.oisyn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:20:
[...]
Perfect voorbeeld inderdaad. En dan met name van die compleet achterlijke patenten waar geen enkele vorm van research in zit en toch de verdere ontwikkeling zwaar hindert. Het recht van de eerste is een compleet van de pot gerukt concept en zouden ze moeten afschieten.
[...]
Totaal niet vergelijkbaar, daar de verkoop van die kaartjes van tevoren is aangekondigd en er veel meer zijn dan slechts een paar.
Behalve dat je één ding mist. Naar mijn mening is het een patent op het domein, in tegenstelling tot een daadwerkelijk patent staat een domein je core-ontwikkeling totaal niet in de weg. Het is keer op keer bewezen dat het eigenlijk niet uitmaakt welk domein je gaat gebruiken, zolang je product maar goed is. Meestal gaat het hier weer om EMD's, waarvan ik dan zeg: had je maar eerder moeten zijn.
Rutix schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:46:
Ik heb het ook een keer gehad. Met een groepje online vrienden hadden we een domain naam voor een service. Maar iemand is toen een beetje inactief gegaan en dus per ongeluk het domein laten verlopen. Result? Nog niet een uur nadat die werd vrijgegeven (zodat wij hem weer konden registreren) was hij gekaapt door iemand anders. Prijs? 2000 euro.... fuck that :x
Natuurlijk een leuk verhaal, maar uiteindelijk klopt het weer van geen meter.
Ten eerste mag een bedrijf niet zomaar je domein gaan vrijgeven, hier zit zeer zeker een grote periode overheen,
zelfs als je niet betaald. Los van dat, mocht het domein toch vrij komen, dan heb je alsnog ~30 dagen RECHT om als "vorige eigenaar" het domein uit quarantaine terug te kopen..
Nu ben je naar mijn mening 'boos' omdat iemand doorheeft dat het domein misschien potentie is, al dan niet vraag naar is.
WernerL schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:56:
$50,- voor een .codes domeinnaam.. Beetje veel. Ik kom er zojuist achter dat .ninja ook bestaat... Maar code.ninja is natuurlijk al weg.
Overigens, hoe kunnen domeinkapers zo snel weten dat een domeinnaam verloopt? Ieder domeinnaam wat ik in het verleden heb zien verlopen staat binnen mum van tijd vol met advertenties geplaatst door zo'n kaper. En dan zijn er domeinnamen die helemaal geen geld waard zijn. Waarom doen ze dat toch?
In feite moet je een check doen op DNS. Een domein dat naar quarantaine gaat 'veranderd' zijn DNS of is 'leeg'. Volgens mij is het 40 dagen 'cooldown' , periode waarin een domein in quarantaine blijft staan en de originele eigenaar kans heeft om dat ding terug te kopen. Dat weet je dus, en bij een whois staat ook de 'release' date. Vervolgens op die datum kun je 15x p/s gaan pullen om te registreren. Nu kun je dat bijna alleen doen als je een directe lijn hebt met SIDN (lees: registar zijn) en wat kennis van zaken hebt.
Je kan wel met API's van bijv. transip blijven requesten, maar die vinden dat niet leuk als je dat om de seconden doet.
--------------------------------------------------
Overigens snap ik ieder zijn standpunt wel hoor, en ik probeer ook niet mensen te overtuigen van een andere mening want dat lukt toch niet. Net zo goed andersom
[
Voor 3% gewijzigd door
Douweegbertje op 24-07-2014 09:10
]