieden, of vier kleine elektromotoren met elk eigen torque vectoring, dan had je een voordeel gehad. Om kosten te besparen hebben ze het eenvoudiger gehouden.
Tesla biedt een aluminium body versterkt met een titanium bodemplaat, de Taycan is van RVS-aluminium, een combinatie die qua roest e.d. berucht is. De Taycan is dan ook niet lichter dan de S, hoewel ie kleiner is en een kleinere accu heeft.
Dat terwijl de Taycan VEEL duurder is he. Onvergeeflijk.
Tsja, dan loop je dus op bijna elk punt achter de feiten aan behalve de lekker zachte dashboards enzo, en plaatdelen die nauw aansluiten. Ok, de Taycan zal ongetwijfeld beter sturen dan de S. Dat moet nog blijken maar lijkt me zeer waarschijnlijk. Al zou het me niets verbazen als de nieuwe S ook op dat vlak stappen gaat maken.
Mijn reactie vind ik dan ook uitermate realistisch. Acceleratie, veiligheid, ruimte, praktische bruikbaarheid, snellaad mogelijkheden, prijs, actieradius, de Model S troeft de gloednieuwe Taycan af met een product dat al enkele jaren oud is.
En dan daagt Porsche ze uit door te pochen met een Ring-tijd? Deksel op de neus, Porsche voor schut. Kansloos dit.