De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb het ook een keer gehad. Met een groepje online vrienden hadden we een domain naam voor een service. Maar iemand is toen een beetje inactief gegaan en dus per ongeluk het domein laten verlopen. Result? Nog niet een uur nadat die werd vrijgegeven (zodat wij hem weer konden registreren) was hij gekaapt door iemand anders. Prijs? 2000 euro.... fuck that :x

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb ook niet zoveel op met dat hoarden van domains. Gebruik lekker wat je nodig hebt en niet meer, vind ik over het algemeen een heel prima uitgangspunt voor mijn omgang met de wereld. Ik ben wat dat betreft echt fundamenteel ongeschikt voor handel en kapitalisme - redelijke kosten berekenen is prima, maar winst maken niet door iets toe te voegen maar juist iets af te nemen, daar heb ik dus echt niks mee.

En nee, ik ben niet jaloers en ik ben ook geen domein misgelopen. :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Acid_Burn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 02:04:
Hetzelfde akkefietje met mijn achternaam .nl Daar willen ze ook 1000 euro voor hebben. Staat ook al jaren bij SEDO parking. Leuk die domain squatters... not.
Ik heb het probleem dat mijn achternaam ook een groot bedrijf is, dus al die domeinnamen zijn al weg. Maar ik heb laatst wel een .codes domein gescored, wel een beetje prijzig, maar als programmer staat <voornaam>@<achternaam>.codes wel leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
$50,- voor een .codes domeinnaam.. Beetje veel. Ik kom er zojuist achter dat .ninja ook bestaat... Maar code.ninja is natuurlijk al weg. :'(

Overigens, hoe kunnen domeinkapers zo snel weten dat een domeinnaam verloopt? Ieder domeinnaam wat ik in het verleden heb zien verlopen staat binnen mum van tijd vol met advertenties geplaatst door zo'n kaper. En dan zijn er domeinnamen die helemaal geen geld waard zijn. Waarom doen ze dat toch?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.oisyn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:20:
[...]

Perfect voorbeeld inderdaad. En dan met name van die compleet achterlijke patenten waar geen enkele vorm van research in zit en toch de verdere ontwikkeling zwaar hindert. Het recht van de eerste is een compleet van de pot gerukt concept en zouden ze moeten afschieten.

[...]

Totaal niet vergelijkbaar, daar de verkoop van die kaartjes van tevoren is aangekondigd en er veel meer zijn dan slechts een paar.
Behalve dat je één ding mist. Naar mijn mening is het een patent op het domein, in tegenstelling tot een daadwerkelijk patent staat een domein je core-ontwikkeling totaal niet in de weg. Het is keer op keer bewezen dat het eigenlijk niet uitmaakt welk domein je gaat gebruiken, zolang je product maar goed is. Meestal gaat het hier weer om EMD's, waarvan ik dan zeg: had je maar eerder moeten zijn.
Rutix schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:46:
Ik heb het ook een keer gehad. Met een groepje online vrienden hadden we een domain naam voor een service. Maar iemand is toen een beetje inactief gegaan en dus per ongeluk het domein laten verlopen. Result? Nog niet een uur nadat die werd vrijgegeven (zodat wij hem weer konden registreren) was hij gekaapt door iemand anders. Prijs? 2000 euro.... fuck that :x
Natuurlijk een leuk verhaal, maar uiteindelijk klopt het weer van geen meter.
Ten eerste mag een bedrijf niet zomaar je domein gaan vrijgeven, hier zit zeer zeker een grote periode overheen, zelfs als je niet betaald. Los van dat, mocht het domein toch vrij komen, dan heb je alsnog ~30 dagen RECHT om als "vorige eigenaar" het domein uit quarantaine terug te kopen..
Nu ben je naar mijn mening 'boos' omdat iemand doorheeft dat het domein misschien potentie is, al dan niet vraag naar is.
WernerL schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:56:
$50,- voor een .codes domeinnaam.. Beetje veel. Ik kom er zojuist achter dat .ninja ook bestaat... Maar code.ninja is natuurlijk al weg. :'(

Overigens, hoe kunnen domeinkapers zo snel weten dat een domeinnaam verloopt? Ieder domeinnaam wat ik in het verleden heb zien verlopen staat binnen mum van tijd vol met advertenties geplaatst door zo'n kaper. En dan zijn er domeinnamen die helemaal geen geld waard zijn. Waarom doen ze dat toch?
In feite moet je een check doen op DNS. Een domein dat naar quarantaine gaat 'veranderd' zijn DNS of is 'leeg'. Volgens mij is het 40 dagen 'cooldown' , periode waarin een domein in quarantaine blijft staan en de originele eigenaar kans heeft om dat ding terug te kopen. Dat weet je dus, en bij een whois staat ook de 'release' date. Vervolgens op die datum kun je 15x p/s gaan pullen om te registreren. Nu kun je dat bijna alleen doen als je een directe lijn hebt met SIDN (lees: registar zijn) en wat kennis van zaken hebt.
Je kan wel met API's van bijv. transip blijven requesten, maar die vinden dat niet leuk als je dat om de seconden doet.

--------------------------------------------------
Overigens snap ik ieder zijn standpunt wel hoor, en ik probeer ook niet mensen te overtuigen van een andere mening want dat lukt toch niet. Net zo goed andersom :p

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:34:
Ik heb ook niet zoveel op met dat hoarden van domains. Gebruik lekker wat je nodig hebt en niet meer, vind ik over het algemeen een heel prima uitgangspunt voor mijn omgang met de wereld. Ik ben wat dat betreft echt fundamenteel ongeschikt voor handel en kapitalisme - redelijke kosten berekenen is prima, maar winst maken niet door iets toe te voegen maar juist iets af te nemen, daar heb ik dus echt niks mee.

En nee, ik ben niet jaloers en ik ben ook geen domein misgelopen. :)
Dit ^^.

Heb het ook niet zo met domeinkapers al heb ik daar nu ook niet zo gek veel slechte ervaringen mee. voornaam.be was bezet, ik heb een mailtje gestuurd naar de persoon die hem had en wou er wel wat geld voor geven maar hij wilde er niet vanaf omdat die domeinnaam geregistreerd was voor zijn zoon die er binnen 10 jaar misschien iets zou willen mee doen. Begrijp ik heus wel en daar heb ik mij dan bij neergelegd.

Wat ik wel niet leuk vind zijn de mensen die hoefijzer.nl registreren voor mocht er ooit een hoefsmit zijn die een leuke domeinnaam zoekt. Ik vraag me trouwens af hoe veel mensen dit soort domeinnamen echt kopen. De value in pizza.be zie ik nog wel maar iets als hoefijzer.nl vind ik dan maar weer niets. Ziet er volgens mij onprofessioneel uit maar goed, dat zijn juist mijn 2 centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoeft niet... hoefijzer kan juist een hele goede domein naam zijn. Het valt op. Tegenwoordig zijn juist dit soort namen dan weer wat hipper. Stel dat er een advocaat is met hoefijzer als achternaam en een advocaten kantoor genaamd 'Hoefijzer Advocaten en partners'. Dan is hoefijzer.nl een prima naam.

Anyway... never underestimate the powers of marketing. Het zijn juist de 'gelikte' namen die tegenwoordig niet meer hip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb zelf vele variaties op de ideale domeinnaam van mijn platenlabelconceptje gekocht. De .com was me 2 jaar terug aangeboden voor 1350. Mij te veel. Nu is de domein pas verlopen en direct opgepikt door iemand anders die minimaal 6000 vraagt. Ja, dan maar geen .com hoor. Superdoei :9

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens-R schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:51:
Hoeft niet... hoefijzer kan juist een hele goede domein naam zijn. Het valt op. Tegenwoordig zijn juist dit soort namen dan weer wat hipper. Stel dat er een advocaat is met hoefijzer als achternaam en een advocaten kantoor genaamd 'Hoefijzer Advocaten en partners'. Dan is hoefijzer.nl een prima naam.

Anyway... never underestimate the powers of marketing. Het zijn juist de 'gelikte' namen die tegenwoordig niet meer hip zijn.
This. Alleen al in alle nieuwe grafische/design bureaus... Zit soms echt onzin tussen _/-\o_
Maar uiteindelijk ga ik zelf denk ik eerder voor iemand die zn bedrijfje potato.nl noemt dan 'grafischontwerp.nl' Toont iig al een beetje creativiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:56:
[...]

This. Alleen al in alle nieuwe grafische/design bureaus... Zit soms echt onzin tussen _/-\o_
Maar uiteindelijk ga ik zelf denk ik eerder voor iemand die zn bedrijfje potato.nl noemt dan 'grafischontwerp.nl' Toont iig al een beetje creativiteit :P
http://www.potatoplatform.com/

Die bestaat. Is alleen geen grafisch bedrijf. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 24-07-2014 09:58 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 19:49
Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:58:
[...]

http://www.potatoplatform.com/

Die bestaat. Is alleen geen grafisch bedrijf. :P
O wow, een under construction page die al een hele disclaimer erachter heeft zitten 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:59:
[...]

O wow, een under construction page die al een hele disclaimer erachter heeft zitten 8)7 8)7
Die algemene voorwaarden zijn gewoon standaard, kun je zo van de KvK ofzo downloaden ;)

Is geen disclaimer maar leveringsvoorwaarden trouwens :P

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 24-07-2014 10:03 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:03:
[...]

Die algemene voorwaarden zijn gewoon standaard, kun je zo van de KvK ofzo downloaden ;)

Is geen disclaimer maar leveringsvoorwaarden trouwens :P
Maakt het niet minder raar om dat op een under construction page erbij te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:06:
[...]

Maakt het niet minder raar om dat op een under construction page erbij te gooien :P
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het ook nooit meer dan een Under Construction wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, tof.
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd.
Als jullie de keuze krijgen tussen:

Grafischontwerpers(stadnaam).nl
of
Aardappelbouwers.nl

Voor een grote opdracht, wat is dan je keus? Zie de namen niet te letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:
haha, tof.

of
Aardappelbouwers.nl

Aardappelbouwers lijken mij dan zo'n stelletje hipsters die hun werk niet al te serieus nemen. Ik zou dan toch voor de saaie degelijke naam gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

haha, tof.

of
Aardappelbouwers.nl

Dan zou ik kiezen voor de beste. Who gives wat hun URL is, je moet er langs gaan en de mensen ontmoeten. Mee praten, kijken wat ze kunnen.

Hoewel iets van "fuckdekerstman.nl" ofzo natuurlijk iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Portfolio en de algehele uitstraling van hun website is ook belangrijk. Een bureau kiezen puur op basis van domeinnaam zou ik niet snel doen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 24-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Dan zou ik kiezen voor de beste. Who gives wat hun URL is, je moet er langs gaan en de mensen ontmoeten. Mee praten, kijken wat ze kunnen.

Hoewel iets van "fuckdekerstman.nl" ofzo natuurlijk iets anders is.
Ik heb het over een eerste indruk, en het is allemaal hypothetisch (sp?) Dus natuurlijk ga je kijken naar portfolio, maar het is een vraagstukje in de zin van: Liever Charlie sheen met 4 benen of Pamela Anderson zonder armen en benen in bed. Weetjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

orf

Dan geeft Grafischontwerpers(stadnaam).nl aan dat ze weinig ondernemend zijn en het vooral moeten hebben van hun lokale netwerk. Zeer waarschijnlijk werken ze alleen maar voor MKB en voor lokale vestigingen. Ook heeft het niet veel creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
WernerL schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:56:

zoiets als dit ?
http://www.droplist.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:45:
Dan geeft Grafischontwerpers(stadnaam).nl aan dat ze weinig ondernemend zijn en het vooral moeten hebben van hun lokale netwerk. Zeer waarschijnlijk werken ze alleen maar voor MKB en voor lokale vestigingen. Ook heeft het niet veel creativiteit.
Tja, maar als je in bijvoorbeeld Rotterdam zit, en je hebt bijna alle transportbedrijven uit Rotterdam, en toch noem je jezelf "grafisch-rotterdam.nl"....

Alsnog niet veelzeggend, zo'n naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zitten best wat leuke domeinnamen tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
of
Aardappelbouwers.nl

Dan zou ik eerst en vooral naar de 'over Aardappelbouwers'-pagina gaan, om te weten waarom ze voor die naam gekozen hebben.

--
Hmm, ben me nu aan het verdiepen in de diepere mogelijkheden van js. Veelzijdig, maar ook wel een klein beetje heavy wizardry hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:22

ErikKo

Rippie

incaz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:55:
[...]

Hmm, ben me nu aan het verdiepen in de diepere mogelijkheden van js. Veelzijdig, maar ook wel een klein beetje heavy wizardry hier en daar.
Moet je nagaan dat JavaScript in 10 dagen bedacht is. (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

ErikKo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Moet je nagaan dat JavaScript in 10 dagen bedacht is. (klik)
JavaScript is veel beter als je schrijft in een taal die naar JavaScript compilet, zoals CoffeeScript, TypeScript of Dart.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Que? Javascript is beter als je een andere taal gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

EddoH schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:21:
Que? Javascript is beter als je een andere taal gebruikt?
Als je een andere taal gebruikt die compilet naar JavaScript. Dan profiteer je namelijk van de voordelen van JavaScript, zoals dat het overal draait en erg flexibel is, maar heb je geen last van de nadelen, zoals dat JavaScript té flexibel is en het ontzettend makkelijk is om jezelf in de voet te schieten, en dat OO in JavaScript zacht gezegd niet ideaal is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
Die vind ik ook raar ^^ Javascript is niets mis mee als je het door en door kent. Als je nog maar de helft ervan snapt kan ik wel inzien waarom Coffeescript, typescript of Dart zo aantrekkelijk is. (Of als je werkt met een team waarvan de kennis nogal twijfelachtig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:16:
[...]

JavaScript is veel beter als je schrijft in een taal die naar JavaScript compilet, zoals CoffeeScript, TypeScript of Dart.
Afbeeldingslocatie: http://i491.photobucket.com/albums/rr273/tai_ward/Yeah-well-thats-just-like-your-opinion-man.jpg

:)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Als je een andere taal gebruikt die compilet naar JavaScript. Dan profiteer je namelijk van de voordelen van JavaScript, zoals dat het overal draait en erg flexibel is, maar heb je geen last van de nadelen, zoals dat JavaScript té flexibel is en het ontzettend makkelijk is om jezelf in de voet te schieten, en dat OO in JavaScript zacht gezegd niet ideaal is.
Ik vind het een beetje rare uitspraak... "Assembly is beter als je C of C++ gebruikt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:25:
Die vind ik ook raar ^^ Javascript is niets mis mee als je het door en door kent. Als je nog maar de helft ervan snapt kan ik wel inzien waarom Coffeescript, typescript of Dart zo aantrekkelijk is. (Of als je werkt met een team waarvan de kennis nogal twijfelachtig is).
Ben ik het niet mee eens, ; insertion bijt je ook als je al jaren JS gebruikt en goed kent, om maar iets te nomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:25:
[...]
OO in JavaScript zacht gezegd niet ideaal is.
Er is niets mis met OO in JS. Het is alleen totaal anders dan in de talen die de meeste mensen gewend zijn. De context switch is wat JA voor de meeste mensen moeilijk maakt en waarom ze zichzelf in de problemen werken.
Blubber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:
[...]
Ben ik het niet mee eens, ; insertion bijt je ook als je al jaren JS gebruikt en goed kent, om maar iets te nomen.
Het kan aan mij liggen, maar als je die gewoon zelf toevoegt dan heb je er vrijwel nooit last van. Nu is het voor mij al een tijdje geleden dat ik serieus met JS bezig ben geweest hoor, dus wellicht dat het ondertussen is verandert.

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
nieuws: EA maakt Sims 2 Ultimate Edition tijdelijk gratis :D

Bazenactie van EA. Daar gaan heel veel (pre-)tieners een zomervakantie aan kwijtraken... :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

EddoH schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Ik vind het een beetje rare uitspraak... "Assembly is beter als je C of C++ gebruikt".
Wow, CS history 101. De helft van de reden dat talen als C en C++ bestaan is omdat er beter mee te werken is dan met assembly of machinecode.
Let's agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Agreed :)

Heb me er eerlijk gezegd (nog) niet in verdiept, maar je verkondigde het zo stellig dat ik de afbeelding niet kon laten :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Wow, CS history 101. De helft van de reden dat talen als C en C++ bestaan is omdat er beter mee te werken is dan met assembly of machinecode.
Ok, let's not go there... Ik bedoel dat je uitspraak nogal een vreemd statement is. Je kunt natuurlijk vinden dat Dart/whatever fijner is dan pure Javascript. Maar zeggen dat 'Javascript beter is' als je een andere taal(want dat is Dart) gebruikt die naar Javascript compileert is nogal een raar statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Er is niets mis met OO in JS. Het is alleen totaal anders dan in de talen die de meeste mensen gewend zijn. De context switch is wat JA voor de meeste mensen moeilijk maakt en waarom ze zichzelf in de problemen werken.
Dat is op zichzelf natuurlijk toch al iets dat vaak voorkomt - aangezien js ook regelmatig in combinatie met een andere backend taal gebruikt wordt.

Ik moet zeggen dat ik de diverse paradigma's en ook gewoon heel simpel de diverse syntaxen van een doorsnee webapp toch al lastig vind. (Qua syntaxen zit ik nu aan: json, yml, scss, php, mysql, html, twig en javascript, en dan heb ik nog niet eens iets te maken met buildscripts.)
Da's gewoon best veel, zelfs al zijn ze niet allemaal even ingewikkeld gelukkig, en heb je een ide die je waarschuwt voor zaken.

Tegelijkertijd - aan js zit ook nog wel even vast, dus zou het meerwaarde hebben om daar nog iets als typescript bovenop te doen? Vragen, vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58

alienfruit

the alien you never expected

Gaaf mooie IDE voor .NET C#: http://remobjects.com/fire :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

EddoH schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:37:
[...]
Ok, let's not go there... Ik bedoel dat je uitspraak nogal een vreemd statement is. Je kunt natuurlijk vinden dat Dart/whatever fijner is dan pure Javascript. Maar zeggen dat 'Javascript beter is' als je een andere taal(want dat is Dart) gebruikt die naar Javascript compileert is nogal een raar statement.
Kort door de bocht dan, JavaScript is oké, maar het wordt beter als je de kracht van JavaScript kunt aanspreken vanuit een taal die een aantal van de problemen van JavaScript oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ik denk dat het grootste proleem van Javascript is dat veel mensen er met een OOP mindset mee gaan werken. Punt is dat Javascript geen classes kent en je niet moet willen programmeren zoals je in bijvoorbeeld C# gewend bent. Javascript is een prima taaltje mits je het goed gebruikt. Het prototype design pattern is een goed startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Als je een uurtje hebt: JavaScript: The Good Parts. Door Douglas Crockford, nog steeds een belangrijke JavaScript-developer. Hij besteedt ongeveer drie kwartier aan het bekritiseren van JavaScript, en slechts een kwartier aan 'voordelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Kijk ik vanavond wel even, zit nu op het werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Mijn grootste probleem met javascript is niet eens zozeer de taal zelf alswel dat je niet de gemakken hebt zoals je wel gewend in andere OO-talen. Geintegreerde debugger, strong-typed checking, intellisense, refactor-tools, go-to definition, builden/minifyen van javascript files etc. Het kan allemaal wel, maar heel veel moet je zelf instellen en aan elkaar knopen waarbij het met C# en Visual studio alles is geregeld. Zo'n typescript of coffeescript is leuk, maar ik heb jsMap nog niet werkend weten te krijgen. Nou was de laatste keer dat ik daar naar keek zeker 1,5 jaar geleden toen het nog niet echt bestond. Dus misschien zijn er nu betere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:27:
Geintegreerde debugger, strong-typed checking, intellisense, refactor-tools, go-to definition, builden/minifyen van javascript files etc. Het kan allemaal wel, maar heel veel moet je zelf instellen en aan elkaar knopen waarbij het met C# en Visual studio alles is geregeld.
:? Wat je nu beweert dat VS alleen voor C# doet doet VS nét zo goed voor JS :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Mijn IDE kan wel prima omgaan met 'goto definition' enzo. Strongtyped checking lijkt me godsonmogelijk in een taal als javascript, zelfs voor hele slimme IDE's.

Zelf heb ik ook gewoon behoorlijk moeite met de syntax - die zit niet in mijn vingers maar is bovendien wel wat tricky met al die haakjes, en de juiste returns op de juiste plekken. Als ik er goed over nadenk kan het wel, maar ik voel me toch nog niet zo vertrouwd dat ik even een module uit mijn mouw schud... en omdat het allemaal toch een beetje een aparte manier van definieren * aanroepen is, kan de IDE ook niet veel betekenen - de foute manier kan nog steeds wel geldig zijn, doet alleen niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Geachte heer, mevrouw [...], Hartelijk dank voor uw reactie via Mijn Syntus. Uit uw reactie hebben wij begrepen, dat u niet alle reis- en transactiegegevens in uw overzicht terug ziet. In sommige gevallen is het mogelijk dat uw reizen en transacties na maximaal zeven dagen alsnog op uw reis- en transactieoverzicht kunnen verschijnen. Op het moment dat u in- of uitcheckt, wordt dit achtereenvolgens door verschillende computers verwerkt. Daarin kan soms een vertraging optreden. Dit is een technisch proces, waarop wij helaas geen invloed hebben. Om te bekijken hoe de in-/uitcheckprocedure is verlopen bij Syntus, hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat uw reis op 16 juli al langer dan zeven dagen geleden is. Wij moeten helaas concluderen dat de transacties die missen in uw overzicht zeer waarschijnlijk verloren zijn gegaan toen de kaartlezer waarmee u hebt in- of uitgecheckt defect is geraakt. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de transacties die op dit apparaat stonden naar het centrale systeem te sturen zodat ze ook op uw transactieoverzicht terecht komen. Voor de goede orde berichten wij u dat wij hebben kunnen constateren dat de reis/reizen wél is/zijn betaald door u aan Syntus, en het niet-verreisde bedrag bij het uitchecken netjes is terug gestort op uw OV-chipkaart. Helaas is dit dus niet herleidbaar uit uw reis- en transactieoverzicht. Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
WTF, dus men beweert dat de kaartlezer kapot is gegaan, en dat de gegevens niet opgeslagen zijn in de database. Maar toch heeft men op magische wijze kunnen concluderen dat ik correct uigecheckt ben, de aanleiding voor deze conclusie kunnen ze niet delen met mij. Dus ik moet er maar op vertrouwen dat het inderdaad goed is gegaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

RobIII schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:29:
[...]

:? Wat je nu beweert is dat wat VS alleen voor C# doet, doet VS nét zo goed doet voor JS :?
FTFY. En nee, nog niet zo uitgebreid, maar VS is hard onderweg om van JS-ondersteuning een first class citizen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javascript discussie
Mandatory: Destroy All Software - WAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 13:39
Blubber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:43:
[...]

WTF, dus men beweert dat de kaartlezer kapot is gegaan, en dat de gegevens niet opgeslagen zijn in de database. Maar toch heeft men op magische wijze kunnen concluderen dat ik correct uigecheckt ben, de aanleiding voor deze conclusie kunnen ze niet delen met mij. Dus ik moet er maar op vertrouwen dat het inderdaad goed is gegaan?!
Ik zou er niet blind op vertrouwen. Bijvoorbeeld al deze zin:
Voor de goede orde berichten wij u dat wij hebben kunnen constateren dat de reis/reizen wél is/zijn betaald door u aan Syntus, en het niet-verreisde bedrag bij het uitchecken netjes is terug gestort op uw OV-chipkaart.
Hoe ze dat kunnen constateren zonder dat het is geregistreerd én zonder dat ze jou kunnen vertellen op basis waarvan ze het conluderen én gezien dat ze spreken over de reis/reizen wél is/zijn geeft mij 0,0 vertrouwen.

Mijn advies: niet mee akkoord gaan totdat ze je kunnen vertellen wat er precies is gebeurd.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Daar zitten wel een paar pareltjes tussen ja :D
JavaScript:
1
2
3
4
Array(16).join("wat" + 1)
// wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1wat1
Array(16).join("wat" - 1) + " Batman!"
// NaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaN Batman!

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 13:39
Can't play video.
Media source loading has failed.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ger schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:04:
[...]
Ik zou er niet blind op vertrouwen. Bijvoorbeeld al deze zin:

[...]
Hoe ze dat kunnen constateren zonder dat het is geregistreerd én zonder dat ze jou kunnen vertellen op basis waarvan ze het conluderen én gezien dat ze spreken over de reis/reizen wél is/zijn geeft mij 0,0 vertrouwen.

Mijn advies: niet mee akkoord gaan totdat ze je kunnen vertellen wat er precies is gebeurd.
Ik had al direct een antwoord terug gestuurd met hetzelfde punt als jij hier maakt.

Dit is overigens niet de enige klacht, heb er ook een lopen waar ik twee keer ingecheckt ben achter elkaar zonder tussentijds uit te checken, dat kost 2x 4 euro. Ik krijg net een reactie dat ik daar 4 euro van terug krijg, dat zou dus 6.70 moeten zijn (4 + (4 - ritprijs)). Wat een stel idioten zijn het daar ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ger schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Can't play video.
Zou gewoon moeten werken hoor. Speech is leuk, klassiekertje inmiddels :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:
[...]

JavaScript:
1
2
3
4

8)7
Is ook mijn favoriet! Heb die talk nu al 100 keer gezien maar hij blijft me vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
[...]
Nog leuker wat ik daaruit lees: je hebt betaald voor een reis, maar ze kunnen niet aannemelijk maken wát die reis is geweest. 8)7
Dus geen bewijs dat er een reis is geweest. Lekker is dat.

En wat zeggen ze op een reactie als: "Ik betaal enkel voor de reizen die in het overzicht staan. De saldo klopt niet t.o.v. het overzicht, dus gaarne een terugstoring."?
Als jij vanuit het overzicht die reis zou moeten verantwoorden aan jouw werkgever, dan heb je ook problemen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:
[...]

JavaScript:
1
2
3
4

8)7
Die is toch niet zo gek als je er van uit gaat dat "+" ook string concat is in JS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het gekke is natuurlijk die -1 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ger schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Can't play video.
Interessant genoeg, faalt de javascript op die pagina bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

BtM909 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:31:
Het gekke is natuurlijk die -1 ;)
"wat" - 1 = NaN

16 x undefined/empty items joinen met die inhoud levert dat toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, ik vind die ook niet zo super gek als je er even bij stil staat. Maar dit zijn inderdaad van die dingen die je moet weten van Javascript en die je anders echt ongelooflijk hard gaan naaien uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
[...]

Mag ik vragen welk Syntus station dit het geval bij was? Want hier klopt mijn OVkaart ook niet (en ik reis nu alleen met Syntus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Maar het antwoord is toch gewoon 41860 of 'was'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
orf schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:39:
[...]

"wat" - 1 = NaN

16 x undefined/empty items joinen met die inhoud levert dat toch op?
Je gaat mij serieus uitleggen hoe JS werkt? :P

Dat filmpje is een satire op de "onlogische" dingen binnen JS (en andere talen)... Het is toch grappig dat je de Batman tune eruit kan halen. Ik zou er niet teveel achter zoeken en willen verklaren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

BtM909 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:
[...]

Je gaat mij serieus uitleggen hoe JS werkt? :P

Dat filmpje is een satire op de "onlogische" dingen binnen JS (en andere talen)... Het is toch grappig dat je de Batman tune eruit kan halen. Ik zou er niet teveel achter zoeken en willen verklaren ;)
Ik probeer je uit te leggen waarom ik het niet gek vindt. Ik vind het zelfs erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Mag ik vragen welk Syntus station dit het geval bij was? Want hier klopt mijn OVkaart ook niet (en ik reis nu alleen met Syntus)
Natuurlijk mag dat :). Het was een ritje van vlakbij waar ik woon naar Enschede Centraal, waar het uitchecken dus faalde.

edit: Krijg net een of andere screenshot van hun backend gemailt waarin de transactie inderdaad wel te zien is. Dus alles klopt nu, maar ik blijf het vaag vinden dat ze dat niet gewoon op de website weergeven, maar vooral dat ze niet direct die screenshot sturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Blubber op 24-07-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
orf schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ik probeer je uit te leggen waarom ik het niet gek vindt. Ik vind het zelfs erg logisch.
Het gekke is volgens mij dat '+' in Javascript zowel voor optellen als string concatenation wordt gebruikt. Daardoor kun je dit soort "fouten" krijgen. Iedereen met een beetje kennis van JS ziet dat dit raar en fout is. Maar dat was natuurlijk niet het punt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
orf schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ok, dan vind je het niet grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:
[...] Het gekke is volgens mij dat '+' in Javascript zowel voor optellen als string concatenation wordt gebruikt. [...]
Ik vind dat overigens ook niet zo gek. Zelfs de combinatie van loose typing, type coercion en de '+' voor string concatenation is niet eens zo heel vreemd. Het komt in ieder geval vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:35:
[...]

Ik vind dat overigens ook niet zo gek. Zelfs de combinatie van loose typing, type coercion en de '+' voor string concatenation is niet eens zo heel vreemd. Het komt in ieder geval vake...
Buffer overflows komen ook vaker voor; dat wil niet zeggen dat ze een positieve verschijning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, maar buffer overflows hebben niets te maken met dat soort dingen taaleigenschappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:46:
Ja, maar buffer overflows hebben niets te maken met dat soort dingen taaleigenschappen.
Het feit dat JavaScript garbage-collected is en geen pointers bevat, betekent dat voor de VM mogelijk is om, in ieder geval tijdens het uitvoeren van JavaScript, te garanderen dat, los van fouten in de VM, buffer overflows onmogelijk zijn. Het wordt geïmpliceerd door eigenschappen van de taal, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Toch wel weer aardig zo'n JS discussie. Ben wel blij dat niemand JavaScript met Java heeft verwart dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Over Java gesproken. ik moet eens gaan uitzoeken hoe ik een virtual comport kan maken en gebruiken. Lijkt me wel eens handig om een module te kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Korben schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:54:
[...]

Het feit dat JavaScript garbage-collected is en geen pointers bevat, betekent dat voor de VM mogelijk is om, in ieder geval tijdens het uitvoeren van JavaScript, te garanderen dat, los van fouten in de VM, buffer overflows onmogelijk zijn. Het wordt geïmpliceerd door eigenschappen van de taal, dus.
Het is dan nog steeds een eigenschap die ongerelateerd is aan het eerder besproken voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
dcm360 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:04:
[...]

Het is dan nog steeds een eigenschap die ongerelateerd is aan het eerder besproken voorbeeld.
Dat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:35:
[...]

Ik vind dat overigens ook niet zo gek. Zelfs de combinatie van loose typing, type coercion en de '+' voor string concatenation is niet eens zo heel vreemd. Het komt in ieder geval vaker voor...
Het probleem zit 'm idd in de ambiguïteit van de + operator. En dan niet eens alle + operators, maar alleen de binaire, want de unaire + operator doet ook type coercion naar een number. +"wat" + 1 geeft ook NaN.

Hier hebben inderdaad meer talen last van, maar dat betekent niet meteen dat het daarom een goede designkeuze was. Uitgerekend talen als, dare I say it, Visual Basic en PHP hebben dit juist wél goed aangepakt door een andere operator te kiezen voor string concatenation (resp. & en .). Bij de binaire + vindt dus altijd een conversie naar getal plaats, en krijg je geen string concatenation als een van de operanden plots niet meer te converteren is naar een getal (dat PHP weer zijn eigen set van problemen heeft omtrent die conversie laten we dan maar even in het midden ;))

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 24-07-2014 17:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Et was anders wel een mooi ezelsbruggetje geweest om nu weer PHP te gaan bashen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als we nu toch op operators aangekomen zij he.. Maken mensen hier wel eens gebruik van operator overloading in C++? Heb er zelf nog nooit wat mee gedaan, behalve wat "academische" meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik was al bijna bang dat het er niet meer van ging komen!

Overigens, die DestroyAllSoftware heeft best een cool verhaal over de VM's, https://www.destroyallsof...h-and-death-of-javascript

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:06
Ah wat is heerlijk om in html een base64 url image tag te gebruiken. Ik ben benieuwd, is dat iets fancy wat eigenlijk bad practise is of is het gebruik gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je moet de afweging maken of de situatie er naar is om er gebruik van te maken. Base64 kost meer bandbreedte dan gewoon een jpg of png als binary, daarentegen is het aantal requests lager. Dat laatste kan handig zijn op bijvoorbeeld een HTTP-500 errorpagina: wellicht wil je een foutmelding tonen met afbeelding, maar de situatie kan zijn dat een los request voor een afbeelding ook een HTTP-500 oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Oeps.
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan doe je duidelijk iets verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Meestal als je een fatal error krijgt, of het nu een te lage ini waarde is, of ik wil iets te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of je bent iets aan het doen waarvoor PHP niet heel erg geschikt is (of zie je dat als te veel willen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

"php5 circular references memory leak"

:D

Heb alleen nog niet helemaal een fix gevonden :(

Was overigens niet helemaal die bug (ik heb PHP 5.3++), maar 'iets' werd niet juist ge-unset... kreeg eigenlijk én een leak én gebruikte te veel resources..

[ Voor 46% gewijzigd door Douweegbertje op 24-07-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:14
Douweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:11:
"php5 circular references memory leak"

:D

Heb alleen nog niet helemaal een fix gevonden :(
De circular reference zelf uit elkaar trekken en klaar :). Maar ik meen dat PHP dat in recentere versies (eindelijk) had opgelost en circular references dus ook mooi werden verwijderd als de objecten nog alleen in stand werden gehouden door de circular reference.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$foo = new Foo();
$bar = new Bar();

$foo->setBar($bar);
$bar->setFoo($foo);
//nu is er een circular reference, als $foo en $bar out of scope
//gaan houden ze zichzelf onderling nog in stand

$foo->setBar(null);
//nu is de circular reference verbroken, eerst kan $foo worden
//opgeruimd omdat geen referentie meer ernaar is (maar $bar
//wordt nog gebruikt door $foo), daarna $bar (omdat $foo dus weg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

RobertMe schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:17:
[...]

De circular reference zelf uit elkaar trekken en klaar :). Maar ik meen dat PHP dat in recentere versies (eindelijk) had opgelost en circular references dus ook mooi werden verwijderd als de objecten nog alleen in stand werden gehouden door de circular reference.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$foo = new Foo();
$bar = new Bar();

$foo->setBar($bar);
$bar->setFoo($foo);
//nu is er een circular reference, als $foo en $bar out of scope
//gaan houden ze zichzelf onderling nog in stand

$foo->setBar(null);
//nu is de circular reference verbroken, eerst kan $foo worden
//opgeruimd omdat geen referentie meer ernaar is (maar $bar
//wordt nog gebruikt door $foo), daarna $bar (omdat $foo dus weg is)
Jawel, maar moest het even vinden waar dat precies zit :p Er miste domweg uberhaubt een goede unset, alleen tja 'waar'. :+

Maar nog bedankt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Douweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Jawel, maar moest het even vinden waar dat precies zit :p Er miste domweg uberhaubt een goede unset, alleen tja 'waar'. :+

Maar nog bedankt :x
Ik heb even verder gezocht, en volgens de bug report zou dit in 5.3 opgelost moeten zijn. Misschien gewoon tijd om PHP dan eens te updaten? 5.2 is volgensmij sowieso EOL?

On a different note. Morgen op het werk mijn Kubuntu 13.04 PC opnieuw installeren omdat nu, nog geen 1,5 jaar na uitgave, de boel al morsdood is ;( Ik krijg al maanden geen updates meer (sinds uitgifte van 14.04 op zijn minst) en sinds, deze week denk ik, bestaan de repos helemaal niet meer. Waar het als web dev wel handig zou zijn dat ik de nieuwste Chrome (Google repo, stuk sinds deze week met 36 omdat die nieuwe dependencies heeft naar packages uit de Kubuntu repo), en Firefox (Ubuntu repo, en zit al maanden op 26) kan draaien. Wordt dus 14.04 installeren morgen, wat dan tenminste een LTS release is met 5 jaar support. Gelukkig ben ik ook de enige met 13.04 en draaien de andere collega's wel een LTS versie, omdat ik sinds kort ook nog eens sys admin erbij doe en ik anders nog wat meer PCs moest installeren, terwijl ik ook nog gewone projecten mee draai.

* RobertMe is prive tevreden met zijn Arch install, gaat tenminste niet EOL. Hoogstens als je maanden niet update dat wat dingen omkiepen bij de eerst volgende update. Maar met mijn "thuisserver" waarop ook Arch draait heb ik ook nog geen echte problemen gehad en die update ik ook maar eens ong. eens in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:35:
Als we nu toch op operators aangekomen zij he.. Maken mensen hier wel eens gebruik van operator overloading in C++? Heb er zelf nog nooit wat mee gedaan, behalve wat "academische" meuk.
Ik overload best vaak de equals(== & !=) operator. Vaak nodig om je classes efficiënt in een container class als lists en hashmaps te kunnen stoppen. Verder overload ik idd ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

RobertMe schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:40:
[...]

Ik heb even verder gezocht, en volgens de bug report zou dit in 5.3 opgelost moeten zijn. Misschien gewoon tijd om PHP dan eens te updaten? 5.2 is volgensmij sowieso EOL?
nja mn eerste edit was niet helemaal duidelijk, draai ook 5.4.12 namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
EddoH schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:41:
[...] Ik overload best vaak de equals(== & !=) operator. Vaak nodig om je classes efficiënt in een container class als lists en hashmaps te kunnen stoppen. Verder overload ik idd ook weinig.
Hmm... hoe bedoel je? (ben echt nog een noob met c++ ^^)
[...]
* RobertMe is prive tevreden met zijn Arch install, gaat tenminste niet EOL. Hoogstens als je maanden niet update dat wat dingen omkiepen bij de eerst volgende update. [...]
Zelfde als bij (K)ubuntu en zo dus. Als je maanden niet update (/upgrade) dan houd het een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:02:
[...]

Zelfde als bij (K)ubuntu en zo dus. Als je maanden niet update (/upgrade) dan houd het een keer op.
Bij (K)ubuntu kan ik elke dag updaten, maar als na 1 jaar de support wordt stop gezet ben ik gewoon de sjaak. Arch zal an zich nooit EOL gaan omdat het rolling release is en je dus gewoon altijd kunt updaten naar de laatste versie. Bij Kubuntu moet je dan een nieuwe installatie opzetten (of een volledige system update doen, net zoals bij Windows, maar dan kun je net zo goed een reinstall doen, als je toch moet werken met installatiemedium etc). Alhoewel ze volgensmij bij de nieuwere versies (13.10) wel bij de system updates een melding geven van "er is een compleet nieuwe versie, wil je updaten". In ieder geval heb ik dat bij systemen met 13.10 wel gezien, en kon je vlekkeloos updaten naar 14.04, maar bij 13.04 is dat schijnbaar niet (eenvoudig) mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah zo.. Tja dan kan je ook nog iets als fedora gebruiken. Die kan je wel altijd eenvoudig vanaf de commandline upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:31:
Ah zo.. Tja dan kan je ook nog iets als fedora gebruiken. Die kan je wel altijd eenvoudig vanaf de commandline upgraden :)
Lekker naar de 14.04 LTS updaten en dan komt het wel goed :) De 12.04 (LTS) systemen wat nu draaien komen ook nog updates voor uit en zijn er ook PPAs beschikbaar met "nieuwe software" (PHP 5.5 PPA was er ook al niet (meer) voor 13.04, maar wel voor 12.04). Na de release van de volgende LTS (elke 2 jaar) heb je dan nog 3 jaar om te updaten naar die LTS, of je wacht 4 jaar en hebt dan nog steeds 1 jaar om te updaten. Dat lijkt mij toch wel een aardige "deal". Een keer in 5 jaar updaten (/reinstall) moet niet zo'n probleem zijn.

Liefst zou ik, in ieder geval voor mezelf, ook lekker voor Arch gaan, maar dan ga ik afwijken van de rest (en mijn Ubuntu kennis is al miniem, zelf nooit gebruikt, buiten nu bijna 1 jaar bij dat bedrijf, waarvan sinds april ook beetje in de rol van "sys admin" (andere Linux hobbyisten zijn intussen allemaal weg)), en buiten dat ga ik wel graag voor een stabiele productie omgeving, en Arch hoeft dat niet per definitie te zijn (alhoewel ik nog geen problemen ermee heb gehad *klopt af op hout*). Wat dat betreft valt Ubuntu me nu dan ook tegen, dat je met een "tussen release" zo snel verplicht bent om te updaten/een nieuwe install te doen. Maar met op LTS releases blijven zie ik daar verder geen probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

On a different note. Morgen op het werk mijn Kubuntu 13.04 PC opnieuw installeren omdat nu, nog geen 1,5 jaar na uitgave, de boel al morsdood is ;(
Sterker nog, na negen maanden al. Sinds 13.04 duurt de ondersteuning van non-LTS releases nog maar negen maanden (daarvoor was 't 18 maanden). Maar kun je geen dist-upgrade doen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
8088 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:01:
[...]

Sterker nog, na negen maanden al. Sinds 13.04 duurt de ondersteuning van non-LTS releases nog maar negen maanden (daarvoor was 't 18 maanden). Maar kun je geen dist-upgrade doen?
9 maanden heb ik inderdaad ook gelezen. Maar ik heb pas gemerkt dat dingen stuk gingen, in volgensmij de week van de 14.04 release. En volgensmij is dist-upgrade toch iets van "doe een package update en installeer ook updates die nieuwe dependencies hebben"? Een dist-upgrade zal niet je /etc/apt/sources.list{,.d} updaten en overal raring aanpassen naar trusty (AFAIK).

Edit:
dist-upgrade is wat ik nu ook met Chrome (uit Google repo) dus moet doen. Die update wordt standaard niet gedaan omdat deze nieuwe dependencies heeft. Waarbij het probleem nu dus is dat die dependencies uit de standaard Ubuntu repo moeten komen, en die spuugt alleen nog maar 404s.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 24-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
apt-get dist-upgrade doet inderdaad niet wat je ervan zou verwachten op het eerste gezicht. Het enige wat het doet is een upgrade maar dan ook met eventuele extra dependencies (waaronder overigens ook het verwijderen van bepaalde packages).
In fedora heb je fedup. Het is dat ik tegen wat vage problemen aanliep met fedora waardoor ik uiteindelijk na vele omwegen bij linux mint ben aangekomen, maar vind veel zaken toch beter geregeld in fedora dan in ubuntu en afgeleiden.
Pagina: 1 ... 98 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.