Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
* Douweegbertje heeft net alle posts gecrawled
wie heeft die mijlpaal bereikt?Douweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:31:
Wisten jullie eigenlijk dat er 504 posts geleden de 100.000ste post is gemaakt in de coffee corner?
* Douweegbertje heeft net alle posts gecrawled
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Keuzes zijn sowieso gemaakt voor mijn tijd. Daarnaast is de "functie" nu bij mij komen te liggen omdat er voor de rest niemand is met Linux kennis (waar er paar maanden terug wel nog een aantal man waren die Linux ook prive gebruikte etc.). Daarnaast zit ik ook nog eens vol gepland met het normale dev. werk, echt veel mogelijkheden, en tijd voor "onderzoek", heb ik dus niet. Daarom dat ik dus ook Kubuntu blijf aanhouden zoals het tot nu toe gedaan is. Kubuntu is in die zin dan ook gewoon lekker snel te installeren en klaar (Windows style), waar je bij Debian volgensmij weer wat meer zelf moet doen (geen kant en klare KDE installaties AFAIK).Firesphere schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:52:
Waarom geen Debian? Dat heeft voor mij altijd perfect gewerkt, en juist die behouden houding zorgt voor een zeer stabiel systeem.
De 'do-release-upgrade' tip van dcm360 kan ik wel nog proberen. Baat het niet, dan schaad het in ieder geval ook niet. Als het werkt scheelt het mij in ieder geval een aantal uur werk (sinds kort geregeld gekregen om Vagrant te gebruiken, maar daar zitten o.a. 2 custom PHP compiles in (5.5 & 5.4), dus die eerste provision "duurt wel even", en daarnaast dan nog eens de normale installatie doorlopen).
1337 curry684 in "De Devschuur Coffee Corner"
10000 ZpAz in "De Devschuur Coffee Corner"
13337 farlane in "De Devschuur Coffee Corner"
25000 CodeCaster in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
50000 Bosmonster in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"
75000 Rhapsody in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
100000 .Gertjan. in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6"
Aantal posts per user: http://pastebin.com/Hkkz5609
valt op dat er relatief veel na 1 post weg zijn
Bedoeling is om wat leuks ervan te maken, gaat uiteindelijk wel een 'echte' website worden waar voornamelijk stats te zien zijn. Dan overigens niet je standaard stats, maar meer gerelateerd op keyword e.d. (hint; programmeer discussies, hoe vaak, welke taal etc..)
Was op zich al redelijk een uitdaging om 100k records te krijgen, hou me normaal totaal niet bezig met dit soort zaken.. PHP is dan misschien toch wel een bitch om zo lang te draaien en zo veel in 1x te doen.... M'n script kapte er zelfs op een gegeven moment mee omdat "xdebug.max_nesting_level" waarde was overschreven.. heel fijn als je 'debugger' dan je script killed.
en feli Gertjan

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2014 00:00 ]
Tijdens het installeren kun je het volgende selecteren:RobertMe schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:00:
geen kant en klare KDE installaties AFAIK
Advanced Options -> Alternative Desktop Environments -> KDE
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Hoezo "na 1 post weg"?Douweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:37:
[...]
valt op dat de meeste na 1 post weg zijn![]()
Bedoeling is om wat leuks ervan te maken, gaat uiteindelijk wel een 'echte' website worden waar voornamelijk stats te zien zijn. Dan overigens niet je standaard stats, maar meer gerelateerd op keyword e.d. (hint; programmeer discussies, hoe vaak, welke taal etc..)
Was op zich al redelijk een uitdaging om 100k records te krijgen, hou me normaal totaal niet bezig met dit soort zaken.. PHP is dan misschien toch wel een bitch om zo lang te draaien en zo veel in 1x te doen.... M'n script kapte er zelfs op een gegeven moment mee omdat "xdebug.max_nesting_level" waarde was overschreven.. heel fijn als je 'debugger' dan je script killed.
en feli Gertjan
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
766 v/d 1210 users die hier ooit hebben gepost, hebben er 10 <= posts gemaakt en kwamen toen niet meer terug.
mja, er staat meeste.. moet misschien dan misschien 'relatief veel' zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2014 00:01 ]
Neee! Gedeelde 10e plek zelfs

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 00:15 ]
SarcasmDouweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:00:
342 v/d 1210 users die hier ooit hebben gepost, hebben hier 1 post gemaakt, en kwamen niet meer terug.
766 v/d 1210 users die hier ooit hebben gepost, hebben er 10 <= posts gemaakt en kwamen toen niet meer terug.
mja, er staat meeste.. moet misschien dan misschien 'relatief veel' zijn.
Hoewel nauwelijks bekend met cpp:Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:02:
[...]
Hmm... hoe bedoel je? (ben echt nog een noob met c++ ^^
Standaard structuren, oals hashmaps etc, moeten objecten kunnen vergelijken en dit gebeurd schijnbaar standaard met de !=/==. Als je wil dat een std structuur te gebruiken is met je eigen class dan moet je dus de !=/== overloaden om de bedoelde vergelijking (waarschijnlijk data in het object) te laten vergelijken ipv de standaard !=/==, wat in cpp waarschijnlijk pointers zal zijn.
In veel oop talen gebeurd dit, omdat generic code. Bij java staat dit bijvoorbeeld bekend als de isEqual() functie voor vergelijken en hashCode() voor het bepalen van hashes van objecten. Niet de mooiste oplossing, vind die van cpp netter, maar java kent geen operation overloading
Net even beziggeweest aan een testprojectje een 'beetje' aanpassen. Er zat eerst direct Lucene in, nu ben ik aan het pogen om er ElasticSearch tussen te mikken. Dat pogen is met name gebleven bij de code ombouwen tot iets waar ik weer mee aan de slag kan, laatste keer dat ik aan dat projectje bezig was was het november, en gebruikte ik nog Squeryl als ORM. Praktisch sindsdien heb ik alleen maar Slick gebruikt, dus ik ben eerst maar even daar naar gaan ombouwen.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
//edit
Ow wacht 98 is het aantal posts. Ik vond het al zo raar. Zo enorm actief ben ik hier namelijk niet.
[ Voor 59% gewijzigd door WernerL op 25-07-2014 08:59 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
RTFM!
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

en

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Read the code, write the code, be the code!
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Hallo zeg, jij bent niet eens jarig!Low-Tech schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:33:
Gefeliciteerd! Doe mij maar taart met taart ^^
Ik had mezelf ook niet op de 16e plek verwacht...D-Raven schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:24:
13de? srsly? Ik had mezelf veel lager verwachtzoveel post ik hier nou ook weer niet
.
Thanks & gefeliciteerd!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Cool? Zekers.
Handig? hmmmwah
Is het leesbaar en eventueel op te pakken door iemand anders dan de originele ontwikkelaar? Absoluut niet.
31337 was het toch?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Beetje laat, maar:Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:02:
[...]
Hmm... hoe bedoel je? (ben echt nog een noob met c++ ^^)
Als je een class in een container wilt stoppen, moet de container de equality operator van die class kunnen aanroepen om te kunnen bepalen of 2 objecten gelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan methodes als indexOf(..), contains(..), etc.
Eigenlijk zou bij de meeste gevallen de compiler zelf wel een equality kunnen genereren, zeker bij simpele classes waar geen pointers naar data als members worden gebruikt, zoals er ook altijd een copy constructor voor je wordt gegenereerd.
Nu niet meerF.West98 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:19:
* F.West98 is nu niet meer elfde maar gedeeld tiende
Ik heb nooit kunnen wennen aan unity. Denk dat het grootste probleem is dat ik graag mijn menubalk aan mijn vensters vast heb zitten. Vind Gnome 3 eigenlijk nog wel het fijnst werken van alle DE's in linux al is Cinnamon ook wel een goede tweede. KDE vind ik persoonlijk niets. De opzet is goed, maar de opbouw van schermen van KDE programma's kan ik gewoon niet aan wennen. Nooit achter gekomen wat het nou precies is, maar het werkt gewoon niet voor mijn ^^WernerL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:24:
Ubuntu draait met unity ook niet echt lekker bij mij nee. Ik draai sinds kort de Gnome 3 shell. Stukken beter. Maar arch linux is nog beter. Ik ben alleen te lui om een herinstall te doen.
Hmm, ja. Kan me wel voorstellen dat het dan handig is ja. Ik kom zelf vaak niet verder dan gebruiken van std::list en vector ^^EddoH schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:07:
[...] Als je een class in een container wilt stoppen, moet de container de equality operator van die class kunnen aanroepen om te kunnen bepalen of 2 objecten gelijk zijn. [...] Eigenlijk zou bij de meeste gevallen de compiler zelf wel een equality kunnen genereren, zeker bij simpele classes waar geen pointers naar data als members worden gebruikt, zoals er ook altijd een copy constructor voor je wordt gegenereerd.
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 10:11 ]
Mij lijkt het wel leuk om een stats grafiek te maken net zoals whatpulse en dat elke maand dan te postenDouweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:37:
[...]
valt op dat er relatief veel na 1 post weg zijn![]()
en feli Gertjan
Al verwacht ik niet dat de modjes zo'n overzicht leuk zullen vinden dat hij hier doorheen gepost wordt als het te frequent is, maar elke maand moet toch kunnen
Ik keek net wanneer de laatste devschuur meeting was geweest, had het gevoel dat alweer bijna een half jaar voorbij was. Blijkt het 2 maanden te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door P-Storm op 25-07-2014 10:21 ]
Als ex-DPC'er weet ik precies hoe dat gaat
Je houdt natuurlijk geen rekening met de verwijderde en verplaatste berichten, dus als ik 1 berichtje verwijder klopt je hele statistiek niet meerDouweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:37:
[...]
en feli Gertjan
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat er meer zijn welke jij verwijderd of verplaatst hebt boeit niet, die tellen inderdaad niet meeWoy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:29:
[...]
Je houdt natuurlijk geen rekening met de verwijderde en verplaatste berichten, dus als ik 1 berichtje verwijder klopt je hele statistiek niet meer
Vraag me af of dat scrapen niet ook zou opvallen. Lekker naief de posts berekenen van users door te zoeken op naam van poster in elk van de topics...
[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 10:42 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 10:42 ]
Beetje ziekjes?wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:32:
Ik hou het even bij water DeluxZ, maar gefeliciteerd

Nu we toch bezig zijn met statistiekjes: Dit zijn alle woorden die meer dan 10 keer op deze pagina gebruikt zijn, gesorteerd op aantal keren gebruikt.
"Deze" pagina is natuurlijk afhankelijk van hoeveel post per pagina je laat tonenhydrargyrum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[afbeelding]
Nu we toch bezig zijn met statistiekjes: Dit zijn alle woorden die meer dan 10 keer op deze pagina gebruikt zijn, gesorteerd op aantal keren gebruikt.
Klopt. Ik heb alles op standaard staan.Ealanrian schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
[...]
"Deze" pagina is natuurlijk afhankelijk van hoeveel post per pagina je laat tonen
Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:41:
^^ nog maar 200 posts en dan beginnen de database mensen weer te klagen tegen de modjes en krijgen we iteratie 7 ^^ Als Douweegbertje nou ook nog even de tijd tussen aanvang van iteraties in een overzichtje zou willen bijhouden ^^
Vraag me af of dat scrapen niet ook zou opvallen. Lekker naief de posts berekenen van users door te zoeken op naam van poster in elk van de topics...
Jaja, ik dacht al, beetje goedkope manier om hoger op de ranglijst te komenCaelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:
wat een fail van mij ^^
En misschien moet je dit ook enkel toepassen op de post zelf en de signature laten vallen.hydrargyrum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[afbeelding]
RTFM!
Persoonlijk zou ik dan alleen deze stats zien op wat iemand echt intikt ipv de content erom heen (zoals postdatum e.d.).hydrargyrum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[afbeelding]
Daarnaast zijn er ook enkele woorden die ik niet kan plaatsten... 'DouweegbertjeWat', '10:28ProfielPosthistorie', '2000Niet', etc...
Edit: maar wel leuk om te weten dat er evenveel keer 'natte' als 'droge' is gebruikt, is alles toch een beetje in balans
[ Voor 9% gewijzigd door Dragor op 25-07-2014 11:10 ]
Het is interessanter om in plaats van frequentie iets als tf-idf te gebruiken.hydrargyrum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[afbeelding]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat laatste zijn dus dingen die in het uitklapmenu staan naast een profiel naam. 2000 zal wel het registratiejaar zijn en 'Niet' komt van 'Niet online', enz. Wil je echt duidelijke stats hebben, dan moet je inderdaad alleen de content van een post nemen (en zelfs dan nog zonder bijvoorbeeld quotes).Dragor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Persoonlijk zou ik dan alleen deze stats zien op wat iemand echt intikt ipv de content erom heen (zoals postdatum e.d.).
Daarnaast zijn er ook enkele woorden die ik niet kan plaatsten... 'DouweegbertjeWat', '10:28ProfielPosthistorie', '2000Niet', etc...
Waarom -in hemelsnaam- een screenshothydrargyrum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[afbeelding]

Uiteraard. Smart pointers (operator->), functors (operator()) en natuurlijk gewoonweg het rekenen met wiskundige constructies (vectors, matrices, complexe getallen, etc.)Caelorum schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:35:
Als we nu toch op operators aangekomen zij he.. Maken mensen hier wel eens gebruik van operator overloading in C++? Heb er zelf nog nooit wat mee gedaan, behalve wat "academische" meuk.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb dat ook op standaard staan, maar in de tussentijd is 'standaard' wel eens was aangepast meen ik me te herinneren.
Dit is een stukje code voor iets anders, en om te testen heb ik het gewoon even losgelaten op dit topicDragor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Persoonlijk zou ik dan alleen deze stats zien op wat iemand echt intikt ipv de content erom heen (zoals postdatum e.d.).
Edit: maar wel leuk om te weten dat er evenveel keer 'natte' als 'droge' is gebruikt, is alles toch een beetje in balans
Implementeer je die zelf dan?
Inderdaad, het komt niet heel vaak voor (in wat ik doe dan), maar dat vind ik echt een grote kracht van operator overloading.en natuurlijk gewoonweg het rekenen met wiskundige constructies (vectors, matrices, complexe getallen, etc.)
Verwijderd
Hehe, leuk gedaan! Wel gek dat ik nog steeds op de 3e plaats sta, na een paar maanden niet op GoT geweest te zijnDouweegbertje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:37:
[...]
en feli Gertjan
2|4074|.oisyn
3|2966|Rubinski
en
6|2701|Alex)
7|1950|Ealanrian
Vooral tussen .oisyn en Rubinsky is wel heel groot. .oisyn en Firesphere doen gewoon weinig anders als hier posten lijkt het
Als de situatie daarom vraagt wel ja. Het is niet dat ik dat een paar keer per maand doe ofzo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aka het zijn gewoon spamhoeren!Ealanrian schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:36:
In de top zitten dan ook wel grote verschillen
2|4074|.oisyn
3|2966|Rubinski
en
6|2701|Alex)
7|1950|Ealanrian
Vooral tussen .oisyn en Rubinsky is wel heel groot. .oisyn en Firesphere doen gewoon weinig anders als hier posten lijkt het
Het kwam wel goed uit jaChris7 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:04:
[...] Jaja, ik dacht al, beetje goedkope manier om hoger op de ranglijst te komen.

Ik gebruik voor dat laatste een library en die eerste heb ik ook ergens een codesample vandaan gehaald ^^ Functors is ook wel een goede eigenlijk... Ik gebruik nu std::bind en std::function, maar daadwerkelijk zelf een functor maken en meegeven kan natuurlijk ook..oisyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:16:
[...]
Uiteraard. Smart pointers (operator->), functors (operator()) en natuurlijk gewoonweg het rekenen met wiskundige constructies (vectors, matrices, complexe getallen, etc.)
Ik onthoud me nog even van commentaar totdat ik de trendgrafiek zie ^^ Ik vermoed namelijk dat mijn postcount nogal hard aan het stijgen is geweest in het afgelopen half jaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 11:56 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
[/verkapte +1]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De volgende meme comes to mind..

Ik vergeet eigenlijk de meest gebruikte: operator<< en operator>> om custom types te kunnen outputten/parsen in een std::iostream.Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:55:
Ik gebruik voor dat laatste een library en die eerste heb ik ook ergens een codesample vandaan gehaald ^^ Functors is ook wel een goede eigenlijk... Ik gebruik nu std::bind en std::function, maar daadwerkelijk zelf een functor maken en meegeven kan natuurlijk ook.
Ik stem voor!Creepy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:07:
Het topic dan maar vernoemen naar "FireSphere's posthoer paradijs"?
.oisyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:18:
[...]
Ik vergeet eigenlijk de meest gebruikte: operator<< en operator>> om custom types te kunnen outputten/parsen in een std::iostream.

100k reacties, 100 per pagina = ~1000 requests gemaakt om te scrapen.Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:41:
^^ nog maar 200 posts en dan beginnen de database mensen weer te klagen tegen de modjes en krijgen we iteratie 7 ^^ Als Douweegbertje nou ook nog even de tijd tussen aanvang van iteraties in een overzichtje zou willen bijhouden ^^
Ik heb alle data in mijn eigen DB nu staan. Postid, username, topicid, bericht, 'raw'-bericht (dus zonder quotes, om goed te kunnen zoeken) en de datum.
Op basis van mijn eigen data kan ik alles uitzoeken en wat dingen verzinnen.
Waarom doe je niet aan ?limit=999 bijv.?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:56:
[...]
100k reacties, 100 per pagina = ~1000 requests gemaakt om te scrapen.
Ik ken het gevoel. Ik ben er eigenlijk ook pertinent tegenstander van, maar omdat de vorige developer (heel hacky en buggy) in het vorige systeem haf gebouwd en men eraan gewend was, kwam ik er niet meer onderuit.D-Raven schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:17:
Ben bezig met een script om email's te parsen om hiermee een automatisch dingen in een extern systeem mee aan te laten maken...
De volgende meme comes to mind..
[afbeelding]
Good luck mate.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik wil van mijn recht gebruik maken om vergeten te worden in jouw database. Waar kan ik een verzoek indienen?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:56:
[...]
100k reacties, 100 per pagina = ~1000 requests gemaakt om te scrapen.
Ik heb alle data in mijn eigen DB nu staan. Postid, username, topicid, bericht, 'raw'-bericht (dus zonder quotes, om goed te kunnen zoeken) en de datum.
Op basis van mijn eigen data kan ik alles uitzoeken en wat dingen verzinnen.
he.oisyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:17:
[...]
Ik wil van mijn recht gebruik maken om vergeten te worden in jouw database. Waar kan ik een verzoek indienen?
Ik vraag me af hoe dat werkt voor dit soort zaken eigenlijk. Mja eigenlijk zouden dan al je reacties uit Tweakers gehaald moeten worden.. dan neem ik dat wel weer over
Ik vermoed dat je al niet eens had mogen scrapen, omdat je gewoon alle content over zit te nemen in plaats van abstracts ofzo. Niet dat ik denk dat iemand in dit topic er moeilijk over gaat doen, maar tochDouweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:22:
[...] Ik vraag me af hoe dat werkt voor dit soort zaken eigenlijk. [...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| var myModule = (function(){ var name; return { setName: function(name){ name = name; // this must be wrong! } }; }(); |
En NetBeans is het daar mee eens: "Weird assignment"!
Enne, Douweegbertje, ik denk dat je nu inderdaad bezig bent met verwerking van persoonsgegevens, en dat we je dus knockout kunnen meppen met de WBP (bij voorkeur de papieren versie uiteraard.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:24:
[...]
Ik vermoed dat je al niet eens had mogen scrapen, omdat je gewoon alle content over zit te nemen in plaats van abstracts ofzo. Niet dat ik denk dat iemand in dit topic er moeilijk over gaat doen, maar toch
De vraag is dus in hoeverre een gebruikersnaam een persoonsgegeven is. En als ook de content van het bericht wordt overgenomen geld denk ik het citaatrecht, maar dan nog kan het volgens mij niet zomaar volledig overgenomen worden. Maar ik denk dat al die content van tweakers.net is, en niet (alleen) van de gebruiker zelf.Een persoon kan zich beroepen op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Die wet geeft iedereen het recht om verwijdering of correctie van zijn persoonsgegevens te eisen. Dat recht geldt ook als informatie uit een publieke bron komt. Voor iedere publicatie in een nieuwe locatie is namelijk opnieuw toestemming nodig. Het feit dat iemands adres in het telefoonboek staat, betekent nog niet dat jij ook een telefoonboek mag beginnen en daar dat adres in mag copypasten. Je moet aantonen dat jij daar toestemming voor hebt, of dat jouw publicatie logischerwijs voortvloeit uit de originele publicatie zodat je impliciet toestemming hebt.
Bron: Juridische vraag: wanneer persoon uit database verwijderen
Een andere Tweaker heeft volgens mij ook een website die bijhoud wat de laatste posts zijn oid.
Bij de WBP is echter alleen het opslaan van de gegevens al een issue. En ja, gebruikersnamen zijn in principe persoonsgegeven, omdat ze te herleiden (kunnen) zijn naar een unieke persoon. Informatie in de berichten zelf kunnen trouwens ook persoonsgegevens zijn (degenen die een link naar hun website posten bv, of hun echte naam.)
In welk opzicht zou dat niet mogen? Als ik bijv. een willekeurige zin uit dit topic haal en in Google stop, dan krijg ik dit topic als zoekresultaat terug. Dit kan alleen als Google de gehele tekst heeft opgenomen in hun index.ThomasG schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:34:
[...] maar dan nog kan het volgens mij niet zomaar volledig overgenomen worden.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Daar heeft Google vast een andere manier voor. Die scannen dat contactloos zodat ze de daadwerkelijke data niet aan hoeve te raken.RayNbow schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:39:
In welk opzicht zou dat niet mogen? Als ik bijv. een willekeurige zin uit dit topic haal en in Google stop, dan krijg ik dit topic als zoekresultaat terug. Dit kan alleen als Google de gehele tekst heeft opgenomen in hun index.
Toch?
Elk gegeven dat direct of indirect te herleiden is tot de identiteit van een persoon is een persoonsgegeven. Een gebruikersnaam is dat dus ook.ThomasG schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:34:
[...]
[...]
De vraag is dus in hoeverre een gebruikersnaam een persoonsgegeven is.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Hoe zie je dat voor je, gewoon magisch komt die data bij hun?Dido schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:53:
[...]
Daar heeft Google vast een andere manier voor. Die scannen dat contactloos zodat ze de daadwerkelijke data niet aan hoeve te raken.
Toch?
Google indexeert alles om de x-tijd... google bot.
Ik geloof dat ik in een gigantisch sarchasm staar...Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:56:
Hoe zie je dat voor je, gewoon magisch komt die data bij hun?
Google indexeert alles om de x-tijd... google bot.
Ik geloof niet dat Google vanzelf data laat vervallen. Dit zal eerder een rescan zijn van een reeds geindexeerde url. Bij verandering wordt de nieuwe informatie opgenomen. De oude informatie blijft volgens mij ook gewoon bewaard, en is onder hun wel bekende "cache" links vaak nog te bezichtigen.Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:58:
Wellicht dat het met cachen nog wat anders ligt dan bij permanent opslaan? Een resultaat zou vanzelf uit Google moeten verdwijnen als de originele bron niet meer bestaat. Iets wat in jouw geval niet zo is, of ga je elke maand alles weggooien en opnieuw binnenhengelen?
Ha! Als zijn tekst niet vol zou zitten met taalfouten zou ik hem nog serieus nemen ookDown schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:52:
Is dit al voorbij gekomen?
http://recruitmentmatters...lijst-voor-it-recruiters/
Hij heeft gewoon een punt. Anoniem je gal kunnen spuien resulteert in een scheefgetrokken beeld van de werkelijkheid.Blubber schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:04:
[...]
Ha! Als zijn tekst niet vol zou zitten met taalfouten zou ik hem nog serieus nemen ook.
Nothing to see here!
Dat klopt, hij heeft inderdaad een punt. Keerzijde is dat het niet publiceren van dit soort verhalen ook resulteert in een scheefgetrokken beeld.GateKeaper schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Hij heeft gewoon een punt. Anoniem je gal kunnen spuien resulteert in een scheefgetrokken beeld van de werkelijkheid.
Tjah weet ik niet. Zonder laat je wel ieder in zijn/haar waarde. Iedere werkende die in contact is gekomen met uitzendbureau's / detacheerders / reqruiters / etc. weet hoe ze te werk gaan. Iedereen die logisch nadenkt weet dat een groot deel van de mensheid werkt voor het geld, en dat reqruiters ook geld moeten verdienen.Blubber schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:07:
[...]
Dat klopt, hij heeft inderdaad een punt. Keerzijde is dat het niet publiceren van dit soort verhalen ook resulteert in een scheefgetrokken beeld.
Hij geeft overigens ook aan wat de oplossing kan zijn. Link de feedback aan een LinkedIn profiel. Volgens mij is dat gewoon een behoorlijke solide basis om een goed ervaringen-overzicht te krijgen.
Geef bij de "review" een linkje naar het linked-in profiel, en toon ook het aantal connections van de auteur, gezamenlijk met de gemiddelde contractsduur van de auteur (indien dat via een api te verkrijgen is). Zo zie je redelijk snel wie je wel en niet serieus moet nemen.
Verwijderd
edit 2:
Sowieso kan er namelijk ook sprake zijn van misinterpretatie bij klant X, of miscommunicatie tussen recruiter en klant x, daarnaast kan klant x ook een zure pruim zijn en overdrijven. Imho moet het of helemaal niet anoniem worden, of wel helemaal. Niet eenzijdig iemand neerhalen.
editje: Ik reageer niet op gatekeaper, wij postte tegelijkertijd.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 14:18 ]
Gezien de reputatie van die site (rm) zou ik die review omschrijven als 'gematigd positief'.Down schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:52:
Is dit al voorbij gekomen?
http://recruitmentmatters...lijst-voor-it-recruiters/
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Maar het standpunt 'ik mag anderen lastigvallen zoveel ik wil want haha, maar als jullie iets doen dat mij niet zint dan is het niet eerluk' - daar heb ik niet zo gek veel begrip voor. Vreemd.
Verwijderd
My point exactly.incaz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:34:
Ik zou niet weten waarom je mensen niet gewoon bij naam mag noemen hoor - als die zich geschaad voelen in hun eer en goede naam kunnen ze toch gewoon een smaad/laster-klacht beginnen? Er zijn allang al waarborgen tegen het verspreiden van onjuiste zaken. Geen makkelijke, maar ze zijn er wel. Goed moderatiebeleid is wel nuttig lijkt me, evenals het niet anoniem submitten van verhalen.
Maar het standpunt 'ik mag anderen lastigvallen zoveel ik wil want haha, maar als jullie iets doen dat mij niet zint dan is het niet eerluk' - daar heb ik niet zo gek veel begrip voor. Vreemd.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.