Ja, ik ben er sinds een tijdje mee bezig en het bevalt erg goed! Er zijn enorm veel zaken al standaard ingebouwd. Er zijn voor web development een hoop web frameworks beschikbaar, maar met de standard library en enkele packages van
Gorilla kun je al bijna alles. En het is super snel.
Nadelen die ik zie:
- Werken met websockets niet zo makkelijk als met
socket.io
Socket.io is er ook voor Go:
go-socket.io. Heb het al geprobeerd, had wat moeite om het aan de praat te krijgen (heeft een ander project van code.google.com nodig die om de één of andere reden niet gelijk wilde downloaden, dus moest ik het handmatig doen), maar werkt prima.
Zie de reactie van Ryur hierboven. Overigens zijn er ook genoeg andere goede editors die Go ondersteunen, ik probeer de laatste tijd
Atom uit i.c.m. Go.
- Mijn ervaring met C achtige talen is zo goed als 0
Lijkt me niet echt een punt, je hebt het zo opgepikt. Meeste programmeertalen lijken wel op elkaar (het is niet dat het opeens compleet anders werkt), en als je JS kan, dan heb je Go ook redelijk snel onder de knie, denk ik.
Op golang.org staan al een heel aantal tutorials, o.a. de uitgebreide
A Tour of Go (behandeld meeste onderwerpen van Go, met een interactieve playground waar je alles in kunt uitproberen) en
Writing Web Applications. Verder is de
documentatie erg uitgebreid en omdat de taal steeds populairder wordt is er steeds meer over te vinden op internet qua uitleg en tutorials.