I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
tweakers.codingplayground.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat er geen uitgeversketen is aangeboden. (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)
Ik krijg hier gewoon een StartCom-certificaat.
We are shaping the future
Is gewoon startcom, en de hele chain is beschikbaar. faal zit aan jouw kant
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Op mijn Nexus 5 krijg ik ook een melding van het certificaat.Douweegbertje schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:05:
ok.... na een reboot werkt alles weer.
Zowel onder Chrome als Dolphin.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Certificaat is geldig en correct. Alleen kan het zijn dat je browser de authority niet accepteerd. Bij startcom gebeurd dat wel vaker omdat ze nog niet in alle browsers zitten.Matis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:12:
[...]
Op mijn Nexus 5 krijg ik ook een melding van het certificaat.
Zowel onder Chrome als Dolphin.
En wie /admin/ probeert: Veel plezier!
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 21-07-2014 23:14 ]
Toch wel bug gevondenFiresphere schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:13:
[...]
Certificaat is geldig en correct. Alleen kan het zijn dat je browser de authority niet accepteerd. Bij startcom gebeurd dat wel vaker omdat ze nog niet in alle browsers zitten.
En wie /admin/ probeert: Veel plezier!
en sorry, hij laat nu geen users meer zien.. dat was niet helemaal de bedoeling
[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 21-07-2014 23:29 ]
Hij doet inderdaad hier helemaal niets meer nu
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Beetje een array slopen hèDouweegbertje schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:28:
[...]
Toch wel bug gevondenBeetje jammer dat ik zelf de syntax verneuk waardoor je het niet goed ziet, maar toch
en sorry, hij laat nu geen users meer zien.. dat was niet helemaal de bedoeling
Overigens best interessant ook dat browsers met javascript best strikt zijn. Wat CSS en HTML kan je de grootste troep leveren en webbrowsers maken er nog wel wat van, maar met javascript dus niet.
[ Voor 21% gewijzigd door dcm360 op 22-07-2014 01:21 ]
Eerste grote bak thee is alweer gehaald, nieuwe iteratie is vandaag begonnen. Gaan met het gehele team de gehele vier weken regressietesten. :x
Oh well, we gaan het zien!
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Verwijderd
En dan lekker voor 4 projecten tegelijk maintenance draaien?Brakkie41 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:52:
Dit wordt een heerlijke week! Maanden bezig geweest met jongleren van 4 projecten tegelijk en nu valt alles op z'n plek. Als de acceptatietesten slagen zullen deze week alle 4 de projecten in productie kunnen.
Hopelijk nietVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:30:
[...]
En dan lekker voor 4 projecten tegelijk maintenance draaien?
Zoontje vannacht last van doorkomende hoektanden gehad, vriendin met migraine, laatste dag van collega op kantoor. Resultaat: ik zit thuis totaal niet uitgeslapen te bellen met het werk en ondertussen voor mijn zoontje en vriendin te zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjolk op 22-07-2014 10:07 . Reden: Te weinig koffie ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.

Verwijderd
Van Douwe Egberts naar Rode Pelikaan. Niemand is blij

Waarom wordt dit geaccepteerd?! Concentratie van 0,0... Overleg van allerlei volk wat er niet thuis hoort, airco op standje vrieskist en dan gaat er ook eens eentje "muziek" draaien...
Even voor het perspectief:
1/8 (IT'ers / niet-IT'ers)
"Maar dat is zo lekker sociaal en maakt overleg zo makkelijk omdat het drempels wegneemt om even bij een ander langs te gaan"vpm schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:30:
Moet ff m'n ei kwijt: Kantoortuinen!![]()
Waarom wordt dit geaccepteerd?! Concentratie van 0,0... Overleg van allerlei volk wat er niet thuis hoort, airco op standje vrieskist en dan gaat er ook eens eentje "muziek" draaien...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Read the code, write the code, be the code!
Moet je wel goed opletten dat je geen gehoorschadee oploopt, het is absurd dat je een dergelijk risico moet nemen alleen maar omdat een of andere extraverte retard vind dat zijn muziek hard aan kan. We hebben er hier ook een paar, op een of andere manier heb je altijd last van dat soort mensen.wackmaniac schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:54:
Goede koptelefoon met noise cancelation op de oren en gaan. Zo doe ik dat altijd iig
Zoals in het artikel staat; een goede koptelefoon ontmoedigt mensen helaas niet om je te storen door langs te lopen en aan je bureau te gaan staan.wackmaniac schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:54:
Goede koptelefoon met noise cancelation op de oren en gaan. Zo doe ik dat altijd iig
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
En als je echt last hebt van de muziek, dan moet je dat aankaarten. Eerst bij de muziekmaker, wil die niet overstag (lekker collegeaal!) dan maar naar de leidinggevende.
Read the code, write the code, be the code!
Je zou denken dat dat werkt he... maar nee. Autistisch, extreem lage intelligentie? Misschien... maar dat lost nog niks op. Helaas zit ik te kort om enig overwicht te hebben.wackmaniac schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:03:
En als je echt last hebt van de muziek, dan moet je dat aankaarten. Eerst bij de muziekmaker, wil die niet overstag (lekker collegeaal!) dan maar naar de leidinggevende.
Nee hoor, hier betekent dat dat de muziek nog harder kan, want "dat zal diegene toch niet meer horen"."Een koptelefoon opzetten betekent dat diegene niet gestoord wil worden"

Wat ook leuk is, alle ramen tegen elkaar openzetten. Erg sociaal
Wij zitten met twee bedrijven in hetzelfde pand. De persoon in kwestie is de baas van het andere bedrijfwackmaniac schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:03:
Hij kon zich niet concentreren zonder muziek, sommige mensen hebben een hoger arousal niveau nodig om zich optimaal te concentreren. Volgens sommige studies correleert dit met extraverte persoonlijkheden (er zijn zelfs sommige die het aan de vier persoonlijkheids typen bullshit van Jung koppelen

Dat is allemaal mooi, maar ik snap niet waarom die mensen zich niet gewoon even kunnen gedragen. Als jij muziek wilt horen, dan zet je je koptelefoon op, dat is toch gewoon logisch?!
Al werk ik nog steeds bijna altijd met koptelefoon op omdat de muziek dan beter klinkt. Gedurende de dag komt er van alles langs van klassiek tot ierse volk tot death metal. Zolang ik niet met hele complexe dingen bezig ben vind ik muziek wel prettig om een beetje een ritme te geven.
Ik kan me prima concentreren met verschillende soorten muziek, maar dan wel als ik daar de leiding over heb. Als een of andere mongool rapmuziek (rythmische mindfuck), reggae of 80s-hits opzet wordt ikdaar niet vrolijk van... Stomme is, ze hebben ALLEMAAL koptelefoons! Gebruik ze gvd....Blubber schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:09:
[...]
Hij kon zich niet concentreren zonder muziek, sommige mensen hebben een hoger arousal niveau nodig om zich optimaal te concentreren. Volgens sommige studies correleert dit met extraverte persoonlijkheden (er zijn zelfs sommige die het aan de vier persoonlijkheids typen bullshit van Jung koppelen.) Andere mensen kunnen zich optimaal concentreren als het compleet stil is (dat ben ik).
En zelfs al zetten ze smooth jazz of keltische rock op... it's not mine... ! Ik leef met muziek, maar niet die van JOUW!
En mijn oren zijn me te lief om daar met mijn setje overheen te tetteren. Helaas ben ik een audiofiel en heb ik dus open phones... Ik hoor nog steeds alles
[ Voor 5% gewijzigd door vpm op 22-07-2014 11:15 ]
Bij kantoortuinen zou het luid afspelen van muziek verboden moeten worden. Je zit er niet in je uppie, dus dien je met anderen rekening te houden.Blubber schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:57:
[...]
Moet je wel goed opletten dat je geen gehoorschadee oploopt, het is absurd dat je een dergelijk risico moet nemen alleen maar omdat een of andere extraverte retard vind dat zijn muziek hard aan kan. We hebben er hier ook een paar, op een of andere manier heb je altijd last van dat soort mensen.
Dat geldt dus ook voor overleg 'op de werkvloer'. Teveel mensen die dat doen.
Bij ons zit de koffieautomaat ook in diezelfde ruimte. Leuk als jij net geen 2 meter van de automaat zit te werken, terwijl andere een kwebbelpauze houden.
Daar moeten ze meer rekening mee houden.
let the past be the past.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, ik heb als audiofiel ook een open koptelefoon, die zo zacht mogelijk staatvpm schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Ik kan me prima concentreren met verschillende soorten muziek, maar dan wel als ik daar de leiding over heb. Als een of andere mongool rapmuziek (rythmische mindfuck), reggae of 80s-hits opzet wordt ikdaar niet vrolijk van... Stomme is, ze hebben ALLEMAAL koptelefoons! Gebruik ze gvd....
En zelfs al zetten ze smooth jazz of keltische rock op... it's not mine... ! Ik leef met muziek, maar niet die van JOUW!
En mijn oren zijn me te lief om daar met mijn setje overheen te tetteren. Helaas ben ik een audiofiel en heb ik dus open phones... Ik hoor nog steeds allesAls ik dan een beetje rustige klets aanzet, hoor ik nog 50 ct er doorheen vloeken...
Het was nog ergen trouwens, het was ook nog radio (je weet wel, dat waar je oma het vroeger over had.) Dan zit er dus ook nog constant zo'n zwakzinnige DJ doorheen te lullen

Radio moet ook afgeschaft / hevig herzien worden.... Enige reden waarom mensen bepaalde "muziek" leuk vinden is door die achterlijke propaganda. Stelletje schapen...
[/schenenshoppen]
Wat te denken van mensen die Q-Music helemaal geweldig vinden

Zolang men een koptelefoon op heeft die niet 'lekt' vind ik alles primaAlex) schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:29:
[...]
Q-Music is dan nog zo nu en dan enigszins te pruimen; je zult maar collega's hebben die de hele godganse dag Radio Hollandio luisteren.Alex) schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Ik zat een keer op een kantoor waar iemand zich de meester over de radio waande. Dat ding moest en zou de hele dag aanstaan op Q-Music, en als iemand het durfde om de radio op iets anders te zetten werd het binnen 30 minuten teruggezet op Q-Music.Blubber schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:32:
[...]
Zolang men een koptelefoon op heeft die niet 'lekt' vind ik alles prima.

Klinkt als een mooie kandidaat voor fusilladeAlex) schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:33:
[...]
Ik zat een keer op een kantoor waar iemand zich de meester over de radio waande. Dat ding moest en zou de hele dag aanstaan op Q-Music, en als iemand het durfde om de radio op iets anders te zetten werd het binnen 30 minuten teruggezet op Q-Music.
Bij overwerk wordt er vaak wel wat muziek op gezet. Meestal zitten we hier dan slechts met een paar mensen en vooral om upgrades uit te voeren ipv code kloppen. In een geheel stil kantoor samen je pizza eten is ook weer zo...
No animals were harmed in the making of this comment.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Maak daar maar iedereen van. In principe is het moeten werken in een grote dynamische ruimte gewoon killing. Mensen maken nu eenmaal een hoop bijgeluiden en dat stoort ontzettend.vpm schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:36:
He, maar dat ik wel waar. Echter neem het stressniveau ook toe met slechts 10k%. Goed en kwaad wordt doodleuk naast elkaar geplempt en als er melding van wordt gemaakt, haalt men de schouders op... "ik weet zo ff geen oplossing". Het is de grootste fu naar it'ers (zo niet iedereen).
Prive ruimtes zijn gewoon heerlijk, kun je lekker doen wat je wilt, keertje hardop denken, muziekje aan, etc...
Bij Philips hadden ze op de campus een aantal prive hokjes. Daar kon je dan in je eentje gaan zitten werken. Mogen jullie raden waarom ik altijd als een van de eerste op kantoor wasAlex) schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:40:
Ik kom zo nu en dan wel eens klanten tegen waar er een apart werkkamertje is voor projecten. Gewoon een paar tafels, stoelen en een deur. Heerlijk is dat
Zeker toen ik vrolijk aan het rond solliciteren was, was zo'n kamertje heerlijk
Maar dan nog zie je een hoop bewegingen, komt geluid alsnog door (je lichaam "ontvangt" ook geluiden) en zorgen rondlopende mensen alsnog voor een hoop indrukken. Als ik helemaal in "de zone" zit dan moet ik geen enkele andere indruk meer binnenkrijgen, want dat sloopt mijn aandacht volledig (zeker als ik onder druk sta). Wat dat betreft ben ik heerlijk ADHD, want mij valt alles op, zelfs als ik gefocust zit te werken.wackmaniac schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:54:

Toen ik nog thuis werkte stoorde ik mij ook ontzettend aan mijn buren die niet snapte dat je een deur ook zachtjes dicht kon doen. Die dachten "hoe harder ik hem dicht smijt hoe steviger hij dicht zit...."... Zelf met headphones drong dat geluid door bij mij. Daarnaast was ik wel een beetje klaar met het feit dat als ik alleen thuis zat te werken, dat ik een headphone op moest zetten... Hoewel de geluidservaring dan wel beter is dan die brakke speakertjes van de laptop...
Dat werkt bij mij helaas niet. Het helpt natuurlijk niet dat ik 95% van de tijd met oortjes in zit. Maar sommige mensen beginnen gewoon aan de andere kant van de ruimte een gesprek terwijl ik muziek zit te luisteren (met beide oortjes in en soms zelfs "mee swingend"). Vervolgens dringt er wat gepruttel door mijn muziek en besef ik mij dat iemand aan het praten is...Comgenie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:38:
Hier is het gelukkig de gewoonte om nooit muziek op te zetten op luidsprekers. Iedereen gebruikt gewoon z'n eigen koptelefoon of oordopjes. Iedereen heeft hier ook zeer uiteenlopende muziek voorkeuren. Het elkaar kunnen/mogen storen gaat vooral op basis van:
[afbeelding]

En aangezien ik van die in ear dingen heb (dus met van die plugjes eraan) hoor ik echt zo goed als niets van mijn omgeving (zelfs niet als ik de muziek zacht heb staan).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Gisteren versie 2 van een ontwerp van een nieuwe website opgestuurd naar de klant. Vandaag reactie: "Waarom hebben jullie alles nu zo klein gemaakt, zo kan ik de tekst niet meer lezen."
Klant blijkt ontwerp met 50% zoom te bekijken

20 minuten aan de telefoon gehangen om uit te leggen wat er "mis" was... Klant bleef volhouden dat het aan ons lag.
Hier sla je de spijker op z'n kop.Maar dan nog zie je een hoop bewegingen, komt geluid alsnog door (je lichaam "ontvangt" ook geluiden) en zorgen rondlopende mensen alsnog voor een hoop indrukken. Als ik helemaal in "de zone" zit dan moet ik geen enkele andere indruk meer binnenkrijgen, want dat sloopt mijn aandacht volledig (zeker als ik onder druk sta). Wat dat betreft ben ik heerlijk ADHD, want mij valt alles op, zelfs als ik gefocust zit te werken.
MensenKlanten
Edit: De gemiddelde mens
[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 22-07-2014 12:10 ]
clientsfromhellVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:08:
Klanten![]()
Gisteren versie 2 van een ontwerp van een nieuwe website opgestuurd naar de klant. Vandaag reactie: "Waarom hebben jullie alles nu zo klein gemaakt, zo kan ik de tekst niet meer lezen."
20 minuten aan de telefoon gehangen om uit te leggen wat er "mis" was... Klant bleef volhouden dat het aan ons lag.
Dat wordt dus een loep als relatiegeschenk dit jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:08:
Klanten![]()
Blijft hier vrolijk doorspelen (ook een volgend nummer)Ealanrian schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:53:
En toen donderde spotify er uit...
Ik heb het idee dat ik daar veel aan kan hebben, ik zie alleen nog net niet helemaal hoe, omdat ik nog steeds net niet in de vingers heb hoe je al die js en assets en dergelijke rond moet goochelen. * incaz gaat lezenkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:41:
en in een totaal ander perspectief, https://github.com/crossb...oc/GasseticAndSymfony2.md is best een interessante optie om de ingewikkelde assetic build tools te vervangen voor een simpele guzzle aanpak
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
En het is weer terug. Heel vaag, ik nog niet inloggen, de website leek down en ook andere devices werkte het niet opCodeIT schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:56:
[...]
Blijft hier vrolijk doorspelen (ook een volgend nummer)
Verwijderd
Hier gebruikt er niemand muziek / koptelefoon. We zitten met het hele team (een man of acht) in een afgesloten ruimte zodat we snel met elkaar kunnen overleggen indien nodig.Muziek op het werk
Bij andere teams, loopt het anders: zij zitten allemaal samen op 1 verdiep in een soort van eilanden. Hier en daar zie je wel een enkeling met een headset op voor wat muziek maar daar stopt het ook. De meeste mensen luisteren hier geen muziek tijdens het werken.
Het grappige is dat 95% van de mensen ook denk dat hij/zij in de resterende 5% zit en dat het niet over hem/haar gaat.

Dat denk ik uiteraard ook

Ja, en het gemiddelde kind is volgens de ouders bovengemiddeld intelligentLaurens-R schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:38:
[...]
Het grappige is dat 95% van de mensen ook denk dat hij/zij in de resterende 5% zit en dat het niet over hem/haar gaat.![]()
Dat denk ik uiteraard ook
(een man ofVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Hier gebruikt er niemand muziek / koptelefoon. We zitten met het hele team (een man ofin een afgesloten ruimte zodat we snel met elkaar kunnen overleggen indien nodig.
Bij andere teams, loopt het anders: zij zitten allemaal samen op 1 verdiep in een soort van eilanden. Hier en daar zie je wel een enkeling met een headset op voor wat muziek maar daar stopt het ook. De meeste mensen luisteren hier geen muziek tijdens het werken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
lekker, met deze temp
Op zich wel lekker als dat lukt, maar vaak werkt dat niet echt fijn. Ik vang heel snel dingen op en vind het leuk om mij bezig te houden met problemen. Helaas steek ik dus ook vaak mijn neus tussen discussies, wat mijn werk niet ten goede komt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Hier gebruikt er niemand muziek / koptelefoon. We zitten met het hele team (een man of acht) in een afgesloten ruimte zodat we snel met elkaar kunnen overleggen indien nodig.
Daarnaast begin ik mij steeds meer bewust te worden van het feit dat taskswitchen energie en focus kost. Voor je collega's scheelt het misschien een paar seconden als je hem uitlegt hoe iets werkt (wat hij vaak zelf al kan bedenken als hij die paar seconden extra had genomen), maar voor jou is de impact vaak groter omdat je uit je werk getrokken wordt. Zelfs als iemand vraagt: "kan ik je even storen?", ben je al uit je focus.
Probleem is dat mensen op andere momenten vastlopen, als iemand vastloopt, is het niet vanzelf sprekend dat iemand anders dat ook is. In sommige gevallen is het direct aan een collega vragen zelfs een daad van egoïsme, aangezien men vindt dat ze die paar seconden die ze besparen op het zoeken/zelf bedenken van groter belang zijn dan het ongestoord in de focus kunnen blijven van een collega.
Uiteraard betekent dat niet dat er helemaal niets gevraagd kan worden, maar veel dingen lossen zichzelf vanzelf op als ze zelfredzaam zouden zijn. Vaak maak ik mee dat ze me vragen om te helpen, ik parkeer het 5 minuten en als ik dan kom helpen is het al opgelost... En bedankt he...

Het is dus ook een beetje een ontmoedigingsbeleid
Ik heb mijn muziek vaak wel nodig om in een bepaald tempo te komen. Zonder muziek ben ik gewoon te snel afgeleid... Overigens is mijn muziekkeus ook afhankelijk van mijn bui en mijn focus op dat moment. Als ik echt moet focussen, trek ik enkel instrumentale muziek met een goede flow. Moet ik testen of echt even doorrammen dan komt er wat zwaarder geschut. Radio met "DJ's" heb ik allang afgezworen (mede ook vanwege de muziek die men draait)...Bij andere teams, loopt het anders: zij zitten allemaal samen op 1 verdiep in een soort van eilanden. Hier en daar zie je wel een enkeling met een headset op voor wat muziek maar daar stopt het ook. De meeste mensen luisteren hier geen muziek tijdens het werken.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb hier (lees op mijn werk, bijbaan/zomerbaan/stageplek en alles) juist kritiek gekregen dat ik TE WEINIG vraag..Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:23:
[...]
Probleem is dat mensen op andere momenten vastlopen, als iemand vastloopt, is het niet vanzelf sprekend dat iemand anders dat ook is. In sommige gevallen is het direct aan een collega vragen zelfs een daad van egoïsme, aangezien men vindt dat ze die paar seconden die ze besparen op het zoeken/zelf bedenken van groter belang zijn dan het ongestoord in de focus kunnen blijven van een collega.
Meestal probeer ik té lang zelf naar oplossingen te zoeken, en dan kwartiertje overleggen met de Senior Developer/CTO (mijn 'begeleider') helpt meestal beter dan nog langer zoeken naar een oplossing.
Zie bij mijn collega's ook wel dat ze te snel vragen, maar bij mij dus juist tegenovergestelde.
Hmmz, het lijkt erop dat het de airco niet was. In andere ruimte geplaatst, geen probleem. De ruimte waar ik zit blijft zo ruiken. Ik zelf zit te denken aan een tl buis ofzoRobbiedobbie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:10:
En dan opeens, zegt de airco op kantoor: Laat ik eens gaan ruiken alsof er autobanden worden verbrand... (portable unit)
lekker, met deze temp
Obviously gedaan, en het lijkt minder. De ervaring was meer in de trend van, kan dat kwaad (op die vreselijke geur na)?
Maar wat nou als je zelf de CTO/Senior developer bent?Ryur schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:32:
[...]
Ik heb hier (lees op mijn werk, bijbaan/zomerbaan/stageplek en alles) juist kritiek gekregen dat ik TE WEINIG vraag.
Meestal probeer ik té lang zelf naar oplossingen te zoeken, en dan kwartiertje overleggen met de Senior Developer/CTO (mijn 'begeleider') helpt meestal beter dan nog langer zoeken naar een oplossing.
Uiteraard is er altijd een middenweg die gevonden dient te worden. Probleem is vaak dat er dingen worden gevraagd die voor de hand liggen, maar aan de andere kant dingen die wel gevraagd hadden moeten worden weer niet gevraagd worden.Zie bij mijn collega's ook wel dat ze te snel vragen, maar bij mij dus juist tegenovergestelde.

Ik krijg overigens ook wel het verwijt dat ik niet altijd beschikbaar ben voor assistentie, maar dat is vooral in de periodes dat ik zelf omkom in het werk. Dan ben ik als bezemwagen achter de rest aan aan het lopen en ben ik complexe dingen aan het doorzetten, dan zit ik bijna 95% van de tijd in mijn bubbel en heb ik geen zin in vragen. Erg slecht, maar helaas wordt dat wel van mij gevraagd.
Eigenlijk best vervelend om met mensen samen te moeten werken
Dan kan het probleem bespreken met een Junior developer helpen.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:57:
Maar wat nou als je zelf de CTO/Senior developer bent?
Ik ben een van de weinig junior developers hier (vooral in mijn afdeling, daar ben ik de enige).
Merkte op het begin (werk hier nu al 1,5 jaar) dat de "Medior/Senior"-developers niks vonden om hun problemen te bespreken met een Junior, want "die weet er toch niks/weinig vanaf". Maar gelukkig hebben ze door dat ik, ondanks 'maar' een Junior te zijn, veel ervaring/kennis heb en ook goede ideeën.
(ik vind ze dan echt geen medior, maar qua salarisschaal & ervaring zouden ze dat moeten zijn!)
I knowRyur schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:02:
[...]
Dan kan het probleem bespreken met een Junior developer helpen
Ik ben ook absoluut niet in de waan dat ik niets kan leren van juniors, sterker nog ik omgeef mij graag met "jonge honden" omdat daar erg veel van te leren is
Daarnaast zijn juniors perfecte rubber-duckies
Dus daarom heb jij die junior?.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:05:
[...]
I knowMaar over het algemeen is het andersom en mag ik assisteren. Op zich ook leuk, want zo krijg je ook nieuwe inzichten.
Ik ben ook absoluut niet in de waan dat ik niets kan leren van juniors, sterker nog ik omgeef mij graag met "jonge honden" omdat daar erg veel van te leren is
Daarnaast zijn juniors perfecte rubber-duckies
Hoe oud was jij dan ook alweer .Gertjan?.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:05:
[...]
Och, daar wordt ik hier ook heel veel voor gebruikt. Vandaag al paar keer.
Altijd wel leuk, want zo kom ik ook veel van andere projecten te weten.
[ Voor 31% gewijzigd door Ryur op 22-07-2014 15:09 ]
Ouder dan jij in ieder geval. En jonger dan ik

Als iemand tegen mij aan gaat RDD'en, krijgt'ie in no-time een klap voor z'n harses[...]
Och, daar wordt ik hier ook heel veel voor gebruikt. Vandaag al paar keer.
Altijd wel leuk, want zo kom ik ook veel van andere projecten te weten.
Op het moment dat de vragen gaan over pure code, kan ik mij voorstellen dat je dit meer zelf moet uitzoeken. Dat zou immers ook relatief simpel moeten zijn. De relatief open vragen over "zal ik dit op manier X doen, of Y" vind ik dan wel weer vragen die je kan stellen.
We hebben nu ook weer een nieuwe werknemer en die stelt (gelukkig) ook wat vragen. 7/10x help ik hem even verder, en de overige keren geef ik aan dat hij zelf even moet spitten omdat ik het anders zelf moet doen. Dat werkt gewoon goed, dus mensen moeten ook kunnen zeggen "zoek het even zelf uit". Als dat goed overkomt e.d. krijg je best een goede situatie naar mijn mening
Bijna 30 Maar dat blijf ik ontkennen :)Maar soms voel ik mij al veel ouder (zeker met dit klamme weer).
Maar goed, ik had redelijk jong mijn B. ICT / ing. in mijn zak en heb daarna redelijk veel (redelijk grote) stappen gemaakt. Dus hoewel ik qua leeftijd niet erg oud ben draai ik wel al weer een paar jaartjes mee (bijna 10 jaar). Op dat gebied ben ik dus wel al "oud".
Zag dat jij uit 91 bent, mijn collega/junior ook. Qua leeftijd liggen wij niet zo ver uit elkaar, maar qua ervaring en inzichten merk je soms wel grote verschillen (wat begrijpelijk is en absoluut niet erg).Doordat nu veel dingen "automatisch" gebeuren ontbreekt er soms gewoon een stukje basiskennis. Overigens vaak wel grappig dat ik nog tijden heb mee gemaakt dat er bijvoorbeeld geen generics/nullables waren in .NET en je altijd lag te klooien als je iets vergelijkbaars wilde bereiken (ArrayLists anyone?). Als het daarover gaat voel ik mij echt wel heel oud
Ik kijk absoluut niet neer op juniors, want zelf ben ik ook zo geweest en weet ik hoe het is om als mindere behandeld te worden. Dus ik treed altijd op met respect, zelfs richting stagiaires, want in mijn ogen verdienen ze dat ook. Zolang dat beide kanten uit gaat is het altijd leuk om te werken met mensen die met "fresh eyes" naar dingen kijken
Jij bent al 30+, dus gewoon bejaardFiresphere schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:12:
[...]
Ouder dan jij in ieder geval. En jonger dan ik
[ Voor 26% gewijzigd door Xato op 22-07-2014 15:36 ]
Nou ja, die is ook wel gevaarlijk....Xato schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:35:
De standaard zin "Je kijkt maar lekker wat je doet!" wordt hier maar al te vaak gecoined als mensen het zat zijn vragen te beantwoorden. Daardoor wordt men vaker gedwongen om wat meer moeite te doen danwel een betere vraag te stellen.

Sommige mensen doen dan inderdaad maar wat om vervolgens afgebrand te worden door de anderen. Ik zou alleen maar "kijken wat ik doe" als ik zeker zou weten dat ik niet afgerekend wordt op de gemaakte keuzes (uitzondering natuurlijk als je het major verkloot, maar dat is een ander verhaal
Dat hoor je dan weer af te vangen met code reviews..Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:38:
[...]
Nou ja, die is ook wel gevaarlijk....
Sommige mensen doen dan inderdaad maar wat om vervolgens afgebrand te worden door de anderen. Ik zou alleen maar "kijken wat ik doe" als ik zeker zou weten dat ik niet afgerekend wordt op de gemaakte keuzes (uitzondering natuurlijk als je het major verkloot, maar dat is een ander verhaal).
Heey!
Pas jij maar op da'k je geen High Five geef..Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:00:
[...]
Sorry, bakje brinta koffie om het goed te maken
Oude mensen rennen niet zo hard meer, plus de kans is groot dat je een heup breektFiresphere schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:02:
[...]
Pas jij maar op da'k je geen High Five geef.
Die jeugd van tegenwoordig heeft ook geen druppel respect meer..Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:04:
[...]
Oude mensen rennen niet zo hard meer, plus de kans is groot dat je een heup breekt
Daarnaast waarom zou ik moeten rennen?
Of je moet een grote stoel hebben, want ik laat mij natuurlijk niet zo snel in mijn face high-fivenFiresphere schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:13:
[...]
Die jeugd van tegenwoordig heeft ook geen druppel respect meer.
Daarnaast waarom zou ik moeten rennen?
Mmmmm, zie net dat ik het wel direct in 1 keer goed kan spellen...

http://umbraco.com/follow...n-umbraco-4,-6-and-7.aspx
Eigenlijk zouden alle cms systemen de 'editor' en de content los van elkaar moeten houden. Dan heb je geen issues met je cms systeem aangezien die niet op je webserver staat maar op een "veiligere" locatie.
Binnenkort toch eens experimenteren met pretzel om markdown om te zetten naar een website.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Werd install sowieso niet aangeraden te verwijderen na een deployment?markvt schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
Voor de umbraco gebruikers:
http://umbraco.com/follow...n-umbraco-4,-6-and-7.aspx
Eigenlijk zouden alle cms systemen de 'editor' en de content los van elkaar moeten houden. Dan heb je geen issues met je cms systeem aangezien die niet op je webserver staat maar op een "veiligere" locatie.
Binnenkort toch eens experimenteren met pretzel om markdown om te zetten naar een website.
Maar ik ben zelf ook niet zo'n fan van dat soort systemen en gooi over het algemeen de admin panel achter een ip restrictie. Lastig als men vanaf een andere plek iets wil aanpassen, maar wel een stuk veiliger.
Gelukkig heeft umbraco lang geleden al besloten om de headers die aangaven dat het om umbraco ging te droppen. Dat scheelt volgens mij ook al een hele hoop...
Ik gok dat je iets moet gaan programmeren?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ga gokken op "Iets" met computersFiresphere schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Ik gok dat je iets moet gaan programmeren?
Maakt het voor de gemiddelde gebruiker wel lastig.markvt schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
@kaesve: gefeli
Kijk uit, of hij pakt zijn rollator! Kan ook hard aankomen!.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:23:
[...]
Of je moet een grote stoel hebben, want ik laat mij natuurlijk niet zo snel in mijn face high-fiven
Ik kom net van mijn slaaptijd (lees werk dus) thuisFiresphere schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:49:
[...]
Zeg, ga jij eens terug naar je middagdutje jochie!
[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 22-07-2014 16:53 ]
Zeg, ga jij eens terug naar je middagdutje jochie!Ryur schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:47:
[...]
Kijk uit, of hij pakt zijn rollator! Kan ook hard aankomen!
Dat hoeft niet zo te zijn, 'deploy/update' knopje waarmee ze hem live kunnen zetten wat dan de stappen doorloopt. Dan zou je de cms intern in je netwerk hebben en een statische versie op een webserver.vpm schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:43:
[...]
Maakt het voor de gemiddelde gebruiker wel lastig.
@kaesve: gefeli
Neem aan dat er wel CMS systemen zijn die op die manier werken...?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Sorry, small pet peeve.
[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 22-07-2014 17:15 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.