De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij hadden hier een stroomstoring in de straat afgelopen week die ruim 2 uur duurde, staat er even 160 man niks te doen... duur grapje :{

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 18-07-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:07:

Overigens zie ik net dat mijn server + switch schijnbaar < 50 watt trekken... Had speciaal een redelijk zware UPS gekocht, want ik dacht: "een server met diverse schijven, zal wel wat vermogen trekken".... Nope.... :+
Dat lijkt me een meetfout, tenzij je server een laptop is, of je server in 'super ultra energy saving mode' staat waarbij je eigenlijk geen performance meer kunt realiseren.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

orf schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Wat voor server heb je dan?
Een (relatief simpel) zelfbouw servertje.

[list]
• Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz
• ASRock B75 moederbord
• Memory 32 GBytes DDR3
• 4 sata schijven

Wel een redelijk efficiënte voeding, dus mogelijk dat dat een hele hoop scheelt :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Een (relatief simpel) zelfbouw servertje.

[list]
• Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz
• ASRock B75 moederbord
• Memory 32 GBytes DDR3
• 4 sata schijven

Wel een redelijk efficiënte voeding, dus mogelijk dat dat een hele hoop scheelt :)
Volgens CPU Boss is het normale verbruik van alleen al de processor 72W. Dan heb je je moederbord en het geheugen nog, de schijven, de overhead van de voeding, en dán nog de switch. Meet. Fout.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:14:
[...]

Dat lijkt me een meetfout, tenzij je server een laptop is, of je server in 'super ultra energy saving mode' staat waarbij je eigenlijk geen performance meer kunt realiseren.
De UPS geeft die waarde ook weer op het display, maar de software van de ups en CPUID zeggen exact het zelfde op de server zelf.
Korben schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Volgens CPU Boss is het normale verbruik van alleen al de processor 72W. Dan heb je je moederbord en het geheugen nog, de schijven, de overhead van de voeding, en dán nog de switch. Meet. Fout.
Typical gebruik is 72, maar mijn server staat een groot deel van de tijd uit zijn neus te eten.... Dus volgens mij kan dat redelijk kloppen hoor.

[ Voor 37% gewijzigd door .Gertjan. op 18-07-2014 10:21 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Koffie thuis is op. Noodgedwongen aan de Senseo :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:18
Firesphere schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:20:
Koffie thuis is op. Noodgedwongen aan de Senseo :/
Heel hard naar de super rennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 23:35
Korben schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Onzin. Idle of semi-idle is best wel mogelijk op een zelfbouw ontwikkel servertje (zeker als je geen 50 devs hebt zitten) en dan is die CPU veul zuiniger dan 72W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Heel hard naar de super rennen?
Teveel moeite met deze warmte.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Gelijk maar aant bier dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zo..slecht. Had maandag een bestelling gedaan bij een webwinkel die "voor 17u besteld, volgende dag in huis" op de site hebben staan. Netjes betaald met iDeal en bevestiging gekregen per e-mail. Omdat ik niks had ontvangen maar even gevraagd waar t blijft en blijkt dat ze de hele order nooit gekregen hebben, bugje in de webshop zeggen ze 8)7 Daar gaat een developer een leuke dag krijgen dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:27:
Zo..slecht. Had maandag een bestelling gedaan bij een webwinkel die "voor 17u besteld, volgende dag in huis" op de site hebben staan. Netjes betaald met iDeal en bevestiging gekregen per e-mail. Omdat ik niks had ontvangen maar even gevraagd waar t blijft en blijkt dat ze de hele order nooit gekregen hebben, bugje in de webshop zeggen ze 8)7 Daar gaat een developer een leuke dag krijgen dus :X
Welke webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

PatrickH89 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Onzin. Idle of semi-idle is best wel mogelijk op een zelfbouw ontwikkel servertje (zeker als je geen 50 devs hebt zitten) en dan is die CPU veul zuiniger dan 72W.
De hier gebruikte i5 zal ook zeker SpeedStep gebruiken als er niks gedaan word en zover terugschakelen dat 72 Watt wel erg veel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Hele nacht airco aangestaan, in ochtend nog steeds warm. Was de buis uit het raam gevallen en liep-ie dus gewoon hele tijd zowel koude als warme lucht de kamer in te blazen.

Ach ja... :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:27:
Wehkamp? Daar bestaat zo'n bug al sinds 2007: http://forum.fok.nl/topic/1098849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
HuHu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
[...]

Wehkamp? Daar bestaat zo'n bug al sinds 2007: http://forum.fok.nl/topic/1098849
Ik gok dat die bug inmiddels verholpen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
Hele nacht airco aangestaan, in ochtend nog steeds warm. Was de buis uit het raam gevallen en liep-ie dus gewoon hele tijd zowel koude als warme lucht de kamer in te blazen.

Ach ja... :P
Haha, ja dat heeft niet zoveel zin natuurlijk :p Nou had eerder zo'n ventilator aan het plafond, maar die mis ik enorm met dit weer. Tien keer beter dan een staand model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
Jan_V schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:16:
De CODE keyboards zijn allemaal weer voorradig, inclusief de Cherry MX clear versies.
Gelijk 1 besteld natuurlijk.
En gisteren is hij binnen gekomen!
Afbeeldingslocatie: https://e7ixdq.dm2301.livefilestore.com/y2mDCbguup9VkQXZ-6uvbhgWSEEDLXw2sv2iFIlnVtqeQtst_AAi-DJJOdY4YBwGX7JaLUu92JZqkVOghTRmULSEGPXAu1mz-kJfr-h4CLlQl8UuOryXRPj0iGPhi-jZ442/WP_20140717_005.jpg?psid=1

Heb hem nog niet aangesloten en werk er vandaag nog niet mee, maar zo op tafel voelden de toetsen en het typen echt super aan.
Heel 'clean' en de toetsen gaan heel soepel naar beneden. Wel is het even wennen om zo'n relatief zwaar toetsenbord te hebben. Je kunt ook merken dat er over de afwerking is nagedacht. Zo kun je de usb kabel (die je ook los kunt halen) aan verschillende kanten van het toetsenbord uit laten steken door middel van de kabelgoot die verschillende uitgangen.

Helaas had de douane het pakket onderschept, dus kwam er nog een kleine 37 euro belasting overheen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vind t niet perse nodig om een naam te noemen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Creepy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:58:
Whiskey Redbull? Of bedoel je Wodka?
neen. Gewoon red label.. speciaal voor mixjes eigenlijk.. zo los bijna niet te drinken, al zeg ik het zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Ik ben wat argwanend, maar wie weet wil dat bedrijf die bug niet zo nodig verhelpen. Als je regelmatig betalingen binnenkrijgt zonder dat je hoeft te leveren en je komt er ook nog eens geregeld mee weg, dan is het maar de vraag of het zo'n hoge prioriteit heeft.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik denk dat je dan vrij snel een deel van je klanten kwijt bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Als je dat topic leest, dan zie je dat iemand er twee dagen geleden ( http://forum.fok.nl/topic/1098849/4/25#142366066 ) nog last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jan_V schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

[afbeelding]

Heb hem nog niet aangesloten en werk er vandaag nog niet mee, maar zo op tafel voelden de toetsen en het typen echt super aan.
Heel 'clean' en de toetsen gaan heel soepel naar beneden. Wel is het even wennen om zo'n relatief zwaar toetsenbord te hebben. Je kunt ook merken dat er over de afwerking is nagedacht. Zo kun je de usb kabel (die je ook los kunt halen) aan verschillende kanten van het toetsenbord uit laten steken door middel van de kabelgoot die verschillende uitgangen.

Helaas had de douane het pakket onderschept, dus kwam er nog een kleine 37 euro belasting overheen.
Netjes! 8) Mis je die numpad niet voor het tik-werk? Al is het alleen even voor de rekenmachine af en toe :o

Is de ondergrond van de toetsen nou wit? Ziet er wel fancy uit overigens, verder lekker cleane look inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor als je ooit nog het getal 5 nodig heb in je javascript, kan je vanaf nu deze library gebruiken
http://jackdcrawford.github.io/five/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

BM

Moderator Spielerij
eekhoorn12 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:00:
Voor als je ooit nog het getal 5 nodig heb in je javascript, kan je vanaf nu deze library gebruiken
http://jackdcrawford.github.io/five/
code:
1
five.tooSlow()

_O-

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
EddoH schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:46:
Ik denk dat je dan vrij snel een deel van je klanten kwijt bent ;)
Als je als webshop groot genoeg bent en je het goed kunt spinnen als 'eigen schuld' dan valt dat best mee. Ik verbaas me er juist over hoe bereid mensen zijn om allerlei wanpraktijken bij (web)shops goed te praten. "Had je maar op moeten letten", "zij kunnen toch ook niet voor ieder 'wissewasje' een oplossing bieden" etc.

Er zijn bv ook (fysieke) winkels die doelbewust foute prijzen adverteren. Misleidende handelspraktijken - daar staat dan ook mogelijk een boete op. Maar veel mensen vinden dat het niet zo'n probleem is en dat het voldoende is als je (soms na flink zeuren) het product alsnog voor de lagere prijs krijgt - ook al betekent het dus dat die winkel ten onrechte en doelbewust teveel geld incasseert van mensen, jouw tijd en moeite verspilt, en de concurrentie met andere winkels verstiert. IK vind dat niet jofel, heel veel andere mensen vinden dat winkels best een beetje oneerlijk mogen zijn in die dingen, ook al is het bij wet verboden.

Dan zal zo'n bugje vast wel kunnen blijven bestaan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:03
afgezien van het feit dat het natuurlijk verschrikkelijk nieuws is vond ik dit wel 'grappig'. Foutje in de feed van NOS.nl

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cJXKUAz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Och, fouten worden gemaakt en dat is op zich geen probleem. De goede bedrijven onderscheiden zich juist vanwege de manier waarop ze de fout/melding behandelen. Als je de fout ontkent en de "klagende" klant beroerd behandeld dan heb je over het algemeen een probleem. Consumenten zijn redelijk mondig geworden en schuwen het opzoeken van publiciteit niet. Je moet dus proberen om problemen direct aan te pakken en de klant het gevoel te geven dat er naar hem geluisterd wordt.

Ik had pas ook een aanvaring met een webshop die vrolijk beweerde Mario Kart te kunnen leveren binnen 24 uur, zelfs als je een dag voor de release bestelde. Uiteindelijk ging mijn order ook mis (krijg een mooie error 500 na betalen). Contact opgenomen waarbij werd aangegeven dat de order was ontvangen en het product gereed stond voor verzending. Helaas 3 weken later nog niets in de bus.... Nog maar eens gemaild, krijg je terug: "sorry, het was niet verzonden, hadden geen voorraad"... In mijn ogen ben je dan gewoon de boel aan het voorliegen of heb je totaal geen idee waar je mee bezig bent... Ondertussen bleef op de site de levertijd steeds weer schommelen tussen > 4 weken en enkele dagen...

Uiteindelijk de order teruggetrokken en elders besteld, et voila binnen 24 uur lag het pakketje van de "nieuwe" webshop op de mat... Mijzelf voorgenomen om de betreffende shop een tijdje te mijden (is niet de eerste fout die ze maken helaas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:10:
afgezien van het feit dat het natuurlijk verschrikkelijk nieuws is vond ik dit wel 'grappig'. Foutje in de feed van NOS.nl

[afbeelding]
Internet Explorer 4?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De site is gewoon nog geschikt voor de laatste gebruiker van Windows 95 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Jan_V schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:
[...]

[afbeelding]

Toevallig hier ook Mac Os X users met zo'n toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
TheNephilim schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Netjes! 8) Mis je die numpad niet voor het tik-werk? Al is het alleen even voor de rekenmachine af en toe :o

Is de ondergrond van de toetsen nou wit? Ziet er wel fancy uit overigens, verder lekker cleane look inderdaad!
Het numpad ga ik zeker missen, maar daar valt wel mee te leven.
Ik wil hem namelijk voor het werk gebruiken, zodat ik bij klanten altijd een goed toetsenbord heb. Een toetsenbord met numpad is vaak te breed voor de meeste laptop tassen. Ze zijn er wel in het klein, maar dan hebben ze vaak weer een andere indeling.

De onderkant is inderdaad wit als ik het goed zie. Tevens zitten er nog een witte led onder te toetsen.
Martijn19 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Via de dip switches kun je hem in Mac-modus zetten, dus dan is de Windows toets volgens mij omgedraaid. Dan moet je uiteraard de keycaps wel even wisselen.

Verder kun je nog kiezen tussen enkele toetsenbord indelingen, qwerty, dvorak en nog 2 anderen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Martijn19 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Ik heb hier een pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch op mijn mac. Werkt prima. Wel de modifier keys anders "gemapt" (ALT = command, WIN = option) maar dit wordt door mac zelf ondersteund onder keyboard settings.

Alle andere toetsen werken prima. Media keys werken (FN + Fx) en helderheid kan je aanpassen met SCR-LK en PAUSE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:10:

[afbeelding]
Het blijft lastig, ook met de nieuwe updates:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m0d1dHy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Argh... Met zulke temperaturen troep van andere ontwikkelaars opruimen is niet tof :'(

Kom er nu achter dat er totaal geen consistentie zit in de verwerking van data... Een deel gaat met sql selects, een deel werkt met triggers, daarnaast her en der een view en storedprocedure. Een deel van de data zit in nette objecten, een ander deel wordt vrolijk uit een datatable gepeuterd... :/

Just fucking great... Datatables hebben geen enkele type/content safety, dus als er ergens iets omdondert merk je dat pas als je de tables uitleest... Ik ben zo ontzettend blij dat de betreffende developer eruit is gedonderd... Maar helaas zit ik dus met zijn troep opgescheept...

Daarnaast is de gigantische shitload aan SP's en Views ook iets wat de boel niet ten goede komt, want SQL piept pas als je de Views/SP's opnieuw "alter"-t... En zelfs dan valt een deel van de pareltjes niet om, want er zijn diverse SP's die een SQL string composen en executen op de DB... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dus dat wordt een gevalletje 'herbouwen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:03:
dus dat wordt een gevalletje 'herbouwen'?
Het liefst wel, maar helaas staat dit project op een redelijk strak budget en was dit puur een cleanup van oude troep. De oude troep wordt er dus uitgetrokken en de gaten worden gedicht, maar deze functionaliteit zit redelijk diep en het is een beetje eng om het om te bouwen (naast het feit dat bij uitloop waarschijnlijk de kosten betwist gaan worden)...

Het liefst zou ik dit stuk eruitknallen en iets nieuws maken, maar helaas... Gelukkig zit het vooral op de voorkant mis en lijkt het technische deel (wat ik al herzien had in het verleden) nog goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
.Gertjan. schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Het liefst wel, maar helaas staat dit project op een redelijk strak budget en was dit puur een cleanup van oude troep. De oude troep wordt er dus uitgetrokken en de gaten worden gedicht, maar deze functionaliteit zit redelijk diep en het is een beetje eng om het om te bouwen (naast het feit dat bij uitloop waarschijnlijk de kosten betwist gaan worden)...

Het liefst zou ik dit stuk eruitknallen en iets nieuws maken, maar helaas... Gelukkig zit het vooral op de voorkant mis en lijkt het technische deel (wat ik al herzien had in het verleden) nog goed te werken.
Vermoedelijk had de oude ontwikkelaar ook een geschil over geld, waardoor deze voor de quick-and-dirty manier heeft gekozen om het een en ander af te maken.

Of hij heeft gaandeweg het project een SQL/C# boek gelezen en al die nieuwe inzichten willen toepassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Vermoedelijk had de oude ontwikkelaar ook een geschil over geld, waardoor deze voor de quick-and-dirty manier heeft gekozen om het een en ander af te maken.
Dat was niet het geval. Hij leverde gewoon slechte code op, waardoor in de loop der tijd zijn opdrachten geknepen werden. Dit is nog een stukje uit de periode dat de bomen tot de hemel reikte en hij lekker kon factureren.

Waarschijnlijk kwam hij er bij het beknibbelen op zijn budget achter dat hij toch niet echt goed kon leveren wat hij moest leveren en heeft hij daarom het hazenpad gekozen. Dat, naast een redelijk vernietigende review van zijn code.
Of hij heeft gaandeweg het project een SQL/C# boek gelezen en al die nieuwe inzichten willen toepassen :)
Volgens mij was het een gevalletje van overengineren en gewoon maar doen wat je denkt te willen doen, zonder verder na te denken. In plaats van goed na te denken hoe je data combineert of kunt verwerken, timmer je gewoon een volledig dynamische SQL SP in elkaar en ga je gewoon werken op de data set.

Herbruik was overigens ook niet echt zijn hobby, 2 zo goed als identieke schermen (met als enig verschil dat het ene een lijst met verwerkte items toont en de ander met te verwerken item) zijn volledig gecopy paste inclusief onderliggende logica tot aan de DB... :'(

Overigens is in dit project erg goed de broken window theory te zien. Er hebben (te) veel developers aan gewerkt en er is veel technical debt, dit nodigt voor veel developers niet uit om hun code wel netjes te maken... Bij mij zorgt het alleen voor een berg frustratie omdat ik wel net wil werken en jeuken mijn handen enorm om flink te refactoren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ctrl+shift+r

plak die combinatie af...dat weerhoudt je er van :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:19:
ctrl+shift+r

plak die combinatie af...dat weerhoudt je er van :P ;)
:+

Zo af en toe is het meer control-alt-delete of control-a + shit-delete :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Trouwens, zeker terug van vakantie, of niet?
Ik had namelijk al zo lang geen post van je in dit topic gezien, begon bijna onwennig te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

BM

Moderator Spielerij
Klinkt als een oud-collega van met .Gertjan. :) Daar was ook 'niet iedereen' even gelukkig met de code die daar uit kwam. Uiteindelijk aan het einde van het project waren er volgens mij 3 man voor een week nodig om af te maken wat hij al tijden lang beloofd had binnen een paar dagen te fixen :p Niet omdat het zoveel werk was, maar vooral omdat er niet doorheen te komen was :X (niet zelf aan meegewerkt, maar her en der even een luisterend oor geboden :))

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh leuk. Ik heb een bug in de Canonicalization Exc C14N gevonden in .NET . Als je bijvoorbeeld dit hebt:

XML:
1
2
3
<test>
  <ServiceName xml:lang="en">Name</ServiceName>
</test>

Dan is die xml:lang een impliciete verwijzing naar de xml namespace. Sommige implementaties (zoals java blijkbaar) maken echter er dit van:

XML:
1
2
3
<test>
  <ServiceName xmlns:xml="http://www.w3.org/XML/1998/namespace" xml:lang="en">Name</ServiceName>
</test>

Wat valide is want de xml namespace specifications zegt dit:
The prefix xml is by definition bound to the namespace name http://www.w3.org/XML/1998/namespace. It MAY, but need not, be declared, and MUST NOT be bound to any other namespace name. Other prefixes MUST NOT be bound to this namespace name, and it MUST NOT be declared as the default namespace.
Maar de C14n spec zegt dit:
To finish processing L, simply process every namespace node in L, except omit namespace node with local name xml, which defines the xml prefix, if its string value is http://www.w3.org/XML/1998/namespace.
En dit gebeurt bij .NET niet :(. Deze bug heeft me dus een week bijna gekost om uit te vinden waarom de XML signatures niet valid waren. Op de gegeven moment met de hand maar uitgerekend om te kijken of ze correct waren of niet en SignedXmlDebugLog aangezet (thank god for that). Zo'n verschilletje is moeilijk te vinden als je een super grote xml heb :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Rutix schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:11:
Oh leuk. Ik heb een bug in de Canonicalization Exc C14N gevonden in .NET . Als je bijvoorbeeld dit hebt:

XML:
1
2
3
<test>
  <ServiceName xml:lang="en">Name</ServiceName>
</test>

Dan is die xml:lang een impliciete verwijzing naar de xml namespace. Sommige implementaties (zoals java blijkbaar) maken echter er dit van:

XML:
1
2
3
<test>
  <ServiceName xmlns:xml="http://www.w3.org/XML/1998/namespace" xml:lang="en">Name</ServiceName>
</test>

Wat valide is want de xml namespace specifications zegt dit:

[...]

Maar de C14n spec zegt dit:

[...]

En dit gebeurt bij .NET niet :(. Deze bug heeft me dus een week bijna gekost om uit te vinden waarom de XML signatures niet valid waren. Op de gegeven moment met de hand maar uitgerekend om te kijken of ze correct waren of niet en SignedXmlDebugLog aangezet (thank god for that). Zo'n verschilletje is moeilijk te vinden als je een super grote xml heb :(
Had je allebei de XML's wel dan? Kon je niet gewoon kdiff of Beyond Compare of iets in die richting inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zeg, gigabit netwerk, ga ook eens op gigabit snelheid kopieren! }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:26:
Zeg, gigabit netwerk, ga ook eens op gigabit snelheid kopieren! }:|
Als je over een gigabit verbinding kopieert tussen twee floppy disks hoef je niet te verwachten dat je ook snelheden van een gigabit haalt. Oh, en misschien moet je je pr0n downlooads even uit zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:29:
[...]

Als je over een gigabit verbinding kopieert tussen twee floppy disks hoef je niet te verwachten dat je ook snelheden van een gigabit haalt. Oh, en misschien moet je je pr0n downlooads even uit zetten. :+
Nah, van/naar platter-disk SATA.

Enneuh, "Nobody downloads porn, don't be ridiculous"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:55:
Trouwens, zeker terug van vakantie, of niet?
Helaas niet. Heb het de laatste tijd stervensdruk gehad dus absoluut geen tijd gehad om hier rond te hangen. Diverse projecten vroegen ontzettend veel van mij waardoor ik zelden voor 19:30 het kantoor verliet... Daarnaast zorgde deze drukte ook voor wat persoonlijk ongemak waardoor ik naast mijn werk weinig meer kon en wilde oppakken.

Afgelopen week weer voorzichtig wat meegelezen en zo nu en dan wat gepost. Helaas gaan de gesprekken soms te snel om op in te haken als je maar heel sporadisch checkt. :)

Moet zeggen dat ik wel toe ben aan vakantie, maar helaas duurt dat nog wel eventjes.

Overigens betekent dat ik niet reageer niet dat ik geen uitlaatklep nodig zou hebben, gedurende deze periode mijn fair-share aan ellende ook wel meegemaakt :/
Ik had namelijk al zo lang geen post van je in dit topic gezien, begon bijna onwennig te worden :+
:9 Als mensen mij gaan missen duidt dat er misschien op dat ik iets te aanwezig ben ;) Zie het dus maar als een vakantie voor de hele devschuur als ik even afwezig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Korben schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:18:
[...]

Had je allebei de XML's wel dan? Kon je niet gewoon kdiff of Beyond Compare of iets in die richting inzetten?
Heb ik nu gedaan ja maar het gaat dus mis ergens in een diepe stap van SignedXml.CheckSignature() en dat is dus een beetje lastig te debuggen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Wel vroeg vind ikzelf? :P
De r zit al een hele tijd in t uur hoor... :) Sowieso..klagen over vroege biertijd, je bent toch geen vrouw? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Cartman! schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:41:
[...]

De r zit al een hele tijd in t uur hoor... :) Sowieso..klagen over vroege biertijd, je bent toch geen vrouw? :+
Ik drink geen bier ;)
Ik drink zelfs geen alcohol in het algemeen.

Mag geen alcohol met bepaalde medicatie die ik slik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:43:
[...]
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/92wsX8GEoNTYA/giphy.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Kleine crisis op kantoor; internet tijdelijk plat :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:26
Ben nu al bijna 10 minuten aan het wachten tot dat glas vol is!

* Erwin537 drinkt ook eigenlijk niet, maar gewoon omdat ik nog niets heb gevonden dat echt lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:43:
[...]

Ik drink geen bier ;)
Ik drink zelfs geen alcohol in het algemeen.

-O-

Het einde van de medicatie is niet nabij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:00:
[...]

-O-

Het einde van de medicatie is niet nabij?
Nope :) Chronische 'aandoening', dus slik de medicatie voor altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
*O*

Ik had een nieuwe versie van een applicatie opgeleverd, maar die wilde niet op de acceptatie omgeving draaien (AS400).
Foutmelding: No route to host
Hoe kan dat als je naar dezelfde machine gaat? En op een andere machine werkt het wel ! 8)7
Beheerder denkt "het ligt aan java of je programmatuur". Ik dacht zelf aan netwerk gerelateerde issues, maar het is lastig een AS400 beheerder over netwerkgerelateerde issues na te laten denken. En welke ontwikkelaar kent AS400? En ik had ook geen rechten om zelf wat te proberen.
Ook kom je erachter dat het nieuwe servers zijn, die (nog) niet (volledig) zijn ingericht.

Nu, na 3 weken eindelijk opgelost (met 2 weken vakantie van mij).
Na met de beheerder wat gaan spitten in de TCP configuratie, kom ik tot het idee: "kunnen we niet pingen naar localhost?".
En warempel, daar krijgen we dezelfde foutmelding als in onze applicatie. EN een commando om uit te voeren. Commando uitgevoerd, de interface opgegeven (127.0.0.1), en klaar, finish. Ping werkt, het programma werkt. Er kan nu verder getest worden.

Meerdere dagen mee bezig geweest :/

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Interessant onderwerp [Alg] Database managers - welke gebruik jij? maar even afgesplitst :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De posts over database managers zijn ondertussen verplaatst he? ;)
Heb er net weer 4 verplaatst....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Creepy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:20:
De posts over database managers zijn ondertussen verplaatst he? ;)
Heb er net weer 4 verplaatst....
We moeten jullie toch ook een beetje bezig houden met dit weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 22:47
Moet je wel de pagina refreshen anders blijven ze mooi staan :p
Pff nog 30 minuten en dan een weekje vakantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Mss die "nieuwe berichten"-notificatie uitbreiden dat bestaande reacties ook worden bijgewerkt :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

wackmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:23:
Mss die "nieuwe berichten"-notificatie uitbreiden dat bestaande reacties ook worden bijgewerkt :)
Daar was een feature request voor (ergens in het Feedback deel), scheen geloof ik wat lastig te zijn waardoor het voorlopig niet wordt ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dat zou echt heel fijn zijn. Krijg je de edits ook eens door maar hebben we dat niet al een paar keer voorgesteld?

Documentatie schrijven op zo'n dag is wel wat minder. Eerst vanochtend een hele lange werkbespreking gehad maarja daarna nog gaan schrijven zit er niet meer in volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God zeg anders kom ik pas halverwege de game erachter dat de blauwe Waldo in SpaceChem ook gewoon de a input en y output kunnen controlleren, evenals de rode waldo de b input en w output |:(. Zit ik al die tijd al moeilijk te doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:27:
God zeg anders kom ik pas halverwege de game erachter dat de blauwe Waldo in SpaceChem ook gewoon de a input en y output kunnen controlleren, evenals de rode waldo de b input en w output |:(. Zit ik al die tijd al moeilijk te doen.
Wilde al een ambulance bellen, want in eerste instantie dacht ik: 't gaat niet goed met .oisyn' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

|:(

Hoe kun je een reactie plaatsen waarin je zegt "Nee, dat is niet zo, want", met vervolgens een uitleg die praktisch letterlijk hetzelfde zegt als wat ik al zei en dan nog beweren dat ik ongelijk heb (in een Natuurkundige issue nog ook).

/frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Zojuist mijn bureau-arm met VESA-mount besteld zodat ik meer verstelmogelijkheden zou hebben. Bijkomend voordeel is dat je opeens een zee aan ruimte onder de monitor hebt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g160XkAl.jpg

monitor: pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Widescreen Minecraft? Held!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:50:
Zojuist mijn bureau-arm met VESA-mount besteld zodat ik meer verstelmogelijkheden zou hebben. Bijkomend voordeel is dat je opeens een zee aan ruimte onder de monitor hebt!

[afbeelding]
Ziet er goed uit, met wat voor monitor heb je dat gedaan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Sweet. Ziet er goed uit :). Ik wou dat ik mijn bureau zo netjes kon houden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
TheNephilim schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:55:
[...]

Ziet er goed uit, met wat voor monitor heb je dat gedaan? :o
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart < die (+ post geupdate)
HMS schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:56:
Sweet. Ziet er goed uit :). Ik wou dat ik mijn bureau zo netjes kon houden :$
Dit is de nette hoek, als je 60 graden naar rechts draait, heb je een rommeltje.
4.953.600 pixels aan minecraft blokjes :D

mijn vriendin heeft dezelfde monitor, maar dan de 2560x1080 versie. Tenenkrommend als ik zie dat ze een browser op fullscreen draait. 34" fullscreen hotmail. :X

[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Pff even ranten hoor. Had wat tijd over, en met al het nare nieuws in de wereld ging ik maar even Tweakers nieuws lezen. Dat is ook haast de laatste keer, niet dat ik direct een uber tweaker ben, maar wat veel kansloze reacties op elk nieuwsbericht :r

Soms is het alleen al het niveau van typen, nu ben ik nogmaals ook absoluut geen expert in de Nederlandse taal maar ik kan het wel wat beter dan de halve breezer berichten die ik zo af en toe zie. Vervolgens het niveau van kennis... "Ja Chrome is kut want als flash crashed, reboot chrome heel mijn PC". 8)7 Nee jongen, dat komt dan ergens anders door, want Chrome "killed" alleen het element, 9/10 blijft zelfs je browser open.

Vanwege het "beschermen" van deze nutteloze gebruikers mag ik helaas niet quoten of linken maar waarschijnlijk weten jullie ook wel wat ik allemaal bedoel. 7(8)7

Ok dat is er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:23:
Pff even ranten hoor. Had wat tijd over, en met al het nare nieuws in de wereld ging ik maar even Tweakers nieuws lezen. Dat is ook haast de laatste keer, niet dat ik direct een uber tweaker ben, maar wat veel kansloze reacties op elk nieuwsbericht :r

Soms is het alleen al het niveau van typen, nu ben ik nogmaals ook absoluut geen expert in de Nederlandse taal maar ik kan het wel wat beter dan de halve breezer berichten die ik zo af en toe zie. Vervolgens het niveau van kennis... "Ja Chrome is kut want als flash crashed, reboot chrome heel mijn PC". 8)7 Nee jongen, dat komt dan ergens anders door, want Chrome "killed" alleen het element, 9/10 blijft zelfs je browser open.

Vanwege het "beschermen" van deze nutteloze gebruikers mag ik helaas niet quoten of linken maar waarschijnlijk weten jullie ook wel wat ik allemaal bedoel. 7(8)7

Ok dat is er uit.
Deze reacties waar jij overspreekt? Waar komen die vandaan? Alle nieuwsberichten op Tweakers eindigen toch bij de grijze lijn die onder de links staat naar andere atrikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Dat is het inderdaad. :)

* RayNbow kan nog steeds niet in twee Chrome vensters tegelijkertijd scrollen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

RayNbow schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:47:
[...]

Dat is het inderdaad. :)

* RayNbow kan nog steeds niet in twee Chrome vensters tegelijkertijd scrollen.
Is het; scrollen in een venster terwijl 2 vensters tegelijkertijd open staan, of wil je scrollen in 2 vensters tegelijkertijd?
In het eerste geval is het toch een PEBCAK want ik kan het wel en in het tweede geval: mijn Chrome kan ook nog steeds geen bier inschenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Is het; scrollen in een venster terwijl 2 vensters tegelijkertijd open staan, of wil je scrollen in 2 vensters tegelijkertijd?
Het laatste.
In het eerste geval is het toch een PEBCAK want ik kan het wel en in het tweede geval: mijn Chrome kan ook nog steeds geen bier inschenken..
Ik kan wel in IE in twee vensters tegelijkertijd scrollen. Het lukt ook nog in drie vensters tegelijkertijd. Zelfs vier is mogelijk. Theoretisch zelf tot 10 vensters tegelijkertijd, al wordt dat wel wat krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik hoop dat je zelf ook snapt uit het oogpunt van iemand die enigszins wat weet van IT, dat het bizar is om een volledig product als bijvoorbeeld Chrome af te doen met 'het is kut'. Puur omdat jij zo'n specifiek iets hebt wat serieus vrijwel niemand behalve jijzelf gebruikt, en dus niet werkt. Daarbij vraag ik mij ook af of dat het een standaard feature is van IE of wat dan ook.

Dit is overigens zowat precies wat ik bedoelde met mijn verkapte rant. Ikzelf heb een hekel aan IE, mede omdat ik veel werk erin heb zitten met IE5 & 6 om verschillende websites er nog enigszins netjes eruit te laten zien. Los van dat nog wat kleine punten om het pertinent niet meer persoonlijk te gebruiken. Echter als je aan mij vraagt welke browser mensen moeten gebruiken op mijn werk op de terminalservers, zal ik op dit moment zeer zeker IE aanraden.
Naar mijn mening valt dit ook nog degelijk te onderbouwen, en ik gok als we het hier aan het gros van de sysadmins gaan vragen dat ze daarin mee gaan. Mijn punt is dus, dat het wat meer niveau heeft om zoiets neer te zetten (met daadwerkelijke onderbouwing dan) dan dat iemand zijn persoonlijke voorkeur neerzet in een simpele zin terwijl het feitelijk gezien niet klopt, ongelooflijk simpel is en uiteindelijk nergens op slaat.

Prima voor mij als iemand hier in dit topic even als rant iets neerzet als "x is zo slecht PUNT". In een nieuwsbericht oid zie ik toch liever wat slimmere opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Douweegbertje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:23:
Ja, de reacties op de FP zijn vaak van bedenkelijk niveau. Als je het filter op +2 of +3 zet wordt de kwaliteit een heel stuk beter, gelukkig. Maar goed, ook op het forum heb je soms betwijfelenswaardige topics...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:11:
Daarbij vraag ik mij ook af of dat het een standaard feature is van IE of wat dan ook.
Het kunnen scrollen in meerdere vensters tegelijkertijd is een standaard Windows feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Net in iemands backoffice systeem een klant toegevoegd met de naam "hoi" en opmerking: "Misschien handig om dit eens af te schermen om je klantgegevens veilig te houden?!" :')

Ok, het waren er "maar" ~ 200-300 klanten,echter wel met alle NAW gegevens inclusief mobielnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hmmm dan kan je wel een serieus probleem hebben. Ook al zijn het maar weinig gegevens het lijtk wel makkelijk te gaan.

Zo Kubuntu op mijn laptop geinstalleerd. Eindelijk tijd gehad om alles te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Heb helaas serieuze dingen gezien (en gemeld) :+
Vrijdag is meestal mijn "white hat" avond waarbij ik gewoon random overal "inbreek". Audit/pentest is niet echt mijn beroep maar ik vind het wel super leuk. In zekere zin verbetert het mijn eigen kennis ook omdat ik dan weet hoe het niet moet..
Nog steeds is het waarschijnlijk niet goed legaal, maar ik irriteer me meer aan allerlei mensen/bedrijven die niet alles netjes afwerken dus ik ga gewoon door. Doe het overigens al meer dan 2 jaar zonder "problemen".
Af en toe laat ik wel contact informatie achter of krijgen ze een mail, maar mijn ervaring leert dat je daar vaak gezeur mee krijgt. Dus dan verander ik maar iets.. zoals een .txt toevoegen, klant toevoegen, ssid veranderen, lampen aan/uit/aan doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Het is inderdaad allemaal niet geheel legaal om het zo maar te stellen. Maarja als je niks laat weten hebben ze er ook niks aan

Volgens mij valt dit onder een guilty pleasure maar wat is een glas whisky met hele pure chocolade (85%) verdomd lekker

[ Voor 34% gewijzigd door Ealanrian op 18-07-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27

StM

Je moet er echt heel erg mee oppassen. Je hoeft er maar 1 verkeerde tussen hebben zitten die aangifte doet en ze zullen proberen een voorbeeld van je te maken. En het is echt niet alsof ze begrip er voor zullen hebben dat je je er aan stoort. In hun ogen ben je gewoon een cyberterrorist.

Ook een gecontracteerde pentest is onder de huidige wetgeving eigenlijk gewoon illegaal, alleen met hele dikke contracten is het met een aanvaardbaar risico te doen. En dan moet je denken in de orde van 1 jurist op een team van 30 man die zich met niks anders als dit soort contracten bezig houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Note to self: 2 PC's, waterkoker, airco & vaatwasser op 1 groep = stroom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Waarom zoveel op één groep?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
sky- schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:49:
Omdat het kan? blijkbaar niet maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Timing.
Ik wil iets kopen en POEF
THIS SITE IS DOWN FOR MAINTENANCE.
PLEASE TRY AGAIN LATER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
sky- schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:49:
Ik heb volgens mij maar 2 groepen in huis. Mogelijk 3, maar ik heb geen idee waar die 3e dan van is. Het overgrote deel van mijn apparatuur is aangesloten op 1 groep, simpelweg omdat alle apparaten toevallig allemaal aan deze kant van het huis staan.

De andere groep is enkel een woonkamer en slaapkamer. (en badkamer, toilet, gang)

Of om precies te zijn, ik gebruik mijn woonkamer als kantoor (dus airco, waterkoker, PC's) en een slaapkamer als woonkamer. Mijn "woonkamer" is toch niets meer dan een bank, TV en gerelateerde apparaten. Het is meer een micro-bios.

[ Voor 63% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:20:
[...]

Het kunnen scrollen in meerdere vensters tegelijkertijd is een standaard Windows feature.
Hoe doe je dat dan :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31

Matis

Rubber Rocket

Wut, maar twee(of drie) groepen in huis. Ik heb er acht en dat vind ik al weinig.
Soms kom ik zelfs groepen te kort.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Neem 2 vingers, zet de ene in het ene venster, en de andere in een ander venster. Voila (als je een touchscreen hebt dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16:54
Boh, had ik al eens gezegd dat ik een ontiegelijke tyfushekel heb aan dit klote weer? Op de slaapkamer is het 34 graden met de ruit al uren open met zelfs een ventilator erin... Na afgelopen nacht 1 uur te hebben geslapen, en nog een nacht voor de boeg, ga ik morgen toch echt maar eens een portable airco halen...
Pagina: 1 ... 94 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.