Goede gok.
Nee, ik ga voornamelijk frontend javascript doen, maar er is ook ruimte voor heel andere dingen (js back-end, of ipad apps, of java of..), dus dat is leuk.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Goede gok.
Zijn er ook pet peeves die niet klein zijn?OkkE schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:14:
Content Management Systeem systeem ...
Sorry, small pet peeve.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik begin normaal om 8u maar nu moest ik om 6u beginnen omdat bezoekers van het platform zo min mogelijk hinder mogen hebben van eventuele downtime tijdens updates.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:20:
[...]
Wat jij kantooruren noemt![]()
Ik ben net binnengekomen...
Tijdens het gesprek werd er gevraagd naar mijn Nederlands kampioenschap robotica. Toen ik zei dat ik nog nooit wat gedaan had met robotica keek mijn interviewer nogal vreemd.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Die site is gisteren live gegaan, waarschijnlijk door iemand in een avondje in elkaar geknutseld. Cut him some slack, will ya?Douweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:01:
Idee: 10/10, uitwerking.. 5/10
Ik vind het maar een summiere website, mist naar mijn mening veel dingen.
We are shaping the future
Verwijderd
QFTAlex) schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:28:
[...]
Die site is gisteren live gegaan, waarschijnlijk door iemand in een avondje in elkaar geknutseld. Cut him some slack, will ya?
nja leuk dan, maar je wilt uiteindelijk een statement maken en het liefst mensen even afbrandenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:35:
[...]
QFT
Ik vind het best een leuk initiatief en zoals Alex) hierboven aangeeft is het gewoon als hobby snel in elkaar geknutseld. Kan je niet veel meer van verwachten, toch?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat heb je geupload??RayNbow schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:55:
Yay, een testvideo geupload naar YouTube en niet lang daarna wereldwijd geblockt.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Waarom stuur je hem niet gewoon een mailtje met je suggesties, wie weet doet hij er iets mee?Douweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:53:
[...]
nja leuk dan, maar je wilt uiteindelijk een statement maken en het liefst mensen even afbranden. De verhaaltjes zijn wel ok, maar ik zie toch meer over het bedrijf, de originele conversatie, de naam (en foto) van de recruiter en ga zo maar door.
Verder prima hoor één dagje werk, maar zet het dan niet 'live'.
Wat is je statement nu? Behalve wat 'boehoe' verhaaltjes breek je nu geen poten.
Dus nogmaals, idee is top maar de uitvoering is een beetje jammer.
Geen koffie, geen begin van de dag.BM schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:22:
Tot 10 uur geen water, en dus geen koffie hier...lekker begin van de dag...
Volgens mij zijn zij een puur ICT recruitment bureau. Dus dan kan het wel kloppenCartman! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:05:
Voor een eerste versie lijkt t me even prima.
Bij sommige bedrijven vraag ik me af hoeveel recruiters er werken, ik heb echt tig invites van mensen die bij Bonque werken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat zijn geen recruiters toch?.Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Volgens mij zijn zij een puur ICT recruitment bureau. Dus dan kan het wel kloppen
Leg eens uit? Tis hier warm, dus snap niet zoveel vandaag
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb je wel eens een mailtje van ze gehad?.Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:20:
[...]
Leg eens uit? Tis hier warm, dus snap niet zoveel vandaag![]()
Zie trouwens dat het een vacature site is. Dan is het wel vreemd dat je tevens recruiting erbij doet om zieltjes te winnen...
Was rond kwart voor 8 binnen, en heb nu net m'n 1e kop koffie voor me staan. Needless to say de hoeveelheid verzet werk niet heel groot is tot nu toe.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 32% gewijzigd door vpm op 23-07-2014 11:47 ]
Ik krijg inderdaad op LinkedIn ook veel verschillende mensen van Bonque.nl die mijn profiel bekijken. Vraag me af of het niet gewoon is om interesse te wekken..Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Volgens mij zijn zij een puur ICT recruitment bureau. Dus dan kan het wel kloppen
Grappig, is mij ook een keer overkomen.Alex) schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:26:
Ah kijk, mijn melding is al gepubliceerd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Vrij dom om te gaan betalen voor de werving. Ik dacht dat het normaal zo was dat:Firesphere schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:02:
Volgens mijn werkgever spelen die lui ook een heel smerig spelletje.
Ze beginnen met "We hebben misschien iemand die bij jouw vacature past", als je daar op ingaat, pas dan (aka, nadat je begint met betalen voor de werving), gaan zij ook daadwerkelijk aan diegene vragen of hij uberhaupt wel zin heeft in de vacature.
En dan ook nog cv's sturen die niet aansluiten op die vacatureAcquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Cool, ik wist niet dat daar al eens site voor was. Ik mail ze altijd terug om ze te feliciteren dat ze 't tot m'n "Wall of Shame" geschopt hebbenAlex) schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:26:
Ah kijk, mijn melding is al gepubliceerd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 23-07-2014 13:09 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
kenneth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:08:
Maar ... als ik een nieuwe baan zou willen, moet ik recruiters dan geheel mijden (lees: monsterboard van voor naar achter en weer terug lezen) of zitten er wel wat fatsoenlijke partijen tussen?
Je kan altijd beter eerst zelf zoeken. Is gunstiger voor het bedrijf ($$$) en uiteindelijk dan ook voor jezelf waarschijnlijk. Grote kans dat het bedrijf een beetje kort op je salaris om die knakker te betalen (kan, hoeft niet). Goed, mocht dat niet zo lukken of heb je helemaal niets gevonden, dan kun je altijd spul 'online' zetten en zien wie contact met je opneemt.Douweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:59:
Uiteindelijk heb ik mijn baan ook via een recruiter, alleen dan een 'normale' die ook nog eens wat extra deed en met een gedegen aanbod kwam.
Verwijderd
Compleet offtopic maar wat een leuke website heb jij daar, Rob!RobIII schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:03:
[...]
Cool, ik wist niet dat daar al eens site voor was. Ik mail ze altijd terug om ze te feliciteren dat ze 't tot m'n "Wall of Shame" geschopt hebben
http://riii.nl/wos
Bonque (dit topic) en UChoose (blacklist-recruiters.nl) staan iig ook op mijn shitlist "Wall of Shame"
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:13:
[...]
Compleet offtopic maar wat een leuke website heb jij daar, Rob!
Zit simpel in elkaar en je hebt een leuke manier gevonden om veel content in kwijt te kunnen, ik ben jaloers
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Graag zelfs! Ik heb de site inderdaad in anderhalve avond in elkaar gefietst omdat er vandaag een krantenartikel over geplaatst werd (het idee voor de site zelf heb ik wel al heel lang mee rondgelopen), dus mijn prioriteit lag bij een werkend systeem neerzetten. Suggesties, ideeen etc sta ik absoluut voor open (info@blacklist-recruiters.nl).Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:08:
[...]
Waarom stuur je hem niet gewoon een mailtje met je suggesties, wie weet doet hij er iets mee?
[ Voor 7% gewijzigd door anargeek op 23-07-2014 13:42 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
[ Voor 56% gewijzigd door anargeek op 23-07-2014 13:55 ]
De site is nu heel erg gericht op slechte recuiters. Wat als ik een verhaal heb over hoe goed ik geholpen ben door een IT-recruiter? Kan ik dat dan ook op de site zetten of is dat niet de bedoeling?anargeek schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:47:
http://www.telegraaf.nl/f/22885705 of als je je niet wilt inschrijven een scan hier: http://blacklist-recruite...-telegraaf-23-07-2014.jpg
Verwijderd
http://whitelist-recruiters.nl/ ?Azer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
De site is nu heel erg gericht op slechte recuiters. Wat als ik een verhaal heb over hoe goed ik geholpen ben door een IT-recruiter? Kan ik dat dan ook op de site zetten of is dat niet de bedoeling?
Zelf gericht zoeken op Twitter/Google. Vacatures staan daar altijd wel online.kenneth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:08:
Maar ... als ik een nieuwe baan zou willen, moet ik recruiters dan geheel mijden (lees: monsterboard van voor naar achter en weer terug lezen) of zitten er wel wat fatsoenlijke partijen tussen?
Dit vind ik een lastig punt. Ik zou als site niet graag bureaus willen "aanraden" omdat dat gevoelens van belangenverstrengelingen kan oproepen. Daarnaast, wat zou recruiters ervan weerhouden om goede reviews over zichzelf te schrijven?Azer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
De site is nu heel erg gericht op slechte recuiters. Wat als ik een verhaal heb over hoe goed ik geholpen ben door een IT-recruiter? Kan ik dat dan ook op de site zetten of is dat niet de bedoeling?
Wat zou recruiters weren om slechte recruiters te weerhouden van negatieve reviews over concurrenten?anargeek schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:24:
[...]
Dit vind ik een lastig punt. Ik zou als site niet graag bureaus willen "aanraden" omdat dat gevoelens van belangenverstrengelingen kan oproepen. Daarnaast, wat zou recruiters ervan weerhouden om goede reviews over zichzelf te schrijven?
We must recruit more...Barryvdh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:30:
[...]
Wat zou recruiters weren om slechte recruiters te weerhouden van negatieve reviews over concurrenten?
Waar kan ik er een bestellen?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Drie keer klikken vanaf het artikel en je zit bij een webshop in Nederland.
Door iets verder te kijken dan je neus lang is en op de site van het ding op 'Buy' te klikken.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
[ Voor 30% gewijzigd door WernerL op 23-07-2014 15:22 ]
Wat me opvalt met de blogposts, is de term die gebruikt wordt in de paginering. De link met de tekst 'Newer' moet eigenlijk 'Older' zijn en andersom.RobIII schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:14:
[...]
Mweh, het is een flanseltje omdat ik 't hoog tijd vond dat er eens iets kwam te staan op dat domein maar echt heel happy ben ik er (nog) niet mee
Maar ach, het is beter dan niks
Zie je wel vaker. CMS frenzy..dev10 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:23:
[...]
Wat me opvalt met de blogposts, is de term die gebruikt wordt in de paginering. De link met de tekst 'Newer' moet eigenlijk 'Older' zijn en andersom.
Verwijderd
Succes. Toch geen job die je aangeboden werd door een recruiter?vpm schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Zie je wel vaker. CMS frenzy..
*gaat naar sollicitatie*
scherpdev10 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:23:
[...]
Wat me opvalt met de blogposts, is de term die gebruikt wordt in de paginering. De link met de tekst 'Newer' moet eigenlijk 'Older' zijn en andersom.
Nothing to see here!
Die foto op de site is wel heel geforceerd heanargeek schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:47:
http://www.telegraaf.nl/f/22885705 of als je je niet wilt inschrijven een scan hier: http://blacklist-recruite...-telegraaf-23-07-2014.jpg
Verwijderd
Ik had net hetzelfde. Chrome 36 hier.markvt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
Vreemd toen ik hem eerder op de dag bekeek zat dat artikel nog niet achter de pay-wall. Misschien doen ze iets met browser user agents en was firefox 31 nog niet op hun lijst...
Het lijkt erop dat je het artikel slechts één keer mag lezen. (Of je mag 1 artikel gratis lezen). De 2e keer komt die pay wall tevoorschijn.markvt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
Vreemd toen ik hem eerder op de dag bekeek zat dat artikel nog niet achter de pay-wall. Misschien doen ze iets met browser user agents en was firefox 31 nog niet op hun lijst...
Dit dusWernerL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:54:
[...]
Het lijkt erop dat je het artikel slechts één keer mag lezen. (Of je mag 1 artikel gratis lezen). De 2e keer komt die pay wall tevoorschijn.
Lijkt wel op useragent te gaan ja. In Chrome bekeken, en in Firefox kon ik hem alsnog een keer lezen.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2014 17:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het was slechts een aanname dat het op user agent werkt. Meeste cookies worden door mijn browser geblocked..oisyn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:01:
Jullie trekken wel een rare conclusie. Dus omdat het met een andere browser wel lukt ligt het aan de user agent? Het kan natuurlijk net zo goed aan de cookies liggen.
Point in case: ik kan met Chrome met een verse incognito tab elke keer weer die pagina bekijken, dus het heeft sowieso niets met user agent van doen. Na het refreshen krijg ik een paywall. Die bovendien nogal lame is geimplementeerd, want je ziet een split second gewoon het originele artikel
.
.edit: en ja hoor, als ik javascript disable dan kan ik gewoon refreshen wat ik wil
Nogal wiedes, mijn punt is dat die aanname nogal kortzichtig wasWernerL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Het was slechts een aanname dat het op user agent werkt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook wel heel makkelijk om te zeggen dat iemand geen 'rare' aannames te doenDouweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:10:
Doe dan geen aannames, je kan zoiets niet op basis van UA doen. Klinkt gewoon heel raar eigenlijk..
Maar hoe dan? Denk daar nou eens twee tellen over na. User agents zijn niet uniek per bezoeker, maar per browser versie, dus dat zou betekenen dat alleen 1 iemand met die specifieke versie van die browser het artikel kan bekijken. Zelfs als je het ip meeneemt dan is dat nog een te grote groep mensen (een bedrijf heeft typisch 1 ip + 1 specifieke browser). En het is ook niet alsof de user agent verder in het verleden voor dit soort doeleinden gebruikt is. Je kunt er gewoon niet omheen dat het -zeker voor een bezoeker in het coffee corner topic- een domme kortzichtige aanname wasmarkvt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:27:
Die aanname kwam omdat het eerder vandaag wel werkte.
Natuurlijk kan dat wel op basis van UA. Of het zinnig is, is een tweede, maar het kan natuurlijk best. De mogelijkheid dat een te nieuwe UA wegens een defect UA-sniffingscriptje een verkeerde versie krijgt is helemaal niet zo vergezocht. Alleen kunnen aannames pas opgewaardeerd worden tot conclusies (of afgeserveerd als onzin) als je het ook werkelijk even test.Douweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:10:
Doe dan geen aannames, je kan zoiets niet op basis van UA doen. Klinkt gewoon heel raar eigenlijk..
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Eigenlijk wist ik wel dat user agents niet uniek zijn inderdaad. Je hebt gelijk .oisyn.oisyn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:49:
[...]
Maar hoe dan? Denk daar nou eens twee tellen over na. User agents zijn niet uniek per bezoeker, maar per browser versie, dus dat zou betekenen dat alleen 1 iemand met die specifieke versie van die browser het artikel kan bekijken. Zelfs als je het ip meeneemt dan is dat nog een te grote groep mensen (een bedrijf heeft typisch 1 ip + 1 specifieke browser). En het is ook niet alsof de user agent verder in het verleden voor dit soort doeleinden gebruikt is. Je kunt er gewoon niet omheen dat het -zeker voor een bezoeker in het coffee corner topic- een domme kortzichtige aanname was
Kern van waarheid in, maar het zat me even dwars dat een aanname wordt gemaakt op iets wat er in feite helemaal niets mee te maken heeft. Zulke dingen kom ik al te vaak tegen op het werk vanuit de user kant. "Jij, jij had 3 weken terug op die afdeling iets met de printer gedaan en nu werkt mijn printer niet meer!!on1on1."incaz schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:50:
[...]
Natuurlijk kan dat wel op basis van UA. Of het zinnig is, is een tweede, maar het kan natuurlijk best. De mogelijkheid dat een te nieuwe UA wegens een defect UA-sniffingscriptje een verkeerde versie krijgt is helemaal niet zo vergezocht. Alleen kunnen aannames pas opgewaardeerd worden tot conclusies (of afgeserveerd als onzin) als je het ook werkelijk even test.
dev10 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:23:
[...]
Over mij
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 23-07-2014 23:43 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
* Firesphere wil ze niet eens tellen.
Aan de andere kant zijn de meeste bedrijven/personen die domeinnamen registreren om geld te verdienen wel naaiers. Ze registreren van alles, en doen er niks mee. Behalve advertenties vertonen, en geld vragen. Zo heeft zo'n flut bedrijf het .nl domein van mijn achternaam in bezit, en staat al zo'n 3-4 jaar weg te roesten. Blijkbaar gekaapt toen de vorige eigenaar niet verlengt had. En daar durven ze dan leuk 5.000,- voor te vragen, terwijl het geen veel voorkomende of bijzonder naam is.. Wat mij betreft mag SIDN zulke domeinnamen afpakken.Douweegbertje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:54:
Maar goed, nu begint iemand die van beroep ijzer giet, te zeiken dat ik dingen puur opkoop voor de winst oid. Vast b00s dat hij ijzergieter.nl niet kon krijgen, punt is dat ik domweg het eerste was. Had hij maar zo slim moeten zijn om over een naam te denken. Nu zijn deze domeinnamen trouwens over het algemeen niet zo heel boeiend op een paar na....
[ Voor 6% gewijzigd door azerty op 24-07-2014 00:27 ]
Waarom? Zo'n iemand betaald er toch netjes voor.. Ik heb nooit die discussie begrepen. Iemand neemt iets, en dat is zijn verdienmodel. Nee, lekker al dat graan wat we opkopen en duurder verkopen, ook aan 3e wereldlanden die toch amper iets te eten hebben. Domeinen is geen eerste levensbehoefte of iets dergelijks, terwijl als het daar om gaat er niemand iets om geeft.ThomasG schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:20:
[...]
Aan de andere kant zijn de meeste bedrijven/personen die domeinnamen registreren om geld te verdienen wel naaiers. Ze registreren van alles, en doen er niks mee. Behalve advertenties vertonen, en geld vragen. Zo heeft zo'n flut bedrijf het .nl domein van mijn achternaam in bezit, en staat al zo'n 3-4 jaar weg te roesten. Blijkbaar gekaapt toen de vorige eigenaar niet verlengt had. En daar durven ze dan leuk 5.000,- voor te vragen, terwijl het geen veel voorkomende of bijzonder naam is.. Wat mij betreft mag SIDN zulke domeinnamen afpakken.
[ Voor 18% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2014 00:34 ]
Perfect voorbeeld inderdaad. En dan met name van die compleet achterlijke patenten waar geen enkele vorm van research in zit en toch de verdere ontwikkeling zwaar hindert. Het recht van de eerste is een compleet van de pot gerukt concept en zouden ze moeten afschieten.Douweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:31:
Zie het maar als een simpel patent.
Totaal niet vergelijkbaar, daar de verkoop van die kaartjes van tevoren is aangekondigd en er veel meer zijn dan slechts een paar.Ik zie overigens nooit iemand zeuren over die rij mensen die s'nachts voor een winkel liggen te slapen om een kaartje voor concert x te kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 24-07-2014 01:21 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq