In het begin had ik nooit in de gaten dat het douwe-egbertje was. Ik las het altijd als Douweeg-bertjeAnoniem: 604128 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:17:
[...]
Schenk jij nog eens een [quote]Douweegbertje: in, chaggerijn!
Een -1 staat voor "flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker".oisyn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:25:
En ondertussen doe jij net zo kortzichtig door de aanname te maken dat elke -1 betekent dat je het er niet mee eens bent. Volgens mij vinden veel mensen dat soort reacties gewoon ongewenst. Ik ben daar een van.
En letterlijk:
.De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag
Een 0 staat voor offtopic/irrelevant. Dat is ook ongewenst, maar op een ander niveau en wordt default verborgen. Wat mensen nu vaak doen is het naar het extreme trekken als compensatie. Zie ook de screenshot; sommigen vinden het spotlight oftewel essentieel, anderen vinden het een flamebait. Terwijl het gewoon een nutteloze (off topic) opmerking is, niets meer niets minder.
Strategisch stemmen wordt beschouwd als misbruik.
[ Voor 12% gewijzigd door Tjolk op 04-08-2014 16:23 . Reden: aanvulling ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Heb er ook menig maal moeite mee gehad
iets met dwerg... en niet eens dyslectisch
Een gedeelte van een naam?
Was gewoon dom met lezen, net zoiets als een bommel-ding en een be-flapje

Is het misschien de bedoeling dat we zelf een nieuw topic openen ...
Read the code, write the code, be the code!
Wat dacht je van verwenvla xD
Naaahwackmaniac schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:20:
Is het misschien de bedoeling dat we zelf een nieuw topic openen ...
[ Voor 77% gewijzigd door vpm op 04-08-2014 16:21 ]
Dat lees je natuurlijk als viepie-em!
Bravo, U gaat door voor de koelkast!Domokoen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:21:
Het is 4 uur geweest...
Misschien druk bezig dit topic te backuppen op een randsomware locked nas
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
We hebben dan ook wel veel waardevolle informatie in dit topic verzameld. Haat aan PHP,
mechanische toetsenborden, gadget dit, programmeertaal dat...

Anoniem: 604128
Leuk e-bookje voor op vakantie, toch?wsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:25:
Ik zou niet inzien wie een backup wilt van dit topic
Ik heb een volledige backup van alle iteraties
Ik moet nog het één en ander ontwikkelen maar dan komt het online te staan.
En wat is het doel om een backup online te zetten wanneer het originele er nog staat?Douweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:26:
Ik heb een volledige backup van alle iteraties![]()

wsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:27:
En te bestellen als boek? ^^
Wat kinderachtig.. godverdomme
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Het kunnen jongen... ben je nu een dev of niet?
Ja ik ben een dev, nee ik zie niet bij alles het nut ervan invpm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:28:
Het kunnen jongen... ben je nu een dev of niet?
Nja goed, de backup zelf in zekere zin niet, maar het schil erom heen wel.Robbiedobbie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:27:
[...]
En wat is het doel om een backup online te zetten wanneer het originele er nog staat?
Uiteindelijk heeft niks nut..
Half uurtje overtijd. Koffie moet toch wel op zijn zou je zeggen. Of niet meer te drinken.
Een 'wie-is-de-grootste-post-hoer' zoekmachine, inclusief F??/West modus, grootste faalhaas poll en nog veel meer?Douweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:29:
[...]
Nja goed, de backup zelf in zekere zin niet, maar het schil erom heen wel.
Ja dat ging niet helemaal vlekkelooswsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:31:
lol @ base64 img
nog lekker wat posts & karma meepikken in deze irritatieAnoniem: 296939 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:31:
Damn, dat gaat hard hier ineens...
Ah nootjes
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Pff. Heeft hij ‘m nu aangepast... heb ik voor niks zelf die image omgezet.Anoniem: 604128 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:31:
[...]
Ja dat ging niet helemaal vlekkeloos
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat had ik al gezien ja, gewoon eventjes decoden vanuit base64 was sneller dan wachten
Patience is keyOkkE schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:33:
[...]
Pff. Heeft hij ‘m nu aangepast... heb ik voor niks zelf die image omgezet.
Zucht, wat duurt dat installeren van de WP8.1 update toch lang...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zeg zeg, godsdienst in dit topic is verboten!Anoniem: 604128 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:34:
[...]
nee je post nu vanuit het hiernamaals van de thread.
Da's wel de beste API OOIT dan.Anoniem: 604128 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:34:
[...]
nee je post nu vanuit het hiernamaals van de thread.
Er bestaat niet zoiets als een goede, laat staan een beste, API.
Boh boh, en dat noemt zich een dev
EDIT: apparently was deze dieptrieste post mijn 1000e post... -.-"
[ Voor 11% gewijzigd door Robbiedobbie op 04-08-2014 16:36 ]

EDIT: over dieptriest gesprokenRobbiedobbie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:35:
[...]
Zeg zeg, godsdienst in dit topic is verboten!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 04-08-2014 16:39 ]
Ghehe, die is zo slecht, dat hij goed is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
tot bij de volgende schuur.

Heb verder nog niet heeul veel tijd gehad, moest een ander projectje doen
Wat houden die eerste 2 screenshots in?Douweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb zo te zien weer eens teveel tijd over gehad ofzo

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
eerste is alles bij elkaar, tweede is (zie url) de posts van iteratie 1.
Heb mijn achterstand dan mooi ingehaaldDouweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:46:
eerste is alles bij elkaar, tweede is (zie url) de posts van iteratie 1.
Wist niet eens dat ik de eerste iteratie nog mee had gemaakt

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
En het is nog steeds wachten op de volgende iteratie?
Of pas 16.00u op dinsdag?
let the past be the past.
Het is inderdaad al een dik uur te laatSPee schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:06:
En het is nog steeds wachten op de volgende iteratie?
Misschien is het een 4 augustusgrap?
Read the code, write the code, be the code!
Overigens de beste van de augustusgrappen.wackmaniac schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:11:
Misschien is het een 4 augustusgrap?
How IT people see the rest of the office

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zit een kern van waarheid in.
En daar wil jij natuurlijk nu weer verandering in brengen? Jij wil zeker de 11k berichten in dit topic nog halenwsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:37:
En het is toch wel weer wat rustiger geworden
Ok dan. Need any help?wsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:41:
Challenge taken xD
Graag 
(anders terug een rant over php of gelijkaardigs beginnen, loopt er wel wat meer posts binnen)
(anders terug een rant over php of gelijkaardigs beginnen, loopt er wel wat meer posts binnen)
Ik zou zeggen, doe maarwsitedesign schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:43:
Graag
PHP is awesome!
stelletje PHP haters hier
Brakkie rent heel hard weg

Yepyep, ga maar rennen. PHP is een misbaksel. Een misbaksel waar ik ooit mee heb leren programmerenBrakkie41 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:45:
PHP is awesome!stelletje PHP haters hier
![]()

Verdien er mijn brood mee. Problem?
Hier nog 1, eerste dag na mijn vakantie en gelijk weer een leuke klus binnen gehaald
Wel weer in PHP maarja, het kan nog altijd erger. VBA ofzo
PHP > VBA in elk geval.
Ik werk op dit moment nog steeds met een mengelmoes, afhankelijk van wat ik moet doen
Ik werk op dit moment nog steeds met een mengelmoes, afhankelijk van wat ik moet doen
Nee hoor, ik heb geen problemen met mensen die er geld mee verdienen. Ik heb eerder problemen met die taal zelfDouweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:46:
Ik vond zelfs VBA nog wel grappig
Het heeft me niet noemenswaardig meer frustraties gekost dan vreemdigheden in python (whitespace en 'we vinden bepaalde datumimplementatie te moeilijk dus doen we het maar niet, doe het zelf maar')
En bring it on, ik heb een kogelvrij vest!
En bring it on, ik heb een kogelvrij vest!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Same here. Ben inmiddels wel aan het verdiepen in Ruby aangezien ik een (mogelijk) aanbod heb bij een ander bedrijf in Januari om als Jr. dev'ver aan de slag te gaan. Leuke arbeidsvoorwaarden, goed salaris en een stevig opleidingsbudget dus zit hard te twijfelen aan een overstap. Eerst maar zien hoe snel ik ruby kan oppikkenDouweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:46:
Ik vind de afbeelding anders wel erg vergelijkbaar met de php devs die ik tegen ben gekomen
Over programmeertalen gesproken.
Meer mensen die hier wel eens met Go bezig zijn geweest?
Ik werk momenteel in Node voor een realtime project, maar heb wel eens zin om met Go bezig te gaan.
Nadelen die ik zie:
- Werken met websockets niet zo makkelijk als met socket.io
- Geen Webstorm
- Mijn ervaring met C achtige talen is zo goed als 0
Ik werk momenteel in Node voor een realtime project, maar heb wel eens zin om met Go bezig te gaan.
Nadelen die ik zie:
- Geen Webstorm
Be patient and may the force be with youXesxen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:10:
Windows Phone 8.1 update: Migrating your data (Step 5 of 21)
Tip: ga iets anders doen in de tussentijd.Xesxen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:10:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heb m al binnenXesxen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:10:
Eerste wat mij opviel is dat mijn telefoon nu ook als strijkijzer te gebruiken is (werd loeiheet) en dat die mapjes niet helemaal nice eruit zien. Je kunt je icoontjes nu groeperen, maar als je een groep openklikt blijft het grid erboven gewoon staan (maar dan zonder icoontjes). Beetje jammer, want zag er verder wel handig uit
Go staat voor mij op het lijstje om donderdag/vrijdag (mijn 'studiedagen') te gaan bekijken!Martijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:09:
En plugin voor de IDEA products: http://plugins.jetbrains.com/plugin/5047
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 04-08-2014 18:18 ]
Als je Go zoekt in deze iteratie vind je vanzelf posts van iemand die met zijn bedrijf op Go aan het overstappen is/overgestapt is. Best wel intressante posts opzichMartijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:09:
Nadelen die ik zie:
- Geen Webstorm
Ja, ik ben er sinds een tijdje mee bezig en het bevalt erg goed! Er zijn enorm veel zaken al standaard ingebouwd. Er zijn voor web development een hoop web frameworks beschikbaar, maar met de standard library en enkele packages van Gorilla kun je al bijna alles. En het is super snel.Martijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:09:
Socket.io is er ook voor Go: go-socket.io. Heb het al geprobeerd, had wat moeite om het aan de praat te krijgen (heeft een ander project van code.google.com nodig die om de één of andere reden niet gelijk wilde downloaden, dus moest ik het handmatig doen), maar werkt prima.
Zie de reactie van Ryur hierboven. Overigens zijn er ook genoeg andere goede editors die Go ondersteunen, ik probeer de laatste tijd Atom uit i.c.m. Go.- Geen Webstorm
Lijkt me niet echt een punt, je hebt het zo opgepikt. Meeste programmeertalen lijken wel op elkaar (het is niet dat het opeens compleet anders werkt), en als je JS kan, dan heb je Go ook redelijk snel onder de knie, denk ik.- Mijn ervaring met C achtige talen is zo goed als 0
Op golang.org staan al een heel aantal tutorials, o.a. de uitgebreide A Tour of Go (behandeld meeste onderwerpen van Go, met een interactieve playground waar je alles in kunt uitproberen) en Writing Web Applications. Verder is de documentatie erg uitgebreid en omdat de taal steeds populairder wordt is er steeds meer over te vinden op internet qua uitleg en tutorials.
In NetBeans werkt Go prima.Martijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:09:
Nadelen die ik zie:
- Geen Webstorm
http://plugins.netbeans.org/plugin/25606/go
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Included changes: 643
=Aantal files
Nice, een merge van een stuk refactoring terug naar de main branch en het compiled ook nog allemaal
Bijna te mooi om waar te zijn.
=Aantal files
En dat allemaal op één dag?.Gertjan. schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:34:
Included changes: 643
=Aantal files
Nice, een merge van een stuk refactoring terug naar de main branch en het compiled ook nog allemaal
Bijna te mooi om waar te zijn.
RTFM!
Iets meer dan een dag
Had een deel in een losse branch gedropt om wat mee te spelen en na iets meer dan een dag weer teruggedrukt
Waren vooral wijzigingen in de vorm van optimalisaties en het goed zetten van wat shared libraries. Inmiddels hadden we wat wildgroei waarbij het project code had gekregen welke ook in de gedeelde libraries al stond (maar we konden die nog niet gebruiken omdat die weer andere issues zouden veroorzaken). Mooi moment om in een wat rustigere periode eens even schoon schip te maken
Daarnaast uiteraard ook mooi om weer even wat handige code te verhuizen naar de shared libraries. Merk dat het lastig is om een goede basis library te houden. Je ziet vaak wildgroei als je meerdere projecten doet en merkt heel snel dat je dingen overneemt terwijl ze eigenlijk gewoon naar de gedeelde library moeten
Waar zien die grafiekjes nou met trends enzo?Douweegbertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog niet gesloten... De theorie van tijdsverschil begint steeds plausibeler te worden xD
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 04-08-2014 19:08 ]
In mijn hoofd.Caelorum schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:52:
[...]
Waar zien die grafiekjes nou met trends enzo?
Zit nog met een projectje te werken wat in CodeIgniter is, en deze meuk aan stats is weer in Symfony. Nu ben ik nog niet helemaal thuis in Symfony, maar ik ga rare dingen doen als ik overdag in CI werk en s'avonds weer in Symfony
Overigens niet zo heel bijzonder die graphs maken. Heb dat zo vaak moeten doen, maar dan met wat meer records (4mil+). In feite niet meer dan wat shit in json achtige array gooien en goan
Zoals deze post bedoel je volgens mij?Gropah schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:22:
[...]
Als je Go zoekt in deze iteratie vind je vanzelf posts van iemand die met zijn bedrijf op Go aan het overstappen is/overgestapt is. Best wel intressante posts opzich
Dank uChris7 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:32:
[...]
Ja, ik ben er sinds een tijdje mee bezig en het bevalt erg goed! Er zijn enorm veel zaken al standaard ingebouwd. Er zijn voor web development een hoop web frameworks beschikbaar, maar met de standard library en enkele packages van Gorilla kun je al bijna alles. En het is super snel.
[...]
Socket.io is er ook voor Go: go-socket.io. Heb het al geprobeerd, had wat moeite om het aan de praat te krijgen (heeft een ander project van code.google.com nodig die om de één of andere reden niet gelijk wilde downloaden, dus moest ik het handmatig doen), maar werkt prima.
[...]
Zie de reactie van Ryur hierboven. Overigens zijn er ook genoeg andere goede editors die Go ondersteunen, ik probeer de laatste tijd Atom uit i.c.m. Go.
[...]
Lijkt me niet echt een punt, je hebt het zo opgepikt. Meeste programmeertalen lijken wel op elkaar (het is niet dat het opeens compleet anders werkt), en als je JS kan, dan heb je Go ook redelijk snel onder de knie, denk ik.
Op golang.org staan al een heel aantal tutorials, o.a. de uitgebreide A Tour of Go (behandeld meeste onderwerpen van Go, met een interactieve playground waar je alles in kunt uitproberen) en Writing Web Applications. Verder is de documentatie erg uitgebreid en omdat de taal steeds populairder wordt is er steeds meer over te vinden op internet qua uitleg en tutorials.
Go-socket.io had ik nog niet gevonden, gorilla-websocket zag er toch iets "moeilijker" uit.
En ja, denk dat het leren van Go ook wel mee gaat vallen. Maar toen ik vorig jaar van PHP en JS (frontend werk) naar Node ging was het toch een stuk makkelijker. Omdat je al tot zekere hoogte gewend bent aan de quirks van een taal.
Misschien toch maar even proberen dan
Als je er zomaar in duikt kan het misschien wat overweldigend over komen, zeker als je nog nooit met C of C++ hebt gewerkt. Maar als je bijvoorbeeld eerst de Tour of Go bekijkt (en doet) dan begrijp je al het meeste. Sommige dingen zijn net even anders (bijv. geen classes en meerdere return values) maar als je dat soort dingen eenmaal door hebt is het een fijne taalMartijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:21:
[...]
Dank u
Go-socket.io had ik nog niet gevonden, gorilla-websocket zag er toch iets "moeilijker" uit.
En ja, denk dat het leren van Go ook wel mee gaat vallen. Maar toen ik vorig jaar van PHP en JS (frontend werk) naar Node ging was het toch een stuk makkelijker. Omdat je al tot zekere hoogte gewend bent aan de quirks van een taal.
Misschien toch maar even proberen dan
Ik had de tour al even globaal doorgekeken, denk dat het wel goed gaat komen.Chris7 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:24:
[...]
Als je er zomaar in duikt kan het misschien wat overweldigend over komen, zeker als je nog nooit met C of C++ hebt gewerkt. Maar als je bijvoorbeeld eerst de Tour of Go bekijkt (en doet) dan begrijp je al het meeste. Sommige dingen zijn net even anders (bijv. geen classes en meerdere return values) maar als je dat soort dingen eenmaal door hebt is het een fijne taal.
Toevallig ook ervaring met automated testing in Go?
Ervaring nog niet, ik ben er niet zo heel lang mee bezig. Maar testen is wel ingebouwd in Go, dus is niet moeilijk om te integrerenMartijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:30:
[...]
Ik had de tour al even globaal doorgekeken, denk dat het wel goed gaat komen.
Toevallig ook ervaring met automated testing in Go?
Anoniem: 296939
Vooral deze lijkt me: Anoniem: 296939 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6"Martijn19 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:21:
[...]
Zoals deze post bedoel je volgens mij?
[...]
Zo!
4 minuten overtijd, maar dicht
4 minuten overtijd, maar dicht
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.