De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:46:
Boh, had ik al eens gezegd dat ik een ontiegelijke tyfushekel heb aan dit klote weer? Op de slaapkamer is het 34 graden met de ruit al uren open met zelfs een ventilator erin... Na afgelopen nacht 1 uur te hebben geslapen, en nog een nacht voor de boeg, ga ik morgen toch echt maar eens een portable airco halen...
Een airco helpt niet. Trust me.

Je kan het ding 's nachts niet aan laten staan, dus je moet "voorkoelen". Dus je komt van warmte in de kou, waardoor je ziek wordt terwijl je beter slaapt.

Je hele huis op een gelijke temperatuur, en gewoon frisse lucht, al is het warm, is beter dan de koelsystemen.

Tenzij je astmatisch bent, dan is de ontvochtiging-functie erg handig.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Boh, had ik al eens gezegd dat ik een ontiegelijke tyfushekel heb aan dit klote weer? Op de slaapkamer is het 34 graden met de ruit al uren open met zelfs een ventilator erin... Na afgelopen nacht 1 uur te hebben geslapen, en nog een nacht voor de boeg, ga ik morgen toch echt maar eens een portable airco halen...
Dat is een handigheidje die je moet afkijken van mensen die in warme landen wonen. Overdag de gordijnen op de slaapkamer dichthouden. Die houden namelijk de warme zon tegen. Raam niet helemaal open doen, dat neemt namelijk warme lucht mee naar binnen. Enkel het raam kantelen, voor ventilatie.

Als je een computer op de slaapkamer hebt, kun je die maar beter even verplaatsen. Die genereren alleen maar extra warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:24
ThomasG schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:00:
[...]
Dat is een handigheidje die je moet afkijken van mensen die in warme landen wonen. Overdag de gordijnen op de slaapkamer dichthouden. Die houden namelijk de warme zon tegen. Raam niet helemaal open doen, dat neemt namelijk warme lucht mee naar binnen. Enkel het raam kantelen, voor ventilatie.

Als je een computer op de slaapkamer hebt, kun je die maar beter even verplaatsen. Die genereren alleen maar extra warmte.
Vanmorgen kamer beetje afgekoeld met ruit open. Toen rolluiken gesloten en verder niet op slaapkamer geweest. Vanavond gekeken, 36 graden. Daarna dus maar ruit open gezet met ventilator aangezien zon al weg was, en temperatuur een stuk lager buiten...
Firesphere schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:53:
[...]

Je kan het ding 's nachts niet aan laten staan, dus je moet "voorkoelen". Dus je komt van warmte in de kou, waardoor je ziek wordt terwijl je beter slaapt.

Je hele huis op een gelijke temperatuur, en gewoon frisse lucht, al is het warm, is beter dan de koelsystemen.

Ik zat idd te denken aan voor koelen, maar ik had niet verwacht ziek te worden. Het hoeft niet veel koeler, zolang het maar de ergste warmte weg neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Zojuist de website even opgeschoond. Alle mysql shizzle gebeurt nu event-driven d.m.v. event-machine. Vele andere delen van de web-gerelateerde zaken zijn ook omgeschreven van een threaded-model naar event-driven.

Hopelijk is het nu over met rare threading issues; De applicatie zou sowieso volledig event-driven ontworpen worden, maar onder deadline-stress heb ik hier en daar wat gezondigd en al gauw zat-ie vol met threads en mutex bende.
[...]

Een airco werkt zeker. Trust me.

Ik heb hier gewoon een airco staan en ik laat 'm ook gewoon de nacht aanstaan. Niets slaapt beter dan een blazende airco naast je, ondersteund met een brommende compressor en een trillende behuizing die klinkt alsof je een vibrator op een aanrechtblad heb liggen.

Ik slaap heerlijk met de airco aan. Ik hoor de hele omgeving niet meer, behalve de airco. De airco houdt de huidige ruimte ~24 graden, terwijl er ook is gekookt in dezelfde ruimte (keuken en woonkamer hebben geen deur ertussen) en ik en mijn vriendin hier zitten met allebei een eigen computer, incl. games (dus veel hitte productie) De rest van het huis is merkbaar warmer.

Ik heb een 12000 BTU airco met een slang eraan. Slang hang ik buiten het raam en ik dek het raam af met de gordijnen en ondersteunende dekens.

Ik heb vorig jaar ook zonder pardon geslapen met airco naast me. Echt 0 problemen mee, vriendin ook niet.

Enige moment dat ik minder blij ben met de airco is wanneer ik de stroomrekening krijg. 24/7 airco aan... pfff.

[ Voor 68% gewijzigd door Gamebuster op 19-07-2014 01:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:06:
[...]

Een airco werkt zeker. Trust me.

Ik heb hier gewoon een airco staan en ik laat 'm ook gewoon de nacht aanstaan. Niets slaapt beter dan een blazende airco naast je, ondersteund met een brommende compressor en een trillende behuizing die klinkt alsof je een vibrator op een aanrechtblad heb liggen.

Ik slaap heerlijk met de airco aan. Ik hoor de hele omgeving niet meer, behalve de airco. De airco houdt de huidige ruimte ~24 graden, terwijl er ook is gekookt in dezelfde ruimte (keuken en woonkamer hebben geen deur ertussen) en ik en mijn vriendin hier zitten met allebei een eigen computer, incl. games (dus veel hitte productie) De rest van het huis is merkbaar warmer.

Ik heb een 12000 BTU airco met een slang eraan. Slang hang ik buiten het raam en ik dek het raam af met de gordijnen en ondersteunende dekens.

Ik heb vorig jaar ook zonder pardon geslapen met airco naast me. Echt 0 problemen mee, vriendin ook niet.

Enige moment dat ik minder blij ben met de airco is wanneer ik de stroomrekening krijg. 24/7 airco aan... pfff.
blablabla.

Nee, een airco helpt niet. Het koelt de ruimte, waardoor je makkelijker in slaap valt misschien, maar over het geheel helpt het dus geen zak.

Tenzij je de airco aan laat inderdaad. Maar als je de airco 's nachts aan laat staan, ben je gewoon dom.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Je wordt niet ziek van een beetje koelte. Mensen hebben dat idee omdat wanneer de zomer voorbij is de griepjes weer komen enzo, maar het komt eerder omdat de ramen dichtgaan en de kacheltjes aan. De perfecte haard.
Een airco heeft bij vele mensen een negatief imago. Ze hebben het idee dat er iets chemisch in de lucht wordt geblazen. Een airco doet eigenlijk niets meer dan vocht onttrekken uit de lucht (daar zit voornamelijk de warmte in) en die ergens anders afvoeren

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je slaat alleen 1 kritieke stap over.

Wanneer gebruiken mensen een airco? Als het warm is.

Wat doet al dat vocht in de filters de rest van het jaar? Bingo.

Hoe vaak denken mensen er aan het filter te vervangen?

Airco's zijn in Nederland totaal overbodig, tenzij je lange afstanden moet rijden en dus fris wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 21:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Firesphere schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 02:05:
[...]
Tenzij je de airco aan laat inderdaad. Maar als je de airco 's nachts aan laat staan, ben je gewoon dom.
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:31

RayNbow

Kirika <3

dcm360 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:22:
[...]

Neem 2 vingers, zet de ene in het ene venster, en de andere in een ander venster. Voila (als je een touchscreen hebt dan).
Je vergeet de stap dat je die 2 vingers (of tenen, of whatever) ook nog moet bewegen, anders wordt er niet gescrolld. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
Een echt droge lucht is ook niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 21:24

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb deze een op een meter van mijn bed staan:

Afbeeldingslocatie: http://images.besteproduct.nl/product/640x480/domo_do8121_zilver.jpg

Timer op 2 uur, lekker in slaap vallen en verder geen last van :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]
Nee, een airco helpt niet. Het koelt de ruimte, waardoor je makkelijker in slaap valt misschien, maar over het geheel helpt het dus geen zak.

Ik ben ook een heel dom kereltje, dat weet ik. Maar wel een dom kereltje met een lekker gekoelde kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Als je Firesphere blij wilt maken, koop de zijne dan op marktplaats voor een goed bod ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]Nee, een airco helpt niet. Het koelt de ruimte, waardoor je makkelijker in slaap valt misschien, maar over het geheel helpt het dus geen zak.
Als dat het doel is, lijkt het me wel te helpen :)

Ik zou de airco nooit op 14 graden zetten, zoals sommigen doen, maar als je het ding gewoon gebruikt om een beetje te koelen, is er echt niks mis mee. (27+ graden terugbrengen tot een iets bescheidenere temperatuur.)

Overigens: in warme landen hebben ze een andere bouw van huizen, en de warmte is vaak anders. Oh, en airco's }:O Maar hier (app boven in de hoek) is het echt niet koel te houden, zelfs niet met een heel strict regime van alles dicht als het buiten warmer is dan binnen, en alles open als het omgekeerd is.

Gisteravond was het om een uur of half 10 nog steeds buiten niet koeler, en de warmte zit nu tot diep in de bakstenen. 's Niks meer aan te doen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Toen wij vaste airco in ons huis lieten inbouwen, zeiden de installateurs dat we de temperatuur voor de gekoelde kamers maar 1-2° lager mochten zetten dan de temperatuur in de rest van het huis. Slaap je toch koeler, maar is het geen probleem want minder temperatuursverschil. Gisteren dus airco een paar uur voor slapen in gang gezet, en goed geslapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:12
1-2 graden verschil zet weinig zoden aan de dijk als het binnen 30+ graden is. Dan kun je het net zo goed zonder airco doen. :P

* WernerL heeft gisteren vanaf 23:00 wat ramen open gezet. De koele lucht die binnenkwam deed de binnen temperatuur ook een paar graden dalen. En dat zonder airco. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Nou, 1 a 2 graden kan al behoorlijk uitmaken hoor. Maar het is even uitproberen denk ik wat het fijnst voelt. Sommige mensen slapen in de winter nog met het raam open, zelfs als het vriest, dan is het verschil tussen kamer en slaapkamer ook beslist groter dan 2 graden. Als dat kan, dan lijkt het me in de zomer niet zo'n drama.

WernerL: hier dus geen koele lucht te bekennen, zelfs niet om half 3 's nachts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Waar woon jij dan Incaz? Hier in Den Haag was het vanacht ook niet koud maar wel een heel stuk koeler dan overdag, dus het scheelt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
WernerL schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:05:
1-2 graden verschil zet weinig zoden aan de dijk als het binnen 30+ graden is. Dan kun je het net zo goed zonder airco doen. :P

* WernerL heeft gisteren vanaf 23:00 wat ramen open gezet. De koele lucht die binnenkwam deed de binnen temperatuur ook een paar graden dalen. En dat zonder airco. :P
Het was 28, gereduceerd naar 26. Sliep beter. Nu helaas weer 30 in de kamer -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
WernerL schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:17:
Waar woon jij dan Incaz? Hier in Den Haag was het vanacht ook niet koud maar wel een heel stuk koeler dan overdag, dus het scheelt wel iets.
Utrecht, een wijk met veel baksteen... Ik weet niet hoe warm het gisteren is geworden (misschien eens een weerstationnetje installeren!) maar toen het binnen in de woonkamer 29 graden was, was het buiten nog een stuk warmer, overdag. 's Nachts zal het afgekoeld zijn tot iets van 25 graden buiten, en 26,5 binnen. Da's dus wel koeler dan overdag, maar bepaald nog niet koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31

Matis

Rubber Rocket

Ik zit net naar NatGeo te kijken of drugssmokkel en er is iemand die bolletjes heeft geslikt.
Daarna start en reclameblok en de eerste reclame gaat over en diarreemedicijn
:')

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hmm, AzCopy haalt toch best wel leuke snelheden bij het kopiëren van een bestand tussen twee regio's.
Afbeeldingslocatie: http://korbenpub.blob.core.windows.net/gallery/AzCopySpeed.png
:Y)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:14:
Hmm, AzCopy haalt toch best wel leuke snelheden bij het kopiëren van een bestand tussen twee regio's.
[afbeelding]
:Y)
Zijn het echt twee verschillende regio's? Of was het al geo-redundant opgeslagen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Woy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:18:
[...]

Zijn het echt twee verschillende regio's? Of was het al geo-redundant opgeslagen ;)
Grappig genoeg is de bestemming wel geo-redundant, maar de bron niet, en de secondary region van de bron-account is de primary region van de bestemmings-account. Dan nog, die bestanden moeten toch in de primary region beschikbaar zijn, lijkt me.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
^ geen idee waar de bovenste 3 posts over gaan, behalve dat iets met 1.1G(B/b)ps ergens heen verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:22:
[...]
en de secondary region van de bron-account is de primary region van de bestemmings-account.
Dan staat de data toch al in de region van de bestemming, dus is het een lokale copy actie. Daarna zal het nog wel gereplicate moeten worden naar de secondary region natuurlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:
^ geen idee waar de bovenste 3 posts over gaan, behalve dat iets met 1.1G(B/b)ps ergens heen verplaatst is.
Gaat over het kopieren van data tussen 2 Azure Blob Storage acounts. ( De cloud data hosting service van MS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Blegh, haat aan de keuze om bij alle UEFI functies gebruik te maken van UTF16. Nu moet ik dus of een simpel klein library vinden, of zelf ingewikkeld een gaan zitten maken. Dit omdat obviously in de EFI boot omgeving geen libraries al aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Robbiedobbie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:51:
Blegh, haat aan de keuze om bij alle UEFI functies gebruik te maken van UTF16. Nu moet ik dus of een simpel klein library vinden, of zelf ingewikkeld een gaan zitten maken. Dit omdat obviously in de EFI boot omgeving geen libraries al aanwezig zijn...
Het gebruikt eigenlijk UCS-2, en geen UTF-16. Al zijn die nagenoeg gelijk, maar niet het zelfde. Daarbij voldoet UCS-2 prima voor EFI, het bevat alle benodigde characters. Dus waarom zou je dan bijvoorbeeld UTF-32 met een enorme overhead gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
ThomasG schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:13:
[...]
Het gebruikt eigenlijk UCS-2, en geen UTF-16. Al zijn die nagenoeg gelijk, maar niet het zelfde. Daarbij voldoet UCS-2 prima voor EFI, het bevat alle benodigde characters. Dus waarom zou je dan bijvoorbeeld UTF-32 met een enorme overhead gebruiken?
Het liefst werk ik gewoon met UTF-8, of aangezien het toch alleen maar preboot is, gewoon ANSI... Dat maakt alles een stuk simpeler. Achja, ik ga gewoon zelf wat in elkaar hacken, en dan zie ik wel. Het is alleen maar voor logging en nog wat zaken waar ik zelf control over heb. Enige wat die module hoeft te doen is een fatsoendelijke vga mode opzetten, memory mapping etc, en daarna de boel overdragen naar een nieuw ingeladen module die dan in VGA, met alleen nog maar mijn eigen (UTF-8) libraries draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Woy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Dan staat de data toch al in de region van de bestemming, dus is het een lokale copy actie. Daarna zal het nog wel gereplicate moeten worden naar de secondary region natuurlijk.
Maar als data in de region van de bestemming is, moet je dat wel even repliceren dmv een bmovl-filtertje om alle bits weer in de goede richting te krijgen. Wanneer je dit namelijk niet doet is de bestemming wel geo-redundant, maar de bron niet en dat is iets dat je zeker wel wilt voorkomen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

incaz schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:26:
[...]

Overigens: in warme landen hebben ze een andere bouw van huizen
4-5 meter hoge kamers en witte muren :Y
incaz schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:26:
[...]
en de warmte is vaak anders.
100% luchtvochtigheid bij 40 graden. Airco staat in de zomer min of meer dag en nacht aan, alleen wanneer we allebei niet thuis zijn staat hij uit. Sommige mensen laten hem zelfs dan aan staan, geen idee waarom we hier 's zomers steeds brownouts hebben :')

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
Wat dacht je van muren die 3x zo dik zijn... Daarnaast geef mij maar liever 45 graden aan hitte zoals op corfu dan 30 graden hier.. Blegh.
Overigens is in de meeste landen in Europa waar het vaker heet is is de luchtvochtigheid juist lager dan hier. Die combinatie van drijfnatte lucht en hitte is echt dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Caelorum schreef op zondag 20 juli 2014 @ 08:17:
Wat dacht je van muren die 3x zo dik zijn... Daarnaast geef mij maar liever 45 graden aan hitte zoals op corfu dan 30 graden hier.. Blegh.
Overigens is in de meeste landen in Europa waar het vaker heet is is de luchtvochtigheid juist lager dan hier. Die combinatie van drijfnatte lucht en hitte is echt dodelijk.
En kijk eens naar Singapore of Hong Kong, altijd heet en vochtig. Iedereen heeft een airco, denkt Firesphere dat de mensen daar vaker ziek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

wouterwouter2 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:29:
[...]

En kijk eens naar Singapore of Hong Kong, altijd heet en vochtig. Iedereen heeft een airco, denkt Firesphere dat de mensen daar vaker ziek zijn?
..
Ten eerste ging het er vooral om dat je je airco een paar dagen p/j aan doet, laten we zeggen misschien 20 dagen ongeveer. Vervolgens doe je er een heel jaar geen moer mee, wat kan resulteren dat het binnen in je airco helemaal "gaar" is geworden. Immers snapt zowat niemand hoe een airco werkt en filters of andere zooi is vast niet schoongemaakt. Kans op (verkeerde) bacteriën en dergelijke is daarom nogal huge.
Weet jij misschien waarom er in ziekenhuizen geen airco's zijn? Omdat het enorm 'gevaarlijk' is voor de zwakkere patiënten. Ik heb ook veel zin om morgen mijn dagopname weer te hebben met dit weer..

Nou in jouw voorbeeld is het altijd warm en hebben ze 'altijd' dat ding aan, grote kans dat ze er iets beter mee omgaan, maar dan alsnog is het niet het gezondste wat er is. Feit blijft gewoon dat zo'n airco slechter is dan "gewoon" gezonde lucht.

Ikzelf heb wel een airco, maar dat is puur omdat ik op dit moment er even niet tegen kan (o.a. door ziekte) om in 30 graden te zitten. Echter kan ik er niet heel goed tegen.. Sowieso de omschakeling van warm/koud is al killing voor mij in het algemeen. Als het warm is en ik loop een winkel binnen met een dikke airco begin ik gelijk te niezen en ga zo maar door. Overigens na een vliegtocht waarbij de airco hard aanstond was ik dik ziek geworden met 41 graden koorts. Volgens mijn arts door de ijle lucht, airco en warm/koud verschil.

tl;dr

Airco is niet zo gezond, maar af en toe levert het meer gemak op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Daar kan ik me op zich wel in vinden. Zou het helpen om 'm af en toe in de winter aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Gewoon de filters onderhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben niet helemaal een airco expert maar het idee is meer dat je de airco weg zet en er niet meer aan denkt. Mocht je dat ding nou vrijwel elke dag gebruiken, zou je de kans hoger achten dat het iets is waar je meer rekening mee gaat houden. Domweg hetzelfde als een grote beurt van je auto oid. Los van dat, na 1 jaar stil staan heb je grote kans dat het daar binnen gewoon is gaan leven....
Ik ken persoonlijk maar weinig mensen die even de airco laten onderhouden. Afhankelijk van welk ding je hebt moet je sowieso de filters 'onderhouden' en soms zijn er meer onderdelen die even onderhoud moeten hebben.

Mja verder is het eigenlijk niet zo heul simpel als dat ding maar aanzetten. Als het te "droog" wordt kan je ook last krijgen van je slijmvliezen en nog wat dingen. Zelfde is als je hem te koud zet. Zoals ik eerder zei kan ik er al bar slecht tegen maar eigenlijk geldt dat voor iedereen. Zover ik even gok was het zoiets dat je dat ding niet kouder moet zetten dan 5-7 graden als buiten.

Eigenlijk is het helemaal niet zo bijzonder, maar mensen denken dat een airco gewoon zo simpel is als een ventilator aan te zetten. Grote kans dat je er zelf wel 'tegen kan' maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal zo lekker is. Iemand die sowieso al gevoelig is, denk aan allergieën, astma of al beetje verkouden is, die gaat het zeker wel merken :+

Ik ben er dus wel redelijk gevoelig voor, en ik regel het allemaal wel redelijk. Dus ook in de winter met de verwarming heb ik meerdere bakjes water om het "normaal" te houden hier. Ik kan er goed ziek van worden, vaak op het werk waar er toch niet zo veel aandacht wordt besteed aan dit soort dingen. Als ik er dan 8 uur in zo'n broeinest moet zitten, word ik echt naar :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mijne heeft maar 1 filter waar ik vanaf weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ach, voor die paar dagen in het jaar dat het boven de 30 graden wordt, ga ik geen fratsen uithalen.
Ik ben zeker geen fan van deze warmte, maar wetende dat het toch niet lang duurt, overleef ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Matis: ik weet niet hoe lang het duurt. Als het echt nog 2 weken is, is het wel even afzien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Om maar even weer over te gaan op programmeren (waar dit topic over hoort te gaan)

PHP is kut, klant wil IE6/7 support lolz, moeilijke technische termen die ik niet ken blablabla, koffie vs thee, computers zijn kut, komop mensen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 20-07-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:36:
Om maar even weer over te gaan op programmeren (waar dit topic over hoort te gaan)

PHP is kut, klant wil IE6/7 support lolz, moeilijke technische termen die ik niet ken blablabla, koffie vs thee, computers zijn kut, komop mensen :P
:D

Welke termen ken je niet? Kunnen we daarmee beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06
Gamebuster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:36:

Het is TE warm om te programmeren.
Ik werk nu 's avonds/'s nachts/'s ochtends vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

wouterwouter2 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Die gebruiken hem waarschijnlijk dagelijks. Waarschijnlijk moet je dan meer denken aan climate controle. Dit houdt de temperatuur, maar ook de vochtigheid op peil. Een airco gaat over het algemeen volle kracht en is niet altijd in te regelen. Ik merk het bij mijn auto's ook erg goed dat je hem regelmatig moet gebruiken. De Peugeot heeft CC en die staat altijd aan, de Ford heeft enkel een AC en die staat alleen in de zomer aan (oa vanwege het verlies aan vermogen als de AC draait). Die van de Ford heeft vaker onderhoud nodig omdat die inderdaad begint te stinken.
Matis schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:15:
Ach, voor die paar dagen in het jaar dat het boven de 30 graden wordt, ga ik geen fratsen uithalen.
Ik ben zeker geen fan van deze warmte, maar wetende dat het toch niet lang duurt, overleef ik het wel.
Ik heb op kantoor de hele dag de zon vol op de gevel en ramen staan. Daar loopt de temperatuur ontzettend snel op. In de zomer hebben we de lamellen potdicht, maar nog is 28 graden geen uitzondering. Afgelopen week de airco weer neergezet (zo'n mobiel ding), maar ook dan is het aanpoten. Qua ruimte zou hij het moeten koelen, maar de zon is sterker.

Krijg binnenkort een kostenraming voor een airco unit op het dak. Als dat meevalt gaat die er zsm op. Ben geen fan van warmte als ik moet nadenken. Daarnaast voel ik mij ook niet tof als ik als een otter sta te zweten op kantoor. Anderhalve week geleden moest ik ergens op gesprek met net overhemd,jasje, etc... Was echt afzien ;(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:45:
[...]

Het is TE warm om te programmeren.
Ik werk nu 's avonds/'s nachts/'s ochtends vooral :)
He, ik ook ;P Ik werk gemiddeld nu vanaf 6 uur 's middags tot 2 uur 's nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
.Gertjan. schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:50:
[...]

[...]

Ik heb op kantoor de hele dag de zon vol op de gevel en ramen staan. Daar loopt de temperatuur ontzettend snel op. In de zomer hebben we de lamellen potdicht, maar nog is 28 graden geen uitzondering. Afgelopen week de airco weer neergezet (zo'n mobiel ding), maar ook dan is het aanpoten. Qua ruimte zou hij het moeten koelen, maar de zon is sterker.

Krijg binnenkort een kostenraming voor een airco unit op het dak. Als dat meevalt gaat die er zsm op. Ben geen fan van warmte als ik moet nadenken. Daarnaast voel ik mij ook niet tof als ik als een otter sta te zweten op kantoor. Anderhalve week geleden moest ik ergens op gesprek met net overhemd,jasje, etc... Was echt afzien ;(
Wij hebben hier screens aan de buitenkant, dat helpt al enorm en is misschien goedkoper als een AC op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06
Gamebuster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:01:
[...]

He, ik ook ;P Ik werk gemiddeld nu vanaf 6 uur 's middags tot 2 uur 's nachts
Ik wat later, 11 uur 's avonds - 8 uur 's ochtends ofzo
Wel prettig :)

Normaal begint mijn werkdag al om 4 uur ('s ochtends) dus ben wel gewend om in alle vroegte te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik moet nog iets afmaken... maar het is zoooo warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:05:
Hier valt het op het moment wel mee, temperatuur is gezakt tot een luttele 28,5 graden Celsius. Met een ventilator erbij is het best goed uit te houden :), in ieder geval een stuk beter dan de afgelopen dagen.
Hoewel m'n werktempo alsnog niet echt hoog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Gamebuster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:05:
Speel eerst nog ffe terraria ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
wsitedesign schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:18:
[...]
Speel eerst nog ffe terraria ;)
Ik ga inderdaad nog wel een opvolgende video maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Heb eindelijk vakantie, dus eerst even van de vrije tijd genieten. Metroid Prime retro ervaring vandaag, en een chill fantasy boek. Even hersenloos dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Fijn, mijn zelfbouwservermachine is bezweken onder de hitte. Gaat niet meer aan (geen POST, geen piepjes, helemaal niks) :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Unlucky.. doet me denken aan mijn oude game tijd waarbij ik toen het heel warm was, de stofzuiger had "aangesloten" op m'n CPU fan uitgang :+

ps. lijkt me overigens sterk dat een PC het niet meer doet vanwege hitte. "Normaal" gaat ie gewoon uit als het te warm wordt. Hoe oud is die eigenlijk?

[ Voor 35% gewijzigd door Douweegbertje op 20-07-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Alles doet het nog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
kan niet slapen, nergens meer eten te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jah, wat wil je om kwart voor drie? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

iOS Timer Appje afferdeafst, gaat gewoon de store in als niemand verder iets test binnen nu en snel >:)

Nu verder aan mijn Android game :)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Warmte... niet kunnen slapen... dan maar beneden op mn laptop lekker half uurtje devven ofzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Dragon707 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 03:37:
Warmte... niet kunnen slapen... dan maar beneden op mn laptop lekker half uurtje devven ofzo :-)
Oh bij mij viel het vannacht wel mee met de warmte eigenlijk. De zaterdag op zondag nacht was veel erger.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rutix schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:08:
[...]

Oh bij mij viel het vannacht wel mee met de warmte eigenlijk. De zaterdag op zondag nacht was veel erger.
Ik had alle ramen een uurtje tegen elkaar open gezet nadat de regen was gestopt, de woonkamer was lekker koel, maar op een of andere manier was de slaapkamer nog bruut warm :s.

Maar je, ik geef het altijd een beetje op, met dit weer is het gewoon klote slapen, dat wordt niet anders als het een paar graden koeler is.

Als ik straks mijn eerste miljoen verdient heb koop ik een huis met airco :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

BM

Moderator Spielerij
Blubber schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:13:
[...]
Heb m'n 1e miljoen allang verdient. Wacht alleen nog op het moment dat de bank de overboeking mijn kant op heeft verwerkt -O- :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
BM schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:29:
[...]

Heb m'n 1e miljoen allang verdient. Wacht alleen nog op het moment dat de bank de overboeking mijn kant op heeft verwerkt -O- :P
ING zeker, die zijn altijd traag :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goedemorgen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet koffie inschenken Afbeeldingslocatie: http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/koffie/animaatjes-koffie-48322.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Blubber schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:13:
[...]

Ik had alle ramen een uurtje tegen elkaar open gezet nadat de regen was gestopt, de woonkamer was lekker koel, maar op een of andere manier was de slaapkamer nog bruut warm :s.

Maar je, ik geef het altijd een beetje op, met dit weer is het gewoon klote slapen, dat wordt niet anders als het een paar graden koeler is.

Hihi, yess same here. Dus mijn kantoortje maar even verplaatsts naar de woonkamer, kan ik tenminste normaal werken :D
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-N0MDbGYcCJY/U8zLAwlQ7kI/AAAAAAAACDc/x14AvyQrFHc/w672-h380-no/2014-07-21

Duurde wel even om dat allemaal te verplaatsen! (Van zolder naar beganerond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Haha, nice. Dat deden wij vroeger in de studentenflat ook, in de woonkamer met alle gordijnen dicht aan de eettafel met de notebooks. En dan boos worden als een van de hippere huisgenoten de buitendeur open doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blubber schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:06:
een van de hippere huisgenoten :).
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

StM schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:29:
Ook een gecontracteerde pentest is onder de huidige wetgeving eigenlijk gewoon illegaal, alleen met hele dikke contracten is het met een aanvaardbaar risico te doen.
Waar baseer je dat op?

De wet definieert computervredebreuk als:
...hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk...
Nou ben ik geen jurist, maar volgensmij is het niet wederrechtelijk als je toestemming van de eigenaar van die systemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Oh nerdproblemen en procrastination galore. Nieuwe telefoon nog net voor vakantie bestellen (diefstal en overvallen zijn reeel risico op bestemmingen) of toch maar er na. En dan nog welke?! Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik wil van mijn lumia 920 overstappen op galaxy s5, one m8 of LG G3. Allemaal erg gaaf... Twijfels twijfels...

[ Voor 4% gewijzigd door mbarie op 21-07-2014 12:17 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
deadinspace schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:55:
[...]

Waar baseer je dat op?

De wet definieert computervredebreuk als:

[...]

Nou ben ik geen jurist, maar volgensmij is het niet wederrechtelijk als je toestemming van de eigenaar van die systemen hebt.
Precies. Pentests in opdracht van de eigenaar is volkomen legaal :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

BM

Moderator Spielerij
Grrrr, wat is een StackPanel in WPF af en toe een ongelofelijk irritant ding. Supereenvoudig in gebruik, maar het feit dat ie volledig niet bewust is van de context waar hij in staat maakt 'm behoorlijk irritant.

Edit: spannend, wat managers hier op kantoor voor een demo van onze nieuwste versie. Ben benieuwd wat ze er van vinden :) Gelukkig kan ik me lekker afzijdig houden :)

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 21-07-2014 13:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Eindelijk tijd voor refactoring. Even wat opruimwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zit weer met een dagopname, valt allemaal wel mee, maar de wifi is hier echt zwaar ***... Echt een pauper verbinding waar je niets aan hebt. Zal wel vakantie periode zijn dat ze heel het netwerk laten vallen oid :+
Goed, het jammere is ook dat mocht het wel normaal werken, je er nog steeds niet veel mee kan (voor mij dan) want er is zoveel geblokkeerd. Kan geen tunneltje opzetten, vrijwel alle porten zitten dicht en ga zo maar door. Wat is het probleem om gewoon alles open te laten? Alsof iedereen dan instant gehacked wordt? -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Gewoon een SSH server op poort 443, cntlm of corkscrew in case of proxy (met putty alleen cntlm nodig als je NTLM auth moet doen met de proxy), en dan een Squid proxy server remote draaien en die vervolgens met een SSH tunnel beschikbaar maken. Easy as pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
HMS schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:33:
Gewoon een SSH server op poort 443, cntlm of corkscrew in case of proxy (met putty alleen cntlm nodig als je NTLM auth moet doen met de proxy), en dan een Squid proxy server remote draaien en die vervolgens met een SSH tunnel beschikbaar maken. Easy as pie.
Wat een gedoe.

SSL-VPN is veel makkelijker, en als je een Eweka-account hebt krijg je nog gratis een VPN-account ook (VPN-abonnement van IPVanish *O*)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 21-07-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42
serieus..... die airco bij ons op kantoor spoort niet. Ene moment is het alsof we op een tropisch eiland zitten, andere moment zit ik op Antartica.

En natuurlijk is dat allemaal heel mooi automatisch geregeld, zodat niemand er wat aan kan veranderen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Wat een gedoe.

SSL-VPN is veel makkelijker, en als je een Eweka-account hebt krijg je nog gratis een VPN-account ook (VPN-abonnement van IPVanish *O*)
Wait wut? Sinds wanneer is dat gratis bij eeen Eweka account :O? Ik heb echt al jaren een eweka account maar wist niet dat je er een gratis vpn-abonnement bij kreeg....

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Alex) schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Wat een gedoe.

Werkt prima om een overzealous corporate proxy te omzeilen :P (zelfs SlideShare is geblokkeerd :/ ).
Ik hoef niet mijn hele laptop af te scheiden van het netwerk ;). Daarnaast is het 1 shell script starten en dan putty openen, wat een werk :Y)

Plus op een strak gefilterd netwerk krijg je waarschijnlijk niet eens een VPN opgezet (tenzij er onderwater een zelfde proces gedaan wordt)

[ Voor 28% gewijzigd door HMS op 21-07-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:39
pdebie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:35:
serieus..... die airco bij ons op kantoor spoort niet. Ene moment is het alsof we op een tropisch eiland zitten, andere moment zit ik op Antartica.

En natuurlijk is dat allemaal heel mooi automatisch geregeld, zodat niemand er wat aan kan veranderen. :F
Centraal geregeld aircos zijn altijd klote.
Voorbeeld bij ons: ingestelde temperatuur van 24°C, ruimte 26°C actie => verwarmen.
En àls ie dan gaat koelen, blijft-ie lekker doorkoelen tot 21 °C.

Wel eens een discussie gehad met de installateur. Die zegt dan vrolijk dat het niet de bedoeling is dat de airco bij ieder zuchtje wind omschakelt. En hij moet wel even de tijd krijgen om in te regelen (we zitten hier al 2 jaar...)
Snap ik. Maar een marge van totaal 5 graden slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Ik begrijp echt wel dat het in een grote kantooromgeving iets anders werkt dan thuis, maar thuis schakelt-ie op een halve graad.

Maar goed, we hebben er geen last meer van want de airco is al anderhalve maand deaud. Net als je m nodig hebt...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ger schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Centraal geregeld aircos zijn altijd klote.
Voorbeeld bij ons: ingestelde temperatuur van 24°C, ruimte 26°C actie => verwarmen.
En àls ie dan gaat koelen, blijft-ie lekker doorkoelen tot 21 °C.

Wel eens een discussie gehad met de installateur. Die zegt dan vrolijk dat het niet de bedoeling is dat de airco bij ieder zuchtje wind omschakelt. En hij moet wel even de tijd krijgen om in te regelen (we zitten hier al 2 jaar...)
Snap ik. Maar een marge van totaal 5 graden slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Ik begrijp echt wel dat het in een grote kantooromgeving iets anders werkt dan thuis, maar thuis schakelt-ie op een halve graad.

Maar goed, we hebben er geen last meer van want de airco is al anderhalve maand deaud. Net als je m nodig hebt...
Wij hadden er ook alsmaar last van :P tot we een lekkage kregen van de airco en een hele verdieping blank kwam te staan. :+ Toen kwamen er een paar experts om het te fixen en die hebben toen ook meteen het regel probleem gefixed 8)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Wait wut? Sinds wanneer is dat gratis bij eeen Eweka account :O? Ik heb echt al jaren een eweka account maar wist niet dat je er een gratis vpn-abonnement bij kreeg....
Als je automatisch verlengt krijg je het niet. :{

Je moet handmatig een keer met minstens 90 dagen verlengen, dan krijg je een IPVanish-account dat geldig blijft zolang je een Eweka-account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
We hebben hier van die automatische zonneschermen, die zijn ook bruut irritant. Ik heb geen idee waar ze op reageren, in ieder geval niet licht :P. Als de zon gaat schijnen gaan die dingen altijd omhoog, en soms gaan ze de hele dag op en neer.

Ik vind het prima als omhoog of omlaag staan, maar niet constant op en neer :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:39
Heb een tijdje gedetacheerd gezeten bij een club die ook van die zonneschermen had. Die schermen gingen omhoog bij windkracht 3 of 4 meen ik. Leuk, bij een hoog gebouw langs de snelweg...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik heb zwaar last van concentratieverlies... Erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zijn hier mensen Java gecertificeerd? :)

Ik wil dat ook gaan halen, maar ben een beetje in de war. Je kunt namelijk voor SE 5, 6 en 7 certificaten halen. Waarom zou het nog nuttig zijn om deze voor 5 en 6 te halen?

Zie bijvoorbeeld:
http://education.oracle.c...d=653&get_params=p_id:154
Optie 2 is het halen van Java SE 7.

En om de master certificering te doen, moet je vervolgens toch weer een Java SE 6 examen doen. Ik vind het nogal vreemd. :p

[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 21-07-2014 17:37 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Onder step1 staat het volgende:
Complete this prior certification.
Oracle Certified Professional, Java (SE 5, SE 6,or SE 7) Programmer or Sun Certified Java Programmer (any edition)
Dus als je Java SE 7 certified professional bent kun je de master ook gewoon doen lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door WernerL op 21-07-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Werken met wordpress:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CuBCbGG.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

LOL. En aan de vlekken op zijn kleren te zien stapt ie er ook telkens weer op in de hoop dat het de volgende keer niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: http://putrats.com/images/wordpress.png

(Hetzelfde geldt voor Magento trouwens)

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 21-07-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik wil mijn hehele houtwerk aan buitenzijde laten schilderen. Ik had hier bij ons in het dorp al een aantal offertes laten maken. Ik heb de klus nu ook op werkspot geplaatst.
Echt bizar hoeveel verschil er in prijs zit.
Variërend tussen de 1600 en 2800 euro (sommigen afgaand op mijn omschrijving, anderen hebben al een bezichtiging gedaan).

Ik ben absoluut niet op zoek naar de bodemprijs, maar een verschil van ruim 1000 euro is voor mij onbegrijpbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Want? Ik kan toch ook een website laten maken voor €100 en zelfs voor €1000, en dan is het qua functionaliteit vrijwel identiek. Dat het nu verf en een kwast is maakt dan natuurlijk niet uit ;)

Mja toevallig is een collega ook aan het klussen en die had nog een stukadoor nodig, ook ruime verschillen. Meestal heeft dat te maken met wie of wat het is. Sommige bedrijven hebben het redelijk goed en pakken niet de bodemprijs omdat ze goed bekend zijn, andere pakken juist elke opdracht omdat het anders toch geld kost (niets doen). Verder heb je nog "zelfstandige" en dan nog mensen bij wijze van spreken uit Polen ;)

Het beste wat je even kan doen is overleggen met iemand die er verstand van heeft, die geeft je dan een normaal gemiddeld bedrag. Als het er zo'n 20% onder/boven zit is het prima, anders is het of een beunhaas of veel te duur. Daarnaast heb je dan het voordeel dat hij precies kan vertellen wat er eigenlijk -echt- moet gebeuren. Voor het zelfde geldt moet echt alle oude verf eraf e.d.

Ik heb gelukkig een papa die in de bouw heeft gezeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:00:
Want? Ik kan toch ook een website laten maken voor €100 en zelfs voor €1000, en dan is het qua functionaliteit vrijwel identiek. Dat het nu verf en een kwast is maakt dan natuurlijk niet uit ;)

Mja toevallig is een collega ook aan het klussen en die had nog een stukadoor nodig, ook ruime verschillen. Meestal heeft dat te maken met wie of wat het is. Sommige bedrijven hebben het redelijk goed en pakken niet de bodemprijs omdat ze goed bekend zijn, andere pakken juist elke opdracht omdat het anders toch geld kost (niets doen). Verder heb je nog "zelfstandige" en dan nog mensen bij wijze van spreken uit Polen ;)

Het beste wat je even kan doen is overleggen met iemand die er verstand van heeft, die geeft je dan een normaal gemiddeld bedrag. Als het er zo'n 20% onder/boven zit is het prima, anders is het of een beunhaas of veel te duur. Daarnaast heb je dan het voordeel dat hij precies kan vertellen wat er eigenlijk -echt- moet gebeuren. Voor het zelfde geldt moet echt alle oude verf eraf e.d.

Ik heb gelukkig een papa die in de bouw heeft gezeten :+
Dat verschil in prijs zit'm in kwaliteit, marktwerking en verwachting.

Ik zou adviseren niet voor de goedkoopste te gaan (van degenen die langs zijn geweest).
Mijn beste prijs/kwaliteit ervaringen zijn toch diegenen die ongeveer in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Behalve dat het op dit moment gewoon kut is in de bouw. Ik huur binnenkort ook wat "jongens" in om mijn huis te schilderen. Die gasten staan te springen om wat te doen, tis nog net geen krat bier wat ik dan betaal :+ Beter nog even bij kennissen e.d. rond vragen of ze niet iemand kennen, maar dat is iets wat ik dan zou doen :p

Overigens:
V&A aangeboden: Website check / "pentest"

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 21-07-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Als je je certificaat fixed? :p
Pagina: 1 ... 95 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.